Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelnaha
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-05 00:46
Ik heb laatst freepbx geinstalleerd, waar ik voorheen Kerio Operator heb gebruikt, beide Asterisk.

Waar ik bij Kerio operator geen problemen had met de DTMF tonen heb ik dat nu bij freepbx wel. DMTF tonen worden dubbel / tripple gegenereerd richting voipbuster.

Ik heb logging aangezet op asterisk en als ik debug zie ik nettjes dat de tonen van mijn softphone worden ontvangen zonder enige vorm van dubbeling, maar als ik een test call maak hoor ik van de 3e partij terug dat veel tonen dubbel of vaker zijn door gekomen.

Onderzoek leert mij dat relaxdtmf=yes en dtmf2388compensate=yes zou moeten helpen maar beiden lossen het probleem niet op.

De trunk is op dit moment dtmfmode=rf2388 ipv inband en codec ulaw.

Waar zou dit nog verder aan kunnen liggen?

p.s. voipbuster direct instellen op m'n softphone geeft geen enkel probleem en met andere asterisk implementatie ook niet, dus andere issues zijn zo goed als uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:04
Ik heb dit topic en het topic over CC een beetje door zitten nemen.
En weet niet of dit soort vragen hier horen ;).

Ik heb nu een gigaset a220 staan (analoog) en wil gaan kijken bij een van de Voip aanbieders om mijn telefoonlijn van Ziggo de deur uit te doen.

Ik twijfel wat nu handig is, een fritzbox (goedkoop via MP) of een SPA112 te nemen.

Wellicht zoals gezegd niet het topic hiervoor, maar wellicht hebben jullie wat tips

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 15:52

elsinga

=8-)

Gigaset VOIP toestel. Ik heb de S685, maar er zijn meer keuzes. ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

FritzBox is perfect hoor.
Er hangt er bij mij een achter de TV.
De overige lan poorten ga ik mee naar de diverse apparaten (TV, RPi met Volumio, Cubox met Kodi)

Wel goedkoop inderdaad :)

V&A aangeboden: AVM Fritz!box 7170 Annex A (Int'l Interface)

Ik ben op geen enkele wijze verbonden met de aanbieder van deze advertentie en het in zee gaan met een aanbieder is natuurlijk geheel voor eigen risico. :)

[ Voor 47% gewijzigd door albino71 op 10-03-2015 15:34 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Inderdaad
Fritzbox is een stuk makkelijker om te configureren dan een SPA112.
Maar als je een mooie Gigaset setup IP kan betalen, is dat nog mooier vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Zenix schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 14:52:
[...]

Inderdaad
Fritzbox is een stuk makkelijker om te configureren dan een SPA112.
Maar als je een mooie Gigaset setup IP kan betalen, is dat nog mooier vind ik.
Dat is natuurlijk nog mooier (alleen financieel minder :'( ).
Denk dat het toch een 2de hands (of 3de hands) fritzbox gaat worden ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:54
Qua functionaliteiten ben ik uiterst tevreden over m'n (tweedehands) frtizbox 7360. Waar ik minder over te spreken ben, is de (in)stabiliteit van de WiFi-verbinding.
Die is ronduit slecht vergeleken met m'n oude Thomson 789vn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:00

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Misschien een firmware update? Wil wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Al geruime tijd draai ik met de laaste versie (6.20). Dit heeft helaas geen merkbare verbetering met zich meegebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjan
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:28
Vandaag FreeVoipDeal Mobiel NL omhoog van 1,3 naar 1,5 ct/min

[ Voor 8% gewijzigd door sipjan op 15-03-2015 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 12:13

Milmoor

Footsteps and pictures.

(jarig!)
Cranberry schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:17:
Qua functionaliteiten ben ik uiterst tevreden over m'n (tweedehands) frtizbox 7360. Waar ik minder over te spreken ben, is de (in)stabiliteit van de WiFi-verbinding.
Die is ronduit slecht vergeleken met m'n oude Thomson 789vn.
Ben je niet ongemerkt van band veranderd? Dus eerst 2.4 en nu 5Ghz of andersom?

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sipjan schreef op zondag 15 maart 2015 @ 00:31:
Vandaag FreeVoipDeal Mobiel NL omhoog van 1,3 naar 1,5 ct/min
Nog goedkoop, maar blijft wel stijgen. Was 1 ct.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het zou me niet verbazen als er flink wat mensen zijn die naast VOIP ook bliep gebruikers zijn die zijn geconfronteerd met plotselinge wijziging van het geleverde product en van hun beltegoed af willen. Ik vraag me af of het besteden aan tegoed+Freedays bij een VOIP-provider via 'PayByPhone' een aantrekkelijk alternatief is voor gewoon €10 tegoed bijkopen via iDeal.

Bij FreeVoipDeal dat ik nu gebruik kun je zo blijkbaar alleen maar per €0,95 tegoed kopen waarmee je 12 Freedays zou krijgen. Dit 10 maal doen zou je dus dezelfde 120 Freedays geven dat normaal bijkopen doet en je €9,50 aan beltegoed geven nietwaar? Ik weet alleen niet wat er evt. aan bijkomende kosten zijn (zijn het 0900 nummers?) en of nummerweergave aan moet staan of dat dit niet uitmaakt en een 'anoniem' telefoontje ook werkt omdat het nummer dat je blijkbaar te zien krijgt een aantal minuten alleen voor jouw account gereserveerd wordt voor inkomende stortingsgesprekken.

Mensen die hier meer details over weten/er ervaring mee hebben?

Verder was ik van VoipBusterPro overgestapt naar FreeVoipDeal omdat na de Freedays VBP 2c/m rekende voor gesprekken in NL en FVD de helft daarvan maar die zijn de prijzen nu ook aan het opdrijven. Ik zie bij http://tinyurl.com/voipprice dat er nu meerdere zijn die voor gesprekken in NL op 1c/m staan maar ze geven daar niet een evt. waarde achter de komma aan. Iemand die up to date is met kennis over wie de voordeligste is als je ook weer 120 Freedays wilt voor €10,- en waarbij je gedurende die 120 dagen dan gratis naar heel West-Europa en de VS kan bellen?

Ik sta op €1,59 aan tegoed dus kan binnenkort evt. overstappen. Dan is evt. ook van belang of ik daar gunstig van mijn bliep beltegoed af kan komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 15:52
CaptJackSparrow schreef op maandag 16 maart 2015 @ 09:46:

Bij FreeVoipDeal dat ik nu gebruik kun je zo blijkbaar alleen maar per €0,95 tegoed kopen waarmee je 12 Freedays zou krijgen. Dit 10 maal doen zou je dus dezelfde 120 Freedays geven dat normaal bijkopen doet en je €9,50 aan beltegoed geven nietwaar? Ik weet alleen niet wat er evt. aan bijkomende kosten zijn (zijn het 0900 nummers?) en of nummerweergave aan moet staan of dat dit niet uitmaakt en een 'anoniem' telefoontje ook werkt omdat het nummer dat je blijkbaar te zien krijgt een aantal minuten alleen voor jouw account gereserveerd wordt voor inkomende stortingsgesprekken.

Mensen die hier meer details over weten/er ervaring mee hebben?
Ja het zijn 0900 nummers en je kan een willekeurige telefoon gebruiken. Als je belt krijg je een nummer dat je op de website moet invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

pacificocean schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:01:
[...]

Ja het zijn 0900 nummers en je kan een willekeurige telefoon gebruiken. Als je belt krijg je een nummer dat je op de website moet invullen.
Als ik een gewone vaste telefoon gebruik zal het op conto van mijn KPN gesprekskostenrekening worden afgerekend wat ik niet wil. Ik wil dat het van mijn mobiele beltegoed af gaat. Maar ik wil ook weten wat ik bovenop die €0,95 kwijt ben per 'gesprek' als ik mobiel bel. En zijn het buitenlandse 0900 nummers of Nederlandse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjan
Behalve dan dat je 0900 nummers BUITEN je bundel van je mobiele telefoon afrekent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 14:48
Ik waardeer al jaren met de 0900 nummer op. Sinds 2 jaar lukt het niet meer om meer dan 5 euro op te waarderen op een account. Je krijgt dan te horen dateert voldoende op de account staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Bij bliep/prepaid heb je geen bundel. Het gaat dus gewoon van je tegoed af. Dat maximum van 5 euri is wel vreemd en hinderlijk. Bij welke toko is dat? Maar wat zijn nou de totale kosten van zo'n 'gesprek'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
bij de betamax providers.
totale kosten is 1,30 per gesprek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N8w8
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
@CaptJackSparrow:
tarieven op 0,1ct nauwkeurig.
Freedays wegen in veel gevallen niet op tegen gewoon lage tarieven per minuut.
Powervoip bijvoorbeeld is 0,1c/min en 4c starttarief (voor veel EU landen en VS).
Voor mijn belgedrag is Powervoip daarom VEEL goedkoper dan FVD, ondanks de freedays. Dus laat je daar niet te snel door verleiden, maar reken het gewoon eens echt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:35
Freevoipdeal heeft geen starttarief en is daardoor goedkoper, en dan krijg je ook nog eens freedays

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N8w8
  • Niet online
Ok, ik zal n voorbeeld geven:
Je belt 10x/dag 10min, dus 700min/week.
FreeVoipDeal 300min/week gratis, dus de resterende 400min kosten €4/week.
PowerVoip 700min*0,1ct + 70*4ct starttarief = €3,50/week.

Nog n voorbeeld:
Je belt 3x/dag 60min, dus 1260min/week.
FreeVoipDeal 300min/week gratis, dus de resterende 960min kosten €9,60/week.
PowerVoip 1260min*0,1ct + 21*4ct starttarief = €2,10/week.

En als je voornamelijk korte gesprekken voert waardoor het PowerVoip starttarief teveel is, kan je ook naar NetAppel kijken (maar die is vooral goedkoop voor naar NL vast, mobiel is duur).

[ Voor 145% gewijzigd door N8w8 op 17-03-2015 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Mijn gemiddelde telefoon gesprekken duren geen 10 minuten maar een minuut of 3 a 4. Dan is freevoipdeal dus al goedkoper vanwege de 4 cent start tarief. Maar prima als het voor jouw voordeliger is, maar ik ben ook geen 3 uur per dag (3 maal 60 minuten) vanaf mijn huis telefoon. Dan ben ik de hele avond, elke avond dat ik thuis ben aan het bellen. Heb wel andere dingen te doen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N8w8
  • Niet online
(edit: laat maar)

[ Voor 90% gewijzigd door N8w8 op 18-03-2015 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjan
Ik ben het met je eens (in alle opzichten) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Opmerkelijk: zojuist moest ik even met Nuon (0900-0808) bellen. Bij FVD staat nu dat dit gesprek gratis was, terwijl m'n Freedays op zijn.
Foutje in mijn voordeel lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kan ook later aangepast worden, doen ze wel vaker.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 18:32
Ik heb weer problemen met het bellen van sommige internationale bestemmingen via FVD en VoipBuster.
Probeerde enkele vaste nummers in verschillende landen te bellen maar ik krijg steeds deze melding:
The number you are trying to call is not supported. Please check the number and try again.
Ook via sip lijkt het niet te werken:
Cause: Internal server error (500)
Als ik deze nummers via een 'gewone' lijn of mobiel bel, werkt het wel.

Is dit een algemene storing bij Betamax of moet ik het ergens anders zoeken?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Ik heb gezocht op een experiabox v9 geschikt is om met voipbuster te gebruiken.
Helaas kan ik hier geen antwoord op vinden, weet iemand of een experiabox v9 te gebruiken is?

Ik las namelijk ook dat deze optie dichtgezet zou zijn?
Of zou ik beter een v8 kunnen gebruiken?

[ Voor 22% gewijzigd door MdO82 op 29-05-2015 14:17 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Als je met Voipbuster/Betamax-kloons nummerweergave wilt hebben als je uitbelt, moet je daar dan iets speciaals voor doen? Ik heb een geverifieerd nummer als nummerweergave aangezet via de app en op de website, maar als ik via SIP bel dan staat bij de ontvanger altijd "Onbekend" of "Privé" in het beeldscherm.
Via de app stuur hij overigens wel het nummer mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theobe
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 23:27
MdO82 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:13:
Ik heb gezocht op een experiabox v9 geschikt is om met voipbuster te gebruiken.
Helaas kan ik hier geen antwoord op vinden, weet iemand of een experiabox v9 te gebruiken is?

Ik las namelijk ook dat deze optie dichtgezet zou zijn?
Of zou ik beter een v8 kunnen gebruiken?
Zelf gebruik ik een Gigaset N300A IP Dect. Deze werkt prima achter de v8 icm voipbuster/FVD. Of de v9 ook werkt weet ik niet, maar ik verwacht geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:17
timmie1 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 17:21:
Als je met Voipbuster/Betamax-kloons nummerweergave wilt hebben als je uitbelt, moet je daar dan iets speciaals voor doen? Ik heb een geverifieerd nummer als nummerweergave aangezet via de app en op de website, maar als ik via SIP bel dan staat bij de ontvanger altijd "Onbekend" of "Privé" in het beeldscherm.
Via de app stuur hij overigens wel het nummer mee...
Ik zie in ander forum dat je fritzbox gebruikt.
Dan in ieder geval aanvinken: "Use Internet number for registration"
Internetnumber moet dan wel weer te geven nummer zijn.
Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/rmdwyz0mp/Knipsel.jpg

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
sipjohn schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 14:07:
[...]

Ik zie in ander forum dat je fritzbox gebruikt.
Dan in ieder geval aanvinken: "Use Internet number for registration"
Internetnumber moet dan wel weer te geven nummer zijn.
[afbeelding]
Thanks, het heeft gewerkt. Blijkbaar heeft de FritzBox een bugje in het telefoniegedeelte want ik moest eerst alles verwijderen en sip-accounts opnieuw instellen voordat hij het deed.

Ik heb momenteel wel redelijk vaak de melding "Now all lines are busy, please try again" als ik bel. Bestemming maakt niet uit. Is Fvd overbelast of gewoon een storing in de sip-server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik vind soms de kwaliteit van FreeVoipDeal wat minder.
Verbinding maken lukt soms niet en de verbinding valt wel eens weg.

Ik stap er wat makkelijker overheen, maar mijn vrouw heeft er meer moeite mee.

Moet ik dit bij de betamax clones voor lief nemen, of zijn er (ook goedkope, maar betere) alternatieven?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:01

knakworst

Get more sats!

Hier is freevoipdeal prima kwaliteit, misschien moet je in je eigen configuratie zoeken. Hoe bel je / je vrouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Het is meestal wel goed hoor, daar niet van.

Er hangt hier een Fritz!box 7170.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind de kwaliteit ook erg goed, in de begintijd dat ik het gebruikte (2006) gebruikte ik Budgetphone ernaast, maar dat was nergens voor nodig. Voipbuster en de andere klonen zijn in de praktijk (geen garanties natuurlijk) stukken betrouwbaarder dan andere/duurdere voipproviders die ik heb geprobeerd.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
albino71 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 15:58:
Ik vind soms de kwaliteit van FreeVoipDeal wat minder.
Verbinding maken lukt soms niet en de verbinding valt wel eens weg.

Ik stap er wat makkelijker overheen, maar mijn vrouw heeft er meer moeite mee.

Moet ik dit bij de betamax clones voor lief nemen, of zijn er (ook goedkope, maar betere) alternatieven?
Ik heb inmiddels ook wat ervaring opgedaan met verschillende VOIP aanbieders. De kwaliteit van met name de dure VOIP aanbieders van je provider geven mijnsinziens de beste kwaliteit. Voipstunt ben ik ook zeer tevreden over (kwaliteit en verbinding), maar is duidelijk minder helder dan XS4all. FreeVoipDeal ben ik minder over te spreken. Ik gebruik het nu enkele maanden. Ik krijg regelmatig geen verbinding, en ik heb af en toe moeite met de andere persoon te verstaan. Het voordeel is echter het goedkope bellen naar mobiele telefonnnummers. Toch zal ik weer overstappen naar Voipstunt, aangezien ik daar een garantie heb op goed geluid, zonder mij scheel te hoeven betalen.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doorstuur
  • Laatst online: 29-05-2023
De laatste paar dagen ervaar ik plotseling, problemen met zowel freevoipdeal als met voipcheap, je kunt wel bellen maar en je hoort de andere kant goed maar zij kunnen jou niet horen, Dit doet zich pas ongeveer een week voor, zijn er meer mensen met dit probleem of heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:12
Ik had er vorige week één dag last van. Op dit moment heb ik nergens last van.

Volgende week op vakantie weer mooi de SIP telefoon mee :D Waar Zone 1 goedkoper wordt, maar nog steeds erg duur is. Is zone 2 nog steeds gekkenwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:56
wcduck schreef op zondag 28 juni 2015 @ 10:49:
[...]
FreeVoipDeal ben ik minder over te spreken. Ik gebruik het nu enkele maanden. Ik krijg regelmatig geen verbinding, en ik heb af en toe moeite met de andere persoon te verstaan. Het voordeel is echter het goedkope bellen naar mobiele telefonnnummers. Toch zal ik weer overstappen naar Voipstunt, aangezien ik daar een garantie heb op goed geluid, zonder mij scheel te hoeven betalen.
:+ Dat is grappig, want zowel Voipstunt als Freevoipdeal zijn van Betamax / Dellmont, dus exact dezelfde service via hetzelfde technische platform.

Storingen bij Freevoipdeal dat de ander je niet hoort heb ik ook heel af en toe wel eens. Even opnieuw bellen en dan is de verbinding wel goed.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
RichieB schreef op maandag 13 juli 2015 @ 16:56:
[...]

:+ Dat is grappig, want zowel Voipstunt als Freevoipdeal zijn van Betamax / Dellmont, dus exact dezelfde service via hetzelfde technische platform.

Storingen bij Freevoipdeal dat de ander je niet hoort heb ik ook heel af en toe wel eens. Even opnieuw bellen en dan is de verbinding wel goed.
Ik ben me daar van bewust. Ook aangezien de mobiele apps en websites vrijwel hetzelfde zijn. Wanneer ik geen verbinding krijg met FreeVoipDeal gebruik ik VoipStunt via een prefix. Met VoipStunt krijg ik altijd verbinding. Enkele maanden geleden test gedaan met drie VOIP accounts. Ik heb achtereen met de drie VOIP account iemand gebeld, en deze het gesprek laten beoordelen op kwaliteit. Daarnaast hoorde ook ik een duidelijk verschil (volume en helderheid stem). VoipStunt kwam er daarbij beter uit dan FreeVoipDeal. Wellicht heeft FreeVoipDeal een lagere prioriteit of bandbreedte. De belkosten zijn in ieder geval wel lager.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
FreeVoipDeal heeft z'n mobiele tarieven weer eens verhoogd, deze keer naar 1,7cent/min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjan
Maar één oplossing: niet klagen met je mond, maar met je voeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
sipjan schreef op maandag 20 juli 2015 @ 02:18:
En waar moet je dan naartoe overstappen? Ik heb nog geen goedkopere provider gezien dan freevoipdeal voor bellen naar nederlandse vaste en mobiele nummers (en dan ook nog 120 freedays).

Volgens mij was het geen klacht maar een mededeling.

[ Voor 7% gewijzigd door jongetje op 20-07-2015 06:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjan
Dialcheap ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Die is idd goedkoop, alleen bel ik voornamelijk naar vaste lijnen en dan is freevoipdeal met die 120 freedays voor mij een prima provider. Ben nu al zo weinig kwijt aan belkosten dat het voor mij niet loont om over te stappen voor misschien 1 a 2 euro besparing op jaarbasis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Soms zie ik bij jullie dat jullie meerdere aanbieders gebruiken.
Moet je dit instellen doormiddel van de preselection ?
En als je dan een andere aanbieder wilt gebruiken moet je dan het nummer van de preselector ervoorzetten bijvoorbeeld *121* of werkt dat niet op deze manier

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
jongetje schreef op maandag 20 juli 2015 @ 06:40:
[...]
Volgens mij was het geen klacht maar een mededeling.
Klopt!
MdO82 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 10:29:
Soms zie ik bij jullie dat jullie meerdere aanbieders gebruiken.
Moet je dit instellen doormiddel van de preselection ?
En als je dan een andere aanbieder wilt gebruiken moet je dan het nummer van de preselector ervoorzetten bijvoorbeeld *121* of werkt dat niet op deze manier
Ik maak zelf gebruik van een FritzBox en die geeft je de mogelijkheid om het per nummerreeks in te stellen.
Natuurlijk kun je ook met preselector werken, maar dan moet je wel de cijfercombinaties van de verschillende aanbieders onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
timmie1 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:09:

Ik maak zelf gebruik van een FritzBox en die geeft je de mogelijkheid om het per nummerreeks in te stellen.
Natuurlijk kun je ook met preselector werken, maar dan moet je wel de cijfercombinaties van de verschillende aanbieders onthouden.
zou je mij daar wellicht meer info over kunnen geven?
Ik maak nu namelijk gebruik van een Fritzbox 7170.
sipjan schreef op maandag 20 juli 2015 @ 02:18:
Geinig eigenlijk, dat je deze opmerking geeft gezien je eigen bericht in maart ;)

[ Voor 21% gewijzigd door MdO82 op 20-07-2015 13:04 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjan
MdO82 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:36:

Geinig eigenlijk, dat je deze opmerking geeft gezien je eigen bericht in maart ;)
Klopt, daar heb je gelijk in.
Ik heb het daarna ook direct gedaan: Niet meer gebeld met FVD, en overgegaan naar DialCheap, voor bellen naar NL-Mobiel. Bellen naar NL-vast doe ik al tijden met BrowserCalls. Dat is goedkoper dan 4 maanden freedays en daarna 2ct/min. En ik hoef ook mijn 7-daags verbruik niet in de gaten te houden.

[ Voor 6% gewijzigd door sipjan op 20-07-2015 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sipjan schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:08:
[...]

Klopt, daar heb je gelijk in.
Ik heb het daarna ook direct gedaan: Niet meer gebeld met FVD, en overgegaan naar DialCheap, voor bellen naar NL-Mobiel. Bellen naar NL-vast doe ik al tijden met BrowserCalls. Dat is goedkoper dan 4 maanden freedays en daarna 2ct/min. En ik hoef ook mijn 7-daags verbruik niet in de gaten te houden.
Thanks, goede tip dat Dialcheap. Ga ik ook eens naar kijken als ik er weer geld op moet zetten.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag vandaag dat mijn Gigaset 300A niet inlogde bij voipbuster. Na wat vruchteloos zoeken naar de voipbuster website gegaan. Hier kreeg ik de melding: ''This account has been disabled for security reasons because the account was inactive. Please create a new account. (6-2)''
Wat? Om te beginnen was het niet inactief, er was alleen een flinke tijd niet meer mee gebeld, maar ik was wel altijd ingelogd en er stond ook nog credit op het account. Daarnaast, hoe kan er een veiligheids probleem zijn als een account inactief is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02 21:29
Ik bel al een aantal jaren via een Fritzbox 7170.
Inkomend via cheapconnect, uitgaand vast via netappel en mobiel via FVD.
Sinds een maand kraakt het de eerste 15-30 sec van het gesprek heel erg, het is onmogelijk om iemand te verstaan, ongeacht een inkomend of uitgaand gesprek. Vervolgens is de kwaliteit wel weer redelijk.
Mensen die dit niet weten, hangen echter voor die 30 sec al op, dus dit is een heel irritant probleem.
Hoe kan dit? Ligt dit aan de Fritzbox? Ik heb geen settings gewijzigd in de afgelopen maanden.

Daarnaast viel me op dat het bellen van een 0800 nummer via Netappel 2 cent per minuut kost. Dat is 10x zoveel als bellen naar een normaal vast nummer! Ik was ervan uit gegaan dat dit gratis zou zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door mrbombastic op 24-07-2015 12:01 ]

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
mrbombastic schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 11:59:
Sinds een maand kraakt het de eerste 15-30 sec van het gesprek heel erg, het is onmogelijk om iemand te verstaan, ongeacht een inkomend of uitgaand gesprek. Vervolgens is de kwaliteit wel weer redelijk.
Mensen die dit niet weten, hangen echter voor die 30 sec al op, dus dit is een heel irritant probleem.
Hoe kan dit? Ligt dit aan de Fritzbox? Ik heb geen settings gewijzigd in de afgelopen maanden.

Daarnaast viel me op dat het bellen van een 0800 nummer via Netappel 2 cent per minuut kost. Dat is 10x zoveel als bellen naar een normaal vast nummer! Ik was ervan uit gegaan dat dit gratis zou zijn.
assumption is the mother of all f ups
0800 via cheapconnect is gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
mrbombastic schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 11:59:

Ik ervaar dat probleem met de fritzbox 7170 niet en bel ook via CC.
Ik vermoed dat er iets niet goed (meer) zit in je FB.
Wellicht een contactje die moeilijk doet, daarnaast wel vreemd dat het na 30seconden over is.

Heb je eens geprobeerd om de instellingen eens helemaal terug te zetten naar fabrieksinstellingen?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
pacificocean schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 12:25:
[...]

Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand het email adres om contact op te nemen met Voipbuster? adminATvoipbuster.com werkt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
MdO82 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 12:33:
[...]

Ik ervaar dat probleem met de fritzbox 7170 niet en bel ook via CC.
Ik vermoed dat er iets niet goed (meer) zit in je FB.
Wellicht een contactje die moeilijk doet, daarnaast wel vreemd dat het na 30seconden over is.

Heb je eens geprobeerd om de instellingen eens helemaal terug te zetten naar fabrieksinstellingen?
Ik heb nu de telefoonstekker eens in Fon2 gestopt. Met 1 keer testen lijkt het kraken veel minder te zijn geworden: we kunnen elkaar nu gewoon goed verstaan.
Ik ga dit even een paar dagen proberen, en anders denk ik maar een andere FB op de kop tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
mrbombastic schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 12:51:
[...]

Ik heb nu de telefoonstekker eens in Fon2 gestopt. Met 1 keer testen lijkt het kraken veel minder te zijn geworden: we kunnen elkaar nu gewoon goed verstaan.
Ik ga dit even een paar dagen proberen, en anders denk ik maar een andere FB op de kop tikken.
Daar had ik nog geen eens aan gedacht ;)
Kan best zijn dat een contactje van FON1 niet lekker meer is, maar goed weet niet of je daar heel makkelijk zo op het oog naar kan kijken :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
ik bel al jaren CC (voorheen budgetphone) icm betamax provider. Nu heb ik sinds een tijdje spa1001 icm tele2. dit werkt, maar niet denderend. ik ben eigenlijk op zoek naar een ip-phone. zo goedkoop mogelijk en hij moet werken icm tele2. iemand ervaring hiermee? thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 12:50:
Weet iemand het email adres om contact op te nemen met Voipbuster? adminATvoipbuster.com werkt niet meer.
https://www.voipbuster.com/helpdesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
pacificocean schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 12:25:
[...]

0800 via Freevoipdeal is ook gratis, zojuist gecheckt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 17:32
SolarOrbiter schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 15:36:
ik bel al jaren CC (voorheen budgetphone) icm betamax provider. Nu heb ik sinds een tijdje spa1001 icm tele2. dit werkt, maar niet denderend. ik ben eigenlijk op zoek naar een ip-phone. zo goedkoop mogelijk en hij moet werken icm tele2. iemand ervaring hiermee? thanks.
Panasonic KX-TGP500 of gigaset n300a met een keus uit handsets

Als je bedoelt of het met een tele2 telefoonnummer moet werken, dan weet ik dat niet.
Ze werken allebei probleemloos met elke internet verbinding

[ Voor 14% gewijzigd door raven22 op 24-07-2015 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt niet, omdat het account geblokkeerd is kan ik niet meer inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:12
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 18:00:
[...]

Werkt niet, omdat het account geblokkeerd is kan ik niet meer inloggen.
Maak dan een nieuwe..? Ik heb al zovaak een nieuwe moeten maken omdat die geblokkeerd is wegens inactiviteit. Stond gelukkig geen saldo op, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snaggyheadshot schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 11:19:
[...]

Maak dan een nieuwe..? Ik heb al zovaak een nieuwe moeten maken omdat die geblokkeerd is wegens inactiviteit. Stond gelukkig geen saldo op, maar toch.
Daarmee heb ik mijn voip-in nummer niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Hebben DialCheap en CheapConnect betere gesprekskwaliteit dan FreeVoipDeal?
De kwaliteit valt de laatste tijd nogal tegen. Men zegt dat ze me soms nauwelijks kunnen verstaan
en soms vallen er een paar piepkleine stukjes weg tijdens een zin. De internetverbinding zelf is niet/nauwelijks in gebruik. Valt wel op dat hij vaker een andere server van FVD pakt, ik zie dan verschillende IP-adressen van FVD langskomen in de logs.

Als ik bel via KPN analoge lijn of EMTA(kabel), dan is de kwaliteit prima. Ligt dus echt aan FVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoor geen klachten van mijn ouders en die bellen alles met FVD.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 18:24
Ik ben inmiddels zo goed als gestopt met deze diensten bij gebrek aan een goede integratie in Android. De huistelefoon heb ik niet meer. In Android zelf instellen kan en het werkt maar de belkwaliteit, zelfs via Wi-Fi in dezelfde kamer als de router is slecht. Met een andere app (CSipSimple) heb ik enorm lopen stoeien om de kwaliteit te verbeteren (ook 729G) zonder succes. Daar was het te slecht voor een gesprek.

MobileVOIP werkt net voldoende om een gesprek te voeren maar is totaal niet geïntegreerd in Android. Waardoor je dus altijd eerst naar die app toe moet.

Heb nu maar mijn mobiele abo met 6e verhoogd, onbeperkt bellen (en een GB extra). Klaar. Al was ik liever voor vaker bellen via VoIP gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:17
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 11:11:
Ik zag vandaag dat mijn Gigaset 300A niet inlogde bij voipbuster. Na wat vruchteloos zoeken naar de voipbuster website gegaan. Hier kreeg ik de melding: ''This account has been disabled for security reasons because the account was inactive. Please create a new account. (6-2)''
Wat? Om te beginnen was het niet inactief, er was alleen een flinke tijd niet meer mee gebeld, maar ik was wel altijd ingelogd en er stond ook nog credit op het account. Daarnaast, hoe kan er een veiligheids probleem zijn als een account inactief is?
Heb ik ook al aantal keer gehad. Je moet ze contacten. Probleem is dat je daarvoor een nieuw account moet aanmaken of account van ander merk van hun gebruiken.(dat is antwoord op je volgende post inzake emailadres). Dan wordt account inclusief beltegoed wel weer vrijgegeven.

Maar volgens mij is veiligheid ook helemaal geen reden, meer stelen van beltegoed(veel mensen met klein tegoed zullen moeite niet nemen om te contacten).

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zorg altijd wel dat er geld op mijn Voipbuster account staat (stort minimaal een keer per jaar) en bel er altijd even mee dan en tegen dat ik denk dat ik weer moet storten bel ik het beltegoed op (dus de Freedays gebruik ik niet eens). Eigenlijk gebruik ik namelijk Rebvoice. Maar van Voipbuster heb ik nog een Voipin nummer en dat wil ik blijven gebruiken.

[ Voor 17% gewijzigd door Marzman op 27-07-2015 11:07 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjan
En weg porteren van Voipbuster naar Cheapconnect gaat zeker niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
Mijn Fritbox7170 lijkt overleden te zijn.
Nu heb ik een Gigaset N300A IP gekocht, maar het lijkt erop dat mijn telefoon hier niet geschikt voor is?
Dit werkt alleen als je er nog dure handsets bij koopt?

Wat zijn de alternatieven voor een Fritzbox 7170 die iets minder oud zijn, maar wel met een vaste telefoon van 10 jaar oud overweg kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:00
er staan toch genoeg 2dehands fritzboxen op mp voor een prikkie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:08

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@mrmombastic: heb toevallig bij mijn ouders vanmiddag een Fritbox 7170 uit de meterkast gehaald (vanwege overstap provider). Mag weg voor EUR 10,-. Mail me maar als je interesse hebt. Werkt uiteraard 100%.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Een Fritzbox 7170 als ATA verbruikt relatief veel stroom, ~5.5 watt in idle en ~7 watt tijdens een gesprek.
Met uitgeschakelde wifi en uitgeschakelde LAN poorten 2-3-4.

Zo'n N300A DECT station verbruikt maar 2 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:00
scheelt je toch 6 euro per jaar.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:08

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Ik reken alles om naar Big Macs :P

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Joepla schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:59:
Ik reken alles om naar Big Macs :P
Mag ik even afrekenen?

Dat is dan 3 Big Macs en 5 McNuggets.

Hier heeft u 4 Big Macs. Laat u de rest maar zitten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
Ik heb vanavond een FB7170 Annex A bij iemand in de buurt gekocht: zelfde type als dat ik zelf heb.
Alleen het Power/DSL led blijft maar knipperen als ik hem aansluit op mijn Ziggo modem: hij wil geen verbinding met internet maken. Betekent dit dat ik een kapotte FB7170 gekocht heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
mrbombastic schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 23:52:
Ik heb vanavond een FB7170 Annex A bij iemand in de buurt gekocht: zelfde type als dat ik zelf heb.
Alleen het Power/DSL led blijft maar knipperen als ik hem aansluit op mijn Ziggo modem: hij wil geen verbinding met internet maken. Betekent dit dat ik een kapotte FB7170 gekocht heb?
Wel goed ingesteld?

Settings > Advanced Settings > Internet > Account Information
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hsqk9Io.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
Dav1d schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 12:16:
[...]

Wel goed ingesteld?

Settings > Advanced Settings > Internet > Account Information
[afbeelding]
You've made my day!
Ik kan me niet meer herinneren dat ik dat bij mijn vorige FB ook zo heb gedaan, maar het werkt nu! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
mrbombastic schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:22:
[...]

You've made my day!
Ik kan me niet meer herinneren dat ik dat bij mijn vorige FB ook zo heb gedaan, maar het werkt nu! :D
Daar zat ik inderdaad ook eerst mee te klooien ;)
Welke taal heeft jouw FB ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Hmm ik krijg nu continu een foutcode 500 bij registeren op de V8 van Telfort met 12voip... Meer daar last van?

Edit: blijkbaar gebruikersnaam door elkaar gegooid. Nu doet ie het wel...

[ Voor 26% gewijzigd door Henkie-Jan op 11-08-2015 21:09 ]

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjan
Netappel problemen voorkomen

Tot voor kort belde ik zonder problemen met netappel (ook een kloon van Delmont) naar mijn vaste NL nummers
Plotseling niet meer. Mijn Asterisk kon geen contact meer leggen.
Uitbellen ging wel met andere klonen. Ik had niets veranderd, dus moest er iets aan de hand zijn met netappel.
Na zoeken (en pingen van sip.netappel.fr) heb ik het domein sip.netappel.fr veranderd in sip.netappel.com.
Dat was de oplossing. Blijkbaar hebben die fransen het domein netappel.fr opgezegd. Rare jongens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
sipjan schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:09:
Blijkbaar hebben die fransen het domein netappel.fr opgezegd. Rare jongens.
Je kunt ook gewoon sip.voipbuster.com gebruiken met alle klonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:30
Waar kan je het goedkoopste DID krijgen? :D Ik ken cheapconnect maar me broertje wil een eigen nummer op z'n kamer en ik weer niet waar ik goedkoper dan 9 euro pj een NL nummer haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een 088 nummer heb je voor een euro per jaar al, maar regionummers ken ik ook niet voor goedkoper als die 9 euro van jou (is al vrij goedkoop toch?)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:30
Waar kan je die 088 krijten voor een euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is een 085 nummer zie ik nu ik terugkijk, komt van Voipplanet.

Ik moet zeggen dat ik die prijs nu ook niet meer zie staan (alleen een maandelijkse prijs). Misschien was het een aanbieding toen ofzo. Het is al weer drie jaar geleden, maar volgens mij zat het toen ook een beetje verstopt dat je het alleen zag als je een account had aangemaakt.

[ Voor 26% gewijzigd door Marzman op 31-08-2015 14:45 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:20
Volgens mij krijg je bij 12connect een gratis 085 nummer bij aanmelden van een gratis account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremmart
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-05-2023
http://www.voipplanet.nl/diensten-aktie2.php

Gratis telefoon nummer bij VoIP Planet

Geen abonnementskosten
Voor iedereen bereikbaar zijn onder een normaal telefoon nummer
U heeft alleen gesprekskosten
Eenmalig 2,50 registratie kosten te voldoen bij de aanmeldingsprocedure
Kies in registratie formulier bij "Extern telefoon nummer" voor "085"
Voorwaarden

Maximaal 1 nummer per klant
Geldt alleen voor VoIP accounts (niet op trunks)
Betreft alleen nationale nummers met kengetal 085
Indien een nummer langer dan 6 maanden niet wordt gebruikt wordt nummer afgesloten
Gesprekstarieven worden berekend per minuut zoals op de website vermeld staan onder tarieven
Gesprekstarieven kunnen per maand worden aangepast
Opzeggingen dienen 1 maand voor einddatum zijn ontvangen
Dit geldt alleen voor nummers uit de telefoon nummer range 085-009xxxx
Aansluiting binnen 1 werkdag bij acceptatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eenmalig 2,50 zou het ook wel geweest kunnen zijn ja, bedrag stond er niet meer bij in mijn mail uit 2012.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

Mijn ISP is Ziggo, het Ubee modem staat in bridge mode en ik heb een Asus AC-66U voor het internet. Vaste telefoniet neem ik ook van Ziggo af, maar gezien de hoge en stijgende kosten wil ik dat op een goedkopere manier oplossen. Ik begrijp dat ik daar een SIP-apparaat voor moet aanschaffen.

Het is me niet helemaal duidelijk hoe ik e.e.a. moet configureren: is het in te stellen dat binnenkomende gesprekken via Ziggo blijven lopen en uitgaande via FreeVoipDeal (bv)?

En hoe sluit ik dit hardwarematig aan? Op mijn Asus router? Dan kom ik een poort tekort (eigenlijk nu al), dus dan heb ik ook een switch nodig? Dus 4 apparaten?

(waarom bestaat er eigenlijk geen ac-wifirouter met 8 gigabitpoorten en voip?)

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke hardware heb je dan om te bellen? Die Asus is volgens mij gewoon een router. Met een Siemens Gigaset IP of een SPA 3000 is het wel in te stellen. Er moet dan een ethernetkabel in voor voip en een telefoonkabel voor de telefonie van ziggo. Hoe je het verder instelt ligt natuulijk aan je hardware.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

Marzman schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 22:10:
Welke hardware heb je dan om te bellen? Die Asus is volgens mij gewoon een router. Met een Siemens Gigaset IP of een SPA 3000 is het wel in te stellen. Er moet dan een ethernetkabel in voor voip en een telefoonkabel voor de telefonie van ziggo. Hoe je het verder instelt ligt natuulijk aan je hardware.
Ik heb gigaset A130 dect basisstation en 2 handsets. En die Asus is inderdaad gewoon een router.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:41
Ik raad je af om handsets van de A klasse op een IP-basisstation te gebruiken. Ooit was de A580 IP leverbaar, maar geen hele best setje. Neem dan minimaal handsets van de C klasse, wanneer je die op een IP-basisstation of een N300A wil toepassen.

Ik zou een ATA boxje ertussen plaatsen, dat is denk ik het goedkoopste.

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:56
A klasse moet je inderdaad niet willen. Zelfs de Lidl uitvoering van de (rebranded) Gigaset VOIP set gebruikt C klasse toestellen. Met A klasse kan je bijvoorbeeld niet individueel intern bellen.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• jongetje
Met A klasse van gigaset kun je ook intern doorverbinden hoor. Zijn alleen officieel niet compatible met de N300 / C530IP centrale.

Ik heb trouwens de C530IP, dat is een C530 handset met een N300 centrale, te koop in leuke bundels. Dan kun je zelf nog uitbreiden met extra handets. Letop dat deze geen antwoord apparaat heeft, maar daar gebruik ik de voicemail van cheapconnect voor. Dan ben je helemaal los van Ziggo als je dat wilt(en is de helft goedkoper).

En ja, je zult een vrije poort moeten hebben op je router, of een switch aansluiten om die te creëren (en indien nodig een poort forwarden in je router).
Pagina: 1 ... 52 ... 57 Laatste