Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyena
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 06:14
Is voipbuster down? Ik heb hier het vreemde fenomeen dat ik met geen enkele Betamax site connectie kan maken. (voipbuster.com/voipbusterpro.com/Justvoip.com etc) en de registratie ligt er ook uit. Meer mensen last van? Andere sites werken gewoon. Ik post dit op dezelfde connectie.

Edit: Ik sta nu wel weer geregistreerd alleen ik kan nog steeds geen connectie met de websites maken. :?

[ Voor 16% gewijzigd door Hyena op 09-03-2010 12:13 ]

Chill | BMW i3 60Ah Lodge Privé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Hyena schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 12:10:
Is voipbuster down? Ik heb hier het vreemde fenomeen dat ik met geen enkele Betamax site connectie kan maken. (voipbuster.com/voipbusterpro.com/Justvoip.com etc) en de registratie ligt er ook uit. Meer mensen last van? Andere sites werken gewoon. Ik post dit op dezelfde connectie.
Yup :(

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyena
Net wel weer een gesprek gevoerd dus dat werkt gelukkig weer. Ik wist van die site af alleen was ik het vergeten. Volgende keer maar weer gebruiken. Thx voor de bevestigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-10 16:47
Marzman schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 09:56:
[...]

Volgens mij moet dat inderdaad werken. De andere kant op (naar sipaccounts bellen met Voipbuster) is me ook nog niet gelukt, maar wat jij wilt is een oplossing die ik vaker voorbij heb zien komen in deze topics. Alleen had diegene dat volgens mij door Budgetphone zelf laten doen.

Ik denk dat je username@voipbuster.com moet hebben, daar bel je ook naartoe als je naar het account wil bellen over sip.
Alleen binnen Betamax kan het, weet niet of Betamax met andere partijen peering-overeenkomsten heeft.
Bel via Betamax ook gewoon via SIP met G.722 naar m'n vriendin.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Loekie schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 12:53:
[...]

Alleen binnen Betamax kan het, weet niet of Betamax met andere partijen peering-overeenkomsten heeft.
Bel via Betamax ook gewoon via SIP met G.722 naar m'n vriendin.
Is dat nodig dan? Dat regelt de provider van Betamax lijkt mij. Voor een mailserver heb je ook geen peeringovereenkomsten nodig. Dit lijkt me hetzelfde idee alleen is het sip ipv smtp.

Alleen kunnen ze het natuurlijk wel dichtzetten omdat ze liever niet hebben dat iedereen met sip gaat bellen (dan kost het nog minder :p )

[ Voor 13% gewijzigd door Marzman op 09-03-2010 12:57 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 08:00
ligt alles plat?

voipbuster.com voipdiscount.com en smsdiscount.com doen 't niet en pingen naar de sip servers werkt ook al niet.

lol eerst lezen en dan posten 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Webjunkie op 09-03-2010 13:40 ]

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyD
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik heb een internetverbinding van Online icm de door hen geleverde Speedtouch 706. Hoe krijg ik Voipbuster aan de praat op mijn VoIP toestel dat achter de speedtouch 706 zit. Het VoIP toestel krijgt netjes een IP adres toegewezen door de Speedtouch 706, maar er kan geen verbinding gemaakt worden met Voipbuster
Ik heb niets veranderd aan de fabrieksinstellingen van de speedtouch 706 en niets aan het VoIP toestel (die het prima deed icm modem van vorige provider).

Kennelijk moet er iets ingesteld worden op de speedtouch. Wie (zit er ook bij Online en) kan mij verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De speedtouch 706 gebruikt waarschijnlijk zelf al de default voippoorten.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyD
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Marzman schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:32:
De speedtouch 706 gebruikt waarschijnlijk zelf al de default voippoorten.
Ik heb geen telefonie van Online genomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Marzman schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 12:56:
[...]

Is dat nodig dan? Dat regelt de provider van Betamax lijkt mij. Voor een mailserver heb je ook geen peeringovereenkomsten nodig. Dit lijkt me hetzelfde idee alleen is het sip ipv smtp.

Alleen kunnen ze het natuurlijk wel dichtzetten omdat ze liever niet hebben dat iedereen met sip gaat bellen (dan kost het nog minder :p )
Betamax zit natuurlijk zo goed als direct op het internet en ja peering-overeenkomst is nodig. In weze wordt voor een hoop verkeer anders dan standaard http het een en ander geregeld onderling dmv peering-overeenkomst. Verschillende SIP-providers moeten dan het verkeer van elkaar naar endpoints toestaan, std wordt dit geblokkeerd. Vziw is budgetphone in deze wat lastiger dan betamax, maar daar kan ik me in vergissen.
@AnthonyD: Dat maakt niet veel uit, de speedtouch registreert ze wel en eigent ze zichzelf toe. Unbinden is mogelijk via telnet, google daar maar eens op.

[ Voor 8% gewijzigd door Loekie op 10-03-2010 01:06 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

AnthonyD schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 23:15:
[...]

Ik heb geen telefonie van Online genomen
Le-zen wat er staat. Niet roepen.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09-2019
ik probeer op alle manieren twee sip siemens gigaset a580 IP telefoons op 1 router werkend te krijgen, maar de tweede kan met geen mogelijkheid de landen db ophalen bij de keuze van voipprovider.
wat doe ik verkeerd? of kun je niet op 1 router 2 sip telefoons aansluiten??

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:58
Als dat het enige probleem is, kan je de eerste ook even uitschakelen of de gegevens handmatig invoeren.

Zelf zou ik in ieder geval voor verschillende poorten kiezen, maar of dat noodzakelijk is weet ik niet eens.

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10 13:49

Mister_T

@+31180

justinnn schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 20:26:
ik probeer op alle manieren twee sip siemens gigaset a580 IP telefoons op 1 router werkend te krijgen, maar de tweede kan met geen mogelijkheid de landen db ophalen bij de keuze van voipprovider.
wat doe ik verkeerd? of kun je niet op 1 router 2 sip telefoons aansluiten??

alvast bedankt!
Ik heb hier 3 Nokia SIP/GSM telefoons op èèn smsdiscount account, op èèn router.
Maar ik heb geen idee waar het bij de Siemens verkeerd gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willlem
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-10-2021
Weet iemand waar je een stunserver kan invoeren in de Zyxel 2602? In mijn telefoon zit een vervelende brom zowel in sip1 als sip2 bij 2 verschilende telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M66B
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
willlem schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 11:44:
Weet iemand waar je een stunserver kan invoeren in de Zyxel 2602? In mijn telefoon zit een vervelende brom zowel in sip1 als sip2 bij 2 verschilende telefoons.
De Zyxel 2602 heeft geen ondersteuning voor het gebruik van een STUN-server. Ik kan mij overigens niet voorstellen dat een STUN-server gebrom kan verhelpen, maar wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 14:31
Kan aan de voeding van je Zyxel liggen. Had ooit ook een probleem met een Speedtouch 716; Wifi knalde er steeds uit en voip zat brom en hikken in. Daar was de voeding kaduuk (werd ook erg warm; kon amper mijn hand erop leggen)

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:30
Ik heb dit topic al goed doorzocht, maar ik kom er toch niet uit.

Ik heb vandaag een Sipura SPA 2002 aangesloten, met op lijn 1 een budgetphone pre-paid nummer en op lijn 2 mijn Freecall account. Het instellen is me gelukt, alleen de uitgaande nummerweergave krijg ik niet aan de praat. Wanneer ik met een softphone bel gaat dit wel gewoon goed.

Ik heb bij displayname van lijn 2 al van alles geprobeerd, het nummer in internationaal formaat invullen (met +31, 0031 & 31 geprobeerd), het nummer leeglaten, maar dit mocht allemaal niet werken.

Heeft er iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:08
Heb je je nummer wel geverifiëerd via de softphone? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het zijn twee dingen inderdaad, verifieren en dan instellen in je ata. Ik heb bij mijn ouders een paar maanden geleden nog een Sipura SPA 1001 ingesteld en daar werkt het prima dus als het geverifieerd is moet je even Googlen naar de juiste settings.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Marzman schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 20:27:
Het zijn twee dingen inderdaad, verifieren en dan instellen in je ata. Ik heb bij mijn ouders een paar maanden geleden nog een Sipura SPA 1001 ingesteld en daar werkt het prima dus als het geverifieerd is moet je even Googlen naar de juiste settings.
Klopt het wel dat je uitgaande nummer altijd +31 blijft, dat vind ik nou weer jammer nl..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
sylvesterrr schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 20:21:
Heb je je nummer wel geverifiëerd via de softphone? :?
Ja, want anders werkt het ook niet via de softphone.

Dat deel zit dus wel goed, maar de instellingen in mijn Sipura lijken dus niet goed te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Marzman schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 20:27:
Heb jij misschien die setting nog, ik heb gezocht op google, daar zag ik ook een post van jou op tweakers, waarin je aangaf Etsi DTMF te moeten gebruiken. Maar ook dan komt er nog steeds "Privé" te staan als ik naar een ander nummer bel. Ik heb bij "Display Name" mijn telefoonnummer ingevuld, heb het met +31, 0031 en gewoon met het netnummer geprobeerd, maar niks werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die post is wel heel oud, van toen ik die ata zelf nog gebruikte :), Nee dat weet ik niet meer, ETSI dtmf is voor nummerweergave inkomend.

Probeer eens 31nummer, dus zonder 00 en zonder +.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Nu online
Hoe ik het heb staan dat het werkt:

Subscriber Information
Display Name: leeg User ID: 003155xxxxxxx (vb nummer in Apeldoorn)
Password: Use Auth ID: Yes
Auth ID: ejvl (gebruikersnaam)
Mini Certificate: leeg
SRTP Private Key: leeg

Bel je toevallig niet automatisch uit over lijn 1 met je Voipbuster gegevens en dat je bovenstaande gegevens voor lijn 2 alleen actief heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
EJVL schreef op maandag 22 maart 2010 @ 20:30:
Hoe ik het heb staan dat het werkt:

Subscriber Information
Display Name: leeg User ID: 003155xxxxxxx (vb nummer in Apeldoorn)
Password: Use Auth ID: Yes
Auth ID: ejvl (gebruikersnaam)
Mini Certificate: leeg
SRTP Private Key: leeg

Bel je toevallig niet automatisch uit over lijn 1 met je Voipbuster gegevens en dat je bovenstaande gegevens voor lijn 2 alleen actief heb?
Helemaal super, dat was het. Ik had bij User ID mijn gebruikersnaam staan, nu ik het omgezet heb zoals jij aangaf werkt het wel.

Ik heb mijn voipbuster gegevens op lijn 2 geconfigureerd, op lijn 1 heb ik een budgetphone pre-paid account, deze is alleen voor inkomend. Voor uitgaand gebruik ik dan lijn 2 en ik verstuur dan het nummer van mijn vaste huistelefoon mee.

Jij hebt het over uitbellen via een andere lijn. Het is toch zo dat wanneer ik het toestel op lijn 1 aansluit, dat ik dan via lijn 1 bel en wanneer ik het toestel op lijn 2 aansluit, dat ik dan via lijn 2 bel? Of is hier softwarematig ook nog iets voor in te stellen?

Dan nog even een ander vraagje, ik zie op verschillende sites nogal wat verschillende berichten over hoe je "Proxy and registration" instellingen moet zetten en vooral het "Make Call Without Reg" en "Ans Call Without Reg", kan jij onderstaande instellingen eens vergelijken met die van jou?

Proxy: sip.freecall.com Use Outbound Proxy: no
Outbound Proxy:Use OB Proxy In Dialog: yes
Register: yes Make Call Without Reg: yes
Register Expires: 3600Ans Call Without Reg: no
Use DNS SRV: no DNS SRV Auto Prefix: no
Proxy Fallback Intvl: 3600

[ Voor 29% gewijzigd door Phoolie op 23-03-2010 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phoolie schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 14:31:
[...]
Helemaal super, dat was het. Ik had bij User ID mijn gebruikersnaam staan, nu ik het omgezet heb zoals jij aangaf werkt het wel.

Ik heb mijn voipbuster gegevens op lijn 2 geconfigureerd, op lijn 1 heb ik een budgetphone pre-paid account, deze is alleen voor inkomend. Voor uitgaand gebruik ik dan lijn 2 en ik verstuur dan het nummer van mijn vaste huistelefoon mee.

Jij hebt het over uitbellen via een andere lijn. Het is toch zo dat wanneer ik het toestel op lijn 1 aansluit, dat ik dan via lijn 1 bel en wanneer ik het toestel op lijn 2 aansluit, dat ik dan via lijn 2 bel? Of is hier softwarematig ook nog iets voor in te stellen?
Je kan complete dialplans instellen welke nummers met welk account gebeld moeten worden.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Nu online
Phoolie schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 14:31:
[...]

Dan nog even een ander vraagje, ik zie op verschillende sites nogal wat verschillende berichten over hoe je "Proxy and registration" instellingen moet zetten en vooral het "Make Call Without Reg" en "Ans Call Without Reg", kan jij onderstaande instellingen eens vergelijken met die van jou?

Proxy: sip.freecall.com Use Outbound Proxy: no
Outbound Proxy:Use OB Proxy In Dialog: yes
Register: yes Make Call Without Reg: yes
Register Expires: 3600Ans Call Without Reg: no
Use DNS SRV: no DNS SRV Auto Prefix: no
Proxy Fallback Intvl: 3600
Proxy: Sip.voipbuster.com
Outboud proxy: Sip.voipbuster.com
Register Yes
Register Expires 3600
Use DNS Yes
Proxy Fallback 3600

Ouboud proxy Yes
OB dialog Proxy Yes
Make call without reg NO
Ans call without reg NO
DNS SRV Auto prefix NO

Verder belt hij volgens mij automatisch uit over lijn 1 en moet de rest in het dial plan te regelen zijn over welke lijn je naar buiten belt met welk nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Marzman schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 18:42:
[...]

Je kan complete dialplans instellen welke nummers met welk account gebeld moeten worden.
Dat zal ik dan maar eens gaan uitzoeken hoe dat werkt. Maar als ik jou dus goed begrijp is het mogelijk om de telefoon op lijn 1 aan te sluiten, maar in het dialplan het zo in te stellen dat je naar bepaalde landen via lijn 2 uitbelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Nu online
Phoolie schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 18:26:
[...]
Dat zal ik dan maar eens gaan uitzoeken hoe dat werkt. Maar als ik jou dus goed begrijp is het mogelijk om de telefoon op lijn 1 aan te sluiten, maar in het dialplan het zo in te stellen dat je naar bepaalde landen via lijn 2 uitbelt?
Klopt.
Het is volgens mij ook mogelijk om de telefoon op lijn 1 aan te sluiten en als je over lijn 2 wilt bellen dat je bijvoorbeeld eerst het cijfer 9 intoetst en dan het nummer, hij over lijn 2 naar buiten belt.
9 is dan de code om lijn 2 te pakken.

Hoe dat precies in elkaar zit weet ik ook niet, want dat gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
EJVL schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 07:53:
[...]

Klopt.
Het is volgens mij ook mogelijk om de telefoon op lijn 1 aan te sluiten en als je over lijn 2 wilt bellen dat je bijvoorbeeld eerst het cijfer 9 intoetst en dan het nummer, hij over lijn 2 naar buiten belt.

Kijk, dat klinkt interresant. Nu is het alleen zo dat ik een alles in 1 abonnement van Ziggo heb en deze wil ik eigenlijk ook gewoon blijven gebruiken. Zijn er ook van die ata kastjes waar je 1 normale (PSTN heet dat toch?) lijn op aan kunt sluiten, zodat je die voor inkomend gebruikt en dat je dan voor uitgaand je Voipbuster account gebruikt?

In mijn geval zal dat Freecall zijn trouwens, maar het principe blijft natuurlijk hetzelfde. Al zit ik er wel over te twijfelen om over te stappen naar VoipDiscount, aangezien die 120 freedays hebben en Freecall maar 90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phoolie schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 17:30:
[...]
Kijk, dat klinkt interresant. Nu is het alleen zo dat ik een alles in 1 abonnement van Ziggo heb en deze wil ik eigenlijk ook gewoon blijven gebruiken. Zijn er ook van die ata kastjes waar je 1 normale (PSTN heet dat toch?) lijn op aan kunt sluiten, zodat je die voor inkomend gebruikt en dat je dan voor uitgaand je Voipbuster account gebruikt?
Ja, ze zijn niet helemaal hiervoor bedoeld maar het werkt wel (ze zijn volgens mij meer bedoeld voor echte anologe lijnen)
In mijn geval zal dat Freecall zijn trouwens, maar het principe blijft natuurlijk hetzelfde. Al zit ik er wel over te twijfelen om over te stappen naar VoipDiscount, aangezien die 120 freedays hebben en Freecall maar 90.
Als je het alleen gebruikt voor uitgaand kun je natuurlijk ook continu overstappen zonder problemen. Je wordt er toch niet op gebeld.
Phoolie schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 18:26:
[...]
Ja, landnummers, mobiele nummer 09xx nummers. Wat jij wilt.

[ Voor 17% gewijzigd door Marzman op 25-03-2010 17:46 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Marzman schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 17:45:
[...]

Als je het alleen gebruikt voor uitgaand kun je natuurlijk ook continu overstappen zonder problemen. Je wordt er toch niet op gebeld.

[...]
Maar waarom zou ik overstappen dan, je krijgt die freedays toch alleen als je tegoed koopt bij hun, dus dan lijkt het mij beter om gewoon de provider te pakken die de meeste freedays heeft en naar de landen kan bellen die ik nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09-2019
update betreffende mijn probleem met siemens gigaset:

er was een firmware update nodig voordat hij de juiste instellingen voor voipbuster kon ophalen.
Vreemde is (eerder gemerkt met dat type), dat hij echt OPEENS na 100x vanalles proberen wel de firmware update ophaalt.

voor mensen die hetzelfde probleem tegenkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phoolie schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 17:56:
[...]
Maar waarom zou ik overstappen dan, je krijgt die freedays toch alleen als je tegoed koopt bij hun, dus dan lijkt het mij beter om gewoon de provider te pakken die de meeste freedays heeft en naar de landen kan bellen die ik nodig heb.
Omdat je belgedrag kan veranderen, de prijzen kunnen veranderen en omdat er betere klonen kunnen komen. Ik heb nog steeds Voipbuster maar ben overgestapt op Jumblo voor uitgaande calls omdat dit veel goedkoper voor me is.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Marzman schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 00:35:
[...]

Omdat je belgedrag kan veranderen, de prijzen kunnen veranderen en omdat er betere klonen kunnen komen. Ik heb nog steeds Voipbuster maar ben overgestapt op Jumblo voor uitgaande calls omdat dit veel goedkoper voor me is.
O ok op die manier, ik dacht dat je bedoelde om continu te switchen, maar je bedoelde gewoon dat wanneer er iets goedkoper is geworden dan pak je die. Ja, dat is wel een optie, zeker aangezien ik voor inkomend toch mijn Ziggo lijn wil blijven behouden omdat die al bij het abonnement in zit en zonder telefonie is het niks goedkoper.

Maar ik zit ff bij Jumblo te kijken, maar wat hebben die beter dan voipbuster dan? Heb je het dan over de kosten na je freedays ofzo? Zelf zoek ik een geschikte VOIP provider die zo voordelig mogelijk naar Nederland en Polen kan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het ligt aan de landen waar je naartoe belt (sommige landen hebben nooit freedays), Jumblo scheelt voor mij de helft ongeveer met voipbuster dacht ik en de freedays zijn hetzelfde :)

Polen gebruikt trouwens Freedays bij Jumblo en kost 1 ct bij Voipbuster (nog niet veel)

[ Voor 83% gewijzigd door Marzman op 26-03-2010 10:01 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 00:08
Ik gebruik Voipdiscount voor bellen, Budgetphone voor gebeld worden (020nr van Budgetphone).

Ik heb de tarieven van Jumblo en Rynga eens met Voipdiscount vergeleken.
Gebruik al een jaar Voipdiscount, hun instellingen pagina is gewoon erg goed! Veel extra mogelijkheden. Bovendien bieden ze 120 freedays voor hetzelfde bedrag waar de meeste andere Voipbuster clones maar 90 bieden. Dat is toch een maand extra gratis bellen!

Jumblo biedt helaas ook 90 freedays ipv 120. Rynga biedt wel 120 dagen.
Smssen kost bij Jumblo 4,6 cent bij Voipdiscount 4,3.
Maar bij Jumblo kost bellen naar India bijvoorbeeld maar 1,3 cent per minuut (Rynga 1,2)! En 1,0 cent naar mobiel (dito bij Rynga). Bij Voipdiscount is dat 3,2 cent naar vast en mobiel en bij de meeste andere aanbieders 4 cent of meer.

Omdat ik nu vaak naar India moet bellen overweeg ik Rynga te nemen. Bij Jumblo ben ik gewoon duurder uit (3x 10 euro per jaar bij Voipdiscount of Rynga tegenover 4x 10 euro per jaar bij Jumblo).
Maar ik twijfel nog om het volgende:

Daarnaast is mijn Budgetphone nummer geblokkeerd omdat ik vergeten was weer 10 euro te betalen (per jaar, kan niet via automatische incasso). Nu moet ik 10 euro betalen + 10 euro heraansluitkosten!
Nu zie ik dat Voipdiscount ook een (Nederlands?) telefoonnummer bied voor slechts 1 euro!

Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit net zo goed als Budgetphone? Is het een 08x nummer of bijvoorbeeld 020?
Zelfde mogelijkheden en service? (Voicemail in je email, en Budgetphone kan je online een telefoonboek aanmaken met snelkeuze nummers die je vervolgens op je analoge telefoon, aangesloten op een router met sipaccount kan kiezen!).
Ik kan hier helaas geen ervaringen over vinden.

edit: ook even tarieven van Rynga erbij gezet. Bij Rynga kan je geen telefoonnummer krijgen helaas... Verder zijn de opties wel hetzelfde als bij Voipdiscount (heb even een account gemaakt en de menu-opties vergeleken).

[ Voor 14% gewijzigd door Jazco2nd op 26-03-2010 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch 90 dagen, het was ook even geleden dat ik er naar keek :) Maar dan is het voor mij nog steeds goedkoper. Dat scheelt eigenlijk heel weinig, dan is voipdiscount misschien toch beter. Hebben ze geen starttarief?

Het nummer wat je krijgt is zo'n "nieuw nummer", dus niet 020 maar zo'n locatieloos nummer. Op zich werkt dat net zo goed alleen niet alle telecomproviders hebben door wat het is waardoor je soms voor een tarief buiten je bundel naar zo'n nummer belt.

[ Voor 13% gewijzigd door Marzman op 26-03-2010 10:42 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Marzman schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 09:56:
Het ligt aan de landen waar je naartoe belt (sommige landen hebben nooit freedays), Jumblo scheelt voor mij de helft ongeveer met voipbuster dacht ik en de freedays zijn hetzelfde :)

Polen gebruikt trouwens Freedays bij Jumblo en kost 1 ct bij Voipbuster (nog niet veel)
Ja klopt, maar ik gebruik op dit moment Freecall en ik overweeg over te stappen op VoipDiscount (meer freedays), nu lees ik dus net dat ze daar wel voip-in nummers uitgeven, maar is het dan ook mogelijk om daar een pools nummer aan te vragen of kan je dan alleen een nederlands nummer krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Bij Voipdiscount zie ik staan "no call setup!". Ik heb ook nooit meegemaakt dat ik starttarief betaalde.
Ik heb Rynga en Voipdiscount nog nader vergeleken:
Voipdiscount bied dus voor 1 euro een lokaal (voor ons dus NL, maak een account aan en check op je persoonlijke pagina of het ook voor Polen kan) telefoonnummer, Rynga niet.
Voipdiscount heeft wat hogere tarieven voor bellen naar het buitenland (naar niet-freeday landen).
Daarnaast rekent Voipdiscount 19% VAT voor je 10 euro betaling waardoor het 12,49 euro kost. Bij Rynga rekenen ze met 15% VAT voor je 10 euro betaling. De handling fee is bij hun wel hoger maar uiteindelijk kost het je 12,36 euro.

beide werken met Fair Use Policy, maar op de Voipdiscount pagina zie ik dit staan (ik heb veel gebeld afgelopen jaar, wist nooit van deze limiet af):
*Max 300 minutes per week of free calls, measured over the last 7 days and per unique IP address. Unused free minutes cannot be taken to the following week(s). If limit is exceeded the normal rates apply.
Ik denk dat dit voor alle Voipbuster clones geld, dus ook voor Rynga. Bij Rynga staat dit:
* Rynga reserves the right after a certain amount of calls to start charging the default rate. FREE CALLS are available for users with Freedays.
Zal wel op hetzelfde neerkomen. Ik twijfel nog over voipIn via voipdiscount, wel irritant als sommige mensen het tarief buiten hun bundel moeten betalen om mij te bellen, alleen maar omdat hun stomme provider het niet doorheeft.
Aan de andere kant, als ik Rynga kies heb ik geen inbound nr dus moet ik toch OF 20 euro aan Budgetphone geven, OF 10 euro aan voipdiscount (is het minimale bedrag en mn tegoed is nu op) zodat ik wel via hun gebeld kan worden....

EDIT:
Een 085 nummer is een zogenaamd Nomadisch nummer en heeft altijd een apart tarief. Iedereen die jou belt via zijn mobiel of via iets anders dan een voipbusterclone betaald daarom een speciaal tarief.
Ik heb nu wel het VoipIn nr van Voipdiscount genomen... zodat ik nu direct weer bereikbaar ben. Zal toch weer een Budgetphone nr aanvragen.

[ Voor 19% gewijzigd door Jazco2nd op 26-03-2010 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
EJVL schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 07:53:
[...]

Klopt.

Ik ben eens even wat aan het zoeken geweest en heb de onderstaande informatie gevonden over dial plans:

http://www.dartsplayer.com/wi-fi/voip/linksys_dialplan.html
http://forums.whirlpool.n...s-archive.cfm/332476.html

Daar hebben ze het over dat je in je dialplan gateways kan aangeven (voor zover mij bekend zijn dit dan de lijnen van de ata, of zit ik dan fout?) die dan gebruikt worden om uit te bellen. Maar daar staat dat dit alleen mogelijk is bij de SPA-3000 en SPA-3102. Weet iemand of er voor de SPA 2002 (PAP2) ook iets mogelijk is om aan te geven dat het uitbellen over een andere lijn gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
Phoolie schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 09:18:
[...]
Zelf zoek ik een geschikte VOIP provider die zo voordelig mogelijk naar Nederland en Polen kan bellen.
Ik gebruik voor die combinatie 12voip.com. Welliswaar daar starttarief 3,9ct bij mobiel, maar Polen en Nederland in freedays en mobiel PL 3,5ct en mobiel NL 6ct. (alle tarieven te verhogen met 25% btw en kosten).
Gratis pools nummer bij actio.pl.

(Bij Alexvoip trouwens NL en PL vast ook gratis.)

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phoolie schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 13:40:
[...]
Ik ben eens even wat aan het zoeken geweest en heb de onderstaande informatie gevonden over dial plans:

http://forums.whirlpool.n...s-archive.cfm/332476.html

Daar hebben ze het over dat je in je dialplan gateways kan aangeven (voor zover mij bekend zijn dit dan de lijnen van de ata, of zit ik dan fout?) die dan gebruikt worden om uit te bellen. Maar daar staat dat dit alleen mogelijk is bij de SPA-3000 en SPA-3102. Weet iemand of er voor de SPA 2002 (PAP2) ook iets mogelijk is om aan te geven dat het uitbellen over een andere lijn gaat?
Ik had dialplans voor twee accounts in mijn SPA 1001 dus lijkt me dat dit met een 2002 ook kan. Als je dialplans te ingewikkeld vind dan Google je gewoon een kant en klaar dialplan. Er zijn ook websites waar je een aantal dingen in kan vullen/selecteren waarna je een voorbeeld dialplan krijgt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Marzman schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 14:52:
[...]

Ik had dialplans voor twee accounts in mijn SPA 1001 dus lijkt me dat dit met een 2002 ook kan. Als je dialplans te ingewikkeld vind dan Google je gewoon een kant en klaar dialplan. Er zijn ook websites waar je een aantal dingen in kan vullen/selecteren waarna je een voorbeeld dialplan krijgt.
Dia dialplans zijn niet zo moeilijk, dat moet wel lukken denk ik, maar het gaat mij om dat verhaal om aan te geven welke lijn ik moet gebruiken. Maar ik heb even gezocht op dialplan van de SPA 1001 en daar kwam ik op de volgende site iets tegen wat denk ik ook wel voor de SPA 2002 moet gelden:

http://www.telecomvergelijker.nl/thread/17033
Je moet bij de SPA1001 zelf handmatig kiezen via welke lijn je belt.

Op beide Line tabs moet je een eigen dialplan invoeren. De gateway codes zoals bij de SPA3000 <:@gw1> werken hierbij niet.

Je stelt vervolgens op de Phone tab in welke provider de default provider is, bv line 1, en vervolgens kan je dan bij Line 2 select code bv een # neerzetten.
Je belt dan automatisch met lijn 2 door voor elke nummer een # te draaien
, en anders bel je met lijn 1.
Vanavond maar eens kijken of dat bij de SPA 2002 ook kan, maar die gateways zijn dus alleen voor de 3000 serie. <-- ik ben ondertussen thuis en dit is dus niet mogelijk, dit zal wel komen doordat de SPA 2002 ook echt 2 uitgangen heeft.

Nog even een ander vraagje. Hoe hebben jullie je router ingesteld zodat je VOIP verkeer geen last heeft van eventuele downloads?

[ Voor 8% gewijzigd door Phoolie op 26-03-2010 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelf-99
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-11-2022
Marzman schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 09:56:

Voor een vergelijk van providers naar een bepaalde bestemming ibv Polen is volgende site erg geschikt:

http://www.cheapest-voip.com/country/Poland

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phoolie schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 16:02:
[...]

Nog even een ander vraagje. Hoe hebben jullie je router ingesteld zodat je VOIP verkeer geen last heeft van eventuele downloads?
QoS, destijds in een WRT54GL en nu heb ik een adslmodem die voipverkeer automatisch voorang geeft. Ik heb er nog nooit bij na hoeven denken of ik wel of niet aan het downloaden was (bij mijn ouders moet dat nu wel, omdat die verder weinig in kunnen stellen in hun KPN adslmodem).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Ik heb een vraag.
Heb zelf het antwoord niet echt kunnen vinden op internet.
Daarom stel ik het hier maar.

Ik heb een nieuw voipbuster account met een 085-xxxxxxx nummer aangemaakt.
Daarnaast gebruik ik het wifi modem van Telfort type 2602hw

Vraag is:
Waarom moet ik steeds bij elke keer als ik naar buiten wil bellen, de landcode invoeren?
Dat is heel irritant namelijk.....
Kan ik ook op de "normale" manier naar buiten bellen?
bv naar A-dam dan gewoon 020-xxxxxxx in plaats van 003120-xxxxxxx

Groetjes hier uit Hasselt (ov)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-10 15:24

Basszje

Reisvaap!]

Volgens mij moet je altijd een landcode opgeven inderdaad. Dat is geloof ik een beetje inherent aan het voip gebeuren.

Ik ben zelf nu ook aan het kijken naar voipbuster en consorten op een HTC artemis (p3300) met Fring maar het wil niet echt lukken. Instellen lukt prima, telefoon gaat over maar verbreekt dan de verbinding. Voordat ik ergens geld ga stallen voor iets wat ik eigenlijk niet nodig heb vraag ik mij af of iemand weet hoe het precies zit met roaming.

Ik ga binnenkort een tijdje op reis in verschillende landen. Daarbij wil (moet :P ) ik af en toe natuurlijk mijn ouders bellen. Fring met een voipprovider leek me daarbij leuk aangezien mijn prepaid niet in het buitenland kan bellen meestal en ik ook niet zoveel zin heb in roaming meuk of verschillende simkaarten kopen ( ik zit in verschillende landen ).

De vraag is eigenlijk of het uitmaakt als je via wifi connectie maakt in welk land je bent of betaal je dan altijd gewoon de gestelde tarieven van voipbuster? Of zitten daar ( ik lees in het topic over IP-checks ) limitaties op? Meestal zal ik namelijk over de wifi bellen van mijn gastheer/-vrouw. Ik vind het niet erg een paar cent p/m te betalen.

Heeft iemand tips wat ik het beste kan doen in deze situatie? Het is niet belangrijk overigens dat men mij niet kan bereiken dus ik ben niet op zoek naar voip-in e.d.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-10 21:49
Omdat je steeds van ip zult wisselen zal Voipbuster je wel snel het gewone tarief gaan berekenen.
Maar goed dat valt meestal nog mee.

@M.Klomp: hoe bel je via Voipbuster? Via je Zyxel of met een softphone op je PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Basszje schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 21:32:
Volgens mij moet je altijd een landcode opgeven inderdaad. Dat is geloof ik een beetje inherent aan het voip gebeuren.
Ik heb dezelfde modem/router (wireless versie) en hoef helemaal geen landcode in te voeren.
Check je instellingen zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Als je steeds van IP wisselt, maakt volgens mij geen drol uit. Alleen andersom, als heel veel mensen/accounts vanaf 1 ip bellen, gaat het uitmaken.

In online control panel of software-applicatie kan je je land instellen. Waarschijnlijk gebruikt hij dat als je default als je geen landcode toetst (ook als je met softphone gaat bellen).

[ Voor 6% gewijzigd door woekele op 27-03-2010 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Marzman schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 19:55:
[...]

QoS, destijds in een WRT54GL en nu heb ik een adslmodem die voipverkeer automatisch voorang geeft. Ik heb er nog nooit bij na hoeven denken of ik wel of niet aan het downloaden was (bij mijn ouders moet dat nu wel, omdat die verder weinig in kunnen stellen in hun KPN adslmodem).
Ok, die WRT54GL heb ik ook, hoe had jij dat toen geregeld, weet jij dat nog? Ik kan een device (op mac adres) hoge prioriteit geven, maar ik kan er ook voor kiezen om 1 (of meerdere) poort(en) hoge prioriteit te geven, een derde optie is via poortnummers. Die derde optie lijkt mij niet echt ideaal. De eerste 2 lijken me beide wel zinvol, maakt het nog uit welke van de 2 ik dan gebruik?
Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 20:49:
Hallo iedereen,

Ik heb een vraag.
Heb zelf het antwoord niet echt kunnen vinden op internet.
Daarom stel ik het hier maar.

Ik heb een nieuw voipbuster account met een 085-xxxxxxx nummer aangemaakt.
Daarnaast gebruik ik het wifi modem van Telfort type 2602hw

Vraag is:
Waarom moet ik steeds bij elke keer als ik naar buiten wil bellen, de landcode invoeren?
Dat is heel irritant namelijk.....
Kan ik ook op de "normale" manier naar buiten bellen?
bv naar A-dam dan gewoon 020-xxxxxxx in plaats van 003120-xxxxxxx

Groetjes hier uit Hasselt (ov)
Dit kan je met een dialplan regelen, hoe dat voor jouw modem werkt weet ik niet, maar op onderstaande link staat een uitleg voor de linksys SPA kastjes, zo iets moet er voor jouw modem ook wel te vinden zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat hoeft bij Voipbuster niet eens. Als je aangeeft dat je in Nederland woont dan hoef je geen 0031 ervoor te zetten. Dat dit bij hem niet werkt geeft aan dat Voipbuster nog niet weet dat hij in Nederland woont dus hij moet zijn gegevens goed invullen.

Netnummers van steden moet je er wel altijd voorzetten, hier zou je een dialplan voor kunnen maken als je ata dat ondersteund.

Met QoS had ik toen voor de lanpoort gekozen omdat dit nooit veranderd als je niet met kabeltjes gaat frutten :p, maar op zich moeten die anderen manieren ook werken (een voippoort veranderd ook niet zo snel en een macadres ook niet. Misschien dat macadres eigenlijk nog beter is die veranderd ook niet als je wel met kabeltjes gaat spelen)

[ Voor 31% gewijzigd door Marzman op 28-03-2010 08:15 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Nieuwsgierig vraag:

Stel, iemand (persoon A) heeft een modem-router-met-ingebouwde-voip/sip (a la Zyxel 2602 wifimodem/router van Telfort) en je belt via voip, ingesteld in je router met daarop een normale DECT telefoon aangesloten.
Of je nu belt via Telfort Voip of Voipbusterclones icm budgetphone telnr is even niet van belang.
Het gaat erom dat diegene wifi internet in zijn huis heeft en via voip belt, en dat dit alles is geregeld in 1 apparaat.

Nu ga ik (persoon B ) naar de winkel, koop een leuke smartphone en stel vervolgens mbv Fring of Nimbuzz of ... (ik weet dat er 3 zijn) mijn voipdiscount account + budgetphone nr in.
Nu loop ik bij persoon A het huis binnen. Mijn telefoon verbind met zijn Wifi netwerk.

Stel nu dat ik hem bel: dan gaat het signaal van mijn telefoon --WIFI--> via zijn router --WAN--> naar de servers van voipdiscount --internet--> naar telfort voip --WAN--> terug naar zijn router --analoge tel aansluiting--> naar zijn dect telefoon. Niet alleen om zijn telefoon te "vinden", maar het hele gesprek loopt via dit zeer inefficiente traject.

Het zou natuurlijk veel handiger zijn als zijn router het gesprek afhandelt, intern dus. Wel NADAT het gesprek is opgezet. Ik snap dus wel dat bovenstaande traject in eerste instantie nodig is, maar het hele gesprek kan toch vervolgens tussen de telefoons en de router gevoerd worden?

Bestaat er een modem/router ofzoiets die dit kan? Praat ik onzin? Wordt dit de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Jazco2nd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 01:51:
Bestaat er een modem/router ofzoiets die dit kan? Praat ik onzin? Wordt dit de toekomst?
De Speedtouch 780, mits met juiste firmware is in staat om sip en te proxien en telefoons direct te registreren.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M66B
  • Niet online
Nieuwsgierig vraag:
[..]
Met apparatuur die geschikt is voor ENUM is dit mogelijk, op voorwaarde dat het telefoonnummer waarnaar je belt een ENUM mapping heeft. Simpel gezegd koppelt een ENUM mapping een telefoonnummer aan een IP-adres. Dit kan bijvoorbeeld bij e164.org gratis geregeld worden. Je kan bijvoorbeeld een ENUM mapping naar BudgetPhone maken (sip1.budgetphone.nl), dan heb je niet eens een SIP server nodig. Met ENUM zouden we voor vast naar vast bellen in principe geen telefoonmaatschappijen meer nodig hebben ...

De meeste recente versies van de Fritz!Box hebben ondersteuning voor ENUM en doen standaard een lookup bij o.a. e164.org als dit aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De default Telfort Zyxel router kan dit. Bij mij zitten er twee betamax (voipbuster en iets anders) accounts in, maar je kan er ook een telfort en een betamax account in zetten. Dus nee, geen toekomst :p

[edit]Je wilt voipbuster/telfort uitsluiten. Dat kan ook met voip in principe want het is over ip. Alleen op decttelefoons kun je niet zo goed bellen naar usernames@ip dus je router zou een soort telefoonboekje moeten hebben met presets die je op je telefoon kunt bellen. Heeft het Telfort modem ook, maar ik durf niet te zeggen of dit ook zo werkt.

[ Voor 30% gewijzigd door Marzman op 30-03-2010 08:34 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Marzman schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 08:29:
[...]

[edit]Je wilt voipbuster/telfort uitsluiten. Dat kan ook met voip in principe want het is over ip. Alleen op decttelefoons kun je niet zo goed bellen naar usernames@ip dus je router zou een soort telefoonboekje moeten hebben met presets die je op je telefoon kunt bellen. Heeft het Telfort modem ook, maar ik durf niet te zeggen of dit ook zo werkt.
In dat telefoonboekje kan je alleen nummers invoeren, niet username of nummer @voip.
Maar al zou dat wel werken dan heb ik nog niet wat ik wil: dat het gesprek volledig in huis wordt gevoerd, dus niet via een server buitenshuis. Want beide telefoons (de vaste huistelefoon en de mobiel) bevinden zich in huis.
M66B schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 08:20:
[...]

Met apparatuur die geschikt is voor ENUM is dit mogelijk, op voorwaarde dat het telefoonnummer waarnaar je belt een ENUM mapping heeft. Simpel gezegd koppelt een ENUM mapping een telefoonnummer aan een IP-adres. Dit kan bijvoorbeeld bij e164.org gratis geregeld worden. Je kan bijvoorbeeld een ENUM mapping naar BudgetPhone maken (sip1.budgetphone.nl), dan heb je niet eens een SIP server nodig. Met ENUM zouden we voor vast naar vast bellen in principe geen telefoonmaatschappijen meer nodig hebben ...

De meeste recente versies van de Fritz!Box hebben ondersteuning voor ENUM en doen standaard een lookup bij o.a. e164.org als dit aan staat.
Aha, dat Enum is erg interessant! Maar dan snap ik het nog niet... als mijn mobiel via wifi is verbonden met de router en de vaste lijn op de telefoonpoort van de router, hebben ze elk een apart lokaal IP adres maar hetzelfde externe IP adres... ik snap dan nog niet hoe het gesprek zonder externe provider/server gevoerd kan worden...

[ Voor 43% gewijzigd door Jazco2nd op 30-03-2010 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jazco2nd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 10:27:
[...]

In dat telefoonboekje kan je alleen nummers invoeren, niet username of nummer @voip.
Maar al zou dat wel werken dan heb ik nog niet wat ik wil: dat het gesprek volledig in huis wordt gevoerd, dus niet via een server buitenshuis. Want beide telefoons (de vaste huistelefoon en de mobiel) bevinden zich in huis.
Ah, op die manier. Ik denk dat je dan toch iets als asteriks nodig hebt waar je telefoons zich aanmelden. Maar dat zoek je dus in een router :)

Het schijnt trouwens mogelijk te zijn Asterisk te installeren op routers met DD-WRT dus als je nog een Linksys WRT54G(L) hebt liggen of iets dergelijks kun je dat proberen.

[ Voor 13% gewijzigd door Marzman op 30-03-2010 12:46 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M66B
  • Niet online
Jazco2nd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 10:27:
Aha, dat Enum is erg interessant! Maar dan snap ik het nog niet... als mijn mobiel via wifi is verbonden met de router en de vaste lijn op de telefoonpoort van de router, hebben ze elk een apart lokaal IP adres maar hetzelfde externe IP adres... ik snap dan nog niet hoe het gesprek zonder externe provider/server gevoerd kan worden...
Stel dat je met je mobiel een telefoontje pleegt via SIP en je mobiel doet eerst een succesvolle lookup van het telefoonnummer in een ENUM directory, dan kan je mobiel direct naar het gevonden IP-adres bellen. Als het IP-adres je externe IP-adres is, resulteert dit alleen in intern verkeer. Je moet in dit geval wel een SIP-server hebben draaien die e.e.a. afhandelt, zoals Asterisk. Als het IP-adres van bijvoorbeeld BudgetPhone is, zal deze je geregistreerde clients laten overgaan: je vaste lijn dus. In dit geval is BudgetPhone de SIP-server. BudgetPhone is overigens één van de weinige providers die inkomende calls zoals deze toestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-10 14:06
12voip is goedkoper voor mij,

MAar ik gebruik ook nog callcentrix,

Valt het jullie ook op dat voipbuster, 12voip, en alle andere BETAmax subsidaris de laatste tijd wel "vaak" down zijn?

http://www.softfocus.be/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
M66B schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 12:35:
[...]

Stel dat je met je mobiel een telefoontje pleegt via SIP en je mobiel doet eerst een succesvolle lookup van het telefoonnummer in een ENUM directory, dan kan je mobiel direct naar het gevonden IP-adres bellen. Als het IP-adres je externe IP-adres is, resulteert dit alleen in intern verkeer. Je moet in dit geval wel een SIP-server hebben draaien die e.e.a. afhandelt, zoals Asterisk. Als het IP-adres van bijvoorbeeld BudgetPhone is, zal deze je geregistreerde clients laten overgaan: je vaste lijn dus. In dit geval is BudgetPhone de SIP-server. BudgetPhone is overigens één van de weinige providers die inkomende calls zoals deze toestaat.
Sommige modems & ataboxen ondersteunen het ook. Ik kon ook bellen naar 780WL@<ipadres> en gingen de telefoons thuis over toen ik mijn Speedtouch 780WL eraan had hangen. En aangezien ik dyndns gebruik, kon ik ook het dyndns hostname gebruiken om te bellen.

Heb echter nog niet gekeken of het met mijn fritzbox ook werkt. Nog geen nut voor gehad.

Ben nu Call Though aan het testen. Broer van me heeft een vriendin in Litouwen. Via Nonoh.net kan je daar voor 4 cent bellen; ben nu mijn extra inkomend gesprek aan het inrichten zodat ie via dat nummer naar Litouwen kan bellen.

[ Voor 13% gewijzigd door Krypt op 30-03-2010 12:51 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!
g4wx3 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 12:43:
12voip is goedkoper voor mij,

MAar ik gebruik ook nog callcentrix,

Valt het jullie ook op dat voipbuster, 12voip, en alle andere BETAmax subsidaris de laatste tijd wel "vaak" down zijn?
Nee, maar ik ben er ook niet heel erg afhankelijk van en gebruik het vooral om het buitenland te bellen. Hoe vaak is het down dan?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M66B
  • Niet online
Krypt schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 12:49:
[...]
Heb echter nog niet gekeken of het met mijn fritzbox ook werkt. Nog geen nut voor gehad.
Zie hier voor het opzetten van een SIP-server en hier voor het wijzigen van de ENUM servers (beide Duits).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Laatst online: 08:21

KL643

beeldaandemuur

[b]g4wx3 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 12:43
Was mij ook opgevallen...af en toe niet bereikbaar op mijn voipnummer

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
Krypt schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 12:49:
[...]

Ben nu Call Though aan het testen. Broer van me heeft een vriendin in Litouwen. Via Nonoh.net kan je daar voor 4 cent bellen; ben nu mijn extra inkomend gesprek aan het inrichten zodat ie via dat nummer naar Litouwen kan bellen.
Nonoh.net heeft zelf ook al callthrough functie, zie http://nonoh.net/en/geo.html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Ah.. dat is handig. Die had ik inderdaad nog niet gezien. Thanks!

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Thanks voor de info nav mijn stelling! Ga daar voorlopig niet aan beginnen maar wel leuk om te weten dat het in principe mogelijk moet zijn voor consumenten.
sipjohn schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 09:15:
[...]

Nonoh.net heeft zelf ook al callthrough functie, zie http://nonoh.net/en/geo.html.
Noemen jullie dat Callthrough?
Dat heeft Voipdiscount volgens mij al een jaar of langer...

[ Voor 48% gewijzigd door Jazco2nd op 31-03-2010 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Wist wel dat Voipbuster het had, maar bij Nonoh had ik het nog niet ontdekt (niet naar gezocht eerlijk gezegd)

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyena
Ik kan al de hele middag niet registreren bij Voipbusterpro meer mensen last van?

Edit: Opgelost, de Zyxel had even een reset nodig.

[ Voor 25% gewijzigd door Hyena op 07-04-2010 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-09 09:46
Waarom heb ik hier nooit eerder van geweten...

Ik heb mij net geregistreerd en het werkt eigenlijk fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelf-99
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-11-2022
StraightOn.NL schreef op woensdag 07 april 2010 @ 20:07:
Waarom heb ik hier nooit eerder van geweten...

Ik heb mij net geregistreerd en het werkt eigenlijk fantastisch!
Misschien kun je even duidelijker zijn over wat je nooit eerder hebt geweten. Hebben wij er misschien ook iets aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij heeft net voipbuster ontdekt denk ik, waar al vijf jaar topics over bestaan ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb anders nog wel een (of 2) vraagje(s)...
Is het mogelijk dat iemand via zijn computer met Skype, voipbuster of wat voor een manier dan ook belt naar mijn ipadres? Ik heb een FRITZ!Box van xs4all.

Hoe moet iemand van buiten naar mijn ip-adres bellen?
Hoe zou ik dit binnenkomende gesprek naar een telefoon aangesloten op het modem moeten routeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:54:
Ik heb anders nog wel een (of 2) vraagje(s)...
Is het mogelijk dat iemand via zijn computer met Skype, voipbuster of wat voor een manier dan ook belt naar mijn ipadres? Ik heb een FRITZ!Box van xs4all.

Hoe moet iemand van buiten naar mijn ip-adres bellen?
Hoe zou ik dit binnenkomende gesprek naar een telefoon aangesloten op het modem moeten routeren?
Als de ander ook met voipbuster belt en in die softclient belt naar jouw username dan gaat het over ip. Als je naar het telefoonnummer belt ook, maar ik durf niet te zeggen of Voipbuster dat administratief ook zo behandeld als je naar het telefoonnummer belt). Dat routeren naar een telefoon gaat vanzelf, dat doet je Fritsbox.

In theorie zou iemand met een willekeurige sipclient ook moeten kunnen bellen naar user@voipbuster.com, maar volgens mij werkt dit bij voipbuster alleen vanaf hun eigen netwerk. Als je dat wilt zul je daarvoor er nog een andere sipprovider bij moeten zoeken (je kan er toch meerdere configureren in je Fritzbox).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M66B
  • Niet online
In theorie zou iemand met een willekeurige sipclient ook moeten kunnen bellen naar user@voipbuster.com, maar volgens mij werkt dit bij voipbuster alleen vanaf hun eigen netwerk. Als je dat wilt zul je daarvoor er nog een andere sipprovider bij moeten zoeken (je kan er toch meerdere configureren in je Fritzbox).
Zover als ik weet, worden alleen bij BudgetPhone en virtuele telefooncentrales zoals PBXes en Voxalot inkomende internet gesprekken geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
met x-lite of andere softphone bellen naar sip:gebruikersnaam@jouwip ?
gebruikersnaam is één van de geregistreerde nummers in je fritzbox, (dus bv in geval van xs4all voip 0851234567@jouwip )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M66B schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 10:23:
[...]

Zover als ik weet, worden alleen bij BudgetPhone en virtuele telefooncentrales zoals PBXes en Voxalot inkomende internet gesprekken geaccepteerd.
Zo ver ik weet ook, maar ik ken er maar 4 en van die 4 (betamax, pbxes, budgetphone, voxalot) zijn dat er al 3 wat best veel is.

Van mij hoeft het trouwens ook niet. Ik krijg nu al telefoontjes uit India en andere rare landen en dat wordt alleen maar meer als het helemaal gratis is.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

In verband met een lijnsnelheidsverhoging van 4/0,5 naar 8/1 vier weken eerder heb ik een dag of 10 geleden een ADSL2+ modem op de kop getikt om mijn ADSL-1 modem te vervangen o.a. omdat met het ADSL-1 modem ik de volle 8Mb downstream niet meer helemaal haalde.

Het is een Zyxel 2602HW-63C waarmee ik ook prompt met VOIP aan de gang ben gegaan. Al weer wat jaartjes terug toen deze technologie een beetje in de aandacht kwam maar voordat die nog (significant) bij de consument toegepast werd heb ik me er eens in verdiept en was ik me er sindsdien van bewust dat het op zich heel interessant was. Omdat ik softphones geen echt alternatief vind heeft het afgezien van wat bescheiden Skype gebruik geduurd tot ik nu hardware heb waarmee ik een normale telefoon kan gebruiken om er echt mee aan de slag te gaan.

Ik heb na enige oriëntatie besloten om voorlopig maar een Voipbuster Pro accountje aan te maken om mee uit te kunnen bellen naar vaste nummers. In het weekeinde kan ik met mijn KPN-lijn gratis bellen dus zal ik dat VBP tegoed alleen op weekdagen hoeven te gebruiken. Afhankelijk van hoelang ik er mee doe zal blijken of een gewoon Voipbuster account o.i.d. zonder starttarief met 120 freedays per 10 euri tegoed evt. toch aantrekkelijker is. Het is wel wat hinderlijk dat Betamax nogal mistig is met zijn informatie. Vandaar graag opheldering over enkele zaken.

Het is me niet helemaal duidelijk of ik bij bijkopen van bijv. €10,- beltegoed voordat mijn 365 freedays bij VBP om zijn weer extra freedays krijg of dat ik weer €15,- waarvan €10 beltegoed moet kopen om weer 365 nieuwe freedays te krijgen. En als ik dat laatste doe vervallen eventueel over zijnde freedays en krijg ik er dus nooit meer dan 365 of worden die dan toegevoegd aan mijn resterende freedays?

Iemand daar ervaring mee?

Ik vraag me ook af of er een manier is om een gesprek zonder opnieuw te bellen kunt overzetten/doorverbinden van een 'hardphone' aan de Zyxel naar bijv een softphone in het interne netwerk of een IP-toestel via een USB poort aan een intern systeem en vice versa.

Nu heb ik een ISDN DECT huiscentrale en ik weet dat je die o.a. achter een Fritzbox kunt hangen waarmee alle toestellen aan die centrale via VOIP kunnen bellen. Weet iemand hier of er ook andere apparaten zijn waar je zo'n ISDN centrale mee aan de VOIP kunt knopen? Ik gebruik nu voorlopig een losse analoge DECT set aan de Zyxel.

Met een FXS naar FXO adapter zou ik evt. met een trucje ook uit kunnen bellen via de centrale door intern naar een van de twee analoge poorten die de centrale ook heeft te bellen maar die dingen zijn niet bepaald dik gezaaid en het lijkt me toch ook iets minder handig. Alhoewel ik als ik toevallig voor weinig tegen zo'n ding aan loop deze wel mee zal nemen om dat toch eens uit te proberen. Als iemand er nog eentje heeft liggen en die kwijt wil.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Bij Voipbuster en alle andere Betamax-klonen is het volgens mij zo dat:
- het maximum aantal freedays is 365 (1 jaar), Als je geld bijstort worden de freedays er gewoon bij opgeteld,
tot max 365.
- als de freedays op zijn ga je het normale tarief betalen vaak ~1 ct/min. Dus dan kun je nog een hele tijd bellen.
- je mag volgens mij 300 min/week gratis bellen (freedays) daarna ga je het normale tarief betalen.

[ Voor 10% gewijzigd door AtRi op 10-04-2010 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:13
AtRi schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 21:36:
Bij Voipbuster en alle andere Betamax-klonen is het volgens mij zo dat:
- het maximum aantal freedays is 365 (1 jaar), Als je geld bijstort worden de freedays er gewoon bij opgeteld,
tot max 365.
Hoe werkt dat?
Je betaald 10 euro, krijg je 120 dagen.
Je betaald 20 euro, krijg je 240 dagen??

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Ja, dat klopt, tot maximaal 365 dagen. Maar ik zie niet in waarom je dat zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetiswat
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-08 22:02

Hetiswat

hetis.

Rudi Vader schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 08:50:

Betaalwijze

Als ongeregistreerde gebruiker, d.w.z. zonder te betalen, kan je maximaal 1 minuut per gesprek bellen/testen. Dit kan zowel met een softphone als een SIP compatible hardphone. Je kunt je registreren door 10 euro te betalen. Dit kan via je creditcard, Paypal of iDeal. Nu kan je onbeperkt en gratis bellen naar vaste nummers in de landen genoemd in de lijst met gratis bestemmingen. (...)
Ik kan me nog herinneren dat je nagenoeg onbeperkt kon bellen. In ieder geval dat de gespreksduur langer was voor ongeregistreerde (dus onbetaalde) gebruikers.
Maar goed. Uit dit stukje hierboven kan ik dus concluderen dat je nu éénmalig 10 euro moet neerleggen? En dat het dus niet om maandelijkse (of wat voor termijn dan ook) kosten gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Even voor de duidelijkheid voor iedereen.

Bij Voipbuster (niet Pro) en vele/alle/de meeste andere Betamax klonen betaal je een bedrag als €10,- waarvoor je zoiets als 120 freedays krijgt waarbij er geen startkosten zijn per gesprek. Als je dan alleen naar gratis locaties belt kun je maximaal 120 dagen gratis bellen en heb je nog steeds €10,- tegoed. Met 3 maal 120 freedays kopen (dus totaal €30,-) kun je dus een jaar minus 5 dagen gratis bellen. Met die €30,- kun je daarna natuurlijk nog net zolang bellen tot dat tegoed op is.

Bij Voipbuster Pro betaal je €15,- waarvoor je €10,- beltegoed krijgt en 365 freedays. Voor die 5 euri extra koop je dus 365-120=245 extra freedays. Daarbij komt wel dat bij VBP er per gesprek 3,9 eurocenten van je beltegoed af gaan. Ook bij bellen naar gratis nummers. Dat zijn dus startkosten onafhankelijk van de duur van het gesprek. Gesprekskosten blijven verder nul bij bellen naar gratis locaties. Met die €10,- beltegoed kun je dus 256 gesprekken voeren. In mijn situatie waarbij ik in de weekeinden gratis met mijn KPN lijn kan bellen zal ik gemiddeld 3 gesprekken per werkdag moeten voeren om die 10 euri in 120 dagen op te maken. Bel ik minder dan doe ik er bij VBP langer mee vergeleken met de gewone VB en bel ik meer zodat ik binnen 120 dagen door die 256 gesprekken heen ben dan is de gewone VB dus voordeliger dan VBP. Het is natuurlijk complexer dan dat omdat je bij VB daarna je beltegoed nog op kunt maken en die 5 euro extra kosten bij VBP waardoor het 'omslagpunt' nogal lastig te berekenen valt. Vooralsnog verwacht ik minder dan 3 gesprekken per dag te voeren en dus langer dan 120 dagen met die 10 euri te doen maar daar kom ik vanzelf achter. Je moet een keuze maken en ergens beginnen en dan zie je later wel of het beter is te switchen of niet. Je zit nu eenmaal nergens aan vast en het gaat om beperkte bedragen.

Maar mijn vragen over de precieze constructie bij VBP zijn nog niet beantwoord. Dit kan het best door iemand met ook een VBP account die al eens tegoed bijgekocht heeft en uit eigen ervaring spreekt. Aan gissingen heeft niemand iets.

Het lijkt me overigens geen kwaad idee om eens een versie 6 van dit topic te starten. Deze 5e versie is al ruim 3 jaar oud. De vorige versies werden al veel eerder opgevolgd door nieuwere versies.

P.S. Alle bedragen zijn exclusief BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
CaptJackSparrow schreef op zondag 11 april 2010 @ 13:47:
Even voor de duidelijkheid voor iedereen.

Bij Voipbuster (niet Pro) en vele/alle/de meeste andere Betamax klonen betaal je een bedrag als €10,- waarvoor je zoiets als 120 freedays krijgt waarbij er geen startkosten zijn per gesprek. Als je dan alleen naar gratis locaties belt kun je maximaal 120 dagen gratis bellen en heb je nog steeds €10,- tegoed. Met 3 maal 120 freedays kopen (dus totaal €30,-) kun je dus een jaar minus 5 dagen gratis bellen. Met die €30,- kun je daarna natuurlijk nog net zolang bellen tot dat tegoed op is.

Bij Voipbuster Pro betaal je €15,- waarvoor je €10,- beltegoed krijgt en 365 freedays. Voor die 5 euri extra koop je dus 365-120=245 extra freedays. Daarbij komt wel dat bij VBP er per gesprek 3,9 eurocenten van je beltegoed af gaan. Ook bij bellen naar gratis nummers. Dat zijn dus startkosten onafhankelijk van de duur van het gesprek. Gesprekskosten blijven verder nul bij bellen naar gratis locaties. Met die €10,- beltegoed kun je dus 256 gesprekken voeren. In mijn situatie waarbij ik in de weekeinden gratis met mijn KPN lijn kan bellen zal ik gemiddeld 3 gesprekken per werkdag moeten voeren om die 10 euri in 120 dagen op te maken. Bel ik minder dan doe ik er bij VBP langer mee vergeleken met de gewone VB en bel ik meer zodat ik binnen 120 dagen door die 256 gesprekken heen ben dan is de gewone VB dus voordeliger dan VBP. Het is natuurlijk complexer dan dat omdat je bij VB daarna je beltegoed nog op kunt maken en die 5 euro extra kosten bij VBP waardoor het 'omslagpunt' nogal lastig te berekenen valt. Vooralsnog verwacht ik minder dan 3 gesprekken per dag te voeren en dus langer dan 120 dagen met die 10 euri te doen maar daar kom ik vanzelf achter. Je moet een keuze maken en ergens beginnen en dan zie je later wel of het beter is te switchen of niet. Je zit nu eenmaal nergens aan vast en het gaat om beperkte bedragen.

Maar mijn vragen over de precieze constructie bij VBP zijn nog niet beantwoord. Dit kan het best door iemand met ook een VBP account die al eens tegoed bijgekocht heeft en uit eigen ervaring spreekt. Aan gissingen heeft niemand iets.

Het lijkt me overigens geen kwaad idee om eens een versie 6 van dit topic te starten. Deze 5e versie is al ruim 3 jaar oud. De vorige versies werden al veel eerder opgevolgd door nieuwere versies.

P.S. Alle bedragen zijn exclusief BTW.
Kan je je VB omzetten naar VBP en zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VBP is gewoon iets anders (net als 12voip, daar kan je ook niet naar omzetten. Je kan gewoon als je beltegoed op is een VBP account aanmaken)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Marzman schreef op zondag 11 april 2010 @ 21:46:
VBP is gewoon iets anders (net als 12voip, daar kan je ook niet naar omzetten. Je kan gewoon als je beltegoed op is een VBP account aanmaken)
Betaal je nu bij VB ook startkosten, of is dat daar gratis? Zie nm. wel zoiets staan op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Met voipbuster (non-pro) betaal je geen startup kosten. Ff een uitdraai van mijn overzicht.

Voipbuster

[ Voor 10% gewijzigd door Krypt op 13-04-2010 08:26 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

En als je freedays op zijn, of je belt naar mobiel. Ben niet helemaal zeker hoe dat gaat. Of er minimaal 1 minuut wordt afgerekend, of een starttarief. En of je na die eerste minuut dan per seconde of per minuut betaalt weet ik ook niet helemaal zeker :)

[ Voor 5% gewijzigd door woekele op 13-04-2010 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
woekele schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 10:57:
En als je freedays op zijn, of je belt naar mobiel. Ben niet helemaal zeker hoe dat gaat. Of er minimaal 1 minuut wordt afgerekend, of een starttarief. En of je na die eerste minuut dan per seconde of per minuut betaalt weet ik ook niet helemaal zeker :)
Als je 1 seconde belt wordt er een minuut afgerekend, als je 1 minuut belt ook. Als je 1 minuut en 1 seconde belt wordt er 2 minuten afgereken.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Kan je je sip account ook 2 keer aanmelden? Als ik het programma voipbuster aan heb staan, en ik meld mijn sip account op de modem aan. Dan meldt hij voipbuster af.

Ik heb op gewaardeerd met 10 euro, en nu is er 12,50 afgeschreven :? Wie weet waar dat aan ligt?

[ Voor 23% gewijzigd door mhr-zip op 13-04-2010 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Een optie is 3CX installeren, die verbinding met Voipbuster laten maken en je softphones verbinding laten maken met je 3CX centrale. Zo heb ik ook 3 SIP accounts in 3CX gekoppeld en kan d.m.v. prefix kiezen welk uitgaande nummer ik wil gebruiken. Ik kan me op meerdere plekken tegelijk aanmelden en overal waar ik me aanmeld gaat mijn telefoon over als ik op één van de nummers gebeld word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
@ MHR-zip: Misschien moet je ook 'ns iets lezen voor je op OK klikt.
Volgens mij staat het hierboven ook al ergens, maar het is dus BTW en adm.kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:08
mhr-zip schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 20:58:
Kan je je sip account ook 2 keer aanmelden? Als ik het programma voipbuster aan heb staan, en ik meld mijn sip account op de modem aan. Dan meldt hij voipbuster af.
Dat kan voor zover ik weet niet nee.
Ik heb op gewaardeerd met 10 euro, en nu is er 12,50 afgeschreven :? Wie weet waar dat aan ligt?
BTW

/edit: vaker op F5 rammen...

[ Voor 3% gewijzigd door Mawlana op 13-04-2010 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
AtRi schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 21:28:
@ MHR-zip: Misschien moet je ook 'ns iets lezen voor je op OK klikt.
Volgens mij staat het hierboven ook al ergens, maar het is dus BTW en adm.kosten.
Lezen is gek >:)

Maakt mij verder niet uit, maar overal lees ik 10 euro (ook in dit forum)
En dan wordt er 12,50 afgeschreven, zat ook niet op te letten.

Maar waarom hebben we het dan in dit forum over 10 euro? Heeft iedereen een bedrijf, en trekken ze de btw af?

Je kan dus 120 dagen bellen, voor 12,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

je kan 120 dagen gratis bellen naar vaste NL-nummers ja. En daarna kan je nog steeds bellen, maar dan voor 1,5 cent/minuut, tot die 10 euro op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
mhr-zip schreef op woensdag 14 april 2010 @ 09:52:
[...]

Lezen is gek >:)

Maakt mij verder niet uit, maar overal lees ik 10 euro (ook in dit forum)
En dan wordt er 12,50 afgeschreven, zat ook niet op te letten.

Maar waarom hebben we het dan in dit forum over 10 euro? Heeft iedereen een bedrijf, en trekken ze de btw af?

Je kan dus 120 dagen bellen, voor 12,50.
Je krijgt 10 euro beltegoed en de prijzen per minuut zijn ook die zonder BTW en afhandelingskosten. Hang overigens ook af van de manier waarop je koopt, bij een reseller wil het wel eens goedkoper zijn, betaal je met paypal of CC is het iets duurder.
Die 10 euro is wat je dan uiteindelijk echt krijgt en 1:1 kunt vergelijken met je belkosten per minuut van de website.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pamelala
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 21:31
Caesu schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 21:20:
[...]

state=disabled

ik kan je bijna garanderen dat het probleem nu opgelost is.

na 25 sec. moet een SIP-pakketje wordt verstuurd dat groter is dan 576 bytes.
SIP gebruikt over het algemeen UDP pakketjes die niet opgedeeld kunnen worden.
alleen de modernste VoIP-adapters/providers staan ook TCP toe.

IPQoS Expedited Forwarding is een vrij primitieve manier van IPQoS.
je zou ook de mtu kunnen verhogen naar minstens 1000 en kijken of de gesprekken dan wel langer duren dan 25 sec.
maar een wisselgesprek kan er dan niet bij.

dus ik zou IPQoS EF niet gebruiken.
Het probleem dat na 25 seconden de verbinding wordt verbroken heb ik ook (met voipcheap) Ik heb geen freedays meer, maar nog wel tegoed. Als ik gebeld word is er niets aan de hand (Budgetphone).
Nou heb ik lopen zoeken in mijn zyxel 2602hw modem om bovenstaande aan te passen, maar wat ik begrepen heb is dat de mtu niet aan te passen is. Maar kan ik het volgende wel ergens aanpassen in het zyxelmodem:

[ ipqosef.ini ]
ef config intf=Internet state=enabled mtu=576
naar state=disabled?

Als dit ook niet kan zit er dan niks anders op dan een ander modem? (heb trouwens 2x hetzelfde zyxelmodem en bij allebei heb ik het probleem).
Pagina: 1 ... 29 ... 58 Laatste