Mja, veel, Een goede 800 voor BA, rechtsbijstand, diefstal, bestuurdersverzekering op de motor en iets in de 400 of 500 voor m'n auto.
Zo, juist zelf nog eens gebeld met de verzekering. Ik kan ze wel enigzins begrijpen.
Er zijn geen getuigen, dus geen 1 van de verklaringen kan 100% als waar bestempeld worden.
Juist daarom kan zelfs dat spiegelen niet aangevochten worden, juist omdat er eender wat gebeurt kan zijn. Het gaat dan vooral over wie het manouvre het eerst begonnen is. Het zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat zij haar manouvre eerst begonnen is (na het spiegelen waar ik niet te zien was) en ik nadien mijn manouvre begonnen ben en heb proberen er nog snel voor te gaan.
Dat is het grote verschil met m'n vorige ongeval. Toen had ik een getuige die verklaard heeft dat ik ten tijde van het ongeval al helemaal voor z'n auto zat thv z'n richtingaanwijzer (en hij reed ver naar links, dus ik zat wel degelijk op z'n rijvak).
Nu heb ik niemand die dat kan verklaren.
Ook adhv de schade kunnen ze niet veel. Ik heb gezegd dat haar auto vanaf het midden ingedeukt was, dus dat ik er al gedeeltelijk langst zat. Maar dan zeiden ze dat een motor ook sneller kan zijn dan een auto en dat ik daar zelfs zou kunnen beland zijn als ik als 2de het manouvre gestart ben omwille van de snelheid. Ook daar hebben ze weer een punt.
Met onze verklaringen nu kan dus eender wat gebeurd zijn.
Ik kon er al gereden hebben (dus al enkele seconden m'n manoucre beëindigt hebben).
Ik kon snel die wagen op het linker voorbijgestoken zijn om ervoor te gaan rijden en daarbij de tegenpartij geraakt hebben die dat ook deed.
Ik kon gefilteerd hebben en nog snel voordat die vrouw begon aan haar manouvre erin gedoken zijn.
,...
Al die dingen vallen moeilijk te bewijzen. Dus zij zou dan wel in fout geweest zijn met dat spiegelen, maar ik heb ook verklaard dat ik in dat gat wou gaan rijden. Ik heb wel uitgelegd dat dat niet als doel had om daar plaats in te nemen, maar om gewoon wat verder van de lijn te zitten. Maar dat kan ook weer moeilijk verdedigd worden zonder getuigen. Dus ik zou ook in fout kunnen geweest zijn als ik er voorbij ga als zij de knipper al aan heeft.
Misschien een wijze les voor de toekomst, zodra iemand links of rechts z'n knipper naar rechts/links aandoet maar even wachten tussen de file ..
Ze hebben dit voorstel ook nog niet ingediend bij de tegenpartij (de 50/50) ze wilden eerst mijn mening hierover horen. Ik heb gezegd dat ik eerst ging kijken hoe het kon gefixt worden en dat ik dan wat liet horen. Ik denk persoonlijk dat ik voor een rechter er niet zoveel meer kan uithalen. In het slechtste geval heb je zelf een rechter voor je die het niet zo heeft op motoren of dat gedoogbeleid voor file's die me even een lesje wil leren ofzo. Dan kan ik er met 0€ vanaf komen ..
[
Voor 98% gewijzigd door
DinX op 25-01-2007 10:57
]