Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 8 - klustijd! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.295 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch blijf ik erbij dat ze dat hele Xenon moeten verbieden, óf veel strenger moeten controleren op afstelling.
Persoonlijk vind ik maar 1 op de 10 xenon-bakken niet verblinden, vind het meestal erg vervelend licht om in te kijken :/
En de tip om er niet in te kijken maar erlangs is gewoon gekunsteld, het is een soort licht dat extra veel aandacht trekt, en daardoor zijn xenon-auto's wel zichtbaar ja, maar verder zie je geen f*ck meer. Ook vind ik de afstand tot een xenon-bak minder goed in te schatten , lijkt me op de motor niet een gewenst effect :X

Vind het wel klasse van je dat je samen met je moeder gaat testen of het verblind _/-\o_
Dus jouw motor zal idd niet verblinden, dat geloof ik wel.. maar de meeste vind ik echt mega irritant.
Heb trouwens ook het idee dat steeds meer mensen met verkeerd afgestelde gewone lichten rondrijden of met groot licht :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:30

DinX

Motormuis

Mja, als ik hard ga optrekken of ergens af sla gaat het wel nog wat omhoog schijnen.

Maar ik heb m'n lichten een pak lager moeten zetten dan ze ervoor stonden.
Halverwege de rit (gingen m'n pa halen op z'n werk) heb ik hem dan even aan de kant gezet op straat, en een meter of 20 verderop op de andere weghelft gaan kijken (op m'n hurken). Dat verblindde niet noemenswaardig.

Je ziet het zelf al vrij goed ook. Als je in het donker de hoofdsteunen van je voorligger (die op een degelijke afstand rijdt) verlicht staan ze gewoon te hoog. Dus een paar keer optrekken met iemand voor je, en zorgen dat je lichten er niet binnen schijnen. Natuurlijk hangt het ook nog van het type af. Je moet natuurlijk niet bij een 4x4 gaan testen :p

Ik heb ook het beetje strooilicht vanboven gekozen als referentie en niet de bundel zelf.

Maar er zijn dus inderdaad ook motards die bewust hun lichten te hoog afstellen. Door de file zie ik ze vaak. Is het net alsof ze met groot licht aan het rijden zijn constant. Dat vind ik zelf rete-irritant als ik er zo 1 achter me zie aankomen.

Auto's ook meer en meer trouwens. Had er in de week nog 1 achter me die m'n hele plafond van de wagen verlichtte, terwijl hij maar 5-10 meter achter me stond in de file. JE moet niet vragen hoe dat is als je er 100 meter en meer voor rijdt of tegemoet komt :{

In m'n koffer heb ik ook een doekje zitten waarmee ik m'n koplampen kan afvegen voor ik ergens vertrek. Zo kan je ook al geen strooilicht krijgen door vuile koplampen. Je hebt geen sproei-installatie op de motor, dus dan zo maar :)

[ Voor 12% gewijzigd door DinX op 10-02-2007 20:21 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ok, maar dit klinkt dus gewoon prima :>
Maar ik zou graag hebben dat er wat meer aandacht komt voor de afstelling van lichten. Dus gewoon harder en vaker optreden tegen verblinders (groot + mist en dat soort geintjes) en voorlichting ofzo.

Maandag lekker met de nieuw gespoten spulletjes naar mn motortje en dan de rest loshalen om te spuiten, heb er echt zin in om het beestje weer mooi te maken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Mja, lijkt inderdaad alsof er niks aan gedaan wordt door de politie. Bij wagens ouder dan 4 jaar kunnen ze het op de keuring zien (al kunnen ze er dan snel even terug normale lampen insteken, niet zoveel werk en al helemaal niet in een koekblik).

1 "zwaantje" op de pechtstrook die tegemoetkomend verkeer bekijkt, een andere een stukje verder om ze eruit te pikken.

Weet ook niet of er echt iets tegen is in het verkeersreglement. Qua keuring kan hij affgekeurd worden, maar of je ook beboet kan worden op de weg ? Ik denk dat m'n enkel onderscheid maakt tussen groot / normaal licht. Dus een boete bij gebruik van fgroot licht wanneer dat niet nodig is enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Van het weekend hadguards gescoord voor £3.99 :)
ze moesten wel een beetje gemod worden, maar uiteindelijk passen ze :D

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_2705.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_2706.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_2708.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_2709.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_2710.jpg

Het was wel veel meer aanpassen dan ik eerst dacht, en ik zetten een paar keer per ongelijk de handvatverwarming aan, dus toen ik wou starten en hij starte niet dacht ik dat ik de accu leeg had (was al eens eerder gebeurt)...
Dus ik proberen aan te duwen.. maar niks hielp, zelfs niet toen MrsT hielp...
Dus toen accu er maar uitgehaald en in oplader gezet.. ga ff zitten kopje thee te drinken en bedenk me....nah ik zal toch niet zo suf zijn... ja hoor, ik had de kill switch per ongelijk om gezet |:(

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

ToolkiT schreef op maandag 12 februari 2007 @ 16:21:
Van het weekend hadguards gescoord voor £3.99 :)
ze moesten wel een beetje gemod worden, maar uiteindelijk passen ze :D

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Het was wel veel meer aanpassen dan ik eerst dacht, en ik zetten een paar keer per ongelijk de handvatverwarming aan, dus toen ik wou starten en hij starte niet dacht ik dat ik de accu leeg had (was al eens eerder gebeurt)...
Dus ik proberen aan te duwen.. maar niks hielp, zelfs niet toen MrsT hielp...
Dus toen accu er maar uitgehaald en in oplader gezet.. ga ff zitten kopje thee te drinken en bedenk me....nah ik zal toch niet zo suf zijn... ja hoor, ik had de kill switch per ongelijk om gezet |:(
heb je een foto van het geheeL?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

van dale vind geen van beide.. ik tik altijd met ij maar misschien is het wel met u geen idee eigenlijk (of is dat ook eigenluk?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

M3rcury schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 01:22:
[...]

heb je een foto van het geheeL?
ja, maar daar zie je weinig op ivm donken in combi met miezer regen :( :

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_2707.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Zo, nu al 2 keer gereden naar m'n werk met de xenon verlichting.

Ik moet zeggen dat het enorm goed meevalt. Het valt gewoon op dat ze je veel sneller zien.
Vooral deze morgen. De ene na de andere ging meteen aan de kant toen ze me zagen in de file.
Zelfs zonder file heb ik de indruk dat m'n sneller van het linker naar het rechter gaat om me voorbij te laten.

Misschien door die aan-de-kant-ik-moet-door-factor die xenon wel durft uit te stralen.
Gisteren bijvoorbeeld, een audi voor me tegen 140 op het linker ofzo, die gewoon meteen naar het rechter ging (terwijl het daar zelf vrij druk was) om me door te laten.

Dat waren 2 ritten in de gietende regen. Daar lijkt het zelfs alsof je nog harder opvalt. Je hele bundel licht is namelijk zichtbaar in die "spray" van de wagens tot een meter voor je. Gewoon 1 wolk met licht voor je :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DinX schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 10:09:
Zo, nu al 2 keer gereden naar m'n werk met de xenon verlichting.

Ik moet zeggen dat het enorm goed meevalt. Het valt gewoon op dat ze je veel sneller zien.
Vooral deze morgen. De ene na de andere ging meteen aan de kant toen ze me zagen in de file.
Zelfs zonder file heb ik de indruk dat m'n sneller van het linker naar het rechter gaat om me voorbij te laten.

Misschien door die aan-de-kant-ik-moet-door-factor die xenon wel durft uit te stralen.
Gisteren bijvoorbeeld, een audi voor me tegen 140 op het linker ofzo, die gewoon meteen naar het rechter ging (terwijl het daar zelf vrij druk was) om me door te laten.

Dat waren 2 ritten in de gietende regen. Daar lijkt het zelfs alsof je nog harder opvalt. Je hele bundel licht is namelijk zichtbaar in die "spray" van de wagens tot een meter voor je. Gewoon 1 wolk met licht voor je :9
audi aso :+

Maar het werkt dus echt? toch maar eens kijken wat zo'n xenon setje voor 1 lamp kost :P

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Mja, het kan ook tussen de oren zitten. en vandaag was de file al wat gesplitst omdat er in de verte voor me een ambulance tussendoor reed (heb ik veel op mijn route, 1 van de grootste ziekenhuizen van het land is hier vlakbij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Laatst online: 20-08 13:09
Heeft het niet ook met je motor te maken? Zo'n FJR + dat soort licht, misschien wel politie of dergelijk. Zo zou ik denken in ieder geval. In iedere tourbuffel die donker gekleurd is zie ik een potentiële motordiender :) . Nix mis mee, maar het helpt wel denk ik ;) .

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Ook weer waar :p
Hier in België rijdt de politie zelfs FJR :p

En als het hobbelt kan het misschien lijken alsof dat blauwige in die xenon een blauwe knipperlamp is. Geen idee eigenlijk :)

Net trouwens voor het eerst op wat wegen gereden waar het wat duisterder was. Niet normaal hoeveel licht :D Rij je 15 meter achter de wagen voor je, is de hele straat ónder die auto gewoon verlicht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DinX schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 20:32:
Ook weer waar :p
Hier in België rijdt de politie zelfs FJR :p

En als het hobbelt kan het misschien lijken alsof dat blauwige in die xenon een blauwe knipperlamp is. Geen idee eigenlijk :)

Net trouwens voor het eerst op wat wegen gereden waar het wat duisterder was. Niet normaal hoeveel licht :D Rij je 15 meter achter de wagen voor je, is de hele straat ónder die auto gewoon verlicht :D
hier in nl rijden sommige korpsen ook met FJR'etjes :9 Maar veelal met Pannetjes :P

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 15:49
man o man o man :D

wat heb ik met een plezier dit topic doorgelezen :>
ik ben ATM motorloos, heck, moet me auto rijbewijs nog halen

maar zodra ik die heb, ga ik door voor de motor
eerste motor ervaring door me oom (achterop) die heeft me pa aangestoken
(honda pan european) en die 2 hebben mij weer aangestoken

ik rijd nu een yamaha tzr, dus mocht iemand mij een keertje tegenkomen
ga vooral door met dat 'hand opsteken'

doe ik ook altijd terug :9

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Remond_FRL schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 21:59:
man o man o man :D

wat heb ik met een plezier dit topic doorgelezen :>
ik ben ATM motorloos, heck, moet me auto rijbewijs nog halen

maar zodra ik die heb, ga ik door voor de motor
eerste motor ervaring door me oom (achterop) die heeft me pa aangestoken
(honda pan european) en die 2 hebben mij weer aangestoken

ik rijd nu een yamaha tzr, dus mocht iemand mij een keertje tegenkomen
ga vooral door met dat 'hand opsteken'

doe ik ook altijd terug :9
bekijkt profiel, geen woonplaats, dus het is een brommer :+

dus ik steek mijn hand niet op ;) :P

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remond_FRL
:o

ik woon in Luxwoude, nabij Heerenveen

edit:
profiel gewijzigd :>

[ Voor 27% gewijzigd door Remond_FRL op 13-02-2007 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M3rcury schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 23:01:
[...]

bekijkt profiel, geen woonplaats, dus het is een brommer :+

dus ik steek mijn hand niet op ;) :P
Zegt iemand met een tweetakt >:)

edit: yamaha tzr gegoogled.
Mag dan wel een brommer zijn, maar het is iig geen scooter of automaatje :)
Kan je toch al aardig wat beheersing op oefenen en gaat je veel motorlessen schelen voor je avb.

Over dat hand opsteken (aka motorgroet): officieel 'mag' dat niet naar brommers, maar kan me voorstellen dat sommige motorrijders jouw brommer inschatten als motor. Zegt waarschijnlijk ook wel al iets over jouw rijgedrag. En dat bedoel ik dan positief; de meeste brommerrijders (en vooral scooteraars) herken je meteen aan hun positie op de weg en de enorm korte volgafstand op auto's.
Er werd vroegah ook wel naar mij gezwaaid op mn honda mtx-sh 8) (<- voorbeeldfoto)
Vaak zag je ze dan omkijken als ze langsreden 'kut, dat was een brommer' (geen geel plaatje):D

Echt heel stom trouwens.. vroegah (had hem 5 jaar terug ofzo) vond ik die mtx dus echt mega-stoer (was voor en achter opgehoofd etc etc). Zag laatst zo'n ding bij Station Delft staan en toen moest ik toch een beetje grinniken... is toch wel heel licht allemaal :D

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2007 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 23:21:
[...]

Zegt iemand met een tweetakt >:)
KLopt, ik moetook altijd als eerste zwaaien (tenzei op een provinciale weg)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:32

4x2

lộn xộn quá

Er werd vroegah ook wel naar mij gezwaaid op mn honda mtx-sh 8) (<- voorbeeldfoto)
Vaak zag je ze dan omkijken als ze langsreden 'kut, dat was een brommer' (geen geel plaatje):D

Echt heel stom trouwens.. vroegah (had hem 5 jaar terug ofzo) vond ik die mtx dus echt mega-stoer (was voor en achter opgehoofd etc etc). Zag laatst zo'n ding bij Station Delft staan en toen moest ik toch een beetje grinniken... is toch wel heel licht allemaal :D
Niks tegen SH'tjes, maar je moet ze niet ophogen, want daar gaan ze echt niet beter om rijden :P
Heb dr ook 1tje gehad en had m achteraf niet weg moeten doen, ding reed echt geweldig, lag een MBX80 blokje in de schuur om dr onder te hangen.
Maja, heb m toen vervangen door een NSR wat ook erg prettig reed .
En waar ik zat mee begroet werd, want na een vrij onzachte aanraking met het asfalt heb ik toen een leren pak gekocht en reed ik daar maar mee, zag dr wat raar uit, maar ach, met 110-120 in gewone kleren over het asfalt schuiven vond ik geen mooi idee.

Daarna nog een TSX gehad waarmee ik de grootste lol heb gehad, vooral omdat het ding niet kapot wilde, wat je dr ook mee uitvrat (koppeling deed het sowieso al niet, best leuk hoe je daar mee om leert te gaan na een tijdje :P)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remond_FRL
[...]
edit: yamaha tzr gegoogled.
Mag dan wel een brommer zijn, maar het is iig geen scooter of automaatje :)
Kan je toch al aardig wat beheersing op oefenen en gaat je veel motorlessen schelen voor je avb.

Over dat hand opsteken (aka motorgroet): officieel 'mag' dat niet naar brommers, maar kan me voorstellen dat sommige motorrijders jouw brommer inschatten als motor. Zegt waarschijnlijk ook wel al iets over jouw rijgedrag. En dat bedoel ik dan positief; de meeste brommerrijders (en vooral scooteraars) herken je meteen aan hun positie op de weg en de enorm korte volgafstand op auto's.
maja, wat denk je dan? dat ik zo'n scootah-slut was?

TZR rocks....voor iemand die nog niet op motor mag in ieder geval :D
en rijgedrag, het zijn eerder de auto's die me afsnijden die voor irritatie zorgen dan dat ik dat doe :(
ook al een hele, hele slechte ervaring met steentjes op de weg, dus je zou kunnen zeggen dat ik wel eens te voorzichtig doe

edit: --> http://www.vrelegume.co.yu/slike/114/moto_testovi/m.jpg
dat model heb ik, zelfde kleuren _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Remond_FRL op 14-02-2007 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4x2 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 01:40:
[...]

Niks tegen SH'tjes, maar je moet ze niet ophogen, want daar gaan ze echt niet beter om rijden :P
Klopt... maar het is wel extra stoer natuurlijk :P
Kon net met mn tenen aan de grond aan beide kanten (ben 1.82).
Echt veel lol gehad met dat ding, kon je echt mee raggen (trappen op en af en dat soort ongein).

Valentijn... geen kaartje van mn meissie ("jij stuurde nooit!" terwijl ik nu dus wél gestuurd heb :D ) maar wel mooie doos van louis.de met momentsleutel, digitale luchtdrukmeter, ontluchtingsventiel en helmmuts :) Magnetisch olieaftapschroefje (galgje!) is vreemd genoeg van factuur en uit doos verdwenen?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2007 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:59
Ik wil zo snel mogelijk beginnen met lessen maar aangezien ik eerste even 2 weken op studiereis moet en daarna verhuizen duurt het nog even. Dus ik ben nu maar alle info over motorrijles aan het opzuigen :)
Ik vroeg mij af hoe het zat met het kijken bij het examen AVD, bij een auto-examen moet je echt overdreven over je schouder kijken etc, is dat op de moto ook? Zo niet, hoe weet de examinator dan of je goed kijkt?
En weet er iemand nog een goede rijschool in Enschede of omgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Met de motor is dat niks anders, kijken zodat je nek dr bijna afpleurt :p
Soms plakken instructeurs zelfs een stickertje achterop de helm dat duidelijker te zien is dat je je hoofd draait.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DRAFTER86 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:07:
Ik wil zo snel mogelijk beginnen met lessen maar aangezien ik eerste even 2 weken op studiereis moet en daarna verhuizen duurt het nog even. Dus ik ben nu maar alle info over motorrijles aan het opzuigen :)
Ik vroeg mij af hoe het zat met het kijken bij het examen AVD, bij een auto-examen moet je echt overdreven over je schouder kijken etc, is dat op de moto ook? Zo niet, hoe weet de examinator dan of je goed kijkt?
ja, maar kijken op de motor is anders, je moet echt gekeken hebben VOORDAT je een bocht in gaat, met de auto kan je in de bocht nog even controleren, maar op de motor moet je de hele bocht doorkijken.

Dr zijn een paar punten waar ze anders op letten als bij een auto qua kijkgedrag. maar je instructeur zal dat wel gewoon vertellen neem ik aan

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRAFTER86 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:07:
Ja, kijken is met een motor natuurlijk nog belangrijker dan in een veilig koekblik, dus daar letten ze zeer streng op. Viel mij trouwens op hoe goed mijn instructeur (op een motor achter mij) kon zien wat ik zoal wél zag en wat niet... echt knap _/-\o_
Overdreven? Denk ik niet.. ben erg blij dat mij duidelijk is gemaakt hoe belangrijk het is in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 17:34:
[...]

Ja, kijken is met een motor natuurlijk nog belangrijker dan in een veilig koekblik, dus daar letten ze zeer streng op. Viel mij trouwens op hoe goed mijn instructeur (op een motor achter mij) kon zien wat ik zoal wél zag en wat niet... echt knap _/-\o_
Overdreven? Denk ik niet.. ben erg blij dat mij duidelijk is gemaakt hoe belangrijk het is in ieder geval :)
Ik ervaar hetzelfde met mijn instructeur. Ben echt onder de indruk van zijn manier van lesgeven. Daar kan menig autoinstructeur in ieder geval een puntje aan zuigen!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ja goede rijinstructeurs zijn vak apart :) Mijne was echt een lapzwans en arrogante bal gehakt 1e klas.

Heb maar weer wat geks gedaan , mezelf maar even beloond voor 70u werken vorige week , goed excuus toch >:)

Zwevend en dergeljike.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/gixk5/pvmschijven.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Capo op 15-02-2007 10:37 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-06 11:56
Mooie schijven :)

Zat alweer 5dagen zonder motor, dus heb er gister weer 1 gekocht. Moet hem nog ophalen, zal wel foto plaatsen als ik hem heb.

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
wat heb je gekocht ?

ja fijne schijfjes, goed over kunnen nemen van Wicked :)

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 11:40
Ik zag vanmorgen zo'n TZR rijden. Kan me niet voorstellen dat er een motorrijder is die dat ding verwart met een echte motor. Een uitlaatje zo dik als mijn duim en een snelheid die een beetje goede fietser nog voorbij komt met optrekken.

En dan ook dat geluid. Je hoort hem hoog de toeren in gaan, schakelen, weer hoog de toeren in, weer schakelen en nog steeds is hij het kruispunt niet over ;)

Maar ik geloof wel dat als je zo'n dingetje een beetje goed opfokt het best een leuk brommertje kan worden :)

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Vraagje: De voorband die nu op mijn VX800 ligt is al erg oud denk ik.
Die lag er op toen ik 'm kocht zowat een halfjaar geleden, en toen had die motor al lang stilgestaan.
De groeven zijn nog diep genoeg, maar ik keek daarnet eens naar mijn voorband en het rubber is in die groeven overal vol kleine barstjes (maar enkel in de groeven). Typisch teken van oud rubber dacht ik.
In ieder geval, de groeven zijn nog diep genoeg en ik kan nog met piepende banden stoppen bij een noodstop... Moet ik me hier zorgen over maken? Nieuw bandje?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:05

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

De band is wat droog. Meer niet. Kan niet heel veel kwaad.

Kom je onder de 3mm qua profiel zet er dan een verse op.

Wise enough to play the fool

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 18:14
Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 17:34:
[...]

Als je op je AVD maar niet over je schouders kijkt, maar naar de dooie hoek is er geen probleem.

Eerste keer AVD reed ik gewoon goed, alleen keek ik 'te overdreven' en kennelijk ook over mijn schouders, waardoor ik zakte.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

DieterVDW schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 13:55:
Vraagje: De voorband die nu op mijn VX800 ligt is al erg oud denk ik.
Die lag er op toen ik 'm kocht zowat een halfjaar geleden, en toen had die motor al lang stilgestaan.
De groeven zijn nog diep genoeg, maar ik keek daarnet eens naar mijn voorband en het rubber is in die groeven overal vol kleine barstjes (maar enkel in de groeven). Typisch teken van oud rubber dacht ik.
In ieder geval, de groeven zijn nog diep genoeg en ik kan nog met piepende banden stoppen bij een noodstop... Moet ik me hier zorgen over maken? Nieuw bandje?
Met piepende banden stoppen zegt niks.
Maarre, hele simpele:
Rijd je in de regen en ben je gehecht aan je eigen lijf en je motor ?
Vervangen dan, in de regen doet zo'n droog onding helemaal niks meer.

leeg

• teacher

teacher

Dysgaf!

Speaking of...

Vandaag nieuwe vloeistofjes én nieuwe bandjes voor de BMW gehaald...
320 euro... SNIK!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

NewbieNeo schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 15:28:
[...]

Als je op je AVD maar niet over je schouders kijkt, maar naar de dooie hoek is er geen probleem.

Eerste keer AVD reed ik gewoon goed, alleen keek ik 'te overdreven' en kennelijk ook over mijn schouders, waardoor ik zakte.
Hee han.. nog gereden vandaag.. was lekker weer :P

Rsje is bijna weer klaar, dus we kunnen zometeen weer knallen.

Wie gaan er trouwens allemaal naar de motorbeurs toe? Ik ben er elke dag op de stand van motoport wateringen! Ik ben redelijk lang en heb lang blond haar ;)

No signature required.

• DinX

DinX

Motormuis

teacher schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 18:58:
Speaking of...

Vandaag nieuwe vloeistofjes én nieuwe bandjes voor de BMW gehaald...
320 euro... SNIK!
€320 voor 2 banden en olie ? Dat is nog goedkoop :p

* DinX heeft z'n 3-maandelijkse rekening van €215 aan verzekering weer klaarliggen :{

[ Voor 13% gewijzigd door DinX op 15-02-2007 20:13 ]

• teacher

teacher

Dysgaf!

DinX schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 20:12:
[...]

€320 voor 2 banden en olie ? Dat is nog goedkoop :p

* DinX heeft z'n 3-maandelijkse rekening van €215 aan verzekering weer klaarliggen :{
tja.. ik heb ze hier alledrie verzekerd voor ehh.. 87 euro per jaar. :+

• DinX

DinX

Motormuis

teacher schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 21:19:
[...]

tja.. ik heb ze hier alledrie verzekerd voor ehh.. 87 euro per jaar. :+
Die van m'n auto was er ook bij. €118 voor 3 maanden

;(

[ Voor 12% gewijzigd door DinX op 15-02-2007 21:25 ]

• DieterVDW
Ik zou mij wel eens willen abonneren op een motormagazine.
Motor magazine (www.motor-magazine.nl) lijkt me wel een goed blad.
Zijn er nog alternatieven? Belgische eventueel?

• DinX

DinX

Motormuis

http://www.motoren-toerisme.be/ las ik vroeger al eens. Wel al een tijdje niet meer gekocht, wordt weer eens tijd.
Is een magazine dat het niet enkel van foto'tjes moet hebben enzo. Veel artikels over tourritten, reizen, allerhande nieuwe motoren en techniek,...

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

M3rcury schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 20:11:
Wie gaan er trouwens allemaal naar de motorbeurs toe? Ik ben er elke dag op de stand van motoport wateringen! Ik ben redelijk lang en heb lang blond haar ;)
Ik ben er zondag ws, misschien eens kijken voor een nieuwe helm, de huidige is me te gaar...

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He wat een baggerzooi...

Ik dacht "Gezien het weer morgen, vanavond mn motor weer in elkaar frotten".

Goed, ik dus naar de garage bij mn moeder (heenweg al vertraging, danku NS).
Alle onderdelen weer netjes gemaakt, vers in het vet (nee, niet de remblokjes) en nieuw gespoten spul allemaal weer in elkaar en op de motor.
Achterremvloeistofreservoir (galgje?) geleegd en gevuld, boel ontlucht, ff testen: rem werkt.
Alles ging perfect.
Ok, enige wat ik nog hoefde te doen om daarna weer eens lekker op te stappen en een rondje te genieten van de gereviseerde remmetjes en het rijden sowieso, was de voorrem voorzien van olie en ontluchten.

Krijg ik godverdegodver*&^% dat dekseltje niet van mn reservoir :/
Harder draaien dan... niks
Kruipolie.. ff wachten
Nog harder .. Hele schroefkoppen aan gort (kruiskopjes die nu rond zijn).

Dan maar weer naar Delft met OV, trein op 5 sec missen, trein n den haag vertraging, overstap ruk want stoptrein rijdt niet, weer latere trein en ook die vertraging... 8)7 Danku NS
Echt een TOP-avond dus.

Iemand nog tips over die boutjes?
Kan ze uitboren, maar het dekseltje is niet zo dik en ik weer niet zeker of ik daarna nog voldoende kan vastpakken met mn griptang om het restant eruit te draaien.
Dacht ook aan optie om bovenop het kopje een moertje (m4 ofzo) te laten lassen door bijv een autobedrijf ofzo, kan je ze daaraan losdraaien, iemand wel eens geprobeerd? Of een andere/betere tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Uitboren met een 4 of 5mm boortje ('t is maar dat die kop dr af is, in de meeste gevallen krijg je het restant dr vrij makkelijk uit met een griptang) en daarna gewoon een paar inbusboutjes halen bij de gamma oid die je een beetje op maat maakt.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4x2 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 00:33:
Uitboren met een 4 of 5mm boortje ('t is maar dat die kop dr af is, in de meeste gevallen krijg je het restant dr vrij makkelijk uit met een griptang) en daarna gewoon een paar inbusboutjes halen bij de gamma oid die je een beetje op maat maakt.
Ja, maar ik vrees dus een beetje voor dat 'restant'.
Het dekseltje is (gokje) 4mm dik. De kop heeft een diameter van (gokje) 6mm. Als deze kuiskop een hoek van 45 graden maakt houd ik dan slechts 4-(6/2) = 1mm restant over dat uitsteekt.
Ik krijg daar mn griptang niet goed op vrees ik.

Lees ook wel 'slagschroevendraaier'. Werkt dat ook op een uitgelubberde kruiskop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Nee. Pak een dopper/centerpons . Plaats deze op de rand van de kop van de schoef (uit het midden en onder een hoek van 45 graden) en begin maar te tikken met een hamer zodat de kop linksom draait. Boutje is toch al naar de klote dus hoef je niet naar de beschadiging van de dopper/centerpons te kijken.

[ Voor 92% gewijzigd door Chevy454 op 16-02-2007 01:13 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 01:09:
Nee. Pak een dopper/centerpons . Plaats deze op de rand van de kop van de schoef (uit het midden en onder een hoek van 45 graden) en begin maar te tikken op de kop zodat de kop linksom draait.
Hij is dus verzonken he?
Of bedoel je bovenop de kop? Dan glijdt hij weg..
Had al eens gehoord van dit "uitdrijven" maar mij lukt het niet, of moet je dan eerst een putje boren zodat je grip hebt ofzo?
Slagschroevendraaier lijkt me ook niet ideaal trouwens... zodirect sla ik mn hele reservoir eraf :X

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2007 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:04
Gewoon uitboren, en anders met een linkse tap het restant verwijderen.

Op Motor Forum is er wel eens een heel topic aan gewijd.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 01:13:
[...]

Hij is dus verzonken he?
Of bedoel je bovenop de kop? Dan glijdt hij weg..
Had al eens gehoord van dit "uitdrijven" maar mij lukt het niet, of moet je dan eerst een putje boren zodat je grip hebt ofzo?
Slagschroevendraaier lijkt me ook niet ideaal trouwens... zodirect sla ik mn hele reservoir eraf :X
Ik zal wel even aan mijn broertje vragen wat ie er mee gedaan heeft. Hij had het namelijk ook op zijn (niet lachen) scooter :P

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

* DinX volgt Grolsch. Met een klein boortje erin en dan met een linkse tap erin.

Jammer genoeg zijn die linkse tappen vrij kostelijk (en dan zeker het onderdeeltje om volledig nieuwe draad te tappen) om 1 x te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 01:06:
[...]

Ja, maar ik vrees dus een beetje voor dat 'restant'.
Het dekseltje is (gokje) 4mm dik. De kop heeft een diameter van (gokje) 6mm. Als deze kuiskop een hoek van 45 graden maakt houd ik dan slechts 4-(6/2) = 1mm restant over dat uitsteekt.
Ik krijg daar mn griptang niet goed op vrees ik.

Lees ook wel 'slagschroevendraaier'. Werkt dat ook op een uitgelubberde kruiskop?
Restant gaat dr in 99 vd 100 gevallen zonder moeite uit (meestal zelfs met je vingers) omdat de spanning dr dan af is. Bovendien is dat niet zo heel klein als je denkt, je hebt dr vaak best wat grip op met een griptang.
Ik heb die dingen al VAAK uit moeten boren :P

Tip van chevy werkt idd ook prima, je pakt een centerpons (1 met een scherpe, redelijk dunne punt als het kan), zet m onder een hoek op het boutje (gewoon daar waar die grip heeft, dat is even proberen, meestal in de gesloopte groef vd kruiskop) en tikt m met een hamer linksom los.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal bedankt voor het meedenken _/-\o_
Is me gelukt vandaag.
Éentje ging los met betere schroevendraaier (en na een nacht in de kruipolie), eentje niet.
Heb eerst geprobeerd hem rond te slaan, maar omdat de kop al iets lager ligt dan het dekseltje kon ik op de rand weinig doen (dekseltje beschadigd dan ook) en in het 'kruis' werkte niet.
Uiteindelijk een dremel-slijpschijfje op een steen heel klein gesleten (tot rondje van 10mm doorsnede) en daarmee in de kop een gleuf geslepen; platbek erin, in 1 poging los!

Heb vandaag dus ook nog ff gereden (km of 60) en wat remt hij nu lekker :] 8-) Net nieuw man!!
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v293/Smiling_Pitbull/remmengoud600.jpg
Vind het goud erg geslaagd, beetje bling, maar kan net vind ik :P
De schetsplaten vallen niet zo op, maar zijn gewoon netjes.
Next (als het weer kloteweer wordt) achterverenveren overspuiten, taartschep eraf en velgranden polijsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 18:38:
Allemaal bedankt voor het meedenken _/-\o_
Is me gelukt vandaag.
Éentje ging los met betere schroevendraaier (en na een nacht in de kruipolie), eentje niet.
Heb eerst geprobeerd hem rond te slaan, maar omdat de kop al iets lager ligt dan het dekseltje kon ik op de rand weinig doen (dekseltje beschadigd dan ook) en in het 'kruis' werkte niet.
Uiteindelijk een dremel-slijpschijfje op een steen heel klein gesleten (tot rondje van 10mm doorsnede) en daarmee in de kop een gleuf geslepen; platbek erin, in 1 poging los!

Heb vandaag dus ook nog ff gereden (km of 60) en wat remt hij nu lekker :] 8-) Net nieuw man!!
[afbeelding]
Vind het goud erg geslaagd, beetje bling, maar kan net vind ik :P
De schetsplaten vallen niet zo op, maar zijn gewoon netjes.
Next (als het weer kloteweer wordt) achterverenveren overspuiten, taartschep eraf en velgranden polijsten.
Ik vind het echt een supermooie fiets! Al helemaal als die taartschep er af is.
Jammer dat hij op 25kw niet echt ideaal zal zijn,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

mwáh... ik vind die remklauwen best kunnen.. idd beetje bling, maar het smoelt wel lekker...

* teacher is verslaafd aan zijdeglans zwart :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

* DinX vindt die remklauwen er ook geweldig uit zien :)

Niet teveel en niet te weinig bling :)
Steekt mooi af zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRAFTER86 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 18:43:
[...]

Ik vind het echt een supermooie fiets! Al helemaal als die taartschep er af is.
Jammer dat hij op 25kw niet echt ideaal zal zijn,.
Dank u allen voor de complimenten :*) Van dichtbij in het echt is hij iets minder gaaf hoor :+
Hoop ook dat ze zo mooi blijven want de blanke lank is niet heel veel soeps geloof ik :X
Anders doe ik het volgende winter gewoon over :P

Hoezo niet ideaal op 25kW? Weet niet of er kitjes voor zijn (is van '91 he) maar hij heeft af fabriek slechts 72pk, dus heel veel hoeft er niet geknepen te worden :P )
Zou hem het liefst ook achter nog ietsje ophogen, maar (nog afgezien van de prijs van nieuwe schokbrekers) vrees ik dat de ketting dan teveel over de brug gaat schuren.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2007 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 11:41

rimpeldinky

nani?

de helft maar :X 25kw = 34pk ong

ik heb weer wat leuks te melden... verzekering gaat het _NIET_ vergoeden zoals het er nu uit ziet, na 7 uur lassen en lijmen ziet mijn kuip er weer als 1 geheel uit met scheuren :X maar wel weer heel... maar nu het volgende probleem, het in zijn 1 trappen van de versnelling heeft geen effect meer... hij komt niet meer van zn plaats.... :(

morgen weer wat te doen.. :'(

[ Voor 85% gewijzigd door rimpeldinky op 16-02-2007 19:41 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
Ik zie dat er ook een 550cc zephyr is, dat lijkt me dan een beter idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRAFTER86 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 19:47:
[...]

Ik zie dat er ook een 550cc zephyr is, dat lijkt me dan een beter idee.
Ja, klopt. En die heeft nog als voordeel (als je ervan houdt that is) dat er een zesbak inzit (750 heeft 5 versnellingen). Alleen zijn de wielen van de 550 vijfspaaks en die vind ik niet zo geslaagd.
Er is ook een 1100 trouwens, die is echt lekker dik :9 Maar vond 750 wel genoeg om mee te beginnen (en is goedkoper haha) ;)

Je kan trouwens de zesbak van een 550 in de 750 zetten en vice versa.. maar goed.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2007 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 20:18:
[...]

Ja, klopt. En die heeft nog als voordeel (als je ervan houdt that is) dat er een zesbak inzit (750 heeft 5 versnellingen). Alleen zijn de wielen van de 550 vijfspaaks en die vind ik niet zo geslaagd.
Er is ook een 1100 trouwens, die is echt lekker dik :9 Maar vond 750 wel genoeg om mee te beginnen (en is goedkoper haha) ;)

Je kan trouwens de zesbak van een 550 in de 750 zetten en vice versa.. maar goed.
Wat is het voordeel van een zesbak? Kortere overbrenging dus harder optrekken ofzo? Want dat is met 25kw wel lekker natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Nee, meer schakelen :P
Naja, een 6-bak is handig als je over een klein deel van je toerental vermogen hebt, dan kun je daar mooi binnen blijven doordat de versnellingen dichter bij elkaar liggen.
Als je (zoals bij een relatief makke 750) een wat minder piekerige vermogensafgifte hebt is een 5-bak alleen maar fijner, schakel je jezelf niet meer lam :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

* DinX kan best wel leven met z'n 5-bak. Heb toch over de hele band pakken koppel :p

Of ik nu 50 rij in z'n 5, of 130 in z'n 2, dat ding trekt als een beest.

[ Voor 28% gewijzigd door DinX op 16-02-2007 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Trekken doen koppelrijke motoren altijd maar toch beter wat toeren maken ivm de belasting op de lagers. Heb zo mijn KLR650 aan gort gereden door te veel op koppel en te weinig toeren te rijden.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

* DinX mompelt iets over z'n bak :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zelf ook blij met mn 5-bak hoor, met 6 schakel je je rot inderdaad (-denk ik-).

Misschien morgenochtend eens een nieuwe band gaan halen. Sta dan weliswaar al rood (niet veel hoor) maar met 0,8mm wordt het toch tijd zeg maar :X

Edit
Pilot Road 2 is uit... alleen nu nog ergens vinden en kijken of het te betalen is :) Is 2CT _/-\o_
Hmm... 162,50 bij jos smit... ex montage... oei das best veel geld :'(
Zou je ze op de beurs veel goedkoper vinden?

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2007 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-09 15:23
DinX schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 20:54:
* DinX kan best wel leven met z'n 5-bak. Heb toch over de hele band pakken koppel :p

Of ik nu 50 rij in z'n 5, of 130 in z'n 2, dat ding trekt als een beest.
En aangezien ik ongeveer de helft aan koppel heb, ben ik erg blij met mijn (close-ratio) 6 bak. Je moet wat meer schakelen, maar hij blijft wel veel beter op toeren.

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

FragDaddy schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 22:34:
[...]

En aangezien ik ongeveer de helft aan koppel heb, ben ik erg blij met mijn (close-ratio) 6 bak. Je moet wat meer schakelen, maar hij blijft wel veel beter op toeren.
Mja, ik kan die van mij natuurlijk ook vlak bij het rode gebied houden, maar dan is ie net wat te nerveus :p Qua doseren is het wat minder dus :p

Fluwelen handjes nodig dus bij die van mij, zoals ze het in die vertaling van TotW noemen :p

[ Voor 9% gewijzigd door DinX op 16-02-2007 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Zo. Wat een heerlijk weer is het vandaag. Net even een ritje gaan doen van 100km.
Ze hebben blijkbaar de mooi-weer-rijders weer losgelaten. Zie je ze zwaaien, en dan zo snel als ze weer kunnen de 2 handjes aan het stuur :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was idd erg druk op de weg (qua motoren).
Veel mensen met enkel een leren jasje enzo ja die heel enthousiast zwaaien :P
Zelf ook weer 100km gereden vandaag. Her en der nog wat info gewonnen over bandjes en nog paar helmen gepast. De nieuwe HJC FS-10 zit mij erg goed! Fiberglas, 2 breathguards, helmtas en ingebouwd zonnevizier voor minder dan 200 euro.. je zou je haast gaan afvragen wat er mis mee is...
Misschien toch maar kopen op de beurs.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2007 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 07:35

r0b

* r0b meldt zich.

Ben nu toch echt wat aan het rondkijken geslagen. Ik zit momenteel in Ierland, en die gekken hier gaan met een theorie-examentje al alleen de weg op.
Aangezien ik zelf nog geen rijbewijs heb, is dat opzich nog interessant ook. :+
(Alhoewel ik dan wel van plan ben om voor mezelf sowieso een aantal praktijklessen te volgen)

Dus zoals gezegd; ik ben nu een beetje aan het rondkijken, en ik kan maar niet op een type fiets komen ...
Het was een Yamaha (type race), en alleen in de kleurstijl wit/groen verkrijgbaar, als ik me niet vergis. En een 600 of 750cc'er
Wie weet welke ik zo bedoel? :P
Bouwjaar zal rond begin 90 liggen ongeveer, geloof ik

En valt een YZF 600 R een beetje te doen, als beginner-zijnde?
(Als we de 4 jaar op een scooter rondkorren niet meerekenen .. :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 11:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Vandaag even naar een winkel van Louis.de in Essen geweest. Kom ik daar om 14.50 met mijn vriendin (die had laarzen gezien, en dat schijnt een veel grotere zaak te zijn dan in Wesel), staat er een mannetje bij de deur: "eh, we gaan om 15u sluiten ipv om 18u, dus jullie hebben nog 10 minuten. Wij dus naar de laarzen, mijn vriendin passen onder voortdurende blikken van het personeel dat duidelijk op het punt stond ons er uit te gooien. Ik vragen waarom ze zo vroeg dicht gaan, blijkt dat ze een bedrijfsfeest hebben in Hamburg vanavond, waardoor alle vestigingen om 15u dichtgaan. :X :X. Als ik dat vantevoren had geweten had ik me de rit (110 km vanaf Arnhem) bespaard |:(
Wat me opvalt bij Motozoom is dat bijna alle prijzen 10 euro hoger zijn dan bij Louis.de, terwijl het assortiment (bijna?) hetzelfde is. Nogal onzinnig dat ze blijkbaar voor elk product de verzendkosten vanuit Duitsland doorberekenen aan de klant. Zouden ze bij computeronderdelen moeten doen, dan houden ze geen klant over.

Weet iemand nog een motorzaak in de buurt van Arnhem met redelijk goedkope kleding? Mijn vriendin wil nl ook nog een pak en handschoenen, maar ze is student, bezig met lessen en gaat waarschijnlijk niet heel veel rijden. Ze wil dus niet teveel geld kwijt als het niet hoeft. Bij Termaat in Nijmegen en Motorport Zelhem zijn we al geweest, daarvandaan staan een paar items op het verlanglijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Ligt de btw in Duitsland ook niet net wat lager ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
4x2 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 17:53:
[...]

Met piepende banden stoppen zegt niks.
Maarre, hele simpele:
Rijd je in de regen en ben je gehecht aan je eigen lijf en je motor ?
Vervangen dan, in de regen doet zo'n droog onding helemaal niks meer.
Daarnet relatief traag bochtje genomen, voorwiel over witte streep van zebrapad en zwiep daar ging mijn voorwiel. Gelukkig nog de motor wat kunnen rechtschoppen en dan kreeg 'm weer grip en ik kwam er met de schrik vanaf.
Daarna even band getest. Ik slaagde erin met dit droge weer om mijn voorwiel op asfalt te doen doorglijden. Dat lijkt me niet echt normaal? Ok mijn motor heeft wel lange wielbasis waardoor ik wschl wel geen stoppie ga kunnen doen of zo, maar je voorwiel doen doorglijden bij droog weer zou toch echt wel niet makkelijk mogen kunnen lijkt me?
(De band stond wel nog vrij koud moet ik toegeven.)

Anywee -> Nieuw voorbandje! Als ik mijn band niet meer vertrouw dan mot er een andere op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

ABS roelt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Vertel dat niet tegen BMW rijders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Chevy454 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 19:15:
[...]

Vertel dat niet tegen BMW rijders :+
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

gwystyl schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 17:52:
Vandaag even naar een winkel van Louis.de in Essen geweest. Kom ik daar om 14.50 met mijn vriendin (die had laarzen gezien, en dat schijnt een veel grotere zaak te zijn dan in Wesel), staat er een mannetje bij de deur: "eh, we gaan om 15u sluiten ipv om 18u, dus jullie hebben nog 10 minuten. Wij dus naar de laarzen, mijn vriendin passen onder voortdurende blikken van het personeel dat duidelijk op het punt stond ons er uit te gooien. Ik vragen waarom ze zo vroeg dicht gaan, blijkt dat ze een bedrijfsfeest hebben in Hamburg vanavond, waardoor alle vestigingen om 15u dichtgaan. :X :X. Als ik dat vantevoren had geweten had ik me de rit (110 km vanaf Arnhem) bespaard |:(
Wat me opvalt bij Motozoom is dat bijna alle prijzen 10 euro hoger zijn dan bij Louis.de, terwijl het assortiment (bijna?) hetzelfde is. Nogal onzinnig dat ze blijkbaar voor elk product de verzendkosten vanuit Duitsland doorberekenen aan de klant. Zouden ze bij computeronderdelen moeten doen, dan houden ze geen klant over.

Weet iemand nog een motorzaak in de buurt van Arnhem met redelijk goedkope kleding? Mijn vriendin wil nl ook nog een pak en handschoenen, maar ze is student, bezig met lessen en gaat waarschijnlijk niet heel veel rijden. Ze wil dus niet teveel geld kwijt als het niet hoeft. Bij Termaat in Nijmegen en Motorport Zelhem zijn we al geweest, daarvandaan staan een paar items op het verlanglijstje.
Je hebt in Kleve (en op een heleboel plaatsen in Duitsland) ook Polo Motorrad. Die hebben ook een hele collectie betaalbare kleding. Check www.polomotorrad.de

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

r0b schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 17:32:
* ZiegoM meldt zich.

Ben nu toch echt wat aan het rondkijken geslagen. Ik zit momenteel in Ierland, en die gekken hier gaan met een theorie-examentje al alleen de weg op.
Aangezien ik zelf nog geen rijbewijs heb, is dat opzich nog interessant ook. :+
(Alhoewel ik dan wel van plan ben om voor mezelf sowieso een aantal praktijklessen te volgen)

Dus zoals gezegd; ik ben nu een beetje aan het rondkijken, en ik kan maar niet op een type fiets komen ...
Het was een Yamaha (type race), en alleen in de kleurstijl wit/groen verkrijgbaar, als ik me niet vergis. En een 600 of 750cc'er
Wie weet welke ik zo bedoel? :P
Bouwjaar zal rond begin 90 liggen ongeveer, geloof ik

En valt een YZF 600 R een beetje te doen, als beginner-zijnde?
(Als we de 4 jaar op een scooter rondkorren niet meerekenen .. :+ )
Een sportmodel van Yamaha uit begin 90 kan een FZR600 of FZR600R of YZF600R aka. Thundercat zijn. De FZR600R en de Thundercat (YZF600R) zijn technisch vrijwel gelijk (zelfde frame, blok etc.). Maar deze motoren zijn in een heleboel kleuren verkrijgbaar, niet alleen wit/groen.

De enige Yamaha die volgens mij alleen in rood/wit verkrijgbaar was is de legendarische OW01
_/-\o_ :
Afbeeldingslocatie: http://w1.bikepics.com/pics/2005/03/15/bikepics-310159-800.jpg

Thundercat (YZF600R):
Afbeeldingslocatie: http://www.thundercat.nl/images/stories/sitemeuk/04yzf600_blu_3.jpg

FZR600R
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.bindels/fzr1klein.jpg

Ik heb zelf dus een FZR600R en die bevalt mij als beginner nog steeds erg goed. Niet duur en toch vrij snel en betrouwbaar. Zelf vind ik hem ook erg mooi, lekker dik :P

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 11:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

ZiegoM schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 19:21:
[...]

Je hebt in Kleve (en op een heleboel plaatsen in Duitsland) ook Polo Motorrad. Die hebben ook een hele collectie betaalbare kleding. Check www.polomotorrad.de
thx, gaan we daar binnenkort ook eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 17:18:
Was idd erg druk op de weg (qua motoren).
Veel mensen met enkel een leren jasje enzo ja die heel enthousiast zwaaien :P
Zelf ook weer 100km gereden vandaag. Her en der nog wat info gewonnen over bandjes en nog paar helmen gepast. De nieuwe HJC FS-10 zit mij erg goed! Fiberglas, 2 breathguards, helmtas en ingebouwd zonnevizier voor minder dan 200 euro.. je zou je haast gaan afvragen wat er mis mee is...
Misschien toch maar kopen op de beurs.
Ik heb zelf sinds deze zomer een HJC AC11 (Yikes III) en die bevalt me perfect. Heb in de winkel vrijwel alleen op de pasvorm gelet en daar ben ik nu heel blij om. Hij zit nog steeds goed strak op mijn kop. Die FS10 ziet er ook goed uit kwa opties, zo'n zonneschermpje had eerst alleen Caberg (echt ruk pasvorm voor mij iig) en Shubert (iets te duur voor mij), en lijkt mij echt ideaal. Ik heb zelf een donker en transparant vizier, maar loop dus wel te hannesen met die dingen. Alleen heeft mijn AC11 een Double D sluiting, en als je daar eenmaal aan bent gewend wil je niet anders meer (is ook het veiligste schijnbaar).

Overigens is HJC geen onbekend merk ofzo, dus je mag ervanuit gaan dat het geen rommel is. Schijnt ook het meest verkochte helmmerk van de VS te zijn.

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Fout in hun remsysteem waardoor ze bij het remmen juist harder gaan. Ze weten dan echt wat adrenaline rush en hart in de keel betekent. Een echte BMW ervaring :Y

[ Voor 20% gewijzigd door Chevy454 op 17-02-2007 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Chevy454 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 20:16:
[...]

Fout in hun remsysteem waardoor ze bij het remmen juist harder gaan.
Mja. "Bij twijfel, gas erop" nemen ze dan wel heel letterlijk :+

Al las ik ergens dat de abs van de fjr ook ergens niet goed uit 1 of andere test kwam.

[ Voor 14% gewijzigd door DinX op 17-02-2007 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

vanochtend nog ff lekker gekneedownt op een gsx-r 400 :P

Jaa een 400 ja :P

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Voor de mensen die nog een leuke route nodig hebben, hier mijn favoriete route. Misschien een beetje vroeg, maar met dit weer ...

http://www.dinx.be/EupenEupen.kml

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

DieterVDW schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 18:57:
[...]
Daarna even band getest. Ik slaagde erin met dit droge weer om mijn voorwiel op asfalt te doen doorglijden. Dat lijkt me niet echt normaal? Ok mijn motor heeft wel lange wielbasis waardoor ik wschl wel geen stoppie ga kunnen doen of zo, maar je voorwiel doen doorglijden bij droog weer zou toch echt wel niet makkelijk mogen kunnen lijkt me?
Kan wel degelijk bij de meeste motoren en het hangt dr maar vanaf hoe je remt, als je in 1 keer je rem vol inknijpt slipt ie wel jah.
Als je het opbouwt kun je veel harder remmen voor ie slipt
Anywee -> Nieuw voorbandje! Als ik mijn band niet meer vertrouw dan mot er een andere op.
En zo hoort het :)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 07:35

r0b

ZiegoM schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 19:33:
[...]

Een sportmodel van Yamaha uit begin 90 kan een FZR600 of FZR600R of YZF600R aka. Thundercat zijn. De FZR600R en de Thundercat (YZF600R) zijn technisch vrijwel gelijk (zelfde frame, blok etc.). Maar deze motoren zijn in een heleboel kleuren verkrijgbaar, niet alleen wit/groen.

De enige Yamaha die volgens mij alleen in rood/wit verkrijgbaar was is de legendarische OW01
_/-\o_ :
[afbeelding]

Thundercat (YZF600R):
[afbeelding]

FZR600R
[afbeelding]

Ik heb zelf dus een FZR600R en die bevalt mij als beginner nog steeds erg goed. Niet duur en toch vrij snel en betrouwbaar. Zelf vind ik hem ook erg mooi, lekker dik :P
In een helder moment kwam ik erachter dat het inderdaad wel een YZF was. Exacte type weet ik zo niet. Waarom die wit/groen kleuren me bij zijn blijven staan .... joost mag het weten. :)

Maar is zo'n donderkatje een beetje leuk om mee te beginnen? (In Ierland geld geen 25kw regeling, overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
gwystyl schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 17:52:
Kalsbeek in Zwolle. Veel keuze en hele leuke prijzen.

In ieder geval mijn vaste kleding/helm/laarzen/kneesliders/toesliders/vizieren leverancier..
ABS zou erg fijn zijn bij remmen in onverwachte situaties en bij nat/glad wegdek.. MAAR.. hij moet wel uitschakelbaar zijn, want volgens mij kun je geen stoppies maken anders :? :'(

[ Voor 27% gewijzigd door FragDaddy op 18-02-2007 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

FragDaddy schreef op zondag 18 februari 2007 @ 11:32:
[...]

Kalsbeek in Zwolle. Veel keuze en hele leuke prijzen.

In ieder geval mijn vaste kleding/helm/laarzen/kneesliders/toesliders/vizieren leverancier..

[...]

ABS zou erg fijn zijn bij remmen in onverwachte situaties en bij nat/glad wegdek.. MAAR.. hij moet wel uitschakelbaar zijn, want volgens mij kun je geen stoppies maken anders :? :'(
Stoppies kan wel met abs (vraag me niet hoe maar het kan) En ik vind abs niet kunnen op een supersport, stel je voor je gaat vol in de remmen en je voorband blokeerd _HEEL_ ietsjes, dan grijpt die abs in, en kom je niet meer uit op het punt waar je uit wou komen

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

En als je niet heel snel reageert lig je op je bek en kom je ook niet uit waar je uit wilt komen :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

4x2 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 12:45:
En als je niet heel snel reageert lig je op je bek en kom je ook niet uit waar je uit wilt komen :P
ook dat :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
M3rcury schreef op zondag 18 februari 2007 @ 12:36:
[...]

Stoppies kan wel met abs (vraag me niet hoe maar het kan) En ik vind abs niet kunnen op een supersport, stel je voor je gaat vol in de remmen en je voorband blokeerd _HEEL_ ietsjes, dan grijpt die abs in, en kom je niet meer uit op het punt waar je uit wou komen
Het is mij in ieder geval nog niet gelukt om stoppies te doen op een ABS fiets.

Nou ga ik ook niet naar een dealer toe om te zeggen "hey doe mij die fiets ff voor een proefritje" om dan vervolgens mijn hele routine ff op die fiets uit te proberen, want ik heb nog wel wat respect voor andermans spullen.. dus ik heb nog niet echt de kans gehad om echt te oefenen.. En er is nog niemand zo gek geweest om iets waardevollers dan een ouwe roestige fiets aan mij uit te lenen.. dus.. Ik zou graag eens kijken hoe ver ik met ABS kan gaan.. Want ik weet wel dat het voor normaal rijden een super-fijn systeem is.. Ben alleen benieuwd hoe het zich gedraagd bij heel sportief rijden / spelen.

En ik bedoel met stoppies niet van die hupsjes dat je achterwiel 10cm van het asfalt komt net voor je stilstaat bij het remmen voor het stoplicht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

FragDaddy schreef op zondag 18 februari 2007 @ 20:10:
[...]

Het is mij in ieder geval nog niet gelukt om stoppies te doen op een ABS fiets.

Nou ga ik ook niet naar een dealer toe om te zeggen "hey doe mij die fiets ff voor een proefritje" om dan vervolgens mijn hele routine ff op die fiets uit te proberen, want ik heb nog wel wat respect voor andermans spullen.. dus ik heb nog niet echt de kans gehad om echt te oefenen.. En er is nog niemand zo gek geweest om iets waardevollers dan een ouwe roestige fiets aan mij uit te lenen.. dus.. Ik zou graag eens kijken hoe ver ik met ABS kan gaan.. Want ik weet wel dat het voor normaal rijden een super-fijn systeem is.. Ben alleen benieuwd hoe het zich gedraagd bij heel sportief rijden / spelen.

En ik bedoel met stoppies niet van die hupsjes dat je achterwiel 10cm van het asfalt komt net voor je stilstaat bij het remmen voor het stoplicht..
Nee, dat snap ik. Maar er stond een artikel over op motorfreaks dat stoppies nog wel mogelijk zijn. Het is alleen een stuk moelijker, en ik zou het ook wel willen proberen.

En respect voor andersmans spullen, tja waar leg je de grens. Ik kreeg gister ook ff de mogelijkheid om op de motor van een vriend te spellen, een gsx-r 400. Ik ben dan iemand die kijkt of ik mijn eigen rijstijl kan hanteren. Dus ik ben wat snelwegafslagen gaan pakken, omdat ik me daar echt HEEL zeker op voel, en ja hoor. na 2 rondjes had ik me knie al weer aan de grond. Maar stoppies probeer ik er dan niet mee, omdat als je wat harder neerkomt dan normaal, het niet bepaald goed is voor je veren.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Vanmorgen zoekgereden door een FJR. Wist niet dat die dingen zo hard op konden trekken. Ik ging zelf nog niet voluit, maar hij volgens mij ook niet... :)

Was wel lekker rijden vandaag. Droog, niet koud, relatief rustig voor de maandagochtend... Erg fijn allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

MagicTempest schreef op maandag 19 februari 2007 @ 10:16:
Vanmorgen zoekgereden door een FJR. Wist niet dat die dingen zo hard op konden trekken. Ik ging zelf nog niet voluit, maar hij volgens mij ook niet... :)

Was wel lekker rijden vandaag. Droog, niet koud, relatief rustig voor de maandagochtend... Erg fijn allemaal.
top: 250 km/h

Optrekken
0-100 km/h in 2,9 s
0-140 km/h in 4,8 s
0-200 km/h in 9,7 s

Remweg bij 100km/h 39,4 m

Als je dat met een R1 vergelijkt:

0-100: 2,90 s.
0-150: 4,50 s.
0-200: 7,70 s.

top: 276 km/h

Pas bij hogere snelheden (wanneer je tekort aan toeren begint te krijgen op een fjr) zal een fiets als een R1 er van weg rijden.

[ Voor 30% gewijzigd door DinX op 19-02-2007 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
0,6 seconde sneller tot de 100 dan mijn fazertje :( Dan is het best logisch dat hij het won van me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Mja, dat verschil maakt hij puur door z'n koppel op lage toeren. Zodra je aan de 100 zit moet je weer een versnelling hoger, terwijl een R1 bvb dan nog lekker doortrekt (tot 160 ofzo ?) in z'n 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:04
DinX schreef op maandag 19 februari 2007 @ 11:23:
Mja, dat verschil maakt hij puur door z'n koppel op lage toeren. Zodra je aan de 100 zit moet je weer een versnelling hoger, terwijl een R1 bvb dan nog lekker doortrekt (tot 160 ofzo ?) in z'n 1.
zelf nog harder _/-\o_

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:33

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn motor begint alweer vorm te krijgen, nog mijn nummervlakken doen en mijn zadeltje. Daarna lekker raggen.

Afbeeldingslocatie: http://www.groeneschuur.nl/zooi/KLEIN_IMG_4469.jpg

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.