Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdrkdr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-09 18:09
Hippe Lip schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 16:44:
[...]

Hoezo dat? Ik heb het wel eens zo ingericht dat iemand in z’n vakantiehuisje (buitenland) ook z’n thuistelefoon had. Beide (NL + buitenland) gingen tegelijk over. Dan hoef je nix om te schakelen en kun je nix vergeten.
Als beide aanstaan gaat het niet goed. En ik zet zoveel mogelijk uit als ik weg ben. Modem, router. Best veel sluipverbruik zonder toegevoegde waarde voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
Hippe Lip schreef op woensdag 24 september 2025 @ 00:19:
Ik had ooit een webadres waar iemand alle versies van Dellmont bij elkaar had gezet en er de tarieven bijhield. Helaas ben ik het webadres daarvan kwijt.
http://backsla.sh/betamax

Geen idee of die up to date is, maar was altijd mijn go to.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
jongetje schreef op woensdag 24 september 2025 @ 07:34:
Bellen jullie thuis nog veel met jullie vaste lijnen? Ik merk hier thuis dat iedereen zijn mobiel pakt voor een telefoongesprek en mijn kinderen vooral via de bekende messengers. Die paar minuten die ik maak gaan via cheapconnect voor die paar minuten die deze gebruikt wordt. De vaste lijn is hier meer voor nood en dat er 's avonds en 's nachts on bereik kan worden.
Ik heb al zeker 15 jaar geen vaste telefoonlijn meer.
Het nut binnen Nederland ontgaat mij volledig, als je ziet dat een mobiel abonnement nog geen 10 euro kost (incl internet en onbeperkt bellen).
Zelfs als mensen hun vaste telefoon "gewend" zijn, ben je nog goedkoper uit om gewoon een of andere simpel SIM abbonementje te nemen volgens mij (maar dat zijn echt dubbele kosten om niks)

Ik gebruik zelf Voipbuster enkel nog voor de paar keren dat ik in het buitenland zit en we een of ander Nederlands nummer moeten bellen om iets te regelen oid.
Reden dat ik bij Voipbuster blijf, is omdat ik nog steeds tegoed over heb. :+ :D
Heel soms gebruik ik dit nummer ook als ik een telefoonnummer moet opgeven voor iets.

One World Concepts

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:42
B_FORCE schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 21:31:
[...]
Het nut binnen Nederland ontgaat mij volledig, als je ziet dat een mobiel abonnement nog geen 10 euro kost (incl internet en onbeperkt bellen).
Voor €10 kan ik 2000 minuten (p/maand) bellen met Frynga. Dat haal ik niet (ook niet zakelijk). Plus dat mijn vaste lijn ook gelijk zakelijk is en de gesprekken automatisch geregistreerd en opgenomen worden in een database. Verder had ik altijd een prepaid kaartje voor mobiel (max €10 per jaar) maar nu een abo voor €6 met 150 belminuten en 3GB data (wat voor mij prive ruim voldoende is).

Maar inderdaad... Als je misschien wat meer privé belt (en geen zaak en vaste lijn hebt) en toch je minuten hebt, zijn de Dellmont varianten niet zo interessant meer.

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
rvk schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 21:46:
[...]

Voor €10 kan ik 2000 minuten (p/maand) bellen met Frynga. Dat haal ik niet (ook niet zakelijk). Plus dat mijn vaste lijn ook gelijk zakelijk is en de gesprekken automatisch geregistreerd en opgenomen worden in een database. Verder had ik altijd een prepaid kaartje voor mobiel (max €10 per jaar) maar nu een abo voor €6 met 150 belminuten en 3GB data (wat voor mij prive ruim voldoende is).

Maar inderdaad... Als je misschien wat meer privé belt (en geen zaak en vaste lijn hebt) en toch je minuten hebt, zijn de Dellmont varianten niet zo interessant meer.
Er zijn sim-only abonnementen voor 6 euro voor onbeperkte minuten. (3 euro met korting)
Alle nummers worden daar ook gewoon geregistreerd.

Als ik zakelijk 15 minuten per jaar telefonisch bel, is het veel :+
99,99% is allemaal via Whatsapp ed.

One World Concepts

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:42
B_FORCE schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 21:55:
[...]
Alle nummers worden daar ook gewoon geregistreerd.
Als ik zakelijk 15 minuten per jaar telefonisch bel, is het veel :+
99,99% is allemaal via Whatsapp ed.
Ja, ik bel zakelijk wel wat meer. Ook wordt ik zakelijk veel gebeld (helpdesk automatisering bedrijf) en dat is op een vaste lijn. Plus dat de opnames ook wel handig zijn (gaat niet zo makkelijk met mobiel en Whatsapp).

Dus het is echt afhankelijk van de situatie en er zijn nog zeker mensen (en vooral ook bedrijven) die de vaste lijn gebruiken ;)

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-09 19:49

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik heb de instellingen gevonden,
En dan ga je het testen, zonder eerst wat in te stellen, en dan valt de verbinding niet weg. :+
GROM!

Ergens in de komende dagen ga ik de Fritz eerst maar eens updaten.
De lijn klinkt vaak toch wel erg beroerd, valt mij op. Veel haperingen op het ene telefoonnummer wat ik bel, en de andere geeft in het begin weer een krijsend geluid voordat de verbinding tot stand komt.

[ Voor 22% gewijzigd door AW_Bos op 27-09-2025 22:08 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:50

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

AW_Bos schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 22:05:
[...]

Ik heb de instellingen gevonden,
En dan ga je het testen, zonder eerst wat in te stellen, en dan valt de verbinding niet weg. :+
GROM!

Ergens in de komende dagen ga ik de Fritz eerst maar eens updaten.
De lijn klinkt vaak toch wel erg beroerd, valt mij op. Veel haperingen op het ene telefoonnummer wat ik bel, en de andere geeft in het begin weer een krijsend geluid voordat de verbinding tot stand komt.
Dat klinkt niet fraai.

Vertrouw je je provider wel? Geeft die een goede verbinding? Latency en jitter (speedtest) zijn OK?
En andere nummers werken wel goed?

En heb je er toevallig een filter tussen zitten zoals een Pi-hole of zo? Die kunnen ook vervelende dingen uithalen. Zet die eens even uit om je VoIP te testen. Dan heb je vergelijkingsmateriaal.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:50

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

rvk schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:09:
[...]

Wel met verschillende sip accounts dan. Want een VoIP server zal maar naar 1 ip een invite sturen. Of je hebt een VoIP server die de invites naar 2 accounts stuurt (of een doorlus van 1 account naar de ander zoals bij CheapConnect kan).
In combinatie met CheapConnect inderdaad. En dan hangen de toestellen aan (kosteloze) ‘interne nummers’ en wordt het inkomende verkeer verdeeld over de interne nummers.

En dan kun je een inkomend gesprek na X seconde ook nog door laten lopen naar je mobiel, als je wilt.
Ik heb nog steeds twee vaste nummers die ik naar mobiel door laat lopen.

[ Voor 14% gewijzigd door Hippe Lip op 28-09-2025 11:04 ]

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-09 19:49

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Hippe Lip schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 23:10:
[...]

Dat klinkt niet fraai.

Vertrouw je je provider wel? Geeft die een goede verbinding? Latency en jitter (speedtest) zijn OK?
En andere nummers werken wel goed?

En heb je er toevallig een filter tussen zitten zoals een Pi-hole of zo? Die kunnen ook vervelende dingen uithalen. Zet die eens even uit om je VoIP te testen. Dan heb je vergelijkingsmateriaal.
KPN heb ik, en die is prima te vertrouwen, en mijn DSL-verbinding is ook prima in orde volgens de statistieken in mijn modem. Verder heb ik er niks voorzitten. Ik ga eerst de modem maar eens updaten.

[ Voor 7% gewijzigd door AW_Bos op 29-09-2025 09:59 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Pagina: 1 ... 57 58 Laatste