• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik maak al een ruime tijd gebruik van drie verschillen VOIP accounts via mijn Fritzbox met DECT, in combinatie met XS4all. Werkt erg goed en niets over te klagen. Helaas verhoogt XS4all zijn prijzen regelmatig, waardoor ik nu toch naar een alternatief aan het kijken ben. Nu blijkt dat vrijwel alle providers geen instellingen toestaan op VOIP gebied op de router, laat staan dat de router ingebouwde DECT heeft. Een eigen router installeren mag ook niet, waardoor ik de Fritzbox niet kan hergebruiken. Zouden jullie kunnen verrifieren dat het volgende noodzakelijk is om weer tot een werkend systeem te komen bij een nieuwe provider:
1. Aanschaf DECT IP basisstation als de N300A
2. Basisstation configureren met de verschillen VOIP accounts
3. Handset verbinding laten maken met basisstation.
4. In router port forwarden naar het IP basisstation (welke?).
Zijn er providers die VOIP blokkeren van externe partijen omdat ze hun eigen telefonie willen verkopen?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:50

knakworst

Get more sats!

Dat laatste mag sowieso niet. Maar voordat je gaat investeren, de fritzbox is volgens mij prima te gebruiken voor alleen voip. Zoek maar in dit topic op fritzbox.

• wcduck
  • Niet online
knakworst schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 08:39:
Dat laatste mag sowieso niet. Maar voordat je gaat investeren, de fritzbox is volgens mij prima te gebruiken voor alleen voip. Zoek maar in dit topic op fritzbox.
De fritzbox gebruik ik nu ook al voor VOIP. Bij het opzeggen van XS4all zal ik helaas de Fritzbox in moeten leveren (had ik fout aangegeven in mijn eerdere post). Een DECT basisstation is dan goedkoper dan een nieuwe Fritzbox (200 euro).

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:54
Je kunt Fritzboxen prima via MP kopen als dat voor je een optie is ('k heb er zelf toevallig gisteravond ook één op MP gezet).
Gelukkig staat Solcon mij nog alles toe qua modem en (VoIP-)instellingen.

'k Vind het wel een kwalijke ontwikkeling als providers eigen modems en/of aanpassingen in de VoIP-config verbieden c.q. onmogelijk maken.
Sowieso houd ik altijd een tweede modem achter de hand voor 't geval een modem er mee stopt.Je zult net zien dat dit op vrijdagavond gebeurt, waardoor je pas maandag of dinsdag weer een internetverbinding hebt.

[ Voor 23% gewijzigd door Cranberry op 19-09-2015 09:31 ]

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:40

vliegnerd

Nintendo fan.

[b]wcduck schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 08:34:Een eigen router installeren mag ook niet, waardoor ik de Fritzbox niet kan hergebruiken.
Icm telfort kun je gewoon een eigen fritzbox gebruiken. Voor internet en bellen via eigen sip werkt dat prima, voor TV schijnt het ook te kunnen met de juiste Fritz maar dat heb ik zelf geen ervaring mee.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:50

knakworst

Get more sats!

En met Telfort wordt een Arcadyan meegeleverd waar je ook je eigen voip provider in kan zetten, dus dan hoef je niet eens iets extra's te hebben.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:13

OgWok

U.N.C.L.E.

wcduck schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 08:42:
[...]

De fritzbox gebruik ik nu ook al voor VOIP. Bij het opzeggen van XS4all zal ik helaas de Fritzbox in moeten leveren (had ik fout aangegeven in mijn eerdere post). Een DECT basisstation is dan goedkoper dan een nieuwe Fritzbox (200 euro).
Of één van MP: vanaf € 40,--

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:00
OgWok schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 11:54:
[...]

Of één van MP: vanaf € 40,--
Dan heb je voor 15 euro meer een nieuwe pricewatch: Gigaset N300A IP

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:32
en die verbruikt bijna geen stroom, terwijl de fritzboxen daar wel pap van lusten. Het verschil heb je binnen een half jaar terugverdient

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

raven22 schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 16:43:
[...]

en die verbruikt bijna geen stroom, terwijl de fritzboxen daar wel pap van lusten. Het verschil heb je binnen een half jaar terugverdient
Mijn 7340 gebruikt 10 Watt. Dat is ruwweg 20 euro per jaar. Dus moet wel echt zuinig zijn die gigaset.

[ Voor 14% gewijzigd door vliegnerd op 19-09-2015 17:09 ]

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:32
vliegnerd schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 17:07:
[...]

Mijn 7340 gebruikt 10 Watt. Dat is ruwweg 20 euro per jaar. Dus moet wel echt zuinig zijn die gigaset.
<1 watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

De oplossing "modem provider + fritzbox van marktplaats als DECT station" is dan inderdaad al binnen een jaar duurder dan een Gigaset kopen. Interessant.

Een fritzbox van marktplaats is dus eigenlijk alleen interessant als je het modem van je provider vervangt en/of de fritzbox features die 20 euro per jaar waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Ik heb op aanraden een Gigaset C530 set gekocht. Zojuist heb ik al mijn VOIP accounts hierin gezet: Cheapconnect, VoipStunt en FreeVoipDeal. De geluidskwaliteit bij het bellen met de laatste twee is om te huilen. Het lijkt net of ik naast een knetterend haardvuur zit. Vervolgens mijn oude Fritzbox opstelling met dezelfde accounts geprobeerd en geen enkel probleem. Ik heb al bij de codecs lopen kijken, maar verder dan G.711 instellen kom ik niet. Heeft iemand enig idee hoe ik het weer werkbaar krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:04
Nevermind ik lees verkeerd :X

[ Voor 4% gewijzigd door MdO82 op 25-09-2015 20:00 ]

2250 WP Zuid PVoutput

• wcduck
  • Niet online
wcduck schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 19:55:
Ik heb op aanraden een Gigaset C530 set gekocht. Zojuist heb ik al mijn VOIP accounts hierin gezet: Cheapconnect, VoipStunt en FreeVoipDeal. De geluidskwaliteit bij het bellen met de laatste twee is om te huilen. Het lijkt net of ik naast een knetterend haardvuur zit. Vervolgens mijn oude Fritzbox opstelling met dezelfde accounts geprobeerd en geen enkel probleem. Ik heb al bij de codecs lopen kijken, maar verder dan G.711 instellen kom ik niet. Heeft iemand enig idee hoe ik het weer werkbaar krijg?
Vandaag is het bellen via Voipstunt en Freevoipdeal weer acceptabel. Ik heb zojuist weer een vergelijk gemaakt over de kwaliteit door een aantal keer te bellen met verschillende VOIP accounts.
1. XS4all. Superkwaliteit, alsof de andere partij naast mij staat. Hoge gesprekskosten.
2. Cheapconnect. Erg goed, helder. Redelijke tarieven voor bellen.
3. Voipstunt. Redelijk vaak storing. Eigenlijk altijd wel een klein haardvuur dat je door de lijn hoort. Goedkoop naar vast, duur naar mobiel.
4. Freevoipdeal. Redelijk vaak storing met wegvallen woorden. Eigenlijk altijd wel een middelmatig haardvuur dat je door de lijn hoort. Goedkoop naar vast en mobiel.
Freevoipdeal en Voipstunt gebruik ik vrijwel altijd. Zodra ik merk dat de andere partij niet te verstaan is (10% van de gesprekken), schakel ik over naar Cheapconnect.

Tja, je verbinding loopt waarschijnlijk ook via Xs4all dat je hun product hebt? Die Betamaxservers staan ergens anders (ik dacht in Luxemburg, ik heb ook wel eens een Amerikaanse server gebruikt omdat die nog goedkoper was, en in dollars de euro stond er toen nog beter voor, maar dat was niet te doen).

Ik moet zeggen dat ik via Rebvoice altijd wel een goede verbinding heb. Geen freedays, wel redelijke tarieven en het is te goedkoop om iets anders te zoeken. En Freedays werken niet bij mij omdat ik ook nog gebruik maak van PBXes (en doordat ik dan het ipadres van PBXes gebruik deel ik de fair usepolicy met alle PBXgebruikers. In de praktijk zit je er dan bij elk gesprek dat langer dan een paar minuten duurt overheen.)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Cranberry
Eerdere deze week probeerde één van m'n kinderen m'n vrouw te bereiken op haar 06-nummer. Tot drie keer toe kregen ze buitenlands sprekende mensen aan de lijn. Zeker was dat ze niet op het toestel van m'n vrouw uitkwamen. 'k Heb FreeVoipDeal benaderd en zij gavan aan 'de routering aangepast te hebben'.
Vreemd verhaal en bovendien slecht voor de 'WAF'.

Over de kwaliteit van gesprekken via FVD heb ik niet te klagen. 'k Merk weinig verschil met VoIP via m'n provider Solcon. Het wegvallen van delen van het gesprek en geknetter of veel ruis herken ik niet.
We bellen met Gigaset 4000 Comfort-toestellen, aangesloten op de DECT centrale in een FritzBox 7490 (tot voor kort een 7360).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik moet zeggen dat de kwaliteit bij mij ook voldoende is. Soms moet ik twee keer bellen omdat er de eerste keer helemaal niks lijkt te gebeuren, maar dat zou ook nog aan PBXes kunnen liggen en is niet storend (meestal gaat het gewoon goed).

Mijn ouders hebben met FVD dezelfde kwaliteit als ik met Rebvoice. FVD is wel goedkoper, hele lage kosten naar mobiel.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N8w8
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nieuwe aanbieder StuntCalls: €0,005/min vast/mobiel! Geen connection fee, SIP mogelijk.
Al is voor mij persoonlijk BrowserCalls nog steeds voordeliger (€0,0009/min vast maar dure mobiel).

[ Voor 38% gewijzigd door N8w8 op 29-09-2015 18:12 . Reden: $ -> € omrekening ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziet er inderdaad goed uit, heb hem gebookmarked voor als mijn beltegoed op is.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Bedankt voor de tip N8w8. Is het weer een kloon van VoipBuster en dergelijke? Ik raak namelijk Voipstunt en Freevoipdeal behoorlijk zat sinds twee weken. Bellen is echt onmogelijk geworden door de beroerde kwaliteit. Jaren gebruik van gemaakt, maar ben nu toch opzoek naar een goedkoop alternatief. Cheapconnect naar mobiel is mij iets te prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja het is een nieuwe 'kloon', bij betalingsinfo zie je dat je betaald aan Dellmont en de voorwaarden zijn ook altijd bijna hetzelfde onder elke pagina. Raar dat jij er zo'n problemen mee hebt, bij ons is het echt de vervanger van een vaste lijn (al 9 jaar intussen) en het werkt nog steeds goed genoeg. Er zijn wel eens wat dingetjes geweest (nummermelding die vreemd deed) maar dat wordt allemaal ook weer opgelost.

[ Voor 36% gewijzigd door Marzman op 29-09-2015 10:42 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Hier ook geen problemen met FreeVoipDeal, werkt prima met mijn Siemens Dect VOIP centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremmart
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-05-2023
Ook hier werkt FVD meestal prima! Eveneens met Siemens-IP toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Na VoipBuster gebruik ik nu even een proefperiode StuntCalls en valt niet tegen. Geluid prima in orde en wat ik gebeld heb direkt verbinding. Gisteravond even naar Kreta gebeld; was iets minder, maar nog steeds goed genoeg. Via Zyxel P-2812 SIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:02
Wat is eigenlijk de goedkoopste manier om bij bv freevoip 10euro belwaarde te kopen ? (ivm de extra toeslagen die ze vragen als je betaald met bv bancontact )

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranberry
Ik kies altijd voor een local reseller en kies er daar één van waarbij ik m'n beltegoed koop. Ik betaal dan rond de €11 voor €10 beltegoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisv969
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-08 16:59
kennen stuntcalls en browsercalls een 'houdbaarheid' van je aangekochte beltegoed? moet je verplicht binnen een bepaalde termijn opwaarderen of blijft het beltegoed onbeperkt houdbaar? ik bel niet bijzonder veel en met die tarieven naar vast moet je wel heel veel bellen voordat je je 10 euro hebt opgebeld.

EDIT; beltegoed onbeperkt houdbaar

[ Voor 9% gewijzigd door dennisv969 op 31-10-2015 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:12
Iemand ervaring met StuntCalls? Mobiel en vast bellen voor 0,5 cent p/m, geen freedays.

https://www.stuntcalls.com/rates/calling-rates

Tegoed op FVD is bijna op, tijd om wat nieuws te zoeken dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
snaggyheadshot schreef op zondag 01 november 2015 @ 12:02:
Iemand ervaring met StuntCalls? Mobiel en vast bellen voor 0,5 cent p/m, geen freedays.

Euh... Waar hebben ze het in de berichten hierboven over??? :X

Gebruik nu al jaren 12voip vooral voor het gratis bellen naar vaste nummers in tegenstelling tot laag tarief. Daardoor doe ik een half jaar ongeveer met 10 euro beltegoed en de gesprekskwaliteit is eigenlijk altijd super. Heb het idee dat de dienst zelfs stabieler is dan van menig internetprovider.

Denk dat ik maar een dialplan maak voor stuntcalls voor mobiel en 12voip voor vast. ;) Kan ik nog langer met beltegoed alleen moet ik het nu wel opsplitsen hehe.

Perfecto. Configuratie is nu: inkomende telefonie via Telfort. Vaste nummers en en dergelijke via 12voip en mobiel via Stuntcalls :)

[ Voor 12% gewijzigd door Henkie-Jan op 01-11-2015 12:42 ]

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:25
Ik gebruik het zo nu en dan voor Mobielenummers , of voor doorschakeling van mijn Vaste Nummer na Mobiel

Ik moet zeggen dat de gespreks kwaliteit net zo goed is als bij Freevoipdeals en andere klonen
en dat voor 0,005 cent mogen we niet klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

snaggyheadshot schreef op zondag 01 november 2015 @ 12:02:

Gebruik Stuntcalls nu een kleine maand en bevalt goed. Geen Freedays, maar vind ik niet echt een probleem. Ook bellen naar Griekenland en Portugal heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Goed te horen dat StuntCalls goed lijkt te werken. Ik had me ook al geregistreerd bij deze VoIP provider in afwachting van het opraken van m'n tegoed bij FVD.

Wordt dus ff een rekensommetje waar ik goedkoper uit ben, bij FVD mét FreeDays of bij SC zónder FreeDays. Of een combi van vast bij FVD en mobiel bij SC.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N8w8
  • Niet online
FreeVoipDeal vs StuntCalls (vast)
edit: voor een exacte berekening (inclusief mobiel) kan je beter hier kijken.
SC is 0,5ct/min, FVD is 1ct/min maar met 120 freedays.

Bel je 250min/maand, dan zijn ze even duur:
€10 geeft bij SC 1000ct/0,5=2000min. 2000min/250=8 maanden.
€10 geeft bij FVD 1000ct/1=1000min. 1000/250=4 maanden, + 120 freedays = 8 maanden.

Bel je 2571min/maand, dan zijn ze ook even duur:
€10 geeft bij SC 2000min, daar doe je 2000/2571=0,78maand mee.
Bij FVD kan je maximaal 300min/week gratis bellen, dat is 300/7*30=1286min/maand gratis.
€10 geeft bij FVD 1000min, daar doe je 1000/(2571-1286)=0,78 maand mee.

Bij minder dan 250 en meer dan 2571 is SC voordeliger.
Maar bel je precies tussen 250 en 2571 min/maand, dan is FVD voordeliger.

En natuurlijk hoe meer je daarnaast ook naar mobiel belt, hoe onvoordeliger FVD wordt. (Is dat wel zo?)

FreeVoipDeal vs BrowserCalls (vast)
BC is 0,1ct/min (ongeveer), FVD is 1ct/min maar met 120 freedays.

€10 geeft bij BC 10000min, en bij FVD 1000min.
Dus moet je bij FVD nog 9000min "terugwinnen" in de freedays.
Maar dat kan niet, want je mag max 300min/week gratis bellen, dus 30 weken = 210 dagen, terwijl je maar 120 freedays hebt.

Dus, BC is altijd voordeliger dan FVD voor vast.
Bel je daarnaast ook naar mobiel, dan kan je dit verschil wellicht nog inlopen (want FVD is goedkoper naar mobiel), maar dat moet je zelf maar uitrekenen :)

[ Voor 17% gewijzigd door N8w8 op 17-05-2016 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cranberry schreef op maandag 02 november 2015 @ 12:35:
Goed te horen dat StuntCalls goed lijkt te werken. Ik had me ook al geregistreerd bij deze VoIP provider in afwachting van het opraken van m'n tegoed bij FVD.

Wordt dus ff een rekensommetje waar ik goedkoper uit ben, bij FVD mét FreeDays of bij SC zónder FreeDays. Of een combi van vast bij FVD en mobiel bij SC.....
Aangezien ik geen Freedays gebruik is dat voor mij een makkelijk rekensommetje :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:12
Nou ik stap igg volgende maand als het tegoed op is over :P Bel bijna alleen maar naar mobiel via mijn data abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:30
Ik zag sinds kort dus Voipblazer, iemand daar naar gekeken?

Netherlands (Landline) € 0.005
Netherlands (Mobile) SuperDeal!** € 0.010

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog beter als Browsercall, als mijn beltegoed op is zal ik ook switchen. Nog zo'n 12 euro, zal wel ergens in December worden :) Moet alleen nog wat andere landen in mijn vergelijking opnemen waar ik ook veel naartoe bel.

[ Voor 26% gewijzigd door Marzman op 08-11-2015 17:34 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
N8w8, dank voor je uitgebreide berekening!

Inmiddels heb ik had ik al besloten om zowel FVD te blijven gebruiken (voor vast) en SC daarnaast voor mobiel. M'n belgedrag wisselt nogal en we bellen steeds meer mobiel.

Door een foutje van Hanstel bij het opwaarderen heb ik voor FVD 2x €10 (incl 260 Freedays) gekregen voor de prijs van 1. 'k Had nl. 1x €10 gekocht voor FVD en 1x €10 voor SC. Bij betaling via iDeal is er blijkbaar een menselijke handeling nodig. De persoon in kwestie heeft blijkbaar niet goed naar m'n username gekeken en dus maar 2x €10 bijgeschreven op m'n FVD-account. Nadat ik een mailtje had gestuurd, stond er even later ook €10 bij SC. :)
'k Kan voorlopig dus vooruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N8w8
  • Niet online
Graag gedaan, ik doe t ook voor mezelf :)
Ok, nog eentje dan, voor de arme sloebers als ik, die maar 1 account in hun ATA kunnen instellen:

CallingCardBuster vs FreeVoipDeal

Voor vast is CCB 0,3ct, en FVD 1ct met 120 freedays.
Voor mobiel is CCB 1,4ct, en FVD 1,7ct.

Voor vast zijn ze even duur bij 583min/maand:
€10 geeft bij CCB 1000/0,3=3333min. 3333/583 = 5,7 mnd.
€10 geeft bij FVD 1000min. 1000/583=1,7 maand, + 120 freedays = 5,7 mnd.

Ze zijn ook even duur bij 1837min/maand:
Bij FVD mag je max 300min/week = 300/7*30=1286min/maand gratis bellen.
€10 geeft bij FVD 1000min. 1000/(1837-1286) = 1,8 mnd.
€10 geeft bij CCB 3333min. 3333/1837 = 1,8 mnd.

Dus, bel je vast tussen de 583 en 1837min/maand dan is FVD voordeliger, daarbuiten is CCB voordeliger.
Maar als je ook mobiel belt, kunnen beide grenzen anders uitvallen.

Het vergelijken van aanbieders zonder freedays is natuurlijk veel simpeler, maar hangt vooral af van de verhouding vast/mobiel, dus daar kan je geen algemene uitspraken over doen.

[ Voor 8% gewijzigd door N8w8 op 17-05-2016 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach ja arme sloeber, dat ben ik dan ook. Maar het is meer dat ik geen zin heb een andere ata te kopen als deze ook goed werkt en ook goedkoop kan bellen (gebruik wel pbxes voor meerdere accounts, maar dan wel zonder freedays omdat het ipadres van pbxes altijd over de fair use policy is omdat je dit deelt met al hun gebruikers).

Voor veel mensen is denk ik zo'n ata met meerdere accounts te ingewikkeld. Zelfs als iemand anders het voor ze instelt en ze er alleen maar mee hoeven te bellen :p Ik heb mijn ouders een ata gegeven met lifeline/fixed line en dialplans voor meerdere accounts. Bij een storing weten ze vervolgens niet wie ze moeten bellen omdat de telefoon met meerdere accounts tegelijk werkt en dan ook nog die lifeline en ik heb niet altijd tijd. Terwijl ik dat allemaal uitgelegd en zelfs uitgeschreven had en in het doosje van de ata had gestopt. Dan gaan ze de kabeltjes eruithalen, weten ze niet meer hoe het zat en stoppen ze het op een andere manier terug. Dus nu hebben ze twee telefoons, een op de fixedline en een op de ata. Een ata met een account en een aansluiting voor een telefoon zou voor hun beter zijn. Misschien moet hem gewoon omwisselen met die van mij.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Die siemens gigasets zijn wel even een aanschaf in kosten (zeker als je goede compatible handsets erbij wilt) maar dan is het wel makkelijk configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:24
Ik zie al die vergelijkingen. Wellicht een idee om een Excel Online of Google docs te maken waarbij je alleen de tarieven van nieuwe aanbieders toevoegd en dan automatisch een kolom ziet met de tarieven bij x aantal minuten bellen, vast, mobiel.

Ben redelijk verbaasd dat iedereen hier nog apparatuur thuis voor vaste lijn heeft. Ik heb alles weggedaan. Doe alles met me mobiel maar wil ook graag via voipbuster klonen blijven bellen. CSipSimple zou de beste zijn voor Android maar ik heb er heeel veel tijd in gestopt en nooit acceptabele kwaliteit gekregen. De officiele MobileVoip app is beter maar vaak ook te slecht.
Ik heb daarom nu even niks meer, maar ontvang wel zo nu en dan telefoontjes op een CheapConnect telnr dat ik in Android Settings>Calls>Internet heb toegevoegd. Die kwaliteit is eigenlijk altijd wel acceptabel. Wellicht ook weer keer 1 van de genoemde aanbieders hierboven proberen.

Meer mensen met ervaringen op mobiel? Ik ben vooral benieuwd naar oplossingen voor Windows Phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Jazco2nd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 17:30:

Ben redelijk verbaasd dat iedereen hier nog apparatuur thuis voor vaste lijn heeft. Ik heb alles weggedaan. Doe alles met me mobiel maar wil ook graag via voipbuster klonen blijven bellen.
In nieuwbouwhuizen is het vaak noodzaak om een vaste lijn te hebben. De isolatie is zo goed, dat er geen signaal meer binnenkomt. Helaas zijn wij daarom ook volledig op het vaste net aangewezen. We hebben zelfs onze mobiele abonnementen gedowngrade aangezien we deze praktisch niet meer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N8w8
  • Niet online
@Marzman
Ja het was ook een grapje natuurlijk :)
Ik heb een Telfort modem (P2812HNU) die maar 1 account tegelijk kan.
Dat oplossen met een losse ATA, de aanschaf en stroomkosten daarvan wegen gewoon te weinig op tegen de belkostenbesparing. En wat je zegt, de eenvoud is ook wat waard, ik betaal graag een paar euro extra om deze elegante oplossing te behouden.

@Jazco2nd
Ik gebruik mn smartphone voornamelijk om bereikbaar te zijn, en als kookwekker, dus hoef ik m maar 1x/week op te laden. Gebruik ik die ook voor voip, dan moet dat veel vaker. Bovendien ben je dan afhankelijk van draadloos (latency, storing).
Ik had al een Telfort modem met ATA, dus heb ik voor €5 een kleine draadtelefoon erbij moeten kopen en klaar. Geen extra stroom, geen batterijen, geen apps, altijd goede verbinding, het werkt gewoon.

En ja dat is een goed idee, een online Excel ding.
Ik zat daar zelf ook al aan te denken, de berekeningen zijn zo in elkaar geflanst, het lastigste is de tarieven up to date te houden. Ik zat daarom te denken, wellicht zijn de beheerders van abvuk.co.uk of progx.ch wel geinteresseerd zoiets te hosten (de tarieven data hebben ze klaarblijkelijk toch al). Maar dan moet het in php/javascript oid, en ook andere landen ondersteunen, dan wordt het al veel ingewikkelder.
Dus ja Excel oid is dan wel veel haalbaarder, had ik niet aan gedacht (ik gebruik zelden cloud dingen).
Maarja voor mezelf heb ik daar geen behoefte aan, ik heb al een Excel ding dat aanbieders vergelijkt adhv mn voip belspecificaties (al is dat wel ingewikkeld in gebruik, maar wel het nauwkeurigst).

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• N8w8
  • Niet online
Vergelijkings tool in Excel
De goedkoopste aanbieders voor Nederland zijn voor zover ik weet:
FreeVoipDeal BrowserCalls CosmoVoip CallingCardBuster StuntCalls Frynga DiscountVoip PanggilanMalaysia VoipChief PowerVoip
Welke voor jou het goedkoopst is, hangt af van je belgedrag.
Om dat precies uit te rekenen heb ik iets in Excel (nouja, LibreOffice) gemaakt.
Daarin kan je je belpatroon invullen, dan berekent ie per aanbieder hoeveel het kost.
Of je kan je belspecificaties erin zetten, dan berekent ie je gemiddelde belpatroon vanzelf.

Download
Let op: De tarieven/wisselkoersen/aanbieders veranderen soms, maar ikzelf update die niet meer zo vaak (zie changelog). Dus controleer het zelf ook even.
Links naar de tarieven pagina's staan in de Excel sheet, nieuwe aanbieders kan je mss hier vinden.
De formules hoeft niks aan geupdate te worden, die zijn al 5 jaar vrijwel hetzelfde omdat het gewoon prima werkt.
Wil jij deze updates voortaan maken+hosten, laat maar weten, dan zet ik hier wel een linkje!

changelog:
20210506 tarieven gecheckt; alles nog steeds hetzelfde! Wisselkoers veranderd
20200524 VoipChief mob 1→1,5ct, daardoor PanggilanMalaysia altijd goedkoper
20191027 VoipChief toevoegen (even duur als PanggilanMalaysia), wisselkoersen, verder alle tarieven ongewijzigd!
20181216 BrowserCalls vast 0,2→0,4ct, CosmoVoip 0,3/0,7→0,5/0,9ct, CallingCardBuster vast 0,3→0,5ct, PowerVoip vast 0,3→0,5ct. De laatste drie daardoor altijd duurder dan PanggilanMalaysia.
20181010 Frynga vast 0,3→0,5ct en DiscountVoip vast 0,1→0,5ct, daardoor PanggilanMalaysia altijd goedkoper, en BrowserCalls/CallingCardBuster niet meer altijd duurder
20180308 tarief URLs fixen, wisselkoers, PowerVoip toevoegen (heel soms goedkoopst)
20171023 advies zelf tarieven te controleren, duidelijker hyperlinks
20171003 CosmoVoip vast 0,2→0,3ct, mob 0,6→0,7ct
20170930 StuntCalls mob 0,8→1,0ct, PanggilanMalaysia toevoegen (altijd goedkoper dan StuntCalls)
20170908 Frynga mob 1,0→1,2ct, CallingCardBuster vast 0,2→0,3ct
20170707 Frynga mob 0,9→1,0ct, FreeVoipDeal vast 1→2ct
20170315 Frynga mob 0,7→0,9ct, daardoor niet meer altijd goedkoper dan StuntCalls
20170215 StuntCalls mob 0,6→0,8ct, daardoor Frynga altijd goedkoper
20161207 StuntCalls/BrowserCalls/CosmoVoip duurder, DiscountVoip toevoegen (altijd goedkoper dan BrowserCalls)
20161117 Frynga duurder (nog steeds altijd goedkoper dan CallingCardBuster)
20161003 nieuwe tarieven van Frynga zijn lager dan alle anderen!
20160322 diverse kleine verbeteringen
20151117 BTW toevoegen, kosten uitgesplitst in vast/mob/sms, Excel compatibiliteit, diversen

[ Voor 212% gewijzigd door N8w8 op 11-05-2021 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handige sheet
Dat heb je goed gedaan
Het eerste duimpje omhoog krijg je van mij

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2015 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
N8w8 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:12:

Ik had al een Telfort modem met ATA, dus heb ik voor €5 een kleine draadtelefoon erbij moeten kopen en klaar. Geen extra stroom, geen batterijen, geen apps, altijd goede verbinding, het werkt gewoon.
Met draad? Ik ben toch wel blij met mijn simpele dect, soms kan ik uren bellen (moet wel na 60 minuten opnieuw bellen steeds :p ) en met een dect kan ik hem dan op handsfree zetten en ook nog wat nuttigs gaan doen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:13

Milmoor

Footsteps and pictures.

Ik bel met Intervoip, dat is een Voipbuster variant. Ik verwacht dat het daarom hetzelfde werkt. Ik zie op mijn lijst met gesprekken dat een aantal nummers gratis zijn. Het staat mij ook bij dat je dat ergens kan instellen. Maar waar? Ik heb al aardig op beide sites lopen zoeken, en Google werkt ook niet mee.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan gewoon bij de rates kijken, ik zie er trouwens zo geen gratis locaties instaan.

http://www.intervoip.com/calling_rates/

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Ik ben onduidelijk: er is een beperkt aantal telefoonnummers waar ik gratis naar kan bellen. Dat heb ik ooit ingesteld staat mij bij. Maar ik weet niet meer hoe. Misschien kan dit helemaal niet met en zijn ze het vergeten uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Enige tijd terug ben ik overgestapt van de V8 die telfort geleverd had bij mijn glasvezel naar een FritzBox. Werkt echt super kan in je vertellen, vooral door de ingebouwde DECT basisstation.

Nu is het ook geweldig mooi dat ik uit het telefoonboek van de dect via SIP uri naar mijn ouders kan bellen. Totaal gratis en ook nog eens in HD voice! Dat verschil hoor je ook wel. ;) Mijn ouders hebben Telfort met Budgetphone inkomend en 12voip uitgaand. Werkte direct en hoefde niks te veranderen aan het modem bij mijn ouders. Chappeau dus.

Maar uiteraard wil ik het ook graag andersom. Is er iemand op de hoogte of je ook via de Experia Box V8 van Telfort via SIP uri kan uitbellen? Als ik sip uri probeer in te voeren onder de snelkiesnummers krijg ik een foutmelding dat het alleen mogelijk is om telefoonnummers in te voeren...

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:28

Speedmaster

Make my day...

Nee, de software die in de EB zit beperkt het invoeren van karakters tot alleen cijfers. Hierdoor is het niet mogelijk om gebruik te maken van SIP uri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02 21:29
Mijn beltegoed is ook weer bijna op.
Ik was aan het zoeken naar tarieven via http://www.voip-compariso...0&sms=1&country%5B%5D=148.
Daar worden de tarieven dagelijks bijgewerkt volgens de site.

De goedkoopste lijkt Cosmovoip:
€ 0.001 naar vast p/min
€ 0.005 naar mobiel p/min

Iemand ervaring met Cosmovoip?

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:38
Geen ervaring met Cosmovoip, maar ik zie wel dat ze een starttarief rekenen van 3,9 cent
All CosmoVoip calls are subject to a 0.039 Euro connection fee.

En ik zie ook nergens dat ze freedays hebben

[ Voor 15% gewijzigd door tvdoc op 22-01-2016 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met 0,001 als tarief heb je ook niet echt Freedays nodig. Maar dat starttarief maakt dan de eerste minuut wel wat duurder (valt nog wel mee).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook geen ervaring met Cosmovoip, ben zelf in november 2015 overgestapt naar BrowserCalls met vergelijkbare tarieven als Cosmovoip alleen geen starttarief wel afronden op hele minuten.
Tot op heden werkt het top, geen uitval, goed geluid etc.
https://www.browsercalls.com/calling_rates/#letter-N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Marzman schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 10:50:
Met 0,001 als tarief heb je ook niet echt Freedays nodig. Maar dat starttarief maakt dan de eerste minuut wel wat duurder (valt nog wel mee).
Bij freevoipdeal heb je de freedays waarin het niets kost (voor vaste nummers, binnen de X minuten per week waar ik onderblijf) en nu betaal je 4 cent voor de eerste minuut. Daar kun je met freevoipdeal ook 4 minuten mee bellen en ben je dus tot 4 minuten goedkoper mee. Ik blijf lekker waar ik zit, ik ben er dan duurder mee uit.

Het meeste "verdien" je nog door de mensen die je veel belt via dezelfde voip provider te laten lopen (dat heb ik gedaan). Dan bel je onderling altijd gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:41
Ik gebruik het maar dan met name ivm gesprekken van gemiddeld 30 minuten naar:
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/8vvtw7.jpg
+start 0,039
(Verbaas mij vooral over mobiel < vast) .
Voor sporadisch NL kort betaal ik dan dus nu wel teveel. Misschien NL wijzigen naar Stuntcalls 0,5ct vast en mobiel, geen start?
(Freedays geef ik niet om, die waren meestal eerder op dan het beltegoed en gaan meestal samen met hogere mobiel tarieven.)

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• N8w8
  • Niet online
StuntCalls is 0,5/0,5ct (vast/mob), CallingCardBuster 0,3/1,4ct, BrowserCalls 0,09/2,3ct.
Dus welke daarvan goedkoper is hangt af van je verhouding vast:mobiel minuten (en of je ook naar buitenland belt natuurlijk).
En CosmoVoip (0,1/0,5ct) kan dus goedkoper zijn als je langer belt.
En FreeVoipDeal als je veel hebt aan de freedays, maar dat hangt van diverse dingen af.
Je kan mn vergelijkings tool gebruiken om het uit te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02 21:29
Ik bel nu met Browsercalls via SIP.
Kun je daarmee ook naar 0900 nummers bellen?
Ik krijg nu te horen dat het nummer niet bereikt kan worden.

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je via sip belt kan je met alle kloons van voipbuster naar 0900 nummers bellen.
Dat zal afhangen van de instellingen in je sip device.
Net als bij alle telefoon providers wordt er geld verdiend met 0900 betaalnummers dus waarom zouden ze dat tegenhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Heeft iemand een idee hoe je gemeentenummers kunt bereiken? Dus de 14xxx reeks? Bij mij lukt dit niet via Freevoipdeel, Stunt of Voipbuster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
wcduck schreef op zondag 31 januari 2016 @ 17:52:
Heeft iemand een idee hoe je gemeentenummers kunt bereiken? Dus de 14xxx reeks? Bij mij lukt dit niet via Freevoipdeel, Stunt of Voipbuster.
0031 114****

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 15:52
Volgens mij is dat een eendje teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Ik heb wel 003114xxx geprobeerd. Dat werkt helaas niet. Waar komt die extra 1 vandaan? Of het het een typefout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ja klopt volgens mij ook niet.

Zie wel *# er voor als tip voor xs4all fritzbozen
https://www.kinggemeenten...mmer/14netnummer-het-kort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Toevallig ben ik hier vorige week (in het cheapconnect topic) mee bezig geweest omdat het ook niet goed werkte bij cheapconnect. Daar werkt het nu, dus als je daarbij zit moet je een regel aanmaken dat die nummers via cheapconnect gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door jongetje op 31-01-2016 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:17
Is er toevallig iemand hier die een voipbuster (of clone) gebruikt via ISP online.nl ? Sinds een maandje werkt namelijk FreeVoipDeal via online.nl (glasvezel) niet meer. Ook gigaset.net (op een C450IP centrale) geeft opeens "registration failed" aan terwijl dit ook altijd heeft gewerkt.

Ik heb nu op een VPS siproxd geïnstalleerd en die als Outbound Proxy ingesteld en voila, FreeVoipDeal doet het weer. Het lijkt er dus op alsof er bij online.nl iets fout gaat richting sip.FreeVoipDeal.com (en sip.gigaset.net). Budgetphone en Cheapconnect doen het trouwens nog wel gewoon.

Ik zal eens met een hub het verkeer proberen te sniffen om er precies achter te komen.

[ Voor 4% gewijzigd door RichieB op 04-02-2016 15:04 . Reden: .nl -> .net ]

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremmart
Bel sinds aantal weken via browsercalls.com. Noodgedwongen via app op mijn tablet omdat ik de sip-configuratie op mijn Siemens-voiptelefoon niet gedaan krijg. Tot voor kort ging dat altijd probleemloos met diverse Betamax-providers. Is er misschien een andere inlognaam en/of wachtwoord nodig dan ik gebruik op hun site en voor de app? En zo ja, hoe verkrijg ik die? Hoe doen jullie dat?

[ Voor 2% gewijzigd door Bremmart op 04-02-2016 10:58 . Reden: correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:48
RichieB schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 12:20:
Is er toevallig iemand hier die een voipbuster (of clone) gebruikt via ISP online.nl ? Sinds een maandje werkt namelijk FreeVoipDeal via online.nl (glasvezel) niet meer. Ook gigaset.nl (op een C450IP centrale) geeft opeens "registration failed" aan terwijl dit ook altijd heeft gewerkt.

Ik heb nu op een VPS siproxd geïnstalleerd en die als Outbound Proxy ingesteld en voila, FreeVoipDeal doet het weer. Het lijkt er dus op alsof er bij online.nl iets fout gaat richting sip.FreeVoipDeal.com (en sip.gigaset.net). Budgetphone en Cheapconnect doen het trouwens nog wel gewoon.

Ik zal eens met een hub het verkeer proberen te sniffen om er precies achter te komen.
ik en een neef van me.. hij heeft nog de oude huawei modem, ik heb een zyxel modem.. bij beiden werkt het.. ik moest bij hem nog handmatig de SIP ALG uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N8w8
  • Niet online
Bremmart schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:49:
Bel sinds aantal weken via browsercalls.com. Noodgedwongen via app op mijn tablet omdat ik de sip-configuratie op mijn Siemens-voiptelefoon niet gedaan krijg. Tot voor kort ging dat altijd probleemloos met diverse Betamax-providers. Is er misschien een andere inlognaam en/of wachtwoord nodig dan ik gebruik op hun site en voor de app? En zo ja, hoe verkrijg ik die? Hoe doen jullie dat?
Ik heb wat SIP instellingen betreft geen verschil gemerkt tussen BrowserCalls en bijv. PowerVoip/FreeVoipDeal/Rebvoice. Alleen user/ww veranderen en klaar (en server op sip.voipbuster.com laten staan).
Heb je SIP wel aangezet via de account instellingen pagina?
"Access to our SIP server from your accounts is disabled by default."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
SolarOrbiter schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 10:33:
[...]

ik en een neef van me.. hij heeft nog de oude huawei modem, ik heb een zyxel modem.. bij beiden werkt het.. ik moest bij hem nog handmatig de SIP ALG uitzetten
SIP ALG uitzetten? Interessant. Dan heb je waarschijnlijk wel STUN aanstaan? Anders krijgt de andere kant je interne IP adres te zien in de SIP headers wat niet goed zou moeten gaan. Ik zal het ook eens proberen met SIP ALG uit en STUN aan.
N8w8 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 14:43:
[...]

Ik heb wat SIP instellingen betreft geen verschil gemerkt tussen BrowserCalls en bijv. PowerVoip/FreeVoipDeal/Rebvoice. Alleen user/ww veranderen en klaar (en server op sip.voipbuster.com laten staan).
Dus jij laat alles (domain/registrar/proxy) staan op sip.voipbuster.com en verandert om een andere clone te gebruiken alleen het username en wachtwoord? Zit ik steeds netjes al die servernamen in te vullen, al jaren lang.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N8w8
  • Niet online
RichieB schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 15:10:
Dus jij laat alles (domain/registrar/proxy) staan op sip.voipbuster.com en verandert om een andere clone te gebruiken alleen het username en wachtwoord? Zit ik steeds netjes al die servernamen in te vullen, al jaren lang.. 8)7
Proxy/stun gebruik ik niet, maar idd in mn 2812HNU modem:
"SIP" en "REGISTER" server, en "SIP service domain", allemaal op sip.voipbuster.com :).
Waarschijnlijk kan je ook een ander label-domein dan voipbuster nemen, maarja anderen hadden daar succes mee dus ook maar zo gedaan.
Dus ja wat mijn eigen instellingen betreft is de enige label-specifieke instelling user (de korte waarmee ik ook op de website inlog) en ww. Verklaart ook waarom je niet dezelfde usernaam bij meerdere labels kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremmart
N8w8 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 14:43:
[...]
Heb je SIP wel aangezet via de account instellingen pagina?
Jazeker. Bedankt voor het meedenken! Het is me nog steeds niet gelukt helaas....
In instellingenmenu staat status op aangemeld en als ik wil bellen geeft de handset "Geen IP-verbinding" aan.

Update: Het is opgelost! In het menu "Nummer toewijzen" stonden de vinkjes verkeerd.....

[ Voor 28% gewijzigd door Bremmart op 10-02-2016 16:08 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
RichieB schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 15:10:
[...]

SIP ALG uitzetten? Interessant. Dan heb je waarschijnlijk wel STUN aanstaan? Anders krijgt de andere kant je interne IP adres te zien in de SIP headers wat niet goed zou moeten gaan. Ik zal het ook eens proberen met SIP ALG uit en STUN aan.
Ik heb SIP ALG uitgezet, en daarna doet FreeVoipDeal het weer. _/-\o_ Ik hoefde niet eens STUN aan te zetten. Echt snappen doe ik het niet, maar ik heb geen zin om het verder uit te zoeken. Ook is voor gigaset.net nog steeds "Aanmelding is mislukt" zowel met STUN aan als uit. Dus er blijft iets raars aan de hand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjan
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:23
Heeft iemand afgelopen dagen ook last gehad van het feit dat ALLE registraties van de Dellmont/Betamax klonen niet meer lukten.
Inloggen op de websites was niet mogelijk, en bellen ook niet omdat de telefoon niet registreerde.
Iemand ?
Deze deden het bij mij niet
Netappel
Browsercalls
supervoip
Rebvoice
Andere niet geprobeerd

[ Voor 17% gewijzigd door sipjan op 16-03-2016 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

sipjan schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 18:41:
Heeft iemand afgelopen dagen ook last gehad van het feit dat ALLE registraties van de Dellmont/Betamax klonen niet meer lukten.
Inloggen op de websites was niet mogelijk, en bellen ook niet omdat de telefoon niet registreerde.
Iemand ?
Deze deden het bij mij niet
Netappel
Browsercalls
supervoip
Rebvoice
Andere niet geprobeerd
Cheapconnect (3 inkomende nummers) en intervoip (1 uitgaand nummer) geven hier ook wat problemen, maar in de praktijk merk ik er niets van. Een of twee keer opnieuw moeten bellen. Zie mijn logs:

16.03.16 16:39:17 Registration of Internet telephone number 317425053xx failed. Remote site reports reason for error 408
16.03.16 16:39:16 Registration of Internet telephone number 317425053yy failed. Remote site reports reason for error 408
16.03.16 16:39:16 Registration of Internet telephone number 317425053zz failed. Remote site reports reason for error 408
16.03.16 14:50:32 Registration of Internet telephone number 317425053zz failed. Remote site reports reason for error 408
16.03.16 14:50:31 Registration of Internet telephone number 317425053xx failed. Remote site reports reason for error 408
16.03.16 14:50:31 Registration of Internet telephone number 317425053yy failed. Remote site reports reason for error 408
05.03.16 16:10:21 Internet telephony with %2321%23@sip.cheapconnect.net via sip.cheapconnect.net failed. Cause: Auth Failed (403)
05.03.16 16:10:19 Internet telephony with %2321%23@sip.intervoip.com via sip.intervoip.com failed. Cause: User not found (404)
05.03.16 15:35:15 Internet telephony with *21*06321421ab%23@sip.cheapconnect.net via sip.cheapconnect.net failed. Cause: Auth Failed (403)
05.03.16 15:34:59 Internet telephony with *21*06321421ab%23@sip.intervoip.com via sip.intervoip.com failed. Cause: User not found (404)
05.03.16 15:31:41 Internet telephony with %2321%23@sip.intervoip.com via sip.intervoip.com failed. Cause: User not found (404)
05.03.16 15:31:37 Internet telephony with *21*06321421ab%23@sip.intervoip.com via sip.intervoip.com failed. Cause: User not found (404)
05.03.16 15:31:03 Internet telephony with %2321%23@sip.intervoip.com via sip.intervoip.com failed. Cause: User not found (404)
05.03.16 15:29:00 Internet telephony with *21*06321421ab%23@sip.intervoip.com via sip.intervoip.com failed. Cause: User not found (404)
28.02.16 11:16:56 Internet telephony with 0747425011xq@sip.intervoip.com via sip.intervoip.com failed. Cause: User not found (404)

[ Voor 68% gewijzigd door Milmoor op 16-03-2016 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Laatst online: 19:30
Weet er iemand een goedkope provider voor VOIP die niet Betamax is? Mijn moeder (beetje doof) klaagt over de gesprekskwaliteit. Belt erg veel, Cheapconnect is goed, maar duur.. iemand een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocmer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:45
supayoshi schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 19:10:
Weet er iemand een goedkope provider voor VOIP die niet Betamax is? Mijn moeder (beetje doof) klaagt over de gesprekskwaliteit. Belt erg veel, Cheapconnect is goed, maar duur.. iemand een alternatief?
Ik gebruik StuntCalls. 0,5 ct/min voor zowel vast als mobiel. Gesprekskwaliteit is prima. Geen idee of dit onderdeel is van Betamax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Gebruik ook StuntCalls. Geluidskwaliteit is prima. Soms iets minder, maar dat ligt meestal aan de GSM aan de andere kant die ik bel. Verder heb ik in het (sip)modem, een Zyxel P-2812HNU, in het sip gedeelte van StuntCalls het inkomende geluid op max gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N8w8
  • Niet online
Ik weet niet hoe het precies zit, maar alle Betamax merken lijken nu bij Dellmont te zitten.
Ikzelf bel nu met BrowserCalls (Dellmont) via een analoge draadtelefoon aan een 2812HNU modem, met (ik geloof) ADPCM G.711/PCM codec, en geluidkwaliteit is prima, vergelijkbaar met "gewone" analoge lijn.
StuntCalls is ook Dellmont.

Je ma vindt CheapConnect mss beter omdat die de HD Voice/AMR-WB/G.722.2 codec ondersteunt, en (voor zover ik weet) alle Dellmont merken niet. Dan zou je op zoek moeten naar een provider die dat ook biedt.
Ik ken verder alleen 12connect.nl als goedkope provider, maar weet niet of die dat bieden.

[ Voor 0% gewijzigd door N8w8 op 25-03-2016 13:35 . Reden: codec ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Hebben meer mensen last van dat met freevoipdeal je meerdere keren moet bellen om verbinding te krijgen? Heb sinds deze week last dat de eerste keer/keren ik alleen een lange toon krijg. Na nog een of meerdere keren proberen werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Nee, 'k herken dit (nog) niet. Wel had ik er bij Stuntcalls gisteren last van dat bij bellen naar een bepaald (VectoneMobile) 06-nummer Stuntcalls verschillende landcodes heeft toegevoegd (+49, +216, +389). Vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Als ik het goed heb kan je bij Betamax dochters maar één goedkoop gesprek tegelijk voeren. Een tweede bezoek gaat tegen verhoogd tarief. Ik verveelde me en heb net lopen zoeken of ik in mijn Fritz box 7360 kan instellen dat hij automatisch een tweede VoIP provider pakt als de eerste in gebruik is. Maar dat lijkt niet te kunnen. iemand enig idee of dit wel mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N8w8
  • Niet online
Milmoor schreef op zondag 15 mei 2016 @ 12:31:
Als ik het goed heb kan je bij Betamax dochters maar één goedkoop gesprek tegelijk voeren. Een tweede bezoek gaat tegen verhoogd tarief. Ik verveelde me en heb net lopen zoeken of ik in mijn Fritz box 7360 kan instellen dat hij automatisch een tweede VoIP provider pakt als de eerste in gebruik is. Maar dat lijkt niet te kunnen. iemand enig idee of dit wel mogelijk is?
Het beantwoordt niet je vraag, maar als je doelt op dat freedays korting dan niet van toepassing is, en je toch al in de weer bent met meerdere providers/belregels:
iig is BrowserCalls altijd voordeliger dan FreeVoipDeal (als je die alleen gebruikt voor bellen naar vaste NL nummers dan). De freedays (en daarbuiten 1ct/min) wegen gewoon niet op tegen altijd 0,09ct/min. Tenminste, dat had ik hier uitgerekend.
Nouja mss helpt t :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Goed om te weten. Maar het ging er mij om dat je dus niet met twee personen tegelijk voor die 0,09ct/min kan bellen. De tweede krijgt een hoger tarief, en daar probeer ik omheen te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N8w8
  • Niet online
Ah, dat wist ik niet, nee in dat geval schiet je daar idd niet mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N8w8
  • Niet online
Nieuwe aanbieding van Frynga: $0,001 vast, $0,005 mobiel $0,003 vast, $0,007 mobiel. En geen starttarief, dus is ie daarmee het goedkoopst.

[ Voor 51% gewijzigd door N8w8 op 12-07-2020 21:34 . Reden: tariefverhoging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjan
N8w8 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 03:39:
Nieuwe aanbieding van Frynga: $0,001 vast, $0,005 mobiel.
Op hun site zie ik niks staan van een starttarief, maar op andere sites staat $0,039.
Ik neem aan dat er wel een starttarief is, anders is het wel enorm goedkoop.
Desondanks is het ook daarmee wel 1 van de voordeligste (sowieso voordeliger dan CosmoVoip, die dezelfde tarieven heeft maar dan in euro's).
Het staat er niet, dus ik ga er van uit dat dit ook niet in rekening wordt gebracht.
Hanstel geeft ook nog steeds aan dat voor REBVoice (gebruik ik voor het buitenland) een connection fee wordt geheven. En dat staat ook niet bij REBVoice op de site, en wordt ook inderdaad niet in rekening gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N8w8
  • Niet online
sipjan schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:25:
Het staat er niet, dus ik ga er van uit dat dit ook niet in rekening wordt gebracht.
Hanstel geeft ook nog steeds aan dat voor REBVoice (gebruik ik voor het buitenland) een connection fee wordt geheven. En dat staat ook niet bij REBVoice op de site, en wordt ook inderdaad niet in rekening gebracht
idd moet je er wel vanuit kunnen gaan dat de officiele site gewoon klopt.
Maar dan is het wel heeeeel goedkoop, en ook accuratere sites als progx en abvuk, vermelden een connection fee voor Frynga (Hanstel heeft het idd wel vaker fout dus is niet betrouwbaar).
Nouja het is natuurlijk ook zo uitgeprobeerd, desnoods met €1 beltegoed, dan hebben we zekerheid. (maar ikzelf heb nog maanden tegoed bij n ander, dus zie het nog even aan)

Er is inderdaad geen starttarief!

[ Voor 2% gewijzigd door N8w8 op 03-10-2016 18:02 . Reden: starttarief ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjan
Als je meerdere acounts aankunt, kun je ook Browsercalls (vast) combineren met Stuntcalls (mobiel)
Vast 0,1 ct/min en mobiel 0,5 ct/min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004

XanderDrake

Build the future!

Ik zoek al een tijdje naar een goedkope of freedays voip dienst naar België sinds ze uit voip Buster gratis list zijn gegooid. Iemand een tip? Die FVD heeft België ook niet.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 23:03
Wow.... na jaren weer eens kijken op dit topic. Mijn Sipura 1001 ATA heeft het al die tijd goed gewerkt en mijn 035 nummer van Voipbuster doet het ook nog prima.
Nu heb ik toch hulp nodig. Ik wil mijn oude ATA vervangen door een nieuwe Fritzbox 7360. Echter ik krijg het niet werkend. Er draait versie 6.20 op en er is geen nieuwe versie van. Mijn provider is Ziggo, De FB staat in DMZ achter de Cisco modem. De instellingen zijn als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://s32.postimg.org/jggyvc60l/Fritzbox_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s32.postimg.org/7wi43616d/Fritzbox_2.png

Wie weet wat er verkeerd staat?

De melding in de log is:
Registration of Internet telephone number +3135xxxxxxx failed. Reason for error: DNS error

Melding achter de regel:
Registration of Internet telephone number ([number]) failed. Reason for error: DNS error

This is an event message from the "Telephony" area.

This error occurs when the account information for Internet telephony was not entered correctly.

Proceed as follows to remedy the problem:
1.In the menu of the FRITZ!Box, open the "Telephony / Telephone Numbers" page.
2.Select from the list of telephone numbers the Internet telephone number mentioned in the event message and click the corresponding "Edit" button.
3.Compare the data listed with those you received from your Internet telephony provider to make sure they are correct.
If the "Registrar" field is included as well, make sure that the registrar was entered correctly.
5.Save your entries by clicking "OK".
Uiteraard alle instellingen doorlopen, alle gegevens een paar keer opnieuw ingevoerd. Ook bij afbeelding nummer 2 de diverse mogelijkheden geprobeerd met vinkjes aan en uit. Maar de melding blijft. De oude ata heb ik ook offline gehaald. Maar niets lijkt te werken, behalve de oude ATA.

Iemand een idee?

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Heeft je Frtiz!Box wel een DNS server geconfigureerd? Misschien kan hij de servernaam niet resolven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:32
Ik heb al een tijd het probleem dat bij sommige servers van betamax de lijnkwaliteit erg slecht is. Mijn Fritzbox heeft het domeinnaam voor sip-toegang ingesteld staan, maar het ip-adres voor uitbellen wisselt blijkbaar heel vaak. Misschien een omleiding naar een wat rustigere server? In ieder geval, elke keer dat ik tijdens een oproep contact heb via een server met 77.72.x.x als ip-adres is de kwaliteit dusdanig slecht dat gesprek voeren amper mogelijk is. Echo, ruis, vervormd, enorme vertraging en onduidelijk geluid. Ook merk ik dat datatransmissies over de sip- lijn(bijvoorbeeld fax) vaak mislukt, dat terwijl ik t38 in mijn Fritzbox ingeschakeld heb en het ook als t38 fax transmission in de logs staat. Bij slechte gesprekskwaliteit verander ik sip.voipbuster naar sip.freevoipdeal en terug in een poging om kwaliteit op te krikken(als tip gekregen van iemand) maar vaak verwijst dat naar hetzelfde 77.72 ip-adres en dus alsnog slechte kwaliteit.
Weet iemand hier een manier om hen hierover te kunnen berichten en er een fatsoenlijke reactie op te kunnen krijgen? Ik heb een paar keer contact opgenomen via de Voipbuster website en één keertje een reactie gekregen als "kijk maar op de website voor de faq".
Anders moet ik wellicht eens kijken naar een alternatief als cheapconnect o.i.d. maar die zijn helaas niet zo goedkoop als wat ik nu heb...

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Nu online
Heb de laatste tijd ook vreemd geluid met voipbuster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
RichieB schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 22:27:
Heeft je Frtiz!Box wel een DNS server geconfigureerd? Misschien kan hij de servernaam niet resolven?
DNS servers staan er in (standaard Ziggo):
DNS servers used

213.51.129.37 (currently used for standard queries)
213.51.144.37

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@Rudi Vader: 6 januari 2007 is wel even geleden hè? Welkom terug. Ben door dit topic begonnen met Voipbuster en eigenlijk toen de eerste € 10,-- bij Voipbuster op was overgestapt naar StuntCalls en die bevalt al een tijd (sinds dec. 2015) prima.

Overigens is het geen idee het Ziggo modem in bridge-modus te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
OgWok schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 07:09:
@Rudi Vader: 6 januari 2007 is wel even geleden hè? Welkom terug. Ben door dit topic begonnen met Voipbuster en eigenlijk toen de eerste € 10,-- bij Voipbuster op was overgestapt naar StuntCalls en die bevalt al een tijd (sinds dec. 2015) prima.

Overigens is het geen idee het Ziggo modem in bridge-modus te zetten?
Ik ga eens kijken of ik dat kan doen. De helpdesk van Voipbuster zag ook geen probleem. De instellingen zijn goed.
Eigenlijk wil ik van heel Ziggo internet af. Van heel lang terug heb ik nog 2 losse abonnementen. 1 internet en 1 tv aansluiting en in dat geval slaat de hele servicedesk bij Ziggo op slot. Komt niet in de belscripts voor Dus ik weet niet of het in bridge modus zetten van mijn modem daar lukt. Er lukt daar niet veel als ik ze een keer nodig heb.

Pagina: 1 ... 53 ... 57 Laatste