Grmbl, een minder leuke update ivm m'n ongeval van september.
M'n verzekering heeft eindelijk reactie gekregen van de tegenpartij.
Ze gaan voor 50/50.
De tegenpartij heeft verklaard dat ze met aangepaste snelheid, met gebruik van richtingaanwijzers en spiegel van rijstrook veranderd heeft.
In mijn verklaring stond dat ik tussendoor gereden heb, en van plan was om die ruimte links te gebruiken om een stukje over te rijden.
We zouden dan beiden een manouevre gedaan hebben. Volgens mijn verzekering gaat het bij een paar seconden tussendoor rijden ook niet over een "stabiele/vaste verkeerssituatie" maar over een echt manouevre; Dus we hebben elkaar geraakt toen we beiden een manouvre deden.
Er waren geen getuigen, dus het was mijn woord tegen het hare over hoe lang ik tussen de file doorreed, of ze gepast van rijstrook veranderde,...
Ik heb 8 dagen om akkoord / niet akkoord te gaan. Ik zou bij 50/50 2000€ krijgen.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat het verstandig is om het voor de rechter te laten komen. Als ik daar verlies (kans is er door mijn woord vs; haar woord) krijg ik geen cent.
Ik denk ook dat ik met 2000€ wel toe ga komen voor de herstelling als ik delen laat herspuiten. Misschien dat de rest hier meer van weet.
Ik zou dus enkel de stukken aan de rechterkant laten herspuiten die schade hebben, en kapotte stukken plamuren.
Hier nogmaals de pics om een idee te krijgen.
Lijkt me niet dat dat stukje kan hersted worden ? Misschien lassen + plamuren ?
En anders dat maar nieuw, is maar een klein stukje.
Voornamelijk schuifschade daar. Klein stukje van dat hoekje afgeschuurd boven. Dat kan gewoon geplamuurd worden lijkt me.
Het plastic van m'n richtingaanwijzer zal ook nieuw worden, zal ook zo duur niet zijn.
Het stuk wat me zorgen baart is dat onder de richtingaanwijzer. op de foto zie je het niet, maar daar zit dus een barstje in de kuip. en dat zit vrij dicht bij de knipper, dus in de "plooi". Volgens f&j zou dat heel stuk nieuw moeten worden, maar mij lijkt het dat je dat kan plamuren met ijzerdraad (hebben ooit zoiets gedaan met m'n vorige motor).