Ik gebruik Voipdiscount voor bellen, Budgetphone voor gebeld worden (020nr van Budgetphone).
Ik heb de tarieven van Jumblo en Rynga eens met Voipdiscount vergeleken.
Gebruik al een jaar Voipdiscount, hun instellingen pagina is gewoon erg goed! Veel extra mogelijkheden. Bovendien bieden ze
120 freedays voor hetzelfde bedrag waar de meeste andere Voipbuster clones maar 90 bieden. Dat is toch een maand extra gratis bellen!
Jumblo biedt helaas ook 90 freedays ipv 120. Rynga biedt wel 120 dagen.
Smssen kost bij Jumblo 4,6 cent bij Voipdiscount 4,3.
Maar bij Jumblo kost bellen naar India bijvoorbeeld maar 1,3 cent per minuut (Rynga 1,2)! En 1,0 cent naar mobiel (dito bij Rynga). Bij Voipdiscount is dat 3,2 cent naar vast en mobiel en bij de meeste andere aanbieders 4 cent of meer.
Omdat ik nu vaak naar India moet bellen overweeg ik Rynga te nemen. Bij Jumblo ben ik gewoon duurder uit (3x 10 euro per jaar bij Voipdiscount of Rynga tegenover 4x 10 euro per jaar bij Jumblo).
Maar ik twijfel nog om het volgende:
Daarnaast is mijn Budgetphone nummer geblokkeerd omdat ik vergeten was weer 10 euro te betalen (per jaar, kan niet via automatische incasso). Nu moet ik 10 euro betalen + 10 euro heraansluitkosten!
Nu zie ik dat Voipdiscount ook een (Nederlands?) telefoonnummer bied voor slechts 1 euro!
Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit net zo goed als Budgetphone? Is het een 08x nummer of bijvoorbeeld 020?
Zelfde mogelijkheden en service? (Voicemail in je email, en Budgetphone kan je online een telefoonboek aanmaken met snelkeuze nummers die je vervolgens op je analoge telefoon, aangesloten op een router met sipaccount kan kiezen!).
Ik kan hier helaas geen ervaringen over vinden.
edit: ook even tarieven van Rynga erbij gezet. Bij Rynga kan je geen telefoonnummer krijgen helaas... Verder zijn de opties wel hetzelfde als bij Voipdiscount (heb even een account gemaakt en de menu-opties vergeleken).
[
Voor 14% gewijzigd door
Jazco2nd op 26-03-2010 10:35
]