Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 8 - klustijd! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.294 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
je betaald best veel verzekerings premie trouwens.........

ik red het met iets meer als de helft en fiets is van 2005..

ik zou verzekering toch nog eens bellen als ik jjou was.. denk eraan dat grote kantoor waar ze in zitten betaal jij..

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:30

DinX

Motormuis

Mja, veel, Een goede 800 voor BA, rechtsbijstand, diefstal, bestuurdersverzekering op de motor en iets in de 400 of 500 voor m'n auto.

Zo, juist zelf nog eens gebeld met de verzekering. Ik kan ze wel enigzins begrijpen.
Er zijn geen getuigen, dus geen 1 van de verklaringen kan 100% als waar bestempeld worden.

Juist daarom kan zelfs dat spiegelen niet aangevochten worden, juist omdat er eender wat gebeurt kan zijn. Het gaat dan vooral over wie het manouvre het eerst begonnen is. Het zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat zij haar manouvre eerst begonnen is (na het spiegelen waar ik niet te zien was) en ik nadien mijn manouvre begonnen ben en heb proberen er nog snel voor te gaan.

Dat is het grote verschil met m'n vorige ongeval. Toen had ik een getuige die verklaard heeft dat ik ten tijde van het ongeval al helemaal voor z'n auto zat thv z'n richtingaanwijzer (en hij reed ver naar links, dus ik zat wel degelijk op z'n rijvak).
Nu heb ik niemand die dat kan verklaren.

Ook adhv de schade kunnen ze niet veel. Ik heb gezegd dat haar auto vanaf het midden ingedeukt was, dus dat ik er al gedeeltelijk langst zat. Maar dan zeiden ze dat een motor ook sneller kan zijn dan een auto en dat ik daar zelfs zou kunnen beland zijn als ik als 2de het manouvre gestart ben omwille van de snelheid. Ook daar hebben ze weer een punt.

Met onze verklaringen nu kan dus eender wat gebeurd zijn.
Ik kon er al gereden hebben (dus al enkele seconden m'n manoucre beëindigt hebben).
Ik kon snel die wagen op het linker voorbijgestoken zijn om ervoor te gaan rijden en daarbij de tegenpartij geraakt hebben die dat ook deed.
Ik kon gefilteerd hebben en nog snel voordat die vrouw begon aan haar manouvre erin gedoken zijn.
,...

Al die dingen vallen moeilijk te bewijzen. Dus zij zou dan wel in fout geweest zijn met dat spiegelen, maar ik heb ook verklaard dat ik in dat gat wou gaan rijden. Ik heb wel uitgelegd dat dat niet als doel had om daar plaats in te nemen, maar om gewoon wat verder van de lijn te zitten. Maar dat kan ook weer moeilijk verdedigd worden zonder getuigen. Dus ik zou ook in fout kunnen geweest zijn als ik er voorbij ga als zij de knipper al aan heeft.

Misschien een wijze les voor de toekomst, zodra iemand links of rechts z'n knipper naar rechts/links aandoet maar even wachten tussen de file ..

Ze hebben dit voorstel ook nog niet ingediend bij de tegenpartij (de 50/50) ze wilden eerst mijn mening hierover horen. Ik heb gezegd dat ik eerst ging kijken hoe het kon gefixt worden en dat ik dan wat liet horen. Ik denk persoonlijk dat ik voor een rechter er niet zoveel meer kan uithalen. In het slechtste geval heb je zelf een rechter voor je die het niet zo heeft op motoren of dat gedoogbeleid voor file's die me even een lesje wil leren ofzo. Dan kan ik er met 0€ vanaf komen ..

[ Voor 98% gewijzigd door DinX op 25-01-2007 10:57 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Zo, terug van de carrosier met goed nieuws.

Hij kan m'n hele motor in de oorspronkelijke staat herstellen voor 1000€. Voor 1600€ heb ik hem volledig in het rood zoals ik een paar pagina's terug gepost heb :)
Dan hou ik zelfs nog 400€ over, daar heb ik m'n Xenon setje voor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dusseuh..... een rooie FJR in de TS binnenkort? :+

Die uitlaat polijsten.. ach dan ga jij maar eens voor een paar ogenblikken op je knieën :+

[ Voor 48% gewijzigd door Chevy454 op 25-01-2007 12:40 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
DinX ... doen als het kan! :)

Kom je er vrij ongeschonden van af en mag je in je handen klappen... file is en blijft moeilijk inderdaad....

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:51
Zow, vandaag heeft hij een kleine beurt gehad. Hoewel ik een aantal dingen in principe zelf zou kunnen wilde ik de eerste keer na aankoop toch even dat er een professioneel iemand naar keek (ben zelf ook maar leek, als ik wat over het hoofd zou zien....). Ook gelijk zowel een nieuwe voor- als achterband erom laten leggen. Achterband was helemaal glad en vierkant gesleten, voorband was ook niet bepaald netjes afgesleten. Gelijk maar allebei nieuw dan ook :)

Voor mijn pda via marktplaats een mooie aluminium case op de kop kunnen tikken en een nieuwe lader voor 11,50incl verzend dus nu nog even een bevestiging verzinnen/erop klussen en ik verdwaal niet meer :P

En dan vergeet ik nog bijna het kuipruitje dat ik via marktplaats tegenkwam, met een beetje geluk wordt die zaterdag verstuurd. Was maar 30 euro, geen geld voor een zwarte double bubble ruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Laatst online: 20-08 13:09
Heerlijk gereden vandaag, super zonnetje! Alleen erg erg koud...maar dan zijn van die plastic handschoentjes van de benzinepomp erg handig. Trek ze aan onder je handschoenen en het is al wat draaglijker :) .

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 11:41

rimpeldinky

nani?

ik heb maandag een afspraak met verzekeringsagent, dakpan en baksteen van de kas zijn met de storm dwars door mijn topkuip heen geklapt :(

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

rimpeldinky schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 00:29:
ik heb maandag een afspraak met verzekeringsagent, dakpan en baksteen van de kas zijn met de storm dwars door mijn topkuip heen geklapt :(
hoow.. damn :X dat is wel kut..

hoop dat mijn motor ongeschonden is.. die staat bij mijn ouders.. en ik heb er nog niks over gehoort.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
rimpeldinky schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 00:29:
WTF? Dat moet een raar zicht zijn geweest :o
Net zoals "een auto in mijn garage"-topic.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chevy454 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 12:28:
[...]

WTF? Dat moet een raar zicht zijn geweest :o
Net zoals "een auto in mijn garage"-topic.
Wow dat is wel een lijp gezicht zeg.. commentaar is wel grappig trouwens..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Beter dan een meeuw erdoor :p

[ Voor 12% gewijzigd door DinX op 26-01-2007 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

mja, de vraag is maar of ik het vergoed ga krijgen, daarom komt de verzekeringsagent langs. het gaat nml om mijn al gerepareerde topkuip, omdat vervangen 600 euro kostte >.< en dit is niet meer te repareren

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
rimpeldinky schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 17:01:
mja, de vraag is maar of ik het vergoed ga krijgen, daarom komt de verzekeringsagent langs. het gaat nml om mijn al gerepareerde topkuip, omdat vervangen 600 euro kostte >.< en dit is niet meer te repareren
Ik geloof je direct dat het niet meer te repareren is. Dit is wel wat meer dan een klein barstje maar ik denk dat er complete stukken uit zijn geslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 15:13
En GPS3's gekocht. Erg fijne dingen! :)

Afbeeldingslocatie: http://www.jsaccessories.co.uk/Picts/Stock_13200000001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Chevy454 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 12:47:
[...]

Ik geloof je direct dat het niet meer te repareren is. Dit is wel wat meer dan een klein barstje maar ik denk dat er complete stukken uit zijn geslagen.
klopt, je ziet waar de baksteen doorheen is geslagen, waarna vermoedelijk een dakpan de rest in stukken heeft gebroken

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ rimpeldinky

Kan je geen kuip van een schademotor kopen? Ik heb (nog :+) geen verstand van verzekeringen omdat ik pas over 5 maanden mag gaan lessen.. Maar ik denk dat je minder kans hebt op een uitbetaling van je verzekering als de kuip niet meer orgineel is. (slap me and call me stupid 8)7)

EDIT:
Kan ik trouwens in het lijstje van motor lozen?

En ik had nog een ander klein vraagje. Is een RS125 ook een leuke motor om tot je 21e op te rijden? Mij lijkt de 125cc toch een beetje te brommerachtig. Of krijg je wel zeker een motor gevoel?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2007 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 16:43:
En ik had nog een ander klein vraagje. Is een RS125 ook een leuke motor om tot je 21e op te rijden? Mij lijkt de 125cc toch een beetje te brommerachtig. Of krijg je wel zeker een motor gevoel?
ik rijd een honda varadero 125 en dat is zeker geen brommerachtig (hoewel ik hem dat wel altijd bij wijze van grap noem)
Een RS125 can je ook derestricten en gaat dan wat harder, maar het is geloof ik wel een 2tact.

Maar als je toch een volledig rijbewijs hebt zou ik persoonlijk voor een wat zwaardere motor gaan, wel zo prettig op de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ah ik heb net deze nieuw:
Afbeeldingslocatie: http://www.alpinestars.com/store/productimages/regular/222306_black.jpg
S-MX4
Dat waren de enige die bij mij een beetje pasten en niet een rib uit het lijf waren..

Vanochtend ook wat moois; ik heb een Loobman chainoiler op mijn baby vara (http://www.chainoiler.co.uk/ soort van simpele scotoiler) en die heeft een klein olie reservoir met daaraan een slang richting achtertandwiel.
Ik start de motor en laat hem warm lopen, verplaats auto zodat ik er langs kan, ga naar binnen om jas/helm/handschoenen aan te doen en kom weer buiten. Wat zie ik: grote rookwolk.
Ik schrik eerst en zet snel motor uit, wat blijkt, het olie slangetje had iets te veel speling blijkbaar en kwam tegen de exhaust port van de achterste cilinder aan -> rubber smelt en brand, olie loopt op heet staal -> rook...

Gelukkig dus niks ernstigs..wel ff raar gezicht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Dat zijn iets modernere laarzen als die van mij. Mooi hoor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

willem169 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 19:28:
Dat zijn iets modernere laarzen als die van mij. Mooi hoor! :)
hebben die van jou ook van die handige klitteband dingen aan de ritsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

* DinX daarnet die Philips MotoVision lampjes eens gestoken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

verzekeringsboer is langs geweest, hij gaf het zeer weinig kans maar wilde het best proberen :(

* rimpeldinky gaat kijken of ik hem niet 2ehands kan krijgen en anders word het streetfighteren

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op maandag 29 januari 2007 @ 19:50:
* DinX daarnet die Philips MotoVision lampjes eens gestoken :)
en bevalt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Heb er nog niet mee gereden. Je ziet nu wel dat de onderkant van m'n koplampen oranje kleurt. Geen idee hoe het van veraf is. Vanop 10 meter zie je er al minder van. Maar volgens een topic op MF zou je het van in de auto wel goed moeten zien (vanop die hoogte). Ik heb m'n lichten recent ook wat lager afgesteld. Morgen nog eens goed kijken op de muur bij m'n werk als ik geparkeerd heb.

De lichtopbrengst lijkt even fel te zijn als m'n BlueVision's die ervoor in zaten (die heb ik maar meteen in m'n koekblik gestoken :p)

[ Voor 14% gewijzigd door DinX op 29-01-2007 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 16:43:
Hangt er helemaal vanaf wat je wil met je motor :)
Rij je veel op bochtige 50-80km-wegen en hoef je maar heel weinig de snelweg op, dan kan dat heel best. Denk je echter veel snelweg te gaan rijden, dan moet je het echt niet doen. Zo'n RS125 loopt 180-190, maar je moet hem op hele hoge toeren houden (weinig koppel) en dat rijdt niet bepaald ontspannen. De zithouding is er natuurlijk ook niet voor gemaakt, maar dat had je zelf ook wel bedacht denk ik ;)
Ze sturen erg goed trouwens.. op bochtige dijkweggetjes kan je er enorm hard mee rijden!

En het geluid moet je van houden (als een flinke brommer vind ik). Ook stinken ze :D
Zou zelf lekker een 600cc nemen met restrictie en die er dan op je 21e af laten halen. Als je tegen die tijd al niet een ander model wil hoor.. Schijnt dat maar heel weinig mensen in 1 keer een eerste motor kopen waar ze langer dan 2 jaar op rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 04:49
Mijn schoonbroer wilt mij zijn Suzuki dr350 verkopen. Het ding is uit 98 (denk ik) en heeft rond de 20k op de teller. Nu rijdt het ding, maar is nooit super onderhouden, heeft wel 3k geleden een andere blok (geen nieuwe, maar de stand van dat blok was niet bekend bij inbouw) gekregen en heeft hij een goede revisie gehad. Hij reed er 'regelmatig' (1x per week ofzo) mee, maar was nu niet degene die elke zondag dat ding stond op te blinken. Op de blok en motor zelf zie je op sommige plekken wat oppervlakte roest en merk je dat het fysiek onderhoud niet al te netjes was.
Nu staat die fiets al 6maanden stil in een hok in onze tuin.

Wat mag hij me vragen als 'vriendenprijs'? En welke eventuele 'garanties' zou ik hem kunnen vragen als ik hem koop?( Dus bvb dat ik hem 75% betaal nu en als dat ding 3maanden lang probleemloos rijdt ik hem de overige 25% betaal ) En wat zou een nazicht met kosten voordat ik er terug mee begin te rijden na die 6maanden stilstand?

Wat raden jullie me (en hem) aan bij verkoop om zo weinig mogelijk last te hebben (blijft mijn schoonbroer :) )?

[ Voor 4% gewijzigd door jvvv op 29-01-2007 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvvv schreef op maandag 29 januari 2007 @ 21:38:
Wat raden jullie me (en hem) aan bij verkoop om zo weinig mogelijk last te hebben (blijft mijn schoonbroer :) )?
Andere motor kopen.
Krijg je alleen maar gezeur mee "Jij zei dat er verder niets mis mee was!"

Tenzij hij je een echt onwijs goed aanbod doet misschien, een bedrag waarvoor je eigenlijk mag verwachten dat niet alles lekker in elkaar steekt. Hoeveel dat is kan ik je niet zeggen, ken die motor niet. Kijk ook eens op marktplaats enzo naar wat andere DR350's kosten. Zoek de goedkoopste die redelijk oogt en neem van dat bedrag de helft ofzo?

EDIT staat er een op MP voor 1650,- maar dat is bij een dealer. Dus dat telt niet :P
EDIT2 Waarom moest er binnen 10 jaar eigenlijk een ander blok in :? Geeft niet echt vertrouwen in hoe hij die fiets heeft behandelt nee....

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
ToolkiT:
hebben die van jou ook van die handige klitteband dingen aan de ritsen?
ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mooi zo, vond ik wel een simpele maar geniale vondst..

En een heel stuk beter dan de paperclip die ik als lipje voor de rits van mijn oude Sidi laarzen gebruik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dankzij de bomen en het bos etc. Heeft iemand een aanrader voor een rijschool is Rotterdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e26092ff939f768de19a9ad615b8d349/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d3f51bf89510baf0784d5df0d8729fb6/full.jpg

Erg lastig om er een pic van te maken. Ofwel is ie overbelicht en zie je het oranje niet, ofwel lijkt het zoals nu overdreven donker :)
Het valt wel op vind ik. Eerste indruk was dat de koekblikkers me ook wat beter zagen, en als je voorbij een zijstraat reed keken sommigen je toch na :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 20:55:
[...]

Hangt er helemaal vanaf wat je wil met je motor :)
Rij je veel op bochtige 50-80km-wegen en hoef je maar heel weinig de snelweg op, dan kan dat heel best. Denk je echter veel snelweg te gaan rijden, dan moet je het echt niet doen. Zo'n RS125 loopt 180-190, maar je moet hem op hele hoge toeren houden (weinig koppel) en dat rijdt niet bepaald ontspannen. De zithouding is er natuurlijk ook niet voor gemaakt, maar dat had je zelf ook wel bedacht denk ik ;)
Ze sturen erg goed trouwens.. op bochtige dijkweggetjes kan je er enorm hard mee rijden!

En het geluid moet je van houden (als een flinke brommer vind ik). Ook stinken ze :D
Zou zelf lekker een 600cc nemen met restrictie en die er dan op je 21e af laten halen. Als je tegen die tijd al niet een ander model wil hoor.. Schijnt dat maar heel weinig mensen in 1 keer een eerste motor kopen waar ze langer dan 2 jaar op rijden.
:^ Ik heb er zelf 1.. en snelweg rijden is gewoon erg kut (ook banden worden snel vierkant maar dat komt omdat die van mij superzacht zijn) ik hou gewoon van het bochten werk, en als je het een beetje kan zijn er weinig mensen die je bij kunnen houden.

en als je veel woonwerk verkeer rijd, en wat minder plezier tochten, neem dan geen 125.. want daar zijn ze niet voor..

Circuit ervaringen komen 17 juli, dan ga ik op assen rijden met de rs :P

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-09 15:23
M3rcury schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 00:19:
[...]

:^ Ik heb er zelf 1.. en snelweg rijden is gewoon erg kut (ook banden worden snel vierkant maar dat komt omdat die van mij superzacht zijn) ik hou gewoon van het bochten werk, en als je het een beetje kan zijn er weinig mensen die je bij kunnen houden.
Dan moet het wel een heel bochtig weggetje zijn :P
en als je veel woonwerk verkeer rijd, en wat minder plezier tochten, neem dan geen 125.. want daar zijn ze niet voor..

Is het vrij rijden? Welke organisatie? En zijn er nog plaatsen vrij? Ik wil wel een keer achter een Gotter aanrijden op het circuit 8) Kijken of ik je bij kan houden.. :P

Kijk je wel uit op het rechte stuk, de veenslang en meeuwenmeer/hoge heide/ramshoek .. Want op die stukken komen ze je voorbij alsof je stil staat. 180 pk R1's en gixxers accelereren nu eenmaal 'iets sneller' de bocht uit dan een RS125 en hebben op die stukken van de baan de ruimte om de pk'tjes los te laten en een hele hoge snelheid te halen.

Heb je de benodigde uitrusting al? Rugbeschermer is vaak verplicht en meestal ook een leren overall (combi voldoet vaak niet meer)

[ Voor 13% gewijzigd door FragDaddy op 31-01-2007 10:44 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:49

Youk

Volvo For Life

DinX schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:36:
[afbeelding]

[afbeelding]

Erg lastig om er een pic van te maken. Ofwel is ie overbelicht en zie je het oranje niet, ofwel lijkt het zoals nu overdreven donker :)
Het valt wel op vind ik. Eerste indruk was dat de koekblikkers me ook wat beter zagen, en als je voorbij een zijstraat reed keken sommigen je toch na :)
Ben er ook benieuwd naar, maar klinkt al niet slecht. Ik moet straks nog mijn nieuwe spanningsregelaar steken (had de geest gegeven :'( ). En toen ik wat nieuw materiaal ben gaan halen ineens die lampen ook meegebracht. Heb al in stilstand een kleine vergelijking kunnen doen met mijn vorige lampen (standaard H4, niks speciaal), en ik had toch de indruk dat ze ook wel een hoop licht extra gaven. Dus toch ook maar even de afstelling controleren. Niets zo vervelend als een verblinde koekblikker die recht op je afkomt omdat die zijn ogen niet kan open houden.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[...]
grappig, hier word een 125 (behalve als learner bike) vooral als commuter gezien..

Ik rij dagelijks 80mijl (40 heen, 40 terug) op mijn Varadero 125cc zonder problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[afbeelding]

[afbeelding]

Ziet er goed uit.. helaas kwam ik erachter dat in mijn baby vara geen H4's passen en 35W is.. dus waarschijnelijk electro problemen ga krijgen als ik die H4's er toch in zou tweaken..
Maar heb wel fellere halogeens gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik vind het er wel gaaf uitzien, net twee boze ogen die je aankijken >:)
Denk dat dit inderdaad wel voor meer kijkers zal zorgen.

Ik wil zelf nog een keer een xenonsetje in mijn motor doen, lijkt me ook goed werken kwa zichtbaarheid en het ziet er ook leuk uit.

Verder ben ik een beetje aan het kijken voor een leuke (lees: goedkope) pekelbrommer en kwam ik op de Honda CX 500 uit. Hij is niet mooi, maar dus wel goedkoop, cardan, twin, oldtimer, sterwielen en als ik de cx v club mag geloven ook nog heel betrouwbaar ( je ziet ze vaak met 80k+).
Bovendien lijkt het me erg gaaf om er van de zomer aan te gaan knutselen en er een caferacertje van te maken.
Maar voorlopig lijkt het me een leuke manier om naar de uni te gaan, in plaats van een half uur door de regen fietsen.
Iemand ervaringen met de betrouwbaarheid van zo'n brommer van 25+ jaar oud en 70k+ km?

Plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.hondacx500.nl/images/cx500jbulder.jpg

Caferacer:

Afbeeldingslocatie: http://www.hondacx500.nl/images/juni2004/cafe_sacha2.jpg

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

ZiegoM schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:05:
[...]

Ik vind het er wel gaaf uitzien, net twee boze ogen die je aankijken >:)
Denk dat dit inderdaad wel voor meer kijkers zal zorgen.

Ik wil zelf nog een keer een xenonsetje in mijn motor doen, lijkt me ook goed werken kwa zichtbaarheid en het ziet er ook leuk uit.
Mja, Xenon zit ik ook nog altijd aan te denken. Misschien van het geld wat ik van de verzekering over hou; Is waarschijnlijk iets voor deze maand.

Ik heb m'n lichten gisterenavond eens wat lager ingesteld en deze morgen viel het oranje al minder hard op vond ik, misschien dat het voor blikkers wel nog goed zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Laatst online: 21:00

The Bad Seed

Chaotic since 1983

ToolkiT schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 10:58:
[...]

grappig, hier word een 125 (behalve als learner bike) vooral als commuter gezien..

Ik rij dagelijks 80mijl (40 heen, 40 terug) op mijn Varadero 125cc zonder problemen...
Een 125cc viertakt (zoals jouw motor) is inderdaad perfect te gebruiken voor woon-werk, een hoogtoerige gooi-en smijt tweetakt race-replica is een heel ander soort motor. :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

The Bad Seed schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:52:
[...]

Een 125cc viertakt (zoals jouw motor) is inderdaad perfect te gebruiken voor woon-werk, een hoogtoerige gooi-en smijt tweetakt race-replica is een heel ander soort motor. :)
Dat klopt helemaal.. 2takt zie ik ook meer als brommer eigenlijk... hoewel bij een dirtbike weer niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
ToolkiT schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 10:58:
[...]

is die varandero een 2-takt?

edit.. laatmaar.. eerst verder lezen dan posten FragDaddy :X

[ Voor 8% gewijzigd door FragDaddy op 31-01-2007 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

FragDaddy schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:04:
[...]

is die varandero een 2-takt?

edit.. laatmaar.. eerst verder lezen dan posten FragDaddy :X
nope is (geloof ik) de enige V twin 4takt 125cc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:04
[...]

Weet je wel zeker dat je wil gaan circuit rijden :? is namelijk erg duur !
Als je het eenmaal gedaan hebt ga je gegarandeert meerdere keren per jaar , en ben je verslaafd :+

als je niet oppast vind je de openbare weg gewoon saai en gevaarlijk :P

Assen is een snel circuit waar je met je RS'je het onderspit delft tov de 1000cc bommen.

Maar daar gaat het niet om, je moet gewoon lol hebben, en erop blijven zitten :P

veel plezier in ieder geval!

[ Voor 4% gewijzigd door Grolsch op 31-01-2007 13:52 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grolsch schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:50:
[...]

Als je het eenmaal gedaan hebt ga je gegarandeert meerdere keren per jaar , en ben je verslaafd :+

Assen is een snel circuit waar je met je RS'je het onderspit delft tov de 1000cc bommen.

Maar daar gaat het niet om, je moet gewoon lol hebben, en erop blijven zitten :P

Ik ken hem.. en het kneedownen bij eind A4 (oa) is hij wel een beetje zat :+
Dus die gaat wel ja.
Maar lijkt me inderdaad best wel eng als je op een snel circuit met >100km/u verschil ingehaald kan worden door R1's en soortgelijken op het rechte stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Grolsch schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:50:
[...]

Ja klopt, ik weet het.. maar we gaan met 6 25kw fietsen erheen.. en we rijden in groep 1 achter een marchall aan. Dus het moet wel lukken..

@ fragdaddy het is via motorsportlivestyle, en dus niet vrij rijden. heb nog geen enkele meter op een circuit gereden (als je de openbare weg niet meerekent :+ )

Ik zie het allemaal wel.. Ik hoorde van een hoop mensen dat er in groep 1 gasten meerijden die nog nooit een bocht genomen hebben, aangezien ik wel met knietje + stepje over de grond ga neem ik aan dat ik wel leuk mee kan rijden.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:37:
[...]

Ik ken hem.. en het kneedownen bij eind A4 (oa) is hij wel een beetje zat :+
Dus die gaat wel ja.
Maar lijkt me inderdaad best wel eng als je op een snel circuit met >100km/u verschil ingehaald kan worden door R1's en soortgelijken op het rechte stuk.
Ken ik jou :+

en ja einde a4 ben ik zat.. hoevelaken ook al :X , en kneedowns bij stoplichten heb ik onderhand ook wel gezien.. alleen leuke stuurweggetjes zijn nog leuk om op te rijden.. :P

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:32

4x2

lộn xộn quá

Zooo, vandaag zowaar weer eens rondgereden.
In het leer, maar achteraf gezien had ik beter mn textiel pak aan kunnen doen, want het was me een partij koud :X
Maar goed, word je sterk van :P

380km dr bij gezet, naar aken toe en van daaruit een stuk de b258 afgereden en op begeven moment (voor de nurburgring, want die was toch dicht :P) maar de autobahn opgedraaid en naar huis gereden.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

4x2 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 18:21:
Zooo, vandaag zowaar weer eens rondgereden.
In het leer, maar achteraf gezien had ik beter mn textiel pak aan kunnen doen, want het was me een partij koud :X
Maar goed, word je sterk van :P
zelfs in textiel was het koud vannochtend het ijs stond nog op de ruiten van de auto.. weg was gelukkig niet (erg) glad..

Ondanks handverwarming toch nog beetje koude handen.. binnenkort maar handguards erop zetten op de windchill wat weg te nemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ik ben waarschijnlijk te fanatiek bezig met motortechnieken want wat ik vandaag meemaakte sloeg wel alles wat ik tot nu heb meegemaakt.

Ik was dus naar tecno-bike geweest om daar te informeren hoe hun die kettingombouw deden zodat ik wat ideëen kon opdoen. Tuurlijk versier je het een beetje ;) Maar echt, die kerel daar heeft me echt doen verbazen. Ze monteren een draagplaat over de hele lengte van het motorblok met gevolg dat je alternatorwindingen naar buiten komen waardoor de magnetische veldsterkte van het magnetisch vliegwiel afneemt. De alternator levert daardoor minder vermogen. Ik vroeg aan hem of hij die alternatordeksel had afgevlakt zodat de windingen op hun orginele plek terugkomen.

Kerel keek me zo schaapachtig aan dat ik niet weet hoe te reageren.

En hij had nog een Vmax staan welke 100 000 euro kost. Ding was getuned en omgebouwd tot dragracer. Mooi zou je zeggen, voor 100 000 euro mag je wel wat spectakel verwachten. Dat viel wel tegen. Opgeboord naar 1500cc met Toyota zuigers ffs, andere krukas, andere drijfstangen en NOS. Nou dat moet garant staat voor minimaal 270pk aan het achterwiel met die kettingombouw.... 235pk AW :|

Ik wist niet hoe snel ik de zaak moest verlaten...
En alle onderdelen welke hij levert komen gewoon rechtstreek van motec-tuning uit duitsland waarvan gewoon de prijs verdubbelt is. Nee, die zaak stelt me zwaar teleur qua tuning, qua optiek kan die kerel er wel wat van. Dat moet ik hem wel nageven maar toch...

[ Voor 30% gewijzigd door Chevy454 op 31-01-2007 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 20:21:
235pk AW :|

Ik wist niet hoe snel ik de zaak moest verlaten...
Tsja... dat is natuurlijk idd helemaal niets :+
Serieus... wat moet je met zulk vermogen?

Ik zou best wat meer willen op mijn Zephyrtje (72pk toen hij nieuw was, nu geen idee) maar >150 gaat volgens mij gewoon nergens meer over :/
Als je nu in Duitsland woont kan ik me er nog iets bij voorstellen als je een 180pk motor wil (om ff lekker in te kunnen halen ofzo) of als je er drag/circuitwerk mee doet.. maar voor gewoon rijden in NL :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 21:02:
Tsja... dat is natuurlijk idd helemaal niets :+
Serieus... wat moet je met zulk vermogen?
Wat je met zulk vermogen moet? De overbrengingsverhouding aanpassen zodat je in de eerste op vermogen tot de 180km/h kan rijden. Lekker relaxt. Nooit schakelen :+
Ik zou best wat meer willen op mijn Zephyrtje (72pk toen hij nieuw was, nu geen idee) maar >150 gaat volgens mij gewoon nergens meer over :/
Het gaat ook totaal nergens meer over maar is wel leuk om te bouwen om ervan te leren :)

Ik wil graag continu 180pk aan het wiel en wanneer het inhalen te traag gaat dan moet er wat power door de NOS komen zodat we op 300pk zitten :+ Dat lachgas is gewoon voor soms eens te lachen (toepasselijk in deze context :P ) Het betekent overigens niet dat ik 300pk op de Vmax wil, denk dat een Zed daar een betere basis voor is.

[ Voor 11% gewijzigd door Chevy454 op 31-01-2007 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
@willem169:
een compressietest lijkt me wel nuttig ;( Ik weet niet of je zelf de klepspeling kunt meten / stellen want dat zou ook een oorzaak kunnen zijn maar vermoed te veel speling op de zuiger :(

De ontsteking lijkt het me niet te zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Chevy454 op 31-01-2007 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Laatst online: 21:16

DoctorV64

Cosmopoliet

Christoph schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:00:
Dankzij de bomen en het bos etc. Heeft iemand een aanrader voor een rijschool is Rotterdam?
Vriends rijschool, zit aan de Kleiweg. www.vriends.nl
Rick en Mark geven les daar, relaxte gasten en scoren ook nog eens goed qua slagingspercentage.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

chevy,
Een collega van me heeft zo'n Z1000 waar hij dus vrolijk mee woon werk verkeer doet :D
120 of 150PK heeft ie.. dus 10x zoveel als mijn brommer _/-\o_

vanavond trouwens halo-geen-lampen upgrade gedaan:
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_2570.jpg
links nieuwe lamp, rechts oude..

voor:
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_2566.jpg

tijdens (1 van de 2 vervangen):
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_2569.jpg

na:
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_2571.jpg

niet echt superduidelijk te zien op foto maar hoort redelijke verbetering te zijn volgens lui op varadero forum..

meteen ook maar ff een first aid kit aan boord gedaan (en de oude lampies als reserve eronder)
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_2576.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 21:02:
Ik zou best wat meer willen op mijn Zephyrtje

Eigenlijk neem ik deze woorden zelfs terug...
Kijk, ik zou wel eens meer willen als ik op de snelweg eens aan het gas hang...
Maar ik zou dan ook nog meer willen als ik 100pk had, of als ik 140pk had (na gewenning).

Toen ik echter eind december aan het toeren was met een vriend van me (hij op 600cc Transalp) toen hadden we beiden vermogen over. Het is dan gewoon stuurkunsten die nog ontbreken en een gebrek aan ervaring. Na 8000km durf ik heus wel vooruit het gas open te houden enzo en kan ik best hard wegrijden bij stoplichten, maar echt bochten rijden kan ik nog niet. En daar zou meer pk me alleen maar bij tegenwerken.

Heb voor de grap (en de andrenaline) ook eeen klein stukje eens gereden terwijl ik mijn motor op hoge toeren hield.. maar dan kan ik al niet echt soepel bochten meer rijden omdat het gewoon teveel vermogen is voor mijn ervaring. Toen ik daar dus bochten met 75 reed deed ik dat liever in zn 4 dan in zn 2, terwijl er in zn 2 dan veel meer power in zit. Wat dat betreft gebruik ik mijn motor nog helemaal 'verkeerd', een 4cilinder op koppel rijden.. dat schiet niet op he, maar voelt wel veilig

On topic! Weg met het ge-ouwehoer :+
Is er toevallig nog iemand die zaterdag in omgeving Delft een rondje wil rijden?
Kijk er nu al haast twee weken naar uit weer eens wat te rijden..... en nieuwe motorrijmaatjes kunnen nooit kwaad

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Frag..

Jij woont toch in hwijk.. mijn motor staat in zeewolde, dus als je zin hebt en het is 15+ kunnen we miss een keertje een leuk weggetje pakken..

@ pittbull..

Ik zou best wel weer eens een rondje willen toeren (richting maassluis is wel een leuk weggetje) maar mijn rs is er dus mee opgehouden :'(

[ Voor 34% gewijzigd door M3rcury op 31-01-2007 23:57 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M3rcury schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 23:54:
Frag..

Jij woont toch in hwijk.. mijn motor staat in zeewolde, dus als je zin hebt en het is 15+ kunnen we miss een keertje een leuk weggetje pakken..
Beetje mijn ideetje jatten he....
Grmbl :(

:+

En dan snel editten he
Hoezo is je rs ermee opgehouden? Kapot? Of in de winterstalling?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 23:57:
[...]

Beetje mijn ideetje jatten he....
Grmbl :(

:+

En dan snel editten he
Hoezo is je rs ermee opgehouden? Kapot? Of in de winterstalling?
Hij slaat steeds af als ie stationair loopt, en mijn koppeling plakt.. powervalve wil niet meer open, en mijn voorvork lekt.. dus dat word een mooi winterprojectje :+ (voor mijn broertje :+ )

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M3rcury schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 00:06:
[...]

Hij slaat steeds af als ie stationair loopt, en mijn koppeling plakt.. powervalve wil niet meer open, en mijn voorvork lekt.. dus dat word een mooi winterprojectje :+ (voor mijn broertje :+ )
Klinkt lekker... :X

Achterop? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

gaan we kneedowns op jou motor proberen dan? :*)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 22:57:
[...]

Eigenlijk neem ik deze woorden zelfs terug...
Kijk, ik zou wel eens meer willen als ik op de snelweg eens aan het gas hang...
Maar ik zou dan ook nog meer willen als ik 100pk had, of als ik 140pk had (na gewenning).

Toen ik echter eind december aan het toeren was met een vriend van me (hij op 600cc Transalp) toen hadden we beiden vermogen over. Het is dan gewoon stuurkunsten die nog ontbreken en een gebrek aan ervaring. Na 8000km durf ik heus wel vooruit het gas open te houden enzo en kan ik best hard wegrijden bij stoplichten, maar echt bochten rijden kan ik nog niet. En daar zou meer pk me alleen maar bij tegenwerken.

Heb voor de grap (en de andrenaline) ook eeen klein stukje eens gereden terwijl ik mijn motor op hoge toeren hield.. maar dan kan ik al niet echt soepel bochten meer rijden omdat het gewoon teveel vermogen is voor mijn ervaring. Toen ik daar dus bochten met 75 reed deed ik dat liever in zn 4 dan in zn 2, terwijl er in zn 2 dan veel meer power in zit. Wat dat betreft gebruik ik mijn motor nog helemaal 'verkeerd', een 4cilinder op koppel rijden.. dat schiet niet op he, maar voelt wel veilig
doet me denken aan een gozer op het varadero forum, hij was aangereden en heeft ipv zijn baby vara nu een zwaardere motor als vervangende motor van de garage.
Hij zegt dat hij met de baby vara met waarschijnlijk de helf van het vermogen harder (durft te) bochten

Ik kan me daar wel wat bij voorstellen, als ik merk dat ik een bocht net niet goed heb aangesneden is de vara licht genoeg om hem ff goed te zetten, en je kan hem gewoon volgas de bocht uit gooien want in een powerslide zal je niet terecht komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M3rcury schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 00:35:
[...]

gaan we kneedowns op jou motor proberen dan? :*)
Met een vierkante, versleten Bridgestone G602 toerachterband bij deze temperatuur ? 8)7 Wil je dood :?

Vraagje.. denken jullie dat het slim is om op de beurs een nieuwe achterband te kopen, of is een goedkope zaak zoals bijvoorbeeld jos smit in Haarlem (www.jossmit.nl) qua prijs vergelijkbaar en wel zo slim omdat je dan meteen kan laten monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 09:32:
[...]

Met een vierkante, versleten Bridgestone G602 toerachterband bij deze temperatuur ? 8)7 Wil je dood :?

Vraagje.. denken jullie dat het slim is om op de beurs een nieuwe achterband te kopen, of is een goedkope zaak zoals bijvoorbeeld jos smit in Haarlem (www.jossmit.nl) qua prijs vergelijkbaar en wel zo slim omdat je dan meteen kan laten monteren?
Het probleem is dat je met je losse band moet gaan schooien bij dealers om hem erom te laten leggen. Vaak vragen ze dan 20+ euro.

Als je daar geen problemen mee hebt, betwijfel ik nog of je op de beurs goedkoper uitbent dan bij een webshop. Bijvoorbeeld www.afsmotorparts.nl

Ik heb zelf niet zoveel zin om te gaan schooien met mn bandje dus ik denk dat ik voor een paar euro meer naar www.sabra.nl ga in Geldermalsen voor mijn achterband...

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 09:32:
[...]

Je kan hem in leidschendam laten omleggen voor 15 pieken (ik geloof dat dat zelfs met motor aanleveren is)

Ik heb nu bandjes uit spanje laten bestellen. Dealers vragen voor het bandje 121 euro ex btw ex omleggen. ik heb voor 69,50 inc btw ex omleggen.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Owja, nog wat foto's van gisteren.
Spiegelreflex met helm op schiet niet echt op trouwens, duwde mn flitser steeds dicht bij die laatste foto's :D
Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/10D/Duitsland310107/IMG_3195.JPG
overige foto's

Let vooral op de mooie aansluiting tank-zijkap-frame aan de rechterkant :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
M3rcury schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 23:54:
Frag..

Is goed hoor.. Altijd leuk om even een stukje te rijden. Moeten we tzt maar even afspreken.
Serieus... wat moet je met zulk vermogen?..

Als je nu in Duitsland woont kan ik me er nog iets bij voorstellen als je een 180pk motor wil (om ff lekker in te kunnen halen ofzo) of als je er drag/circuitwerk mee doet.. maar voor gewoon rijden in NL
Wheelies maken met hoge snelheid natuurlijk.

Dat is ook de enige reden dat ik nog eens een R1 wil hebben. Voor circuitrijden is een motor met iets minder vermogen juist wel lekker. Of je moet echt veel circuit-ervaring hebben.

Voor gewoon rijden in nederland heeft mijn R6 al teveel vermogen.

het gaat om de kick. Is het nuttig: nee. Is het leuk.. JAH :)
Ik kan me daar wel wat bij voorstellen, als ik merk dat ik een bocht net niet goed heb aangesneden is de vara licht genoeg om hem ff goed te zetten, en je kan hem gewoon volgas de bocht uit gooien want in een powerslide zal je niet terecht komen
Het is gewoon even wennen op een zwaardere fiets. Als je teminste een beetje kunt rijden. En ook op een lichte fiets 2-takt met relatief weinig vermogen kun je je ontzettend verkijken als je een bocht uit komt. Die dingen komen redelijk wild in hun powerband.

Als je ooit de kans krijgt om een stukkie te rijden op een Honda CR500 moet je dat maar eens proberen.. Die dingen hebben 'maar' 50 tot 60pk maar rijden lastiger dan welke 180pk supersport ook.. (ok. Kawa ZX10R zonder stuurdemper op slecht wegdek uitgezonderd)

[ Voor 82% gewijzigd door FragDaddy op 01-02-2007 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
FragDaddy schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 13:19:
Als je ooit de kans krijgt om een stukkie te rijden op een Honda CR500 moet je dat maar eens proberen.
CR500..... das voor mietjes. Een KX500 met een Jadoul kit :X 580cc aan 1cilinder 2takt power.
Ooit :+
Die dingen hebben 'maar' 50 tot 60pk maar rijden lastiger dan welke 180pk supersport ook
Zolang je het gas geleidelijk open rukt kan er weinig kwaad. Het heeft wel veel gelijkenissen met iemand op een Vmax zetten op een lange rechte baan en tegen die zeggen dat die het gas bij 4000rpm moet open plukken. Vboost kickt er dan in dan je het aan je onderbroek kan aflezen :P
(ok. Kawa ZX10R zonder stuurdemper op slecht wegdek uitgezonderd)
Brute power, brute power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Is goed hoor.. Altijd leuk om even een stukje te rijden. Moeten we tzt maar even afspreken.
Hou je er wel rekening mee dat ik maar een 125 heb. dus op het rechte stuk rij je me helemaal zoek :+
Wheelies maken met hoge snelheid natuurlijk.

Dat is ook de enige reden dat ik nog eens een R1 wil hebben. Voor circuitrijden is een motor met iets minder vermogen juist wel lekker. Of je moet echt veel circuit-ervaring hebben.

Voor gewoon rijden in nederland heeft mijn R6 al teveel vermogen.

het gaat om de kick. Is het nuttig: nee. Is het leuk.. JAH :)
ik zou voorlopig nog niet op een 1000 willen rijden, aangezien je dan helemaal je vermogen niet op de straat kwijt kan. en wheelies op hoge snelheid, als je het op de koppeling doet krijg je je r6 ook nog wel met 150+ omhoog
Het is gewoon even wennen op een zwaardere fiets. Als je teminste een beetje kunt rijden. En ook op een lichte fiets 2-takt met relatief weinig vermogen kun je je ontzettend verkijken als je een bocht uit komt. Die dingen komen redelijk wild in hun powerband.
dat valt best mee hoe wild hij in de powerband komt.. je moet alleen niet met 6.000 toeren een bocht in sturen, maar minstens met 7 a 8.. anders hou je hem niet overiend.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Zo, daarstraks gebeld met een kerel die xenon setjes invoert en verkoopt. Voor 215€ een H4 kitje zonder groot licht. Hij ging morgen bellen om te vragen wat die met groot licht kosten (bi-xenon dus) en zou me dan een goed prijsje maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DinX schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 23:43:
Zo, daarstraks gebeld met een kerel die xenon setjes invoert en verkoopt. Voor 215€ een H4 kitje zonder groot licht. Hij ging morgen bellen om te vragen wat die met groot licht kosten (bi-xenon dus) en zou me dan een goed prijsje maken :)
xenon werkt volgens mij echt goed. Het is iig een stuk veiliger.. (wel goed afstellen dan anders is het iritant)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Mja, beetje zonde dat ik die 29€ voor die motovision lampjes betaald heb, maarja, nu heeft m'n koekblik BlueVisions van m'n motor met niet al te veel km's "erop" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Laatst online: 21:00

The Bad Seed

Chaotic since 1983

M3rcury schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 11:17:
[...]

Ik heb nu bandjes uit spanje laten bestellen. Dealers vragen voor het bandje 121 euro ex btw ex omleggen. ik heb voor 69,50 inc btw ex omleggen.
Bij Rodamoto waarschijnlijk? Ik heb mij laatste set ook daar besteld, 180 € voor voor-en achterband tegevenover 300 € bij de dealer...

Monteren en balanceren kan je in principe ook zelf doen. Daar heb je niet eens duur materiaal voor nodig, met een setje lange bandelichters en een statisch balanceertoestel (groot woord voor een metalen constructiet met 4 lagertjes waar je het wiel vrij kan op laten ronddraaien) ben je al vertrokken. Je moet wel wat tijd uittrekken om er wat handigheid in te krijgen, mijn eerste band heeft me belachelijk veel tijd gekost, de tweede ging al een pak vlotter :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online

Is het nuttig: nee. Is het leuk.. JAH :)
Amen to that _/-\o_

Je hebt er geen hol aan, maar het is gewoon vet kicken! :) :)

Ennuh ik wissel mijn banden ook zelf sinds ik verhuisd ben, ben eenmaal naar jos smit geweest met mijn vriendin der bandit, 320 euro voor MPP 120/180 incl. montage.

Nu hier in de buurt iemand gevonden die tegen spaanse prijzen gaat leveren. Dat is dus 210 euro incl. btw excl. montage.

Spullen om banden op te leggen/balanceren/loodjes kost je iets meer als 100 euro als je het goed koopt (statisch balanceer apparaat, band van velg duwerding :+ , 3x lepels, lood, etc)

We hebben uitgerekend.. 2 sets banden (1 haar, 1 mij) en de spullen en we hebben al direkt 75 euro verdiend.

Het is gezien de afstand van 180km ook niet meer interresant om naar motorzaak te rijden waar ik het normaal deed. Gun het hem van harte maarja 180km enkele reis.

Word dus makkelijk komend jaar : Auto , aanhanger + motors , vakantie spullen, banden wissel spul, reserve banden en voila zuid frankrijk voor paar weken :)

Frag: Ik zou je laten weten als we gaan rijden..waarschijnljik in mei keertje Limburg en keertje richting Nordschleiffe, meis moet lange afstand ervaring op doen. Snelheid zal niet al te hoog liggen maar regelmatig dat er gas word gegeven en dat het einde straat even opwachten is O-)

[ Voor 78% gewijzigd door Capo op 02-02-2007 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Weet iemand toevallig hoeveel Watt/Ampère zo'n kabeltje van je verlichting kan hebben?

Dit voor als ik die xenon ga inbouwen. Die xenon setjes zijn allemaal 35W.
Standaard H4 verlichting is 60/55W. Zou je dan 2 converters kunnen aansluiten op 1 paar kabeltjes van 1 koplamp ? je komt dan aan max 70W daarop. Dat is een verschil van 10-15W.

Zo hoef ik namelijk maar 1 originele H4 aansluiting te "mollen" voor die converters aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

The Bad Seed schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 00:46:
[...]

Bij Rodamoto waarschijnlijk? Ik heb mij laatste set ook daar besteld, 180 € voor voor-en achterband tegevenover 300 € bij de dealer...

Monteren en balanceren kan je in principe ook zelf doen. Daar heb je niet eens duur materiaal voor nodig, met een setje lange bandelichters en een statisch balanceertoestel (groot woord voor een metalen constructiet met 4 lagertjes waar je het wiel vrij kan op laten ronddraaien) ben je al vertrokken. Je moet wel wat tijd uittrekken om er wat handigheid in te krijgen, mijn eerste band heeft me belachelijk veel tijd gekost, de tweede ging al een pak vlotter :)
Ja bij Rodamoto ja, ff met een paar vrienden een paar bandjes besteld, en dat schilt echt een hoop..

en zelf uitbalanceren.. ik denk niet dat ik daar aan ga beginnen, (denk niet dat ik mezelf vertrouw :+ )

@ chevy je mag mijn oude foto in de op wel vervangen door deze

Afbeeldingslocatie: http://fotoboek.fok.nl//userpics/121148/IMG_8133_Small.jpg

oww je kan niet van mf linken..

Edit: is je fok acount toch nog ergens nuttig voor :+

[ Voor 15% gewijzigd door M3rcury op 02-02-2007 10:33 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:05

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

DinX schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 09:19:
Weet iemand toevallig hoeveel Watt/Ampère zo'n kabeltje van je verlichting kan hebben?

Dit voor als ik die xenon ga inbouwen. Die xenon setjes zijn allemaal 35W.
Standaard H4 verlichting is 60/55W. Zou je dan 2 converters kunnen aansluiten op 1 paar kabeltjes van 1 koplamp ? je komt dan aan max 70W daarop. Dat is een verschil van 10-15W.

Zo hoef ik namelijk maar 1 originele H4 aansluiting te "mollen" voor die converters aan te sluiten.
Natuurlijk heb heb je wel wat "over", maar xenon verbruikt de eerste paar seconden duidelijk meer.
Ik zou ze apart aansluiten.

Én, je hoeft niets te mollen; het is een kwestie van de oude H4 stekker in het nieuwe aansluitingkje schuiven. Inbouwen in een uurtje werk, terugbouwen 5 minuten. Tenminste, dat is het geval bij het setje wat ik nog heb liggen.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

teacher schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 12:04:
[...]

Natuurlijk heb heb je wel wat "over", maar xenon verbruikt de eerste paar seconden duidelijk meer.
Ik zou ze apart aansluiten.

Én, je hoeft niets te mollen; het is een kwestie van de oude H4 stekker in het nieuwe aansluitingkje schuiven. Inbouwen in een uurtje werk, terugbouwen 5 minuten. Tenminste, dat is het geval bij het setje wat ik nog heb liggen.
Ah, veel kans dat het dus niet eens knippen wordt;

Ik lees op veel plaatsen ook dat je het best met een relais kan aansluiten. Maar dat heeft weinig nutbij mij neem ik aan ? Bij een FJR gaan de lichten pas aan als de motor daadwerkelijk draait. Dus ze gaan niet knipperen bij het starten nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DinX schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 12:06:
[...]

Ah, veel kans dat het dus niet eens knippen wordt;

Ik lees op veel plaatsen ook dat je het best met een relais kan aansluiten. Maar dat heeft weinig nutbij mij neem ik aan ? Bij een FJR gaan de lichten pas aan als de motor daadwerkelijk draait. Dus ze gaan niet knipperen bij het starten nu.
Maar xenon moet wel "opstarten" en dat kost wat meer stroom dan die paar W die jij aangeeft

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

M3rcury schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 12:22:
[...]

Maar xenon moet wel "opstarten" en dat kost wat meer stroom dan die paar W die jij aangeeft
Ja, maar zoveel dat het via een relais aan de batterij moet ?
Lijkt me niet als ze er gewoon een stekkertje bijleveren om hem op de bestaande wiring aan te sluiten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

De omvormer krijgt idd zijn eigen stroom van een eigen draad die je op de accu aansluit. Je oude H4 stekkers zijn er alleen voor de "stuurstroom"; aan/uit/groot/dim.

Relais heeft in jouw geval geen zin, als je maar zeker weet dat de lichten pas aangaan bij draaiende motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Als ik het contact aanzet branden alleen de "standlichten" (dus die kleine gloeilampjes op de zijkant).

Tijdens het starten gebeurt er niks met de lichten. Zodra de motor aanslaat gaat het normale licht aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 11:40
Geweldig weer om te rijden vandaag. Jammer dat ik moet werken. Op de weg naar me werk wel een hele hoop motoren gezien.

Waren er nog mensen die rond 11:20 in de buurt van Alphen op de N207 ?

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MagicTempest schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 12:28:
Geweldig weer om te rijden vandaag. Jammer dat ik moet werken. Op de weg naar me werk wel een hele hoop motoren gezien.

Waren er nog mensen die rond 11:20 in de buurt van Alphen op de N207 ?
Had zelf idd ook heel graag gereden vandaag... maar zonder remmen liever niet :+
Heb de voorklauwen uit elkaar liggen want ze bleven hangen en het remde niet altijd even hard (soms hard knijpen, soms zacht). Een cilinder zat echt mega-vast (nam ook gewoon stofring mee naar buiten toen ik hem eruit pompte...) en enorm veel bende. Klauwen zijn vrij lang niet van de motor geweest denk ik.
Moet nu alleen dus op jacht naar nieuwe stof- en dichtringen. ATE remmenvet, kopervet en een liter DOT4 heb ik al gekocht vandaag. Ook net bij Louis.de een momentsleutel (19-110 Nm) en een ontluchtingsventiel besteld. Dus nu ff wachten tot dat binnen is en hopen dat het tot die tijd niet té mooi weer is de hele tijd want dit soort dagen zijn een kwelling zo :D

Kortom: flinke uitgave bij elkaar.. maar meeste is gewoon investering.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2007 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Over remmen gesproken:

Mijn remvloeistofreservoir op mijn stuur (zo'n potje) is vrijwel op het low-niveau, afhankelijk van hoe de motor staat. Nu weet ik niet wat er voor vloeistof inzit, maar de motor is door de vorige eigenaar heel goed onderhouden, dus ik neem aan dat er niet de originele inzit (motor is uit 1994). Kan ik er nu gewoon het beste DOT5.1 bijgooien, of is het risico dat ik twee verschillende soorten meng (bijv DOT 4.1 + 5.1) gevaarlijk? Over een tijdje wil ik overigens de gehele vloeistof gaan vervangen, maar met een laag niveau rond rijden geeft geen prettig gevoel....

WTF !! :/

Ik rij net naar een motordealer om een donker vizier te gaan kopen. Net 2 minuten van huis rij ik over een beklinkerde weg (vrij hobbelig) hoor ik in een keer KLANG. Dus ik denk: zal mijn achterschokbreker wel zijn die helemaal inveert. Ik rij nog een stukkie door en krijg een heel vaag gevoel in mijn fiets op de hobbelweg, bovendien hoor ik nog een beetje gaar geschuur onder mijn kont vandaan komen (hoorde niet veel met mn open uitlaat + oordoppen).
Toen vond ik het wel genoeg geweest en ben ik gestopt om te kijken wat er loos was... Kijk ik naar mijn achterschokbreker en linksysteem:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.bindels/schok1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.bindels/schok2.jpg

En ik ben geen sleutelexpert maar dit zag er volgens mij niet goed uit.
Mijn schokbreker is dus gewoon afgebroken :X 8)7

Ben toen nog door gereden naar de motorzaak (met 30km/u) omdat deze aan het einde van de straat zat... Bij nader inzien misschien geen goed idee, had beter kunnen lopen.
Volgens de monteur van de zaak had hij dit in 13 jaar nog nooit gezien, alleen bij crossers.
Helaas heb ik geen vertrouwen in de zaak waar hij staat (MCE), maar ik had weinig keus... Ze gaan een tweedehands demper regelen en die eronder zetten.
Ik heb wel vreselijk geluk gehad dat dit niet gisteren op de snelweg is gebeurt bij 170+ of op een afrit met vangrail... :|

[ Voor 60% gewijzigd door ZiegoM op 04-02-2007 11:24 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

oei oei oei... Daar ben je heel goed mee weggekomen....

Over je remvloeistof: Het is een "gesloten" systeem. Staat je vloeistof te laag dan zijn je remblokjes dus op hun eind.

Bijvullen is een no-no; remvloeistof is hygroscopisch (trekt vocht aan) en moet dus elk jaar ververst worden. Op je rempotje staat welke vloeistof erin hoort, waarschijnlijk gewoon dot4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Een veerpoot welke afbreekt... juist 8)7
Je bent in ieder geval goed mee weggekomen :o

Maar ik zou me eerder zorgen maken waarom dat die is afgebroken. Kan de veerpoot wel vrij bewegen aan het linksysteem? Nu waarschijnlijk wel :+

Een gebruikte op de kop proberen te tikken of een aftermarket. Die aftermarket zijn wel kostelijk, 600 euro en meer, maar zijn hun geld wel waard. Het is een keuze welke je zelf moet maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Zo. Vandaag een Powerplus Poliertoestel gekocht samen met een pot commandant en turtle wax :p

Morgen m'n uitlaat eens onder handen nemen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Chevy454 schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 16:30:
Een veerpoot welke afbreekt... juist 8)7
Je bent in ieder geval goed mee weggekomen :o

Maar ik zou me eerder zorgen maken waarom dat die is afgebroken. Kan de veerpoot wel vrij bewegen aan het linksysteem? Nu waarschijnlijk wel :+

Een gebruikte op de kop proberen te tikken of een aftermarket. Die aftermarket zijn wel kostelijk, 600 euro en meer, maar zijn hun geld wel waard. Het is een keuze welke je zelf moet maken :)
Ben blij dat ik nog leef en mn motor nog heel is (op de shock na dan) :)

Bedoel je met scharnieren dat onderste punt, waarmee hij aan de brug zit, moet dat los zitten?
Want dat was volgens mij heel erg vast...

Ik heb even gekeken en een nieuwe schokbreker kost in ieder geval 350+ euro. Dat kan en wil ik niet betalen. De monteur ging een tweedehandse regelen (max 100 euro volgens hem) en monteren (1 uur a 50 euro) dus all-in zou het moeten lukken voor 150 euro. Dat lijkt mij een redelijke prijs.
Ik weet dat die aftermarket shocks van WP, Technoflex ed beter zijn maar ik weet niet of ik daar met mijn korte rijervaring (6000 km) veel gebruik van maak. Ik denk dat ik dat geld liever in een paar progressive voorvorkveren steek over een tijdje. Mijn FZR600R duikt namelijk nogal voorover als je flink in de ankers gaat.

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Je merkt het verschil aanmerkelijk met een aftermarket schokbreker :)
Maar de voorkant is net zo belangrijk :)

Hopenlijk heb je voor die 100 euro een goede 2de handse. En inderdaad, ik bedoel het scharnierpunt bij linksysteem van de schokbreker. Die bout moet vast zitten maar de schokbreker moet nog steeds kunnen roteren. En de prijs van 350 euro voor een nieuwe standaard schokbreker is een koopje!

[ Voor 60% gewijzigd door Chevy454 op 03-02-2007 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

teacher schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 16:21:
oei oei oei... Daar ben je heel goed mee weggekomen....

Over je remvloeistof: Het is een "gesloten" systeem. Staat je vloeistof te laag dan zijn je remblokjes dus op hun eind.

Bijvullen is een no-no; remvloeistof is hygroscopisch (trekt vocht aan) en moet dus elk jaar ververst worden. Op je rempotje staat welke vloeistof erin hoort, waarschijnlijk gewoon dot4.
Met als toevoeging dat dot 5.1 (let op de extra 1) er dan gewoon in mag (heeft een iets hoger kookpunt dan dot4, kan wel fijn zijn).

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Ik heb inmiddels een tweedehandse gevonden voor 35 euro op mijn deurmat.
Nu heb ik niet veel verstand van schokbrekers en op het plaatje is niet erg veel te zien maar misschien dat iemand er iets zinnigs over kan zeggen:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.bindels/shock1.jpg

Hij is in ieder geval in 1 stuk in tegenstelling tot die van mij...

Nu moet ik maandag maar snel MCE bellen dat ze deze eronder kunnen zetten. Ik hoop dat ik dan ervanaf kom met gewoon een uurtje arbeidsloon...

[ Voor 7% gewijzigd door ZiegoM op 03-02-2007 20:54 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
is die lekvrij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Ik heb hem nog niet hier, maar waar zou hij kunnen lekken dan?
Bij het 'dunne stokje' dat in de demper gaat? Net als een voorvorkkeerring?

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
ZiegoM schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 21:02:
Ik heb hem nog niet hier, maar waar zou hij kunnen lekken dan?
Bij het 'dunne stokje' dat in de demper gaat? Net als een voorvorkkeerring?
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Dat kan ik dus pas zien als ik hem binnenkrijg...
Voor 35 euro kan ik de gok wel nemen, bovendien komt de shock van een FZRclub-lid dus als er iets mis is kan ik nog verhaal gaan halen.

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

merken/type clubs is in dit geval slim. Zitten toch meer de liefhebbers.

Ik ben nog steeds op jacht naar Ariel onderdelen. Ik eens gebeld met Peter's classic bikes parts.

"ik zoek tapeinden van de koppelingsklok en een linkse moer op de timing kant van de krukas"
- "eh... jaa.. die hebben we wel, maar neem het oude spul ff mee, dan kijken we ff"..

Ik vandaag op pad...

- "oh nee he.. toch geen Ariel onderdelen... tapeinden, nee, heb ik niet,.. watte.. linkse moer.. nee ook niet"... Ik nog in de bakken met oude ariel troep staan vissen, maar helaas.

Nouja, het was lekker motorrijweer, meteen even sae50 olie gehaald en de koffie smaakte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Ziego :

Naar alle waarschijnlijkheid....... kunnen ze hem binnen half uur/uur vervangen bij MCE, moet je eigenlijk gewoon op kunnen wachten.

- motor in de takel hangen zodat achterwiel los is
- schokdemper los draaien boven (achterbrug ff onder steunen natuurlijk)
- achterbrug laten zakken
- onder kant bij link systeem los maken
- nu kunnen ze de schok demper tussen de brug en het subframe door eruit halen (naar achter toe)

nu alles achterste voren en voila..

kijk even dat de veerinstellingen het zelfde staan op de nieuwe schokdemper als op je oude schokdemper..

ennuh je hebt ontzettend mazzel gehad!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Capo schreef op zondag 04 februari 2007 @ 09:47:
Ziego :

Naar alle waarschijnlijkheid....... kunnen ze hem binnen half uur/uur vervangen bij MCE, moet je eigenlijk gewoon op kunnen wachten.

- motor in de takel hangen zodat achterwiel los is
- schokdemper los draaien boven (achterbrug ff onder steunen natuurlijk)
- achterbrug laten zakken
- onder kant bij link systeem los maken
- nu kunnen ze de schok demper tussen de brug en het subframe door eruit halen (naar achter toe)

nu alles achterste voren en voila..

kijk even dat de veerinstellingen het zelfde staan op de nieuwe schokdemper als op je oude schokdemper..

ennuh je hebt ontzettend mazzel gehad!!
Ja ik heb zelf de achterschokdemper er nog een keer uit gehad dit jaar (om de rijhoogte aan te passen zodat de motor meer op zijn neus staat en sneller instuurt). Kost inderdaad niet meer dan een half uurtje.

je nieuwe schokdemper ziet er wel heel gebruikt uit. Ik hoop inderdaad dat 'ie niet lek is, anders heb je er ook niets aan. Nu was eigenlijk een mooi moment geweest om een Ohlins, WP of Hyperpro schokdemper aan te schaffen. Kost wat en je bent de rest van je leven met de afstelling aan het prutsen, maar dan hebbie ook wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

FragDaddy schreef op zondag 04 februari 2007 @ 11:31:
[...]

Ja ik heb zelf de achterschokdemper er nog een keer uit gehad dit jaar (om de rijhoogte aan te passen zodat de motor meer op zijn neus staat en sneller instuurt). Kost inderdaad niet meer dan een half uurtje.

je nieuwe schokdemper ziet er wel heel gebruikt uit. Ik hoop inderdaad dat 'ie niet lek is, anders heb je er ook niets aan. Nu was eigenlijk een mooi moment geweest om een Ohlins, WP of Hyperpro schokdemper aan te schaffen. Kost wat en je bent de rest van je leven met de afstelling aan het prutsen, maar dan hebbie ook wat :P
Thanks voor het advies allemaal. :)

Ik heb even opgezocht wat een vervangingsschokdemper voor mijn brommer zou kosten:
Wilbers Eco: veervoorspanning instelbaar € 329
Hagon: vvs + demping instelbaar € 359
Technoflex: vvs + uitgaande demping instelbaar € 419

Maar ik ben maar een student en moet binnenkort al een nieuwe achterband hebben á 160 euro en ik moet over 500km mijn 42.000 km beurt (kleppen, carbs, olie, bougies, etc.) laten doen.
Dus dit soort onverwachte uitgaven kan ik eigenlijk niet betalen.
Ik koop nu die tweehandse en laat hem eronder zetten en dan ben ik voor 80-100 euro klaar.

Over een jaar of twee heb ik als het goed is een baan en koop ik wel een leuke R6 die helemaal gepimpt word, maar daar heb ik nu dus nog geen geld voor en geen rijevaring...
Bovendien erger ik me op het moment meer aan de slappe voorvering, hij duikt enorm voorover als je remt. Progressieve vorkveren van 80 euro zouden met denk ik meer plezier opleveren dan 350 aan een schokdemper.

edit:
Ik hoop dus alleen dat die tweedehands shock nog niet lek is, en ik op tijd MCE kan bellen maandag voordat ze er al een andere onder hebben hangen. Maar volgens mij hebben ze het daar veel te druk met andere 'zaakjes' dus zullen ze wel niet zo'n haast met mijn fiets hebben :+

[ Voor 7% gewijzigd door ZiegoM op 04-02-2007 11:50 ]

\_Specs_/

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.