[Ervaringen] Oplaadbare Batterijen

Pagina: 1 ... 24 ... 58 Laatste
Acties:
  • 583.916 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 18:01:
[...]
Trouwens, ik heb recentelijk wat Eneloop spul gekocht via Nkon, met ook een Eneloop lader.
Is dit nou ook zo'n "slimme" lader? Het is geen snellader trouwens.
Vooruitlopend op wat A_K je zal kunnen vertellen, kan ik niet uit de specs opmaken dat het een "slimme" lader is, in de zin van d-V detectie. Wel lijkt de lader een afslag na 16 uur te kennen, om al te lang overladen te voorkomen. Verder lijkt de lader niet per schacht te kunnen laden, maar moet het altijd per 2 of 4.

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
A_K schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 01:28:
De eneloop domme lader doet max 250 ma. De 600 ma lader heeft delta-V aan boord.
Ah, my bad, ik dacht dat de domme lader ook 600 deed. :)
Ik denk dat het weinig uitmaakt of je hem nou 100 keer even overlaad, of 1 maal flink.
Dat weet ik niet, maar daar durf ik - in tegenstelling tot jou - geen aannames over te doen. Alle begrip overigens voor het feit dat je geen zin hebt daar de (bergen) benodigde tijd in te steken hoor. ;)

Wat ik me uiteindelijk gewoon nog steeds afvraag (en daar ben je zelf over begonnen :P), is eigenlijk wat je ook al ziet in de discussie die hierboven volgt op je reactie: is iemand met een domme lader op de lange termijn gewoon de sjaak of kom je daar prima mee weg?

De discussie begon immers naar aanleiding van een vraag welke Recyko-lader we konden aanraden. Ik antwoordde dat ik delta-v laders voor een leek te prefereren vond (zo niet: een vereiste), om te voorkomen dat 'ie de levensduur van z'n oplaadbare batterijen onnodig zou worden verkort door overladen.

Het is nu duidelijk dat overladen "wellicht niet schadelijk" is (bij eenmalig niet, maar bij meerdere malen of zelfs structureel is dat onbekend). Daarmee blijf ik bij mijn standpunt dat een goede delta-v nog steeds de veiligste keuze is voor de levensduur van de batterijen, omdat dat "zeker weten niet schadelijk" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 13:01

A_K

Bedrijfsaccount NKON
@ Drexciyan:
de 4 AA Eneloop lader is een dommer lader.
Roelant schreef op zondag 28 februari 2010 @ 19:17:

Het is nu duidelijk dat overladen "wellicht niet schadelijk" is (bij eenmalig niet, maar bij meerdere malen of zelfs structureel is dat onbekend). Daarmee blijf ik bij mijn standpunt dat een goede delta-v nog steeds de veiligste keuze is voor de levensduur van de batterijen, omdat dat "zeker weten niet schadelijk" is.
Een delta-V lader laadt meestal met een grote stroom, en hoe hoger de stroom, hoe slechter het is voor de batterij. Zou zomaar kunnen dat op termijn laden op 1A met delta-V slechter is dan 16 uur @ 250 ma.. Maar is niet eenvoudig te testen, of je moet alles handmatig doen.
En 100 cycles a 16 uur laden, uurtje rust en rustig ontladen kost al meer dan 3 maanden..

[url=http://sk.nkon.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik had m'n Maha powerex MH-C800S al een paar weken niet gebruikt, en nu knippert opeens alleen nog maar 'done' wanneer ik hem aandoe bij alle slots (met of zonder batterijen). Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
A_K had het flink druk in Rosmalen vandaag. :P (maatje en ik hebben nog 4 Eneloops met soldeerlippen gekocht)

[ Voor 40% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 13-03-2010 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:04

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Ehm, voor de niet-intimi... wat was er in Rosmalen gaande op de 13e? :$

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 20:24

Wildfire

Joy to the world!

iNSaNe-oNe schreef op zondag 14 maart 2010 @ 11:52:
Ehm, voor de niet-intimi... wat was er in Rosmalen gaande op de 13e? :$
Rosmalen doet mij automatisch aan het Autotron denken, een blik op de site van het Autotron levert het antwoord op je vraag: http://www.autotron.nl/ag...e-Radio-Vlooienmarkt.html

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Inderdaad, site van de beurs zelf op: http://radiovlooienmarkt.nl/
Toch ruim 500 Eneloopjes verkocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees net dat Sanyo op 22 juni de nieuwe Eneloop Lite batterijen lanceert in Japan.

Afbeeldingslocatie: http://jp.sanyo.com/news/2010/03/images/100308-1-a.jpg

Deze zouden tot 2000x herladen kunnen worden.
Wel leuk, maar ze zijn niet echt interessant qua capaciteit. 950mAh voor de AA batterij en 550mAh voor de AAA.

Meer info hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Mn leverancier had het er ook al over.
Ze zijn bedoeld voor producten die maar weinig stroom vragen volgens Sanyo.
Maar dan heb je niks aan 2000x herlaadbaar, met 4 keer laden per jaar duurt dat 500 jaar..
Maar voor een afstandsbediening (waarin ze zomaar een jaar mee kunnen gaan) is het wel interessant (vooral voor de wat minder vermogende onder ons)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aah ja, voor een afstandsbediening wel weer handig.
Ik blijf wel bij de gewone Eneloops.

Zal trouwens toch wel een tijd duren voordat ze buiten Japan te krijgen zijn.
Die nieuwere Eneloops (HR-3UTGA) die 1500x herladen kunnen worden zijn hier ook nog niet te krijgen.
Haal ze via eBay uit Japan. Niet dat het een must is, maar wel leuk, samen met die Eneloop Tones :)

Afbeeldingslocatie: http://img7.imageshack.us/img7/9214/eneloop.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2010 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
De Lite's zijn eerder in Europa dan de 1500's lijkt het.

Maargoed, 1500 is ook niet echt heel bijzonder, als de nieuwe 1500 doen, doen de huidige ook wel minimaal 1350 schat ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 20:18:

Haal ze via eBay uit Japan. Niet dat het een must is, maar wel leuk, samen met die Eneloop Tones :)
Heb je een link toevallig naar die verkoper? Kan het zo snel niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Schweino schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 11:23:
[...]

Heb je een link toevallig naar die verkoper? Kan het zo snel niet vinden.
^^^^^ met hem :)

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aber naturlich :)

linkie

Let niet op die vage kostuums die hij ook verkoopt... ;)
Kan de verkoper zeker aanraden. Hij verpakt alles eerst in cellofaan, dan in cadeaupapier, dan in bubbeltjesplastic en vervolgens in een stevige doos.
Dat cadeaupapier is een beetje overkill, maar het helpt wel omdat hij alles als "gift" verstuurd.

Wil je meer of ander Eneloop spul, gewoon even vragen en een paar dagen later knalt ie het op eBay voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Hah, dat verpakken komt me bekend voor van andere Japanse verkopers waar ik wel eens wat van gekocht heb.

Hij is overigens wel erg duur als je de prijzen vergelijkt met de "normale" Eneloops die de bekende Koreaanse verkopers op Ebay hebben staan en die A_K verkoopt.

[ Voor 45% gewijzigd door Schweino op 24-03-2010 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, die ak_xyz heeft goeie aanbiedingen. Snel nog even inslaan voordat GroenLinks aan de macht komt :P
Ik denk dat ik ook maar wat extra batterypacks voor m'n Maglite WA1185 ga maken. :P M'n 3xP7 vreet namelijk dezelfde packs.
En hij heeft Maha spul. Jammer genoeg geen 808M :P

//het dringt nu pas tot jcv door dat A_K ook in dit topic zit :P

Wat betreft die Lite dingen: 2000 cycles halve capaciteit of 1000 cycles hele capaciteit: allebei hetzelfde.

Die Lite's moet je dus twee keer zo vaak opladen om er dezelfde energie uit te halen, dus onder de streep ben je net zo ver. Als je de normale Eneloops maar half leegtrekt en weer oplaadt, is dat maar een halve cycle. Dus als je er maar ~900 mAh uit haalt, kom je net zo ver.

Het zou wel leuk zijn als ze half zo zwaar zijn. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2010 03:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:46
@jcv: Volgens mij heb je het punt achter die Eneloop Lite dingen niet helemaal goed gelezen :{

Het gaat bij die lite dingen niet eens zo per se over het aantal keer meer opladen, maar meer om de nog kleinere zelfontlading. Deze batterijen zijn dan dus ook niet bedoeld voor appliances waar je normaal gesproken Eneloops of normale NIMH's in zou doen, maar voor dingen die heel weinig stroom verbruiken.

Oftewel: apparaten die zo weinig verbruiken dat ze zelfs op Eneloops eerder zonder stroom komen te zitten door zelfontlading dan dat ze al die energie zelf verbruikt hebben.

Ik verwelkom deze batterijen dus wel degelijk. Ik hoop alleen dat ze ook nog eens iets aan het voltage doen, dus dat ze dit op het zelfde niveau weten te krijgen als Alkaline batterijen. Ik heb nog steeds enkele apparaten die niet lekker presteren op 1,2/1,3 volt.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
De 808M is uitverkocht, komt over 4 weken weer.
@eymey: De zelfontlading is 85% na 1 jaar, precies gelijk aan de normale Eneloop:
http://sanyo.com/news/2010/03/08-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
OK, ik dacht anders gelezen te hebben (iets van 2 jaar ofzo :) )

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

eymey schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 15:00:
OK, ik dacht anders gelezen te hebben (iets van 2 jaar ofzo :) )
Volgens mij was dat "2x zo snel volledig opgeladen", "2x zo weinig capaciteit" of "2x eerder op"...
(en als de normale Eneloop 1000 cycles kan opladen, dan "2x zo veel oplaadcycles")

Ik zie het nut er niet echt van in, behalve dan dat ze misschien ietsje (zal niet veel zijn) goedkoper zijn en het apparaat waarin je het stopt toch minder energie nodig heeft, dan het tempo waarmee de batterij zichzelf ontlaadt. In dat geval zou je het misschien zonde kunnen vinden van de opgeladen en daarna weggelekte energie in een normale eneloop... en koop je een iets goedkopere eneloop die je iets minder ver hoeft door te laden...

Zie de doelgroep niet zo snel...misschien extreme milieu freaks die krap bij kas zitten?

[ Voor 42% gewijzigd door The_Sukkel op 26-03-2010 15:49 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De extreme milieufreak heeft allang zelfmoord gepleegd voordat 'ie Eneloops koopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, ik probeer wel bewust met energie en milieu om te gaan, zonder helemaal met m'n hobby's te stoppen :D. In dat licht zou ik bijna tot de doelgroep behoren. Behalve dat ik bang ben dat ik op m'n jaarrekening hoogstens 50 cent verschil zal zien als ik maar half zo veel energie in m'n eneloops hoef te stoppen :D. DANG, toch weer kijken naar m'n eigen bankrekening :')

Als ze nou ook nog echt 1,5 V zouden geven, dan zou het wat anders worden. Ik zou graag de laatste Alkaline batterijen ook nog het huis uit gooien. Maar ja.... dat is nog even een utopie volgens mij.

En ach, m'n Logitech Harmony 555 doet het op 4 AAA eneloops verder prima :). Dus die laatste paar alkaline batterijen zitten puur in de klok, het weerstation en de badkamer radio.

[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 27-03-2010 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Als ik de doelgroep lees in de link van A_K: http://sanyo.com/news/2010/03/08-1.html
Dan zie ik dat Sanyo probeert de groep te bereiken die oplaadbare batterijen (speciaal die van Eneloop) te duur vindt en de oplaadtijd te lang. Daarnaast is de Lite ook daadwerkelijk iets lichter dan de gewone Eneloop (19g versus 27g): "Lighter batteries are especially convenient for devices that use multiple batteries and when many batteries need to be carried".

Als ik dat zo zie, dan is de doelgroep voor de nieuwe Lite niet zozeer de Tweakers/Nerds/Kenners zoals bij de gewone Eneloop, maar meer de mainstream die minder geeft om capaciteit, maar meer om prijs, vormgeving en gewicht... vrouwen dus... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 10:38:
Tsja, ik probeer wel bewust met energie en milieu om te gaan, zonder helemaal met m'n hobby's te stoppen :D. In dat licht zou ik bijna tot de doelgroep behoren. Behalve dat ik bang ben dat ik op m'n jaarrekening hoogstens 50 cent verschil zal zien als ik maar half zo veel energie in m'n eneloops hoef te stoppen :D. DANG, toch weer kijken naar m'n eigen bankrekening :')

Als ze nou ook nog echt 1,5 V zouden geven, dan zou het wat anders worden. Ik zou graag de laatste Alkaline batterijen ook nog het huis uit gooien. Maar ja.... dat is nog even een utopie volgens mij.

En ach, m'n Logitech Harmony 555 doet het op 4 AAA eneloops verder prima :). Dus die laatste paar alkaline batterijen zitten puur in de klok, het weerstation en de badkamer radio.
Klok vervangen door tik-tak geval die je elke week moet opwinden.
Weerstation is een overbodig gadget
En de badkamer radio gewoon in de muur pluggen

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
BADkamer radio :)
Iets met 220V, water en gevaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:55

Crusader

Arc Nature

A_K schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 19:35:
BADkamer radio :)
Iets met 220V, water en gevaar.
* Crusader mompelt iets over badkamerveilige (scheer-)stopcontacten ;)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Behalve dat een Badkamerradio geen 220V aansluiting heeft bij mijn weten :)
Maar, we gaan beetje OT zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Eeeuhm, weerstation is voor mij geen overbodige gadget maar gewoon een manier om de buiten temperatuur af te kunnen lezen terwijl ik beinnen ben ;). En om een DCF-controlled klok in de woonkamer te hebben.

En idd, mijn badkamer radio heeft geen 220v aansluiting maar draait op 3 AA's. OM nog ff offtopic te blijven: Heb nog steeds de ultieme badkamer radio niet gevonden, maar degene die ik nu heb (ricatec prulletje van de Mediamarkt) werkt nog het minst slecht: Frequentie blijft aardig stabiel afgestemd staan, maar wil nog steeds wel eens afwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frequentie digitaal of analoog instellen?

Ik heb hier zo'n Philips Wake Up Light en daar moet je de radiofrequentie (als je dat als wekker gebruikt) op 1 cijfer achter de komma instellen. Zwaar irritant, want je krijgt het nooit goed. En zeker in dit deel van het land waar de ontvangst sowieso al slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Henk007 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 15:27:
Het lijkt me sterk dat A_K die niet kan bestellen bij zijn leverancier :)
De gekleurde Eneloopjes zijn in Europa aangekomen, en vandaag ook bij mij :)
Mijn vrouw vind ze helemaal geweldig ;)

Als je bedenkt dat de huidige Eneloop ook wel meer kan dan de 1500 cycles kan je beter de normale kopen als je voor prijs/kwaliteit gaat denk ik. Maar ze zijn wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Fijn!
De gekleurde zijn dan wel duurder dan de witte eneloops, maar nog altijd een stuk goedkoper dan gewone witte eneloops bij andere winkels. Ik bestel ze ;)

[ Voor 5% gewijzigd door The_Sukkel op 13-04-2010 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
vandaag weer wat setjes witte eneloops gekocht van onze vaste forumleverancier ;) (netjes snel geleverd weer trouwens _/-\o_ )
Gelijk even wat setjes in de IPC-1 gestoken voor een chargetest.
resultaten tussen de 1980 en 2010 mAh.
Die eneloops zijn wel behoorlijk nauwkeurig in capaciteit in ieder geval.
Ik heb nu wat van mijn Hama 2700's vervangen door eneloops.
Die hebben toch nog de meest betrouwbare prestatie naar mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 19:36
he mensen wat is jullie advies voor een SPeedlite 430EX.

4x Eneloops? of toch GP's? en welk mAh ?

en kwa lader? advies?

bedankt!

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
BroederM schreef op woensdag 28 april 2010 @ 14:24:

en kwa lader? advies?

bedankt!
tja voor mijn 580 en 420 gebruik ik 2700mah gp's met powerbanks als opladers.

ik merk alleen dat ik ze vaker oplaad omdat ik het aankomend weekend ze weer nodig heb dan dat ik zeker weet dat ze op zijn/half opgeladen zijn. is het verstandiger om toch een andere meer geavanceerdere oplader ter gebruiken hiervoor of kan dit prima zo ?

[ Voor 28% gewijzigd door AjDuLion op 28-04-2010 14:34 ]

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:58

4POX

Everybody is wired

BroederM schreef op woensdag 28 april 2010 @ 14:24:

en kwa lader? advies?

bedankt!
De 2700 GP's liggen werkloos in de doos. Met vier eneloops kan ik een hele dag op een festival lopen. Heb wel altijd vier reserve in een doosje.

Ik heb eneloops omdat ik lui ben. Ik hoef niet die GP niet steeds bij te laden. Heb nu altijd volle batterijen mee.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
Ik zeg 1 :1 Gp vs. eneloops.

Ik had al begrepen dan de ene sneller is dan de andere (welke?)
En de ene zou langer zijn energei vast houden als die in de kast ligt.

Mijn voorkeur gaat uit naar wat "snellere" batterijen, loop er nu tegen aan dan me speedlite steeds tussentijds wacht tot de volgende "flits" klaar is (gewoon duracell)

TS beschrijft ook voorkeur voor lader, iemand nog een advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
eneloop heeft lage eigen weerstand, waardoor hij goed piekstromen kan leveren (gunstig voor flitser) en heeft weinig zelfontlading.
2 punten voor eneloop dus.
enige nadeel tov gewone 2700 is de totale capaciteit. Die is iets minder (2000).
maar als je 2700 2 weken op de plank liggen, hebben ze net zoveel.

mijn advies is dus eneloops. (gebruik ze zelf in een EX-430 flitser)
Heb nu 16 stuks bijgekocht. alle 16 getest op mijn lader, laagste zat op 1979 mAh, en hoogste op 2010.
redelijk nauwkeurig dus.

Voor lader, ligt eraan of je een domme langzame lader wilt, of een slimme lader met allerlei functies,
ben zelf erg tevreden over de voltcraft IPC-1 (je hebt ook de iets goedkopere IPC-1L).
de Maha powerex MH-C9000 is ook populair.
van alle 3 is in dit topic genoeg te vinden als je de search even gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:57
Even snel een vraagje tussendoor (ik weet dat dit geen goed topic is hiervoor, maar na deze vraag zal ik er niet op verder gaan :) ). Waarom mag ik geen oplaadbare batterijen in mijn Logitech M305 muis doen? Want dat leek mij ideaal in samenwerking met een USB-charger...maar zowel op de muis als op de website van Logitech staat dat je er geen oplaadbare batterijen in mag doen, waarom niet? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Cubic X schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 10:47:
Even snel een vraagje tussendoor (ik weet dat dit geen goed topic is hiervoor, maar na deze vraag zal ik er niet op verder gaan :) ). Waarom mag ik geen oplaadbare batterijen in mijn Logitech M305 muis doen? Want dat leek mij ideaal in samenwerking met een USB-charger...maar zowel op de muis als op de website van Logitech staat dat je er geen oplaadbare batterijen in mag doen, waarom niet? :/
Misschien zijn ze bang dat de spanning van een NiMH batterij te laag is vergeleken met een alkaline (1.2V vs 1.5V )
In werkelijkheid zakt de spanning van een alkaline ook als hij verder leeg raakt of belast wordt. Ik zou zeggen probeer het gewoon uit. Als het werkt (wat ik vermoed) is het prima, anders blijf je lekker éénmalige batterijen gebruiken. Je kunt er niets mee kapot maken.
Ik zou voor een muis in ieder geval low-self-discharge nemen (Eneloop & co dus)

[ Voor 4% gewijzigd door Henk007 op 04-05-2010 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Henk007 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 11:03:

[...]

Ik zou voor een muis in ieder geval low-self-discharge nemen (Eneloop & co dus)
In de Performance MX stopt Logitech zelf al een Eneloopje :)

(maar goed, is dan ook wel een batterij die je zelf moet laden, de muis zelf heeft geen charger)

[ Voor 15% gewijzigd door Wildfire op 04-05-2010 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:06
Cubic X schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 10:47:
  1. Ze kunnen de goede werking niet garanderen, waarschijnlijk hebben ze geen testprocedure voor oplaadbare batterijen.
  2. Bij kortsluiting in het apparaat is gebruik van oplaadbaar veel riskanter door de lage interne weerstand. Hierdoor is het risico op brand of verwondingen groter en hiervoor willen ze niet instaan.
Natuurlijk kun je ze er prima in stoppen en werkt het ook gewoon (doe het zelf ook) maar de risico's zijn voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Zo'n muis zou minimaal een zekering moeten hebben.
Daarnaast, als het flink fout gaat denk ik niet dat Logitech enige kans maakt als je het voor de rechter brengt.
Sterker nog, ik denk dat Logitech duizenden euro's er voor over heeft om te voorkomen dat het bij de rechter en in de publiciteit komt.
En als laatste, 1.5V AA Lithium hebben ook een lage interne weerstand, die zouden ze dan ook uit moeten sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
A_K schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 20:30:
En als laatste, 1.5V AA Lithium hebben ook een lage interne weerstand, die zouden ze dan ook uit moeten sluiten.
Waarschijnlijk doen ze dat ook. Ze zullen vermelden dat je alleen LR6 / R6 ("AA formaat") mag gebruiken o.i.d.

(waarom biedt Logitech dat soort gebruiksaanwijzingen niet als download aan? :'()

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 10:39

LoneWolf

Just a Byte

Vorige week nadat mijn GP 2100 nu voor de 2e keer leeg waren toen ik ze net nodig had (2e keer net een week daarvoor vol opgeladen) in mijn 430EX Flitser ook maar 8 Eneloops besteld bij Conrad, met een Voltcraft IPC-1L er bij.

Nadat ik dit hele topic heb doorgelezen in een paar dagen, via Ebay bij a_k nog maar wat extra (8) Eneloopjes met doosjes heb besteld, om ook mijn bt muis en bt kbd van die dingen gaan voorzien zodra de huidige alkalines leeg zijn. (Moest anders ook nieuwe alkali (of lithium energizers) aanschaffen, had nog maar een half pakje)

Ik twijfel alleen nog wel of ze ook nut hebben in mijn Harmony 555, of dat daar de levensduur van de alkaline nog interessanter is.
Misschien die "lite " versie van de aaa ? als de prijs daarvan ook een stuk lager is als de reguliere tenminste ?

Voor de bt muis op het werk heb ik overigens duracel active charge (heet nu trouwens "Stay Charged" set besteld (kan daar helaas niet zomaar wat bestellen, moet uit de desbetreffende catalogus bestellen, dus daar de keuze voor duraces met bijbehorende 2-6 uurs travel charger)

Ben overigens wel van plan ze de 1e paar keer even te laden en testen in de IPC-1L, en ben ook benieuwd naar de praktijk verschillen tussen de duracel en eneloop in de muis (op werk en thuis zelfde muis.)

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@LoneWolf: Ik heb ook de Harmony 555 en wees gerust: Gewoon de 'normale' eneloops daarin stoppen! Ik heb nog nooit precies bij gehouden hoe lang hij het hier op 4 alkalines doet en hoe lang op eneloops, maar ik wissel gemiddeld (naar schatting!) hoogstens 2x per jaar van batterijen met eneloops erin. Inmiddels zitten er ook Eneloops (afgewisseld met duracell activecharge) in de WII spullen :).

Oh ja, helemaal vergeten hier te melden! Bij de Mediamarkt in Almere stond vorig weekend een hele bak met de 'befaamde' (van de Action) Duracell Activecharge blisters. 2 stuks AA voor 5 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
In een muis ga je het verschil tussen Eneloop en Duracell niet merken hoor, muizen gebruiken weinig stroom en dan presteren Eneloop en Duracell vrijwel hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:57
Ik heb toch Eneloop batterijen gekocht voor de Logitech muis, bedankt allemaal voor de reacties :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil777
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 18:36
Een vriend van me had eens duracell batterijen in een Logitech muis en die waren dus ontploft, het apparaat was helemaal verkoold. Geen idee waardoor het kwam, maar alkaline batterijen zijn net zo goed gevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 10:39

LoneWolf

Just a Byte

@eymey
Mooi, dan als de aaa alkalines op zijn (heb nog een blister liggen) dan ook daarin over naar de Eneloopjes.

Heb ze van A_K ook binnen, en geladen, kan nu zonder lader eerst een weekje op vakantie :D
Daarna kunnen ze in de muis en kbd.

@A_K heb je ook ervaring al met die "Lite" versie ?

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik ben op zoek naar een stuk of 4 AAA batterijen voor in DECT telefoons. De cellen die er nu in zitten zijn volgens mij compleet dood, de batterijen zijn best wel warm als je de telefoon van de lader haalt, en als je dan belt valt de telefoon na 5 minuten uit.

Ik zag in dit topic dat de oplaadbare AAA van de Aldi wel goed waren qua prijs/kwaliteit verhouding (ik wil er namelijk geen kapitaal aan uitgeven aangezien het laadcircuit ook niet helemaal je-van-het is)

Zouden die geschikt zijn om hiervoor te gebruiken of raden jullie mij wat anders aan?

Ze hoeven ook geen enorme capaciteit te hebben want meestal word er iets van 8 minuten mee gebeld en dan gaat de telefoon weer terug op de lader.

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 09-05-2010 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:23
ThinkPadd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 14:00:
Ik ben op zoek naar een stuk of 4 AAA batterijen voor in DECT telefoons. De cellen die er nu in zitten zijn volgens mij compleet dood, de batterijen zijn best wel warm als je de telefoon van de lader haalt, en als je dan belt valt de telefoon na 5 minuten uit.

Ik zag in dit topic dat de oplaadbare AAA van de Aldi wel goed waren qua prijs/kwaliteit verhouding (ik wil er namelijk geen kapitaal aan uitgeven aangezien het laadcircuit ook niet helemaal je-van-het is)

Zouden die geschikt zijn om hiervoor te gebruiken of raden jullie mij wat anders aan?

Ze hoeven ook geen enorme capaciteit te hebben want meestal word er iets van 8 minuten mee gebeld en dan gaat de telefoon weer terug op de lader.
Setje duracell activecharges van de action? LSD NimH cellen voor iets van 3 eur per 3.

Alleen wel even controleren of je telefoon NiMH snapt, sommige (oude) dectsetjes willen nog wel eens NiCD gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
LoneWolf schreef op zondag 09 mei 2010 @ 12:48:
@A_K heb je ook ervaring al met die "Lite" versie ?
Kan er nog niet aankomen, maar ik zie er weinig markt voor, ook aangezien de normale Eneloop ook steeds goedkoper wordt..

Aldi en Lild AAA's zou ik niet in een telefoon durven stoppen. Die batterijen smelten wel eens bij overladen, en als je pech hebt is dan ook je telefoon stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het hele idee van AAA's in dect telefoons een hele grote fout geweest. Op m'n werk hebben we ook van die dingen, maar een paar weken nadat er nieuwe inzitten gaat 'ie weer maar 1 werkdag (7:00 - 23:00) mee :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Brak laadcircuit denk ik, zou niet gelijk de AAA's de schuld geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Idd... ik heb al met div. Siemens DECT toestellen met aaa's erin te maken gehad, en allemaal doen ze het al meer dan 4 jaar op dezelfde batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A_K schreef op zondag 09 mei 2010 @ 16:37:
Brak laadcircuit denk ik, zou niet gelijk de AAA's de schuld geven.
Doe ik ook niet, ik geef de apparatuur de schuld.

Het gaat trouwens om Siemens E490 handsets. De zogenaamde 'rugged' dect telefoon van Siemens. Naja, ze zijn beter dan die vorige 'rugged' versie met die blauwe rand. Die gingen na 1x donderen kapot, vooral het scherm :(
Bij de E490 handset gaat alleen het deksel los zitten. Maar dat is te 'fixen' met een plakbandje..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2010 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:23
Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 18:04:
[...]

Doe ik ook niet, ik geef de apparatuur de schuld.

Het gaat trouwens om Siemens E490 handsets. De zogenaamde 'rugged' dect telefoon van Siemens. Naja, ze zijn beter dan die vorige 'rugged' versie met die blauwe rand. Die gingen na 1x donderen kapot, vooral het scherm :(
Bij de E490 handset gaat alleen het deksel los zitten. Maar dat is te 'fixen' met een plakbandje..
dan hoop ik dat jij toevallig pech hebt... heb 10-tallen van die dingen bij klanten staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
zo 8x eneloops 2000mah met standaard lader van Sanyo. via factoryprices.nl

Geen luxe/uitgebreide lader gekocht omdat ik echt geen verstand heb van dat hele op- en ontladen.

Standaard lader is wel super zwaar voor de rest totaal geen features stopcontact en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 15:00

CasGas

.

Ik heb op dit moment een GP PowerBank V600D, is het dan ook mogelijk om de Eneloop's daar op te laden, gewoon de AA's dus?

Er staat wel op de achterkant dat het alleen geschikt is voor NIMH, maar niks over andere merken ofzo, dus ik vraag het maar even :)

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

CasGas schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 20:33:
Ik heb op dit moment een GP PowerBank V600D, is het dan ook mogelijk om de Eneloop's daar op te laden, gewoon de AA's dus?

Er staat wel op de achterkant dat het alleen geschikt is voor NIMH, maar niks over andere merken ofzo, dus ik vraag het maar even :)
Eneloops zijn ook gewoon NiMH hoor. Tenminste, een soort doorontwikkelde versie ervan. Ze kunnen iig in NiMH batterijladers probleemloos geladen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Ik heb even de specs van die V600D opgezocht, maar ik vind die laadstroom wel aan de hoge kant.
Charging current:
1-2pcs AA: 2200mA
3-4pcs AA: 1100mA
1-4pcs AAA: 1100mA

Trickle charging:
AA: 160mA
AAA: 60mA
In mijn IPC-1 is 1800 mA de hoogste laadstroom, maar die gebruik ik eigenlijk nooit, de batterijen worden dan al erg warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Bij voorkeur 4 tegelijk laden.
160ma druppelladen is "best veel"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1100 is ook nog best veel voor een AA

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2010 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 01:31:
1100 is ook nog best veel voor een AA
Ik vind de helft al flink, maar aan de andere kant, is het nu echt zo slecht? Stel dat je de levensduur halveert, met zo'n killercharger, dan is dat toch eigenlijk niet zo'n ramp? Voor de prijs van een slimme lader kan je flink wat nieuwe accuus kopen, t.z.t.
Ik zet wel mijn vraagtekens bij de "druppel"lading. Accuus die vol zijn, zou ik geen dagen laten zitten in dat ding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nah, met het arsenaal wat ik heb liggen wil ik niet telkens nieuwe kopen. Een goede lader is een investering.

Waarom rijd je niet altijd vol gas weg bij het stoplicht? Omdat het slecht is voor je auto en omdat het meer brandstof kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 03:50:
Waarom rijd je niet altijd vol gas weg bij het stoplicht?
Ik wel hoor... I love the smell of rubber in the morning! :)
Of je accu nu 500 of 1000x opladen meegaat, wie telt dat nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij gaat ook eerder capaciteit verliezen en hij laad hem ook minder vol.

Dus ja, dat merk je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo ik heb net dit topic gelezen.
en heb een maha en eneloop.(net binnen)
nu heb de batt in de lader gedaan en charge geselecteerd en vervolgens 2000mAh enter vervolgens gaat de maha laden en is natuurlijk zo klaar!
maar het is mij niet helemaal duidelijk wanneer ik de C factor gebruik,nu nog niet in ieder geval
ik zou bij de eneloop 300 bij ontladen kunnen nemen en 0.4C bij laden, maar is bij charge niet in te stellen gebruikt de maha een standaard laadt waarde!
zoja is dit voor mij later wel uit te zoeken
bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
je zegt dat je 2000mAh gekozen hebt.
bedoel je geen 2000mA laadstroom?

Je moet even de termen kennen.
je hebt de capaciteit van de batterij. die is 2000 mAh.
als je deze wilt laden met een stroom van 0.5C.
dan betekend dit 0.5*2000mAh = 1000 mA. (=1A)

Om met 0.5C te laden, stel je dus 1A in.
je kunt op een lader niet 0,5C of 1C selecteren omdat dat afhankelijk is van de capaciteit van de batterij.

Je hebt hem nu dus met 2A geladen denk ik (dat is 1C).
Ik raad je aan om eerder met 1A of lager te laden als je geen haast hebt. Dat is op de lange termijn toch beter voor je batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 21:49:
hallo ik heb net dit topic gelezen.
en heb een maha en eneloop.(net binnen)
nu heb de batt in de lader gedaan en charge geselecteerd en vervolgens 2000mAh enter vervolgens gaat de maha laden en is natuurlijk zo klaar!
maar het is mij niet helemaal duidelijk wanneer ik de C factor gebruik,nu nog niet in ieder geval
ik zou bij de eneloop 300 bij ontladen kunnen nemen en 0.4C bij laden, maar is bij charge niet in te stellen gebruikt de maha een standaard laadt waarde!
zoja is dit voor mij later wel uit te zoeken
bedankt
De lader kent de capaciteit niet van de te laden accu. Dus moet je het zelf even omrekenen. 2700 mAh accu op 0.4C laden? Dan gebruik je dus 0.4 * 2700 = 1080 mA. 1080 is geen in te stellen waarde, dus stel je 'm in op 1000 of 1100 mA.

Of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor je reactie, dus ik stel de maha in op 2000 en klaar!
ik begrijp echter niet wanneer en wat de C factor inhoudt.
of is het O,4*2000=800mA en stel ik 800 in op de lader.en is dit dus de betrouwbaarste stand om de eneloop op tel laden(tijd maakt mij niet uit!)

sorry maar mijn post is een ander gekruist

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 22:24:
bedankt voor je reactie, dus ik stel de maha in op 2000 en klaar!
ik begrijp echter niet wanneer en wat de C factor inhoudt.
of is het O,4*2000=800mA en stel ik 800 in op de lader.en is dit dus de betrouwbaarste stand om de eneloop op tel laden(tijd maakt mij niet uit!)

sorry maar mijn post is een ander gekruist
C is gewoon de capaciteit van je accu. 0.4C is dus 0.4*Capaciteit van je accu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok,bedankt het is mij een beetje duidelijk ik heb hem nu met mijn volgende setje op 700Ma(laadtstroom) gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Laatst online: 20:04

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Leuke deal bij Conrad: Voltcraft IPC-1L incl. 4x AA Eneloop voor EUR 34,99

klik hier

Normaal is de lader EUR 29,99, en voor dat geld krijg je er niet 4x Eneloopjes bij. En gratis verzending. :)

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
viel mij een tijd geleden al op ja, dat er nu eneloops bij die lader zitten bij conrad.
in ieder geval een stuk beter dan die conrad nimh batterijen, want die zijn echt waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Ik had van de week een klant die beweerde dat de conrad batterijen gerelabelde GP's waren :S
(Niet dat GP geweldig is, maar zeker niet waardeloos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
ik heb destijds voor mezelf en een paar collega's 4 stuks IPC-1 laders besteld met 4 conrad nimh erbij.
Bij 3 van de 4 sets waren er cellen bij die al NULL aangaven op de lader. :?
Ik heb ze toen even geboost met een deltavoeding, (even korte tijd wat stroom er doorheen geduwd) maar iemand zonder kennis ervan denkt dat ze gewoon kapot zijn, of dat de lader niet werkt.
Mijn eigen set van 4 conrad cellen, vertoont nou ook niet echt een stabiele prestatie. Ik heb ze al een paar keer moeten refreshen omdat ze hun capaciteit niet haalden, en ook zit er wel wat capaciteits verschil in.

Eneloops daarentegen heb ik tot nu toe nog nooit moeten refreshen, en halen altijd netjes een capaciteit tussen 1950 en 2050 mAh (volgens de IPC-1). Dat zijn in ieder geval mijn ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
Ik wil graag 4 x Eneloops kopen voor mijn draadloze Xbox 360 controllers. Waar kan ik die het goedkoopst kopen, incl. een goedkope lader die het prima doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
kijk 2 posts boven je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
ah, ik zie het idd, het linkje werkt alleen niet.
is dit wat? http://www.nkon.nl/maha-p.../sanyo-eneloop-lader.html
weet iemand hoeveel mAh die batterijen zijn die erbij zitten?

[ Voor 18% gewijzigd door honmashinsei op 25-05-2010 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Die batterijen zijn prima (2000mAh, low self discharge) , maar zo'n goedkope lader zou ik nooit kopen. Je weet nooit zeker of je batterijen wel helemaal vol zijn, je moet altijd twee tegelijk laden (die even ver leeg zijn) en hij laadt met 250 mA, wat ik weer tamelijk veel vind als de accu's eerder vol zijn. Deze lader heeft namelijk geen eindpuntdetectie.
Ik weet niet of je nog meer apparaten hebt waar je AA of AAA in gebruikt/kan gebruiken, maar dan loont de aanschaf van een wat geavanceerdere lader al snel.
Ik zat even op de site te kijken, maar dan zou ik nog liever deze kopen als je echt low budget wil gaan:
Sanyo MDR02

Het voordeel van deze is dat hij wel een -delta V eindpunt heeft. Nadeel is dat je maar twee tegelijk kan laden.

[ Voor 26% gewijzigd door Henk007 op 25-05-2010 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A_K schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:36:
Ik had van de week een klant die beweerde dat de conrad batterijen gerelabelde GP's waren :S
(Niet dat GP geweldig is, maar zeker niet waardeloos)
Ze zijn in ieder geval, net zoals de GP's, te dik. Als ik die Conrad dingen in m'n accupack voor de flitser laad worden ze bijna vanzelf van hun isolatie gestript.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tall0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:08
mmm als ik dit zo allemaal lees lijkt het me dus verstandig om mijn defecte GP2700's (al na een 3/4 jaar) te vervangen voor een setje Eneloops. Ach voor die 17 euro kan er niet veel mis gaan toch? Het wordt weer zomer dus flitsen zal wel weer mee vallen :P

Try to hack me, my IP = 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coorz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12-2017

coorz

Back to crop!

Iemand ervaring, positief/negatief met nkon.nl inzake Eneloops. Prijzen liggen vrij laag en ik heb ergens in de search gezien dat het gerund word door een medetweaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
coorz schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 19:13:
Iemand ervaring, positief/negatief met nkon.nl inzake Eneloops. Prijzen liggen vrij laag en ik heb ergens in de search gezien dat het gerund word door een medetweaker?
Ik denk dat velen in dit topic al bij hem besteld hebben.
Ik wel in ieder geval. mijn ervaring was positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coorz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12-2017

coorz

Back to crop!

M a r c o schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 19:24:
[...]

Ik denk dat velen in dit topic al bij hem besteld hebben.
Ik wel in ieder geval. mijn ervaring was positief.
thx voor feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

coorz schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 19:13:
Bijna al mijn eneloops heb ik van Nkon (of ook wel A_K genoemd...zie een paar posts boven je...) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tall0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:08
knip.. verkeerde topic

[ Voor 88% gewijzigd door Tall0ne op 01-06-2010 21:08 ]

Try to hack me, my IP = 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Ook ik heb een paar keer bij nkon besteld en telkens werd snel en keurig datgene wat ik besteld had geleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren mijn eerste bestelling bij NKON opgehaald. Erg netjes allemaal geregeld. Tevens even gespeeld met de zaklampen die hij aanbied. Ga ik waarschijnlijk ook nog een keer één aanschaffen.

Nu eerst maar eens aan de slag gegaan om mijn oude slechten batterijen nieuw leven in te blazen met de Maha Powerex MH-C9000. Eerste ervaring negatief. 2 van mijn batterijen gaven bij "REFRESH & ANALYZE" direct de melding HIGH. Ook bij een "BREAK-IN" direct de melding HIGH. Deze kan ik dus weggooien.

Nog 4 oude batterijen, deze geven niet meteen de melding HIGH bij een "ANALYZE & REFRESH" dus dit uitgevoerd. Helaas loopt bij 1 batterij de minuten counter niet op. Nadat iedere andere batterij door zijn ANALYZE heen was (bedroevende capaciteit meting 170 mah) heb ik de batterij waarvan de minuten counter niet opliep in een andere schacht geprobeerd. Daar liepen de minuten ook niet op. Dus het ligt schijnbaar niet aan de nieuwe lader, maar die specifieke batterij.

Nu iedere batterij in een "BREAK-IN" gezet, ook de batterij die moeilijk doet. Wederom loopt bij iedere batterij de minuten counter op, behalve die ene, die bij de ANALYZE ook al fout ging.

Nu mijn vragen:
1. Is deze batterij nog te redden? Of krijgt deze ook een enkeltje millieu box?

2. Tevens wil ik graag weten of ik mijn nieuwe Eneloops ook in een BREAK-IN moet zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Die 'slechte' batterij zou je evt. eerst nog in een "domme" lader kunnen proberen, die analyseert niet zoals de Maha en gaat gewoon domweg meteen laden. Daarna zou je alsnog de refresh & analyze eens kunnen proberen.

Eneloops een break-in? Ik denk niet dat dat echt nodig is, maar kwaad zal het wel niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Eneloops eerst in de break-in is niet nodig. Het zijn erg nieuwe batterijen, half jaar oud.
De lader geeft erg snel HIGH, je kan ze dan in een domma lader nog wel laden en gebruiken voor iets wat weinig stroom gebruikt, zoals een afstandsbediening.

Een batterij waarbij de teller niet oploopt is erg apart :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 08:40
Ik heb net mijn eneloops binnen. Die standaard al voorgeladen (volgens mij op 75%). Kan ik ze dan ook direct gebruiken? Of is het toch verstandig om ze eerst volledig op te laden?

De handleiding van de lader zegt er niks over namelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door kadoendra op 09-06-2010 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Maakt weinig tot niks uit.. Zou ze gewoon zo gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Je kunt ze inderdaad gewoon direct gebruiken.
Laatste keer dat ik er een stel gekocht heb, heb ik zelf wel eerst een charge test uitgevoerd.
Dan zijn ze weer 100% geladen, en dan weet ik zeker dat ze helemaal in orde zijn.

Het is wat lullig als je in de kerk staat bij een trouwfeest, en je flitser werkt opeens niet omdat er een slechte of niet voldoende geladen batterij tussen zit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
Wellicht handig voor medetweakers:
Ik merkte dat AA eneloops in duitsland veel goedkoper zijn dan in Nederland.
Ik heb besteld via amazon.de en ik was voor 16 AA eneloops met opbergdoosjes in totaal € 28,65 kwijt.

Dat was via pdashop24, maar er zijn er veel meer. In mijn geval was deze het gunstigste qua verzendkosten.
Wel even goed op die verzendkosten letten, want voor duitsland is het meestal gratis, maar voor verzending naar Nederland is het bij al die shopjes via amazon weer anders.

Ik had ze met twee dagen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:00
ik ben al een tijdje op zoek naar een snellader voor GP Recyko, waar maar 2 batterijen ingaan (dit ivm met gewichts/plaatsbesparing) Eigenlijk had ik in gedachte de AR04 (http://www.gprecyko.com/en/charger_pack.html), maar deze is niet te verkrijgen in Nederland (alhoewel hij soms wel aangeboden wordt, maar dan is het de oude AR02, de zgn valuecharger met een laadtijd van 14 uur).
Is het mogelijk om mijn Recyko's op te laden met de Sanyo MDR02? Of een ander alternatief? (laadtijd <= 6uur)
Het is mij nl. niet echt duidelijk of ik een speciale lader ndig heb voorr de Recyko's

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Hopjesvla79 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 20:17:
Is het mogelijk om mijn Recyko's op te laden met de Sanyo MDR02? Of een ander alternatief? (laadtijd <= 6uur)
Dat zal prima lukken. Zoveel verschil zit er niet tussen de verschillende merken. Bovendien heeft deze lader deltaV detectie, waardoor er nauwelijks gevaar van overladen is.
• Output: 1,2V, 550mA × 2 (AA)
1,2V, 380mA × 2 (AAA)

• Charge Control: delta V

• Charging Time:
- 230 minutes ( AA )
- 135 minutes ( AAA )
• Charge-Indicator: LED

[ Voor 21% gewijzigd door Henk007 op 09-06-2010 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:00
Thnks, dus in principe is elke NiMH geschikt voor de Recyko's?

Hi Ha Hopjesvla

Pagina: 1 ... 24 ... 58 Laatste

Let op:
Vermelden dat je gisteren oplaadbare batterijen of een lader gekocht hebt, wordt voor anderen veel nuttiger als je er ook wat ervaringen bij post.