Sorry, als ik eigen foto's zou gaan maken dan zouden m'n ouders me compleet voor gek verklaren

Zeker die niet-oplaadbare batterijen laten mijn hart niet sneller kloppen.
Ja, die horen eigenlijk niet in dit topic thuis nee. Maar goed... you'll survive

Je ervaringen met de Voltcraft CM zijn weer wel erg welkom. Overigens loont het om de gemeten waarden per accu eens vast te leggen. Zelf doe ik er wel eens dymo-plakkertjes met de gemeten capacteit op. Een volgende meting geeft dan vaak een behoorlijk ander resultaat (met de IPC-1). Soms zo "erg", dat de slechtste van een setje ineens de beste lijkt te zijn. Zolang de waarden binnen redelijke marges liggen, maak ik me niet zo druk om die cijfertjes iig.
Ja, het is een eerste meting, ik zal ze binnenkort eens opnieuw door een cycle heen halen en kijken hoe het dan gaat. Ik heb nu ook een gewoon stickertje op de batterijen zitten zodat ik kan zien wat ik de 1e keer heb gemeten.
-- Update: ik heb vanochtend de Ansmann AAA 1000mAh uit de lader gehaald. Gemeten capaciteit na een ontlaad-laad cyclus:
1x 1055mAh
1x 1056mAh
1x 1074mAh
1x 1130mAh
De eerste twee zitten erg dicht bij elkaar
Ben nu een paar oude batterijen aan het laden, 2x Camelion AAA 1000mAh, waarvan er eentje blijkbaar defect blijkt te zijn, 2x Philips AAA 650mAh uit een DECT telefoon.
-- Edit: die ene Camelion heb ik nu even in een "domme" lader gestoken, die gewoon meteen begint met laden. Heb ergens gelezen dat dat soms helpt bij batterijen die defect lijken te zijn, later vanavond zal ik deze batterij dan weer eens in de Voltcraft proberen.
-- Edit: een vage 9V blok 280mAh doet na een ontlaad-laad cyclus opeens 353mAh... ik doe 'm nu nogmaals door de ontlaad-laad cyclus, vermoedelijk krijg ik dan pas betrouwbare resultaten.
-- Wederom een edit: weet iemand wat voor ventilatortje er precies in de Voltcraft Charge Manager 2015 zit? Ik zie wel dat het een YS-Tech ding is, maar zonder de Voltcraft open te maken weet ik de specs niet. Ik wil het ding gaan vervangen, want het is een irritant ventilatortje. Daar moet zeker weten iets rustigers en minder irritant in kunnen worden gezet
[
Voor 33% gewijzigd door
Wildfire op 13-09-2008 21:30
]