Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 23:03
OgWok schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 07:09:
@Rudi Vader: 6 januari 2007 is wel even geleden hè? Welkom terug. Ben door dit topic begonnen met Voipbuster en eigenlijk toen de eerste € 10,-- bij Voipbuster op was overgestapt naar StuntCalls en die bevalt al een tijd (sinds dec. 2015) prima.

Overigens is het geen idee het Ziggo modem in bridge-modus te zetten?
Instelling aangepast en het werkt! Niet op internet via cable modem maar external modem or router
Afbeeldingslocatie: http://s19.postimg.org/jvzq8mro3/Fritzbox_3.png

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick18
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-06-2024
Ik wil ook voor het eerst proberen te bellen met voip (Voipbuster, Stuntcalss, browsercalls, Frynga) maar weet nog niet bij wie ik het beste kan proberen. Ik heb verder (nog) geen apparatuur dus zal alleen vanuit de PC bellen en weet nog niet of dat wel handig is dus twijfel ik nog.

Is er een minimum bedrag dat je moet storten aan prepaid voordat je mag beginnen ? Er staat nergens iets over een minimumbedrag bij al deze providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:43

OgWok

U.N.C.L.E.

Mick18 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:22:
Ik wil ook voor het eerst proberen te bellen met voip (Voipbuster, Stuntcalss, browsercalls, Frynga) maar weet nog niet bij wie ik het beste kan proberen. Ik heb verder (nog) geen apparatuur dus zal alleen vanuit de PC bellen en weet nog niet of dat wel handig is dus twijfel ik nog.

Is er een minimum bedrag dat je moet storten aan prepaid voordat je mag beginnen ? Er staat nergens iets over een minimumbedrag bij al deze providers.
Volgens mij kan je bij Stuntcalls na het aanmaken van een account even gratis testen (browsercall). Verder is het minimum bedrag € 10,--

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:45

Speedmaster

Make my day...

Wat voor een modem heb je staan en wie is je internet provider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:23
OgWok schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:29:
[...]

Volgens mij kan je bij Stuntcalls na het aanmaken van een account even gratis testen. Verder is het minimum bedrag € 10,--
via resellers soms ook € 5

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je een smartphone heb kun je de app installeren (de meeste klonen hebben een eigen app waarmee je op verschillende manieren kan bellen vb sip, callback, localaccessnr etc.) of een losse voipapp waarin je sip kan instellen. Dan kun je in elk geval al met je telefoon 'oefenen'. Dat zou ik dan via sip doen, lijkt me het handigste en je betaald maar een keer (bij callback wordt je ook zelf gebeld en een localaccessnummer is vooral handig om naar buitenlandse nummers te bellen als je verder geen internet hebt)

Verder kun je in sommige adsl-modems ook zelf sipaccounts instellen. Ik ben al weer een tijdje weg uit Nederland, maar een paar jaar geleden kon dat zeker bij Telfort (misschien nu nog).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 15:52
Marzman schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:09:
[...]
Als je een smartphone heb kun je de app installeren (de meeste klonen hebben een eigen app waarmee je op verschillende manieren kan bellen vb sip, callback, localaccessnr etc.) of een losse voipapp waarin je sip kan instellen. Dan kun je in elk geval al met je telefoon 'oefenen'. Dat zou ik dan via sip doen, lijkt me het handigste en je betaald maar een keer (bij callback wordt je ook zelf gebeld en een localaccessnummer is vooral handig om naar buitenlandse nummers te bellen als je verder geen internet hebt)

Verder kun je in sommige adsl-modems ook zelf sipaccounts instellen. Ik ben al weer een tijdje weg uit Nederland, maar een paar jaar geleden kon dat zeker bij Telfort (misschien nu nog).
Weet jij ook een goede iOS app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voipbuster heeft gewoon een iOS app. Als je een andere kloon gebruikt moet je even kijken op de website.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick18
Speedmaster schreef op maandag 04 juli 2016 @ 12:09:
[...]

Wat voor een modem heb je staan en wie is je internet provider
Internet provider is Vodafone, modem heb ik geen idee eigenlijk... maakt dat uit dan ?

Misscihen ga ik een app op de smartphone proberen maar moet nog uitzoeken wat SIP is enz.....

Waar kan je resellers vinden die 5 euro kunnen opwaarderen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick18
Klopt het dat je dit beltegoed ook gewoon in het buitenland kan gebruiken ?

Bijvoorbeeld in USA bellen naar Nederland ?

Via de VOIP app die ik op mijn smartphone ga installeren en dan als ik ergens wifi heb dan kan ik gebruik maken van mijn beltegoed om naar Nederlandse nummers te bellen. Begrijp ik dit goed ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ikke_niet
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 21:11
Mick18 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 20:16:
Klopt het dat je dit beltegoed ook gewoon in het buitenland kan gebruiken ?

Bijvoorbeeld in USA bellen naar Nederland ?

Via de VOIP app die ik op mijn smartphone ga installeren en dan als ik ergens wifi heb dan kan ik gebruik maken van mijn beltegoed om naar Nederlandse nummers te bellen. Begrijp ik dit goed ?
Welkom in de wereld van VOIP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Mick18 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 20:12:
[...]

Internet provider is Vodafone, modem heb ik geen idee eigenlijk... maakt dat uit dan ?
Ja, als je merk en type kan geven zou het zomaar kunnen zijn dat je de SIP instellingen gewoon in het modem kan zetten. scheelt getob met headsets en dat soort onzin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N8w8
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mick18 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 20:12:
Waar kan je resellers vinden die 5 euro kunnen opwaarderen ???
Op de voip provider site inloggen en dan "buy credit" kiezen, daar kan je ook de resellers vinden.
Of rechtstreeks naar reseller hanstel.nl gaan, vanaf €6 en met iDeal betalen, werkt voor mij prima.

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:04
Weet iemand of een KPN Experia-box (Thomson ST780WL) ook te gebruiken is om in te stellen voor een VOIPbuster ?

Het modem wordt niet gebruikt als ADSL-modem, maar komt achter een modem van ziggo te hangen.
Met een Fritzbox is het geen probleem aangezien ik over deze ST780WL geen informatie kan vinden dan alleen uit 2007 - 2008 ben ik benieuwd of er mensen zijn die hem nu gebruiken voor een voipbuster :)

2250 WP Zuid PVoutput

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 20:28
MdO82 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:18:
Weet iemand of een KPN Experia-box (Thomson ST780WL) ook te gebruiken is om in te stellen voor een VOIPbuster ?

Het modem wordt niet gebruikt als ADSL-modem, maar komt achter een modem van ziggo te hangen.
Met een Fritzbox is het geen probleem aangezien ik over deze ST780WL geen informatie kan vinden dan alleen uit 2007 - 2008 ben ik benieuwd of er mensen zijn die hem nu gebruiken voor een voipbuster :)
In principe is de 780wl geschikt, want deze maakt ook gebruik van SIP. Je kan het er alleen niet instellen omdat de 780wl standaard draait op verknoeide en beperkte firmware van KPN, waarin dat uitgeschakeld is. Tenzij het jou gelukt is om er een stock firmware in te laden...?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 15:52
timmie1 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:46:
[...]

In principe is de 780wl geschikt, want deze maakt ook gebruik van SIP. Je kan het er alleen niet instellen omdat de 780wl standaard draait op verknoeide en beperkte firmware van KPN, waarin dat uitgeschakeld is. Tenzij het jou gelukt is om er een stock firmware in te laden...?
Volgens mij was dat mogelijk. Zoek eens hier op GOT.

• timmie1
pacificocean schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:34:
[...]

Ja, er waren wat manieren maar die zijn door KPN al redelijk vlug gepatcht.

• MdO82
pacificocean schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:34:
[...]

Ik zag inderdaad oude berichten uit 2007-2008 maar wellicht dat er in de tussentijd wat veranderd was ;)
Ik ga er eens wat verder induiken.
Geef het zelf ook een kleine kans omdat KPN het inderdaad ver dicht getimmerd heeft, maar wie weet krijgen we nog iets voor elkaar :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Het komt steeds vaker voor dat je meerdere keren moet bellen, voordat je oproep doorkomt vanwege de melding "All lines are busy now". Geeft dit een storing aan of zijn er echt te veel klanten tegelijk aan het bellen? De ATA werkt verder prima en de lijnen van de non-voipbuster klonen doen het wel, dus lijkt me dat het wel aan de provider ligt.

• Tiffanylampje
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-11-2024
Ben even het spoor bijster, wat zijn op dit moment courante VOIP-aanbieders naast Freevoipdeal? Ik zie Stuntcalls voorbij komen, nog steeds de gouwe ouwe Voipbuster, en verder?

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:43

OgWok

U.N.C.L.E.

Mijn ervaring met StuntCalls is OK (meer dan 1/2 jaar). Gelijke prijs voor naar mobiel en vaste nummers bellen. Geen gedonder met niet bereikbaar, geluid is prima.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• N8w8
  • Niet online
Tiffanylampje schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 13:51:
Ben even het spoor bijster, wat zijn op dit moment courante VOIP-aanbieders naast Freevoipdeal? Ik zie Stuntcalls voorbij komen, nog steeds de gouwe ouwe Voipbuster, en verder?
Welke voor jou het goedkoopst is hangt af van je belpatroon (oa de verhouding vast:mobiel minuten), behalve de tarieven zit er niet zoveel verschil in geloof ik.
Omdat ik veel naar vast bel gebruik ik iig naar tevredenheid BrowserCalls. Bel je vooral naar mobiel dan is StuntCalls goedkoper.
Hiermee kan je precies uitrekenen welke aanbieder bij je past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdyne
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-09 10:37
Weet iemand nog een goede onafhankelijke VOIP app voor iOS (dus niet MobileVOIP)?
Ik vind het geluidsniveau in MobileVOIP veel te laag; dat maakt het voor mij bijna onbruikbaar.

Ik gebruik momenteel FreeVoipDeal als provider en dat werkt prima over mijn VoIP ATA thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit hier wat tussen?
https://appfelstrudel.com...bilevoip-cheap-calls.html
Of is het zo dat je met die kloon vast zit aan MobileVOIP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdyne
Heeft iemand goede ervaringen met Frynga en hun geluidskwaliteit over een ATA?
Ik heb net een account aangemaakt maar zie nergens waar ik dat kan testen voordat ik beltegoed aanschaf. Iemand een idee hoe dat moet?
Bellen via de browser is mij niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N8w8
  • Niet online
cyberdyne schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:54:
Heeft iemand goede ervaringen met Frynga en hun geluidskwaliteit over een ATA?
Ik heb net een account aangemaakt maar zie nergens waar ik dat kan testen voordat ik beltegoed aanschaf. Iemand een idee hoe dat moet?
Bellen via de browser is mij niet gelukt.
@cyberdyne: Heb je Frynga inmiddels al geprobeerd?
Zoja, kan je me mss vertellen of er een starttarief wordt berekend?
Volgens hun eigen site niet, maar volgens andere sites wel, ik vroeg me af wat je in de praktijk daadwerkelijk betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdyne
Ik heb inmiddels Frynga geprobeerd en beltegoed gekocht. Je beltegoed krijg je in US dollars maar dat maakt verder niks uit.
Er wordt geen starttarief berekend !
De geluidskwaliteit is goed via een VoIP ATA; niet anders dan de andere providers zoals FreeVoipDeal, Voipbuster, enz.

[ Voor 0% gewijzigd door cyberdyne op 02-10-2016 12:26 . Reden: Spelling fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frynga heb ik ook ooit mee gebeld, werkte wel maar gesprekskwaliteit was iets slechter. Ik denk dat de servers ook in de VS staan (of stonden, het is ook al weer jaren geleden). Ik ben daarom gestopt het te gebruiken. Er zal nog steeds geld op dat account staan, maar ik ben vergeten hoe ik het had genoemd.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N8w8
  • Niet online
Zo hee, nou dan is Frynga wel veruit het goedkoopst een van de goedkoopsten. Wel/geen startarief scheelt enorm als de minuut-tarieven ook zo laag zijn. En mooi dat ie verder prima werkt natuurlijk!
Bedankt voor de info :)

[ Voor 48% gewijzigd door N8w8 op 17-11-2016 18:26 . Reden: tariefverhoging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdyne
Ik zou je adviseren om te beginnen met een minimum aan beltegoed zoals 5 euro. Met het huidige lage tarief kan je er waarschijnlijk lang mee doen. Mocht je niet tevreden zijn om welke reden dan ook of als het tarief omhoog gaat, dan zit je niet aan Frynga gebonden met veel resterende beltegoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:09
Je kan zelf via 0900 (pay by phone) 1 euro tegoed erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Bij Frynga staat onderaan het volgende zinnetje bij de NL rates:

** Frynga reserves the right after a certain amount of calls to start charging the default rate.

En dat 'certain' vind ik te vaag klinken om over te stappen ;w

Ik blijf mooi bij de combi stuntcalls en browsercalls voor vast en mobiel via mijn Gigaset VOIP setje. Bevalt me prima en kost alsnog erg weinig...

[ Voor 40% gewijzigd door koelkast op 06-10-2016 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N8w8
  • Niet online
Datzelfde staat ook bij StuntCalls (maar niet bij BrowserCalls).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:36
Ik ben op zoek naar een n300a, op de gigaset website staat alleen de GoBox 100, ziet er zelfde uit, maar van binnen ook? Iemand ervaring?

Bv deze https://www.amazon.de/gp/product/B00TG2BHBO/

Daarbij dacht ik 2 handsets te scoren door deze set te kopen:
https://www.amazon.de/gp/product/B00EHMDCTS/
Van deze laatste set doe ik dan het basisstation weg. Maar op deze manier zijn de extra handsets veel goedkoper dan om ze los te kopen. Of gaat dat niet werken?

[ Voor 71% gewijzigd door DJSmiley op 13-11-2016 09:55 . Reden: Referrals verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:39
raven22 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:58:
Ik ben op zoek naar een n300a, op de gigaset website staat alleen de GoBox 100, ziet er zelfde uit, maar van binnen ook? Iemand ervaring?
De n300a ken ik wel, lijkt qua configuratie en functies als 2 druppels water op de S675IP en C3xxIP etc die je daarvoor had. De GoBox 100 ken ik niet.
Bv deze https://www.amazon.de/gp/product/B00TG2BHBO/

Daarbij dacht ik 2 handsets te scoren door deze set te kopen:
https://www.amazon.de/gp/product/B00EHMDCTS/

Van deze laatste set doe ik dan het basisstation weg. Maar op deze manier zijn de extra handsets veel goedkoper dan om ze los te kopen. Of gaat dat niet werken?
Die 2 producten kan je prima combineren. Je hebt wel het basisstation nodig als je alle handsets tegelijk wilt opladen.

[ Voor 14% gewijzigd door DJSmiley op 13-11-2016 09:56 ]

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
koelkast schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 16:24:
Bij Frynga staat onderaan het volgende zinnetje bij de NL rates:

** Frynga reserves the right after a certain amount of calls to start charging the default rate.

En dat 'certain' vind ik te vaag klinken om over te stappen ;w

Ik blijf mooi bij de combi stuntcalls en browsercalls voor vast en mobiel via mijn Gigaset VOIP setje. Bevalt me prima en kost alsnog erg weinig...
Bij de meeste klonen is dat 300 minuten per week, dus ik denk dat a certain amount na 300 minuten in een week is. En ze tellen niet van maandag tot zondag maar echt een week. Dus als het nu zondag 13 november 11.59 is, dan vanaf 6 november 11.59 :)

Zelf zit ik bijna altijd boven de 300 minuten per week omdat ik gebruik maak van PBXes.org en mijn ip (en hierdoor belminuten) deel met andere gebruikers van PBXes. Daarom gebruik ik gewoon een goedkope kloon, een zonder freedays.

[ Voor 13% gewijzigd door Marzman op 13-11-2016 12:01 ]

/▌

• N8w8
  • Niet online
Voordat iedereen op Frynga overstapt; het is net duurder geworden ($0,001/0,005 -> 0,003/0,007).
Ik heb mn vergelijkings tool aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

N8w8 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:39:
Voordat iedereen op Frynga overstapt; het is net duurder geworden ($0,001/0,005 -> 0,003/0,007).
Ik heb mn vergelijkings tool aangepast.
Enig idee wat er gebeurt met je tegoed dat is aangekocht in de 'goedkopere' periode?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 19:50
Marzman schreef op zondag 13 november 2016 @ 11:59:
[...]

Zelf zit ik bijna altijd boven de 300 minuten per week omdat ik gebruik maak van PBXes.org en mijn ip (en hierdoor belminuten) deel met andere gebruikers van PBXes. Daarom gebruik ik gewoon een goedkope kloon, een zonder freedays.
Zou je wat meer info kunnen geven over pbxes.org? Ik zou zelf namelijk ofwel bij OVH of bij megavoip of een ander partij belwaarde willen kopen en dan op 2-3 locaties gebruiken.. waarbij ik onderling graag gratis zou willen bellen...
En dan lijkt me bovenstaande systeem wel handig voor dat ik zelf niets moet draaien...

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Icekiller2k6 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:53:
[...]

Zou je wat meer info kunnen geven over pbxes.org? Ik zou zelf namelijk ofwel bij OVH of bij megavoip of een ander partij belwaarde willen kopen en dan op 2-3 locaties gebruiken.. waarbij ik onderling graag gratis zou willen bellen...
En dan lijkt me bovenstaande systeem wel handig voor dat ik zelf niets moet draaien...
Wat voor info? Ik gebruik sinds 2008 een gratis account met een paar sipaccounts er in. Voor mijn gebruik is dat voldoende. Wat jij wilt daar is het volgens mij voor bedoelt (bij mij is het meer een workarround omdat er maar 1 sipaccount in mijn ata kan), dus dat moet prima kunnen.

Ik heb het Free account, als je meer dan 5 trunks of extensions wilt of er meer gebruik van maakt kun je een betaald account nemen. https://www1.pbxes.com/iptel_virtual-pbx.html

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 10:03
albino71 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:21:
[...]

Enig idee wat er gebeurt met je tegoed dat is aangekocht in de 'goedkopere' periode?
Dat blijft gewoon staan neem ik aan, je kan er alleen minder minuten mee bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

AtRi schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 16:39:
[...]

Dat blijft gewoon staan neem ik aan, je kan er alleen minder minuten mee bellen.
Op zich wel apart natuurlijk...
Ik kocht het obv de toen geldende prijs en dat wordt eenzijdig aangepast.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 10:03
Je hebt tegoed gekocht geen minuten. Het staat ongetwijfeld in de voorwaarden, dat ze eenzijdig en ten alle tijde de tarieven kunnen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Zijn er hier meer mensen waarbij sinds enkele dagen de nummerweergave bij uitbellen via 1 van de Voipbuster/Betamax-kloons niet werkt?

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 22:08
Ja heb ik ook last van! Nu je het zegt, viel me idd op van de week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 22:08
op dit moment werkte het wel weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conrado
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:55
Hier ligt de nummerherkenning via Rebvoice/Betamax er ook uit. Dacht eerst dat het m'n asterisk was, dus de boel geherstart. Maar nee, nummerherkenning is ook nu (1 dec) weg.

Mijn huis is slimmer dan ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Bij mij werkt inmiddels de nummerweergave weer (Intervoip). Was dus een storing van enkele dagen ofzo.

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N8w8
  • Niet online
Er zijn wat tarieven veranderd:
BrowserCalls vast 0,1->0,2ct, maar DiscountVoip is n ok vervanger met vast 0,1ct EN mob 1,8ct.
CosmoVoip vast 0,1->0,2ct en mob 0,5->0,6ct.
StuntCalls mob 0,5->0,6ct.
(en de vergelijkingstool is ook weer geupdate).
PS: ik heb geen last (gehad) van nummerweergave storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als mijn beltegoed op is maar weer eens veranderen, positief dat er minder werken met freedays. Ik betaal liever gewoon een laag bedrag :)

Rebvoice is volgens mij al jaren niet veranderd, maar toch ietsje duurder als de prijzen hierboven.
Netherlands (Landline) € 0.005 € 0.006
Netherlands (Mobile) € 0.030 € 0.036

[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 07-12-2016 12:36 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N8w8
  • Niet online
idd, die freedays maken het maar ingewikkeld, het was ook een bitch om dat goed in Excel te krijgen :)
Desondanks, qua freedays is FreeVoipDeal heel soms nog steeds het goedkoopst, als je per maand ca 900-1400min vast EN 50-200min mobiel belt. Maar dan moet je maar net daartussen vallen.

Bij Rebvoice is SMS overigens nog altijd de helft goedkoper dan de rest, al was dat voor mij te onbetrouwbaar gebleken. Jammer want ik had zo'n leuk scriptje gemaakt om te smsen vanaf de command line (en mn Simyo prepaid is 3x zo duur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is tegenwoordig toch € 0.032 € 0.039. Het was 10 keer zo goedkoop in het verleden, ik gebruikte toen een smsclient met betamax connector en dat werkte best goed. Maar op een gegeven moment kwamen veel smsjes niet meer aan en toen ben ik gestopt het te gebruiken.

[ Voor 65% gewijzigd door Marzman op 07-12-2016 13:40 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Net ook een Stuntcalls account aangemaakt, toch weer een stukje lagere prijzen dan bellen via Intervoip & Voipbuster. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
zelfde hier maar dan bij discountvoip.co.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

raven22 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 17:41:
zelfde hier maar dan bij discountvoip.co.uk
Klopt, scheelt weer iets.
En Cosmovoip zou een mooie allrounder zijn voor mensen die voor uitbellen maar 1 voipprovider kunnen instellen (of voor de club ouderen die vandaag de dag nog gebruik maken van oude dure dellmont-'merken' zoals Voipbuster).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N8w8
  • Niet online
CosmoVoip heeft 3,9ct/gesprek starttarief.
Frynga is slechts 0,05-0,08ct/min duurder, maar heeft geen starttarief.
Daardoor, als je gesprekken gemiddeld korter zijn dan 72min mobiel en 48min vast(!), is Frynga sowieso goedkoper.

[ Voor 33% gewijzigd door N8w8 op 08-12-2016 02:14 . Reden: vast/mobiel omgewisseld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

N8w8 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 23:22:
[...]

CosmoVoip heeft 3,9ct/gesprek starttarief.
Frynga is slechts 0,05-0,08ct/min duurder, maar heeft geen starttarief.
Daardoor, als je gesprekken gemiddeld korter zijn dan 72min mobiel en 48min vast(!), is Frynga sowieso goedkoper.
Nu je het zegt... :F
All CosmoVoip calls are subject to a 0.039 Euro connection fee.
Bij Frynga is mobiel net weer duurder dan stuntcalls. Blijf toch bij stuntcalls als ik het zo zie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N8w8
  • Niet online
bitshape schreef op donderdag 8 december 2016 @ 01:39:
Bij Frynga is mobiel net weer duurder dan stuntcalls. Blijf toch bij stuntcalls als ik het zo zie. ;)
Frynga is slechts 9% duurder mobiel, en maar liefst 44% goedkoper vast, dan StuntCalls.
Dat betekent dat pas als je 4x zoveel naar mobiel belt als naar vast, StuntCalls goedkoper is.
Nouja, het hangt allemaal maar af van je belgedrag natuurlijk,
als je het allemaal precies wilt weten kan je mn vergelijkingstool ns proberen :) (ja ik maak er maar weer reclame voor, sorry mensen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 20:17
N8w8 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 02:23:
[...]

als je het allemaal precies wilt weten kan je mn vergelijkingstool ns proberen :) (ja ik maak er maar weer reclame voor, sorry mensen)
Terechte reclame :) Heel handig om snel een gefundeerde keuze te kunnen maken _/-\o_

Als ik de tarieven zie die m'n vorige VoIP-provider (Solcon) tegenwoordig rekent (€0,09/min voor zowel vast als mobiel), dan moet ik denken aan een melkkoe.
Daarom m'n schoonmoeder ook maar aan een Frynga account geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Merendeel van de isp's zit boven de 10 cent en dan ook nog eens maandelijks een fors bedrag betalen voor de 'aansluiting'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 12:45
Zijn er hier meer die nu last hebben van geen/slechte verbinding naar de Betamax providers?
Op Voipbuster krijg ik continu timeouts en via andere (voipcheap, intervoip) blijft de lijn gewoon dood als je probeert te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Hier problemen met Stuntcalls. Registratie lukt niet. Browsercalls en FreeVoipDeal geen problemen.

Edit 13:10: in de log van m'n modem zie ik dat Browsercalls ook kortstondig problemen heeft gegeven.
Inmiddels lijkt alles weer te werken. De storing heeft, afgaande op gegevens in m'n Fritz!box geduurd van grofweg 12:15 - 13:00

[ Voor 54% gewijzigd door Cranberry op 08-12-2016 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 12:45
Cranberry schreef op donderdag 8 december 2016 @ 13:03:
Hier problemen met Stuntcalls. Registratie lukt niet. Browsercalls en FreeVoipDeal geen problemen.

Edit 13:10: in de log van m'n modem zie ik dat Browsercalls ook kortstondig problemen heeft gegeven.
Inmiddels lijkt alles weer te werken. De storing heeft, afgaande op gegevens in m'n Fritz!box geduurd van grofweg 12:15 - 13:00
Ook hier werkt alles weer normaal sinds een uurtje of half 2.
Korte "hickup"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kolomos
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-08 19:41
N8w8 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 02:23:
[...]

Frynga is slechts 9% duurder mobiel, en maar liefst 44% goedkoper vast, dan StuntCalls.
Dat betekent dat pas als je 4x zoveel naar mobiel belt als naar vast, StuntCalls goedkoper is.
Nouja, het hangt allemaal maar af van je belgedrag natuurlijk,
Super tool! Kan deze erg waarderen, bedankt voor je werk!!!

Nu nog een locatie vinden waar je goed de credits kunt inkopen want direct is niet altijd zo voordelig en die resellers zijn de helft van de tijd niet bereikbaar. Hoe pakken jullie dit aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N8w8
  • Niet online
Ja ik vind t vooral zelf leuk om ermee te klooien, maar als je dat ook waardeert is natuurlijk helemaal mooi :)

De laatste tijd koop ik credit bij creditvoip, en daarvoor bij hanstel. Gewoon rechtstreeks naar hun site gaan, bestellen, per iDeal betalen en klaar. NB wel je goeie gebruikersnaam invullen.
edit: hmm bij creditvoip is er geen iDeal meer? Maar goed, hanstel werkt al jaren prima, alleen is die iets duurder.

[ Voor 41% gewijzigd door N8w8 op 24-12-2016 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kolomos
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-08 19:41
N8w8 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 11:31:
Ja ik vind t vooral zelf leuk om ermee te klooien, maar als je dat ook waardeert is natuurlijk helemaal mooi :)

De laatste tijd koop ik credit bij creditvoip, en daarvoor bij hanstel. Gewoon rechtstreeks naar hun site gaan, bestellen, per iDeal betalen en klaar. NB wel je goeie gebruikersnaam invullen.
edit: hmm bij creditvoip is er geen iDeal meer? Maar goed, hanstel werkt al jaren prima, alleen is die iets duurder.
Ja het is nu zeker, met de vraag via hun contact of ze gestopt zijn of dat er een fout op hun website was waardoor er geen betaalmethode geselecteerd kon worden kreeg ik dit antwoord. Jammer, nu maar naar de duurde Hanstel.
We zijn voor goed gestopt, dank voor begrip

Met vriendelijke groeten
www.creditvoip.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 16:37
Zeg hebben jullie door dat CheapConnect de tarieven heeft verlaagd?
Bellen naar mobiel geen starttarief, €0.05/min. Zijn ze nu in 1 klap de goedkoopste? In elk geval betere belkwaliteit, je kan G722 of Opus etc gebruiken.

http://www.cheapconnect.nl/tarieven/

[ Voor 8% gewijzigd door Jazco2nd op 06-01-2017 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:25

knakworst

Get more sats!

Jazco2nd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 08:20:
Zeg hebben jullie door dat CheapConnect de tarieven heeft verlaagd?
Bellen naar mobiel geen starttarief, €0.05/min. Zijn ze nu in 1 klap de goedkoopste? In elk geval betere belkwaliteit, je kan G722 of Opus etc gebruiken.

http://www.cheapconnect.nl/tarieven/
met 5 cent per minuut en geen freedays zijn ze zeker niet de goedkoopste, maar heel duur zijn ze ook weer niet nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N8w8
  • Niet online
Jazco2nd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 08:20:
Zeg hebben jullie door dat CheapConnect de tarieven heeft verlaagd? [...] Zijn ze nu in 1 klap de goedkoopste?
CheapConnect is daarmee nog steeds 6-7x zo duur als Frynga (let op waar de komma staat :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 16:37
Oeps, ik was niet goed wakker, de komma zit op de verkeerde plek bij CheapConnect :) thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Voor verkoop is V&A bedoeld, het forum niet (en ook niet om je advertentie aan te prijzen)

[ Voor 92% gewijzigd door DJSmiley op 21-01-2017 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ik heb het hele topic gelezen, ik snap het nog niet.
Vraag 1, welke voip telefoon heb ik nodig op te bellen als de computer uit staat.
Vraag 2, wat moet ik moet ik installeren/aansluiten als ik bellen wil als de computer uit staat.
Vraag 3, wat moet ik veranderen in de modem Experia Box V10

Aansluiting: KPN VDSL2 100 Mbit/s met draad. Windows 10 Pro 64bits .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

brommer1 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 13:58:
Vraag 1, welke voip telefoon heb ik nodig op te bellen als de computer uit staat.
Vraag 2, wat moet ik moet ik installeren/aansluiten als ik bellen wil als de computer uit staat.

Vraag 3, Het is niet mogelijk om een eigen account in te stellen in de V10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:59

Vraag 1 en 2 zijn in principe dezelfde. Je hebt een sip telefoon nodig. Dit kan of door een sip dect basisstation, of sip ata of door een smartphone te gebruiken. Hoewel, deze vragen waren best redelijk makkelijk te googlen, daarnaast hebben de meeste sip providers ook een uitleg pagina hoe jij jouw normale telefoon kan gebruiken voor sip. Zelfs de gerelateerde producten bovenaan geven al een eerste indruk wat je nodig zou moeten hebben.

Als je soms belt met voip dan kan je het beste gewoon jouw eigen smartphone opofferen voor die enkele keren door 'mobilevoip' te downloaden op jouw mobiel en daarop in te loggen met jouw betamax voip provider.

[ Voor 4% gewijzigd door Exor op 29-01-2017 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Ik heb geen smarttelefoon, alleen met draad, heb gelezen als je de computer uit zet,kan je niet bellen, nu is de vraag wat moet je aanschaffen/instellen om te kunnen bellen als de computer uit staat, wat is een redelijk merk met draad met voip en waar moet je op letten, staan verschillende merken op Tweaker.

In de Experia BoxV10 is een instelling voor voip moet je daar wat in veranderen.

[ Voor 11% gewijzigd door brommer1 op 29-01-2017 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremmart
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-05-2023
Het simpelst is een Gigaset IP telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:24
Hoi, ik heb een IP gigaset van siemens. c610A
Ik wil Frynga instellen, echter krijg ik een registratie fail. Wat is het domein van Frynga wat ik in moet vullen?
Wie weet dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Van Frynga.com:

Check your phone's manual for SIP configuration instructions.
Use these settings:
SIP server. sip.frynga.com
Account name: your username
Password: your password
------------------------------------
Boomster schreef op zondag 29 januari 2017 @ 18:51:
Hoi, ik heb een IP gigaset van siemens. c610A
Ik wil Frynga instellen, echter krijg ik een registratie fail. Wat is het domein van Frynga wat ik in moet vullen?
Wie weet dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

brommer1 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 15:49:
Ik heb geen smarttelefoon, alleen met draad, heb gelezen als je de computer uit zet,kan je niet bellen, nu is de vraag wat moet je aanschaffen/instellen om te kunnen bellen als de computer uit staat, wat is een redelijk merk met draad met voip en waar moet je op letten, staan verschillende merken op Tweaker.

In de Experia BoxV10 is een instelling voor voip moet je daar wat in veranderen.
Je kunt er een Fritzbox voor gebruiken.
Die zijn vrij eenvoudig in te stellen.

Een 7170 of 7340 voldoet al prima.

Succes!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22

1. http://link.marktplaats.nl/m1128581715
2. de telefoon genoemd in 1
3. niets, want deze telefoon sluit je via ethernetkabel aan op je experiabox. In de telefoon even de juiste gegevens van je voipaccount invullen, klaar is kees

[ Voor 35% gewijzigd door raven22 op 29-01-2017 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N8w8
  • Niet online
Ter info; ik zag dat StuntCalls mobiel van 0,6 naar 0,8ct is gegaan, waardoor het altijd duurder is dan Frynga. En de tool is weer geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Privee
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-04-2017
Hallo allemaal,

Sinds vorige week ben ik dan eindelijk van ISDN2 overgestapt op VOIP. Man dat scheelt een bak centen elke maand!!

Nu ben ik aan het uitzoeken of het ook mogelijk is om met bv Frynga uit te bellen terwijl mijn tel nr (MSN) die bij een andere leverancier geregistreerd staat in het display van de gebelde komt te staan.

Ik heb nu een Fritzbox 7390 met via de S0 een Siemens SX255 ISDN centrale daarachter.

Er zijn zoveel instellingen / mogelijkheden dat ik als leek even niet weet waar ik moet beginnen om een oplossing te zoeken.

Ik kan nu al wel in de telefoon of centrale kiezen via welke club ik naar buiten bel, maar dan wordt ook gelijk het bijbehorende nr meegezonden en niet mijn oude vaste KPN nr.

Is er hier iemand die dit wellicht al eens heeft uitgevogeld en/of mij iig de goede kant op kan sturen?

MVrGr Privee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocmer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:44
Privee schreef op maandag 6 maart 2017 @ 20:55:
Hallo allemaal,

Sinds vorige week ben ik dan eindelijk van ISDN2 overgestapt op VOIP. Man dat scheelt een bak centen elke maand!!

Nu ben ik aan het uitzoeken of het ook mogelijk is om met bv Frynga uit te bellen terwijl mijn tel nr (MSN) die bij een andere leverancier geregistreerd staat in het display van de gebelde komt te staan.

Ik heb nu een Fritzbox 7390 met via de S0 een Siemens SX255 ISDN centrale daarachter.

Er zijn zoveel instellingen / mogelijkheden dat ik als leek even niet weet waar ik moet beginnen om een oplossing te zoeken.

Ik kan nu al wel in de telefoon of centrale kiezen via welke club ik naar buiten bel, maar dan wordt ook gelijk het bijbehorende nr meegezonden en niet mijn oude vaste KPN nr.

Is er hier iemand die dit wellicht al eens heeft uitgevogeld en/of mij iig de goede kant op kan sturen?

MVrGr Privee
Dit moet je misschien bij de VOIP provider instellen. Ik heb Stuntcalls en daarbij moet ik op de Stuntcalls website ingeven welk nummer wordt meegestuurd, en dus niet in de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Privee
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-04-2017
Aha, daar had ik idd nog niet gezocht. Ik zag in de Fritz wel iets van SIP DDI Line maar daar snapte ik niet genoeg van.
Ik zal dus eerst een account bij Frynga moeten openen om te kijken of dat daar ook zo kan.

Dank je voor je snelle antwoord!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Ik wil deze kopen voor voip, is het een goede keuze(Ethernetkabel):
pricewatch: Yealink SIP-T19P E2

Wat moet ik instellen in de ExperiaboxV10 voor uitgaande/ingaande gesprekken.

[ Voor 17% gewijzigd door brommer1 op 13-03-2017 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
brommer1 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:46:
Ik wil deze kopen voor voip, is het een goede keuze(Ethernetkabel):
pricewatch: Yealink SIP-T19P E2

Wat moet ik instellen in de ExperiaboxV10 voor uitgaande/ingaande gesprekken.
Moet je de VoIP provider niet gewoon instellen op de telefoon en de poorten forwarden naar het ip-adres van de telefoon ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Ik heb een sip telefoon gekocht de Yealink SIP-T19P E2, wat kan ik het het beste aanklikken op https://www.frynga.com/download/desktop/windows/#/phonebook om de telefoon in te stellen, heb zelf KPN de Experiabox V10, bij mij gaat alles met kabel, heb geen Wifi en router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:12
Je zult de gegevens onder het knopje "sip devices" nodig hebben.
https://www.frynga.com/download/sip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
ddaffy schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:42:
Je zult de gegevens onder het knopje "sip devices" nodig hebben.
https://www.frynga.com/download/sip
Moet ik de Software configuration in de telefoon aanpassen?
Ik heb deze telefoon: pricewatch: Yealink SIP-T19P E2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Het is gelukt(uur mee bezig geweest-simpel als je het door heb), werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rnie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-08-2022
Ha die Tweakers,

Ik ben gezamenlijk met mijn compagnon een kleinschalig Vofje gestart. Alles is geregeld, behalve de telefonie. Omdat wij behoorlijke telefoon leekjes zijn op dit gebied vraag ik jullie hulp :)

Wij willen 2 "telefoons (hetzij een vaste telefoon/mobiele telefoon of via de pc)" aansluiten waardoor tegelijk op 1 vast nummer gebeld/ontvangen kan worden. Het liefst behoorlijk wat belminuten per maand ( +- 2000) tegen hele scherpe tarieven. Ook hebben wij beschikking gekregen over 2 toestellen: Mitel 5340 IP Phone.

Qua modem gebruik ik de Technicolor TC7210.

Bij Frynga zijn de tarieven 0.003 cent naar vast en 0.007 cent naar mobiel. De vraag is....hoe werkt dit allemaal? Moeten wij 1 los telefoonnummer bestellen bij een externe partij en dan icm topups via frynga?

Mocht het niet werken met de vaste telefoons, dan vinden wij het ook niet erg om via de PC te bellen. Moet dit dan middels een cheap microfoontje? Of is andere hardware vereist?

Alvast bedankt!

[ Voor 18% gewijzigd door Rnie op 16-03-2017 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:19
Je hebt iig 1 telefoonnummer nodig, dat kan bij een partij zoals cheapconnect (12connect etc.). Anders ben je zo ie zo al niet bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rnie
jongetje schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 12:27:
Je hebt iig 1 telefoonnummer nodig, dat kan bij een partij zoals cheapconnect (12connect etc.). Anders ben je zo ie zo al niet bereikbaar.
Duidelijk. Als ik dit nummer via cheapconnect aanvraag, dan kan ik dit nummer gebruiken icm frynga?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 09:15
Ben ik ook wel benieuwd naar. Zit nu bij CheapConnect. Maar Frynga ziet er wel een stuk voordeliger uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Rnie en @Clavis
Je kunt zoveel VoIP providers nemen als je maar wilt, als je telefoon of centrale hier maar mee overweg kan. Ik gebruik zelf Cheapconnect voor inkomende telefoontjes, 112 te kunnen bellen, 0800 / 09XX en 14XXX (gemeente) nummers. Alle overige gaan via freevoipdeal in mijn geval, maar dit kan elke willekeurige provider zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 16-03-2017 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rnie
jongetje schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:22:
@Rnie en @Clavis
Je kunt zoveel VoIP providers nemen als je maar wilt, als je telefoon of centrale hier maar mee overweg kan. Ik gebruik zelf Cheapconnect voor inkomende telefoontjes, 112 te kunnen bellen, 0800 / 09XX en 14XXX (gemeente) nummers. Alle overige gaan via freevoipdeal in mijn geval, maar dit kan elke willekeurige provider zijn.
Het is dus mogelijk om een vast nummer te regelen bij Cheapconnect. Dit nummer te gebruiken voor de voipdienst van Frynga dmv de SIP gegevens van cheapconnect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Rnie schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:36:
[...]

Het is dus mogelijk om een vast nummer te regelen bij Cheapconnect. Dit nummer te gebruiken voor de voipdienst van Frynga dmv de SIP gegevens van cheapconnect?
Lees het topic eens door. Je moet allebei de SIP gegevens in je telefoon/centrale zetten en daarin regels maken welke gesprekken via welke provider gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rnie
jongetje schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:02:
[...]

Lees het topic eens door. Je moet allebei de SIP gegevens in je telefoon/centrale zetten en daarin regels maken welke gesprekken via welke provider gaan.
Even resumé:

Via cheapconnect regel ik een nummer...hier zit dus een SIP account bij
Via frynga maak ik een account aan, waardoor ik de SIP van frynga kan gebruiken.
Deze 2 sip accounts vul ik in, en kan ik via frynga bellen met het nummer wat ik via cheapconnect heb verkregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N8w8
  • Niet online
Bij Frynga zijn de tarieven [...] 0.007 cent naar mobiel.
Om precies te zijn, Frynga is afgelopen week verhoogd naar $0,009 mobiel.
Desondanks is Frynga nog steeds meestal wel de voordeligste keus.
Mocht het niet werken met de vaste telefoons, dan vinden wij het ook niet erg om via de PC te bellen. Moet dit dan middels een cheap microfoontje? Of is andere hardware vereist?
Je hebt genoeg aan speaker en microfoon in eoa vorm (zoals n "gewone" headset of n speciale VoIP USB hoorn oid).
Via cheapconnect regel ik een nummer...hier zit dus een SIP account bij
Via frynga maak ik een account aan, waardoor ik de SIP van frynga kan gebruiken.
Deze 2 sip accounts vul ik in, en kan ik via frynga bellen met het nummer wat ik via cheapconnect heb verkregen?
Ja zo ongeveer.
Je toestellen moeten de CheapConnect (of een andere) account gebruiken voor inkomende gesprekken.
En de Frynga account voor uitgaande gesprekken.
Hoe je dat moet instellen op je toestellen (en of dat kan), moet je zelf maar even bekijken.

Voor nummerweergave als je iemand belt (via Frynga dus), moet je aan je Frynga account een telefoonnummer koppelen/verifieren, ik weet niet of je daar een CheapConnect nummer voor kan gebruiken, mss weten ze dat in het CheapConnect topic?
Maar behalve bij het nummerweergave voor het eerst instellen, heeft uitbellen technisch niks te maken met CheapConnect.

Eventueel kan je bij Frynga met €1,30 opwaarderen ("pay by phone"), als je niks blijkt te kunnen met Frynga heb je dan niet zoveel verloren.

[ Voor 81% gewijzigd door N8w8 op 17-03-2017 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
N8w8 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 17:28:

[...]

Voor nummerweergave als je iemand belt (via Frynga dus), moet je aan je Frynga account een telefoonnummer koppelen/verifieren, ik weet niet of je daar een CheapConnect nummer voor kan gebruiken, mss weten ze dat in het CheapConnect topic?
Maar behalve bij het nummerweergave voor het eerst instellen, heeft uitbellen technisch niks te maken met CheapConnect.
Ja, je kunt prima een nummerweergavecheck bij Frynga en alle andere equivalenten doen met een nummer dat bij CheapConnect thuishoort. Zelf heb ik meerdere malen m'n CheapConnect-nummer geverifieerd.
Naar mijn idee gaat het er alleen maar om dat jij op het opgegeven nummer bereikbaar bent en een controlenummer kan intoetsen.

Succes!
Pagina: 1 ... 54 ... 57 Laatste