☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik heb 'maar' 2 accounts. Budgetphone en smsdiscount. Op mijn IP-phone (artdio 2200 plus) kan ik 3 sip-accounts instellen, maar ik heb nog geen manier gevonden om hier makkelijk tussen te switchen.
Nu staat smsdiscount als default (realm 1) en budgetphone als realm 2. Standaard staat hij dus op realm 1. Als ik wil bellen via budgetphone moet ik de hoorn oppakken, 2* intypen en dan de hoorn erop doen. Dan kan ik de hoorn weer pakken en bellen via realm 2. Beetje omslachtig dus. Vandaar dat ik graag mysipswitch zou gebruiken, tenzij iemand een manier weet om makkelijker van realm te switchen?
Dat heb ik dus niet zo'n telefoon, ik heb namelijk nog zo'n oude telefoon zonder display of wat dan ook. De vraag was dus of een losse nummer melder altijd werkt met voip modems. Maar als hier geen duidelijke standaard voor is ga ik er geen verdere tijd meer in steken.simplendi schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 23:03:
[...]
Als je een telefoon hebt gekocht in Nederland ondersteund deze DTMF (dat gebruikt KPN namelijk voor nummerweergave) als deze telefoon dus werkt en je hebt ook een nummermelder die ook met DTMF (ETSI DTMF met PR om precies te zijn) werkt zal het wel los lopen...
p4 1,7 ghz, gigabyte 8IE, 768 MB DDR, Leadtek Geforce2 64mb AGP tv-out, Western Digital 80 gb 7200 rpm 2mb cache, HP CD-Writer+ 8290 4x/4x/24x, NEC ND-1300A, Creative Inspire 5300
Er zijn twee standaarden, DTM en FSK en beiden zullen waarschijnlijk wel werken. FSK wordt ook veel gebruikt, de meeste decttelefoons (de meeste telefoons dus) doen FSK. Volgens mij werkt mijn telefoon ook met FSK (ik zou de specs op moeten zoeken om het zeker te weten) en ik heb gewoon nummerweergave.RIVDSL schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:25:
[...]
Dat heb ik dus niet zo'n telefoon, ik heb namelijk nog zo'n oude telefoon zonder display of wat dan ook. De vraag was dus of een losse nummer melder altijd werkt met voip modems. Maar als hier geen duidelijke standaard voor is ga ik er geen verdere tijd meer in steken.
KPN had een afwijkende vorm van DTMF, bij DTMF telefoons zit er zelfs nog verschil in als je ze in Nederland of in bijvoorbeeld Duitsland koopt.
Daar had ik inderdaad niet aan gedacht, maar het is of dat of mobiel naar 0900 nummers bellen en dan betaal je ook meer (de plus de kosten voor het gebruik van uw mobiele abonnement).RichieB schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 15:52:
[...]
Let wel op dat je voor 0900 nummers 19% meer betaalt dan ze horen te kosten! Je tegoed is namelijk ex-btw die je er wel voor hebt betaald.
[ Voor 21% gewijzigd door Marzman op 15-08-2009 15:10 ]
/▌
[ Voor 97% gewijzigd door Marzman op 15-08-2009 15:10 ]
/▌
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
Zelf heb ik een ZyXEL P-2602HW-D1A ADSL modem / router. Ingaande telefoontjes gaan via Budgetphone, uitgaande via Voipbuster. Ik kan de Caller ID payload van de telefoonaansluiting op FSK of DTMF zetten. Om nummerweergave via Budgetphone werkend te krijgen moet ik de instelling op DTMF zetten, bij FSK wordt er geen nummer meegezonden.Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 15:36:
Ik vraag me al een tijdje af waarom nummerweergave niet werkt bij uitgaande gesprekken. Ik heb in de VB-applicatie een nummer aangeklikt en via een pincode bevestigd. Maar het werkt niet. Zou het aan mijn Speedtouch 780 kunnen liggen?
Ik vermoed dat Voipbuster FSK gebruikt. Echter, als ik dit instel zie ik logischerwijs bij het gebeld worden geen nummer meer, maar ook wordt mijn nummer niet meegezonden. Dit ondanks het feit dat ik het nummer via het Voipbuster programma heb gevalideerd.
Kan ik in mijn situatie nummerweergave zowel ingaand als uitgaand werkend krijgen? Heb ik wellicht een DTMF - FSK omzetter nodig?
Voor uitgaand moet je natuurlijk wel bij number je geverifieerde telefoonnummer invullen beginnent met 31xxxxxxxxxx dat je ook geselecteerd heb in de voipbusterapplicatie als uitgaand telefoonnummer. Ik neem aan dat je dit gedaan hebt?
[ Voor 32% gewijzigd door Marzman op 16-08-2009 19:28 ]
/▌
Eerste indruk: Free is niet free. Ookal heb je freedays, connection fee kost altijd 3.9 cent excl btw.
Tweede indruk: Wat kun je er verschrikkelijk goedkoop mee smssen....
Lekker!
Enwat zijn deze standaardinstellingen? Ik heb ondertussen al wel het nodige in de router aangepast.Marzman schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 19:23:
Ik denk ook dat Voipbuster FSK gebruikt. Bij mij werkte het meteen met de standaard instellingen op zo'n Zyxel 2602.
Laat ik nou ook een Philips Dect hebben, de Kala vox 300 om precies te zijn. :-) Heb de handleiding erbij gepakt waar ik zag dat de telefoon drie verschillende vormen van nummerweergave ondersteund. Deze alle drie i.c.m. FSK en DTMF getest op de ZyXEL, echter zonder resultaat. Blijf op mijn mobiel 'privé' zien.Ik zou eerdere een andere telefoon halen, ik had voor 25 euro een Philips Dect telefoon die nooit problemen geeft met de nummerweergave.
Yes, zeker. Al vind ik het gek dat je dit met die applicatie van Voipbuster moet instellen en dat het niet via hun website kan.Ik neem aan dat je dit gedaan hebt?
Volgens mij is dat ook voornamelijk een instelling voor inkomende nummerweergave. Ik denk dat je het toch moet zoeken in het ingevulde nummer. Bij mij staat DTMF mode trouwens op PCM, daar ben ik nooit aangeweest en verder zie ik niks wat er in te stellen valt.musicfreak schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 08:57:
[...]
Yes, zeker. Al vind ik het gek dat je dit met die applicatie van Voipbuster moet instellen en dat het niet via hun website kan.
Post anders je instellingen eens. Wat staat er bij URI op het overzichtsscherm? (met wat wildcards op het einde zodat je niet gebeld gaat worden
[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 17-08-2009 09:45 ]
/▌
Dat ziet er goed uit! Met zo'n SMS programmaa'tje op mijn mobiel kan ik lekker SMS'en voor 1 cent.Napsju schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 08:17:
Er is weer een nieuwe: VoipBlast.
Eerste indruk: Free is niet free. Ookal heb je freedays, connection fee kost altijd 3.9 cent excl btw.
Tweede indruk: Wat kun je er verschrikkelijk goedkoop mee smssen....Blijvertje!
Over die "eerste indruk": free is wel free als je naar gratis bestemmingen belt. Dus geen setup fee met freedays binnen nederland. (tenminste, zo werkt het bij 12voip en ik denk hier ook).
/▌
Bij mij staat dat ook zo. In de ZyXEL staat bij SIP de DTMF modus met drie opties (RFC 2833, PCM en SIP info), bij de advanced phone instellingen kan je kiezen voor DTMF en FSK. Wat heb jij daar voor voipbuster staan?Marzman schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 09:43:
[...]
Ik denk dat je het toch moet zoeken in het ingevulde nummer. Bij mij staat DTMF mode trouwens op PCM, daar ben ik nooit aangeweest en verder zie ik niks wat er in te stellen valt.
Post anders je instellingen eens. Wat staat er bij URI op het overzichtsscherm? (met wat wildcards op het einde zodat je niet gebeld gaat worden)
Phone 1 advanced:

Sip 2 (Sip 1 is budgetphone en die werkt goed):

Sip 2 advanced:

[ Voor 5% gewijzigd door musicfreak op 17-08-2009 11:09 . Reden: homescreen gewist i.v.m. het feit dat mijn telefoonnummer daar te zien was.... ]
Er staat geen 31 voor je telefoonnummer bij Voipbuster. Ik weet niet of dit door het testen komt, want bij je budgetphone account staat het wel. Ik heb het er ook voorstaan bij Voipbuster dus ik denk dat dit wel nodig is. Als je dat niet geprobeerd hebt kan dat het probleem zijn.
In je homescreen is trouwens je hele nummer zichtbaar, ik weet niet of je dit weet maar het kan zijn dat je liever niet je nummer online hebt staan
[ Voor 36% gewijzigd door Marzman op 17-08-2009 10:40 ]
/▌
Het moet in ieder geval niet. Misschien mag het er voor, dat zou kunnen. De standaard in sipsoftware is zonder die 00 in ieder geval, maar dat ligt aan de providerkant.AtRi schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 10:30:
Volgens mij moet er zelfs zelfs 0031 voor.
/▌
Dus +3185785xxxx
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
33 is zijn netnummerKroontjesPen schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 10:40:
Die 33 kan voor Frankrijk zijn. Zelf heb ik een + voor het land nummer in m'n ZyXEL.
Dus +3185785xxxx
Een + werkt dus ook dan? Dan zal die 00 ook wel mogen, ik heb het als 3185785xxxx (ander nummer natuurlijk) staan.
[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 17-08-2009 10:46 ]
/▌
Kwam niet door het testen, had het er gewoon niet staan en aangezien ik kon bellen vond ik het prima. Zonder al teveel verwachtingen de 31 ervoor geplaatst en raad eens wat... Het werkt nu!!!!! Tnx man!Marzman schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 10:27:
Er staat geen 31 voor je telefoonnummer bij Voipbuster. Ik weet niet of dit door het testen komt, want bij je budgetphone account staat het wel. Ik heb het er ook voorstaan bij Voipbuster dus ik denk dat dit wel nodig is. Als je dat niet geprobeerd hebt kan dat het probleem zijn.
Wel met +31 ervoor, maar dat gebeurt omgekeert bij Budgetphone ook. Weet ook niet of dat uit te zetten is.
Ehm nou nee, liever niet. Heb de homescreen dan ook maar even weggekeilt.In je homescreen is trouwens je hele nummer zichtbaar, ik weet niet of je dit weet maar het kan zijn dat je liever niet je nummer online hebt staan
Zie hier:Wortelstok schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 09:44:Over die "eerste indruk": free is wel free als je naar gratis bestemmingen belt. Dus geen setup fee met freedays binnen nederland. (tenminste, zo werkt het bij 12voip en ik denk hier ook).
2009-08-16 14:25:03 from +31418xxxxxx to +3130xxxxxxx 00:00:00 € 0.039
Lekker!
Ik had deze anders van 12VOIPNapsju schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 13:55:
[...]
Zie hier:
2009-08-16 14:25:03 from +31418xxxxxx to +3130xxxxxxx 00:00:00 € 0.039
2009-08-09 13:19:27 +31527xxxxxxxxx 00:24:59 FREE!
Bij mij dus echt "free". Bij jou staat er trouwens from.... to .... Meestal zie je dit alleen in speciale gevallen. Heb je gewoon VOIP (via SIP of webclient) gebeld of met "phone to phone"?
Bij 12VOIP staat in de kleine lettertjes:
"All 12VoIP calls are subject to a 0.039 EURO connection fee. Connection fees only apply to calls made using 12VoIP Credit."
[ Voor 9% gewijzigd door Wortelstok op 17-08-2009 15:40 ]
Dat lijkt inderdaad alsof er gebeld is door twee nummers in te vullen in de applicatie of op de website. Dan heb je zelfs bij voipbuster een connection fee. Dat staat er ook bij "(Connection fee 5Ct.)"Wortelstok schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 15:30:
Bij mij dus echt "free". Bij jou staat er trouwens from.... to .... Meestal zie je dit alleen in speciale gevallen. Heb je gewoon VOIP (via SIP of webclient) gebeld of met "phone to phone"?
/▌
http://backsla.sh/betamax (dagelijks bijgewerkt - nog niet eerder in dit topic genoemd)
http://progx.ch/home-voip-prixbetamax-3-1-2.html (dagelijks bijgewerkt )
http://www.voipproducts.eu/betamax-rates/ (laatst bijgewerkt "21st of February 2007 at 16:00 GMT")
Veel succes ermee!
Ehh, niet genoemd??p_van_logchem schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:35:
http://backsla.sh/betamax (dagelijks bijgewerkt - nog niet eerder in dit topic genoemd)
zijn er suggesties?
heb de oranje coperjet modemAtRi schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 16:39:
Welk modem heb je nu? Als je een AVM hebt kun je neem ik aan in het modem zelf een voip-account erbij zetten. In de copperjet kan dat niet maar dan kun je inderdaad een ata gebruiken.
Is dat een 816 of een 1616? In een 1616 kun je wel Voipaccounts instellen (als Alice dat niet heeft dichtgetimmerd).
/▌
het is de copperjet 1616 en is naar mijn weten bijna volledig dichtgetimmerd door Alice, daarom wil ik een ATA erachter zetten om VOIP te kunnen bellen.Marzman schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 09:37:
[...]
Is dat een 816 of een 1616? In een 1616 kun je wel Voipaccounts instellen (als Alice dat niet heeft dichtgetimmerd).
Tiptel, Linksys Grandstream en nog een paar merken, keuze maken wordt lastig
Ligt er aan wat je er mee wilt doen. Het is al weer een paar jaar geleden dat ik een ata kocht dus ik weet weinig over de huidige modellen. Toen was de tiptel erg basic en kon je in de linksys (heette toen nog sipura) lekker veel instellen (dialplans kunnen handig zijn als je meerdere voipaanbieders er in wilt zetten).murata schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 10:33:
[...]
het is de copperjet 1616 en is naar mijn weten bijna volledig dichtgetimmerd door Alice, daarom wil ik een ATA erachter zetten om VOIP te kunnen bellen.
Tiptel, Linksys Grandstream en nog een paar merken, keuze maken wordt lastig
Voor gewoon bellen zonder dialplans (dus gewoon 10 cijfers intoetsen, ook in dezelfde woonplaats) zullen ze allemaal wel goed zijn tegenwoordig. Het nieuwe is er wel af
/▌
Verwijderd
Er is ook een mogelijkheid om eenmalig 1 euro te storten om dan het hele jaar door gratis te bellen?
Met vriendelijke groet,
Mark
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2009 12:48 ]
Wie weet controleren ze op ip-adres.
Verwijderd
Bedankt,
Mark
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:23:
Ik vraag mij af of meerdere mensen dit probleem met mij delen zodat het kenbaar voor mij is. Tot op heden sta ik nog niet voor de juiste oplossing.
Bedankt,
Mark
Daar heb je je antwoord.AtRi schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 13:08:
Misschien vinden ze dat je oneigenlijk gebruik maakt van de uitprobeer-periode.![]()
Wie weet controleren ze op ip-adres.
Wat denk je zelf? Ze zien gewoon dat je misbruik maakt van de uitprobeerperiode. Het is al heel goedkoop, maar niks is gratis natuurlijk. Je kan via je mobiel opwaarderen voor iets meer dan een euro en dan heb je een euro beltegoed. Je kan dan een week gratis bellen. Voor 10 euro kun je hardstikke lang bellen (als je veel belt kan je telefonisch opwaarderen met die 10 euro) en als je weinig belt dan duurt het ook heel lang voor die 10 euro op is a 1ct per minuut.Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 12:46:
Om naar vast te bellen maakte ik de afgelopen jaren altijd even een nieuw account aan zodra mijn 2 minuten bellen op waren. Nu doe ik dit ook, maar nu heb ik dan geen credits meer. Is er wat anders geworden de afgelopen tijd? Wat kan ik hier aan doen? Betekend dit dat nieuwe gebruikers niet meer tijdelijke gratis bellen kunnen?
Er is ook een mogelijkheid om eenmalig 1 euro te storten om dan het hele jaar door gratis te bellen?
Met vriendelijke groet,
Mark
/▌
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
Verwijderd
Er zijn ook clubs die een kant-en-klaar geconfigureerde ATA voor je leveren gekoppeld aan voipbuster clonen, zoals als voippletform en nugratisbellen. Misschien minder uitdagend, maar wel makkelijk. En zij leveren ook de support daarop!murata schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 15:34:
ben op zoek naar een Analogue Telephone Adapters (ATA's), kom meerdere merken en soorten tegen, wil het gebruiken in combinatie met Alice interent + telefonie.
zijn er suggesties?
Ik heb daar zelf goede ervaringen met de VoipFreeBox van nugratisbellen, zowel i.c.m. UPC als HetNet.
Geven ze daar support op? Dat lijkt me lastig als je er vanaf twee kanten (internetprovider en voipprovider) geen invloed op hebt.Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:05:
[...]
Er zijn ook clubs die een kant-en-klaar geconfigureerde ATA voor je leveren gekoppeld aan voipbuster clonen, zoals als xxx. Misschien minder uitdagend, maar wel makkelijk. En zij leveren ook de support daarop!
Ik heb daar zelf goede ervaringen met de VoipFreeBox.
[ Voor 16% gewijzigd door Marzman op 25-08-2009 11:18 ]
/▌
Verwijderd
Support op de ATA en de instellingen, deze kunnen per internetprovider en voipprovider weer anders zijn, zoals firewall-poorten, nr-herkenning en andere parameters.Marzman schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:10:
[...]
Geven ze daar support op? Dat lijkt me lastig als je er vanaf twee kanten (internetprovider en voipprovider) geen invloed op hebt.
Ik kan er mijn mening over geven, maar ik heb het gevoel dat je zelf van VoipFreeBox bentVerwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:19:
[...]
Support op de ATA en de instellingen, deze kunnen per internetprovider en voipprovider weer anders zijn, zoals firewall-poorten, nr-herkenning en andere parameters.
/▌
ze configureren een ATA box voor je en verkopen het aan je, ze maken gebruik vanMarzman schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:23:
[...]
Ik kan er mijn mening over geven, maar ik heb het gevoel dat je zelf van VoipFreeBox bent
ze vragen ook nog eens 20 euro voor een 085 nummer, zelf aanmelden en kopen kost 1 euro.
Met de VoipFreeBox® belt u via VoipCheap of PoivY (Nieuw).
# Om gebeld te kunnen worden kunt u een persoonlijk 085-nummer aanschaffen (€ 20,00).
ik heb er geen aandelen, maar als je even goed doorleest merk je dat ze veel interessante diensten hebben.
[ Voor 20% gewijzigd door Lulukai op 28-08-2009 14:59 ]
.
Verwijderd
mense wiie kan me ff helpe ik will namelijk credits kope met paybycall ik moet 1.30 betale ensz,
maar als ik dat betaald heb ensz kan ik dan een 0909nmmr belle?? ik wil namelijk rapidshare premium account krijgen en als ej die belt moet je meer dan 5min aan de lijn blijven duss sou dat kunne??
thx
Verwijderd
Het is een vreemdeling zeker, die verdwaald is zeker......
Je kunt vast in de stemming komen.... het is weer zo 5/6 december...
Dat hoor je toch op het bandje?Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 09:44:
mense wiie kan me ff helpe ik will namelijk credits kope met paybycall ik moet 1.30 betale ensz,
maar als ik dat betaald heb ensz kan ik dan een 0909nmmr belle?? ik wil namelijk rapidshare premium account krijgen en als ej die belt moet je meer dan 5min aan de lijn blijven duss sou dat kunne??
thx
Call me crazy, maar van jou geloof ik het dan weer welruyckske schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:58:
ik heb er geen aandelen, maar als je even goed doorleest merk je dat ze veel interessante diensten hebben.
[ Voor 21% gewijzigd door Marzman op 29-08-2009 10:37 ]
/▌
[...]
Dat hoor je toch op het bandje?
[...]
Inkopperje: als hij net zo goed luistert als hij kan schrijven, schiet het niet op.
(Men moet niet aankomen met Dyslexie want dan typ je het maar in Word en haalt er een spellingscontrole over, niet alles vangt dat af en zo beroerd kan het daarna niet zijn)
Ja dat zou kunnen. Maar wat heeft het krijgen van een Rapidshare account te maken met Voipbuster? Kijk even op de instructie site van Rapidshare en volgens mij kun je gewoon naar die betaalnummers bellen met Voipbuster (nooit echt geprobeerd). Alleen het bellen naar 112 e.d. werkt niet omdat internet bellen en de nieuwe nummers (085 en 088) niet regio gebonden is.
Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)
ik heb mijn telefoon van mijn vaste nummer aan gesloten op tel 1
en een telefoon aangesloten op tel 2 voor voipbuster.
als er gebeld wordt naar onze vastnummer dan gaat mijn telefoon van tel2 [voipbuster] ook over is dit normaal ? of heb ik één van mijn instellingen niet goed staan ?
Waarschijnlijk heb je Incoming Call apply to beide lijnen aangevinkt.pa3fap schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 20:49:
ik heb eeb zyxel modem en bel met telfort .
of heb ik één van mijn instellingen niet goed staan ?
bedankt, ik heb het veranderd het probleem is opgelostknakworst schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 21:13:
[...]
Waarschijnlijk heb je Incoming Call apply to beide lijnen aangevinkt.
Ik heb mijn modem (fritz) het meezenden uitgezet maar mijn nummer word nog steeds meegezonden.
Heeft iemand de oplossing?
Probeer eens in de Voipbuster (of een clone) software bij Bestand, Uw persoonlijk profiel, geen afzender aan te vinken en kijk dan eens wat hij doet.jan groen schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:15:
Ik heb een nummer gekocht maar nu wordt dat nummer standaard meegezonden en dat was mijn bedoeling niet...
Die zijn toch helemaal dichtgetimmerd? Ik kan in die van mij in ieder geval niet meer op configureer drukken bij de SIP providers.Krypt schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:42:
Wat je ook kunt doen is een goedkoop Speedtouch modem (716 of 780) op te kop tikken via marktplaats en deze omprogrameren als een ata. Meestal wat goedkoper dan een ata kopen.
Verwijderd
Is misschien een setting in de voipbuster software. Die gebruik ik zelf nooit dus weet het niet zeker. Maar wel fijn dat er weer inbound nummers beschikbaar zijn. Alleen wel jammer dat het nu 085-nummers zijn. Ik heb een jaar of 2 geleden nog een 010-nummer kunnen bemachtigen. Goed dat ook mijn ouders nu bereikbaar zijn op hun voipbuster-account.jan groen schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:15:
Ik heb een nummer gekocht maar nu wordt dat nummer standaard meegezonden en dat was mijn bedoeling niet...
Ik heb mijn modem (fritz) het meezenden uitgezet maar mijn nummer word nog steeds meegezonden.
Heeft iemand de oplossing?
Alleen als je er een van KPN, het Net hebt, anders kun je daar gewoon sip-gegevens in proppen.Vanx schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:47:
[...]
Die zijn toch helemaal dichtgetimmerd? Ik kan in die van mij in ieder geval niet meer op configureer drukken bij de SIP providers.
Degene die krypt bedoelt, van marktplaats dus, zijn toch bijna allemaal KPN/hetnet versies? In nederland is die originele speedtouch bijna niet te koop.Loekie schreef op maandag 07 september 2009 @ 15:22:
[...]
Alleen als je er een van KPN, het Net hebt, anders kun je daar gewoon sip-gegevens in proppen.
De meeste wel denk ik ja. Ik ken ook wel mensen die zelf een Speedtouch hebben aangeschaft en er zijn ook wel wat kleinere ISP"s (vergeleken met KPN) geweest die ze geleverd hebben.Vanx schreef op maandag 07 september 2009 @ 16:18:
[...]
Degene die krypt bedoelt, van marktplaats dus, zijn toch bijna allemaal KPN/hetnet versies? In nederland is die originele speedtouch bijna niet te koop.
/▌
Dit was de oplossing! Bedanktaart44 schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:38:
[...]
Probeer eens in de Voipbuster (of een clone) software bij Bestand, Uw persoonlijk profiel, geen afzender aan te vinken en kijk dan eens wat hij doet.
Verwijderd
Kun je die dingen niet op een of andere manier hard resetten? Of wellicht helpt een firmware update rechtstreeks van de fabrikant wel om alles weer open te zetten. Wat belachelijk trouwens dat een provider een dichtgetimmerde router stuurt. Mag hopen dat die dingen gratis zijn!Vanx schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:47:
Die zijn toch helemaal dichtgetimmerd? Ik kan in die van mij in ieder geval niet meer op configureer drukken bij de SIP providers.
Dat is me wel gelukt bij enkele xs4all branded speedtouch modems.Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 20:22:
[...]
Of wellicht helpt een firmware update rechtstreeks van de fabrikant wel om alles weer open te zetten.
Ik kreeg keurig 240 freedays.
Voipbuster heeft na het verlopen van de eerste 120 freedays de resterende 120 freedays afgeboekt.
Op het voipbuster forum lees ik dat Voipbuster alleen nog 120 freedays geeft bij opwaardering van tenminste € 10 ( ex btw en ex kosten ). Deze maatregel is met terugwerkende kracht ingevoerd !!
Onduidelijk is vanaf wanneer....
Voor degenen die (recentelijk?)met minder dan € 10 ineens opgewaardeerd hebben : Check je freedays !!
Bovenstaande heb ik ook al van minstens 3 mensen met Voipbuster gehoord.
Ja dat is het gare van Voipbuster. Het onduidelijk zijn en het dingen doorvoeren met terugwerkende kracht. Maar het blijft wel erg goedkoop en eigenlijk was het altijd al zo dat je vanaf 10 euro die Freedays krijgt. De resellers maakten er alleen misbruik/gebruik van dat dit bij hun niet zo was.appie39 schreef op zondag 13 september 2009 @ 15:25:
Ik heb een tijd geleden opgewaardeerd met 2 x €5.00 via een re-seller.
Ik kreeg keurig 240 freedays.
Voipbuster heeft na het verlopen van de eerste 120 freedays de resterende 120 freedays afgeboekt.
Op het voipbuster forum lees ik dat Voipbuster alleen nog 120 freedays geeft bij opwaardering van tenminste € 10 ( ex btw en ex kosten ). Deze maatregel is met terugwerkende kracht ingevoerd !!
Onduidelijk is vanaf wanneer....
Voor degenen die (recentelijk?)met minder dan € 10 ineens opgewaardeerd hebben : Check je freedays !!
Bovenstaande heb ik ook al van minstens 3 mensen met Voipbuster gehoord.
/▌
Verwijderd
Ik heb ook een voip in nummer gekocht, maar ik kan wel uitbellen, maar ze kunnen mij niet bellen.
Als voipbuster op de pc aan staat, lukt het wel om bijv. van mijn mobiel naar dit nr te bellen, hij gaat dan op de pc over, niet op de siemens.
Is er nog iets dat ik in de instellingen moet doen?
Je moet dus het programma op je pc afsluiten, dan bellen vanaf je Siemens modem/router zodat je weet dat hij ingelogt is en daarna kun je kijken of je jezelf kan bellen.
/▌
Verwijderd
Ook als de pc uit staat, kan niemand me bellen op mijn voip in nummer.
Wel kan ik naar buiten bellen.
Toch lijkt er ergens dus iets fout te zitten, maar wat?
Als ik bel met mijn gsm naar mijn voip nummer gaat hij op mijn mobiel gewoon over, alleen de siemens telefoon laat geen enkele reactie zien?
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2009 13:40 ]
Zit die siemens achter een nat-router of is die Siemens je verbinding met het internet? En weet je zeker dat de Siemens belt met hetzelfde account?Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 13:38:
Bedankt voor je snelle reactie.
Als ik bel met mijn gsm naar mijn voip nummer gaat hij op mijn mobiel gewoon over, alleen de siemens telefoon laat geen enkele reactie zien?
[edit]Ok "de siemens" is een telefoon, dat wist ik niet. Waarschijnlijk moet je dan de voippoorten forwarden naar het ip van de siemens in je router. Je kan ook een stunserver instellen, maar persoonlijk zou ik dat niet doen en gewoon nat instellen. Dat werkt beter namelijk.
[ Voor 18% gewijzigd door Marzman op 16-09-2009 13:48 ]
/▌
arg, kijk even in het S450 IP topicVerwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 13:38:
Bedankt voor je snelle reactie.
voor de telefooncentrale staat een ISA 2006 server die het internet regelt.
Nou heb ik een hele berg poorten naar buiten opengezet, maar weten jullie mischien de juiste range van poorten die ik daarvoor open moet zetten?
Als ik ze niet open zet heb ik geen geluid
Check dit en help mee!
/▌
en die porten kom ik nergens tegen in 3cx
Check dit en help mee!
Check dit en help mee!
Dan gebruik je waarschijnlijk of een stunserver of je zet zelf het gesprek op ipv dat je gebeld wordt.woekele schreef op maandag 21 september 2009 @ 00:41:
Voor het gebruiken van mijn IP-phone (ingelogd op 2 verschillende sip accounts) hoef ik trouwens welgeteld 0 poorten te forwarden. Dit is zowel bij mij thuis (Draytek Vigor) en bij mijn ouders thuis (Siemens Experia Box) het geval. Ik kan perfect bellen en gebeld worden.
Maar hij heeft het niet over nat, dat dacht ik eerst ook
[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 21-09-2009 12:36 ]
/▌
Maar ik gebruik geen stun en ik kan ook gewoon gebeld worden. Zit wel achter NAT.
Zal aan je modem liggen, die doet dan iets als SIP-ALG(de syxel van telfort bijv.) of laat automatisch poorten openene via UPNP...woekele schreef op maandag 21 september 2009 @ 13:07:
Oh, okay, gaat dus ergens anders over.
Maar ik gebruik geen stun en ik kan ook gewoon gebeld worden. Zit wel achter NAT.
Vaak is het probleem dat de rinkel wel doorkomt, maar de gespreksgegevens niet...
Gebeld worden werkt inmiddels weer, smsen nog niet...
[ Voor 13% gewijzigd door Josh op 21-09-2009 18:23 ]
Verwijderd
Ik had een stunserver ingesteld en toen deed ie het 1 dagje,... en nu gaat hij weer niet over.
By proxy server en registrar server staat 5060
Wat moet ik verder doen om het werkend te krijgen?
Verwijderd
SMS'en doet het bij mij gewoon (via de website van poivY).Josh schreef op maandag 21 september 2009 @ 15:05:
Ik heb nu al een paar dagen dat SMSen niet meer lukt (niet eens via de officiele website). Bovendien kunnen mensen mij niet meer bereiken op mijn nummer maar ik kan hen nog wel ermee bellen. Ondervinden jullie dit ook?
edit:
Gebeld worden werkt inmiddels weer, smsen nog niet...
Heb je op je router het forwarden van die poorten ook al gedaan? Dat moet werken en dan heb je geen stunserver nodig.Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 19:10:
Ik zit nu in de webinterface. Het lukt niet om te bellen naar mijn siemens tel. s450.
Ik had een stunserver ingesteld en toen deed ie het 1 dagje,... en nu gaat hij weer niet over.
/▌
Vraagje, wat voor modem heb je en bel je ook via dat modem? Bijvoorbeeld bellen van telfort oid?Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 19:10:
Ik zit nu in de webinterface. Het lukt niet om te bellen naar mijn siemens tel. s450.
In principe werkt het overgaan van het toestel altijd als je 5060 forward, maar soms is zelfs dat niet nodig. Maar zelfs dat lukt niet blijkbaar.
/▌
/▌
Ja, misschien wordt het een probleem als iemand direct op m'n ip belt (gebeurt weinig, dus kan ik niet zeggen), maar als ze gewoon mijn budgetphone.nl-nummer bellen, werkt het gewoon.
Ik wil hiermee niet zeggen dat NAT geen probleem kán zijn, maar wel dat het dus niet perse hoeft.
/▌
- Werkt het bellen vanaf een ander voipbuster of betamax-account wel?
- Hoe wordt getest of telefonie werkt, vanaf mobiel, voip vaste net oid?
- Het programma van voipbuster kan wel met voipnummer gebeld worden, test je binnen 5 a 10 minuten de s450 IP?
Poort 5060 staat open voor 192.168.1.13 maar de logs blijven zich vullen terwijl mijn telefoon het gewoon goed doet.
Iemand?
/▌
Verwijderd
Mijn router is een KPN experia box, en heb geen idee hoe ik die poorten moet forwarden.
Als iemand mij daarbij kan helpen, heel graag!
Werkt het bellen vanaf een ander voipbuster of betamax-account wel? Ik kan wel bellen uit, maar als iemand belt naar mijn tel nr van Voipbuster lukt het niet op de s450 ip siemens, als ik de pc heb aan staan, en er belt iemand gaat wel de telefoon in voipbuster over
- Hoe wordt getest of telefonie werkt, vanaf mobiel, voip vaste net oid? met siemens s450 ip
- Het programma van voipbuster kan wel met voipnummer gebeld worden, test je binnen 5 a 10 minuten de s450 IP?
Werkt lekker. Indonesië mobiel kost wel 0,5 cent per minuut ex btw....
Lekker!
Indonesia (Landline) 0.020 0.023
Indonesia (Mobile) SuperDeal!** 0.015 0.017
/▌
Indonesia (Mobile) SuperDeal!** 0.015 0.017
Rynga:
Indonesia (Mobile) 0.005 0.006
Dus....
Lekker!
/▌