☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Maar ben wel blij dat het weer werkt... gisteren nog een uur aan de telefoon gehangen (uitgaand).
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Ik gebruik ook niet de ingebouwde ATA, maar een losse ip-phone, misschien dat dat het verschil maakt.Marzman schreef op donderdag 09 september 2010 @ 19:09:
Ik vraag me ook af wat het nut is in een ADSL modem, ik las iets over dat het met NAT te maken heeft maar een sipaccount in een adslmodem zit niet achter NAT.
Ik kan geen nummer meer bellen, gaat over en schiet dan naar error. Als ik m'n eigen vaste nr bel gaat deze 1x over en vervolgens verbinding verbroken. Dit is het geval via cloon Poivy....
Je hebt Vodafone?wberkel schreef op woensdag 08 september 2010 @ 09:02:
[...]
Ik heb het onlangs ook een keer geprobeerd.
En mijn conclusie was dat het niet te doen is. Er is geen fatsoenlijk gesprek te voeren, ondanks HSDPA verbinding op die locatie.
Ik kan met mijn iPhone icm Vodafone geen fatsoenlijk gesprek volgen met Skype. Wanneer ik eerst een VPN open zet naar mijn router thuis, en ik start dan Skype kan ik prima bellen. Het lijkt er dus gewoon op dat Vodafone SIP verkeer afknijpt.
MacBook Pro M1 (2021) Mac Mini (2011) iPhone 12 Pro
Ik gebruik zelf 12voip maar da's alleen om te bellen, de site zegt geen voipIN nummers te hebben voor Nederland. Los daarvan vind ik de tarieven (12Voip Mobiel: 6,5 cent (+6,5 ct starttarief)) wel netjes vergeleken bij VoipBuster (30 ct), Skype (25 ct) en Google (26 ct).
Verder kwam ik nog tegen (prijzen voor bellen naar mobiel):
VoipR.nl (ervaringen?): 15 cent per minuut, eigen nummer voor €46 per jaar.
VoipPlanet.nl (ervaringen?): 15 cent per minuut, eigen nummer voor €30 per jaar.
Maar waar heb ik een redelijk tarief met een goed te betalen voipIN nummer? VoipBuster is dan wel te duur imo maar een VoipIN nummer kost 'vanaf 1 EUR' echter om meer details te lezen moet ik me aanmelden en inloggen. Bij bijvoorbeeld Skype kost een SkypeIN nummer €57.50 per jaar. Bovenop de hoge tarieven vind ik dat wel duur.
Ik kan me haast niet voorstellen dat die Nederlandse aanbieders waar ik nog nooit van gehoord heb echt de goedkoopste zijn. Ojah ik moet wel gewoon met een standaard sip account op mijn smartphone kunnen bellen en gebeld worden, geen vage encryptie of proprietary software only dingetjes.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Tegenwoordig (sinds 2006 al ofzo
Ik denk dat mobiel internet er gewoon nog niet stabiel genoeg voor is. Met Telfort (KPN netwerk) en Ben (T-mobile netwerk) is het ook waardeloos tenzij je stil blijft staan op een plek waar je goede 3G ontvangst hebt en er verder niet te veel andere internetten op dezelfde mast.J0HAN schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 14:06:
[...]
Je hebt Vodafone?
Ik kan met mijn iPhone icm Vodafone geen fatsoenlijk gesprek volgen met Skype. Wanneer ik eerst een VPN open zet naar mijn router thuis, en ik start dan Skype kan ik prima bellen. Het lijkt er dus gewoon op dat Vodafone SIP verkeer afknijpt.
[ Voor 36% gewijzigd door Marzman op 10-09-2010 15:29 ]
/▌
http://www.budgetphone.nl...p?cPath=28&products_id=62
Hun tarieven snap ik echter niet omdat dat afhangt van je abonnementsvorm terwijl er bij dat voipIN nummer staat dat je kan opwaarderen, niet dat je een abonnement moet kiezen.
Maar wat ik helemaal niet wist is dat je zo'n nummer dus gewoon bij elke willekeurige voIP provider kunt gebruiken? Zonder extra kosten? Hoe doe je dat?
Ik heb trouwens geen speciale sip telefoon of modem (fritzbox) maar gewoon een Maemo (linux)telefoon waarop je ook SIP accounts kunt instellen.
Rynga is trouwens 9,2 cent per minuut, 12voip 6,5 (+6,5). Ik heb tussen deze twee lopen twijfelen voor mijn eigen VoipOUT account, maar voor de laatste gekozen omdat ik vaak langer dan 5 minuten bel.
@KL643 JustVoip nummer voor €1 per? Maand? Jaar? Is dat zo'n 085 nomadisch nummer?
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Als je die gekocht hebt, kun je een nummer of een portering aanvragen. Gewoon niet bellen via Budgetphone (ook niet opwaarderen dus; je krijgt elk jaar een mailtje dat je moet betalen anders wordt het nummer afgesloten), alleen gebeld laten worden; de rest doe je gewoon via de sip provider die voor jou het goedkoopste is.
In Maemo is het vast mogelijk om meerdere SIP adressen op te geven en te kiezen via welke je wilt bellen.
Normaal zijn alle nieuwe Voipin nummers van betamax providers allemaal van die 085 of 086 nummers. Ik heb toevallig nog een 020 nummer via voipbuster; terwijl ik die eigenlijk niet mag hebben.
[ Voor 16% gewijzigd door Krypt op 10-09-2010 15:50 ]
Technisch gezien gebruik je dan gewoon twee voipaccounts dus je koppelt niets, een voor inkomend en een voor uitgaand, maar dat merk je eigenlijk alleen op het moment van instellen. Je moet inderdaad eigenlijk de BTW er bij optellen en dan is Rynga meer als 8 ct. Ik heb ook om andere redenen voor Rynga gekozen (lees andere landen). Bij Betamax kun je elk geverifieerd nummer meesturen dat je wilt (in theorie, er staat genoeg in de thread over problemen er mee, maar ik heb gisteren nog succesvol mijn voipbuster nummer geverifieerd op Rynga)Sando schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 15:43:
Bedankt voor de tips, ik heb even gekeken naar BudgetPhone.nl, inderdaad €10 voor een nummer:
http://www.budgetphone.nl...p?cPath=28&products_id=62
Hun tarieven snap ik echter niet omdat dat afhangt van je abonnementsvorm terwijl er bij dat voipIN nummer staat dat je kan opwaarderen, niet dat je een abonnement moet kiezen.
Maar wat ik helemaal niet wist is dat je zo'n nummer dus gewoon bij elke willekeurige voIP provider kunt gebruiken? Zonder extra kosten? Hoe doe je dat?
Ik heb trouwens geen speciale sip telefoon of modem (fritzbox) maar gewoon een Maemo (linux)telefoon waarop je ook SIP accounts kunt instellen.
Rynga is trouwens 9,2 cent per minuut, 12voip 6,5 (+6,5). Ik heb tussen deze twee lopen twijfelen voor mijn eigen VoipOUT account, maar voor de laatste gekozen omdat ik vaak langer dan 5 minuten bel.
@KL643 JustVoip nummer voor €1 per? Maand? Jaar? Is dat zo'n 085 nomadisch nummer?
Bij Budgetphone kun je een prepaid nummer kopen van 10 euro per jaar (dus geen abo, of moet die 10 euro per jaar zien als een soort abo want dat komt wel jaarlijks terug om het nummer te verlengen, net als bij een domeinnaam zeg maar
/▌
Blijkbaar wel. Als ik over dezelfde 3G verbinding connect via mijn router thuis, heb ik prima kwaliteit.Marzman schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 15:25:
Ik denk dat mobiel internet er gewoon nog niet stabiel genoeg voor is. Met Telfort (KPN netwerk) en Ben (T-mobile netwerk) is het ook waardeloos tenzij je stil blijft staan op een plek waar je goede 3G ontvangst hebt en er verder niet te veel andere internetten op dezelfde mast.
(VPN verkeer is versleuteld dus kan Vodafone geen SIP meer afknijpen.)
De hoeveelheid bandbreedte blijft gelijk, aangezien alles nog steeds over 3G naar mijn iPhone gaat.
[ Voor 9% gewijzigd door J0HAN op 10-09-2010 16:10 ]
MacBook Pro M1 (2021) Mac Mini (2011) iPhone 12 Pro
Ja, op een bepaalde locatie in het bos waar verder niemand internet en je een goede 3g ontvangst hebt zal het wel werken, maar probeer eens een week alleen voip te gebruiken ipv je mobiel nummer.\J0HAN schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 16:09:
[...]
Blijkbaar wel. Als ik over dezelfde 3G verbinding connect via mijn router thuis, heb ik prima kwaliteit.
(VPN verkeer is versleuteld dus kan Vodafone geen SIP meer afknijpen.)
De hoeveelheid bandbreedte blijft gelijk, aangezien alles nog steeds over 3G naar mijn iPhone gaat.
Vodafoon knijpt wel meer, daar was een heel topic over destijds omdat het internet in het begin onbruikbaar was omdat ze het veel te rigoreus hadden doorgevoerd.
[ Voor 12% gewijzigd door Marzman op 10-09-2010 16:12 ]
/▌
Volgens mij eenmalig 1 Euro (085). Zelf heb ik nu 2 nummers....1 van Justvoip en 1 van Voipbuster....ook ooit een keer gekocht voor 1 euro (023 nummer). Beide staan in mijn ata en gebruik ik Justvoip om mee uit te bellen en het Voipbuster nummer om in te bellen.Redsandro schreef op vrijdag 10 september 2010 @
En op mijn iPhone (Vodafone) gebruik ik V Phone en My3G i.s.m justvoip, werkt perfect over 3G
[ Voor 10% gewijzigd door KL643 op 10-09-2010 17:22 . Reden: extra info ]
Welk GSM netwerk gebruik je dan? Bij mij switched Telfort gewoon heel vaak tussen UMTS, GSM en hsdpa, Ben was helemaal waardeloos.
[ Voor 23% gewijzigd door Marzman op 10-09-2010 17:20 ]
/▌
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Ik heb nu dus 12Voip voor OUT, keurig mijn mobiele nummer gecontroleerd, maar als ik iemand bel dan ziet ze "NUMMER ONBEKEND" staan. Als ik via 12Voip SMS dan staat er wel gewoon mijn nummer. Tenzij mijn SMS langer is dan 1 SMS, dan staat er mijn 12Voip username, heel raar.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Mijn huidige mobiele nummer kon ik gewoon verifiëren bij 12Voip. Niet dat het iets uitmaakt, ik bel nog steeds met een onbekend nummer, maar een nummer aanmelden waarvandaan je nog niet kan bellen klinkt al wat lastiger.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Verifieren is deel 1, en instellen in je sip client is deel 2. In mijn telfortmodem heb ik een veld "Number", daar heb ik het ingevuld.Sando schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 16:12:
Hoe doe je dat?
Mijn huidige mobiele nummer kon ik gewoon verifiëren bij 12Voip. Niet dat het iets uitmaakt, ik bel nog steeds met een onbekend nummer, maar een nummer aanmelden waarvandaan je nog niet kan bellen klinkt al wat lastiger.

[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 11-09-2010 16:17 ]
/▌
Vodafone: kloptJ0HAN schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 14:06:
[...]
Je hebt Vodafone?
Geef anders even aan welk modem je hebt, het kan namelijk per modem verschillen.Sando schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 16:12:
Hoe doe je dat?
En heb je op het prog op je computer bij je profiel ook aangevinkt het nummer wat meegestuurd moet worden daar kun je kiezen het nummer aanvinken of geen caller ID aanvinken.Sando schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 16:12:
Mijn huidige mobiele nummer kon ik gewoon verifiëren bij 12Voip.
Ja? Ik gebruik die client niet, ik bel met de SIP mogelijkheden van mijn telefoon. Op de website kan je ook best wat dingen aanpassen maar niet caller ID instellingen.aart44 schreef op zondag 12 september 2010 @ 16:13:
[...]
En heb je op het prog op je computer bij je profiel ook aangevinkt het nummer wat meegestuurd moet worden daar kun je kiezen het nummer aanvinken of geen caller ID aanvinken.
Ik zal eens die client installeren om te kijken of ik daar het wel mee kan wijzigen.
Iets anders, domme vraag misscihen, maar als ik call forwarding aanzet en ik wordt gebeld op mijn nieuwe vaste nummer, moet ik dan ook het gesprek betalen aan 12voip?
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Ben de pricewatch: Linksys SPA-3102 en pricewatch: Linksys PAP2 tegengekomen... Lees er veel over maar tis niet echt duidelijk geworden.
Instellingen zijn al jarenlang niet gewijzigd en ingesteld volgende de aanwijzingen van voipbuster
Ik zie in het hoofdscherm van Fritz zie ik dat de internet-tel niet geregistreerd is en onder system log komt een time-out melding.
Een reset van de fritz!box helpt ook niet.
Via mijn laptop X-lite gebruikend kan ik gewoon bellen met het voipbusteraccount. Heeft iemand een idee wat er aan de hand is?
Heb ik ook geprobeerd en tevens 77.72.169.134 (trouwens sip1. is ook 77.72.169.134)elsinga schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:12:
Probeer sip1.voipbuster.com eens. Ik meen dat ze een tijd geleden die erbij hebben gedaan, wellicht is de gewone sip server uit de lucht. Overigens werkt sip.voipbuster.com bij mij gewoon op een 3CX server.
Je zou even kunnen navragen op het forum van www.ip-phone-forum.de, daar zitten veel FB en Betamax gebruikers.
Heeft iemand dezelfde ervaring?
Maar bij de Mobilevoip app van Rynga log je rechtstreeks op hun app in met jouw user/pw dus dat is wel raar. Of gebruik je een VPN service? misschien ligt het daaraan?
Ik kan het zelf helaas nog niet testen, de mobilevoip app van Rynga en klonen is nog niet uit voor Android.
[ Voor 8% gewijzigd door Jazco2nd op 16-09-2010 14:31 ]
Nee, geen VPN of iets dergelijks. Gewoon een wireless verbinding via een UPC-kabel account hier. De testen via de Windows app en de SIP-client van Nokia verliepen over diezelfde verbinding.Jazco2nd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 14:31:
Maar bij de Mobilevoip app van Rynga log je rechtstreeks op hun app in met jouw user/pw dus dat is wel raar. Of gebruik je een VPN service? misschien ligt het daaraan?
Edit: net weer even geprobeerd. MobileVOIP: FUP Exceeded. SIP-client Nokia: free.
[ Voor 8% gewijzigd door Jan-E op 16-09-2010 16:02 ]
Ik heb nu eea in mijn Asterisk proberen in te stellen, maar het werkt niet/slecht. Ik heb geprobeerd een IAX2 verbinding op te zetten (gevonden via wat Googlen), maar dat heeft niet echt veel verder geholpen. Ik kom met zoeken eigenlijk alleen maar oude berichten tegen en alles wat ik probeer helpt niet.
In Asterisk ben ik met SIP geregistreerd, met IAX2 zegt hij dat er geen verbinding is (ik heb zowel SIP als IAX2 poorten geforward in de router). het probleem is dat wanneer je het nummer belt je heel vaak een bandje krijgt wat zegt dat het nummer niet bestaat. Maar eens in de zoveel tijd lukt het ineens wel. Ik heb dan verder niets op de server veranderd. Als het werkt dan blijft het goed gaan, de verbinding wordt niet verbroken oid. Maar als je dan na 3 minuten nog eens probeert is de kans groot dat je het bandje weer krijgt.
van SIP zie ik wel regelmatig timeouts, maar met uitbellen heb ik nooit problemen.
1
2
3
4
5
6
| *CLI> sip show peers Name/username Host Dyn Nat ACL Port Status voipbuster/XXXXXXXX 194.120.0.198 N 5060 OK (70 ms) *CLI> iax2 show peers Name/Username Host Mask Port Status voipbuster/XXXX 213.61.187.150 (S) 255.255.255.255 4569 UNREACHABLE |
Heeft iemand deze problemen ook wel eens gezien? En nog beter: wat is de oplossing?
In deze firmware kan ik geen "SIP ALG" instelling vinden. In het dd-wrt forum zie ik wel wat posts van andere mensen die het uit willen zetten, maar ook geen idee hebben waar dat moet.
Volgens deze link zou het in ieder geval niet in de standaard firmware moeten zitten, maar die draai ik dus niet meer.
Ik heb geen hub die ik tussen mijn router en modem kan inzetten zodat ik kan zien wat er daadwerkelijk voor uitgaande SIP berichten worden gestuurd. Wellicht moet ik eens kijken of ik wat kan vinden waardoor dat wel lukt.
/▌
In Asterisk kan je volgens mij niet eens een stunserver instellen. Natuurlijk heb ik daar wel nat=yes en externip=a.b.c.d ingevuld zodat Asterisk al de gegevens heeft. Voor de XS4ALL-nummers is dat ook meer dan genoeg, dat werkt wel prima (afgezien van de problemen van het XS4ALL voip systeem dan) voor het inbellen.
Mijn router is een sweex wl55, UPC levert mijn internet en de voip provider is voipbuster. Ook de aanmelding bij gigaset.net mislukt.
Soms lukt het wel, maar na een tijdje is het dan weer mislukt.
Ik heb al vanalles geprobeerd, op dit moment heeft de gigaset een static ip en staat in dmz.
Tip, trucs?
Ik heb geen ervaring met voip bij UPC, maar bij sommige providers kan je port 5060 niet gebruiken omdat het modem van de provider die port al gebruikt (voor "internetbellen"). Ook al heb je dat zelf niet bij die provider dan wordt er toch vaak met die port "gerommeld" of dingen aangepast in voorbijkomende SIP pakketjes.
In dat geval moet je een andere port kiezen en overal de port 5060 aanpassen naar de alternatieve port.
Wat zijn je instellingen?waterstof schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 11:38:
Ik heb sinds dit weekend een gigaset a580 ip, maar heb problemen met het aanmelden bij een voip provider.
Mijn router is een sweex wl55, UPC levert mijn internet en de voip provider is voipbuster. Ook de aanmelding bij gigaset.net mislukt.
Soms lukt het wel, maar na een tijdje is het dan weer mislukt.
Ik heb al vanalles geprobeerd, op dit moment heeft de gigaset een static ip en staat in dmz.
Tip, trucs?
Stun server?
Who's general failure, and why is he reading my disk?
Nu krijg ik bij inloggen de volgende mededeling:
Username and/or password incorrect (error 6, 1)
(if you are a voipbuster-pro customer, use the login on the voipbuster-pro website. Go here )
Click here to go back to the voipbuster login page
Als ik mijn wachtwoord opvraag, krijg ik dat gewoon per mail, maar inloggen lukt niet.
Word je account soms opgeheven? Omdat je het een tijd niet gebruikt hebt (stond geloof ik nog wel beltegoed op).
Heb je er nog tegoed op staan?
Over hoelang praten we hier. De laatste paar jaar is het volgens mij zo dat je tegoed niet verloopt.
Dus als je nog tegoed hebt, moet je ze een mail sturen met een omschrijving van je probleem.
Ik heb geen pro accountbluek schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 19:42:
En je hebt geen PRO account?
Heb je er nog tegoed op staan?
Over hoelang praten we hier. De laatste paar jaar is het volgens mij zo dat je tegoed niet verloopt.
Dus als je nog tegoed hebt, moet je ze een mail sturen met een omschrijving van je probleem.
Er stond 30 cent op.
Ik kan niet naar de klantenservice schrijven, omdat ik niet kan inloggen.
Ik heb trouwens ook nooit een bericht ontvangen dat mijn account is opgeheven.
/▌
[ Voor 27% gewijzigd door Krypt op 14-10-2010 22:10 ]
/▌
Twee of drie maanden geleden kon ik nog inloggen en stond mijn beltegoed op 30 cent.Marzman schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 21:25:
Hoe lang is een tijdje? In 2006 verliep bijvoorbeeld je tegoed nog na 120 dagen, ik weet niet precies wanneer dat ze daar mee gestopt zjin (staat wel ergens in dit of het vorige topic).
Ik wilde het voipbuster-nummer gaan gebruiken zodat mijn moeder goedkoop kon bellen. Maar ik kan niet inloggen, dus ook niet opwaarderen, terwijl ik mijn inloggevens wel krijg per mail, als ik ze opvraag.
Die 30 cent is natuurlijk niet erg, maar dat ik mijn voipbuster-nummer kwijt ben is wel balen.
https://www.voipbuster.com/en/customerserviceslogin.php
Maar als je hier niet kan inloggen dan houd het op en zal je nieuw account moeten maken. Maar het blijft vreemd.
17.10.10 18:01:52 Error in Internet telephony during connection with 003145xxxxxxx over sip.justvoip.com. Reason for error: User not found (404)
Als je gewoon kan inloggen dan zal "user not found" niet kloppen (tenzij je instellingen veranderd hebt). Misschien een tijdelijke storing. Probeer anders eens een ander nummer te bellen (lijkt me dat jij die user bent, maar misschien is het dat nummer wat je belt)
[ Voor 19% gewijzigd door Marzman op 17-10-2010 18:28 ]
/▌
/▌
BTW: Waarom zou je na je 120 free days opnieuw beltegoed kopen? Je kan toch ook wachten tot je beltegoed op is?
Kan aan heel veel dingen liggen, ook aan de internet verbinding. Gewoon even proberen met andere hardware, verbindingen (wifi?) etc om dat uit te sluiten.emmem schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 22:08:
Vandaag Voipbuster account aangemaakt en gebeld via Sipdroid. Werkt op zich prima, maar de persoon die ik belde hoorde wel een kleine echo. Ligt dit aan Voipbuster of aan Sipdroid?
Ik bel zelf meestal ook eerst mijn beltegoed op, of belde omdat tegenwoordig het tegoed harder gaat dan de freedays.BTW: Waarom zou je na je 120 free days opnieuw beltegoed kopen? Je kan toch ook wachten tot je beltegoed op is?
/▌
Ik heb nu een aantal keer gebeld en meestal zonder die kleine echo. Wel is het voor zowel de gebelde als mij duidelijk dat het wat anders klinkt dan mobiel bellen.Marzman schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 22:24:
[...]
Kan aan heel veel dingen liggen, ook aan de internet verbinding. Gewoon even proberen met andere hardware, verbindingen (wifi?) etc om dat uit te sluiten.
Heb nu nog 118 dagen over om gratis naar vaste nummers te bellen met mijn mobiel als ik thuis ben
Even mijn setup:
Telefoon: HTC desire met Android 2.2
Applicatie: Sipdroid met Voipbuster account
Verbinding: Wifi
Verder heb ik de Voipbuster client voor de PC gedownload, zodat ik mijn caller-id kon instellen en verifiëren. Dat is mijn mobiele nummer. Dit heb ik ook nog ingesteld in de Sipdroid app. Als ik nu dus iemand via Sipdroid/Voipbuster bel, ziet hij mijn mobiele nummer.
Ik overweeg om nog een keer een vast nummer aan te vragen bij Budgetphone, zodat ik ook gebeld kan worden op een vast nummer. In Sipdroid kan je alleen geen aparte Sip accounts instellen voor inkomende en voor uitgaande gesprekken. PBXes lijkt geen goed oplossing, omdat er een probleem schijnt te zijn dat je snel FUP Exceeded krijgt.
Idee is om dan de Voipbuster app of Fring te gebruiken voor de uitgaande gesprekken en Sipdroid voor de ingaande. Alleen de Voipbuster app wordt erg slecht beoordeeld en met Fring ben ik bang dat je hetzelfde probleem krijgt als met PBXes.
Iemand nog een suggestie?
Kijk eens naar imsdroid.
/▌
Een wat late reactie, maar ik ben er vandaag achter gekomen dat de Nokia SIP-client van Voipbuster gebruik maakt van de proxy. Als die wordt ingesteld, dan verschijnt de melding FUP exceeded, en is het bellen niet meer gratis. Met een andere SIP-client (zoals de door Nokia zelf geleverde) werkt dit wel gewoon.Jan-E schreef op donderdag 16 september 2010 @ 15:55:
[...]
Nee, geen VPN of iets dergelijks. Gewoon een wireless verbinding via een UPC-kabel account hier. De testen via de Windows app en de SIP-client van Nokia verliepen over diezelfde verbinding.
Edit: net weer even geprobeerd. MobileVOIP: FUP Exceeded. SIP-client Nokia: free.
Van welke proxy maakt die gebruik?Heineken schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:11:
[...]
Een wat late reactie, maar ik ben er vandaag achter gekomen dat de Nokia SIP-client van Voipbuster gebruik maakt van de proxy. Als die wordt ingesteld, dan verschijnt de melding FUP exceeded, en is het bellen niet meer gratis. Met een andere SIP-client (zoals de door Nokia zelf geleverde) werkt dit wel gewoon.
Ik had overigens de vraag gesteld aan Voipbuster via hun reactieformulier. Met vermelding van het feit, dat de FUP niet exceeded was als ik op hetzelfde IP-adres de Nokia SIP-client gebruikte. Enige reactie: "You have exceeded the FUP." Toen heb ik maar niet meer gereageerd.
Inmiddels blijkt het in Sipdroid nu wel mogelijk te zijn twee SIP accounts aan te maken. Heb er nu dus een voor Voipbuster (uitgaande gesprekken) en een voor Budgetphone (inkomende gesprekken). Heb het Budgetphone nummer ingesteld als caller-id voor Voipbuster.
De batterij gaat inderdaad wel snel leeg, maar meestal haal ik het eind van de dag wel.
Als alternatief voor Sipdroid kwam ik nog Csipsimple tegen. De ontwikkeling ligt nog wel wat achter op Sipdroid heb ik gemerkt, maar het hang ten minste niet zo aan dat PBXes. Caller-ID meesturen werkte bij mij bijvoorbeeld nog niet. Verder wel mooie app voor voip als de bugs weggewerkt zijn.
Echo, aan de kant van de gebelde, lijkt toch een lastig punt voor SIP clients op je mobiel. Sipdroid en Csipsimple hebben er allebei last van. Een workaround is de mic en speaker gains in de applicatie op laag te zetten. Dan heb je er over het algemeen weinig last van.
Het adres van de sipserver (in mijn geval sip.smsdiscount.com) kan je ook als proxy gebruiken. Dit is handig bij programma's als Nimbuzz of fring, waarbij ingelogd wordt via de centrale server. Aangezien Voipbuster maar 1 registratie per ip toestaat, werkt dit niet.Jan-E schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:42:
[...]
Van welke proxy maakt die gebruik?
Ik had overigens de vraag gesteld aan Voipbuster via hun reactieformulier. Met vermelding van het feit, dat de FUP niet exceeded was als ik op hetzelfde IP-adres de Nokia SIP-client gebruikte. Enige reactie: "You have exceeded the FUP." Toen heb ik maar niet meer gereageerd.
Ik heb het idee dat hier iets nuttigs wordt gezegd, maar ik begrijp het niet.Heineken schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 13:14:
[...]
Het adres van de sipserver (in mijn geval sip.smsdiscount.com) kan je ook als proxy gebruiken. Dit is handig bij programma's als Nimbuzz of fring, waarbij ingelogd wordt via de centrale server. Aangezien Voipbuster maar 1 registratie per ip toestaat, werkt dit niet.
Zou je dit in wat meer detail willen uitleggen?
Edit: FUP exceeded is toch bier drinken totdat je erbij neervalt?
[ Voor 7% gewijzigd door M66B op 02-11-2010 15:52 ]
Dat je buiten fair use belt met programma's als fring omdat die schijnbaar een centrale server gebruiken voor het inloggen. Dat heeft het voordeel dat je bij een reinstall al je accounts weer hebt die automatisch inloggen maar het nadeel dat je net als iedereen vanaf hetzelfde ip inlogt en met zijn alleen heel snel over de 300 minuten per week zit (of te veel bier op hebtM66B schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 15:49:
[...]
Ik heb het idee dat hier iets nuttigs wordt gezegd, maar ik begrijp het niet.
Zou je dit in wat meer detail willen uitleggen?
Edit: FUP exceeded is toch bier drinken totdat je erbij neervalt?
/▌
Gebruik je de proxy niet (telefoon > sipserver > ontvanger) dan krijg je deze melding niet en kan je 'gratis' bellen.
Over de persoonlijke fup zal ik het niet hebben
En ik heb nog 306 freedays
/▌
Zowel NL als Belgie is 1 cent per gesprek. Mobiel NL is 8,8 wat ook aan de lage kant zit...
Met 10 euro beltegoed zou je dus 1000 gesprekken kunnen voeren... Ik heb geen idee hoeveel gesprekken ik in 120 dagen voer... komt neer op 8 per dag.
Waar ik met Rynga maar 1x in de >120 dagen opwaardeer (mobiel te bellen doe ik maar af en toe), vraag ik me af of ik met Voipian nog minder vaak zal opwaarderen...
Ik wil van Rynga af want naar Belgie bellen is niet gratis en dat doe ik helaas vaak (had niet opgelet toen ik Rynga ontdekte).
EDIT:
mega goeie site ontdekt: Betamax (Voipbuster clones) Call Rate Comparison Table. Kies Mobile + Landline (All) en selecteer met CTRL ingedrukt de landen die je belt, dus NL en de andere landen.
Nu zie je een tabel met de tarieven van de meeste voipbuster clones. Kan je vrij makkelijk vergelijken welke voor jou het goedkoopst is.
Het beste van deze tabel is daarnaast dat per provider staat aangegeven hoeveel freedays je krijgt!
Zo kwam voor mij JustVoip als beste uit de bus, 120 freedays. En voor die enkele keren dat ik een NL mobiel bel is het ook goedkoop.
[ Voor 54% gewijzigd door Jazco2nd op 02-11-2010 22:50 ]
In het standaardprogramma op mijn Nokia E51 kan ik de proxyserver gewoon leeglaten. Daarom kreeg ik bij SIP-bellen geen FUP Exceeeded, terwijl ik dat op hetzelfde adres met MobileVoip (van Rynga) wel kreeg.Heineken schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:54:
Het standaard programma voor Symbian (en programma's zoals fring en Nimbuzz) werken zo: telefoon > proxy (bijv sip.voipbuster.com) > sipserver > ontvanger. Hierbij krijg je de melding FUP exceeded.
Goeie tip!Jazco2nd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 20:21:
mega goeie site ontdekt: Betamax (Voipbuster clones) Call Rate Comparison Table. Kies Mobile + Landline (All) en selecteer met CTRL ingedrukt de landen die je belt, dus NL en de andere landen.
Nu zie je een tabel met de tarieven van de meeste voipbuster clones. Kan je vrij makkelijk vergelijken welke voor jou het goedkoopst is.
Het beste van deze tabel is daarnaast dat per provider staat aangegeven hoeveel freedays je krijgt!
Met Voipbuster pro kan je een jaar lang gratis naar nl vaste nrs bellen ?!
Dan weet ik nu wat mijn volgende SIP provider gaat zijn (bel vooral nl nrs).
EDIT:
mmm, wel een connection fee van 3,9 cent. Dan redt je dat jaar niet lijkt me, tenzij je maximaal 1 keer per dag belt ongeveer (15/0,039 = 385)
[ Voor 8% gewijzigd door emmem op 03-11-2010 21:47 ]
Het aantal freedays maakt niet zo veel uit, op Rynga heb ik nog 300 freedays die kan ik op zich wel blijven gebruiken voor nl-nummers door gewoon een klein tegoed te laten staan
[ Voor 29% gewijzigd door Marzman op 08-11-2010 22:18 ]
/▌
Het zou ook handig zijn als je Voipbuster kon forwarden naar een ander sipaccount want ik ga tegen de beperking aanlopen dat ik maar 2 accounts in mijn Telfort Zyxel kan zetten. Voipbuster gebruik ik inkomend, Rynga daar wil ik de freedays wel van opmaken (kan bijna een jaar bellen nog en Voipalot heeft geen Freedays voor Nederlandse vaste nummers) en Voipalot past er dan niet meer bij. Of ik zou Voipbuster en Voipalot moeten combineren in zo'n gatewayservice, dan heb je vaak problemen met de fair use en freedays maar ik gebruik Voipbuster dan inkomend en Voipalot voor de niet gratis bestemmingen dus dat is niet zo'n probleem.
/▌
Het nadeel van de gratis pbxes.net is dat ze vaak even down zijn. Dat is de reden dat ik het niet meer gebruik.
[ Voor 17% gewijzigd door Marzman op 09-11-2010 20:14 ]
/▌
Is voor het eerst dat mijn beltegoed op is voordat de freedays op zijn... voorheen kon ik nadat de freedays op waren nog een hele tijd met het beltegoed doen. Maar nu is het beltegoed dus eerder opgeraakt en moest ik weer 12 zoveel dokken..
Dat is precies wat ik zeg.Jan-E schreef op woensdag 03 november 2010 @ 17:22:
[...]
In het standaardprogramma op mijn Nokia E51 kan ik de proxyserver gewoon leeglaten. Daarom kreeg ik bij SIP-bellen geen FUP Exceeeded, terwijl ik dat op hetzelfde adres met MobileVoip (van Rynga) wel kreeg.
Na de meeste recente upgrade van het SmsDiscount-programma kost elke belletje opeens geld. Na een downgrade niet meer, maar de spraakkwaliteit was wel veel belabberder. Ik bel nu dus met X-lite en dat werkt prima. Eigenlijk klinkt het nog beter als met de standaard software.
Ik snap het ff niet meer! Liggen bij jullie ook alle voipbuster websites eruit? Ik heb er een paar geprobeerd, maar het is allemaal "Server niet gevonden"....
http://www.voipbuster.com
http://www.voipstunt.com
http://www.sipdiscount.com
http://www.internetcalls.com
http://www.voipcheap.com
http://www.12voip.com
check het via >> http://downforeveryoneorjustme.com/Grub schreef op donderdag 11 november 2010 @ 15:44:
Ha mensen,
Ik snap het ff niet meer! Liggen bij jullie ook alle voipbuster websites eruit? Ik heb er een paar geprobeerd, maar het is allemaal "Server niet gevonden"....
http://www.voipbuster.com
http://www.voipstunt.com
http://www.sipdiscount.com
http://www.internetcalls.com
http://www.voipcheap.com
http://www.12voip.com
Had er vanmiddag ook een tijdje last van, inmiddels werken de sites weer.
[ Voor 41% gewijzigd door joepboris op 11-11-2010 17:15 ]
in de log van het modem staat: SIP Response Error :method:INVITE Rsp code:487
Edit: met de google dns lukt bellen weer, maar de website van poivy kan ik nog steeds niet bezoeken.
Het lijkt me geen toeval dat alle betamax-sites onbereikbaar zijn via Telfort. Is dit een actie om hun eigen bellen via internet af te dwingen?
[ Voor 57% gewijzigd door andreas2005 op 12-11-2010 17:17 ]
Het ligt dus aan Telfort, andere providers hebben dit probleem niet.andreas2005 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 17:12:
Met welke dns-servers lukt het je wel dan? Ik zit ook bij Telfort, en heb hetzelfde probleem.
Edit: met de google dns lukt bellen weer, maar de website van poivy kan ik nog steeds niet bezoeken.
Het lijkt me geen toeval dat alle betamax-sites onbereikbaar zijn via Telfort. Is dit een actie om hun eigen bellen via internet af te dwingen?
OpenDNS 208.67.222.222 - 208.67.220.220
[ Voor 6% gewijzigd door joepboris op 12-11-2010 17:29 ]
Wat gebruik je tegenwoordig dan? Voor mij is het nog steeds ongeevenaard als je de juiste klonen gebruikt.wouterDE schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 17:36:
haha voipbuster, vroeger heb ik dit veel gebruikt om gratis te bellen
/▌
[ Voor 5% gewijzigd door Jazco2nd op 13-11-2010 12:12 ]
Het is nog goedkoper als ik dacht, de 12,36 (BTW) koste eigenlijk maar 9 euro omdat het in dollars is. Het ziet er wel een beetje anders uit als andere betamax diensten en ik kon mijn voipbuster loginnaam registreren dus het draait denk ik niet helemaal op hetzelfde platform.Marzman schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 19:15:
Schijnbaar gebruikt niemand VoipalotEr zijn ook geen Freedays voor Nederland, wel zijn mobiele nummers goedkoper (6 ct zonder de btw, al is er een starttarief) en sommige betaalde landen zijn een stuk goedkoper als in Rynga of Jumblo.
Nu maar eens instellen in mijn router
[ Voor 31% gewijzigd door Marzman op 13-11-2010 14:25 ]
/▌
En: kunnen we allebei op hetzelfde moment bellen? Vast niet, tenzij er niemend is die dit controleert....
Misschien zijn er mensen met een smartphone die bellen via hun Wifi thuis via voipbuster, en die deze vraag kunnen beantwoorden? Als je dan ook nog een vaste telefoon hebt, die ook uitbelt via voipbuster, kun je eveneens in de verleiding komen twee keer met hetzelfde account uitgaand te bellen.
Ik kan zelf even proberen of dit lukt met de softphone (het programmaatje) van Justvoip. Kan ik daarmee bellen als de vaste lijn ook al uitgaand een gesprek heeft? Verschil is nog wel dat de softphone niet via SIP werkt, en dat de softphone in dat geval hetzelfde IP-adres heeft als de vaste lijn.
Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?
HJ
PS: ik had gistermiddag een storing met bellen. Was om 18u voorbij, denk ik. Mijn internet gaat via Telfort.
[ Voor 4% gewijzigd door henkjanj op 13-11-2010 14:57 ]
Ik gebruik tegenwoordig CsipSimple voor Android, zo'n beetje de beste app denk ik voor voip/sip op android. Gebruik geen PBXes meer. Het grappige is dat zowel mijn vaste lijn (Zyxel/Telfort) als mijn mobiel overgaan. Oftewel, ze zijn beide geregistreerd (Budgetphone). Volgens mij zou dat niet moeten kunnen, je kan immers ook niet met je email op 2 plekken tegelijk inloggen...
Budgetphone staat inloggen op 2 verschillende locaties tegelijk toe, betamaxklonen niet. Die hebben dan ook nog eens problemen met pbxes icm free minutes heb ik begrepen....Jazco2nd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 15:50:
Als je dat wil moet je PBXes gebruiken, dan kan je met zoveel apparaten als je wil 1 of meerdere in- en of outbound accounts gebruiken. Maar gratis PBXes is weleens down.
Ik gebruik tegenwoordig CsipSimple voor Android, zo'n beetje de beste app denk ik voor voip/sip op android. Gebruik geen PBXes meer. Het grappige is dat zowel mijn vaste lijn (Zyxel/Telfort) als mijn mobiel overgaan. Oftewel, ze zijn beide geregistreerd (Budgetphone). Volgens mij zou dat niet moeten kunnen, je kan immers ook niet met je email op 2 plekken tegelijk inloggen...
Wordt je caller-id goed weergegeven bij jou met csipsimple? Bij mij werkt dat niet. Heb dit ook aangemeld bij de developer. Met sipdroid werkt het wel.Jazco2nd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 15:50:
Ik gebruik tegenwoordig CsipSimple voor Android, zo'n beetje de beste app denk ik voor voip/sip op android.
Twee gelijktijdige gesprekken kan, ziehenkjanj schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 14:55:
En: kunnen we allebei op hetzelfde moment bellen? Vast niet, tenzij er niemend is die dit controleert....
PS: ik had gistermiddag een storing met bellen. Was om 18u voorbij, denk ik. Mijn internet gaat via Telfort.

Wel van af één lokatie, maar 2 verschillende uitgaande nummers en ander gesprek van Fritzbox(poort 5060) het gesprek naar PL mobiel was van Siemens C470IP(poort 45060). Dus niet helemaal antwoord op vraag. Van 2 verschillende IP's gelijktijdig bellen weet ik nog niet. Dit account staat overigens wel in andere Fritzbox op andere lokatie geregistreerd, maar nooit gelijktijdig gebeld vanf beide lokaties.
Ik ook donderdag en vrijdag storing(Telfort), op andere lokatie(xs4all) niet.henkjanj schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 14:55:
Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy
Get 1 YEAR OF UNLIMITED FREE CALLS to LOTS of popular destinations for just € 15,- . This offer includes € 10,- of calling credit.
gestonken!
De truc is dat ze per elke call 3.9 cent rekenen. Staat onder de UNLIMITED FREE lijst.
Zo UNLIMITED is het dus echt niet! Ik bel regelmatig naar duitsland en heb nu al 3 keer de melding "(FUP exceeded)" gekregen. Het langste dat ik gebeld heb is 28 min.
Iemand een goed alternatief voor voipbuster? Dit vind ik gewoon oplichting, vooral de grote meldingen FREE UNLIMITED.
Ik bel trouwens via een Vigor 2130VN SIP.
[ Voor 3% gewijzigd door Kelfox op 15-11-2010 21:52 ]
Jazco2nd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 20:21:
(...)
Zo kwam voor mij JustVoip als beste uit de bus, 120 freedays. En voor die enkele keren dat ik een NL mobiel bel is het ook goedkoop.
Die is voor mij ook goedkoop (starttarief maakt niet zo veel uit bij lange gesprekken en de niet free locaties zijn ook goedkoper en dat year aan freecalls maakt eigenlijk ook weinig uit, dat heb ik by Rynga nu ook omdat ik toch binnen 120 dagen steeds moest opwaarderen). Maar Voipalot is nog een stukje goedkoper (niet gratis, dus voor NL is het duurder), alleen loopt dat volgens mij via servers in de US (je betaald ook in dollars) waardoor je iets eerder een echo op je lijn hebt.Kelfox schreef op maandag 15 november 2010 @ 21:52:
Ik ben dus ook in de truc
Get 1 YEAR OF UNLIMITED FREE CALLS to LOTS of popular destinations for just € 15,- . This offer includes € 10,- of calling credit.
gestonken!
De truc is dat ze per elke call 3.9 cent rekenen. Staat onder de UNLIMITED FREE lijst.
Zo UNLIMITED is het dus echt niet! Ik bel regelmatig naar duitsland en heb nu al 3 keer de melding "(FUP exceeded)" gekregen. Het langste dat ik gebeld heb is 28 min.
Iemand een goed alternatief voor voipbuster? Dit vind ik gewoon oplichting, vooral de grote meldingen FREE UNLIMITED.
Ik bel trouwens via een Vigor 2130VN SIP.
De FUP is 5000 minuten per maand op VBP en is eigenlijk helemaal geen FUP maar een limiet
[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 15-11-2010 23:33 ]
/▌
Voipbuster alternatieven?
/▌