Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wberkel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-07 22:09
Antwoord van betamax:
We just checked our verification system and found no errors. Please try again at a later time. Check very carefully if the number you entered is correct according to the European standards (for example: a UK phone number must be entered as 00442012345678). If you are certain your phone number is correct, carefully read the instructions and try again.
Helaas geen oplossing dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kom net tot de ontdekking dat als je jezelf een SMS stuurt (wilde testen of ik mijn adresboek door kon smsen ;) ) op je voipbusternummer dat KPN deze dan aflevert met een dienst die smsjes omzet naar spraak :p Wel vaag, want eigenlijk heeft KPN niks met mijn telefonie te maken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Volgens mij worden alle SMS'jes die verstuurd worden naar vaste nummers in Nederland afgeleverd door KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-03 13:20

basz

Professioneel prutser

wberkel schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 13:23:
Antwoord van betamax:

[...]

Helaas geen oplossing dus
Ben benieuwd wat ze mij gaan antwoorden, want in tegenstelling tot wberkel ik heb nog niks van ze vernomen. Ik heb alvast wel bedacht dat als ze bij mij ook aankomen met 'it should be working fine' ik effe een lokaal nederlands nummer doorschakel naar hun eigen nummer in duitsland ofzo, kunnen ze het zelf ondervinden. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bek
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-04-2024

bek

basz schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:08:
[...]
Inhoud van klacht gesubmit via formulier;
When trying to verify a fixed number using the 12voip-software, the following error occurs when i click [next] to proceed to step2;
"Sorry, a network problem ended this call"
When i try to ring the number using a normal call, all works fine.
I have tried on different pc's, using several different locations/isp's and with or without using prefixes like +31 and 0031.

This problem seems to exist since yesterday, when i first tried to verify a number, but the same problem still occurs today. It is impossible to verify any fixed dutch number this way. Mobile numbers work sort of fine, by the way. When you try to verify a mobile number, the phone keeps ringing long after you cancelled the process in the application though.
Basz, ik heb dezelfde klacht (iets gemuteerd) naar SMS Discount gestuurd. Dit is hun reply:

helpdesk 02-08-2010
Check very carefully if the number you entered is correct according to the European standards (for example: a UK phone number must be entered as 00442012345678). If you are certain your phone number is correct, follow the instructions precisely and try again.

Kind regards,

Customer service

BS dus. Nummer klopte. Heb ik ook weer terug geschreven. Tot nu toe blijft het nog stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:54
Mij lukt het ook niet bij 12 voip een PL en CZ nummer te verifieren. :( Het PL nummer was voorheen wel geverifieerd maar ineens niet meer. Nu lukt het niet meer. NL en 2x NL mobiel staan nog wel steeds als geverifieerd.
Het lijkt er toch wel op dat er iets fout of veranderd is. Geen buitenlandse nummers? Of maximaal 3 nummers?

Bij welke soort klagen jullie overigens? Ik kan zo gauw geen toepasselijke vinden.

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bek

bek

sipjohn schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 09:53:
Bij welke soort klagen jullie overigens? Ik kan zo gauw geen toepasselijke vinden.
Tja, er zit niet echt een passende categorie bij. Ik kies Connection -> Can not reach certain number.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basz

basz

Professioneel prutser

sipjohn schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 09:53:
Mij lukt het ook niet bij 12 voip een PL en CZ nummer te verifieren. :( Het PL nummer was voorheen wel geverifieerd maar ineens niet meer. Nu lukt het niet meer. NL en 2x NL mobiel staan nog wel steeds als geverifieerd.
Het lijkt er toch wel op dat er iets fout of veranderd is. Geen buitenlandse nummers? Of maximaal 3 nummers?

Ik log net in op een 12voip-account die ik tot voor een kleine maand geleden nog gebruikte om mee uit te bellen. Zie ik daar ineens dat al m'n geverifieerde vaste nummers eruit zijn gehaald?!?! Dit lijkt mij dus gewoon een welbewuste actie (om welke reden dan ook) die ze weigeren te communiceren. Nog sterker, door te reageren op tickets met 'check het nummer en probeer het opnieuw' sturen ze je expres met een kluitje het riet in... Vage boel daar, ik vertrouw het voor geen meter meer.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wberkel
Mijn eerder geverifieerde nummers staan er nog gewoon.
Ik krijg helaas geen antwoord meer op mijn vervolgvraag vooralsnog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
Wat er precies aan de hand is betreffende verifieering is nog niet duidelijk.
Maar ook hier zijn enige ervaringen en discussie: http://www.ip-phone-forum.de/showthread.php?t=220735

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn nummers staan er ook nog gewoon. Ik heb Voipbuster altijd voor "erbij" gebruikt omdat ik ze ook nooit vertrouwde maar inmiddels hebben toch al wel een aantal mensen mijn vaste nummer dat ik daar heb. Het werkt dan ook al 4 jaar zonder problemen.

Ik kan met zowel Voipbuster als Jumblo uitbellen met mijn Voipbusternummer en mijn mobiele nummer. Dat kan bij Voipbuster al 4 jaar ofzo, en bij Jumblo misschien 1 of 1,5 jaar.

Ik moet wel toegeven dat ze over sommige dingen vaag zijn, maar die zijn al veel verduidelijkt. Zo vermelden ze nu ook de tarieven als je om een of andere reden geen recht hebt op freedays, vermelden ze duidelijk hoe veel minuten je hebt en gooien ze je beltegoed niet meer weg (al vind ik die laatste te goed om waar te zijn, toegegeven ik heb mijn beltegoed nog maar ik kan me niet voorstellen dat Voipbuster dat tot in de oneindigheid blijft bewaren samen met dat telefoonnummer. Ik zou het persoonlijk prettiger vinden als ze en eis hadden dat je minimaal 1 keer per jaar moet opwaarderen of minimaal 1 keer per jaar moet bellen dan zo ook al is dat een slechtere voorwaarde).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fryelectro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-08 11:38
het lijkt erop alsof betamax momenteel het verifieren van vaste nummers (landlines) niet toelaat... bij mij lukte het enkel met m'n mobiel nummer. Met met m'n vaste nrs (zowel "fysieke" lijnen als voip nrs) schijnt de verificatie niet (meer) te lukken....

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basz

basz

Professioneel prutser

Marzman schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 10:07:Ik kan met zowel Voipbuster als Jumblo uitbellen met mijn Voipbusternummer en mijn mobiele nummer. Dat kan bij Voipbuster al 4 jaar ofzo, en bij Jumblo misschien 1 of 1,5 jaar.
Dat was de issue dan ook niet. Op mijn andere accounts kan ik dat ook prima, ook met vaste nummers (op de verdwenen nrs na dan, maar dat zal een incident zijn dan). Het lukt alleen niet een nummer te verifieren om vervolgens mee uit te mógen bellen.
Mijn ervaringen zijn over het algemeen positief met de betamax-clonen, maar ik vraag me nog steeds ernstig af waarom ze het zo 'stiekem' uitgezet lijken te hebben en dat niet willen/kunnen toegeven? Iets met waar rook is, etc.. Maar het kan ook zijn dat ik spoken zie.

En @fryelectro: no shit. }:O

[ Voor 12% gewijzigd door basz op 10-08-2010 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als er nrs verdwenen zijn is dat bij jou toch wel een issue? Ik wilde aangeven dat ze er bij mij allemaal nog stonden.

[edit]
Iets anders wat me na 4 jaar opvalt ;) Op de tarievenpagina staat een prijs excl, en incl btw. Als je geld stort komt hier ook de BTW nog los bij die niet bij je beltegoed er bij komt. Dus eigenlijk betaal je twee keer BTW bij Voipbuster?

[ Voor 52% gewijzigd door Marzman op 10-08-2010 13:22 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:07
Ze rekenen gewoon het tarief zonder btw. Kun je toch zo nakijken in je "calls" list.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt gelijk, ze pakken inderdaad het tarief zonder BTW. Had ik kunnen checken inderdaad, ik ging er vanuit dat het niet zo was omdat het zo expliciet vermeld staat.

/▌

Verwijderd

Is er ook een software of beter nog een web based applicatie beschikbaar waarmee ik SIP voip gesprekken kan voeren en gebruik kan maken van google talk?
Ik heb http://www.flaphone.com gevonden alleen dat is enkel voor SIP, http://www.ebuddy.com/#gtalk is enkel voor chat...

Op mijn android gebruik ik Fring maar daar is geen desktop versie van beschikbaar :F

O ja iets anders als ik met voipbuster (gebruik ik via pbxes.org) inlog vanaf verschillende locaties dan kan ik al snel geen gebruik meer maken van het onbeperkte bellen. Via mijn Telfort SIP gaat dat ook niet omdat die alleen Telfort verbindingen toestaat... Is er geen aanbieder (xs4all misschien) waarmee dat wel kan? Dan kan ik namelijk ook familie via mijn outbound sip gratis laten bellen :9~

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 06:52:
O ja iets anders als ik met voipbuster (gebruik ik via pbxes.org) inlog vanaf verschillende locaties dan kan ik al snel geen gebruik meer maken van het onbeperkte bellen. Via mijn Telfort SIP gaat dat ook niet omdat die alleen Telfort verbindingen toestaat... Is er geen aanbieder (xs4all misschien) waarmee dat wel kan? Dan kan ik namelijk ook familie via mijn outbound sip gratis laten bellen :9~
Wellicht dat je thuis een server kan draaien? Volgens mij zou iets met OpenSIPs moeten kunnen.

Als ik er de tijd voor heb wil ik ook een keer zoiets gaan doen, maar ik moet me er nog flink in gaan verdiepen.
Dat op verschillende locaties inloggen is gewoon een beveiliging dat je het account niet shared of proffesioneel gebruikt. Die zal op alle betamax klonen zitten.

Zo'n applicatie met oa Gtalk en Sip is Fring, je moet dan wel vaak je accu opladen en er is inderdaad geen desktopversie van.

[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 12-08-2010 09:41 ]

/▌

• Wortelstok
  • Laatst online: 23-11-2023
Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 06:52:
Is er ook een software of beter nog een web based applicatie beschikbaar waarmee ik SIP voip gesprekken kan voeren en gebruik kan maken van google talk?
Ik heb http://www.flaphone.com gevonden alleen dat is enkel voor SIP, http://www.ebuddy.com/#gtalk is enkel voor chat... Op mijn android gebruik ik Fring maar daar is geen desktop versie van beschikbaar :F
http://www.gtalk2voip.com/
Komt niet door het "multiple inloggen" maar omdat het ip adres van Pbxes bij Betamax bekend is, en iedereen die daarvandaan belt geen freedays heeft. Je zou het kunnen proberen via Voxalot, daar heb je meer kans (die hebben afspraken gemaakt met Betamax).
Wortelstok schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 10:01:
[...]

Komt niet door het "multiple inloggen" maar omdat het ip adres van Pbxes bij Betamax bekend is, en iedereen die daarvandaan belt geen freedays heeft. Je zou het kunnen proberen via Voxalot, daar heb je meer kans (die hebben afspraken gemaakt met Betamax).
Het komt eigenlijk door beiden. Continu veranderende ipadressen vind Betamax ook niet tof (logisch want dan ga je al snel denken aan accountsharing)

/▌

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:46

Jrz

––––––––––––

Wortelstok schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 10:01:
[...]
http://www.gtalk2voip.com/

[...]
Of je installeert ergens freeswitch op =)

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Jrz schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:08:
[...]
Of je installeert ergens freeswitch op =)
Nou ja, ik kan ook mijn Frit!Box Fon ook zo inrichten dat als een specifiek account inbelt hij daarna mag uitbellen met mijn Betamax account. Zo zou je dus kunnen inbellen met een (gratis) Sip account van bijvoorbeeld pbxes. Je zou dat ook nog kunnen automatiseren. Ik heb het alleen nog nooit geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt allemaal!

Bij http://www.gtalk2voip.com/ heb ik me aangemeld alleen daar krijg ik geen bevestigingsmail van..op 2 verschillende dagen geprobeerd dus dat zal wel niks zijn
wel raar eigenlijk dat er geen google talk koppeling met sip is gemaakt . zal google wel zelf doen met voice (had me daar via een proxy aangemeld alleen heb je daar ook een eigen US nummer nodig je aanmelding te activeren :(()

Dus met Voxalot heb ik meer kans dat mijn accountsharing bij voipbuster goed gaat werken, dan ga ik die eens proberen biedt Voxalot sowieso meer voordelen dan pbxes?

Mocht accounthsaring niet werken dan ga ik xs4all voip eens proberen ook onbeperkt bellen voor 15 euro per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom maak je dan niet gewoon twee accounts? Als je het een beetje handig spreid dan kost het niet eens extra want na de freedays moet je toch nog die 10 euro opbellen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Ze loggen niet alleen op account, maar ook op IP. Twee accounts bij Betamax(-clones) zou ik daarom niet aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
woekele schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:25:
Ze loggen niet alleen op account, maar ook op IP. Twee accounts bij Betamax(-clones) zou ik daarom niet aanraden.
Ja maar hij had het ook over vanaf verschillende ip's. Daarom stelde ik het juist voor. Account 1 op ip 1, account 2 op ip 2. Dat zou geen problemen moeten opleveren.

Ik heb zelf trouwens wel 2 accounts op 1 ip maar dat is meer omdat de prijzen per land verschillen en omdat Voipbuster dan wel een van de duurdere Betamax clones is, het is wel degene waar ik mijn voipin nummer heb gehad.

[ Voor 27% gewijzigd door Marzman op 13-08-2010 13:31 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Ik heb zelf trouwens wel 2 accounts op 1 ip maar dat is meer omdat de prijzen per land verschillen en omdat Voipbuster dan wel een van de duurdere Betamax clones is, het is wel degene waar ik mijn voipin nummer heb gehad.
Ja en voor het berekenen van de freedays telt Betamax volens mij alle minuten op per IP adres. Op zich maakt het niet uit of je meerdere accounts hebt; tenminste ik heb er nooit problemen mee gehad.
Wat Voxalot trouwens doet is je IP adres doorgeven aan Betamax met de bel-string. Dat kan bij Pbxes ook, maar van hun accepteren zij het niet. Komt misschien omdat je er bij Pbxes mee kunt rommelen.
Biedt Voxalot sowieso meer voordelen dan pbxes?
Voxalot vind ik gemakkelijker te gebruiken en te begrijpen. Het nadeel is dat je bij de gratis versie niet continue ingelogd kunt zijn op een account. Dus niet zonder truukjes geschikt voor inkomende telefonie. Ik laat mijn Budgetphone account forwarden naar Voxalot, dat kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt! ik ga voxalot eens bekijken eventueel in combinatie met 1 of 2 12voip.com (betamax clone) accounts (mobiel kost daar 6,5 cent zag ik) of ik neem xs4all onbeperkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 07:42:
Bedankt! ik ga voxalot eens bekijken eventueel in combinatie met 1 of 2 12voip.com (betamax clone) accounts (mobiel kost daar 6,5 cent zag ik) of ik neem xs4all onbeperkt
Let op met 12voip dat je altijd een setup fee betaalt voor ieder (betaald) gesprek. Is dus alleen voordeliger als je langer belt naar mobiel. Anders kun je m.i. beter Rynga nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het verifieren van je vaste nummer (landline) lukt wel met een vers account zonder tegoed. ik had net een nieuw account aangemaakt en geld erop gezet, wilde DAARNA de vaste lijn verifieren en dat ging dus niet. Na het aanmaken van een nieuw account (gelezen op duits forum) lukte het dus wel, maarja, ik heb niet voor niets die 10 euro erop gezet natuurlijk.... Mooie k*t-streek van ze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-10 19:01
Hmm, die van ons is nog gelukkig gewoon geverifieerd! Maar wat raar dat het niet kan als je er beltegoed op hebt!

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

12 voip is 6,5 ct p minuut en inderdaad 3,9 ct connection fee en rynga kost 9,2 ct naar mobiel dus 12 voip is dan vaak goedkoper (zolang je geen voicemails krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wortelstok schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 16:08:
[...]

Ja en voor het berekenen van de freedays telt Betamax volens mij alle minuten op per IP adres. Op zich maakt het niet uit of je meerdere accounts hebt; tenminste ik heb er nooit problemen mee gehad.
Wat Voxalot trouwens doet is je IP adres doorgeven aan Betamax met de bel-string. Dat kan bij Pbxes ook, maar van hun accepteren zij het niet. Komt misschien omdat je er bij Pbxes mee kunt rommelen.

[...]
Ja klopt, heb je die 300 minuten per week voor 2 accounts. Ik vind het ook niet zo'n probleem, dat haal ik toch niet en dat andere account heb ik natuurlijk ook voor de locaties zonder freedays anders zou het niet goedkoper zijn :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wberkel
Ik heb ook even een testje gedaan met een nieuw account.
En inderdaad... een nieuw account, zonder beltegoed, lijkt wel te kunnen verifieren...

Irritant dus, dat het per account verschilt.
Zal het gaan werken als de freedays op zijn, zodat je even kunt verify-en voordat je opwaardeert...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom denk je dat het dan opeens wel werkt? Ik denk dat je het gewoon af en toe moet proberen, service is niet iets waar de betamax bedrijven in uitblinken. En anders maak je een nieuw account aan als de freedays om zijn (alleen lastig als je ook een voip in nummer gebruikt, maar waarschijnlijk niet anders belde je daarmee wel uitgaand).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Twee vragen betreft 12voip.com waarvoor ik even een oude post quote:
sl1200 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 13:59:
Ik snap het allemaal niet hoor, ze maken de boel op veel punten zo vaag dat je uiteindelijk toch veel geld kwijt bent. Nog steeds wel goedkoper dan de rest, hoor, maar niet echt transparant. En daar hou ik niet van!!!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Recent Calls   all calls 

Date   Time   Number called   Duration   Amount   
2008-02-05   13:36:04   SMS to +38163********   00:00:00   € 0.030   
2008-02-05   13:33:49   SMS to +38163********   00:00:00   € 0.030   
2008-02-03   17:44:04   +38163*******    00:00:14   € 0.130   
2008-02-01   14:59:10   SMS to +38163******   00:00:00   € 0.030   
2008-01-31   14:28:37   SMS to +38163******   00:00:00   FREE!  
2008-01-31   14:26:54   SMS to +38163********   00:00:00   € 0.030   
2008-01-14   08:31:44   UrlSMS to +38163*******  00:00:00   FREE!  
2008-01-14   08:30:26   UrlSMS to +38163*******  00:00:00   FREE!  
2008-01-14   08:28:17   UrlSMS to +38163*******   00:00:00   FREE!  
2008-01-14   08:27:24   UrlSMS to +38163*******   00:00:00   FREE!  
2008-01-13   22:43:23   UrlSMS to +38163*******  00:00:00   FREE!  
2008-01-13   17:09:12   UrlSMS to +38163*******   00:00:00   FREE!  
2008-01-13   16:54:37   UrlSMS to +38163*******  00:00:00   FREE!

EDIT: urlSMS zijn smsjes verstuurd via zo'n Betamax client voor Symbian toestellen. SMS staat in dit geval voor smsjes rechtstreeks via de client danwel de website.
Waar vind je zo'n gespecificeerde lijst? Ik kan 'm niet vinden maar ik wil de mijne graag even inzien. :)
-edit- Met mijn neus gekeken: https://www.12voip.com/myaccount/calls.php
• Met welke Symbian applicatie kan je urlSMSjes versturen?

Trouwens, als ik vanaf mijn computer met de 12voip client bel dan is het perfect. Maar als ik met Fring (Symbian) SIP account bel vanaf mijn mobiel (3G) dan gaat de telefoon bij de ontvanger over en na het opnemen hoort deze een vaag lame muziekje, terwijl ik (Fring) niets hoor en geen verbinding krijg. :o

[ Voor 10% gewijzigd door Sando op 17-08-2010 22:22 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sando schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:16:
Twee vragen betreft 12voip.com waarvoor ik even een oude post quote:

[...]

Waar vind je zo'n gespecificeerde lijst? Ik kan 'm niet vinden maar ik wil de mijne graag even inzien. :)
-edit- Met mijn neus gekeken: https://www.12voip.com/myaccount/calls.php
• Met welke Symbian applicatie kan je urlSMSjes versturen?
Ik heb geen 12voip maar had het toch zo gevonden: http://www.12voip.com/en/sms_instructions.html , dat html-sms verhaal met die url die je daarvoor moet gebruiken.

Trouwens, als ik vanaf mijn computer met de 12voip client bel dan is het perfect. Maar als ik met Fring (Symbian) SIP account bel vanaf mijn mobiel (3G) dan gaat de telefoon bij de ontvanger over en na het opnemen hoort deze een vaag lame muziekje, terwijl ik (Fring) niets hoor en geen verbinding krijg. :o
Bellen over 3G is ook nog niet perfect, maar dat ligt meer aan lag op die mobiele verbindingen. Ik weet niet of je het doet omdat je belminuten op zijn of omdat je naar het buitenland belt? In het geval van het laatste kan je bellen via een gateway -> http://www.12voip.com/en/geo.html

Ik heb al mijn buitenlandse nummers als <nederlandse gateway> pauze <buitenlands nummer> in mijn gsm staan. Dan bel je met je mobiel voor lokaal tarief en met 12voip voor het tarief dat op hun website staat.

[ Voor 15% gewijzigd door Marzman op 17-08-2010 22:32 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wberkel
Marzman schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:38:
Waarom denk je dat het dan opeens wel werkt? Ik denk dat je het gewoon af en toe moet proberen, service is niet iets waar de betamax bedrijven in uitblinken. En anders maak je een nieuw account aan als de freedays om zijn (alleen lastig als je ook een voip in nummer gebruikt, maar waarschijnlijk niet anders belde je daarmee wel uitgaand).
Omdat het erop lijkt dat het wel werkt bij een nieuw account waarop nog geen crediet is gestort.
Dus misschien werkt het als er geen crediet is.
Het zou ook kunnen dat het kapot gaat zodra er op een account een keer crediet gestort is.
Dan komt het niet meer goed met dit account

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het lijkt me eigenlijk sterk dat het kapot gaat als je krediet stort. Je moet bijna wel eerst krediet storten om het een beetje normaal te kunnen gebruiken en de meeste mensen komen er pas na een tijdje achter dat het ook mogelijk is een nummer op te geven voor uitgaande gesprekken.

Er zal wel een keer iets gedaan zijn met onderhoud, misschien wat tabellen toegevoegd aan de database waardoor er bij oudere accounts iets niet meer klopt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Laatst online: 18:07
Bij nieuwe accounts werkt het toch ook niet. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wberkel heeft een nieuw account gemaakt en geverifieerd. Het probleem is dus in ieder geval accountgebonden.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wberkel
Het is account gebonden, maar het gerucht gaat (ik heb dat zelf niet gecontroleerd) dat het ook bij nieuwe accounts niet meer werkt zodra je opgewaardeerd hebt.
Weet iemand trouwens of je conference calls kan maken met Voipbuster? (niet met de softclient, maar met een gewoon decttoestel met bepaalde codes ofzo?)

offtopic:
Waarom staat dit topic eigenlijk in internetproviders en hosting ipv Telecomproviders? Ik zal wel iets over het hoofd zien aangezien dit deel 5 is, maar als het net begon had ik een TR gedaan :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-10 16:47
Marzman schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 17:25:
Weet iemand trouwens of je conference calls kan maken met Voipbuster? (niet met de softclient, maar met een gewoon decttoestel met bepaalde codes ofzo?)

offtopic:
Waarom staat dit topic eigenlijk in internetproviders en hosting ipv Telecomproviders? Ik zal wel iets over het hoofd zien aangezien dit deel 5 is, maar als het net begon had ik een TR gedaan :p
Hangt van je hardware af en hoe die dat opzet. Je kunt stabiel maar 1 gesprek via 1 account opzetten, maar als je bijvoorbeeld op 1 locatie intern conference opzet staat het compleet los van Betamax. Wil je het via een externe lijn doen zal je ws er een 2e account naast moeten leggen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rein83
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-07 20:40
Ik had een nieuw account aangemaakt en daar geld op gestort. Verifiëren van het vaste telefoonnummer lukt inderdaad niet. Daarna ingelogd met mijn oude account en daar kon ik probleemloos mee verifiëren (met beltegoed). Misschien dat ze verschillende servers gebruiken, afhankelijk van het account. De ene server lukt wel en de andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Loekie schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:35:
[...]

Hangt van je hardware af en hoe die dat opzet. Je kunt stabiel maar 1 gesprek via 1 account opzetten, maar als je bijvoorbeeld op 1 locatie intern conference opzet staat het compleet los van Betamax. Wil je het via een externe lijn doen zal je ws er een 2e account naast moeten leggen.
Ik heb op zich twee accounts, maar volgens mij is de hardware nogal beperkt (Zyxel 2602, het telfort modem), de ata die ik hieroor had die had veel meer mogelijkheden.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Loekie schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:35:
[...]
Klopt niet helemaal. Je kunt met Betamax wel twee gesprekken op 1 account opzetten. Het hangt van je VOIP-modem of ATA af of je die twee gesprekken aan elkaar kunt knopen. Bij een Fritzbox moet dat in ieder geval kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Marzman schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:28:
[...]

Bellen over 3G is ook nog niet perfect, maar dat ligt meer aan lag op die mobiele verbindingen. Ik weet niet of je het doet omdat je belminuten op zijn of omdat je naar het buitenland belt? In het geval van het laatste kan je bellen via een gateway -> http://www.12voip.com/en/geo.html
Ja gewoon belminuten op. Heb wel abo maar dan zijn ze duurder. Mss heeft Hi ook wel VoIP geblokkeerd? Denk het niet, want waarom hoort de tegenpartij dan een deuntje? Er worden geen gesprek geregistreerd door 12voip.

Gewoon thuis via WiFi werkt VoIP prima. Ik moet alleen niet slim proberen te doen als ik alleen 3g connectivity heb.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wberkel
Rein83 schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 11:18:
Ik had een nieuw account aangemaakt en daar geld op gestort. Verifiëren van het vaste telefoonnummer lukt inderdaad niet. Daarna ingelogd met mijn oude account en daar kon ik probleemloos mee verifiëren (met beltegoed). Misschien dat ze verschillende servers gebruiken, afhankelijk van het account. De ene server lukt wel en de andere niet.
Ik heb een account waarop ik eerder een nummer heb geverifieerd, maar nu lukt het niet meer om daar nog een nummer bij te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nummer verifiëren is bij mij uiteindelijk wel gelukt op deze manier:
-nummer invullen in het veldje van je account
-van een ander account met PayByPhone geld (€1,30) met hetzelfde caller-ID naar het account met het te verifiëren nummer sturen
-nummer wordt automatisch geverifieerd

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2010 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:44
Sando schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 18:23:
[...]

Ja gewoon belminuten op. Heb wel abo maar dan zijn ze duurder. Mss heeft Hi ook wel VoIP geblokkeerd? Denk het niet, want waarom hoort de tegenpartij dan een deuntje? Er worden geen gesprek geregistreerd door 12voip.

Gewoon thuis via WiFi werkt VoIP prima. Ik moet alleen niet slim proberen te doen als ik alleen 3g connectivity heb.
KPN surf en mail totaal werkte wel prima, als alleen de telefoon overgaat zonder spraak betekend dat 5060 goed gaat maar RTP (spraakpad) niet goed gaat.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met Telfort en Fring werkt het ook, alleen vind ik het nog niet betrouwbaar genoeg (en buiten dat zal het wel geblokkeerd gaan worden nu de smartphones zo aan marktaandeel groeien). Als er een pushmogelijkheid zou zijn met sip op het moment dat je gebeld wordt en 3G heeft bijna landelijke dekking zonder lag zou er geen reden meer zijn niet over ip te bellen (ja voor de operators wel natuurlijk ;) )

[ Voor 37% gewijzigd door Marzman op 23-08-2010 10:27 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kent iemand http://www.makefreecalls.com.au/ ? Ik zat er naar te kijken omdat ze op het eerste gezicht een gateway in Nederland hebben waar je met voipbuster gratis naar kunt bellen, maar op het tweede gezicht klopt daar helemaal niks van.

Het moet een scam zijn, maar ik vraag me af op welke manier want zo'n 10-cijferig nummer blijft gewoon binnnen Nederland (en komt nergens uit omdat 042 geen netnummer is).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-10 16:47
Wortelstok schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 14:42:
[...]

Klopt niet helemaal. Je kunt met Betamax wel twee gesprekken op 1 account opzetten. Het hangt van je VOIP-modem of ATA af of je die twee gesprekken aan elkaar kunt knopen. Bij een Fritzbox moet dat in ieder geval kunnen.
Mja, totdat dus 1 van de partijen ophangt, dan is ook de andere verbinding weg. Dat is hier de ervaring... met een Fritz!Box

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:13

Speedmaster

Make my day...

Marzman schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:17:
Kent iemand http://www.makefreecalls.com.au/ ? Ik zat er naar te kijken omdat ze op het eerste gezicht een gateway in Nederland hebben waar je met voipbuster gratis naar kunt bellen, maar op het tweede gezicht klopt daar helemaal niks van.

Het moet een scam zijn, maar ik vraag me af op welke manier want zo'n 10-cijferig nummer blijft gewoon binnnen Nederland (en komt nergens uit omdat 042 geen netnummer is).
Dit is gratis bellen vanuit Australie NAAR diverse bestemmingen in de wereld. Dus nee dit werkt niet voor bellen VANUIT Nederland naar andere landen via deze provider

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tuut-Tuut schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:48:
[...]

Dit is gratis bellen vanuit Australie NAAR diverse bestemmingen in de wereld. Dus nee dit werkt niet voor bellen VANUIT Nederland naar andere landen via deze provider
Toch staat er een gateway nummer bij Nederland (hetzelfde nummer als bij elk ander land).

Maar met Voipbuster kunnen we toch gratis naar Australie bellen? Dus een gateway in Australie of in Nederland maakt niet eens uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 24-08-2010 22:52 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wberkel
Nummer verifiëren met 12voip is me uiteindelijk ook gelukt.
Door maar voldoende te proberen lijkt het uiteindelijk een keer te lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bek

bek

Bedankt voor de tip WBerkel. Bij mijn SMSDiscount is het nu ook gelukt mijn Voipbuster-voipnummer te verifëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
Met mij PL nr is het mij bij 12voip nu ook gelukt. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een account dat nu geblokkeerd is omdat ik het te lang vergeten ben op te waarderen (denk ik). Ik heb het gebruikt als een inkomende SIP. Er verschijnt een Error 6.1 als ik probeer in te loggen. Heeft iemand contactgegevens van Freecall Costumer Service, of heeft het geen zin om dit te proberen?
Er zat een vast netnummer aan vast, dus het zou zonde zijn als ik het kwijt was. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 05 september 2010 @ 09:39:
Ik ben een account dat nu geblokkeerd is omdat ik het te lang vergeten ben op te waarderen (denk ik). Ik heb het gebruikt als een inkomende SIP. Er verschijnt een Error 6.1 als ik probeer in te loggen. Heeft iemand contactgegevens van Freecall Costumer Service, of heeft het geen zin om dit te proberen?
Er zat een vast netnummer aan vast, dus het zou zonde zijn als ik het kwijt was. Iemand tips?
Dat heeft geen zin denk ik. Dat is ook de reden dat ik wel af en toe uit bel met voipbuster en af en toe inlog op de website al zie ook nergens een termijn staan.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 00:08
Mijn voipdiscount Freedays zijn al een poosje op en het beltegoed nu ook.
Heb even op cheapest-voip.com vergeleken of er goedkopere aanbieders zijn voor sommige landen. Ik vergeleek eigenlijk nooit het tarief voor bellen naar mobiel in NL. Maar nu mobiel bellen (met je eigen mobiel) toch echt wat duurder is is bellen via VOIP naar mobiel wel interessant (ontdek nu pas dat sinds mijn verlenging vorig jr ik veel meer betaal aangezien er tot de min wordt afgerond).

12Voip is de goedkoopste naar mobiel ondanks het starttarief. Maar dan heb je slechts 90 Freedays ipv 120 Freedays bij bijvoorbeeld Rynga en SMSDiscount. Rynga is iets duurder naar mobiel maar dat scheelt niet veel...

Maar het meest bijzondere van Rynga vind ik nog wel hun mobile app voor bellen via je Rynga account vanaf je mobiel via zowel Wifi en 3G! Normaal zou je hiervoor Fring of Nimbuzz moeten installeren.
Edit: zie dat inmiddels meer aanbieders dezelfde app aanbieden, ook SMSDiscount.

[ Voor 4% gewijzigd door Jazco2nd op 05-09-2010 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit ook te denken om Jumblo te veranderen naar Rynga voor uitgaande gesprekken. Al scheelt het niet heel veel en die 120 freedays haal ik toch niet voor het beltegoed op is.

Ik zit trouwens ook te kijken wat er staat over het verlopen van het account. Wat volgens mij al niet klopt is het gedeelte over het credit.
8. Acquisition and validity of credit

* 8.1. The customer can purchase a credit on the Betamax web platform entitling him to use Betamax chargeable services at the prices shown on the list of charges applicable as at the time of concluding the contract. This credit becomes valid once the equivalent value has been paid or transferred by the customer. Payment is to be made in one of the manners shown on the web portal. Once a credit has been purchased, it will be valid for 120 days from the date of its registration ("Duration of validity"), for details see No. 8.6.
* 8.2. The requirement for the customer to acquire a credit balance shall last until the customer's payment has been received by Betamax without any possibility of it being reclaimed by the customer.
* 8.3. If the customer makes his payment by a direct debit through his bank (bank transfer), the following shall apply: With his agreement to the direct debit transfer, the customer confirms that his bank account has sufficient funds to cover the transfer. The customer's payment liability shall continue until the required sum has been irrevocably credited to Betamax's account. This shall apply in particular in cases where a debit note issued by Betamax is not encashed or is revoked. If a justified Betamax debit note is not encashed for reasons attributable to the customer, Betamax shall be entitled to seek compensation and to debit the customer with all costs incurred (including bank charges) in the form of a lump sum handling charge equivalent to €15. Both parties reserve the right to increase or to reduce this amount of compensation.
* 8.4. When the customer wishes to activate a direct debit payment and set up his credit balance, he must firstly create a multi-digit password in order to access the loading function and load the credit. With this password, he can then, by using his user name, load credit in the service menu of the internet page of the respective Voip service to make use of the chargeable service ("credit"), in which he issues an individual direct debit authorisation to the amount of the credit balance. This function is provided securely under the https protocol. The direct debit authorisation shall be deemed to have been given by the customer when he registers using his correct access data.
* 8.5. A direct debit authorisation can only be issued to a current account at a German bank (overseas banks cannot be accepted). The final activation of the loading possibility only takes place when Betamax has received a fully completed direct debit authorisation with all relevant details for the credit transfer. The customer is required to notify Betamax on the web portal of any change of address or bank details.
* 8.6. The credit may no longer be used once the period of validity (see No. 8.1) has expired. However, at this point the customer can utilise all remaining credit ("residual credit") by acquiring further credit in the following period. The new credit that he purchases is increased by the residual credit and is available for the period of validity of the new credit balance. By way of alternative to this option, the customer can claim a refund of the unused, expired credit. To do this, he is required to send a request in text form to Betamax requesting a refund and quoting his name, his user number, the amount of refund required and details of his bank account (for overseas accounts the IBAN number must be given). A claim to reactivate or to receive a refund of any residual credit shall lapse in accordance with current legislation after the end of the third calendar year from the expiry of the validity of the residual credit balance.
* 8.7. If the customer wishes to use his residual credit after the expiry of the period of validity, he must not terminate the Framework Agreement, or, if he does so, he must enter into a new Framework Agreement, giving his former customer number, as otherwise he will not be able to acquire fresh credit.
Als je 8.1 en 8.6 leest dan staat er dat je bij Voipbuster na 120 dagen je credit niet meer kan gebruiken tot je het opgewaardeerd hebt. Dit lijkt me fout, want ik kan het prima gebruiken na 120 dagen, ik heb alleen geen freedays meer.

Maar wat ik eigenlijk zocht is dit:
13. Termination of the Service (Framework Agreement) by Betamax

* 13.1. If the customer has not purchased any credit, Betamax shall be able to terminate the present contract at all times. This termination may be notified on the Betamax web portal. If the customer has a credit balance, Betamax shall be able to terminate the present contract at the end of the minimum period of duration.
* 13.2. Additionally, Betamax shall be entitled in particular to notify the customer of an extraordinary termination of the present contract if a) the customer suspends his payments when payments are due, or b) if payment for the services used by the customer is no longer guaranteed, in particular if an application to open insolvency proceedings is brought against the customer or if the customer is required to make a statutory declaration on accordance with § 807 ZPO.
* 13.3. Regardless of the grounds for the termination of the present contract, the customer shall remain liable for all charges, costs and interest that he has incurred as a result of his use of the Service.
Er staat geen termijn in, alleen de eerder in de voorwaarden genoemde 120 dagen waarna je credit niet meer bruikbaar is. Dat zou betekenen dat ze na 120 dagen gewoon je account en voip-in nummer kunnen weggooien?

[ Voor 94% gewijzigd door Marzman op 05-09-2010 10:42 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Marzman schreef op zondag 05 september 2010 @ 10:31:
Ik zit ook te denken om Jumblo te veranderen naar Rynga voor uitgaande gesprekken. Al scheelt het niet heel veel en die 120 freedays haal ik toch niet voor het beltegoed op is.
uhm goed punt. Ik bel nu alleen naar vaste nummers met voip. Dus ik had nooit een reden om op te waarderen voordat Freedays op zijn... maarja als je het beltegoed werkelijk gaat gebruiken is het natuurlijk ook eerder op..lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Heeft iemand de correcte configuratie om een geverifieerd telefoonnummer, via een SPA3000 i.c.m. Voipbuster, mee te sturen als caller-id?

Op het "line 1" tabblad heb ik het volgende geconfigureerd:

Proxy and Registration
Proxy:sip.voipbuster.com Use Outbound Proxy: no
Outbound Proxy: Use OB Proxy In Dialog:no
Register:yes Make Call Without Reg:yes
Register Expires:3600 Ans Call Without Reg:no

Subscriber Information
Display Name:<geverifieerd nummer> User ID: <userid>
Password: <password > Use Auth ID:

met het uitbellen zie ik op het gebelde toestel: anoniem

edit: Gevonden

Onder subscriber Information moet het volgende worden ingesteld:

Display Name:<geverifieerd nummer> User ID: <geverifieerd nummer>
Password: <password > Use Auth ID:yes
Auth ID: <username>

Hierna werkt het perfect

[ Voor 17% gewijzigd door marigo op 05-09-2010 21:25 . Reden: gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Een tip voor iedereen die overweegt om met je mobiel te bellen via VoipBuster:

Naast Fring en Nimbuzz, waarbij je afhankelijk bent van hun netwerk, is er SipDroid voor Android. Daarmee kan je ook heel goed bellen met je voip/sip account. Ik heb begrepen dat het vrij makkelijk is om 2 accounts te runnen: je Budgetphone voor inkomende oproepen en je VoipBuster kloon voor uitgaande oproepen.

[ Voor 4% gewijzigd door Jazco2nd op 06-09-2010 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jazco2nd schreef op maandag 06 september 2010 @ 19:16:
Een tip voor iedereen die overweegt om met je mobiel te bellen via VoipBuster:

Naast Fring en Nimbuzz, waarbij je afhankelijk bent van hun netwerk, is er SipDroid voor Android. Daarmee kan je ook heel goed bellen met je voip/sip account. Ik heb begrepen dat het vrij makkelijk is om 2 accounts te runnen: je Budgetphone voor inkomende oproepen en je VoipBuster kloon voor uitgaande oproepen.
Is dat betrouwbaar in jouw ervaring? Ik doe het nog niet omdat ik heel vaak terugval naar GSM snelheid.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik met mijn SIP toestel (Siemens C470IP) een mobiel nummer bel ziet deze GSM een oproep binnen komen. Als de GSM de oproep weg wil drukken (rode knop) komt kort daarna weer een oproep binnen van mijn SIP nummer. Als je die weer weg drukt komt er kort daarna weer een oproep binnen en zo gaat het door.

Op het SIP toestel hoor je gewoon de hele tijd dat het nummer over gaat. Blijkbaar blijft mijn toestel net zolang bellen tot de GSM heeft opgenomen.

Dit heb ik getest met meerdere mobiele aanbieders, dus daar kan het niet aan liggen. Heb het nog niet kunnen testen met vaste lijn.

Ook heb ik Siemens klantenservice gebeld en die stellen dat dit geen instelling in de C470IP kan zijn.

Dus het moet iets zijn binnen VoipBuster, maar ik kan nergens vinden wat ik hier tegen kan doen.
Voipbuster geeft zelf ook aan dat het niet aan hun ligt, maar als ik via hun eigen applicatie ga bellen gebeurt exact hetzelfde!!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 23:18:
Als ik met mijn SIP toestel (Siemens C470IP) een mobiel nummer bel ziet deze GSM een oproep binnen komen. Als de GSM de oproep weg wil drukken (rode knop) komt kort daarna weer een oproep binnen van mijn SIP nummer. Als je die weer weg drukt komt er kort daarna weer een oproep binnen en zo gaat het door.

Op het SIP toestel hoor je gewoon de hele tijd dat het nummer over gaat. Blijkbaar blijft mijn toestel net zolang bellen tot de GSM heeft opgenomen.

Dit heb ik getest met meerdere mobiele aanbieders, dus daar kan het niet aan liggen. Heb het nog niet kunnen testen met vaste lijn.

Ook heb ik Siemens klantenservice gebeld en die stellen dat dit geen instelling in de C470IP kan zijn.

Dus het moet iets zijn binnen VoipBuster, maar ik kan nergens vinden wat ik hier tegen kan doen.
Voipbuster geeft zelf ook aan dat het niet aan hun ligt, maar als ik via hun eigen applicatie ga bellen gebeurt exact hetzelfde!!! :(
Probeer het eens met een andere sip client? Bijvoorbeeld een softwarematige (en niet die van voipbuster omdat je niet zeker weet of die onder de motorkap met sip werkt). Persoonlijk denk ik dat het wel aan je Siemens ligt, of misschien de Siemens in combinatie met Voipbuster.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:30

elsinga

=8-)

Sind begin september heb ik een heel vervelend probleem bij het bellen via Poivy of Voipbuster: gesprekken worden na 25 seconden verbroken, ondanks meer dan voldoende beltegoed. Het enige dat anders is sinds dit begonnen is, is dat mijn freedays op zijn. Het probleem doet zich bovendien voor op zowel mijn Gogaset S685IP als mijn 3CX servertje (waar onderstaande logs vandaan komen).

Wie herkent dit? Of kan iets uit onderstaande logs afleiden?
18:43:17.593 [CM102001]: Authentication failed for SipReq: BYE 0031650xxxxxx(ed)10.10.10.10:5060 tid=4905ce3a3c568501 cseq=BYE contact=0031513xxxxxx(ed)217.120.140.xxx:5060 / 4 from(wire); Reason: Credentials don't match, check that authorization-ID and password match the ones in extension settings
18:43:17.593 [CM302002]: Authentication failed due to unidentified source of: SipReq: BYE 0031650xxxxxx(ed)10.10.10.10:5060 tid=4905ce3a3c568501 cseq=BYE contact=0031513xxxxxx(ed)217.120.140.79:5060 / 4 from(wire)
18:43:17.296 [CM503008]: Call(8): Call is terminated
18:42:46.937 [CM503007]: Call(8): Device joined: sip:<username>@sip.poivy.com:5060
18:42:46.921 [CM503007]: Call(8): Device joined: sip:100@10.10.10.12:5060
18:42:39.468 [CM505003]: Provider:[0031513xxxxxx(ed)poivy.com] Device info: Device Not Identified: User Agent not matched; Capabilities:[reinvite, replaces, able-no-sdp, recvonly] UserAgent: [] PBX contact: [sip:<username>@217.120.140.79:5060]
18:42:39.468 [CM503002]: Call(8): Alerting sip:<username>@sip.poivy.com:5060
18:42:39.015 [CM503025]: Call(8): Calling VoIPline:0031650xxxxxx@(Ln.13102@0031513xxxxxx(ed)poivy.com)@[Dev:sip:<username>@sip.poivy.com:5060]
18:42:38.796 [CM503004]: Call(8): Route 1: VoIPline:0031650xxxxxx@(Ln.13102@0031513xxxxxx(ed)poivy.com)@[Dev:sip:<username>@sip.poivy.com:5060]
18:42:38.765 [CM503010]: Making route(s) to <sip:00650xxxxxx(ed)10.10.10.10;user=phone>
18:42:38.765 [CM505001]: Ext.100: Device info: Device Not Identified: User Agent not matched; Capabilities:[reinvite, replaces, able-no-sdp, recvonly] UserAgent: [S685 IP022230000000] PBX contact: [sip:100@10.10.10.10:5060]
18:42:38.750 [CM503001]: Call(8): Incoming call from Ext.100 to <sip:00650xxxxxx(ed)10.10.10.10;user=phone>
Het vetgedrukte lijkt mij de reden van het verbreken te zijn, maar ik kan noch in de webinterface van (in dit geval) Poivy of in de voip client iets met extentions doen. Ik heb eenzelfde probleem bij Voipbuster, daar stuur ik echter geen geverifieerde CLIP mee (zoals ik wel bij Poivy doe). En het meegestuurde (uitgaande) nummer is in de Poivy client netjes als geverifieerd bekend.

Help... |:(

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wordt er wel een minuut afgeschreven dan bij die gesprekken? Zo nee dan kloppen je logingegevens niet. Dan zou ik het wachtwoord een keer laten mailen door Voipbuster en dit opnieuw instellen.

Overigens jammer dat niemand op mijn post over de voorwaarden reageert, want daar staat wel in dat je als je freedays op zijn de dienst niet meer kunt gebruiken (wat jij nu omschrijft, al merk ik dat zelf in de praktijk niet, en het is ook inconsistent met de tarieven die ze vermelden voor als de freedays op zijn).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op maandag 06 september 2010 @ 23:26:
[...]

Probeer het eens met een andere sip client? Bijvoorbeeld een softwarematige (en niet die van voipbuster omdat je niet zeker weet of die onder de motorkap met sip werkt). Persoonlijk denk ik dat het wel aan je Siemens ligt, of misschien de Siemens in combinatie met Voipbuster.
Zoals ik al zei: als ik via hun eigen applicatie ga bellen gebeurt exact hetzelfde!!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 08:50:
[...]

Zoals ik al zei: als ik via hun eigen applicatie ga bellen gebeurt exact hetzelfde!!! :(
Dat is dus ook wat er in de voorwaarden 8.1 en 8.6 staat. Dat je het crediet niet meer kunt gebruiken tot je opwaardeerd.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 08:57:
[...]

Dat is dus ook wat er in de voorwaarden 8.1 en 8.6 staat. Dat je het crediet niet meer kunt gebruiken tot je opwaardeerd.
?? hier gaan mijn posts niet over ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Mijn freedays zijn al een tijdje op en ik kan gewoon gebruik maken van het tegoed dat er nog op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
woekele schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 09:26:
Mijn freedays zijn al een tijdje op en ik kan gewoon gebruik maken van het tegoed dat er nog op staat.
Ik zelf ook. Daarom vind ik het vreemd dat het anders in de voorwaarden staat. Op zich vind ik het niet eens zo erg want ik krijg het wel op in 120 dagen alleen gebruik ik Voipbuster vooral voor het Voipin nummer. Maar als ze die voorwaarden wel zo hanteren ga ik er wel wat meer mee bellen, dan wissel ik wel een beetje af tussen Jumblo en Voipbuster.

[ Voor 41% gewijzigd door Marzman op 07-09-2010 09:35 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Volgens mij bedoelen ze in die voorwaarden alleen als je nog nooit credit hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is niet wat er staat, jammer dat het Voipbuster forum er niet meer is want dan kon je het daar aankaarten.

Er staat letterlijk dat krediet 120 dagen geldig is en daarna niet meer gebruikt kan worden, maar dat je het wel weer beschikbaar komt als je nieuw krediet bijkoopt.

* 8.1. The customer can purchase a credit on the Betamax web platform entitling him to use Betamax chargeable services at the prices shown on the list of charges applicable as at the time of concluding the contract. This credit becomes valid once the equivalent value has been paid or transferred by the customer. Payment is to be made in one of the manners shown on the web portal. Once a credit has been purchased, it will be valid for 120 days from the date of its registration ("Duration of validity"), for details see No. 8.6.

* 8.6. The credit may no longer be used once the period of validity (see No. 8.1) has expired. However, at this point the customer can utilise all remaining credit ("residual credit") by acquiring further credit in the following period. The new credit that he purchases is increased by the residual credit and is available for the period of validity of the new credit balance. By way of alternative to this option, the customer can claim a refund of the unused, expired credit. To do this, he is required to send a request in text form to Betamax requesting a refund and quoting his name, his user number, the amount of refund required and details of his bank account (for overseas accounts the IBAN number must be given). A claim to reactivate or to receive a refund of any residual credit shall lapse in accordance with current legislation after the end of the third calendar year from the expiry of the validity of the residual credit balance.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voipbuster heeft inmiddels erkend:

We have forwarded your fault report to our technical department. Our engineers will look into the matter as soon as possible. Our apologies for any inconvenience caused.

Kind regards,

Customer service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Marzman schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 08:40:
Wordt er wel een minuut afgeschreven dan bij die gesprekken? Zo nee dan kloppen je logingegevens niet. Dan zou ik het wachtwoord een keer laten mailen door Voipbuster en dit opnieuw instellen.
Ja, er wordt netjes elke keer een gesprek van 25 of 26 seconden geregistreerd. Ik kan met dezelfde accountgegevens ook netjes inloggen met de Poivy client en op de website. Ik sluit een foutief wachtwoord dan ook even uit (zou erg raar zijn als ik op zowel mijn Gigaset als mijn 3CX server het wachtwoord fout zou hebben ingetypt). Maar, voor de zekerheid toch even het wachtwoord opgevraagd en het is inderdaad het wachtwoord dat ik dacht dat het zou zijn. ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
elsinga schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 07:33:
Sind begin september heb ik een heel vervelend probleem bij het bellen via Poivy of Voipbuster: gesprekken worden na 25 seconden verbroken, ondanks meer dan voldoende beltegoed. Het enige dat anders is sinds dit begonnen is, is dat mijn freedays op zijn. Het probleem doet zich bovendien voor op zowel mijn Gogaset S685IP als mijn 3CX servertje (waar onderstaande logs vandaan komen).

Wie herkent dit? Of kan iets uit onderstaande logs afleiden?

[...]

Het vetgedrukte lijkt mij de reden van het verbreken te zijn, maar ik kan noch in de webinterface van (in dit geval) Poivy of in de voip client iets met extentions doen. Ik heb eenzelfde probleem bij Voipbuster, daar stuur ik echter geen geverifieerde CLIP mee (zoals ik wel bij Poivy doe). En het meegestuurde (uitgaande) nummer is in de Poivy client netjes als geverifieerd bekend.

Help... |:(
die 25 seconden doet mij denken aan het probleem dat ik eerder had.
het bleek toen aan de MTU size van m'n modem te liggen. die was namelijk te laag.
Caesu in "Voordelig bellen met Voipbuster [deel 5]"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-10 06:24
Jazco2nd schreef op zondag 05 september 2010 @ 10:22:
Maar het meest bijzondere van Rynga vind ik nog wel hun mobile app voor bellen via je Rynga account vanaf je mobiel via zowel Wifi en 3G! Normaal zou je hiervoor Fring of Nimbuzz moeten installeren.
Edit: zie dat inmiddels meer aanbieders dezelfde app aanbieden, ook SMSDiscount.
Die MobileVOIP app zal wel werken voor de meeste Betamax klonen, want je hoeft niet eens in te vullen welke kloon je gebruikt. Je username en wachtwoord is voldoende.

Overigens is het waarschijnlijk geen gewone SIP-client met wat hardgebakken instellingen. Op mijn Nokia E51 lijk ik bij sommige Wifi-verbindingen last van het 25 seconden probleem te hebben (na 25 seconden valt het geluid weg), maar op diezelfde Nokia met de MobileVOIP app niet.

Heeft er iemand wel eens gekeken welk protocol die MobileVOIP app gebruikt? Hij werkt in ieder geval beter dan Nokia's SIP ;)

Edit 1: Tja, toen haalde Caesu zijn oplossing voor het 25 seconden probleem ook al aan...

Edit 2: Ik probeerde even of ik met Nimbuzz ook dat probleem had. Niet, dus. Maar wel een FUP Exceeded (ondanks voldoende tegoed). Kennelijk verbindt Nimbuzz vanaf een eigen IP-adres ;(

[ Voor 12% gewijzigd door Jan-E op 07-09-2010 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
elsinga schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 11:33:
[...]

Ja, er wordt netjes elke keer een gesprek van 25 of 26 seconden geregistreerd. Ik kan met dezelfde accountgegevens ook netjes inloggen met de Poivy client en op de website. Ik sluit een foutief wachtwoord dan ook even uit (zou erg raar zijn als ik op zowel mijn Gigaset als mijn 3CX server het wachtwoord fout zou hebben ingetypt). Maar, voor de zekerheid toch even het wachtwoord opgevraagd en het is inderdaad het wachtwoord dat ik dacht dat het zou zijn. ;)
Misschien is het probleem dat je meerdere keren inlogd? Ik dacht dat gesprekken er niet door verbraken, maar misschien ook wel. Het is wel zo dat als een client inlogt alle andere clients uitloggen.

Dat MTU verhaal zou ook kunnen of een natprobleem (staat er een stunserver ingesteld?)
Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 09:24:
[...]

?? hier gaan mijn posts niet over ??
Ik heb wat posts door elkaar gelezen denk ik :)
Jan-E schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 15:32:
[...]
Die MobileVOIP app zal wel werken voor de meeste Betamax klonen, want je hoeft niet eens in te vullen welke kloon je gebruikt. Je username en wachtwoord is voldoende.

Overigens is het waarschijnlijk geen gewone SIP-client met wat hardgebakken instellingen. Op mijn Nokia E51 lijk ik bij sommige Wifi-verbindingen last van het 25 seconden probleem te hebben (na 25 seconden valt het geluid weg), maar op diezelfde Nokia met de MobileVOIP app niet.

Heeft er iemand wel eens gekeken welk protocol die MobileVOIP app gebruikt? Hij werkt in ieder geval beter dan Nokia's SIP ;)
Het kan zijn dat die app een stunserver gebruikt om de verbinding open te houden.

[ Voor 38% gewijzigd door Marzman op 07-09-2010 15:43 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Jan-E schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 15:32:
[...]
Alle Betamax klonen hebben hun eigen applicatie die je op de PC kan installeren. Daar vul je ook alleen een user/pw in. Werkt alleen voor die specifieke kloon van waar je de applicatie hebt. Dat geldt dus ook voor deze mobilevoip app. SMSDiscount heeft zijn eigen, Rynga heeft zijn eigen etc. Al lijken ze op elkaar, met een Rynga account kan je niet inloggen op de MobileVOIP van SmsDiscount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Marzman schreef op maandag 06 september 2010 @ 19:27:
[...]

Is dat betrouwbaar in jouw ervaring? Ik doe het nog niet omdat ik heel vaak terugval naar GSM snelheid.
Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, heb mijn toestel nog niet binnen (de koeriersdiensten TNT, UPS etc zijn echt achterlijk slecht geworden, in 2 dagen al 4 briefjes in de bus terwijl ik die 2e dag gewoon thuis was!!!! Is al de zoveelste keer... ik ga echt vaker spullen gewoon in de winkel kopen)

Maar een vriend van mij gebruikt gewoon standaard Fring en het werkt prima alleen is het wel slecht als je autorijd maar dat vind ik logisch. Hij heeft T-Mobile, die heeft een lagere snelheid dan Telfort (mijn provider) dus dat gaat zeker goedkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Caesu schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 15:30:
[...]
die 25 seconden doet mij denken aan het probleem dat ik eerder had.
het bleek toen aan de MTU size van m'n modem te liggen. die was namelijk te laag.
Caesu in "Voordelig bellen met Voipbuster [deel 5]"
Mijn MTU staat op 1500 (zoals ook door veel sites aangeraden voor Ziggo/kabelinternet). Da's ruim hoger dan 576. Wat ik nog wel in kan stellen in mijn Netgear router (die achter het Ziggo kabelmodem hangt) is "Disable SIP Alg". Heb ik nu even aangezet, als ik thuis ben even testen.
Marzman schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 15:40:
[...]

Misschien is het probleem dat je meerdere keren inlogd? Ik dacht dat gesprekken er niet door verbraken, maar misschien ook wel. Het is wel zo dat als een client inlogt alle andere clients uitloggen.

Dat MTU verhaal zou ook kunnen of een natprobleem (staat er een stunserver ingesteld?)
Ja, 2x ingelogd, maar alleen SIP. Bovendien: ik heb nog een account emt tegoed bij Voipbuster en die is maar 1x ingelogd en heeft exact hetzelfde probleem.

Stun server staat ook ingesteld, helemaal conform de config die Poivy zelf aangeeeft op hun site voor SIP gebruik. Verder staan ook de SIP poorten die 3CX zegt nodig te hebben geforward naar mijn 3CX servertje (en dus niet naar de Gigaset), dat kan het dus ook niet zijn.

Het rare is, dat dit spontaan begon op te treden. Aan mijn kant niks gewijzigd, niet aan de MTU, niet aan NAT, niet aan de Stun server, niet aan de accounts. Het moet haast wel iets op het Betamax/Finarea platform zijn...

Als ik weer thuis ben zal ik eens testen met de Poivy client... eens zien of dat het probleem oplost. Die client gebruikt VZIW het AIX protocol. Kunnen we zien of het aan SIP of mijn account/IP-adres/whatever ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan ook met sip maar een keer inloggen, maar goed dat is het dus niet als je het ook hebt met een ander account waarvan je zeker bent dat het maar een keer ingelogt is. Je kan dat zien als je de poivy client opstart en dan inlogt met sip (de poivy client is dan opeens uitgelogt, andersom is je sip ook opeens uitgelogt als je de poivy client opstart)

Als het aan betamax ligt dan is het niet account gebonden omdat je het met twee accounts hebt wat raar zou zijn (of ze moeten iets met je ip hebben gedaan ofzo, dat gebruiken ze ook om te kijken of het wel "fair use" is)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wberkel
Marzman schreef op maandag 06 september 2010 @ 19:27:
[...]

Ik heb het onlangs ook een keer geprobeerd.
En mijn conclusie was dat het niet te doen is. Er is geen fatsoenlijk gesprek te voeren, ondanks HSDPA verbinding op die locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Marzman schreef op woensdag 08 september 2010 @ 08:52:
Je kan ook met sip maar een keer inloggen, maar goed dat is het dus niet als je het ook hebt met een ander account waarvan je zeker bent dat het maar een keer ingelogt is. Je kan dat zien als je de poivy client opstart en dan inlogt met sip (de poivy client is dan opeens uitgelogt, andersom is je sip ook opeens uitgelogt als je de poivy client opstart)

Als het aan betamax ligt dan is het niet account gebonden omdat je het met twee accounts hebt wat raar zou zijn (of ze moeten iets met je ip hebben gedaan ofzo, dat gebruiken ze ook om te kijken of het wel "fair use" is)
2x SIP werkt prima, al jaren. ;) De Poivy client zelf heeft wat dat betreft een beperking.

En Fair Use zal het niet zijn, we bellen daarvoor veel te weinig. Bovendien deed het probleem zich ook buiten de freedays voor en betaal je bij overschreiden van de fair use gewoon de niet-freedays tarieven.

Gelukkig hebben we ook nog een Ziggo telefoonnummer, postpaid (heb een Alles-in-een pakket). Die gebruiken we nu maar om uit te bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Jazco2nd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 23:36:
Dat geldt dus ook voor deze mobilevoip app. SMSDiscount heeft zijn eigen, Rynga heeft zijn eigen etc. Al lijken ze op elkaar, met een Rynga account kan je niet inloggen op de MobileVOIP van SmsDiscount.
Laat ik nu net de MobileVOIP app van SMSdiscount geinstalleerd hebben. Eerst gewoon op SMSdiscount ingelogd, maar omdat die thuis ook geregistreerd stond kreeg ik FUP Exceeded (te veel verschillende IP-nummers binnen korte tijd, schat ik). Daarna ook een Rynga account genomen. En gewoon met die SMSdiscount app ingelogd.

Enig probleem bij die app: je kunt geen Caller-ID meesturen. Bij mijn SMSdiscount stuurde hij mijn Voipin nummer mee, bij Rynga niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
elsinga schreef op woensdag 08 september 2010 @ 10:56:
[...]

2x SIP werkt prima, al jaren. ;) De Poivy client zelf heeft wat dat betreft een beperking.

En Fair Use zal het niet zijn, we bellen daarvoor veel te weinig. Bovendien deed het probleem zich ook buiten de freedays voor en betaal je bij overschreiden van de fair use gewoon de niet-freedays tarieven.

Gelukkig hebben we ook nog een Ziggo telefoonnummer, postpaid (heb een Alles-in-een pakket). Die gebruiken we nu maar om uit te bellen...
Fair use zal het niet zijn, maar Betamax moet iets wel bijhouden of configureren om er een fout mee te kunnen maken, dat bedoelde ik meer. En omdat je het met twee accounts hebt zal het niet in het account zelf zitten. Je kan ze een berichtje sturen.

Twee keer sip dacht ik echt van dat dat niet ging. Als dat wel kan dan voeg ik mijn Voipbuster account ook toe in Fring. Met uitgaand bellen zal dat misschien goed gaan omdat de sipclient dan met het gesprek dat je opzet inlogt, maar volgens mij kan er maar een tegelijk aangemeld zijn en als je het gebruikt voor inkomende gesprekken is dat een probleem. '

Ik heb het even getest nog met Voipbuster dat in mijn Zyxel staat van Telfort als SIP account. Als ik dat account ook toevoeg in Fring dan rinkelt daarna mijn telefoon die aan het Voipbusteraccount hangt via de Zyxel niet meer als ik het Voipbusteraccount bel. Die connectie is dan dus niet meer goed, al denkt mijn router dat hij nog steeds ingelogd is.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
elsinga schreef op woensdag 08 september 2010 @ 08:40:
Mijn MTU staat op 1500 (zoals ook door veel sites aangeraden voor Ziggo/kabelinternet). Da's ruim hoger dan 576. Wat ik nog wel in kan stellen in mijn Netgear router (die achter het Ziggo kabelmodem hangt) is "Disable SIP Alg".
Ik heb trouwens hetzelfde achter een Netgear, maar dan op UPC. 1500 voor MTU vind ik altijd wat tricky, omdat heel soms achterliggende routers een MTU hebben die lager staat (heb ik problemen mee gehad in de A2000 tijd). Teruggezet op 1436.

Maar wat blijkt: via die verbinding komen ook veel grotere pakketten gewoon door.

c:\> ping -l 32000 ping.xs4all.nl
gaf gewoon een 100% resultaat. 4 pakketten van 32000 bytes succesvol verzonden. Weird.

• elsinga

elsinga

=8-)

En inmiddels blijkt dat "SIP ALG disable" de oplossing is. 8) Waarom het voorheen wel werkte met SIP ALG enabled, geen idee... Poivy zal wel iets gewijzigd hebben... :X

Is betamax aan het opsplitsen?

VoipBuster is a service from
Betamax GmbH & Co KG
Im Mediapark 8
50670 Köln

Jumblo is a service from
Dellmont Sarl
PO Box 769
L-2017 Luxembourg

Rynga is a service from
Dellmont Sarl
PO Box 769
L-2017 Luxembourg

Het viel me op omdat ik nog even wilde controleren of ik wel op de juiste Rynga zat en toen zag ik geen Betamax staan. Dus keek ik even bij Jumblo wat ik tot nu gebruik en daar staat het ook niet meer.

/▌

• Jan-E
elsinga schreef op donderdag 09 september 2010 @ 07:14:
En inmiddels blijkt dat "SIP ALG disable" de oplossing is.
Dat zit helaas niet in de WNR2000 (die UPC nog steeds uitlevert):

http://forum1.netgear.com/showthread.php?t=42552
Als het er niet in zit hoef je het ook niet uit te zetten ;) Ik denk dat de Zyxel van Telfort het ook niet heeft.

[ Voor 30% gewijzigd door Marzman op 09-09-2010 17:14 ]

/▌

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 11:17
De zyxel van telfort heeft de optie wel en bij mij staat ie aan en heb geen problemen.

http://blog.bjornhouben.com

Je hebt gelijk, bij NAT staat het. Had het nog nooit gezien. Bij mij staat het ook aan trouwens en bij Voipbuster, Jumblo en Rynga geeft dat geen problemen. Net nog een uur gebeld met Rynga :)

/▌

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Bij mij gaf SIP ALG het probleem dat m'n telefoon na een bepaalde tijd ineens niet meer overging als ik gebeld werd. Dus bij mij staat ie uit :)
Pagina: 1 ... 31 ... 58 Laatste