Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:02
N8w8 schreef op zondag 16 december 2018 @ 13:53:
[...]
Waar heb je trouwens dat overzichtje vandaan? Ziet er goed uit. Of zelf gemaakt?
Ik vond Abvuk wel handig maar die doet t niet meer, Progx is onhandig, en veel zijn incompleet of outdated.
Inderdaad zelf gemaakt in PHP. Haalt de prijzen op voor de voor mij belangrijke landen en providers (met een alert naar mijn e-mail want er iets wijzigt).

Er zijn nog wel veel andere vergelijkers. Zoals
https://www.voipkredi.com/page.php?page=betamax-dellmont

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N8w8
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ah ok, ja zoiets had ik ook al.
Er zijn er idd veel, maar er is altijd wat mis mee, die Voipkredi heeft oa geen Frynga/BrowserCalls.
Maar goed jij weet zo snel dus ook geen goeie (openbare). iig bedankt :)

[ Voor 47% gewijzigd door N8w8 op 16-12-2018 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
N8w8 schreef op zondag 16 december 2018 @ 14:43:
[...]
Er zijn er idd veel, maar er is altijd wat mis mee, die Voipkredi heeft oa geen Frynga/BrowserCalls.
Jawel hoor. Maar frynga en browsercalls hebben EUR niet als basis currency (maar USD).
Bovenin staat een checkbox voor USD providers en dan staan frynga en browsercalls er wel tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N8w8
  • Niet online
Dat... ehh... verklaart een en ander |:(
:)

[ Voor 70% gewijzigd door N8w8 op 16-12-2018 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:02

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Zat eens te kijken: dit topic is alweer ruim 10 jaar oud... Volgens mij ben ik ooit met VoIP begonnen met een Sipura adapter, later met een Siemens Gigaset S45, beide zijn nog steeds in gebruik... Ook Voipbuster, Voipdiscount, etc. zijn er nog steeds.

Gigaset maakt nog wel IP modellen, maar je ziet ze weinig. Liep laatst bij de Makro, waar vroeger geregeld een IP Gigaset lag, dat heb ik tijden niet meer gezien. Denk dat vrijwel iedereen toch nog steeds een analoog toestel koopt. Je sluit hem aan op je Experia-/Ziggo-/etc. box, waarbij het nog steeds een oude analoge aansluiting is. Raar eigenlijk, ik dacht 10 jaar geleden dat we binnen afzienbare tijd er wel vanaf zouden zijn.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Edit: Dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door Joepla op 16-12-2018 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Joepla schreef op zondag 16 december 2018 @ 17:57:

Gigaset maakt nog wel IP modellen, maar je ziet ze weinig. Liep laatst bij de Makro, waar vroeger geregeld een IP Gigaset lag, dat heb ik tijden niet meer gezien. Denk dat vrijwel iedereen toch nog steeds een analoog toestel koopt. Je sluit hem aan op je Experia-/Ziggo-/etc. box, waarbij het nog steeds een oude analoge aansluiting is. Raar eigenlijk, ik dacht 10 jaar geleden dat we binnen afzienbare tijd er wel vanaf zouden zijn.
Het is voor de gemiddelde consument handiger om een analoog toestel op het modem van de provider aan te sluiten. Vervolgens betalen ze wel 1 tot 2,50 per maand aan vaste kosten en rond de 12 a 13 cent starttarief plus hetzelfde bedrag per minuut.

Ik verbaas me er ook wel over dat er niet een partij met een beheerd VoIP kastje komt wat je op je internet lijn aansluit, al dan niet zo'n VoIP dect kastje van Siemens of eentje met een analoge poort waarmee je goedkoop kunt bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@jongetje Zo'n partij was er ooit wel. Abel Telecom probeerde dit in 2006. Als ik me goed herinner, boden ze voor hun eigen VoIPnetwerk geconfigureerde Sipura's/Linksys SPA-3000's aan onder de normale prijs bij o a. Mediamarkt. Die werden massaal opgekocht (door Tweakers o.a. Er hangt er hier nog steeds 1 in de meterkast als alarmkiezer) en direct ingezet voor bv. Voipbuster. Later werd daar een paswoord op gezet. Is nooit een succes geworden en volgens Google zijn ze failliet gegaan. De website is er nog wel. Vage toko, kan ook geen fysiek adres vinden.

Ik denk dat een dergelijk plan nu geen kans meer maakt. Wie gebruikt er zijn vaste lijn nog? (Ik weet het: iedereen in dit draadje :P )
Met een paar honderd belminuten of zelfs onbeperkt op je mobiel, wat valt er nog te besparen? Internationale gesprekken kosten ook niet alles meer en dan heb je altijd nog Skype, Whatsapp, FB, etc.

Edit: zit het draadje in bovenstaande link stukje door te lezen (12 jaar geleden geschreven). Wat een getob met dialplans en de 2000 parameters die je in die dingen in kon stellen. Had je eindelijk verbinding met je SIPserver, dan had je wel weer een enorme echo. En bellen tijdens downloaden (volgens mij hadden we toen nog Napster ;) ) zorgde voor haperend geluid, dus weer QoS parameters tweaken :)

Echt 100% goed heeft het bij mij nooit gewerkt. Net als je dacht dat je eruit was, dan kwam het de volgende dag weer terug 8)

[ Voor 21% gewijzigd door Joepla op 16-12-2018 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
Je zult toch nog wel verbaasd staan van het aantal mensen dat nog tientallen euros per maand betalen voor een vaste lijn (incl. bellen). Zelf heb ik mijn ouders, mijn broer en mijn buurman 10 jaar geleden omgezet (bellen dus voor nog geen €10 per jaar) en vorig jaar een bevriend bedrijf die van €175/maand naar €25/half jaar is gegaan (tele2 gooide het isdn2-tarief fors omhoog). Zelf bel ik ook zakelijk voor bijna nop. Maar je moet het maar weten en ik denk dat zo'n kastje instellen inderdaad een heel gedoe is voor een leek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 09:37
Vroeger ook ooit begonnen met VoIPbuster, jarenlang gebruikt, ook naar het buitenland maar account ben ik al een tijdje kwijt. Ooit begonnen met een SPA3102, heb hem nog steeds liggen maar echt goed is die niet meer. Lijkt na een tijd vast te lopen. Heb zelf nog wel een Gigaset N300A in gebruik, vaste lijn van Ziggo waar eigenlijk alleen maar op gebeld wordt. Uitgaand gaat toch alles met mobiel, zelfs sporadisch naar de EU valt tegenwoordig binnen de bundel. 10 jaar geleden had ik dat ook niet verwacht, had gedacht dat vast bellen alleen maar goedkoper zou worden in plaats van duurder. Want inderdaad, bellen met een Ziggo lijntje is een duur grapje als je niet op let.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het idee dat iedereen overschakeld op mobiel, maar ik gebruik ook nog steeds Voipbuster/Frynga (ook mobiel, dan gebruik ik de callback functie :p ). Dit jaar nog een Siemens iptelefoon gekocht omdat de dect kapot gegaan was.

Het blijft een stuk goedkoper dan mobiel, om de drie/vier maanden kopen we voor 25 euro beltegoed (voor twee personen) en daarmee bellen we de hele wereld (letterlijk) over voor bijna niks.
Joepla schreef op zondag 16 december 2018 @ 22:23:
@jongetje Zo'n partij was er ooit wel. Abel Telecom probeerde dit in 2006. Als ik me goed herinner, boden ze voor hun eigen VoIPnetwerk geconfigureerde Sipura's/Linksys SPA-3000's aan onder de normale prijs bij o a. Mediamarkt. Die werden massaal opgekocht (door Tweakers o.a. Er hangt er hier nog steeds 1 in de meterkast als alarmkiezer) en direct ingezet voor bv. Voipbuster. Later werd daar een paswoord op gezet. Is nooit een succes geworden en volgens Google zijn ze failliet gegaan. De website is er nog wel. Vage toko, kan ook geen fysiek adres vinden.

Ik denk dat een dergelijk plan nu geen kans meer maakt. Wie gebruikt er zijn vaste lijn nog? (Ik weet het: iedereen in dit draadje :P )
Met een paar honderd belminuten of zelfs onbeperkt op je mobiel, wat valt er nog te besparen? Internationale gesprekken kosten ook niet alles meer en dan heb je altijd nog Skype, Whatsapp, FB, etc.

Edit: zit het draadje in bovenstaande link stukje door te lezen (12 jaar geleden geschreven). Wat een getob met dialplans en de 2000 parameters die je in die dingen in kon stellen. Had je eindelijk verbinding met je SIPserver, dan had je wel weer een enorme echo. En bellen tijdens downloaden (volgens mij hadden we toen nog Napster ;) ) zorgde voor haperend geluid, dus weer QoS parameters tweaken :)

Echt 100% goed heeft het bij mij nooit gewerkt. Net als je dacht dat je eruit was, dan kwam het de volgende dag weer terug 8)
Ik herken dit niet echt (afgezien van die dialplans), het is altijd superstabiel geweest en ik gebruik Voipbuster sinds 2006. Verbindingen zijn snel genoeg tegenwoordig om er geen last van te hebben als iemand anders op Netflix of Youtube zit, mijn vrouw belt alleen maar met messenger, en ik werk ook vanuit thuis tegenwoordig (heel de dag gesprekken via voip op een VPN). En ik heb altijd het goedkoopste internet gehad, in Nederland ADSL van 20 euro per maand en nu in Belgie de goedkoopste kabelinternetverbinding.

[ Voor 71% gewijzigd door Marzman op 17-12-2018 18:36 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@Marzman ik praat ook over de tijd waarin we vol trots spraken over onze ADSL lijntjes, die toch makkelijk 6 Mbps deden. Upload 800 kbps als ik me goed herinner :)

Om een dialplan succesvol te configureren had je liefst een paar jaar universiteit moeten doen.

Stabiel waren die Sipura's wel, alleen had ik (en de collega's/vrienden die ik had overtuigd om ook zo'n ding te nemen) geregeld allerlei kleine probleempjes. Echo's, stotterende verbindingen, geen verbinding, misschien wel juist door die trage lijnen en de medegebruikers in huis. Of Voipbuster dat waarschijnlijk nog aan het opschalen was. Ook herinner ik me dat sommige modems (Speedtouch dacht ik) een poort geblockt hadden die je juist nodig had. Wel een leuke tijd om te pionieren.

[ Voor 6% gewijzigd door Joepla op 17-12-2018 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:41

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

werkt browsercalls/frynga etc nu nog steeds met die freedays? Of is het geld wat je erop zet langer beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sander817 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 01:26:
werkt browsercalls/frynga etc nu nog steeds met die freedays? Of is het geld wat je erop zet langer beschikbaar?
Je bedoelt of het krediet nog vervalt na 120 dagen zoals in 2006? Dat is al heel lang niet meer zo, al kan het volgens de kleine lettertjes nog steeds gebeuren. Ik zet er steeds 25 euro op en ben dan een half jaar klaar, mochten ze dat ooit terug invoeren dan ga ik weer met 10 euro ofzo opwaarderen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
sander817 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 01:26:
Browsercalls en frynga (en stuntcalls) werken allemaal NIET met freedays. Maar de tarieven zijn dan dusdanig laag dat, afhankelijk van je belgedrag, het toch goedkoper kan zijn dan eentje met freedays. In de freedays mag je n.l. ook maar tot 300 minuten per week gratis bellen. Er zijn dus providers met freedays (en wat hogere tarieven NA die freedays waarna je van je beltegoed gaat snoepen) en er zijn providers wat je gewoon direct uit je beltegoed belt.

Bij Browsercalls en frynga (en stuntcalls) is het tegoed gewoon onbeperkt geldig. Ik heb in ieder geval anderhalf jaar met een tientje gedaan bij stuntcalls.

Maar zoals Marzman al aangeeft... Bij dit soort providers is het verstandig de kleine lettertjes en tarieven in de gaten te houden want die kunnen elk moment wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:41

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ok, duidelijk. Wat is de beste manier om je beltegoed op te waarderen?
De manieren op de website hebben allemaal bij $10 ca 25% extra kosten

Het is jaren geleden dat ik voipbuster e.d. gebruikte, maar kan ik ook mijn lokaal nummer mee laten sturen als ik een ander lokaal of mobiel nummer bel? Of komt er anoniem te staan als ik bel via browsercalls?
al gevonden

[ Voor 45% gewijzigd door sander817 op 29-12-2018 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
sander817 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 14:05:
Je betaalt gewoon met iDeal. De transactiekosten bedragen €0,50. Er wordt echter ook nog btw overheen gezet.

Laatste keer bij stuntcalls (betaald aan Dellmont) was
€ 10.00 www.stuntcalls.com
€ 0.50 Transaction costs (excluding VAT)
€ 2.21 VAT (21,00%)
€ 12.71 Total (including VAT)

Daarna wordt het excl. tarief van je tegoed gehaald bij bellen (van die €10,00 dus).

(bedragen kunnen iets afwijken indien het bedrag in $ is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N8w8
  • Niet online
sander817 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 14:05:
Wat is de beste manier om je beltegoed op te waarderen?
Je kan ook naar hanstel.biz kijken.
Daarbij kan je met €5 opwaarderen met 25% extra kosten, of €10 met 20% (kan ook in $ maar is onvoordeliger, maakt niet uit of je aanbieder in $/€ rekent).
Betalen kan met Paypal zonder extra transactiekosten (behalve die 25/20%) geloof ik.

En ja idd is FreeVoipDeal de enige met freedays die voor NL aantrekkelijk kan zijn, maar dat moet maar net aansluiten bij je belpatroon. Voor de meeste mensen zijn anderen zonder freedays goedkoper (je kan het hier precies uitrekenen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik bel inderdaad zonder Freedays, maar ik bel de hele wereld over. Ook mobiel gebruik ik de callbackfunctie soms. Ik vind het ook wel goedkoop genoeg, 25 euro + ongeveer 5 euro belastingen en daar bel ik ongeveer een half jaar voor. Soms iets langer, soms iets korter.

Als het nog goedkoper moet kun je met Facebook Messenger of Whatsapp gaan bellen natuurlijk, maar daar is niet iedereen op te bereiken.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zit net even te neuzen in the Call Details van Voipbuster en nu blijkt dat 0800-nummer ineens normaal worden berekend, zelfs als je FreeDays hebt. Voorheen was dit beslist niet het geval.

Volgens Voipbuster is er niets aan hun kant veranderd en zijn dit speciale servicenummers waarvoor zij moeten betalen. Ze doen er erg geheimzinnig over. Jammer dat ze deze weg inslaan want ik was altijd redelijk tevreden, maar met dit soort fratsen zoek ik wel wat anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
epias schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:26:
Volgens Voipbuster is er niets aan hun kant veranderd en zijn dit speciale servicenummers waarvoor zij moeten betalen.
Zij moeten naar andere nummers natuurlijk ook betalen. Maar je "krijgt" daarvoor dan de freedays. Dus 0800 is voor hun niet anders dan alle andere netnummers. (werkte zij niet met goedkope gsm-modules voor uitgaande gesprekken?)

Ik dacht eigenlijk dat 0800 e.d. altijd buiten de freedays vielen. Maar schijnbaar was dat vroeger niet het geval (aan jouw verhaal te horen). Voipbuster is dan natuurlijk ook niet de goedkoopste onder de Dellmont providers. Ik heb eens uitgerekend dat het voor mij dan goedkoper is om €0,004/min te betalen (Browsercalls) dan 90 dagen freedays en daarna maar liefst €0,020/min te betalen (Voipbuster).

Overigens betaal ik bij Browsercalls voor de 0800 nummers ook meer dan de reguliere netnummers. Ik weet niet precies hoeveel want het is al een aantal maanden geleden dat ik voor het laatst een 0800 belde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
@epias @ddaffy Voor mijn inkomende lijn gebruik ik cheapconnect naast freevoipdeal (voor veel uitgaande gesprekken). In de regels laat ik de 0800XXXX en 09XXXX, 14XXX en 112 via cheapconnect gaan en die berekend daarvoor de juiste tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
jongetje schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:03:
@epias @ddaffy Voor mijn inkomende lijn gebruik ik cheapconnect naast freevoipdeal (voor veel uitgaande gesprekken). In de regels laat ik de 0800XXXX en 09XXXX, 14XXX en 112 via cheapconnect gaan en die berekend daarvoor de juiste tarieven.
Ik zou 0800 inderdaad via Voys kunnen laten lopen. Maar voor die €0,010 heb ik dat eigenlijk nooit gedaan (omdat ik vrijwel nooit 0800 bel). Wel gaat de 06 automatisch over Stuntcalls (goedkoopste voor mobiel, op Panggilanmalaysia na). En 112 zou ik via mobiel bellen.

Wat is overigens 14XXX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07:56
Dat zijn gemeente nummers ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
jongetje schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:03:
@epias @ddaffy Voor mijn inkomende lijn gebruik ik cheapconnect
Ik heb ook CheapConnect en heb het zojuist aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 23:35
Niet geheel on topic, maar zijn er trucs om inkomende anonieme bellers door te sturen naar voicemail?
Ik gebruik cheapconnect en een Gigaset A430 (N300A).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07:56
raven22 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 15:54:
Niet geheel on topic, maar zijn er trucs om inkomende anonieme bellers door te sturen naar voicemail?
Ik denk dat dat alleen kan als je zelf een VOIP server hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

Met een Fritzbox kan dat (heeft nogal wat telefonie functies ingebouwd), het hangt dus ook van je modem/router af.

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Het specifieke toestel ken ik niet; bij Gigasets kan het zitten onder:
Instellingen / Geluidsinstellingen / Ringtones Handset / Anonieme opr uit , en dan instellen dat niet-aangenomen gesprekken naar voicemail gaan

[ Voor 8% gewijzigd door asmi op 27-02-2019 23:13 ]

• raven22
asmi schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 23:05:
[...]

Het specifieke toestel ken ik niet; bij Gigasets kan het zitten onder:
Instellingen / Geluidsinstellingen / Ringtones Handset / Anonieme opr uit , en dan instellen dat niet-aangenomen gesprekken naar voicemail gaan
Top, dat is een goede oplossing, werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

Is er buiten CheapConnect nog een andere voipin mogelijkheid. Ergens in mijn achterhoofd was er ooit een bedrijf waar je op een vast nummer kon inbellen en dan via een soort pincode doorgezet werd naar voip adres. Ik ben al aan het googlen geweest, maar blijkbaar bestaat het niet meer of heeft het nooit bestaan en heb ik het destijds verkeerd begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
@Mister_T Ik begrijp niet zo goed wat de toepassing daarvan zou zijn? Een eigen VoIPnummer die direct te bellen is, is toch handiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@Mister_T Weet ook niet wat je precies wilt, maar budgetphone bestaat nog zie ik. Iets duurder dan bv. cheapconnect, maar ze zijn in ieder geval wel lekker bezig geweest om allerlei features toe te voegen aan hun diensten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bremmart
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-05-2023
Is er buiten CheapConnect nog een andere voipin mogelijkheid.
https://www.voipplanet.nl/diensten-aktie2.php

[ Voor 47% gewijzigd door Bremmart op 09-03-2019 17:23 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rennie01
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-09 20:25
Hoi, vandaag heeft mijn Siemens gigaset s450 IP de geest gegeven na jarenlang tevreden gebruik. (lijkt geen stroom meer te krijgen/ blauwe lampje op voorkant brand niet meer).

Ik gebruikte deze s450 IP icm met Ziggo (voor inkomende gesprekken via mijn Ziggo telefoonnummer) en o.a. voipbuster en frynga (en voor noodnummers ziggo) voor uitbellen.

Nu lees ik hier goede ervaringen met de Gigaset C430A Go. Echter wat ik niet kan terugvinden is of deze ook aan mijn vaste ziggo nummer gekoppeld kan worden net als de s450 ip. (dus kabeltje vanuit de telefoonaansluiting van de ziggo connectbox naar de Gigaset c430A Go. Daarnaast wil ik dan natuurlijk ook weer voipbuster en frynga kunnen gebruiken. (ik lees hier op het forum dat dit laatste wel mogelijk is, evenals nummerherkenning).
Heeft iemand hier ervaring mee, dwz inkomende gesprekken via Ziggo op de C430A Go?

NB: waar ik wel van baal is dat ik al mijn config settings in de S450 IP nu ook kwijt ben....

Heb de Gigaset C430A Go ondertussen binnen en geconfigureerd. Bovenstaand scenario werkt prima! :)

[ Voor 14% gewijzigd door Rennie01 op 23-03-2019 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Mijn Gigaset S685 geeft opeens aan "SIP registratie mislukt"
De internetverbinding werkt wel gewoon, dus gaan we maar eens uitzoeken wat er aan de hand is. Heeft jarenlang perfect gewerkt met een voipbuster account.

edit:
Heel vreemd, maar na een powercycle van mijn dsl-modem (Experiabox v8 van Telfort) werkt het gewoon weer. Ik weet niet waarom, want het basisstation van de S685 had gewoon een lokaal IP adres en was ook via de web-interface te bereiken..

[ Voor 36% gewijzigd door Henk007 op 04-04-2019 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Rennie01 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 20:34:
Hoi, vandaag heeft mijn Siemens gigaset s450 IP de geest gegeven na jarenlang tevreden gebruik. (lijkt geen stroom meer te krijgen/ blauwe lampje op voorkant brand niet meer).
Ik zie dat je inmiddels al een nieuwe hebt, maar ik heb dit ook gezien bij een kennis waar ik ooit dit model heb geinstalleerd. Het bleek uiteindelijk de netvoeding te zijn. Via MP een nieuwe gevonden en hij doet het weer prima. Grote kans dat dit bij jou ook het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Henk007 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 07:00:
Mijn Gigaset S685 geeft opeens aan "SIP registratie mislukt"
De internetverbinding werkt wel gewoon, dus gaan we maar eens uitzoeken wat er aan de hand is. Heeft jarenlang perfect gewerkt met een voipbuster account.

edit:
Heel vreemd, maar na een powercycle van mijn dsl-modem (Experiabox v8 van Telfort) werkt het gewoon weer. Ik weet niet waarom, want het basisstation van de S685 had gewoon een lokaal IP adres en was ook via de web-interface te bereiken..
Vast een NAT probleem of iets dergelijks geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Joepla schreef op donderdag 4 april 2019 @ 10:05:
[...]

Ik zie dat je inmiddels al een nieuwe hebt, maar ik heb dit ook gezien bij een kennis waar ik ooit dit model heb geinstalleerd. Het bleek uiteindelijk de netvoeding te zijn. Via MP een nieuwe gevonden en hij doet het weer prima. Grote kans dat dit bij jou ook het geval is.
Even meten met een multimeter, uit m'n hoofd gezegd geven die dingen 5 volt DC. Bij een spanningspiek of dip willen die adapters het wel eens begeven, zeker als deze al jarenlang onafgebroken aan hebben gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rennie01
Hugo__Boss schreef op donderdag 4 april 2019 @ 20:11:
[...]

Even meten met een multimeter, uit m'n hoofd gezegd geven die dingen 5 volt DC. Bij een spanningspiek of dip willen die adapters het wel eens begeven, zeker als deze al jarenlang onafgebroken aan hebben gestaan.
Thanks! Ga ik testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Hugo__Boss schreef op donderdag 4 april 2019 @ 20:11:
[...]

Dat is inderdaad de methode. Helaas bevond deze S450 zich ca. 1000 km buiten NL en is de eigenaresse niet bepaald technisch onderlegd, dus ik koos voor het opsturen van netvoeding en basisstation. Na het wisselen van de voeding was er licht ;)

De basis ligt weer hier, denk dat ik mijn Gigaset door de reserve-onderdelen tot 2085 in de lucht kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Marzman schreef op maandag 13 april 2009 @ 20:54:
[...]
[Jan-E]
http://www.voipcomplete.nl/voipbuster/
Bestel hier uw eigen Voipbuster VoIP-In nummer voor slechts € 34,95 per jaar!
............

Marzman :
Bij budgetphone kost het 10 euro per jaar.
Bij https://www1.pbxes.com/ is dit gratis. (configureren lastig?)
De 10 euro budgetphone optie bestaat ie nog wel? Zag alleen maar duurdere paketten.
Of kent iemand nog een goedkope optie?

Wil het gebruiken om de Voipbuster achtigen te regelen. Die heeft poort 5060 nodig en die wordt meer en meer dicht gezet. Dus het alternatief moet wel een andere poort gebruiken....

[ Voor 6% gewijzigd door route99 op 02-06-2019 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@route99 dat lijkt nu de EUR 1,25 per maand te zijn geworden. Cheapconnect biedt het aan voor EUR 8,95 / jaar. Ben al jaren geleden vsn BP naar CC geswitched. Weet niet eens meer waarom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Tnx!
Cheapconnect : Ok, met een andere poort dan 5060? Zodat mij router geen problemen meer heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 11:01
route99 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 19:01:
Tnx!
Cheapconnect : Ok, met een andere poort dan 5060? Zodat mij router geen problemen meer heeft...
port 5004-5008 werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
route99 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 19:01:
Tnx!
Dat is echt de eerste of tweede hit als je op alternatieve poorten cheapconnect zoekt :) : https://forum.cheapconnect.net/index.php?topic=549.0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Das 2x tnx: Had hun forum nog niet ontdekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag!

Ik kan het nergens vinden dus stel hier mijn vraag in de hoop dat er experts zijn.

Tot voor kort kon ik via een 'international calling app' (het heet Talk Home voor Android), bellen naar alle nummers in Nederland tegen 30 cent per minuut.
Nu was het mooie dat ook bedrijven die soms duurdere 0900-nummers gebruiken, te bereiken waren via die app. Ik zit in het buitenland dus kan die 0900-nummers anders niet bereiken, maar via de app dus wel.

Helaas lukt het nu niet meer, als ik nu een nummer toets wat begint met 0900, gaat hij wel over, maar wordt direct opgehangen.
Kan het zijn dat het netwerk in Nederland dan veranderd is? Want het is bij meerdere 0900-nummers nu ineens niet meer mogelijk.

Hoe kan ik dit weer laten werken zoals een paar maanden geleden? Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Om te beginnen. Voor veel dure 0900 nummers zijn goedkopere alternatieven te vinden. Gooi dat nummer in Google met het woord 'alternatief' erbij en je vind heel vaak een gewoon landlijnnummer.

Kun je niet veel goedkoper gebruik maken van een reguliere VOIP provider? Accountje maken bij een daarvan en hoppa. Kost véél minder dan 30c/min. Je zit in het buitenland neem ik aan?

Hier krijg je een aardig beeld van de kosten die ze berekenen. Daarna ga je de tarieven op de site van die provider nog even exact checken. Linksboven kun je kiezen voor bellen naar vast of mobiel.

http://progx.ch/PROGX_WEB/UK/all-rates-voip-comparator.awp

Ik gebruik al jaren FreeVoipDeal. Ik bel met een DECT handset direct gekoppeld aan mijn FritzBox. Ze hebben ook een eigen appje voor Android, dat ik nog nooit heb gebruikt maar dat vast wel zal werken. Je hebt ook generieke VOIP appjes die je in principe voor elke VOIP-provider kunt gebruiken met het invullen van de juiste zaken.

Edit @Verwijderd: Ik zie in die tabel niets meer expliciet staan over FreeDays. De nul waarden zullen daar in principe naar verwijzen vermoed ik. Het verschilt per provider. Bij FreeVoipDeal krijg ik 120 FreeDays als ik €10 beltegoed koop Ex. BTW en transactiekosten. Dan ben ik €12,71 kwijt en kan ik eerst 120 dagen gratis met flink wat landen bellen voordat ik dat tegoed ga verbruiken. Met een groot deel van (NW) Europa en ook met de VS. En het is niet te geloven maar ook met mobiele nummers in de VS. Dát vertelt je dat de echte kostprijs van een belminuut tegenwoordig tot bijna 0 is gedaald.

En oh ja... voor het geval dat niet al duidelijk was. Groene blokjes geven de goedkopere en rode blokjes de duurdere tarieven aan.

[ Voor 27% gewijzigd door CaptJackSparrow op 05-06-2019 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

CaptJackSparrow schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:48:En het is niet te geloven maar ook met mobiele nummers in de VS. Dát vertelt je dat de echte kostprijs van een belminuut tegenwoordig tot bijna 0 is gedaald.
Als ik me niet vergis, betaal je in de US vaak ook voor inkomende gesprekken, met je Amerikaanse toestel, met Amerikaanse abo. Jij belt dan vanuit NL gratis naar iemand in Florida en die persoon betaalt wel iets.

Sowieso werken VOiP providers veel met lokale SIMkaarten, dus jouw internationale gesprek gaat via het internet naar het betreffende land, waar het weer als een nationaal mobiel gesprek verder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Joepla schreef op zondag 2 juni 2019 @ 17:18:
@route99 dat lijkt nu de EUR 1,25 per maand te zijn geworden. Cheapconnect biedt het aan voor EUR 8,95 / jaar. Ben al jaren geleden vsn BP naar CC geswitched. Weet niet eens meer waarom :)
Heb me aangemeld bij pbxes, eenmalige kosten 10 euro.

Maar ik loop vast op de dial rules.
Zonder dat in te vullen wil die trunk niet opslaan.
Of is er iets anders aan de hand.

Heeft iemand een voorbeeld dial rule?
Ik kom er nu niet uit (geen idee wat de basis zou moeten zijn; leeg mag blijkbaar niet?)
Heb heel wat af gegoogled maar geen voorbeeld gevonden waar ik mee vooruit kan.
Dit zal eerst in orde moeten zijn.
Als niemand het lukt een tip te geven ga ik verder op hun forum (nog niets gepost)

Edit: ik vind nu iets waarmee ik kom tot 031+NXXNXXXXXX daarmee is NL afgedekt om geen 031 er voor te draaien, tis toch wer anders dan bij de Sipura... maar opslaan lukt nog steeds niet (vrees dat het opslaan op hun forum gaat komen...).

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/VgYd0Kr/trunk.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door route99 op 05-06-2019 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@route99 je quote mij, maar ik heb geen enkele ervaring met pbxes, kan je niet helpen ermee helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Helemaal duidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03:58
Weet iemand hoe je SMS kan ontvangen? Bijvoorbeeld via CheapConnect? Je kan sms versturen via VOIP/SIP dus ontvangen moet toch ook mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rennie01
Hoi,

Sinds gisteren zijn op krijg ik op Gigaset C430A GO bij alle IP lijnen de melding 'Aanmelding is mislukt'
  • Ik heb niets gewijzigd op de gigaset.
  • Op de websites van de VOIP-providers (o.a voipchief, frynga) kom ik gewoon ingelogd met mijn huidige account en password
  • De MobileVOIP app op mijn telefoon heeft wel een connectie
  • Via Gigaset.net ben ik wel aangemeld
  • Vaste lijn werkt wel
  • Herstart heb ik uitgevoerd
Heeft nog iemand dit probleem, waar zou dit aan kunnen liggen?

[ Voor 8% gewijzigd door Rennie01 op 05-11-2019 06:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Ik heb verschillende betamax providers waaronder Voipbuster, Frynga en Freevoipdeal. Deze liggen er bij mij (op de Fritzbox) allemaal uit.

Heb ook niks gewijzigd. Zal een issue zijn aan de overkant.
Melding uit log: Remote site not responding. Timeout.

EDIT:
Ik kan via wel op de sites inloggen met mijn account.

[ Voor 22% gewijzigd door marigo op 05-11-2019 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Lief Adje

Love is in the air

Hier ook voipbuster offline..

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Het werkt weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
O, ik zie dit topic nu pas, toevallig, zojuist nog iemand gebeld via voipbuster sip, het werkte perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk
Ik ben wel benieuwd wat de nieuwe Netherlands [SUICIDE] tarieven betekenen :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xELvJaH.png

(Te vinden bij verschillende providers, ook Browsercalls, Frynga, VoipChief, DialCheap, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Misschien het bellen van noodnummers zoals 112?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N8w8
  • Niet online
Oja, mss is dat de "113" zelfmoord preventie dienst (waarvan t telefoonnummer NIET 113 is trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
Je zou dan verwachten dat ze een [EMERGENCY] zouden hebben voor alle nooddiensten.

Maar ik denk dat het iets tijdelijks in hun database was want sinds vanochtend 4 uur zijn de [SUICIDE]'s weer verdwenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick18
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-06-2024
Ik gebruikte altijd de paybyphone functie om een klein bedragje op te waarderen maar zie nu dat het verdwenen is (Frynga). Kan dus niet meer opwaarderen via paybyphone.

Weet iemand nog een andere voip provider die paybyphone wel ondersteunt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
Mick18 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:25:
Weet iemand nog een andere voip provider die paybyphone wel ondersteunt ?
Bij de andere Dellmont varianten die ik gebruik (frynga.com, browsercalls.com, stuntcalls.com, voipcheap.com) is de PayByPhone ook verdwenen. Nu weet ik dat het in het verleden wel vaker voorkwam dat ze (even) niet zichtbaar waren dus misschien komt het nog terug. Maar misschien ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zet tegenwoordig gewoon 25 euro er op (30 met belastingen ongeveer) en dan kan ik weer maanden vooruit.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick18
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-06-2024
rvk schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:15:
[...]

Bij de andere Dellmont varianten die ik gebruik (frynga.com, browsercalls.com, stuntcalls.com, voipcheap.com) is de PayByPhone ook verdwenen. Nu weet ik dat het in het verleden wel vaker voorkwam dat ze (even) niet zichtbaar waren dus misschien komt het nog terug. Maar misschien ook niet.
Bedankt, dan kijk ik afentoe wel even. Heb er ook geen haast mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Zijn alle Dellmont varianten down? Krijg geen connectie meer met bv www.freevoipdeal.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 16:46
xileS schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:50:
Zijn alle Dellmont varianten down? Krijg geen connectie meer met bv www.freevoipdeal.com.
hier ook stuntcalls down en werkt niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03:53
Hier inderdaad ook, Stuntcalls, FreeVoipDeal en BrowserCalls down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
Kan nergens iets van info vinden waarom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Hier ook voipbuster down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03:53
www.dellmont.com is ook onbereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 09:25

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Volgens mij weer up and running!

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
Inderdaad...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
[Jan 13 12:35:42] NOTICE[4578] chan_sip.c: Peer 'browsercalls-in' is now UNREACHABLE!  Last qualify: 21
[Jan 13 12:36:17] NOTICE[4578] chan_sip.c: Peer 'frynga' is now UNREACHABLE!  Last qualify: 20
[Jan 13 12:36:18] NOTICE[4578] chan_sip.c: Peer 'stuntcalls' is now UNREACHABLE!  Last qualify: 22
< 3 minuten >
[Jan 13 12:39:57] NOTICE[4578] chan_sip.c: Peer 'frynga' is now Reachable. (33ms / 2000ms)
[Jan 13 12:39:58] NOTICE[4578] chan_sip.c: Peer 'stuntcalls' is now Reachable. (27ms / 2000ms)
[Jan 13 12:39:59] NOTICE[4578] chan_sip.c: Peer 'browsercalls' is now Reachable. (1281ms / 2000ms)

[Jan 13 13:24:02] NOTICE[4578] chan_sip.c: Peer 'frynga' is now UNREACHABLE!  Last qualify: 21
[Jan 13 13:24:03] NOTICE[4578] chan_sip.c: Peer 'stuntcalls' is now UNREACHABLE!  Last qualify: 20
[Jan 13 13:24:04] NOTICE[4578] chan_sip.c: Peer 'browsercalls' is now UNREACHABLE!  Last qualify: 20
< 3 minuten >
[Jan 13 13:27:00] NOTICE[4578] chan_sip.c: Peer 'frynga' is now Reachable. (31ms / 2000ms)
[Jan 13 13:27:01] NOTICE[4578] chan_sip.c: Peer 'stuntcalls' is now Reachable. (21ms / 2000ms)
[Jan 13 13:27:02] NOTICE[4578] chan_sip.c: Peer 'browsercalls' is now Reachable. (21ms / 2000ms)

[Jan 13 13:31:05] NOTICE[4578] chan_sip.c: Peer 'stuntcalls' is now UNREACHABLE!  Last qualify: 20
[Jan 13 13:31:06] NOTICE[4578] chan_sip.c: Peer 'browsercalls' is now UNREACHABLE!  Last qualify: 19
[Jan 13 13:32:04] NOTICE[4578] chan_sip.c: Peer 'frynga' is now UNREACHABLE!  Last qualify: 19
< 1.5 uur >
[Jan 13 15:03:41] NOTICE[4578] chan_sip.c: Peer 'browsercalls' is now Reachable. (1020ms / 2000ms)
[Jan 13 15:03:42] NOTICE[4578] chan_sip.c: Peer 'frynga' is now Reachable. (36ms / 2000ms)
[Jan 13 15:03:51] NOTICE[4578] chan_sip.c: Peer 'stuntcalls' is now Reachable. (20ms / 2000ms)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
FRoSTy schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:13:
Volgens mij weer up and running!
yup hier ook :) hopelijk blijft zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rennie01
Bij mij is VoipChief down.("registratie bij provider mislukt" melding sinds vandaag op mijn gigaset) Hebben nog meer mensen hier last van?

[ Voor 10% gewijzigd door Rennie01 op 29-01-2020 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:15

OgWok

U.N.C.L.E.

Rennie01 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 08:27:
Bij mij is VoipChief down.("registratie bij provider mislukt" melding sinds vandaag op mijn gigaset) Hebben nog meer mensen hier last van?
Gebruik zelf Stuntcalls en dat ziet er hetzelfde uit als VoipChief, en die werkt normaal.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rennie01
OgWok schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 09:22:
[...]

Gebruik zelf Stuntcalls en dat ziet er hetzelfde uit als VoipChief, en die werkt normaal.
Dank voor jouw reactie.
Zie nu dat VoipBuster en InterVoip wel werken bij mij. Frynga, VoipPlanet, freevoipdeal, en VoipChief niet.

Update: en Frynga, VoipPlanet, freevoipdeal, en VoipChief werken nu weer. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Rennie01 op 29-01-2020 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:30

Milmoor

Footsteps and pictures.

Iemand die de uitgaande nummerweergave op de Fritzbox aan het lopen heeft? Het heeft bij mij ooit gewerkt, maar is omgevallen. Hoe geef je het nummer etc. op?

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raven22
Ik zie bij mijn Freevoipdeal account een nieuwe optie 'subscriptions', die kunnen geactiveerd worden.
Subscription Netherlands kost 2€.
Wat houdt dit in? Kan er verder niets over vinden.

edit: zie het nu als ik de optie aanvink: unlimited calls to the netherlands voor 2€ per maand

[ Voor 20% gewijzigd door raven22 op 24-02-2020 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:43
raven22 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 21:15:
Ik zie bij mijn Freevoipdeal account een nieuwe optie 'subscriptions', die kunnen geactiveerd worden.

edit: zie het nu als ik de optie aanvink: unlimited calls to the netherlands voor 2€ per maand
Onder welk kopje staat die , ik gebruik stuntcalls en daarbij kan ik het nog niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
chris-drielsma schreef op maandag 24 februari 2020 @ 21:27:
[...]

Onder welk kopje staat die , ik gebruik stuntcalls en daarbij kan ik het nog niet vinden.
Naast credit en freedays en ook onder de buy tab.

Maar ik heb meerdere accounts (voor familie) en ze hebben niet allemaal die optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:15

OgWok

U.N.C.L.E.

Is Freevoipdeal niet hetzelfde als Stuntcalls? Die heeft geen freedays dacht ik.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijkmans
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-04 20:50
Ik heb een Gigaset N510Pro station op de kop getikt,en wil hier een voip nummer nemen (bijv 085 nummer) dat ik zowel kan bellen als gebeld worden. Welk account is hiervoor meest geschikt die ook werkt op mn gigsaset basisstation?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rennie01
Sinds vannacht liggen Frynga, VoipPlanet, freevoipdeal, en VoipChief er bij mij uit op mijn gigaset. VoipBuster en InterVoip werken wel...
Hebben anderen dit ook? Lijkt een terugkerend iets te worden.

Update: opgelost: heb mijn router (en voor de zekerheid Ziggo modem) opnieuw opgestart en alles werkt weer... :)

[ Voor 24% gewijzigd door Rennie01 op 26-03-2020 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
Rennie01 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:47:
Sinds vannacht liggen Frynga, VoipPlanet, freevoipdeal, en VoipChief er bij mij uit op mijn gigaset. VoipBuster en InterVoip werken wel...
Frynga lag er hier van 00:13:41 tot 00:14:47 uit.
Verder geen problemen gehad (met de lopende registratie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 20:28
Rennie01 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:47:
3 dagen terug kon het vb account en een paar van de klonen ook al niet registreren. Gisterenmorgen waren alle gekozen ook in gesprek. Ik vrees dat het steeds erger wordt.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Ook hier nu al een tijdje "Aanmelding mislukt"... Toevallig onlangs weer wat credit op gezet. Zelfs de website is heel traag.

Vanaf de MobileVoip-app (IOS) werkt het dan weer wel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanlente
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-05 15:41
Hier ook met voipstunt. Aanmelding mislukt. Website werkt zeer traag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:33
Alle Betamax Voip diensten doen het weer hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dank Joepla. Hier ook website erg traag. Gelukkig werkt de MobileVoip-app (Android) wel nog :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:48:
Dank Joepla. Hier ook website erg traag. Gelukkig werkt de MobileVoip-app (Android) wel nog :-)
En de rest ook weer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• satsurfer
  • Registratie: Augustus 2006
raven22 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 21:15:

Had ook gelezen van iemand met megavoip.
Weliswaar 'subscription Belgium'.(vast+mobiel)
Aangezien ik nog credit had staan op freevoipdeal, daar geprobeerd.
Voordeel is dat je bij FVD kan herladen met resellers. + voordeligst nr mobiel bellen.
2€ + BTW en fee Dellmont= 2,56€ effectief bij Dellmont herlading
resellers: soms slechts 10% bijrekenen= 2,10€/maand

Dellmont:
'The subscription can only be activated when your account has been invited and you also have the automatic recharge activated. For that you need to make a new regular payment on your MyAccount and activate the automatic recharge. For that you need to make a new regular payment on your MyAccount and activate the automatic recharge. Subscriptions are a new feature and we are still working on expanding the countries we can offer this feature for.'

Gisteren alles in orde gezet, helaas nog geen mail. ☹️

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7E4ZDV1KE9k8LCYuxnvIwHBgp68=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/YjKO3JGzKX4SQdWkB87e3LuU.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5DZsGXZjfSRcuNZjxUOjfr-s2tE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/mE7gCp2YxB1OnrIlRHR2zmBU.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-mT3mNljPX6g0iZ5IdO0jn_ynDg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/6Uv6QqC4BhJqfxic9FgZMDwD.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satsurfer
  • Registratie: Augustus 2006
blijkbaar weinig interesse hier? :?
ok, na 2 weken is bij mij nu de mogelijkheid van 'subscription' gekomen (freevoipdeal). Blijkbaar moet je onder de 15 € beltegoed gaan, vooraleer je het abonnement kan activeren.(info gekregen via hun helpdesk na 1 u.!)

[ Voor 10% gewijzigd door satsurfer op 28-04-2020 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
satsurfer schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 17:46:
ok, na 2 weken is bij mij nu de mogelijkheid van 'subscription' gekomen (freevoipdeal). Blijkbaar moet je onder de 15 € beltegoed gaan, vooraleer je het abonnement kan activeren.(info gekregen via hun helpdesk na 1 u.!)
Ik bel zo weinig met de vaste lijn dat ik maar een paar euro per jaar aan freevoipdeal kwijt ben. Dan heeft een abonnement van een paar euro per maand geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
Ik vind dit wel intressant alleen ik ben de optie nog nergens tegen gekomen in me stuntcalls account helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
Mij is het gelukt , na contact met de helpdesk via de volgende manier

Moest eerst opwaarderen via de pagina mijn account en kiezen voor paypal of creditcard en voor het bevestigen de optie automatische vernieuwen/verlengen aanvinken.

Na een uurtje zag ik toen opeens de optie Subscription Netherlands staan voor € 2 per maand.
alleen jammere is dat dit weer apart wordt verrekend en niet van het gekochte beltegoed afgaat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rennie01
Hoi,

Op mijn Gigaset C430A GO heb ik 1 vaste Ziggo lijn (naast nog enkele voip-providers). Ik heb nu via Ziggo ook een 2e vaste lijn of eigenlijk een 2e nummer. (lang verhaal kort: verhuizing schoonouders willen nummer niet kwijt, aangezien ze op tijdelijk adres zitten).

Ik heb dus 2e nummer. Echter als ik dit nummer belt hoor ik wel de juiste toon, echter mijn siemens telefoons gaan niet over ("rinkelen niet"). Moet ik hiervoor nog iets aparts configureren in de settings vsn de Gigaset Go? Ik heb nl. geen idee waar ik dit aan kan passen.(herstart van router, gigaset etc heb ik al uitgevoerd)

[ Voor 13% gewijzigd door Rennie01 op 28-05-2020 12:31 ]

Pagina: 1 ... 56 57 Laatste