Mijn motor is verkocht, dus de foto van mijn motor mag uit de beginpost
Komt er nog wat nieuws in de garage te staan of stop je met rijden ?
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Vervang eerst de olie in de voorvorken maar eens! Niet zo moeilijk, kost hooguit € 15 - 20 als je het zelf doet.ZiegoM schreef op zondag 04 februari 2007 @ 11:47:
[...]
Thanks voor het advies allemaal.
Ik heb even opgezocht wat een vervangingsschokdemper voor mijn brommer zou kosten:
Wilbers Eco: veervoorspanning instelbaar € 329
Hagon: vvs + demping instelbaar € 359
Technoflex: vvs + uitgaande demping instelbaar € 419
Maar ik ben maar een student en moet binnenkort al een nieuwe achterband hebben á 160 euro en ik moet over 500km mijn 42.000 km beurt (kleppen, carbs, olie, bougies, etc.) laten doen.
Dus dit soort onverwachte uitgaven kan ik eigenlijk niet betalen.
Ik koop nu die tweehandse en laat hem eronder zetten en dan ben ik voor 80-100 euro klaar.
Over een jaar of twee heb ik als het goed is een baan en koop ik wel een leuke R6 die helemaal gepimpt word, maar daar heb ik nu dus nog geen geld voor en geen rijevaring...
Bovendien erger ik me op het moment meer aan de slappe voorvering, hij duikt enorm voorover als je remt. Progressieve vorkveren van 80 euro zouden met denk ik meer plezier opleveren dan 350 aan een schokdemper.
edit:
Ik hoop dus alleen dat die tweedehands shock nog niet lek is, en ik op tijd MCE kan bellen maandag voordat ze er al een andere onder hebben hangen. Maar volgens mij hebben ze het daar veel te druk met andere 'zaakjes' dus zullen ze wel niet zo'n haast met mijn fiets hebben
Divide and conquer.
Vandaag cb'tje maar weer eens verwend, eerst even tanken en bandjes opgepompt. Toen even snel een kort rondje gereden met wat fijne bochtjes en vervolgens olie verwisseld, ketting gesteld, gesmeerd en het beestje weer eens een beetje gepoetst. Wilde ook nog even mijn gare remontluchtingsnippel vervangen blijkt de nieuwe een andere maat schroefdraad te hebben. Zal wel iemand in mijn remklauw de boel hebben opgeboord oid.
volgende week zondag voor een circuitmotor kijken (zx6rr) en daarna misschien nog voor een straatmotor.DinX schreef op zondag 04 februari 2007 @ 13:27:
Komt er nog wat nieuws in de garage te staan of stop je met rijden ?
Mocht de schokbreker alsnog lek zijn.ZiegoM schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 21:28:
[...]
Dat kan ik dus pas zien als ik hem binnenkrijg...
Voor 35 euro kan ik de gok wel nemen, bovendien komt de shock van een FZRclub-lid dus als er iets mis is kan ik nog verhaal gaan halen.
Dan zijn er bedrijven die de schokbreker kunnen repareren.
Dus geen nood mocht ie toch lek zijn alleen komen er wel kosten bij
PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy
wat betaal je voor een beetje leuke circuit motor. Want ik denk dat ik er ook 1tje wil gaan kopen..MarcoZ20 schreef op zondag 04 februari 2007 @ 17:01:
[...]
volgende week zondag voor een circuitmotor kijken (zx6rr) en daarna misschien nog voor een straatmotor.
(2 vrienden van me zijn vandaag gepakt met 88km/h te hard. en ik weet van mezelf dat ik dat ook wel eens rij)
No signature required.
Kun je zo goedkoop en zo duur maken als je zelf wilt..M3rcury schreef op maandag 05 februari 2007 @ 00:25:
[...]
wat betaal je voor een beetje leuke circuit motor. Want ik denk dat ik er ook 1tje wil gaan kopen..
(2 vrienden van me zijn vandaag gepakt met 88km/h te hard. en ik weet van mezelf dat ik dat ook wel eens rij)
een CBR600f van <2000 kost een keer 1500-2000 euro.
En je kunt natuurlijk ook voor een nieuwe gixxer 1000 of R1 kopen en die helemaal laten ombouwen en dan ga je dik over de 10.000 euro heen.
Dan heb je nog je banden. Gooi je er elke circuitdag nieuwe sloffen omheen, of rij je met gebruikte bandjes van een andere (top) racer? Of iets daar tussenin.
Vervolgens nog je inschrijfgeld. Oftewel hoe vaak wil je rijden. Ga ongeveer uit van 200 euro per circuitdag.
Als laatste moet je er ook rekening mee houden dat je wel een keer een schuivertje gaat maken.
Maw. Voor al het geld dat circuitrijden kost kun je heel wat bekeuringen betalen.
[ Voor 10% gewijzigd door FragDaddy op 05-02-2007 09:20 ]
Have a wheelie good weekend!
* DieterVDW heeft zaterdag een testritje gedaan met een BMW F800S ...
Had ik niet mogen doen
. Nu besef ik pas wat voor een lomp ding mijn VX is
.
Die F800S gaat zoo vlotjes door de bochten en trekt zo hard op, zonder dat je het doorhebt...
Op mijn VX heb ik bij 120 km/u al het gevoel van "Whoa, veel harder moet echt niet ..."
Ik heb die BMW even getest op de snelweg. Plots wilde dat ding niet harder en ik leek nog niet zo erg vlug te gaan. Bleek ik al bijna dubbel zo vlug te gaan als toegestaan (200+)
. Hopelijk heb ik daar geen prentje gescoord.
Wat heb ik mezelf aangedaan... Nu ga ik geen nacht meer goed slapen tot ik zo'n machine in de garage heb! Dit is een beemer die ik echt wel wil hoor ...
Ik heb trouwens niet echt zo'n goed idee van prijzen. Is deze machine veel duurder dan gelijksoortige machines van andere merken? (8800 voor deze trouwens, met ABS en boordcomputer)
Hoe vergelijkt een Ducati daarmee?
Had ik niet mogen doen

Die F800S gaat zoo vlotjes door de bochten en trekt zo hard op, zonder dat je het doorhebt...
Op mijn VX heb ik bij 120 km/u al het gevoel van "Whoa, veel harder moet echt niet ..."
Ik heb die BMW even getest op de snelweg. Plots wilde dat ding niet harder en ik leek nog niet zo erg vlug te gaan. Bleek ik al bijna dubbel zo vlug te gaan als toegestaan (200+)

Wat heb ik mezelf aangedaan... Nu ga ik geen nacht meer goed slapen tot ik zo'n machine in de garage heb! Dit is een beemer die ik echt wel wil hoor ...
Ik heb trouwens niet echt zo'n goed idee van prijzen. Is deze machine veel duurder dan gelijksoortige machines van andere merken? (8800 voor deze trouwens, met ABS en boordcomputer)
voor * rimpeldinky . is het ook weer klustijd *\o/* heb een XR500R opknapper aangeschaft, moet alleen nog een manier vinden om hem op te halen
*burp*
Gixxer of r1 wordt het toch nog niet.. dat gaat met nog iets te hard, ik zag op mf wel een paar leuke 600 tjes staan.dus ik moet nog ff kijken..FragDaddy schreef op maandag 05 februari 2007 @ 09:19:
[...]
Kun je zo goedkoop en zo duur maken als je zelf wilt..
een CBR600f van <2000 kost een keer 1500-2000 euro.
En je kunt natuurlijk ook voor een nieuwe gixxer 1000 of R1 kopen en die helemaal laten ombouwen en dan ga je dik over de 10.000 euro heen.
Dan heb je nog je banden. Gooi je er elke circuitdag nieuwe sloffen omheen, of rij je met gebruikte bandjes van een andere (top) racer? Of iets daar tussenin.
Vervolgens nog je inschrijfgeld. Oftewel hoe vaak wil je rijden. Ga ongeveer uit van 200 euro per circuitdag.
Als laatste moet je er ook rekening mee houden dat je wel een keer een schuivertje gaat maken.
Maw. Voor al het geld dat circuitrijden kost kun je heel wat bekeuringen betalen.Als je echt hard wilt rijden is het trouwens wel veiliger. Geen tegenliggers, geen vangrails en geen bomen of lantaarnpalen.
No signature required.
en duc met een beemer vergelijken? een duc is een twin, en beemer een boxer. denk dat beemer en duc qua aanschaf wel ongeveer gelijk zijn, alleen aan de duc zal je heel wat meer onderhoud hebben.DieterVDW schreef op maandag 05 februari 2007 @ 10:12:
* DieterVDW heeft zaterdag een testritje gedaan met een BMW F800S ...
Had ik niet mogen doen. Nu besef ik pas wat voor een lomp ding mijn VX is
.
Ik heb die BMW even getest op de snelweg. Plots wilde dat ding niet harder en ik leek nog niet zo erg vlug te gaan. Bleek ik al bijna dubbel zo vlug te gaan als toegestaan (200+). Hopelijk heb ik daar geen prentje gescoord.
No signature required.
Deze beemer is dan net weer een parrallel-twin, maar verder heb je wel gelijk. Ik denk dat rij-eigenschappen en onderhoud een wereld van verschil zijn bij die twee.M3rcury schreef op maandag 05 februari 2007 @ 11:52:
[...]
en duc met een beemer vergelijken? een duc is een twin, en beemer een boxer. denk dat beemer en duc qua aanschaf wel ongeveer gelijk zijn, alleen aan de duc zal je heel wat meer onderhoud hebben.
Dat mag je hopen, zijn heel wat BMW's die ook heeeel duur onderhoud nodig hebben ivm kapot lopende delen.
Circuitdaagjes.. tja je moet er van houden. Enerzijds is het stuk veiliger en is het leuk, maar anderzijds blijf je continue het zelfde rondje rijden.
Ik zie liever wat vogezen, haakse slinger bochten, wat bergjes en heuvels.. meer het isle of man gevoel
Echt wat moet je in NL anders ? bedoel circuit rijden is enigste waar je nog hard door kan rijden. Maar ook daar word het plezier vergalt door db metingen en prijzen die ieder jaar flink opgeslagen lijken te worden
Circuitdaagjes.. tja je moet er van houden. Enerzijds is het stuk veiliger en is het leuk, maar anderzijds blijf je continue het zelfde rondje rijden.
Ik zie liever wat vogezen, haakse slinger bochten, wat bergjes en heuvels.. meer het isle of man gevoel
Echt wat moet je in NL anders ? bedoel circuit rijden is enigste waar je nog hard door kan rijden. Maar ook daar word het plezier vergalt door db metingen en prijzen die ieder jaar flink opgeslagen lijken te worden
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Eifel 
Leuke bochten, perfect asfalt, lage boete's,...
70€ voor 45 te hard, kan er wel door. En ik ben nog maar 1 keer gepakt op een zomer. Dus het is goedkoper dan een circuitdag
Leuke bochten, perfect asfalt, lage boete's,...
70€ voor 45 te hard, kan er wel door. En ik ben nog maar 1 keer gepakt op een zomer. Dus het is goedkoper dan een circuitdag
[ Voor 51% gewijzigd door DinX op 05-02-2007 12:24 ]
ja ik weet het niet. Ik koop een (slome)supersport, om mee te sturen, en niet om me aan de snelheid te houden, en mijn bandjes alleen in het midden te gebruiken. tot nu toe heb ik alleen maar mazzel gehad. bijna een art.5 aan me broek op het einde van de a4. dus ik weet het niet meer.Capo schreef op maandag 05 februari 2007 @ 12:20:
Dat mag je hopen, zijn heel wat BMW's die ook heeeel duur onderhoud nodig hebben ivm kapot lopende delen.
Ik zie liever wat vogezen, haakse slinger bochten, wat bergjes en heuvels.. meer het isle of man gevoel![]()
Nu gister dat rijbewijs kwijt gedoe, ik denk dat het circuit gewoon een stuk veiliger is als de openbare weg. (al denk ik niet dat ik het kan laten om mijn knie op de grond te zetten op de openbare weg
Ik doe deze circuitdag met een paar vrienden die ook allemaal 25kw rijden, om te kijken of het was is. Als ik het leuk vind, dan ga ik het cker vaker doen. vind ik het niet leuk. tja dan zal ik maar moeten leven met de boetes
No signature required.
Ik dacht even dat een monster ook parallel-twin was, mea culpa..gwystyl schreef op maandag 05 februari 2007 @ 11:56:
[...]
Deze beemer is dan net weer een parrallel-twin, maar verder heb je wel gelijk. Ik denk dat rij-eigenschappen en onderhoud een wereld van verschil zijn bij die twee.
Ik was trouwens verbaasd te ontdekken dat een Monster 600 maar 51 paarden heeft tov 63 paarden in mijn VX800. Zelfs de 750 heeft nog maar 63 HP . Mijn VX'je doet dat eigenlijk nog niet slecht dan ...
Ga binnenkort toch eens testritje op ducati moeten versieren ook, lijken me toch wel leuke machines.
Waarom heeft een ducati eigenlijk zoveel meer onderhoud nodig?
Niet zo'n fan van boxers trouwens, waardoor BMW's me nooit echt aangesproken hebben.
Maar deze -> mjam!
Tja heb tegen vriendin ook gezegd, komend jaar raak ik geheid mijn rijbewijs een keer kwijt (ik hoop dat het niet gebeurd omdat ik zaterdag een bril heb aangeschaft en de politie nu beter kan zien ipv enkel ruikenM3rcury schreef op maandag 05 februari 2007 @ 12:48:
[...]
ja ik weet het niet. Ik koop een (slome)supersport, om mee te sturen, en niet om me aan de snelheid te houden, en mijn bandjes alleen in het midden te gebruiken. tot nu toe heb ik alleen maar mazzel gehad. bijna een art.5 aan me broek op het einde van de a4. dus ik weet het niet meer.
Nu gister dat rijbewijs kwijt gedoe, ik denk dat het circuit gewoon een stuk veiliger is als de openbare weg. (al denk ik niet dat ik het kan laten om mijn knie op de grond te zetten op de openbare weg)
Ik doe deze circuitdag met een paar vrienden die ook allemaal 25kw rijden, om te kijken of het was is. Als ik het leuk vind, dan ga ik het cker vaker doen. vind ik het niet leuk. tja dan zal ik maar moeten leven met de boetes
Ik snap heelmaal wat er speelt. Het heeft voor mij het plezier op de openbare weg gedeeltelijk wel verpest. Maar anderzijds je kunt ook relaxed rijden en lol hebben zonder direkt 200 te moeten rijden. Maargoed.... hoe moderner de motoren, hoe meer ervaren de bestuurder hoe harder het gaat..
Ik wilde na de motordiefstal iets rustigs kopen, maar het ligt aan de bestuurder en niet aan de motor, als ik zin heb om wat hard te rijden of om te sturen dan kan dat op iedere motor, en dat heb ik mezelf helaas bewezen op de GPX.
Kwestie dus van diep nadenken nog anders gaan rijden.
Maar wat mij betreft worden het komend jaar veel weekenden vogezen en eiffel inderdaad!
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
ligt eraan hoe oud hij is, mijne kost rond de 5000 iig.M3rcury schreef op maandag 05 februari 2007 @ 00:25:
[...]
wat betaal je voor een beetje leuke circuit motor. Want ik denk dat ik er ook 1tje wil gaan kopen..
Is er toevallig iemand die me kan vertellen of je in de CHROM-DOPPELSCHEINWERFER "BULLET" van louis.de binnen de behuizingen nog ruimte over hebt om bedrading weg te werken? Alle stekkertje van mijn tellers en schakelaars op het stuur komen samen in mijn huidige koplamp, en ik voel er niet veel voor om de helft van mijn kabelboom te moeten herorganiseren...
Het gaat om deze dus:
Het gaat om deze dus:

Hail to the guardians of the watchtowers of the north
Rijbewijs ben ik niet bang voor. maar ik ben bang om onderuit te schuiven, was laast dus met een vriend op hoevelaken aan het "spelen" we reden al dik over de 125.. maar nog vond ik het echt LANGZAAM gaan.. ik heb het gevoel dat het nog harder kan.. en ik weet niet of ik dat wel wil.. dus ik moet ff een stapje terugCapo schreef op maandag 05 februari 2007 @ 14:06:
[...]
Tja heb tegen vriendin ook gezegd, komend jaar raak ik geheid mijn rijbewijs een keer kwijt (ik hoop dat het niet gebeurd omdat ik zaterdag een bril heb aangeschaft en de politie nu beter kan zien ipv enkel ruiken)
Mijne gaat 195 op de teller na 2 jaar op de tank liggenIk snap heelmaal wat er speelt. Het heeft voor mij het plezier op de openbare weg gedeeltelijk wel verpest. Maar anderzijds je kunt ook relaxed rijden en lol hebben zonder direkt 200 te moeten rijden. Maargoed.... hoe moderner de motoren, hoe meer ervaren de bestuurder hoe harder het gaat..
ik hou mij over het algemeen redelijk aan de snelheid.. (20km/h te hard ofzo
Diep nadenken ga ik nog wel doen. Want ik weet niet of ik het zo nog langer volhoud. en eiffel vind ik net iets te ver met een 2-takt..Ik wilde na de motordiefstal iets rustigs kopen, maar het ligt aan de bestuurder en niet aan de motor, als ik zin heb om wat hard te rijden of om te sturen dan kan dat op iedere motor, en dat heb ik mezelf helaas bewezen op de GPX.
Kwestie dus van diep nadenken nog anders gaan rijden.
Maar wat mij betreft worden het komend jaar veel weekenden vogezen en eiffel inderdaad!
ach nog 1,5 jaar dan staat er een gsx-r 750 k6 in de schuur

Dan heb je een redelijk nieuwe toch? ik zag laatst wel een thundercat voor 2000 staan.. dat lijkt me wel wat.MarcoZ20 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 14:36:
[...]
ligt eraan hoe oud hij is, mijne kost rond de 5000 iig.
[ Voor 7% gewijzigd door M3rcury op 05-02-2007 19:17 ]
No signature required.
Ja dat si het verschil, met een 600 is 200 hard met een 1000 is het net als 120.
Gewoon rustig aan doen en je verstand laten spreken. Het kan altijd hardermaar op de weg nie thet beste streven
Gewoon rustig aan doen en je verstand laten spreken. Het kan altijd hardermaar op de weg nie thet beste streven
dat weet ik.. en daarom wil ik ook geen 1000..Capo schreef op maandag 05 februari 2007 @ 20:22:
Ja dat si het verschil, met een 600 is 200 hard met een 1000 is het net als 120.
Ach ik zie wel hoe het loopt. ik denk dat ik mezelf wel in de hand kan houden..
No signature required.
Hoe groter de motorinhoud, hoe groter het gemak en hoe groter de onbewuste verleiding om het gas wat meer open te draaien. Verder dan WOTCapo schreef op maandag 05 februari 2007 @ 20:22:

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Na lang wikken en wegen gaat het er toch van komen, een motorrijbewijs. Het ziet ernaar uit dat ik in NL ga afstuderen waardoor het nu financieel mogelijk is om te gaan lessen. (anders had ik het voor het buitenland moeten vrijhouden). Uiteraard met in de planning een motor, een supersport vanwege het karakter en looks. Ik ben nu 20 en wordt na de zomer 21 en zit nu dit met de vraag, vol vermogen of toch 25 KW?
Ik ben ervan bewust dat 25 KW niet voor niets is ingevoerd, en eigenlijk ook zelf niet zo'n slecht idee is. Wat mij dan het meest tegenvalt is dat je beperkt ben in de motorkeuze, en daar meteen ook een flinke prijs voor betaald. Je vind makkelijker een volvermorgen motor in je budget dan een 25 KW motor. Ondanks dat ik zelf ook een sportief trekje heb kan ik toch goed mezelf beheersen. Wellicht vanwege het feit ivm met mijn ogen nogal veel te verliezen heb, maar dat terzijde. Heb nu 2 jaar mijn autorijbewijs en -dit komt niet uit mijn eigen mond- ik rijd een stuk rustiger en defensiever dan dat iemand dat zou verwachten van een bestuurder op mijn leeftijd. In die zin, racen, veels te hard rijden, regels negeren komen bij mij niet voor. Nu zit ik dus te dubben om meteen volvermogen te lessen, omdat het financieel gewoon een stuk scheelt, makkelijker een motor te vinden is en ik er niet meteen 2 jaar aan vast zit. Aan de andere kant, dat 25KW verhaal is natuurlijk niet voor niets ingevoerd. Hoe denken jullie hierover?
Ik ben ervan bewust dat 25 KW niet voor niets is ingevoerd, en eigenlijk ook zelf niet zo'n slecht idee is. Wat mij dan het meest tegenvalt is dat je beperkt ben in de motorkeuze, en daar meteen ook een flinke prijs voor betaald. Je vind makkelijker een volvermorgen motor in je budget dan een 25 KW motor. Ondanks dat ik zelf ook een sportief trekje heb kan ik toch goed mezelf beheersen. Wellicht vanwege het feit ivm met mijn ogen nogal veel te verliezen heb, maar dat terzijde. Heb nu 2 jaar mijn autorijbewijs en -dit komt niet uit mijn eigen mond- ik rijd een stuk rustiger en defensiever dan dat iemand dat zou verwachten van een bestuurder op mijn leeftijd. In die zin, racen, veels te hard rijden, regels negeren komen bij mij niet voor. Nu zit ik dus te dubben om meteen volvermogen te lessen, omdat het financieel gewoon een stuk scheelt, makkelijker een motor te vinden is en ik er niet meteen 2 jaar aan vast zit. Aan de andere kant, dat 25KW verhaal is natuurlijk niet voor niets ingevoerd. Hoe denken jullie hierover?
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Vol vermogen, doodsimpel.
Je zegt het zelf al: je hebt vrije keus in wat je koopt.
Desnoods koop je een 20 jaar oud scheithok van 200 euro met 70-80pk en vermaak je je daar mee (no offence richting iemand, ik rijd op een wrak van 500 euro
).
Je zegt het zelf al: je hebt vrije keus in wat je koopt.
Desnoods koop je een 20 jaar oud scheithok van 200 euro met 70-80pk en vermaak je je daar mee (no offence richting iemand, ik rijd op een wrak van 500 euro
leeg
Verwijderd
Je kan toch gewoon binnenkort (voorjaar) beginnen te lessen op 25kW? Je hebt dat papiertje toch niet in een weekje ofzo.. dus als je slim bent time je het zo dat je afrijdt op volvermogen.ND863 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 01:06:
Na lang wikken en wegen gaat het er toch van komen, een motorrijbewijs. Het ziet ernaar uit dat ik in NL ga afstuderen waardoor het nu financieel mogelijk is om te gaan lessen. (anders had ik het voor het buitenland moeten vrijhouden). Uiteraard met in de planning een motor, een supersport vanwege het karakter en looks. Ik ben nu 20 en wordt na de zomer 21 en zit nu dit met de vraag, vol vermogen of toch 25 KW?
Jezelf doodrijden met 25kW kan ook makkelijk en ligt veel meer aan rijstijl en rechterpols (en gebrek aan hersenen) dan aan vermogen vind ik. Kijk, ik zou niet meteen een R1 kopen als eerste motor, maar een CBR600F (of GSX600R/F, etc etc) ofzo dat moet prima kunnen vind ik.
Chevy454 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 21:01:
[...]
Hoe groter de motorinhoud, hoe groter het gemak en hoe groter de onbewuste verleiding om het gas wat meer open te draaien. Verder dan WOT![]()

25KW is voldoende om stommiteiten te begaan. Las gisteravond op MF nog iemand die 88km te hard heeft gereden binnen de bebouwde kom op een plek waar het "kon" ..
Sorry maar binnen de bebouwde kom kan het wat mij betreft nooit..tis en blijft bebouwde kom.
2003 model heb ik dan. Redelijk nieuw dus inderdaad.M3rcury schreef op maandag 05 februari 2007 @ 19:15:
[...]
Dan heb je een redelijk nieuwe toch? ik zag laatst wel een thundercat voor 2000 staan.. dat lijkt me wel wat.
Die thundercat.........toevallig een oranje? Dan is de eigenaar daarvan nu de eigenaar van mijn R1 circuitfiets
Die thundercat is een goede motor ook mee te gaan beginnen op het circuit. niet duur en je kan er hard genoeg mee rond
ben ik niet met je eens. Bij mij in het dorp hebben ze een stuk waar je eerst 80km mocht (en buiten de bebouwde kom was), nu dus 50km gemaakt en binnen bebouwde kom. Er is niks veranderd aan het verkeersbeeld, je kan er makkelijk 80 rijden (en harder) maar het mag ineens niet meer ?Capo schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 07:55:
[...]
[afbeelding]
25KW is voldoende om stommiteiten te begaan. Las gisteravond op MF nog iemand die 88km te hard heeft gereden binnen de bebouwde kom op een plek waar het "kon" ..
Sorry maar binnen de bebouwde kom kan het wat mij betreft nooit..tis en blijft bebouwde kom.

en zo zijn er nog genoeg voorbeelden te verzinnen.
Ken plekken waar stadsbussen makkelijk de 70km/u halen binnen bebouwde kom. Dan klopt er dus gewoon iets niet aan het verkeersbeeld.
Ik zou inderdaad ook gelijk voor vol vermogen gaan. MAAR! Je in kunnen houden in een auto is iets heel anders dan op een motorVerwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 01:19:
[...]
Je kan toch gewoon binnenkort (voorjaar) beginnen te lessen op 25kW? Je hebt dat papiertje toch niet in een weekje ofzo.. dus als je slim bent time je het zo dat je afrijdt op volvermogen.
Jezelf doodrijden met 25kW kan ook makkelijk en ligt veel meer aan rijstijl en rechterpols (en gebrek aan hersenen) dan aan vermogen vind ik. Kijk, ik zou niet meteen een R1 kopen als eerste motor, maar een CBR600F (of GSX600R/F, etc etc) ofzo dat moet prima kunnen vind ik.
Maargoed. Je hebt wel een hoop lol.
Ja en nee....MarcoZ20 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 07:59:
[...]
ben ik niet met je eens. Bij mij in het dorp hebben ze een stuk waar je eerst 80km mocht (en buiten de bebouwde kom was), nu dus 50km gemaakt en binnen bebouwde kom. Er is niks veranderd aan het verkeersbeeld, je kan er makkelijk 80 rijden (en harder) maar het mag ineens niet meer ?![]()
en zo zijn er nog genoeg voorbeelden te verzinnen.
Ken plekken waar stadsbussen makkelijk de 70km/u halen binnen bebouwde kom. Dan klopt er dus gewoon iets niet aan het verkeersbeeld.
ja er zijn idd wel wegen waar het niet klopt..maaar... de nee... vaak is het wel zo dat in de bebouwde kom gebieden veel huizen staan met uitritten etc.. een hond bijv. is zo de weg over gestoken.
En 50 + 88km/h vind ik nogal wat.. dat is met 123km/h door de bebouwde kom heen.. kijk 80 ipv 50 kan ik indenken..maar 120+ door de bebouwde kom.. ongeacht of het "eigenlijk wel moet kunnen" of niet...
Blijf erbij dat het aan het verkeersbeeld ligt (las trouwens 88 in bbk ipv 88 te hard
).
Die weg in mijn gemeente is bijvoorbeeld een lange rechte weg, met 1 zijstraat. Heel overzichtelijk en tis eigenlijk al buiten de bebouwde kom dus zoals ik in m'n vorige post al aangaf. Geen huis te bekennen dus.
Als je gewoon door een woonwijk rijdt en dan zoveel te hard rijdt dan mag je indd wel je rijbewijs inleveren, dat ben ik wel met je eens

Die weg in mijn gemeente is bijvoorbeeld een lange rechte weg, met 1 zijstraat. Heel overzichtelijk en tis eigenlijk al buiten de bebouwde kom dus zoals ik in m'n vorige post al aangaf. Geen huis te bekennen dus.
Als je gewoon door een woonwijk rijdt en dan zoveel te hard rijdt dan mag je indd wel je rijbewijs inleveren, dat ben ik wel met je eens
dat waren dus 2 vrienden van mijCapo schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 09:22:
[...]
Ja en nee....
ja er zijn idd wel wegen waar het niet klopt..maaar... de nee... vaak is het wel zo dat in de bebouwde kom gebieden veel huizen staan met uitritten etc.. een hond bijv. is zo de weg over gestoken.
En 50 + 88km/h vind ik nogal wat.. dat is met 123km/h door de bebouwde kom heen.. kijk 80 ipv 50 kan ik indenken..maar 120+ door de bebouwde kom.. ongeacht of het "eigenlijk wel moet kunnen" of niet...
1 daarvan had net een week zijn rijbewijs..
Ze zijn gepakt met 140, waarna er na correctie 88km/h te hard overblijft. Beide rijbewijs ingevordert (plus die van een meneer met een alfa die erachter reedMarcoZ20 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:36:
Blijf erbij dat het aan het verkeersbeeld ligt (las trouwens 88 in bbk ipv 88 te hard).
In een auto kan me altijd netjes aan de snelheid houden (zal ook wel een beetje liggen dat het de auto van mijn ouders is) en op de motor rijd ik eigelijk bijna altijd te hard. (behalve binnen de bk)FragDaddy schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 08:57:
[...]
Ik zou inderdaad ook gelijk voor vol vermogen gaan. MAAR! Je in kunnen houden in een auto is iets heel anders dan op een motorEen sportmotor heeft zo veel power en wil zo graag toeren draaien dat ie je gewoon heel erg uitdaagt om vooral nog maar even meer gas te geven.
Maargoed. Je hebt wel een hoop lol.
[ Voor 57% gewijzigd door M3rcury op 06-02-2007 11:02 ]
No signature required.
Ach weet je, niemand van ons is heiliger dan de Paus. Ik geef ook eerlijk toe:Capo schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 09:22:
maar 120+ door de bebouwde kom.. ongeacht of het "eigenlijk wel moet kunnen" of niet...
ik, Chevy454, heb met de CBR600 en met de Vmax wel harder dan 200km/h in de bbk gereden. Fuck, zelfs op die weg ben ik met 160km/h langs het woutenkantoor geknald. Dat was minder slim
Maar deed ik het bewust? Nee, de bebouwde kom was maar 100m lang
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
bbrrr wat was het vanochtend weer koud... -1 volgens de auto... gelukkig waren de wegen niet glad, maar ondanks de handvatverwarming en winterhandschoenen toch frisse handen..
Toch maar eens onderzoeken welke hand guards er op de baby vara passen..
Toch maar eens onderzoeken welke hand guards er op de baby vara passen..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Acerbis zijn universeel en zo ook van progrip denk ik.
de handles zijn hetzelfe als die van de transalps, maar ze schijnen iets dichter op elkaar te zitten en dus net niet helemaal passen, maar met een kleine mod weer wel..
Moet zaterdag toch voor een service, zal dan eens naar laten kijken..
Moet zaterdag toch voor een service, zal dan eens naar laten kijken..
Wel grote pakken.
Ik heb 2 verschillende op mn NX gehad:
Deze van polisport, goedkoop, mooi, maar waardeloos qua windbescherming

En deze van polisport, 35 euro, lomp en werkten prima qua windbescherming

leeg
Polisport, ik kwam even niet op de naam. Maar je hebt bij Acerbis ook "spoilers" verkrijgbaar op de handguard welke wel goed zijn werk doen 
BTW, herken ik daar weer het gepatenteerde Harry montagesysteem van klembandjes?

BTW, herken ik daar weer het gepatenteerde Harry montagesysteem van klembandjes?
[ Voor 22% gewijzigd door Chevy454 op 06-02-2007 13:57 ]
welk model is dat? en heeft die een universele montage?4x2 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 13:43:
[afbeelding]
ik heb er nog maa rdie zijn enkel voor trommel rem gebruik... nieuw.. verkeerd gekocht..
je mag je voorband wel vervangen4x2 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 13:43:
Wel grote pakken.
[afbeelding]
[afbeelding]

No signature required.
Verwijderd
Zo, lekker dagje geknutseld.
Eerst gisteravond en vanmorgen met schuurpapier mn remklauwen en schetsplaten aangevallen.
Daarna vanmiddag naar faculteit en de boel nog ge-glaspareld (had dus niet hoeven schuren eigenlijk, maar ja..) en in de primer gezet. En dan lijkt het net schuimplastic:

Er zitten dus hard-vastgestampte-papier-proppen in de remcilinders, een paar oude ontluchtingsnippels en schuimproppen in de openingen waar geen verf mag komen.
Moet alleen nog even bedenken welke kleur het zooitje krijgt binnenkort..
Klauwen misschien koper ofzo, misschien wel vet. Platen zwart denk ik. Of iemand moet wilde/goede tips hebben?
mijn motor: http://img.photobucket.co...ling_Pitbull/DSC00257.jpg
Eerst gisteravond en vanmorgen met schuurpapier mn remklauwen en schetsplaten aangevallen.
Daarna vanmiddag naar faculteit en de boel nog ge-glaspareld (had dus niet hoeven schuren eigenlijk, maar ja..) en in de primer gezet. En dan lijkt het net schuimplastic:

Er zitten dus hard-vastgestampte-papier-proppen in de remcilinders, een paar oude ontluchtingsnippels en schuimproppen in de openingen waar geen verf mag komen.
Moet alleen nog even bedenken welke kleur het zooitje krijgt binnenkort..
Klauwen misschien koper ofzo, misschien wel vet. Platen zwart denk ik. Of iemand moet wilde/goede tips hebben?
mijn motor: http://img.photobucket.co...ling_Pitbull/DSC00257.jpg
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2007 17:08 ]
Wrom ?
Gewoon beetje rustiger rijden als het regent, vrij simpel, is maar een 250 die 130 gaat.
De Sharp en is universele montage.ToolkiT schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 15:12:
[...]
welk model is dat? en heeft die een universele montage?
Wel ff opletten als je het 2e hands koopt want de interne diameter van een stuur kan verschillen, nieuw zitten dr 2 bevestigingssetjes bij.
leeg
Ik ben zelf ook 20 (maar word in november 21) en ben gewoon bezig met motorlessen. Als het goed is kan ik over ongeveer een maand examen doen, en als ik dat haal kan ik in ieder geval in de zomer al wat rijden. Uiteraard heb ik m'n autorijbewijs ook nog niet zo lang, maar ik rij in de auto wel altijd rustig. Maar ik moet zeggen dat dat op de motor toch even wat anders is, ookal ben ik nog bezig met lessen.... Motorrijden doe ik voor m'n hobby gewoon omdat ik het leuk vind, en de bochten sportief nemen vind ik juist leuk. Vandaar dat het me slim lijkt als ik sowieso niet op een snel monster ga beginnen. Een leuke 25kW CBR600F, ZXR400 of Thundercat ofzo lijkt me prima. Een goede sportieve fiets, maar toch zonder een hele hoop vermogen waar je snel door in de problemen kan komen. Juist omdat ik van mezelf weet dat ik me af en toe net niet genoeg inhou vind ik 25kW geen probleem. Ik zou er eigenlijk niet aan moeten denken om op bv een GSXR600 vol vermogen te beginnen met rijden, juist omdat ik denk dat ik er dan een redelijke kans is op het overschatten van een bocht en vervolgens jezelf onderuit remmen...ND863 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 01:06:
25kW rijden word ik misschien vrij snel zat, maar liever dat dan grotere problemen.
Na m'n vorige les kregen in en mijn medelesser (19 jaar) het commentaar: stelletje jonge honden. Gelukkig wel met een glimlach erbij, maar er zit wel wat waarheid in.
aaarrrgh... daar gaan we weer.. jij lijkt hlpdsk wel in het dingen die je moet showen topic wel...4x2 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 17:19:
[...]
Wrom ?
Gewoon beetje rustiger rijden als het regent, vrij simpel, is maar een 250 die 130 gaat.
Ik ga die discussie niet meer aan...
Bedankt voor de tips mensen! Ik ga tevens ook overleggen met de rijschool eigenaar (oud maatje) wat de mogelijkheden zijn. Voor de zomer rijden is natuurlijk ook iets om te overwegen.
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
klopt. zulk soort dingen hoor je vaker. Ik kreeg ook wel vaak in mijn oortje dat de weg geen circuit was..Wekko306 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 17:51:
[...]
Ik ben zelf ook 20 (maar word in november 21) en ben gewoon bezig met motorlessen. Als het goed is kan ik over ongeveer een maand examen doen, en als ik dat haal kan ik in ieder geval in de zomer al wat rijden. Uiteraard heb ik m'n autorijbewijs ook nog niet zo lang, maar ik rij in de auto wel altijd rustig. Maar ik moet zeggen dat dat op de motor toch even wat anders is, ookal ben ik nog bezig met lessen.... Motorrijden doe ik voor m'n hobby gewoon omdat ik het leuk vind, en de bochten sportief nemen vind ik juist leuk. Vandaar dat het me slim lijkt als ik sowieso niet op een snel monster ga beginnen. Een leuke 25kW CBR600F, ZXR400 of Thundercat ofzo lijkt me prima. Een goede sportieve fiets, maar toch zonder een hele hoop vermogen waar je snel door in de problemen kan komen. Juist omdat ik van mezelf weet dat ik me af en toe net niet genoeg inhou vind ik 25kW geen probleem. Ik zou er eigenlijk niet aan moeten denken om op bv een GSXR600 vol vermogen te beginnen met rijden, juist omdat ik denk dat ik er dan een redelijke kans is op het overschatten van een bocht en vervolgens jezelf onderuit remmen...
25kW rijden word ik misschien vrij snel zat, maar liever dat dan grotere problemen.
Na m'n vorige les kregen in en mijn medelesser (19 jaar) het commentaar: stelletje jonge honden. Gelukkig wel met een glimlach erbij, maar er zit wel wat waarheid in.
No signature required.
imho, als je (bijna) 21 bent heb je genoeg verstand om op een vol vermogen motor te beginnen hoor. En geloof me, met 600 cc kan je zowel normaal
als sportief
als asociaal hard rijden 
Geen probleem dus.

Geen probleem dus.
0110101001111010
Wil je die naam niet noemen in dit topic, tis net gezelligToolkiT schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 18:19:
[...]
aaarrrgh... daar gaan we weer.. jij lijkt hlpdsk wel in het dingen die je moet showen topic wel...
En oud genoeg met 21 ? mwha daar is nog wel discussie over te starten....
[ Voor 11% gewijzigd door Capo op 06-02-2007 19:47 ]
Ik had ook een vrijwel versleten voorband. Die voorband heeft me toch wel mooi mijn complete motor gekost door een schuiver op de snelweg. Ookal rij je 'rustig' kan met zo'n band je voorwiel ineens je achterwiel zijn geworden 
* En ik had die dag nog wel net een nieuwe band uitgezocht
* En ik had die dag nog wel net een nieuwe band uitgezocht
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
Domme opmerkingen krijgen een dom antwoord terugToolkiT schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 18:19:
[...]
aaarrrgh... daar gaan we weer.. jij lijkt hlpdsk wel in het dingen die je moet showen topic wel...
Net alsof ik niet weet dat die voorband kaal was anderhalf jaar geleden
Weekje later ofzo zat dr ook een andere op (goed, ik heb er te lang mee doorgereden, niet dat dat slim was ofzo)
En vergelijk me niet met die klootviool met oogkleppen alsjeblieft
leeg
dr bestaan geen domme opmerkingen alleen domme antwoorden4x2 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 23:39:
[...]
Domme opmerkingen krijgen een dom antwoord terug.
Net alsof ik niet weet dat die voorband kaal was anderhalf jaar geleden
Weekje later ofzo zat dr ook een andere op (goed, ik heb er te lang mee doorgereden, niet dat dat slim was ofzo)
En vergelijk me niet met die klootviool met oogkleppen alsjeblieft
M3rc verdedigt zichzelf
No signature required.
Ook met een 25kw kun je een bocht overschatten en er te snel in duiken hoor. Geen probleem. Alleen.. wat doe je dan.. druk je de motor platter of raak je in paniek en ga je in de bocht proberen te remmen.. Daar wordt tijdens je rijles te weinig aandacht aan besteed omdat men er niet vanuit gaat dat je sportief bochten gaat nemen.Wekko306 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 17:51:
[...]
tja. of je 25kw rijden zat wordt.. ik weet het niet. Ik heb altijd motoren met >100pk gehad.
Ik weet wel dat M3rcury hier op het forum een RS125 heeft en zich daar voor zover ik begrijp prima mee vermaakt.
Met hemCapo schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 19:47:
Wil je die naam niet noemen in dit topic, tis net gezellig
* Chevy454 heeft overigens een shitload aan parts gevonden voor de KLR650
Krukas is binnen

Het is een ander soort beleving. Met een SM kan je met 50pk ook vreselijk fijn mee rijden. Al zullen de buurtbewoners dat tegenspreken wanneer je weer eens met 2 wielen los van de grond een drempel tegen 100km/h paktFragDaddy schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 10:34:
tja. of je 25kw rijden zat wordt.. ik weet het niet. Ik heb altijd motoren met >100pk gehad.
Ik weet wel dat M3rcury hier op het forum een RS125 heeft en zich daar voor zover ik begrijp prima mee vermaakt.
[ Voor 41% gewijzigd door Chevy454 op 07-02-2007 10:42 ]
sterker nog dat kan met 15PK al...FragDaddy schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 10:34:
[...]
Ook met een 25kw kun je een bocht overschatten en er te snel in duiken hoor. Geen probleem.
btw vannochtend weer een nieuw record qua kou: -3 toen ik wegreed...brrr gelukkig wel helder weer dus wegen niet glad.. morgen is sneeuw voorspeld dus ga dan maar met de auto denk ik..
[ Voor 26% gewijzigd door ToolkiT op 07-02-2007 11:00 ]
Je kan je inderdaad prima vermaken met minder dan 35 pk, maar als je de keuze hebt om vol vermogen af te rijden moet je dat gewoon doen. Niemand houdt je tegen om met een zwaar rijbewijs een lichtere motor te kopen. Ik heb nu ondertussen al een tijdje mijn vol vermogen rijbewijs, maar rij nog steeds met een 400 cc'tje met iets meer dan 50 pk.
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
persoonlijk had ik het na een half jaartje sturen helemaal gehad met die 25KW.
Een normale toertocht kon ik geen niet meerijden ivm het gebrek aan vermogen, ligt misschien ook aan m'n tourmaten, maar ik zou wachten tot ik 21 was.
Een normale toertocht kon ik geen niet meerijden ivm het gebrek aan vermogen, ligt misschien ook aan m'n tourmaten, maar ik zou wachten tot ik 21 was.
Jup ik vermaak me er cker meeFragDaddy schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 10:34:
[...]
Ook met een 25kw kun je een bocht overschatten en er te snel in duiken hoor. Geen probleem. Alleen.. wat doe je dan.. druk je de motor platter of raak je in paniek en ga je in de bocht proberen te remmen.. Daar wordt tijdens je rijles te weinig aandacht aan besteed omdat men er niet vanuit gaat dat je sportief bochten gaat nemen.
en een bocht overschatten, tja ik heb het ook wel eens gehad, wat doe je.. Ik heb hem toe platter gegooit (gelukkig) en heb de bocht gehaalt, en daar zou naar mijn inzicht ook cker meer aandacht aan besteed moeten worden op rijles. want de meeste mensen gaan remen.
dan komt je motor rechterop en ga je vaak de berm in.
lukt makkelijk, ik heb bijna alleen maar motor vrienden met meer dan 25kw. en vraag gewoon of ze op het rechte stuk inhouden, omdat ze weten dat ik ze in bochten toch wel bijhoudGrolsch schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 12:00:
persoonlijk had ik het na een half jaartje sturen helemaal gehad met die 25KW.
en idd, als je de keuze hebt tussen volvermogen en 25kw, ga voor volvermogen, je raakt best snel uitgekeken op die 25kw. (alhoewel het nog wel leuk is in de bochtenThe Bad Seed schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 11:50:
Je kan je inderdaad prima vermaken met minder dan 35 pk, maar als je de keuze hebt om vol vermogen af te rijden moet je dat gewoon doen. Niemand houdt je tegen om met een zwaar rijbewijs een lichtere motor te kopen. Ik heb nu ondertussen al een tijdje mijn vol vermogen rijbewijs, maar rij nog steeds met een 400 cc'tje met iets meer dan 50 pk.
[ Voor 35% gewijzigd door M3rcury op 08-02-2007 01:07 ]
No signature required.
xos in "Het Grote Wegmisbruikers Topic! Deeltje ..."
Daar gaan onze goede bedoeningen..
Door dit soort lui krijgen motorrijders een slechte naam
Daar gaan onze goede bedoeningen..
Door dit soort lui krijgen motorrijders een slechte naam

ToolkiT schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 13:43:
Door dit soort lui krijgen hebben motorrijders een slechte naam![]()

Kan niet in dat topic lezen, dus kan iemand vertellen wat voor spannends er te lezen is?
xos schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 12:20:
Gisteravond is mijn auto waarschijnlijk economisch total loss geredenIk wilde links afslaan en stond netjes voorgesorteerd met mijn richtingaanwijzer uit. Ik moest even wachten omdat de weg waarin ik wilde afslaan nogal smal was en er een busje onhandig stond voorgesorteerd. Op het moment dat de weg vrij was ging ik linksaf en uit het niks klapte er een motorrijder tegen de voorkant van mijn auto. Ik heb hem nooit zien of horen aankomen.
Nadat ik van de schik bekomen was even polshoogte genomen bij die kerel. Gelukkig alles goed, maar man man wat een lompe zak was dat. Op mijn eerste vraag of alles okay was kreeg ik als antwoord dat ik mijn richtingaanwijzer niet aanhad. Gelukkig waren er getuige (dat busje wat zo stond voorgesorteerd) die konden bevestigen dat ik dat wel had. Daarna vertelde hij dat dit zijn laatste ritje zou worden omdat hij opweg was naar de garage om het ding te ruilen tegen een nieuwe motor. Hij wilde hem nog even de loslaten voor de laatste keer. Ik werd toch wel een beetje pissig toen hij daarna direct zijn GSM pakte om de garage te bellen om vervangt vervoer te regelen. Daarop kreeg ik te horen dat ik mijn "bek" maar moest houden omdat de verzekering alles wel zou regelen... Daarna heb ik maar de politie gebeld en de stukken van mijn auto opgeruimd. Later vertelde die kerel dat dit zijn 8e ongeluk was in 1.5 jaar was met auto of motor.
Heel fijn, mijn polo dieseltje van pas een paar jaar oud waar ik hard voor heb gespaard en waarschijnlijk nog ruim 2 ton probleemloos mee kan rijden weg door zo'n @#$# lul van een vent. Geen idee hoe ik nu naar mijn bijbaantje en universiteit moet komen aangezien er geen openbaar vervoer is waar ik woon... Ik heb me laten vertellen dat ik een groot deel van de huurkosten die ik aan een huurauto eventueel kwijt ben kan verhalen bij zijn verzekering. Hopelijk is dat zo, anders heb ik een serieus probleem
Iemand z'n auto total loss gereden door een Goldwing. De persoon stond op een voorsorteervak om linksaf te draaien (zonder richting aanwijzer); De Goldwing is hem daar vol gas langst links voorbij gestoken.
correctie: met richting aanwijzer.. heeft ie getuigen voor zei hij later..DinX schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 14:28:
Iemand z'n auto total loss gereden door een Goldwing. De persoon stond op een voorsorteervak om linksaf te draaien (zonder richting aanwijzer); De Goldwing is hem daar vol gas langst links voorbij gestoken.
Ow, overheen gelezen.ToolkiT schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 15:13:
[...]
correctie: met richting aanwijzer.. heeft ie getuigen voor zei hij later..
Verwijderd

Oeh...
Das heel wat beter dan vóór het spuiten.
Nu heeft het virus dus helaas wel toegeslagen, want ik ga nu uiteraard de klauw van de achterrem in dezelfde kleur spuiten (anders is het geen gezicht). En dan moet de houder waar die klauw op zit ook weer zwart, want daar hangt nu nog maar weinig verf aan
En het hele motorblok moet eigenlijk ook, en de achterbrug, en het frame... nouja alles eigenlijk
Maar komende week eerst de achterklauw en het bijbehorende bevestigingsstuk doen. De rest heeft veel minder haast. En dan op de beurs eens kijken voor stalen remleidinges, das ook wel
Ziet er mooi uit
Zeer mooiVerwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:26:
[afbeelding]
Oeh...![]()
Das heel wat beter dan vóór het spuiten.
Nu heeft het virus dus helaas wel toegeslagen, want ik ga nu uiteraard de klauw van de achterrem in dezelfde kleur spuiten (anders is het geen gezicht). En dan moet de houder waar die klauw op zit ook weer zwart, want daar hangt nu nog maar weinig verf aan![]()
En het hele motorblok moet eigenlijk ook, en de achterbrug, en het frame... nouja alles eigenlijk![]()
Maar komende week eerst de achterklauw en het bijbehorende bevestigingsstuk doen. De rest heeft veel minder haast. En dan op de beurs eens kijken voor stalen remleidinges, das ook wel
Verwijderd
Eerst dus zelf al met korrel 80 geschuurd, omdat ik nog niet wist dat ik zomaar mocht glasparelstralen. Toen dus nog gestraald, daarna primer, dan scotchbrite doekje om primer weer beetje glad te krijgen. Toen 2 lagen 2-componentenlak (19 eurie voor 200mlChevy454 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 18:06:
[...]
Zeer mooiHoe heb je het voorbereid? Geglaspareld en daarna primer / hittebestendige lak erop?

De schetsplaten heb ik hetzelfde gedaan, maar dan met een standaard spuitbus 2-componenten lak van 9 euro, die 'goudbruine' is dus een potje, verdunner erbij en dan spuiten met IO-spuitdingen.
@ rimpeldinky
He balen... 'tot vrijdag vasthouden' <- Eikel
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2007 18:41 ]
*burp*
Woei. Straks m'n Xenon kitje halen 
Morgen inbouwen
Of daarna heel snel 1 lamp aansluiten om te kijken wat voor verschil het geeft
Morgen inbouwen
In jouw FJR 1300 zitten ook H4's toch?DinX schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 20:29:
Woei. Straks m'n Xenon kitje halen
Morgen inbouwen
Dan uitgebreid foto's maken aub
Ik wil namelijk over een tijdje ook xenon inbouwen in mijn motor, en ben heel benieuwd naar jou ervaringen omtrent het inbouwen.
edit:
^ Mooi spuitwerk hierboven. Hoe werkt zo'n twee-componenten lak? Is dat ook wat steviger dan spuiten met een Motip busje?
Overigens heb ik vandaag mijn 35 euro schokdemper naar de motorzaak gebracht, en die wordt er als het goed is zsm ondergezet. Voor zover ik kon zien was hij niet lek, maar wel erg vies. Hopelijk breekt hij in ieder geval niet meer af
[ Voor 28% gewijzigd door ZiegoM op 08-02-2007 20:44 ]
\_Specs_/
Zal ik doen. Het vanaaf misschien laat maken en snel 1 lamp geïmproviseerd aansluiten.
Meeste werk is toch maar die omvormers inbouwen.
Paar kabeltjes aansluiten zal wel snel gaan
Meeste werk is toch maar die omvormers inbouwen.
Paar kabeltjes aansluiten zal wel snel gaan
Verwijderd
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik dat ook niet weet.... maar iemand van de werkplaats op mijn faculteit (die zelf een Z1000 streetfighter heeft gebouwd) wist me te vermelden dat het idd sterker en krasvaster is. We gaan het meemakenZiegoM schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 20:39:
^ Mooi spuitwerk hierboven. Hoe werkt zo'n twee-componenten lak? Is dat ook wat steviger dan spuiten met een Motip busje?
Maar het inbouwen duurt dus nog wel even aangezien ik eerst de achterklauw wil doen en de bevestigingsplaat daarvan. En daar kan ik pas volgende week aan beginnen, en dan heb ik al niet veel tijd, die week. Wil ook de 'taartschep' van de kont veriwjderen, kortom sleutel nog wel ff verder. Maar als het spuitwerk er op zit en de taartschep eraf is, komen er foto's.

Hehe, heb ze. HEt is wel een hele bundel kabels + die 2 doosjes. wordt gekl**t om dat allemaal weggemoffeld te krijgen
[ Voor 22% gewijzigd door DinX op 09-02-2007 00:41 ]
Mooi. een site gevonden met wat uitleg om zo'n kit op een fjr te installeren. Er staan ook wat voorbeeld pics bij.

Voorbeeld op een FJR met normaal licht.
Blijkbaargaat er geen sprake zijn van strooilicht als ik die pic zie. Mooi afgelijnd.
De FJR heeftdan ook een volledig heldere, glazen lamp.
Groot licht is niet aan te raden met ander verkeer in de buurt

Blijkbaargaat er geen sprake zijn van strooilicht als ik die pic zie. Mooi afgelijnd.

As far as HID high-beam is concerned, believe me, you're liable to cause an accident or get yourself arrested if you are running it in the presence of prevailing traffic. Below is what the FJR's HID high-beam looks like to oncoming motorists... 'nuff said!

[ Voor 10% gewijzigd door DinX op 09-02-2007 09:24 ]
Ziet er inderdaad goed uit, weinig (of geen) strooilicht.DinX schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 09:16:
Mooi. een site gevonden met wat uitleg om zo'n kit op een fjr te installeren. Er staan ook wat voorbeeld pics bij.
[afbeelding]
[afbeelding]
[...]
Die High beam is leuk voor mensen die met mistlichten/ grootlicht rijden, kan je ze even seinen
Heb je die set trouwens van die tent uit Eindhoven?
[ Voor 6% gewijzigd door ZiegoM op 09-02-2007 11:06 ]
\_Specs_/
Van een kerel in de buurt die het via ebay/kapaza/.. verkoopt. Met een jaar garantie erbij;ZiegoM schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 11:06:
[...]
Ziet er inderdaad goed uit, weinig (of geen) strooilicht.
Die High beam is leuk voor mensen die met mistlichten/ grootlicht rijden, kan je ze even seinen![]()
Heb je die set trouwens van die tent uit Eindhoven?
Maar ze komen van bij Xenonvision als ik me niet vergis.
die yoshimura gast van mf?DinX schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 11:25:
[...]
Van een kerel in de buurt die het via ebay/kapaza/.. verkoopt. Met een jaar garantie erbij;
Ik wil ook snel foto's zien
No signature required.
Hee die Pilot set heb ik 2 weken geleden in de Skoda Fabia geplaats.DinX schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 22:47:
[afbeelding] [afbeelding]
Hehe, heb ze. HEt is wel een hele bundel kabels + die 2 doosjes. wordt gekl**t om dat allemaal weggemoffeld te krijgen
Werkt goed en mooi blauw getint licht (8000K) licht.
Super dat Xenon nu nog in me GS is een keer plaatsen
PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy
Ah ik zag de Pilot's namelijk bij een winkel in Eindhoven voor H4 215 euro (grootlicht halogeen) of 249 euro(bi-xenon). Ik wilde zelf voor de goedkopere 'Pearl' met 6000K gaan, die kost in H4 145 euro.DinX schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 11:25:
[...]
Van een kerel in de buurt die het via ebay/kapaza/.. verkoopt. Met een jaar garantie erbij;
Ben erg benieuwd naar het inbouwavontuur
\_Specs_/
Wat een gekloot 
Kreeg 2 stukken topkuip niet los. Die zaten nog op 1 plek vast die ik gewoon niet kon vinden. Een gepaste plaats vinden voor de omvormers en relais was ook een hele karwei. Heb nu eindelijk een plek gevonden maar ze gewoon vast zitten tussen frame en kuip, dus ze schuiven of trillen daar niet.
Een voorbeeld hoe m'n kuip in elkaar zit:
- Om een beetje ruimte te hebben rechts moet je eerst 2 panelen dashboard afbreken. Daarna kan je het bovenste stukje stopkuip beginnen los schroeven. Wil je dat helemaal eraf hebben (wat me niet gelukt is uiteindelijk) moet je eerst de batterij loschroeven en eruit halen. Daarna het bakje waar de batterij in zat. Dan pas kun je aan de onderste schroeven van het bovenste stukje kopkuip. 1 kon ik gewoonweg niet vinden, of geen idee hoe ie nog vast zat in de buurt van de lamp
Het is dan ook nog in het totaal (moest je het achter elkaar leggen) 4 meter kabel ofzo wat je bij elkaar moet weggestopt krijgen
Morgen zien of het gelukt is. Ik moet dan ook nog de rubbers rond m'n lampen aanpassen. Die Xenon lampen hebben voor de groot-licht functie namelijk een apparaatje eraan hangen wat het veel dikker maakt. Maar wat creatief met stanley mes wezen morgen.
Als ik hem ga laten spuiten maar een dag afspreken dat ik mee de motor kan "afbreken" zodat die kerel ziet waar het allemaal gepropt zit.

Kreeg 2 stukken topkuip niet los. Die zaten nog op 1 plek vast die ik gewoon niet kon vinden. Een gepaste plaats vinden voor de omvormers en relais was ook een hele karwei. Heb nu eindelijk een plek gevonden maar ze gewoon vast zitten tussen frame en kuip, dus ze schuiven of trillen daar niet.
- Om een beetje ruimte te hebben rechts moet je eerst 2 panelen dashboard afbreken. Daarna kan je het bovenste stukje stopkuip beginnen los schroeven. Wil je dat helemaal eraf hebben (wat me niet gelukt is uiteindelijk) moet je eerst de batterij loschroeven en eruit halen. Daarna het bakje waar de batterij in zat. Dan pas kun je aan de onderste schroeven van het bovenste stukje kopkuip. 1 kon ik gewoonweg niet vinden, of geen idee hoe ie nog vast zat in de buurt van de lamp

Het is dan ook nog in het totaal (moest je het achter elkaar leggen) 4 meter kabel ofzo wat je bij elkaar moet weggestopt krijgen

Morgen zien of het gelukt is. Ik moet dan ook nog de rubbers rond m'n lampen aanpassen. Die Xenon lampen hebben voor de groot-licht functie namelijk een apparaatje eraan hangen wat het veel dikker maakt. Maar wat creatief met stanley mes wezen morgen.
Als ik hem ga laten spuiten maar een dag afspreken dat ik mee de motor kan "afbreken" zodat die kerel ziet waar het allemaal gepropt zit.
[ Voor 52% gewijzigd door DinX op 09-02-2007 22:28 ]
Even iets heel anders.. wat is dit in godsnaam voor fiets?

Wise enough to play the fool
verder als een cafe racer met trommelrem kom ik niet
chevy??
chevy??
*burp*
De kuipen van mijn Yamaha zitten op bepaalde punten vast met een soort rubber. Deze moet je los duwen/ trekken en kan je bij het monteren weer gewoon vastdrukken. Ik dacht in het begin ook dat ik iets aan het slopen was, maar het werkplaatshandboek gaf uitleg hierover. Daar staat namelijk precies in op welke punten je kuip vastzit.DinX schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 22:17:
Wat een gekloot
Het lijkt mij ook moeilijk om zoveel kabel kwijt te raken...misschien is knippen en solderen een optie... Hoe groot zijn de starters/ kastjes eigenlijk?
Ik ga morgen overigens mijn motor ophalen met mn nieuwe (tweedehands) schokdemper. Ben benieuwd hoe hij rijdt
\_Specs_/
Weet iemand hoeveel mm speling er toelaatbaar is op de achterbruglagers?
Heb nu een nieuwe as en binnenbus en daar zit 0,1mm speling op. Dat is voel en zichtbaar en heb er daarom zo mijn twijfels over. Moet er wel bij vertellen dat er aan allebei van de as smeernippels op komen, het hele spulletje wordt dus volgeperst met vet.
Heb nu een nieuwe as en binnenbus en daar zit 0,1mm speling op. Dat is voel en zichtbaar en heb er daarom zo mijn twijfels over. Moet er wel bij vertellen dat er aan allebei van de as smeernippels op komen, het hele spulletje wordt dus volgeperst met vet.
Dat is een Munch Mammut, zit een autoblok van NSU in. Ding had zoveel koppel dat hij een spaakvelg achter kapot trok, vandaar het gegoten wiel achter welke ze zelf hebben ontwikkeld (bestond toen nog niet). En die megatrommel voor is gewoon porno, als de remschoenen en remhuis goed op elkaar inlopen remt het verschrikkelijk hard. Iig harder dan de meeste schijfremmen uit die tijd.teacher schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 00:47:
Even iets heel anders.. wat is dit in godsnaam voor fiets?
[afbeelding]
[ Voor 19% gewijzigd door Clithopias op 10-02-2007 11:57 ]
Verwijderd
Eén van eerste mammut munch's idd. Een beetje uw moto geschiedenis oppoetsen heren. Tegenwoordig weet niemand nog van waar we komen op moto gebied 
Mammut is ook nooit gestopt, zie hier de laatste mammut: klik
Het hele idee is altijd al geweest dat er een turbo opzat. Nu ook nog dus. Ook vrij zware motoren en groot van formaat.
Toevallig was ik vandaag op een old timer beurs. Een paar mooie nortons gezien ('60), paar bmw's (R50 en vergelijkbaar) Zoek maar op allemaal, best leuk
En zelf stap ik, de dag dat ik afstudeer (goed, misschien iets later
) meteen de eerste beste harley dealer binnen en haal daar waarschijnlijk een dyna, misschien een vrscr, maar zeker een harley. I'm in love...
Het hele idee is altijd al geweest dat er een turbo opzat. Nu ook nog dus. Ook vrij zware motoren en groot van formaat.
Toevallig was ik vandaag op een old timer beurs. Een paar mooie nortons gezien ('60), paar bmw's (R50 en vergelijkbaar) Zoek maar op allemaal, best leuk
En zelf stap ik, de dag dat ik afstudeer (goed, misschien iets later
Mijn motor heeft een demper die aardig kan brullen. Deze zat er sinds aankoop al op. Komt erg leuk geluid uit, dat wel. Toen een maat van mij een andere demper kocht en daar de db-killer uit schroefde maakte die demper alsnog niet zoveel herrie als de mijne. Omdat ik vandaag met het rotweer geen trek had om te gaan rijden ben ik maar gaan poetsen, en dacht bij mezelf: laat ik die demper er eens afschroeven, makkelijker poetsen en kan ik gelijk kijken hoe dat ding van binnen eruit ziet:
[foto genomen vanuit de kant die normaal voor zit]

Hmmz, met zo'n gat is het wel een open uitlaat...
Is dit te fixen of is dat niet de moeite waard? (Je kunt er niet eenvoudig bij, centimetertje of 15 in de uitlaat en opening is niet erg groot)
Ergens in dit of het vorige topic heb ik ook gehad over het monteren van mijn PDA met tomtom op de motor. Onlangs heb ik hiervoor een beugel gemaakt en een lader aangesloten:

Ik heb een aluminium PDA-case via marktplaats op de kop getikt, deze gemonteerd op de zwanehals van een PDA-autohouder die op de bouten van de tank is gemonteerd. De lader heb ik in de buddyzit liggen. Ik heb er een stekkertje opgezet die op de stekker van de optimate-lader-kabel past die ook in de buddyzit ligt zodat ik de lader kan loskoppelen. De kabel van de lader naar de stekker voor de pda heb ik vervangen voor een flink langere die netjes door de motor heen ligt langs de rest van de bedrading. Afgelopen weekend heb ik hem getest en het werkt echt perfect.
...en over 2 weekjes alweer de motorbeurs!... * phYzar popelt, heeft nog een pak nodig

Is dit te fixen of is dat niet de moeite waard? (Je kunt er niet eenvoudig bij, centimetertje of 15 in de uitlaat en opening is niet erg groot)
Ergens in dit of het vorige topic heb ik ook gehad over het monteren van mijn PDA met tomtom op de motor. Onlangs heb ik hiervoor een beugel gemaakt en een lader aangesloten:

Ik heb een aluminium PDA-case via marktplaats op de kop getikt, deze gemonteerd op de zwanehals van een PDA-autohouder die op de bouten van de tank is gemonteerd. De lader heb ik in de buddyzit liggen. Ik heb er een stekkertje opgezet die op de stekker van de optimate-lader-kabel past die ook in de buddyzit ligt zodat ik de lader kan loskoppelen. De kabel van de lader naar de stekker voor de pda heb ik vervangen voor een flink langere die netjes door de motor heen ligt langs de rest van de bedrading. Afgelopen weekend heb ik hem getest en het werkt echt perfect.
...en over 2 weekjes alweer de motorbeurs!... * phYzar popelt, heeft nog een pak nodig
Tadaaa

Normaal licht

Groot licht
Dat wil je echt niet in je gezicht krijgen. als ik al iemand moet seinen zal ie het geweten hebben

Close-up

Links: Motovision
Rechts: Xenon

1 Xenon lamp aan van vlakbij
Nu eens een ritje achter m'n moeder in de auto doen om te kijken of het verblind.
Daarna eens tegemoet rijden

Normaal licht

Groot licht
Dat wil je echt niet in je gezicht krijgen. als ik al iemand moet seinen zal ie het geweten hebben

Close-up

Nu eens een ritje achter m'n moeder in de auto doen om te kijken of het verblind.
[ Voor 5% gewijzigd door DinX op 10-02-2007 17:57 ]
een 2 liter 4 in lijn turbo met 260PK, max 8300RMP, dat is geen motor maar een auto waar 2 wielen missen, de speceficaties:Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 17:29:
Eén van eerste mammut munch's idd. Een beetje uw moto geschiedenis oppoetsen heren. Tegenwoordig weet niemand nog van waar we komen op moto gebied
En zelf stap ik, de dag dat ik afstudeer (goed, misschien iets later) meteen de eerste beste harley dealer binnen en haal daar waarschijnlijk een dyna, misschien een vrscr, maar zeker een harley. I'm in love...
PERFORMANCE Motor
Acceleration sufficient
Top speed 156 mph (250 km/h - electronically limited)
Range about 190 miles (300 km)
ah!
dank voor de tip, ik had echt geen flauw idee
Ziet er goed uit dinx!
dank voor de tip, ik had echt geen flauw idee
Ziet er goed uit dinx!
Wise enough to play the fool
Terug van de rit. Ziet er goed uit.
M'n moeder/vader werden op geen enkel ogenblik verblind, niet van achter en niet van voor.
Ook geen mensen gehad die seinden ofzo.

Normaal licht (ik sta naast de motor). Het lijkt links wat harder en rechts wat zachter, m'n motor staat op z'n jiffy.

Groot licht. Het "vaste" groot licht en de "pass" zijn hetzelfde. Dus als je passt heb je geen licht meer vlak voor je motor.

Lastig om hier een foto van te nemen. Het lijkt op foto blauwer dan het echt is. Vlak voor de motor heb je een blauwachtige gloed, waar het licht de grond raakt is het spierwit.

Ook hier bedriegt de foto een beetje. Het lijkt alsof het verblind, maar je kan als tegenligger gewoon recht erin kijken eigenlijk. Het beetje strooilicht dat er is verblindt niet echt.
M'n moeder/vader werden op geen enkel ogenblik verblind, niet van achter en niet van voor.
Ook geen mensen gehad die seinden ofzo.

Normaal licht (ik sta naast de motor). Het lijkt links wat harder en rechts wat zachter, m'n motor staat op z'n jiffy.

Groot licht. Het "vaste" groot licht en de "pass" zijn hetzelfde. Dus als je passt heb je geen licht meer vlak voor je motor.

Lastig om hier een foto van te nemen. Het lijkt op foto blauwer dan het echt is. Vlak voor de motor heb je een blauwachtige gloed, waar het licht de grond raakt is het spierwit.

Ook hier bedriegt de foto een beetje. Het lijkt alsof het verblind, maar je kan als tegenligger gewoon recht erin kijken eigenlijk. Het beetje strooilicht dat er is verblindt niet echt.
Heb je ook een pic van je hele motor? Je staat volgens mij nog niet in de startpost namelijkphYzar schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 17:40:
Mijn motor heeft een demper die aardig kan brullen. Deze zat er sinds aankoop al op. Komt erg leuk geluid uit, dat wel. Toen een maat van mij een andere demper kocht en daar de db-killer uit schroefde maakte die demper alsnog niet zoveel herrie als de mijne. Omdat ik vandaag met het rotweer geen trek had om te gaan rijden ben ik maar gaan poetsen, en dacht bij mezelf: laat ik die demper er eens afschroeven, makkelijker poetsen en kan ik gelijk kijken hoe dat ding van binnen eruit ziet:
[afbeelding]
[afbeelding]
Zeer mooiDinX schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 17:56:
Tadaaa
[afbeelding]
Normaal licht
[afbeelding]
Groot licht
[afbeelding]
Close-up
[afbeelding]
[afbeelding]
Was het makkelijk aan te sluiten op de bestaande bedrading, of moest er veel geknipt worden?
Is dit trouwens 6000K of 8000K?
Dit komt ook zeker op mijn fiets, echt mooi (en nog veiliger ook waarschijnlijk).
\_Specs_/
Er moest niks geknipt worden.
Ik heb de grootlicht versie, dat is met relais. Daaraan hangt een kabel die je aansluit op 1 van je bestaande stekkers. Dan gaat er nog een kabel naar je + en 2 kabels naar de - (of carroserie zoals ik het bij de linker gedaan heb).
Dit is de 8000K versie.
Boven je post staan pics in het donker
Ik heb de grootlicht versie, dat is met relais. Daaraan hangt een kabel die je aansluit op 1 van je bestaande stekkers. Dan gaat er nog een kabel naar je + en 2 kabels naar de - (of carroserie zoals ik het bij de linker gedaan heb).
Dit is de 8000K versie.
[ Voor 7% gewijzigd door DinX op 10-02-2007 18:51 ]
Bij mijn H4 lampen zitten er achterop de lampen zeg maar een soort zwarte dop/stekker, als je die eraf trekt zie je de 3 aansluitpunten achterop de lamp. Moet je de xenon daarop aansluiten of moet je ergens anders zijn? Ben echt een n00b op dat gebied.DinX schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 18:51:
Er moest niks geknipt worden.
Dit is de 8000K versie.
In het donker ook zeer mooi. Zeker niet overdreven blauw, wat ik zo goedkoop uit vind zien bij van die aftermarketkitjes in auto's. Denk dat ik ook maar voor de 8000k ga...
Overigens is mijn motor weer terug van MCE met een nieuwe tweedehands schokdemper eronder. In totaal was het 35 de voor de shock en 35 voor het monteren. Dus ik kom er nog redelijk goedkoop vanaf na afbreken van een schokdemper onder het rijden, dat had me mijn hele motor kunnen kosten.
\_Specs_/
phYzar in "Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel..."ZiegoM schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 18:49:
[...]
Heb je ook een pic van je hele motor? Je staat volgens mij nog niet in de startpost namelijk

Nu inmiddels met zwarte double bubble kuipruit
Euh, een paar posts terug zie je de inhoud van de verpakking.
Op 1 bestaande stekker sluit je een relais aan.
Van daaruit vertrekken er 2 dikkere kabels (bestaand uit 3 kabels elk) naar de omvormers (soort ballast). Die hebben elk de grootte van een flink pak sigaretten.
Je bestaande lampjes vervang je dan door de Xenon lampen. Die sluit je aan op de "pakjes sigaretten".
Op 1 bestaande stekker sluit je een relais aan.
Van daaruit vertrekken er 2 dikkere kabels (bestaand uit 3 kabels elk) naar de omvormers (soort ballast). Die hebben elk de grootte van een flink pak sigaretten.
Je bestaande lampjes vervang je dan door de Xenon lampen. Die sluit je aan op de "pakjes sigaretten".
Dit topic is gesloten.