Een pakket met guldenzegels (ja, dat kan: heel veel plakken, dan drukken ze er bij de balie van het postagentschap een 3S-trackcode op) gaat sowieso niet meer lukken want die zal het postagentschap gewoon niet meer accepteren.
Briefpost krijg je er heel misschien nog doorheen (omdat postNL ook niet met 100% zekerheid vast kan stellen wanneer een poststuk binnenkwam, ze weten ook niet wat er voor 1 november maar na de buslichting is gepost) maar ik gok dat ze de briefpost met guldenzegels binnenkort ook gewoon retour afzender dumpen.
Er is voor die dienst betaald in het verleden en dan moeten ze die leveren ook. Alsof je een briefje van 50 euri uit de muur tapt met een vervaldatum erop. En als ze er een briefje bij durven te doen of ik even 'strafport' wil komen betalen dan mag je één keer raden wat er met dat briefje gebeurt.

Genegeerde strafportbriefjes krijgen normaliter geen vervolg, voor het verschuldigde bedrag is het te kostbaar om er achteraan te gaan. (tevens is het juridisch mogelijk niet afdwingbaar, want jij hebt niet om een poststuk zonder geldige zegels gevraagd - anders kan ik iedereen die ik niet mag ongefrankeerde lege enveloppen gaan sturen om ze te pesten met strafport)
En eind oktober is eind oktober. Dan had het anders geformuleerd moeten worden. De verantwoordelijkheid daarvoor ligt bij de verkopende partij.
"eind" is toch ook een vrij losse term.
27 oktober is ook eind oktober. Er stond niet
heel oktober of "tot november".
Met de achtergrond van de guldenzegels in het achterhoofd had ik me toen ik de actie zag al bedacht dat hij niet tot 1 november 00:00 zou duren, want dan zou nkon zijn guldenzegels niet meer kunnen gebruiken.
Het bizarre in de ogen van Henk007 was volgens mij dat 13 jaar later er nog zoveel mensen zijn die potten met muntgeld komen brengen. Dat vind ik ook vrij bijzonder, ik zou denken dat bijna niemand nu nog een substantiële hoeveelheid DM heeft, maar blijkbaar valt dat mee.
Dat zovelen het fout doen maakt het niet minder fout. Het is in feite gewoon ordinaire diefstal. Je neemt wel geld aan maar levert er niets voor terug.
Het zou me niet eens verbazen als er wetten bestaan volgens welke dit illegaal is. Als die er niet zijn zouden ze er wat mij betreft moeten komen.
Die zijn er niet. Ook waardebonnen verlopen vaak.
DvE schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 20:16:
Tja bij ons kan je Gulden munten ook niet meer inruilen voor euro's (biljetten tot 2032).
Gelukkig heb ik nog wel gebruik kunnen maken van de gratis verzendactie van nkon: een Memorex Pro1 Geniux lader met 20 aaa eneloops 10% korting bij de lader. Moet toch wat voor m'n legotreinen

Owwww ik had vroeger ook een legotrein.. Memories.
Die van mij had alleen wel een adapter, deze:
http://www.sjbaker.org/steve/lego/laser_scanner/C4_640.jpg.
Ik heb ook de Geniux, en nog een Tank007 E09 (AAA flashlight, erg mooi!) en een Tank007 TK568 (AA flashlight), die verwacht ik morgen. Drie losse bestellingen ook nog, de E09 viel me pas op toen ik de Geniux al besteld had en over de TK568 wou ik nog even nadenken. Had jij ook moeten doen Sparrow, het verzenden was toch gratis en nkon is alleen maar blij als ie van zijn zegels af is.
Ik vrees dat hij er nog veel heeft:
830 euro aan eurozegels voor €373,62.
[
Voor 6% gewijzigd door
Mentalist op 31-10-2013 21:15
]