The_Sukkel schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 20:41:
[...]
Ik dacht dat je al de Maha of de Voltcraft had gekocht... na al die vragen en opmerkingen...
Maar goed: als het je niet gaat om de refresh en test mogelijkheid en alleen maar om het zo snel mogelijk laden dan heb je niets te zoeken bij die twee laders.
Wél wil ik je het volgende meegeven:
- Essentieel is kunnen laden per laadschacht (verplicht moeten laden per 2 of 4 stuks kan je batterijen goed verpesten!)
- delta-V detectie + overgang naar druppelladen is ook onontbeerlijk
- een maximale laadstroom van minimaal 700 mAh is wat mij betreft ook het minimum... lager betekent veel te lang laden...
Als ik jouw (heel beperkte) specs lees, dan vermoed ik dat al jouw drie laders aan geen van mijn drie eisen voldoet, dus alleen daarom al zou ik ze niet willen hebben... of minimaal willen aanvullen met een Maha of Volcraft. Mijn persoonlijke voorkeur gaat daarbij uit naar de Voltcraft: 20 euro goedkoper en geen problemen met beschadiging van batterijwikkels. Daarnaast kan die (net als de Maha) ook alle refresh/test/discharge etc. aan. De maximale laadstroom is echter lager dan de Maha (Eneloop laden: 3 uur versus 1 uur) en ik heb minder keuze in laadstroomstapgrootte. De afweging tussen Voltcraft en Maha is echter een persoonlijke keuze... beide zijn m.i. in ieder geval beter dan wat je nu hebt...
ja, ik heb sinds enkele dagen de C9000 in gebruik. Van onze goede vriend AK ;-). Ik vind hem (de lader) zelfs zo leuk dat ik bijna express accu's leeg maak zodat ik hem weer kan gebruiken

En zoals ik ik zei, ik ben deze lader (en batterijen) ook gaan verkopen in mijn winkel in Rotterdam.
Batterijen er in en uithalen is geen enkel probleem, zonder beschadigingen, zolang ik er maar niet bij nadenk. Dan gaat het goed, gewoon op mijn gevoel.
Maar daar gaat het nu niet om... ging om die andere 3, of 4 eigenlijk, heb ook nog een Thrust gevonden!
Als je een Rolls Royce koop, wil toch niet zeggen dat je meteen je Daf, je eend en je ouwe VW weg gaat gooien?
Ik kan ze verkopen, weggeven, of gebruiken op andere locaties, ik vind het voldoende om op EEN locatie de Maha te hebben, die heel af en toe kan analyseren en de batterijen in topconditie te houden en op andere locaties gewoon even snel op te laden.
Behalve als het ECHT rommel is, dan gooi ik ze natuurlijk weg.
En daar is deze topic voor, om ervaringen te delen met batterijen en/of laders!
Nu ken ik 1 iemand die ervaring heeft met al deze laders. Namelijk mijzelf. Toch vind ik het moeilijk om er iets zinnigs over te zeggen. Ik neem deze spullen gewoon in gebruik, ik test ze nooit... Dus is het al helemaal moeilijk om ze onderling te vergelijken. Zeker omdat ik altijd alle batterijen door elkaar gooi en ze vaak ook in andere opladers oplaad.
Natuurlijk heb ik wel het GEVOEL dat bijvoorbeeld de Thrust rommel is. Maar ik kan dat niet wetenschappelijk onderbouwen. Het is gewoon die naam he

Ik had daar een tijdje terug een aantal van gekocht, de meeste weer doorverkocht. Eigenlijk alleen voor de accu's die er bijzaten. Zal eigenlijk ook wel rommel geweest zijn, maar ik kan er geen 1tje meer van terugvinden. Waarschijnlijk allemaal weggegooid.
Maar omdat er hier echt van die batterijnerds aanwezig zijn, had ik gehoopt op echte officiële testresultaten ofzo!
Maar verder ben ik grotendeels wel met je eens. Ik heb zelf ook die eisen. (beetje hetzelfde, zeg maar, zie mijn vroegere posts). Ik vind laden per 2 gewoonweg waardeloos, want dan zit ik dan net met 1 batterij.. frusterend! Of.. wat ik dus een paar dagen geleden deed.. had ik 2 batterijen van 600 ma, en 2 van 2700 ma, denk, kan ik alle 4 wel opladen in mijn 2x2 hape.. zie ik achteraf dat ik ze verkeerd erin gedaan heb. De 2700 samen met de AAA van 600 dus. Ik weet niet helemaal 100% zeker of dit wel zo gezond is voor de batterijen..

Denken is blijkbaar niet mijn sterkste kant, dus geef mij maar een oplader die het denkwerk van mij overneem

Feit blijft, die 4 opladers zullen heus nog wel wat waarde hebben, niet iedereen vind het erg om een nachtje te wachten (is zelfs beter voor de batterijen) of vind het een probleem om per 2 te laden.
En tsja.. el cheapo laders.. het gaat toch ten eerste om de laadstroom... stroom is stroom, zeggen ze toch

En in noodgevallen vind je alles best. Om een voorbeeld te geven, ergens in een hutje in Oekraine met een paar batterijen en een paar draadjes die ik van een apparaat afgeknipt heb een accu van een mobiele telefoon een heel klein beetje proberen op te laden om nog 1 sms te kunnen versturen... (omdat ik er geen lader voor had). Dus iets weggooien zal ik niet zo snel doen