Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• JeroenE
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
JeroenE schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 10:19:
Ik heb geen hub die ik tussen mijn router en modem kan inzetten zodat ik kan zien wat er daadwerkelijk voor uitgaande SIP berichten worden gestuurd. Wellicht moet ik eens kijken of ik wat kan vinden waardoor dat wel lukt.
Uiteindelijk werkt alles weer. Een paar dingen die zijn veranderd: ik heb weer OpenWrt op mijn (nieuwe) router draaien, ik heb een nieuwe ISP, ik heb wat lopen rommelen met de instellingen in Asterisk (degeen die het meest hielp was regseconds=3600 in sip.conf erbij) en waarschijnlijk ook niet heel onbelangrijk: ik heb het (voorgeprogrammeerde) nummer in een mobieltje die ik gebruikte om naar het voipnummer te bellen eens heel goed nagekeken en twee getalletjes omgedraaid. Ik vermoed dat het laatste de grootste boosdoener was....

• jelzl
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 25-11-2010
Mensen help!!!! ik gebruik inmiddels linksys papT2. maar sinds kort heb ik een nieuwe modem van KPN ExperiaBox Thomson.... blijkbaar laat Thomson linksys niet inloggen bij alle sip die ik ken zo als voipbuster,justvoip,freecall enz. maar wat raar is dat sip.sipnet.ru laat die wel inloggen , maar het probleem is dat deze server niet voip bediend in Nederland. Iemand heeft mij geadviseerd om een router tussen linksys en Thomson te plaatsen,maar dan is alles het zelfde sip.xxxx.ru doet het sip.xxxxx.com doet het niet. wie weet waar de oorzaak kan zijn ? graag hoor ik reactie.

• jelzl
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 25-11-2010
betreft poort 5060 en 5061 daar ziet geen probleem. sip.sipnet.ru werkt ook met poort 5060.
Als je een beetje zoekt op internet ligt het toch aan die poorten. Ik denk dat je er weinig aan in kan stellen zonder hulp van KPN?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Henkie-Jan
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 19-04 18:35
Op 8-12 stond er bij ons dit onderstaande in het bel overzicht. Terwijl wij nog wel freedays hadden. Meer die dit hadden, of zaten we over de 300 belminuten per week heen?

2010-12-08 20:16:59 +3152****** 00:15:25 € 0.439

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Net opgewaardeerd en het viel me al op dat het een paar cent goedkoper geworden was.
Op de factuur staat nu Dellmont Sarl in plaats van Betamax en die zitten in Luxemburg wat een wat lager btw tarief heeft dan Duitsland wat dat verschil veroorzaakt.

http://www.dellmont.com/

• Skinkie
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

sambalbaj schreef op zondag 12 december 2010 @ 20:07:
Net opgewaardeerd en het viel me al op dat het een paar cent goedkoper geworden was.
Op de factuur staat nu Dellmont Sarl in plaats van Betamax en die zitten in Luxemburg wat een wat lager btw tarief heeft dan Duitsland wat dat verschil veroorzaakt.

http://www.dellmont.com/
Die zijn vast blij uit Duitsland weg te zijn. Wat een @#$@(*$-organisatie is die belastingdienst daar.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Henkie-Jan
Je kan trouwens nu ook via BelBuget via een carrier bellen hoorde ik. Mensen die hier ervaring mee hebben? Aangezien ik BelBuget als backup lijn heb voor 12voip...a

• Coenen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21:21

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

@Marzman, gebruik jij voipbuster via je Zyxel modem van Telfort? Dit ben ik namelijk van plan. Ik vraag me alleen af wat er gebeurd als ik de voipbuster applicatie op een andere PC start. Dan kan ik waarschijnlijk niet meer met voipbuster bellen via m'n Zyxel modem?! Dat zou opzich nog ok zijn. Maar als ik die PC uitzet, gaat de Zyxel dan weer inloggen bij voipbuster?

• elsinga
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 17:09
Je kunt rustig meerdere SIP devices tegelijk bij Voipbuter (en abdere Finarea klonen) laten inloggen, maar tegelijk SIP en de eigen client werkt niet. De client gaat dan offline.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, AC2E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• Ora et Labora
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 16:15
Coenen schreef op maandag 13 december 2010 @ 21:06:
@Marzman, gebruik jij voipbuster via je Zyxel modem van Telfort? Dit ben ik namelijk van plan. Ik vraag me alleen af wat er gebeurd als ik de voipbuster applicatie op een andere PC start. Dan kan ik waarschijnlijk niet meer met voipbuster bellen via m'n Zyxel modem?! Dat zou opzich nog ok zijn. Maar als ik die PC uitzet, gaat de Zyxel dan weer inloggen bij voipbuster?
+ dat de Zyxel (ik gebruik hem ook van Telfort) steeds weer opnieuw gaat proberen te registreren.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

De Zyxel logt inderdaad vanzelf weer opnieuw in, deze tijd zou je kunnen veranderen maar met de defaults werkt het prima. Zo vaak zal je de software ook niet meer nodig hebben als je sip gebruikt.
elsinga schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 08:00:
Je kunt rustig meerdere SIP devices tegelijk bij Voipbuter (en abdere Finarea klonen) laten inloggen, maar tegelijk SIP en de eigen client werkt niet. De client gaat dan offline.
Is dat zo of lijkt dat zo? (het kan ook zijn dat de client nog niet door heeft dat hij geen verbinding meer heeft) Rinkelen er dan meerdere telefoons op meerdere accounts tegelijk?

[Voor 46% gewijzigd door Marzman op 14-12-2010 13:10]

/▌

• Wortelstok
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 13:47
Marzman schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 13:09:
[...]
Is dat zo of lijkt dat zo? (het kan ook zijn dat de client nog niet door heeft dat hij geen verbinding meer heeft) Rinkelen er dan meerdere telefoons op meerdere accounts tegelijk?
Het is zo. alleen de eigen client speelt op bij bigamie. En dan rinkelt ook alles tegelijk tot je er een opneemt.

[Voor 4% gewijzigd door Wortelstok op 14-12-2010 13:24]

• Coenen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21:21

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Thx voor de replies. Ik vaak van huis, dan gebruik ik de client om een phone2phone verbinding op te laten zetten. Vandaar mijn vraag. Thuis via Sip, als ik niet thuis ben via Client.

• nlboy
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 11:30

nlboy

Alles kitz?

Als ik nu een account aanmaak in de USA, kan ik deze ook gewoon gebruiken in Nederland? Want ik zag op de Wikipedia pagina dat wanneer je een account aanmaakt slechts één ip-adres kan gebruikt worden.
nlboy schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 19:25:
Als ik nu een account aanmaak in de USA, kan ik deze ook gewoon gebruiken in Nederland? Want ik zag op de Wikipedia pagina dat wanneer je een account aanmaakt slechts één ip-adres kan gebruikt worden.
vziw is dat geen probleem, binnen eu kun je ook rustig accounts 'transporteren'.
Meerdere IP's is geen probleem, aleen tegelijkertijd is lastig en meerdere accounts op 1 IP ook.

specs

• elsinga
Meerdere accounts op 1 IP is totaal geen probleem hoor. Ik draai hier thuis met minimaal 3 verschillende Finarea accounts tegelijk.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, AC2E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• Krypt
  • Registratie: april 2000
  • Nu online
Denk dat die 3 Finarea allemaal op 1 extern IP draaien; het gaat om de internet source addresses. Als je met meerdere tegelijk inlogt kan het zijn dat je penalty krijgt. Maar het hoeft niet; toen ik op vakantie was in schotland heb ik via sip ingelogd op voipbuster en daarmee gebeld. Tegelijkertijd belde mijn schoonmoeder, die bij ons was, naar iemand anders; en dat viel beide binnen de freedays.

Het blijft een beetje vaag wat wel en niet mag bij Betamax.

Pvouput live

Ze hebben gewoon software driaaien die dat controleert. Kan natuurlijk zijn dat die ook niet alles detecteerd.

Met die software is het dan misschien handiger om een softwarematige sipclient te gebruiken die niet van Voipbuster is. Dan zou je die ook tegelijkertijd moeten kunnen gebruiken.

/▌

elsinga schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 07:47:
Meerdere accounts op 1 IP is totaal geen probleem hoor. Ik draai hier thuis met minimaal 3 verschillende Finarea accounts tegelijk.
Mja ik heb er persoonlijk weinig problemen mee gehad, maar als je op 1 account je freedays erdoor gebeld hebt, zijn de gesprekken met een ander account vervolgens ook betaald.
Nu kan ik natuurlijk best een IP wisselen om dat weer te ondervangen, maar dat is niet bij elke ISP mogelijk...

specs

• Windstorm
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22-03 14:09
hakuin schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 18:58:
Ik heb een voipbuster-account met een nummer dat ik een tijdje niet gebruikt heb.

Nu krijg ik bij inloggen de volgende mededeling:

Username and/or password incorrect (error 6, 1)

(if you are a voipbuster-pro customer, use the login on the voipbuster-pro website. Go here )

Click here to go back to the voipbuster login page

Als ik mijn wachtwoord opvraag, krijg ik dat gewoon per mail, maar inloggen lukt niet.

Word je account soms opgeheven? Omdat je het een tijd niet gebruikt hebt (stond geloof ik nog wel beltegoed op).
Heb dit probleem ook bij de softphone krijg ik error: 50

Heb een klacht ingediend, waarbij je moet inloggen, dat kan niet dus gedaan via een ander account.
In eerste instantie een staandaard antwoord dat ik de softphone moet herinstalleren wat natuurlijk niks uitmaakte.
In tweede instantie doodleuk dit antwoord gekregen:
These accounts became inactive because they haven't been used for over a year.

Kind regards,

Customer service.
Wist niet dat dat kon gebeuren heb hier ook nooit iets overgelezen of een bericht over ontvangen.
Het staat ook niet vermeld in de FAQ.
Totaal heb ik dit bij 3 accounts waarbij er op een nog beltegoed stond, dacht ik.

Meer mensen dit probleem of iemand die weet waar deze voorwaarden vermeld staat.
Vind de klantenservice dus weer belabberd maar dat wist ik al.

• rleever
  • Registratie: februari 2006
  • Niet online
Ik haak nog maar even aan op dit topic. Ik heb sinds begin maart een ziggo lijn met daarop een fritzbox. deze hangt nu achter een dlink 655 router als ATA en 100mb (extra poorten) switch.
Ik bel uit met de fritzbox via nonoh.net (familie van voipbuster maar dan wat goedkoper met 06 nummers in NL).

Nu kan ik sinds half december niet meer uitbellen met de voip op de fritzbox. In de interface van de fritzbox is er wel een verbinding maar als ik probeer uit te bellen gaat er iets mis. De telefoon geeft drie piepjes en daarna gaat de telefoon over aan de andere kant. Dat is echter de automatische backup van de ziggo telefoonlijn. In de fritzbox krijg ik nu een foutmelding 503
Mijn beltegoed is nog goed en ik heb ook nog freedays. Deze week heb ik dus nog niet gebeld met de voip dus ik zit niet aan de wekelijkse limiet van 300 minuten.

Als ik het losse programmaatje op de pc gebruik krijg ik wel verbinding. Rara....

• JeroenE
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
In mijn asterisk config heb ik zowel sip.voipbuster.com als sip1.voipbuster.com opgenomen. Als ik dat niet doe dan werkt het ook heel vaak niet. Ik weet niet of je dat in je fritzbox ook kwijt kan, maar ik heb nu geen problemen meer met voipbuster.

• woekele
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Je hebt dus eerst een (router/)modem van ziggo, dan een router (d-link) en dan nog een router (fritzbox) daar weer achter? Vraag je dan niet eens beetje om problemen? Of snap ik je uitleg verkeerd ;)
Het Ziggomodem is volgens mij geen router en de fritzbox gebruikt hij zoals hij het zegt als ATA (het is dan ook een adslmodem eigenlijk). Dus op zich heeft hij maar een router.

Maar om het echt uit te sluiten kun je de fritzbox rechtstreeks op het Ziggomodemaansluiten. Uitgaand bellen zou eigenlijk bijna alitjd moeten werken, meestal loopt inkomend verkeerd door nat-constructies fout.

/▌

• MemeRaiZ
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 19-04 19:41
Hi,

Wat raden jullie mij aan?

huidige situatie:
geen telefoon
telefonie bij provider (OBN) aanmelden, kost €12,50 p/m
doel: telefoneren naar vast telefoonnummer

gewenste situatie:
een draadloze (wifi?) telefoon voor bellen naar vaste nummers
geen telefonie afnemen bij providor, maar iets van voipbuster of andere opties?

gemiddeld zal er 1 keer per dag gebeld worden...

Ik hoor graag van jullie!
Ik denk dat iedereen hier wel een betamax kloon aanraad. Voipbuster of Rynga en eventueel als je een normaal inkomend nummer wilt (ipv zo'n nomadennummer wat ze nou weggeven) een Budgetphone prepaidnummer.

Een ata met een normale dect (of je adslmodem als het daar geschikt voor is, bij Telfort kan dat bijvoorbeeld) is nog steeds een stuk goedkoper dan de echt ip-telefoons. Geen idee waarom die dingen zo duur blijven.

/▌

• Krypt
  • Nu online
OBN=OnsBrabantNet; hij heeft dus geen ADSL modem met SIP functionaliteit. Dus, zoals Marzman zegt, gewoon een ATA kopen en daar een telefoon op aansluiten; dat is het goedkoopste.
Natuurlijk kan je ook een WiFi SIP phone kopen die je dan overal neer kan leggen maar die krengen zijn belachelijk duur.

Pvouput live

• MemeRaiZ
Ok samengevat zijn mijn opties:

• ATA modem ertussen met een DECT telefoon

• WIFI SIP telefoon ( zoiets als deze http://www.callvoip.nl/index.php?cPath=37 ?)

Zijn er nog populaire cq nieuwe modellen die ik mee kan nemen in mijn keuze?
Ik neig momenteel naar een WIFI SIP Telefoon...
Als je dat er aan uit wilt geven zijn het wel mooie dingen, ik heb zelf zoiets dat een investering om goedkoper te kunnen bellen niet meer dan een paar tientjes mag kosten. Ik denk ook dat die ip-telefoons nog een stuk goedkoper zullen worden (of normale GSM's worden ip-telefoons op den duur).

Siemens heeft ook een aantal toestellen met ipfunctionaliteit, die staan oa hier tussen:
http://www.budgetphone.nl...e159160b4775f325d83d4eb2b

/▌

• elsinga
Ik gebruik tot volle tevredenheid de Siemens Gigaset S685IP. Ondersteunt 6 SIP accounts tegelijkertijd (plus een analoge aansluiting), dus hier thuis draaien 2x VB inkomend en 3x Poivy uitgaand. ;)

Ik heb afgelopen vakantie nog een C470 IP in Spanje neergezet, is idd prijzig, maar kan in dit geval makkelijk uit.
Ik prefereer DECT boven wifi wegens accu-gebruik, wifi is alleen handig als je regelmatig ergens anders wilt bellen(wat ook een hele reeks aan problemen meebrengt) Dit kun je echter met de gemiddelde smartphone ook wel.Als je gewoon thuis wilt bellen met een SIPtoestel is DECT het goedkoopst naar mijn mening.

specs

• Jan-E
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 17-04 18:08
Thuis gebruik ik gewoon mijn Nokia E51 of mijn HTC Desire. Hebben beide Wifi en SIP-functionaliteit aan boord.

• MemeRaiZ
Daar had ik nog niet aan gedacht... Welke SIP gebruik je als ik vragen mag voor je windows mobile?

• Blackminister
  • Laatst online: 13-04 16:29
elsinga schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 13:29:
Ik gebruik tot volle tevredenheid de Siemens Gigaset S685IP. Ondersteunt 6 SIP accounts tegelijkertijd (plus een analoge aansluiting), dus hier thuis draaien 2x VB inkomend en 3x Poivy uitgaand. ;)
Ik heb ook interesse in de aanschaf van deze Siemens Gigaset.Ik hoef hiervoor geen specifieke modem te komen? Die zal gewoon werken met m'n huidige Dlink 635-router ?

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

• elsinga
Aangezien de Gigaset alleen uitgaande (en dus op willekeurige poorten aan jouw kant) verbindingen opzet zou het geen probleem mogen geven.

• Tallguy
  • Registratie: augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Robert,

Is Poivy zoveel goedkoper met uitgaande gesprekken (vaste lijn primair) dan VB? En kan je in die Gigaset rules aanmaken dat je voor het een bijv VB gebruikt en voor 06 nr's die Poivy? Het zou trouwens ook mooi zijn als je in die Gigaset een rule kan maken dat je bijv voor Ziggo onderling bellen helemaal geen VB of Poivy gebruikt. Scheelt het starttarief :)

specs | 3360wP met SE3000

• Krypt
  • Nu online
VB heeft geen starttarief als je nog freedays heb; dus die rule hoef je niet perse te hebben lijkt me.

Pvouput live

• elsinga
Kensei schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 15:09:
Robert,

Is Poivy zoveel goedkoper met uitgaande gesprekken (vaste lijn primair) dan VB? En kan je in die Gigaset rules aanmaken dat je voor het een bijv VB gebruikt en voor 06 nr's die Poivy? Het zou trouwens ook mooi zijn als je in die Gigaset een rule kan maken dat je bijv voor Ziggo onderling bellen helemaal geen VB of Poivy gebruikt. Scheelt het starttarief :)
Poivy is goedkoper naar mobiele nummers en heeft nog 90 freedays bij opwaarderen met 10 euro. Het kan nu nog goedkoper trouwens, bij Rynga bijvoorbeeld. Maar ik heb mijn Poivy accounts al een paar jaar, toen was Poivy het goedkoopste voor NL mobiel en hadden ze ook gratis bellen naar Duitsland/US/UK in het pakket bijvoorbeeld.

Kijk zelf maar: http://progx.ch/home-voip-prixbetamax-3-1-1.html

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Niet helemaal ontopic, maar aangezien er meer mensen zijn die de S685IP hebben: Ik heb deze telefoon gekocht, ingericht, Voipbuster werkt prima. Dailingrules gemaakt zodat 06 nummers (nu nog) via Ziggo loopt (ik ga kijken naar een alternatief). andere nummers gaan via voipbuster. Een aantal Ziggo nummers gaan via Ziggo want dat is gratis.
Nu zit ik alleen nog met de voicemail. Die is in het Engels. Mijn oude handset, een S79H was gekoppeld aan mijn oude centrale, ook gigaset 4015 basisstation. Daar was de voicemail altijd NL.BIj de S685IP is de voicemail UK. Ik zie alleen geen optie om 'm in het NL te krijgen. Vermoedelijk heb ik dan een internationaal model (gekocht bij BesteKeus). Is het echt niet aan te passen? Of moet ik dan maar mijn eigen tekst inspreken?

EDIT: ook Intervoip gekozen voor 06 nummers maar die stuurt mijn nummer niet mee. Wat is dat nou weer 8)7

[Voor 6% gewijzigd door Tallguy op 22-01-2011 15:18]

• AtRi
  • Laatst online: 19-04 17:01
Je zal je nummer wel moeten verifiëren oid. Als het een VB-kloon is kan dat alleen via de pc-applicatie.

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

@AtRi: okay, zal ik proberen

EDIT: GSM pakt ie wel maar nog steeds mijnhuisnr niet ook al staat het verified vinkje er. :?

[Voor 63% gewijzigd door Tallguy op 22-01-2011 17:59]

• AtRi
Heb je in de Siemens ook iets veranderd? Ik heb een Fritzbox, ik meen me te herinneren dat ik als "Internet nummer" het nummer op moest geven dat ik wil "meesturen" en daarnaast moet je het ook geverifieerd hebben natuurlijk.

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Alles werkt nu naar behoren. Het lijkt wel alsof intervoip een timingsissue had ofzo (wat kan gebeuren). Bel nu gratis naar een aantal mensen die ook op Ziggo zitten met Ziggo of via de Gigaset eigen lijn (dat is een soort HD kwaliteit). Alle 06 nummers lopen via InterVoIP en de rest via VoIPBuster :)

• ma9ma
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 19:26

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Ik heb via VoipbusterPRO nog nooit (al 2 jaar) voor elkaar gekregen dat mijn telefoonnummer doorgegeven werd zodat de gebelde kan zien dat ik bel. Dit is zover ik weet geen instelling aan VoipbusterPro kant maar ik kan in de modem ook niets vinden wat hierop zou moeten duiden (in mijn vorige modem ook niet trouwens). Heeft iemand dit wel voor elkaar gekregen? Zo ja, hoe?

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

• aart44
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 07:39
ma9ma schreef op maandag 24 januari 2011 @ 15:59:
Dit is zover ik weet geen instelling aan VoipbusterPro
Echt wel ga naar het progje Voipbuster PRO op je PC en edit je profiel bij Opties telefoonnummers en haal het vinkje weg bij geen afzender en vink het nummer aan dat je meegestuurd wil hebben.
Het nummer moet wel gecontroleerd zijn maar dat kun je daar dan ook gelijk doen.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Vervelende is alleen dat ie altijd roept dat mijn nummer 'invalid' is (08787 XS4All nummer). Als ik dat nummer bel van mijn vaste lijn gaat die toch echt gewoon over. Wat hun probleem nou is snap ik niet. Ik heb geloof ik elke variant geprobeerd (00318787, +318787, 318787, en varianten met 3108787) maar lauw loene.

• AtRi
Dat XSAll nummer is dus ook een voipnummer, als je die account gegevens invoert in een een softphone (X-Lite
bijvoorbeeld) en je laat je daarop bellen dan werkt het waarschijnlijk wel. Ik heb hetzelfde gehad met m'n Budgetphone nummer dat maar niet wilde verifiëren bij 12Voip.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Dat XS4All nummer staat gewoon als een van mijn twee SIP accounts aangemeld in mijn modem. Ik zie niet in hoe een SIP aanmelding van een softphone nu wezenlijk anders zou zijn.

• AtRi
Dat zie/zag ik ook niet, maar het werkte wel............. :*)

Edit: Als je XS4ALL hebt heb je ws een Fritzbox, heb ik ook maar dan met Telfort. Wie weet ligt het wel aan de FB.

[Voor 49% gewijzigd door AtRi op 24-01-2011 22:41. Reden: Toevoeging]

• sylvesterrr
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 13:17
Die voipbuster client beschouwt het 08787-nummer blijkbaar gewoon niet als een geldig telefoonnummer. Of je nou via een ATA, hardphone of softphone zal dan niets uitmaken. :)

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik gebruik een Zyxel 2602HW-63C. Overgenomen van iemand die het waarschijnlijk van Telfort heeft gehad. De firmware is volgens mij ook een beetje vertelfort maar werkt in principe wel allemaal.

Het ene SIP account is daarin ingesteld op VoipBuster Pro en het andere op XS4All.

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

aart44 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 16:28:
[...]

Echt wel ga naar het progje Voipbuster PRO op je PC en edit je profiel bij Opties telefoonnummers en haal het vinkje weg bij geen afzender en vink het nummer aan dat je meegestuurd wil hebben.
Het nummer moet wel gecontroleerd zijn maar dat kun je daar dan ook gelijk doen.
Krijg nou tandjes. Ik zag die clientprogjes altijd als noodzakelijk kwaad: nodig om een account aan te maken. Want er mee bellen doe ik nooit. Dus daarna meteen weer verwijderd van mijn PC. Blijkt daar juist de instelling te zitten. En dat terwijl ik online wel wat instellingen kan invoeren maar deze niet. Dank!

ma9ma schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 07:57:
[...]

Krijg nou tandjes. Ik zag die clientprogjes altijd als noodzakelijk kwaad: nodig om een account aan te maken. Want er mee bellen doe ik nooit. Dus daarna meteen weer verwijderd van mijn PC. Blijkt daar juist de instelling te zitten. En dat terwijl ik online wel wat instellingen kan invoeren maar deze niet. Dank!
Het is een beetje apart want er zijn ook klonen waar je wel webbased alles aan kan maken of die niet eens een programma hebben. Je kan al redelijk wat via de website, maar wat precies dat scheelt ook nog per programma.

/▌

• ma9ma

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Marzman schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 13:11:
[...]

Het is een beetje apart want er zijn ook klonen waar je wel webbased alles aan kan maken of die niet eens een programma hebben. Je kan al redelijk wat via de website, maar wat precies dat scheelt ook nog per programma.
Ik heb het nog eens nagekeken, maar online kan ik van alles wijzigen, behalve nummerdoorgave. Wat ook vreemd was is dat ik via de website 3 telefoonnummers heb geverifieerd. Via de softclient kwam maar 1 van de 3 (een mobiele nummer) als geverifieerd terug. De overige 2 waren wel zichtbaar maar niet geverifieerd. Ik moest dus nog eerst mijn huistelefoon verifiëren. Maar maakt niet uit, nummerdoorgifte werkt nu gewoon.

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 21:05
Wat irritant dat internetproviders nog steeds modemrouters leveren MET voip functionaliteit maar waar je niet zelf SIP accounts kan instellen!
Zo ook Caiway.. ben gaan zoeken naar een ATA adapter maar dan is er nog een nadeel: die dingen kosten al gauw 50 euro! :(
De meeste kabelproviders werken niet met SIP en hebben ook geen normaal internet op het telefoniegedeelte zitten dus dan zou je er nog niks aan hebben. Je kunt natuurlijk je provider er op selecteren, bij XS4ALL en Telfort mag je het wel zelf instellen, bij andere providers ook maar niet in hun hardware.

/▌

• Krypt
  • Nu online
Jazco2nd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 00:51:
Wat irritant dat internetproviders nog steeds modemrouters leveren MET voip functionaliteit maar waar je niet zelf SIP accounts kan instellen!
Zo ook Caiway.. ben gaan zoeken naar een ATA adapter maar dan is er nog een nadeel: die dingen kosten al gauw 50 euro! :(
Je kunt ook zoeken naar een speedtouch en die instellen en gebruiken als ATA; de speedtouch 716 of 780 zijn wel voor een zacht prijsje te vinden (vooral ISDN versies). Heb net op marktplaats zelfs een gratis 716 gezien. Misschien is dat een optie. Weet alleen niet of je ook goed een STUN server kunt invullen; heb had eerst een ISDN speedtouch hangen achter een non-voip modem in bridgemode.

Pvouput live

• Geurt-kun
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17-04 16:01

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Kan iemand mij uitleggen hoe ik de p-2601hn-f1 van Telfort instel voor voipbuster zonder vast telefoonnummer?
Zie het plaatje http://www.flickr.com/photos/58930402@N02/5402307790/ voor de resultaten.

Edit: Opgelost, waarschijnlijk verkeerd wachtwoord gebruikt.

[Voor 13% gewijzigd door Geurt-kun op 01-02-2011 12:25. Reden: Opgelost]

2k op west bij Pv Output

Anoniem: 62011

Gisteren werd ik uitgelogd en kan ik niet meer inloggen. Ik krijg de melding: "Sorry, door een onbekend probleem kunnen wij u niet aanmelden op dit moment.". Op de voipbuster website kan ik ook niet meer inloggen waardoor ik klantenservice niet kan bereiken. Als ik het wachtwoord opvraag krijg ik wel het juiste wachtwoord opgestuurd. Help.
Kun je wel inloggen met de client/sip? (weet niet wat je normaal gebruikt)

/▌

• Stanl-Y
  • Laatst online: 09-01-2013
Is er iemand die me even de juiste richting op kan sturen? Het volgende is namelijk het geval:

Ik heb mezelf twee Philips VP6500 toestellen aangeschaft. Beestjes die voorheen door KPN aangeboden werden voor internet + bellen. Hierin is de firmware al "geupdate" zodat er een willekeurige SIP provider gebruikt kan worden. 1 voor mijn vriendin, 1 voor mij. De telefoon ingesteld met mijn voipbuster account en gewoon verbonden met het huidige wifi netwerk van mij. Een belletje naar een ander voipbuster gebruiker werkt perfect!

Nu alleen het volgende, als men kameraad mij wil bellen via zijn voipbuster account dan sta ik niet online. Waardoor ik niet bereikbaar ben. Als ik mij vervolgens ook inlog in de softphone, ben ik alleen te bereiken via de softphone. Terwijl de hardphone ook verbonden is.

Kortom, uitgaand wil perfect! Alleen inkomend is nog een probleem.

Zie ik nu iets kleins over het hoofd?

[Voor 3% gewijzigd door Stanl-Y op 03-02-2011 10:16]

Waarschijnlijk moet je nog iets instellen (of nat instellen op je router of een stunserver gebruiken) om de connectie open te houden met die hardware. Als je zelf belt wordt er een nieuwe connectie opgezet, als je gebeld wordt natuurlijk niet.

/▌

• Stanl-Y
Marzman schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:10:
Waarschijnlijk moet je nog iets instellen (of nat instellen op je router of een stunserver gebruiken) om de connectie open te houden met die hardware. Als je zelf belt wordt er een nieuwe connectie opgezet, als je gebeld wordt natuurlijk niet.
Dat klinkt aannemelijk. Heb wel een optie stunserver voorbij zien komen. Had het idee dat het te maken had met je gelijdskwaliteit, maar kan het altijd proberen! Bij thuiskomst direct even aanpassen.

• AtRi
Ik neem aan dat je ook een aantal poorten moet forwarden van je router naar je voip-phone of misschien upnp aanzetten.

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ik hoef met mijn ip-phone geen poorten te forwarden, geen upnp, geen stun.

Zorg dat de keep-alive period niet te hoog staat (als je dat tenminste kan instellen) en heeft je router/wifi-ap misschien sip-alg? dat moet bij mij uit, anders krijg ik ook dit soort issues.

• sylvesterrr
Stanl-Y schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 10:15:
(..) Als ik mij vervolgens ook inlog in de softphone, ben ik alleen te bereiken via de softphone. Terwijl de hardphone ook verbonden is. (..)
Voor zover ik weet ondersteunen de verschillende Betamax providers slechts 1 simultane registratie. In dit geval is de laatste registratie geldig (de softphone).

Heb je op je client wel aangegeven dat het zich moet registreren?

• Stanl-Y
woekele schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 18:10:
Ik hoef met mijn ip-phone geen poorten te forwarden, geen upnp, geen stun.

Zorg dat de keep-alive period niet te hoog staat (als je dat tenminste kan instellen) en heeft je router/wifi-ap misschien sip-alg? dat moet bij mij uit, anders krijg ik ook dit soort issues.
Mijn keep alive staat op 0. Expiratie tijd op 3600. Zou je mij kunnen toelichten wat dit precies inhoudt? het modem is een livebox nog van Orange. Kan wel eens wezen dat dat het probleem is, als ik zo wat op internet rond neus. Een simpele zoekactie op "Orange livebox sip" laat een hoop topics zien. Ik krijg nu ook lastig connectie met de voipbuster server.

Morgenavond een test doen bij een maat van mij. Kijken of de telefoons daar beter draaien.

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Als je je aanmeldt op je sip-telefoon, kan je dan gelijk al niet gebeld worden, of pas na een tijdje niet meer?

Als het na een tijdje is, zet je keep-alives eens op 60seconden. Als je gelijk al niet gebeld kan worden, is het best fucked up eigenlijk :P Misschien proberen je telefoon gebruik te laten maken van een andere poort dan 5060? Bijvoorbeeld 5560. Stel dat je modem 5060 apart behandelt, dat probleem heb je dan niet meer.

• briadan
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 10-02-2015
Ik heb opeens een probleem.
Al jaren heb ik een budgetphone-telefoonnummer om gebeld te worden en bel ik naar buiten met voipbuster en laatste jaar met 12voip. Ik gebruik hierbij een SPA-2100. Op line 1 is budgetphone ingesteld en op line 2 12voip. Nooit problemen.
Nu de laatste tijd had ik al problemen met onze twee laptops die draadloos in verbinding staan met het netwerk. Af en toe viel bij de laptops internet weg en na reset modem/router kregen ze weer verbinding.
Op een gegeven moment vielen de laptops weer weg, maar ook de telefoons werkten niet meer. Zowel budgetphone als 12voip (we gebruiken hiervoor twee analoge telefoons, aangesloten op de SPA-2100). Ik legde eigenlijk geen connecties met het ook wegvallen van internet bij de laptops, omdat daarvóór de telefoons hiervan geen last hadden. Ik dacht dat de SPA-2100 zijn tijd had gehad en heb een nieuwe gekocht, de SPA-2102. En deze werkte. De telefoons deden het weer. Totdat de internet-verbinding bij de laptops weer wegviel en nu ook weer de telefoons niet meer werken. Het lag dus niet aan de SPA.

Hoe kan ik dit nu oplossen? Na reset modem/router doen de laptops het weer wel, maar niet de telefoons. Ik heb alle stekkers eruit gehad. Waarschijnlijk moet ik iets wijzigen aan de instelling binnen de SPA. Maar wat?
Kan iemand mij helpen?

• Krypt
  • Nu online
Als de laptops geen internet meer hebben en ook de SPA niet meer (waardoor de telefoons het dus niet meer doen), zou ik eerder gaan kijken naar je router ipv. je SPA opstelling.

Pvouput live

• briadan
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 10-02-2015
Krypt schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 14:30:
Als de laptops geen internet meer hebben en ook de SPA niet meer (waardoor de telefoons het dus niet meer doen), zou ik eerder gaan kijken naar je router ipv. je SPA opstelling.
Het werkt al jaren. En nu de laatste tijd valt plotseling internet (draadloze verbinding) weg bij de laptops (en dus de SPA). Na reset modem/router werkt het internet weer bij de laptops. Maar niet bij de SPA.
Ik heb een alles-in -één van Ziggo. Gebruik niet de telefoon van Ziggo.

De opstelling is: Modem van Ziggo----Router----SPA

Wat zou ik dan ik in de router moeten wijzigen??

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ergste dooddoener voor iemand die support probeert te leveren als iemand een probleem heeft.

Anyway, probeer eens je spa ook uit/aan te zetten nadat je modem herstart is.

[Voor 14% gewijzigd door woekele op 08-02-2011 16:17]

• sylvesterrr
woekele schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 16:16:
[...]

Ergste dooddoener voor iemand die support probeert te leveren als iemand een probleem heeft.
Inderdaad. Wat ik allemaal niet heb gehoord toen ik op een helpdesk van een grote ISP werkte...

Voorbeeldje: "Het heeft altijd gewerkt, en ik heb niets veranderd. (...) Mijn zoontje heeft gisteren geprobeerd zijn PS3 aan te sluiten op het modem, maar dat werkte niet." :+

• Dolan
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 09:45
sylvesterrr schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 18:43:
[...]

Inderdaad. Wat ik allemaal niet heb gehoord toen ik op een helpdesk van een grote ISP werkte...

Voorbeeldje: "Het heeft altijd gewerkt, en ik heb niets veranderd. (...) Mijn zoontje heeft gisteren geprobeerd zijn PS3 aan te sluiten op het modem, maar dat werkte niet." :+
Ach hou op. Ergste die ik heb gehoord:

> "Kunt u mij vertellen welke lampjes op 't modem branden?"
< "Nee"
> "Waarom niet?"
< "Jullie hebben gezegd dat ik 't modem alleen maar aan hoef te sluiten en er dan nooit meer aan hoef te zitten, dat alles automatisch gaat. Ik heb er een muurtje omheen gemetseld"
> "...?! :o "

• 3kes
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 17-08-2015
Vraagje. Ik wil graag sms versturen met m'n android 2.2 telefoon via voipbuster. Heb websms met betamax plugin maar kan maar niet achter de sms domain van voipbuster komen. Heeft iemand een idee?

Via een andere manier mag ook, als ik maar kan smsen via voipbuster op de mobile telefoon.

Thanks!

[Voor 18% gewijzigd door 3kes op 18-02-2011 17:28]

• ogera
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 17-01-2016
3kes schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 17:22:
Via een andere manier mag ook, als ik maar kan smsen via voipbuster op de mobile telefoon.
http://gsm.voipbuster.com/download/voipclient.jar

• Jan-E
  • Laatst online: 17-04 18:08
3kes schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 17:22:
Vraagje. Ik wil graag sms versturen met m'n android 2.2 telefoon via voipbuster. Heb websms met betamax plugin maar kan maar niet achter de sms domain van voipbuster komen. Heeft iemand een idee?
In de Betamax preferences van WebSMS staat "eg: www.rynga.com". Als je een Voipbuster account zelf hebt zou ik daar dus maar www.voipbuster.com invullen. Heb je dat al geprobeerd?

Edit: die voipclient.jar werkt dus niet op mijn Desire met Android 2.3.

[Voor 7% gewijzigd door Jan-E op 18-02-2011 23:31]

• JK
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 14-04 13:19
Ik gebruik al enige jaren VoipBuster, incl. voip-in nummer (zal nu wel standaard zijn) en voorheen een Siemens Gigaset (eco-dect), maar die heb ik ingewisseld en gebruik nu een Grandstream GPX-2000 telefoon. Met de Siemens set nooit problemen, maar de Grandstream wordt soms gebeld door nummer '1' of 'Asterisk' en als je opneemt hoor je niets.

Ik heb bijna het idee dat er misschien een portscan op mijn IP-adres wordt gedaan en de telefoon dan over gaat op het moment dat ze langs de poorten gaan die ik in mijn router (met dd-wrt) heb open staan naar de telefoon. Iemand een idee hoe ik dat kan verhelpen? Nogal irritant als 's nachts om half 3 de telefoon gaat en je uit bed moet voor niets. ;)

Wellicht alleen verkeer doorlaten van een bepaald adres, maar zou sip.voipbuster.com (of het IP-adres daarvan) voldoende zijn? Voor nu gooi ik 's nachts de telefoon op 'busy' en komt er niets door.

• retep32
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 14-08-2016
kun je met voip buster nog steeds voor 1euro een 085 krijgen, kan nergens op de site vinden dat dit nog mogelijk is

• Mister_T
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 10:06

Mister_T

@+31180

JK schreef op maandag 21 februari 2011 @ 21:51:
Ik gebruik al enige jaren VoipBuster, incl. voip-in nummer (zal nu wel standaard zijn) en voorheen een Siemens Gigaset (eco-dect), maar die heb ik ingewisseld en gebruik nu een Grandstream GPX-2000 telefoon. Met de Siemens set nooit problemen, maar de Grandstream wordt soms gebeld door nummer '1' of 'Asterisk' en als je opneemt hoor je niets.

Ik heb bijna het idee dat er misschien een portscan op mijn IP-adres wordt gedaan en de telefoon dan over gaat op het moment dat ze langs de poorten gaan die ik in mijn router (met dd-wrt) heb open staan naar de telefoon. Iemand een idee hoe ik dat kan verhelpen? Nogal irritant als 's nachts om half 3 de telefoon gaat en je uit bed moet voor niets. ;)

Wellicht alleen verkeer doorlaten van een bepaald adres, maar zou sip.voipbuster.com (of het IP-adres daarvan) voldoende zijn? Voor nu gooi ik 's nachts de telefoon op 'busy' en komt er niets door.
Hèe, bekend probleem, ik heb hier de laatste weken ook last van. Ik wordt er ook gek van }) Ik heb geen idee wat er aan de hand is.

• Dolan
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 09:45
Mister_T schreef op maandag 28 februari 2011 @ 09:28:
[...]

Hèe, bekend probleem, ik heb hier de laatste weken ook last van. Ik wordt er ook gek van }) Ik heb geen idee wat er aan de hand is.
Same here. Ik heb dit in mijn Asterisk setup geblokkeerd. Het leek niet van Voipbuster te komen, maar direct vanuit mijn Asterisk PBX.

Btw, vraagje m.b.t. de FUP van Betamax:

Ik gebruik zelf Voipbuster. Mijn ouders gebruiken Voipdiscount, een andere betamax kloon. Kan ik zonder problemen hun voipdiscount account op mijn asterisk-server knallen zonder FUP problemen vanuit Betamax?

[Voor 24% gewijzigd door Dolan op 28-02-2011 18:26]

• JK
Ik heb dus geen Asterisk PBX, maar log gewoon met de telefoon in op de SIP server bij Voipbuster.
In mijn telefoon helaas geen optie om zo'n caller te blokkeren. Ik heb hier echt dagelijks last van, kan nog wel eens proberen bij Voipbuster, maar de laatste keer dat ik een soortgelijk iets vroeg, hadden ze er ook geen antwoord op.

edit; Alhoewel.. ik heb een callerID, als ik die kan koppelen aan een stille ringtone, ben ik ook al een heel eind. Even mn TFTP software zoeken en kijken of ik een stille ringtone kan maken. Zo gebruiksvriendelijk is zo'n Grandstream ook weer niet. :+

edit2; Die ringtone tool voor Windows is brak van Grandstream. C++ Debug errors. Heb een ticket bij Grandstream daarvoor uitgezet. Ondanks de stevige error wel een half stille ringtone kunnen bakken, dus na een fw update van de telefoon, de ringtone er bij gezet (wat in eerste instantie ook niet goed lukte). Nu heb ik 'asterisk' een mooie stille ringtone gegeven, dus nu maar afwachten tot ie een keer belt als ik thuis ben of in bed lig om te zien of ie dan daadwerkelijk de stille ringtone pakt. :z

[Voor 57% gewijzigd door JK op 01-03-2011 00:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JK
Van Grandstream een stille ringtone gehad, maar ik test eerst nog even m'n eigen bijna stille ringtone.
Waar ik elke dag last had van 'asterisk', is het nu al bijna een week helemaal stil. Ben niet meer gebeld... bizar. Nou, als ie weer komt,ben ik voorbereid. >:)

Acties:
  • 0Henk 'm!
trolleystad schreef op maandag 28 februari 2011 @ 18:21:
[...]

Same here. Ik heb dit in mijn Asterisk setup geblokkeerd. Het leek niet van Voipbuster te komen, maar direct vanuit mijn Asterisk PBX.

Btw, vraagje m.b.t. de FUP van Betamax:

Ik gebruik zelf Voipbuster. Mijn ouders gebruiken Voipdiscount, een andere betamax kloon. Kan ik zonder problemen hun voipdiscount account op mijn asterisk-server knallen zonder FUP problemen vanuit Betamax?
Je kan tig accounts instellen zolang je maar niet over de FUP gaat (zolang je niet denkt dat de FUP verdubbeld met twee accounts, die blijft hetzelfde). Ik heb er ook meerdere.

/▌

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 10:06

Mister_T

@+31180

JK schreef op zondag 06 maart 2011 @ 11:05:
Van Grandstream een stille ringtone gehad, maar ik test eerst nog even m'n eigen bijna stille ringtone.
Waar ik elke dag last had van 'asterisk', is het nu al bijna een week helemaal stil. Ben niet meer gebeld... bizar. Nou, als ie weer komt,ben ik voorbereid. >:)
Hier ook de laatste dagen geen mysterieuze beller meer gehad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• martin2005
  • Laatst online: 17-04 20:39
JK schreef op maandag 21 februari 2011 @ 21:51:

Ik heb hier af en aan al tijden last van. Het komt en het gaat. Sinds een dikke week inderdaad weer redelijk rustig op dit gebied. Tot op heden ook niks over op internet kunnen vinden, totdat ik dit hier las. Op zich blij om te horen dat het meer voorkomt. Minder blij ben ik dat dit wat mij betreft toch enigszins lijkt op een pogingtot hacken van mijn Asterisk pbx met als doel gratis bellen met het buitenland. In mijn callas log van Voipbuster komen nl. gesprekken voor naar Oosteuropese bestemmingen en die gebruiken toch mijn FreeDays saldo, zij het niet veel.

Inmiddels heb ik al mijn loze (test) extensies uit mijn pbx verwijderd en de wachtwoorden (ook van alle voicemailboxen) gewijzigd. Het lijkt nu even rustig, maar ik volg dit argwanend..... Als iemand nog iets slims kan zeggen of verzinnen hierover: graag!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Onlangs heb ik een enkel lang gesprek op mijn VoipBuster Pro account gevoerd dat na 250 minuten afgekapt werd. Enkele korte gesprekken die ik daarna voerde werden in rekening gebracht.

Nu had ik de voorafgaande 7 dagen (en langer) totaal niet gebeld met dit account. Volgens de voorwaarden van VBP zou ik 300 minuten moeten kunnen gebruiken per 7 dagen voordat ik ga betalen:
* Registered users get max 300 minutes per week of free calls, measured over the last 7 days and per unique IP address. Unused free minutes cannot be taken to the following week(s). If limit is exceeded the normal rates apply. During your Freedays you can call all destinations listed as "Free" for free. When you have run out of Freedays, the normal rates apply. You can get extra Freedays by buying credit. * limited offer, click here.
Zie: http://www.voipbusterpro.com/en/

Dit lijkt dus niet goed gegaan te zijn. Hebben anderen ook deze ervaring en heeft ooit iemand dit met succes aangekaart bij VBP/Betamax?

• DrClaw
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 10-03 18:38
de 300 minuten zijn onderdeel van een rolling window zoals ze het noemen .. elke dag schuift het window een stukje op, en de minuten die je vorige week maandag bv hebt opgebruikt komen er deze maandag weer bij. die van vorige week dinsdag komen er dinsdag weer bij, enzovoort.

je had dus vast en zeker al 50 minuten opgebruikt?

en aangaande die voip scans .. daar kan ik je een naar verhaaltje over vertellen. ooit werd ik ook op willekeurige tijden gebeld, door '0' of '1' ofzo. vaak in de nacht. ik heb wel eens opgenomen, en dan hoor je niks natuurlijk.. behalve dan wat achtergrondgeluid.

enfin, het was dus iemand die bij een portscan had ontdekt dat ik een voip server had draaien .. en die ging maar eens door alle nummer heen. nou gingen alle inkomende nummers naar 's' toe, mijn voi ptelefoon :s

maar wat ik naderhand pas merkte .. blijkbaar kregen ze het voor elkaar om via mijn voip server te bellen. ik had 2 trunks toendertijd, 1x voipbuster en 1x poivy. elk met 10 euro erop. dat was weg, opgebeld naar nummers in jordanie ofzo.

enfin, leermomentje.

nu expliciet heel jordanie in de firewall geblockt (om van het gezeik af te zijn), asterisk op een andere manier met zn clients laten omgaan, passwords moeilijker gemaakt, en fail2ban geinstalleerd.

ik denk dus, dat het een of andere belwinkel ofzo was. ze belden ook altijd maar naar 2 nummers, tja, en bellen naar jordanie was niet gratis met voipbuster. dus zo door de belminuten heen :s naja, sinds de 'beveiliging' heb ik er geen last meer van.

• aart44
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 07:39
CaptJackSparrow schreef op zondag 06 maart 2011 @ 21:33:

Dit lijkt dus niet goed gegaan te zijn. Hebben anderen ook deze ervaring en heeft ooit iemand dit met succes aangekaart bij VBP/Betamax?
Elk gesprek wordt na een uur afgekapt is al sinds het begin dat Voipbuster bestaat zal ook wel ergens terug te vinden zijn in de voorwaarden .
Dus de 300 minuten klopt wel maar niet in één gesprek.
aart44 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 08:13:
[...]

Elk gesprek wordt na een uur afgekapt is al sinds het begin dat Voipbuster bestaat zal ook wel ergens terug te vinden zijn in de voorwaarden .
Dus de 300 minuten klopt wel maar niet in één gesprek.
Ik heb er wel eens vaker van gehoord, maar ik heb toch ook wel gesprekken van langer dan een uur gehad (ook trouwens wel eens dat ze na 30 minuten al werden afgekapt steeds)
http://tweakers.net/ext/f/0x2GgpzhnGUZ7zmHd5WL6NCI/full.png

Ook gratis gesprekken langer dan een uur trouwens (wel even zoeken, want mijn meeste gesprekken duren korter dan 1 uur ;) )
http://tweakers.net/ext/f/O25gXZUtVjRl6CAGc8z0uZgv/full.png

Die 300 minuten zijn inderdaad een rolling window, dus als je vanaf 28 februarie 8.39 50 minuten gebeld hebt dan heb je er nu nog 250 en als je 50 minuten wacht misschien weer 300 als dat het enige is dat je gebeld hebt.

[Voor 3% gewijzigd door Marzman op 07-03-2011 08:40]

/▌

• Wortelstok
  • Laatst online: 13:47
Dat afkappen na een uur is al een hele tijd niet meer.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik vermeldde natuurlijk niet voor niets dat ik de 7 dagen voorafgaand aan dat gesprek van 250 min. helemaal geen belminuten verbruikt had. Omdat ik bekend ben met de regels die ik ook nog even citeerde.

Ik heb dus maar 250 minuten gebruikt in plaats van 300 in die 7 dagen periode. Sterker nog. Ik had nog veel langer niet gebeld. Er zijn mij dus 50 minuten door de neus geboord. Het houdt me niet uit mijn slaap maar strikt gesproken zou het niet hebben moeten gebeuren.

Verder ben ik best tevreden met mijn keuze voor VBP. Ik heb nog 32 freedays te gaan van de 365 en kan nog 22 gesprekken voeren (€0,86 tegoed). Ik zit precies 'op schema' volgens mijn Excel sheetje waar ik de gespreksgegevens van mijn accountpagina in plak. Zowel in dagen als in gesprekken nog 9% te gaan. :)

Over een maandje koop ik opnieuw voor 18 euri nogwat een jaartje (doordeweeks) bellen.

Daar moet je bij KPN en consorten eens om komen. ;(

PS.
Weet iemand wat er gebeurt als ik bijv. nu al bij zou storten? Kan ik dan mijn totale tegoed in 365 freedays vanaf nu tegen 3,9 cent per gesprek gebruiken of krijg ik dan 32+365 freedays vanaf nu?

[Voor 9% gewijzigd door CaptJackSparrow op 07-03-2011 12:52]

• Henkie-Jan
Heeft iemand ervaring met Budgetphone prepaid? Dat kost €10,- per jaar. Dan kan je gewoon je lokale nummer meenemen. Wil het dan gebruiker voor inkomende telefonie op ons lokale nummer. En voor uitbellen naar 0900/0800 en 112. :) Bespaart behoorlijk. We hebben nu nog BelBudget á 10,95 per maand.

Maar goed, wil graag weten of iemand het heeft en zo ja hoe het bevalt! :)

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Henkie-Jan schreef op maandag 07 maart 2011 @ 16:05:
Heeft iemand ervaring met Budgetphone prepaid? Dat kost €10,- per jaar. Dan kan je gewoon je lokale nummer meenemen. Wil het dan gebruiker voor inkomende telefonie op ons lokale nummer. En voor uitbellen naar 0900/0800 en 112. :) Bespaart behoorlijk. We hebben nu nog BelBudget á 10,95 per maand.

Er is een apart topic over ;)

Het Budget Phone ervaringen topic

En ja, heel veel mensen gebruiken BP Prepaid voor inkomend nummer en VB-clones voor uitgaand.

[Voor 13% gewijzigd door woekele op 07-03-2011 16:35]

Henkie-Jan schreef op maandag 07 maart 2011 @ 16:05:

Ik heb het gebruikt toen voipbuster nog geen inkomende nummers uitgaf. Het was toen iets minder betrouwbaar als Voipbuster maar wel betrouwbaar. Maar dat is volgens mij ook al weer vijf jaar geleden dus misschien dat je een recentere ervaring zoekt ;)

/▌

• Henkie-Jan
Bedankt Woekele en Marzman! :) Was niet op de hoogte van dat topic. Maar klinkt allemaal goed en bespaart veel!. :)

• JK
Ah, vandaag was het weer 'asterisk'-dag. Vanmiddag was ik er niet toen hij overging, maar zojuist toen ik weer werd gebeld, genoten van de stille ringtoon. Heerlijk, ik kan 's nachts weer ongestoord slapen en toch bereikbaar zijn voor echte mensen/nood. *O*

[Voor 5% gewijzigd door JK op 08-03-2011 20:17]

• Henkie-Jan
En hoe wordt je wakker met die stille ringtone dan!? :-P

• DivineFlower
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 30-01-2012
Mysterieuze telefoontjes van "Asterisk" en "Test"

Ook wij (met mij nog een paar andere voip gebruikers in mijn omgeving) hebben last van mysterieuze telefoontjes.
Ik vind het opmerkelijk dat blijkaar de afgelopen week het bij iedereen (?) rustig bleef.
Ook ik heb gezien dat ik, na ongeveer een week, weer op 8 maart, 's-middags door "asterisk" ben gebeld.
Ik wil zo graag erachter komen wat de oorzaak is van deze telefoontjes.
Wellicht dat met het vinden van de oorzaak ook de oplossing voor dit probleem gevonden kan worden.
Zo te lezen, gebruikt een ieder een andere provider of systeem.
- Ikzelf maak geen gebruik van asterisk bijvoorbeeld.
- Ik maak wel gebruik van Betamax diensten maar meld me niet rechtsreeks aan op zo'n dienst, d.m.v. bijv. een ATA.
- een van de "slachtoffers" maakt zelfs helemaal geen gebruik van Betamax.
- ik gebruik een PAP2T, anderen ATA's van E-Tech en D-link etc
- we hebben wel allemaal kabelinternet
Hoe zit dat bij de mensen die hier hebben geschreven dat ze last hebben van "asterisk-bellers", kunnen we eens kijken wat we gemeenschappelijk hebben?
ISP, hardware, etc.

Dank alvast!
Pagina: 1 ... 33 ... 57 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True