Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:21
Ik ben nieuw met het gebruik van "echt voip", via SIP dus. Soms af en toe via skype gebeld, alleen vind ik het programma Skype opzichzelf maar niks. Aangezien ik voornamelijk vaste en mobiele nummers bel leek me het wel handig om via cheapconnect te gaan bellen. Ik weet dat er goedkopere providers zijn, maar dit is om even te experimenteren. ;)

Dus cheapconnect accountje aangeschaft, sip dialer gedownload op m'n Android telefoon, even instellen en bellen maar. "Het werkt". Ook een stuk voordeliger dan die 35 cent per minuut die KPN mij rekent (KPN Prepaid). Zowel bellen als over 3G en Wifi gaat goed.

Problemen waar ik nu tegenaan ben gelopen:

- Zowel op 3G en vaste lijn blokkeert KPN poort 5060. Opgelost door een andere poort in te stellen.

- Soms krijg ik een kleine hapering in het gesprek te horen. Ik heb nog niet kunnen achterhalen waardoor dat komt. Ik heb enkele dagen terug een HTC One aangeschaft, dus ik ga proberen of het bij deze ook nog voorkomt.

- Er zit een (kleine) vertraging in het gesprek. Het duurt misschien een halve seconde tot de persoon aan de andere lijn wat hoort (en andersom). Is dat normaal?

Deze problemen ben ik nu aan het nakijken. Hoop die kleine foutjes nog even weg te kunnen werken om lekker stabiel te kunnen bellen.

Zowel mobiel als vast zitten we bij KPN. Vaste aansluiting is een VDSL2 verbinding met de ZTE Experiabox. Ping is wel aardig hoog, zo rond de 25ms tot 40ms. Maar voor voip is dat nog wel te doen neem ik aan?

Mobiele aansluiting is KPN Prepaid, met een internetbundeltje erbij. Ben wel van plan om abo te nemen bij een aanbieder op het KPN netwerk, aangezien je daar dan meer MB's krijgt, en dan nog goedkoper uit ben. Nu 200MB voor een tientje, met een abo 1000mb...

Dus, als iemand nog advies en tips heeft, hoor ik ze graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02 21:29
AtRi schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 17:55:
Waarschijnlijk bij (telephone)numbers oid, dan bij "line settings" of "advanced settings" zoeken naar:
"Keep port forwarding of the Internet router enabled for Internet telephony", deze aanzetten.
Bedankt! Dat is het inderdaad.

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
  • Laatst online: 08-09 16:02
Ik haal mijn tarief vergelijking hier vandaan:
http://progx.ch/home-voip-prixbetamax-3-1-2.html
dialnow en voipyo zijn naar mobiel 1 ct/min.
Bij dialnow is dat niet via sip (dan is het ineens 10 ct)
voipyo lijkt geen sip te kunnen.
Denk dat het dus toch superdeal wordt.

[ Voor 22% gewijzigd door effem op 26-08-2013 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 14:23
Superdeal???
Als je supervoip bedoelt zou ik toch eens naar freevoiopdeal kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
Ik bedoel inderdaad supervoip.
freevoipdeal is niet echt goedkoper.
supervoip met bundle is 1 ct/min vast en mobiel NL
freevoipdeal is gratis vast zolang je freedays hebt en 2ct naar mobiel.
Dus wat het voordeligst is is afhankelijk of je meer naar vast of naar mobiel belt.

Ik heb nog plenty freedays van een andere Betamax kloon en heb het alleen maar nodig voor mobiel dus is supervoip voor mij voordeliger. (ik gebruik een fritz!box die aan twee voip providers hangt en via een dialing rule gaan de 06 nummers naar supervoip en de rest naar de andere provider (justvoip als ik me niet vergis).

Overigens kreeg ik gisteren zo 1-2-3 de nummer verificatie niet aan de praat bij supervoip.
Vanavond nog maar eens proberen. Iemand anders ervaring hiermee?
(ik kon het nr wel invoeren maar kreeg een wat vage foutmelding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Bij Supervoip heb je wel 4 ct starttarief en de speciale tarieven gelden allen als je een bundel aanschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
AtRi schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:28:
Bij Supervoip heb je wel 4 ct starttarief en de speciale tarieven gelden allen als je een bundel aanschaft.
De speciale tarieven zijn inderdaad alleen als je een bundel aanschaft.
Ik zie daar verder het probleem niet van. (heb nog niet geprobeerd een tweede bundel aan te schaffen waardoor mijn gewone saldo op 0 komt (maar dan kan ik niet meer naar het buitenland bellen).
En als je belt uit de bundel heb je geen starttarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 16:11
Ik heb al even gezocht in dit topic en misschien gebruik ik wel de verkeerde termen, maar ik zoek een mogelijkheid met een SPA-3102 om er met bijvoorbeeld een mobiel naar toe te bellen en dat de SPA-3102 dan als gateway functioneert naar het buitenland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je een voipin nummer hebt bij een van de voipbusterklonen dan kun je die forwarden naar elk nummer dat je wilt en kun je de SPA gewoon uitlaten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Marzman schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 11:09:
Als je een voipin nummer hebt bij een van de voipbusterklonen dan kun je die forwarden naar elk nummer dat je wilt en kun je de SPA gewoon uitlaten.
Dat wist ik, maar die heb ik niet en dat is ook niet de bedoeling. Ik bedoel dat ik naar mijn voip-in (of evt pstn nummer) kan bellen en dat ik dan het buitenlandse nummer in kan geven die dan gebeld zal worden via de SPA-3102.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een SPA 1001 en een 2100 en die hebben ook callforwarding opties (die van jou zal meer opties hebben) maar ik heb het nog nooit werkend gekregen naar een telefoonnummer. Volgens mij kun je alleen forwarden naar een ander voipaccount. Als je het ook niet werkend krijgt zou je ook naar een dienst als PBXES kunnen kijken. Daar kun je superveel instellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 28-08-2013 16:48 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Marzman schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 16:47:
Ik heb een SPA 1001 en een 2100 en die hebben ook callforwarding opties (die van jou zal meer opties hebben) maar ik heb het nog nooit werkend gekregen naar een telefoonnummer. Volgens mij kun je alleen forwarden naar een ander voipaccount. Als je het ook niet werkend krijgt zou je ook naar een dienst als PBXES kunnen kijken. Daar kun je superveel instellen.
Dank je, maar dat is nog steeds niet wat ik bedoel. Maar heb ondertussen wel wat info gevonden op onderstaande link:
https://supportforums.cisco.com/docs/DOC-9902

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah, ik dacht dat je bedoelde dat het geforward moest worden naar jouw buitenlandse mobiele nummer maar je wilt zelf goedkoop naar het buitenland kunnen bellen.

Ook niet wat je vraagt, maar alle betamaxklonen hebben zo'n gateway die je gewoon kan gebruiken ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
  • Laatst online: 13-02 21:29
Hebben jullie ook wel eens problemen met CheapConnect?
Als iemand mij belt (inkomend) dan lijkt het voor de beller net of ik stotter, terwijl ik hem wel goed hoor.
Heeft iemand dit probleem ook?

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Marzman schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 19:01:
Ah, ik dacht dat je bedoelde dat het geforward moest worden naar jouw buitenlandse mobiele nummer maar je wilt zelf goedkoop naar het buitenland kunnen bellen.

Ook niet wat je vraagt, maar alle betamaxklonen hebben zo'n gateway die je gewoon kan gebruiken ;)
Niet wat ik vroeg, maar wel een makkelijkere oplossing, dan hoef ik ook geen speciaal nummer er voor aan te schaffen. Het is inderdaad gewoon voor de enkele keer dat ik met mijn mobiel naar het buitenland moet bellen. Maar nu ik er zo over nadenk is het misschien nog makkelijker om gewoon de mobiele client dan te installeren voor die enkele keer dat ik het nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-07 11:05
mrbombastic schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 19:39:
Als iemand mij belt (inkomend) dan lijkt het voor de beller net of ik stotter, terwijl ik hem wel goed hoor.
Nee, ik heb geen last van gestotter. ;)
Wel heb ik via CheapConnect heel soms last van harde DTMF-tonen. Dan hoor ik een korte harde piep maar de persoon aan de andere kant merkt er niets van.

Ik heb begrepen dat harde DTMF-tonen kunnen ontstaan bij bepaalde toonhoogten tijdens VOIP-gesprekken. De telefoon denkt dan dat er een nummer ingetoetst wordt.

Ik gebruik overigens een analoge DECT-telefoon i.c.m. een Zyxel P-2812HNU-F1 modem/router (met ingebouwde ATA) van Telfort.
:)

[ Voor 3% gewijzigd door Shmoopy op 07-09-2013 04:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is natuurlijk erg gevoelig van de kwaliteit van de internetverbinding. Ik heb zelf nooit gestotter eigenlijk, wel merk ik dat in het weekend het gesprek soms iets minder helder klinkt. Ik verdenk mijn eigen provider daarvan :-)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:41
Shmoopy schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 04:29:
[...]

Nee, ik heb geen last van gestotter. ;)
Wel heb ik via CheapConnect heel soms last van harde DTMF-tonen. Dan hoor ik een korte harde piep maar de persoon aan de andere kant merkt er niets van.

Ik heb begrepen dat harde DTMF-tonen kunnen ontstaan bij bepaalde toonhoogten tijdens VOIP-gesprekken. De telefoon denkt dan dat er een nummer ingetoetst wordt.

Ik gebruik overigens een analoge DECT-telefoon i.c.m. een Zyxel P-2812HNU-F1 modem/router (met ingebouwde ATA) van Telfort.
Zou goed kunnen, dit moet je waarschijnlijk in de Zyxel gaan zoeken. Dikke kans dat de DTMF tonen nu als audio gestuurd worden, waardoor de Zyxel de toon lijkt te herkennen in de RTP pakketten en doorstuurt naar het toestel. Neem bijvoorbeeld het RFC 2833 protocol of als SIP info. Weet overigens niet of die laatste ondersteunt wordt door Cheapconnect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
Ik heb net in het Zyxel modem/router gekeken en de DTMF mode stond al op RFC 2833.

Ik ben sinds begin juni 2013 bij CheapConnect en de harde DTMF-tonen komen sporadisch voor.
Ik heb ze nou al een lange tijd (ongeveer een maand) niet gehoord. Ik zal het aan de huisgenoot vragen of de tonen er nog zijn.

Als ik ze weer hoor dan zal ik bij de DTMF mode voor SIP INFO kiezen en kijken of het überhaupt werkt en of de tonen verdwijnen / weg blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
Heeft iemand van jullie ervaring met het verifieren van een vast nummer bij supervoip.
Bij justvoip kon dat wel maar supervoip vertikt het
mijn gsm nummer kon ik wel verifieren....
volgens de klantenservice kon het niet omdat ze geen sms konden sturen naar vaste lijnen.
(onzin natuurlijk, probeer maar eens, die worden gewoon voorgelezen, verder kreeg ik ook een telefoontje waarin de pincode voorgelezen wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze worden inderdaad voorgelezen, maar officieel kan het inderdaad niet. Dat is een stukje infrastructuur van KPN dat dat doet, dus officieel werkt het alleen voor KPN-klanten (ik weet dat het gewoon werkt, ook bij andere providers). In andere landen zal het niet werken, dus kan best dat ze het daarom uitgeschakeld hebben. Of wordt je wel een sms aangerekend?

[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 09-09-2013 09:52 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Laatst online: 09:29
Bij Supervoip kan ook ik alleen een mobiel nummer laten verifiëren, vast nummer lukt niet (fout ofzo, misschien omdat het een BudgetPhone-nummer is?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Staat er duidelijk bij als je gaat verifiëren: "VoipIn telephone numbers are not allowed!".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik gebruik een FRITZ!Box Fon WLAN 7170 Annex A om uit te bellen met FVD en gebeld te worden op mijn CheaoConnect nummer.

Als ik gebeld wordt, staat er altijd een extra 0 voor bij nummerweergave. Je krijgt dan dus 0020XXXXXXX.

Op zich redden we ons er mee, maar een nummer terugbellen kan niet...

Zijn er die dit vreemde fenomeen herkennen en wellicht een oplossing kennen?

[ Voor 2% gewijzigd door albino71 op 10-09-2013 08:49 . Reden: nummerweergave ]

Te koop....

• krakendmodem
Heeft iemand ook ervaringen met bellen over VOIP met Android (HTC One met Linphone)? Ik heb nu wel een stuk of drie apps geprobeerd, en in alle apps is de kwaliteit ronduit bagger. De verbinding stottert bijna constant. De geluidskwaliteit is zonder haperingen wel goed. Ik heb cheapconnect. Ik wou uitsluiten dat het aan mijn telefoon lag, maar ook op de computer is de kwaliteit ronduit triest. Reden dat ik voip wou gebruiken is omdat het goedkoper is dan die 36 cent p/m die ik bij KPN moet betalen (mobiel) en dat (normaal) de geluidskwaliteit beter is...

Meerdere wifi netwerken geprobeerd, geen hoge ping op die netwerken, kom niet boven de 30ms uit. En toch blijft het bagger. Ben hier nu wel twee weken met bezig..

Anders denk ik dat ik toch eens via een andere provider dan cheapconnect moet gaan proberen, maar aangezien ik er geen klachten over lees neem ik aan dat het niet bij hun ligt.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:49

knakworst

Get more sats!

Met de app mobilevoip heb ik altijd goede ervaringen. Zit ook een test in het programma. Probeer die eens.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Geeft voipbuster eigenlijk numberplans uit? Zodat ik mijn telefooncentrale kan programmeren om altijd de goedkoopste kloon te gebruiken.

• krakendmodem
knakworst schreef op woensdag 11 september 2013 @ 20:01:
Met de app mobilevoip heb ik altijd goede ervaringen. Zit ook een test in het programma. Probeer die eens.
Zoals ik nu zie kan ik alleen kiezen uit een lijst met aanbieders, cheapconnect zit daar niet bij. En zo te zien kan ik die ook niet toevoegen?

Hebben jullie suggesties voor een goedkope voip provider? Rebvoice lijkt me ook aardig goedkoop.

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:20
Ik gebruik voor cheapconnect op android: CSipSimple (VOIP in)
Eigenlijk geen klachten over de geluid- en verbindingskwaliteit. Heel af en toe stotter voor de andere kant.

en voor zelf bellen de app van de betamaxclonen? : MobileVOIP en dan freevoipdeal als provider (VOIP uit).
Cheapconnect kan volgens mij niet worden toegevoegd in deze app. Er kan maar een (betamax) account actief zijn.

Maar de discussie over welke goedkoper/beter is, is eerder in het topic gevoerd. Even teruglezen.

[ Voor 30% gewijzigd door mountainbiker op 12-09-2013 08:26 ]

mountainbiker

Verwijderd

mrbombastic schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 19:39:
Bij uitgaande gesprekken zins kort hetzelfde probleem. de andere kant kant hoort mij slecht, maar in mei en juni had ik dat probleem niet. Of het is ontstaan na hun storingen weet ik niet. Ik gebruik nu tijdelijk een andere voip provider en daar geen problemen. (heb het nummer nog niet overgezet dat staat nog bij KPN glas).

Ik heb de logs van mijn voipmodem bekeken maar ik zie geen veranderen t.o.v mei.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2013 08:46 ]

• krakendmodem
mountainbiker schreef op donderdag 12 september 2013 @ 08:21:
Ik gebruik voor cheapconnect op android: CSipSimple (VOIP in)
Eigenlijk geen klachten over de geluid- en verbindingskwaliteit. Heel af en toe stotter voor de andere kant.

en voor zelf bellen de app van de betamaxclonen? : MobileVOIP en dan freevoipdeal als provider (VOIP uit).
Cheapconnect kan volgens mij niet worden toegevoegd in deze app. Er kan maar een (betamax) account actief zijn.

Maar de discussie over welke goedkoper/beter is, is eerder in het topic gevoerd. Even teruglezen.
CSipSimple heb ik ook gebruikt, ook slechte verbinding; gesprek hapert en stottert. En omdat zowat alle sip apps die ik geprobeerd heb stotteren denk ik dat het toch ergens anders aan ligt.

Ik kwam er ook achter dat het een app voor betamax klonen was. Opzich geen ramp, heb geen moeite ermee over te stappen.

Ik heb een tijdje terug dit topic ook zitten doorlezen, en zit nog even te kijken hoe en wat.

Maar zoals ik nu begrijp zijn er meerdere die last hebben van stotterende verbindingen bij Cheapconnect?
Stottert een programma als Skype ook op je telefoon?

/▌

Megamind schreef op woensdag 11 september 2013 @ 20:03:
Geeft voipbuster eigenlijk numberplans uit? Zodat ik mijn telefooncentrale kan programmeren om altijd de goedkoopste kloon te gebruiken.
Alleen dat je geen landnummer hoeft in te geven. Een dialplan om de goedkoopste te kiezen zul je in moeten stellen in je telefooncentrale zelf als dat mogelijk is (of iets als pbxes gebruiken)

/▌

• krakendmodem
Skype werkt gewoon goed op m'n telefoon. Dus daarom vind ik het ook zo raar dat "gewoon" voip niet werkt.

Ben van een HTC Desire S naar een HTC One gegaan, en op beide toestellen storende verbindingen. Ook op andere Wifi netwerken is dit het geval. We kunnen elkaar wel verstaan, maar met haperingen.

Ik heb thuis VDSL2 van KPN met de beruchte Experiabox, maar aangezien ik ook bij kabelinternet van UPC haperingen heb lijkt het me sterk dat het de experiabox ligt. Ik gebruik trouwens wel een andere poort dan 5060, namelijk 5080. Blijkbaar is poort 5060 bij KPN en UPC geblokkeerd.

[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 12-09-2013 10:28 ]

Geblokkeerd zal het niet zijn (netneutraliteit enzo). Het zal wel "in gebruik" zijn. Die Eperiabox doet ook voip. :)

/▌

• krakendmodem
Zal eerst wel een nieuw account aanmaken bij een Betamax provider, zien we dan wel of het daar beter is. Het gaat mij er alleen om dat ik goedkoper kan bellen dan met mijn mobiele telefoon. Een nieuw nummer hoef ik niet eens. Al heb ik dat nu wel bij cheapconnect, om uit te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcost
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Jaren heb ik met een Fritzbox 7170 zonder problemen SIP icm BP(IN) en o.a. voipbuster(OUT) gebruikt. Nu heb ik de Fritzbox er tussenuit en komen gesprekken nu rechtstreeks van BP op mijn S2 binnen en moet zeggen dat er sindsdien alleen maar slechte verbindingen heb zowel thuis als op kantoor. Uitgaand maak ik er tegenwoordig te weinig gebruik van om een oordeel te kunnen geven.

Verschillende SIP clients heb ik al gebruikt zoals de interne SIP (PA en stock rom), csipsimple en Sipdroid. Sinds een week de laatste erop gezet en nu is er een gesprek te voeren al is het nog steeds verre van perfect.

Skype werkt altijd perfect inclusief video.

Wil over een paar maanden overstappen op CC en hoop dan dat beter gaat, maar heb zelf het idee dat het meer een hardware/software probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Laatst online: 10-09 22:45
Marzman schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:21:
[...]

Alleen dat je geen landnummer hoeft in te geven. Een dialplan om de goedkoopste te kiezen zul je in moeten stellen in je telefooncentrale zelf als dat mogelijk is (of iets als pbxes gebruiken)
Uiteraard, maar om nu met de hand elk dialplan in te voeren per aanbieder is wat veel werk :P Aangezien er onderscheid wordt gemaakt tussen land en mobile is het wel belangrijk om te weten welk nummer hoeveel kost.
HvanderT schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:43:
Zal eerst wel een nieuw account aanmaken bij een Betamax provider, zien we dan wel of het daar beter is. Het gaat mij er alleen om dat ik goedkoper kan bellen dan met mijn mobiele telefoon. Een nieuw nummer hoef ik niet eens. Al heb ik dat nu wel bij cheapconnect, om uit te testen.
Hoe is het bellen met Cheapconnect?
Megamind schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 08:15:
[...]

Uiteraard, maar om nu met de hand elk dialplan in te voeren per aanbieder is wat veel werk :P Aangezien er onderscheid wordt gemaakt tussen land en mobile is het wel belangrijk om te weten welk nummer hoeveel kost.
Dat gaat betamax natuurlijk niet voor je regelen. Die klonen verdienen hun geld voornamelijk met de wat duurdere locaties :)

[ Voor 34% gewijzigd door Marzman op 14-09-2013 12:05 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik sta op het punt om een accountje te maken bij cheapconnect.
Nu heb je de keuze uit een prepaid voip account met nummer (8,95 per jaar) of zonder nummer (0,95 per jaar). Nu wil ik 'm alleen gebruiken om te bellen naar mobiele en buitenlandnummers, in combinatie met mijn DECT IP telefoon (gigaset 300a ip). Moet ik dan een nummer hebben, of is dat niet nodig als ik dit account alleen gebruik om naar buiten te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is alleen nodig om gebeld te kunnen worden, Cheapconnect is trouwens geen Voipbuster of kloon.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Laatst online: 09:29
Als je alleen uitgaande gesprekken voert, dan heb je op zich alleen genoeg aan een Betamax-cloon-abonnement lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik dacht het hier wel eens gelezen te hebben, maar kan het niet meer terug vinden.. Weet iemand hoe je een dial plan voor 14xxx nummers instelt? Dus bijv. 14020 voor de gemeente Amsterdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
BertusG schreef op maandag 16 september 2013 @ 19:17:
Ik dacht het hier wel eens gelezen te hebben, maar kan het niet meer terug vinden.. Weet iemand hoe je een dial plan voor 14xxx nummers instelt? Dus bijv. 14020 voor de gemeente Amsterdam?
0031 ervoor zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Dat werkt inderdaad, maar wil het opnemen in mijn dial plan. Beide onderstaande opties werken niet, dus ik zie iets over het hoofd:
<:0031>[14]xxx.<:@gw1> (dit zou volgens mij correct moeten zijn)
<:0031>14xxxS0<:@gw1>

Edit: <:0031>14xxx<:@gw1> werkt, volgorde in het dialplan blijkt ook van belang.

[ Voor 17% gewijzigd door BertusG op 16-09-2013 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:09
Laatste dagen ben ik me een beetje aan het inlezen geweest in Voip en ik hoop hier nog wat antwoorden en bevestigingen te kunnen krijgen...

Momenteel bellen wij via Ziggo, de prijzen die Ziggo vraagt zijn de afgelopen jaren alleen maar gestegen in plaats van gedaald (9 cent starttarief, 9 cent per minuut, betalen per minuut + 5 euro per maand vast)

Ondanks dat de telefoon niet bijster veel gebruikt word is het nog steeds ontzettend duur (Al gauw zo'n 15 a 20 euro per maand), naar ons idee gewoon belachelijk veel voor wat bellen

Ik zat te kijken om een Cisco SPA112 aan te schaffen in combinatie met een cheapconnect account met nummerbehoud. Dan zouden de kosten eenmalig ongeveer 50 euro zijn, en daarnaast dan 9 euro per jaar voor het account en nog de belkosten uiteraard.

Dat heb je er dus zo uit lijkt mij....

De Cisco kan gewoon in de meterkast geplaatst worden, bedrading voor analoge telefonie (RJ11) is daar al aanwezig omdat deze momenteel aangesloten zit op het Ziggo modem. Stroom en UTP is uiteraard geen probleem aangezien er ook een Router en een NAS staat...

Dan nu ter zake:
Is cheapconnect een verstandige keus? Valt niet zoveel over te vinden op het internet...

Als ik het goed begrijp kan ik de Cisco SPA112 gebruiken voor cheapconnect?

Het instellen lijkt niet veel meer te zijn dan het ingeven van een proxy en een username/pass en dergelijke, mij lijkt het dat je deze van je VOIP provider krijgt?

Aan de dialplans hoef ik standaard niet veel te rotzooien neem ik aan? Dat is het enige wat er wat ingewikkelder uit ziet...moet ik bijvoorbeeld nog ingeven dat hij overal standaard 0031 voorzet omdat het Nederlandse vaste nummers zijn of hoeft dit niet omdat de VOIP provider Nederlands is?

Hoe zit het met gebruik van een smartphone/computer om te bellen? Als ik het goed begrijp gaat de telefoon "standaard" alleen over via de telefoon achter de Cisco SPA112. Als ik een smartphone of computer instel kan ik dan deze ook gebruiken om mee te bellen of gebeld te worden? Of is het echt het één of het ander? Voor mijn gevoel is uitgaand bellen vanaf een smartphone bellen met de Cisco gewoon actief niet zo'n probleem, ingaand lijkt me een stuk lastiger?

Raden jullie mij aan om het eerst een keer rustig uit te proberen met een "nieuw" telefoonnummer, of kan er zo weinig mis gaan dat het veilig is om gewoon direct het bestaande vaste nummer te laten porteren?

Zijn er verder nog zaken die ik mogelijk over het hoofd zie? Ik maak me vooral een beetje zorgen over die dialplans, de rest ziet er voor mij wel doenbaar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wordt het niet tijd voor een Cheapconnect topic? Cheapconnect is geen Voipbuster :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
Ik heb dus cheapconnect voor VOIP-in en gebruik thuis een fritzbox voor inkomende telefoontjes en de app CsipSimple op mijn android smartphone.
Als iemand mij belt gaat tegelijk de huistelefoon over en mijn mobiel. Dit gebeurt dus ook als ik niet thuis ben en ergens op wifi zit of een goede dataverbinding heb.

Hoe werkt dit?
Dit is bij cheapconnect te realiseren omdat bij elk prepay nummer twee gratis extra voip SIP accounts te activeren zijn. Op het ene account meld ik de fritzbox aan en op het andere de smartphone. Via de instelling "Follow Me" en "Simultaneous" word het hoofdaccount doorverbonden met de 2 SIP voip accounts.

Hier staat het duidelijk uitgelegd: http://forum.cheapconnect.net/index.php/topic,35.30.html

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 14:10
mountainbiker schreef op zondag 22 september 2013 @ 21:00:
Ik heb dus cheapconnect voor VOIP-in en gebruik thuis een fritzbox voor inkomende telefoontjes en de app CsipSimple op mijn android smartphone.
Als iemand mij belt gaat tegelijk de huistelefoon over en mijn mobiel. Dit gebeurt dus ook als ik niet thuis ben en ergens op wifi zit of een goede dataverbinding heb.

Hoe werkt dit?
Dit is bij cheapconnect te realiseren omdat bij elk prepay nummer twee gratis extra voip SIP accounts te activeren zijn. Op het ene account meld ik de fritzbox aan en op het andere de smartphone. Via de instelling "Follow Me" en "Simultaneous" word het hoofdaccount doorverbonden met de 2 SIP voip accounts.

Hier staat het duidelijk uitgelegd: http://forum.cheapconnect.net/index.php/topic,35.30.html
edit: ok nu snap ik het, bij mij gaan ze allebei over en soms wordt 1 van de devices eruitgegooid. Heeft dus wel voordelen.

Maar ik snap niet hoe en waar ik dit kan instellen. Ik heb echt 0 mogelijkheden als ik inlog op Cheapconnect.
- Maak naast je hoofdaccount per SIP verbinding een VOIP account zonder nummer.
- Schakel je hoofdaccount met Follow Me door naar alle SIP verbindingen-accounts, zorg dat de FollowMe mode "Simultaneous" is.
Ik heb dus nergens de optie om ook maar mijn "hoofdaccount" te zien laat staan andere voip accounts aan te maken. Onder "Mijn accounts" staat dat ik 0 prepaid accounts heb terwijl ik toch echt mijn nr van budgetphone heb gemigreerd en die werkt gewoon...

[ Voor 27% gewijzigd door Jazco2nd op 30-09-2013 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

vliegnerd

Nintendo fan.

@nooberke:

Cheapconnect is prima ook met zo'n SPA. (Maar ik gebruik zelf een Fritz!Box ivm ADSL). Login e.d. krijg je van de VOIP diensten.

Ik zou naast cheapconnect ook nog freevoipdeal nemen voor uitbellen. Is nog goedkoper. Wel ingewikkelder met dialplans.
nooberke schreef op zondag 22 september 2013 @ 19:52:
Aan de dialplans hoef ik standaard niet veel te rotzooien neem ik aan? Dat is het enige wat er wat ingewikkelder uit ziet...moet ik bijvoorbeeld nog ingeven dat hij overal standaard 0031 voorzet omdat het Nederlandse vaste nummers zijn of hoeft dit niet omdat de VOIP provider Nederlands is?
dialplans kun je wel via Google vinden. Hoewel er hier ook wel SPA gebruikers moeten zijn met exact jouw setup.
Raden jullie mij aan om het eerst een keer rustig uit te proberen met een "nieuw" telefoonnummer, of kan er zo weinig mis gaan dat het veilig is om gewoon direct het bestaande vaste nummer te laten porteren?
Een nieuw tel nummer kost je 8,95 bij cheapconnect dus voor 50 euro kun je (inclusief hardware) alles rustig uitproberen. Daarna kun je in hetzelfde cheapconnect account volgens mij alsnog portering aanvragen. Kost je hooguit 8,95 "te veel".

Maar als je weinig belt (net als ik) kun je net zo goed gelijk overgaan. Want bij ziggo (of upc of whatever) wil je gewoon niet zitten wat betreft kosten. Je verdient je investering in een paar maanden terug. En bespaart dan zo 100 euro per jaar...

[ Voor 4% gewijzigd door vliegnerd op 30-09-2013 22:18 ]

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimOBL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 15:34
Ik zit met een klein probleempje... waar ik via internet niet uitkom...
Waarschijnlijk zit het ergens heel simpel met een vinkje maar ik kom er niet uit.

Ik bel via een Fritzbox 7390 International Edition...
Het ontvangen van gesprekken gaat perfect.
Uitbellen opzich ook wel alleen ik moet bij alles 0031 voordraaien, nu vind ik dat niet lastig maar voor mensen op bezoek of mijn echtgenoot zorgt dit voor nogal wat discussie...
Als er iemand kan helpen of weet waar te zoeken..

Bedankt voor de hulp!!!

[ Voor 3% gewijzigd door WimOBL op 02-10-2013 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:50
En WimOBL, wat was de oplossing? Dan kunnen anderen ook profiteren.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
@Jazco2nd

Je moet eerst inloggen op je account bij cheapconnect, Dan krijg je een scherm "Welkom bij CheapConnect"
Dan moet je links op de vijfde knop van onder op "Mijn VOIP Accounts" klikken.

Dan opent zich een scherm en midden op het scherm staat: "Uw losse VOIP accounts zonder telefoonnummer:" iets naar onderen op de knop "bestel account" drukken. Geen paniek de eerste twee zijn gratis. De rest gaat zoals eerder beschreven.

Maar als je al deze opties/mogelijkheden niet hebt, zou ik eens contact opnemen met cheapconnect. Misschien is daar iets vergeten ofzo.

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
Graag hier de ervaringen met CheapConnect posten:
Het grote CheapConnect discussie- en ervaringentopic

[ Voor 28% gewijzigd door Shmoopy op 07-10-2013 06:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Heeft iemand een idee waarom bellen met Voipbuster naar een NL mobiel bellen nog steeds zo duur kost (28 c/pm) terwijl het je met FreeVoipDeal maar 2 cent kost? Er is toch geen enkele reden om ooit nog Voipbuster te gebruiken hiervoor? Of is FVP nog steeds zo onbekend dat er genoeg mensen door blijven gaan met VB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 18:15
Slashdotter schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:18:
Heeft iemand een idee waarom bellen met Voipbuster naar een NL mobiel bellen nog steeds zo duur kost (28 c/pm) terwijl het je met FreeVoipDeal maar 2 cent kost? Er is toch geen enkele reden om ooit nog Voipbuster te gebruiken hiervoor? Of is FVP nog steeds zo onbekend dat er genoeg mensen door blijven gaan met VB?
is allemaal van 1 firma hopen dat je steeds overstapt en beltegoed achterlaat o.i.d.
(Gesprekken van minimaal 3 minuten naar nl-mobiel zijn bij cosmovoip nog goedkoper.)

[ Voor 10% gewijzigd door sipjohn op 23-10-2013 13:54 ]

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of dat je toch beltegoed duur opbelt naar mobiel. Alleen gratis kan niet en al die klonen hebben andere tariefsplan. Ik heb ook een Voipin-nummer dus ik kan niet zo maar weg bij Voipbuster.

Maar ik maak het meeste gebruik van Rebvoice. Niet de goedkoopste, geen Freedays maar ik vind het wel een eerlijk tariefsplan. Alles is gewoon goedkoop en omdat ik naar veel verschillende landen bel en ook veel naar mobiel is dat wel belangrijk.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
sipjohn schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:47:
[...]

is allemaal van 1 firma hopen dat je steeds overstapt en beltegoed achterlaat o.i.d.
(Gesprekken van minimaal 3 minuten naar nl-mobiel zijn bij cosmovoip nog goedkoper.)
Wow! tnx voor de tip!
€0.039 connection fee en daarna per minuut € 0.006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Nu online

vliegnerd

Nintendo fan.

Met cosmovoip kun je blijkbaar van de ene naar de andere cosmovoip klant bellen!?

Ik zie echter niet op de website *hoe* dan. Zou wel interessant zijn als je gratis van de ene naar de andere betamax-kloon kan bellen. (Zoals dat kan bij cheapconnect)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 18:15
vliegnerd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 08:55:
Met cosmovoip kun je blijkbaar van de ene naar de andere cosmovoip klant bellen!?

Ik zie echter niet op de website *hoe* dan. Zou wel interessant zijn als je gratis van de ene naar de andere betamax-kloon kan bellen. (Zoals dat kan bij cheapconnect)
Naar gebruikersnaam bellen. Kan via hun software.(ook op smartphone met mobilevoip) Sommige hardware kan het ook(bv. Fritzbox telefoonboek gebuikersnaam@kloon-naam). (Vroeger ook van ene kloon naar andere kloon mogelijk, nu weet ik het niet zeker.)

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Nu online

vliegnerd

Nintendo fan.

Interessant! Zal eens testen of dat tussen twee fritzboxen lukt.

EDIT:
Lukt (mij) niet van voipbuster naar freevoipdeal. Als ik van mijn fritzbox met voipbuster (nog steeds beltegoed..) bel naar het account van mijn pa bij freevoipdeal dan werkt het niet.

In mijn fritzbox heb ik username@mijnuitbelnummer (dus: username@1234567890) en username@freevoipdeal.com geprobeerd. Eerst optie direct ingesprek toon, tweede optie pas na 20 seconde ofzo.

Als mijn beltegoed bij voipbuster op is ga ik ook naar freevoipdeal, dan nog maar eens testen. Ik heb het overigens niet echt nodig want mijn familie zit ook bij cheapconnect en we bellen daarmee ook gratis onderling.

[ Voor 82% gewijzigd door vliegnerd op 25-10-2013 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zou natuurlijk een freevoipdeal account kunnen maken voor dat doel (of test het eerst eens vanuit de software van voipbuster door daar naar de username te bellen)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Nu online

vliegnerd

Nintendo fan.

Naar de freevoipdeal username bellen vanuit voipbuster gaat ook niet, alhoewel je daar geen foutmelding krijgt: Het werkt gewoon niet. Vaag dus.

De gebruikersnamen zijn wel uniek voor alle betamaxklonen, dus het zou kunnen werken. Enfin, ik zou inderdaad een freevoipdeal account daarvoor kunnen maken, maar heb nu al een gratis bel mogelijkheid via cheapconnect. Probeer het nog wel eens als ik het nodig heb of als mijn voipbuster tegoed op is. (Maar ik gebruik minder dan 50ct per maand en heb nog 2 euro staan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesdemooij
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-08 11:19
Ik ben in de veronderstelling dat ik voor mijn SPA3000 niets bijzonders hoef in te stellen om een bestaande analoge lijn van KPN, UPC of Ziggo binnenkomend te gebruiken.
Of moet ik toch nog wat instellen op de PSTN-tab?
Mijn probleem is namelijk dat de SPA3000 meteen een anonieme telefoontje naar het toestel veroorzaakt als ik de boel aansluit.
En als ik het nummer daarna via een ander toestel bel lijkt de SPA3000 dat niet door te hebben en gebeurt er niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
vliegnerd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 18:48:
EDIT:
Lukt (mij) niet van voipbuster naar freevoipdeal. Als ik van mijn fritzbox met voipbuster (nog steeds beltegoed..) bel naar het account van mijn pa bij freevoipdeal dan werkt het niet.

In mijn fritzbox heb ik username@mijnuitbelnummer (dus: username@1234567890) en username@freevoipdeal.com geprobeerd. Eerst optie direct ingesprek toon, tweede optie pas na 20 seconde ofzo.
Je moet denk ik de sip server pakken.. username@sip.voipbuster.com
Zo heb ik het een tijdje gedaan en dat heeft gewerkt; maar dat is ondertussen wel weer een jaar of 2 a 3 geleden.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Nu online

vliegnerd

Nintendo fan.

@Krypt, werkt! Thanx!

Ik bel in mijn fritzbox naar gebruikersnaam@sip.freevoipdeal.com. Werkt prima (behalve caller-id, stuurt 00699 ofzo mee).

Zie het gesprek overigens niet in de "recent calls" van voipbuster. Volgens mij belt de fritzbox direct naar sip.freevoipdeal.com en niet via mijn voipbuster account. Je hoeft dus zelf geen account te hebben om te bellen naar andere gebruikers.

[ Voor 10% gewijzigd door vliegnerd op 28-10-2013 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ook ik heb inmiddels Freevoipdeal en bel al vrolijk rond met een programma op mijn computer en via SIP op mijn android telefoon. Alhoewel er een kleine vertraging tussen zit is de kwaliteit best goed.

Alleen hoor ik van de personen die ik opbel dat ze een echo horen als ze zelf terugpraten? Kan daar iets aan gedaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
vliegnerd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 17:24:
@Krypt, werkt! Thanx!

Ik bel in mijn fritzbox naar gebruikersnaam@sip.freevoipdeal.com. Werkt prima (behalve caller-id, stuurt 00699 ofzo mee).

Zie het gesprek overigens niet in de "recent calls" van voipbuster. Volgens mij belt de fritzbox direct naar sip.freevoipdeal.com en niet via mijn voipbuster account. Je hoeft dus zelf geen account te hebben om te bellen naar andere gebruikers.
Mooi dat het nog werkt. Bellen via een uri gaat inderdaad niet via je accounts, tenzij je een sip proxy ingesteld hebt; dan gaat alles via die proxy.

Je kunt trouwens ook direct op je fritzbox gebeld worden via uri. Pak één van je usernames van je ingestelde accounts en plak daar je ip of dyndns adrea achter. dan kan je gebeld worden via <username>@ip/dyndns.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
HvanderT schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:00:
Ook ik heb inmiddels Freevoipdeal en bel al vrolijk rond met een programma op mijn computer en via SIP op mijn android telefoon.
Ik heb SIP ook geprobeerd maar hoor dan niets... De MobileVoip-applicatie werkt wel goed.

Freevoipdeal heeft de mobiel-tarieven in NL gehalveerd: nu 1,2 cent per minuut naar 06-nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen,

Ik heb een Siemens C470IP welke direct (bedraad) is aangesloten op mijn Ziggo Ubee EVW3200 modem op het Ziggo network. Tot voor kort gebruikte ik een C47H handset. Via dit toestel kon ik altijd naar een bepaald menu waar ik de gegevens van mijn voipbuster account in kon vullen. Daarna werkte het voip bellen op dit toestel perfect.

Dit toestel is kapot gegaan en heb nu de Siemens SL910 gekocht. Dit toestel heeft het prima gedaan tot ik vanmorgen mijn modem vanwege problemen met internet heb moeten resetten. De C470IP maakt wel verbinding met de SL910 handset (getest door via de blauwe knop aan de voorzijde van de C470IP de handset te registreren (pin 0000) op de C470IP.

Ik kan echter niet meer bellen. Ik heb gezocht in het menu van de SL910 handset maar kan daar enkel 'Netdiensten' bij 'Instellingen' vinden wat volgens mij te maken zou kunnen hebben met het instellen van mijn persoonlijke Voipbuster instellingen. Waneer ik hier op klik gebeurd er echter niks (het toestel lijkt naar dit menu te willen gaan maar gaat direct weer terug naar het hoofdmenu van 'Instellingen').

Wellicht moet ik de C470IP opnieuw instellen? Er is iig iets wat ik niet goed doe/over het hoofd zie en gebruik daarbij graag jullie input :)

Als ik belangrijke informative ben vergeten te posten hoor ik het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien heeft je Siemens een ander ip gekregen met de reset van het modem en moet je opnieuw naar de nat-instellingen kijken?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
RemcoDelft schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:30:
[...]

Ik heb SIP ook geprobeerd maar hoor dan niets... De MobileVoip-applicatie werkt wel goed.

Freevoipdeal heeft de mobiel-tarieven in NL gehalveerd: 1,2 cent per minuut naar 06.
Helaas is mijn telefoon nu voor reparatie even twee weken foetsie. Dus daar moet ik even zonder mee doen. Bellen via de mobile app werkt ook wel aardig goed hier.

Ook merk ik nog steeds mensen die ik bel mij slecht kunnen verstaan (ze horen een echo op hun vaste lijn). Ook zit er een vertraging tussen die ik niet heb als ik via de vaste lijn van KPN en mobiel bel. Dat probeer ik nog op te lossen.

Lijkt me stug dat die vertraging komt doordat ik op een VDSL2 verbinding zit, ping zit rond de 30ms op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Laatst online: 16-09 22:41
Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 09:00:
Goedemorgen,

Ik heb een Siemens C470IP welke direct (bedraad) is aangesloten op mijn Ziggo Ubee EVW3200 modem op het Ziggo network. Tot voor kort gebruikte ik een C47H handset. Via dit toestel kon ik altijd naar een bepaald menu waar ik de gegevens van mijn voipbuster account in kon vullen. Daarna werkte het voip bellen op dit toestel perfect.

Dit toestel is kapot gegaan en heb nu de Siemens SL910 gekocht. Dit toestel heeft het prima gedaan tot ik vanmorgen mijn modem vanwege problemen met internet heb moeten resetten. De C470IP maakt wel verbinding met de SL910 handset (getest door via de blauwe knop aan de voorzijde van de C470IP de handset te registreren (pin 0000) op de C470IP.

Ik kan echter niet meer bellen. Ik heb gezocht in het menu van de SL910 handset maar kan daar enkel 'Netdiensten' bij 'Instellingen' vinden wat volgens mij te maken zou kunnen hebben met het instellen van mijn persoonlijke Voipbuster instellingen. Waneer ik hier op klik gebeurd er echter niks (het toestel lijkt naar dit menu te willen gaan maar gaat direct weer terug naar het hoofdmenu van 'Instellingen').

Wellicht moet ik de C470IP opnieuw instellen? Er is iig iets wat ik niet goed doe/over het hoofd zie en gebruik daarbij graag jullie input :)

Als ik belangrijke informative ben vergeten te posten hoor ik het wel!
De SL910 handset kan eigenlijk alleen met een SL910 basis goed omgaan. Functies van het C470IP basisstation bedienen lukt niet, zoals je beschrijft dat je geen menu's kan openen.

Oplossing is een ander toestel erop aanmelden, of inderdaad in je Ziggo modem het IP-adres achterhalen zodat je webbased je basisstation goed kan programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 07:35
Kun je met een SPA-2100 of 2102 uitgaande en inkomende gesprekken voeren op 1 telefoon poort?
Googelen levert wat tegenstrijdige informatie. Misschien heeft 1 van jullie zo'n setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Freevoipdeal heeft de mobiel-tarieven in NL gehalveerd: 1,2 cent per minuut naar 06.
Klopt het dat ze geen starttarief hebben? Dan ga ik er een accountje bijnemen :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Klopt (via de Android applicatie tenminste, ik neem aan dat SIP niet anders is).
Als ik "Call Back" gebruik zit er wel een starttarief op.

[ Voor 5% gewijzigd door RemcoDelft op 18-11-2013 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat bedoel je met terugbellen gebruiken?

Via de site dat je twee nummers in moet voeren? Ik bel gewoon via sip, alleen wel via pbx-es vanwege mijn voipin-nummer dus ik heb niks aan freedays daarom gebruik ik al heel lang rebvoice :)

[ Voor 84% gewijzigd door Marzman op 17-11-2013 20:13 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Marzman schreef op zondag 17 november 2013 @ 19:02:
[...]

Klopt het dat ze geen starttarief hebben? Dan ga ik er een accountje bijnemen :)
Volgens mij hebben ze die wel en is dat hetzelfde tarief als het beltarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Nee hoor geen starttarief, gewoon afronden op hele minuten. Bijv. 9:01 min bellen kost 10ct van je beltegoed.
€10 beltegoed kost €12,36.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 22:29
raven22 schreef op zondag 17 november 2013 @ 19:00:
Kun je met een SPA-2100 of 2102 uitgaande en inkomende gesprekken voeren op 1 telefoon poort?
Googelen levert wat tegenstrijdige informatie. Misschien heeft 1 van jullie zo'n setup?
Volgens mij is dat er eentje met 2 onafhankelijke telefoonpoorten en daarmee kan je dan 2 verschillende gesprekken voeren. Je moet, volgens mij, 2 verschillende accounts instellen. Misschien is dat dat de tegenstrijdige informatie geeft.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudi Vader schreef op maandag 18 november 2013 @ 14:25:
[...]

Volgens mij is dat er eentje met 2 onafhankelijke telefoonpoorten en daarmee kan je dan 2 verschillende gesprekken voeren. Je moet, volgens mij, 2 verschillende accounts instellen. Misschien is dat dat de tegenstrijdige informatie geeft.
2 sipaccounts invoeren voor elke poort 1 maar dan moet je ook 2 toestellen aansluiten dit kan dus enkel met de spa 2002 en is niet handig
Ik zou via marktplaats naar een goedkope fritzbox zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wil hij twee gesprekken tegelijk voeren op dezelfde telefoon? Dat had ik niet uit zijn post gehaald. Als het kan dan moet het ook configureerbaar zijn in de ata omdat je in moet stellen met welke toets je wisselt tussen gesprekken of je moet het uit kunnen zetten.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Wow. Serieus? Dan ga ik echt zo langzamerhand over naar een data-abonnement met echt maar 50 belminuten o.i.d. Tegen 0,6 per minuut zonder starttarief bel ik dan vanaf mijn mobiele telefoon makkelijk 1000 minuten voor 6 euro. Ongelofelijk _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben al overgestapt naar een prepaid omdat ik als ik thuis ben of als ik kan wachten tot ik bijna thuis ben bijna gratis bel. Er zijn echt heel veel mensen die bellen met hun mobiel vanuit hun huis.

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 22-11-2013 11:58 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:58:
Ik ben al overgestapt naar een prepaid omdat ik als ik thuis ben of als ik kan wachten tot ik bijna thuis ben bijna gratis bel. Er zijn echt heel veel mensen die bellen met hun mobiel vanuit hun huis.
Ik ben altijd in een LTE-omgeving. Nou, dan kan ik beter gewoon via LTE gaan bellen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremmart
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-05-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:41:
[...]

Wow. Serieus? Dan ga ik echt zo langzamerhand over naar een data-abonnement met echt maar 50 belminuten o.i.d. Tegen 0,6 per minuut zonder starttarief bel ik dan vanaf mijn mobiele telefoon makkelijk 1000 minuten voor 6 euro. Ongelofelijk _O_
Klein misverstand? 06 = mobiel, kosten toch nog 1,2 cent per minuut..... Toch niet duur! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:29
Gebruik nu freevoipdeal voor bellen naar mobiel en vast in Nederland en Spanje en prima hoor met MobileVOIP app op Android of via de voip telefoon thuis.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesdemooij
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-08 11:19
Ik heb een Fritzbox 7170.
In de call list staan de binnenkomende telefoontjes in nationaal formaat, zonder 0031.
Ik zou dat graag in internationaal formaat hebben, dus met 0031.
Aangezien er ook telefoontjes bij zitten die worden aangeboden via Voipbuster weet ik zeker dat het in de internationaal formaat binnen komt.
Blijkbaar haalt de FB de cijfers 0031 er af.
Hoewel de vinkjes bij Adjust Number Format bij Internet Telephone Number geen effect op binnenkomende nummers zouden moeten hebben toch even gespeeld met wel en niet aanvinken, maar heeft inderdaad geen effect.
Is er iemand die wel internationale formaten in de call list heeft staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Nu online

vliegnerd

Nintendo fan.

Hier ook een 7170 en ook zonder 0031 in de call lijst.

Heb je geprobeerd om 00 31 weg te halen onder Settings->Telephony->Internet Telephony->Location information. Want "omnummeren" van 0031 nummers is toch niet nodig voor voipbuster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij staat er wel 0031, maar volgens mij is dat omdat mijn land ingesteld staat op Belgie (omdat ik daar woon) en ik op Voipbuster voornamelijk door Nederlandse nummers wordt gebeld. Dus als je dat wilt, zet je land bij Voipbuster eens op iets anders, nadeel is denk ik wel dat je dan altijd 0031 voor elk nummer moet draaien. Zijn nog wel redelijk wat mensen met een Voip-in nummer van Voipbuster dan.

[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 14-12-2013 11:24 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runnershigh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-07 15:54
Ik heb de sprong gewaagd met CheapConnect en FreeVoipDeal, werkt prima met een Gigaset N300A IP achter een Ziggo (Ubee) modem en inderdaad spotgoedkoop met een paar tientjes per jaar. Bijzondere nummers als 0800 en 0900 prima bereikbaar via FreeVoipDeal. 112 maar niet uitgeprobeerd. ;)

Een probleempje echter: Na een al dan niet spontane reboot van het Ziggo modem doet internet het na een minuutje wel weer op andere apparaten, maar de N300A is zijn verbindingen met de SIP servers kwijt. De N300A is wel bereikbaar via het LAN, ik kan gewoon inloggen in het configuratiescherm. Als ik de N300A opnieuw opstart (even stroom eraf), maakt hij weer probeemloos verbinding met de SIP servers.
Waarom maakt de N300A niet automatisch weer een nieuwe verbinding? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
runnershigh schreef op maandag 23 december 2013 @ 22:48:
Ik heb de sprong gewaagd met CheapConnect en FreeVoipDeal, werkt prima met een Gigaset N300A IP achter een Ziggo (Ubee) modem en inderdaad spotgoedkoop met een paar tientjes per jaar. Bijzondere nummers als 0800 en 0900 prima bereikbaar via FreeVoipDeal. 112 maar niet uitgeprobeerd. ;)

Een probleempje echter: Na een al dan niet spontane reboot van het Ziggo modem doet internet het na een minuutje wel weer op andere apparaten, maar de N300A is zijn verbindingen met de SIP servers kwijt. De N300A is wel bereikbaar via het LAN, ik kan gewoon inloggen in het configuratiescherm. Als ik de N300A opnieuw opstart (even stroom eraf), maakt hij weer probeemloos verbinding met de SIP servers.
Waarom maakt de N300A niet automatisch weer een nieuwe verbinding? :?
Ik heb weliswaar een wat oudere A580IP maar herken dit probleem niet.

Wel zie ik een aantal 'ververstijden' in de configuratie staan.
Ververstijd aanmelding 180 sec
STUN-ververstijd 240 sec
NAT Verversing 20 sec
Kan je daar wat mee? Wat gebeurt er als je gewoon 10 minuten wacht na een reboot van je Ziggo modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kun je tegenwoordig het best je voip in nummer van Voipbuster migeren naar bijv Freevoipdeal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremmart
Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 12:02:
Hoe kun je tegenwoordig het best je voip in nummer van Voipbuster migeren naar bijv Freevoipdeal?
Migreren lijkt mij overbodig. Heb ook Voipbusternummer, maar omdat je op de meeste apparatuur meerdere voipaccounts kunt configureren is migreren of porteren niet nodig. Wel laat ik voor de zekerheid wat beltegoed staan bij Voipbuster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat doe ik ook zo, en of en toe waardeer ik Voipubuster ook nog op om te voorkomen dat ze het account sluiten.

Als je geen twee accounts in kan stellen kun je een dienst als PBXes gebruiken. Voordeel is dat je flink wat accounts in kan stellen, nadeel is dat je Freedays niet goed meer werken. Daarom bel ik met Rebvoice. Die hebben geen Freedays maar zijn gewoon goedkoop.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das idd zijn ook opties. Ik kan iig 3 accounts kwijt in mijn modem/router (P-2812HNU-F1), ik had de optie van Voxalat als externe pbx al gevonden, maar de free optie is beperkt.... andere te duur.

Rebvoice... net gekeken, maar Freevoipdeal lijkt me toch veel gunstiger?

https://www.rebvoice.com/rates/#letter-N
Netherlands (Landline) € 0.005 € 0.006
Netherlands (Mobile) € 0.030 € 0.035

http://www.freevoipdeal.com/en/calling_rates/#letter-N
Netherlands (Landline) FREE* FREE* FREE*
Netherlands (Mobile) € 0.010 € 0.012

edit:
We need to verify your telephone number. This enables us to validate your account so you can select all available payment methods.
Verification is also needed if you want to use your phone number as your caller ID.
Als je dit doet.... porteer je dan automatisch je nr van voipbuster naar freevoipdeal?
Maw maken zij dan de pbx connectie die je anders zelf zou moeten doen? Ik heb dus een lokaal nr verbonden aan Vopibuster (toen het nog kon in 2006... ;) )
Just a question...

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2013 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremmart
Je gaat NIET automatisch porteren! "Verification" is nodig om je nummer te kunnen meezenden op andere voipaccounts.

[ Voor 3% gewijzigd door Bremmart op 24-12-2013 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok... dus dan wordt ie in feite wel "gekoppeld" aan mijn Freevoipdeal account als ik daar een Verification uitvoer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremmart
Klopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runnershigh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-07 15:54
Wolly schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 09:03:
[...]

Ik heb weliswaar een wat oudere A580IP maar herken dit probleem niet.

Wel zie ik een aantal 'ververstijden' in de configuratie staan.

[...]

Kan je daar wat mee? Wat gebeurt er als je gewoon 10 minuten wacht na een reboot van je Ziggo modem?
Ik heb dezelfde ververstijden, overal gewoon standaardinstellingen laten staan. Zojuist nog even getest: Ziggo modem opnieuw opstarten, dan versliest de N300A de verbinding met de SIP servers ("Aanmelding mislukt"). Na een kwartier wachten is de verbinding nog steeds niet hersteld. Je zou toch verwachten dat hij dat na een tijdje weer probeert en dat het dan ook lukt. Dan toch maar de N300A opnieuw starten en alles is weer in orde. Erg lastig, want je merkt niet dat je niet gebeld kunt worden.
Pagina: 1 ... 46 ... 57 Laatste