grun93 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:50:
[...]
Prima, maar je hoeft niet meteen zo boos te worden, en je hebt de kern van mijn verhaal inderdaad niet begrepen. Ik beweer nergens dat je dom bent, of geen tweaker. Ik reageerde daarentegen op jouw melding dat er maar 1 tweaker de moeite genomen had om de CB test bij jou op te vragen. Dat is mijn mening namelijk: het is er maar 1 omdat tweakers in het algemeen weinig waarde hechten aan testresultaten van de Consumentenbond.
Erm...ik voel me nu wel gedwongen om te reageren, want ik was die ene (denk ik, toch Toff?).
Ik heb de test opgevraagd om te kijken of er aanvullende informatie was, op basis waarvan ik de CB-test beter zou kunnen interpreteren.
Nu ben ik Toff sowieso dankbaar voor de moeite die hij heeft genomen om het artikel in te scannen (meerdere pagina's). Dat wil ik als eerste gezegd hebben.
Desalniettemin kom ik na lezing van het artikel tot dezelfde conclusie als de gedachten die ik eerder in deze post opperde:
The_Sukkel in "[Ervaringen] Oplaadbare Batterijen"
Ik vind het overigens wel grappig dat er kort achter elkaar twee extreme meningen over die Duracells te lezen zijn. Eerst heb je D4NG3R NL die helemaal dol op die Duracells is, omdat ze "tenminste op 1.4 volt blijven". Een bewering die ik nog in geen enkele meting op internet bevestigd heb gezien. A_K's grafiek van het spanningsverloop van een Eneloop versus een Duracell zei wat mij betreft genoeg...
Vervolgens kraakt Toff de Duracells af omdat ze volgens de CB de één na slechtste zijn...
Ik bewandel zelf een tussenweg:
Volgens mij zijn de Eneloops, door vele techneuten op internet warm aanbevolen, één van de beste oplaadbare LSD-batterijen. Echter... als Action tijdelijk een partij Duracells op de kop heeft weten te tikken (vast van één of andere faillissementspartij o.i.d.) voor onder de normale kostprijs, dan kan je je geen buil vallen aan een paar van die Duracells... als je ze tenminste nog wist te vinden... Op het moment dat die partij op is, dan heb je weer normale prijzen en hoeven we niet meer zo opgewonden te doen over die Duracells.
Wat de high-capacity NiMH betreft kan ik me amper meer een zinnige toepassing verzinnen waarin ze te prefereren zijn, wanneer ik de batterijen niet direct binnen één/twee weken volledig leeg wil trekken. In alle andere gevallen verdienen Eneloops de voorkeur (en daarom koop ik alleen nog maar Eneloops...).
En de CB... de CB mag van mij eeuwig doorgaan met het publiceren van de ene na de andere test. Aan ons Tweakers om er kritisch naar te kijken en daar waar nodig te relativeren en een onderbouwde tegengeluid te laten horen... In ieder geval nooit alles voor zoetekoek slikken...
[
Voor 5% gewijzigd door
The_Sukkel op 11-08-2009 19:49
]
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450