[Ervaringen] Oplaadbare Batterijen

Pagina: 1 ... 19 ... 58 Laatste
Acties:
  • 583.922 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Duracell AAA break-in test in de Maha C9000: 797/807/802/802
Ziet er prima uit dus.

Wat betreft voltage en apparaten, ik heb ook ervaren dat in mijn Canon A720 niet alle NiMH het goed doen. Imedion niet (vrijwel meteen low battery warning), Eneloop en Recyko werkt wel prima. A_K heeft al eens laten zien dat die Imedion een stuk lagere voltage geven dan de Eneloops en Recyko, dus ik geloof wel dat er een verband kan zijn tussen voltage en het niet goed werken van sommige apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik nu al een tijdje de Sanyo 2700. Bij Conrad gekocht, aanbieding. Ben er zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

troftnom schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 10:45:
Duracell AAA break-in test in de Maha C9000: 797/807/802/802
Ziet er prima uit dus.

Wat betreft voltage en apparaten, ik heb ook ervaren dat in mijn Canon A720 niet alle NiMH het goed doen. Imedion niet (vrijwel meteen low battery warning), Eneloop en Recyko werkt wel prima. A_K heeft al eens laten zien dat die Imedion een stuk lagere voltage geven dan de Eneloops en Recyko, dus ik geloof wel dat er een verband kan zijn tussen voltage en het niet goed werken van sommige apparaten.
Zeker weten.

De bewering van D4NG3R NL dat de Duracell Active Charge "tenminste op 1.4 volt blijven" is echter gewoon onzin... Alle oplaadbare batterijen (dus óók die Duracells) beginnen ergens rond de 1.4 Volt en zakken al heel snel naar de 1.2 Volt. Wanneer de spanning tot onder de 1.1-1.2 Volt gaat zakken, dan kunnen een hoop apparaten ermee ophouden. Vandaar ook dat de vraag hoe lang een batterij minimaal op 1.2 Volt blijft belangrijker is dan de vraag hoe groot de capaciteit is.

[ Voor 57% gewijzigd door The_Sukkel op 06-08-2009 20:23 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Dat kun je niet zomaar stellen.

Veel apparatuur werkt intern met omvormers waarbij de accuspanning van b.v. 2, 3 of 4 cellen omgezet wordt naar andere spanningen m.b.v. schakelende omvormertjes. Zo'n apparaat kan best blijven werken als de spanning gezakt is tot 1V of 0,9V per cel, de toenemende inwendige weerstand begint dan een grote rol te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Een paar maanden geleden heb ik Eneloops bij Dealextreme gekocht, fakes bleek later. Nu mail ik al weken heen en weer maar ze willen gewoon dat ik de batterijen naar hen opstuur, wat me teveel kost. Zijn er mensen die hetzelfde meegemaakt hebben met Dealextreme? Hoe is het afgelopen?

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaroenV
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-03-2020
Heb vandaag een stapel van de Duracells van de Action gekocht.
Een lader volgt binnenkort.

Wat me echter nog steeds onduidelijk blijft: in de informatie over NiMH wordt steeds geroepen dat deze geen last hebben van afnemende prestaties t.g.v. te vroeg of te lang opladen of andere mishandelingen (zoals NiCd wel had). Toch lees ik hier steeds over refreshen e.d., en blijkbaar ook voor NiMH. Hoe zit het nou echt? Als de prestaties op peil blijven kan ik toe met een goedkope lader, maar mijn ervaring is dat ze wel degelijk (soms hard) achteruit gaan. Heb ik dan toch zo'n MaHa C9000 nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 13:01

A_K

Bedrijfsaccount NKON
NiMh kan slechter tegen overladen dan NiCd. Maar een domme lader laadt zo langzaam dat het overladen geen probleem is, en een slimme stopt op tijd.

Voor goede batterijen is zo'n lader niet erg nodig. Veel mensen hebben er ook eentje omdat het leuk is :)

[url=http://sk.nkon.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Zo'n lader heb je snel terugverdiend als je overschakelt van wegwerpbatterijen naar oplaadbare. Je kan het ook anders bekijken: je oplaadbare batterijen gaan langer mee. :)

Hou zelf ook een compacte simpele Sanyo snellader (voor 2 AA's) achter de hand als reserve. Heb die ook altijd bij me in de fototas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Thierryziezo schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 22:45:
Een paar maanden geleden heb ik Eneloops bij Dealextreme gekocht, fakes bleek later. Nu mail ik al weken heen en weer maar ze willen gewoon dat ik de batterijen naar hen opstuur, wat me teveel kost. Zijn er mensen die hetzelfde meegemaakt hebben met Dealextreme? Hoe is het afgelopen?
Gewoon een geschil starten bij paypal. Dan heb je na een maand je geld terug, want DX reageert toch niet op die geschillen. Dat is beter dan te wachten op een reactie van DX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaroenV
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-03-2020
Maar dat NiMH qua prestaties op peil blijft is dus een fabeltje? Een lader die kan refreshen is hiervoor dus ook nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:12

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Hrmz... nu op iBood:

Pure Energy USB en Enviro Batterij Oplader met AA en AAA Rechargeable Battery Pack

* Merk: Pure Energy
* Type: Envirocharger en USB charger met battery packs
* 8 x rechargeable Alkaline batterijen AA
* 4 x rechargeable Alkaline batterijen AAA
* 1 x Envirocharger Kit (geschikt voor wel AA als AAA batterijen)
* 1 x USB Charger Kit (geschikt voor wel AA als AAA batterijen)
* Geen vast gebruikspatroon noodzakelijk. Perfecte eigenschappen bij intermitterend gebruik (langere tussenpozen)
* Vrij van giftige metalen (cadmium, kwik, nikkel, lood)
* Even krachtig als “single use” Alkaline batterijen
* 100 tot 500 keer oplaadbaar afhankelijk van de frequentie en intensiteit
* 7 jaar “shelf life” (40 keer langer als NiMH batterijen)
* Opgeladen, dus klaar voor gebruik!
* Capaciteit: 2000 mAh voor AA en 800 mAh voor AAA
* Voltage: 1,5 Volt
* Garantie: 5 jaar

Prijs EUR 19,95

Klinkt erg smacky... kent iemand dit merk of heeft iemand ervaring met deze cellen?

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Ik lees bij de comments dat deze batterijen vooral geschikt zijn voor afstandsbedieningen en minder voor fotocamera's etc. Klopt deze info? Valt een XBOX 360 controller ook onder de wel geschikte apparaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Alkaline opladers zijn complete onzin c.q. afzetterij bij mijn weten. Alkalines kan je max 20 keer laden, daarna zijn ze zo goed als dood. En je moet ze laden voordat ze leeg zijn. Zitten nogal wat taalfouten in het stukje overigens.

Edit: de batterijen die er bij zitten zijn oplaadbare Alkalines, die zijn beter op te laden dan wegwerp.
Hier staat wel het een en ander aan info: Wikipedia: Rechargeable alkaline battery

Je kan ze dus maar een paar keer helemaal leeg gebruiken en laden. Handig.

@JBS: Alkalines zijn hoe dan ook een slecht idee in apparaten die veel vermogen vragen, lees maar eens een aantal posts terug.

[ Voor 53% gewijzigd door A_K op 07-08-2009 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Alkaline is in de praktijk totaal onbruikbaar in fotocamera's. Na een paar keer flitsen zijn ze leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

Het nut van een alkalinelader ontgaat me compleet. Alkalines gaan minder lang mee (zelfs veel minder in bijv. fotoapparatuur), kunnen maar een paar keer geladen worden, tenzij je speciale types hebt, die dan weer (bijna) net zo duur zijn als NiMh's. Reden dat ie bij iBood staat is dat het een typisch impuls-aankoop-item is. Als je even nadenkt of verderkijkt kom je tot de conclusie dat je 'm beter links kunt laten liggen ;)

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

MaroenV schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 23:48:
Maar dat NiMH qua prestaties op peil blijft is dus een fabeltje? Een lader die kan refreshen is hiervoor dus ook nodig?
eigenlijk is een lader nodig die kan laden en ontladen met instelbare waardes.

dat refreshen is gewoon laden/ontladen/laden. En een break-in is ongeveer hetzelfde alleen met een lage laadstroom en meerdere ladingen/ontladingen als die benodigd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
De Maha Powerex C9000 staat nu te pronken op mijn bureau! Bedankt voor de service A_K! *O*

Kan iemand een indicatie geven met hoeveel stroom ik Eneloops moet/mag laden en ontladen? Hetzelfde geldt voor Duracell ActiveCharge's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 07:54
Drie actions langs geweest, enige vrije dag deze week, alle AA's verkocht. Morgen weer levering en laatste dag van de actie maar moet ik weer werken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:11
Als ik geen haast heb gebruik ik meestal 500mah voor het opladen en 250mah voor het ontladen met mijn Volcraft IPC-1L. Ben tegelijk benieuwd of dat ok is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:46
Neefdave schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 12:26:
Drie actions langs geweest, enige vrije dag deze week, alle AA's verkocht. Morgen weer levering en laatste dag van de actie maar moet ik weer werken :/
:) Ik heb gisteravond 4 setjes van 2 AA en 4 setjes van 2 AAA nog bij de action in Almere kunnen scoren. Zat te twijfelen of ik nog meer mee zou nemen maar goed, weet nog niet wat de ontlaad tijd is van deze als ik ze laat liggen.

Zo heb ik iig wat meer low self discharge batterijen liggen. Wil ik er nog meer, dan ga ik nog wel een keer eneloops kopen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Naast dat ik benieuwd ben welke laadstroom en ontlaadstroom is aanbevolen voor Eneloops en Duracell ActiveCharge batterijen, viel mij nog iets op:

In de gebruiksaanwijzing van de Maha Powerex staat dat er nooit een ontlaadstroom van meer dan 0.1C mag worden gebruikt. In de Break-in modus worden de batterijen volgende dezelfde gebruiksaanwijzing met 0.2C ontladen...

In de gebruiksaanwijzing staat dat bij nieuwe batterijen de Break-in modus wordt aanbevolen. Maar is dit ook van toepassing bij Low Self Decharge (LSD) batterijen? LSD batterijen worden immers pre-charged geleverd. Is dan Refresh & Analyze aan te bevelen? Of moeten men eerst de Discharge modus draaien omdat ze al geladen worden geleverd?

Edit:

Op mijn 2300 mAh batterijen van GP staat: "standard charge 16h at 220 mA". Dat is 16 * 220 = 3520 mA. Dit kan best kloppen omdat er ook capaciteit in warmte wordt omgezet tijdens het laden.

Echter, er staat in de gebruiksaanwijzing van de Maha Powerex C9000 dat laden onder de 0.3C (2300 / 10 * 3 = laadstroom van 690 mA) niet wordt aangeraden, omdat dit gevaar kan opleveren bij oude/defecte batterijen. Dit omdat in sommige gevallen niet kan worden gedetecteerd wanneer oude/defecte batterijen vol zijn wanneer ze erg langzaam (onder de 0.3C) worden geladen. In plaats daarvan wordt de Break-in modus aanbevolen, omdat men daarbij een vooraf ingegeven capaciteit aangeeft in plaats van een laadstroom.

Vragen, vragen...

[ Voor 34% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 07-08-2009 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Break-in (zo'n cyclus wordt priming genoemd) is voor 'battery forming' en ook LSD-batterijen hebben daar baat bij. In basis gelden de zelfde redenen om battery shaping bij NiMH toe te passen immers ook voor LSD-batterijen, een LSD-batterij is namelijk ook gewoon NiMH-gebasseerd.

Alleen het automatische programma van de meeste laders begint met opladen, omdat ze een lege nieuwe batterij verwachten en voor LSD-batterijen is dat niet nodig (die worden immers vol geleverd). Ik zou ze dus niet nieuw uit de verpakking in een Break In gooien, dan overcharge je ze, dus inderdaad eerst één keertje leeggebruiken of dischargen.

Verder is battery-shaping de uitzondering op de regel qua gebruikte laadstroom, NiMH-batterijen zijn gebaat bij een wat hogere laadstroom (cq. snellere lading), maar daarbij moet je wel oppassen voor de temperatuur. Zelf ga ik meestal tussen de 0,3C en de 0,5C zitten.

Daarbij is 0,3 de absolute ondergrens is, anders kan de lader niet meer nauwkeurig bepalen of de batterij vol is aan de hand van voltage en/of temperatuur* - en maak je van je slimme lader feitelijk een domme lader, die afkapt op basis van een domme timer (of: te vroeg op een onnauwkeurige temperatuur of voltage). Anderzijds ben ik persoonlijk niet zo'n fan van een te hoge lading vanaf 0,5C vind ik de batterijen al behoorlijk warm worden - en daar houden NiMH's ook niet zo van*. :)

* Bron: dit artikel over laden van NiMH. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Ik heb een zestal Eneloops die ik maar een paar keer heb geladen in een simpel opladertje. Kan ik deze na ontladen alsnog "shapen" met Break-in?

Ben nog steeds nieuwsgierig naar de ideale laad en ontlaadstroom voor Eneloop en ActiveCharge batterijen. (liggen 20 nieuwe batterijen te wachten om geladen te worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
*Action Den Haag had er om 17:45 nog meer dan genoeg hangen.. so try your luck there;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

The_Sukkel schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 20:16:
[...]

Zeker weten.

De bewering van D4NG3R NL dat de Duracell Active Charge "tenminste op 1.4 volt blijven" is echter gewoon onzin... Alle oplaadbare batterijen (dus óók die Duracells) beginnen ergens rond de 1.4 Volt en zakken al heel snel naar de 1.2 Volt. Wanneer de spanning tot onder de 1.1-1.2 Volt gaat zakken, dan kunnen een hoop apparaten ermee ophouden. Vandaar ook dat de vraag hoe lang een batterij minimaal op 1.2 Volt blijft belangrijker is dan de vraag hoe groot de capaciteit is.
Die batterijen doen het nu al anderhalve maand gewoon op 1.4v, en ze zijn al tig keer opgeladen!
Andere batterijen zakten binnen 3 weken al af naar 1.3 of zelfs 1.2v, lager komen ze meestal niet..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

En hoe bepaal jij die 1.4 volt? Gewoon met de multimeter op de batterij? Want in onbelaste toestand geeft elke batterij voor zover ik weet een wat hogere spanning dan wanneer je hem belast.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
F4T4L_3RR0R schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 21:11:
Ik heb een zestal Eneloops die ik maar een paar keer heb geladen in een simpel opladertje. Kan ik deze na ontladen alsnog "shapen" met Break-in?

Ben nog steeds nieuwsgierig naar de ideale laad en ontlaadstroom voor Eneloop en ActiveCharge batterijen. (liggen 20 nieuwe batterijen te wachten om geladen te worden).
Op de eerste vraag is het antwoord ja. Het wordt aanbevolen om na een keer of 30 gewoon laden, eens een break-in te doen.
Het antwoord op je tweede vraag staat in het bericht boven jouw vraag. :) Een laadstroom van 0,3 - 0,5 van de capaciteit dus, oftewel iets tussen de 600-1000 mA (voor een Eneloop AA). Ergens heb ik het idee dat jij denkt dat het heel nauwkeurig moet. Ik vind van niet, het is een accu, geen rocket science. Of je laadt met 600 mA of met 900 mA, maakt imho alleen wat uit voor de laadtijd, voor de accu zijn beiden even goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Laatst online: 15:06
grun93 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 11:47:
[...]

Op de eerste vraag is het antwoord ja. Het wordt aanbevolen om na een keer of 30 gewoon laden, eens een break-in te doen.
Ik vraag me af waarop die aanbeveling is gebaseerd. Als je je accu's altijd helemaal ontlaadt alvorens ze op te laden (in het apparaat natuurlijk, niet in je op lader) dan is er volgens mij weinig capaciteitswinst te behalen met een break-in. Je accus worden echter wel een keer of 10 opgeladen, dus ze slijten, zij het minimaal.
Of je laadt met 600 mA of met 900 mA, maakt imho alleen wat uit voor de laadtijd, voor de accu zijn beiden even goed.
Volgens mij slijt een accu wel degelijk harder bij hogere temperatuur, dus een hogere laadstroom moet je alleen gebruiken als je ook echt haast hebt. Lager dan 0,3C is echter weer slecht omdat je lader dan niet kan zien wanneer ie moet stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

Orion84 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 08:27:
En hoe bepaal jij die 1.4 volt? Gewoon met de multimeter op de batterij? Want in onbelaste toestand geeft elke batterij voor zover ik weet een wat hogere spanning dan wanneer je hem belast.
Ow.. ja gewoon met een multimeter (schommelt een beetje tussen de 1.38 en 1.41v, als ik hem in de radio zet en dan multimeter er op zet krijg ik maar 1.32v dus als die belast is geeft die nog steeds beter als andere :S

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
PhilipsFan schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 14:05:
Ik vraag me af waarop die aanbeveling is gebaseerd.
Ik verzin het niet zelf, dat komt uit de manual van mijn C9000 lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
grun93 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 16:44:
[...]

Ik verzin het niet zelf, dat komt uit de manual van mijn C9000 lader.
Weet ik, ik heb het ook gelezen ;)

Ik zag overigens bij de Mediamarkt de Duracell ActiveCharge hangen voor 15 euro per 2, maar die hadden een andere verpakking en zagen er ook anders uit (er stond ook 'ActiveCharge' op de batterij). De streepjescode komt echter wel overeen met de batterijen van de Action. Ik heb het vermoeden dat de Action gewoon een partij gemislabelde ActiveCharge batterijen heeft opgekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Die van Action zijn echt niet mislabeled, heb net even plaatjes zitten zoeken met Google, ziet er precies hetzelfde uit.

Ook de capaciteit op het label van de ActiveCharge batterijen gekocht bij Action klopt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Maar je zou denken dat het feit dat dit geen standaard NiMH maar LSD cellen zijn op de een of andere manier kenbaar gemaakt zou moeten worden op de cel zelf.

Ik had vandaag in een winkel nog gewone NiMH's van Duracell in mijn hand, en die waren - afgezien van de afwijkende capaciteit - precies hetzelfde gelabeld.

Eigenlijk hebben conventionele niet-LSD NiMH's nog maar nauwelijks bestaansrecht naast deze cellen - ik vermoed dat die op termijn uit de markt zullen gaan verdwijnen en alleen deze nieuwe technologie overblijft. Het klein beetje capaciteitsverschil zal nog wel ingehaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Zit een discussie te lezen op CandlePowerForums, over Duracell ActiveCharge batterijen.

Dit met witte bovenkant en "made in Japan" (van de Action) zijn relabeled Eneloops. Ook wel gekscherend Duraloops genoemd. :)

[ Voor 4% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 08-08-2009 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Heb je een link?
Ik heb ze getest, en er komt minder mah uit, en ze zijn korter en lichter...
Al is het verschil erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Het zullen wel gerelabelde Neeneeloeps zijn, je weet wel, die foute imitaties die niemand meer wil kopen, met al die taalvouten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Lekker onderbouwd ook... Lees eens de afgelopen 2 a 3 pagina's van dit topic.

Het schijnt dat Action niet de enige was met een grote partij. In andere landen wordt dezelfde partij ook voor spotprijzen verkocht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
F4T4L_3RR0R schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 02:35:

Het schijnt dat Action niet de enige was met een grote partij. In andere landen wordt dezelfde partij ook voor spotprijzen verkocht. :)
Heb je een link, ik kan de topic niet zo snel vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Baracus: gewoon even zoeken op Duraloop(s) en je komt de topics vanzelf tegen. :)

Vraagje:

Ik heb een iets oudere werkende batterij geladen in "refresh & analyze" met mijn Maha Powerex C9000 lader.

Wilde kijken of ik nog meer capaciteit uit de batterij kon halen met "discharge" en daarna "break-in". Nu zag ik dat de batterij "done" is, maar "available capacity" is "0 mAh" en het voltage "1.49 Volt"... Tijdens het laad en ontlaadproces is er echt stroom aan de batterij toegevoegd, dit heb ik zelf gezien. De batterij werd ook gewoon warm.

Misschien heeft de lader een foutje gemaakt, dus ik wilde hem ontladen, maar ik kreeg na het starten van het programma "discharge" meteen "done" met dezelfde waardes als bovenstaande alinea.

Edit:

O, nu geeft de batterij "high" aan als ik hem met 0.4C wil opladen.

[ Voor 19% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 09-08-2009 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Lijkt op een batterij met een enorm hoge weerstand. Dan vliegt bij ontladen de spanning zoveel naar beneden dat lader gelijk stopt met ontladen. En batterijen met hoge interne weerstand willen wel eens de melding "high" geven. Probeer eens te ontladen met minder ma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Wanneer ik de batterij ontlaad met 100 mAh, dan zegt hij meteen "done" en "available capacity 0 mA". Denk dat het een gevalletje weggooien is. Wel vreemd dat er tijdens refresh & analyze niks aan de hand was. (weet alleen de capaciteit wat ie toen aangaf niet meer)

[ Voor 5% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 09-08-2009 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
F4T4L_3RR0R schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 02:35:
A_K schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 00:37:
Ik heb ze getest, en er komt minder mah uit, en ze zijn korter en lichter...
Lijkt mij onderbouwing genoeg? Het zijn iig geen Eneloops.
Als het wel originele Duracell ActiveCharges zijn, dan heb je voor weinig geld de op één na slechtst geteste LSD's ( 7e van de 8 ), volgens de Consumentenbond. De lage aankoopprijs maakt veel goed voor velen waarschijnlijk, al begrijp ik niet waarom je er 3x voor naar een winkel zou willen rijden en/of er 40 tegelijk zou willen kopen.
Als het neppe Duracells zijn, ben je als koper pas echt in de aap gelogeerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:23
Toff schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 01:27:
[...]

[...]

Als het wel originele Duracell ActiveCharges zijn, dan heb je voor weinig geld de op één na slechtst geteste LSD's ( 7e van de 8 ), volgens de Consumentenbond. De lage aankoopprijs maakt veel goed voor velen waarschijnlijk, al begrijp ik niet waarom je er 3x voor naar een winkel zou willen rijden en/of er 40 tegelijk zou willen kopen.
Mjah, neppe zal meevallen, ik gok dat dat al wel eerder aan t licht gekomen was, en itt tot een <insert-chinese-webshop> gok ik dat een partij als Action niet zo snel namaak zal verkopen..

En slecht getest... tja, Consumentenbondtesten zijn bij mij net zo goed als geen test. Ik heb m inhoudelijk niet gelezen, maar gezien de manier van testen enz bij hun heb ik daar altijd mn twijfels over. Ik zie ze rustig in staat om de Eneloops als slecht aan te merken, 'vrijwel nergens te koop', en trust batterijen als top te bestempelen "goed verkrijgbaar en goede prijs", terwijl ze kwa functie (en daar gaat t om) een stuk beroerder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Heb er nu eentje 12 keer geladen en ontladen, en die doet het erg goed, weinig achteruitgang van vermogen.
Het is/was iig een prima koop voor zover ik het kan beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
DJSmiley schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 01:36:
En slecht getest... tja, Consumentenbondtesten zijn bij mij net zo goed als geen test. Ik heb m inhoudelijk niet gelezen, maar gezien de manier van testen enz bij hun heb ik daar altijd mn twijfels over. Ik zie ze rustig in staat om de Eneloops als slecht aan te merken, 'vrijwel nergens te koop', en trust batterijen als top te bestempelen "goed verkrijgbaar en goede prijs", terwijl ze kwa functie (en daar gaat t om) een stuk beroerder zijn.
Beetje jammer, zo'n reactie, temeer daar ik onlangs mijn exemplaar van de betreffende gids ter inzage heb aangeboden. Lees je dan tenminste even in, voor je dit soort gemeenplaatsen post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Laatst online: 01:12

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Toff schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 02:03:
[...]

Beetje jammer, zo'n reactie, temeer daar ik onlangs mijn exemplaar van de betreffende gids ter inzage heb aangeboden. Lees je dan tenminste even in, voor je dit soort gemeenplaatsen post.
Mja. Heb je ook de reacties op jouw post van The_Sukkel en A_K direct erna gelezen? Iets met niet al te serieus nemen van de CB-tests enzo...

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Toff schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 01:27:
[...]

[...]

Omdat voor deze prijs het ineens handig/voordelig wordt voor apparatuur dat niet direct veel energie nodig heeft, daarom koopt een gek 40 stuks. Misschien dat jij graag alkaline koopt en die gore zooi spaart in een zakje om naar de chemische dump te brengen. De tests hier geven toch aan dat het prima batterijen zijn, ik snap je punt totaal niet. Je doet net alsof ze een euro goedkoper zijn en als ze voortijdig sneuvelen (nep zijn oid) heb ik nog de aankoopbon.

Ik heb iets van 52 euro moeten betalen, volgens jou had ik maar 135 euro moeten betalen zodat ik niet genept wordt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 00:17

Wildfire

Joy to the world!

BARACUS schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 09:13:
[...]

Omdat voor deze prijs het ineens handig/voordelig wordt voor apparatuur dat niet direct veel energie nodig heeft, daarom koopt een gek 40 stuks. Misschien dat jij graag alkaline koopt en die gore zooi spaart in een zakje om naar de chemische dump te brengen. De tests hier geven toch aan dat het prima batterijen zijn, ik snap je punt totaal niet. Je doet net alsof ze een euro goedkoper zijn en als ze voortijdig sneuvelen (nep zijn oid) heb ik nog de aankoopbon.

Ik heb iets van 52 euro moeten betalen, volgens jou had ik maar 135 euro moeten betalen zodat ik niet genept wordt 8)7
En daarnaast, komt Toff aanzetten met een test van de ConsumentenBond. Die dus echt nergens verstand van lijken te hebben en regelmatig de meest slechte tests publiceren. Ze hebben al vaker laten blijken bij veel tests van elektronica en aanverwante zaken dat ze de klok wel hebben horen luiden, maar de klepel hangt weten ze vaak niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Wildfire op 10-08-2009 09:35 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Doe ik iets verkeerd, of horen batterijen zo uit de Maha Powerex C9000 te komen?

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/wjammp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
F4T4L_3RR0R schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 14:19:
Doe ik iets verkeerd, of horen batterijen zo uit de Maha Powerex C9000 te komen?
Ik heb wel eens gelezen dat de beste manier is bij de C9000: AA accus eerst de pluspool in de lader, dan de minpool. Eruit halen precies andersom.

Bij AAA eerst de minpool, dan de pluspool. Eruit halen ook weer in omgekeerde volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Ik houd die volgorde al aan, andersom lukt zelfs niet.

Leuk ding die Powerex, maar sloopt wel mijn batterijen. :( Net zonder stekker in het stopcontact een tiental keer een setje van 4 Eneloops erin en eruit gehaald, in de hoop dat de veertjes in de lader wat soepeler worden. Maar nee, nu zijn de Eneloops helemaal aan gort. :X

Dat dat ik maar weer terug stap naar mijn Sanyo ladertje.

[ Voor 90% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 10-08-2009 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
F4T4L_3RR0R schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 14:34:
Leuk ding die Powerex, maar sloopt wel mijn batterijen. :( Net zonder stekker in het stopcontact een tiental keer een setje van 4 Eneloops erin en eruit gehaald, in de hoop dat de veertjes in de lader wat soepeler worden. Maar nee, nu zijn de Eneloops helemaal aan gort. :X
Tja, ik weet het niet. Vraag het eens aan A_K. Zelf laad ik ook Eneloops in een C9000 en heb nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 00:17

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb ook een C9000 maar dit probleem kan ik -tot nu toe iig- niet vaststellen. Wellicht doe je toch iets fout of is er iets mis met jouw C9000 exemplaar? :?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Zo'n lader kan laden met 2000 ma, dan moeten ze goed vast zitten. Zou niet goed zijn als ze na 10 keer erin er eruit soepeler worden.
Maar inderdaad, eerst de minkant erin, en bij eruithalen batterijen naar beneden duwen (dus tegen - pool aan) als je ze er aan de + kant niet uit krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Los daarvan, ook al is de folie nu een beetje beschadigd, je hoeft ze nog niet weg te gooien? Met de accus zelf is niks aan de hand lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Volgens de gebruiksaanwijzing moet het net andersom A_K, maar met jouw methode lukt het ook.

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/xm34t2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Hm, op die manier krijg je eerder beschadigingen op de - kant, is toch jammer.
Maar verder maakt het weinig uit hoe je ze er in doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
iNSaNe-oNe schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 08:30:
[...]
Mja. Heb je ook de reacties op jouw post van The_Sukkel en A_K direct erna gelezen? Iets met niet al te serieus nemen van de CB-tests enzo...
Ja, praat elkaar maar na... Als er hier een commercieel bedrijf, bv een MM ;) zo zou worden gebashed, had er al lang een mod ingegrepen. Feit is, dat er slechts één tweaker de moeite heeft genomen om de complete test bij mij ter inzage te vragen.

Persoonlijk heb ik liever iets (?) betere accu's voor iets meer geld. Voor een paar euro verschil - uitgaande van een paar pakjes - zou ik niet zo veel moeite doen als sommigen hier en het risico op tegenvallers is mij te groot om er meteen 40 te kopen (als ik al zou weten waar ik die naast al m'n Eneloops zou moeten plaatsen). Desondanks wens ik iedereen veel succes en geluk met zijn aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Alle testen die ik gezien heb zijn redelijk consistent. Consumentenbond wijkt redelijk af qua resultaat. En heb zelf gedeeltelijk inzage gekregen, dus die hoefde ik niet te vragen aan je.

Daarnaast, een van de belangrijkste eigenschappen van een onderzoek is dat het reproduceerbaar moet zijn. Dat is die van de CB niet, jammer.

Hoe de Ducacell's over een paar jaar presteren is natuurlijk nog de vraag, Eneloops hebben zich wat dat betreft al bewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Fanboys!!! :P

Als je perse betere accu's wilt hebben ga je sowieso niet voor Eneloop, dan neem je 2700Mah.
Wat een discussie zeg, het begint wel een beetje een Margriet huisvrouwen niveau te worden welk wasmiddel nu werkelijk het beste is.

[ Voor 101% gewijzigd door BARACUS op 11-08-2009 06:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

BARACUS schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 06:41:

Als je perse betere accu's wilt hebben ga je sowieso niet voor Eneloop, dan neem je 2700Mah.
Wat een discussie zeg, het begint wel een beetje een Margriet huisvrouwen niveau te worden welk wasmiddel nu werkelijk het beste is.
Is dit een grap of serieus bedoeld?
Wat bedoel je met "beter"?

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
BARACUS schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 06:41:

Blijf jij maar lekker geloven in het "meeste mAh is beter" sprookje... en je afvragen waarom je 'goede' 2700 mAh batterijen bij nu en dan gebruik steeds weer zo snel leeg zijn :z

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:07
Jongejonge.. leer eens tussen de regels door te lezen :D Onze BA heeft de hele Action zowat leeggekocht om LSD NiMh's te halen, hoe denk je nu dat hij dat van die 2700mAh's bedoelt?

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
The_Sukkel schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 08:59:
[...]

Is dit een grap of serieus bedoeld?
Wat bedoel je met "beter"?
Ja quasi, "betere" bestaat niet, alleen een beste afweging voor bepaalde functies en prijs.
Maar als Toff zich druk maakt over enkele mah extra of niet dan is discussiëren over een low discharge batterij nogal nutteloos, dan ga je gelijk voor (betere) 2700mah exemplaren.

Deze Duracells zijn no-brainers, al is het voor de lol om er een paar te testen :)

Wat betreft de consumentenbond. Ik heb dat blaadje vaak doorgelezen jaren terug en kwam regelmatig rare zaken tegen. Apparaten worden nr.1 door een goede handleiding terwijl de nr.5 het beste scoort op alle fronten behalve de handleiding :X Gelukkig is dat vodje overbodig geworden door het magische internet waar je betere ervaringen kunt vinden.
eymey schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 09:35:
[...]

Blijf jij maar lekker geloven in het "meeste mAh is beter" sprookje... en je afvragen waarom je 'goede' 2700 mAh batterijen bij nu en dan gebruik steeds weer zo snel leeg zijn :z
En daarom is jezelf druk maken over enkele MAH totaal nutteloos bij low discharge (indien het prijsverschil zo groot is) want je neemt al genoegen met een veel zwakkere batterij. Als je zo'n capaciteit billenknijper bent moet je 2700 MAH nemen en vlak voor gebruik opladen.

[ Voor 23% gewijzigd door BARACUS op 11-08-2009 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Toff schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 00:24:
Ja, praat elkaar maar na... Als er hier een commercieel bedrijf, bv een MM ;) zo zou worden gebashed, had er al lang een mod ingegrepen. Feit is, dat er slechts één tweaker de moeite heeft genomen om de complete test bij mij ter inzage te vragen.
Misschien dat je argumenten voor de Consumentengids stand houden op een 'gewoon' forum, maar dat is dit niet. Je zit hier op GoT, oftewel Gathering of Tweakers. Tweakers zijn mensen die geen genoegen nemen met middelmaat, maar die uitsluitend het beste willen en bereid zijn aanpassingen te plegen (daarom heten ze ook Tweakers). Dat kan vrij ver gaan, bijvoorbeeld door printplaten te modificeren door printbanen door te snijden. Of anders door alternatieve firmware te flashen, of minstens door configuratiebestanden te wijzigen.

Dat alles zie ik geen enkele Consumentengids lezer doen. Kortom, het heeft geen enkele zin om bij een Tweaker met de Consumentengids aan te komen. Ik weet heel goed waar ik het over heb: ben zelf minstens tien jaar lang lid geweest van die club. Het is een blaadje waarin broodroosters, wasmiddelen, klopboormachines en dekbedden en dergelijke worden getest. De uitkomst is altijd dezelfde: Miele is de beste maar helaas ook de duurste, Bosch of AEG hebben de beste kwaliteit/prijsverhouding. Die resultaten had ik zelf ook wel kunnen bedenken. Daarbij test de Consumentengids alleen maar producten die in Nederland ruim verkrijgbaar zijn: bij de Blokker, V&D of de Hema. Dat ene technisch superieure product wat alleen maar te krijgen is bij een webshop in Hong Kong zal nooit door de Consumentengids getest worden. Terwijl mij dat als Tweaker geen bal uitmaakt en zeer interessant is.

Begrijp je wat ik bedoel? Ik vind de Consumentengids een uitstekend blad voor Jan Modaal of Truus Strijkijzer. Tweakers behoren per definitie niet tot die categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ach ja, ik heb ook nooit zo'n hoge pet op van de consumentengids, maar ben wel tientjeslid (zo rond die klok) van de bond, zodat ik toch de tests kan lezen. Vooral op het gebeid van huish. apparatuur kan het wel eens handig zijn :D. Of iig om ergens een andere view op te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
grun93 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:30:
Begrijp je wat ik bedoel? Ik vind de Consumentengids een uitstekend blad voor Jan Modaal of Truus Strijkijzer. Tweakers behoren per definitie niet tot die categorie.
Nee, ik zal wel te dom of te modaal zijn om jou te begrijpen? Gewoon kletskoek wat je beweert. Ik zou geen tweaker zijn, omdat ik mijn leven lang lid ben van de CB? Ik heb geen enkele behoefte om een strijkijzer of een stofzuiger te modden, hoewel mijn PC's vaak heet genoeg zijn om als stijkijzer te dienen en de stofzuigende functie ervan ook niet onderschat mag worden. ;)
Ik ben lid van de CB vanwege de sociaal-maatschappelijke functie van de bond (het opkomen voor consumentenbelangen) en ik lees iedere gids van voor tot achter door. Ik mag nog zo handig zijn met een soldeerbout, van schadelijke stoffen in vis of frituurvet bijvoorbeeld heb ik minder verstand. Natuurlijk staat er voor mij op het gebied van mijn interesses (computers en fotografie o.a.) niet echt veel nieuws in en wordt "mijn" spul niet eens getest, maar dan nog kan je soms tussen de regels door een pareltje vinden. Zo kocht ik ooit (na uitvoerige eigen luistertests) de speakers die door de CB als referentie werden gebruikt bij een paneltest... Ja, ze waren 5x zo duur als de aanbevolen speakers. :)
Ik zal ook niet beweren dat de CB-testuitslagen altijd klakkeloos voor enig-waar aangenomen moeten worden, maar om testresultaten ongezien af te kraken vanwege de herkomst, dat is weer het andere uiterste. Geef dan aan, welk deel van de test niet deugt, of wat je anders getest had willen zien?
Weet bovendien dat je - als lid - op de site van de CB de testresultaten naar eigen inzicht kan beïnvloeden, door je eigen zwaarte aan de onderdelen toe te kennen. Als voor jou de gebruiksduur na 130 keer laden/ontladen minder interessant is, omdat je ze toch na 50 keer weggooit, dan kan je dat onderdeel minder zwaar mee laten tellen in het eindresultaat dan de 15% die nu gebruikt is, bijvoorbeeld.
Deze discussie heeft zo langzamerhand niets meer met oplaadbare batterijen te maken, dus ik ga er geen woorden meer aan vuilmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Toff schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:11:
[...]
Geef dan aan, welk deel van de test niet deugt, of wat je anders getest had willen zien?
Ik heb er toch al aantal genoemd: testmethodiek word niet uitgelegd, of alleen gezegd "een led lampje". Niet herhaalbaar, dus ook niet verifieerbaar. Geen resultaten, niet vermeld hoe ze van resultaten naar beoordeling gaan.
Wat dus mist: - gebruikte apparatuur, aantal ma, conversieschema tijd/ma naar punten, temperatuur, etc.
Klein voorbeeldje: de Eneloop heeft voor de capaciteit na 50 keer laden een 48 gekregen, en 130 keer een 49. Betekent dit dat de Eneloop na 130 keer beter presteerde dan na 50 keer?
En volgens mij staat er nergens in dat een 2700 mah ongeveer 25% van zijn capaciteit verliest in 2 weken, is toch handig om te weten voor de keuze hoge capaciteit of lage zelfontlading.

[ Voor 11% gewijzigd door A_K op 11-08-2009 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Nee, ik zal wel te dom of te modaal zijn om jou te begrijpen? Gewoon kletskoek wat je beweert. Ik zou geen tweaker zijn, omdat ik mijn leven lang lid ben van de CB?
[...]
Deze discussie heeft zo langzamerhand niets meer met oplaadbare batterijen te maken, dus ik ga er geen woorden meer aan vuilmaken.
Prima, maar je hoeft niet meteen zo boos te worden, en je hebt de kern van mijn verhaal inderdaad niet begrepen. Ik beweer nergens dat je dom bent, of geen tweaker. Ik reageerde daarentegen op jouw melding dat er maar 1 tweaker de moeite genomen had om de CB test bij jou op te vragen. Dat is mijn mening namelijk: het is er maar 1 omdat tweakers in het algemeen weinig waarde hechten aan testresultaten van de Consumentenbond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
[...]

Ik ben lid van de CB vanwege de sociaal-maatschappelijke functie van de bond (het opkomen voor consumentenbelangen) en ik lees iedere gids van voor tot achter door.
En wat hebben we hete rechtszaken gezien om fabrikanten/winkels aan te pakken om consumentenrechten te beschermen _O- De CB is een wassen neus en draait gewoon om poen verdienen. Met dit imago zijn ze wel heel erg blij, dat lokt de klant. Jij bent zeker ook lid van de ANWB om dezelfde reden, Greenpeace en noem de hele bups aan schooiers maar op :P

Toegegeven, er staan wel wat leuke zaken in maar na 1 jaar lezen pik je niks meer op. Je ziet telkens dezelfde zaken voorbij komen snurk snurk :)

[ Voor 9% gewijzigd door BARACUS op 11-08-2009 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

grun93 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:50:
[...]
Prima, maar je hoeft niet meteen zo boos te worden, en je hebt de kern van mijn verhaal inderdaad niet begrepen. Ik beweer nergens dat je dom bent, of geen tweaker. Ik reageerde daarentegen op jouw melding dat er maar 1 tweaker de moeite genomen had om de CB test bij jou op te vragen. Dat is mijn mening namelijk: het is er maar 1 omdat tweakers in het algemeen weinig waarde hechten aan testresultaten van de Consumentenbond.
Erm...ik voel me nu wel gedwongen om te reageren, want ik was die ene (denk ik, toch Toff?).
Ik heb de test opgevraagd om te kijken of er aanvullende informatie was, op basis waarvan ik de CB-test beter zou kunnen interpreteren.

Nu ben ik Toff sowieso dankbaar voor de moeite die hij heeft genomen om het artikel in te scannen (meerdere pagina's). Dat wil ik als eerste gezegd hebben.

Desalniettemin kom ik na lezing van het artikel tot dezelfde conclusie als de gedachten die ik eerder in deze post opperde:
The_Sukkel in "[Ervaringen] Oplaadbare Batterijen"

Ik vind het overigens wel grappig dat er kort achter elkaar twee extreme meningen over die Duracells te lezen zijn. Eerst heb je D4NG3R NL die helemaal dol op die Duracells is, omdat ze "tenminste op 1.4 volt blijven". Een bewering die ik nog in geen enkele meting op internet bevestigd heb gezien. A_K's grafiek van het spanningsverloop van een Eneloop versus een Duracell zei wat mij betreft genoeg...

Vervolgens kraakt Toff de Duracells af omdat ze volgens de CB de één na slechtste zijn...

Ik bewandel zelf een tussenweg:
Volgens mij zijn de Eneloops, door vele techneuten op internet warm aanbevolen, één van de beste oplaadbare LSD-batterijen. Echter... als Action tijdelijk een partij Duracells op de kop heeft weten te tikken (vast van één of andere faillissementspartij o.i.d.) voor onder de normale kostprijs, dan kan je je geen buil vallen aan een paar van die Duracells... als je ze tenminste nog wist te vinden... Op het moment dat die partij op is, dan heb je weer normale prijzen en hoeven we niet meer zo opgewonden te doen over die Duracells.

Wat de high-capacity NiMH betreft kan ik me amper meer een zinnige toepassing verzinnen waarin ze te prefereren zijn, wanneer ik de batterijen niet direct binnen één/twee weken volledig leeg wil trekken. In alle andere gevallen verdienen Eneloops de voorkeur (en daarom koop ik alleen nog maar Eneloops...).

En de CB... de CB mag van mij eeuwig doorgaan met het publiceren van de ene na de andere test. Aan ons Tweakers om er kritisch naar te kijken en daar waar nodig te relativeren en een onderbouwde tegengeluid te laten horen... In ieder geval nooit alles voor zoetekoek slikken...

[ Voor 5% gewijzigd door The_Sukkel op 11-08-2009 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Best wijze woorden voor de persoon die zo'n duur zweef ding kocht dankzij Carlo en Irene :P
Gare zaklampen die je moest schudden, heel modern maar ik heb liever batterijen.

[ Voor 30% gewijzigd door BARACUS op 11-08-2009 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
grun93 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:50:
Ik zou erover ophouden, maar ik ben WEL boos! Niet omdat jij mij wel of niet een tweaker vindt of zelfs niet dat een "baracus" allerlei maffe dingen gaat roepen, maar omdat hier dingen beweerd worden over een onderzoek, zonder dat men maar enigzins de moeite neemt om zich in de materie te verdiepen. Dan heb ik het niet over mensen als A_K die zelf onderzoek doet en zich informeert, niet over mensen als The Sukkel die wel moeite heeft gedaan om de test te bekijken, maar over een aantal ja - of nee - knikkende hondjes (ken je die dingen die vroeger nog wel eens op de hoedenplank van een burgermansauto te zien waren) die graag met de wolven meehuilen.
Nu graag weer over echte - eigen - ervaringen met oplaadbare batterijen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Oplaadbare batterijen, of liever gezegd accu's, worden vaak gekocht omdat ze in verhouding goedkoop zijn en beter voor het milieu, bijvoorbeeld. En als je een bijpassend oplaadapparaat hebt hoef je nooit zonder stroom te zitten als je het nodig hebt.

De meeste fabrikanten van accu's beloven dat je ze enkele honderden malen kunt opladen, tot wel duizend keer. Iedere keer als ik weer zo'n setje (meestal 4 of 8 ) koop, neem ik me voor om het dit keer eens goed te gaan bijhouden. Eigenlijk zou ik iedere individuele accu moeten merken, en een administratie bijhouden welke accu hoevaak geladen werd. In de praktijk komt daar echter niks van terecht, na een of twee jaar heb ik geen flauw idee meer of een bepaalde accu nu 30, 100 of 250x geladen werd. Vaak met als resultaat dat ik dan voor de zekerheid maar weer een nieuw setje aanschaf.

Hoe doen anderen dat eigenlijk? Houden ze dat bij en zo ja, hoe? Is daar een soort systeem voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
:-) Om dan maar ff een duit in het zakje te doen:

Ik heb gisteravond even ingelogd op de site van de CB om zelf die test te bekijken.

En ik vind 'm eigenlijk nog nieteens zo slecht uitgevoerd. OK.... ze omschrijven niet dezelfde testmethode als bv. A_K doet en de laders die ze bv. aanbevelen lijken mij in vergelijking met een IPC-1L of C9000 niet echt wat, maar zullen inderdaad wel veel beter in de gewone winkel verkrijgbaar zijn. En ze beschrijven ook wle degelijk wat voor tests ze uitgevoerd hebben.

Nee... voor de gewone man/vrouw *** of de tweaker die ook geen zin heeft om zich steeds voor ieder product in alle ins en outs te verdiepen en gewoon iets wil dat redelijk goed is voor een gewone prijs *** vind ik de test best nuttig :). Er wordt ook wel degelijk uitgelegd wat de verschillen zijn tussen een reguliere NIMH accu en een LSD accu en waarom het verstandig is om lege NIMH's toch altijd voordat je ze opbergt weer op te laden, ookal hebben ze alsnog zelfontlading.

Dan nog even over mijn duracell/duraloop/whatever aankoop bij Action.... bij mij had een setje van 4 AA's na een test in m'n IPC-1L ong. 2.04 Ah. Ik heb ze vervolgens apart in een la gelegd en een reminder in m'n agenda gezet om ze over een maand eens te checken :).

Als de zelf-ontlading beetje gunstig uitpakt en het voltage OK is ga ik ze gebruiken in het achterlicht van m'n fiets en Logitech Harmony 555 en het draadloze weerstation.

[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 12-08-2009 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Gebruik al een tijdje LSD in mijn harmony 525. Beetje overkill misschien, maar werkt prima.
Hoop wel dat je ook AAA heb gekocht, anders wordt het nogal proppen in je Harmony denk ik. ;)

Een van de voordelen van Oplaadbare batterijen voor mij is het feit dat ze niet zo vervelend lekken als Alkalines. Heb toch regelmatig gehad dat ik weer tegen een (weinig) gebruikt apparaat aanliep met een lekkende AA erin, daar wordt je niet blij van. Zeker niet als het een bij aankoop dure flitser is geweest. Nieuwe alkalines komen er hier dan ook niet meer in (uitgezonder de 9V variant).

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

BARACUS schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:53:
Best wijze woorden voor de persoon die zo'n duur zweef ding kocht dankzij Carlo en Irene :P
Gare zaklampen die je moest schudden, heel modern maar ik heb liever batterijen.
Dank u dank u.... 8)

Maareh... Holy Moses... waar jij aan refereert is zó lang geleden, dat ik me nu pas herinner dat ik dat ding (een magnetisch zwevende wereldbol!) had en dat het ergens na de verhuizing nog in één van de verhuisdozen moet liggen. Hopelijk... want anders ben ik dat dure gadget ding gewoon kwijt... Hoe ben je er in hemelsnaam achtergekomen? Heb je mijn posthistorie helemaal staan uitpluizen (kan het zelf niet eens meer terugvinden) of had het toen zo'n indruk achtergelaten dat je het nooit meer vergeten bent? :S

Om weer een beetje on-topic te gaan: die Action-actie met de Duracells is nu toch weer afgelopen?

• BARACUS
The_Sukkel schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 20:40:
[...]

of had het toen zo'n indruk achtergelaten dat je het nooit meer vergeten bent? :S
Ik ben kampioen in nutteloze zaken onthouden, dat was toen wel een goeie discussie op sameninkopen oid :P De combinatie van The Sukkel en Carlo en Irene met hun dure zweefbol vergeet je niet snel. Ik heb toen nog een vracht zaklampen van je (geloof ik) gekocht die je moest schudden... ook niks mee gedaan _O-
Om weer een beetje on-topic te gaan: die Action-actie met de Duracells is nu toch weer afgelopen?
De normale prijs is 3 euro ofzo, dus nog steeds voordelig.

[ Voor 7% gewijzigd door BARACUS op 13-08-2009 21:12 ]

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

BARACUS schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 21:09:
[...]
Ik ben kampioen in nutteloze zaken onthouden, dat was toen wel een goeie discussie op sameninkopen oid :P De combinatie van The Sukkel en Carlo en Irene met hun dure zweefbol vergeet je niet snel. Ik heb toen nog een vracht zaklampen van je (geloof ik) gekocht die je moest schudden... ook niks mee gedaan _O-
[...]
De normale prijs is 3 euro ofzo, dus nog steeds voordelig.
Hahaha...dat is wel lachen inderdaad...
Overigens heb je die zaklampen niet van mij, maar had ik ook een "vracht" gekocht om ze tijdens Sinterklaas/Kerst uit te delen. Was een groot succes. Toen leek het een briljant idee: zaklampen zonder batterijen, maar gewoon even schudden. Inmiddels weet ik wel beter... er komt niet veel licht uit voor de moeite die je moet doen. Niet schudden, maar draaien! Dus heb ik inmiddels een zaklamp gekocht zonder batterijen, maar met draaihendel! Kan je zelfs je mobieltje mee "opladen". Je bent een Gadgetfreak of niet hè... :P

ontopic: als 3 euro de normale prijs is voor 2 stuks, dan is dat eigenlijk ook heel goedkoop... Zijn ze normaal gesproken echt te koop bij Action voor die prijs? Of was het toch een eenmalige partij?

[ Voor 8% gewijzigd door The_Sukkel op 13-08-2009 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was gisteren even bij de Media Markt, daar hingen de bewuste Duracell batterijen voor € 14,95 (of € 14,99) per pakje van 2. Ik ben toch niet ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 00:00:
Was gisteren even bij de Media Markt, daar hingen de bewuste Duracell batterijen voor € 14,95 (of € 14,99) per pakje van 2. Ik ben toch niet ....
De Mediamarkt is sowieso een grote oplichter met dat soort dingen. Merkbatterijen peperduur, de goedkope batterijen zijn crap. Geheugenkaarten net zo, ik zag een complete muur van Sandisk, hoeveel verschillende geheugenkaarten wil je verkopen? Overigens bijna dubbel zo duur dan in de webshops.

Mediamarkt is alleen voordelig met de aanbiedingen, voor al het overige zijn ze bij de boeven af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
PhilipsFan schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:14:
[...]

De Mediamarkt is sowieso een grote oplichter met dat soort dingen. Merkbatterijen peperduur, de goedkope batterijen zijn crap. Geheugenkaarten net zo, ik zag een complete muur van Sandisk, hoeveel verschillende geheugenkaarten wil je verkopen? Overigens bijna dubbel zo duur dan in de webshops.

Mediamarkt is alleen voordelig met de aanbiedingen, voor al het overige zijn ze bij de boeven af.
Maar wel de laagste prijsgarantie!!!! Dan mag je moeilijk doen om vervolgens dezelfde prijs te krijgen als bij de concurrent. Een echte prijsvechter zal je 10% extra korting durven te geven.... maja Mediamarkt weet heel goed dat ze oplichters zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
BARACUS schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:52:
[...]
Maar wel de laagste prijsgarantie!!!! Dan mag je moeilijk doen om vervolgens dezelfde prijs te krijgen als bij de concurrent. Een echte prijsvechter zal je 10% extra korting durven te geven.... maja Mediamarkt weet heel goed dat ze oplichters zijn.
Oplichters? Jij durft! Het verkoopconcept van de MM is, dat ze een paar produkten héél scherp prijzen en voor de andere produkten "normale" prijzen hanteren. Dat sommige klanten denken dat het "dus" een goedkope winkel is, dat is de winst. Koop je bij je speciale aanbieding wat accessoires, dan is je voordeel vaak al weer weg, maar dat is geen oplichting IMHO en de MM is daarin ook niet uniek. Zelfs de Makro is buiten de prijspakkers vaak stevig aan de prijs biijvoorbeeld.

En dan de laagste prijsgarantie. Die is niet bedoelt om bij de aankoop te gaan onderhandelen, maar om te voorkomen dat je jezelf achteraf bekocht voelt:
Wanneer je binnen 14 dagen na je aankoop binnen een straal van 15 km hetzelfde product voor een lagere prijs kunt kopen, ontvang je van Media Markt het prijsverschil contant retour.
bron

Ik ben geen fan van de MM - behalve dat je er lekker allerlei cameraspul mag vasthouden zonder gezeur - maar ze zijn naar de consument toe wel eerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Toff schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:01:
[...]

Oplichters? Jij durft! Het verkoopconcept van de MM is, dat ze een paar produkten héél scherp prijzen en voor de andere produkten "normale" prijzen hanteren. Dat sommige klanten denken dat het "dus" een goedkope winkel is, dat is de winst.
Dat noem jij winst? Voor de Mediamarkt wel ja, ik zie niet in wat de consument hier verder aan heeft, behalve dat 'normale' witgoedwinkels vreselijk hun best moeten doen om hiertegen te concurreren.
En dan de laagste prijsgarantie. Die is niet bedoelt om bij de aankoop te gaan onderhandelen, maar om te voorkomen dat je jezelf achteraf bekocht voelt:
Nee, die is bedoeld omdat de Mediamarkt anders toch een duur imago zou krijgen. Ze verkopen hun produkten veel te duur. De onwetende consument betaalt gewoon, dus die winst hebben ze alvast. Iemand die zich achteraf toch bekocht voelt kopen ze af door het verschil terug te geven. Zo lijkt iedereen tevreden, maar het klopt natuurlijk voor geen meter...
Ik ben geen fan van de MM - behalve dat je er lekker allerlei cameraspul mag vasthouden zonder gezeur - maar ze zijn naar de consument toe wel eerlijk.
Ik noem dat niet eerlijk, maar goed, we verschillen van mening. Als je cameraspul wilt vasthouden kun je overigens beter naar broer Konijn gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om het oplichterij te noemen gaat inderdaad wel een beetje ver.
Dat de prijs op dat moment voor jou te hoog is (omdat je weet dat het op internet goedkoper is) wil niet zeggen dat ze je oplichten. Je bent er altijd nog zelf bij wanneer je je pinpas door de gleuf haalt.

Daarnaast mag je inprincipe wel blij zijn met zulke winkels. Lekker aan alle knopjes prutsen zonder een hijgende verkoper! En mocht er uit een verloren hoekje een stagair tevoorschijn komen die je gaat vertellen dat de knop TV er op zit zodat je foto´s kan maken van je TeleVisie, dan heb je die ook snel weer weggelult.

Je gaat toch ook niet zeggen dat Konijnenberg oplichters zijn wanneer Kamera Express er een x-aantal tientjes onder zit.
Maar wanneer de een het wel op voorraad heeft en de ander niet dan is waarschijnlijk de keus ook snel gemaakt.

En vergeet niet dat het hun core business niet eens is. Batterijen is bij verkoop bij zulke ketens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Om weer een beetje richting het topic te gaan: 3 euro versus 15 euro is wel een heel erg groot verschil hoor.
Ik vermoed daarom dat die 3 euro geen reële verkoopprijs is en dat de Action het bij een eenmalige actie houdt...

Kan iemand dit bevestigen/weerleggen?
Als die Duracells écht in het "permanente" assortiment van de Action te koop zijn voor 3 euro dan is dat echt wel heel goedkoop...

[ Voor 27% gewijzigd door The_Sukkel op 14-08-2009 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Bij Action waren ze € 1,89. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ja...dat weten we inmiddels wel...

De vraag is: zijn ze normaal gesproken werkelijk voor EUR 3 te koop of was die "van 3 voor 1.89"-aanbieding een eenmalige actie en zijn ze daarna uit het assortiment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Toff schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:01:
[...]

Oplichters? Jij durft!

Ratel ratel :P

Wat heb ik een lef om gewoon mijn mening te vertellen hier in de Sovjet unie ;) Dat concept boeit me niet, het is de reclamecampagne "ik ben toch niet gek!!!". Ze doen alsof ze de goedkoopste zijn maar zijn het niet, dat concept dat jij beschrijft klopt helemaal. Dat jij dit naar de consument toe eerlijk vindt :?

Die prijsgarantie is in de reclame heel duidelijk een slogan om de indruk te wekken dat de prijzen lager zijn dan bij de concurrent.
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:15:
Om het oplichterij te noemen gaat inderdaad wel een beetje ver.
Dat de prijs op dat moment voor jou te hoog is (omdat je weet dat het op internet goedkoper is) wil niet zeggen dat ze je oplichten. Je bent er altijd nog zelf bij wanneer je je pinpas door de gleuf haalt.
Gaat niet te ver, moeten ze die reclames maar wat minder schreeuwerig maken. Ik praat niet eens over het internet, gewoon de normale concurrent in een stenen gebouw. Je bent er ook zelf bij als je hi-end speakers voor een speciaal prijsje uit een bestelbusje koopt, dat blijft gewoon oplichterij heten.

Ik vind het allemaal best, iedereen moet inderdaad zelf opletten. Maar ga mij niet vertellen dat ik ze geen oplichters mag noemen :P Ik zit toevallig net te praten met een duffe eend die zich heeft laten oplichten bij een fotowinkel terwijl ik 10 keer heb gezegd dat ik cf kaartjes en accu's kan regelen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Sukkel schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:36:
De vraag is: zijn ze normaal gesproken werkelijk voor EUR 3 te koop of was die "van 3 voor 1.89"-aanbieding een eenmalige actie en zijn ze daarna uit het assortiment?
Dat denk ik wel gezien de winkelformule van Action.
Dit haal ik van de site af en had je inprincipe zelf ook kunnen vinden
Action
Action heeft een sterk wisselend assortiment, slechts 35% van de producten bestaat uit vaste artikelen. Het grootste gedeelte bestaat uit in-uit artikelen. Hiermee wil Action de klant blijven verrassen en binden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik denk dat er aantal termen door elkaar worden gehaald.

Als de Mediamarkt te duur is dan is dat geen oplichting maar eerder afzetterij. (daarom zei ik al, je bent er zelf bij als je je pinpas door de gleuf haalt)

Je kan pas van oplichting spreken wanneer je voor een product betaald en het niet geleverd krijgt.

En high-end speakers uit een busje kopen voor een "special-price for you" zou ik dan eerder heling noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Zijn we het toch eens met elkaar ;)

http://www.encyclo.nl/begrip/afzetterij

Die speakers zijn niet gejat het zijn alleen indrukwekkend ogende shit speakers van 100 euro >:)

Maar via batterijen en andere accessoires nog even winst trekken vind ik laag. Heel veel winkels doen dit, bij de kassa dure zooi leggen zodat je iets kan grijpen als je in de rij wacht.

[ Voor 34% gewijzigd door BARACUS op 14-08-2009 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:40:
[...]
Dat denk ik wel gezien de winkelformule van Action.
Dit haal ik van de site af en had je inprincipe zelf ook kunnen vinden
[...]
Pfff.... ook dit wisten "we" al...
Sterker nog, ik ben misschien wel de eerste in dit topic geweest die dat al had opgemerkt:
The_Sukkel schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 13:23:
[...]
Echter: Action heeft niet echt een vast assortiment.
Meer dan 2/3 van het assortiment betreft groot ingekochte partijen (tegen dumpprijzen) en daarvoor geldt: op=op.
Dus de opmerking "en had je in principe zelf ook kunnen vinden" slaat een beetje als een tang op een varken... Maar goed...als alle topic-niet-goed-volgende/lezende-betweters nu aan de beurt zijn geweest, dan blijft mijn opmerking/vraag staan:
The_Sukkel schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:20:
[...]
3 euro versus 15 euro is wel een heel erg groot verschil hoor.
Ik vermoed daarom dat die 3 euro geen reële verkoopprijs is en dat de Action het bij een eenmalige actie houdt...

Kan iemand dit bevestigen/weerleggen?
Als die Duracells écht in het "permanente" assortiment van de Action te koop zijn voor 3 euro dan is dat echt wel heel goedkoop...
En nee, het is niet nodig om voor de zoveelste keer te gaan melden dat ze voor 1.89 te koop waren, of dat Action voor 2/3 een wisselend assortiment heeft... :X

Edit:
Misschien noemde ik F. Jacobse dan wel een betweter, maar z'n macro-foto's van die slurpende insecten van hem zijn wel waanzinnig mooi, dus fotograferen kan hij/je in ieder geval wel! ;)

[ Voor 10% gewijzigd door The_Sukkel op 14-08-2009 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam misschien wel betweterig over. Maar ik was in de volste overtuiging dat ik je er mee zou helpen door dat op te zoeken en te posten.
Maar als je de Action belt dan kunnen zij het je vast vertellen of het een product is dat standaard in het assortiment is gekomen of dat het om een opkoop partij ging.
Maar gezien de prijs denk ik dat het dus een tijdelijk product betreft/betrof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Ik vind de sfeer in dit topic er niet beter op worden.

We proberen elkaar alleen maar te helpen, maar in plaats daarvan worden er mensen (waaronder ik) afgezeken. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
De richtprijs van de Consumentenbond voor 4 Duracell Active Charge DX1500 is 18 euro. Dit is dezelfde prijs als die voor GP ReCyko+ 210AAHCB, maar 3 euro meer dan die voor Sanyo Eneloops. Prijzen van mei 2009.
De richtprijs is, zo uit mijn hoofd, een prijs waarvoor het betreffende artikel zonder veel moeite in winkels te koop gevonden kan worden volgens de CB, dus niet persé de allerlaagste prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
The_Sukkel schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:36:
Mij is vorige week in de Action (Waterschei, BE) bevestigd dat ze opnieuw zouden binnenkomen, aan 3 euro per blister van 2.
Toen ik er was waren er enkel nog blisters AAA's, en daar heb ik er niet zo heel veel van nodig... Dus binnenkort toch noig maar 's 'n ritje naar de Action maken ;)

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

dodge_911 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 21:07:
[...]
Mij is vorige week in de Action (Waterschei, BE) bevestigd dat ze opnieuw zouden binnenkomen, aan 3 euro per blister van 2.
Toen ik er was waren er enkel nog blisters AAA's, en daar heb ik er niet zo heel veel van nodig... Dus binnenkort toch noig maar 's 'n ritje naar de Action maken ;)
Thx! Houd ons vooral op de hoogte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aufl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:31
Ik heb de duracells AA vandaag gekocht bij de Action in Leeuwarden, normale prijs is hier 2,49 per 2 stuks.
Het zijn de versies met witte caps, made in Japan, dus eneloops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Die witte caps heb ik ook, en zijn kleiner, lichter en leveren minder mah dan Eneloops.
Lijkt mij dus heel duidelijk of het Eneloops zijn of niet...

Pagina: 1 ... 19 ... 58 Laatste

Let op:
Vermelden dat je gisteren oplaadbare batterijen of een lader gekocht hebt, wordt voor anderen veel nuttiger als je er ook wat ervaringen bij post.