@
jongetje Zo'n partij was er ooit wel. Abel Telecom
probeerde dit in 2006. Als ik me goed herinner, boden ze voor hun eigen VoIPnetwerk geconfigureerde Sipura's/Linksys SPA-3000's aan onder de normale prijs bij o a. Mediamarkt. Die werden massaal opgekocht (door Tweakers o.a. Er hangt er hier nog steeds 1 in de meterkast als alarmkiezer) en direct ingezet voor bv. Voipbuster. Later werd daar een paswoord op gezet. Is nooit een succes geworden en volgens Google zijn ze failliet gegaan. De website is er nog wel. Vage toko, kan ook geen fysiek adres vinden.
Ik denk dat een dergelijk plan nu geen kans meer maakt. Wie gebruikt er zijn vaste lijn nog? (Ik weet het: iedereen in dit draadje

)
Met een paar honderd belminuten of zelfs onbeperkt op je mobiel, wat valt er nog te besparen? Internationale gesprekken kosten ook niet alles meer en dan heb je altijd nog Skype, Whatsapp, FB, etc.
Edit: zit het draadje in bovenstaande link stukje door te lezen (12 jaar geleden geschreven). Wat een getob met dialplans en de 2000 parameters die je in die dingen in kon stellen. Had je eindelijk verbinding met je SIPserver, dan had je wel weer een enorme echo. En bellen tijdens downloaden (volgens mij hadden we toen nog Napster

) zorgde voor haperend geluid, dus weer QoS parameters tweaken
Echt 100% goed heeft het bij mij nooit gewerkt. Net als je dacht dat je eruit was, dan kwam het de volgende dag weer terug
[
Voor 21% gewijzigd door
Joepla op 16-12-2018 22:32
]