Bij FreeVoipDeal gebeurt het verifieren in de settings-tab op de "persoonlijke paginas" of via de "edit your profile"-link. Bij veel Voipbuster klonen gebeurt dit in de applicatie op je pc. Daar stel je bij FVD wel het nummer in voor phone-to-phone bellen, misschien deze dingen met elkaar verward
Sinds kort een Huawei Ascend Y300 (met Android 4.1.1) gekocht, maar MobileVoip wilt niet echt werken. (Ben ingelogd via FreeVoipDeal).
Als ik iemand opbel, kan ik de persoon wel horen, maar de persoon aan de andere lijn hoort mijn stem alsof ik een stemvervormer heb, en het is heel moeilijk verstaanbaar. Heb het via wifi en 3G geprobeerd, naar een Belgisch vast nummer en een Belgisch mobiel nummer. Diagnose van MobileVoip geeft geen problemen aan en tijdens het bellen zegt hij zelfs: network quality is excellent.
Wel vreemd dat dit wel perfect werkte met mijn Galaxy TXT. Iemand die weet hoe ik dit zou kunnen oplossen?
Als ik iemand opbel, kan ik de persoon wel horen, maar de persoon aan de andere lijn hoort mijn stem alsof ik een stemvervormer heb, en het is heel moeilijk verstaanbaar. Heb het via wifi en 3G geprobeerd, naar een Belgisch vast nummer en een Belgisch mobiel nummer. Diagnose van MobileVoip geeft geen problemen aan en tijdens het bellen zegt hij zelfs: network quality is excellent.
Wel vreemd dat dit wel perfect werkte met mijn Galaxy TXT. Iemand die weet hoe ik dit zou kunnen oplossen?
[ Voor 3% gewijzigd door sieem op 20-05-2013 12:33 ]
Ik krijg hier Freevoipdeal niet werkend op mijn Fritzbox 7050:
Use internetnummer = aangevinkt 0031xxxxxxxxx (Heb mijn nummer geverifieerd bij Freevoipdeal) Ook geprobeerd met +31xxxxxxxxx en 31xxxxxxxxx
Username = mijn username
Password = mijn password
Registrar = sip.freevoipdeal.com (ook geprobeerd met sip1.freevoipdeal.com)
Proxyserver = sip.freevoipdeal.com (ook geprobeerd met sip1.freevoipdeal.com)
Hij geeft in de Fritzbox wel aan dat ie geregistreerd is (groen bolletje), echter als ik bel, krijg ik ingesprektoon.
Heb zowel geprobeerd met +31xxxxxxxxx, 0031xxxxxxxxx, alleen netnummer, alle zonder resultaat.
Kan wel via PC en headset bellen met hun "belprogramma".
Uiteraard staat er beltegoed op.
Met Voipbuster werkt alles wel.... (Voipbuster is uitgevinkt (dus niet actief) wanneer ik Freevoipdeal test).
Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?
Use internetnummer = aangevinkt 0031xxxxxxxxx (Heb mijn nummer geverifieerd bij Freevoipdeal) Ook geprobeerd met +31xxxxxxxxx en 31xxxxxxxxx
Username = mijn username
Password = mijn password
Registrar = sip.freevoipdeal.com (ook geprobeerd met sip1.freevoipdeal.com)
Proxyserver = sip.freevoipdeal.com (ook geprobeerd met sip1.freevoipdeal.com)
Hij geeft in de Fritzbox wel aan dat ie geregistreerd is (groen bolletje), echter als ik bel, krijg ik ingesprektoon.
Heb zowel geprobeerd met +31xxxxxxxxx, 0031xxxxxxxxx, alleen netnummer, alle zonder resultaat.
Kan wel via PC en headset bellen met hun "belprogramma".
Uiteraard staat er beltegoed op.
Met Voipbuster werkt alles wel.... (Voipbuster is uitgevinkt (dus niet actief) wanneer ik Freevoipdeal test).
Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?
Heb je misschien een kiesregel die alles via de niet actieve voipbuster account lijdt,
of staat voipbuster standaard als uigaand,
kortom geef je wel aan dat een gesprek via freevoipdeal moet(standaard nummer bij toestel, kiesregel of *12x#).
kortom geef je wel aan dat een gesprek via freevoipdeal moet(standaard nummer bij toestel, kiesregel of *12x#).
Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy
Is dit een lokkertje of kan je nadat je die 5 euro verbeld hebt, opnieuw gebruik maken van die aanbieding.Marzman schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 21:35:
[...]
Wat is het verschil tussen 1 ct vast en een special deal van 500 min voor 5 euro?
Worst case maak je een nieuw account aan.Mister_T schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 08:16:
[...]
Is dit een lokkertje of kan je nadat je die 5 euro verbeld hebt, opnieuw gebruik maken van die aanbieding.
Ik heb voor gebeld te worden mijn UPC abbo (tv+internet+bellen is nauwelijks duurder dan tv+internet)
Dit ook omdat ik er niet voor voelde om mijn nummer naar een of ander vaag bedrijf te porteren.
Dus alle ingaande gesprekken komen via UPC en alle uitgaande gesprekken gaan via voip.
Het is zelfs zo dat vaste gesprekken via justvoip gaan (daar heb ik nog veel freedays) en mobiele gesprekken via dialnow. Ik doe dit met een simpel fritzbox-je.
Het was inderdaad de dialing rule (kiesregel)sipjohn schreef op maandag 20 mei 2013 @ 22:29:
Heb je misschien een kiesregel die alles via de niet actieve voipbuster account lijdt,
Omdat ik voor zowel Voipbuster als Freevoipdeal hetzelfde nummer gebruik, komen beide in de lijst voor en was het verkeerde verkeerde nummer geselecteerd.
Alles werkt prima nu.
Bedankt!!!
Hebben dat niet voor sip bellen... Dan is het ineens 10x zo duur.RemcoDelft schreef op zondag 19 mei 2013 @ 10:14:
[...]
Ik wel: www.DialNow.com en www.VoipYo.com ... Beide geen ervaring mee.
Mijn freevoipdeal via sip is echt maar 0,02...effem schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 16:52:
[...]
Dat ligt eraan hoe je belt. Als je bij freevoipdeal via sip belt betaal je ineens 8ct ex/min.
https://www.freevoipdeal.com/sip_rates#letter-N
Dialnow is nog goedkoper 0.009 eur/min naar mobiel maar wordt eur 0.10 als je via sip belt
Vaste lijn 2 cpm inc. BTW. Mobiel 9 cent.
Netherlands (Landline) € 0.015 € 0.017
Netherlands (Mobile) € 0.080 € 0.092
@effem en knakworst:knakworst schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:22:
[...]
Kunnen jullie mij aangeven waar op de site naar deae sip-rates verwezen worden?
(Ik vermoed namelijk een copy/paste van website van één van de zustermerken.)
Ik bel alleen via sip en gesprekken naar vaste lijnen in zowel PL als NL zijn gratis. En mijn huisgenote belt naar PL mobiel voor 1,5ct excl en niet de op door jullie genoemde https://www.freevoipdeal.com/sip_rates#letter-P vermelde 5ct excl. Inzake NL mobiel weet ik het niet, komt niet voor in call history.
Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy
Same here.
Er staat 8 ct, maar er wordt 2 ct gerekend.
Ik ga geen slapende honden wakker maken iig
Er staat 8 ct, maar er wordt 2 ct gerekend.
Ik ga geen slapende honden wakker maken iig
Anoniem: 365275
Ik heb al jaren gebeld met Voipbuster en Webcalldirect. Vooral naar Mobiel en Buitenland.
Nu heb ik me geregistreerd bij DialNow.
Er wordt bij het bellen naar mobiel wel degelijk 10ct afgeschreven (het SIP-tarief) ipv
de beloofde 1ct.
Wat moet ik doen om het beloofde lage tarief te krijgen.
Ik kan toch niet anders bellen dan met een SIP account?
Of is het alleen met het sofware programmaatje van Betamax goedkoop, en met een
vast SIP apparaat zoals een Telfort modem niet?
@Effem:
>> Ik merkte het in eerste instantie omdat mijn dialnow tegoed veel sneller op ging als ik verwachtte.
>> Toen zag ik dat de dialnow home page https://www.dialnow.com/ een aparte link had naar sip rates.
>> Daarna was het een kwestie van de url van FVD veranderen.
Jij hebt het schijnbaar wel voor elkaar gekregen, kun je uitleggen wat ik moet veranderen?
Als iemand anders de oplossing weet houd ik me natuurlijk ook aanbevolen!
Bij voorbaat dank.
Nu heb ik me geregistreerd bij DialNow.
Er wordt bij het bellen naar mobiel wel degelijk 10ct afgeschreven (het SIP-tarief) ipv
de beloofde 1ct.
Wat moet ik doen om het beloofde lage tarief te krijgen.
Ik kan toch niet anders bellen dan met een SIP account?
Of is het alleen met het sofware programmaatje van Betamax goedkoop, en met een
vast SIP apparaat zoals een Telfort modem niet?
@Effem:
>> Ik merkte het in eerste instantie omdat mijn dialnow tegoed veel sneller op ging als ik verwachtte.
>> Toen zag ik dat de dialnow home page https://www.dialnow.com/ een aparte link had naar sip rates.
>> Daarna was het een kwestie van de url van FVD veranderen.
Jij hebt het schijnbaar wel voor elkaar gekregen, kun je uitleggen wat ik moet veranderen?
Als iemand anders de oplossing weet houd ik me natuurlijk ook aanbevolen!
Bij voorbaat dank.
@Jaap67
Ik bel via dialnow ook tegen het sip tarief (dus 10 cent).
Mijn opmerking over url veranderen ging over het "vinden" van de sip_rates pagina bij FVD.
Het goedkope tarief krijg je klaarblijkelijk alleen als je via een softphone belt (op je pc en waarschijnlijk ook via de smartphone).
Ik weet niet precies wat de softphone anders doet dan de sip client. Ik zou verwachten dat dat ook gewoon sip is, maar misschien gebruiken ze daar een ander of iets gewijzigd protocol.
Het kan natuurlijk ook zijn dat ze gewoon naar een ander adres gaan.
Wireshark logs maken en vergelijken zou kunnen helpen. Ik heb dat zelf niet geprobeerd.
Ik bel via dialnow ook tegen het sip tarief (dus 10 cent).
Mijn opmerking over url veranderen ging over het "vinden" van de sip_rates pagina bij FVD.
Het goedkope tarief krijg je klaarblijkelijk alleen als je via een softphone belt (op je pc en waarschijnlijk ook via de smartphone).
Ik weet niet precies wat de softphone anders doet dan de sip client. Ik zou verwachten dat dat ook gewoon sip is, maar misschien gebruiken ze daar een ander of iets gewijzigd protocol.
Het kan natuurlijk ook zijn dat ze gewoon naar een ander adres gaan.
Wireshark logs maken en vergelijken zou kunnen helpen. Ik heb dat zelf niet geprobeerd.
Het zal wel een ander protocol (gesloten) zijn, er zijn ook klonen die alleen met de software werken.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Dialnow was in eerste instantie bedoeld voor het inbellen naar accesnummer en dan buitenlandse nummer kiezen. (De sip mogelijkheid bestaat volgens mij nog niet lang.)
Op de site van dialnow wordt ook op bijna geheel onderaan aangegeven dat andere tarieven gelden voor sip.
Bij freevoipdeal zie ik die verwijzing nergens. Of kijk ik niet goed?
Op de site van dialnow wordt ook op bijna geheel onderaan aangegeven dat andere tarieven gelden voor sip.
Bij freevoipdeal zie ik die verwijzing nergens. Of kijk ik niet goed?
Nee, die verwijzing staat zover ik weet alleen op dialnow. Andere Betamax providers hebben zo'n pagina nog niet expliciet bij de tarieven pagina gezet, echter als je de achtervoegsel kopieert naar een ander willekeurig betamax bedrijf dan krijg je ook zo'n SIP rate pagina uit. (http://www.Betamax_Naam.com/sip_rates)
Een Duits forum was al begin januari achtergekomen dat er een apart 'verborgen' SIP tarieven pagina was bij FVD.
EDIT:
Als je nog verder zoekt op google, dan blijkt dialnow al vanaf 2012 juli apart voor het SIP gebruik te rekenen.
Wie weet of ze daadwerkelijk meer willen gaan rekenen voor SIP. Persoonlijk denk ik wel dat ze binnen enkele maanden of jaren de tarieven gaan splitsen mede om hun eigen mobiele app te promoten.
Een Duits forum was al begin januari achtergekomen dat er een apart 'verborgen' SIP tarieven pagina was bij FVD.
EDIT:
Als je nog verder zoekt op google, dan blijkt dialnow al vanaf 2012 juli apart voor het SIP gebruik te rekenen.
Wie weet of ze daadwerkelijk meer willen gaan rekenen voor SIP. Persoonlijk denk ik wel dat ze binnen enkele maanden of jaren de tarieven gaan splitsen mede om hun eigen mobiele app te promoten.
[ Voor 28% gewijzigd door Exor op 23-05-2013 19:22 ]
@Effem:effem schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 08:37:
[...]
Worst case maak je een nieuw account aan.
Ik heb voor gebeld te worden mijn UPC abbo (tv+internet+bellen is nauwelijks duurder dan tv+internet)
Dit ook omdat ik er niet voor voelde om mijn nummer naar een of ander vaag bedrijf te porteren.
Dus alle ingaande gesprekken komen via UPC en alle uitgaande gesprekken gaan via voip.
Het is zelfs zo dat vaste gesprekken via justvoip gaan (daar heb ik nog veel freedays) en mobiele gesprekken via dialnow. Ik doe dit met een simpel fritzbox-je.
Ik zit zelf ook bij UPC voor telefonie, en wil graag automatisch uitbellen over mijn vaste toestel via voipbuster. Hoe heb je dat ingeregeld? Ik kan voor zover ik weet geen SIP-settings wijzigen in mijn UPC modem...
Dan heb je extra hardware nodig. Er zijn ata's die kunnen schakelen tussen een lifeline en VOIP. Ik denk dat de meeste ip-telefoons het ook wel zullen kunnen.
[ Voor 24% gewijzigd door Marzman op 25-05-2013 18:56 ]
/▌
Leuk, maar als ik naar mijn rekening kijk is dat toch echt niet zo...knakworst schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:22:
[...]
Als je die andere posts leest zie je ook waarom, er zijn siprates en rates wanneer je van hun software gebruik maakt en die verschillen behoorlijk.Pewwy schreef op maandag 27 mei 2013 @ 10:30:
[...]
Leuk, maar als ik naar mijn rekening kijk is dat toch echt niet zo...
/▌
@duke66duke66 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 12:32:
[...]
@Effem:
Ik zit zelf ook bij UPC voor telefonie, en wil graag automatisch uitbellen over mijn vaste toestel via voipbuster. Hoe heb je dat ingeregeld? Ik kan voor zover ik weet geen SIP-settings wijzigen in mijn UPC modem...
Het is zoals Marzman hierboven ook al zegt. Er is extra hardware. Ik heb een fritzbox met voip.
In het verleden heb ik ook een linksys spa3102 oid gehad, maar daar kreeg ik op een gegeven moment problemen mee dat ie niet overging bij een binnenkomend (analoog) gesprek. Dat was bij KPN; ik heb het ding sinds ik bij UPC zit niet meer geprobeerd.
Ik bel via de SIP van de Fritzbox, en ik betaal echt 2 cent naar mobiel...Marzman schreef op maandag 27 mei 2013 @ 10:45:
[...]
Als je die andere posts leest zie je ook waarom, er zijn siprates en rates wanneer je van hun software gebruik maakt en die verschillen behoorlijk.
Ik dus ook, zie
.

Kan de discussie over het wel of niet hebben van aparte sip rates achterwege worden gelaten? Tot nu toe hanteert alleen dialnow andere tarieven voor het SIP gebruik. Andere providers (freevoipdeal, 12voip,voipbuster etc.) hebben nog geen aparte pagina met andere tarieven. Heeft dan ook geen zin om dit tientallen keer te bevestigen. Lijkt me pas interessant als ook de andere betamax providers hun tarievenplan gaan wijzigen.
Zoals iemand anders al suggereerde is de pagina 'Sip Rates' bij andere Betamax providers een eigengemaakte creatie door de link van dialnow aan te passen.
Zoals iemand anders al suggereerde is de pagina 'Sip Rates' bij andere Betamax providers een eigengemaakte creatie door de link van dialnow aan te passen.
Als Betamax nou eens voor de "gewone" gebruiker/beller een kant-en-klaar bel-kastje zouden leveren, dan zou er een hele (omzet)markt voor ze open liggen.... zeker t.o.v. KPN etc
Nou ik weet niet of het zo'n groot succes is... in 2009 heeft een eerder creatieveling dit al geprobeerd (link). Wellicht dat het aan de marketing van het bedrijf ligt. Maar ja met die tarieven, dan kan ik wel begrijpen...ivo-nl schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 21:08:
Als Betamax nou eens voor de "gewone" gebruiker/beller een kant-en-klaar bel-kastje zouden leveren, dan zou er een hele (omzet)markt voor ze open liggen.... zeker t.o.v. KPN etc
kastje op de foto is een linksys spa, lijtk erg veel op de 3102 die ik voor eur 50 of zo gekocht heb, en daar vragen ze meer dan het dubbele voor. Een beetje tweaker doet dat dan zelf. (is overigens een redelijk makkelijk te configureren kastje)Exor schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 00:48:
[...]
Nou ik weet niet of het zo'n groot succes is... in 2009 heeft een eerder creatieveling dit al geprobeerd (link). Wellicht dat het aan de marketing van het bedrijf ligt. Maar ja met die tarieven, dan kan ik wel begrijpen...
Vraagje...
Ik heb een spa2102.
Ik wil uit met freevoipdeal bellen en gebeld worden op mijn cheapconnect nummer.
Nu vond ik deze post.
Is dat de manier?
Dus cheapconnect op line1, FVD op lijn 2, toestel op 2 en zodra er op line 1 wordt gebeld, dan gaat door de Call forward instelling de telefoon over.
Ik heb een spa2102.
Ik wil uit met freevoipdeal bellen en gebeld worden op mijn cheapconnect nummer.
Nu vond ik deze post.
Is dat de manier?
Dus cheapconnect op line1, FVD op lijn 2, toestel op 2 en zodra er op line 1 wordt gebeld, dan gaat door de Call forward instelling de telefoon over.
Misschien dat ik de types door elkaar haal maar volgens mij heb ik ook een 2101 of 2102 en dan kan het niet tenzij je twee telefoons aansluit of een service als pbxes gebruikt. Nadeel is dat je freedays dan niet goed werken, daarom bel ik uit via Rebvoice (geen freedays maar vaste lijnen zijn maar 0,5 ct per minuut).
/▌
Hmm, deze post gaat over een spa2102 en daarin wordt geïmpliceerd dat het werkt.
Ik zal het gewoon eens proberen en dan meld ik me wel weer.
Ik zal het gewoon eens proberen en dan meld ik me wel weer.
Heb een Spa3102, bel via Voipbusterpro (naar vast) en Rebvoice (naar mobiel). Ik ontdekte onlangs supervoip, en dat is erg goedkoop bellen naar mobiel ( 5 euro + kosten storten en 500 minuten plus 5 euro beltegoed krijgen).
Maar ik krijg het niet aan de praat op mijn Spa3102. Steeds een bezettoon. Definieer ik Supervoip op mijn Android met CSipSimple: geen probleem, kan ik zo bellen. Snap er niets van. Iemand een idee ?
Maar ik krijg het niet aan de praat op mijn Spa3102. Steeds een bezettoon. Definieer ik Supervoip op mijn Android met CSipSimple: geen probleem, kan ik zo bellen. Snap er niets van. Iemand een idee ?
[ Voor 0% gewijzigd door sipjan op 02-06-2013 10:25 . Reden: typo ]
Die 500 minuten kosten bij Rebvoice 2,50 euro. Verder zijn de voorwaarden gelijk alleen is het 10 euro + BTW storten en 10 euro beltegoed krijgen. Bellen naar mobiel 3 ct per minuut. Volgens mij blijft het dan goedkoper als je regelmatig naar mobiel belt.
/▌
Niet helemaal. Want voor die 5 euro beltegoed kun je nog een keer 500 minuten kopen. dat is dus 1000 minuten voor 5 euro. Mobiel e/o vast. Dus je belt uiteindelijk altijd voor 0,5 ct/minuut, ook naar mobiel.Marzman schreef op zondag 02 juni 2013 @ 11:29:
Die 500 minuten kosten bij Rebvoice 2,50 euro. Verder zijn de voorwaarden gelijk alleen is het 10 euro + BTW storten en 10 euro beltegoed krijgen. Bellen naar mobiel 3 ct per minuut. Volgens mij blijft het dan goedkoper als je regelmatig naar mobiel belt.
Rebvoice naar vast is €0.005/min, dus voor €10 heb je 2000 minuten.
Naar mobiel is het €0.03/min dus voor €10 heb je 333.33 minuten --> conclusie: supervoip is dus wel degelijk voordeliger voor bellen naar mobiel, nl €0.01/min.
Toch koop ik liever gewoon via Rebvoice in want ik bel ook nog wel naar vast en dan kan je uiteindelijk goedkoper uitkomen. Daarnaast heb ik liever een aanbieder die gewoon via de MobileVOIP app werkt, zo'n beetje alle klonen behalve Supervoip. Maar het is zeker het overwegen waard om over te stappen zodra mn geld op is bij Rebvoice.
Biedt Supervoip ook de mogelijkheid om automatisch op te waarderen als je tegoed op is? Dat is erg handig van Rebvoice (en enkele andere klonen).
Overigens is Freevoipdeal, die ene aanbieder die bijna vergelijkbaar is met Rebvoice maar dan met freedays werkt, nu ineens goedkoper dan Rebvoice naar mobiel: €0.023. Heeft Rebvoice de prijs verhoogd of Freevoipdeal zijn prijzen verlaagd?
Naar mobiel is het €0.03/min dus voor €10 heb je 333.33 minuten --> conclusie: supervoip is dus wel degelijk voordeliger voor bellen naar mobiel, nl €0.01/min.
Toch koop ik liever gewoon via Rebvoice in want ik bel ook nog wel naar vast en dan kan je uiteindelijk goedkoper uitkomen. Daarnaast heb ik liever een aanbieder die gewoon via de MobileVOIP app werkt, zo'n beetje alle klonen behalve Supervoip. Maar het is zeker het overwegen waard om over te stappen zodra mn geld op is bij Rebvoice.
Biedt Supervoip ook de mogelijkheid om automatisch op te waarderen als je tegoed op is? Dat is erg handig van Rebvoice (en enkele andere klonen).
Overigens is Freevoipdeal, die ene aanbieder die bijna vergelijkbaar is met Rebvoice maar dan met freedays werkt, nu ineens goedkoper dan Rebvoice naar mobiel: €0.023. Heeft Rebvoice de prijs verhoogd of Freevoipdeal zijn prijzen verlaagd?
[ Voor 33% gewijzigd door Jazco2nd op 03-06-2013 16:02 ]
Ah, die 500 minuten gelden ook voor mobiel. Dat veranderd de zaak inderdaad
Ik dacht dat je er alleen mee naar "landlines" kon bellen en dat het speciale was dat het per 5 euro kon ipv per 10 euro.
[ Voor 43% gewijzigd door Marzman op 03-06-2013 16:01 ]
/▌
Ik heb sinds een maand of 3 mijn nummer onder gebracht bij CheapConnect. Daarnaast maak ik gebruik van FreeVoipDeal om uit te bellen.
Ik sta in geen enkele gids vermeld en nu werd ik dus pas gebeld door een 0088 nummer: 00884XXXXXX
Hoe moet ik hier mee omgaan? Komt dit door cheapconnect? Komt dit door FVD? Of heeft het daar niets mee te maken?
Kan ik het ergens blokkeren? Ik wil niet door die nummers gebeld worden namelijk.
Straks drukken de kids op redial en dan ben ik de sjaak.
Doorlopen...niets te zien hier
Ik sta in geen enkele gids vermeld en nu werd ik dus pas gebeld door een 0088 nummer: 00884XXXXXX
Hoe moet ik hier mee omgaan? Komt dit door cheapconnect? Komt dit door FVD? Of heeft het daar niets mee te maken?
Kan ik het ergens blokkeren? Ik wil niet door die nummers gebeld worden namelijk.
[ Voor 5% gewijzigd door albino71 op 06-06-2013 21:16 ]
Opnemen?albino71 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 20:43:
Ik heb sinds een maand of 3 mijn nummer onder gebracht bij CheapConnect. Daarnaast maak ik gebruik van FreeVoipDeal om uit te bellen.
Ik sta in geen enkele gids vermeld en nu werd ik dus pas gebeld door een 0088 nummer: 00884[...]
Hoe moet ik hier mee omgaan?
00884 is Turkije toch? Er wonen veel Turken in Nederland, kan natuurlijk gewoon iemand verkeerd gebeld hebben. Ik denk dat je een beetje overdreven reageert. Naar Turkije bellen kost € 0.012 per minuut met Freevoipdeal.Komt dit door cheapconnect? Komt dit door FVD? Of heeft het daar niets mee te maken?
/▌
Ik was niet thuis, dus vandaar dat ik niet heb kunnen opnemen 
Ik lees dit...
http://www.nu.nl/internet...wt-weer-0088-nummers.html
Vandaar mijn wellicht overdreven reactie, maar dat is dan maar zo
Ik lees dit...
http://www.nu.nl/internet...wt-weer-0088-nummers.html
Vandaar mijn wellicht overdreven reactie, maar dat is dan maar zo
[ Voor 17% gewijzigd door albino71 op 06-06-2013 20:51 . Reden: meer info ]
Lekker vaag bericht van de Opta, 0088 is onvolledig, er zijn verschillende landen waarvan de landcode met 0088 begint daar moet nog een cijfer bij. Als je met je mobiel van KPN/Vodafone of whatever naar Turkije gaat bellen betaal je trouwens wel de hoofdprijs (buiten EU)
[ Voor 29% gewijzigd door Marzman op 06-06-2013 20:53 ]
/▌
/▌
Is er wellicht toch iets mee dan...
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1307795
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1307795
[ Voor 64% gewijzigd door albino71 op 06-06-2013 21:18 ]
884 is dat niet Iridium? Of een andere satellietmaatschappij.
[ Voor 46% gewijzigd door Megamind op 06-06-2013 21:04 ]
Ik heb wel ergens satellite voorbij zien komen in mijn korte zoektocht...
http://www.iridium.com/default.aspx
[ Voor 16% gewijzigd door albino71 op 06-06-2013 21:17 . Reden: typo ]
Ja vreemd, denk dat het een gespoofd nummer is, ik kan het nummer niet uitbellen vanaf mijn echte trunk, ook Skype zegt dat het een ongeldig nummer is..
Dat is helemaal vreemd!
WTF...
Waarom wordt ik gebeld door een gespoofd nummer???
WTF...
Waarom wordt ik gebeld door een gespoofd nummer???
[ Voor 20% gewijzigd door albino71 op 06-06-2013 21:17 ]
Dat staat ook in het originele bericht van de Opta: https://www.acm.nl/nl/pub...bellen-naar-0088-nummers/albino71 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 21:04:
Ik heb wel ergens satellite voorbij zien komen in mijn korte zoektocht...
Ik kan het nummer ook niet bellen trouwens.
[ Voor 16% gewijzigd door Marzman op 06-06-2013 21:11 ]
/▌
Ik weet t al...
Er is een nulletje teveel ervoor gezet door mijn vrouw.
Het is het nummer van haar voetenboer, oftewel podotherapeut.
1000x Excuus!
edit: vrouw net even verteld van deze onnodige sessie. We hebben er toch even om gelachen en dus zijn we weer iets gezonder
Er is een nulletje teveel ervoor gezet door mijn vrouw.

Het is het nummer van haar voetenboer, oftewel podotherapeut.
1000x Excuus!
edit: vrouw net even verteld van deze onnodige sessie. We hebben er toch even om gelachen en dus zijn we weer iets gezonder
[ Voor 113% gewijzigd door albino71 op 06-06-2013 21:19 ]
Ik quote mezelf maar ff want heb toch nog wat vragen:Jazco2nd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 15:57:
Rebvoice naar vast is €0.005/min, dus voor €10 heb je 2000 minuten.
Rebvoice:
Netherlands (Landline) € 0.006
Netherlands (Mobile) € 0.035
Freevoipdeal (120 dagen gratis naar vast):
Netherlands (Landline) € 0.012
Netherlands (Mobile) € 0.023
Supervoip (€5 voor 500min, €0.01/min):
Netherlands [fixed] € 0.0115
Netherlands [mobile] € 0.0460
Conclusie:
- Bij Rebvoice en Freevoipdeal moet je met minimaal €10 opwaarderen. Bij Supervoip is dat €5.
- Rebvoice is het goedkoopst als je veel naar vast belt, heel veel! Als je uitgaat van 1 maand, dan moet jel 1666min/maand bellen om die €10 die je moet betalen op te maken in 1 maand (maar je bent niet aan maanden gebonden).
- voor 5 euro extra heb je bij Supervoip 1000min. Dan zit je ook op €10.
- Supervoip is, als je genoeg hebt aan 500min of 1000min, met 0.01/min de goedkoopste.
- Bellen naar 06 is bij Freevoipdeal het goedkoopst, maar ook hier moet je dan wel die €10/maand rechtvaardigen. Daarvoor heb je 434min. Bij Supervoip heb je 1000. Meer minuten dus!
Maar kan Supervoip automatisch opwaarderen?
[ Voor 6% gewijzigd door Jazco2nd op 13-06-2013 13:22 ]
Wanneer is bellen met Freevoipdeal het goedkoopste voor mobiel?Jazco2nd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:11:
[...]
Ik quote mezelf maar ff want heb toch nog wat vragen:
Rebvoice:
Netherlands (Landline) € 0.006
Netherlands (Mobile) € 0.035
Freevoipdeal (120 dagen gratis naar vast):
Netherlands (Landline) € 0.012
Netherlands (Mobile) € 0.023
Supervoip (€5 voor 500min, €0.01/min):
Netherlands [fixed] € 0.0115
Netherlands [mobile] € 0.0460
Conclusie:Supervoip is dus gewoon supergoedkoop. Want ik vergeet is dat je misschien alleen maar naar vast belt, dan boeit het ook niet dat je voor 10e opwaardeert want je mag er zolang over doen als je wil om het op te maken. Zelfde geldt voor naar mobiel bellen.
- Bij Rebvoice en Freevoipdeal moet je met minimaal €10 opwaarderen. Bij Supervoip is dat €5.
- Rebvoice is het goedkoopst als je veel naar vast belt, heel veel! Als je uitgaat van 1 maand, dan moet jel 1666min/maand bellen om die €10 die je moet betalen op te maken in 1 maand (maar je bent niet aan maanden gebonden).
- voor 5 euro extra heb je bij Supervoip 1000min. Dan zit je ook op €10.
- Supervoip is, als je genoeg hebt aan 500min of 1000min, met 0.01/min de goedkoopste.
- Bellen naar 06 is bij Freevoipdeal het goedkoopst, maar ook hier moet je dan wel die €10/maand rechtvaardigen. Daarvoor heb je 434min. Bij Supervoip heb je 1000. Meer minuten dus!
Maar kan Supervoip automatisch opwaarderen?
Je belt mobiel:
Supervoip:
Je koopt 1000 minuten voor 10 euro.
Je belt 1000 minuten naar mobiel.
Hierna bel je nog 250 minuten voor 4 cent per minuut voor je beltegoed op is.
1250 mobiele belminuten voor 10 euro.
Freevoipdeal:
Je koopt 10 euro beltegoed. Je belt die op voor 2 ct per minuut.
500 mobiele belminuten voor 10 euro.
Of je belt naar vast:
Supervoip
Hierna bel je nog 1000 minuten voor 1 cent per minuut voor je beltegoed op is.
2000 vaste belminuten voor 10 euro.
Freevoipdeal:
Je koopt 10 euro beltegoed.
Je belt gratis naar vaste lijnen. Max 300 minuten per week, ongeveer 1285 minuten per maand als je het optimaal weet te benutten.
2285 vaste belminuten maximaal
Alles zonder VAT.
/▌
Anoniem: 167472
Zoo erg goedkoop zeg... Bel al heel lang met voipbuster, maar gezien de kosten bij FreeVoipDeal, denk ik zeker dat ik ga overstappen als mijn belbundel bij VB op is
Ik bel met Rebvoice, dat is met 0,5 ct per minuut ook 2000 minuten naar vast zonder Freedays of gratis minuten of 333 minuten naar mobiel. Supervoip is eigenlijk wel heel interesant want we bellen vooral mobiel.
Ik zie nu een nadeel, we bellen naar 5 landen. Dan zou ik 5 packages moeten kopen 5 x 5 = 25 euro
Ik zie nu een nadeel, we bellen naar 5 landen. Dan zou ik 5 packages moeten kopen 5 x 5 = 25 euro
[ Voor 19% gewijzigd door Marzman op 14-06-2013 22:10 ]
/▌
Ik heb zelf ervaring met het gebruik van een analoog toestel met een ATA en een Voip-account van VoipBuster.
Voor een familielid ben ik aan het uitzoeken wat hij voor zijn eenmansbedrijfje het beste kan gebruiken als hij voor uitgaande buitenlandse telefoontjes Voip wil gaan gebruiken.
Als testopstelling heb ik nu even een ATA van mij achter zijn analoge toestel (Tiptel 275) hangen en dat lijkt prima te werken.
Maar ik wil een wat flexibelere oplossing voor eventuele toekomstige mogelijkheden en denk daarbij aan een Fritz!Box.
Even wat uitgangspunten:
Er wordt nu voor binnenkomende en uitgaande telefoontjes gebruik gemaakt van 2 ISDN2-aansluitingen met ieders 4 telefoonnummers.
Van de in totaal 8 telefoonnummers wordt er 1 gebruikt voor de fax en de rest is gekoppeld aan het hoofdnummer.
Op de telefooncentrale zijn 3 digitale toestellen aangesloten en er moeten 3 lijnen binnenkomend beschikbaar zijn.
Dit alles loopt dus via de KPN.
Los van de centrale gebruikt hij een (analoog) Tiptel 275 voor uitgaande gesprekken.
Deze is nu verbonden met UPC en door een 'Altijd onbeperkt bellen naar vast en mobiel Europa'-abonnement belt hij naar Nederland gratis en naar buitenland tegen starttarief van 10 cent en betaalt tevens de beltarieven naar buitenlandse mobiele nummers.
In de testopstelling wordt door de ATA de binnenlandse nummers gewoon doorgestuurd naar de analoge lijn van UPC en de buitenlandse nummers via Voip.
Hij tikt geen nummers in maar via Access worden de telefoonnummers via een USB aansluiting naar de Tiptel 275 gestuurd.
Dit is ook absoluut een voorwaarde bij een eventuele nieuwe situatie.
Een andere voorwaarde is het voorlopig behouden van het hoofdnummer via de ISDN-lijn van de KPN i.v.m. stabiliteit, maar minder telefoonnummers lijkt toch wel mogelijk.
Asterisk valt af.
Mijn oplossing gaat de volgende kant op:
Nog maar 1 ISDN2-aansluiting met een hoofdnummer, 2 extra lijnen en een faxnummer.
Nog maar 1 digitaal toestel gebruiken en 2 voip-toestellen en de Tiptel275.
Een Fritz!Box als telefooncentrale voor de ISDN-lijnen, faxlijn, uitgaande voip-lijn(en) en later misschien ook wat binnenkomende voiplijnen.
Ik heb de volgenden vragen:
Doet de FB het goed achter een SonicWall?
Kan de Tiptel net als nu gebruikt worden waarbij het dialplan bepaalt of een uitgaand gesprek via analoog van UPC of Voip gaat?
Kan de FB een binnenkomende ISDN-lijn (gratis) omzetten naar een voip-toestel?
Ik denk daarbij aan het doorsturen via een URI (als ik het goed begrijp).
Voor een familielid ben ik aan het uitzoeken wat hij voor zijn eenmansbedrijfje het beste kan gebruiken als hij voor uitgaande buitenlandse telefoontjes Voip wil gaan gebruiken.
Als testopstelling heb ik nu even een ATA van mij achter zijn analoge toestel (Tiptel 275) hangen en dat lijkt prima te werken.
Maar ik wil een wat flexibelere oplossing voor eventuele toekomstige mogelijkheden en denk daarbij aan een Fritz!Box.
Even wat uitgangspunten:
Er wordt nu voor binnenkomende en uitgaande telefoontjes gebruik gemaakt van 2 ISDN2-aansluitingen met ieders 4 telefoonnummers.
Van de in totaal 8 telefoonnummers wordt er 1 gebruikt voor de fax en de rest is gekoppeld aan het hoofdnummer.
Op de telefooncentrale zijn 3 digitale toestellen aangesloten en er moeten 3 lijnen binnenkomend beschikbaar zijn.
Dit alles loopt dus via de KPN.
Los van de centrale gebruikt hij een (analoog) Tiptel 275 voor uitgaande gesprekken.
Deze is nu verbonden met UPC en door een 'Altijd onbeperkt bellen naar vast en mobiel Europa'-abonnement belt hij naar Nederland gratis en naar buitenland tegen starttarief van 10 cent en betaalt tevens de beltarieven naar buitenlandse mobiele nummers.
In de testopstelling wordt door de ATA de binnenlandse nummers gewoon doorgestuurd naar de analoge lijn van UPC en de buitenlandse nummers via Voip.
Hij tikt geen nummers in maar via Access worden de telefoonnummers via een USB aansluiting naar de Tiptel 275 gestuurd.
Dit is ook absoluut een voorwaarde bij een eventuele nieuwe situatie.
Een andere voorwaarde is het voorlopig behouden van het hoofdnummer via de ISDN-lijn van de KPN i.v.m. stabiliteit, maar minder telefoonnummers lijkt toch wel mogelijk.
Asterisk valt af.
Nog maar 1 ISDN2-aansluiting met een hoofdnummer, 2 extra lijnen en een faxnummer.
Een Fritz!Box als telefooncentrale voor de ISDN-lijnen, faxlijn, uitgaande voip-lijn(en) en later misschien ook wat binnenkomende voiplijnen.
Doet de FB het goed achter een SonicWall?
Kan de Tiptel net als nu gebruikt worden waarbij het dialplan bepaalt of een uitgaand gesprek via analoog van UPC of Voip gaat?
Kan de FB een binnenkomende ISDN-lijn (gratis) omzetten naar een voip-toestel?
Voipbuster heeft totaal geen support, ik zou het niet aan iemand met een bedrijf adviseren. Bij alles wat mis is komt hij dan naar mij. Tenzij het een eenmanszaakje is en telefonie niet superbelangrijk is.
Voor een bedrijf lijkt UPC met gratis bellen me beter, dan kan hij UPC bellen en daar klagen als het een keer niet werkt. Eventueel kan hij er wel een Voipbuster naast nemen natuurlijk, als het dan niet werkt kan hij bellen met UPC.
Voor een bedrijf lijkt UPC met gratis bellen me beter, dan kan hij UPC bellen en daar klagen als het een keer niet werkt. Eventueel kan hij er wel een Voipbuster naast nemen natuurlijk, als het dan niet werkt kan hij bellen met UPC.
/▌
Op (1): Als je het een en ander goed instelt zou het geen probleem moeten zijn.keesdemooij schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 22:22:
(1)Doet de FB het goed achter een SonicWall?
(2)Kan de Tiptel net als nu gebruikt worden waarbij het dialplan bepaalt of een uitgaand gesprek via analoog van UPC of Voip gaat?
(3)Kan de FB een binnenkomende ISDN-lijn (gratis) omzetten naar een voip-toestel?
(2) In principe kan dat prima, maar net waar je de beslissing wil leggen, ook een FB heeft dialplans.
(3) Ja kan: je sluit FB op normale wijze aan, maakt een intern voip nummer aan waarop een voiptoestel zich aanmeld en verbind vervolgens het binnenkomende nr met het betreffende account.
Je hebt in principe dan niets met URI te maken, alleen met verbinden van isdn-nr naar account.
Toch goed dat ik dit topic nog even doorlees.
Ik wilde voor mobiel bellen al gaan opwaarden via FVD, maar nu toch gekozen voor Supervoip
.
Ik wilde voor mobiel bellen al gaan opwaarden via FVD, maar nu toch gekozen voor Supervoip
Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!
Ik gebruik al een tijdje dialnow, dit bevalt prima.
kosten naar vast en mobiel 1ct p/m
Duitsland vast 1 ct en mobiel slechts 0,5 ct.
Werkt ook goed met de mobileVoip app op Iphone
kosten naar vast en mobiel 1ct p/m
Duitsland vast 1 ct en mobiel slechts 0,5 ct.
Werkt ook goed met de mobileVoip app op Iphone
maar de zomer komt eraan
Belgie mobiel 10 ct per minuut, ik blijf voorlopig bij Rebvoice denk ik.
/▌
Ik heb me bij Supervoip geregistreerd met een 06 nummer dat nu is opgeheven (abonnement opgezegd).
Als ik nu met mn vaste telefoon via Supervoip bel, dan ziet de ontvanger dat verlopen 06 nummer.
Hoe zorg ik ervoor dat de ontvanger mijn vaste nummer ziet?
Op de website van supervoip kan ik het volgens mij niet aanpassen.
Kan het in mijn Fritz box wel?
Als ik nu met mn vaste telefoon via Supervoip bel, dan ziet de ontvanger dat verlopen 06 nummer.
Freedays bij een Dellmont-kloon is meestal maximaal 300 minuten per week per uniek ip-adres.
Is dat per kloon of voor alle klonen?
Dus wat gebeurt er als ik 120 freedays heb bij VoipBuster en 120 freedays bij FreeVoipDeal, maar deze gebruik op hetzelfde ip-adres?
Is dat per kloon of voor alle klonen?
Dus wat gebeurt er als ik 120 freedays heb bij VoipBuster en 120 freedays bij FreeVoipDeal, maar deze gebruik op hetzelfde ip-adres?
Ik bel al jaren met de voipbuster kloon Ryna, en een familielid met 12voip.
Tot nu toe nooit noemenswaardige problemen gehad, maar recent werd bij mij consequent de verbinding verbroken na exact twee minuten bij het bellen naar een bepaald nummer.
Een test naar mijn eigen 06 gaf geen problemen.
Het famielid klaagde ook dat hij dat regelmatig heeft. En dan de ene dag wel, de andere niet. (of misschien is het meer het ene nummer wel, het andere niet, hij heeft dat niet zo scherp denk ik).
Meer mensen met dit probleem? Weet iemand een oorzaak?
Tot nu toe nooit noemenswaardige problemen gehad, maar recent werd bij mij consequent de verbinding verbroken na exact twee minuten bij het bellen naar een bepaald nummer.
Een test naar mijn eigen 06 gaf geen problemen.
Het famielid klaagde ook dat hij dat regelmatig heeft. En dan de ene dag wel, de andere niet. (of misschien is het meer het ene nummer wel, het andere niet, hij heeft dat niet zo scherp denk ik).
Meer mensen met dit probleem? Weet iemand een oorzaak?
Hehe, ik heb ook de familie aan de voipbuster geholpen, een lid belt met 12voip, een met rynga en zelf bel ik nu met rebvoice.
Als hij naar een ander voipnummer belt kan het probleem natuurlijk aan de andere kant liggen.
Als hij naar een ander voipnummer belt kan het probleem natuurlijk aan de andere kant liggen.
/▌
Nee, het gaat om normale instanties die hij belt.
Opvallend is dat de verbinding altijd na exact twee minuten verbreekt.
Opvallend is dat de verbinding altijd na exact twee minuten verbreekt.
Ja, dat moet zelfs. Het nummer moet uit fritzbox meegezonden worden en bij Supervoip geverifieerd zijn.mrbombastic schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 16:21:
Ik heb me bij Supervoip geregistreerd met een 06 nummer dat nu is opgeheven (abonnement opgezegd).
Dus:
1. Je moet dus in Frtizbox ook 06 nummer vervangen door vaste nummer.
2. Vaste nummer bij Supervoip opgeven en verifieren.
Ik heb wat tegoed gekocht bij supervoip, maar nu krijg ik het niet voor elkaar om dit in te stellen in de standaard telefoon app van Android 4.2.2.
Als ik ga naar: Telefoon-->Instellingen-->Accounts onder instellingen voor bellen via internet-->Account toevoegen-->
gebruikersnaam: van supervoip account
wachtwoord: van supervoip account
Server: sip.supervoip.com
Optioneel:
Gebruikersnaam voor verificatie: van supervoip account
Weergavenaam: leeg (gelijk aan gebruikersnaam)
Proxy: leeg
Poort: 5060
Transporttype: UDP
Waarom werkt dit niet? Dit moet toch kloppen zou je zeggen?
Edit: Aha, account balance 0,00. Heb net wel aangeschaft via PayPal.. Dat wordt dus niet meteen bijgewerkt blijkbaar?
Als ik ga naar: Telefoon-->Instellingen-->Accounts onder instellingen voor bellen via internet-->Account toevoegen-->
gebruikersnaam: van supervoip account
wachtwoord: van supervoip account
Server: sip.supervoip.com
Optioneel:
Gebruikersnaam voor verificatie: van supervoip account
Weergavenaam: leeg (gelijk aan gebruikersnaam)
Proxy: leeg
Poort: 5060
Transporttype: UDP
Waarom werkt dit niet? Dit moet toch kloppen zou je zeggen?
Edit: Aha, account balance 0,00. Heb net wel aangeschaft via PayPal.. Dat wordt dus niet meteen bijgewerkt blijkbaar?
[ Voor 9% gewijzigd door stijnos1991 op 25-06-2013 22:21 ]
Balance heeft weinig met wel of niet kunnen registreren te maken, de std androidclient laat echter niet zien of registreren lukt. Wat gebeurt er als je via voip probeert te bellen: not enough credit melding?
Hier heb ik bij
Optioneel >> Username: niets staan
Optioneel >> weergavenaam: geverifieerd nr(zal ook zonder werken)
Ik werk zo al een paar jaar onder android en werkt super(vergeet niet incoming calls uit te zetten, dat slurpt echt zoals beschrijving al zegt).
Ik schaf vaak beltegoed aan via een reseller, scheelt maar een paar cent, maar gaat via iDeal en zo goed als instant.
Hier heb ik bij
Optioneel >> Username: niets staan
Optioneel >> weergavenaam: geverifieerd nr(zal ook zonder werken)
Ik werk zo al een paar jaar onder android en werkt super(vergeet niet incoming calls uit te zetten, dat slurpt echt zoals beschrijving al zegt).
Ik schaf vaak beltegoed aan via een reseller, scheelt maar een paar cent, maar gaat via iDeal en zo goed als instant.
[ Voor 28% gewijzigd door Loekie op 26-06-2013 10:50 ]
Ik wilde bijna overstappen naar FreVoipDeal omdat het bellen naar NL mobiel maar 2 cent kost zonder starttarief, echter is dit via de software, en niet via sip.freevoipdeal.com.
Aangezien ik een betamax-kloon in Asterisk wil toevoegen geld voor mij natuurlijk de sip-rates...en dan is FreeVoipDeal net zo duur als rynga.
Is het mogelijk om nog goedkoper dan 9,2 cent per minuut naar mobiel in NL te bellen mét gebruik van SIP?
Aangezien ik een betamax-kloon in Asterisk wil toevoegen geld voor mij natuurlijk de sip-rates...en dan is FreeVoipDeal net zo duur als rynga.
Is het mogelijk om nog goedkoper dan 9,2 cent per minuut naar mobiel in NL te bellen mét gebruik van SIP?
Mijn telefoontjes naar mobiel met Freevoipdeal in de modem/router ingesteld worden gewoon @ 0.02 per minuut afgerekend.
Bij mij ook en bij anderen ook. Lees maar een stukje terug in dit topic...
Hmm raar (maar toch fijn
), heb net Rynga top-up gedaan, had ik toch bij FVD kunnen doen
Anyway, over 4 maandjes maar proberen.
Ik ga binnenkort mijn dialplan even aanpassen want KPN doet nu gratis bellen naar NL vast en mobiel
Heb ik voor niets SIP-telefoons gekocht.. haha.. met alleen buitenlandbellen wordt de terugverdientijd iets langer
Ik ga binnenkort mijn dialplan even aanpassen want KPN doet nu gratis bellen naar NL vast en mobiel
Als je provider het ondersteunt op die manier te bellen. Betamax doet dat niet (dan verdienen ze niks), dit zou wel moeten werken http://www.dslreports.com...48441~days=9999~start=440 , maar ik snap het nog niet helemaal. Nog een paar keer doorlezen.albino71 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 23:44:
Vraagje...
Ik heb een spa2102.
Nu vond ik deze post.
Is dat de manier?
Zo te zien kan het wel, maar is het een "hidden feature".
[edit]Net geprobeert, maar er wordt niks geupgrade
[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 06-07-2013 14:12 ]
/▌
Het doorschakelen van Voipbuster werkt trouwens ook raar.
Als ik mijn mobiele nummer invul bij doorschake len dan werkt het
Als ik mijn rebvoice username invul bij doorschakelen werkt het niet
Als ik mijn rebvoice username invul in het telefoonnummer veld voor het bellen dan werkt het wel (alles via de software, dat is de enige manier om door te schakelen via Voipbuster zelf)
Waarom zou doorschakelen anders zijn, dan gewoon bellen? Er staat ook dat je ook usernames in mag vullen (user@sip.rebvoice.com werkt trouwens ook niet bij doorschakelen)
Als ik mijn mobiele nummer invul bij doorschake len dan werkt het
Als ik mijn rebvoice username invul bij doorschakelen werkt het niet
Als ik mijn rebvoice username invul in het telefoonnummer veld voor het bellen dan werkt het wel (alles via de software, dat is de enige manier om door te schakelen via Voipbuster zelf)
Waarom zou doorschakelen anders zijn, dan gewoon bellen? Er staat ook dat je ook usernames in mag vullen (user@sip.rebvoice.com werkt trouwens ook niet bij doorschakelen)
/▌
Vandaag valt me ook iets raars op bij freevoipdeal. Tijdje geleden een account aangemaakt en 4 dagen geleden opgewaardeerd omdat tegoed bij Rynga op was. Heb vijfmaal via pay by Phone opgewaardeerd. Totaal 4,75 tegoed nu. Weet bijna zeker dat ik toen 60 freedays had (5 maal 12). Nu log ik echter in en staan er nog maar 32. Iemand die weet hoe dat kan komen?
Gesprekken worden verder wel gewoon goed afgerekend. Of daalt je aantal freedays bij het voeren van gratis gesprekken?
Gesprekken worden verder wel gewoon goed afgerekend. Of daalt je aantal freedays bij het voeren van gratis gesprekken?
Als ik bij Voipbuster kijk krijg je 7 Freedays, nu is Voipbuster geen Freevoipdeal maar 7 x 5 = 35. Als het 3 ipv 4 dagen geleden was klopt dat precies
/▌
Weet iemand hoe je ervoor kan zorgen dat je telnr wordt doorgezonden als je via Rebvoice of Supervoip belt? Ik gebruik of de Telfort router of de CSipSimple app voor Android.. wat ik ook doe, mensen zien altijd dat ik anoniem bel. het lijkt alleen te werken als je de MobileVOIP app gebruikt.
De router maakt volgens mij niks meer uit tegenwoordig. Je moet je telefoonnummer verifieren en dan werkt het meteen. Meestal werkt dat via de software, ik kan ook in die software zo van telefoonnummer switchen (soms handig want we hebben 4 telefoonnummer voor verschillende doelen).
Het enige wat ik steeds moet doen in mijn ata is hem op ETSI DTMF zetten, maar volgens mij is dat vooral voor nummerweergave inkomend.
Het enige wat ik steeds moet doen in mijn ata is hem op ETSI DTMF zetten, maar volgens mij is dat vooral voor nummerweergave inkomend.
/▌
Of een fout in systeem of ze stelen stiekem. Ik heb dit al twee keer meegemaakt.Hugo__Boss schreef op zondag 07 juli 2013 @ 15:07:
Vandaag valt me ook iets raars op bij freevoipdeal. Tijdje geleden een account aangemaakt en 4 dagen geleden opgewaardeerd omdat tegoed bij Rynga op was. Heb vijfmaal via pay by Phone opgewaardeerd. Totaal 4,75 tegoed nu. Weet bijna zeker dat ik toen 60 freedays had (5 maal 12). Nu log ik echter in en staan er nog maar 32. Iemand die weet hoe dat kan komen?
Beide keren overigens wel weer bijgeboekt na bericht aan freevoipdeal.
Dank voor je bericht, ook maar eens een bericht gestuurd dan of ze het eens willen bekijken.
Helaas, het is sowieso al geverifieerd en via de MobileVOIP app werkt het ook, daarin zie je ook je beltegoed enzo. Maar ik wil liever CSipSimple gebruiken, die heeft ook een betere integratie met de Android Phone app. Pas als je daadwerkelijk gaat bellen vanuit de bel app EN als je op 3G of Wifi zit, krijg je de vraag of je via mobiel of sip wil bellen. Erg fijn.Marzman schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:41:
De router maakt volgens mij niks meer uit tegenwoordig. Je moet je telefoonnummer verifieren en dan werkt het meteen. Meestal werkt dat via de software, ik kan ook in die software zo van telefoonnummer switchen (soms handig want we hebben 4 telefoonnummer voor verschillende doelen).
Ik zit op een Duits forum te kijken en dan staat er "Eigene Nummer senden: 01***** (Handynummer)", dat zul jij in het Nederlands of Engels hebben. Daar kun je toch gewoon je nummer invullen? in het formaat 31xxxxxxxxx
/▌
Anoniem: 62011
Vandaag een Gigaset N300A met C610H handset aangesloten voor analoge en ip telefonie.
Ik gebruik Voipbuster en het was een fluitje van een cent. Ik hoefde alleen maar de provider te kiezen, de inlognaam en wachtwoord in te vullen en kon vervolgen de vCard van het Voipbuster programmatje importeren vanaf de pc om alle contacten over te nemen.
ik ben een blije kampeerder.
Ik gebruik Voipbuster en het was een fluitje van een cent. Ik hoefde alleen maar de provider te kiezen, de inlognaam en wachtwoord in te vullen en kon vervolgen de vCard van het Voipbuster programmatje importeren vanaf de pc om alle contacten over te nemen.
ik ben een blije kampeerder.
Dat is een stuk gebruiksvriendelijker als mijn setup
/▌
Ik maakte naar aanleiding van bovenstaande post de overweging om met Supervoip te gaan bellen. Maar je berekeningen bij Supervoip kloppen niet.Marzman schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:24:
Wanneer is bellen met Freevoipdeal het goedkoopste voor mobiel?
Je belt mobiel:
Supervoip:
Hierna bel je nog 250 minuten voor 4 cent per minuut voor je beltegoed op is.
1250 mobiele belminuten voor 10 euro.
Freevoipdeal:
Of je belt naar vast:
Supervoip
Je belt 1000 minuten naar mobiel vast typfout.
2000 vaste belminuten voor 10 euro.
Freevoipdeal:
Je belt gratis naar vaste lijnen. Max 300 minuten per week, ongeveer 1285 minuten per maand als je het optimaal weet te benutten.
Alles zonder VAT.
Als je de deal van 500 min voor 1ct. 'koopt', dan gaat dat van je tegoed af. Dus als je 5 euro beltegoed had, kun je daarmee de bundel kopen waarmee je 500 minuten voor 1ct (ook naar mobiel) kunt bellen. Maar als dat verbruikt is, heb je niet nogmaals die 5 euro over om tegen reguliere tarieven op te maken. Die 5 euro is gewoon weg.
Dus wordt het:
Je belt mobiel:
Supervoip:
1000 mobiele belminuten voor 10 euro.
Freevoipdeal:
(mocht je sporadisch ook naar vast bellen, dan is dat de eerste 4 maanden na aanschaf van het tegoed gratis)
Of je belt naar vast:
Supervoip
Je belt 1000 minuten naar vast.
1000 vaste belminuten voor 10 euro.
Freevoipdeal:
Voor mij een heel groot verschil, want ik bel met voip het meeste naar vast, maar ook zeker wel eens naar mobiel. In jouw berekening leek naar vast bellen ook via Supervoip bijna even goedkoop als met Freevoipdeal. Dan is over het algemeen genomen Supervoip dus de betere aanbieding, als je het combineert met de aanschaf van de 500min/1ct-deal.
Maar met bovenstaande berekening erbij zie je dat Freevoipdeal voor vast toch echt een stuk goedkoper is. Zelfs als je dan nog vrij veel mobiel belt, kom je met Freevoipdeal nog steeds beter uit. Voor mij komt het er in de praktijk op neer dat ik m'n tegoed de eerste 4 maanden verbruik aan af en toe mobiel, terwijl ik de 120 freedays van Freevoipdeal verbruik voor de vaste lijn. Na 4 maanden gaat de teller dan ook zachtjes meelopen op bellen naar vast, maar ook maar voor 1 cent/minuut.
Let wel op: bel je zoveel mobiel dat je bijvoorbeeld binnen een maand alweer zou moeten opwaarderen, dan is Supervoip waarschijnlijk interessanter voor je, omdat je je freedays niet maximaal benut.
Voor mij is er nog een extra reden dat Freevoipdeal de voorkeur geniet: Als je af en toe naar het buitenland belt, kan dit bij Supervoip niet uit de 500 minuten deal, en betaal je het reguliere tarief. Die reguliere tarieven van Supervoip liggen hoger dan bij Freevoipdeal, EN Supervoip rekent een starttarief van 4 cent per gesprek. Aangezien ik af en toe naar Duitsland en Spanje bel, versterkt dit m'n keuze voor Freevoipdeal dus alleen maar.
Even een post aangaande cheapconnect hier, aangezien er geen specifiek topic is, maar er hier regelmatig over gesproken wordt.
Sinds een paar maanden zit ik bij cheapconnect en eigenlijk werkt het altijd goed.
Nu hadden ze gisteren blijkbaar een storing (niets van gemerkt), en ik moet zeggen dat ik zelden zo goed op de hoogte ben gehouden omtrent de verstoring en het verhelpen er van.
Chapeau voor cheapconnect dus!
Sinds een paar maanden zit ik bij cheapconnect en eigenlijk werkt het altijd goed.
Nu hadden ze gisteren blijkbaar een storing (niets van gemerkt), en ik moet zeggen dat ik zelden zo goed op de hoogte ben gehouden omtrent de verstoring en het verhelpen er van.
Dat gevoel had jij dus ook? Ik verbaasde me dat er nog bedrijven zijn die zo open communiceren, ook elke keer status updates ontvangen. Het is niet erg als er een keer een storing is, maar helaas proberen veel providers dat stil te houden (of hooguit een melding op hun webpagina). Om direct mail te ontvangen bij een storing is een verademing, dan weet je snel wat er speelt en weet je dat eraan gewerkt word.albino71 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:32:
Even een post aangaande cheapconnect hier, aangezien er geen specifiek topic is, maar er hier regelmatig over gesproken wordt.
Goed gedaan, Cheapconnect!
Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!
Anoniem: 319232
Inderdaad zeer goede communicatie, ik gebruik Cheapconnect nu ruim 3 maanden maar ook zeer tevreden.
Tsja, sta net voor een portering naar CC en wilde die vandaag of morgen aan gaan vragen. Had al wel een account aangemaakt deze week maar wordt nu bestookt met allehande mails over een kapotte switch terwijl ik nog niet eens een product afneem. Opzich zeer heldere en duidelijke communicatie en zoiets kan natuurlijk gebeuren maar qua timing ga je dan toch vanzelf twijfelen.
Na drie posts hierboven te hebben gelezen niet meer neem ik aan?sambalbaj schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:55:
Tsja, sta net voor een portering naar CC en wilde die vandaag of morgen aan gaan vragen. Had al wel een account aangemaakt deze week maar wordt nu bestookt met allehande mails over een kapotte switch terwijl ik nog niet eens een product afneem. Opzich zeer heldere en duidelijke communicatie en zoiets kan natuurlijk gebeuren maar qua timing ga je dan toch vanzelf twijfelen.
Zoek in dit topic op cheapconnect en maak dan gerust je afweging.
Er kan altijd iets fout gaan ergens. Het gaat er om hoe je het oplost en hoe je je klanten informeert.
Dat doen ze bij cheapconnect erg goed is mijn indruk.
edit: Voor alle duidelijkheid. Ik ben op geen enkele manier gelieerd aan CheapConnect, dus ik heb er niets aan om dit te melden!
[ Voor 8% gewijzigd door albino71 op 01-08-2013 13:01 ]
Is het niet eens tijd voor een nieuw topic: "Het CheapConnect ervaringen topic"?
Ik zou zelf wel een topic met mooie opmaak willen starten maar kom niet verder dan dit kadertje. |
bij welke Betamax-klonen krijg je nou freedays via SIP?
Bij de meeste met Freedays krijg je die ook via sip.
/▌
Zoals Marzman al aangaf zouden Freedays via SIP ook moeten gelden.Tiffanylampje schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:13:
bij welke Betamax-klonen krijg je nou freedays via SIP?
Hier een lijstje met Betamaxklonen (en Freedays en tarieven).
http://progx.ch/home-voip-prixbetamax-3-1-2.html
Doe er je voordeel mee.
nee, gewoon doorgezet. Vind het persoonlijk ook wel erg open en duidelijk (zie je niet vaak), alleen misschien zelfs wel wat veel van het goede. Vandaag weer een mail over een storing van 10 minuten door een foutje van een medewerker.albino71 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 12:57:
[...]
Na drie posts hierboven te hebben gelezen niet meer neem ik aan?
Zoek in dit topic op cheapconnect en maak dan gerust je afweging.
Er kan altijd iets fout gaan ergens. Het gaat er om hoe je het oplost en hoe je je klanten informeert.
Dat doen ze bij cheapconnect erg goed is mijn indruk.
edit: Voor alle duidelijkheid. Ik ben op geen enkele manier gelieerd aan CheapConnect, dus ik heb er niets aan om dit te melden!
Nummer staat van ouds her op naam van m'n vriendin en die wordt gek van al die mails en ziet het als spam. Gewoon een openbare storingslog op de site was anders ook wel voldoende geweest.
Supervoip is dus helemaal niet zo goedkoop. Het was een misverstand dat je voor €5 500min kreeg EN ook die €5 als beltegoed kon gebruiken. Dus €10 is 1000min. Dan is Rebvoice al goedkoper, voor €10 heb je 2000min naar vast of 334 naar mobiel.Jochem_ schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:56:
[...]
Ik maakte naar aanleiding van bovenstaande post de overweging om met Supervoip te gaan bellen. Maar je berekeningen bij Supervoip kloppen niet.
Als je de deal van 500 min voor 1ct. 'koopt', dan gaat dat van je tegoed af. Dus als je 5 euro beltegoed had, kun je daarmee de bundel kopen waarmee je 500 minuten voor 1ct (ook naar mobiel) kunt bellen. Maar als dat verbruikt is, heb je niet nogmaals die 5 euro over om tegen reguliere tarieven op te maken. Die 5 euro is gewoon weg.
Dus wordt het:
Je belt mobiel:
Supervoip:
1000 mobiele belminuten voor 10 euro.
Freevoipdeal:
(mocht je sporadisch ook naar vast bellen, dan is dat de eerste 4 maanden na aanschaf van het tegoed gratis)
Of je belt naar vast:
Supervoip
Je belt 1000 minuten naar vast.
1000 vaste belminuten voor 10 euro.
Freevoipdeal:
Voor mij een heel groot verschil, want ik bel met voip het meeste naar vast, maar ook zeker wel eens naar mobiel. In jouw berekening leek naar vast bellen ook via Supervoip bijna even goedkoop als met Freevoipdeal. Dan is over het algemeen genomen Supervoip dus de betere aanbieding, als je het combineert met de aanschaf van de 500min/1ct-deal.
Maar met bovenstaande berekening erbij zie je dat Freevoipdeal voor vast toch echt een stuk goedkoper is. Zelfs als je dan nog vrij veel mobiel belt, kom je met Freevoipdeal nog steeds beter uit. Voor mij komt het er in de praktijk op neer dat ik m'n tegoed de eerste 4 maanden verbruik aan af en toe mobiel, terwijl ik de 120 freedays van Freevoipdeal verbruik voor de vaste lijn. Na 4 maanden gaat de teller dan ook zachtjes meelopen op bellen naar vast, maar ook maar voor 1 cent/minuut.
Let wel op: bel je zoveel mobiel dat je bijvoorbeeld binnen een maand alweer zou moeten opwaarderen, dan is Supervoip waarschijnlijk interessanter voor je, omdat je je freedays niet maximaal benut.
Voor mij is er nog een extra reden dat Freevoipdeal de voorkeur geniet: Als je af en toe naar het buitenland belt, kan dit bij Supervoip niet uit de 500 minuten deal, en betaal je het reguliere tarief. Die reguliere tarieven van Supervoip liggen hoger dan bij Freevoipdeal, EN Supervoip rekent een starttarief van 4 cent per gesprek. Aangezien ik af en toe naar Duitsland en Spanje bel, versterkt dit m'n keuze voor Freevoipdeal dus alleen maar.
Bij Freevoipdeal bel je gratis naar vast, en heb je €10 beltegoed. Daar kan je 434min mee naar mobiel bellen of 833min naar vast. Mijn Rebvoice tegoed is (eindelijk) op dus ik ga nu over naar Freevoipdeal! Thanks voor het overzicht!
Ik ben vorige week overgestapt naar CheapConnect voor inkomende telefoontjes.
Blijkbaar blijft mijn connectie niet openstaan
.
Als ik de registrar en de proxy server wijzig (van sip.cheapconnect.net naar sip.cheapconnect.nl, of omgekeerd) dan werkt het weer heel kort. Daarna gaat de verbinding blijkbaar dicht.
Mijn andere accounts (voipbuster en supervoip) werken prima, voor uitgaand bellen.
Nu heb ik iemand gesproken van Cheapconnect die het volgende suggereerde.
Mijn Fritzbox zit achter een Ziggo modem/router, en wordt alleen voor telefonie gebruikt.
Bij Internet staat het volgende ingesteld in mijn FB:
Internet connection via LAN 1
Select this kind of connection if FRITZ!Box is to be connected to an already existing network (LAN), a cable modem or a DSL router.
Operating Mode
Establish own Internet connection (NAT router with PPPoE or IP)
Account information
No account information required (IP)
Connection Settings
Obtain the IP address automatically (DHCP)
Blijkbaar blijft mijn connectie niet openstaan
Als ik de registrar en de proxy server wijzig (van sip.cheapconnect.net naar sip.cheapconnect.nl, of omgekeerd) dan werkt het weer heel kort. Daarna gaat de verbinding blijkbaar dicht.
Mijn andere accounts (voipbuster en supervoip) werken prima, voor uitgaand bellen.
Nu heb ik iemand gesproken van Cheapconnect die het volgende suggereerde.
Ik heb echter geen idee waar ik dit in mijn Fritzbox 7170 zou kunnen doen.probeer eerst eens de (NAT) keep alive in te schakelen of lager te zetten
heet ook wel eens NAT refresh
Mijn Fritzbox zit achter een Ziggo modem/router, en wordt alleen voor telefonie gebruikt.
Bij Internet staat het volgende ingesteld in mijn FB:
Internet connection via LAN 1
Select this kind of connection if FRITZ!Box is to be connected to an already existing network (LAN), a cable modem or a DSL router.
Operating Mode
Establish own Internet connection (NAT router with PPPoE or IP)
Account information
No account information required (IP)
Connection Settings
Obtain the IP address automatically (DHCP)
[ Voor 26% gewijzigd door mrbombastic op 23-08-2013 11:07 ]
Waarschijnlijk bij (telephone)numbers oid, dan bij "line settings" of "advanced settings" zoeken naar:
"Keep port forwarding of the Internet router enabled for Internet telephony", deze aanzetten.
"Keep port forwarding of the Internet router enabled for Internet telephony", deze aanzetten.
Ik blijf denk ik gewoon bij Rebvoice. Geen Freedays maar een uur bellen naar vast voor 30 ct vind ik ook heel goedkoop en ze zijn ook goedkoop naar andere landen.Jazco2nd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 13:46:
[...]
Supervoip is dus helemaal niet zo goedkoop. Het was een misverstand dat je voor €5 500min kreeg EN ook die €5 als beltegoed kon gebruiken. Dus €10 is 1000min. Dan is Rebvoice al goedkoper, voor €10 heb je 2000min naar vast of 334 naar mobiel.
Bij Freevoipdeal bel je gratis naar vast, en heb je €10 beltegoed. Daar kan je 434min mee naar mobiel bellen of 833min naar vast. Mijn Rebvoice tegoed is (eindelijk) op dus ik ga nu over naar Freevoipdeal! Thanks voor het overzicht!
/▌
Budgetphone, ik betaal nu EUR 10 p/j voor een prepaid-nummer, dat kan ik niet meer verlengen? Alternatief CheapConnect, is dat wat?
Ik zou zeggen doorzoek dit topic eens. Vier pagina's van postings waarin dit woord voorkomt!ivo-nl schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:51:
CheapConnect, is dat wat?