Het is inderdaad geen geweldig spul. Ik had een setje van 4*AA (2500mAh) en een van 4 * AAA (900mAh) gekocht, samen slechts 6 euro.JazzySOB schreef op zondag 20 april 2008 @ 14:16:
Koop nooit Tronic batterijen van de Lidl. Ik had twee setjes van vier 2500 mAH gekocht (wel goedkoop dat moet ik er bijzeggen, maar goedkoop is hier zeker duurkoop).
Na de eerste keer opladen ging na het nemen van één foto met mijn toenmalige Olympus C-2100UZ het batterijicoontje knipperen waarna de camera zich uitschakelde. Zelfde gebeurde bij het tweede setje. Ik heb ze met mijn processorgestuurde Conrad Charge Manager 2010 meerdere keren gerefreshed, maar de meeste gaven na het laadproces nog minder dan 300 mAH aan capaciteit aan! Slechts één batterij van de acht kreeg ik met veel moeite op 1600 mAH.. Je reinste troep dus.
Na stevige conditietraining (break-in algoritme 5 maal herhalen) met een MH9000 zitten de AA's nu op 1400 - 1500 mAh capaciteit. Ik denk niet dat er nog meer uit te halen valt. Van de 4 AAA's was er 1 keihard defect, de andere 3 zijn nu nog bezig met hun break-in cyclus.
...Daarentegen heb ik een maandje of zo geleden 4 * 2500mAh AA NiMH gekocht bij de HEMA en die zaten alle 4 boven de 2300mAh. Goed spul.Die hoge capaciteiten die met mooie grote letters op de batterijen staan worden zelden gehaald. Allemaal marketing. Voortaan alleen nog maar merkbatterijen kopen. Je kan beter een setje hybride Eneloops halen met echte 2000 mAH dan "gewone" NiMH's met geadverteerde 2800 mAH..