Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het dan ook even bevestigd... dit werkt...(ik had hem daarna vergeten terug te zetten naar voipbuster... en dan werkt het daar toch ook... blijkbaar omdat het bij dezelfde moedermaatschappij is? Volgens mijn router log kwam het gesprek daar weer echt op terecht...)

Nog wel een paar dingen die ik in de Help van Voipbuster niet kan vinden en waarvan ik graag de laatste stand van zaken van zou willen weten:

* als ik verder ga met Freevoipdeal en daar Freedays koop... hoelang blijft dan mijn Voipbuster account nog bestaan als over 16 dagen de Freedays voorbij zijn (er staat nog wat geld op en ik wil het account liever aanhouden).
* Bij Voipbuster hoef ik nooit 0031 ervoor te draaien... bij Freevoipdeal wel. Ik heb mijn accountgegevens ingevuld, dus wordt dat zsm geupdate dat men weet dat ik vanuit NL bel?

(Freevoipdeal was een nuttige tip... vooral mobiel erg goedkoop...Dank!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremmart
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-05-2023
Ik heb mijn Voipbuster account al jaren niet meer in gebruik anders dan voor inkomende gesprekken. Het (085) nummer dat ik daar heb aangeschaft voor € 1 (!) werkt echter nog steeds... Uitbellen doe ik ook via Freevoipdeal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
runnershigh schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 14:08:
[...]

Ik heb dezelfde ververstijden, overal gewoon standaardinstellingen laten staan. Zojuist nog even getest: Ziggo modem opnieuw opstarten, dan versliest de N300A de verbinding met de SIP servers ("Aanmelding mislukt"). Na een kwartier wachten is de verbinding nog steeds niet hersteld. Je zou toch verwachten dat hij dat na een tijdje weer probeert en dat het dan ook lukt. Dan toch maar de N300A opnieuw starten en alles is weer in orde. Erg lastig, want je merkt niet dat je niet gebeld kunt worden.
Ah, dus de N300A probeert het schijnbaar wel.

Heeft de N300 een vast ip adres?
Probeer het eens door de N300 zonder firewall (in de dmz) te plaatsen?
Laatste firmware op de N300 geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 23:09
Zolang je een keer inlogt of de router/ata naar het account laat connecten blijft het actief. Met mijn voipcheap account had ik 5 jaar geen connectie gemaakt, waardoor men mijn account gedisabbled had. Echter na 1 mailtje was dit weer enabled. Zelfs het tegoed en voipin nummer was nog aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de nuttige update vd tips! Weet genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 12:27:
Das idd zijn ook opties. Ik kan iig 3 accounts kwijt in mijn modem/router (P-2812HNU-F1), ik had de optie van Voxalat als externe pbx al gevonden, maar de free optie is beperkt.... andere te duur.

Rebvoice... net gekeken, maar Freevoipdeal lijkt me toch veel gunstiger?

https://www.rebvoice.com/rates/#letter-N
Netherlands (Landline) € 0.005 € 0.006
Netherlands (Mobile) € 0.030 € 0.035

http://www.freevoipdeal.com/en/calling_rates/#letter-N
Netherlands (Landline) FREE* FREE* FREE*
Netherlands (Mobile) € 0.010 € 0.012
Klopt, toen ik de vergelijking maakte was bellen naar mobiel bij Freevoipdeal denk ik nog duurder (het is pas verlaagd) en ik bel ook niet alleen naar Nederland en het tarief naar vaste lijnen buiten de freedays (wat je met een PBX continu hebt) is waarschijnlijk hoger als bij Rebvoice (geen zin om het nu na te kijken, die prijzen veranderen ook regelmatig)
pacificocean schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 14:49:
Zolang je een keer inlogt of de router/ata naar het account laat connecten blijft het actief. Met mijn voipcheap account had ik 5 jaar geen connectie gemaakt, waardoor men mijn account gedisabbled had. Echter na 1 mailtje was dit weer enabled. Zelfs het tegoed en voipin nummer was nog aanwezig.
Ik blijf er toch minimaal een keer per jaar geld op storten en inderdaad inloggen. Volgens hun eigen regelement mogen ze het account verwijderen als je Freedays op zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Marzman op 24-12-2013 15:00 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runnershigh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-07 15:54
Wolly schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 14:47:
[...]

Ah, dus de N300A probeert het schijnbaar wel.

Heeft de N300 een vast ip adres?
Probeer het eens door de N300 zonder firewall (in de dmz) te plaatsen?
Laatste firmware op de N300 geplaatst?
N300A heeft vast IP adres (toegewezen door het modem) en laatste firmware.
Ik heb de indruk dat de N300A probeert aan te melden op het moment dat het Ziggo modem nog aan het opstarten is. Logisch dat dat niet lukt. Maar vreemd dat de N300A het na een paar minuten niet opnieuw probeert ... of dat het dan nog niet lukt. Het is lastig te bepalen wat er gebeurt, bij mijn weten heeft de N300A geen loggingmogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N8w8
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 12:27:
Rebvoice... net gekeken, maar Freevoipdeal lijkt me toch veel gunstiger?
SMSen is bij RV 0,3ct, en bij FVD 7,1ct, dat scheelt dus enorm als je veel SMSt.
En zonder Freedays (4 maanden na laatste topup, of meer dan 300min/week bellen), is bellen naar vast bij RV 0,6ct en FVD 1,2ct.
Hangt dus af van je gebruik.

edit:
De nerd in mij kon het niet laten het even uit te rekenen.
Als je minder dan 50min/week belt, is RV voordeliger (na 120 dagen geen freedays van FVD).
Als je meer dan 600min/week belt, is RV voordeliger (max 300min/week gratis bij freedays van FVD).
Daartussenin is FVD voordeliger.
Dit gaat alleen over naar vast bellen, en gaat uit van dat je 120 freedays krijgt voor €10 bij FVD (weet ik niet zeker).
En als je het tegoed ook gebruikt voor mobiel/SMS, dan liggen die grenzen anders, maar dat mag iemand anders uitrekenen :)

[ Voor 38% gewijzigd door N8w8 op 24-12-2013 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
runnershigh schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 15:07:
[...]

N300A heeft vast IP adres (toegewezen door het modem) en laatste firmware.
Ik heb de indruk dat de N300A probeert aan te melden op het moment dat het Ziggo modem nog aan het opstarten is. Logisch dat dat niet lukt. Maar vreemd dat de N300A het na een paar minuten niet opnieuw probeert ... of dat het dan nog niet lukt. Het is lastig te bepalen wat er gebeurt, bij mijn weten heeft de N300A geen loggingmogelijkheden.
Probeer je IP eens statisch in te stellen, dus niet via DHCP. Verder firmware en DMZ al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met tevredenheid bel ik via sms-discount (zusje van voipbuster), gratis naar vaste nummers in Nederland. Alleen bij één nummer in Zuidlaren (ook vast nummer), als ik dat nummer bel, dan brent KPN mij ook gesprekskosten in rekening, alsof ik via de uitgaande lijn van de experiabox gebeld heb. Als het ware dubbele facuur. Is iemand bekend met dit fenomeen?

Even wat feiten op een rijtje:
- siemens c470ip
- kpn experiabox zte h220n
- kpn kan mij hier niet verder mee helpen, zegt dat het probleem bij sms-discount ligt
- sms-discount zegt dat het aan de c470ip of aan kpn ligt
- als ik dat nummer bel, dan krijg ik direct verbinding (en niet via de kiestoon en de geluidjes van de nummers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 19:58
Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 22:38:
Met tevredenheid bel ik via sms-discount (zusje van voipbuster), gratis naar vaste nummers in Nederland. Alleen bij één nummer in Zuidlaren (ook vast nummer), als ik dat nummer bel, dan brent KPN mij ook gesprekskosten in rekening, alsof ik via de uitgaande lijn van de experiabox gebeld heb. Als het ware dubbele facuur. Is iemand bekend met dit fenomeen?

Even wat feiten op een rijtje:
- siemens c470ip
- kpn experiabox zte h220n
- kpn kan mij hier niet verder mee helpen, zegt dat het probleem bij sms-discount ligt
- sms-discount zegt dat het aan de c470ip of aan kpn ligt
- als ik dat nummer bel, dan krijg ik direct verbinding (en niet via de kiestoon en de geluidjes van de nummers)
Ik ken verder die siemens c470ip niet, maar heeft deze ook een aansluiting voor de analoge lijn van de experiabox?

Zo ja, dan lijkt het er op dat je ergens een foutje in je dialplan hebt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phoolie schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 22:49:
[...]
Ik ken verder die siemens c470ip niet, maar heeft deze ook een aansluiting voor de analoge lijn van de experiabox?

Zo ja, dan lijkt het er op dat je ergens een foutje in je dialplan hebt zitten.
Ja, die gebruik ik voor 0800 en 0900 nummers. Al mijn vaste nummers gaan via sms-discount, krijg ik ook keurig een overzicht van van sms-discount. Maar steeds één vast nummer brengt kpn ook in rekening, terwijl ik niet eens de analoge lijn dan gebruik. Dialplan lijkt mij goed ingesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 14:23
Is in de calllog van smsdiscount ook te zien dat je dat nummer gebeld hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trek anders de analoge lijn er eens uit als je dat nummer belt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Staat gewoon een fout in je dialing rules. Bel je het nummer uit een opgeslagen lijstje in je telefoon en bel je (of een huisgenoot) het nummer uit zijn hoofd?

Oftewel, gebruik je altijd exact hetzelfde of doe je bijv. de ene keer met netnr en de andere keer niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtRi schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 11:01:
Is in de calllog van smsdiscount ook te zien dat je dat nummer gebeld hebt?
ja, daar staat een hele lijst met gebelde nummers, ook vaste nummers, ook beginnend met 050
Marzman schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 11:15:
Trek anders de analoge lijn er eens uit als je dat nummer belt.
dat is een goeie, zou ik idd kunnen doen, alleen wil ik die mensen de eerste tijd liever even nog niet spreken...
Stel dat dat gesprek ook dubbel geregistreerd wordt, dan kan ik hiermee naar kpn gaan en eisen dat zij mij dit gesprek niet in rekening mogen brengen, omdat ik zeker niet de analoge aansluiting gebruik van de experiabox. Ik ga er op dit moment van uit dat de analoge lijn niet is gebruikt, normaal gesproken hoor je dan de kiestoon en de geluidjes van de nummers
Wolly schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 11:29:
Staat gewoon een fout in je dialing rules. Bel je het nummer uit een opgeslagen lijstje in je telefoon en bel je (of een huisgenoot) het nummer uit zijn hoofd?

Oftewel, gebruik je altijd exact hetzelfde of doe je bijv. de ene keer met netnr en de andere keer niet?
iedere keer gebruik ik de nummers op dezelfde manier. In de telefoon staat alles inclusief het netnummer, en de c470ip zet hier dan automatisch 0031 voor(en dan die ene 0 weglaten)
dialplan van mij:
alles via sms-discount
behave alles wat met 08, 09 of met een 1 begint, dan belt ie via de analoge lijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 20:59:

dat is een goeie, zou ik idd kunnen doen, alleen wil ik die mensen de eerste tijd liever even nog niet spreken...
Stel dat dat gesprek ook dubbel geregistreerd wordt, dan kan ik hiermee naar kpn gaan en eisen dat zij mij dit gesprek niet in rekening mogen brengen, omdat ik zeker niet de analoge aansluiting gebruik van de experiabox. Ik ga er op dit moment van uit dat de analoge lijn niet is gebruikt, normaal gesproken hoor je dan de kiestoon en de geluidjes van de nummers
Als je gesprek niet via KPN gaat weet KPN niet dat je het gesprek maakt en kunnen ze het niet eens in rekening brengen. Het gaat niet fout bij KPN.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 21:01:
[...]

Als je gesprek niet via KPN gaat weet KPN niet dat je het gesprek maakt en kunnen ze het niet eens in rekening brengen. Het gaat niet fout bij KPN.
ja, zo denk ik ook, maar toch krijg ik een factuur van hun met dat ik met dat nummer gebeld heb. En 9 cent per minuut is dan flink prijzig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag de gesprekken data maar op bij de KPN... als ze het gelogd hebben... moet het via hen gegaan zijn... klein foutje in dial plan toch.... ?
Ben het met Marzman er mee eens:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Op Facebook kwam ik net reclame tegen van HotVoip, dacht hey dat is goedkoper dan RebVoice wat ik nu heb. Ik heb het nu zo hier ingesteld dat naar veel vaste nummers met Rynga wordt gebeld, en veel mobiele nummer (voornamelijk Nederland en Italië) met RebVoice wordt gebeld.
Maar ik zie hier in deze topic opeens dat FreeVoipDeal nog goedkoper is dan dan Rynga en RebVoice samen :o. Alleen heb ik op beide nog wel wat tegoed. Als van beide tegoed op is, is het beter over te stappen naar FreeVoipDeal denk ik. En ook makkelijker om alles via 1 account te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vroeger.... hadden de goedkopere geen of veel minder Freedays.... maar nu heeft FreeVoipDeal ook 120 Freedays... dus als mijn Freedays op zijn bij Voipbuster (ca 10 dagen nog) ga ik over...
Hij staat al geprogrammeerd.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ja en de tarieven kunnen soms ook een beetje veranderen geloof ik. Op het moment is FreeVoipDeal het goedkoopst dan, hopelijk veranderd er dan niet plots teveel. Ik hou het niet allemaal nauwlettend in de gaten ;p en zoveel zal het ook weer niet schelen. Eens in de zoveel tijd even checken kan geen kwaad iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 21:04:
[...]

ja, zo denk ik ook, maar toch krijg ik een factuur van hun met dat ik met dat nummer gebeld heb. En 9 cent per minuut is dan flink prijzig
Volg dit draadje even en kom op het volgende,
Ik heb zelf een siemens gigaset ip 455 maar werking is het zelfde als de 470

Kijk eens in je handset of er bij de naam en dan het telefoonnummer geen suffix staat.
Bij siemens kan je met de suffic #0 zelf de provider kiezen in dit geval KPN #1 of #2 geven de mogelijkheid om andere dan de standaard geconfigureerde sipaccounts te kiezen.
Als je nu het nummer kiest in je handset zie je alleen de naam die je wilt bellen en niet het nummer.
Roep dat nummer eens op misschien kom je de suffix toevallig tegen en dan heb je gelijk het antwoord op je KPN rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 december 2013 @ 18:32:
[...]

Volg dit draadje even en kom op het volgende,
Ik heb zelf een siemens gigaset ip 455 maar werking is het zelfde als de 470

Kijk eens in je handset of er bij de naam en dan het telefoonnummer geen suffix staat.
Bij siemens kan je met de suffic #0 zelf de provider kiezen in dit geval KPN #1 of #2 geven de mogelijkheid om andere dan de standaard geconfigureerde sipaccounts te kiezen.
Als je nu het nummer kiest in je handset zie je alleen de naam die je wilt bellen en niet het nummer.
Roep dat nummer eens op misschien kom je de suffix toevallig tegen en dan heb je gelijk het antwoord op je KPN rekening.
heb zojuist nog even gekeken, het nummer staat daar zonder suffix. Ik snap wat je bedoelt, in het verleden had ik ook sommige nummers voorzien van bijvoorbeeld #0, zodat ik die anyway via de analoge lijn zou bellen. Maar stel dat ik toch op één of andere manier via de analoge lijn had gebeld, dan alsnog vind ik het niet te verklaren waarom sms-discount die gesprekken ook registreert (één keer dat dit in rekening werd gebracht omdat ik out of freedays was en de andere twee keer waren ze gratis omdat ik toen freedays had)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 december 2013 @ 19:15:
[...]

heb zojuist nog even gekeken, het nummer staat daar zonder suffix. Ik snap wat je bedoelt, in het verleden had ik ook sommige nummers voorzien van bijvoorbeeld #0, zodat ik die anyway via de analoge lijn zou bellen. Maar stel dat ik toch op één of andere manier via de analoge lijn had gebeld, dan alsnog vind ik het niet te verklaren waarom sms-discount die gesprekken ook registreert (één keer dat dit in rekening werd gebracht omdat ik out of freedays was en de andere twee keer waren ze gratis omdat ik toen freedays had)...
Dan het volgende,
Ik bel zelf dus via ip 455 maar ook op een fritzbox 7390
Laatst kwam ik er achter dat bij gemiste oproepen en het terugbellen daarvan resulteerde dat de lijn waarop ingebeld was In mijn geval ziggo analoog aangesloten als fixed line op FB gebruikt werd dus niet de freevoipdeal.
resultaat vette telefoonrekening van ziggo die hanteert net als KPN het 9 cent tarief en 9 cent per minuut.
Probeer dat eens uit Kan natuurlijk in jouw geval niets uitmaken maar er moet een oplossing van dit raadsel komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 december 2013 @ 20:45:
[...]

Dan het volgende,
Ik bel zelf dus via ip 455 maar ook op een fritzbox 7390
Laatst kwam ik er achter dat bij gemiste oproepen en het terugbellen daarvan resulteerde dat de lijn waarop ingebeld was In mijn geval ziggo analoog aangesloten als fixed line op FB gebruikt werd dus niet de freevoipdeal.
resultaat vette telefoonrekening van ziggo die hanteert net als KPN het 9 cent tarief en 9 cent per minuut.
Probeer dat eens uit Kan natuurlijk in jouw geval niets uitmaken maar er moet een oplossing van dit raadsel komen
Bij mij was er geen sprake van gemiste oproepen o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen we het quoten weg laten als het om een bericht gaat dat er meteen boven staat (of quote alleen de 1e regel of de belangrijkste zodat het iig duidelijk is dat dit zo is).
Het is nl alleen vaak pagina vulling en niet functioneel om alles te quoten...
Op sommige forums wordt daar op gemodereerd, ik wil het als voorstel alleen maar hier neerleggen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 december 2013 @ 08:09:
Kunnen we het quoten weg laten als het om een bericht gaat dat er meteen boven staat (of quote alleen de 1e regel of de belangrijkste zodat het iig duidelijk is dat dit zo is).
Het is nl alleen vaak pagina vulling en niet functioneel om alles te quoten...
Op sommige forums wordt daar op gemodereerd, ik wil het als voorstel alleen maar hier neerleggen......
a) weet ik niet of jouw mening overeenkomt met het merendeel van de gebruikers, laat staan de moderators/directie van tweakers.net, en
b) kun je dit geloof ik beter melden in bijvoorbeeld Lieve Adjes

c) bovendien is het toch erg handig om in één oogopslag te zien of iemand een nieuwe opmerking of vraag plaatst ipv te reageren op een eerdere opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smultie schreef op maandag 30 december 2013 @ 08:38:
[...]

a) weet ik niet of jouw mening overeenkomt met het merendeel van de gebruikers, laat staan de moderators/directie van tweakers.net, en

c) bovendien is het toch erg handig om in één oogopslag te zien of iemand een nieuwe opmerking of vraag plaatst ipv te reageren op een eerdere opmerking.
Helemaal mee eens.
Er zijn vast nog wel wat exabytjes over op internet om een paar karakters los te laten dus een quoteje meer of minder kan er dan ook nog wel bij.
wat erger is dat dit en voorgaande berichten totaal off topic zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjan
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:12
xileS schreef op zondag 29 december 2013 @ 15:47:
Ja en de tarieven kunnen soms ook een beetje veranderen geloof ik. Op het moment is FreeVoipDeal het goedkoopst dan, hopelijk veranderd er dan niet plots teveel. Ik hou het niet allemaal nauwlettend in de gaten ;p en zoveel zal het ook weer niet schelen. Eens in de zoveel tijd even checken kan geen kwaad iig.
Of jezelf bij progx.ch aanmelden. Dan krijg je alle mutaties op de Betamax/Sarl tarieven automatisch in je mailbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smultie schreef op maandag 30 december 2013 @ 08:38:
[...]
Nuttige tip. De rest wordt teveel off-topic.. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2013 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ok, Ziggo gaat dus onderling bellen niet meer gratis maken.

Ik wil dus af van bellen, maar wel mijn vaste nummer blijven houden.
In het ziggo topic werd cheapconnect genoemd, geheel nieuw voor mij verder.

Je belt\wordt gebeld dus via je internet, maar mijn huidige dect telefoon is daar vast niet voor geschikt.
Hoe werkt dat? Zie het niet zo snel terug bij CheapConnect of krijg je er zo'n kastje bij tussen je router en je huidige telefoon?

Afbeeldingslocatie: http://www.cheapconnect.net/images/telefonie.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Die kastjes (ata heten die dingen, zie ook de topicstart) krijg je er niet bij.
Die moet je zelf aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 08:56:
Die kastjes (ata heten die dingen, zie ook de topicstart) krijg je er niet bij.
Die moet je zelf aanschaffen.
Zit er nu naar te kijken, want dit is stukken goedkoper van bellen via Ziggo en al helemaal als het gratis onderling bellen eraf is. Ik ben echter wel gebonden aan mijn vaste lijn, schoonouders bellen daar altijd heen omdat het vanuit Duitsland gratis is.

Nu zat ik te denken aan een Grandstream HT702. Daar kan ik in de toekomst een 2de telefoon op aansluiten.

Echter, kan je in zo'n ding verschillende VOIP providers stoppen? Ik zou graag CheapConnect gebruiken voor mijn inkomende vaste nummer en bijvoorbeeld VOIPBuster voor uitgaande gesprekken. Kan helaas nergens een demo van de interface vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Hoe is het met de stabiliteit tegenwoordig eigenlijk van Voipbuster etc? Vroeger had ik nog wel eens last van harde DTMF-tonen door het gesprek waardoor ik opnieuw moest bellen. :/

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De stabiliteit van Voipbuster is altijd goed geweest. Ik gebruik het sinds 2006, toen naast Budgetphone omdat ik meer vertrouwen in Budgetphone had (omdat je ze kan bellen en het niet gratis is). Maar na een paar jaar heb ik Budgetphone laten vervallen (ik had een Voipin nummer van Budgetphone gehad of gekocht voor 1 euro en het was stabieler als Budgetphone), Er zijn misschien wat kleine momentjes geweest dat het minder werkt, maar niet vaker als bij duurdere voipprroviders en veel storingen liggen bij voip ook bij je eigen internetverbinding,

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 10:56:
[...]

Zit er nu naar te kijken, want dit is stukken goedkoper van bellen via Ziggo en al helemaal als het gratis onderling bellen eraf is. Ik ben echter wel gebonden aan mijn vaste lijn, schoonouders bellen daar altijd heen omdat het vanuit Duitsland gratis is.

Nu zat ik te denken aan een Grandstream HT702. Daar kan ik in de toekomst een 2de telefoon op aansluiten.

Echter, kan je in zo'n ding verschillende VOIP providers stoppen? Ik zou graag CheapConnect gebruiken voor mijn inkomende vaste nummer en bijvoorbeeld VOIPBuster voor uitgaande gesprekken. Kan helaas nergens een demo van de interface vinden :(
Als je toevallig een Siemens DECT hebt kan je ook de pricewatch: Gigaset N300A IP nemen, dan houd je gewoon je toestellen en bel je verder via 1 of meer voip providers. Voordeel is ook nog dat als je uitgaande voip het niet doet je als fallback je vaste (ziggo) lijn kan kiezen (ook handig voor 112).

Daarnaast kan je er zo 6 dect handsets op aansluiten, dus heel wat meer mogelijkheden als die Grandstream.

[ Voor 4% gewijzigd door Wolly op 28-01-2014 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolly schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 11:44:
[...]

Als je toevallig een Siemens DECT hebt kan je ook de pricewatch: Gigaset N300A IP nemen, dan houd je gewoon je toestellen en bel je verder via 1 of meer voip providers. Voordeel is ook nog dat als je uitgaande voip het niet doet je als fallback je vaste (ziggo) lijn kan kiezen (ook handig voor 112).

Daarnaast kan je er zo 6 dect handsets op aansluiten, dus heel wat meer mogelijkheden als die Grandstream.
Heb inderdaad Siemens DECT toestellen. Maar daar kan ik voor het basisstation toch gewoon een ATA zetten en dan ben ik klaar? Als dat goedkoper is dan een nieuw basisstation dan is dat altijd de voorkeur toch?

Vaste lijn van Ziggo ga ik laten vervallen overigens, ga terug naar TV+Internet Z2 en bespaar daarmee 6 euro per maand. En het bellen wordt dan ook nog eens goedkoper. Voor fallback heb ik 2 mobieltjes en buren.

Je hebt ervaring met die Siemens en meerdere uitgaande en inkomende VOIP providers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
Jeetje.. Die Grandstream HT702 zijn nog redelijk prijzig.

Als je het niet erg vind om er technisch een beetje in te duiken dan zou een Fritzbox 7170 misschien wel iets zijn? Die kun je voor 10 a 15 euro wel van V&A af halen. Handig te programmeren, en als bonus heb je een extra wlan en lan aansluitingen.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krypt schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:32:
Jeetje.. Die Grandstream HT702 zijn nog redelijk prijzig.

Als je het niet erg vind om er technisch een beetje in te duiken dan zou een Fritzbox 7170 misschien wel iets zijn? Die kun je voor 10 a 15 euro wel van V&A af halen. Handig te programmeren, en als bonus heb je een extra wlan en lan aansluitingen.
Yep ik ken ze :) Wil alleen zo min mogelijk apparaten, vandaar dat de oplossing van Siemens mij wel aanspreekt. Kan ik mijn huidige basisstation vervangen, hoef ik geen extra stopcontacten en stroom te gebruiken. Heb nu ook al een modem van Ziggo en een Netgear draaien en hoe minder hoe beter :)

Maar toch een goede tip, zal zo eens in de 7370 die ik hier heb staan op het werk duiken, kijken wat er mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:23:
[...]

Heb inderdaad Siemens DECT toestellen. Maar daar kan ik voor het basisstation toch gewoon een ATA zetten en dan ben ik klaar? Als dat goedkoper is dan een nieuw basisstation dan is dat altijd de voorkeur toch?
Een snelle zoektocht leverde op dat die ata van Grandstream ook 55 euro was, het lijkt mij dan handiger om datzelfde geld te steken in een nieuw ip basisstation. Juist vanwege de genoemde voordelen. Extra lijn erbij? Geen probleem, even account aanvragen bij willekeurige sip provider en nr koppelen aan 1 of meer handsets...10 minuten werk en geen kabels trekken!
Je hebt ervaring met die Siemens en meerdere uitgaande en inkomende VOIP providers?
Yep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Bij https://www.voiptiger.com...-analoge-telefoon-adapter heb je voor 35euro (en 9 cent) al een ATA. Hoe zijn de ervaringen met voiptiger (als die er zijn)? Ziet er wel betrouwbaar uit en ik wil er best iets (2,50 in dit geval) per maand voor betalen.

[ Voor 26% gewijzigd door jongetje op 28-01-2014 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb mijn laatste twee ata's bij de Chinees gekocht die hier ergens in het topic staat. Dan ben je voor 20/25 euro klaar. Wel even opletten welk type hij levert als je meerdere accounts wil kunnen configureren,

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolly schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:53:
[...]

Een snelle zoektocht leverde op dat die ata van Grandstream ook 55 euro was, het lijkt mij dan handiger om datzelfde geld te steken in een nieuw ip basisstation. Juist vanwege de genoemde voordelen. Extra lijn erbij? Geen probleem, even account aanvragen bij willekeurige sip provider en nr koppelen aan 1 of meer handsets...10 minuten werk en geen kabels trekken!

[...]

Yep.
OK, dat klinkt dan inderdaad als de meest gunstige oplossing. Een enkel apparaat met alle mogelijkheden en dan ook nog van Siemens waar je de handsets gewoon direct op aanmeld. Dat is iets wat ik wel graag wil inderdaad.
Marzman schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 13:20:
Ik heb mijn laatste twee ata's bij de Chinees gekocht die hier ergens in het topic staat. Dan ben je voor 20/25 euro klaar. Wel even opletten welk type hij levert als je meerdere accounts wil kunnen configureren,
Heb je een linkje naar de poster? Even om dat als laatste nog even te bekijken.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2014 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:23:
[...]

Ja dat kan ook.
Kijk wat je behoeften zjin (niet elke ata kan hetzelfde) en besluit wat je wilt kopen.
Met de meeste ata kastjes kan je meerdere voip providers instellen.
Zo kunnen inkomende gesprekken via beide providers plaatsvinden, en uitgaand via 1 (of soms zelfs afhankelijk van het nummer dat je belt).

Configureren kan wel even puzzelen zijn, maar voor veel ata's zijn veel gebruikerservaringen te vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 28-01-2014 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 13:36:
[...]
Heb je een linkje naar de poster? Even om dat als laatste nog even te bekijken.
Ik vind deze terug in het topic, maar is een beetje lege winkel :+

http://stores.ebay.nl/linepucn/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is hem inderdaad, en hij heeft idd niet veel meer in zijn shop, Jammer, beide ata's die ik bij hem gekocht heb (linksys/sipura) werken nog goed.

[ Voor 15% gewijzigd door Marzman op 28-01-2014 13:54 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:32
Die heb ik staan, maar zover ik weet ondersteund hij slechts het gebruik van één provider per telefoonlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nooberke schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 14:09:
[...]

Die heb ik staan, maar zover ik weet ondersteund hij slechts het gebruik van één provider per telefoonlijn.
Dat had ik ook gevonden. Net als bij de Grandstream.

Zover ik kan vinden in de handleiding en de reactie Wolly kan het in de Gigaset N300A IP wel, dus dat is voor mij de meest verstandige koop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cnsmr
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:28
Je moet even op Ebay zoeken naar Linksys PAP2, dat is een prima ATA voor 2 lijnen.

[ Voor 5% gewijzigd door cnsmr op 28-01-2014 14:51 . Reden: URL aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

cnsmr schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 14:48:
Je moet even op Ebay zoeken naar Linksys PAP2, dat is een prima ATA voor 2 lijnen.
Voor die prijs voor één lijn ook lijkt me ;)
Wat verbruikt zoiets nu, iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bijzonder, wil een Gigaset N300A gaan halen. Zowel de Makro als de Saturn leveren Gigaset spul. Kom je daar, nergens te bekennen. Duizend verschillende toestellen (in uiteraard 1-2-3-4 stuks per doos) maar niet eens een los basisstation.

Hoewel offline een euro of 10 duurder was vond ik het toch nodig om eens een echte winkel te steunen. Nou dat kan ik wel laten varen nu. Dan toch maar, weer, online bestellen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:49

knakworst

Get more sats!

hjs schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:34:
[...]

Voor die prijs voor één lijn ook lijkt me ;)
Wat verbruikt zoiets nu, iemand enig idee?
SPA 3102:

Power consumption: 5W

http://www.cisco.com/en/U...ata_sheet_c78-502105.html

Ik denk dat de PAP2 vergelijkbaar is.

0.005*365*24* EUR 0,22 = EUR 8,76 per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laat maar, heb al iets :)

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2014 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Is er eigenlijk een VOIP aanbieder waarmee je naar 112 kan bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:58
Cheapconnect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou het niet doen. Als er iets bij de voipprovider of bij jou verkeerd ingesteld staat kom je verkeerd uit en ook weten ze niet in welke regio van het land je zit. Ik zet zelf bijvoorbeeld mijn land soms over op Nederland of Belgie omdat ik andere betaalmogelijkheden krijg dan. Als ik dat dan vergeet terug te zetten kom ik bij de hulpdiensten in het verkeerde land uit.

Ik denk dat iedereen wel een of meerdere mobieltjes in huis heeft liggen voor 112.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Ik ga mijn instellingen niet aanpassen omdat ik dan en paar cent kan besparen. Nadeel is natuurlijk dat je niet kunt testen of 112 het goed doet. Maar wil gewoon de mogelijkheid hebben om met elke telefoon 112 te bellen en niet dat net op dat moment de (smart/mobiele)telefoon leeg is, aan de lader moet, 20-30 seconden opstarten en dat je (of mijn vrouw etc.) in die tussentijd in paniek is.

Cheapconnect klinkt iig goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je dat niet kunnen testen! 1 testbelletje lijkt mij vrij legitiem en normaal, en je dan niet door laten verbinden door de receptioniste en even kort uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:33:
Ik ga mijn instellingen niet aanpassen omdat ik dan en paar cent kan besparen. Nadeel is natuurlijk dat je niet kunt testen of 112 het goed doet. Maar wil gewoon de mogelijkheid hebben om met elke telefoon 112 te bellen en niet dat net op dat moment de (smart/mobiele)telefoon leeg is, aan de lader moet, 20-30 seconden opstarten en dat je (of mijn vrouw etc.) in die tussentijd in paniek is.

Cheapconnect klinkt iig goed.
Ik heb het niet over besparen, maar over andere betaalmogelijkheden. Ideal/Bancontact.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 18:57:
Waarom zou je dat niet kunnen testen! 1 testbelletje lijkt mij vrij legitiem en normaal, en je dan niet door laten verbinden door de receptioniste en even kort uitleggen.
Doe maar niet, ik sta liever niet in de wacht met een ongeluk omdat er 10 miljoen mensen een testbelletje moeten plegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolly schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 19:31:
[...]

Doe maar niet, ik sta liever niet in de wacht met een ongeluk omdat er 10 miljoen mensen een testbelletje moeten plegen.
Je kan ook overdrijven. 1 test belletje van 15 seconden is wel iets anders dan 10 miljoen mensen tegelijkertijd (wat al sowieso niet kan en ooit gaat gebeuren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 23:09
Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 20:23:
[...]

Je kan ook overdrijven. 1 test belletje van 15 seconden is wel iets anders dan 10 miljoen mensen tegelijkertijd (wat al sowieso niet kan en ooit gaat gebeuren).
Doe maar niet. Het is gewoon strafbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Werkt 129 niet meer? Anders 144.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik werk zelf op een alarmcentrale (niet 112) en het komt best vaak voor dat mensen aan het testen zijn. Soms een que en dat zijn dan allemaal testers. Gelukkig is het geen alarmlijn voor leven en dood (nou ja, meestal niet), maar 112 zou ik inderdaad niet testen. Met je voip kom je al op een landelijk punt terecht in plaats van een regionale centrale omdat ze gewoon niet weten waar je zit. Dus het zal daar al drukker zijn.

Zie ook dit, gaat niet direct over testen maar geeft wel aan dat ze er last van hebben en dat er een boete op staat: nieuws: Alarmcentrale 112 heeft last van broekzakbellers

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 20:23:
[...]

Ik heb het niet over tegelijkertijd. Maar als 10 miljoen mensen een testbelletje plegen, al is het over 10 jaar gespreid, dan zijn dat nog bijna zinloze 3000 telefoontjes per dag naar een alarmnummer.

Ik weet niet of je ooit eens 112 hebt gebeld, maar in nood voelt elke seconde al gauw als 1 minuut...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolly schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 08:17:
[...]

Ik heb het niet over tegelijkertijd. Maar als 10 miljoen mensen een testbelletje plegen, al is het over 10 jaar gespreid, dan zijn dat nog bijna zinloze 3000 telefoontjes per dag naar een alarmnummer.

Ik weet niet of je ooit eens 112 hebt gebeld, maar in nood voelt elke seconde al gauw als 1 minuut...
Ja, ik heb diverse keren met 112 aan de lijn gehangen. En heb ook ervaren dat ik het nummer NIET kon bellen door een fout in een telefooncentrale.

In mijn ogen is een test telefoontje van 15 seconden om zeker te weten te prefereren boven bellen en geen gehoor krijgen door een fout die voorkomen had kunnen worden. Dat kost veel meer dan die 15 seconden.

En inderdaad, het mag niet en is strafbaar. Het is aan eenieder om af te wegen of ze het risico willen nemen op een boete.

Overigens vind ik dat een tekortkoming vanuit de overheid, ze zouden voor een systeem moeten zorgen wat wel testbaar is. Je zou bijvoorbeeld een systeem kunnen bouwen zoals bij algemene alarmcentrales mogelijk is. Dat je je lijn 'in test' kan zetten. Dus bijvoorbeeld dat je je lijn voor 30 seconden in een test kan gooien, 112 bellen en dat je dan een automatisch bandje krijgt dat de verbinding werkt. Of in het slechtste geval een ander nummer als 110 er naast met een bandje, dat kan je ook redelijk testen en daarna aanpassen naar 112 in je centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Man belt 14 keer in kwartier naar 112
http://omroepgelderland.n...naar-112.htm#.UuocjOGjbHQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je de CLI (nummer wat meegestuurd wordt bij bellen) kan veranderen in een Gigaset N300a icm CheapConnect? Heb op dit moment een VOIP Out daar lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Situatie nu: ik gebruik mijn Ziggo nummer voor VoIP in, Voipstunt voor VoIP out.
Het idee: van AiE+ naar Z1+TV, waarbij ik het ziggo nr laat porteren naar Cheapconnect.
Situatie straks: door nummerportering naar Cheapconnect (kost €14,44) bespaar ik jaarlijks (telefonie kost 12x€5=€60) al €45, wat ik weer kan inzetten om 4,5x€10 Voipstunt tegoed te kopen + 4,5x120 freedays.

Dit klopt dan toch? Terwijl het elk jaar daarop jaarlijks €9,44 kost om Cheapconnect aan te houden + €30 voor Voipstunt tegoed en 360 freedays. Ik maak al reeds gebruik van een Siemens C470, maar met de aanstaande prijsverandering/wijziging van voorwaarden wil ik even controleren of het klopt zo als ik VoIP in wil behouden met mijn Ziggo nr na nummerportering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 19:58:
Weet iemand hoe je de CLI (nummer wat meegestuurd wordt bij bellen) kan veranderen in een Gigaset N300a icm CheapConnect? Heb op dit moment een VOIP Out daar lopen.
Cheapconnect is geen Voipbuster, daar is een ander topic van waar je de vraag denk ik beter kan stellen. Bij Voipbuster verander je het via de website (nummer verifieren) en hoef je niks in te stellen in de Gigaset. Bij Cheapconnect weet ik het niet,

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 09:10
@ Joosie200 klopt in grote lijnen. in de praktijk zul je zelfs minder tegoed kopen bij de betamax providers. omdat je na het bellen van de freedays nog tegoed over houdt (tenzij je nummers belt buiten de freedays voorwaarden uiteraard). Hierna maak je je tegoed op, vervolgens koop je opnieuw tegoed en krijg je de freedays.
dit doe ik zelf bij voipwise. (icm cheapconnect)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wij zijn 10 euro per twee maanden kwijt, hebben bijna geen mobiele kosten meer (twee prepaid kaartjes nu) en bellen op wekelijkse basis met 5 verschillende landen, Het mooiste is dat het alleen maar goedkoper wordt, ik zie dat nu de kosten naar Japanse mobieltjes weer gehalveerd zijn :) Mijn Voipin nummer heb ik nog van Voipbuster (koste me 1 euro in 2006 of 2007, ik weet niet meer precies wanneer ze dat aanboden)

Dat ik geen freedays heb en 30 cent betaal voor een uur naar een vast nummer bellen vind ik ook helemaal niet erg.

[ Voor 13% gewijzigd door Marzman op 03-02-2014 12:51 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op zondag 02 februari 2014 @ 02:08:
[...]

Cheapconnect is geen Voipbuster, daar is een ander topic van waar je de vraag denk ik beter kan stellen. Bij Voipbuster verander je het via de website (nummer verifieren) en hoef je niks in te stellen in de Gigaset. Bij Cheapconnect weet ik het niet,
Het is al opgelost. Maar sorry, dacht dat dit het enige actieve voip topic was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Joosie200 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 00:43:
Situatie nu: ik gebruik mijn Ziggo nummer voor VoIP in, Voipstunt voor VoIP out.
Het idee: van AiE+ naar Z1+TV, waarbij ik het ziggo nr laat porteren naar Cheapconnect.
Situatie straks: door nummerportering naar Cheapconnect (kost €14,44) bespaar ik jaarlijks (telefonie kost 12x€5=€60) al €45, wat ik weer kan inzetten om 4,5x€10 Voipstunt tegoed te kopen + 4,5x120 freedays.

Dit klopt dan toch? Terwijl het elk jaar daarop jaarlijks €9,44 kost om Cheapconnect aan te houden + €30 voor Voipstunt tegoed en 360 freedays. Ik maak al reeds gebruik van een Siemens C470, maar met de aanstaande prijsverandering/wijziging van voorwaarden wil ik even controleren of het klopt zo als ik VoIP in wil behouden met mijn Ziggo nr na nummerportering.
Rekent VoipStunt geen extra kosten voor de afhandeling van de transactie? Bij veel Betamax klonen zit er zo 2 euro bovenop aan fees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Wolly schreef op maandag 03 februari 2014 @ 18:39:
[...]

Rekent VoipStunt geen extra kosten voor de afhandeling van de transactie? Bij veel Betamax klonen zit er zo 2 euro bovenop aan fees.
Er zit idd 2 euro boven aan betaalfee, maar dan nog blijft het goedkoper op deze manier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij is dat de BTW en niet een betaalfee. Het is 10 euro excl BTW,

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Marzman schreef op maandag 03 februari 2014 @ 23:42:
Volgens mij is dat de BTW en niet een betaalfee. Het is 10 euro excl BTW,
Dat verklaart idd de 12,10 als je via iDEAL wil betalen :) Maar nogmaals.. als ik gewoon porteer naar Cheapconnect kan ik gewoon gebeld blijven worden. Dat leek mij wel het geval en daarom heb ik ook portering aangevraagd. Inmiddels ben ik vanavond teruggebeld door Ziggo en per 2 maart ben ik terug op Z2. Waarom 5 euro betalen voor een telefoondienst die ik toch niet gebruik en beter kan inzetten voor VoIP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Android app werk ook goed tegenwoordig.
Was ff bang dat ik problemen zou krijgen met de sip telefoon omdat je een sip telefoon en de Voipbuster client voor Windows niet gelijktijdig kunt gebruiken maar dit bleek geen probleem. Jammer alleen dat de profielen niet in z'n geheel getoond worden (adres etc).
Met de komst van Ziggo en UPC Fon spots en gratis internet op stations e.d. door de hoge dekkinggraad een interessante optie.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2014 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 16:37
cnsmr schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 14:48:
Goeie tip, ik ga er ook eentje halen. Maar dan wel hier, want dat scheelt een paar $$.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 07:35
grun93 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 18:34:
[...]

Goeie tip, ik ga er ook eentje halen. Maar dan wel hier, want dat scheelt een paar $$.
de pap2 ondersteund wel 2 lijnen en 2 accounts, maar moet je dan ook 2 toestellen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:49

knakworst

Get more sats!

grun93 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 18:34:
[...]

Ik heb er ook eentje op ebay gehaald tijdje geleden. Helaas was dat een nepperd, begaf het na een paar weken. Mijn oude sipura SPA-1001 werkt na 8 jaar trouwe dienst nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
raven22 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 07:58:
[...]

de pap2 ondersteund wel 2 lijnen en 2 accounts, maar moet je dan ook 2 toestellen gebruiken?
Dat iets het ondersteund betekend niet dat je het moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Sorry ik bedoel of je met de pap2 inkomende en uitgaande gesprekken wel via hetzelfde toestel kunnen lopen als je de inkomende en uitgaande gesprekken via verschillende voip providers laat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Dat kun je zelf configureren. Hoeft niet, kan wel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 09:01:
[...]

Dat iets het ondersteund betekend niet dat je het moet gebruiken.
Bij de pap2t wel, als je twee accounts wilt gebruiken heb je twee toestellen nodig.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Ik heb sinds vandaag een Panasonic KX-TGP500 DECT IP, werkt ook uitstekend moet ik zeggen.
8 voipaccounts in te stellen, 3 gelijktijdige gesprekken. Voor een mooi prijsje op marktplaats op de kop getikt.

[ Voor 15% gewijzigd door raven22 op 05-02-2014 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:05

vliegnerd

Nintendo fan.

Ik kan vanuit fritzbox 7360 op xs4all netwerk geen SIP verbindingen meer maken naar betamax e.d. Alles geblokkeerd, behalve xs4all zelf.

Is dit bekend, of zit ikzelf te prusten?

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjan
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:12
Klinkt niet als XS4All. Ik zou eerst maar eens met van dat laatste uitgaan (prutsen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 18:15
Toevallig heb ik dit ook gehad. (mogelijk gepruts, maar nu ik niet de enige ben acht ik wijziging door xs4all niet onmogelijk(ivm lek Fritzbox?).
Maar het lijkt er op dat ik het gevonden heb. Kijk eens in service center bij poort beveiliging o.i.d., staat waarschijnlijk op niveau 4. Wijzig naar 3 en restart Fritzbox. Het lijkt er op dat alles weer werkt.
(SIP-aanmelden van Fritzbox 7170 thuis op Fritzbox 7360 op werk moet ik nog even checken. Dit werkte ook niet meer.)

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Ik had dit ook op m'n 7340 en heb dat kunnen oplossen. Als je naar de instellingspagina gaat van het telefoonnummer (in de Fritz dus), dan staat er helemaal onderaan de pagina een vinkbox met een tekst in de zin van dat die altijd een verbinding moet maken. Ik ben nu niet in de buurt van m'n router, dus kan het even niet helemaal exact zeggen, ik probeer het anders later nog even exact op te zoeken.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Allen dank voor de hulp. Ik ga er overigens ook zelf vanuit dat het een config probleem is en geen xs4all ding. Is niets voor xs4all.

*Maar* zowel betamax (freevoipdeal) als cheapconnect liggen er sinds 6 februari (de dag van de hack) uit *en* ik heb geen configuratie dingen gedaan. Ook niet geupdate trouwens rond of op die dag.

LOG:
11.02.14 17:14:49 Registration of Internet telephone number 31xxxxxxxx2 failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout.
11.02.14 17:09:45 Registration of Internet telephone number txxxxxxxxxxx failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout.

Ik heb al IP adressen geprobeerd ipv "sip.freevoipdeal.com". Geen oplossing.

Telefoneren met Linphone op een PC vanachter de Fritzbox 7360 werkt wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 18:15
Nu ik https://groups.google.com...c/xs4all.adsl/hDqHsuwvDWA lees lijkt toch ook xs4all iets gedaan te hebben.

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

>> Verkeer van niet-xs4all-sip-servers naar poort 5060 op je modem
>> is geblokkeerd op nivo 4 op dit moment. Dat is een tijdelijke
>> toevoeging, we moesten wat hacken om dit mogelijk te maken op
>> hele korte termijn.

Tja... En dan zit je dus mooi een UUR (of langer) uit te vogelen wat er nou mis kan zijn... Fijn dat ze dat ook even melden..

Poortbeveiliging op 3 gezet en reconnect gedaan, maar werkt nog niet. Zal wel heel eventjes duren voordat alles is doorgevoerd. Dit moet het iig oplossen. Weet nu waar het probleem zit. EDIT: Werkt nu weer. _/-\o_

@sipjohn: Dank!

[ Voor 3% gewijzigd door vliegnerd op 11-02-2014 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Laatst online: 12:59

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Ik ben wat nieuw op betamax voip gebied en heb gisteren een acount bij easyvoip.com aangemaakt en in mijn fritzbox geconfigureerd. werkt gelijk prima.
Kan iemand mij eens uitleggen als ik over zou stappen naar FreeVoipDeal, wat ik dan met Freedays zou moeten. Ik begrijp best dat je dan gratis een paar dagen kan bellen, maar zoals ik het nu overal lees, is als de dagen op zijn je dan meer betaald? Mijn vraag is dan, wat is jullie ervaring. Werkt dit praktisch? of word dan ook de verbinding verbroken als je aan je limiet zit.

Wellicht weten jullie een voip provider die geen freedays heeft maar wel heel goedkoop is. Ik zag iets als Rebvoice? maar zonder deze freedays, maak je dan gewoon een tegoed op?

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die afweging moet je zelf maken. Ik gebruik zelf Rebvoice omdat Freedays toch niet werken omdat pbxes.org er nog als tussenstap tussen zit omdat ik ook een voipin nummer wil kunnen gebruiken. 120 dagen is bijna 4 maanden, en daarna nog je tientje opbellen vind ik een vrij goede deal.

Met Rebvoice betaal ik ongeveer 30 cent per uur voor vaste lijnen, vind ik ook een goede deal. Ik doe dan ongeveer 2 maanden met mijn 10 euro. Om nou alles om te gaan gooien en meerdere accounts te nemen zodat ik misschien 1 euro per maand goedkoper uit ben is ook weer zowat en het ligt bij mij ook wat ingewikkelder met het belpatroon (we hebben met twee mensen allebei familie en vrienden in verschillende landen wonen en bellen ook veel naar mobiel in verschillende landen, Rebvoice is dan gewoon prima)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Marzman schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 17:01:
Die afweging moet je zelf maken. Ik gebruik zelf Rebvoice omdat Freedays toch niet werken omdat pbxes.org er nog als tussenstap tussen zit omdat ik ook een voipin nummer wil kunnen gebruiken. 120 dagen is bijna 4 maanden, en daarna nog je tientje opbellen vind ik een vrij goede deal.

Met Rebvoice betaal ik ongeveer 30 cent per uur voor vaste lijnen, vind ik ook een goede deal. Ik doe dan ongeveer 2 maanden met mijn 10 euro. Om nou alles om te gaan gooien en meerdere accounts te nemen zodat ik misschien 1 euro per maand goedkoper uit ben is ook weer zowat en het ligt bij mij ook wat ingewikkelder met het belpatroon (we hebben met twee mensen allebei familie en vrienden in verschillende landen wonen en bellen ook veel naar mobiel in verschillende landen, Rebvoice is dan gewoon prima)
Ok, dus als ik het goed begrijp dan is Rebvoice gewoon opwaarderen en gebruiken, zonder freedays. zitten hier dan nog voorwaarden aan dit tegoed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Iemand enig idee hoe dit nu kan? Ik weet dat er bij sommige SIP rates gelden, maar bij EasyVoip en FreeVoipDeal kan ik dit niet vinden op de website. EasyVoip hanteerd geen Freedays als ik me niet vergis, maar heb zojuist eens gebeld en word dan als volgt afgeregeld:

SIP naar Vast:
12-Feb-2014 15:28:52 SIP call +3120xxxxx +3120xxxxx 00:00:28 $ 0.044

SIP naar Mobile:
11-Feb-2014 20:41:40 SIP call +316xxxx 00:00:38 $ 0.089

Beide gesprekken waren slechts 28 en 38 seconden en de bedragen komen mijn inziens helemaal niet overeen met de bedragen op de website. En als ik de link pak met SIP rates (die al eerder op dit topic voor bij kwam), dan komen deze bedragen ook niet overeen. :?

Pagina: 1 ... 47 ... 57 Laatste