☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Nu heb ik Clip op Yes gezet, bij uitgaande gesprekken via Voipbuster wordt het Voip in (085 nummer) meegestuurd als nummerweergave.
In een simpele Sipura kun je de nummerweergave aanpassen zodat Voipbuster uitbelt met andere Clip, is zoiets ook mogelijk in de 2602 dat de Clip anders is ipv het 085 nummer, bijvoorbeeld m'n 06 nummer?
Who's general failure, and why is he reading my disk?
ik stuur zelf mijn budgetphone nummer mee.EJVL schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 08:26:
Ik heb ook een Zyxel 2602 van Telford, Sip 1 is van Voipbuster waar ik over uitbel, Sip 2 is van Budgetphone voor inkomend verkeer op lokaal nummer.
Nu heb ik Clip op Yes gezet, bij uitgaande gesprekken via Voipbuster wordt het Voip in (085 nummer) meegestuurd als nummerweergave.
In een simpele Sipura kun je de nummerweergave aanpassen zodat Voipbuster uitbelt met andere Clip, is zoiets ook mogelijk in de 2602 dat de Clip anders is ipv het 085 nummer, bijvoorbeeld m'n 06 nummer?
Ik heb eerst via het programma voipbuster mijn nummer laten checken.
Bij sip settings staat bij nummer, mijn belbudget nummer, beginnend met 31180****** etc
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Werkt, tnxmhr-zip schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 17:43:
[...]
ik stuur zelf mijn budgetphone nummer mee.
Ik heb eerst via het programma voipbuster mijn nummer laten checken.
Bij sip settings staat bij nummer, mijn belbudget nummer, beginnend met 31180****** etc
uitgaand voipwise
inkomend budgetphone (prepaid)
ik heb problemen met voipwise, er wordt steeds geld van miin tegoed afgeschreven, terwijl ik nog freedays heb. ik kom nooit over de 300 min heen. Het vreemde is, als ik naar Turkije bel, dan staat er FUP exceeded en wordt er van mijn tegoed afgehaald (en soms staat er FREE), maar als ik binnen NL bel, dan is dit gewoon FREE. weet iemand waar dit aan ligt? ik heb voipwise tig mailtjes gestuurd, maar geen reactie ontvangen. ze zijn een beetje het boel aan het belazeren. en geen reactie.
Dit komt omdat een week niet van maandag tot zondag duurt, maar vanaf nu tot een week geleden. Je krijgt er dus niet opeens 300 minuten bij als je quota overschreden is maar elke minuut een minuut extra eigenlijk.adullah11 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:21:
Ik heb als voip het volgende:
uitgaand voipwise
inkomend budgetphone (prepaid)
ik heb problemen met voipwise, er wordt steeds geld van miin tegoed afgeschreven, terwijl ik nog freedays heb. ik kom nooit over de 300 min heen. Het vreemde is, als ik naar Turkije bel, dan staat er FUP exceeded en wordt er van mijn tegoed afgehaald (en soms staat er FREE), maar als ik binnen NL bel, dan is dit gewoon FREE. weet iemand waar dit aan ligt? ik heb voipwise tig mailtjes gestuurd, maar geen reactie ontvangen. ze zijn een beetje het boel aan het belazeren. en geen reactie.
Als je dan ook de 300 minuten niet haalt bel je misschien via een proxy? Of gebruik je een ipadres in een bedrijf of school dat gedeeld wordt met meerdere mensen?
/▌
Dat kan, zolang je je maar niet 'registreert'. Enige is dat je dan geen inkomende gesprekken krijgt daar.mhr-zip schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 20:58:
Kan je je sip account ook 2 keer aanmelden? Als ik het programma voipbuster aan heb staan, en ik meld mijn sip account op de modem aan. Dan meldt hij voipbuster af.
Die krijg je alleen op waar je je registreert
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Dan meld je jezelf dus niet aanJrz schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:41:
[...]
Dat kan, zolang je je maar niet 'registreert'. Enige is dat je dan geen inkomende gesprekken krijgt daar.
Die krijg je alleen op waar je je registreert
Dus het kan niet, tenzij je zo'n gatewaydienst gebruikt maar dan zit je weer met problemen als gratis belminuten die opeens op zijn of extra storingen omdat er gewoon een extra schakel tussen zit. Je kan natuurlijk ook gewoon twee accounts aanmaken.
/▌
- Receive a Free SMS with the download link, for this visit
http://voipcheap.com/en/mobilevoip.php?phonetype=iphone
- Download on your mobile via mobilevoip.com/iphone and follow the instructions.
- Download the application to your PC and install it from your desktop.
We are currently working on developing a MobileVoip application for the other
mobile devices and we will keep you informed!
For more information please visit;
http://voipcheap.com/en/mobilevoip.php
Via een proxy? niet dat ik weet, ben een leek op dit gebied, snap eigenlijk niet zo zeer wat dit inhoudt. Ik heb een telfort adsl abonnement en ik deel mijn internet-verbinding iig niet met anderen. Dus ik zou niet weten hoe het kan dat ik constant over de FUP heen komMarzman schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:39:
[...]
Dit komt omdat een week niet van maandag tot zondag duurt, maar vanaf nu tot een week geleden. Je krijgt er dus niet opeens 300 minuten bij als je quota overschreden is maar elke minuut een minuut extra eigenlijk.
Als je dan ook de 300 minuten niet haalt bel je misschien via een proxy? Of gebruik je een ipadres in een bedrijf of school dat gedeeld wordt met meerdere mensen?
Sommige mensen bellen via van die gateway/proxy diensten (zoals voxalot). Dan kun je soms problemen hebben met de fair use policy.adullah11 schreef op maandag 26 april 2010 @ 14:54:
[...]
Via een proxy? niet dat ik weet, ben een leek op dit gebied, snap eigenlijk niet zo zeer wat dit inhoudt. Ik heb een telfort adsl abonnement en ik deel mijn internet-verbinding iig niet met anderen. Dus ik zou niet weten hoe het kan dat ik constant over de FUP heen kom
Als je een eigen internetverbinding hebt die je niet deelt en je maakt rechtstreeks verbinding met Voipbuster dan is er wat anders aan de hand bij jou. Die 300 minuten gaan in van nu tot vorige week maandag 15.06 uur en verschuiven steeds met een minuut. Misschien dat je er vanuit ging dat je in een nieuwe week weer 300 belminuten kreeg ipv dat het realtime is vanaf nu tot een week geleden?
Waarom staat dit eigenlijk niet in het telecomproviders subforum? Het is al deel 5, dus het zal wel zo horen maar dat lijkt me logischer dan internetproviders en hosting.
[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 26-04-2010 15:18 ]
/▌
3.9 cent starttarrief per gesprek, zou je dus maar 128x in een jaar voor die 10 euro naar een vast nummer kunnen bellen.
Met huidige voipbuster (niet pro) heb je geen starttarief..
Bellen naar 085-nummers (vaste net) gaat gewoon af van je fup.
Ik heb het in deze thread al een keer uitgerekend. VB Pro is op moment van schrijven duurder dan VB maar het ligt aan je verbruikers profiel. Als je maar een aantal gesprekken per week doet kun je met €15,- ex btw uit de voeten in plaats van €30,- per jaar bij VB. 128x3.9 cent=~0.49 cent. Je kan trouwens 2564 gesprekken voeren met VBP voor je €10,- tegoed.justinnn schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 19:08:
en kan iemand mij vertellen wat het voordeel van VB pro is?
3.9 cent starttarrief per gesprek, zou je dus maar 128x in een jaar voor die 10 euro naar een vast nummer kunnen bellen.
Met huidige voipbuster (niet pro) heb je geen starttarief..
Zie hier mijn post: Hyena in "Voordelig bellen met Voipbuster [deel 5]"
Chill | BMW i3 60Ah Lodge Privé
Je doet dit door te gaan naar 'extra-->opties-->edit my voipbuster profiel-->en dan linksonder.
Bij 'Controleer nu!' blijf ik de volgende error krijgen: 'Door een onbekende fout is het gesprek afgebroken
Is er een storing bij Betamax of ligt het probleem bij mij?
Doe je het via je Voipbuster programma?RutgerFR schreef op woensdag 28 april 2010 @ 22:24:
Het lukt mij niet meer om mijn vaste telefoonnummer te laten verifiëren door Voipbuster.
Je doet dit door te gaan naar 'extra-->opties-->edit my voipbuster profiel-->en dan linksonder.
Bij 'Controleer nu!' blijf ik de volgende error krijgen: 'Door een onbekende fout is het gesprek afgebroken
Is er een storing bij Betamax of ligt het probleem bij mij?
Kan het ook anders?
Verwijderd
Je schrijft: @Caesu: u bent een genie :-). Dankzij onderstaande instelling werkt het weer perfect!
[ ipqosef.ini ]
ef config intf=Internet mtu=1000
Hartelijk dank!
Ik heb hetzelfde probleem. Je hebt er kennelijk een oplossing voor. Hoe en waar geef je die nieuwe waarden dan in? Ik zal wel dom zijn maar wil het dolgraag weten....
Grtn, quasimodo
Verwijderd
Heel fijn, ik heb hetzelfde probleem maar waar en hoe verander ik die instellingen dan?Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 15:15:
@Caesu: u bent een genie :-). Dankzij onderstaande instelling werkt het weer perfect!
[ ipqosef.ini ]
ef config intf=Internet mtu=1000
Hartelijk dank!
justinnn schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 19:08:
Jullie moeten me toch echt even uitleggen hoe jullie aan die aantallen komen. Volgens mij is 1000 eurocent (10 euro) gedeeld door 3,9 toch heus 256 gesprekken.Hyena schreef op woensdag 28 april 2010 @ 13:53:
Je kan trouwens 2564 gesprekken voeren met VBP voor je €10,- tegoed.
Het verschil tussen VB en VBP heb ik op de vorige pagina beschreven.
Ik denk dat de eerste reactie uitgaat van starttarief + eerste minuut omdat gesprekken worden afgerond op een minuut. Maar in je freedays heb je geen afrekening per minuutCaptJackSparrow schreef op zondag 02 mei 2010 @ 12:07:
[...]
[...]
Jullie moeten me toch echt even uitleggen hoe jullie aan die aantallen komen. Volgens mij is 1000 eurocent (10 euro) gedeeld door 3,9 toch heus 256 gesprekken.
Het verschil tussen VB en VBP heb ik op de vorige pagina beschreven.
/▌
Verder ben ik nog reuze te spreken over 12voip! Je belt bijna gratis, vrijwel geen storingen. In vergelijking met Telfort vastbellen, Tele2 voip et cetera. Service wordt ook steeds uitgebreider.
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
Hoe bedoel je?Henkie-Jan schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 12:05:
Geheime nummers die nu worden gebeld worden afgeschermd weergegeven. Beetje jammer.
/▌
1
| 2010-04-12 10:31:36 +312023***** 00:42:11 FREE! |
Hier staat dat providers inderdaad iets kunnen doen om het niet op gespecificeerde rekeningen te krijgen:
http://www.consuwijzer.nl...sinformatie/Geheim_nummer Raar, want als je het nummer zelf belt is het sowieso geen geheim toch?
/▌
Of weg te porteren, in dat geval ga ik er wel een stuk meer vertrouwen in krijgenHenkie-Jan schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 12:45:
Bij mobiele providers is het ook vaak afgeschermd. Dus ze zullen die informatie wel krijgen van de Opta of zow. Wel bijzonder dat ze die data zo kunnen ophalen. Zou het straks nog een keer mogelijk worden je nummer te porteren naar 12voip of i.d.?
/▌
Simpel,2 cases:Marzman schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 12:42:
Ik vraag me af hoe dat werkt. Ik dacht altijd dat het niet meer was dan standaard uitbellen met onderdrukking van het telefoonnummer en geen vermelding in telefoongidsen.
Hier staat dat providers inderdaad iets kunnen doen om het niet op gespecificeerde rekeningen te krijgen:
http://www.consuwijzer.nl...sinformatie/Geheim_nummer Raar, want als je het nummer zelf belt is het sowieso geen geheim toch?
1e case: Je geeft zelf je nummer niet mee aan de beller, telco heeft het nr wel nodig voor routering en evt blokkering.
2e case: nr is geblokkeerd in vermelding op andermans rekening, afscherming genoemd.
Case 1 kun je vaak zelf instellen, case 2 is idd telco-optie en zit vaak inbegrepen bij 'geheim nummer'.
@Henkie-Jan: Je kunt gewoon 0900-nrs bellen hoor, kost hier(via poivy) ook het normale tarief.
[ Voor 4% gewijzigd door Loekie op 08-05-2010 13:08 ]
Ik heb al vier jaar een 076 nummer van Voipbuster. En ik wil het niet wegporteren, alleen de mogelijkheid zou me meer vertrouwen geven. Ze hebben eerder bij mensen al uitgegeven nummers teruggenomen, dat is iets waar ik altijd rekening mee blijf houden bij Voipbuster door mezelf niet afhankelijk van het nummer te maken. Het hele systeem met goedkope niet te porteren 085-portals en de prijsstellingen van hun verschillende portals werken weggooi accountjes ook in de hand wat ook niet bevordelijk is.Henkie-Jan schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 13:02:
je 085 nummer? Tja, ik heb gewoon een analoge KPN lijn voor inkomende telefoontjes. En voor bellen naar nummers die niet te bereiken zijn met 12voip. Zoals 112, dure 0900 nummers et cetera. Dat moet eerst op orde zijn voor ik het analoge abbo stop zet.
[ Voor 11% gewijzigd door Marzman op 08-05-2010 14:01 ]
/▌
en eehm. voor een bedrijf dat al een gewone pbx heeft, met 2 gekoppelde isdn lijnen ( 2*2 gesprekken tegelijk dus)
hoe kun je dan het makkelijkst er voor zorgen dat het hele bedrijf gebruik kan maken van goedkoper bellen, hetzij via een provider, of via een apparaatje waarmee je via voip kunt verbinden met een ader apparaat die van voip weer isdn maakt op een andere vestiging? zodat ej dat verkeer over de vpn kunt doen, ipv over de isdnlijn van kpn?
Telefoons kopen die met sip overweg kunnen (of een telefooncentrale die dat kan) en een zakelijke voipprovider zoeken (Voipbuster is dat niet!)engelbertus schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 14:07:
enum?
en eehm. voor een bedrijf dat al een gewone pbx heeft, met 2 gekoppelde isdn lijnen ( 2*2 gesprekken tegelijk dus)
hoe kun je dan het makkelijkst er voor zorgen dat het hele bedrijf gebruik kan maken van goedkoper bellen, hetzij via een provider, of via een apparaatje waarmee je via voip kunt verbinden met een ader apparaat die van voip weer isdn maakt op een andere vestiging? zodat ej dat verkeer over de vpn kunt doen, ipv over de isdnlijn van kpn?
/▌
is een vox novo office...
voor vestigingen onderling heb je toch geen provider nodig, behalve die voor de vpn, die wel al hebben?
maar hoe zorg je dan dat je onderling via de pbx toch met de andere vestiging kunt bellen via voip/vpn ?
Had de afgelopen 3 weken veel problemen met voipbuster en de Zyxel, kan namelijk ineens niet meer registreren via sip.voipbuster.com of sip1.voipbuster.com. Inmiddels ben ik erachter dat het registreren wel lukt via connectionserver.voipbuster.com
Heel vreemd vind ik, dacht even dat Telfort me liep te fucken maar het probleem zit bij voipbuster zelf want dit zijn ping resultaten op poort 5060 vanaf mijn laptop via wifi:
Attempting to resolve connectionserver.voipbuster.com to an address
connectionserver.voipbuster.com resolved to 77.72.169.129 in 31 milliseconds
Attempting to resolve sip.voipbuster.com to an address
sip.voipbuster.com resolved to 194.120.0.198 in 62 milliseconds
Attempting to resolve sip1.voipbuster.com to an address
sip1.voipbuster.com resolved to 194.120.0.198 in 47 milliseconds
Hopelijk hebben andere voipbuster gebruikers hier ook wat aan!
PS: ik gebruik inmiddels de laatste beta firmware voor p-2602H(W)-D1A: 340AJZ6b1_20100331.bin en heb ik er nog geen problemen mee ondervonden.
http://home.telfort.nl/we...re/340AJZ6b1_20100331.bin
Hmmm, hier hebben ze alle 3 lagere en dichter bij elkaar liggende tijden dan bij jou, De 'snelste' is sip.voipbuster.com met 23 ms de andere doen het consistent met 33 ms. Hou er wel rekening mee dat reageren op ping-requests niet de hoofdtaak van die servers is en dus afhankelijk van drukte langzamer of zelfs helemaal niet reageren....Zybertweak schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 22:51:
Wat is er nieuw aan die firmware? Ik heb een hoop dingen ingesteld, Voip, QOS, firewall rules, NAT ports, DynDNS en heb wel een backup van de settings maar vertrouw het niet... weet natuurlijk niet of je de settings uit een oude versie kan importen in beta firmware.Zybertweak schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 22:51:
Hallo allemaal,
Had de afgelopen 3 weken veel problemen met voipbuster en de Zyxel, kan namelijk ineens niet meer registreren via sip.voipbuster.com of sip1.voipbuster.com. Inmiddels ben ik erachter dat het registreren wel lukt via connectionserver.voipbuster.com
Heel vreemd vind ik, dacht even dat Telfort me liep te fucken maar het probleem zit bij voipbuster zelf want dit zijn ping resultaten op poort 5060 vanaf mijn laptop:
Attempting to resolve connectionserver.voipbuster.com to an address
connectionserver.voipbuster.com resolved to 77.72.169.129 in 31 milliseconds
Attempting to resolve sip.voipbuster.com to an address
sip.voipbuster.com resolved to 194.120.0.198 in 62 milliseconds
Attempting to resolve sip1.voipbuster.com to an address
sip1.voipbuster.com resolved to 194.120.0.198 in 47 milliseconds
PS: ik gebruik inmiddels de laatste beta firmware voor p-2602H(W)-D1A: 340AJZ6b1_20100331.bin en heb ik er nog geen problemen mee ondervonden.
http://home.telfort.nl/we...re/340AJZ6b1_20100331.bin
Maar waarom zou je deze firmware willen gebruiken?
Wat de verbeteringen zijn weet ik niet precies, die info kun je hier wel vinden:
http://forum.telfort.nl/pilot-forum.html
Er zijn daar ook beta's te downloaden voor de andere Zyxel modemtypen ook isdn.
Originele Zyxel firmware versies zijn hier te downloaden:
http://klantenservice.int...t-modem.aspx#openfaq10781
Ik heb dit vanaf mijn laptop gedaan via wifi dus vandaar de lagere waarden. Ook zit ik mogelijk wat verder van de centrale, mijn modem train in op iets van 14Mbps. Ik wilde kijken of ik ernaar kon pingen om te zien of de verbinding niet wordt geblokt. Ik kan echter alleen maar registreren als ik connectionserver.voipbuster.com instel in mijn zyxel modem, bij sip of sip1.voipbuster.com gaat direct het groene voip lampje uit.Loekie schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 01:37:
[...]
Hmmm, hier hebben ze alle 3 lagere en dichter bij elkaar liggende tijden dan bij jou, De 'snelste' is sip.voipbuster.com met 23 ms de andere doen het consistent met 33 ms. Hou er wel rekening mee dat reageren op ping-requests niet de hoofdtaak van die servers is en dus afhankelijk van drukte langzamer of zelfs helemaal niet reageren....
[ Voor 44% gewijzigd door Zybertweak op 15-05-2010 08:55 ]
Als je geen problemen hebt moet je niet upgraden. Meestal zijn het dingen op adsl-niveau die anders zijn (intrainen)Jazco2nd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 01:54:
[...]
Wat is er nieuw aan die firmware? Ik heb een hoop dingen ingesteld, Voip, QOS, firewall rules, NAT ports, DynDNS en heb wel een backup van de settings maar vertrouw het niet... weet natuurlijk niet of je de settings uit een oude versie kan importen in beta firmware.
Maar waarom zou je deze firmware willen gebruiken?
/▌
/▌
Same here, alleen in dit geval via Ziggo.Zybertweak schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 08:36:
Ik heb dit vanaf mijn laptop gedaan via wifi dus vandaar de lagere waarden. Ook zit ik mogelijk wat verder van de centrale, mijn modem train in op iets van 14Mbps. Ik wilde kijken of ik ernaar kon pingen om te zien of de verbinding niet wordt geblokt. Ik kan echter alleen maar registreren als ik connectionserver.voipbuster.com instel in mijn zyxel modem, bij sip of sip1.voipbuster.com gaat direct het groene voip lampje uit.
Punt is meer dat de betreffende servers ping als laagste prio zullen afhandelen, dus een ping is niet direct representatief. Het kan natuurlijk best zijn dat een van de machines sneller reageert op je request. Overigens is dit de eerste keer dat ik hoor van connectionserver.... waar heb je die vandaan?
Daarnaast hangt het ook van loadbalancing af, verschillende netwerken op welk cluster je uitkomt. Mobiel gaat bij mij naar een heel andere range dan zelfde adres op PC via Ziggo.
Ook tegen een gunstig tarief? Je betaalde je eerst scheel als je naar 0900 belde via 12voip...Marzman schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 13:40:
Ik denk het wel. Via Voipbuster en Jublo is het in ieder geval geen probleem.
Afgezien van het feit dat reageren op pings vaak een lage prio heeft zijn de tijden van 30 en 60 miliseconden helemaal niet slecht. In elk geval prima bruikbaar voor VOIP.Loekie schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 14:19:
[...]
Same here, alleen in dit geval via Ziggo.
Punt is meer dat de betreffende servers ping als laagste prio zullen afhandelen, dus een ping is niet direct representatief. Het kan natuurlijk best zijn dat een van de machines sneller reageert op je request. Overigens is dit de eerste keer dat ik hoor van connectionserver.... waar heb je die vandaan?
Daarnaast hangt het ook van loadbalancing af, verschillende netwerken op welk cluster je uitkomt. Mobiel gaat bij mij naar een heel andere range dan zelfde adres op PC via Ziggo.
[ Voor 69% gewijzigd door Marzman op 15-05-2010 15:12 ]
/▌
gewone tarief, maar wel houd nog wel rekening met btw en kosten.Marzman schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 15:09:
0900 nummers hebben nooit een gunstig tarief, meestal zoek ik een alternatief nummer op vraag Alex. Maar volgens mij is het gewoon de kosten van het nummer (niet veel meer iig).
Uitgaande van 12,50 voor netto 10 euro dus 25% hoger.
Dus 80ct nummers kosten € 1 per minuut.
Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy
Dit pakte vervolgens erg goed uit want had ineens weer verbinding. Ik heb de klantenservice van voipbuster gevraagd om een verklaring waarom ik niet via sip of sip1.voipbuster.com kan bellen.
[ Voor 5% gewijzigd door Zybertweak op 16-05-2010 21:32 ]
Sorry, maar een Vox Novo is toch geen peperdure PBX maar intussen al een lang uitgefaseerde PBX?engelbertus schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 14:38:
dan wordt de bestaande peperdure pbx overbodig?
is een vox novo office...
voor vestigingen onderling heb je toch geen provider nodig, behalve die voor de vpn, die wel al hebben?
maar hoe zorg je dan dat je onderling via de pbx toch met de andere vestiging kunt bellen via voip/vpn ?
Simpelst en goedkoopst denk ik voor 4 gesprekken tegelijk, neem een ADSL met dual PVC 193-193 voor VOIP, neem een VPN wolk en ga uitbellen via HIP (Hosted IP)
Kun je onderling gratis bellen naar vestigingen en veel goedkopere gesprekskosten, als je interesse hebt stuur je maar een email.
Ik heb gewoon een nieuwe account gemaakt en Voipbuster geïnstalleerd op XP. Ik heb mn account geactiveed op de email. Als ik wil bellen krijg ik de volgende melding:
"U heeft het maximale aantal gratis probeer gesprekken bereikt. Om ongelimiteerd te kunnen bellen dient u tegoed te kopen."
Dit terwijl ik nog geen enkel gesprek heb gevoerd. Hoe kan dit?
edit: ik probeer dus de hele tijd gewoon mn moeder te bellen, dus gewoon een vast nummer (ze heeft nog gewoon een analoge aansluiting).
[ Voor 12% gewijzigd door _Christiaan_ op 18-05-2010 14:15 ]
NOSIG
Heb je wel beltegoed gekocht?_Christiaan_ schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:05:
Ik ben Voipbuster nu aan het proberen, maar ik kom er niet uit. Ik wil gratis bellen maar het lukt niet.
Ik heb gewoon een nieuwe account gemaakt en Voipbuster geïnstalleerd op XP. Ik heb mn account geactiveed op de email. Als ik wil bellen krijg ik de volgende melding:
"U heeft het maximale aantal gratis probeer gesprekken bereikt. Om ongelimiteerd te kunnen bellen dient u tegoed te kopen."
Dit terwijl ik nog geen enkel gesprek heb gevoerd. Hoe kan dit?
Edit: er staat ook in de homescreen: Beltegoed €0,00 (alleen FREECALLS beschikbaar)
[ Voor 45% gewijzigd door _Christiaan_ op 18-05-2010 14:18 ]
NOSIG
Freecalls die je nu hebt zijn alleen naar andere Voipbuster gebruikers.
Toen dacht ik, dan koop ik gewoon €0,01 beltegoed, dan is het ook goed. Maar ook dat feest gaat niet door, je moet meteen minimaal €10 kopen. Erg jammer dat ze dit niet gewoon transparant op de homepage zetten. Ben nu al de hele middag bezig voor niets, eigenlijk.
Zijn er geen providers meer waar je echt gratis kan bellen?
NOSIG
/▌
Zo deed ik het ook. Dat tientje maak je op met gesprekken naar mobiele nummers. Overigens gebruikte ik altijd smsdiscount.com omdat die behoorlijk goedkoper is dan Voipbuster.Marzman schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:37:
Vraagalex volgens mij, maar ik zou gewoon die 10 euro lappen (12,50 volgens mij, er komt btw bij). Dan heb je 120 freedays en die 10 euro kun je ook gewoon opbellen. Goedkoper en net zo betrouwbaar heb ik het nog nergens gezien.
Weet niet of het al gepost is, maar omdat de prijzen regelmatig veranderen bij de Betamax bedrijven, is hier een volledig tariefoverzicht te zien: http://backsla.sh/betamax (wellicht niet meer 100% actueel)
edit: hier één die wél actueel is: http://progx.ch/home-voip-prixbetamax-3-1-1.html
[ Voor 7% gewijzigd door Crusader op 18-05-2010 15:21 ]
If it ain't broken, play with it till it breaks.
SMS Discount is inderdaad fors goedkoper, daar krijg je ook 120 freedays zie ik en 9 cent p/m naar mobiel, kun je daar ook een vast nummer krijgen voor 1 euro net als voipbuster?Crusader schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:19:
[...]
Zo deed ik het ook. Dat tientje maak je op met gesprekken naar mobiele nummers. Overigens gebruikte ik altijd smsdiscount.com omdat die behoorlijk goedkoper is dan Voipbuster.
Weet niet of het al gepost is, maar omdat de prijzen regelmatig veranderen bij de Betamax bedrijven, is hier een volledig tariefoverzicht te zien: http://backsla.sh/betamax (wellicht niet meer 100% actueel)
edit: hier één die wél actueel is: http://progx.ch/home-voip-prixbetamax-3-1-1.html
Jammer dat je op die website niet het minimale inlegbedrag kan zien. Ik ga er voor het gemak even vanuit dat dat overal hetzelfde is.
Ik zie daar ook dat smsdiscount en voipbuster best duur zijn (25 ct naar mobiel) en 12voip.com weer erg goedkoop (6 cent naar mobiel).
NOSIG
SMS discount 9 cent naar mobiel zie ik, maar 12voip heeft maar 90 freedays, dus 30 dagen minder "gratis" bellen dan voipbuster of smsdiscount._Christiaan_ schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 16:02:
Super![]()
Jammer dat je op die website niet het minimale inlegbedrag kan zien. Ik ga er voor het gemak even vanuit dat dat overal hetzelfde is.
Ik zie daar ook dat smsdiscount en voipbuster best duur zijn (25 ct naar mobiel) en 12voip.com weer erg goedkoop (6 cent naar mobiel).
nou.. peperduur. ik vond het nogal wat, 7000 euro met 16 analoge toestellen, en 2 digitale. de centrale is nog geen jaar oud ook, dus ik denk niet dat we zomaar even met 5 vestigingen overstappen naar hosted voip of hosted ip.EJVL schreef op maandag 17 mei 2010 @ 09:04:
[...]
Sorry, maar een Vox Novo is toch geen peperdure PBX maar intussen al een lang uitgefaseerde PBX?![]()
Simpelst en goedkoopst denk ik voor 4 gesprekken tegelijk, neem een ADSL met dual PVC 193-193 voor VOIP, neem een VPN wolk en ga uitbellen via HIP (Hosted IP)
Kun je onderling gratis bellen naar vestigingen en veel goedkopere gesprekskosten, als je interesse hebt stuur je maar een email.
en uitgefaseerd is die zeker niet bij de kpn.. ?? het is geen vox davo...
we hebben tussen de bedrijven onderling al een VPN verbindingen.
ik had al eens contact met iemand dei vertelde dat er wel gateways of trunks te krijgen zijn, maar dan ben je alsnog 5*800 euro kwijt aan hardware, en bellen onderling is niet echt super veel voorkomend. het is gewoon dat we in principe al een gratis verbinding hebben via vpn ( nou ja. een verbinding die geen belminuten kost dan) die ik graag zou willen gebruiken om onderling bellen verder gratis te maken op kantoor.
de vox novo office kan wel voip e.d. maar dan moet je er volgens mij weer de benodigde licenties bijkopen van kpn. en volgens mij willen ze je dan ook weer een sdsl lijn aansmeren om de data te vervoeren. dus wordt het ook weer "duur".
dan zou je kunnen kiezen voor skype oid, maar dat is nou net niet hetzelfde als telefoneren, en kost weer headsets/ handsets.
ze hadden eigenlijk gewoon beter moeten nadenken voor ze die centrale aanschaften.. helaas was ik niet bij de onderhandelingen daarover betrokken.
Zoals hierboven al gezegd, smsdiscount is goedkoper hoorEJVL schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:34:
[...]
SMS Discount is inderdaad fors goedkoper, daar krijg je ook 120 freedays zie ik en 9 cent p/m naar mobiel, kun je daar ook een vast nummer krijgen voor 1 euro net als voipbuster?
Maar geen idee of je daar een vast nummer kan krijgen, volgens mij niet voor mijn regio (079).
Met die vergelijkingsites bedoel ik maar te zeggen dat je je niet blind moet staren op Voipbuster, want die is naar mobiel dus belachelijk duur. Ik gebruik die diverse accounts voor uitgaand bellen met m'n Siemens VoIP set en geef daarbij mijn KPN Belbudget nummer als uitgaand nummer op. Een inkomend VoIP nummer is voor mij niet zo spannend.
Inmiddels wel overgestapt naar een "echte" VoIP provider (callvoip) waarbij ik een volwaardige PBX oplossing krijg, inclusief wachtrijen en voice response systeem. Die tarieven zijn ook nog eens heel betaalbaar.
[ Voor 38% gewijzigd door Crusader op 18-05-2010 18:12 ]
If it ain't broken, play with it till it breaks.
De betaalmogelijkheden zijn over het algemeen hetzelfde. Je kan ook 'pay-by-phone' doen. Kost je € 1.30, krijg je €1.08 tegoed. Alleen dan krijg je maar 7 freedays._Christiaan_ schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 16:02:
Super![]()
Ook is het vaak mogelijk via een reseller € 5 tegoed te kopen. Heb ik zelf nooit gedaan maar ik dacht dat je dan 60 freedays krijgt.
Van de 12voip site:
All 12VoIP calls are subject to a 0.039 EURO connection fee. Connection fees only apply to calls made using 12VoIP Credit.
Dus naast de bovengenoemde 90 feedays, kan je ook nog een connection fee verwachten wanneer credit wordt gebruikt. Dus dan wordt de eerste minuut van het gesprek naar mobiel opeens zo'n 10 ct.
Je kan het ook softwarematig doen. Dat je intern met elkaar belt via de computer (die zal iedereen die een telefoon heeft ook wel een hebben). Dan zie je meteen of iemand online is en hoef je niet te bellen als een computer uit staat.engelbertus schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 17:08:
[...]
nou.. peperduur. ik vond het nogal wat, 7000 euro met 16 analoge toestellen, en 2 digitale. de centrale is nog geen jaar oud ook, dus ik denk niet dat we zomaar even met 5 vestigingen overstappen naar hosted voip of hosted ip.
ik had al eens contact met iemand dei vertelde dat er wel gateways of trunks te krijgen zijn, maar dan ben je alsnog 5*800 euro kwijt aan hardware, en bellen onderling is niet echt super veel voorkomend. het is gewoon dat we in principe al een gratis verbinding hebben via vpn ( nou ja. een verbinding die geen belminuten kost dan) die ik graag zou willen gebruiken om onderling bellen verder gratis te maken op kantoor.
de vox novo office kan wel voip e.d. maar dan moet je er volgens mij weer de benodigde licenties bijkopen van kpn. en volgens mij willen ze je dan ook weer een sdsl lijn aansmeren om de data te vervoeren. dus wordt het ook weer "duur".
dan zou je kunnen kiezen voor skype oid, maar dat is nou net niet hetzelfde als telefoneren, en kost weer headsets/ handsets.
ze hadden eigenlijk gewoon beter moeten nadenken voor ze die centrale aanschaften.. helaas was ik niet bij de onderhandelingen daarover betrokken.
/▌
Volgens mij klopt het niet wat je nu zegt, ik heb toen ik ooit begon met Voipbuster een maatje van mij laten testen door te bellen naar het vaste nummer van zijn vader in Canada en dat was gewoon zonder beltegoed mogelijk, er zat alleen een maximum duur aan het gesprek en na 30 dagen (dacht ik) is de testperiode voorbij.EJVL schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:23:
Je moet altijd beltegoed kopen, als je dat gekocht hebt krijg je 120 free days, in die dagen kun je gratis bellen, na die 120 dagen ga je je beltegoed opbellen, of je moet weer nieuw beltegoed kopen, krijg je weer 120 dagen.
Freecalls die je nu hebt zijn alleen naar andere Voipbuster gebruikers.
Inderdaad, een asterisk-oplossing is met de aantallen die genoemd worden makkelijk haalbaar en kan redelijk goedkoop via een asterisk-expert aangeschaft worden. Met een aantal vestigingen zou ik het ook door een profi laten doen, dialplans kunnen dan al redelijk snel ingewikkeld worden en asterisk is niet supermakkelijk te configureren.Marzman schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 18:51:
[...]
Je kan het ook softwarematig doen. Dat je intern met elkaar belt via de computer (die zal iedereen die een telefoon heeft ook wel een hebben). Dan zie je meteen of iemand online is en hoef je niet te bellen als een computer uit staat.
@Phoolie: In het verleden waren de criteria ruimer dan nu, nu kun je ik meen iets van een minuut per gesprek uitvoeren.
[ Voor 8% gewijzigd door Loekie op 18-05-2010 23:42 ]
het gesprek wordt na een halve minuut verbroken.
de andere kant hoort na +/- 30 seconden, tuut tuut tuut.
ik zelf hoor niks ,de teller op de telefoon loopt door alsof er nog verbinding is maar er is een doodse stilte.
ik heb het naar gewone nummers en 06 nummers geprobeerd.
Ik heb he tmet 2 verschillende telefoons met verschillende voibuster accounts.
iemand ook deze ervaring ??
beltegoed is voldoende en ook de free days nog voldoende
Anyway, het klinkt voor mij een beetje alsof je router de verbinding van de phone laat verdwijnen. Zou niet moeten gebeuren. Misschien dat een port-forward helpt. Maar dan moet je even weten welke udp-poorten je ata/telefoons gebruiken, dan kan je die range + de sip-tcp-poort forwarden naar het ip van je ata/phone.
Ah OK, de KPN Vox Novo is dan hetzelfde als de Alcatel Omni PCX?engelbertus schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 17:08:
[...]
nou.. peperduur. ik vond het nogal wat, 7000 euro met 16 analoge toestellen, en 2 digitale. de centrale is nog geen jaar oud ook, dus ik denk niet dat we zomaar even met 5 vestigingen overstappen naar hosted voip of hosted ip.
Ik dacht dat je iets bedoelde als http://www.hawebo.nl/userfiles/hawebo.nl/novo_6_kast.jpg
Maar met eerst genoemde kun je inderdaad ook uitbellen via SIP bijvoorbeeld via Priority of Colt maar inderdaad licenties zijn peperduur bij deze centrale.
ik gebruik 2 aparte siemens sip telefoons., een s675ip en een a580ip, het heeft dus gewoon meer als een jaar goed gewerkt, ik denk dan ook maar dat ik me router ff vervang om dat uit te proberenwoekele schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 07:41:
Je gebruikt sip-phones? Of een ata met normale telefoons? Of een router met ingebouwde ata?
Anyway, het klinkt voor mij een beetje alsof je router de verbinding van de phone laat verdwijnen. Zou niet moeten gebeuren. Misschien dat een port-forward helpt. Maar dan moet je even weten welke udp-poorten je ata/telefoons gebruiken, dan kan je die range + de sip-tcp-poort forwarden naar het ip van je ata/phone.
https://www.12voip.com/en/websignup.php
Heb je wel de juiste settings? Kijk even in je Siemens.
Mijn 675IP als volgt met Nonoh. Controleer ook even je DNS. Hier werkt 't prima met 8.8.8.8

Lekker!
Mijn voipbuster gebruikersnaam die ik bij 12voip probeerde te registreren was al in gebruik door iemand anders.
@Napsju: waarom heb jij bij die servers IP adressen ingevuld? Ik heb daar gewoon sip.voipbuster.com of sip.12voip.com staan.
Ik heb namelijk op voipbuster als gebruikersnaam "vooraamachternaam"
Op 12voip was deze al in gebruik en heb ik ervan gemaakt: "voornaamachternaam_12voip"
Toen heb ik nog een account gemaakt op een andere kloon en daar waren ook deze 2 gebruikersnamen al bezet
/▌
sip1.voipbuster.com + gebruikersnaam van 12voip + wachtwoord van 12voip. Dan wordt het nog netjes ook van je 12voip account gehaald
Name: sip1.voipbuster.com
Addresses: 77.72.169.134, 194.120.0.198
Name: sip.12voip.com
Addresses: 77.72.169.134, 194.120.0.198
/▌
Let wel op, 12Voip is goedkoop maar heeft een setup fee naar mobiel.Henk007 schreef op zondag 23 mei 2010 @ 23:33:
Ik probeer op dit moment een nieuwe account aan te maken op 12voip.com, om deze als extra acoount in mijn 685IP te programmeren vanwege de lage tarieven naar mobiel. Het registreren lijkt eeuwig te duren, maar lukt niet. Ligt dat aan mij? Belachelijk dat je per se die client moet gebruiken om een nieuw account aan te maken. Waarom kan dat niet via de website ?
Als je gemiddeld kort belt kun je beter Rynga nemen.All 12VoIP calls are subject to a 0.039 EURO connection fee. Connection fees only apply to calls made using 12VoIP Credit.
Verwijderd
Het gaat op het volgende:
Voor mijn werk zit ik vaak in Costa Rica en in dat land ben ben ik vaak onderweg.
Toch moet ik regelmatig naar Nederland bellen met mijn lokale mobiele nummer.....
- Ik kan dus geen gebruik maken van VOIP achter de computer.
- Costa Rica heeft geen lokale inbelnummers van VOIP diensten (monopolie telecom bedrijf)
- 3G / internet mobiel staat nog in de "kinderschoenen".
- Telefoonkaarten duur.
Als ik kijk naar een oplossing dan kom ik uit bij bedrijven die je terugbellen, hiervan kom
ik er heel veel tegen van Amerikaanse makelij, zoals: www.callbacktoday.com.
Van Nederland (Europa) kom ik alleen deze tegen: www.telecallback.nl
Toch kost het naar Nederland bellen vanuit Costa Rica nog 0,21 cent naar mobiel en 0,08 vast.
Dat moet toch nog wel goedkoper kunnen?!
Kent of heeft iemand nog ervaring met andere bedrijven, of is er geen Betamax kloon die
zoiets doet. Zoiets als www.calleasy.com maar dan met een terugbel service?
Alle sugesties / informatie is welkom.
Verwijderd
Via VoXalot, internetpagina in Italie en een gratis Did nummer.... etc etc.
kan je een callback systeem maken/instellen en dus
gebruikmaken / bellen met je eigen Voip service.
Het is nog een hele puzzel...!!
/▌
Verwijderd
- Je hebt geen internet.
- Je hebt geen lokaal inbel nummer van je Betamax provider.
Wat zijn dan mogelijkheden om SUPER goedkoop naar Nederland of naar een ander land te bellen?
Daar kijk ik dus naar.
Verder heeft het weinig (niks?) meer met Voipbuster te maken wat je zoekt. Misschien dat je meer reacties en opties krijgt als je een ander topic daarvoor opent
/▌
Tevens zet je een trunk op voor cheapvoip.com (betamax clone waar bellen naar mobile Costa Rica 3.2ct p/m kost/ dialnow is goedkoper maar ondersteund geen SIP)
Vervolgens maak je een inbound route; waarbij je aangeeft dat, zodra dat nummer gebeld wordt, er een outbound call terug wordt gelegd naar je mobile Costa Rica telefoon. Hier krijg je dan een dialtone, zodat je weer verder kan bellen.
hiero staat ook zoiets beschreven.
Verwijderd
Op dit soort specialistische antwoorden zat ik te wachten.
Bedankt !!!!
(al ga ik een zijstraat in, heeft het toch indirect met dit topic te maken)
Is het iemand gelukt of hoe kan ik het voor elkaar krijgen?
En heeft iemand een voip-in-nummer gekregen van SMSdiscount (Get inbound voip number)? Ik weet niet of ze nu even op zijn, of dat e geen zijn voor NL.
Maar ik bel uit met m'n bij smsdiscount geverifieerde budgetphone-nummer.
[ Voor 22% gewijzigd door woekele op 24-07-2010 13:59 ]
/▌
Verwijderd
Ik ben tegen hetzelfde probleem aangelopen. 06-nummers kan ik wel verifieren, vaste nummers niet. In dat geval krijg ik een vergelijkbare foutmelding (12voip).bek schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 11:45:
Het lukt me niet om mijn voipnummer (van een andere Betamax clone) te verifieren bij SMSdiscount (via de client). Ik krijg elke keer de volgende foutmelding: "Sorry, door netwerkproblemen wordt dit gesporek afgebroken". de spelfout heb ik zo overgenomen:-)
Is het iemand gelukt of hoe kan ik het voor elkaar krijgen?
En heeft iemand een voip-in-nummer gekregen van SMSdiscount (Get inbound voip number)? Ik weet niet of ze nu even op zijn, of dat e geen zijn voor NL.
VoIP-in-nummer, ik heb volgens mij in 2009 een tel. nummer (085) aan kunnen vragen (en gekregen). Het lijkt erop dat ze nu op zijn.
Ja, mijn 06- en KPN-nummer heb ik inderdaad wel kunnen verifiëren. Maar ik zou graag mijn voip-nummer als caller id voor outbound gebruiken. dat kan pas na een succesvolle verify, maar dat lukt dus niet. De helpdesk van SMSdiscount reageert niet op mijn mail hierover (ik kreeg wel heel snel antwoord op een andere vraag).Verwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 19:27:
[...]
06-nummers kan ik wel verifieren, vaste nummers niet. In dat geval krijg ik een vergelijkbare foutmelding (12voip).
Ik kan me wel herrinneren dat jaren geleden mijn Budgetphone nummer ook moeizaam ging. Het was uiteindelijk wel gelukt, maar meer omdat ik het bleef proberen dan doordat het zo soepel ging.
/▌
Verwijderd
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
/▌
Zelfde probleem hier. Mobiele nummers geen probleem, vaste nummers (zowel kpn als bijv budgetphone) geven direct de genoemde foutmelding (maar dan in het engelsbek schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 20:08:
[...]
Ja, mijn 06- en KPN-nummer heb ik inderdaad wel kunnen verifiëren. Maar ik zou graag mijn voip-nummer als caller id voor outbound gebruiken. dat kan pas na een succesvolle verify, maar dat lukt dus niet. De helpdesk van SMSdiscount reageert niet op mijn mail hierover (ik kreeg wel heel snel antwoord op een andere vraag).
Geprobeerd met voipbuster en 12voip, allebei hetzelfde probleem. +31, 0031, etc gebruiken als prefix maakt overigens ook geen verschil.
Tegoed is ruim afdoende nog, dus dat kan het ook niet zijn.
Inhoud van klacht gesubmit via formulier;
When trying to verify a fixed number using the 12voip-software, the following error occurs when i click [next] to proceed to step2;
"Sorry, a network problem ended this call"
When i try to ring the number using a normal call, all works fine.
I have tried on different pc's, using several different locations/isp's and with or without using prefixes like +31 and 0031.
This problem seems to exist since yesterday, when i first tried to verify a number, but the same problem still occurs today. It is impossible to verify any fixed dutch number this way. Mobile numbers work sort of fine, by the way. When you try to verify a mobile number, the phone keeps ringing long after you cancelled the process in the application though.
[ Voor 39% gewijzigd door basz op 29-07-2010 15:27 . Reden: inhoud van klachtmail toegevoegd ]
Het lukte mij niet om mijn Webcalldirect nummer geverifieerd te krijgen bij het bellen naar een Budgetphone op Fritzbox modem met telefoon erachter. Toen ik de Budgetphone webclient gebruikte (om naartoe te bellen, dus) lukte het wel.Kan geen vaste nummers verifieren
[ Voor 5% gewijzigd door Wortelstok op 29-07-2010 16:38 ]
Hmm, ik probeerde gisteren ook een nummer te verifieren. Lukte niet, waar dat een paar weken geleden prima ging.basz schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:08:
[...]
Zelfde probleem hier. Mobiele nummers geen probleem, vaste nummers (zowel kpn als bijv budgetphone) geven direct de genoemde foutmelding (maar dan in het engels)
Geprobeerd met voipbuster en 12voip, allebei hetzelfde probleem. +31, 0031, etc gebruiken als prefix maakt overigens ook geen verschil.
Tegoed is ruim afdoende nog, dus dat kan het ook niet zijn.
Inhoud van klacht gesubmit via formulier;
When trying to verify a fixed number using the 12voip-software, the following error occurs when i click [next] to proceed to step2;
"Sorry, a network problem ended this call"
When i try to ring the number using a normal call, all works fine.
I have tried on different pc's, using several different locations/isp's and with or without using prefixes like +31 and 0031.
This problem seems to exist since yesterday, when i first tried to verify a number, but the same problem still occurs today. It is impossible to verify any fixed dutch number this way. Mobile numbers work sort of fine, by the way. When you try to verify a mobile number, the phone keeps ringing long after you cancelled the process in the application though.
Als je meer weet of reactie krijgt ben ik geinteresseerd.
Tot op heden nog niets, ik heb ze er vanmiddag even stilletjes aan herinnerd dat de issue nog steeds openstond en zich niet vanzelf had opgelost.wberkel schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 10:49:
Als je meer weet of reactie krijgt ben ik geinteresseerd.
Ik adviseer iedereen die ditzelfde probleem heeft dit overigens zelf ook nog te melden aan de betreffende betamax-cloon. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd of zoiets
[ Voor 32% gewijzigd door basz op 01-08-2010 22:51 ]
/▌
Nee, forum is down bij mijn weten. De laatste paar keer dat ik het probeerde gaf de server bij mij geen reactie in ieder geval.Marzman schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 23:25:
Hebben ze dat forum niet meer? Ik denk dat ze daar eerder op reageren omdat het niet netjes staat als de klachten daar oplopen.
Maar behalve een autoreply nog geen reactie.
Wat ook mogelijk is, is een patton box, apparaat heeft aan de ene kant ISDN of analoog, kan je dus gewoon op elke telefooncentrale aansluiten als binnenkomende ISDN of analoge lijn, andere kant IP met een willekeurige SIP provider.engelbertus schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 17:08:
[...]
Zo kun je op elke willekeurige telefooncentrale bellen via SIP met behoud van eigen toestellen, deze apparaten verkopen wij sinds kort en ik moet zeggen dat het echt mooi is!