Sommige van de tests die je daar vermeldt geven wel aan dat Recyko's wel een iets hogere capaciteit hebben (2100 vs 2000 of in de praktijk 2050 vs 1950). Dat kan een voordeel zijn. Sterker nog, dat ís een voordeel, en op dat vlak zijn Recyko's dan ook beter. Als het gaat over lagere interne weerstand (0.9 Ohm voor de Eneloop versus
0.10 0.09 Ohm voor de Recyko) en iets hogere klemspanning voor de Eneloop, en daardoor ook iets snellere laadtijd, heb je wel gelijk.
Zelfontlading zou ook iets lager liggen bij de Eneloop maar dat is marginaal.
Aan de andere kant: de meeste van die tests noemen de Recyko niet eens. Waarschijnlijk omdat die toen nog niet verkrijgbaar waren. Ik zie erg weinig Eneloop vs Recyko tests op alle fronten. Dat Eneloops beter zijn dan gewone NiMH's lijkt me duidelijk.
Ik heb zowel Eneloops als Recyko's, en ik kan nog niet zeggen dat ik in de praktijk verschil bemerk. Wel zijn de Recyko's beduidend goedkoper. (Ter illustratie: ik kan bij mijn leverancier (distributeur) zodanig inkopen dat een setje van 4 stuks AA plus lader ca. 14 euro incl. BTW kost
bij verkoop (dat stond hier eerst niet).) Misschien nog wel goedkoper. Eneloops zijn duurder. Voordeel is dan wel weer dat als je een set Eneloops met lader koopt deze lader ook per stuk kan laden (de lader van de Recyko's laadt per 2 batterijen). Maar die kan dan wel weer 4 in plaats van 2 per keer laden...
[
Voor 0% gewijzigd door
pinockio op 12-02-2010 13:24
. Reden: Edit: foutje plus uitleg ]
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.