Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 14:28
is het nog mogelijk om via de client of via een ATA naar een andere voipbuster gebruiker te bellen?

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat kan. Of het via een ata kan dat ligt aan je ata omdat je met een adresboek of iets zult moeten werken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
het kon altijd wel met m'n spa1001, maar ik krijg nu alleen een ingesprekstoon.
dialplan werkt wel goed want gewone nummers bellen (via het adresboek) lukt wel.

en als een maat van me mij probeert te bellen met de client en dan mijn gebruikersnaam intikt, belt de client naar mijn geregistreerde caller-id nummer.

Edit: net even geprobeerd naar mezelf te bellen met de ingebouwde sipclient van mijn telefoon en dat werkt gewoon.
Moet dan toch iets zijnmet mijn ata endie maat van me loopt te prutsen met de softclient :/

[ Voor 24% gewijzigd door Webjunkie op 23-10-2014 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02 21:29
Krypt schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 09:13:
Net even getest met FVD; heb nog 117 freedays en €10,- tegoed:
1. Gebeld naar vast nummer: Valt in de freedays, €0,00 charged.
2. Gebeld naar mijn mobiel. Kosten €0,01, nog €9,99 over aan tegoed.

Dus die sip rates komen niet overeen; en in deze test worden de normale rates gebruikt.
Dank je, ik heb het net ook even getest via SIP. Naar mobiel is inderdaad maar 1 cent.

Kan iemand nog bevestigen dat naar vast via SIP met Netappel maar 0.2 cent is?

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het er niet bij staat zou het ook voor sip moeten zijn. Er zijn maar enkele providers die daar aparte prijzen voor hebben.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 14:08:
Ja ........ freedays is NIET het goedkoopst, voor naar VAST bellen.

NetAppel.fr a 0,002 ct per minuut is ALTIJD goedkoper dan "gratis freedays", dus voor IEDER belgedrag!
Voor binnen NL bellen misschien ja. Maar als je vanuit NL naar Europese landen of niet-Europese landen belt ivm familie aldaar hangt het maar net af van de specifieke tarieven die Freevoipdeal/NetAppel rekenen voor vast bellen. Binnen NL bel ik nooit vast maar mobiel, buiten NL altijd vast via voip out dmv Betamax kloon en geen mobiel. En verder heb ik een vast nummer om op gebeld te worden door mijn ouders omdat die gratis naar elk vast nummer over de hele wereld kunnen bellen.

Zat altijd bij Voipstunt, bel naar mijn ouders in Frankrijk op hun vaste nummer en dat kost mij niks gedurende 120 dagen freedays, met een FuP van 300min/week = 4800 minuten per 4 maand, daarna ga ik pas die 10 euro opmaken à 1,7 cent de minuut = goed voor 588 minuten en 14 secondes = opgeteld 5388 minuten en 14 secondes voor 10 euro beltegoed = goed voor 5 maanden prima bellen. Dan heb je toch echt 388 minuten meer :? Idem voor naar mijn oudoom in Canada, maar dan buiten freedays voor 1,2 cent de minuut. Zie nu dat Freevoipdeal ook 1,2 cent de minuut rekent voor naar Frankrijk buiten freedays trouwens :o Scheelt weer 0,5 cent + krijg ik dus 4800 minuten + 833 min en 20 seconden = 5633 minuten en 20 seconden, dus 633 minuten meer dan bij NetAppel :*)

/me Freevoipdeal account aanmaken doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:46
Welke app gebruiken jullie op je mobiel voor sip? Ik was altijd fan van CSipSimple, goede integratie. Maar zelfs nadat ik de G729 codec had geïnstalleerd was het een enorm geklooi in de vele settings om een belkwaliteit te krijgen die voldoende was voor een gesprek.
MobileVoip vind ik heel slechte bel integratie hebben, maar kwaliteit is wel stuk beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
ik ben een beetje aan het kl*ten met de ingebouwde sipclient van m'n telefoon (s4) en op wifi is de gesprekskwaliteit erg goed en gebruikt weinig batterij.

met edge en 1g (jaja.. op het geweldige tele2 netwerk kom je dat heel erg vaak tegen) heb je veel delays en haperingen, maar op 3g en h+ is het goed bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 21:00

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik gebruik de voipbuster app, om via m'n voipbuster account te kunnen bellen. Via WiFi gaat dat goed, maar 3G is niet echt lekker bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
met de voipbuster app kun je helaas niet naar andere gebruikers bellen.
het gaat dan altijd van je tegoed of gratis minuten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:50
Werkt dat nog goed als je via bijvoorbeeld Hanstel 5€ Voipbuster credit koopt je weer 120 freedays krijgt? Ipv 10€ op de Voipbuster site zelf?

Edit: bedankt Joosie200 voor je dollar tip ik heb nu ook voor 10 dollar credit gekocht via ideal en er is 9,26€ afgeschreven ipv 12€ en heb weer 120 freedays bij Voipbuster :)

[ Voor 38% gewijzigd door Mediacj op 26-10-2014 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Mediacj schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 09:25:
Werkt dat nog goed als je via bijvoorbeeld Hanstel 5€ Voipbuster credit koopt je weer 120 freedays krijgt? Ipv 10€ op de Voipbuster site zelf?
Ik heb gisteren gekozen voor $10 min 5% iDEAL korting $9,23 oid te betalen, ging prima. Freevoipdeal gaf aan dat ie €6,86 had bijgeschreven aan credits + 120 freedays. Ik durfde het niet aan om de gok te nemen met $5 omdat ik elders in dit topic las dat Freevoipdeal bij een paar tweakers maar 60 freedays uitkeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02 21:29
Ik heb nog een vraagje over Netappel. Je tegoed wordt in centen bijgehouden. Als het tarief naar Nederland vaste lijn 0.2 cent is, wordt dit dan correct in je tegoed meegenomen?
Dus stel ik ben 1x 2 min en 1x 3 min. Dan is er slechts 1 cent afgeschreven na het 2e gesprek?

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjan
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:18
Zo werkt het wel bij de andere klonen.
Rebvoice etc. Is ook halve cent per min. Na twee maal een gesprek van één minuut is één cent afgeschreven

[ Voor 58% gewijzigd door sipjan op 26-10-2014 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SMS bij Rebvoice gaat gewoon per 0,1 ct dus halve centen lijkt me ook niet zo'n probleem? Heb er nooit opgelet hoe gesprekken worden afgeschreven eigenlijk.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:21
Ik heb even gezocht en gevonden,

Nog goedkoper als freevoipdeal en powervoip ;)
Deze website is geweldig: http://abvuk.co.uk/ beetje lastig met wegklikken van de "goedkoopste" maar: het volgnde, Cosmovoip voor mobiel en Browsercalls voor vast.

Cosmovoip per minuut: 0.001 $ per minuut. (dus 10.000 minuten voor 10 dollar)
10.000 minuten voor 10 dollar betekend geen free days, 10.000 minuten is veel ;)
Wanneer je 500 minuten belt per maand, doe je er 20 maanden over om die 10 dollar op te maken.

Tegenover FreeVoipDeal waar je dus iedere 120 dagen, 10 euro beltegoed koopt (excl. btw) om "gratis" te bellen naar vaste nummers.

Voor mobiel eigenlijk hetzelfde, CosmoVoip kost, 0,008 $ per minuut. En geen starttarief. Dat is dus 8x zo duur als Powervoip maar geen starttarief van 4 cent! dat scheelt héél veel.

Bij Freevoipdeal betaal je 0,01 € per minuut voor mobiel.

Dus voor mij wordt het Cosmovoip als mijn tegoed op is bij Powervoip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:35
Dit vergeet je even: All CosmoVoip calls are subject to a 0.039 Euro connection fee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 19:54
Eigenlijk door dit topic ben ik ook weer eens gaan kijken naar de providers die ik voor VoIP gebruik en heb hierdoor een flinke besparing gerealiseerd. Thanks community! >:)
Ik bel nu volledig via FVD. Belangrijkst vind ik dat het stabiel werkt en dat de prijzen blijven zoals ze zijn.
Voor een paar centen per jaar heb ik geen zin meer om iedere keer naar alternatieven te zoeken.

VoIP via m'n provider houd ik (voorlopig) wel aan voor inkomende gesprekken. M'n vaste nummer wil ik nl. behouden. Ik twijfel of ik deze ooit naar een 'VoIP-prijsvechter' ga porteren. Wat als 'ie failliet gaat? Hoe kan ik dan nog weer aan hetzelfde nummer komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan wordt hij waarschijnlijk overgenomen. Maar de porteringsdatabase wordt geloof ik nog steeds door KPN beheerd (historisch zo gegroeid denk ik) al moet de provider het verder wel goedkeuren. Ik vraag me af of je zo veel risico hebt.

Porteren naar Betamax gaat overigens niet, ze hebben denk ik geen zin om aan de optaregeltjes te voldoen (want vroeger hadden ze wel voip-in nummers maar zelfs daar zijn ze mee gestopt al werken de oude nummers nog steeds)

[ Voor 32% gewijzigd door Marzman op 01-11-2014 12:39 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjan
@supayoshi

1) Kijk nog eens goed naar die website ( http://abvuk.co.uk/), en ga met je muis over die grafiek, dan zie je dat Powervoip goedkoper is
2) Leg de websites van Powervoip en CosmoVoip naast elkaar. Zowel tarieven als connection fee.

Trek je conclusie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 18:32
Ik dacht er laatst aan om een vriendin van ons ook VoIPBuster te laten gebruiken, alleen heb ik net gezien dat de landen die zij belt helemaal niet zo goedkoop zijn. Ze rekenen nog altijd 20 cent/min. Ik had gehoopt meer korting bij hun te vinden. Ook zie ik dat ze hun gratis landenlijst hebben aangepast in mijn nadeel. Tenslotte kregen ze het laatst voor elkaar om mijn overgebleven credit te laten verdwijnen. Die heb ik nu met moeite terug maar écht leuk is het allemaal niet meer...

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:52

knakworst

Get more sats!

De landen zijn sinds juni 2005 nauwelijks gewijzigd zie ook hier:
Gratis bellen naar vaste nummers

Voor het vergelijken van tarieven heb je deze website en kun je de meest gunstige betamax provider uitzoeken:
http://backsla.sh/betamax

De overgebleven credits verdwijnen na een lange periode van inactiviteit. Dat wordt inderdaad niet helder gecommuniceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk zeker ook eens bij andere Betamax aanbieders, maar sommige landen zijn gewoon duur. Marokko mobiel is ook bij bijna alle klonen duur. Krediet was je vroeger (in 2006) kwijt als je Freedays op waren maar dat is ook al jaren niet meer.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
knakworst schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 15:54:
De landen zijn sinds juni 2005 nauwelijks gewijzigd zie ook hier:
Gratis bellen naar vaste nummers
Blijkbaar genoeg gewijzigd om het voor mij een stuk duurder te maken.
Voor het vergelijken van tarieven heb je deze website en kun je de meest gunstige betamax provider uitzoeken:
http://backsla.sh/betamax

De overgebleven credits verdwijnen na een lange periode van inactiviteit. Dat wordt inderdaad niet helder gecommuniceerd.
Ik heb de door jou verstrekte website even bekeken, maar ik blijf dan alsnog op €0,15/min steken wat nowadays best wel duur is.
Marzman schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 16:13:
Kijk zeker ook eens bij andere Betamax aanbieders, maar sommige landen zijn gewoon duur. Marokko mobiel is ook bij bijna alle klonen duur. Krediet was je vroeger (in 2006) kwijt als je Freedays op waren maar dat is ook al jaren niet meer.
Dat kwijtgeraakte krediet was verloren vanwege een systeemfout/-storing aan de kant van VoipBuster. Met wat moeite(Ze zijn zelf slecht bereikbaar) heb ik dat tegoed bijgeschreven gekregen.

Edit: Die Betamax-vergelijkingssite klopt al niet meer, de meeste prijzen zijn met een paar cent/min verhoogd

[ Voor 4% gewijzigd door timmie1 op 01-11-2014 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjan
Volgens de site van progx.ch is mobiel van hotvoip het goedkoopste voor Marokko. 16 ct/min
en volgens mij is http://backsla.sh/betamax inderdaad al heel lang niet meer bijgewerkt.

[ Voor 33% gewijzigd door sipjan op 01-11-2014 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-09 19:12
Iemand een idee waar je gratis (het liefst online) kan bellen naar SIP uri's? Het is ontzettend moeilijk om een provider te vinden die externe SIP clients bellen ondersteunt. Ik wil namelijk mijn freevoipdeal account kunnen bereiken via mijn browser of een programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 17:07
Kan je niet een tweede account aanmaken bij FVD, met een beetje geluk kan je zonder tegoed gratis bellen naar sip-url's. Dan kan je gewoon in je browser bij fvd inloggen en bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
AtRi schreef op zondag 02 november 2014 @ 11:30:
Kan je niet een tweede account aanmaken bij FVD, met een beetje geluk kan je zonder tegoed gratis bellen naar sip-url's. Dan kan je gewoon in je browser bij fvd inloggen en bellen.
Dat had ik ook al geprobeerd, maar ik kan geen client vinden die ook SIP uri's ondersteunt. Zover ik weet heeft FVD enkel een phone to phone functie?

Edit

Heb even gekeken, hebben ze wel maar het ondersteunde geen Safari. Even snel Chrome geïnstalleerd maar ook daarmee kan ik enkel nummers bellen.

[ Voor 14% gewijzigd door snaggyheadshot op 02-11-2014 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:49
snaggyheadshot schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 22:59:
Iemand een idee waar je gratis (het liefst online) kan bellen naar SIP uri's? Het is ontzettend moeilijk om een provider te vinden die externe SIP clients bellen ondersteunt. Ik wil namelijk mijn freevoipdeal account kunnen bereiken via mijn browser of een programma.
Gewoon een tweede provider instellen, wellicht iets omslachtiger? Dan kan je met sip2sip naar een andere sip2sip account bellen, gewoon zo'n regel instellen als 'nummer begint met 876 dan bellen via sip2sip'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 23:29

admiral866

The King Personality Disorder

Heeft iemand ervaring of kennis over zakelijk gebruik van een partij als FreeVoipDeal?
Mag dit volgens hun en hoe checken ze dit? En wat zijn eventuele gevolgen als ze daar niet gediend van zijn.

Even aangenomen dat ze meestal gewoon bereikbaar zijn, en anders kunnen we altijd snel overschakelen naar een betrouwbare/dure provider.

[ Voor 9% gewijzigd door admiral866 op 06-11-2014 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat ze dat in artikel 13 'Fair Use Policy' omschreven hebben.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 23:29

admiral866

The King Personality Disorder

ah ok, ik kon er weinig over vinden dus ging er vanuit dat daar ook weinig in zou staan.
Maar alsnog niet helemaal tevreden, want eigenlijk lees ik alleen dit
13.4. In the case of FreeVoipDeal calls, there are restrictions on the maximum number of calls and the duration of the calls
Tja.. wat is het maximum.

deze partijen lijken meer zakelijk gericht:
http://www.voippro.com
https://www.siptraffic.com
Maar iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Nee, maar ik denk dat je het beste bij FreeVoipDeal af bent, het is allemaal 1 pot nat, allemaal delmont.

Ik ben nog steeds opzoek naar onbeperkt mobiel bellen i.p.v. dat statttarief van 0,04 euro bij Powervoip of die 0,01 per minuut bij Freevoipdeal.

Die Freedays van Freevoipdeal zijn wel erg interessant, om te gebruiken voor na het bellen.
Maarja.. ben toch niet zo kapot van :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:27
Enige manier om echt onbeperkt mobiel te bellen is een onbeperkt abonnement te nemen bij Robin Mobile, Ziggo Mobiel, Vodafone etc. Betaal je natuurlijk wel voor....

Hoeveel minuten bel je naar mobiel dan? 1 cent per minuut zonder start tarief bij freevoipdeal vind ik erg voordelig. Maar misschien komt dat ook omdat ik 11 jaar geleden toen ik mijn eerste vaste lijn aanvroeg bijna 20euro per maand voor een telefoonlijn kwijt was (alleen de analoge lijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davasch
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:07
Wellicht al eerder besproken maar kon het niet terugvinden: gelijktijdige gesprekken

Ik heb zelf twee voip-telefoons aan een adapter hangen en kan dus met meerdere telefoons tegelijkertijd gesprekken voeren. Dit komt bij mij nauwelijks voor (zeg 2-3 keer per jaar, in die orde), maar is meer voor het gemak overal in huis een gesprek aan te kunnen nemen :)

Gisteren toevallig twee gelijktijdige gesprekken, waarvan er 1 ook echt een lang gesprek was (61 minuten) naar een mobiel Nederlands nummer. Tot mijn verbazing koste dit gesprek mij 4,88 euro terwijl dit volgens hun eigen tarieven 61*0.012=0,732 zou moeten zijn.

Ik heb dit nagevraagd bij de helpdesk en hun reactie was dat bij gelijktijdige gesprekken 'het standaardtarief' geldt omdat hun accounts voor thuisgebruik bedoeld zijn en gelijktijdige gesprekken hier niet onder vallen volgens hen. Mijn vervolgvraag was natuurlijk hoe ik dat had kunnen weten en waar ik 'het standaardtarief' kan terugvinden. Hierop gaven ze aan dat dit niet op de website te vinden is... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor gelijktijdige gesprekken heb je volgens mij de tarieven die je hebt als je freedays op zijn (die staan wel op de website). Voor bestemmingen zonder Freedays lijkt het me inderdaad lastig te vinden wat je dan betaald.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davasch
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:07
Dat dacht ik dus ook, maar dat klopt niet met de daadwerkelijke kosten (4,88 voor 61 minuten).

En ze geven zelf aan dat deze kosten negens terug te vinden zijn op hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
0,08 ct per minuut dus. Het zou inderdaad netjes zijn als ze dat op hun site zouden vermelden, maar nu je het weet kun je natuurlijk gewoon lange gesprekken vermijden als er al iemand aan het bellen is.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
supayoshi schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 01:19:
Powervoip maar geen starttarief van 4 cent! dat scheelt héél veel.
Aangezien cosmovoip een 3,9 cent connection fee hanteert ben je volgens mij goedkoper uit bij VoipYo. 0,6 cent mobiel EN landlijn. Dit is natuurlijk enkel gunstig als je geen freedays nodig hebt zoals bij FVD.

Edit:

Is FVD overigens duurder geworden? Als ik me niet vergis betaalde je eerst 0,5 cent voor landelijk bellen en nu 1 cent.

[ Voor 14% gewijzigd door snaggyheadshot op 09-11-2014 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjan
VoipYo heeft GEEN SIP support

Volgens mij zijn de tarieven van FVD de laatste 12 maanden niet veranderd.

CORRECTIE
per 1-11 is het tarief voor mobiel verhoogd naar 1,2 ct/min

[ Voor 25% gewijzigd door sipjan op 12-11-2014 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Edit: je kan gewoon de voip sip server van voipbuster gebruiken i.c.m. met VoipYo?
Net getest en dat werkt

[ Voor 65% gewijzigd door supayoshi op 09-11-2014 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjan
Ik kwam toevallig nog eens op de website van supervoip (www.supervoip.com). Daar had ik nog wat tegoed staan. Dat gebruikte ik alleen op vakantie, omdat ik het nooit aan de praat heb gekregen met mijn Asterisk thuis.
Nu hebben ze per 31 oktober Supervoip afgesloten, maar je kunt je tegoed overhevelen naar een andere Delmont provider als je een mailtje stuurt. Heb ik dus gedaan, en per ommegaand het tegoed op mijn nieuwe NetAppel account gestort gekregen. Vond ik wel netjes zo.
Dus als je nog Supervoip tegoed hebt ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesdemooij
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-08 11:19
Ik ben op zoek naar een CheapConnect-achtig bedrijf dat Duitse en Tsjechische Voip-in nummers uitgeeft.
Dat betekent dat Duitsers en Tsjechen lokaal kunnen bellen en dat ik dan vanuit Nederland de telefoontjes kan opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

• keesdemooij
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-08 11:19
Leuke suggestie, maar 1 cent per minuut betalen voor binnenkomende telefoontjes of overschakelen naar duurder Premium-account maakt het niet interessant.

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:57
CZ: kijk eens bij sipy.cz of mikrotech.cz(ik heb daar nummers, maar tijd niet gebruikt, dus weinig ervaring)
DE: is wat lastiger, moet je volgens mij wonen.

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

• cnsmr
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:48
keesdemooij schreef op woensdag 12 november 2014 @ 20:27:
Ik ben op zoek naar een CheapConnect-achtig bedrijf dat Duitse en Tsjechische Voip-in nummers uitgeeft.
Dat betekent dat Duitsers en Tsjechen lokaal kunnen bellen en dat ik dan vanuit Nederland de telefoontjes kan opnemen.
Kijk eens bij sipgate.de

• supayoshi
Weet iemand nog een goedkope sip provider voor Gambia? Delmont heeft alle tarieven naar 0,70 EURO per minuut gezet i.p.v. 0,26 EURO... :/ leuk verdienen zo.

Iemand een idee?

• sipjan
Powervoip is in ieder geval 20% goedkoper (0.70 dollar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
sipjan schreef op zondag 09 november 2014 @ 22:49:

per 1-11 is het tarief voor mobiel verhoogd naar 1,2 ct/min
Dan is FVD nu weer de goedkoopste dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N8w8
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
snaggyheadshot schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 14:50:
[...]
Dan is FVD nu weer de goedkoopste dus :P
Umm...het is juist FVD die (nog) duurder is geworden?
Powervoip is voor mij iig veel voordeliger (en NetAppel alleen voor vast, maar ik kan er maar 1 tegelijk instellen in de ATA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vharten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 16:18
Ik bel eigenlijk nauwelijks meer, dus ik verkoop mijn Siemens C470 IP.. Mocht er interesse zijn, hij staat bij m'n V&A advertenties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Hebben meer mensen problemen met FVP gemerkt?
Het lijkt net alsof er een starttarief en prijsverhoging is doorgevoerd.
Tarief voor nationaal bellen(vast+mobiel) is omhooggegaan en bij elke poging om te bellen(zonder werkelijk verbinding te hebben) gaat er ook al een cent af. Bij Voipbuster geen veranderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-01-2024
timmie1 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 19:56:
Hebben meer mensen problemen met FVP gemerkt?
Het lijkt net alsof er een starttarief en prijsverhoging is doorgevoerd.
Tarief voor nationaal bellen(vast+mobiel) is omhooggegaan en bij elke poging om te bellen(zonder werkelijk verbinding te hebben) gaat er ook al een cent af. Bij Voipbuster geen veranderingen.
Bellen naar mobiel in NL is volgens de website nu 1,3 cent/minuut, dit was 1,2 cent.
Vast bellen is nog steeds 1 cent/minuut.

Ik heb freedays, net naar vast nummer gebeld -> free, dus hier geen starttarief.
Bellen naar mobiel niet getest, mag iemand anders doen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremmart
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-05-2023
Al vanaf ong. 10 nov. zie ik € 0,012 staan i.p.v. € 0,01 pm. voor mobiel via FVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Bremmart schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 00:33:
Al vanaf ong. 10 nov. zie ik € 0,012 staan i.p.v. € 0,01 pm. voor mobiel via FVD.
Dat heb ik dus pas vanaf vandaag. Ook rekenen ze bij mij ineens een cent starttarief, heb jij dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremmart
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-05-2023
Verder nog geen wijzigingen, maar ik heb nog freedays.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-01-2024
Het is nu zelfs € 0,013/minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Ze zijn niet duidelijk over de kosten. Gratis bellen staat op de website. Het leek me niet waarschijnlijk, maar nergens kon ik iets vinden over de kosten. Ik zoek een vervanger voor Skype-out waarbij ik voor weinig geld naar vaste nummers kan bellen. De boel geïnstalleerd en gratis gebeld. 2 minuten duurt dat. Dan pas komt de aap uit de mouw. Voipbuster gaat het voor mij niet worden.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Hier vergelijkbaar. 3 november heb ik mobiel nog voor 1ct gebeld, maar het eerstvolgende mobiele gesprek daarna, heeft 1,2ct/m gekost.
't Kost nog steeds heel weinig, maar qua percentage is er sprake van een forse verhoging in korte tijd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Obelink schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 07:33:
De boel geïnstalleerd en gratis gebeld. 2 minuten duurt dat. Dan pas komt de aap uit de mouw. Voipbuster gaat het voor mij niet worden.
Voor een twaalf euro 120 dagen gratis bellen, daarna nog steeds goedkoper dan skype-out. Ik ben benieuwd waar je dan voor kiest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Staat er ook wel als je even verder kijkt: gratis bellen is binnen de Free days. En onder rates de tarieven zowel binnen als buiten die 120 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Obelink schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 07:33:
Ze zijn niet duidelijk over de kosten. Gratis bellen staat op de website. Het leek me niet waarschijnlijk, maar nergens kon ik iets vinden over de kosten. Ik zoek een vervanger voor Skype-out waarbij ik voor weinig geld naar vaste nummers kan bellen. De boel geïnstalleerd en gratis gebeld. 2 minuten duurt dat. Dan pas komt de aap uit de mouw. Voipbuster gaat het voor mij niet worden.
Als je op rates klikt zie je toch meteen de kosten? Zelfs de BTW of VAT hebben ze tegenwoordig netjes vermeld.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

knakworst schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 11:24:
[...]

Voor een twaalf euro 120 dagen gratis bellen, daarna nog steeds goedkoper dan skype-out. Ik ben benieuwd waar je dan voor kiest?
^^ dat dus. Is toch centenwerk allemaal?

Ik heb het afgelopen jaar voor ca. 25,- vaste telefonie gehad. Perfect hoor.

Heb het inmiddels bij mijn ouders ook draaien. Zwager en schoonouders komen over een jaartje (hebben nu bij abo in voor weinig).

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, ik bel zo al sinds 2006 de hele wereld over en mijn ouders en mijn zus die bellen ook zo. Af en toe veranderen de prijzen of moet je overstappen op een andere betamaxkloon (affiliate?), maar eigenlijk is het alleen maar goedkoper geworden. In het begin was je bijvoorbeeld je beltegoed kwijt als je freedays op waren, en de meeste klonen die er bij gekomen zijn die zijn goedkoper als Voipbuster zelf.

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 16-01-2015 13:44 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:09
Heren,

Ik heb een aantal gigaset-jes in huis en zit eraan te denken om de siemens N300A IP aan te schaffen zodat ik niet meer met UPC hoef te bellen maar alleen via zelf gekozen voip aanbieders.

Ik ben er echter nog niet helemaal in thuis en heb een beetje advies nodig.

Stel dat ik de N300A IP in huis haal en wil met nummer behoud gaan bellen en gebeld worden via voip, wat moet ik daarvoor doen ?

Welke in/uitgaande voip aanbieders moet ik inschakelen om alles zelf in handen te hebben ?

Ik weet dat er heel veel zijn, maar graag een simpel voorbeeld hoe het zou kunnen.

dus voor inkomend, voip aanbieder x en nummerportering aanvragen
voor uitgaand provider y.

zie ik nog iets over het hoofd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet niks, je hebt de keuze. Je zou Cheapconnect inkomend kunnen gebruiken en bijvoorbeeld Freevoipdeal uitgaand als simpel voorbeeld maar dat kun je zelf ook wel vinden.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 20:02
Hm ik heb een vraag.
Ik heb een Belgisch GSM nummer maar ik ben vaak in het buitenland.
Als iemand van Belgie via de vaste lijn naar mij belt... onder welke regeling valt dat precies?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor jou verandert er niks als iemand anders naar jouw mobiele nummer belt met Voipbuster. Als je in het buitenland bent kost dat wat (dat gaat wel veranderen in Europa)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 20:02
Maar daarmee dat ik mn ouders over wil gaan voor uitgaande Belgische GSM nrs via een SIP out... als dat zou gaan?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is je vraag? Dat zal wel gaan, dat doe ik zelf ook :p Maar voor de ontvanger van het telefoontje veranderd er niks, het is niet dat jij er geen buitenlandkosten door krijgt ofzo als je buiten Belgie bent.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epdv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-03 15:05
Ik probeer vanaf voipbuster home page een sms naar mijn mobiele telefoon te versturen.
Voipbuster lijkt de boodschap succesvol te versturen, en rekent dat 0.06 cent voor.

Helaas komt de sms nooit op de bestemming aan.

Wie heeft hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N8w8
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Rebvoice SMS via "HTML SMSlink"[1] kwam bij mij soms ook niet aan, daarom gebruik ik het ook niet meer. In hun SMS FAQ[2] staat ook:
"due to the complexity of some connections, technical problems may occur [...] should you often experience the same problems with your text messages [...] click on the contact button and fill out a customer service ticket form"

[1] https://www.rebvoice.com/sms/instructions
[2] https://www.rebvoice.com/customerservice/article/89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epdv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-03 15:05
Voipbuster heeft soortgelijke reserveringen.
Ik heb ze een mail gestuurd met het probleem.

Jammer dat het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heel soms komt het bij mij niet aan, en heel soms met een grote vertraging (1 op 100 ofzo). Omdat het meestal wel werkt gebruiken ik en mijn vriendin het wel (Rebvoice, halve cent per sms)

Niet abnormaal denk ik, van de ING komen de tancodes bijvoorbeeld vaker niet aan :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjan
Aanpassing NL mobiele tarieven

zie http://progx.ch/home-voip...1=20150130&date2=20150131

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is goedkoop :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:12

PoweRoy

funky!

Ik ben weer eens van plan om weer met VOIP te gaan instellen voor thuis. Ik had een jaar geleden BudgetPhone lokaal nr en een cheapconnect account.

Welke provider is nu het goedkoopste/makkelijkste om een lokaal nummer te krijgen? Budgetphone heeft nu veel opties maar geen idee welke ik nu moet hebben. Is er toevallig ook een andere :?

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ik gebruik zelf freevoipdeal, al is dat alleen maar om ook 112 te kunnen bellen (en heb dat ook al nodig gehad) wat niet met buitenlandse providers lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:20

Milmoor

Footsteps and pictures.

(jarig!)
Ik ben indertijd overgestapt van Budgetphone naar Cheapconnect voor mijn telefoonnummers. Budgetphone stopte effectief met de "alleen een nummer"-dienst. Je moest aanvullende dienstverlening afnemen en betalen. Sinsdien niet meer gekeken, dit werkt. Bellen doe ik met InterVoip.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nog steeds mijn Voipbuster voipinnummer van jaren geleden. Af en toe zet ik er wat geld op dat ze het niet afsluiten maar eigenlijk bel ik met Rebvoice.

Een paar dagen geleden met teamviewer bij mijn ouders hun Siemens Gigaset ingesteld voor voip. Dat is ook wel een makkelijk apparaat zeg, 6 voipaccounts en supersimpele dialrules (vergeleken met de Sipura). Maar ja, wel een decttelefoon van 100 euro (ik geef daar meestal 10/20 euro aan uit :p ). Maar toch, misschien dat het volgende keer een Gigaset wordt als mijn ata of telefoon kapot gaat.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 17:07
jongetje schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 11:35:
Ik gebruik zelf freevoipdeal, al is dat alleen maar om ook 112 te kunnen bellen (en heb dat ook al nodig gehad) wat niet met buitenlandse providers lukt.
Freevoipdeal is toch ook buitenlands? Maar fijn te weten dat je er 112 mee kan bellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Oeps, ik bedoel cheapconnect, excuses. Met freevoipdeal kun je geen 12 bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Over 112 gesproken: ik heb het lef ook niet om te controleren of ik 112 wel kan bereiken door het gewoon even te proberen. Aan de andere kant, als er een keer iets is, wil je wel dat 't gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou het niet doen, Als het wel werkt: ze weten niet waar je bent door de VOIP en ze gaan er vaak vanuit dat je al in de juiste regionale meldkamer terecht bent gekomen. Ik moet ze zelf regelmatig bellen vanwege mijn werk en het is altijd wat gedoe om doorverbonden te worden met de juiste regionale nooddiensten (met een beetje pech, verkeerde instelling bij jou of betamax, kun je zelfs in een verkeerd land uitkomen omdat 112 een Europees nummer is), Gewoon je mobiel pakken als het nodig is of een Nederlandse aanbieder van Voip.

[ Voor 35% gewijzigd door Marzman op 20-02-2015 11:13 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Via cheapconnect kom je gewoon bij de Nederlandse meldkamer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:35
Cranberry schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 10:28:
Over 112 gesproken: ik heb het lef ook niet om te controleren of ik 112 wel kan bereiken door het gewoon even te proberen. Aan de andere kant, als er een keer iets is, wil je wel dat 't gewoon werkt.
Het wordt volgens mij ook op de website van freevoipdeal en voipbuster vermeldt dat het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 11:26:
Via cheapconnect kom je gewoon bij de Nederlandse meldkamer uit.
Als je 112 wilt kunnen bellen kun je dus beter een prepaid Cheapconnect accountje erbij nemen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinusss
  • Laatst online: 08-12-2021
Ik krijg hier Freevoipdeal niet werkend op mijn telefoon de Gigaset C530IP aangesloten via Telfort Glasvezel router de Sitecom WLR-4004v1 003|N300

Kan wel via PC en headset bellen met hun "belprogramma".

Ik heb in het telefoonmenu(Gigaset C530IP via browser) dit ingegeven:
Login-naam: mijn username (bij Freevoipdeal)
Login-wachtwoord: mijn password (bij Freevoipdeal)
Gebruikersnaam: mijn username (bij Freevoipdeal)
Displaynaam: 31xxxxxxxxx (Heb mijn nummer geverifieerd bij Freevoipdeal)

Domein: freevoipdeal.com
Proxy-server-adres: sip.freevoipdeal.com (ook geprobeerd met sip1.freevoipdeal.com)
Registratieserver: sip.freevoipdeal.com (ook geprobeerd met sip1.freevoipdeal.com)

Wat ik ook probeer hij blijft zeggen Aanmelding is mislukt!
Of moet ik in de Sitecom router ook nog instellingen wijzigen?

Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op hun site staat dat het sip.freevoipdeal.com is. Je kan als domein ook sip.freevoipdeal.com proberen en sip moet aan staan als je inlogt op hun pagina.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinusss
domein met sip.freevoipdeal.com had ik al geprobeerd.
Ik ben er al 3 dagen mee bezig, van alles geprobeerd maar hij blijft zeggen:
Aanmelding is mislukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je ook sip aan staan op de website van freevoipdeal?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Laatste dagen weer vertraging bij calls met FVP naar buitenlandse bestemmingen. Zodra er verbinding is, schijnt de andere kant je een paar seconden niet te kunnen horen. Later in het gesprek begin je door elkaar te praten of denk je dat de verbinding kwijt is, omdat er zo'n vertraging is. In mijn SIP-server(FritzBox) geen voice delay, burst of hoge jitter te vinden in de call logs. VIa de analoge KPN-lijn of een digitale kabeltelefonie aansluiting ervaar ik het niet. Iemand een idee waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinusss
Marzman schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 18:04:
Heb je ook sip aan staan op de website van freevoipdeal?
Nee dat had ik niet.
Nu werkt het (Na 20 uur proberen)
Marzman bedankt!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wourk
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-04 11:58
Ik heb nu een nummer bij Budgetphone en dat bevalt me prima. Ook ideaal als ik in het buitenland ben, mijn router inpluggen en ik ben bereikbaar tegen lokaal tarief.
Nu ga ik naar Mali toe voor langere tijd. Ik wil graag een telefoonnummer daar hebben, naast mijn Nederlandse nummer. Op mijn Fritzbox 7360 kan ik meerdere telefoonnummers configureren. Ik ben nu op zoek naar een goede voipprovider waar ik een Malinees telefoonnummer kan krijgen en binnen Mali goedkoop kan bellen. Kan iemand mij hiervoor een bedrijf aanraden?
En volgens mij is dan in te stellen dat binnen Mali automatisch dat nummer gebruikt wordt en naar NL automatisch via Budgetphone gaat?

Of is er mogelijk nog een handigere manier dan hierboven? Ik wil wel bereikbaar zijn op zowel een Nederlands als Malinees telefoonnummer (tegen lokaal tarief voor beide).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koop daar gewoon een simkaartje ofzo. Bellen kun je nog steeds met voip doen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wourk
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-04 11:58
Ik ben één van de laatste fossielen die beslist niet van mobiele telefoons houden. Dus als het even kan zonder mobiel / wifi, maar 'gewoon' via een draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

wourk schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 14:08:
Ik ben één van de laatste fossielen die beslist niet van mobiele telefoons houden. Dus als het even kan zonder mobiel / wifi, maar 'gewoon' via een draadje.
Je zult moeten zoeken naar een VoIP nummer aanbieder die Malinese nummers heeft.
Een soort Budgetphone dus, maar dan met nrs uit Mali beschikbaar. Geen idee of dat er is.

Zo niet, dan ligt er wellicht een markt voor je open :)

Gebeld worden kan allemaal via de FB geregeld worden.
Uitbellen kun je verschillende dialingrules voor opstellen.

Bijv. als je belt naar een niet malinees nr, dan bel je met nr A uit. Bel je naar een malinees nr, dan gaat dat via B.

Ik heb dat zo ingesteld bij mezelf en mijn ouders.

Bel ik naar een willekeurig nr, dan gaat dat altijd via FreeVoipDeal. Bel ik 112, dan gaat dat via CheapConnect zodat de meldkamer ziet waar de melding vandaan komt.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het kan inderdaad allemaal, maar heeft verder weinig met Voipbuster te maken. Je kan dan denk ik beter een eigen topic openen.

Overigen heb je ook een goede internetverbinding nodig naar de Voipprovider, Mali ligt in Africa en de Voipbuster servers staan ergens in een buurland hier (waarschijnlijk Luxemburg of Duitsland). het is maar de vraag of dat zonder haperingen of andere rare bijgeluiden werkt. Maar dat merk je vanzelf wel als je daar bent.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelnaha
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-05 00:46
Of overweeg een GSM gateway mee te nemen,

deze gast deed hetzelfde alleen dan in Cambodia:

http://www.raspberrypi.org/raspberry-pi-gsm-gateway/
Pagina: 1 ... 51 ... 57 Laatste