Een tweede nummer van ziggo zal op de tweede poort geactiveerd worden. Daar moet je dus een tweede set op aansluiten.
Meer mensen last van 'registratie mislukt' bij de Betemax providers? Bij mij ligt VoipBlazer en Frynga eruit.
Nope, voipbuster en voipdiscount zijn UP hier.connos schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:40:
Meer mensen last van 'registratie mislukt' bij de Betemax providers? Bij mij ligt VoipBlazer en Frynga eruit.
Ik kom op alle websites op voipbuster na, maar voipen wil niet. Voipbuster, stuntcalls, hotvoip en browsercalls allemaal failed.
[ Voor 12% gewijzigd door FRoSTy op 26-10-2020 11:32 ]
www.onbereikbaar.nl
Uitgaand gesprek met frynga (via asterisk server) gaat hier prima.
Bij mij werkt het ook weer!
www.onbereikbaar.nl
Hier ook onderbrekingen met de zustermerken van Voipbuster. Gisteren enkele uren geen registratie, de dag daarvoor enkele malen een tiental minuten eruit.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Weet iemand of uitgaande voip via browsercalls (en andere klonen) werkt over CGN-IPv4 (carrier grade nat)?
Volgende week schakelt trined over van ipv4 naar ipv6 en voor ipv4 toepassingen en sites wordt teruggevallen op CGN-IPv4.
(Volgens mij heeft browsercalls etc. bog geen ipv6)
Volgende week schakelt trined over van ipv4 naar ipv6 en voor ipv4 toepassingen en sites wordt teruggevallen op CGN-IPv4.
Hier problemen met men voip, om de zoveel minuten/seconden wordt de verbinding verbroken, problemen met al mijn providers voipbuster, stuntcalls, hotvoip en browsercalls.
Zijn er meer mensen die dit ervaren, anders moet het aan mijn Gigaset n300a liggen, herstarten heeft iig niet geholpen.
Zijn er meer mensen die dit ervaren, anders moet het aan mijn Gigaset n300a liggen, herstarten heeft iig niet geholpen.
www.onbereikbaar.nl
Officieus wel... sip6.voipbuster.com werkt gewoonrvk schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:39:
Hallo ik heb een vraag
ik gebruik ook de go box 100 met een extra s850hx handset nu heb ik het probleem als ik gebeld wordt knippert de handset wel maar geen oproep geluid in de display staat stil
verzet ik hem naar luid of persoonlijk profiel veranderd er niet weet iemand hoe dit op te lossen
ik gebruik ook de go box 100 met een extra s850hx handset nu heb ik het probleem als ik gebeld wordt knippert de handset wel maar geen oproep geluid in de display staat stil
verzet ik hem naar luid of persoonlijk profiel veranderd er niet weet iemand hoe dit op te lossen
Bij het bellen via VoipBuster, Stuntcalls, FreeVoipDeal en andere klonen ervaar ik jammer genoeg steeds vaker dat ik bij buitenlandse oproepen met een random nummer wordt verbonden, wat erg irritant is en onnodig geld kost. Toen ik een privénummer in Griekenland probeerde te bereiken, werd ik verbonden met een ziekenhuis in Kroatië. Een oproep naar België kwam uit in Polen. Als ik diezelfde nummers weer vorm via een normale aanbieder als KPN of Ziggo, dan krijg ik wel de juiste personen aan de lijn.
Tevens wordt de door mij gekozen CallerID regelmatig niet meegenomen en krijgt de gebelde persoon in plaats daarvan een nummer uit een vaag land in Afrika, Balkan of Azië te zien. Met als gevolg dat de telefoon vaak niet opgenomen wordt want "het zal wel wangiri zijn".
Via de website contact opgenomen paar weken terug, tot nu toe niets mogen vernemen...
Tevens wordt de door mij gekozen CallerID regelmatig niet meegenomen en krijgt de gebelde persoon in plaats daarvan een nummer uit een vaag land in Afrika, Balkan of Azië te zien. Met als gevolg dat de telefoon vaak niet opgenomen wordt want "het zal wel wangiri zijn".
Via de website contact opgenomen paar weken terug, tot nu toe niets mogen vernemen...
Hier daar 0% last van...timmie1 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:20:
Bij het bellen via VoipBuster, Stuntcalls, FreeVoipDeal en andere klonen ervaar ik jammer genoeg steeds vaker dat ik bij buitenlandse oproepen met een random nummer wordt verbonden, wat erg irritant is en onnodig geld kost. Toen ik een privénummer in Griekenland probeerde te bereiken, werd ik verbonden met een ziekenhuis in Kroatië. Een oproep naar België kwam uit in Polen. Als ik diezelfde nummers weer vorm via een normale aanbieder als KPN of Ziggo, dan krijg ik wel de juiste personen aan de lijn.
Tevens wordt de door mij gekozen CallerID regelmatig niet meegenomen en krijgt de gebelde persoon in plaats daarvan een nummer uit een vaag land in Afrika, Balkan of Azië te zien. Met als gevolg dat de telefoon vaak niet opgenomen wordt want "het zal wel wangiri zijn".![]()
Dus wellicht zit het in je eigen configuratie. Wat gebruik je voor apparatuur?
Wij maken gebruik van Bria op iOS, de ingebouwde SIP-client van Android, Mobile VoIP Android app, MicroSIP op Windows, een Cisco ATA en een Fritzbox.Muis666 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:34:
[...]
Hier daar 0% last van...
Dus wellicht zit het in je eigen configuratie. Wat gebruik je voor apparatuur?
De configuraties en instellingen van de clients en de ATA's zijn enkele jaren niet veranderd. Af en toe kiezen we in de Mobile VoIP app wel een andere CallerID.
Opvallend is dat het voor binnenlandse nummers wel goed werkt. Af en toe krijg ik wel een foutmelding dat een nummer foutief is van Vodafone of T-Mobile, waardoor je te weten komt dat daar ook simboxen met simkaarten van het Vodafone en T-Mobile netwerk voor gebruikt worden.
Zie Voipbuster nu komen met een abonnement voor onbeperkt nationaal bellen (vast +mobiel) voor 2 euro per maand.
Interessant! Maar ik kan het niet vinden op voipbuster.com?sambalbaj schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:11:
Zie Voipbuster nu komen met een abonnement voor onbeperkt nationaal bellen (vast +mobiel) voor 2 euro per maand.
Heb je daar mail over gehad of zo?
Ook mail over gehad.NaN schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 14:32:
[...]
Interessant! Maar ik kan het niet vinden op voipbuster.com?
Heb je daar mail over gehad of zo?
:strip_exif()/f/image/VvNflHPqZul2gSEBeNW7inDO.jpg?f=fotoalbum_large)
Zie
https://www.voipbuster.com/country_subscriptions/info
[ Voor 39% gewijzigd door sambalbaj op 17-10-2021 21:17 ]
Zo te zien bij meerdere clients.
"Vroeger" was ik altijd gebruiker van freevoipdeal omdat die volgens mij interessantere tarieven naar veel bestemmingen had. Als je de URL aanpast lijken ze het ook aan te bieden: https://www.freevoipdeal.com/country_subscriptions/info/
"Vroeger" was ik altijd gebruiker van freevoipdeal omdat die volgens mij interessantere tarieven naar veel bestemmingen had. Als je de URL aanpast lijken ze het ook aan te bieden: https://www.freevoipdeal.com/country_subscriptions/info/
Zit er mss een addertje onder het gras? Je moet nl eerst een minimale bestelling van zeker dus 10 euro doen en dan kun je de verplichte automatic recharge pas aanzetten..... voor die 10 euro natuurlijk.....Hugo__Boss schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 19:56:
. Als je de URL aanpast lijken ze het ook aan te bieden: https://www.freevoipdeal.com/country_subscriptions/info/
En dan pas kun je een land kiezen waar je voor 2 euro per maand onbeperkt kunt bellen.
Heb je dan nog recht op die 120 Freedays?
En zodra je automatic recharge uitgezet wordt zal dat 2 euro aanbod ook stoppen?
Met Freedays kun je ook best veel bellen en die kosten niks...
Of hangt het weer als zo vaak van je belgedrag af?
NL instellen voor maar 2 euro/mnd klinkt op zich interessant, maar met 120 Freedays is dat toch gratis....
Zitten er nu wel of niet haken aan deze optie?
Heeft iemand dat al uit gepluisd?
Van de Freevoipdeal website:
:fill(white):strip_exif()/f/image/3jjcILWvaA7S8Og0CEh4fAiz.png?f=user_large)
Stuntcalls is nog niet zover......... Gesprekken naar vast en mobiel in NL voor € 2,-- p/m?
[ Voor 10% gewijzigd door OgWok op 18-10-2021 08:21 ]
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Bedankt, ik denk dat mijn e-mail adres bij hun niet meer klopt, kon echter niet vinden waar ik dat aan kan passen.sambalbaj schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 15:14:
[...]
Ook mail over gehad.
[Afbeelding]
Zie
https://www.voipbuster.com/country_subscriptions/info
Edit: e-mail adres aan kunnen passen.
[ Voor 3% gewijzigd door NaN op 18-10-2021 08:52 ]
@OgWok volgens mij welOgWok schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 08:20:
Stuntcalls is nog niet zover......... Gesprekken naar vast en mobiel in NL voor € 2,-- p/m?
https://www.stuntcalls.com/country_subscriptions/info
Ik heb deze link gevonden.
Zelf gebruik ik freevoipdeal al meer dan een jaar met deze optie onbeperkt bellen voor 2 euro in de maand.
Jouw link is iig duidelijk, maar dat betekent wel dat je geen 120 freedays meer hebt zo te zien?chris-drielsma schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 13:42:[...]Zelf gebruik ik freevoipdeal al meer dan een jaar met deze optie onbeperkt bellen voor 2 euro in de maand.
@route99route99 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 18:55:
[...]
Jouw link is iig duidelijk, maar dat betekent wel dat je geen 120 freedays meer hebt zo te zien?
Ik heb de eerste keer opgewaardeerd zoals normaal met 10 euro waarbij ik wel 120 dagen freedays heb gehad en toen ook direct het onbeperkt abonnement geactiveerd, voor 2 euro
Dus de eerste 120 dagen heb ik het onbeperkt bellen alleen kunnen gebruiken voor 06 nummers. na die 120 dagen pas ook voor vast.
Hmm. Bijzonder. Heb bij Freevoipdeal 'automatic recharge' op enabled maar ik zie geen subscription. Zou ik geduld moeten hebben of zou het weer verdwenen zijn. Tis ook wel erg goedkoop...
@kdrkdr Ik vond het bij Freevoipdeal niet duidelijk, dus niet gedaan. Voorlopig red ik me prima met de Freedays en kijk op afstand toe,
Er staat in de handleiding dat het zou moeten kunnen. @route99 zie jij nog abonnementen bij:route99 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 21:13:
@kdrkdr Ik vond het bij Freevoipdeal niet duidelijk, dus niet gedaan. Voorlopig red ik me prima met de Freedays en kijk op afstand toe,
:fill(white):strip_exif()/f/image/XfY63OSLn6z2CosbcZaetpkh.png?f=user_large)
@kdrkdr Ik kom niet verder dan een vergelijkbaar plaatje.
Bij de volgende aankoop zal ik wel eerst bij autocharge ook nog aan moeten zetten, maar dat kan pas nadat ik eerst 10 euro gekocht heb? Ik kan het nog niet activeren tot aan het punt online dat ik echt moet gaan betalen.
Mijn budget was echter zo gegroeid dat ik een hele tijd zonder een aankoop betaling/Freedays uit kon. Ik wacht tot ik net onder de 10 euro zit. Je merkt toch dat door oa WhatsApp het belgedrag wat anders is dan vroeger.... ik heb dit type VOIP nu sinds 2003 meen ik zo uit mijn hoofd. Mijn oude vaste lijn zit nu bij T-Mobile home voor 1 euro per maand voor het inbellen... en dat nummer geef ik ook aan de meeste bedrijven als er wat ingevuld moet worden, die wil ik niet op mijn mobiel hebben als dat ff vermeden kan worden/niet functioneel genoeg is...
Bij de volgende aankoop zal ik wel eerst bij autocharge ook nog aan moeten zetten, maar dat kan pas nadat ik eerst 10 euro gekocht heb? Ik kan het nog niet activeren tot aan het punt online dat ik echt moet gaan betalen.
Mijn budget was echter zo gegroeid dat ik een hele tijd zonder een aankoop betaling/Freedays uit kon. Ik wacht tot ik net onder de 10 euro zit. Je merkt toch dat door oa WhatsApp het belgedrag wat anders is dan vroeger.... ik heb dit type VOIP nu sinds 2003 meen ik zo uit mijn hoofd. Mijn oude vaste lijn zit nu bij T-Mobile home voor 1 euro per maand voor het inbellen... en dat nummer geef ik ook aan de meeste bedrijven als er wat ingevuld moet worden, die wil ik niet op mijn mobiel hebben als dat ff vermeden kan worden/niet functioneel genoeg is...
/f/image/wDw9UeXxKdjqCehyOAt4lBC8.png?f=fotoalbum_large)
Hier precies hetzelfde. Bij Freevoipdeal autorecharge aangezet, geld opgewaardeerd en een week aangehouden, maar nooit een optie voor een subscription tegengekomen. Overigens ben ik wel benieuwd of je de landen voor een subscription kunt kiezen en meerdere subscriptions aan kunt houden.kdrkdr schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:58:
Hmm. Bijzonder. Heb bij Freevoipdeal 'automatic recharge' op enabled maar ik zie geen subscription. Zou ik geduld moeten hebben of zou het weer verdwenen zijn. Tis ook wel erg goedkoop...
[ Voor 11% gewijzigd door timmie1 op 19-10-2021 15:47 ]
Same here. Kan geen subscription selecteren voor € 2.-- . Als ik de link volg in Firefox (niet ingelogd bij Stuntcalls) dan kan dat weltimmie1 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 15:46:
[...]
Hier precies hetzelfde. Bij Freevoipdeal autorecharge aangezet, geld opgewaardeerd en een week aangehouden, maar nooit een optie voor een subscription tegengekomen. Overigens ben ik wel benieuwd of je de landen voor een subscription kunt kiezen en meerdere subscriptions aan kunt houden.

/f/image/RyBDBwIPklVtZoPHv4K734rv.png?f=fotoalbum_large)
Er staat wel dat als de € 2,-- flat fee beschikbaar is er een bericht komt. Eehhhmm ja?
[ Voor 5% gewijzigd door OgWok op 19-10-2021 16:11 ]
Dubbel. Was al geschreven.
[ Voor 153% gewijzigd door route99 op 19-10-2021 18:30 ]
Ik krijg hier de mail van voipcheap.
Echter hebben ze het hier weer over €2.
https://www.voipcheap.com/country_subscriptions/info
(Gewoon de vorige link gepakt en voipcheap in geplakt).
Zou het per land een andere prijs zijn?
Alleen raar dat ze het over België hebben terwijl ik toch echt Nederland in mijn account heb staan.Subject: Now available for your account: Unlimited calls to Belgium!
You can now subscribe to monthly plans for unlimited calls to a country of your choice.
Now available for your account: Belgium Subscription.
Unlimited calls to landlines and mobiles for only EUR 3.00 per month.
Unlimited calls to:
Belgium landline and mobile
for only: EUR 3.00 per month
Inc. taxes and fees
Op zich best interessant als je ook een telefoonnummer naar ze kan porteren. Hoef je ook niet meer na te denken over opwaarderen (ik doe nu steeds voor 25 euro wat dan bijna 30 wordt met btw en waar ik ook lang mee doe).rvk schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 15:05:
Ik krijg hier de mail van voipcheap.
[...]
Alleen raar dat ze het over België hebben terwijl ik toch echt Nederland in mijn account heb staan.
Ze zullen wel onderhandeld hebben in Belgie, vaste nummers waren altijd duurder dan mobiele nummers om naar te bellen.
[edit]Na iets langer er over te hebben gedacht, ik bel evenveel naar nummers in Nederland als in Belgie dus een land moeten kiezen is eigenlijk niet heel handig voor mij.
[ Voor 18% gewijzigd door Marzman op 29-10-2021 16:01 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Nou zelfs € 2,-- vind ik flink voor de kwaliteit van de Mobile Voice App (Stuntcalls) op Android.
Was OK maar nu erg slechte kwaliteit.....
Was OK maar nu erg slechte kwaliteit.....
Hebben meer mensen momenteel last van dat de sip server offline is en niet werkt
Ik gebruik Freevoipdeal en zie in me settings dat deze offline is momenteel.
Hier werkt het in ieder geval.chris-drielsma schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:46:
Hebben meer mensen momenteel last van dat de sip server offline is en niet werkt
Schijnbaar is het al heel lang, maar bij alle Demont-dingen worden telefoonnummers van Belgische vaste lijnen geblokkeerd als je die als nummerweergave instelt en belt naar Belgische nummers. Ik ben best lang aan het zoeken geweest wat het probleem was want je merkt alleen dat het niet werkt, maar je krijgt geen bandje van een blokkade bij het bellen en het verifieren van het nummer gaat ook gewoon. Ik weet ook niet wie het blokkeert, Delmont of de Belgische telefoonproviders.
Nu terug mijn (Belgisch)mobiel nummer gezet en het werkt weer.
Nu terug mijn (Belgisch)mobiel nummer gezet en het werkt weer.
/▌
Kreeg vandaag bericht van Voipbuster dat mijn subscription voor unlimited calls naar Nederland stopgezet is. Voor de rest niks over waarom. Nu weer zoeken naar alternatieven
www.onbereikbaar.nl
Dat is gek belde je veel en stond er nog geld op je account?FRoSTy schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 13:28:
Kreeg vandaag bericht van Voipbuster dat mijn subscription voor unlimited calls naar Nederland stopgezet is. Voor de rest niks over waarom. Nu weer zoeken naar alternatieven
Nee belde vrij weinig, heb men 2 euro van deze maand weer teruggestort gekregen. Kan het ook niet meer opnieuw selecteren.pacificocean schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 13:44:
[...]
Dat is gek belde je veel en stond er nog geld op je account?
www.onbereikbaar.nl
Ik heb "uberhaupt" nooit de mogelijkheid gekregen voor zo'n abonnement, ondanks inschakelen van autoreload. 3 Verschillende labels gebruikt.FRoSTy schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 14:00:
[...]
Nee belde vrij weinig, heb men 2 euro van deze maand weer teruggestort gekregen. Kan het ook niet meer opnieuw selecteren.
Als je weinig belt kun je dan niet beter per minuut betalen? Ik doe 2 jaar met 10 euro tegoed..
Dan moet je alleen geen voipbuster nemen want die is dan nog relatief duur (voor naar mobiel en landlijn). Dan kun je beter naar b.v. de frynga.com variant.jongetje schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 14:35:
Als je weinig belt kun je dan niet beter per minuut betalen? Ik doe 2 jaar met 10 euro tegoed..
Dat bericht heb ik ook eind juni gekregen vanuit freevoipdeal.comFRoSTy schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 13:28:
ook zonder reden of iets , en ik kan het ook niet opnieuw activeren wat ik ook probeer.
Ik kom denk ik ongeveer op 20 euro tegoed per jaar uit. Scheelde niet zo heel veel. Behalve dan dat ik niet meer druk bezig was tarieven in de gaten te houden aangezien ze soms ineens de tarieven enorm verhoogden waardoor ik plotseling door men tegoed was. Maar het wordt dus nu weer uitzoekenjongetje schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 14:35:
www.onbereikbaar.nl
Heeft iemand anders hier het probleem al gehad dat uitbellen met de dellmont varianten soms de andere kant wordt opgenomen en dat de bellende kant de beltoon blijft horen. De ontvangende kant hoort niets en als die opleggen dan wordt de verbinding ook verbroken. Er wordt wel een connectie berekend bij de call details.
Dit probleem doet zich steeds meer voor. Frynga/dellmont variant heeft het al bij KPN gemeld maar ik weet niet of ik daar veel van kan verwachten. Het probleem van totaal geen beltoon horen bij bellen naar bepaalde lijnen is ook nog niet opgelost (en zou ook bij KPN liggen).
Dit probleem doet zich steeds meer voor. Frynga/dellmont variant heeft het al bij KPN gemeld maar ik weet niet of ik daar veel van kan verwachten. Het probleem van totaal geen beltoon horen bij bellen naar bepaalde lijnen is ook nog niet opgelost (en zou ook bij KPN liggen).
Toch nog maar één keer proberen... voordat ik binnenkort Dellmont/Betamax vaarwel moet zeggen...
Er is niemand hier die gebruik maakt van de Dellmont varianten (frynga/browsercalls/voipcheap etc) die het probleem heeft dat bij het uitbellen, de beltoon door blijft gaan terwijl de andere kant reeds opgenomen heeft? De ontvanger hoort dan iets en de beller blijft de ringtoon horen. Dit is bij verschillende randapparatuur en sinds een paar maanden.
(Je komt dus ook pas achter het probleem als de ontvanger klaagt dat hij niets hoorde bij een vorige call want voor de beller lijkt het gewoon alsof er niet wordt opgenomen.)
Het probleem is twee maal aangekaart (bij frynga en browsercalls) en beide keren geen zinnig antwoord terug gehad. Ik ben momenteel aangekomen op het punt dat er weer opgewaardeerd moet worden op een van mijn 4 accounts onder beheer en aangezien dit zo'n hinderlijk probleem is, wordt er overwogen geen gebruik meer te maken van frynga/browsercalls.
Er is niemand hier die gebruik maakt van de Dellmont varianten (frynga/browsercalls/voipcheap etc) die het probleem heeft dat bij het uitbellen, de beltoon door blijft gaan terwijl de andere kant reeds opgenomen heeft? De ontvanger hoort dan iets en de beller blijft de ringtoon horen. Dit is bij verschillende randapparatuur en sinds een paar maanden.
(Je komt dus ook pas achter het probleem als de ontvanger klaagt dat hij niets hoorde bij een vorige call want voor de beller lijkt het gewoon alsof er niet wordt opgenomen.)
Het probleem is twee maal aangekaart (bij frynga en browsercalls) en beide keren geen zinnig antwoord terug gehad. Ik ben momenteel aangekomen op het punt dat er weer opgewaardeerd moet worden op een van mijn 4 accounts onder beheer en aangezien dit zo'n hinderlijk probleem is, wordt er overwogen geen gebruik meer te maken van frynga/browsercalls.
Ik bel uit (weinig) met freevoipdeal en dit probleem komt me niet bekend voor. Eea via Gigaset N300A IPrvk schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 16:37:
Toch nog maar één keer proberen... voordat ik binnenkort Dellmont/Betamax vaarwel moet zeggen...
Tja, lastig probleem. De oorzaak kan je eigenlijk alleen vaststellen door een netwerk trace te maken. Persoonlijk vermoed ik een NAT probleem, de 200 OK als antwoord op de invite komt wellicht niet aan bij het SIP device, waardoor je telefoon gewoon een 180 ringing blijft afspelen. Het beantwoorden heeft blijkbaar wel het platform van Betamax bereikt, omdat het gesprek geregistreerd en gefactureerd is.
Wat voor hardware opstelling gebruik je?
Wat voor hardware opstelling gebruik je?
Een netwerk trace heb ik. Het probleem komt wanneer ik een 200 OK ontvang bij het opnemen. Die wordt beantwoord met een ACK vanuit mijn kant maar de rinkel blijft doorgaan en de ontvanger hoort niets. (Helaas heeft het sip protocol geen bevestiging op een ACK zodat ik niet weet of die goed ontvangen is.)
Het is volgens mij geen NAT probleem omdat het niet altijd gebeurd (en vroeger altijd goed gewerkt heeft). Het lijkt alsof de ACK niet bij Dellmont/betamax goed verwerkt wordt. Afgelopen jaar is er ook een ander probleem bij het bellen van sommige nummers dat er helemaal geen ringtone komt (ook bevestigd met een trace). Dellmont zegt dat dat komt doordat KPN die niet doorgeeft (als early media).
Ik gebruik zelf een asterisk server op twee locaties met yealink toestellen. Een glasvezel/fiber, ander ziggo/bridge. Maar het is ook bij een linksys SPA (ik geloof een 3102) op glasvezel/trined met analoog dect toestel.
Ik zou eens kunnen kijken of ik in asterisk kan forceren dat de ACK meerdere keren verstuurd wordt. Geen idee of dat kan (maar dat lost heeft probleem bij de linksys niet op).
Bij frynga hebben ze het geconstateerd en gezegd het door te hebben gegeven aan KPN (terwijl het gebeurde nummer van een andere provider was maar misschien ligt hun PSTN-connectie bij KPN). En bij browsercalls vroegen ze me alle apparaten opnieuw te starten (wat natuurlijk al meerdere keren gedaan is).
Het is volgens mij geen NAT probleem omdat het niet altijd gebeurd (en vroeger altijd goed gewerkt heeft). Het lijkt alsof de ACK niet bij Dellmont/betamax goed verwerkt wordt. Afgelopen jaar is er ook een ander probleem bij het bellen van sommige nummers dat er helemaal geen ringtone komt (ook bevestigd met een trace). Dellmont zegt dat dat komt doordat KPN die niet doorgeeft (als early media).
Ik gebruik zelf een asterisk server op twee locaties met yealink toestellen. Een glasvezel/fiber, ander ziggo/bridge. Maar het is ook bij een linksys SPA (ik geloof een 3102) op glasvezel/trined met analoog dect toestel.
Ik zou eens kunnen kijken of ik in asterisk kan forceren dat de ACK meerdere keren verstuurd wordt. Geen idee of dat kan (maar dat lost heeft probleem bij de linksys niet op).
Bij frynga hebben ze het geconstateerd en gezegd het door te hebben gegeven aan KPN (terwijl het gebeurde nummer van een andere provider was maar misschien ligt hun PSTN-connectie bij KPN). En bij browsercalls vroegen ze me alle apparaten opnieuw te starten (wat natuurlijk al meerdere keren gedaan is).
Duidelijk, tja ik denk dat het een moeilijk verhaal wordt om zoiets opgelost te krijgen. Dat een probleem niet altijd optreedt maakt het tenslotte extra moeilijk. En ik denk dat er op het platform nogal wat verschillende routes zijn die afgelegd kunnen worden, ook al bel je dezelfde bestemming. Wellicht ergens een bepaalde SBC waar het mis gaat.
Zo ongeveer tot oktober kon ik iemand bellen die geregistreerd was met <username>@sip.voipbuster.com maar nu krijg ik de melding user not found. Heeft iemand een idee wat voipbuster veranderd heeft?
Edit: het werkt nog gewoon. Blijkbaar was de voedingskabel van Spa3102 stuk waardoor het account niet meer geregistreerd was.
Edit: het werkt nog gewoon. Blijkbaar was de voedingskabel van Spa3102 stuk waardoor het account niet meer geregistreerd was.
[ Voor 27% gewijzigd door pacificocean op 10-10-2022 14:45 ]
Ik heb nu ook de mogelijkheid gekregen om het 2 Euro unlimited calls abo te nemen en wil dit ook gaan doen echter moet ik dan automatisch opwaarderen aanzetten en dit doen ze initieel met een incassobedrag van 0,01 cent.
Echter als ik automatisch opwaarderen aanzet zal er meteen weer 10 euro opgezet gaan worden aangezien mijn huidige credit 0,04 euro is. Onder 1 Euro word het automatisch opgehoogd.
Mijn vraag is nu worden de bedragen van het unlimited call abo eerst van je huidige Voipbuster tegoed afgeschreven of gaan ze dat meteen bij PayPal doen ondanks het beschikbare credit bij Voipbuster?
Echter als ik automatisch opwaarderen aanzet zal er meteen weer 10 euro opgezet gaan worden aangezien mijn huidige credit 0,04 euro is. Onder 1 Euro word het automatisch opgehoogd.
Mijn vraag is nu worden de bedragen van het unlimited call abo eerst van je huidige Voipbuster tegoed afgeschreven of gaan ze dat meteen bij PayPal doen ondanks het beschikbare credit bij Voipbuster?
Heb de SPA 3K nu zo'n 16 jaar in gebruik maar ben eigenlijk op zoek naar de regional settings voor nederland (of belgie). Helaas zijn de meeste site met informatie ter ziele. Heeft iemand deze voor mij ?
Op dit moment heb ik dit, maar ben ik niet tevreden over...
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/srg9SmuYCmNTgYuKjS519Kaq.jpg?f=user_large)
'98 Belt en wil zn ui terug...
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Dat hoeft niet bij Betamax. Als je het land in je account op hun website goed zet dan staat dat automatisch goed (alleen regio van stad niet, maar wie gebruikt dat nog?)myhobby schreef op maandag 30 januari 2023 @ 15:24:
Heb de SPA 3K nu zo'n 16 jaar in gebruik maar ben eigenlijk op zoek naar de regional settings voor nederland (of belgie). Helaas zijn de meeste site met informatie ter ziele. Heeft iemand deze voor mij ?
[Afbeelding]
/▌
De basis:myhobby schreef op maandag 30 januari 2023 @ 15:24:
https://vxlabs.com/2011/0...teway-in-the-netherlands/
Met aanpassingen van hier:
https://community.cisco.c...-for-spa504g/td-p/3270424
Dag weet iemand hoe je de voicemail kunt wijzigen in Voipbuster. Ik heb een huis telefoon maar welk nummer moest je ook alweer belen?
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
Hoi, kan het zijn dat door het faillissement van Gigaset de voip diensten (oa, Frynga) die ik heb ingesteld op mijn Gigaset C430A GO ook niet meer werken? (melding "geen service beschikbaar")
-----
Update: ik vermoed nu dat dit de weer dienst van de gigaset betreft. Bellen en gebeld worden lukt nl. wel.
-----
Update: ik vermoed nu dat dit de weer dienst van de gigaset betreft. Bellen en gebeld worden lukt nl. wel.
[ Voor 23% gewijzigd door Rennie01 op 30-03-2024 14:29 ]
@Rennie01 Ik heb hetzelfde euvel. Heb jij een en ander kunnen oplossen?
Helaas niet. De foutmelding krijg ik niet weg. Ook niet na wat rommelen met de instellingen van de info services. Bellen via Frynga werkt overigens wel gewoon (zie ik in de call details van Frynga)ekooiman schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 23:41:
@Rennie01 Ik heb hetzelfde euvel. Heb jij een en ander kunnen oplossen?
Dank voor de snelle reactie. Ben ook al twee dagen aan het rommelen met de instellingen en helaas hetzelfde resultaat. Mijn screensaver doet het nu ook niet meer ondanks dat ik deze gewoon op klok heb staan. De weer service werkt overigens wel alleen gigaset-elements is uit de lucht.Rennie01 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 02:52:
[...]
Helaas niet. De foutmelding krijg ik niet weg. Ook niet na wat rommelen met de instellingen van de info services. Bellen via Frynga werkt overigens wel gewoon (zie ik in de call details van Frynga)
Ik probeer VoipBuster werkend te krijgen op mijn FritzBox 7590, maar ik heb het idee dat dit niet op de juiste manier ingevuld is?
/f/image/vSML1GWPO6ykGBYByi55vgLf.png?f=fotoalbum_large)
Ik blijf deze error in de log krijgen:
Ik heb mijn username gebruikt voor authentication.
/f/image/vSML1GWPO6ykGBYByi55vgLf.png?f=fotoalbum_large)
Ik blijf deze error in de log krijgen:
Het is gelukt!04.03.25 20:04:36 Registration of internet telephone number [username_hier] failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout.
04.03.25 20:03:54 Registration of internet telephone number [username_hier] failed. Remote site reports reason for error 404
Ik heb mijn username gebruikt voor authentication.
[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 04-03-2025 20:58 ]
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
Inmiddels heb ik VoipBuster werkend op mijn Fritzbox, en hij is connected met de SIP-server. Maar ik begrijp dus dat je in het binnenland dus vrij kan bellen met een beperking van xx minuten per maand?
Als ik uitgaand probeer te bellen (volgens format 0123-456789) krijg ik de 3-tonige errortoon te horen. Wat doe ik fout?
Mijn telefoonnummer is ook bevestigd overigens.
Als ik uitgaand probeer te bellen (volgens format 0123-456789) krijg ik de 3-tonige errortoon te horen. Wat doe ik fout?
Hoe weet ik nou wat er mis gaat?Internet telephony with 0348XXXXXX via sip.voipbuster.com failed. Cause: Internal server error (500)
[ Voor 23% gewijzigd door AW_Bos op 07-03-2025 19:14 ]
moet het niet 0031348xxxxx zijn? dus met landnummer?AW_Bos schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 19:11:
Inmiddels heb ik VoipBuster werkend op mijn Fritzbox, en hij is connected met de SIP-server. Maar ik begrijp dus dat je in het binnenland dus vrij kan bellen met een beperking van xx minuten per maand?
[...]
Hoe weet ik nou wat er mis gaat?
Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy
Het is inmiddels al gelukt. De website van Voipbuster is best onduidelijk, maar nadat ik een tientje aan tegoed gestort had, kon ik dus bellen.
Ik maakte eerste op uit hun uitleg dat je na registratie (en telefoonnummer verificatie) direct gebruik kon maken van de Freedays.
De instellingen waren bovendien al prima.
Verder is het dikke lol dat ik nu op een nostalgische manier via de digitale TCP/IP weg hiermee kan bellen.
Ik maakte eerste op uit hun uitleg dat je na registratie (en telefoonnummer verificatie) direct gebruik kon maken van de Freedays.
De instellingen waren bovendien al prima.
Verder is het dikke lol dat ik nu op een nostalgische manier via de digitale TCP/IP weg hiermee kan bellen.
:strip_exif()/f/image/aYDBeMCXwgRDkP3BkpOU8c8n.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 49% gewijzigd door AW_Bos op 10-03-2025 09:03 ]
Zijn er meer mensen hier die regelmatig vanuit Voipbuster te horen krijgen dat het nummer wat ze proberen te bellen niet bestaat, terwijl het toch gewoon correct is?? Na een paar minuten werkt het weer.
[ Voor 14% gewijzigd door AW_Bos op 09-05-2025 12:47 ]