[Ervaringen] Oplaadbare Batterijen

Pagina: 1 ... 17 ... 58 Laatste
Acties:
  • 583.932 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:58

4POX

Everybody is wired

Ik heb de IPC 1L lader.

Ik druk vier batterijen in de lader en het kan zomaar gebeuren dat de batterijen dan een maand in de lader blijven liggen (Tja, die Eneloops zijn echt handig ;) ) Kan dat kwaad als de batterijen zo lang in de lader blijven zitten ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:17

Wildfire

Joy to the world!

4POX schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 07:20:
Ik heb de IPC 1L lader.

Ik druk vier batterijen in de lader en het kan zomaar gebeuren dat de batterijen dan een maand in de lader blijven liggen (Tja, die Eneloops zijn echt handig ;) ) Kan dat kwaad als de batterijen zo lang in de lader blijven zitten ?
Kan het kwaad? Tsja, eenmaal vol gaat de lader over op een onderhoudslading. Om dat een hele maand vol te houden lijkt me teveel, maar laten we even kijken wat de echte batterij-experts hier zeggen :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Misschien (hopelijk) in de lader die niet in het stopcontact zit.

Beide gevallen zijn in ieder geval nutteloos. Volgens mij trek je de batterijen wel iets leeg als je ze in de lader laat zitten omdat je toch + en - hebt verbonden. Maar dit trek ik echt uit mijn reet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
BARACUS schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 09:51:
Mij is altijd verteld dat je dan de cellen uit de lader moet halen...
Weet eigenlijk niet waar het vandaan komt en het hoe en waarom, maarnik doe het meestal wel :?

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

BARACUS schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 09:51:

Beide gevallen zijn in ieder geval nutteloos. Volgens mij trek je de batterijen wel iets leeg als je ze in de lader laat zitten omdat je toch + en - hebt verbonden. Maar dit trek ik echt uit mijn reet ;)
Lijkt me erg slecht, want dan heb je de batterij effectief dus kortgesloten. Ik denk dat alle laders de laadcontacten ontkoppeld hebben staan, of iig met een zeer hoge weerstand, zolang de lader niet in het stopcontact zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 13:01

A_K

Bedrijfsaccount NKON
4POX schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 07:20:
Kan dat kwaad als de batterijen zo lang in de lader blijven zitten ?
Nee, alleen voor je elektriciteitsrekening (en dan nog maar met een euro per jaar schat ik).
Daarnaast is falende elektrische apparatuur een van de grootste veroorzakers van brand. Klein risico, potentiele grote gevolgen.

[url=http://sk.nkon.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey beste mensen!!!

ik heb onlangs een kodak easyshare z8612IS gekocht. leuk cameratje met 12x optische etc etc.

gezien het feit dat ik een noob ben tov camera's en hun baterijen heb ik de volgende vraag(jes):

ik heb een set baterijen gekocht, met lader, van varta.

spec's:

4x2700mah,1.2v zijn geschikt voor snelladen, 15uur op 270 mA.

lader: sec out: aa - 2x (2.8v 350mah 1.96VA

is dit beetje wat? had ze nl zaterdag mee naar tractorpulling in eext, en had er in 7 uur (foto's + film)
alle 4 versleten plus nog 4 2100 mah die ik mee had.

misschien dat ik ze niet goed geladen heb kan natuurlijk ook...

mvg chrizzie

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2009 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Hoeveel tijd zat er tussen het laden en het gebruiken?
En hoe lang heb je ze geladen?
Bij hoge temperaturen is de zelfontlading nog groter dan normaal (en de capaciteit lager)... Is het toestel / batterijen abnormaal warm geweest zaterdag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Of die camera trekt gewoon veel stroom. Niet alle camera's houden het lang vol met een setje batterijen wanneer je continu het display aan hebt, veel in- en uitzoomt, etc. Batterijen kun je alleen onderling vergelijken bij het hetzelfde apparaat en gelijksoortig gebruik. Niet in absolute zin van "de Varta's gingen maar 1 uur mee, is dat slecht?".

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 09:50:
is dit beetje wat? had ze nl zaterdag mee naar tractorpulling in eext, en had er in 7 uur (foto's + film)
Hoeveel foto's en hoeveel film, en heb je al die tijd je scherm aangehad.

Ik meen dat mijn Canon (een compact camera) 700 ma continu deed wanneer het scherm aanstaat. En met foto's maken nog meer. Dat is dus max 3 uur per twee 2100 mah batterijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tussen het laden en gebruiken zat maximaal 24 uur (en bij 4 stuks zelfs 2 uur). heb ze er zowieso 12 - 15 uur ingehad, en toen gingen de lampjes van de lader uit (dus vol). heb totaal aan 3.6gig foto's en filmpjes gemaakt ong 120 foto's en iets van 70 films..

maakte wel vaak gebruik van de zoom-functies (12x optisch), om de motoren en turbo's etc van dichtbij op de plaat vast te leggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Denk dat het gewoon prima werkte, aangenomen dat je het schermpje veel gebruikt heb (want voor elke +-5 seconde dat die aanstaat, had je ook een foto kunnen maken schat ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Welke winkel in Utrecht/IJsselstein/Nieuwegein/Vianen verkoopt Eneloops? Ik heb ze op zeer korte termijn nodig, dus wil niet online bestellen i.v.m. langere levertijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Heb ze nog nooit in een winkel gezien... Varta's 2100mah zijn ook niet verkeerd en beter te krijgen in winkels, wel stuk duurder.
hier kopen + met Ideal betalen was vandaag nog verstuurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 00:05

MBV

Bij de mediamarkt hadden ze Varta Ready2Use, en ook een ander merk low-discharge batterijen. Het nadeel schijnt te zijn dat de Varta's niet altijd passen doordat ze een fractie dikker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ik had "voor de lol" bij Dealextreme 4 eneloops besteld in mei, maar de leverdatum is al aan aantal keer verschoven. Duurt me allemaal te lang en heb de order dus maar gecancelled.

In plaats daarvan heb ik zojuist bij Conrad 3x4 Eneloops gekocht. Ze waren sowieso in de aanbieding (9.99 per 4 stuks i.p.v. 14.99). Daarnaast had ik een actiemail voor 5 euro korting en vervielen de verzendkosten van 6.95 wanneer de order minimaal 20 euro bedraagt en je betaalt met iDeal. Dus in totaal EUR 24.97 voor 12 Eneloops...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Heb ze intussen bij www.batterijenhuis.nl besteld, wel een klein beetje duurder. (zag de link van A_K pas later)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ik ben blij dat ik geen AAA's heb besteld bij Conrad, want die zijn daar 14.99 per 4 stuks...
Heb zojuist namelijk bij Nkon/A_K 2x4 AAA Eneloops besteld voor 19.20 inclusief verzendkosten ;)

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 09:50:
4x2700mah,1.2v zijn geschikt voor snelladen, 15uur op 270 mA.
lader: sec out: aa - 2x (2.8v 350mah 1.96VA
Varta is op zich wel een bekende naam in accu-/batterijenland dus het is in ieder geval een betere keuze dan voor een onbekend merk. Overigens las ik ergens dat Varta zelf geen batterijen (meer) maakt voor de consumentenmarkt, maar dat terzijde. Ze durven er nog wel hun naam aan te verbinden, dus ze zullen ergens ook wel de kwaliteit bewaken denk ik.

Om de capaciteit te beoordelen kun je beter het aantal gemaakte foto's en/of de duur van de filmpjes vermelden dan de tijd. 7 Uur zegt me niet zoveel, voor een setje batterijen zou 400-500 foto's me redelijk lijken. Dit hangt ook van de camera af natuurlijk, en dien je met een korrel zout te lezen. Voor fotocamera's zou ik liever Eneloop accu's gebruiken. Als je toch gewone accu's gebruikt, dan in ieder geval opladen kort voordat ze ze nodig bent.

De laadstroom van 270 mA lijkt me wat aan de lage kant. Wat ik in diverse fora lees is dat een gangbare laadstroom ligt tussen 300-1000 mA. Zelf laad ik mijn Eneloop's met 800 mA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat ik maar eens een accu ga proberen voor de camera..

misschien dat dit toch beter is...

iedereen bedankt die mij heeft geholpen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
De Eneloops zijn binnen!

Op de blister staat dat ze voorgeladen zijn. Achterop de blister staat "2008 02".

Is het raadzaam om ze toch op te laden of is dat juist af te raden?

Ik heb een Sanyo Eneloop snellader voor 2 batterijen tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Heb ik fake Eneloops?

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/13zpjzc.jpg

CONRAD: de tekst is glossy.
BATTERIJENHUIS: de tekst is niet glossy, let ook op de inkeping bij de + pool.

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/2z4kepc.jpg

De foto spreekt voor zich.

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/2vkco4n.jpg

Let op tot hoever de folie over de rand loopt.

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/2s0mkwi.jpg

Deze foto spreekt ook voor zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Eneloops zoals jij van het Batterijenhuis hebt, heb ik ook al eens via Conrad ontvangen. Lijkt me niets mis mee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Of die ik van Conrad heb zijn nep. Kwamen samen met de snellader. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
F4T4L_3RR0R schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 20:14:
Ik heb van A_K dezelfde als jij bij de snellader hebt zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Dus die jij van A_K hebt, staat de tekst "SIZE AA R6" in het klein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
In dit tijdperk van "alles kan nep zijn" vind ik het vreemd dat fabrikanten (blijkbaar) verschillende uitvoeringen fabriceren. Op die manier is het identificeren wel erg onhandig en zelfs bij betrouwbare adressen maken ze fouten.

Conrad heeft een EU label, lijkt mij voor de EU markt gefabriceerd. Ik weet niet waar de goedkope adressen hun batterijen halen maar grijze import lijkt mij voordelig = geen EU label.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

F4T4L_3RR0R schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 20:14:
Die van Conrad zijn echt.
Ik heb ze vandaag binnengekregen en ze zijn precies hetzelfde als die van jouw foto en de Eneloops die ik de vorige keer al had binnengekregen en toen ook al getest als echt.

De Batterijhuis-batterij op de foto lijkt daarentegen wel heel erg veel een beetje op de neppe eneloops die al een keer eerder in dit topic zijn geplaatst:
pinojo123 in "[Ervaringen] Oplaadbare Batterijen"
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/03/20/1237569076-40.jpg
De tekst is echter niet precies hetzelfde... (het lijkt wel alsof ze de schrijffouten eruit hebben gehaald).
In deze overduidelijk neppe batterijen zie je schrijffouten zoals "wahs" i.p.v. "wash" en "wather" i.p.v. "water"

Heb je een tester die kan testen wat de capaciteit is?
Als jouw batterijhuis-eneloops een capaciteit hebben van veel meer dan 2100 (zeg 2700) dan heb je neppe in huis...

[ Voor 36% gewijzigd door The_Sukkel op 10-07-2009 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
F4T4L_3RR0R schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 20:34:
Dus die jij van A_K hebt, staat de tekst "SIZE AA R6" in het klein?
Neen, bij mij staat er "SIZE AA HR6"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
http://www.eneloop.info/where-to-buy/europe/netherland.html

Staan beide winkels tussen, dus tja :?

Wel apart dat ze de label kunnen namaken maar letters toevoegen 8)7 Is dit soms een erecode van de namakers zodat alleen sukkels de pineut zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
The_Sukkel schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 21:16:
[...]
De tekst is echter niet precies hetzelfde... (het lijkt wel alsof ze de schrijffouten eruit hebben gehaald).
In deze overduidelijk neppe batterijen zie je schrijffouten zoals "wahs" i.p.v. "wash" en "wather" i.p.v. "water"
Die van mij hebben dus de tekst zonder spelfouten *phew*
Het mijkt mij dat die van 't Batterijenhuis een andere batch/producent zijn, wat me raar lijkt, want Sanyo produceert zijn cellen zelf. Tijd geleden wat gelezen op candlepowerforums over verschillende batches geniune Duracell LSD-cellen, dat bleken rebadged Eneloops of Rayovacs te zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door dodge_911 op 10-07-2009 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
The_Sukkel schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 21:16:
[...]

Die van Conrad zijn echt.
Ik heb ze vandaag binnengekregen en ze zijn precies hetzelfde als die van jouw foto en de Eneloops die ik de vorige keer al had binnengekregen en toen ook al getest als echt.

De Batterijhuis-batterij op de foto lijkt daarentegen wel heel erg veel een beetje op de neppe eneloops die al een keer eerder in dit topic zijn geplaatst:
pinojo123 in "[Ervaringen] Oplaadbare Batterijen"
[afbeelding]

Heb je een tester die kan testen wat de capaciteit is?
Als jouw batterijhuis-eneloops een capaciteit hebben van veel meer dan 2100 (zeg 2700) dan heb je neppe in huis...
Ik denk dat je het omdraait.

Die van Conrad (die met de snellader kwamen) staat de size in het klein. Die van Batterijenhuis in het groot.

Edit, die foto onder je tekst is dus van neppe inclusief spelfouten.

Heb voor de zekerheid maar een e-mail naar Sanyo gestuurd.

[ Voor 5% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 10-07-2009 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zooo, 3 setjes Eneloops besteld plus een Volcraft (snel)lader bij Conrad... O.a. voor in m`n afstandsbedieningen en voor in m`n nieuwe flitser!

Ben erg benieuwd naar de batterijen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
ik heb ook wel eens uiterlijk verschillende AA's gehad van mijn leverancier meen ik (welke aangeraden wordt door Sanyo), ze wisselen blijkbaar wel eens van uiterlijk. 2008 02 is ook al redelijk oud. Zal thuis eens kijken, die ik nu verkoop zijn van maart 2009 dacht ik, maar heb nog wel paar oudere ook. (Oudere zijn overigens niet slechter).

Ze doen daar in Japan nog wel eens gekkere dingen, de laatste keer verwachte ik weer een paar van zulke doosjes:

Afbeeldingslocatie: http://nkon.nl/sk/9/00004.jpg

Maar Sanyo had mn leverancier blisters van 8 geleverd, dus had ik opeens een pallet met blisters van 8 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woow, wat een batterijen zeg :P !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Eensch met wildfire^^. Ik heb ooit ook dezelfde als jouw "batterijenhuis"-cellen ontvangen, incl. inkeping en R6, van Conrad en die doen het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
A_K schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 23:59:
ik heb ook wel eens uiterlijk verschillende AA's gehad van mijn leverancier meen ik (welke aangeraden wordt door Sanyo), ze wisselen blijkbaar wel eens van uiterlijk. 2008 02 is ook al redelijk oud. Zal thuis eens kijken, die ik nu verkoop zijn van maart 2009 dacht ik, maar heb nog wel paar oudere ook. (Oudere zijn overigens niet slechter).

Ze doen daar in Japan nog wel eens gekkere dingen, de laatste keer verwachte ik weer een paar van zulke doosjes:

[afbeelding]

Maar Sanyo had mn leverancier blisters van 8 geleverd, dus had ik opeens een pallet met blisters van 8 :)
Die jij verkoopt, welk uiterlijk hebben die als je naar mijn foto's kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Ik zie nu ook dat ik een MDR-2 lader heb, dat is ook de enige snellader op de website van Sanyo.

Op internet kom ik ook de MDR-3 tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

F4T4L_3RR0R schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 08:12:
Ik zie nu ook dat ik een MDR-2 lader heb, dat is ook de enige snellader op de website van Sanyo.

Op internet kom ik ook de MDR-3 tegen...
Heb je geen VolCraft IPC1 of Maha Powerex C9000?
Daarmee zou je je Eneloops kunnen testen.

Maar goed, we hebben denk ik al voldoende andere gebruikers die bevestigen dat de Eneloops die jij hebt echt zijn. De foto in mijn vorige post betroffen neppe Eneloops die, zo vermoed ik, jouw versie probeerden na te apen.

Echter slaagden de vervalsers er niet in om de tekst goed over te typen... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Wat ik zou doen, is de restlading meten van de cellen zoals je die ontvangen hebt. Meteen uit de verpakking kijken hoeveel lading er in zit dus, met een discharge test.

Heb je geen lader die dat kan, meet dan op zijn minst de spanning met een voltmeter. Of doe de cellen in een apparaat.

Een Eneloop of andere low self dischange cel zou toch al gauw 75% van de volle capaciteit nog aan lading moeten bevatten - direct uit de verpakking. Een fake zal geen low-selfdischange zijn en derhalve vrijwel leeg zijn op het moment van uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
1,310 Volt meet ik met een voltmeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
F4T4L_3RR0R schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 20:24:
1,310 Volt meet ik met een voltmeter.
Dat heeft helaas niets te maken met de capaciteit van je cel :|
Rechargeables houden nl. heel erg lang hetzelfde voltage vol, en dan zijn ze opeens leeg, in tegenstelling tot bvb alkaline's, waarbij naarmate ze 'leger' worden, het voltage ook zakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
pinojo123 schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 20:55:
Ik denk dat ze het wel hoog opnemen bij DX want ik krijg het volledige bedrag terug en mag de batterijen houden.
Bij het testen met de IPC1 gaven ze ~2400mAh aan, het zijn geen slechte accu's dus.
Ik denk dat ik voor het geld dat ik terug krijg (store credits) deze of gewoon weer Eneloops bestel.
Ik zou bij die webwinkel toch maar liever geen batterijen kopen, zeker geen Eneloops. Lees dit maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:29
Ik heb inmiddels nieuwe batterijen van DX ontvangen.
Ze waren ook nog in de war geweest door het dubbele aantal te verzenden.
Ik heb dus nu 12 van die nep Eneloops voor 10€. :Y)
Op zich is er niets mis mee, ze kunnen een lading van ~2500mAh bevatten.
Ze zijn nep en hebben inderdaad het schrijffoutje eruitgehaald.
Let dus op dat Je bij DealExtreme grote kans loopt om nep batterijen te ontvangen.
Ze zijn ook een stuk dikker als de standaard maat van een batterij.
Foto nep Eneloops zonder schrijffout
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/07/12/1247390840-210.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door pinojo123 op 12-07-2009 12:13 . Reden: foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

pinojo123 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 10:21:
Ik heb inmiddels nieuwe batterijen van DX ontvangen.
Ze waren ook nog in de war geweest door het dubbele aantal te verzenden.
Ik heb dus nu 12 van die nep Eneloops voor 10€. :Y)
Op zich is er niets mis mee, ze kunnen een lading van ~2500mAh bevatten.
Ze zijn nep en hebben inderdaad het schrijffoutje eruitgehaald.
Let dus op dat Je bij DealExtreme grote kans loopt om nep batterijen te ontvangen.
Ze zijn ook een stuk dikker als de standaard maat van een batterij.
Foto nep Eneloops zonder schrijffout
[afbeelding]
Hey pinojo123, heb je na die neppe serie toch weer bij DX nieuwe besteld en wéér neppe gekregen?

Wat ben ik dan blij dat ik ze niet heb ontvangen en na twee maanden heb gecancelled.
Ik denk overigens dat er wél iets mis mee is... niet alleen omdat het "nep=nep" betreft, maar omdat die neppe niet zoals de echte Eneloops zo'n lage zelfontlading hebben. Ik neem namelijk aan dat we allemaal die eneloops juist willen kopen vanwege de lage zelfontlading. Je betaalt er ook de meerprijs voor...

Bedankt overigens voor zowel de foto's van de vorige keer als de nieuwe foto.
De nieuwe foto lijkt overigens wél heel erg op de batterijen van het batterijhuis, waarmee nog niet gezegd is dat die dan ook nep zijn (als wel dat degene achter de tekstverwerker deze keer niet heeft zitten slapen...)

edit: verschil batterijhuis en DX batterijen: "Size AA R6" i.p.v. "Size AA HR6"
"Size AA HR6" staat echter wel op de Conrad batterijen, maar dan in het klein...

[ Voor 7% gewijzigd door The_Sukkel op 12-07-2009 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:29
Nee ik kon kiezen of het bedrag terug, en dan moest ik zelf de batterijen terugsturen.
Of ze zouden een nieuw set gratis opsturen, en dat werden dus 2 sets :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
F4T4L_3RR0R schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 01:51:
[...]

Die jij verkoopt, welk uiterlijk hebben die als je naar mijn foto's kijkt?
Ben weer thuis, het antwoord is beide.
Verkoop vooral de conrad versie (december 2008), maar de batterijenhuis versie heb ik ook nog, die zijn uit september 2008, en zitten in blisters van 4. (en verkoop ik enkel op ebay in blisters van 4)
Er is dus geen reden om bang te zijn dat je neppe hebt. (Ik vind de oudere overigens wel mooier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Ik vind de oude ook mooier qua afwerking. :)

Maar had gehoopt dat ik allemaal gelijke batterijen had, vind het namelijk slordig om te mixen.

Jammer dat je de batterijen (model Batterijenhuis) niet per 2 stuks verkoopt, anders had ik een setje van 6 gelijke. (2 in camera en 4 in fototas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ja, stel je voor, dat je twee eneloops nutteloos in de la hebt liggen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Ik heb voor het eerst een setje Eneloops AA gekocht bij Conrad. Nou dacht ik dat die batterijen na een jaar nog minstens 85% vol zouden zitten, staat immers ook achterop de verpakking. Daar staat een datum van 11-2008 en toch laad ik zojuist met de Voltcraft IPC 1500mAh in 1 van die batterijen...In een andere 1225 en nog 1 van 1000 en 700.

Houden ze hun energie langer vast na een paar keer ont- en opladen en is dit normaal?

Bij voorbaat dank voor de reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Heel erg stiekum wil ik gewoon zo 'n doos eneloops :9~
never ever ever need batteries again :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
objectief2 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 19:54:
Ik heb voor het eerst een setje Eneloops AA gekocht bij Conrad. Nou dacht ik dat die batterijen na een jaar nog minstens 85% vol zouden zitten, staat immers ook achterop de verpakking. Daar staat een datum van 11-2008 en toch laad ik zojuist met de Voltcraft IPC 1500mAh in 1 van die batterijen...In een andere 1225 en nog 1 van 1000 en 700.

Houden ze hun energie langer vast na een paar keer ont- en opladen en is dit normaal?
Als je wilt weten hoeveel lading er in zit als je ze koopt moet je een ontlaadtest doen, en niet laden en dan kijken hoeveel er nog in gaat voor je lader afschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Oke, dan ga ik ze eens ontladen :) Ik had zo ongeveer gedacht dat 2000mAh minus wat erbij geladen is de resthoeveelheid was, maar wat jij zegt klinkt ook wel logisch 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

objectief2 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 20:57:
Oke, dan ga ik ze eens ontladen :) Ik had zo ongeveer gedacht dat 2000mAh minus wat erbij geladen is de resthoeveelheid was, maar wat jij zegt klinkt ook wel logisch 8)
Eenmaal opgeladen kun je natuurlijk nooit meer de begincapaciteit bepalen slimmerd :)

Wat het opladen betreft: het aantal mAh wat wordt weergegeven is niet daadwerkelijk wat er is bijgeladen, dat is effectief minder omdat een gedeelte van de laadstroom weglekt in de batterij in de vorm van warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

En het ontladen moet met een kleine laadstroom (zo'n 200 mA) gebeuren voor een nauwkeurige bepaling, want bij een grotere ontlaadstroom zul je ook meer verliezen hebben :)

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Het verschil in de "oude" en de "nieuwe" Eneloops zit hem in de Europese regelgeving.

Sanyo is bezig alle batterijen om te labelen/sealen omdat er een vuilnisbak met een kruis erdoorheen op moet...
The reason for the difference might be that, due to new European regulations, we are now in the process of changing the battery label.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Had dus bij Batterijenhuis.nl een blister met 2 Eneloops erbij besteld, na de toezegging dat alle verkocht batterijen van het oude model zijn.

Wordt vandaag de bestelling afgeleverd, maar dan van het nieuwe model. Zucht.

Heb nu 4 oude en 4 nieuwe. Mijn missie, 6 gelijke Eneloops, is nu nog niet geslaagd.

Denk dat ik de vandaag geleverde bestelling van Batterijenhuis.nl maar weer terugstuur, en de vorige week door hen geleverde bestelling via Marktplaats aan de man ga brengen.

A_K:

De batterijen die jij levert, zijn die voorzien van een EU vuilnisbak-met-kruis logo? Zo ja, dan heb je er een klant bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Ja staat er op, zijn van "model Conrad" uit je post van 10 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
F4T4L_3RR0R schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 15:24:
Heb nu 4 oude en 4 nieuwe. Mijn missie, 6 gelijke Eneloops, is nu nog niet geslaagd.
Waarom wil je per sé batterijen van hetzelfde model hebben? Effectief is het enige wat telt de capaciteit toch?

Sterker nog, bij niet-eneloops is dat het *enige* waar ik op let, ik heb een aantal 2650mAh batterijen die tussen de 2000 en de 2400mAh schommelen en een aantal 2300mAh's die tussen de 1800 en 2100mAh schommelen. Ik match setjes op vermogen (via refresh & analyse van de Maha C9000), ongeacht merk, bouwjaar of origineel vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Die arme gozer heeft gewoon last van het netheid syndroom. Ik heb zaken ook graag passend bij elkaar tot aan het irritante toe.

Ik draai zelfs batterijen allemaal in dezelfde richting in de lader, ziek :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
@BARACUS: :Y :$

@A_K:

Moet ik ze via SK of op NKON bestellen om de juiste (nieuw model) te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 07:54
Wat voor batterijen raden jullie aan voor een 430ex II? Ik heb de ballen verstand van batterijen. Bijvoorbeeld GP POWERBANK 4 met 2700mah batterijen, is dat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
Neefdave schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 19:46:
Wat voor batterijen raden jullie aan voor een 430ex II? Ik heb de ballen verstand van batterijen. Bijvoorbeeld GP POWERBANK 4 met 2700mah batterijen, is dat wat?
Gewoon even het topic doorlezen. Daar worden consequent 2 soorten laders, en diverse batterijen aangeprezen. En voor de duidelijkheid: dat is niet de powerbank 4, of uberhaupt een GP lader. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Neefdave schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 19:46:
Echt dude, lees anders even het topic door?
Ik weet dat dit lullig klinkt, maar in dit topic is al meermaals gezegd dat er veel betere alternatieven zijn dan 'n GP Powerbank met GP cellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 07:54
Alleen daar komt bij kijken dat ik de batterijen vandaag nodig heb. Tuurlijk lees ik eneloop en de lader maar als ik die nu los bestel via internet ben ik bijna het zelfde kwijt, als ik kijk naar samenkopen.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Neefdave schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 11:50:
Alleen daar komt bij kijken dat ik de batterijen vandaag nodig heb.
Ook als je ze nu koopt, je zult ze toch eerst moeten opladen. Is een setje alkaline batterijen niet beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Eneloop komen voor +-70% geladen. Maar vandaag nodig, bij de Blokker hadden ze pas 15 Alkalines voor 2 euro. En anders Aldi. Er zit bijna geen verschil tussen Alkalines van bv Duracell en Aldi, behalve de prijs.
Duracell reclame doet uiteraard zijn best mensen anders te laten geloven, en dat lukt ze best goed. Overigens gaat een Alkaline minder lang mee in een flitser dan een goede oplaadbare.

[ Voor 11% gewijzigd door A_K op 17-07-2009 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
A_K schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 12:56:
Eneloop komen voor +-70% geladen. Maar vandaag nodig, bij de Blokker hadden ze pas 15 Alkalines voor 2 euro. En anders Aldi. Er zit bijna geen verschil tussen Alkalines van bv Duracell en Aldi, behalve de prijs.
Duracell reclame doet uiteraard zijn best mensen anders te laten geloven, en dat lukt ze best goed. Overigens gaat een Alkaline minder lang mee in een flitser dan een goede oplaadbare.
:)
http://kassa.vara.nl/port...ma_artikel&number=1127355

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Duracell is zwaar overrated. Ik kots op die troep. Onlangs m'n Maglite weg kunnen gooien omdat de Duracells 2 maanden over datum waren. Ze waren gaan lekken en zo opgezwollen dat ze niet meer uit de huls te krijgen waren. Idem voor een paar ongebruikte in m'n bureaulade. Zit nu een smerige chemische bobbel/vlek in het hout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat is een artikel uit 2005, inmiddels zijn er heel wat veranderingen. Ook hecht ik weinig waarde aan deze artikelen. Ooit waren de oplaadbare batterijen van de Hema ook het beste getest. Daar heb ik destijds 4 setjes van gekocht die ik na een jaar allemaal heb kunnen weggooien omdat ze niet meer op te laden waren. De GP batterijen die ik even eerder had gekocht zijn nog als nieuw, terwijl GP ook niet heel goed bekend staat.

Dat het merk niet alles zegt ben ik het wel mee eens :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Magic schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 16:26:
[...]

Dat is een artikel uit 2005, inmiddels zijn er heel wat veranderingen. Ook hecht ik weinig waarde aan deze artikelen. Ooit waren de oplaadbare batterijen van de Hema ook het beste getest. Daar heb ik destijds 4 setjes van gekocht die ik na een jaar allemaal heb kunnen weggooien omdat ze niet meer op te laden waren. De GP batterijen die ik even eerder had gekocht zijn nog als nieuw, terwijl GP ook niet heel goed bekend staat.

Dat het merk niet alles zegt ben ik het wel mee eens :)
Maar dit gaat over alkaline, die zijn na 1 keer gewoon op. Oplaadbare batterijen tests zijn van een geheel ander kaliber. Dit soort hagelslag techneuten zijn vaak erg suf maar sommige tests zijn heel handig bruikbaar.

Ik heb ze weleens aangesproken omdat sommige tests en conclusies totale onzin waren. De reacties die ik kreeg waren diep triest, ze verdedigde het verhaal met populariteit en dat soort gezwam. Het moet dus niet al te complex worden voor die prutsers.

Het punt is gewoon dat Duracell alkaline onzin is. Alkaline is sowieso onzin, alleen handig voor echte noodgevallen of een afstandbediening/klok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Die kassa test is aardig, maar ze geven enkel goed/matig etc zonder getallen.
Zelfde probleem met Consumentenbond testen. Pas geleden nog eentje gezien, kwamen de Eneloops niet zo goed uit btw. Maar ze hadden bv niet eens opgemerkt dat GP Recyko's te dik zijn om maar iets te noemen.

En Hema maakt ze niet zelf, de ene Hema batterij kan van een andere productent zijn van een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
Neefdave schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 11:50:
Alleen daar komt bij kijken dat ik de batterijen vandaag nodig heb. Tuurlijk lees ik eneloop en de lader maar als ik die nu los bestel via internet ben ik bijna het zelfde kwijt, als ik kijk naar samenkopen.net
Eneloops en Recyko's zijn gewoon in de winkel verkrijgbaar. Eneloops iets minder, meer bij de specialist, maar Recyko's zijn gewoon GP batterijen en zijn dus verkrijgbaar bij de meeste winkels waar ze een wat uitgebreider GP assortiment voeren (bijv. bij BCC heb ik ze gezien).

Dat is in vele opzichte de te prefereren keuze boven "ouderwetse" oplaadbare batterijen. Als je niet aan low-discharge batterijen kunt komen, tja, dan maakt het sowieso niet zo veel uit. Dan zijn GP, Sanyo of Energizer prima keuzes - maar kun je naast Duracell en B-merken niet echt "'fouten" maken.

Qua lader: again, lees het topic even door, dan weet je waar je op moet letten (slimme lader vs. lader die een "domme" timer gebruikt en het laadvermogen). Ik begrijp best dat je snel een antwoord wil, maar het is hier geen Rent-A-Geek™ waar je je vraag kunt dumpen en mag verwachten dat je je antwoord op een zilveren dienblaadje krijgt aangereikt. ;)

Qua Powerbanks, wat ik zo snel op de website zie, is de "traagste" lader (en dus de lader met het laagste vermogen) eentje die er vier à vijf uur over doet, die zal er dus ongeveer 500mAh opzetten en da's een realistisch vermogen voor een slimme lader. Laders die je batterijen in 15 à 30 minuten of één uur opladen gaan sowieso veel te snel.

Mocht je een "charger pack" (batterijen + lader) van Recyko kunnen krijgen zijn de GPAR07, GPAR05 of GPAR06 de te prefereren lader, waarbij mijn voorkeur naar de GPAR07 uitgaat ivm de laadspanning, maar dat zijn de "slimme" laders (werken met het ∆V principe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@BARACUS

als je de batterijen maar niet in dezelfde richting draait in je flitser ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 17:55:
@BARACUS

als je de batterijen maar niet in dezelfde richting draait in je flitser ...
Ik denk dat hij bedoelt dat het logo naar boven wijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
F4T4L_3RR0R schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 18:12:
[...]

Ik denk dat hij bedoelt dat het logo naar boven wijst.
Inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Heb nu eindelijk 6 gelijke Eneloops! *O*

Iemand nog interesse in 4 Eneloops (oude model) die slechts één keer zijn geladen/gebruikt? Mogen weg voor een zacht prijsje. Mogen weg voor 1,75 p/s.

Ik vraag me tevens af of de Eneloop snellader een intelligente lader of een lader met timer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Een intelligent ladertje, maar wel maar 1 kanaal zover ik het kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvH18
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:48

PvH18

(Pentax SLR sinds 1988)

OT
haha...
Ga je hier een poll bijhouden wie je reactie leest?
/OT

K70 + glas van 10 tot 300mm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Laatst online: 01:12

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

A_K schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 18:34:
Een intelligent ladertje, maar wel maar 1 kanaal zover ik het kan zien.
Zeg signature-spammert (;))
ALS je al wil dat mensen bij je winkel gaan kopen met een kortingscode, zorg dan wel dat die code werkt...

De site meldt dat de kortingscode niet geldig is. En helaas kan ik je geen DM sturen, anders had ik dat op die manier kenbaar gemaakt i.p.v. in het topic.

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Ah, wel getest maar blijkbaar naderhand iets veranderd of last van hangende cookies :S maar nu werkt het hopelijk wel, sig duidelijker gemaakt en DM's aangezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Had ik dat eerder geweten, had me toch 1,74 euro gescheeld. ;(

Heb de 4 Eneloops van het oude model trouwens al verkocht aan een kennis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu erg tevreden van de Lenmar batterijen die ik bij FK heb gekocht. Nu zou ik er deze week graag nog gaan halen. Degene die ik nu heb zijn de lenmars van 2500mAh, die ik in combinatie heb gekocht met de rapid charger. Ik zie op de site nu http://www.fotokonijnenbe...00mah_4_stuks_pro427.html staan. Kan ik deze met dezelfde oplader opladen. Ik vermoed van wel, maar ik vraag het toch liefst ff voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 17:20

xces

To got or not to got..

Even een vraagje; ik kom net terug uit zuid afrika; broer ging daar trouwen. Dus ik 2 setjes opgeladen batterijen meegenomen, te weten;
- Hapé power 2300mAh
- Panasonic 2000mAh
De bedoeling was om ze te gebruiken in mijn Canon 580EXII flitser, maar na nog geen 5 dagen na vertrek (toen was de bruiloft) waren ze zo goed als leeg. Behoorlijk vervelend want ik had toen geen flitser... balen balen en nog eens balen.

Nu is de vriendin van mijn schoonbroer prof. fotograaf (schoolkinderen) en zei vertelde me dat er batterijladers zijn die in 15 minuten kunnen opladen. Enfin; zelf gebruikte ze de Varta 15min charge & go set met 4 AA batterijen en vertelde me dat ze na 15 minuten chargen, 10 minuten koelen gewoon vol zijn, en dat al 2 jaar lang, 3-4 dagen per week gebruik. Best indrukwekkend.

Nu ben ik eens rond gaan kijken of er meer informatie over deze batterijen is, en al snel kwam ik erachter dat je dan speciale varta batterijen nodig hebt, I-C3 accu's die tot 2000mAh leveren. niet echt veel als je het mij vraagt. Daarnaast hoor ik (en lees ik hier) veel verhalen over het feit dat 15 minuten chargen je batterijen verpest wat opzich gezien de onderbouwingen erg logisch klinkt.

Nu ben ik toenstraks naar de MM gegaan, en daar hadden ze (tot mijn verbazing, ik kom nooit zoveel in het batterijen gedeelte) ook 15 minuten chargers van GP (met een sterretje erbij) en Duracell. Bij GP stond een sterretje en dat betekende kortweg (als je achterop keek) dat je met 4 batterijen van 2700mAh toch aan de 43 minuten zit, ipv de 15 minuten die voorop staan. 2000mAh duurt inderdaad met 2 batterijen 15 minuten. Bij Duracell stond er niets bij (althans ik kan er niets over vinden) dat de laadtijd van 15 minuten geld voor 2 batterijen van 2000mAh, of 4 van 2000mAh, of 4 van 2700mAh.. etc. Veel vraagtekens dus.

Een groot voordeel van de GP variant zou zijn dat deze GP NiMH batterijen oplaad, en geen speciale accu's, Ik heb immers ook nog een setje van 4 NiMH batterijen. Een nadeel van NiMH batterijen is weer dat ze schijnbaar bij iedere lading minder leveren. En nu lees ik ook veel over Enyloop batterijen, dat zijn weer een ander type (geen NiMH?) batterijen maar die laden weer super lang.

Kortom; ik zoek een compromis tussen enerzijds snel laden (en 43 minuten kan ik mee leven) en anderzijds goede prestaties en lange levensduur van batterijen. Wie-o-wie kan mij (na deze veel ste lange post) duidelijkheid verschaffen wat een goede overweging voor mij zou kunnen zijn, als ik deze wil gebruiken in mijn flitser van Canon, de 580EX II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Maha C9000 als lader, kan je zelf kiezen hoe snel je ze vol wil, want instelbaar qua laadstroom...
Als je echt wil blaf je ze op minder dan een uur vol, maar dan echt vol.
Als accu's : 1 setje Sanyo 2700 mAh, 2 setjes Eneloops. 2700's laad je voor je shoot op, en 2 setjes eneloops in je tas. Waaorm 2? Nou, je moest maar 's vergeten zijn je 2700's te laden, heb je nog altijd je setje eneloops + 1 reservesetje :)

My two cents :)
En ohja, waar bestellen ? Bij A_K natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

Hmm, die eneloops zien er goed uit (als ik zo het internet afstruin en specifiek op flitser zoek). Blijkt dat AK hier 4 straten verderop woont...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
xces schreef op maandag 20 juli 2009 @ 21:47:
Hmm, die eneloops zien er goed uit (als ik zo het internet afstruin en specifiek op flitser zoek). Blijkt dat AK hier 4 straten verderop woont...
Dan zou ik niet langer wachten en d'r morgen ff heen rennen :)
De C-9000 is niet de goedkoopste lader, dat geef ik toe, maar je heb er echt plezier van.
Eneloops zijn idd erg geschikt voor flitsers, maar dat zijn de Sanyo 2700's ook, vandaar Eneloops als backup. Ze hebben een zeer lage weerstand en geven hoge spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@ xces: gezien de capaciteit van je accu's vermoed ik, dat ze al een paar jaartjes oud zijn. Wellicht ben je niet altijd even zorgvuldig omgegaan met het laden?
Wel balen natuurlijk, want de gelegenheid doet zich niet nog eens voor (hopelijk). Voor dat ik "Eneloops" gebruikte, had ik meestal een setje alkalinebatterijen als reserve bij me. Als je ze niet gebruikt, gaan ze jaren mee. Daar heb jij nu niets meer aan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:40
Even een vraag over een wat onorthodoxe batterijvorm, namelijk CR2.

Laatst heb ik een 2e hands analoge Minolta camera aangeschaft en toen ben ik opzoek gegaan naar die batterijen, die erbij horen. Nu zijn deze batterijen ontzettend duur (tussen 3 - 10 euro per stuk!) en was ik eigenlijk opzoek naar oplaadbare varianten. Deze bestaan wel, en zijn ook te krijgen op onder andere DealExtreme, echter zit hier geen ontlading beveiliging op, zover ik kan zien. Daarbij zou het jammer zijn als er iets kapot zou gaan hiermee.

Dus weet iemand toevallig of er een 'fatsoenlijke' oplaadbare variant van bestaat en of deze nog te krijgen is? Opladers heb ik overigens wel al goede gevonden, dus bestaan doen ze wel O-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
alex3305 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 01:08:
Laatst heb ik een 2e hands analoge Minolta camera aangeschaft en toen ben ik opzoek gegaan naar die batterijen, die erbij horen.
Waarschijnlijk werken de mechanische delen - sluiter, spiegel - van je camera nog gewoon op veerkracht. Het beroep wat dan op een batterij wordt gedaan is minimaal. Een niet-oplaadbare batterij kan zomaar vijf jaar of langer meegaan, AFAIK, dus de noodzaak voor een oplaadbare cel lijkt me niet echt aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

Toff schreef op maandag 20 juli 2009 @ 23:42:
@ xces: gezien de capaciteit van je accu's vermoed ik, dat ze al een paar jaartjes oud zijn. Wellicht ben je niet altijd even zorgvuldig omgegaan met het laden?
Idd; ze zijn al een paar jaartjes oud (de NiMh batterijen die ik noemde). Maar wat bedoel je met "niet altijd zorgvuldig omgegaan met laden". Het is toch een kwestie van in de oplader stoppen en stekker in stopcontact, dagje wachten en ze er dan uithalen? Of was dat "vroeger" zo en schakelen de laders van tegenwoordig automatisch uit als ze vol zijn?

En wat bedoeld F4T4L_3RR0R met "gelijke eneloops"? Ik ga vanavond naar A_K toe om mijn bestelling op te halen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
xces schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 08:06:
En wat bedoeld F4T4L_3RR0R met "gelijke eneloops"? Ik ga vanavond naar A_K toe om mijn bestelling op te halen :p
Dat is mijn "netheidsyndroom". :P

Heb 6 Eneloops nodig. (2 in camera en 4 reserve) En had het exemplaren van het oude en nieuwe type gemengd door elkaar. Zijn technisch gelijk, maar het uiterlijk is iets anders.

Die bij A_K zijn van het nieuwe type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
xces schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 08:06:
[...]

Maar wat bedoel je met "niet altijd zorgvuldig omgegaan met laden".
Van die dingen ja, te diep ontladen, te lang leeg laten liggen, te lang opladen, etc. dat verergert de veroudering. Ik heb zelfs ooit een setje ongebruikte NiMH's weg moeten gooien, omdat ze te lang gelegen hadden. gelijktijdig gekocht setje dat wel in gebruik was, leefde nog lang en gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_K

A_K

Bedrijfsaccount NKON
Toff schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 22:00:
[...]

Van die dingen ja, te diep ontladen, te lang leeg laten liggen, te lang opladen, etc. dat verergert de veroudering. Ik heb zelfs ooit een setje ongebruikte NiMH's weg moeten gooien, omdat ze te lang gelegen hadden. gelijktijdig gekocht setje dat wel in gebruik was, leefde nog lang en gelukkig.
Te lang opgeladen, NiCd lader gebruikt? Voor de rest, daar heb je nou een break-in functie voor op de Maha C9000 :) Dan doen oude het weer beter/goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
A_K schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 22:07:
[...]

Te lang opgeladen, NiCd lader gebruikt? Voor de rest, daar heb je nou een break-in functie voor op de Maha C9000 :) Dan doen oude het weer beter/goed.
Nee, langer dan een jaar (nieuw) laten liggen in de la. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 15:01:
Ik ben nu erg tevreden van de Lenmar batterijen die ik bij FK heb gekocht. Nu zou ik er deze week graag nog gaan halen. Degene die ik nu heb zijn de lenmars van 2500mAh, die ik in combinatie heb gekocht met de rapid charger. Ik zie op de site nu http://www.fotokonijnenbe...00mah_4_stuks_pro427.html staan. Kan ik deze met dezelfde oplader opladen. Ik vermoed van wel, maar ik vraag het toch liefst ff voor de zekerheid.
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je gewoon ermee opladen. Het zal misschien wat langer duren omdat de batterijen krachtiger zijn dan dat je nu hebt.
Maar volgens mij moet het geen problemen geven met het laden.
Ik laad met mijn digispeed ook verschillende soorten batterijen van verschillende capaciteiten.
Gaat ook gewoon goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok bedankt, meer moest ik niet weten.
Pagina: 1 ... 17 ... 58 Laatste

Let op:
Vermelden dat je gisteren oplaadbare batterijen of een lader gekocht hebt, wordt voor anderen veel nuttiger als je er ook wat ervaringen bij post.