Normaal zou STUN moeten voldoen, probleem is dat bij jou de spraakpakketjes geblokkeerd worden naar binnen toe. Hiervoor zal je de RTP-poorten moeten fwd-en naar de S675IP, deze kun je vast zetten in de basis en dan vervolgens op je belkin forward je deze(std iets van 5004 -5020, als ik me niet vergis) naar de basis.10uzz schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 13:23:
[...]
Misschien heeft iemand anders nog oplossingrichtingen?
Heb het dus ook geprobeerd met een stun server. en nog steeds hetzelfde probleem. ik hoor de ander niet. de ander hoort mij wel...
Of misschien heb je iets als upnp wat je aan kan zetten in de router.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
is dat dan poort 5004 en 5020, of alle tussenliggende poorten ook?Loekie schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 13:32:
[...]
Normaal zou STUN moeten voldoen, probleem is dat bij jou de spraakpakketjes geblokkeerd worden naar binnen toe. Hiervoor zal je de RTP-poorten moeten fwd-en naar de S675IP, deze kun je vast zetten in de basis en dan vervolgens op je belkin forward je deze(std iets van 5004 -5020, als ik me niet vergis) naar de basis.
in het basisstatiion heb ik ze vastgezet
upnp staat enabled...Marzman schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 13:35:
Of misschien heb je iets als upnp wat je aan kan zetten in de router.
van - tot, poorten worden door de basis paarsgewijs gebruikt, dus eerst 5004/5 dan 5006/7, eens in de zoveel tijd wordt dan weer bij de eerste begonnen. UDP moet dit overigens zijn...10uzz schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 14:00:
[...]
is dat dan poort 5004 en 5020, of alle tussenliggende poorten ook?
in het basisstatiion heb ik ze vastgezet
hmm heb alle poorten opengezet... op UDP...Loekie schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 14:44:
[...]
van - tot, poorten worden door de basis paarsgewijs gebruikt, dus eerst 5004/5 dan 5006/7, eens in de zoveel tijd wordt dan weer bij de eerste begonnen. UDP moet dit overigens zijn...
Reset je router een keer en begin opnieuw
Als het zonder je router wel werkt dan gaat er iets fout in je router.
/▌
hmm, dat weet ik niet zeker. ik heb hetvolgende ingevuld:AtRi schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 16:30:
Heb je de poorten opengezet of geforward van de router naar de telefoon?
Enable V
Description VOIPBUSTER
Inbound port 5060
Type UDP
Private IP address 192.168.2.2 (van de telefoon)
Private port 5060
is dat okay?
scherpMarzman schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 16:33:
Reset je router een keer en begin opnieuwAls het zonder je router wel werkt dan gaat er iets fout in je router.
uiteraard al meerdere malen geprobeerd.
Er staat me iets bij (kan het zo snel niet terug vinden) dat je iig poort 5060 voor zowel tcp als udp moet forwarden.
net geprobeerd, zelfde resultaat. alles werkt alleen ik hoor ze niet. zie nu zelfs dan mijn voipbuster telnummer keurig wordt doorgegeven richting mijn mobiel als ik die bel...
whack, dus 5060 en de RTP-poorten geforward en nog steeds geen geluid(afgezien van overgaan)?.10uzz schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 17:23:
net geprobeerd, zelfde resultaat. alles werkt alleen ik hoor ze niet. zie nu zelfs dan mijn voipbuster telnummer keurig wordt doorgegeven richting mijn mobiel als ik die bel...
Heeft de router zelf een voip-functie? Of juist niet?
Codecs staan op auto vermoed ik?
Wellicht kun je logging in je router aanzetten? Vermoed dat je router het verband tussen de pakketjes die binnenkomen en uitgaan voor spraak niet maakt...
Wat gebeurd er als je belt met de voipbuster applicatie op een computer met microfoon?
Dat is een goede opmerking, zou nog kunnen dat je router zelf voip af wil handelen. Codecs enzo lijkt me vreemd als hij dat ding al gereset heeft.Loekie schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 17:53:
[...]
whack, dus 5060 en de RTP-poorten geforward en nog steeds geen geluid(afgezien van overgaan)?.
Wellicht kun je logging in je router aanzetten? Vermoed dat je router het verband tussen de pakketjes die binnenkomen en uitgaan voor spraak niet maakt...
[ Voor 78% gewijzigd door Marzman op 14-01-2010 18:00 ]
/▌
Je kan eens proberen de telefoon expres op compleet andere poorten in te stellen en dan eens te proberen (sip op 50060 bijvoorbeeld en RTP op 60200-60210 ofzo). Sommige routers 'claimen' de standaard voip-poorten voor zichzelf (bijvoorbeeld als ze ingebouwde ata hebben) en dan werkt een ip-phone niet lekker meer. Bij mijn zyxel moest ik dat doen, of de optie 'sip alg' uitzetten. Geen idee of de jouwe die optie ook heeft. Maar andere poorten proberen kan natuurlijk altijd.
[ Voor 30% gewijzigd door woekele op 14-01-2010 20:18 ]
zijn hier mensen die met voipbuster bellen met hun mobiele telefoon.
Ik bedoel dan dus dat je bv thuis via je draadloze netwerk met je gsm via voipbuster belt.
Zo ja, moet je dan constant verbonden zijn het het wlan of kan je telefoon automatisch de wlan adapter aanzetten en connecten met je router als je gaat bellen? zou anders veel stroom vreten
Ik bedoel dan dus dat je bv thuis via je draadloze netwerk met je gsm via voipbuster belt.
Zo ja, moet je dan constant verbonden zijn het het wlan of kan je telefoon automatisch de wlan adapter aanzetten en connecten met je router als je gaat bellen? zou anders veel stroom vreten
Van zo'n antwoord worden we niet wijzer. Dus geef toelichting of blijf uit de lucht.sylvesterrr schreef op zondag 17 januari 2010 @ 09:15:
Dat is afhankelijk van het programma dat je gebruikt hè.
Mogelijk is er voor het ene mobiele OS-platform (Android, iPhone, Symbian, Windows Mobile etc) wel een geschikte oplossing (wederom afhankelijk van het programma dat je gebruikt), en voor het andere platform weer niet. De ene app is de andere niet...
Met andere woorden: het ís gewoon afhankelijk van het programma dat je gebruikt. Dat jij niets met dat antwoord kan, tsja, daar kan ik niets aan doen. Van jouw antwoord word ik ook niet wijzer hoor.
Ie het iemand hier gelukt om z'n inkomende VoipBuster gesprekken op z'n ATA (voip-router of zo) te forwarden naar een ander nummer (uitgaand ook via VoipBuster)?
Ik heb een Voipbuster dial-in nummer, credits op m'n account en de Voip-account ingesteld op mijn ADSL modem/voip/router (Draytek 2820Vn). Ik kan perfect op de Voipbuster nummer gebeld worden en uitbellen via Voipbuster.
Nu wil ik dat nummer tijdelijk forwarden naar mijn mobiele telefoon. Volgens de handleiding zou ik dan *720611078xxx# moeten bellen. De voip-router geeft een duidelijke bevestiging met beltonen; de webinterface laat zien dat de forward is ingesteld. Echter als iemand nu mijn Voipbuster nummer belt krijgt hij een fout-toon van niet bestaand nummer. Heb ook nog andere nummers geprobeerd in te stellen, internationale prefix er voor, '0' aan het begin er af, maar niets lijkt te werken.
Dus vandaar: iemand hier die het in een vergelijkbare situatie werkend heeft?
Ik heb een Voipbuster dial-in nummer, credits op m'n account en de Voip-account ingesteld op mijn ADSL modem/voip/router (Draytek 2820Vn). Ik kan perfect op de Voipbuster nummer gebeld worden en uitbellen via Voipbuster.
Nu wil ik dat nummer tijdelijk forwarden naar mijn mobiele telefoon. Volgens de handleiding zou ik dan *720611078xxx# moeten bellen. De voip-router geeft een duidelijke bevestiging met beltonen; de webinterface laat zien dat de forward is ingesteld. Echter als iemand nu mijn Voipbuster nummer belt krijgt hij een fout-toon van niet bestaand nummer. Heb ook nog andere nummers geprobeerd in te stellen, internationale prefix er voor, '0' aan het begin er af, maar niets lijkt te werken.
Dus vandaar: iemand hier die het in een vergelijkbare situatie werkend heeft?
Heb je wel doorgeschakeld naar een nummer in internationaal formaat (dus 0031611078xxx i.p.v. 0611078xxx)?
[ Voor 14% gewijzigd door robertwebbe op 17-01-2010 16:09 ]
Ja ik met mijn Nokia N86. Ik heb hem ingesteld dat hij iedere 20 minuten even zoekt naar een bekend netwerk. Bij de eerdere generaties Nokia (N95 en N85) kostte dit nog te veel energie waardoor mijn batterij in 8 uur leeg was zonder maar iets te doen. Bij de N86 hebben ze de software verder ontwikkeld en kan ik er ruim een hele dag mee doen. Het energieverbruik met wifi is nu aanzienlijk minder dan via 3G (zoals het ook hoort natuurlijk). Zie hier de instellingen.justinnn schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 21:13:
zijn hier mensen die met voipbuster bellen met hun mobiele telefoon.
Yep, geprobeerd, maar maakte geen verschil.robertwebbe schreef op zondag 17 januari 2010 @ 16:08:
Heb je wel doorgeschakeld naar een nummer in internationaal formaat (dus 0031611078xxx i.p.v. 0611078xxx)?
Zou denk ik ook niet nodig hoeven te zijn: als ik zelf uit-bel hoef ik dat ook niet in te schakelen. Lijkt mij dat bij gebruik van m'n voip-router, de router zelf via Voipbuster weer naar buiten belt. Maar desondanks, internationale prefix ervoor, zoals jij beschrijft, werkt ook niet.
Ik weet alleen niet of het aan VoipBuster ligt (dat zij niet toestaan dat je tegelijk gebelt wordt en belt - want dat is deze doorschakeling denk ik eigenlijk) of aan de Draytek 2820Vn. Zou dus willen weten of het bij andere mensen wel werkt.
Volgens mij kun je bij voipbuster zelf ook doorschakelen, dus buiten je router om. Naar andere voipbuster usernames is dit gratis, naar nummers kost dit je natuurlijk wat (of gaat het van je minuten in je freedays af).vanaalten schreef op zondag 17 januari 2010 @ 16:51:
[...]
Yep, geprobeerd, maar maakte geen verschil.
Zou denk ik ook niet nodig hoeven te zijn: als ik zelf uit-bel hoef ik dat ook niet in te schakelen. Lijkt mij dat bij gebruik van m'n voip-router, de router zelf via Voipbuster weer naar buiten belt. Maar desondanks, internationale prefix ervoor, zoals jij beschrijft, werkt ook niet.
Ik weet alleen niet of het aan VoipBuster ligt (dat zij niet toestaan dat je tegelijk gebelt wordt en belt - want dat is deze doorschakeling denk ik eigenlijk) of aan de Draytek 2820Vn. Zou dus willen weten of het bij andere mensen wel werkt.
[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 17-01-2010 17:09 ]
/▌
hmm op de router zit geen voipfunctie. is een simpel belkin N routertje. Op de ubee modem van ziggo wel. het lijkt mij dat daar het probleem niet in zit, aangezien als ik de telefoon rechtstreeks aansluit op de modem hij het perfect doet...Loekie schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 17:53:
[...]
whack, dus 5060 en de RTP-poorten geforward en nog steeds geen geluid(afgezien van overgaan)?.
ik hoor 'm ook niet overgaan btw.
codecs op auto, heb de 722 ook al weggegooid, zoals in een ander draadje staat.
volgens mij doe ik dat poort forwrden niet goed. wat moet ik daar precies invullen?
had het ipadres van de telefoon in DMZ gezet, dan zouden de router beperkingen toch niet moeten gelden voor de telefoon?
dit was de logging uit de router:
System Log
01/20/2010 14:26:43 192.168.2.3 login success
01/20/2010 14:25:49 sending ACK to 192.168.2.3
01/20/2010 14:25:45 sending ACK to 192.168.2.3
01/20/2010 14:25:37 NTP Date/Time updated.
01/20/2010 14:25:34 DHCP Client: [WAN]Receive Ack from 212.54.38.82,Lease time=391438
01/20/2010 14:25:34 DHCP Client: [WAN]Send Request, Request IP=83.84.65.206
01/20/2010 14:25:34 DHCP Client: [WAN]Receive Offer from 212.54.38.82
01/20/2010 14:25:34 DHCP Client: [WAN]Send Discover
01/20/2010 14:25:32 DHCP Client: [WAN]Send Discover
ip adres telefoon is 192.168.2.2
dit was de logging uit de router:
System Log
01/20/2010 14:26:43 192.168.2.3 login success
01/20/2010 14:25:49 sending ACK to 192.168.2.3
01/20/2010 14:25:45 sending ACK to 192.168.2.3
01/20/2010 14:25:37 NTP Date/Time updated.
01/20/2010 14:25:34 DHCP Client: [WAN]Receive Ack from 212.54.38.82,Lease time=391438
01/20/2010 14:25:34 DHCP Client: [WAN]Send Request, Request IP=83.84.65.206
01/20/2010 14:25:34 DHCP Client: [WAN]Receive Offer from 212.54.38.82
01/20/2010 14:25:34 DHCP Client: [WAN]Send Discover
01/20/2010 14:25:32 DHCP Client: [WAN]Send Discover
ip adres telefoon is 192.168.2.2
Dat gaan we dan maar doen, want via de router zelf krijg ik het niet werkend.Marzman schreef op zondag 17 januari 2010 @ 17:08:
[...]
Volgens mij kun je bij voipbuster zelf ook doorschakelen, dus buiten je router om. Naar andere voipbuster usernames is dit gratis, naar nummers kost dit je natuurlijk wat (of gaat het van je minuten in je freedays af).
Situatie: faxmachine van een bedrijf belt mij regelmatig. Overdag, begin van de avond. Maanden geleden al contact gehad met de beheerder van de machine; ondertussen al een keer of tien gebeld en telkens weer zouden ze er iets aan doen (en gebeurde er uiteindelijk niets).
Het is nu wat vervelender geworden: gisteravond rond half twaallf vier keer gebeld en om kwart over vijf nog twee keer...

Dus zometeen de beheerder bellen en uitleggen dat ik dit weekend het bewuste telefoonnummer (waar ik verder nooit op gebeld wordt) naar z'n 06-nummer ga doorschakelen. Natuurlijk kan ik het nummer ook blokkeren, maar dit is een betere oplossing...
Bedenk wel dat jij de kosten voor het doorschakelen naar de 06 betaalt. Dus als hij zijn voice-mail heeft aanstaan, ben je ernstig het bokje.vanaalten schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 08:16:
[...]
Dus zometeen de beheerder bellen en uitleggen dat ik dit weekend het bewuste telefoonnummer (waar ik verder nooit op gebeld wordt) naar z'n 06-nummer ga doorschakelen. Natuurlijk kan ik het nummer ook blokkeren, maar dit is een betere oplossing...
Och, dat zijn gesprekken van tien tot vijftien secondes, hooguit een stuk of vijf per week (normaal gesproken), dus die kosten vallen nog wel mee. Ik verwacht ook niet dat dit langer dan een paar weken duurt - denk dat 'ie nu genoeg motivatie heeft om het eens op te lossen.
Andere opties waren het blokkeren van een nummer (maar ja - als ik ooit een ander modem neem die geen blok-mogelijkheid heeft is het probleem weer terug) of aangifte bij de politie (ongevraagde electronische reclame), maar of die nou heel hard daar achteraan zitten...
Andere opties waren het blokkeren van een nummer (maar ja - als ik ooit een ander modem neem die geen blok-mogelijkheid heeft is het probleem weer terug) of aangifte bij de politie (ongevraagde electronische reclame), maar of die nou heel hard daar achteraan zitten...
Heeft het bedrijf niet nog een faxnummer? Dan kun je daar naartoe doorschakelen, dan krijgt hij zijn eigen spam afgedrukt.
@vanaalten: kun je in je ATA meerdere VOIP account registreren?
Dan zou je zowel Voipbuster (uitgaand) als pbxes.org (inkomend) kunnen registreren. Bij pbxes.org inbound routing aanzetten en het nummer van de fax automatisch laten droppen en de rest laten doorsturen.
Dan zou je zowel Voipbuster (uitgaand) als pbxes.org (inkomend) kunnen registreren. Bij pbxes.org inbound routing aanzetten en het nummer van de fax automatisch laten droppen en de rest laten doorsturen.
Waarschijnlijk niet, maar de OPTA wellicht wel.[b]vanaalten schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 12:47:aangifte bij de politie (ongevraagde electronische reclame), maar of die nou heel hard daar achteraan zitten...
Het vervelende is wel dat je dan even niet bereikbaar bent, gewoon droppen kan in je modem?
Wellicht, maar dan wordt het zonder nadenken door een secretaresse weggegooid. Nu veroorzaakt het direct overlast bij iemand die in een positie is om er iets aan te doen!knakworst schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 13:15:
Heeft het bedrijf niet nog een faxnummer? Dan kun je daar naartoe doorschakelen, dan krijgt hij zijn eigen spam afgedrukt.
Interessante optie!@vanaalten: kun je in je ATA meerdere VOIP account registreren?
Maar de enige die op m'n nummer bellen is dus dat fax-apparaat, dus ik kan op zich sowieso alles wat binnenkomt wel droppen zonder iets belangrijks te missen.
Sterker, volgens mij kan ik met m'n voip-router specifieke nummers blokkeren.
Echter ben ik zelf altijd sterk voorstander van problemen oplossen waar ze veroorzaakt worden. Heb op m'n werk vaak genoeg gezien wat voor ellende het kan opleveren als je met patches gaat werken in plaats van een fatsoenlijke oplossing.
Daarbij verwacht ik dat het doorschakelen het probleem binnen enkele weken zal oplossen. Goed, dan kost het een beetje geld per doorgeschakeld gesprek, maar het is wel de beste oplossing.
OPTA doet ook niets. Van hun website:Waarschijnlijk niet, maar de OPTA wellicht wel.
"Vanwege de enorme hoeveelheid spamklachten, kan OPTA niet bij iedere klacht een afzonderlijk onderzoek instellen. Het gaat echt om aanpak van grote overlast."
Bij KPN ook al geinformeerd (immers is dat bedrijf een klant van KPN die die faxlijn misbruiken om mij lastig te vallen), maar in het infoformulier staat al dat er niet tegen fax-overlast wordt opgetreden.
Echt irritant. Er is een wet (anti-spam wet geldt ook voor faxberichten) die dit soort overlast verbiedt, maar KPN doet niets, OPTA zo te zien ook niet en van de politie verwacht ik eerlijk gezegd ook weinig (maar OK - dat is een vooroordeel, kan het helemaal mis hebben). Dan dus maar het recht in eigen hand nemen en doorschakelen.
Vandaag overdag opnieuw twee keer door de fax gebeld, eerste wat ik bij thuiskomst deed was doorschakelen. Eens zien hoe snel er actie wordt ondernomen.
Raar, als je regelmatig door een fax van ee bedrijf wordt gefaxt zou het dus spam kunnen zijn(je hebt geen fax vermoed ik?
) Dat is sinds een aantal maanden verboden(die periode waarbij elke niewsbrief van een bedrijf vergezeld ging van de expliciete opt-in vraag) daarnaast kan je je niet op eenvoudige wijze afmelden. Alternatief zou een programma als Radar mailen als het bedrijf in de private sector iets doet.
Ik zou vrij snel klaar zijn met zoiets als het doorgeschakeld wordt naar mijn nummer, nr op blacklist en bye-bye.
Ik zou vrij snel klaar zijn met zoiets als het doorgeschakeld wordt naar mijn nummer, nr op blacklist en bye-bye.
Dat is niet raar de opta is gewoon niet voor consumentendingetjes.Loekie schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 00:14:
Raar, als je regelmatig door een fax van ee bedrijf wordt gefaxt zou het dus spam kunnen zijn(je hebt geen fax vermoed ik?) Dat is sinds een aantal maanden verboden(die periode waarbij elke niewsbrief van een bedrijf vergezeld ging van de expliciete opt-in vraag) daarnaast kan je je niet op eenvoudige wijze afmelden. Alternatief zou een programma als Radar mailen als het bedrijf in de private sector iets doet.
/▌
Consuwijzer wel, en die verwijzen door.Marzman schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 00:15:
[...]
Dat is niet raar de opta is gewoon niet voor consumentendingetjes.
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
De OPTA reguleert de sector telecom en doet dit o.a. aan de hand van klachten van consumenten en eigen onderzoek. Het verwarrende is even dat de opta zich ook bezig houdt met spam door NL-ers verstuurd en dan met name door bedrijven. Nu zal vanaalten de enige zijn met dit probleem en is de burgerlijke ongehoorzaamheid wellicht een goede oplossing blijken, alternatief zou het Betamax zijn waar hij de klacht neer moet leggen die kunnen het nr dan voor hem blokkeren.Marzman schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 00:15:
[...]
Da's wel een beetje irri aan betamasx, dat laatste gaat je ws niet lukken.
Toch wel: https://www.spamklacht.nl/Marzman schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 00:15:
Maar verwacht geen snelle actie. De kans is groot dat ze het niet eens oppakken als er slechts 1 klacht binnenkomt.
Maar het is eigenlijk ook geen spam
Een fax die je nooit gezien hebt en het lijkt me sterk dat er op dat tijdstip commerciele faxen worden verstuurd. Misschien is het niet eens een fax maar een alarm, of een terugbel iets wat verkeerd geconfigureerd staat.
[ Voor 11% gewijzigd door Marzman op 23-01-2010 09:40 ]
/▌
Ik weet inderdaad niet wat er precies verstuurd is. Meestal is het overdag of begin van de avond, dat half-twaalf geintje is waarschijnlijk doordat ik wat vaker telefonisch onbereikbaar was door wat experimenten die ik met m'n voip-verbinding deed.
Heb inderdaad overwogen om eens zo'n fax te ontvangen. Tja, inderdaad heb ik geen fax, m'n laptop heeft geen modem ingebouwd, m'n desktop PC ook niet meer en ook nergens meer een modem liggen. Dus het idee maar opgegeven.
Heh, kan op m'n account pagina van voipbuster zien dat er al drie keer van de forward gebruik gemaakt is. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor het opgelost is. Ik had de man afgelopen vrijdag gebeld en hij zat toen op wintersport en zou maandag weer terug zijn. Kan best een klusje voor maandag worden...
Heb inderdaad overwogen om eens zo'n fax te ontvangen. Tja, inderdaad heb ik geen fax, m'n laptop heeft geen modem ingebouwd, m'n desktop PC ook niet meer en ook nergens meer een modem liggen. Dus het idee maar opgegeven.
Heh, kan op m'n account pagina van voipbuster zien dat er al drie keer van de forward gebruik gemaakt is. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor het opgelost is. Ik had de man afgelopen vrijdag gebeld en hij zat toen op wintersport en zou maandag weer terug zijn. Kan best een klusje voor maandag worden...
Verschillende bedrijven gebruiken fax om informatie over hun producten te versturen, en juist op dat tijdstip om het normale bedrijf niet in de weg te zitten. Goed, zonder de inhoud van de fax blijft dat te betwisten natuurlijk.Marzman schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 09:36:
Maar het is eigenlijk ook geen spamEen fax die je nooit gezien hebt en het lijkt me sterk dat er op dat tijdstip commerciele faxen worden verstuurd. Misschien is het niet eens een fax maar een alarm, of een terugbel iets wat verkeerd geconfigureerd staat.
Het zou ook goed een verzend raport van de dag zijn.
Verwijderd
Je kunt voor Nederland beter 12voip gebruiken trouwens, kost maar 6.0ct per minuut naar mobiel. Dat is goedkoper dan elke andere VOIP-aanbieder, waaronder de andere Betamax-aanbieders.
Betamax prijsvergelijking: http://www.backsla.sh/betamax
@AtRi: Je hebt gelijk, heb even mijn post geupdate.
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2010 14:12 ]
+ een starttarief van 3,9+btw=4,7ctAtRi schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 13:22:
Volgens de 12voip site is dat 6 ct/min, komt nog btw bij, dus 7,2ct/min.
Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy
Neem een XOIP Basic account en je weet wat er zo belangrijk is.vanaalten schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 12:07:
Hey, goede tip! Als de 'terreur' niet ophoudt ga ik dit gebruiken!Jan-E schreef op zondag 24 januari 2010 @ 13:18:
[...]
Neem een XOIP Basic account en je weet wat er zo belangrijk is.
12voip heeft wel een starttarief naar mobiel en normale nummers buiten de freedays, als je het niet gebruikt om naar mobiel te bellen is het dus onvoordeliger. Ik heb zelf voipbuster en jumblo en heb bij mijn ouders 12voip ingesteld (die bellen er wel mee naar mobiel).Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 13:01:
Je kunt voor Nederland beter 12voip gebruiken trouwens, kost maar 6.0ct per minuut naar mobiel. Dat is goedkoper dan elke andere VOIP-aanbieder, waaronder de andere Betamax-aanbieders.
/▌
als ik andere poorten kies vor het sip apparaat wil ie niet meer registreren op de voipbuster server...woekele schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 20:16:
Je kan eens proberen de telefoon expres op compleet andere poorten in te stellen en dan eens te proberen (sip op 50060 bijvoorbeeld en RTP op 60200-60210 ofzo). Sommige routers 'claimen' de standaard voip-poorten voor zichzelf (bijvoorbeeld als ze ingebouwde ata hebben) en dan werkt een ip-phone niet lekker meer. Bij mijn zyxel moest ik dat doen, of de optie 'sip alg' uitzetten. Geen idee of de jouwe die optie ook heeft. Maar andere poorten proberen kan natuurlijk altijd.
Dat vind ik erg vreemd. Je weet zeker dat je de poort die het apparaat zelf gebruikt hebt aangepast en niet de poort van de voipserver waarop je registreert? Maarja, als het niet werkt, dan weet ik het ook niet moet ik zeggen...
weer terug gezet en nu registreert ie wel
Listen ports for VoIP connections
SIP naar 5060-5076
RTP naar 5104-5120 gezet
poorten op tcp en udp geforward op de router
en www.portforward.com gelezen
Listen ports for VoIP connections
SIP naar 5060-5076
RTP naar 5104-5120 gezet
poorten op tcp en udp geforward op de router
en www.portforward.com gelezen
Ik heb Voipbuster met een telefoonnr.
De instellingen overgenomen van het begin van de topic voor mijn zyxel 2602 modem om met mijn gewone telefoon te bellen.
Nu werkt het het allemaal naar behoren behalve dat als ik gebeld word, dan gaat de telefoon niet over.
Gisteren de hele avond zitten klooien en zitten zoeken met google maar ik kan geen oplossing vinden.
Weet iemand hoe de Zyxelmodem kan configuren zodat je gesprekken kan ontvangen op je normale telefoon?
De instellingen overgenomen van het begin van de topic voor mijn zyxel 2602 modem om met mijn gewone telefoon te bellen.
Nu werkt het het allemaal naar behoren behalve dat als ik gebeld word, dan gaat de telefoon niet over.
Gisteren de hele avond zitten klooien en zitten zoeken met google maar ik kan geen oplossing vinden.
Weet iemand hoe de Zyxelmodem kan configuren zodat je gesprekken kan ontvangen op je normale telefoon?
Als je kan bellen met voipbuster dan heb je de sipgegevens er goed in staan en kan je ook gebeld worden. Probeer de telefoon anders eens in de andere telefoon-uitgang, je kan er twee configureren en je kan bepalen naar welke uitgang het gestuurd wordt.willlem schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 13:07:
Ik heb Voipbuster met een telefoonnr.
/▌
Helaas
op de andere telefoon uitgang hetzelfde euvel, bij gebeld worden gaat de telefoon niet over (Voipbuster op de pc gaat wel over)
Je meldt Voipbuster op de pc wel af neem ik aan als je het op het modem laat registreren?
/▌
Is er al een mooi verzameltopic voor DIDs / DDIs ?
Ik was een beetje aan het snorren, want ik heb nu voipbuster aangesloten op pbxes.org (asteriks). Ik ben localphone.com tegengekomen, en dat ziet er betrouwbaar uit + is goedkoop, maar weet niet of de een nummer forwarden naar een sipuri
Ik was een beetje aan het snorren, want ik heb nu voipbuster aangesloten op pbxes.org (asteriks). Ik ben localphone.com tegengekomen, en dat ziet er betrouwbaar uit + is goedkoop, maar weet niet of de een nummer forwarden naar een sipuri
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Wat is eigenlijk de reden zoiets te gebruiken? Dat je op meerdere locaties aangemeld kan zijn?Jrz schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 13:56:
Is er al een mooi verzameltopic voor DIDs / DDIs ?
/▌
Ik wil een duits nummer voor mn moeder hebben, zodat mensen haar via een (inter)lokaal nummer kunnen bereiken.Marzman schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 14:04:
[...]
Wat is eigenlijk de reden zoiets te gebruiken? Dat je op meerdere locaties aangemeld kan zijn?
De centrale is omdat ik zelf een beetje aan het spelen met voip enz
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Het gaat puur om het inkomende nummer dus 
Lijkt me dat je dat bij betamax zelf ook wel kan regelen (ik dacht dat het een Duits bedrijf was) als je registreert met de Duitse adresgegevens.
Lijkt me dat je dat bij betamax zelf ook wel kan regelen (ik dacht dat het een Duits bedrijf was) als je registreert met de Duitse adresgegevens.
/▌
Wat bedoel je met"op het modem laat registreren"?Marzman schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 13:48:
Je meldt Voipbuster op de pc wel af neem ik aan als je het op het modem laat registreren?
Ik heb nu in ieder geval voipbuster op de pc uit gezet alles opnieuw in het Zyxelmodem ingevoerd en op applay gedukt.
Het resultaat blijft hetzelfde.....ik kan wel bellen als de pc uit staat maar ik kan niet gebeld worden.
Wordt je ook gebeld met Voipbuster?willlem schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 13:37:
Helaasop de andere telefoon uitgang hetzelfde euvel, bij gebeld worden gaat de telefoon niet over (Voipbuster op de pc gaat wel over)
Anders zou je bij SIP1 de setttings van je provider eens na moeten kijken.
Zelf heb ik Voipbuster op SIP2 staan.
Ik heb de P-2602HW-D3A
NB, als het modem registreert krijg je vanzelf de melding op je pc dat jer ergens anders al geregistreert bent.
[ Voor 11% gewijzigd door Geurt-kun op 06-02-2010 18:29 ]
Ik bel het Voipbusternr. met mijn mobiele telefoon om het te testen.Geurt-kun schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 18:28:
[...]
Wordt je ook gebeld met Voipbuster?
Anders zou je bij SIP1 de setttings van je provider eens na moeten kijken.
Zelf heb ik Voipbuster op SIP2 staan.
Ik heb de P-2602HW-D3A
NB, als het modem registreert krijg je vanzelf de melding op je pc dat jer ergens anders al geregistreert bent.
Volgens het voorbeeld moet mijn telnr. beginnen met 31570XXXXXX maar als ik mijn telnr bekijk begint deze met 31857XXXXXX . Als ik bv 0031857XXXXXX of 0857XXXXXX invul kan ik wel bellen maar niet gebeld worden.
Het gaat dus fout bij de inkomende gesprekken die mijn telnr bellen.
Als ik op "applay" druk komt in de pc een venster omhoog dat ik al ergens anders geregistreert bent.
dit zijn de instellingen:
Vinkje bij Active
SIP Number: 31857XXXXXX (volgens voorbeeld moest dit 31570XXXXXX zijn)
SIP Local port: 5060
SIP Server Address: sip1.voipbuster.com
SIP Server Port: 5060
REGISTER Server Address: sip1.voipbuster.com
REGISTER Server Port: 5060
SIP Service Domain: voipbuster.com
Authentication
User-ID: <Jouw Voipbuster gebruikersnaam>
Password: <Jouw Voipbuster wachtwoord>
Dat bedoelde ik ja. Je kan Voipbuster maar een keer registreren. Als je modem dat doet verbreekt de verbinding in de Voipbuster software.. Na een paar minuten maakt de Voipbuster software opnieuw verbinding en verbreekt de verbinding in het modem. Met uitbellen zul je dit misschien niet zo snel merken omdat het modem ook kan registreren op het moment dat je gaat bellen.willlem schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 18:16:
[...]
Wat bedoel je met"op het modem laat registreren"?
Ik heb nu in ieder geval voipbuster op de pc uit gezet alles opnieuw in het Zyxelmodem ingevoerd en op applay gedukt.
Het resultaat blijft hetzelfde.....ik kan wel bellen als de pc uit staat maar ik kan niet gebeld worden.
Even samenvattend: De voipbuster software is niet opgestart, je ziet het modem registreren, je kan uitbellen via voipbuster met een telefoon aangesloten op je Zyxel, maar niet gebeld worden op een telefoonnummer dat je ook hebt via voipbuster op diezelfde telefoon? Dat zou toch echt moeten werken. Je hebt geen forwards naar andere telefoonnummers in je modem of bij Voipbuster?
Je kan eens een andere telefoon proberen, Of als je iemand kent die ook belt met voipbuster laat die eens bellen naar je username en als dat werkt naar je telefoonnummer.
[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 07-02-2010 12:55 ]
/▌
Heb even een andere telefoon geprobeerd en het blijft hetzelde. Ik heb nu de 2e telefoon extra aangesloten op het modem en beide kan ik gebriuken om te bellen maar ze gaan niet over.Marzman schreef op zondag 07 februari 2010 @ 12:53:
[...]
Dat bedoelde ik ja. Je kan Voipbuster maar een keer registreren. Als je modem dat doet verbreekt de verbinding in de Voipbuster software.. Na een paar minuten maakt de Voipbuster software opnieuw verbinding en verbreekt de verbinding in het modem. Met uitbellen zul je dit misschien niet zo snel merken omdat het modem ook kan registreren op het moment dat je gaat bellen.
Even samenvattend: De voipbuster software is niet opgestart, je ziet het modem registreren, je kan uitbellen via voipbuster met een telefoon aangesloten op je Zyxel, maar niet gebeld worden op een telefoonnummer dat je ook hebt via voipbuster op diezelfde telefoon? Dat zou toch echt moeten werken. Je hebt geen forwards naar andere telefoonnummers in je modem of bij Voipbuster?
Je kan eens een andere telefoon proberen, Of als je iemand kent die ook belt met voipbuster laat die eens bellen naar je username en als dat werkt naar je telefoonnummer.
Ik heb een vriend een account in voipbuster aan laten maken. Als hij mij belt via mijn naam gaat het bellen alleen via de pc en gaat de gewone telefoon niet over. als het gesprek is aangenomen via de pc kan ik ook niet met de gewone telefoon verbinding maken.
Ik heb verder aan de instellingen niets veranderd
Je kan nog kijken in de logs en bij de voipstatistics of je aangemeld bent op het moment dat je het test. Anders moet je het modem eens resetten en opnieuw instellen. Je hebt het over de pc die overgaat, ik neem aan dat je dat daarna teste aangezien er dus maar een client tegelijk aangemeld kan zien (of de pc of het modem).
/▌
Voor inkomend verkeer was het bij mij nodig om port forwarding in te stellen voor zowel SIP (poort 5060, TCP en UDP) als RTP (5004, UDP).
Volgens mij moet met name het RTP-protocol toegang hebben tot je ATA om aan te geven dat er wordt gebeld.
Volgens mij moet met name het RTP-protocol toegang hebben tot je ATA om aan te geven dat er wordt gebeld.
Het is geen ata maar een adsl-modem bij hem. Dus hij hoeft ook geen portforwarding in te stellen.
/▌
SIP wordt gebruikt voor signalering(en dus de tringel) en RTP voor de eigenlijke gespreksgegevens. RTP werkt in paren, dus 5004-5005 enz..Mr_Big schreef op maandag 08 februari 2010 @ 11:38:
Voor inkomend verkeer was het bij mij nodig om port forwarding in te stellen voor zowel SIP (poort 5060, TCP en UDP) als RTP (5004, UDP).
Ergens in het Zyxelmodem staat er apply incoming call to line 1 of 2. Je moet dan wel de telefoon in de line hebben die correspondeert met je setting. De Zyxel heeft 2 telefoonpoorten.willlem schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 18:16:
[...]
Wat bedoel je met"op het modem laat registreren"?
weet iemand of je automatisch wordt gewaarschuwd (en hoe) als:
a. je gratis dagen (bijna) zijn verlopen
b. je beltegoed op is
a. je gratis dagen (bijna) zijn verlopen
b. je beltegoed op is
Je wordt gewaarschuwd als je freedays bijna op zijn; maar enkel door een bericht op de site en niet via mail.
Als je beltegoed op is, kan je gewoon niet meer bellen en krijg je een vent te horen dat je moet opwaarderen.
Als je beltegoed op is, kan je gewoon niet meer bellen en krijg je een vent te horen dat je moet opwaarderen.
Ik snap er geen reet meer van.
Ik heb freedays, en rond de 80% van de lokale gesprekken wordt gewoon gefactureerd.
Er staat FUP exceeded, maar begint al na het 2e belletje. En dan ineens weer wel een paar gesprekken op freedays.
Had mn neef toch gelijk dat hij ze niet vertrouwd
Ik heb freedays, en rond de 80% van de lokale gesprekken wordt gewoon gefactureerd.
Er staat FUP exceeded, maar begint al na het 2e belletje. En dan ineens weer wel een paar gesprekken op freedays.
Hoe gebruik je voipbuster? Maak je gebruik van een proxy als voxalot?Jrz schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 10:17:
Ik snap er geen reet meer van.
Ja ik gebruik een proxy, pbxes.org (centrale)knakworst schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 11:17:
[...]
Hoe gebruik je voipbuster? Maak je gebruik van een proxy als voxalot?
Staat er ergens dat dat niet mag dan?
FUP wordt bepaald adhv (oa.) ipadressen. Als je via pbxes.org belt, dan stuurt ie het ip van pbxes.org mee ipv die van jou (pbxes.org stuurt je eigen ip eigenlijk alsnod in de sip headers mee; maar daar doet voipbuster niets mee).
Aangezien er meer mensen via pbxes.org bellen, ben je dus zo door de FUP heen per ip adres.
Workaround eerst was om via pbxes.org naar voxalot en dan naar voipbuster te hoppen. Echter heeft voxalot ook problemen sinds voxalot een nieuwe server neer heeft gezet. Voxalot had namelijk een "overeenkomst" met voipbuster; zodat daar naar het ipadres in de header gekeken wordt.
"Oplossing" die ik heb gedaan: geen intermediair meer gebruiken.
Aangezien er meer mensen via pbxes.org bellen, ben je dus zo door de FUP heen per ip adres.
Workaround eerst was om via pbxes.org naar voxalot en dan naar voipbuster te hoppen. Echter heeft voxalot ook problemen sinds voxalot een nieuwe server neer heeft gezet. Voxalot had namelijk een "overeenkomst" met voipbuster; zodat daar naar het ipadres in de header gekeken wordt.
"Oplossing" die ik heb gedaan: geen intermediair meer gebruiken.
[ Voor 5% gewijzigd door Krypt op 19-02-2010 11:36 ]
Wat super irritant zeg 
In de voorwaarden staat niets beschreven over FUP, en ik ben in nog geen 2 weken al bijna 30 euro kwijt
Ik ga wel een partij zoeken die wel antwoord geeft op vragen.
In de voorwaarden staat niets beschreven over FUP, en ik ben in nog geen 2 weken al bijna 30 euro kwijt

Misschien beter kijken, het staat er echt in hoorJrz schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 12:57:
Wat super irritant zeg
Free calls with VoipBuster
New users can try VoipBuster out for free for a total of 60 minutes. During this trial period you can only call the destinations marked as free. Register your account by buying credit in order to extend your free calls.
Registered users get max 300 minutes per week of free calls, measured over the last 7 days and per unique IP address. Unused free minutes cannot be taken to the following week(s). If limit is exceeded the normal rates apply. During your Freedays you can call all destinations listed as "Free" for free. When you have run out of Freedays, the normal rates apply. You can get new Freedays by buying credit.
/▌
Als je weet hoe het zit dan zit je bij Betamax (voipbuster ed) wel erg goed. Op een eurotje of 3 na heb ik een heel jaar gratis gebeld (afgezien 3x €12,50 om aan je freedays te komen)
En ik moet zeggen dat het behoorlijk is wat er bij ons verbeld wordt.
[edit]
Trouwens; als je in 2 weken 30 euro kwijt bent omdat je geen freedays kon gebruiken, dan heb je wel heel erg veel gebeld. Dan zou je 2 uur per dag hebben verbeld; en dan ben je in 1,5 dag nog steeds over je FUP heen.
((30/14)/0.018)=119 minuten per dag
[edit]
Trouwens; als je in 2 weken 30 euro kwijt bent omdat je geen freedays kon gebruiken, dan heb je wel heel erg veel gebeld. Dan zou je 2 uur per dag hebben verbeld; en dan ben je in 1,5 dag nog steeds over je FUP heen.
[ Voor 33% gewijzigd door Krypt op 19-02-2010 13:11 ]
Ik vind het ook erg goed. Heb het al sinds 2006 en gebruik nu twee accountjes bij twee betamax bedrijven. Moet zeggen dat ik ze in het begin ook niet vertrouwde omdat prijzen soms veranderden en ze weer nummers terug gingen pakken bij sommige mensen (ze hadden geen rekening gehouden met alle eisen van de opta). Ik had er toen budgetphone naast maar in de praktijk bleek Voipbuster toch veel minder storingen te hebben, het heeft bijna altijd zonder problemen gewerkt (in tegenstelling tot budgetphone eigenlijk dat allemaal problmen begon te geven). Dat superdeal klopt wel
/▌
Dat is ex freedays minuten (300/7) = 42 minuten per dag, dus dan bel je meer dan 160 minuten per dag.Krypt schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 13:05:
Als je weet hoe het zit dan zit je bij Betamax (voipbuster ed) wel erg goed. Op een eurotje of 3 na heb ik een heel jaar gratis gebeld (afgezien 3x €12,50 om aan je freedays te komen)
[edit]
[edit]sorry, had mijn post moeten editten.
[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 19-02-2010 13:17 ]
/▌
Ja dat snap ik. per uniek ip adres. Ik heb 1 adres, maar het is toch op MIJN account. Van 1 IP adres heb ik maar een paar minuten kunnen 'genieten' van mijn freecalls.Marzman schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 13:04:
[...]
Misschien beter kijken, het staat er echt in hoor
Free calls with VoipBuster
New users can try VoipBuster out for free for a total of 60 minutes. During this trial period you can only call the destinations marked as free. Register your account by buying credit in order to extend your free calls.
Registered users get max 300 minutes per week of free calls, measured over the last 7 days and per unique IP address. Unused free minutes cannot be taken to the following week(s). If limit is exceeded the normal rates apply. During your Freedays you can call all destinations listed as "Free" for free. When you have run out of Freedays, the normal rates apply. You can get new Freedays by buying credit.
Dus als ik het goed begrijp, is dat als ik mijn account aan 100 mensen weggeef, die WEL een ander ip adres hebben, kan ik 100 * 300 = 30 000 minuten gratis bellen?
5 euro tegoed had ik nog + 2x opwaarderen (2x12.50). Hiervan is een deel aan mobiel opgegaan.Krypt schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 13:05:
[edit]
Daarnaast bel ik niet alleen naar nederland, maar ook naar polen en de vs.
Misschien is het voor mij goedkoper (en duidelijker) om het bij voiptrading in te kopen.
Mobiel is daar zowiezo best goedkoop (<9ct).
Ik ben iig blij dat ik begrijp waarom die billing zo raar is.
[ Voor 30% gewijzigd door Jrz op 19-02-2010 14:26 ]
Ale je verbinding maakt via het ipadres van iemand anders dan is het toch logisch dat je dit deelt met die iemand anders? In dit geval is het niet een iemand, maar vele personen. Deze maatregel is omdat er tig betamaxbedrijven zijn en belhuizen anders gewoon na elke 300 minuten een ander accountje zouden maken bij dezellfde of een ander betamaxbedrijf.Jrz schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 14:19:
[...]
Ja dat snap ik. per uniek ip adres. Ik heb 1 adres, maar het is toch op MIJN account. Van 1 IP adres heb ik maar een paar minuten kunnen 'genieten' van mijn freecalls.
Dus als ik het goed begrijp, is dat als ik mijn account aan 100 mensen weggeef, die WEL een ander ip adres hebben, kan ik 100 * 300 = 30 000 minuten gratis bellen?
Je account aan 100 andere weggeven mag natuurlijk ook niet en dat zal ook wel met een regeltje ingedekt zijn. Maar die mag je zelf opzoeken, want je weet best dat dit niet zou vallen onder normaal gebruik maar onder misbruik.
/▌
Als je je account aan 100 mensen weggeeft dan kan elk persoon 3 minuten bellen.
Het is niet 300 minuten per uniek ip, maar 300 per account en IP.
Ook als je op veel verschillende ip's aanmeld wil voipbuster aangeven dat je over je fup heen bent. Omdat ze dan niet geloven dat jij het echt bent.
Het is niet 300 minuten per uniek ip, maar 300 per account en IP.
Ook als je op veel verschillende ip's aanmeld wil voipbuster aangeven dat je over je fup heen bent. Omdat ze dan niet geloven dat jij het echt bent.
Ik denk dat ie dat telkens vergeet, en jouw uitleg nog steeds niet helemaal begrepen heeft. De voipbuster software heeft ie vast nog telkens draaien en die logt vanzelf weer in inderdaad. Kortom. sluit je voipbuster client op de PC af, zorg dan dat de SIP in je zyxel modem is geregistreerd (test even met zelf bellen) en daarna moet je echt gebeld kunnen worden.Marzman schreef op zondag 07 februari 2010 @ 14:12:
Je kan nog kijken in de logs en bij de voipstatistics of je aangemeld bent op het moment dat je het test. Anders moet je het modem eens resetten en opnieuw instellen. Je hebt het over de pc die overgaat, ik neem aan dat je dat daarna teste aangezien er dus maar een client tegelijk aangemeld kan zien (of de pc of het modem).
pepernooot
Net een account aangemaakt via voipbusterpro.com. Ik ga alleen naar vaste nummers bellen. Na 10 minuten trail calls te hebben gedaan met prima geluidkwaliteit heb ik een betaling gedaan via IDeal voor 365 freedays voor €15 (18,45 incl. BTW) maar kreeg de volgende foutmelding:
Nu heb ik een ticket aangemaakt bij de customer service. Hoe zijn de ervaringen daarmee?
Wat ik trouwens wel vreemd vond is dat als je probeert om een voip-in nummer te kopen zonder credits je op de pagina terecht komt waar je met €10 tot €1000,- tegoed kan aanschaffen. Wat gebeurt er dan bij voipbusterpro? Krijg je voor die €10,- dan wel 365 freedays of is het maar gokken?
Edit: Ik zie het al dan kom je in het "Top up your account" scherm.
Het geld is wel van mijn rekening afgescheven.We are sorry, an error (-1) has occured. Please try again in 10 minutes. If the fault should persist then please let us know via the customerservice.
Wat ik trouwens wel vreemd vond is dat als je probeert om een voip-in nummer te kopen zonder credits je op de pagina terecht komt waar je met €10 tot €1000,- tegoed kan aanschaffen. Wat gebeurt er dan bij voipbusterpro? Krijg je voor die €10,- dan wel 365 freedays of is het maar gokken?
If you want to add credit to your account, select this option.You will NOT receive unlimited calling.
[ Voor 9% gewijzigd door Hyena op 23-02-2010 22:27 ]
Chill | BMW i3 60Ah Lodge Privé
Wat is de catch bij Voipbusterpro? Je krijgt voor 15 euro 10 euro beltegoed en 365 freedays. Dat lijkt me nogal een groot verschil met hun andere portals/bedrijven.Hyena schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 22:23:
Net een account aangemaakt via voipbusterpro.com. Ik ga alleen naar vaste nummers bellen. Na 10 minuten trail calls te hebben gedaan met prima geluidkwaliteit heb ik een betaling gedaan via IDeal voor 365 freedays voor €15 (18,45 incl. BTW) maar kreeg de volgende foutmelding:
[...]
Het geld is wel van mijn rekening afgescheven.Nu heb ik een ticket aangemaakt bij de customer service. Hoe zijn de ervaringen daarmee?
[...]
/▌
Ja klopt het is wel gewoon betamax. Je hebt wel een starttarief van 3.9 cent per gesprek en hogere kosten naar mobiel in nederland. (€0.25 tegen €0.09 bij bijvoorbeeld Justvoip) Daarom ga ik ook alleen vast bellen met voipbusterpro. Je kan dus 2564 gesprekken voeren (ongeacht hoe lang tot 300 min per week anders ga je betalen volgens de rates) alleen moeten ze wel tegoed op het account zetten als je betaald.Marzman schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 22:31:
[...]
Wat is de catch bij Voipbusterpro? Je krijgt voor 15 euro 10 euro beltegoed en 365 freedays. Dat lijkt me nogal een groot verschil met hun andere portals/bedrijven.

Maar hoe zijn de ervaringen met de klantenservice. Ga ik dat tegoed nog ontvangen of is die kans erg klein?
[ Voor 7% gewijzigd door Hyena op 23-02-2010 22:53 ]
Bij mij is er ook een keer een iDEAL betaling mislukt bij Nonoh.net. Mijn ervaring: Binnen een dag staat deze opwaardering er als nog vanzelf bij. Uiteraard heb ik ook contact gezocht met de klantenservice, maar dat was achteraf niet nodig. Ik kreeg wel netjes een reactie.
helpdesk 02-06-2009
Meanwhile credit has been added and your balance has been updated.
Kind regards,
Customer service
Lekker!
Bedankt voor je reactie. Ok dat gaat dus wel goed. Toch een geruststelling. Ik laat wel even weten hoe het gegaan is. Ik moet zeggen dat de gesprekskwaliteit erg netjes is. Ik kom van een IPB abbo nu naar een Telfort abbo 20 Mb en wireless Zyxel modem. Ik las wel verschillende (slechte) ervaringen maar hier klinkt het gelukkig glashelder.
Het klinkt interesanter dan het is volgens mij. Het lijkt me alleen interesant eigenlijk als je maar een paar lange gesprekken per week voert. Als je 2564 gesprekken voert mogen ze gemiddeld 6 minuten duren, als je 10 gesprekken per dag voert kost dat meer dan 20 euro aan startupkosten en moet je drie keer opwaarderen (45 euro, bij voipbuster ben je 30 euro kwijt voor een jaar bellen)Hyena schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 22:40:
[...]
Ja klopt het is wel gewoon betamax. Je hebt wel een starttarief van 3.9 cent per gesprek en hogere kosten naar mobiel in nederland. (€0.25 tegen €0.09 bij bijvoorbeeld Justvoip) Daarom ga ik ook alleen vast bellen met voipbusterpro. Je kan dus 2564 gesprekken voeren (ongeacht hoe lang tot 300 min per week anders ga je betalen volgens de rates) alleen moeten ze wel tegoed op het account zetten als je betaald.
Maar hoe zijn de ervaringen met de klantenservice. Ga ik dat tegoed nog ontvangen of is die kans erg klein?
/▌
Net nu ik credit wilde aanschaffen via buy-vouchers.com; stoppen ze er mee.
Zijn er nog andere resellers waar je iets minder betaald om je credit op te waarderen of waar je iets meer freedays krijgt? Tja; ben nederlanders dus wil voor een duppie op de eerste rang zitten natuurlijk.
Moet wel zeggen dat sinds ik een fritzbox gebruik en geen intermediair meer (voxalot/pbxes) gebruik, de problemen met telefonie een heel stuk minders/nihiel zijn.
Zijn er nog andere resellers waar je iets minder betaald om je credit op te waarderen of waar je iets meer freedays krijgt? Tja; ben nederlanders dus wil voor een duppie op de eerste rang zitten natuurlijk.
Moet wel zeggen dat sinds ik een fritzbox gebruik en geen intermediair meer (voxalot/pbxes) gebruik, de problemen met telefonie een heel stuk minders/nihiel zijn.
Het is maar net of het binnen je gebruikers profiel valt. Ik wil alleen naar vast bellen. (En de andere gratis lokaties) Je hebt 300 min per week x 52 weken= 15600 min / 2564 = 6.08 min per gesprek. (Max 42 min per dag bij 1 gesprek per dag) Als je 10 gesprekken per dag voert. Ben je 3.9x10= 0.39 eurocent aan connection fee kwijt. Als je dan 70 gesprekken per week doet mogen deze niet langer zijn dan 4.28 min zijn anders moet je rates afrekenen. Dit is volgens mij met alle betamax diensten zo. Alleen heb je die 0.39 eurocent connection fee niet. De lengte van je gesprek hangt af van het aantal gesprekken dat je per week voert. Als ik binnen de 300 minuten per week blijf kan ik 2564 gesprekken voeren (ongeacht hoe lang) voor €15,- per jaar. (ex BTW) Bijvoorbeeld 300 gesprekken van 1 minuut, 150 gesprekken van 2 minuten enz.Marzman schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 00:09:
[...]
Het klinkt interesanter dan het is volgens mij. Het lijkt me alleen interesant eigenlijk als je maar een paar lange gesprekken per week voert. Als je 2564 gesprekken voert mogen ze gemiddeld 6 minuten duren, als je 10 gesprekken per dag voert kost dat meer dan 20 euro aan startupkosten en moet je drie keer opwaarderen (45 euro, bij voipbuster ben je 30 euro kwijt voor een jaar bellen)
Stel ik doe een vergelijking met voipbuster: (bellen binnen Nederland vast)
120 freedays x 3= 360 freedays = €30 (excl BTW) 15600 min / €30 tegoed / 300 min per week / 25000 min naar NL vast van je houdbare tegoed.
365 freedays = €15 (excl BTW) 15600 min / €10 / 2564 connecties / 300 min per week
Je krijgt bij voipbusterpro voor je €15 dus 15600 min over 2564 connecties. Gemiddeld 6.08 min per gesprek. (Max 42 min per dag bij 1 gesprek per dag)
Je krijgt bij voipbuster voor je €30 dus 40600 min totaal (bellen binnen Nederland vast)
Je krijgt bij voipbusterpro voor je €30 dus 31200 min over 5128 connecties.
Dan kom ik inderdaad ook tot de conclusie dat het niet zo heel aantrekkelijk is.

Hoe kom je aan 20 euro startup kosten en drie keer opwaarderen? Dat hangt van een meer factoren af.
Ik heb trouwens keurig mijn tegoed ontvangen. Verwerken ze de betaling om 23:41.
Mijn eerste freeday was dus 19 min.
Ook keurig een bericht van de helpdesk ontvangen. Ik zag trouwens bij reseller Ekin dat ze 2 manieren hebben van tegoed bijboeken. Normaal en snel. Snel is dan ook duurder. Misschien dat voipbusterpro niet gelijk bijboekt?
Edit: Hoe zit het trouwens met een voip-in nummer? Is het mogelijk om die mee te nemen naar andere betamax klonen? Of moet je dan weer een nieuw voip-in nummer kopen?

Edit: Hoe zit het trouwens met een voip-in nummer? Is het mogelijk om die mee te nemen naar andere betamax klonen? Of moet je dan weer een nieuw voip-in nummer kopen?
[ Voor 19% gewijzigd door Hyena op 24-02-2010 14:27 ]
Ik weet het niet meer precies, maar dat zal 10 x 7 x 52 x het starttarief geweest zijnHyena schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 13:22:
[...]
Hoe kom je aan 20 euro startup kosten en drie keer opwaarderen? Dat hangt van een meer factoren af.
/▌
Hebben jullie ook problemen met het installeren van gsm.voipbuster.com (javaclient) op Windows Mobile?
hoe kan ik hem anders installeren? of welke alternatieven hebben jullie?
hoe kan ik hem anders installeren? of welke alternatieven hebben jullie?
vanpeltje
je eerste freeday is gewoon 24 uur. Als je op dag x om 23:41 opwaardeert dan lopen de freedays tot 120 dagen later om 23:40Hyena schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 13:31:
Ik heb trouwens keurig mijn tegoed ontvangen. Verwerken ze de betaling om 23:41.Mijn eerste freeday was dus 19 min.
Ook keurig een bericht van de helpdesk ontvangen. Ik zag trouwens bij reseller Ekin dat ze 2 manieren hebben van tegoed bijboeken. Normaal en snel. Snel is dan ook duurder. Misschien dat voipbusterpro niet gelijk bijboekt?
Iemand ervaring om een Voip-In te laten doorschakelen naar Voipbuster?
Ik heb een Budgetphone nummer welke ik doorschakel naar username@sip.voipbuster.com of naar username@voipbuster.com maar beide werkt niet.
Misschien heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb een Budgetphone nummer welke ik doorschakel naar username@sip.voipbuster.com of naar username@voipbuster.com maar beide werkt niet.
Who's general failure, and why is he reading my disk?
Volgens mij moet dat inderdaad werken. De andere kant op (naar sipaccounts bellen met Voipbuster) is me ook nog niet gelukt, maar wat jij wilt is een oplossing die ik vaker voorbij heb zien komen in deze topics. Alleen had diegene dat volgens mij door Budgetphone zelf laten doen.EJVL schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 09:35:
Iemand ervaring om een Voip-In te laten doorschakelen naar Voipbuster?
Ik denk dat je username@voipbuster.com moet hebben, daar bel je ook naartoe als je naar het account wil bellen over sip.
/▌