Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 8 - klustijd! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.289 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:32

4x2

lộn xộn quá

ToolkiT schreef op maandag 15 januari 2007 @ 12:55:
Ik zie hier veel aftermarket kits van het merk Oxford, is dat wat? en zijn die lastig aan te sluiten?
Moet je de oxford hothands pakken, die kun je om je handvatten wikkelen waardoor je in de zomer niet ook met die dikke handvatten zit.
En aansluiten is doorgaans vrij simpel, 2 aansluitingen op de accu, kabeltjes door je motor trekken en het aan de voorkant ergens vastplakken.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:04
Chevy454 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 11:57:
[...]

[...]

Ut kan allemaal maar ik zou er niet voor gaan. Het is mooi omdat het add-on is maar ik zou dan eerder voor een compleet nieuwe ECU gaan. Kost niet veel meer als een Rapid Bike. Oké de Carmo AFI105 is helemaal |:( 2500 euro voor hun ECU 8)7 Hoeveel de Yoshi ECU voor de K5 vraagt weet ik niet maar ook de nodige duiten denk ik ;(

Het voordeel van die compleet nieuwe ECU is dat je gewoon over prikt en ook veel optie hebt :Y
Boost control, lachgas control, tractiecontrole, ....

[...]

Oh, je bedoelt de BMS-K? De voorloper is de Motronic waarvan de laatste MA2.4 is. Maar helaas, helaas... Het mag dan wel wel van Bosch zijn, de programmatuur is het toch niet. Dat wordt namelijk geleverd door BMW zelf. In combinatie dat je het maar 20 keer kan vernieuwen en daar ze niet echt goed opletten tijdens het CIP'en kan het zijn dat je motor nog rukker loopt als voorheen. En terug gaan is enkel maar mogelijk door een nieuwe BMS-K te monteren welke nog van de oude reeks is.

[...]

Jij wilt toch gratis rijden?

Powercommander 350 euro ex inbouw
Rapid Bike 500 euro, bijhorende kabelboom 70 euro ex inbouw
Goed afstellen nog eens 200 euro.
Wat filters erbij zetten nog eens 200 euro.
Uitlaatsysteem: 1000 euro :Y

Kassa Kassa want aan een PC3 of Rapid Bike heb je niets aan zonder al die randcomponenten erom heen. De PC3 / Rapid Bike dienen enkel om wat af te stellen, niet te tunen.
ik heb er toevallig een PowerCommander III USB achter zitten omdat dit 1 koop was met het uitlaat systeem, los zou ik hem niet kopen denk ik, die paar PK extra verneem ik toch niet.

Kmoet hem nog wel een keer af laten stellen, maar dat komt nog wel!

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:05

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

ToolkiT schreef op maandag 15 januari 2007 @ 12:55:
heeft er hier iemand ervaring met handvat verwarming installeren?
Het begint nu toch wel erg koud te worden 'sochtends, zelfs met mijn dikke winterhandschoenen aan.

Ik zie hier veel aftermarket kits van het merk Oxford, is dat wat? en zijn die lastig aan te sluiten?
Wat al een heel stuk helpt is handkappen die je handen uit de wind houden.

Die dingen aansluiten is echt niet moelijk:

bedrading naar je accu, zekering, relais op contact, schakelaar én de handvatten zelf.
Wil je het netjes doen is het 1,5 uur werk.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

4x2 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:11:
[...]

Moet je de oxford hothands pakken, die kun je om je handvatten wikkelen waardoor je in de zomer niet ook met die dikke handvatten zit.
En aansluiten is doorgaans vrij simpel, 2 aansluitingen op de accu, kabeltjes door je motor trekken en het aan de voorkant ergens vastplakken.
Zijn die dingen zo dik dan?

Ik heb net een bod gedaan op:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/...em=300069348275&rd=1&rd=1

Die hothands verlies je daarmee geen gevoel op je gashandle? maw zit dat wel strak genoeg, gaat het niet los draaien.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-06 11:56
Chevy454 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 11:57:
[...]

[...]

Ut kan allemaal maar ik zou er niet voor gaan. Het is mooi omdat het add-on is maar ik zou dan eerder voor een compleet nieuwe ECU gaan. Kost niet veel meer als een Rapid Bike. Oké de Carmo AFI105 is helemaal |:( 2500 euro voor hun ECU 8)7 Hoeveel de Yoshi ECU voor de K5 vraagt weet ik niet maar ook de nodige duiten denk ik ;(

Het voordeel van die compleet nieuwe ECU is dat je gewoon over prikt en ook veel optie hebt :Y
Boost control, lachgas control, tractiecontrole, ....

[...]

Oh, je bedoelt de BMS-K? De voorloper is de Motronic waarvan de laatste MA2.4 is. Maar helaas, helaas... Het mag dan wel wel van Bosch zijn, de programmatuur is het toch niet. Dat wordt namelijk geleverd door BMW zelf. In combinatie dat je het maar 20 keer kan vernieuwen en daar ze niet echt goed opletten tijdens het CIP'en kan het zijn dat je motor nog rukker loopt als voorheen. En terug gaan is enkel maar mogelijk door een nieuwe BMS-K te monteren welke nog van de oude reeks is.

[...]

Jij wilt toch gratis rijden?

Powercommander 350 euro ex inbouw
Rapid Bike 500 euro, bijhorende kabelboom 70 euro ex inbouw
Goed afstellen nog eens 200 euro.
Wat filters erbij zetten nog eens 200 euro.
Uitlaatsysteem: 1000 euro :Y

Kassa Kassa want aan een PC3 of Rapid Bike heb je niets aan zonder al die randcomponenten erom heen. De PC3 / Rapid Bike dienen enkel om wat af te stellen, niet te tunen.
:^ ben het helemaal met je eens :)

op mijn racer zit een andere ECU en injectie-iets. Blok is dan ook getuned en zit een compleet Laser Works systeem onder >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:30

DinX

Motormuis

Gewoon voor verwarmde handschoenen gaan. kost je wel wat meer dan die verwarmde handvaten maar warmt 10 x beter.

Op m'n vorige fiets had ik verwarmde handvaten. Probleem is dat die dingen van binnen naar buiten verwarmen. Dus van je handpalm naar buiten. laat de buitenkant nu net de kant zijn die het hardsta afkoelt. je blijft dus met koude vingertopen enzo zitten bij langere ritten.

Verwarmde handschoenen warmen van buiten naar binnen. De verwarmingselementen zitten dus in de handschoen zelf. Dus je hele hand is lekker warm.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

DinX schreef op maandag 15 januari 2007 @ 14:11:
Gewoon voor verwarmde handschoenen gaan. kost je wel wat meer dan die verwarmde handvaten maar warmt 10 x beter.

Op m'n vorige fiets had ik verwarmde handvaten. Probleem is dat die dingen van binnen naar buiten verwarmen. Dus van je handpalm naar buiten. laat de buitenkant nu net de kant zijn die het hardsta afkoelt. je blijft dus met koude vingertopen enzo zitten bij langere ritten.

Verwarmde handschoenen warmen van buiten naar binnen. De verwarmingselementen zitten dus in de handschoen zelf. Dus je hele hand is lekker warm.
:^

wat ook wel wil helpen zijn die windkappen erop zetten...

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

wat duurder??

http://cgi.ebay.co.uk/Ger...14788QQrdZ1QQcmdZViewItem

Boel duurder dus.. buiten dat heb ik al zomer en winter handschoenen.. wil niet de imelda marcos van de motorhandschoenen worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToolkiT schreef op maandag 15 januari 2007 @ 14:14:
wat duurder??

http://cgi.ebay.co.uk/Ger...14788QQrdZ1QQcmdZViewItem

Boel duurder dus.. buiten dat heb ik al zomer en winter handschoenen.. wil niet de imelda marcos van de motorhandschoenen worden ;)
Ja.. maar ik zou ze misschien toch maar overwegen... Ben zelf erg teleurgesteld in mijn winterhandschoenen-handvaten-combi

Heb zelf Bering Lakeside (? gokje) winterhandschoenen en handvatverwarming (van Saito, vorige eigenaar erop geklust). ( = samen 150 euro ofzo). En ik kan je zeggen... rond de 0 graden moet hij op max (60 watt) en zeker in de regen dan worden de toppies zeeeer koud. Rijd wel op een naked.. fatsoenlijke kuip en/of handkappen maakt enorm veel uit. Elektrische handschoenen schijnen echt nog warm te zijn in een sneeuwstorm op de noordpool ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 15:23:
[...]
Elektrische handschoenen schijnen echt nog warm te zijn op de in een storm op de noordpool ofzo :P
Ik doe met die van mij 140km op een dag soms, waarvan 120 autosnelweg tegen 140. Ik heb lekker warme handen de hele rit, zelfs als het vriest. Met verwarmde handvaten ga je dat niet redden.

Ik heber zelf van het merk Klan

[ Voor 3% gewijzigd door DinX op 15-01-2007 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
MarcoZ20 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 21:47:
[...]

een vriend van me heeft z'n zx6r uit 1999 te koop staan, als je meer info wilt dan geef ik je die wel via mail. Laat maar weten.
Info sturen mag altijd, ben alleen wel van plan om eerst m'n rijbewijs te halen voordat ik wat aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Winterhandschoenendie met kabeltjes vast zitten vind ik nou niet echt iets wat echt veilig is

Niet als ze aan je motor zitten..

maar ook niet als ze in je pak zitten..

mobieltje in je pak en erop vallen is gebroken ribben.. en dat is uit ervaring van een vriend van me en gezien je in de winter nog meer risico hebt te vallen.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Alsof die kabeltjes niet lossen als je zou vallen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
of je neemt handschoenen met batterijen:
http://www.webbikeworld.c...es/battery-heated-gloves/

leuk linkje voor chevy, die altijd zoveel last heeft van het gyroscopische precessie van wielen ;)
http://www.reverserotatingrotors.com/

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
DinX schreef op maandag 15 januari 2007 @ 18:16:
Alsof die kabeltjes niet lossen als je zou vallen :?
Lossen zullen ze, de vraag is of ze gewoon willen lossen of ook meteen je pols afsnijden...
justice strike schreef op maandag 15 januari 2007 @ 21:35:
leuk linkje voor chevy, die altijd zoveel last heeft van het gyroscopische precessie van wielen ;)
http://www.reverserotatingrotors.com/
PVM wielen en lichte schijven bieden een goede optie waarbij je de vering weer niet overbelast met het hogere onafgeveerd gewicht. Ze hebben een oplossing en introduceren daarbij een ander probleem.

[ Voor 49% gewijzigd door Chevy454 op 15-01-2007 22:01 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
das meestal met het oplossen van problemen ;) het gaat er meestal om om het minst ernstige probleem over te houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Chevy454 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 21:52:
[...]

Lossen zullen ze, de vraag is of ze gewoon willen lossen of ook meteen je pols afsnijden...

[...]
Die dingen zitten niet rond je pols, zitten aan de buitenkant van je hand en als je eraan trekt wordt je handschoen half uitgetrokken. Ze zitten ook niet rechtstraaks vast aan de batterij, maar met een stekkertje in een ander stekkertje (soort van hoofdtelefoon aansluiting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Delphi T-11 Small Engine Fuel Pump

The Delphi T-11 Small Engine Fuel Pump, measuring 30 mm in diameter compared to 38 to 44 mm typical for automotive fuel pumps, is designed to provide an uninterrupted flow of fuel to small gasoline engines using fuel injection at system pressure. This small size allows for better packaging when space is at a premium. The T-11 fuel pump features low current draw - less than 1.4 amp compared to 6 amp in typical automotive pumps - while providing a flow rate of up to 7 g/s (34 l/h) at 12 V, 250 kPa. The Delphi T-11 Small Engine Fuel Pump is available with a standard copper or optional carbon commutator. The pump is available as a stand-alone inline unit or can be integrated as part of a complete fuel system module.
Dat opent weer een paar mogelijkheden met betrekking tot de grote stamper. Ik heb 400cc/min nodig en dat red ik wel met deze pomp. Nu nog een verdeler ervan zien te vinden voor de prijs. Als de prijs goed is dan is het :w CVK40 :w TM40-2 :w

Welkom 44mm injectie met een alpha-n regeling :Y

[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 15-01-2007 22:36 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe maak je dat vast eigenlijk?

Met je rechterhand kan je het stekkertje van de linkerhand vastmaken.. ok. Dan probeer je met links het rechterstekkertje vast te maken, maar dan trek je de linker weer los :+

Of zitten er gewoon hele lange snoeren aan (hoop ik toch niet). Of eerst je handschoenen aankoppelen en daarna je handen erin proberen te duwen :? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Uhm. Aan je stuur zit het vaste stekkertje (heb ik vast met een tie-wrap).

Tussen het stekkertje aan je handschoen en het stuur zet je zo'n "gekruld" snoer wat kan uitrekken. Ik laat het altijd aan m'n handschoenen hangen. Ik sluit m'n handschoenen meestal aan terwijl ik m'n jas aant dichtdoen ben, doppen in oren aant steken ben, helm aant andoen ben,...

Tegen dan zijn ze al lekker warm. Verder is het gewoon aandoen zoals normale handschoenen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.brmc.co.uk/klanglove.jpg

En de handschoenen zelf zijn eigenlijk dunner dan de echte dikke winterhandschoenen, omdat ze zo al warm genoeg zijn. Er zit dus wat minder vulling in. Sluit je hem nu niet aan heb je ook koude poten als het rond de 5-10° is :)

Aan de handschoen kant stekkrtjes lopen wisselen is dus inderdaad lastig :p Daarom dat het verlengsnoer eraan blijft :p

Klan heeft trouwens ook handvatwarmers die je over je handvaten doet met velcro :)

http://www.giali.com/mod/product/id_prd/100

Afbeeldingslocatie: http://www.giali.com/images/products/100__orig.jpg

Tot sokken, broeken, jassen, bodywarmers,... aan toe :)

Maar die handschoenen zijn echt hun geld waard als je een doorrijder bent.

[ Voor 45% gewijzigd door DinX op 15-01-2007 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Ik vind het niks die kabeltjes, of ze komen niet los of ze trekken je handschoen uit als je valt etc. etc. etc.

In mijn ogen loop je er meer letsel van op als wat anders. Vind het gewoon onveilig.

Mooi systeem wel, mar komt er hier niet in, hier worden het GEL handschoenen die warmte tot zich nemen en daarbij verwarmde handvaten.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Zal nooit zo warm zijn als je 60kmrond het vriespunt over de snelweg kachelt tegen 140. Ik heb al veel verschillende handschoenen geprobeerd, inclusief handvatverwarming. Nog vor je halfweg bent zit je met koude poten.

De je handschoenen uittrekken ? Die kabeltjes lossen als je er wat hard aan trekt. en je gespt je handschoenen nog altijd vast.

En als je dat al onveilig vind kan je beter geen motor rijden imho. Ik heb meer schrik voor het koekblik vor en achter mij, of de vangrail in de bocht dan een kabeltje wat toch lost (kan op 2 plaatsen).

Of gaan we straks ook beginnen discussieren over dubbel-D <> klik <> "krrrrrk" systeem voor de helm :+

[ Voor 30% gewijzigd door DinX op 16-01-2007 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:04
een aantal mede motorrijders hier uit de buurt rijden met een soort van "Boddywarmer" onder hun pak. Het kabeltje hiervoor laat je uit je mouw komen, en sluit je ook aan op een connector op je stuur. Vervolgens kun je met een verstelbaar schakelaartje de temperatuur op 5 verschillende standen instellen. Het systeem is zelf bedacht door 1 van hun, en in geringe series gemaakt, maar het schijnt erg goed te werken.
Vooral omdat het zo schijnt te zijn dat als je je romp warm hebt, je ook automatisch minder last hebt van koude ledematen :?

Hun zijn iig laaiend enthousiast.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Klopt. Als je romp het koud krijgt gaat je lichaam het bloed naar hetcentrum (de romp dus) brengen. Daardoor worden je ledematen van minder bloed voorzien, waardoor je dus koude armen / benen / handen / voeten krijgt.

Ik heb opt moment geen wintervoering in m'n jas, maar draag een fleece trui eronder (die ik al jas gebruik normaal). Lekker warm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 11:40
Ik heb momenteel wel me wintervoering en ik gebruik winterhandschoenen, maar nog geen verwarmde dingen. Met een winter als deze zou je bijna gewoon je all-year handschoenen blijven gebruiken.

Koud is het echt nog niet te noemen.

Als het echt gaat vriezen zal ik wel eens gaan kijken naar verwarmde handschoenen en/of bodywarmer

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Mja, met 30 minuten snelweg voel ik het toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
[rant modus]
man man man, al dat gezeik over elektrische kleding. Nog geen 2 maanden geleden werdt ik als gek verklaard om te gaan zoeken voor een motor die voldoende energie levert voor elektrische kleding. (als je elektrische sokken broek bodywarmer en handschoenen neemt worden ze maar lauw met een weinig stroom)

en nu loopt iedereeen een beetje te zeiken over de kou .. ik ben het met mijn magictempest eens, het is echt lang nog niet zo koud.
[/rant modus]

met elektrische kleding moet je enigszins rekening houden dat je motor de elektriciteits eisen aankan. Dinx heeft een fjr, die kan wel wat elektriciteit genereren. maar meeste rijden niet op een grote tourmotor, dus ddan gaan elektriciteitseisen veel meer een rol spelen. Ik hoor veelal dat als je teveel erop aansluit (kwa kleding alleen al) dat het niet heel erg goed werkt. en dat een thermostaat wel handig is (anders zit je de hele tijd die handschoenen aan en uit te zetten, dat lijkt me ook niet echt leuk)

[ Voor 10% gewijzigd door justice strike op 16-01-2007 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Mja, verwarmde bodywarmers, broeken, sokken enzo gaat er ook over. Maar ik heb vrij snel koude handen, dan ga ik echt niet elke dag met half lamme handen aankomen op m'n werk.
Ik heb ook nergens gezegd dat ik het koud vind buiten, het is een goede winter. Ik heb gewoon graag warme handen.

500-600km per week snelweg is wat anders dan even een dijkje nemen in het weekend als het toevallig eens niet regent. * DinX rijdt door weer en wind (vorige week lekker door de storm :9)

Nog een reden waarom ik nu met verwarmde handschoenen rond rij. Dat is nu eenmaal m'n paar goede winterhandschoenen. Ze zijn ook vrij dun. Dus als ik ze dan toch draag kan ik even goed de stekkertjes in steken.

Maar * DinX zwijgt al ... lijkt hier soms wel MF :X

[ Voor 21% gewijzigd door DinX op 16-01-2007 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
* MagicTempest is ook gewoon een doorrijder hoor.

Ik heb ongeveer 25 minuten snelweg, dus wat dat betreft heb ik ook wel de tijd om het koud te krijgen. Ik ben donderdag alleen niet door die storm heen gegaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

* Boboga is zich juist een beetje aan het orienteren op verwarmde handschoenen(al dan niet met accu/draadjes)

Was me vorige winter toch ff te koud :)

(ook doorrijder dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

* ToolkiT is vandaag behoorlijk nat geworden, teminste de handen en voeten dan, de rest was kurkdroog dankzij goed pak..

Ironisch genoeg had ik net nieuwe laarzen gekocht maar ze hadden ze niet in mijn maat dus komen ze morgen pas aan.. dus dan is het waarschijnlijk weer lekker weer ;)

Mijn oude laarzen zijn niet echt waterdicht.. dus zeiknatte sokken..ditto met handschoenen..

Verwarmde handschoenen lijkt me wel lekker maar voor mij wat overkill denk ik.. en ik weet niet hoe lang die snoeren zijn, want ik veeg nogal eens mijn vizier schoon met handschoen..

Verwarmd pak is niet echt nodig denk ik, gewoon wintervoering en fleece aan dan heb je het warm zat (ik wel) op kouwe klauwen na, maar dat is meer een comfoort ding dan dat ze echt te koud zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ToolkiT schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 11:54:
* ToolkiT is vandaag behoorlijk nat geworden, teminste de handen en voeten dan, de rest was kurkdroog dankzij goed pak..

Ironisch genoeg had ik net nieuwe laarzen gekocht maar ze hadden ze niet in mijn maat dus komen ze morgen pas aan.. dus dan is het waarschijnlijk weer lekker weer ;)

Mijn oude laarzen zijn niet echt waterdicht.. dus zeiknatte sokken..ditto met handschoenen..

Verwarmde handschoenen lijkt me wel lekker maar voor mij wat overkill denk ik.. en ik weet niet hoe lang die snoeren zijn, want ik veeg nogal eens mijn vizier schoon met handschoen..

Verwarmd pak is niet echt nodig denk ik, gewoon wintervoering en fleece aan dan heb je het warm zat (ik wel) op kouwe klauwen na, maar dat is meer een comfoort ding dan dat ze echt te koud zijn..
Als je zorgt dat je lichaam echt goed warm is, dan moet je als het goed is ook geen koude handen hebben. omdat je doorbloeding gewoon goed blijft..

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

ToolkiT schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 11:54:
[me=105486]
Gaat makkelijk. Het stekkertje van de vaste kabel maak je aan je stuur vast.
Tussen je handschoenen en dat stekkertje steek je een verlegkabel (zo met een telefoonsnoer achtige kabel). Die rekt ver uit, dus je kan gewoon je helm schoonvegen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

M3rcury schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 12:05:
[...]

Als je zorgt dat je lichaam echt goed warm is, dan moet je als het goed is ook geen koude handen hebben. omdat je doorbloeding gewoon goed blijft..
Misschien ben ik een mietje met slechte doorbloeding, maar gistermorgen werden mijn handen toch wel een beetje fris..
Vreemde was dat het vooral de binnenkant van mijn handen was :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ToolkiT schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 12:11:
[...]

Misschien ben ik een mietje met slechte doorbloeding, maar gistermorgen werden mijn handen toch wel een beetje fris..
Vreemde was dat het vooral de binnenkant van mijn handen was :?
Ik heb het zelf ook hoor.. Ik rij gewoon met zomerhandschoenen, maar mijn handen worden ook echt koud. Maar als het goed is moet als je je lichaam echt goed tegen de kou beschermt (dus met kranten oid) je handen ook niet koud.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

M3rcury schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 12:38:
[...]

Ik heb het zelf ook hoor.. Ik rij gewoon met zomerhandschoenen, maar mijn handen worden ook echt koud. Maar als het goed is moet als je je lichaam echt goed tegen de kou beschermt (dus met kranten oid) je handen ook niet koud.
Ik rijd met winterhandschoenen, en mijn handen worden 'fris' niet echt heel koud.. maar als ik voor weinig een beetje comfort erbij kan krijgen doe ik dat graag..
Maar het is zeker niet ondraagbaar nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
DinX schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 10:41:

Maar * DinX zwijgt al ... lijkt hier soms wel MF :X
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Net de Vmax half in elkaar gezet :P Achterwiel en tank zaten erop toen ik besloot om de V-boost, de carbs, de stock airbox, de orginele brandstofpomp er te halen :+ Met dank aan LegacyCode om de dingen wat te bespoedigen want anders zou ik geen tijd meer hebben gehad om te studeren want het blijft tentamen week 8)7

* Chevy454 zag dat de vorige eigenaar vloeibare pakking heeft gebruikt bij de montage van de inlaat. Dat is dus grappig, eerst dat schoonmaken en zorgen dat er geen vuil in het inlaatkanaal komt. Anders was die Vmax vandaag klaar geweest qua opbouw :(

* Chevy454 heeft ook naar Paul Ritzen gebeld voor de krukas, nog niet binnen :|
Ik heb al de onderdelen van de KLR uit de kast gehaald en op tafel gelegd. Schijnbaar moet ik nog enkele pakjes openmaken want ik mis nog enkele kleine dingen.Eventjes wachten en dan volgende week als het meezit aan de opbouw beginnen :Y

* Chevy454 heeft net weer gebeld :( Zag dat de as van de waterpomp niet meer lekker was... aangezien die waterpomp via de balansas wordt aangedreven dient het hele carter te worden gesplits om de as te vervangen. Dan maar meteen die as vervangen en niet hopen dat de oude nog goed zou zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Chevy454 op 16-01-2007 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Dinx roep es wat :) Bedoel 't moet hier geen 2e MF worden :)

Heb het idee dat iedereen hier wel wat breder kijkt als enkel R1 is kadett en BT010 is helemaal geweldig (dat was 't jaren geleden althans op MF) ;)

Kijk dat ik kabeltjes en dergelijke niet zie zitten ivm allerlei gevaarlijke dingen in mijn ogen wil niet zeggen dat ik niet benieuwd ben of het wel werkt etc. :)

Goed om ervaringen te delen en breder te kijken als enkel je eigen motor (tuurlijik heb ik de mooiste :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:23

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Capo schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 08:43:

Heb het idee dat iedereen hier wel wat breder kijkt als enkel R1 is kadett en BT010 is helemaal geweldig (dat was 't jaren geleden althans op MF) ;)

Kijk dat ik kabeltjes en dergelijke niet zie zitten ivm allerlei gevaarlijke dingen in mijn ogen wil niet zeggen dat ik niet benieuwd ben of het wel werkt etc. :)

Goed om ervaringen te delen en breder te kijken als enkel je eigen motor (tuurlijik heb ik de mooiste :+ )
Met dat laatste ben ik niet helemaal eens ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Mja, dat is inderdaad een beetje het probleem hier. Dat isdan weer een beetje beter op MF. Daar zitten veel meer mensen, op veel meer type's motoren, met veel meer type's van gebruik.

Hier in dit topic zijn het vnl supersport motoren heb ik zo een beetje de indruk. Dat is een andere wereld dan de (sport)tour rijders diehet hele jaar door, dag in dag uit, door weer en wind naar hun werk kachelen 600km per week.

Dat vind ik dus weer meevallen op MF. Maar ik heb de indruk dat het hier stilletjesaan zo wordt :)
Begin me een beetje verweesd te voelen :+

En als je zelf tevreden bent van zulke zaken (als die handschoenen) en mensen lijken niet helemaal te snappen hoe het werkt, en hoe het in elkaar zit enzo, en breken het dan wat af, dan ga je natuurlijk in de verdediging :)

Vandaag heb ik bijvoorbeeld gereden met de handschoenen uitgeschakeld, ging perfect. Wou het eens proberen. Dus het is niet dat ik een mietje ben ofzo (zoals sommigen het wel laten overkomen). Maarals je de luxe hebt, waarom niet gebruiken.

Ik kan m'n ruit omhoog zetten bijvoorbeeld, een echte tourfiets dan. Boeit me weinig dat het er dan minder sportief uit ziet enzo. Ik heb dieluxe, dus gebruik ikdie luxe.
Hetzelfde met die handschoenen, ik heb ze aan, dus kan ik ze evengoed aanschakelen,...

Verder no bad feelings hoor :> :)

Wat zouden jullie trouwens doen in deze situatie:
DinX in "Het grote Wegmisbruikers topic - deeltje..."

[ Voor 4% gewijzigd door DinX op 17-01-2007 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24

Steffie

Opaque

Hey niets tegen mensen die het hele jaar door op een supersport door weer en wind rijden he :P Ik heb deze week alweer bijna 700km gereden en het is pas woensdag :P

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:13
Hier nog één meldt! :P

Regen of geen regen, sneeuw of ijzel, maakt niet uit. Elke dag in vol ornaat op de moto en gaaaaaan!
Goed voor zo'n 700 km p/week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Dat zijn de goeien :)

En respect hoor als je dat op een SS doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ja jouw vriendin mag er wel wezen :+ Die motor van jou is één van de zovele, die van Wicked is toch al wat subliemer en exclusiever :+ En daarnaast, iedereen weet dat ik jou inmaak in het drukke stadsverkeer wanneer mijn Killer weer klaar is :P

(geintje maar zeg nu eens eerlijk, werkt mijn achterlicht nu? :P)

* Chevy454 rijdt niet door in de winter. Ik kan het wel maar ik krijg het niet over mijn hart om mijn motoren dat aan te doen tenzij het echt nodig is.

[ Voor 20% gewijzigd door Chevy454 op 17-01-2007 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Chevy454 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 10:18:
[...]

daarnaast, iedereen weet dat ik jou inmaak in het drukke stadsverkeer wanneer mijn Killer weer klaar is :P
Kan je beter je KLR nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
KiLleR ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Ik rij op de GPX 100km per dag.......... dus ik weet wat er bedoeld word :)

En of je dat nou doet op een oud beestje of op een super de luxe tour fiets dat boeit mij niet, mijn intresse voor techniek is en dat snijd aan alle kanten. Of je nou geniet van je harleysorry das te.. of je nou geniet van je tourbuffel, je goldwing, je ss of je old timer.. i love it all :) Ik vind motor rijden en motors sowieso het einde van wege de techniek en ik hou van sleutelen, of dat nou remklauw revisie is of kleppenstellen of lampje vervangen.

Mijn liefde voor cafe racers is mijn minnares waarvan mijn SS niks weet :+ Mijn vriendin weet trouwens alles ;) (en ik vind der de mooiste Chev :9 )

Maar over de handvat verwarming. ik ben vrij skeptisch en soms daardoor wat direkt uit de hoek, ik weet het, excuus :) Maar ik zie alles wat je verbind aan de motor als een gevaar, stel dat de kabel niet los schiet als je valt en je word meegesleurd/lichaams delen worden afgerukt etc... (jaja stel dat je net de straat over steekt als de auto je niet ziet etc. etc. )

Een vriend is gevallen met mobieltje in zak en leverde hem direkt gebroken ribben op.. dus dingen in je handschoenen of in je mouwen etc.. vandaar dat ik daar geen fan van ben.

Ieder zijn meug maar ik heb ook proef gereden op een BMW R1100/1150GS , heb ook op een FJR gereden en 1 van die word mijn een van mijn volgende fietsen, maar tot die tijd en zolang mijn lijf het trekt en ik het leuk vind blijf ik SS rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Capo schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 10:56:
Ieder zijn meug maar ik heb ook proef gereden op een BMW R1100
:|
BMW1150GS
:/
heb ook op een FJR gereden
:Y

Doe maar normaal, is al moeilijk genoeg ;) GTR1400 :+ BMW's zijn mooie fietsen maar ik vind het technisch gezien toch bagger met een vlaggetje erop. Het kan wel iets worden maar kijk maar naar Paul. Af en toe vind hij het leuk om aan een BMW te werken, weet hij plots weer alle andere dingen beter te waarderen, zelfs een Harley :+
Mijn liefde voor cafe racers is mijn minnares waarvan mijn SS niks weet :+
Het probleem welke ik heb is dat Daniël iets wil doen waarbij ik verweest achterblijf, zelfs al monteer ik ketting + lachgas + injectie en heb ik 1pk per kg op de Vmax. Aangezien dat nooit de bedoeling kan zijn moet ik wel meegaan en het iets beter doen dan hij :+

[ Voor 64% gewijzigd door Chevy454 op 17-01-2007 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

sorry dat ik hier zo'n consternatie veroorzaakte met mijn vraagje...

btw chevy, ik denk dat in de stad mijn lichte baby vara nog wel eens het snelste uit zou kunnen zijn...
Op een buitenweggetje reed ik laatst achter een sportbike en op het rechte eind liep hij vet van me weg, maar in de bochten haalde ik hem toch stukje bij beetje terug en in de stad ging ik hem voorbij...
Dus vermogen is ook niet alles (hoewel op de open weg ik wel graag iets meer zou hebben)

Vandaag een wat mindere ervaring:
Ik reed op een A weg (soort autoweg dubbelbaans waar je 70 mijl/uur mag) ik reed met iets van 60mijl achter een auto met wat ik dacht gepaste afstand, maar omdat er een afslag kwam stonden de auto's ineens vol op de rem... helaas had ik dit niet aan zien komen :/ en moest ook vol in de ankers..
De weg bleek ijsglad te zijn en ik voel mijn achterkant opzij komen...
Dus remmen iets lossen en grip krijgen en weer bij remmen, maar helaas, weer geen grip..
Gelukkig zag de auto voor me wat er gebeurde en ging de goede kant opzij (ik stuurde voor de zekerheid al richting gras) en kon ik er zo langs...
Gelukkig dus met een sisser afgelopen.. maar wel een wijze les.
Dus nog meer afstand houden in de regen (vooral op die weg, die van belgische kwaliteit is ;) en zo versleten dat het lijkt of je op een witte streep remt) en verder vooruit kijken...
Normaal kijk ik goed ver vooruit, maar nu dus ff niet.. gelukkig ging het deze keer goed maar schrikken was het wel..
Viel me trouwens mee hoe snel ik de baby vara weer onder controle had en in het spoor had (wel met te veel snelheid nog maar iig bestuurbaar).

was trouwens hier voor de mensen die ooit in de UK rijden:
http://maps.google.com/ma....000708,0.002704&t=k&om=1

[ Voor 5% gewijzigd door ToolkiT op 17-01-2007 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
ToolkiT schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:21:
btw chevy, ik denk dat in de stad mijn lichte baby vara nog wel eens het snelste uit zou kunnen zijn...
Op een buitenweggetje reed ik laatst achter een sportbike en op het rechte eind liep hij vet van me weg, maar in de bochten haalde ik hem toch stukje bij beetje terug en in de stad ging ik hem voorbij...
Dus vermogen is ook niet alles (hoewel op de open weg ik wel graag iets meer zou hebben)
Dat weet ik en dat zeg ik toch ook niet? :) Ik heb nog een KLR650, hetzij in onderdelen :(
Zie mijn website ;) Maar ik denk dat ik jouw baby vara ook nog wel zou kunnen afschudden op lange ritten. Een tank van 20l en een verbruik van 5l bij het gek doen (het verbruik bij normaal rijden kan ik niet zeggen :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chevy454 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:35:
[...]

Dat weet ik en dat zeg ik toch ook niet? :) Ik heb nog een KLR650, hetzij in onderdelen :(
Zie mijn website ;) Maar ik denk dat ik jouw baby vara ook nog wel zou kunnen afschudden op lange ritten. Een tank van 20l en een verbruik van 5l bij het gek doen (het verbruik bij normaal rijden kan ik niet zeggen :+ )
gezien jij die KLR nog eerst in elkaar moet zetten geeft me dat meer dan voldoende voorsprong ;)

Baby Vara heeft tank van 1516.8 liter ofzo en daar kan je zo'n 200mijl/300Km op rijden...
Dus verbruik vergelijkbaar maar door grotere tank heb jij idd voordeel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
ToolkiT schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:49:
gezien jij die KLR nog eerst in elkaar moet zetten geeft me dat meer dan voldoende voorsprong ;)
Pas op hé! Mijn record van motorblok monteren in werkende staat is 18 minuten ;) Al zal ik voor mijn KLR toch ruim 100 uur gaan investeren omdat Paul Ritzen mijn cilinder / cilinderkop nodig heeft om te kijken wat mogelijk is qua tuning aan de cilinderkop. Ik denk zelf aan nieuwe klepgeleiders en nieuwe kleppen (1mm groter) en de cilinderkop te ontkolen.

[ Voor 37% gewijzigd door Chevy454 op 17-01-2007 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Leg er dan gewoon een 1000cc twin onder van een andere brommer, zelfde tractor geluid en genoeg power :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Capo schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 10:56:
Ieder zijn meug maar ik heb ook proef gereden op een BMW R1100/1150GS , heb ook op een FJR gereden en 1 van die word mijn een van mijn volgende fietsen, maar tot die tijd en zolang mijn lijf het trekt en ik het leuk vind blijf ik SS rijden.
Doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Same here.. alhoewel ik niet het formaat heb voor op een FJR.

Iemand ervaring met de Norge 1200 van Moto Guzzi?
Volgens mij slagje kleiner dan de FJR maar heeft er (behalve looks) veel van weg.

Vind de V twin erg gaaf op zo'n sportieve tourmotor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Ja FJR en de pan european vond ik super. Maar nu nog niet.. komt wel.. riep destijds dat ikpas BMW ging rijden als ik er een zijspan aan ging hangen en 50 was maar we zullen zien :)

V twin op sportieve tourmotor is ultiem.. altidj trek kracht en dat is net wat je wil. je wil geen toeren jagen op zo'n ding :)

edit

net werd ik gebeld dat mijn S1 terug is van bezoekje aan schubert..

compleet vervangen op buitenschaal na. Die gaat dus op marktplaats.... op naar een shoei.

[ Voor 21% gewijzigd door Capo op 17-01-2007 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Nee wil tzt wel eens een proefritje maken. Maar verder weinig ervaring met MG.
Geen idee of de betrouwbaarheid inmiddels een beetje is opgeschroefd.

Mijn volgende wordt weer een Shoei. Echt uiterst tevreden over.. Erg geluiddicht, dat vind ik behoorlijk belangrijk. Enige nadeel vind ik dat 'ie toch redelijk snel beslaat, waarschijnlijk vanwege de (slechte) ventilatie. En 400 euro is zo'n hoofd-dopje wel waard...

[ Voor 47% gewijzigd door Willem op 17-01-2007 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 18-09 11:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Capo schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 13:17:
Ja FJR en de pan european vond ik super. Maar nu nog niet.. komt wel.. riep destijds dat ikpas BMW ging rijden als ik er een zijspan aan ging hangen en 50 was maar we zullen zien :)

V twin op sportieve tourmotor is ultiem.. altidj trek kracht en dat is net wat je wil. je wil geen toeren jagen op zo'n ding :)
_/-\o_ V4 _/-\o_
Al ben ik wel heel benieuwd hoe bijvoorbeeld VTR Firestorm rijdt (ook V2, maar wat minder extreem opgezet dan de VTR SP1/2
Voorlopig staat een nieuwere VFR nog heel hoog op mijn verlanglijstje (over een paar jaar, de mijne staat pas op een ton 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Van de week een shoei systeemhelm gekocht. Zo'n multitec. Daar zat pinlock bij dus geen last van beslagen vizieren oid.
Kostte ook 400 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Ja wij hebben 2 helmen gevonden die we willen, word wel incl. wisperkit en zo.

V4 .. of liever een V5 van honda.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Dinx

Ik had zeker weten gebeld.
Als bijbaantje werk ik bij een pompstation en laatst was er dus een vent die duidelijk straalbezopen was. Hij tankte (helft in tank, helft ernaast, over zn eigen broek etc etc), vergat haast te betalen en stonk enorm naar jenever en lulde zo krom als een hoepel.

Ik vriendelijk gebleven, en toen hij weg was meteen pliesie gebeld (via 0900-8844). Mevrouw van pliesie herkende het kenteken :X en zei: mooi, we gaan meneer bij hem thuis opwachten.
Hebben ze dus een wagen naar zijn huis gestuurd waar ze hem op konden pikken voor een bloedproef. Slim gedaan!

Kijk, ik zie het niet als mijn plicht om mensen aan een prent (of in dit geval waarschijnlijk erger) te helpen.. maar als iemand echt een groot gevaar vormt (hij kon denk ik een fietser niet meer van een roze olifant onderscheiden), dan bel ik. Ik wil ook niet doodgereden worden door een alcoholist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:54
Chevy454 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:11:
[...]

:|

[...]

:/

[...]

:Y

Doe maar normaal, is al moeilijk genoeg ;) GTR1400 :+ BMW's zijn mooie fietsen maar ik vind het technisch gezien toch bagger met een vlaggetje erop. Het kan wel iets worden maar kijk maar naar Paul. Af en toe vind hij het leuk om aan een BMW te werken, weet hij plots weer alle andere dingen beter te waarderen, zelfs een Harley :+

[...]
Waarom nou weer mijn merk afkraken? :(

Er is niets beter dan een mooie skoda blauwe R1100GS _/-\o_

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

^^
* Boboga zoekt dekking..

Nog mensen die het er morgen op wagen trouwens?
Donderdag rond het middaguur bereikt een zuidwesterstorm,9 Bft de westkust.Tegen de avond kan in het noordelijk kustgebied enige tijd een zware (zuid)westerstorm,kracht 10 opsteken.Zowel aan de kust als in het binnenland komen tot in de avond zeer zware windstoten voor van 100-120 km/uur.De windstoten kunnen verraderlijk zijn en grote schade aanrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Alweer? Timen ze dat gewoon op de donderdag ofzo?

Ik waag het er maar niet op. Vorige week ook niet gedaan, en ze zeggen dat het deze keer nog zwaarder zal worden. Zou een beetje zonde zijn van me nieuwe fiets als er iets tegenaan waait, of wanneer ik ergens tegenaan waai...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:23
Boboga schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 19:36:
^^
* Boboga zoekt dekking..

[...]
Nah. Ik ga gewoon met de auto (zoals altijd als het <15 graden is of de weg vochtig is 8)).

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En we dromen verder...

Hoe prachtig is deze toch: suzuki GSX 1400 of ook hier review

Prachtige naked bike. Staat vreemd genoeg niet op de internationale .com site. Hopelijk worden ze nog gemaakt tegen de tijd dat ik echt kan overwegen om er één te kopen (paar jaar, nu nog student).

Andere bikes in de naked klasse die ik mooi vind is die moto guzzi griso en yamaha MT-01
Of lekker klasiek: Triumph T100. Die Rocket III heeft ook wel iets maar is misschien wel wat overdone, en duur.

Gelukkig kunnen motoren perfect 20 jaar meegaan, dus over een paar jaar maar eens een mooie tweedehands zoeken. Dan gaat er gemakkelijk een paar duizend euro af.

Eerste keus is nog altijd deze. Standaard. Helaas zijn die tweedehands meestal totaal vern**kt door custom builders, maar goed... Of de VRSCR.

Toekomstmuziek, zucht...

Ga in elk geval verder met posten van ervaringen en foto's. Dan kan ik beter m'n keuze maken als het er ooit eens van komt. Mooi topic om te volgen

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

FragDaddy schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:02:
[...]

Nah. Ik ga gewoon met de auto (zoals altijd als het <15 graden is of de weg vochtig is 8)).
onder de 15 graden.. ik heb vorige week maandag en afgelopen zondag nog lekker gekneedownt hoor :X

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

^^
* Boboga zoekt dekking..

[...]
Hetzelfde als vorige week dus, en daar ben ik ook zonder kleerscheuren door geraakt (beetje natte broek, motorbroek hield het niet helemaal droog eronder).
Als we voor elk beetje harde wind waarschuwingen moeten gaan maken ...

Als zal het op een tourbuffel van 300kg wel anders zijn dan op een SS van 170 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
En lekker op de motor aangekomen op het werk ;)

Wel (deels) drijfnat, maar dat hoort erbij. Nu lekker omgekleed en in warme auto naar een klant (heb ik me toch van m'n bikkel-kant laten zien). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
M3rcury schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 23:40:
[...]

onder de 15 graden.. ik heb vorige week maandag en afgelopen zondag nog lekker gekneedownt hoor :X
Nee, dat doe ik dus niet. Ik heb vrijdag-nacht en zondag nog wel gereden, maar dan hou ik me voor wat betreft bochtenwerk in. Ik heb dan wat teveel last van een glijdend achterwiel en ik kan nog niet zo goed motorrijden dat ik express met een powerslide de bocht uit wil komen. Dat gebeurt soms per ongeluk en dan ben ik altijd weer blij als de wielen weer in 1 lijn staan en ik er nog op zit..

[ Voor 22% gewijzigd door FragDaddy op 18-01-2007 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 11:41

rimpeldinky

nani?

* rimpeldinky heeft een lekke radiator, stond met een stomende motor voor het stoplicht paar dagen terug.
Het koelwateer spoot precies over mijn blok en ik ben nu goed ziek, dus repareren duurt nog even :(

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

^^
* Boboga zoekt dekking..

[...]
ik werk vandaag maar thuis hier ging het vannacht al behoorlijk te keer en gezien mijn slippertje gister wil ik de goden niet verzoeken..

<edit>
de struik in de achtertuin hier ligt al om.. het waait behoorlijk dus..

[ Voor 10% gewijzigd door ToolkiT op 18-01-2007 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

FragDaddy schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 09:09:
[...]

Nee, dat doe ik dus niet. Ik heb vrijdag-nacht en zondag nog wel gereden, maar dan hou ik me voor wat betreft bochtenwerk in. Ik heb dan wat teveel last van een glijdend achterwiel en ik kan nog niet zo goed motorrijden dat ik express met een powerslide de bocht uit wil komen. Dat gebeurt soms per ongeluk en dan ben ik altijd weer blij als de wielen weer in 1 lijn staan en ik er nog op zit..
Zo ervaren ben ik ook niet hoor.. ik heb nu iets meer dan een half jaar mijn rijbewijs.. alleen powersliden doet die van mij niet, omdat ie daar het vermogen niet voor heeft.. als je je banden gewoon goed warm rijd moet het makkelijk kunnen boven de 5 graden.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M3rcury schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 11:43:
[...]

Zo ervaren ben ik ook niet hoor.. ik heb nu iets meer dan een half jaar mijn rijbewijs.. alleen powersliden doet die van mij niet, omdat ie daar het vermogen niet voor heeft.. als je je banden gewoon goed warm rijd moet het makkelijk kunnen boven de 5 graden.
Als jij flink schuin door de bocht gaat op nat wegdek en pleurt hoog in de toeren het gas ineens vol open, dan maak ook jij wel een powerslide hoor :P of een helmslide denk ik :o
Ik heb het mijn racemonster namelijk ook al eens gehad met slechts 3000rpm.. en dan komt er echt gigantisch veel vermogen vrij bij mijn motor :+ Gelukkig reageerde ik goed door het gas gewoon weer terug te draaien, wiel sprong weer netjes terug.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2007 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 13:30:
[...]

Als jij flink schuin door de bocht gaat op nat wegdek en pleurt hoog in de toeren het gas ineens vol open, dan maak ook jij wel een powerslide hoor :P of een helmslide denk ik :o
Ik heb het mijn racemonster namelijk ook al eens gehad met slechts 3000rpm.. en dan komt er echt gigantisch veel vermogen vrij bij mijn motor :+ Gelukkig reageerde ik goed door het gas gewoon weer terug te draaien, wiel sprong weer netjes terug.
en dat je daar niet belachelijk veel power voor nodig hebt bewijst deze jongen op een GS500 wel.
http://www.youtube.com/watch?v=PT28aMZ44UI
Gaat gelukkig nog goed.. Maar gas plots dicht is dus niet wenselijk.

Dat het ook mis kan gaan.
http://www.youtube.com/watch?v=1cV0J2qFnbE
(je ziet zijn achterwiel naar buiten stappen en op het moment dat ie het gas dicht gooit zie je de motor de andere kant op slaan en hem eraf werpen omdat het wiel opeens weer grip krijgt..)

De pro's kunnen ook vliegen hoor.. Hier Schwantz
http://www.youtube.com/watch?v=ry56aD3gmHw

Hoe moet het dan wel? nou Melandri doet het even voor. Gewoon het gas erop houden en zwaaien naar de camera.
http://www.youtube.com/watch?v=1PkW2zOO010

Gary McCoy is echte de powerslide koning..
http://www.youtube.com/watch?v=aF5ovyKAtxk

Nicky Hayden is er trouwens ook erg handig in (alle motoGP coureurs trouwens wel omdat het voor hun 'normaal' gedrag is.. Die fietsen hebben zo veel power dat het wiel vaker wel dan niet doorspint bij het uitaccelereren.) Ik weet niet meer waar, maar ik heb Rossi vorig jaar zijn laatste rondje tijdens een MotoGP race alle bochten door zien powersliden.. had zo'n voorsprong dat 'ie er maar even een spectakel van maakte.. nou dan moet je het wel kunnen.. lullig als je er in de laatste bocht met een highsider vanaf gegooid wordt en ipv 1e, laatste wordt.

Hoezo motorcontrole? Man.. ik zou willen dat ik dat ooit nog eens zo gecontroleerd kan doen. dan worden klaverbladen echt leuk..

[ Voor 46% gewijzigd door FragDaddy op 18-01-2007 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
De keren dat ik begon te glijden heb ik het gas vastgehouden, eventueel een mm terug gedraait. Maar al die keren begon mijn motor heel gemoedelijk te glijden dus dan heb je (ik iig) geen last van een schrikeffect. Oorzaak was elke keer te enthousiast gas geven op een natte en dus gladde ondergrond. Op droog heb ik verre van genoeg vermogen om hem te laten glijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Wat zou je daar nou het beste tegen kunnen doen :? Gewoon gas vast houden en met motor en al om zijn as laten draaien dat alle snelheid eruit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Denk je van deze sukkel ? tjonge jonge..sticky tires.. nee rij opleiding nodig.

http://my.break.com/media/view.aspx?ContentID=132956

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

* DinX toch maar het koekblik genomen vandaag O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Capo schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 15:22:
Denk je van deze sukkel ? tjonge jonge..sticky tires.. nee rij opleiding nodig.

http://my.break.com/media/view.aspx?ContentID=132956
idd wat een prutser.. zelfs ik met mijn beperkte rijervaring zou niet zo dom hard die afrit afgaan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Clithopias schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 15:18:
[...]

Wat zou je daar nou het beste tegen kunnen doen :? Gewoon gas vast houden en met motor en al om zijn as laten draaien dat alle snelheid eruit is?
Niks ...
Als je een 180 doet met de motor en recht kan blijven, dan ben je Zeer Straf™ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 13:30:
[...]

Ik dook een keer met koude banden een bocht in en mijn achterwiel zette een stuk opzei.. maar volgens mij is het dan beter om het gas vast te houden, omdat je anders kans hebt op een highsider.. (moet ie wel een stukje opzei schieten..)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
M3rcury schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 17:10:
[...]

Ik dook een keer met koude banden een bocht in en mijn achterwiel zette een stuk opzei.. maar volgens mij is het dan beter om het gas vast te houden, omdat je anders kans hebt op een highsider.. (moet ie wel een stukje opzei schieten..)
Dat is ook zo ...
Als je het gas loslaat dan krijgt je wiel meteen weer grip waardoor 'm bokt.
Goeie reactie is gas in zelfde positie houden. Moeilijk, want instinctief wil je gas dichtdraaien natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DieterVDW schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 17:25:
[...]

Dat is ook zo ...
Als je het gas loslaat dan krijgt je wiel meteen weer grip waardoor 'm bokt.
Goeie reactie is gas in zelfde positie houden. Moeilijk, want instinctief wil je gas dichtdraaien natuurlijk...
bij mij ging het zo snel.. dat ik niet eens de tijd had om mijn gas dicht te draaien..

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Da's wel nog leuk zo beetje gecontroleerd sliden :) .
Powerslide ga ik nooit doen, kan dat zeker niet en zeker niet met mijn motor.
Maar zo hard remmen zodat je motor wat kwispelt, het heeft wel wat :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DieterVDW schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 17:47:
Maar zo hard remmen zodat je motor wat kwispelt, het heeft wel wat :) .
Niet als de auto voor je heel snel op je af komt kan ik je uit ervaring vertellen...
Maar op een lege weg heeft het idd wel wat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

DinX schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 15:31:
* DinX toch maar het koekblik genomen vandaag O-)
* Boboga heeft er een thuiswerkdagje van gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Boboga schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 18:26:
[...]

* Boboga heeft er een thuiswerkdagje van gemaakt :)
ditto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:49

Youk

Volvo For Life

/me Youk heeft heerlijk gereden >:)

Was wat uitkijken, want voor je het wist reed je een meter verder opzij. Van het ogenblik dat ik kon was het benen klemmen rond de tank (denk dat mijn motor een paar cm smaller is geworden), handen zo los mogelijk rond het stuur en zo laag mogelijk op de tank gaan liggen. Dit dan in combinatie met een snelheid van ongeveer 80 km/u (heb enkel lokale wegen op mijn traject) was het goed te doen.

Enkel wanneer ik achter een auto terecht kwam die niet harder dan 20 à 30 km/u reed werd het moeilijk. Probeer dan maar eens dat gewicht recht te houden. Maar toch gelukt.

Ik had enkel mijn trui niet hoeven aantrekken, had het zo warm genoeg. Was in ieder geval blij dat het niet regende toen ik afkwam.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Nou Youk, wat mij betreft heb je ze niet allemaal op een rijtje als je met dit weer gaat rijden, no offence.

1,5 week geleden heb ik gereden, toen ging het minder hard, maar als ik een vrachtwagen tegenkwam wapperde ik van de ene kant van mijn helft naar de andere kant. Dat zou nu toch echt niet minder zijn.

Naar mijn idee is het puur onverantwoord om met dit weer op een motor te stappen. In de auto stappen is al discutabel.

Vandaag belde mijn collega op, ik werkte thuis, met de mededeling dat hij me toch echt verwachtte op die afspraak in Haarlem vanmiddag. Ik heb vriendelijk bedankt, omdat ik geen auto had, en echt niet op de motor stap met dit weer. Hij balen, en ik meldde, dat als hij mij er bij wilde hebben, dat hij mij op kon komen halen en weer thuis brengen. Dat heeft hij gedaan, dus de afspraak ging door. Maar ik heb onderweg wel twee motorrijders gezien die bijna onderuit gingen door een windvlaag. Leuk hoor als er een vrachtauto achter je rijdt...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yotta
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 15:58

Yotta

0110101001111010

Dit sluit mooi aan.
Leersum

In Leersum is donderdag aan het eind van de middag een motrorrijder om het leven gekomen door een omgevallen boom. Of de boom op de man terecht kwam, of dat hij tegen een op de weg gevallen boom reed is volgens een woordvoerder nog onbekend. Het ongeval gebeurde rond 17.00 uur op de Rijksstraatweg in Leersum.
Bron:Nu.nl

0110101001111010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Zijn er ook omgekomen door een boom op een auto. Zegt in dit geval zoveel niet. * DinX heeft toch nog wat motorrijders op de weg gezien net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

DinX schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 20:32:
Zijn er ook omgekomen door een boom op een auto. Zegt in dit geval zoveel niet. * DinX heeft toch nog wat motorrijders op de weg gezien net.
Ok, maar als motorrijder ben je toch wel iets kwetsbaarder, dat kan je toch niet ontkennen?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

c70070540 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 20:48:
[...]

Ok, maar als motorrijder ben je toch wel iets kwetsbaarder, dat kan je toch niet ontkennen?
Klopt.. maar als je daar gefiets had was er hetzelfde.. nu hebben ze weer iets om motorrijden "gevaarlijk" aan te prijzen.. terwijl het nergens op slaat.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach.. mijn 'powerslide' was met de weerzinwekkende snelheid van 30km/u gok ik zo. Dus ik kreeg niet meteen vliegles, maar het wiel sprong gewoon netjes terug, ging ook nog vrij rustig.
Als het 80 was geweest ofzo, dan was mn reactie inderdaad heel wat lulliger afgestraft.
Maar gas vasthouden en dan tegen sturen... heb je wel enorme kloten voor nodig denk ik _/-\o_
En daarbij, zoals M3rcury ook al zei.. het ging zo snel... respect voor mensen die in die halve seconde logisch kunnen nadenken, de goede reactie bedenken en hem ook nog uit kunnen voeren :)

Die filmpjes van die pro's die het even voordoen zijn echt :9~ Wat een beheersing, en dan nog zwaaien ook 8)7
Die gast met zijn 'need sticky tires' ging niet eens schuin.. dus weet niet wat hij deed maar leek wel alsof hij gewoon besloot rechtdoor te gaan.. is vast al dood ondertussen. Rijdt de aap een service road op (hoezo godsgeschenk) en dan meteen weer de weg op en vrolijk doorknallen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 21:10:
Die gast met zijn 'need sticky tires' ging niet eens schuin.. dus weet niet wat hij deed maar leek wel alsof hij gewoon besloot rechtdoor te gaan.. is vast al dood ondertussen. Rijdt de aap een service road op (hoezo godsgeschenk) en dan meteen weer de weg op en vrolijk doorknallen |:(
Yep en met vuile banden ook nog (gras en zand) maar wel 130+ mijl rijden... gestoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

4x2 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:11:
[...]

ik heb net zo'n setje op ebay 'gewonnen' :)
Nu nog windkappen en ik ben klaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

M3rcury schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 20:57:
[...]

Klopt.. maar als je daar gefiets had was er hetzelfde.. nu hebben ze weer iets om motorrijden "gevaarlijk" aan te prijzen.. terwijl het nergens op slaat.
Ik snap je reactie niet helemaal denk ik. Dit is een topic voor en door motorrijders, ik ben van mening dat motorrijden niet helemaal jofel is met dit weer, en opeens worden er fietsen en auto's bij betrokken...

Feit is toch gewoon dat motor rijden met dit weer niet het slimste is wat je kan doen?

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.