Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:21

vr6-only

Blub Blub

Ik heb onlangs een voip-in nummer gekocht bij Voipdiscount. Ik gebruik Voxalot icm Voipdiscount, Voipcheap en Intervoip.

Voorheen had ik mijn eigen Caller ID ingesteld (via Voipdiscount programma). Dat is nu niet meer mogelijk en de caller id laat nu het voip-in nummer zien (logisch). Weet iemand hoe je dit uit kunt schakelen of kunt veranderen?

Heb hier gekocht, op voipbuster forum, voxalot forum en een paar vage sites uit de google hits.

Via "Change profile" in het programma kan ik weer bij de opties voor caller ID komen. Voorheen was dat gedeelte te vinden onder instellingen. Weer wat geleerd.

[ Voor 15% gewijzigd door vr6-only op 27-09-2009 22:23 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-10 19:01
Ik heb de laatste tijd steeds dat de telefoon overgaat, (nummer onbekend), en als we hem opnemen horen we gewoon de kiestoon. Zeer irritant! Meer mensen die hier last van hebben? Ik weet niet waar het aan ligt. :S

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het niet, maar het zouden verschillende dingen kunnen zijn. Callcenters kunnen irritant zijn (als ze naar verschillende mensen tegelijk bellen hangen ze op als de eerste opneemt), maar het kan ook een aanval zijn over ip om te kijken of er op jouw kosten gebeld kan worden.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-10 15:04
Napsju schreef op zondag 27 september 2009 @ 17:16:
Jumblo:

Indonesia (Mobile) SuperDeal!** 0.015 0.017

Rynga:

Indonesia (Mobile) 0.005 0.006

Dus....
bij Jumblo kan je helaas geen voip nummer kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij Rynga wel dan? Ik gebruik mijn Voipbuster voipin nummer.

/▌

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-10 00:32
Henkie-Jan schreef op maandag 28 september 2009 @ 20:28:
Ik heb de laatste tijd steeds dat de telefoon overgaat, (nummer onbekend), en als we hem opnemen horen we gewoon de kiestoon. Zeer irritant! Meer mensen die hier last van hebben? Ik weet niet waar het aan ligt. :S
Hey, dat had ik vorige week ook! Ik dacht al: "wat is dat nou?".
Sinds deze week niets meer gehoord. Gelukkig.. :*)

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:00

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-10 15:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-08 15:54
Goedenavond,is er iemand die adhv screenshots de exacte instellingen kan aangeven voor Voipbuster icm een Copperjet 1616 en een Philips Dect telefoon ?
Ik heb wel in de vele bladzijden lopen zoeken maar niet een identiek voorbeeld gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grub
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-02-2024
Ik ben ook maar eens aan de gang gegaan met VoipBuster. Werkt perfect moet ik zeggen, maar begrijp ik het goed als ik zeg dat de kosten minstens 37,50 per jaar zijn? 3x per jaar 12,50 overmaken om weer 120 freedays te krijgen? (er vanuitgaande dat je die 37,50 wel opbelt aan bijv. mobiele nummers, en ze niet gebruikt ipv freedays)

Verder heb ik de volgende vraag:
Ik heb een Gigaset SX762 router. Ding heeft zowel analoge als digitale poorten. Bij de specs staat ook dat je 6 SIP accounts kunt instellen. Ik kan echter niets vinden over ATA oid. Betekent dit nu dat ik mbv deze router, elke willekeurige analoge telefoon kan gebruiken om met Voipbuster te bellen? Of moet ik zo'n Siemens S450IP aanschaffen wat iedereen lijkt te doen? (mooi telefoontje dat wel)

Ben al een tijdje op zoek maar kan niet direct een pasklaar antwoord vinden. Alvast bedankt! :)
-- Grub

PS. ik lees net op wikipedia dat je geen alarmnummers kunt bellen met VoipBuster. Dat is wel een serieus nadeel..... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grub schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 07:59:
Ik ben ook maar eens aan de gang gegaan met VoipBuster. Werkt perfect moet ik zeggen, maar begrijp ik het goed als ik zeg dat de kosten minstens 37,50 per jaar zijn? 3x per jaar 12,50 overmaken om weer 120 freedays te krijgen? (er vanuitgaande dat je die 37,50 wel opbelt aan bijv. mobiele nummers, en ze niet gebruikt ipv freedays)
Als je ze opmaakt voor de freedays op zijn klopt dat ja. Persoonlijk bel ik ze op nadat de freedays op zijn. Dan kun je na de freedays nog 10.000 minuten bellen als het 1 ct per minuut is.
Ik heb een Gigaset SX762 router. Ding heeft zowel analoge als digitale poorten. Bij de specs staat ook dat je 6 SIP accounts kunt instellen. Ik kan echter niets vinden over ATA oid. Betekent dit nu dat ik mbv deze router, elke willekeurige analoge telefoon kan gebruiken om met Voipbuster te bellen? Of moet ik zo'n Siemens S450IP aanschaffen wat iedereen lijkt te doen? (mooi telefoontje dat wel)

Ben al een tijdje op zoek maar kan niet direct een pasklaar antwoord vinden. Alvast bedankt! :)
-- Grub

PS. ik lees net op wikipedia dat je geen alarmnummers kunt bellen met VoipBuster. Dat is wel een serieus nadeel..... :|
Die IPtelefoon is voor als je geen sipaccounts kunt instellen (of als je helemaal over wilt op IP met al je apparatuur). Je kan dus een normale telefoon aansluiten (pots). Dat je geen alarmnummers kunt bellen komt omdat je Voipbuster ook in Spanje kunt gebruiken door daar in te loggen met je sipaccount. Als je dan 112 belt kunnen ze er niet zo veel mee.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:48
Voor de 112(en (portering) lokaal nummer zou je een account bij budgetphone kunnen nemen.

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:59
Grub schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 07:59:

-- Grub

Analoge poort kun je normaal toestel op aansluiten, die digitale poorten zullen netwerkpoorten zijn. Je kunt dus een normaal toestel op je SX762 aansluiten om via voipbuster te bellen.

112 bellen kan technisch wel, maar betamax kan geen garantie afgeven dat het werkt omdat het vaak om leven en dood kan gaan. Of ze het ook die-hard blokkeren ga ik niet testen ;)
Zou het wel kunnen, dan kom je binnen op de landelijke/europese centrale en kun je vandaar door naar de juiste regio door de 'telefoniste'. Normaal gebeurt dit direct door nr-herkenning(niet helemaal dezelfde als je huis-tuin-en keuken nr herkenning).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
is er een storing bij betamax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

ik heb nog niks gemerkt. Wat werkt er precies niet?

PS: bij het versturen van een sms heeft hij bij mij 2 sms in rekening gebracht terwijl ik toch zeker weet maar 159 tekens gebruikt te hebben. Nou ja, zal voortaan wel maximaal 150 doen voor de zekerheid ;)

[ Voor 68% gewijzigd door woekele op 08-10-2009 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
ik kon niet bellen. ook niet via de client - ik kreeg 'network connection error'
het werkt alweer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Bij Rynga krijg je bij 10 euro nu ook 120 freedays. Bij opwaarderen via 0900- krijg je zelfs 12 freedays!! :o

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-10 20:46
Meer mensen op dit moment problemen? Kan niet uitbellen met 12voip. En inkomende gesprekken al helemaaaaal niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voipbuster doet het hier gewoon. Op andere heb ik geen inkomend nummer.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Marzman schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 08:05:
[...]
Als je ze opmaakt voor de freedays op zijn klopt dat ja. Persoonlijk bel ik ze op nadat de freedays op zijn. Dan kun je na de freedays nog 10.000 minuten bellen als het 1 ct per minuut is.
Nog even een vraagje voor de kenners...

Begrijp ik het goed dat je gedurende die freedays altijd gratis kan bellen naar de vaste NL nummers? Ik las in dit topic over een Fair Use Policy van 300 minuten per week, dat is in een gezin met puberende kinderen niet echt veel. Weet iemand iets over de FUP binnen de freedays van de verschillende betamax clonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Er is een FUP van 300 minuten per week. Volgens mij bij allemaal hetzelfde.

Maargoed, buiten de FUP betaal je de normal rates en die zijn 1.5ct/minuut toch?

[ Voor 35% gewijzigd door woekele op 13-10-2009 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Hallo,

Hebben jullie de laatste tijd ook wel eens dat je een kort piepje door het gesprek heen hoort? Net alsof ik per ongeluk de 5 indruk of i.d. Heb het nu al een paar keer gehad, en de andere kant druk ook geen toets in. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Meer mensen die een error 500 krijgen via betamax? Krijg op m'n telefoon dan 'interworking, unspecified' te zien.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Die van mij is prima geregistreerd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Henkie-Jan schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 15:45:
Die van mij is prima geregistreerd! :)
Registreren is het probleem niet, bellen wel. Dit zowel via de client zelf als via Fritz!Box.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Heb net mijn hele telefooncircus over de kop. Dus kan nu ff niet cheken... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Heb nu wel net gechekt en werkt perfect!
Edit: mijn gesprekken worden alleen niet gelogd in de recent calls.

[ Voor 46% gewijzigd door Henkie-Jan op 22-10-2009 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Hier werkt het een en ander ook weer, de eerste storing in 2 jaar tijd waar ik last van heb. Alleen m'n betamax lijnen lagen er uit, andere lijnen werkten rustig door.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
hier ook gaat niet over maar degene die bellen horen wel ringelen maar thuis niks

[ Voor 4% gewijzigd door saharoen op 22-10-2009 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
[

[ Voor 99% gewijzigd door saharoen op 22-10-2009 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Had hier ook wat vage problemen. Kon ineens niet gebeld worden op m'n budgetphone. Erg apart. Nu werkt het weer.

Edit, oh sorry, dit is een voipbuster-topic, geen algemeen voip-topic. Nou, voipbuster en budgetphone doen het momenteel allebei prima ;)

[ Voor 41% gewijzigd door woekele op 23-10-2009 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Budgetphone heeft echt helemaal niks met Voipbuster te maken.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-10 14:48
Hallo,

Ik zit met een probleem en ik kom er niet meer uit, misschien dat iemand mij van een tip kan voorzien. Zelf heb ik al een tijdje Voipbuster om mee te bellen. Hierna heb ik mijn vader er op aangesloten en laatst ook mijn broer. Toen mijn broer zich ging aanmelden bleken de voip-in nummer aangevraagd te kunnen worden.
Dit heeft hij dus gedaan en mijn vader en ik ook meteen daarna.

Nou is het geval dat als hij mij belt ik kan zien dat hij belt door zijn caller id. Als ik of mijn vader belt zien we dat echter niet. Nou bel ik met voip door instellingen op mijn router, maar mijn vader belt met dezelfde voip telefoon als mijn broer en toch geeft de een wel een caller id mee en de ander niet??

Het gaat om de Siemens C47H telefoon en op beide toestellen zijn de instellingen gelijk. Hierdoor heb ik dus het idee dat het om een instelling gaat bij Voipbuster zelf. Hier kan ik echter niet vinden wat er op lijkt.
Mijn vader en broer bellen met de telefoon die via dezelfde router loopt, dus ook daar kunnen het geen instellingen zijn.

Is er dan toch een optie bij de instellingen van Voipbuster die ik over het hoofd zie?

Bvd,

Edward

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-10 07:34
siemed schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 22:09:

Is er dan toch een optie bij de instellingen van Voipbuster die ik over het hoofd zie?

Bvd,

Edward
Je kunt je profiel eens nakijken en editten als dat nodig is dus het Voipbuster prog op je pc dus bestand "uw persoonlijk profiel" en onderaan bij telefoonnummers kijken of geen afzender
dus geen caller id aangevinkt staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

siemed schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 22:09:
Zelf heb ik al een tijdje Voipbuster om mee te bellen. Hierna heb ik mijn vader er op aangesloten en laatst ook mijn broer.
Is het nog steeds zo dat je per IP nummer toch de free time krijgt, dus met zijn 3-en delen. Levert dat geen problemen op of hoe lossen jullie dat op (of komen jullie gewoon niet aan die 300 min/week)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
Aart, hartelijk dank voor de tip. Dit was de oplossing. Omdat we een telefoon gebruiken voor voip, hebben we nooit meer het programma zelf nagekeken.

andre_at_home, we hebben alle drie onze eigen account. Dus niets gedeeld of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat maakt niet uit voor de "fair use" als je alledrie op hetzelfde ip zit, daarom stelt andre de vraag :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wilde vanmiddag naar het buitenland bellen en toen hoorde ik opeens het gesprek van heel iemand anders. Toevallig nog in het Nederlands ook, vaag hoor.

Hebben meer mensen dit ooit gehad?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Welk buitenland?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij ging het in Nederland al fout bij de gateway die je kunt bellen om mobiel naar het buitenland te bellen. Ik heb niks gezegd en maar snel weer opgehangen (het was ook een zwaar onderwerp over een zieke)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal, ik heb wat vragen over voip op iphone:
1. Vandaag 12voip in Nimbuzz geinstalleerd op de iphone 3gs. Hij belt wel, alleen is nederlands vast opeens niet meer free, maar 2 cent omdat volgens hen het FUP is exceeded. Hoe kom ik hier vanaf, oftewel hoe kan ik op mijn iphone helemaal gratis bellen zonder dat 12voip denkt dat de fair use policy geschonden is? (En deze melding is er nota bene al terwijl ik nog op WIFI zit!)

2. Weet iemand een app voor de iphone waarin ik budgetphone alswel 12voip kan registreren en dat deze aangemeld blijven, zodat ik 24 uur bereikbaar ben op budgetphone, ook als ik de app verlaat en terug naar het menu ga?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1) Waar zit je dan op wifi? Die policy is op ip dus dan zit er ook iemand anders te bellen via dezelfde wifispot.
2) Geen idee. Misschien de vraag eens stellen in een iphone topic.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
Ik heb een voip-in nummer aan mijn voipbuster account hangen, maar de laatste tijd heb ik regelmatig dat je een tekst krijgt met "alle lijnen zijn bezet" als iemand het voip-in nummer belt. Nou heb ik het sip account op de router geinstalleerd, maar ook als ik met het voipbuster programma zelf inlog dan geeft hij deze melding.
Ik kan wel bellen met de voip lijn, maar op dit moment dus niet gebeld worden.

Iemand een idee wat het kan zijn? Kan het komen omdat ik nog maar 0.90 cent tegoed heb staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb mezelf even gebeld (Voipbuster voip in nummer) en dat ging ook fout (tuut-tuut-tuut, en dan opgehangen). Dus ik denk dat ze wat extra lijnen beschikbaar moeten stellen/in moeten kopen. Misschien dat mijn probleem dat ik in iemand anders zijn gesprek zat daar ook wel mee te maken heeft.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
Marzman schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 11:10:
Ik heb mezelf even gebeld (Voipbuster voip in nummer) en dat ging ook fout (tuut-tuut-tuut, en dan opgehangen). Dus ik denk dat ze wat extra lijnen beschikbaar moeten stellen/in moeten kopen. Misschien dat mijn probleem dat ik in iemand anders zijn gesprek zat daar ook wel mee te maken heeft.
Oke, dus het ligt niet aan mij. Bedankt voor je snelle reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambach
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-02-2024
Misschien niet het juiste topic maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Wat ik wil:
Zo goedkoop mogelijk bellen met een vast toestel (die ik in mn router prik) naar Nederlandse nummers en soms mobiele nummers. Ik wil ook gebeld kunnen worden op een bijgeleverd telefoonnummer.

Kan iemand mij op weg helpen? Ik heb al gekeken naar voipbuster, skype(in) en budgetphone maar het is allemaal niet erg duidelijk. (Is skypein nu al in NL? Is redelijk onduidelijk op de nl skype site).

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Budgetphone pre-paid om gebeld te kunnen worden.

Een voipbuster of 1 van z'n clones voor het bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woekele schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 15:57:
Budgetphone pre-paid om gebeld te kunnen worden.

Een voipbuster of 1 van z'n clones voor het bellen.
Gebeld worden kan ook met VoipBuster als je een voip-in nummer kopt voor één euro, wel zo makkelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Maar dan heb je niet een mooi lokaal nummer toch? :) Maar als je dat geen ramp vindt, is dat inderdaa een goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambach
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-02-2024
Ja ik wil wel graag een vast lokaal telefoonnummer. Enige probleem vind ik dat budgetphone er niet echt professioneel en betrouwbaar uitziet. Kan bellen met een vast toestel en het ontvangen van een lokaal telefoonnummer nog niet via Skype in Nederland dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Persoonlijk vind ik Budgetphone een profesionelere en betrouwbaardere uitstraling hebben dan Voipbuster. Ze voldoen in ieder geval aan de wettelijke eisen waardoor ze lokale nummers mogen uitgeven (wat Voipbuster niet meer mag) en nummerportering en dergelijke is ook allemaal mogelijk (wat ik bij Voipbuster ook betwijfel, terwijl ook dat wettelijk geregeld is in Nederland).

Om Skype te bespreken zit je in dit topic wel heel verkeerd. Persoonlijk zou ik dat niet doen omdat Skype een gesloten systeem gebruikt (al hebben ze voor zakelijk gebruik nu ook sip) waardoor je nooit je hardware kan gebruiken voor een andere aanbieder.

[ Voor 25% gewijzigd door Marzman op 10-11-2009 16:38 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelf-99
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-11-2022
Ook ik kan sinds vanmiddag niet meer gebeld worden op mijn VOIP-in nummers van Voipbuster en Voipstunt.
Heeft iedereen nu dit probleem of gloort er al licht aan de horizon??

edit: Probleem lijkt nu (20:30) opgelost. Beide inkomende nummers werken weer!

[ Voor 19% gewijzigd door Roelf-99 op 10-11-2009 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ik heb toevallig vandaag een voip-in nummer aangeschaft bij smsdiscount en kan dat nummer niet bellen met mijn mobiel, krijg dan de melding 'netwerk bezet'.

Mijn budgetphone-nummer kan ik wel gewoon bereiken. Lijkt me dus inderdaad storing die meer mensen treft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-10 06:24
Marzman schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 16:36:
Persoonlijk vind ik Budgetphone een profesionelere en betrouwbaardere uitstraling hebben dan Voipbuster. Ze voldoen in ieder geval aan de wettelijke eisen waardoor ze lokale nummers mogen uitgeven (wat Voipbuster niet meer mag)
Waaruit leid je af dat ze het niet meer mogen? Ze doen het niet meer, maar dat is heel wat anders. Wellicht hebben ze een te kleine doelgroep per nummergebied om de aanschaf van een nummerreeks rendabel te maken.

En reken maar dat Voipbuster ook voldoet aan de wettelijke eisen op het gebied van aftappen en dergelijke. Want anders hadden ze ook die 085-reeks niet gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jan-E schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 20:57:
[...]
Waaruit leid je af dat ze het niet meer mogen? Ze doen het niet meer, maar dat is heel wat anders. Wellicht hebben ze een te kleine doelgroep per nummergebied om de aanschaf van een nummerreeks rendabel te maken.
Omdat ze er mee gestopt zijn nadat ze een hoop nummers hadden teruggetrokken die al waren uitgedeeld.
En reken maar dat Voipbuster ook voldoet aan de wettelijke eisen op het gebied van aftappen en dergelijke. Want anders hadden ze ook die 085-reeks niet gekregen.
Daar geld de regio-regel dan ook niet voor waar ze eerder problemen mee hadden.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Hier werkt mijn voip-in inmiddels naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
heb de laatste dagen problemen met uitbellen via voipbuster dat hij consequent een ingesprekstoon geeft terwijl ik de nummers met m'n gsm direct te pakken krijg. Heb nog gewoon 11 freeday's en niet excessief gebeld. Gebeld worden via budgetphone werkt wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Zelfde nu hier. Uitbellen via smsdiscount = ingesprektoon, terwijl ze niet in gesprek zijn.

Edit: fixed

[ Voor 7% gewijzigd door woekele op 11-11-2009 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
woekele schreef op woensdag 11 november 2009 @ 14:28:
Zelfde nu hier. Uitbellen via smsdiscount = ingesprektoon, terwijl ze niet in gesprek zijn.

Edit: fixed
inderdaad was maar een kortstondig probleem dat vanzelf over ging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09-2019
Welke telefoon gebruiken jullie voor voipbuster?

Ik heb een WRT150N linksys router, maar die lijkt geen SIP of IAX te hebben.

Wat is nu de handigste oplossing om via voipbuster te kunnen bellen, zonder dat mijn PC aan hoeft te staan?

overigens heb ik telfort internet en heeft mijn modem wel een telefoonaansluiting, maar ik neem aan dat ik daar niks mee kan mbt voipbuster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
justinnn schreef op maandag 16 november 2009 @ 11:27:

Wat is nu de handigste oplossing om via voipbuster te kunnen bellen, zonder dat mijn PC aan hoeft te staan?

overigens heb ik telfort internet en heeft mijn modem wel een telefoonaansluiting, maar ik neem aan dat ik daar niks mee kan mbt voipbuster?
Ik gebruik nu een fritz!box, maar een Siemens IP telefoon(met achtervoegsel IP, bijv s450 IP) of een Targa(siemens cloon) voldoen ook.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
bedankt voor je snelle reactie!

De Siemens Gigaset A580 IP Duo. Kan ik die dan direct in mijn router pluggen? gewoon in een van de lan aansluitingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:49
Je kan ook gewoon het zyxel-modem gebruiken om met Voipbuster te bellen.

[ Voor 6% gewijzigd door AtRi op 16-11-2009 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja (eventueel wat poorten forwarden of een stunserver instellen), maar als je adsl hebt is de kans ook groot dat je al een modem hebt met voipmogelijkheden. Daar kun je elke willekeurige pots telefoon op aansluiten.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Even ter info: poorten forwarden/stun servers is voor mijn ip-phone niet nodig op zowel mijn zyxel, draytek als siemens-modem. En mijn ip-phone logt in op 2 verschillende sip-servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
zonder dat ik mijn telfort internet abbo upgrade naar een telfort internet + telefonie abbo?

En welk draadloos toestel is dan aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
woekele schreef op maandag 16 november 2009 @ 11:58:
Even ter info: poorten forwarden/stun servers is voor mijn ip-phone niet nodig op zowel mijn zyxel, draytek als siemens-modem. En mijn ip-phone logt in op 2 verschillende sip-servers.
Hmmm, het lijkt bij mijn vriendin wel nodig, die heeft net een nieuw Telefonica abonnement in Spanje. Het blijkt dat de 475IP+s67 handset zo af en toe niet alles teruggeeft via betamax. Ik kan op display zien dat er opgenomen is, maar heb niets over horen gaan en ik hoor ook m'n vriendin niet. Andersom(als ze mij belt) geen enkel probleem. Vermoed dat er iets van attack-detection aanstaat in het modem waardoor RTP niet aan SIP gelinkt wordt.
@justinnn: Op je std zyxel kun je ook gewoon voipbuster programmeren, dat hoeft niet perse telfort te zijn. Je heoft dan ook niet het bellen via Telfort te nemen, Een Targa is een siemens toestel met een andere stikker en ook prijs(lager), verder is het afhankelijk van smaak.
Als het even kan zou ik wel een toestel kiezen dat ook zogenaamde HD-telefonie doet, als beide partners dat hebben is het echt prettig bellen!

[ Voor 21% gewijzigd door Loekie op 16-11-2009 12:13 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
snelle reacties, erg bedankt!

Ik zie dat Targa nauwelijks te krijgen is in NL?
Kan alleen 2 aanbiedingen op marktplaats vinden.

Laten mijn google kunsten mij in de steek of is dit merkt inderdaad moeilijk te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
justinnn schreef op maandag 16 november 2009 @ 12:02:
zonder dat ik mijn telfort internet abbo upgrade naar een telfort internet + telefonie abbo?

En welk draadloos toestel is dan aan te raden?
Een willekeurige decttelefoon. Ik heb een philipstelefoon van 25 euro :) (ook aan dat Telfortmodem zonder telfort telefonie)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-09 13:28
justinnn schreef op maandag 16 november 2009 @ 11:27:

Jawel hoor.. Die aansluiting kun je gewoon gebruiken voor voipbuster. ( neem aan dat je zo'n zilveren zycell ding hebt van telfort natuurlijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
Inmiddels werkend gekregen met een oude DECT telefoon.

Is er ook een manier dat ik kan zien dat ik straks kpn extra kosten moet betalen?
Zegt recent calls bij voipbuster genoeg (dat het dus via voipbuster is verlopen)?

[ Voor 155% gewijzigd door justinnn op 17-11-2009 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 10:05
Nog meer mensen problemen met bellen via voipbuster?? ik hoor 'm wel overgaan, maar als de andere kant opneemt (die ik dus bel) is het stil aan beide kanten, op de site van voipbuster bij recent call zie je het gesprek er wel steeds bij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:48

knakworst

Get more sats!

justinnn schreef op maandag 16 november 2009 @ 12:50:
Inmiddels werkend gekregen met een oude DECT telefoon.

Is er ook een manier dat ik kan zien dat ik straks kpn extra kosten moet betalen?
Zegt recent calls bij voipbuster genoeg (dat het dus via voipbuster is verlopen)?
Nee je betaalt KPN niets extra als je gebruik maakt van de standaard Telfort Zyxel. Je kan toch ook niet op je KPN-nummer gebeld worden op je DECT? Ook als je het gesprek in de recent calls van voipbuster ziet staan weet je zeker dat KPN niet extra zal factureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Zijn er meer mensen die voip-voip bellen via betamax klonen? Sinds deze week wordt g.722 ipv g.711 gebruikt bij gesprekken die volledig over betamax netwerk lopen, g.722 is de zogenaamde HD-codec.
Meer mensen met deze ervaring?
* Loekie is happy camper :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Dat lukt niet echt met een SIP device denk ik? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de codec niet nee in het Telfort modem :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Henkie-Jan schreef op woensdag 25 november 2009 @ 13:45:
Dat lukt niet echt met een SIP device denk ik? ;)
Gheh, het is juist bij SIP-SIP :)
In mijn geval van Fritz!Box 7270 naar S450 IP, aan beide zijden met een s67h-handset van siemens die daar geschikt voor is.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _root
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 23:57
Meer mensen momenteel problemen met betamax providers?

Zowel op justvoip en voipcheap een error 500(server error) volgens de fritzbox.

Dit is wel de eerste keer dat ik merk dat er een storing is :|

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkBM
  • Laatst online: 22-08-2024
_root schreef op woensdag 25 november 2009 @ 20:58:
Meer mensen momenteel problemen met betamax providers?

Zowel op justvoip en voipcheap een error 500(server error) volgens de fritzbox.

Dit is wel de eerste keer dat ik merk dat er een storing is :|
Ik heb ook een storing, ook error 500 in de fritz.box.

Ik gebruik alleen justvoip, mijn budgetphone doet het nog prima.

Kan wel gesprekken ontvangen op mijn justvoip nr., maar als ik probeer te bellen krijg ik een raar toontje en die error dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluek
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:52
Vanavond: Bellen via SIP (justvoip) werkt niet, via softclient wel. :(
Voipbuster en budgetphone werken wel via SIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Hier ook problemen met 12voip! Gisteren ook al om 21uur! Al meer dan een dag dus! Niet gewend van 12voip.
Nov 25 23:47:40 VOIP: Recv 500 Internal server error

• MarkBM
  • Laatst online: 22-08-2024
Had gisteravond een ticket verstuurd naar justvoip en vanochtend al een antwoord.
helpdesk 26-11-2009
Thank you for bringing this to our attention! Unfortunately we are experiencing some technical problems. We are working hard to resolve the matter as soon as possible.

We apologize for any inconvenience caused and we thank you for your patience and understanding.

Kind regards,
Nog niet opgelost, maar ze zijn iig op de hoogte.

edit: het werkt alweer btw! :)

[ Voor 3% gewijzigd door MarkBM op 26-11-2009 09:27 ]

• Henkie-Jan
Hier werkt ie nog niet! Ik zal ff de router herstarten! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Gelukkig zetten ze 't er nu eens bij:
2009-11-26 17:17:02 +659177xxxx (FUP exceeded) 00:10:53 € 0.110

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-10 15:06

robertwebbe

Robert Webbe

Voor de mensen die graag nog eens met inkomende Voip aan de slag willen, ik kreeg net een mailtje van ze dat ze weer VoIP-in nummers hebben (voor slechts 1 euro): http://www.voipbuster.com/nl/voip-in.html.
Ze hebben op dit moment nummers voor Rotterdam (010), Amsterdam (020), Utrecht (030) en Eindhoven (040).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyMoody
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-10 16:56
Ik wil in het dialplan van een spa3000 06-nummers over de PSTN laten lopen. Huidige instelling is: <06:00316>xxxxxxxxS0<:@gw1>
Mijn idee was om gw1 te veranderen in gw0 waarna het zou moeten werken. Helaas dus niet. Iemand een idee wat ik over het hoofd zie?

PVOutput Limelight 6750Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Loekie schreef op woensdag 25 november 2009 @ 09:28:
Zijn er meer mensen die voip-voip bellen via betamax klonen? Sinds deze week wordt g.722 ipv g.711 gebruikt bij gesprekken die volledig over betamax netwerk lopen, g.722 is de zogenaamde HD-codec.
Meer mensen met deze ervaring?
* Loekie is happy camper :)
Merk je er wat van eigenlijk? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
iemand ervaring met de VIOP uitgang met de chello Arris modem?

Ik kan erop lnloggen maar krijg geen toegang tot VOIP..

iemand een idee of moet ik voor deze setup een voip telefoon aanschaffen (ipv een simpele dect)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
MensionXL schreef op zondag 29 november 2009 @ 11:43:
[...]

Merk je er wat van eigenlijk? :)
Yup, het geluid was plots helderder, even in het log van m'n fritzbox gedoken en daar stond dat er g.722 gebruikt was. Het is niet meer zo zeer het telefoongeluid zeg maar.
gigaset legt het uit :)
justinnn schreef op zondag 29 november 2009 @ 21:45:
iemand ervaring met de VIOP uitgang met de chello Arris modem?

Ik kan erop lnloggen maar krijg geen toegang tot VOIP..

iemand een idee of moet ik voor deze setup een voip telefoon aanschaffen (ipv een simpele dect)
Ik heb ook een Arris en de phone-poort is puur voor VOIP van in mijn geval Ziggo, als je Voipbuster gebruikt kun je een SIP-foon aanschaffen of router met voip.

[ Voor 37% gewijzigd door Loekie op 29-11-2009 22:23 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn

Wat is de goedkoopste SIP telefoon op het moment?
de telefoons op kieskeurig zijn iets te duur voor de persoon die mij vroeg VOIP te installeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
justinnn schreef op maandag 30 november 2009 @ 12:55:

Wat is de goedkoopste SIP telefoon op het moment?
de telefoons op kieskeurig zijn iets te duur voor de persoon die mij vroeg VOIP te installeren..
Als het niks mag kosten is een usb telefoon misschien een optie (moet je pc aan staan). Of een Smartphone met wifi waar hij een client op installeerd. Ata's zijn ook niet zo duur meer (ik denk goedkoper dan siptelefoons)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05-2024
Wortelstok schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 11:00:
Ik zie dat je online vouchers kunt kopen voor de Betamax accounts. Het voordeel is:
  1. Je kunt een voucher van 5€ kopen, met de volle mep freedays.
  2. Een €10 voucher is €1,50 goedkoper dan betalen met Ideal of bankoverschrijving.
Dit zijn de goedkoopste die ik heb gevonden (zelf nog niet geprobeerd):Ervaringen hiermee?
Ik heb net een voucher van €5 gekocht, werd netjes afgehandeld maar ik kreeg slechts 60 freedays bij Voipbuster. Kennelijk heeft Betamax ook dat parcours afgesloten. :'(
Verder valt het me op dat ik (zonder freedays) 1,5 cent per minuut naar vaste nummers verbel binnen Nederland, ik had gedacht dat het 1 cent was. Op hun site lopen ze niet te koop met die gegevens, ik moest het uitplussen in mijn afrekening.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Isaak Asimov schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 10:21:
[...]

Ik heb net een voucher van €5 gekocht, werd netjes afgehandeld maar ik kreeg slechts 60 freedays bij Voipbuster. Kennelijk heeft Betamax ook dat parcours afgesloten. :'(
Verder valt het me op dat ik (zonder freedays) 1,5 cent per minuut naar vaste nummers verbel binnen Nederland, ik had gedacht dat het 1 cent was. Op hun site lopen ze niet te koop met die gegevens, ik moest het uitplussen in mijn afrekening.. |:(
Die prijzen veranderen regelmatig. Maar ik heb het altijd zo goedkoop gevonden dat het me niet echt boeit (al is het 50 procent verschil).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Isaak Asimov schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 10:21:
[...]

Het staat er toch netjes
http://www.voipbuster.com/en/freetrial.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
Marzman schreef op maandag 30 november 2009 @ 13:56:
[...]

Als het niks mag kosten is een usb telefoon misschien een optie (moet je pc aan staan). Of een Smartphone met wifi waar hij een client op installeerd. Ata's zijn ook niet zo duur meer (ik denk goedkoper dan siptelefoons)
Ik kwam inderdaad zelf ook uit op een Ata. Eerder had iemand in dit topic een alternatief voor de bekende siemens IP telefoons gegeven, maar deze kon ik nergens vinden, waardoor de goedkoopste nog rond de 60 euro ligt.

Iemand ervaring met USB telefoon(s)? Bij de meeste staat dat ze goed zijn voor Skype, maar vaak wenig te vinden over SIP oid.
Werken alle USB telefoons omdat je SIP op je pc kunt instellen? of moet ik toch ergens anders op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Ehm, durf ik niet te zeggen.
Ik zou dan niet voor USB telefoon gaan, dan kun je net zo goed een normale headset nemen.
Een ata is misschien wek eens een keer goedkoop te krijgen via ebay. Als je haast hebt wordt een targa via lidl of aldi niets, die komen niet supervaak voorbij.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

justinnn schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:37:
[...]

Ik kwam inderdaad zelf ook uit op een Ata.
Misshien is dit dan wat? V&A aangeboden: Linksys PAP2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Loekie schreef op woensdag 02 december 2009 @ 17:22:
Ehm, durf ik niet te zeggen.
Ik zou dan niet voor USB telefoon gaan, dan kun je net zo goed een normale headset nemen.
Een ata is misschien wek eens een keer goedkoop te krijgen via ebay. Als je haast hebt wordt een targa via lidl of aldi niets, die komen niet supervaak voorbij.
Een usb telefoon is meestal ook niet meer dan een microfoon en luidspreker dus eigenlijk een headset in de vorm van een telefoon ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Marzman schreef op woensdag 02 december 2009 @ 22:21:
[...]

Een usb telefoon is meestal ook niet meer dan een microfoon en luidspreker dus eigenlijk een headset in de vorm van een telefoon ;)
Ik heb ze wel eens gezien als draadloos met USB-basis, deze moest je dan ook gebruiken met een progje voor SIP-gegevens of skype.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-10 06:24
justinnn schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:37:
Iemand ervaring met USB telefoon(s)? Bij de meeste staat dat ze goed zijn voor Skype, maar vaak weinig te vinden over SIP oid.
http://www.tiptel.nl/docs...at=06BELVPC&b=1&m=98&s=99

Die Tiptel 112 werkt volgens de handleiding ook met Voipbuster.
Pagina: 1 ... 26 ... 58 Laatste