Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een Linksys wrp400 en voipbuster met een 085 nummer. Alle instelling gedaan zoals ze het op de voipbuster site vertellen. Bellen en gebeld worden gaat prima. Echter als ik de telefoon een paar uur niet gebruikt heb en ik bel dan met mijn gsm het 085 nummer hoor ik op mijn gsm alsof de telefoon overgaat maar dat gebeurt niet echt. Bel ik dan vlak darna nog een keer dan krijg ik te horen: "deze gebruiker is momenteel niet online". Ik moet dan wachten totdat de wrp400 opnieuw registreert (dat doet hij standaard elk uur)

Zo is het niet bruikbaar omdat ik niet bereikbaar ben. Iemand een sugestie hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laat hem vaker registreren zou ik zeggen

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik ook al geprobeerd maar dat maakt niet uit. Hij blijft fout gaan met het eerste gesprek als ik de telefoon een paar uur niet gebruikt heb. Oke het duurt dan wel minder lang voor het volgende gesprek wel doorkomt omdat hij zichzelf sneller weer registreert, maar het blijft zo dat de eerste er niet doorheenkomt.

Zojuist weer precies hetzelfde (vannacht om 0200 uur was hier een stroomstoring dus alles is gereboot rond 0300). en om 11:00 uur voor het eerst gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft die wrp400 het internetip of zit die achter nat?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De wrp400 is bedraad aangesloten op een Tele2 Router en krijgt z'n internet adres (192.168.2.6) van die router. Achter NAT dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-10 21:49
Als ik het goed begrijp heb je dus 2 routers achter elkaar. Dan moet je wel de poorten goed forwarden of de modem in bridge mode zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan moet je poort 5060 eens forwarden naar die wrp400.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar blijkbaar werkt dat wel goed. Het bellen gaat nml prima, zowel inkomend als uitgaand. De problemen onstaan pas als ik een paar uur niet gebeld heb. En na het eerste mislukte inkomende gesprek gaat het (nadat de registratie opnieuw is gedaan) ook weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bellen gaat van binnen naar buiten en daar hoef je geen nat voor in te stellen, maar dan doe je het niet als je er van overtuigd bent dat het daar niet aan ligt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, bedankt voor de tip ik heb poort 5060 geforward, Maar ik begrijp het inderdaad niet want gebeld worden gaat toch van buiten naar binnen? En dat werkt (op die eerste call na) ook prima. Nu even een tijdje wachten om te kijken of het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op het moment dat je zelf belt of je registreerd gaat er "van binnen naar buiten" een connectie door je modem. Zolang je modem dat onthouden heeft werkt het "van buiten naar binnnen" ook prima. Sommige modems blijven dat onthouden en dan hoef je niks in te stellen, in anderen is het tijdelijk.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super, je hebt gelijk. dit werkt inderdaad helemaal perfect, bedankt!

Stel nou dat ik die wrp400 wil meenemen als ik op reis ga. Ik kan waarschijnlijk niet overal de port forwarding in de achterliggende router regelen omdat ik daar dan niet bij kan/mag. Is er dan ook nog een andere oplossing met bv stun, of heeft dat er niks mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjong
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

Wie heeft dit probleem wel eens eerder gezien:
Ik heb mijn Philips dect telefoon vervangen door een Siemens Gigaset AL175 Duo dect telefoon, maar nu blijkt dat ik niet meer naar buiten kan bellen. Ik maak al 3 jaar gebruik van een Sipura SPA-3000 voip adapter in combinatie met een Voipbuster account. Voor het uitbellen wordt er gebruik gemaakt van voip; gebeld worden gaat via de PSTN lifeline van de SPA-3000.

Dit zijn de verschijnselen:
  • Als ik met de nieuwe telefoon naar buiten probeer te bellen hoor ik de kiestoon, de dtmf tonen van het telefoonnummer en vervolgens gebeurt er niks (de kiestoon stopt wel na de 1e dtmf toon).
  • Als ik de nieuwe telefoon vervang door de oude Philips telefoon, kan er wel naar buiten worden gebeld.
  • Als ik de nieuwe telefoon direct op de KPN-lijn aansluit, kan er wel naar buiten worden gebeld.
  • Beide handsets van de nieuwe telefoon hebben het probleem.
  • Gebeld worden gaat zonder problemen.
Wie kan een hint geven in welke richting het probleem gezocht moet worden? Het lijkt er op dat het toonsignaal dat de nieuwe telefoon geeft niet luid genoeg is voor de SPA-3000, maar dit is slechts een gok. De nieuwe telefoon heeft zover ik heb kunnen googelen geen instelmogelijkheden hiervoor. De SPA-3000 sterft van de instelmogelijkheden, maar spelen met de instellingen (zoals FXS Port Input Gain en FXS Port Output Gain) hebben nog geen soelaas gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Laatst online: 16:51

robertwebbe

Robert Webbe

Misschien is de duur van de toon te kort. De openbare centrales zijn meestal veel gevoeliger dan consumenten apparatuur. Wellicht kun je ergens via een verborgen menu in de geavanceerde instellingen komen en de lengte van de toonduur verhogen. Vroeger kon dat al bij de oude giegelsets zoals de 910, 1010 en 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Ik heb het volgende probleem ontdekt en weet niet zo goed hoe deze goed op te lossen, mss weet hier iemand raad mee?

Ik heb een ADSL abonnement 8/1 van HetNet met een Thomson Speedtouch 780 modem (KPN) en bemerkte dat het internetten op sites als ebay en hotmail tergend langzaam zijn. Daarvan heb ik via tweakers kunnen achterhalen om de preferred/alternate DNS server instellingen van de TCP/IP instellingen aan te passen naar openDNS (208.067.222.222/208.067.220.220) Daarmee had ik dat probleem getackeld.

Maar nu kwam ik er zojuist achter dat doordat ik die instellingen had gewijzigd, dat ik wel gebeld kan worden op mijn 085 nummer maar dat mijn S450IP geen geluid maakt dat er een binnenkomende lijn wordt ontvangen. En diegene die mij belt wel hoort dat die overgaat, maar ik dus niet opneem.

Nu heb ik die instelling weer teruggezet naar Obtain DNS server automatisch en dan gaat de telefoon weer gewoon over en kan ik de lijn aannemen. Maar hierdoor kom ik weer terug met het probleem dat het internetten van bepaalde sites tergend langzaam gaat.

En gezien mijn intensieve internetgebruik, is het mij geen optie om de openDNS instellingen er steeds in en uit te moeten halen. Want bovendien ben ik dan telefonisch niet wel/niet bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 14:31
Komt dat trage browsen niet door de "Web Browsing Interception" die standaard aan staat op een speedtouch?

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Daarnaast kom ik graag te weten hoe ander gebruikers het 085 nummer ervaren. Ik krijg namelijk veel klachten van sommige mensen dat providers hiervoor extra kosten rekeningen, want het wordt gekenmerkt als een servicenummer. Zelf heb ik ervaring als ik mijn vrouw thuis ga bellen vanaf mijn mobiel via T-Mobile. Ondanks een klachtenbrief, blijft T-Mobile van mening dat mijn prive 085 nummer een service nummer betreft en dat als ik vanaf mobiel daar na toe bel, ik daarvoor extra kosten moet betalen. Waanzinnig belachelijk gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Dat is ook een rede waarom ik geen 085 nummer afgesloten heb maar een nummer bij budgetphone hebt genomen. Kost maar 10euro per jaar en heb nog geen problemen er mee ondervonden.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Krypt schreef op maandag 07 december 2009 @ 22:31:
Komt dat trage browsen niet door de "Web Browsing Interception" die standaard aan staat op een speedtouch?
Kan mss wel kloppen:

Systeemconfiguratie

Interceptie webbrowsing: Automatisch
Maar dan is vraag kan je deze uberhaupt uitzetten, want zoveel valt er niet aan te passen in deze modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Je kan toch ook gewoon op je computer (ipv in de modem) je dns-server instellingen veranderen. Dan gebruikt je voip in het modem nog steeds de dns uit je modem en je browst met de dns-servers die je op je computer hebt ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Sorry dat ik daarin niet duidelijk ben geweest, maar ik heb de DNS server instellingen op mijn PC veranderd daartoe vond ik het ook zeer vreemd dat de S450IP niet meer overgaat door deze aanpassing terwijl de telefoon wel in hetzelfde netwerk hangt, maar verder niet PC afhankelijk is?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chocka schreef op maandag 07 december 2009 @ 22:45:
Sorry dat ik daarin niet duidelijk ben geweest, maar ik heb de DNS server instellingen op mijn PC veranderd daartoe vond ik het ook zeer vreemd dat de S450IP niet meer overgaat door deze aanpassing terwijl de telefoon wel in hetzelfde netwerk hangt, maar verder niet PC afhankelijk is?!
Dat zou eigenlijk niet moeten kunnen zoals jij het omschrijft. Ik zou alles eens een keer herstarten.

Als het hetzelfde blijft zou je een dns van je provider en een van opendns in kunnen stellen op je computer, al kan ik niks bedenken wat dat doet met betrekking tot een standalone voipding.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

chocka schreef op maandag 07 december 2009 @ 22:31:
Daarnaast kom ik graag te weten hoe ander gebruikers het 085 nummer ervaren. Ik krijg namelijk veel klachten van sommige mensen dat providers hiervoor extra kosten rekeningen, want het wordt gekenmerkt als een servicenummer. Zelf heb ik ervaring als ik mijn vrouw thuis ga bellen vanaf mijn mobiel via T-Mobile. Ondanks een klachtenbrief, blijft T-Mobile van mening dat mijn prive 085 nummer een service nummer betreft en dat als ik vanaf mobiel daar na toe bel, ik daarvoor extra kosten moet betalen. Waanzinnig belachelijk gewoon.
Direct een klacht bij de opta indienen. Een 085 nummer is een interlokaal nummer en mag ook alleen als zodanig worden berekend. Dit was overigens ook de reden waarom ik van 087 naar 085 ben gegaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Skinkie op 08-12-2009 05:12 ]

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Skinkie schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 05:11:
[...]

Direct een klacht bij de opta indienen. Een 085 nummer is een interlokaal nummer en mag ook alleen als zodanig worden berekend. Dit was overigens ook de reden waarom ik van 087 naar 085 ben gegaan.
Weet je dat zeker? Ik neem aan dat KPN wel weet wat een 085 nummer is?

http://www.kpn.com/zmgesp...llen-naar-085-nummers.htm

Dat is het nadeel tegenwoordig met die bundels waarmee je tegenwoordig belt, alles wat maar een beetje vreemd is valt buiten de bundel.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:48

knakworst

Get more sats!

Marzman schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 09:16:
[...]

Weet je dat zeker? Ik neem aan dat KPN wel weet wat een 085 nummer is?

http://www.kpn.com/zmgesp...llen-naar-085-nummers.htm

Dat is het nadeel tegenwoordig met die bundels waarmee je tegenwoordig belt, alles wat maar een beetje vreemd is valt buiten de bundel.
Ik denk wel dat Skinkie een punt heeft:

http://www.postbus51.nl/n...ummers-regiogebonden.html
Tarieven
Het tarief voor het bellen naar 085-nummers is vergelijkbaar met het tarief voor bellen naar andere vaste nummers. 091-nummers zijn bestemd voor nieuwe diensten zoals beeldtelefonie. Het tarief voor bellen naar 091-nummers zal daarom hoger zijn dan het 085-tarief.
Volgens mij communiceert T-Mobile heel duidelijk dat de belbundel voor het bellen naar vaste lijnen is. 085-nummers zijn gebaseerd op een tarief tussen lokaal en interlokaal in. Zowel lokaal als interlokaal valt binnen de bundel bij T-Mobile. Waarom dit compromis-tarief niet? Ik denk dat een klacht bij de OPTA of de geschillencommissie een goede kans van slagen maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
knakworst schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 09:45:

Volgens mij communiceert T-Mobile heel duidelijk dat de belbundel voor het bellen naar vaste lijnen is. 085-nummers zijn gebaseerd op een tarief tussen lokaal en interlokaal in. Zowel lokaal als interlokaal valt binnen de bundel bij T-Mobile. Waarom dit compromis-tarief niet? Ik denk dat een klacht bij de OPTA of de geschillencommissie een goede kans van slagen maakt.
Ze vermelden het ook wat specifieker, maar 085 staat daar niet bij. Dus misschien heb je wel een punt.
http://se.tele2.nl/mobiel/abon_tarieven.html

Het is trouwens bij meer providers zo (alle?), misschien iets wat wat meer algemene belangstelling moet krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 08-12-2009 09:57 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Op de website van XS4ALL zie ik dat ze het probleem ook onderkennen en de volgende tip om het te omzeilen:
Een technisch alternatief
XS4ALL heeft een technisch alternatief ontwikkeld waardoor iedereen die belt naar een 085-nummer lokale kosten in rekening krijgt gebracht. Zo werkt het:
- Bel naar het lokale nummer 020 - 737 3333 en wacht op de kiestoon
- Draai het gewenste 085-nummer
Ik heb mijn voipbuster 085-nummer niet bij de hand, maar kan iemand dit testen of ook niet-XS4ALL 085-nummers op deze manier te bereiken zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
knakworst schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 10:10:
Op de website van XS4ALL zie ik dat ze het probleem ook onderkennen en de volgende tip om het te omzeilen:

Ik heb mijn voipbuster 085-nummer niet bij de hand, maar kan iemand dit testen of ook niet-XS4ALL 085-nummers op deze manier te bereiken zijn?
Als het werkt lijkt me dat niet de bedoeling, het is echt een xs4allnummer dus hun zullen de kosten van het doorschakelen ook betalen. Misschien dat dezelfde truck ook werkt met het voipbuster lokale nummer zolang je freedays hebt (anders betaal je 1ct per minuut wat ook nog niet zo veel is).

[edit]Ik las het verkeerd. Ze schakelen door naar xs4allnummers, dat kost hun natuurlijk niks omdat dit over ip gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 08-12-2009 10:20 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grub
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-02-2024
Graag wil ik even iets checken:

Sinds kort heb ik ook een 12voip (leek me na lang zoeken de goedkoopste) accountje ingesteld in mijn Gigaset SX763. Voip-in nummertje aangevraagd en het werkt allemaal. Gaaf is dat he als het werkt :D

Nu begrijp ik van kennissen van me dat ze met Tele2-prepaid niet naar me kunnen bellen, omdat 085 een zogenaamd variabel tarief is :?.
Vind ik toch vervelend, en ik wil ook graag zeker weten dat ik 112 kan bellen dus overweeg ik nu om via BudgetPhone een lokaal nummer erbij te nemen. De bedoeling is natuurlijk om gebeld te worden op het BP nummer en dan zelf nog steeds goedkoop te bellen met 12voip.
De vraag is nu: wat haal ik me op de hals? Ik heb wat topics doorgelezen maar wordt niet veel wijzer.

1) Moet ik nu in mijn SX763 instellen dat Budgetphone de inkomende lijn is? Of kan ik op de een of andere manier bij 12voip opgeven dat alles via mijn BP nummer moet lopen?

2) Hoe zit het met nummerherkenning als ik dan met 12voip naar buiten bel? Wordt automatisch mijn BP nummer weergegeven bij de mensen die ik bel?

3) Kan ik in mijn SX763 een dialplan instellen zodat als er 112 gedraaid wordt dit altijd via BudgetPhone gaat?

4) Ik lees ook dingen over voxalot en sipsorcery. Heb ik dat nodig?

Ik ben trouwens benieuwd of er meer mensen zijn die een SX763 gebruiken. Mijn telefoon is trouwens momenteel een oud analoog ding, maar er is een mooie Siemens C475 IP onderweg (IP niet perse nodig met mn sx763, maar vond ik gewoon een mooi dingetje)

Alvast bedankt voor alle tips! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Ik veronderstel dat telefoniegedeelte van SX763 hetzelfde is als c470 ip, etc, ik ken de sx763 niet.

1) Moet ik nu in mijn SX763 instellen dat Budgetphone de inkomende lijn is? Of kan ik op de een of andere manier bij 12voip opgeven dat alles via mijn BP nummer moet lopen?
Ja, naast 12voip verbinding, budgetphone verbinding aan maken
bij de telefoontoestellen kun je inkomende en/of uitgaande verbinding koppelen aan toestel(of alle toestellen)
Nee, bij 12voip kun je niets m.b.t. BP, opgeven.

2) Hoe zit het met nummerherkenning als ik dan met 12voip naar buiten bel? Wordt automatisch mijn BP nummer weergegeven bij de mensen die ik bel?
Niet automatisch!. Maar je kunt sx763/c475ip instellen dat je budgetphone nummer meegezonden moet worden(displayname/gebruikersnaam = 0031..........). Je moet wel eerst met 12voip-softphone je BPnummer laten verifieren, zodat 12voip weet dat het echt jou nummer is.

3) Kan ik in mijn SX763 een dialplan instellen zodat als er 112 gedraaid wordt dit altijd via BudgetPhone gaat?In C470ip in ieder geval wel, indien sx763telefonie gelijk is, dus ook.

4) Ik lees ook dingen over voxalot en sipsorcery. Heb ik dat nodig?
Nee, omdat je 6 sip profielen ter beschikking hebt, heb je dat niet nodig, behalve als je ingewikkelde kiesregels wilt, dan is met voxalot meer mogelijk dan sx763/c475ip.

Ik ben trouwens benieuwd of er meer mensen zijn die een SX763 gebruiken. Mijn telefoon is trouwens momenteel een oud analoog ding, maar er is een mooie Siemens C475 IP onderweg (IP niet perse nodig met mn sx763, maar vond ik gewoon een mooi dingetje)

Is c475 zonder ip dan niet goedkoper?(als die bestaat)
Maar met de combinatie kun je zelfs 12 nummers gebruiken :)

[ Voor 8% gewijzigd door sipjohn op 08-12-2009 19:42 ]

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grub
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-02-2024
Ja er is ook een C475 maar daar zit niet de Telefoongids op ingebouwd. Betaal je daar 30 euro extra voor? ik wel... ;-)

• atjong
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

robertwebbe schreef op zondag 06 december 2009 @ 14:28:
Misschien is de duur van de toon te kort. De openbare centrales zijn meestal veel gevoeliger dan consumenten apparatuur. Wellicht kun je ergens via een verborgen menu in de geavanceerde instellingen komen en de lengte van de toonduur verhogen. Vroeger kon dat al bij de oude giegelsets zoals de 910, 1010 en 2010.
Robert, heb je misschien nog tips over waar ik meer kan vinden over zo een verborgen menu? In de handleiding staat alleen beschreven hoe je de flashtijd en de pauze na lijntoewijzing en R-toets kunt instellen, maar niks over de lengte van de DTMF tonen. De gigaset helpdesk zegt dat er geen andere verborgen menu's zijn (maar ik kan me voorstellen dat zij die niet kennen).

Zijn er andere gigaset gebruikers die ervaring hebben met een SPA-3000 voip adapter?

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

atjong schreef op donderdag 10 december 2009 @ 08:18:
[...]

Robert, heb je misschien nog tips over waar ik meer kan vinden over zo een verborgen menu? In de handleiding staat alleen beschreven hoe je de flashtijd en de pauze na lijntoewijzing en R-toets kunt instellen, maar niks over de lengte van de DTMF tonen. De gigaset helpdesk zegt dat er geen andere verborgen menu's zijn (maar ik kan me voorstellen dat zij die niet kennen).
Google is je beste vriend ;)

Probeer eens of dit werkt op je toestel:
1. Power it off
2. Press 1 – 4 – 7 while powering it on
3. Enter the code 76200

Ik ken niet alle servicemenu's van alle modellen uit mijn hoofd. Wellicht vind je bij je AL175 ook de optie DTMF length. Meestal dien je de waarde in te geven in ms, probeer waarde 1000 eens, dat zou dik voldoende moeten zijn. Als het werkt kun je nog even tweaken naar lagere waardes.

[ Voor 19% gewijzigd door robertwebbe op 10-12-2009 10:48 ]

• atjong
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

Bedankt, ga ik zo thuis proberen. Ik heb trouwens flink zitten googelen, maar helaas zonder resultaat.

Edit
Getest. Dan kom ik in een menu met de volgende items:

• SW-Version
• SW: --.---.--
• --------------
• QS-Data
QS1: --------
QS2: --------
• Speechp test
• Batt mode
• DSP-Param.
• MeteringMode
• Measure time
<06>
<07>
<08>
<09>
<10>
<11>
<12>
<13>
<14>
<15>
<16>
• Working time
---
• SAR
1 Slot
1 Slot Low
2 Slots

Hier kan ik weinig van maken. Nog ideeen?
Deze is leuk maar biedt weinig oplossingen: http://technical.vctel.co...nts/347___SM_A160_sua.PDF

[ Voor 73% gewijzigd door atjong op 11-12-2009 06:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
ik bel met smsdiscount.
ik bel via us.voxalot.com.
ik krijg sinds gisteren 'FUP exceeded', terwijl ik helemaal niet veel gebeld heb.

meer mensen dit probleem?
op het voxalot-forum lees ik niets hierover.
ook als ik bel via eu.voxalot.com krijg ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caesu schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 18:15:
ik bel met smsdiscount.
ik bel via us.voxalot.com.
ik krijg sinds gisteren 'FUP exceeded', terwijl ik helemaal niet veel gebeld heb.

meer mensen dit probleem?
op het voxalot-forum lees ik niets hierover.
ook als ik bel via eu.voxalot.com krijg ik het.
Er is genoeg over te vinden als je smsdiscount vervangt door voipbuster. Het zijn niet 100 % dezelfde diensten, maar het lijkt me wel geloofwaardig dat de fairusepolicy op eenzelfde manier bekeken wordt (al kunnen de units/minuten verschillen).
http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

atjong schreef op donderdag 10 december 2009 @ 12:48:
Hier kan ik weinig van maken. Nog ideeen?
Deze is leuk maar biedt weinig oplossingen: http://technical.vctel.co...nts/347___SM_A160_sua.PDF
Helaas is bij jou type van alles instelbaar behalve de tone length. Dat gaat hem dus niet worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
Marzman schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 18:19:
[...]

Er is genoeg over te vinden als je smsdiscount vervangt door voipbuster. Het zijn niet 100 % dezelfde diensten, maar het lijkt me wel geloofwaardig dat de fairusepolicy op eenzelfde manier bekeken wordt (al kunnen de units/minuten verschillen).
http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a
daarop heb ik al gezocht.
maar ik heb niets gevonden over waarom sinds gisteren opeens de FUP overschreden is.

eerder heb ik al geswitched van eu.voxalot.com naar us.voxalot.com.
er was namelijk een nieuwe server voor eu.voxalot.com bijgekomen.
deze server stond nog niet op de white list van betamax.

het zou kunnen dat er ook een nieuwe server voor us.voxalot.com is bijgekomen.
wel gek dat ik nog niemand ben tegengekomen met hetzelfde probleem sinds gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09-2019
Wat gebeurd er als je 1 voipbuster account op twee verschillende SIP telefoons instelt op verschillende adressen (verschillende internetverbindingen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
justinnn schreef op zondag 13 december 2009 @ 00:34:
Wat gebeurd er als je 1 voipbuster account op twee verschillende SIP telefoons instelt op verschillende adressen (verschillende internetverbindingen)?
Je kan er maar een tegelijk inloggen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
ik ben er nu achter dat au.voxalot.com geen FUP overschrijding geeft.
eu.voxalot.com en us.voxalot.com wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Caesu schreef op zondag 13 december 2009 @ 14:20:
ik ben er nu achter dat au.voxalot.com geen FUP overschrijding geeft.
eu.voxalot.com en us.voxalot.com wel.
Bij mij geeft au.voxalot.com ook FUP overschrijding, Ik heb in m'n ST780 wel het IP 202.60.88.238 van au.voxalot.com staan en niet au.voxalot.com. (Ik moet vanwege de ingewikkelde netwerkconfig hier altijd het IP ingeven.)

Is er niet een andere manier dan Voxalot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
SiHiDa schreef op zondag 13 december 2009 @ 17:31:
[...]

Bij mij geeft au.voxalot.com ook FUP overschrijding, Ik heb in m'n ST780 wel het IP 202.60.88.238 van au.voxalot.com staan en niet au.voxalot.com. (Ik moet vanwege de ingewikkelde netwerkconfig hier altijd het IP ingeven.)

Is er niet een andere manier dan Voxalot?
niet dat ik weet.
ik krijg nu bij au.voxalot.com ook FUP overschrijding. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Nu online
Marzman schreef op zondag 13 december 2009 @ 00:40:
[...]
Je kan er maar een tegelijk inloggen.
wat bereikbaarheid betreft is dat waarschijnlijk inderdaad zo,
maar bellen kan volgens mij wel van meerdere lokaties(ik geloof zelfs gelijktijdig)
(de betamax-softphones accepteren echter geen aanmelding elders)

[ Voor 6% gewijzigd door sipjohn op 14-12-2009 09:44 ]

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De sipclients kunnen ook niet gelijktijdig op hetzelfde betamax account inloggen, dus dan vraag ik me af wat er bij jou wel werkt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:47
Een SIP-phone en daarna sipclient inloggen werkt niet, andersom ook niet.
Wat wel werkt is als je een gesprek hebt lopen, je registreren met andere client, maar da's niet direct nuttig.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
hmm ik zal deze of volgende week het eens testen.

[ Voor 80% gewijzigd door justinnn op 14-12-2009 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:07
Het probleem met dergelijke sipswitches (voxalot) is dat men (je VOIP-provider) niet kijkt naar specifieke accounts. Maar vaak alleen naar het ip of de ip's van de sipswitch(es) bijvoorbeeld Voxalot.
Hierdoor zit je al snel aan de FUP. (Correct me if I'm wrong)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Misschien is dit iets, in een of ander forum gevonden:
If someone still has problems with betamax accounts, just create a free voxalot
account (http://www.voxalot.com) then add your betamax account (easier than in pbxes)
and in your phone configuration use:

Username: <the number you chose at voxalot>
Password: <your password at voxalot>
Server: proxy01.eu1.voxalot.com
Port: 5060
Protocol: UDP

Note: if you use the default server eu.voxalot.com you will be charged for all your
calls. This is a known issue and is because of the new proxy of voxalot in europe,
then be careful to use proxy01.eu1.voxalot.com instead.

I tested it and I can confirm that you can make calls using your free betamax minutes
(I have a 12voip account).

You can see more information on this thread:
http://forum.voxalot.com/...-reconfiguration-ata.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
proxy01.eu1.voxalot.com geeft ook om de zoveel tijd fups aan.
Die heb ik eigenlijk sinds tijden in mijn config staan, maar te pas en te onpas ga ik over fup heen terwijl ik helemaal niet zoveel bel.

Ach; en anders kost het 1,5cent per minuut. Is ook overheen te komen.

Ik heb trouwens de volgende config: Speedtouch 780WL -> pbxes.org -> voxalot -> betamax. Heb nu via ebay een Fritzbox gekocht, dan heb ik die intermediairs ook niet meer nodig.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort wordt mijn nummer niet meer meegeven als ik een sms verstuur.
Als ik mijn nummer opnieuw registreer dan werkt alles opnieuw enkele dagen.
En dan kan ik opnieuw registreren. Ik stuur sms'en met telbo, smsdiscount en voipbuster, allemaal hetzelfde probleem. Lijkt te zijn begonnen na de laatste opdate van hun progamma. Nog iemand met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Zie net dat ik sinds 14-12 weer freedays gebruik en niets betaal.
Lekker vaag allemaal.

Pvouput live

• Caesu
  • Niet online
als je bij voxalot FUP overschrijdingen krijgt kun je 85.17.19.194 invullen als registrar/proxy, dan heb je geen FUP overschrijdingen meer.
kan wel zijn dat voxalot die server een keer eruit haalt omdat ze overgaan op een nieuwe server.

• SiHiDa
Caesu schreef op donderdag 17 december 2009 @ 18:09:
als je bij voxalot FUP overschrijdingen krijgt kun je 85.17.19.194 invullen als registrar/proxy, dan heb je geen FUP overschrijdingen meer.
kan wel zijn dat voxalot die server een keer eruit haalt omdat ze overgaan op een nieuwe server.
Wat ze inmiddels dus gedaan hebben/gaan doen:
http://forum.voxalot.com/...99-eu-server-upgrade.html

• Caesu
  • Niet online
" The old server will be decommissioned in 72 hours."

en daarna moeten we weer op servers met FUP overschrijding :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Caesu schreef op donderdag 17 december 2009 @ 21:11:
[...]

" The old server will be decommissioned in 72 hours."

en daarna moeten we weer op servers met FUP overschrijding :/
Staan (enkele van) de US/AU servers nog niet op de white list van Voipbuster?

Het lijkt er wel op dat het FUP-probleem op de "oude" EU server is opgelost, misschien ook op andere servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
SiHiDa schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 16:30:
[...]

Staan (enkele van) de US/AU servers nog niet op de white list van Voipbuster?

Het lijkt er wel op dat het FUP-probleem op de "oude" EU server is opgelost, misschien ook op andere servers.
is er een manier om al de servers te vinden van au.voxalot.com, eu.voxalot.com en us.voxalot.com.
met nslookup krijg ik maar één server. maar ik wil ze allemaal hebben.
zodat ik kan proberen of er niet een server tussen zit die geen FUP overschrijding geeft.
toen ik had ingesteld op au.voxalot.com kreeg ik soms geen FUP overschrijding, dus ik vermoed dat er een server tussen zit die op de 'white list' van betamax staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Caesu schreef op zondag 20 december 2009 @ 20:14:
[...]

is er een manier om al de servers te vinden van au.voxalot.com, eu.voxalot.com en us.voxalot.com.
met nslookup krijg ik maar één server. maar ik wil ze allemaal hebben.
zodat ik kan proberen of er niet een server tussen zit die geen FUP overschrijding geeft.
toen ik had ingesteld op au.voxalot.com kreeg ik soms geen FUP overschrijding, dus ik vermoed dat er een server tussen zit die op de 'white list' van betamax staat.
Er zijn volgens mij twee US servers:
proxy01.us1.voxalot.com en proxy02.us1.voxalot.com
Eén AU server:
proxy01.au1.voxalot.com
Eén EU server:
proxy01.eu1.voxalot.com en proxy02.eu1.voxalot.com resolven naar zelfde IP

De nieuw(st)e EU-server staat volgens mij niet op whitelist. Ik heb in mijn router us.voxalot.com ingesteld; tot nu toe heb ik nog geen FUP overschrijdingen gehad. De AU server heeft een veel hogere ping, vandaar dat ik tot nu toe nog de US servers prefereer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Ik heb in mijn voxalot proxy01.eu1.voxalot.com staan en heb sinds de 14e geen fup meldingen meer gehad.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
Krypt schreef op maandag 21 december 2009 @ 08:32:
Ik heb in mijn voxalot proxy01.eu1.voxalot.com staan en heb sinds de 14e geen fup meldingen meer gehad.
ik heb dat ook ingesteld en ik krijg meteen een FUP melding...
heb hem dus maar weer op de oude EU server gezet die het gewoon nog doet na 72 uur.

[ Voor 13% gewijzigd door Caesu op 21-12-2009 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 16:48:
Sinds kort wordt mijn nummer niet meer meegeven als ik een sms verstuur.
Als ik mijn nummer opnieuw registreer dan werkt alles opnieuw enkele dagen.
En dan kan ik opnieuw registreren. Ik stuur sms'en met telbo, smsdiscount en voipbuster, allemaal hetzelfde probleem. Lijkt te zijn begonnen na de laatste opdate van hun progamma. Nog iemand met hetzelfde probleem?
Nooit het probleem gehad. Houd je er wel rekening mee dat als je bij SMSdiscount je nummer registreert wat dezelfde is als bij voipbuster, het nummer bij voipbuster kan verdwijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
Nummerherkenning zal zeker alleen bij sip telefoons zijn, of kan dat ook op dect telefoons die ik direct aansluit op mijn zyxel modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:18
Geen probleem. Lees de rest van het topic eerst eens door. Meer dan eens is uitgelegd hoe je je nummer mee kunt sturen.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Ik heb voxalot en pbxes.org er maar uit gegooid vanwege de FUP meldingen. Heb in mijn meterkast een Fritzbox gehangen en deze aangesloten op een zyxel in bridge mode.

Gebruik nu wel wat meer stroom; maar heb geen abo bij Voxalot of PBXes meer nodig.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Nu online
De Fritzbox is toch ook modem? Dan is Zyxel toch niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Ik heb een duitse Fritzbox en is AnnexB. Aangezien ik een AnnexA lijn heb gaat dat niet geheel goed :)
Heb wel de AnnexA firmware erop gezet en het werkt wel, alleen mijn upstream zakt dan 200Kb in naar 800Kbit.

En dat vind ik toch wel jammer; vandaar een AnnexA Zyxel in bridge ervoor.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:31
Ik ben net pas begonnen met VoIP en heb een ATA (Linksys PAP2T) en Voipcheap account aangeschaft. Wil mijn netnummer (staat nu bij Ziggo) porteren naar BudgetPhone.

Kom alleen niet helemaal uit hun website. Een prepaid account met portering kost 20 euro en postpaid 10 euro.
VoXalot wil ik gaan gebruiken voor dialplans en antwoord apparaat.

1. Wat zijn de maandelijkse kosten voor een postpaid VoIP account bij BudgetPhone behalve de gesprekken?
2. Is het mogelijk om het BudgetPhone wel 112 en 0800, 0900 nummers te bellen?
3. Zal Ziggo het toestaan om het nummer te porteren aangezien ik een Alles-in-een (dus ook telefonie) heb? Zal daarop dus een ander nummer krijgen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:58
1. Zie de FAQ op het forum. Er wordt vanaf budgetphone.nl gelinkt naar deze FAQ.
2. Een Nederlandse telefoonaanbieder is te allen tijde verplicht om gebruikers naar 112 te laten bellen (zelfs wanneer je telefoonlijn is afgesloten wegens een betalingsachterstand). In dit topic op hun forum staat dat je naar 112, 0800- en 0900-nummers kan bellen.
3. Dat is iets tussen jou en Ziggo. Heel waarschijnlijk moet je het pakket uit elkaar gaan trekken omdat je telefoonlijn onderdeel is van een voordeelpakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:31
sylvesterrr schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 23:10:
1. Zie de FAQ op het forum. Er wordt vanaf budgetphone.nl gelinkt naar deze FAQ.
2. Een Nederlandse telefoonaanbieder is te allen tijde verplicht om gebruikers naar 112 te laten bellen (zelfs wanneer je telefoonlijn is afgesloten wegens een betalingsachterstand). In dit topic op hun forum staat dat je naar 112, 0800- en 0900-nummers kan bellen.
3. Dat is iets tussen jou en Ziggo. Heel waarschijnlijk moet je het pakket uit elkaar gaan trekken omdat je telefoonlijn onderdeel is van een voordeelpakket.
Thanks, precies wat ik zocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik zit een beetje te twijfelen tussen voipbuster, wat ik nu gebruik, en VraagAlex voip. Die bieden het bellen blijkbaar helemaal gratis aan al moet je voor buitenland er wel een aparte code voorzetten (zie ook Dit draadje op telecomvergelijker).

Iemand al ervaringen VraagAlex vs Voipbuster (of andere kloon)?
Wil het combineren met budgetphone op de spa1001.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-10 06:24
voip.vraagalex.nl = een IP-adres op het XMS FTTH glasvezelnet. Lijkt erop alsof iemand thuis een Voip centrale host.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Betamax minuten verdelen met een Paypall accountje waar vrienden geld op kunnen storten. Kan nog best slim zijn al vraag ik me af of Betamax daar heel blij mee is.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Nu online
"Iemand al ervaringen VraagAlex ?"

volgens mij (voorlopig) gestopt met gratis gesprekken
maar als het weer gaat werken:
-geen nummerweergave
-ik had soms meerdere 2 belpogingen nodig

Ik zou voor voipbuster(of bv 12voip kiezen) en eventueel vraagalex alleen er naast als het weer gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 09:57
In een grijs verleden (2007) heb ik ooit eens €10 beltegoed gekocht bij VoipBuster. Beetje mee getest met m'n Targa Voip Dectphone, maar de Orange modem liep er van vast, dus uiteindelijk er maar mee gestopt. Nu log ik zojuist weer eens in op m'n account, echter m'n beltegoed is nu €0,00 :'(

Bij Skype hebben ze laatst ook al m'n 8 euro ingepikt door me geen waarschuwingsmail meer te sturen toen het vergoed dreigde te verlopen. Voipbuster stelt echter op de website dat credits nooit zullen verlopen. Wel dus blijkbaar, of zie ik iets over het hoofd?

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via Skype moet je inderdaad 1x bellen in de zoveel maanden. Bij voipbuster vervalt je credit nooit. Stuur ze eens een e-mail, ze kunnen vast wel achterhalen wat er is gebeurd.

Is het eigenlijk mogelijk 0900-nummers met Voipbuster te bellen? Ik ben de komende week niet in bezit van 06-nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

ja, ik bel regelmatig naar 0031900 nummers met smsdiscount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:39

Speedmaster

Make my day...

Atomsk schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 14:13:
In een grijs verleden (2007) heb ik ooit eens €10 beltegoed gekocht bij VoipBuster. Beetje mee getest met m'n Targa Voip Dectphone, maar de Orange modem liep er van vast, dus uiteindelijk er maar mee gestopt. Nu log ik zojuist weer eens in op m'n account, echter m'n beltegoed is nu €0,00 :'(

knip

Voipbuster stelt echter op de website dat credits nooit zullen verlopen. Wel dus blijkbaar, of zie ik iets over het hoofd?
En als je inlog op je acount, wat staat er bij je belhistorie (recent calls / go to all calls), je kan terug kijken naar meer als 1 maand.
Lijkt me mogelijk om dan te kunnen zien of je geld opgegaan is aan bellen of zomaar verdwenen.
Is dit laatste echt het geval neem dan contact op met VB. Lijkt me dat ze dit best voor je kunnen uitzoeken/oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 09:57
Tuut-Tuut schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 17:11:
[...]

En als je inlog op je acount, wat staat er bij je belhistorie (recent calls / go to all calls), je kan terug kijken naar meer als 1 maand.
Lijkt me mogelijk om dan te kunnen zien of je geld opgegaan is aan bellen of zomaar verdwenen.
Is dit laatste echt het geval neem dan contact op met VB. Lijkt me dat ze dit best voor je kunnen uitzoeken/oplossen.
Ja, heb ik inmiddels gedaan maar nog geen reactie gehad. Ik heb de hele belhistorie doorgeklikt, maar alleen in augustus 2007 staan er gesprekken vermeld en is er misschien 40ct verbeld.

Skype bleek overigens wel mails te hebben verstuurd, maar die gingen naar een webaccount waar ik nauwelijks nog in kijk. Jammer dus.

[ Voor 9% gewijzigd door Atomsk op 09-01-2010 17:18 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Met SipDiscount werkt 112 iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Skinkie schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 17:22:
Met SipDiscount werkt 112 iig niet.
Dat heb ik nooit kunnen/durven proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De volgende punten worden over het algemeen als negatief ervaren aan de dienst VoipBuster:

• Gebruikers die voornamelijk bellen naar gratis nummers maken slechts met moeite hun beltegoed op. Niet-gratis bestemmingen (met name mobiele nummers) zijn soms duurder dan bellen via KPN of Carrier (Pre) Select-providers. Deze gebruikers moeten dus netto 10 euro (exclusief btw) per 4 maanden betalen voor onbeperkt bellen naar vaste nummers in o.a. Nederland en België. Na deze 4 maanden zijn de gesprekken naar de `gratis bestemmingen` niet meer gratis maar 1 cent per minuut. Anderzijds kan het tegoed besteed worden aan het versturen van een SMS, wat via VoipBuster goedkoper is dan vanaf de mobiel via de reguliere aanbieders van mobiele telefonie.
• Beperkte klantenservice. De gebruiker kan alleen via de website contact opnemen met de VoipBuster klantenservice. Er is ook een gebruikersforum waarin gebruikers onderling ervaringen kunnen uitwisselen.
• Mogelijke wisselingen in het aanbod van gratis belbestemmingen. Er wordt geen zekerheid gegeven dat tarieven in de toekomst nog gratis zullen zijn. Wel is het zo dat in het laatste jaar door VoipBuster geen gratis bestemmingen meer zijn verwijderd. Bij een mogelijke verhoging van het tarief zou dit tot verrassingen kunnen leiden aangezien gebruikers via de website geïnformeerd worden. Wel toont de door VoipBuster beschikbaar gestelde softwarematige telefoon tijdens het gesprek de gesprekskosten en voor andere gebruikers werkt VoipBuster aan een gesproken kostenmelding vooraf aan het gesprek. Vergelijking wijst echter uit dat ook wanneer nummers niet meer gratis zijn, VoipBuster voor de betreffende bestemming meestal nog steeds goedkoper is dan andere aanbieders.
• Het minimumbedrag van opwaarderen is 5 euro (behalve bij het bellen naar een 0900 nummer).
• Een VoipBuster-account of -tegoed is niet overdraagbaar naar andere dochters van Betamax, zoals Voipstunt of Voipdiscount. Ook werken de VoIP-programma's die de gebruiker moet downloaden om te kunnen bellen niet bij de andere aanbieders.
• Een VoipBuster-account is niet helemaal gratis onbeperkt bellen naar vaste nummers. In de kleine lettertjes staat geschreven dat je maximaal 300 minuten per week gratis mag bellen. Hierna ga je het standaard tarief per minuut betalen. Dit is op het moment 1 cent per minuut (0.0119 euro per minuut incl btw) naar Nederlandse vaste nummers. Als je de 300 minuten niet in een week hebt opgemaakt, worden deze niet meegenomen naar volgende weken.
• Via een VoipBuster-account kunnen geen alarmnummers gebeld worden.

Bron: Wikipedia, de vrije encyclopedie. :+

Maar, wat is de relatie tussen VOIPBuster en SMSDiscount? De layout is vrijwel hetzelfde, soms is de een goedkoper, soms de ander.

• Is het eigenlijk mogelijk 0900-nummers met Voipbuster te bellen? Wat zijn de voorwaarden? Minimumsaldo? (Via smsdiscount blijkt dus mogelijk)
• Op een pagina staat dat voip-in mogelijk is via het control panel, maar die optie is daar niet te vinden? Ik wil graag een 010-nummer.
• Zijn 1000 sms-jes voor 10euro niet aanwezig op internet? Ik betaal echt te veel via SMSCity, maar bij langere berichten heb ik gewoon geen zin om 1minuut te typen op mijn telefoon.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2010 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Nu online
-bij een aantal Betamax is buiten freedays tarief inmiddels 1,5 ct netto, bruto dus +/- 1,88ct !
-smsdiscount is ook Betamax
-mobiel is bij voipbuster inderdaad duurder dan KPN, maar bij 12voip(ook Betamax) bijv 8 ct incl btw en kosten(bij 12 voip wel starttarief 5ct) of bij smsdiscount 11ct(incl)
-0900 bij betamax is mogelijk, maar je betaald wel meer! Voor een 80ct minuut nummer gaat er 80 ct van je bel tegoed af, dus inclusief btw en kosten betaal je 80+25% = 100 ct!
-0800 kun je beter ook niet doen, ik betaal bij 12voip bij 12voip dan +/- 2ct/min + 5ct start!
-010 kan je volgens mij niet krijgen, slechts 085, voor 010 kun je bij budgetphone terecht.

[ Voor 7% gewijzigd door sipjohn op 09-01-2010 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Hier staat een mooi overzicht van de prijzen (ex btw) per bestemming voor alle betamax-ondernemingen. Voipbuster is volgens mij de bekendste, maar niet de goedkoopste, betamax-aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sylvesterrr schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 22:42:
Hier staat een mooi overzicht van de prijzen (ex btw) per bestemming voor alle betamax-ondernemingen. Voipbuster is volgens mij de bekendste, maar niet de goedkoopste, betamax-aanbieder.
Held :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
sipjohn schreef op zondag 03 januari 2010 @ 14:56:
"Iemand al ervaringen VraagAlex ?"

volgens mij (voorlopig) gestopt met gratis gesprekken
maar als het weer gaat werken:
-geen nummerweergave
-ik had soms meerdere 2 belpogingen nodig

Ik zou voor voipbuster(of bv 12voip kiezen) en eventueel vraagalex alleen er naast als het weer gaat werken.
sinds vandaag werkt het weer met gratis gesprekken. Het was blijkbaar financieel ''te zwaar'' om het draaiende te houden maar daar hebben ze nu weer wat op gevonden.

Ga het wel eens uitproberen, maar ik hou wel voipbuster aan aangezien vraagalex nog niet bewezen heeft over langere tijd stabiel te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

woekele schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 17:42:
[...]

Dat heb ik nooit kunnen/durven proberen.
Oudjaar had ik het toch echt nodig. En werd weer met de neus op de feiten gewezen dat dat je dat soort meuk gewoon moet TESTEN, *01* ging mij niet snel genoeg. Door een keer verkeerd voicemail draaien kwam ik bij XS4ALL VoIP wel bij 112 uit.

Overigens de officieuze manier schijnt te zijn:
- 112 draaien
- "Geen noodsituatie, dit is een test van onze telefooncentrale, kunt u bevestigen dat ik bel vanaf nummer X met locatie Y."

Dat levert je zeer belangrijke informatie op. Mocht de pleuris ooit uitbreken, en je belt uit via VoIP dat niet een Ambulance naar Amsterdam wordt gestuurd, maar naar je thuis/bedrijfs adres. In een aantal telefooncentrales zit ook een optie om 112 altijd voorrang te geven en zelfs calls te droppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluek
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-10 21:52
Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 17:50:
De volgende punten worden over het algemeen als negatief ervaren aan de dienst VoipBuster:

• Gebruikers die voornamelijk bellen naar gratis nummers maken slechts met moeite hun beltegoed op.
Als je toegoed onder de € 5 is, kan je per pay-per-phone opwaarderen. Dit kan in ieder geval bij voipbuster en justvoip. Op die manier kan je free-days bijkopen. :)
Van de andere clonen weet ik het niet.
Atomsk schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 14:13:
In de begin periode van Voipbuster was je beltegoed niet oneindig houdbaar. Dat is iets van de laatste tijd.(2008 ?) vandaar dat je het tegoed kwijt bent. Zo heb ik ook ooit een 010 nummer laten verlopen. Ik woon toch niet Rotterdam ;) nfi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Skinkie schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 00:08:
[...]

Oudjaar had ik het toch echt nodig. En werd weer met de neus op de feiten gewezen dat dat je dat soort meuk gewoon moet TESTEN, *01* ging mij niet snel genoeg. Door een keer verkeerd voicemail draaien kwam ik bij XS4ALL VoIP wel bij 112 uit.

- 112 draaien
- "Geen noodsituatie, dit is een test van onze telefooncentrale, kunt u bevestigen dat ik bel vanaf nummer X met locatie Y."

Dat levert je zeer belangrijke informatie op. Mocht de pleuris ooit uitbreken, en je belt uit via VoIP dat niet een Ambulance naar Amsterdam wordt gestuurd, maar naar je thuis/bedrijfs adres. In een aantal telefooncentrales zit ook een optie om 112 altijd voorrang te geven en zelfs calls te droppen.
Op zich wel een goed idee om dat te testen inderdaad.
Testen 112

Het alarmnummer 112 is enkel voor spoedeisende hulp. Het misbruik maken van de dienst is dan ook strafbaar. Paradoxaal genoeg maakt dit het testen van het nummer niet gemakkelijk. Het KLPD laat ons weten dat het nummer niet zomaar gekozen mag worden om de instellingen van de telefooncentrale te testen. Om toch te kunnen testen bestaat de volgende procedure:

Vraag een test aan per email bij het technisch beheer: tb112(a)vtspn.nl. Onder vermelding van:

naam van de persoon die belt
nummer waar vandaan u belt
datum en tijdstip van test, de voorkeur gaat uit naar donderdagen tussen 10 en 11 uur.
aantal oproepen dat u gaat doen
naar welke alarmcentrale gebeld gaat worden (indien bekend).

Geadviseerd wordt een test minimaal een week van tevoren aan te vragen.
Wel erg omslachtig zeg. :P

[ Voor 33% gewijzigd door Mawlana op 12-01-2010 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-10 20:32
Skinkie schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 00:08:
[...]

- 112 draaien

Bij mij werkt het nogsteeds niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

doublehelix schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 11:04:
[...]

Bij mij werkt het nogsteeds niet
Claim ik anders? XS4ALL werkt wel, *01* is ForcedFXO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10uzz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-10-2023
mogguh,

Heb een belkin wireless router op mijn standaard ziggo modem gekoppeld.
Nu werkt mijn voipbuster niet meer naar behoren. De andere partij hoort mij wel, maar ik hoor de andere partij niet.
Ik heb een siemens S675IP als SIP apparaat.
Op mijn router heb ik de poorten die in dit topic vermeld stonden open gezet en heb ook het IP adres van de telefoon bij DMZ ingevuld.

Als ik de router er tussen uit haal werkt alles wel. Wie heeft een idee.
Ben nu al een uurtje of 8 aan het prutsen....

BVD
Tinus

[ Voor 5% gewijzigd door 10uzz op 14-01-2010 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Kun je een STUN server instellen in je telefoon? Dan zou je het hele gezeur met poorten niet meer hoeven te doen.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10uzz
ga ik proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10uzz
stun server gebruikt. zelfde issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bluek schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 07:58:

In de begin periode van Voipbuster was je beltegoed niet oneindig houdbaar. Dat is iets van de laatste tijd.(2008 ?) vandaar dat je het tegoed kwijt bent. Zo heb ik ook ooit een 010 nummer laten verlopen. Ik woon toch niet Rotterdam ;) nfi
Ja dat is gewoon verlopen inderdaad. Toen had je gewoon zo veel dagen (120 of 180 helemaal in het begin) en als die om waren moest je opnieuw opwaarderen. Als je voor die tijd opwaardeerde bleef je het geld wel houden (niet heel veel anders als veel prepaid GSM's eigenlijk, daar verloopt je beltegoed ook).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10uzz
Krypt schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 11:38:
Kun je een STUN server instellen in je telefoon? Dan zou je het hele gezeur met poorten niet meer hoeven te doen.
heb het met de stunserver gebruiken optie "aan" en "uit" geprobeerd. zelfde resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!
10uzz schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 11:57:
[...]

heb het met de stunserver gebruiken optie "aan" en "uit" geprobeerd. zelfde resultaat
Heb je behalve aan/uit ook een stunserver ingesteld? Standaard is dat een leeg veld en dan doet aan/uit niet zo veel ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10uzz
Marzman schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 12:05:
[...]

Heb je behalve aan/uit ook een stunserver ingesteld? Standaard is dat een leeg veld en dan doet aan/uit niet zo veel ;)
ingesteld op stun.voipbuster.com, maar dat werkt dus ook niet :(

[ Voor 5% gewijzigd door 10uzz op 14-01-2010 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10uzz
10uzz schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 11:29:
mogguh,

Heb een belkin wireless router op mijn standaard ziggo modem gekoppeld.
Nu werkt mijn voipbuster niet meer naar behoren. De andere partij hoort mij wel, maar ik hoor de andere partij niet.
Ik heb een siemens S675IP als SIP apparaat.
Op mijn router heb ik de poorten die in dit topic vermeld stonden open gezet en heb ook het IP adres van de telefoon bij DMZ ingevuld.

Als ik de router er tussen uit haal werkt alles wel. Wie heeft een idee.
Ben nu al een uurtje of 8 aan het prutsen....

BVD
Tinus
Misschien heeft iemand anders nog oplossingrichtingen?
Heb het dus ook geprobeerd met een stun server. en nog steeds hetzelfde probleem. ik hoor de ander niet. de ander hoort mij wel...
Pagina: 1 ... 27 ... 58 Laatste