[Ervaringen] Oplaadbare Batterijen

Pagina: 1 ... 18 ... 58 Laatste
Acties:
  • 582.756 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-07 22:14

Toff

FP ProMod
Hangt af van die lader... Is het een "slimme" lader, die die reageert op verandering in spanning (deltaV), dan is het geen probleem. Is je lader tijdgestuurd (deltat), dan stopt het laden waarschijnlijk eerder dan dat je cellen maximaal zijn opgeladen. Ook geen probleem, maar je haalt dan niet de max uit je accu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Bedankt voor het prettig zaken doen A_K! Heb de doosjes nu in goede staat ontvangen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
F4T4L_3RR0R schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 01:44:
Bedankt voor het prettig zaken doen A_K! Heb de doosjes nu in goede staat ontvangen. :)
Heb je korting gehad, voor dat geslijm? Wat een ergerlijk gedoe. Stuur lekker een e-mail of een DM!

Niks mis met Eneloops, ik heb ze zelf ook, maar volgens de laatste consumentengids zijn GP Recycko's véél beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Toff schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 02:45:
[...]
Niks mis met Eneloops, ik heb ze zelf ook, maar volgens de laatste consumentengids zijn GP Recycko's véél beter...
Maar Recyko's zijn toch iets dikker? Passen niet in alle toepassingen...

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
[...]

Heb je korting gehad, voor dat geslijm? Wat een ergerlijk gedoe. Stuur lekker een e-mail of een DM!

Nee hoor, geen korting.

Ik slijm absoluut niet. Had wat besteld wat tijdens de verzending kapot was gegaan. Heb deze kosteloos vervangen gekregen.

Als je even terug leest in dit topic, weet je dat je niet al teveel waarde moet hechten aan tests van de consumentenbond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
[...]
Ik lees anders op internet overwegend betere oordelen over de eneloops, dan over de recycko's.
En de consumentenbond? neemt iemand die serieus dan?
Ik kan mij in ieder geval vaak niet zo vinden in hun vergelijkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:52

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

dodge_911 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 08:49:
[...]

Maar Recyko's zijn toch iets dikker? Passen niet in alle toepassingen...
* Orion84 is daar eigenlijk ook wel benieuwd naar. Ik heb hier een zaklamp waar mijn oude GP 2100mAh NiMH AA's wel inpassen, maar de nu verkrijgbare 2700 NiMH AA's van GP niet en ook de Recyko AA's net niet. Wat er dus op neer komt dat ik geen nieuwe GP batterijen kan kopen ter vervanging van die 2100's die er nu inzitten. Maar als Eneloops nu wat slanker zouden zijn (en korter, want ook dat is een probleem), dan is dat wel een goede optie om eens te proberen.

Iemand die eens de Eneloop AA's zou kunnen opmeten? GP Recyko's kan ik zo zelf wel even opmeten en mijn oude 2100's natuurlijk ook. Pas wel op met je schuifmaat, dat je de batterijen niet kortsluit ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 06:13
Orion84 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 12:47:
Iemand die eens de Eneloop AA's zou kunnen opmeten?
14,2 x 50,1 mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou Orion84, komt ie dan;

lengte zonder + en - pool: 4,8 cm
lengte met + en - pool: 4,92 cm
dikte: 1,4 cm

Dit geldt dus voor de Sanyo Eneloops size AA HR6 batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
De consumentengids kijkt vooral naar de prijs, of prijs/kwaliteit verhouding, en pas als laatste naar de technisch beste (omdat die vaak ook het duurste zijn). De winnaar bij de consumentgids is vaak degene met de beste prijs/kwaliteits verhouding.

Zelf wil ik gewoon de beste. Het maakt me echt niks uit of een accu nu 2 of 3 euro kost, dat zijn toch peanuts. GP is een bekend merk omdat je ze overal tegenkomt, maar als je de fora een beetje volgt dan blijken ze helemaal niet de beste te zijn. Zelfs die van de Aldi zijn nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
officieel zijn ze op 14,35mm x 50,4mm
Zie de specs: http://battery.sanyo.com/en/spec/twicell/HR-3UTG.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, volgens mij moet ik mijn ogen eens laten opmeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:19

MBV

grun93 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 13:12:
[...]

De consumentengids kijkt vooral naar de prijs, of prijs/kwaliteit verhouding, en pas als laatste naar de technisch beste (omdat die vaak ook het duurste zijn). De winnaar bij de consumentgids is vaak degene met de beste prijs/kwaliteits verhouding.
offtopic:
Zelfs dat lukt ze niet. Als je kijkt naar de consensus op internet, of zelfs ervaringen, dan klopt hun beoordeling voor kwaliteit zelfs op de meetbare vlakken niet. Zo beweerden ze dat een D70 meer ruis had dan een S60 8)7 Dat was voor mij het punt om de consumentengids nergens meer voor te vertrouwen. Toen ze besloten dat hun consumentengids alleen nog maar samenvattingen moest publiceren van hun website heb ik mijn vader aangeraden dat lidmaatschap op te zeggen :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Kijk, dat komt in de buurt van wat ik hier meet bij mijn oude GP 2100mAh AA batterijen. Die heb ik op 14,2 x 50,2 mm.

Een Recyko AA mat 14,3 x 50,6 mm
Een GP 2500mAh AA mat 14,4 x 50,5 mm

En dat was steeds met een stukje van dat standaard doorzichtige plakband over de minpool, de dikte daarvan kan ik niet echt meten met de gebruikte schuifmaat, dus die is tamelijk verwaarloosbaar op bovenstaande waardes denk ik zo.

Ik heb een zaklamp waar 4x AA in een houder gaat (in een "vierkantje) en die houder barst door de grotere lengte gewoon open als ik er iets meer dan die 2100mAh's instop en het past dan qua dikte ook niet meer in de buis van de zaklamp. Misschien toch eens een setje Eneloops proberen, want de self-discharge van de huidige 2100's is niet echt om blij van te worden.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
In een zaklamp haal je meer energie uit 2000mAh low discharge cellen zoals eneloop dan gewone 2700 mAh NiMh cellen volgens mij

Tenzij je de zaklamp met grote regelmaat langdurig gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 13:01

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Consumentenbond testen zijn niet om serieus te nemen helaas.
Met een goedkope digitale multimeter schuifmaat:
code:
1
2
3
4
GP Recyko:                  1,442 x 5,052 cm
Eneloop                     1,410 x 5,034 cm
GP 2700: (zo'n wit-groene): 1,426 x 5,037 cm
Sanyo 2700:                 1,424 x 5,041 cm

Lijkt er op dat mn meter consequent een paar % te veel meet, maar de Eneloop is wel de kleinste van het rijtje.
Lengte is inclusief de dikte van een velletje papier, tegen kortsluiting :)

De Recyko die ik heb is een jaar oud en lekt al :S

[url=http://sk.nkon.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Orion84 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 13:38:
Ik heb een zaklamp waar 4x AA in een houder gaat (in een "vierkantje) en die houder barst door de grotere lengte gewoon open als ik er iets meer dan die 2100mAh's instop en het past dan qua dikte ook niet meer in de buis van de zaklamp. Misschien toch eens een setje Eneloops proberen, want de self-discharge van de huidige 2100's is niet echt om blij van te worden.
Tja, een zaklamp is niet echt iets om nou urenlang achter elkaar te gebruiken, vind ik. Misschien dat een padvinder langdurig door het bos loopt te struinen, zelf gebruik ik een zaklamp voornamelijk om onder de motorkap te kijken, of onder het buro, of om het doosje zekeringen te zoeken als de stroom uitvalt. :) Kortom, ben je niet beter af met alkaline batterijen? Die leveren 1,5 V tegen een accu van 1,2 V, oftewel een hogere lichtopbrengst. Lichtopbrengst lijkt me het belangrijkst bij een zaklamp, daarna pas uithoudingsvermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Alkalines zijn niet zo'n goed idee, die kunnen slecht veel stroom leveren.
Kijk maar eens naar de Kodak alkaline op http://batterylab.net/ (let wel, 2.5A is veel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

De spanning van Alkaline loopt sneller terug, zeker onder hogere load. Het voordeel van NiCD en NiMH is juist dat de spanning constant 1.2V blijft, en niet naar 1.1V zakt.

Over eneloops versus hoge capaciteit: eneloops hebben die capaciteit ook nog bij hoge belastingen, dus in sterke zaklampen zullen eneloops soms langer meegaan dan 2700mAh accu's, ook bij direct leegtrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Toff schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 23:53:
[...]

Nee, langer dan een jaar (nieuw) laten liggen in de la. :(
2.5 jaar oude Eneloop 800 mah AAA, nieuw uit verpakking: 840 mah met een C9000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:03
Zelf ben ik op zoek naar een goede stekker lader (geen gedoe met snoeren), maar een die binnen een paar uur oplaad , en dan bedoel ik rond de 3 uur.

en eventueel bijpassend batterijen Penlight AA, prijs is niet van belang kwaliteit wel.

bij de Media markt verkopen ze wel snelle laders maar de batterijen gaan niet lang mee, betere batterijen betekend gelijk weer 12 uur aan de lader :(.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

absrnd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 14:36:
Zelf ben ik op zoek naar een goede stekker lader (geen gedoe met snoeren), maar een die binnen een paar uur oplaad , en dan bedoel ik rond de 3 uur.

en eventueel bijpassend batterijen Penlight AA, prijs is niet van belang kwaliteit wel.

bij de Media markt verkopen ze wel snelle laders maar de batterijen gaan niet lang mee, betere batterijen betekend gelijk weer 12 uur aan de lader :(.

.
Hoezo, bij de MM verkopen ze toch ook gewoon GP snelladers en batterijen? 2700mAh's of Recyko's, al worden bij die laatste geloof ik geen snelladers verkocht wat ik me herinner van mijn laatste MM bezoekje. Zijn verder geen geweldige laders ofzo, maar wel snel en de batterijen zijn ook best in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
natuurlijk ook snel laders, maar met 2700mAh's wordt de laad tijd gelijk rond de 6 of 8 uur :(
bij MM zijn de meeste met batterijen samen geleverd., en de losse laders gaan te langzaam met 2700mAh's.

ik wil als ik 's avonds thuis kom de lader aan zetten en voor het slapen gaan er uit kunnen trekken, dus max 4 uur laad tijd.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Verkopen ze bij de MM tegenwoordig geen Powerbank Rapid 2 (5 uur volgens GP) meer dan, een paar maanden geleden nog wel namelijk? Of de premium modellen H500, V600D of V800C (al weet ik niet of dat ook allemaal stekkerladers zijn)?

En waarom zou je ze er voor het slapen gaan uit willen trekken? Voor zover ik weet kan het met de huidige laadtechnieken geen kwaad om ze gewoon lekker te laten zitten tot je 's ochtends weer wakker wordt. Dat doe ik zelf in elk geval wel altijd (met een GP Powerbank Rapid) en er is nog geen batterij door gesneuveld.

[ Voor 65% gewijzigd door Orion84 op 23-07-2009 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
De eerste is nog steeds 7 uur voor een 2700 mah, en de laatste 3 hebben een externe adapter.
Een kleine snellader, welliswaar met snoer maar zonder externe adapter, is de MH-C204W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
A_K schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 15:29:
De eerste is nog steeds 7 uur voor een 2700 mah, en de laatste 3 hebben een externe adapter.
Een kleine snellader, welliswaar met snoer maar zonder externe adapter, is de MH-C204W
daar licht ook een beetje mijn (luxe) probleem, ik zou het liefst een stekker lader hebben, ik heb al zo veel zooi die ik mee moet slepen, en ik wil minder kabels in mijn koffer :)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Stekkerladers zijn veel lastiger inpakken: gewone laders zijn niets meer dan een rechthoekig plat ding (2 cd-doosjes) plus een snoer. Zolang daar geen adapter aan vast zit zoals die van mij is dat dus geen enkel probleem: ik neem maar 2 eurostekker-snoeren mee voor alle zooi (laptop, canon- en nikon-lader). Helaas heeft de IPC-1 zo'n belachelijk grote adapter aan de stekker zitten dat dat voordeel weg is :(
Voor op reis is deze handiger: http://www.gppowerbank.co.uk/product_info.php?products_id=53
Maargoed, ik denk dat ik eigenwijs genoeg ben om die IPC-1 mee te zeulen. Als ik het wil kan ik dan mijn batterijen in 2 uur volpompen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
A_K schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 14:23:
2.5 jaar oude Eneloop 800 mah AAA, nieuw uit verpakking: 840 mah met een C9000
Jij geeft nooit op hè...
Ik had het over ongeveer de eerste NiMH's die er te koop waren, merk Friwo, 2000 mAh. Geen vergelijking met hedendaagse capaciteiten en niemand had nog ooit gehoord van "geringe zelfontlading".
grun93 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 13:12:
[...]

Zelf wil ik gewoon de beste. Het maakt me echt niks uit of een accu nu 2 of 3 euro kost, dat zijn toch peanuts. GP is een bekend merk omdat je ze overal tegenkomt, maar als je de fora een beetje volgt dan blijken ze helemaal niet de beste te zijn. Zelfs die van de Aldi zijn nog beter.
Daar heb je het deze keer toch mis. De geteste Eneloops waren volgens de CB 15 euro per 4, score 53 (5e plaats van 8 ), waar de Recycko's 18 euro per 4 kostten, score 61 - en daarmee zowel "beste koop" als beste uit de test (bovenste plaats, meeste punten, geen titel). Als "voordelige keus" kwam Sony Cycle Energy NH-AA-B4F uit de bus, prijs 13,50 per 4, score 58.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-07 20:56

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Toff schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 23:18:
[...]
Daar heb je het deze keer toch mis. De geteste Eneloops waren volgens de CB 15 euro per 4, score 53 (5e plaats van 8 ), waar de Recycko's 18 euro per 4 kostten, score 61 - en daarmee zowel "beste koop" als beste uit de test (bovenste plaats, meeste punten, geen titel). Als "voordelige keus" kwam Sony Cycle Energy NH-AA-B4F uit de bus, prijs 13,50 per 4, score 58.
Heb je misschien iets meer informatie, want die scores zeggen op deze manier helemaal niets.
Waar zijn die punten uit opgebouwd?

Dit zeg ik niet omdat ik jou niet vertrouw, maar omdat ik de tests van de CB niet altijd en per definitie zo heel erg hoog heb zitten. In de scores die ze afgeven worden soms heel erg opvallende en dubieus overkomende factoren meegenomen. Verder lees ik juist op internet vooral veel positieve verhalen over de eneloops en af en toe minder positieve over de GP's...

Daarom zou het heel informatief zijn als je meer info zou hebben van tests waaruit juist het tegendeel zou moeten blijken.

[ Voor 3% gewijzigd door The_Sukkel op 29-07-2009 13:10 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Zoals ik eerder al aangaf, Eneloops bevallen mij ook prima. Met GP Recycko's heb ik geen ervaring.

Ik denk niet dat de CB het erg op prijs zou stellen, wanneer ik de hele test hier online zou zetten. Kwa opbouw van de score meldt men:

Gebruiksduur 50%
Gebruiksduur na 50 keer 25%
Gebruiksduur na 130 keer 15%
Zelfontlading 10%

Wie de hele test wil zien mag een DM sturen, om mijn exemplaar van de consumentengids ter inzage te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Toff schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 00:10:
[...]
Gebruiksduur 50%
Gebruiksduur na 50 keer 25%
Gebruiksduur na 130 keer 15%
Zelfontlading 10%
[...]
Bedankt voor de nadere toelichting.
Als ik het goed begrijp, dan hangt de gebruiksduur af van de capaciteit.
In dat geval heeft de GP een net iets hogere startcapaciteit dan een Eneloop (volgens de fabrieksopgave 2100 mAh versus 2000 mAh).

Stel nu dat de GP na 130 keer gebruiken nog steeds een miniem capaciteitsvoordeel heeft (bijvoorbeeld 1860 mAh versus 1850 mAH), dan zou de CB concluderen dat de gebruiksduur van GP na 1, 50 en 130 keer gebruik hoger is dan die van de Eneloop. Vervolgens zou de CB hier een wegingsfactor van 90%(!) aan toekennen. De zelfontlading wordt vervolgens slechts met 10% meegewogen, terwijl het imho het bij de Eneloop en de Recyko+ daar nu juist primair om gaat.

Heb je misschien de scores van de GP Recyko+ en de Eneloop per categorie (vooral categorie zelfontlading is van belang voor deze batterijen)?
En misschien wat nadere info over de gebruiksduur en hoe ze het verschil in gebruiksduur omrekenen tot een score?

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Sowieso, hoe testen ze de gebruikersduur.

Stel je test ze in een simpele zaklamp met gloeillampje. Een Eneloop heeft een hogere spanning dan een GP Recyko+. Dat betekent dat er meer Ampere wordt gebruikt (en lampje feller brandt), en een Eneloop dus eerder leeg is. Als ze enkel de gebruiksduur meten, werkt het voordeel van een Eneloop juist in het nadeel.

Helaas vertelt de CB bond amper hoe ze testen. Reden genoeg om ze niet heel serieus te nemen.
Enige wat ze noemen is "Capaciteit fotocamera" "Capaciteit LED fietslamp" "Capaciteit lab test" "Capaciteit na X keer ontladen" met een getalletje erna. En niks hoe ze aan dat getal komen, of wat voor apparaat ze precies gebruiken, en hoe.

Als beste komt er een hoge capaciteits batterij uit, niet eens een LSD... En die laatste is de meeste mensen een betere keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ik heb in het verleden wel eens "computertesten" door de CB uitgevoerd zien worden...
Ik wist niet of ik moest lachen of huilen...

Nou vooruit, deze dan maar:
:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Kan dit kloppen, dit zijn toch de low-discharge van Duracell?
Ik las ergens dat deze gewoon Eneloops zijn...

Volgende week 2 stuks voor E1.89 8)7
http://www.action.nl/page...Page.aspx?type=week&nr=10

[ Voor 3% gewijzigd door BARACUS op 31-07-2009 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Heb ook weleens gelezen dat het relabeled Eneloops zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 12:21
Even 4 nieuwe eneloops 2000 van de conrad getest in mn IPC charger. 3 kwamen er niet verder dan ca 1950. 1tje kwam 100 mah verder.

4 endurance AAA batterijen van de conrad zelf (800 mah) kwamen allemaal ruim daarboven, ca 850 mah gemiddeld

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:03
BARACUS schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 15:05:
Kan dit kloppen, dit zijn toch de low-discharge van Duracell?
Ik las ergens dat deze gewoon Eneloops zijn...

Volgende week 2 stuks voor E1.89 8)7
http://www.action.nl/page...Page.aspx?type=week&nr=10
Als dat idd originele activecharges zijn lijken dat erg op low-selfdischarge accu's... en voor dat geld :?

Anyway: Zo ja, dan haal ik er een stapel, dan is het een hele simpele keuze.

of ze hebben verkeerde plaatje geplaatst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
In België loopt die actie al.... ik heb er enkele gehaald, het plaatje op de site is niet verkeerd:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3453/3775890490_23d0c125f0.jpg
De gewone AA waren heel snel uitverkocht.
De normale prijs is 2,99 EUR (in de action) wat ook al heel goedkoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Heb je de restcapaciteit direct uit de verpakking gemeten?

Ik heb hier een Aktion op loopafstand.. Als het goede cellen blijken te zijn ga ik ook flink wat inslaan. Maar in de reguliere verkoop zijn de LSD cellen ook flink in prijs gezakt.

Misschien hebben ze de spullen nu al in de winkel gelegd, even gaan kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Maandag om 08:30 maar even voor de deur staan >:)

Toch wel vreemd, de normale prijs is eerder 7 euro. Hebben ze soms een vracht nep op de kop getikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook benieuwd naar wat ervaringen/metingen.
Eneloop achtige batterijen hebben voor mij geen directe meerwaarde maar voor zo´n belachelijk lage prijs is het wel weer interressant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
joopv schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 10:06: Maar in de reguliere verkoop zijn de LSD cellen ook flink in prijs gezakt.
Wat bedoel je met reguliere verkoop, zijn ze in de winkels goedkoper geworden?

Maar ik ga er ook eens een paar kopen en aan mn CBA II hangen en martelen in mn C9000's :)
Ontlaadcurves volgen tzt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

A_K schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 12:57:
[...]
Wat bedoel je met reguliere verkoop, zijn ze in de winkels goedkoper geworden?

Maar ik ga er ook eens een paar kopen en aan mn CBA II hangen en martelen in mn C9000's :)
Ontlaadcurves volgen tzt.
Ik denk dat hij bedoelt in de reguliere verkoop bij de Action.
Echter: Action heeft niet echt een vast assortiment.
Meer dan 2/3 van het assortiment betreft groot ingekochte partijen (tegen dumpprijzen) en daarvoor geldt: op=op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 12:35:
Ik ben ook benieuwd naar wat ervaringen/metingen.
Eneloop achtige batterijen hebben voor mij geen directe meerwaarde maar voor zo´n belachelijk lage prijs is het wel weer interressant.
Klokken, afstandbedieningen, fietslampje etc.daar zijn ze ineens heel interessant voor.
Je bent gek als je deze aanbieding niet pakt, na 4 keer opladen zijn ze gratis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
A_K schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 12:57:
[...]Wat bedoel je met reguliere verkoop, zijn ze in de winkels goedkoper geworden?
Ik heb een maandje of 2 geleden Varta Ready2Use AA cellen gezien voor 5,80 per 2 in een blister, in een pc retail winkel. Dat vind ik behoorlijk goedkoop, zeker voor een setje van 2.
(het was bij de Eindhovense Paradigit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
BARACUS schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 15:53:
Klokken, afstandbedieningen, fietslampje etc.daar zijn ze ineens heel interessant voor.
Ik heb het wel eens geprobeerd in een klok, maar dan houdt ie er binnen een uur mee op. Hij lust alleen maar alkaline batterijen, daarmee houdt ie het wel een jaar vol. Het is een Karlson radio-controlled klok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
The_Sukkel schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 13:23:
[...]

Ik denk dat hij bedoelt in de reguliere verkoop bij de Action.
Echter: Action heeft niet echt een vast assortiment.
Meer dan 2/3 van het assortiment betreft groot ingekochte partijen (tegen dumpprijzen) en daarvoor geldt: op=op.
Idd, bij Action kan je goeie koopjes doen... maar het aanbod verandert constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Ook net een paar duracells gehaald bij action. Ze lijken inderdaad wel op relabeled eneloops (gaatjes bij de + pool). Naja ben er nu 4 aan het refresh&analysen in een Maha C9000

als die klaar zijn, ga ik 4 anderen in break-in mode doen. Gewoon uit nieuwsgierigheid wat de verschillende modussen 'opleveren'

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/1z2ovpy.jpg

bedenk me net pas dat ik er ook 2 in R&A kon doen en 2 in break-in. Of 1 om 1 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:55

Wildfire

Joy to the world!

Wel apart dat de verpakking zelf nergens de capaciteit vermeld -- iig niet op de voorkant. Alsof ze het een beetje uit direct zicht wegmoffelen ivm de hogere capaciteit van normale NiMH's.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:01
Inderdaad wel apart, op de website staat wel vermeld dat het 2000mah is. Heb zelf de familie ook op pad gestuurd. Kunnen de versleten batterijen weer het luik in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Mah capaciteit staat wel op de verpakking :)

Ik heb vanmorgen ook maar even 28 pakjes gehaald >:)
Met een batterijmeter op 1.5v zat er nog redelijk veel energie in dus het zijn volgens mij echte low-discharge. Ik blijf de prijs erg apart vinden :P

Op de verpakking staat ook made in Japan, dat is schijnbaar (las ik) een teken dat het Eneloops zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:43
En die zijn gewoon in elk willekeurige lader op te laden? Heb er zelf 1 van GP, anders ga ik ze ook ff halen als ik een keer tijd heb. 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door Deef_K op 03-08-2009 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:54
grun93 schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 19:02:
[...]

Ik heb het wel eens geprobeerd in een klok, maar dan houdt ie er binnen een uur mee op. Hij lust alleen maar alkaline batterijen, daarmee houdt ie het wel een jaar vol. Het is een Karlson radio-controlled klok.
Je vertelt er niet bij welke soort oplaadbare batterijen je bedoelt met "het". ;-). Grote kans dat eneloops (of -achtigen) het beter doen omdat ze 'beter' stroom kunnen leveren dan ouderwetse nimh accu's.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik ga vanmiddag eens bij Action in Venlo kijken of ze daar ook deze Duracell ActiveCharge verkopen.
Zo ja dan zal ik ze testen en de resultaten hier posten.

Edit: In Venlo en Blerick volledig uitverkocht, morgen komen nieuwe binnen.

[ Voor 20% gewijzigd door Henk007 op 03-08-2009 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

@neefdave, ja je GP kan deze ook opladen

alle action's verkopen ze (staat op de site)
en de AA zijn 2000 mAh, de AAA 800 mAh.

[ Voor 21% gewijzigd door randje op 03-08-2009 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
Neefdave schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 11:11:
En die zijn gewoon in elk willekeurige lader op te laden? Heb er zelf 1 van GP, anders ga ik ze ook ff halen als ik een keer tijd heb. 8)7
Ja, enkel als je lader geen druppelfunctie heeft (oude laders voor nickel cadmium oorspronkelijk), dan moet je de laadtijd in de gaten houden om overladen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Vanmiddag even naar de kapper geweest en daarna gelijk door naar de Action.

Wezen zoeken, maar nergens batterijen te vinden. Toen maar even wezen vragen: blijken ze bij de kassa te hangen.

Aangeschoven in de enorm lange rij tokkies voor de kassa en toen ik bijna aan de beurt was, was er een man voor me zonder spullen op de band... "Doe mij maar 4 pakjes AAA en 6 pakjes AA Duracell ActiveCharge."

Toen werden de pakjes bij alle 4 de kassa's bijeen verzameld en toen was ik aan de beurt:

Alles op. :(

Toen kwam de bedrijfsleider en die dacht dat er in het magazijn nog wat lag. Na een paar minuten gewacht te hebben kwam hij aangelopen met een doosje. De caissière opent het doosje en vraagt hoeveel ik er wil hebben: doe maar 10 pakjes. In het doosje zitten 10 pakjes, dus ik weer tevreden. :)

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/zk4i15.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
met CBA II ontladen:
Afbeeldingslocatie: http://nkon.nl/overig/duracell.png

1.76 Ah, redelijke spanning. Minder goed dan een Eneloop maar zeker niet slecht. Maar voor deze batterij was het nog maar de eerste keer dat ie werd ontladen, dus niet 100% eerlijk. Morgen een eerlijke test tussen een Duracell en Eneloop.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
En nu ook de prijs vergelijken.... we have a winner !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Zolang de voorraad strekt en er een Action in de buurt is ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Omdat ik geen geavanceerde lader heb, moet ik het met deze vergelijkingen doen:

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/20qm97p.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/inzhv6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/281hk60.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/1zc7es.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
F4T4L_3RR0R schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 17:46:
Aangeschoven in de enorm lange rij tokkies voor de kassa
Nou, bedankt hoor. * joopv bezoekt regelmatig de Aktion.

Ondertussen liggen hier 2 * AA en 2 * AAA met een ontlaad test in de MH9000. Zal later hier melden wat er nog in zat uit de verpakking.

Kon nog net de laatste van de voorraad oppikken, maar ik heb van de kassieres begrepen dat ze dagelijks nieuwe leveringen krijgen.

Ik vraag me wel af of hier iemand een blunder met de prijsberekening gemaakt heeft, of dat de marges inderdaad zo hoog liggen dat men geen verlies maakt op dit product. Een snelle scan geeft een reguliere verkoopprijs van 7,50 euro voor een blister van 2 Duracell Activecharge AA's. Misschien kan A_K hier wat over zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Zit nu toch wel opeens serieus een Maha Powerex C9000 lader te overwegen...

Is dit beter voor de batterijen? Hebben ze een langer leven tegenover laden in een simpele Sanyo of GP lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Als ik Eneloops voor die prijs ga verkopen ben ik heel snel failliet...
En ik koop ze goedkoop in... Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit uit kan, enkel naar deze batterijen gekeken. Misschien sponsort Duracell sponsert flink mee voor naamsbekendheid.

En een functie van een aanbieding is dat mensen naar de winkel komen, en als ze er toch zijn kopen ze gelijk wat anders. Of later komen ze nog eens terug. Zo kan je dus iets aanbieden onder de inkoopprijs en toch winst maken. (Mediamarkt snapt dit principe ook heel goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Laatst online: 23-07 23:39
Toff schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 15:45:
Duracell is zwaar overrated. Ik kots op die troep. Onlangs m'n Maglite weg kunnen gooien omdat de Duracells 2 maanden over datum waren. Ze waren gaan lekken en zo opgezwollen dat ze niet meer uit de huls te krijgen waren. Idem voor een paar ongebruikte in m'n bureaulade. Zit nu een smerige chemische bobbel/vlek in het hout.
Dan moet je even een brief sturen naar de Duracell, dat heb ik 2 jaar geleden ook gedaan toen mijn maglite vanbinnen geheel aangetast was door een Duracell batterij. Ik heb toen netjes een vergoeding gekregen voor de kapotte maglite. Ik hoefde niet eens de bon op te sturen, enkel het aankoopbedrag was voldoende.

En nee, ik werk niet bij Duracell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

A_K schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 18:43:
Als ik Eneloops voor die prijs ga verkopen ben ik heel snel failliet...
En ik koop ze goedkoop in... Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit uit kan, enkel naar deze batterijen gekeken. Misschien sponsort Duracell sponsert flink mee voor naamsbekendheid.

En een functie van een aanbieding is dat mensen naar de winkel komen, en als ze er toch zijn kopen ze gelijk wat anders. Of later komen ze nog eens terug. Zo kan je dus iets aanbieden onder de inkoopprijs en toch winst maken. (Mediamarkt snapt dit principe ook heel goed)
Zo groot als Action kan inkopen kan jij natuurlijk niet.
Ik kan me niet voorstellen dat Action dit spul met verlies doorverkoopt.
Daarvoor is hun businessmodel net wat te afwijkend van dat van MM.

Ik denk eerder aan een eenmalige overproductie/failissementspartij oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Ik was even aan het opruimen, kwam echt veel zooi tegen die ik niet meer gebruik:

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/14t7lds.jpg

3 Etuis met 4 GP batterijen van 2300 mAh.
16 Topcraft batterijen (van Aldi) van 2100 mAh.
GP Powerbank Rapid 2 lader.
Topcraft lader (van Aldi).
Varta lader.

:X

Iemand enig idee of dit nog iets waard is? Lijkt me leuk om er (gedeeltelijk) een Powerex lader voor te bekostigen.

[ Voor 16% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 03-08-2009 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Juist met zo'n lader kan je kijken of het nog een beetje werkt en refreshen :)
2de hands zal je er weinig voor krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
The_Sukkel schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 18:59:
[...]

Zo groot als Action kan inkopen kan jij natuurlijk niet.
Dan nog is dat geen reden om geen goed gefundeerde schatting te kunnen maken.
Als je 10x of 50x zoveel koopt is het niet opeens 30% goedkoper. De marge's zijn niet zo groot dat dat er af kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
A_K schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 19:26:
[...]

Dan nog is dat geen reden om geen goed gefundeerde schatting te kunnen maken.
Als je 10x of 50x zoveel koopt is het niet opeens 30% goedkoper. De marge's zijn niet zo groot dat dat er af kan.
Een bedrijf gaat failliet en de schuldeisers willen geld zien. Als jij een paar ton kunt neerleggen om een vracht batterijen op te kopen doet de bank niet zo moeilijk hoor :P Dan gaan sommige zaken voor een prikkie weg.

De Action zal geen verlies maken om te stunten, de marge op alle producten is daar te laag voor.
Dit is meer een kwestie van goed personeel op de inkoopafdeling, contacten en (tegenwoordig) naamsbekendheid in "het wereldje". Deze winkelketen begint echt een grote speler te worden :)

Het lijkt me sterk dat dit via Duracell is gegaan, die gooien de batterijen nog liever in de zee dan hun a-merk status te verpesten met mega stuntprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Laatst online: 20:40

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

F4T4L_3RR0R schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 17:46:
Vanmiddag even naar de kapper geweest en daarna gelijk door naar de Action.

Wezen zoeken, maar nergens batterijen te vinden. Toen maar even wezen vragen: blijken ze bij de kassa te hangen.

Aangeschoven in de enorm lange rij tokkies voor de kassa en toen ik bijna aan de beurt was, was er een man voor me zonder spullen op de band... "Doe mij maar 4 pakjes AAA en 6 pakjes AA Duracell ActiveCharge."

Toen werden de pakjes bij alle 4 de kassa's bijeen verzameld en toen was ik aan de beurt:

Alles op. :(

Toen kwam de bedrijfsleider en die dacht dat er in het magazijn nog wat lag. Na een paar minuten gewacht te hebben kwam hij aangelopen met een doosje. De caissière opent het doosje en vraagt hoeveel ik er wil hebben: doe maar 10 pakjes. In het doosje zitten 10 pakjes, dus ik weer tevreden. :)

[afbeelding]
Over tokkies gesproken... stelletje graaiers zijn jullie zeg! 10 en 28 (!) pakjes... schandalig. Ik had precies hetzelfde in Zoetermeer: alles voor m'n neus op. Ook de hele winkel doorgelopen om te kijken waar die dingen liggen, blijken ze inderdaad bij de kassa te hangen. De man voor mij vroeg om AA's, maar die waren er niet meer. Wel AAA's. Hij wil 4 pakjes. En dus was nog 1 setje AAA's voor mij. Alles wat ik wilde was 2 setjes AA, en 1 setje AAA.

Jammer dat er geen maximum per klant op zit, dat zorgt ervoor dat ik de volgende niet er naast grijp.
Maargoed, de caissiere zei inderdaad dat morgen weer een nieuwe levering komt; een kijken of er aan het einde van de dag nog wat AA's over zijn. Of dat ze weer en masse door in totaal drie personen zijn opgekocht... :(

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Reserveer de batterijen en betaal alvast :z
Dan kun je ze morgen middag gewoon ophalen ;)

Heel goed dat er geen maximum per klant op zit, daar heb ik wel zo'n hekel aan. We leven niet in de Sovjet Unie... ;) Ik ben heel netjes om 06:30 uit mijn nest gekropen om als eerste bij de winkel te kunnen zijn. Dat jij pas 's middags komt aankakken is niet mijn probleem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Vanaf zaterdag bij de Aldi:

Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_32/BILD03.JPG
* geschikt voor alle gebruikelijke batterijtypes
* beveiligd tegen overladen
* gelijktijdig laden van 4-5 batterijen
* groot LCD-display en LED status-aanduiding
* exclusief batterijen
€14,99

Intelligente lader of niet? En zou het iets soeps zijn?

* Wildfire heeft een C9000 dus heeft niets anders nodig :P

[ Voor 4% gewijzigd door Wildfire op 03-08-2009 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

BARACUS schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 20:51:
Reserveer de batterijen en betaal alvast :z
Dan kun je ze morgen middag gewoon ophalen ;)

Heel goed dat er geen maximum per klant op zit, daar heb ik wel zo'n hekel aan. We leven niet in de Sovjet Unie... ;) Ik ben heel netjes om 06:30 uit mijn nest gekropen om als eerste bij de winkel te kunnen zijn. Dat jij pas 's middags komt aankakken is niet mijn probleem :P
Reserveren en betalen: heb ik gevraagd; doen ze niet.
Zelf ben ik heel netjes om 06:00 uit mijn nest gekropen om om 07:00 op m'n werk te zijn, zodat ik om 15:30 uur naar de Action kan gaan. Maar dat staat los van het graaien of niet. Wil je mij vertellen dat je serieus alles gaat gebruiken? Of ga je het (nog erger: met winst) doorverpatsen op marktplaats ofzo?Ik ben bang dat je ze echt zelf gaat gebruiken, gezien je posthistorie in dit topic

Jammer dat de echte goede aanbiedingen op deze manier verpest worden door slechts een aantal personen, met als zeer waarschijnlijk gevolg dat in de toekomst die aanbiedingen niet meer zo scherp zullen zijn als voorheen...

Nougoed, nu weer on-topic: ik zal mijn zelfgekochte setje van 2 AAA's eens aan een test-cycle in mijn IPC-1 hangen, en kijken wat ik voor een output krijg. Ik ontlaad met 200mAh, en laad dus op 100mAh. Morgen weten jullie meer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Ik dacht nog aan een braderie kraampje :P
Ze zitten grotendeels al in klokjes, lampjes en afstandsbedieningen :)

Waarom zouden toekomstige aanbiedingen minder scherp worden als ze snel worden uitverkocht? We weten allemaal dat je iets moet regelen bij goede aanbiedingen, bel je moeder op ofzo :P Ik heb trouwens heel netjes de aanbieding hier neergezet zodat iedereen kon profiteren dus O-)

Ik ben nu 4 AA's aan het testen op capaciteit, later meer nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
BARACUS schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 21:38:
Ik heb trouwens heel netjes de aanbieding hier neergezet zodat iedereen kon profiteren dus O-)
Ik was net ietsje eerder dan jou (met de Belgische aanbieding) :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

De eerste resultaten uit een R&A van de duracell:

1879/1853/1869/1876 geladen met 800mA en ontladen met 500mA
straks een break-in uitvoeren op een ander nieuw setje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Hier in ieder geval alles voor eigen gebruik. Heb aan 20 batterijen eigenlijk nog niet genoeg...

iNSaNe-oNe: Mits het goed weer is, wil ik morgen voor jou bij de Action 2 pakjes AA's halen. Is wel 8 km fietsen totaal. Moet dan ook niet plotseling een opdracht krijgen van een klant. Dus eventueel zelf halen is wel aan te bevelen, dan kan ik die 2 pakjes zelf ook nog gebruiken als je er al heb weten te bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Wildfire schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 21:19:
Vanaf zaterdag bij de Aldi:
[...]
Intelligente lader of niet? En zou het iets soeps zijn?
Ja, leuke lader, ik had er vorig jaar eentje gekocht. Vaste laadstroom van 800mA voor AA accu's. Idd intelligent volgens de delta methode, en je kunt er ook 9V blokken mee opladen.

't Is ook geen geld natuurlijk, maar ik heb m'n C9000 lader toch liever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Kijk, hier smelt ik dan weer helemaal van: tof aanbod van je, F4T4L_3RR0R! _/-\o_

Toch sla ik je aanbod af, hoewel ik hem zeer waardeer. You made my day, je postje heeft me in ieder geval doen glimlachen. O+

Ik probeer het morgenmiddag gewoon nogmaals bij de lokale Action, in de hoop dat er nog wel een paar voorradig zijn. Ik heb geen idee hoelaat ze de schappen daarvoor bijvullen, ik zie het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Om de test van A_K nog even aan te vullen:

Duracell ActiveCharge direct-uit-de-blister (Action 3-8-09) ontlaadtest. AAA met 100mA, AA met 200mA.

AAA: 583 597 mAh (73 en 75% van nominale capaciteit)
AA: 1446 1407 mAh (72 en 70% van nominale capaciteit)

Dit zegt niet zo heel veel want je weet niet hoe lang ze op voorraad gelegen hebben, maar het geeft in ieder geval aan dat er niks mis is met deze cellen van de Action aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Ik heb nog een vraag over de Powerx C9000 voordat ik deze ga bestellen. In de gebruiksaanwijzing die ik heb gedownload word ik niet veel wijzer.

Moet ik eerst de stekker in het stopcontact steken en dan de batterijen in de lader, of andersom?

Moet ik voor elke batterij die in in de lader leg een programma kiezen, of kan ik in één handeling hetzelfde programma voor alle ingelegde batterij kiezen?

Edit:

Blijft de achtergrondverlichting in het display branden, of gaat deze vanzelf uit na x aantal seconde? (wat mij onhandig lijkt, omdat je dan steeds het display moet activeren om te kijken of het programma al klaar is)

[ Voor 22% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 04-08-2009 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
F4T4L_3RR0R schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 13:07:
Ik heb nog een vraag over de Powerx C9000 voordat ik deze ga bestellen. In de gebruiksaanwijzing die ik heb gedownload word ik niet veel wijzer.

Moet ik eerst de stekker in het stopcontact steken en dan de batterijen in de lader, of andersom? eerst de stekker in het stopcontact

Moet ik voor elke batterij die in in de lader leg een programma kiezen, of kan ik in één handeling hetzelfde programma voor alle ingelegde batterij kiezen?je moet voor elke batterij afzonderlijk het programma instellen

Edit:

Blijft de achtergrondverlichting in het display branden, of gaat deze vanzelf uit na x aantal seconde? (wat mij onhandig lijkt, omdat je dan steeds het display moet activeren om te kijken of het programma al klaar is)hij blijft branden helaas (ik vind het zelf een nadeel omdat ik hem op mijn slaapkamer heb, en het licht genoeg is om een kamer volledig op te lichten, ik zit er aan te denken om hem te modden)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

F4T4L_3RR0R schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 13:07:
Okido, here we go!
Moet ik eerst de stekker in het stopcontact steken en dan de batterijen in de lader, of andersom?
Eerst stekker, dan batterijen. Alhoewel andersom ook wel kan hoor (zelf een enkele keer gedaan).
Moet ik voor elke batterij die in in de lader leg een programma kiezen, of kan ik in één handeling hetzelfde programma voor alle ingelegde batterij kiezen?
Stuk voor stuk.
Blijft de achtergrondverlichting in het display branden, of gaat deze vanzelf uit na x aantal seconde? (wat mij onhandig lijkt, omdat je dan steeds het display moet activeren om te kijken of het programma al klaar is)
Achtergrondverlichting blijft altijd aan. Als het ding dus op je slaapkamer staat is dat niet zo handig want het ding verlicht je hele kamer :P

--- Edit: grrrrr @ Magic :(

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:03
Vandaag ook even 10 setjes gehaald. Zusje en ouder zijn op vakantie, dus ik moest ook even voor hun meenemen.

Aangezien alle camera's al 4 batterijen gebruiken, ik standaard 2 setjes heb, en mn 2e cam ook 2 cellen lust, gaat dat hard. En dan nog even niet zaklamp/radio/en de rest wat allemaal AA gebruikt meegerekend wordt..

Ik had een aantal GPs, varieerend van 2100 tot 2700mAh, en een zooi Nikon cellen (2000mAh). Onlangs een set Eneloops gehaald, en dat was toch een hele verbetering. Deze prijzen zijn een prima reden om per direct de oude NiMHs te vervangen door LSD cellen.

Feit is wel dat dit wel een leuke boost in de bekendheid van de Activecharges is. Voorheen in dit topic (en vergelijkbare) zag je als het over LSD cellen ging de Eneloops genoemd. Ook de Recykos van GP kwam je regelmatig tegen (al werden die vaak na de eneloops genoemd). Nu zie je ineens ook meteen de Duracell cellen langskomen, die eerder slechts terloops tot niet genoemd werden.

In ieder geval, hier (Nunspeet) hingen nog zeker 30 setjes bij de verschillende kassa's, wat ze buiten zicht nog hebben weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Ik heb hem ook op mn slaapkamer en leg, als ie aanstaat en ik ik wil gaan slapen, een t-shirt of handdoek over het display. Geeft echt veel licht ja.

Er is ook een NL handleiding, weet niet of dat helpt? Met dank aan de Eleshop mensen.

@Magic, als je hem mod: foto's maken he. Ook van het proces :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Was ik vanmorgen bij de Action in Blerick, vraag ik of de Duracells binnengekomen waren. Zegt die miep kurkdroog: Die staan nog ingeseald in het magazijn, die pakken we vanmiddag pas uit 8)7
Ik kon me nog net inhouden uit verbazing over zoveel handelsgeest, ben maar doorgereden naar Venlo en daar meteen 2 dozen à 10 pakjes gehaald. Voor dat geld kan ik wellicht ook nog vrienden /familie blij maken.
Er zitten nu 4 stuks in m'n IPC-1 een paar rondjes proef te draaien. Resultaten post ik morgen.
Na laden-ontladen : 1953, 1967, 1991, 2000 (!) mAh (IPC-1 , charge 500 mA, discharge 250 mA)

/me heeft geen spijt van deze aankoop

[ Voor 12% gewijzigd door Henk007 op 04-08-2009 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Eneloop vs Duracell @ 2.5A
Afbeeldingslocatie: http://nkon.nl/overig/eneloop-duracell.PNG

Eneloop iets beter. Duracell goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Supernerds >:)

Ik heb 4 AA en die kwamen op 1920/1940 uit, 1e lading.

De AAA komen veel hoger uit dan 800, een vracht rond de 820, 830 en sommige 850.

Met dat ding van de Conrad.

[ Voor 8% gewijzigd door BARACUS op 04-08-2009 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
De conrad meter geeft zo'n 10% meer aan dan een C9000, als je hier leest zie je dat met de eerste lader consequent hogere scores worden gehaald. En heb ze zelf beide, simpel testje bevestigde het.

De Duracell's zijn 0,4 gram lichter dan Eneloops overigens... Dus zijn niet identiek.

Ben nu aan het kijken hoeveel ze terug lopen in capaciteit na 70 keer gebruik. Maar dat duurt nog ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-07 22:29
Laadrapportje van de Action Duracell AA batterijen:

Uit de verpakking ontladen met 500mA, capaciteit rond de 1400mAh
Refresh cyclus, laden 1A, ontladen 1A: capaciteit rond de 1900 mAh

gemeten met een Maha C9000.

Even eenvoudige ontlaadtest, de EX580 is na een 1/1 flits ongeveer net zo znel weer opgeladen als bij Eneloops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

En helaas, ook vandaag om 16:30 uur geen Duracell batterijtjes van de aanbieding meer op voorraad bij de Action. Zaterdagochtend maar 'es vroeg proberen, al betwijfel ik of ze dan nog iets aanvullen... maar ik blijf er niet dagelijks langs gaan. Ik heb wel wat beters te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-07 19:51
iNSaNe-oNe schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 22:53:
En helaas, ook vandaag om 16:30 uur geen Duracell batterijtjes van de aanbieding meer op voorraad bij de Action. Zaterdagochtend maar 'es vroeg proberen, al betwijfel ik of ze dan nog iets aanvullen... maar ik blijf er niet dagelijks langs gaan. Ik heb wel wat beters te doen.
Ik heb ze in België gehaald, wel iets verder rijden, maar in het algemeen zijn Belgen niet zo aanbieding happig, dus ze hadden er nog voldoende. bij de kassa aangekomen was ik vergeten waarvoor ik kwam, zo knap was die meid aan de kassa :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

4 Duracel Active Charge AA (2000mAh) batterijtjes is eigenlijk alles wat ik gebruik :P

de voornaamste reden waarom ik deze heb is dat de batterijen van duracel allemaal nog de "standaard" AA grote hebben, ze zijn niet dikker of langer. eerder deed ik altijd oplaadbare batterijen (2200mAh) in mijn xbox 360 controller.. deze kreeg ik er met behoorlijke moeite pas uit.. later kocht ik deze en deze gingen er goed in/uit en waren net zo groot als andere batterijen :). (heb ondertussen maar een battery pack gekocht voor de xbox xD makkelijker en kan tenminste laden terwijl ik speel)

edit: en ze blijven teminste op 1.4 volt :@ IPV 1.2... AA's horen verdomme 1.5V te zijn en bijna alle oplaadbare zijn 1.2 of 1.3... wat voor sommige apparaten (wereldontvanger van ons bijvoorbeeld) gewoon bagger is..

[ Voor 15% gewijzigd door D4NG3R op 05-08-2009 03:19 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

wat ik trouwens wel grappig vind, pas geleden kochten wij een handset voor thuis (telefoon) hierin zaten 3 telefoons maar we waren er maar 2 nodig, dus ik natuurlijk de batterijen uit de 3e halen. 3 AAA'tjes alledrie op 800mAh, wat vrij goed is voor AAA :)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Duracell break-in test:

1937 / 1942 / 1951 / 1933

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
D4NG3R NL schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 03:16:edit: en ze blijven teminste op 1.4 volt :@ IPV 1.2... AA's horen verdomme 1.5V te zijn en bijna alle oplaadbare zijn 1.2 of 1.3... wat voor sommige apparaten (wereldontvanger van ons bijvoorbeeld) gewoon bagger is..
Als je apparaten hebt die bij 1,2V batterijspanning al de pijp aan maarten geven dan betekend dat dat die apparaten ook niet het maximum aan capaciteit uit een gewone alkaline halen.

Een alkaline wordt pas als leeg beschouwd als de spanning beneden de 1V komt. En dat "ik ben leeg" punt ligt bij NiMH's op dezelfde spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

D4NG3R NL schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 03:16:
4 Duracel Active Charge AA (2000mAh) batterijtjes is eigenlijk alles wat ik gebruik :P
[...]
edit: en ze blijven teminste op 1.4 volt :@ IPV 1.2... AA's horen verdomme 1.5V te zijn en bijna alle oplaadbare zijn 1.2 of 1.3... wat voor sommige apparaten (wereldontvanger van ons bijvoorbeeld) gewoon bagger is..
Heb je het plaatje van A_K wel gezien?
A_K in "[Ervaringen] Oplaadbare Batterijen"
Afbeeldingslocatie: http://nkon.nl/overig/eneloop-duracell.PNG
If so, dan had je kunnen weten dat jouw claim "en ze blijven teminste op 1.4 volt" niet wordt ondersteund door een daadwerkelijke meting...

[ Voor 5% gewijzigd door The_Sukkel op 05-08-2009 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Heb je ook toevallig gezien met welke ontlaadstroom deze curve tot stand kwam? 2500mA vind ik vrij hoog. Ik heb weinig real life apparaten die mijn batterijen in minder dan een uur leegtrekken ;)
Bij lagere stroomsterktes blijft de spanning zeker een stuk hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Henk007 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 23:13:
Bij lagere stroomsterktes blijft de spanning zeker een stuk hoger.
Dat stuk is zo'n 0.1V. Oftewel boven de 1.4V is onzin, behalve voor de eerste 40 mah.klik
Maar als een Alkaline op 1.25V zit is ie al voor 95% leeg schat ik.

Pagina: 1 ... 18 ... 58 Laatste

Let op:
Vermelden dat je gisteren oplaadbare batterijen of een lader gekocht hebt, wordt voor anderen veel nuttiger als je er ook wat ervaringen bij post.