Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Ervaringen] Oplaadbare Batterijen

Pagina: 1 ... 13 ... 58 Laatste
Acties:
  • 587.412 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Roelant schreef op zondag 25 januari 2009 @ 12:30:
Hmm, interessant, maar dan neem ik aan dat je dat probleem met dat specifieke lampje ook met 'gewone' (niet slow-discharge) oplaadbare batterijen moet hebben?
Die heb ik niet, maar daar ga ik wel van uit ja :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• thalyric
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

thalyric

God

pfff .. ik heb dus nu echt ruzie met mijn batterijen/oplader.

heb nu 2x meegemaakt dat ik dacht dat ze vol waren (oplader geeft groen) en vervolgens na 3x flitsen helemaal leeg ...

Ik ga denk ik zo'n batterijpack kopen (had zaterdag 1 aan mijn flitser), kost misschien 200 euri, maar heb ik geen penlights meer nodig ;-)

• MBV
  • Laatst online: 22-11 21:14

MBV

Je zou ook een goede oplader kunnen kopen, zoals de IPC-1 die hier regelmatig wordt aangeraden, dan kan je precies zien hoeveel stroom hij erin heeft weten te proppen :) Die kost maar €40 ofzo.

[ Voor 6% gewijzigd door MBV op 26-01-2009 10:24 ]

• SunnyD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Roelant schreef op zondag 25 januari 2009 @ 12:30:

Hmm, interessant, maar dan neem ik aan dat je dat probleem met dat specifieke lampje ook met 'gewone' (niet slow-discharge) oplaadbare batterijen moet hebben?
Dat hoeft denk ik niet, dat hangt helemaal van de ontlaadcurve af van zo'n cel.
Bij een normale NiMH cel blijft de spanning eigenlijk tijdens de hele ontlaadcyclus 1.2V.
Hoe het spanningsverloop tijden ontladen bij de cellen met gering zelfontlading is, dat is nu de vraag, dat zal toch afhangen van de constructie en de toegepaste materialen van zo'n cel...

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

SunnyD schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 20:31:
[...]

Bij een normale NiMH cel blijft de spanning eigenlijk tijdens de hele ontlaadcyclus 1.2V.
Hoe het spanningsverloop tijden ontladen bij de cellen met gering zelfontlading is, dat is nu de vraag, dat zal toch afhangen van de constructie en de toegepaste materialen van zo'n cel...
Ik denk dat het vooral van het lampje afhangt. Let wel: ik heb getest met volledig volle ld-accu's, dus aan het maximum van 2,4V. Hoe dat zich na verloop van tijd ontwikkelt boeit verder natuurlijk niet erg, als het met volle cellen al niet goed gaat.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• MBV

MBV

SunnyD schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 20:31:
[...]

Op conrad.nl staat dat in de datasheets. Curve is bijna gelijk aan gewone cellen :) Enige verschil is dat sommige cellen met hoge capaciteit beter tegen sterke ontlaadstromen kunnen.

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
De Maha Powerex MH-C9000 is nu ook rebadged te verkrijgen als Memorex Pro-1 Geniux...

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Een kleine zijstap maar wel duidelijk gelinkt aan dit topic.
Ik heb sinds gisteren de IPC-1 lader. De aanbieding van Conrad met 8x AA 2500 NIMH bijgeleverd voor slechts 40 euro.
http://shop.conrad.nl/bat...adtijd-aa-aaa/200180.html

Ik heb alleen een probleempje om erachter te komen wat nu de capaciteit is van de net opgeladen battarijen.

Als je de lader via de display knop op TEST modus zet en op het schermpje kiest voor mAh weergave krijg ik alleen ---- te zien.
Tevens kan ik de lader niet alleen op display test zetten maar staat ook altijd 'charge' in het scherm.
De handleiding zegt hier vrijwel niets over.

Hoe doen jullie dit?

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Om te testen wat de capaciteit is, zal hij toch moeten laden. Vandaar dat er ook charge in het scherm komt.
Dat er --- staat is ook logisch, omdat hij pas weet wat de capaciteit is als hij weer ontladen is.

Ik denk dat je je vooral even moet afvragen wat de IPC-1 doet als je hem op test zet.
Heb je de manual toch gelezen? (weet het, taboe voor menig tweaker).

In de test mode gaat hij de batterij eerst vol laden. Zodra hij vol is, gaat hij ontladen tot hij helemaal leeg is.
Aan de hand van de tijd dat dit duurt en de gebruikte ontlaadstroom, bepaald hij de capaciteit van de batterij.
Pas op dit moment komt er een waarde in mAh op het scherm. Om de test af te ronden laad hij de batterij weer terug vol, zodat je weer een volle batterij hebt.

Verwijderd

ErHa schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 20:51:
De aanbieding van Conrad met 8x AA 2500 NIMH bijgeleverd voor slechts 40 euro.
http://shop.conrad.nl/bat...adtijd-aa-aaa/200180.html
Vreemd: link doet het nog steeds, met dezelfde prijs, maar als je hem in de winkelwagen doet kost 'ie opeens 59 euro: 20 euro duurder.

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-11 11:56
Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 17:06:
[...]

Vreemd: link doet het nog steeds, met dezelfde prijs, maar als je hem in de winkelwagen doet kost 'ie opeens 59 euro: 20 euro duurder.
Ja, idd beetje jammer :( afzetters, 20 euro omhoog..

Verwijderd

Gewoon weer effe wachten. Ding is om de haverklap in de aanbieding.

• ErHa
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Ruben [NL] schreef op zondag 08 februari 2009 @ 19:03:
[...]

Ja, idd beetje jammer :( afzetters, 20 euro omhoog..
Ik had deze via kelkoo gevonden, maar als ik nu dezelfde search doe, staat deze op Kelkoo idd nog op 40 euro, maar als je dan doorklikt staat er ineens 60 euro. :|

Dan heb ik net mazzel gehad, want ik heb deze thuisbezorgd gekregen voor die 40 euro. :*)

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:47
Welke 'simpele' batterijlader raden jullie aan? Ik dacht zelf aan een Voltcraft UFC-3, maar die is toch ook alweer 30 euro (inclusief 4x2500mAh). Met simpel bedoel ik vooral: batterijen erin doen, opladen en klaar is kees. Het voordeel van deze lader is dat hij het ook een 12V lader heeft.
Ik vind 30 euro alleen een beetje duur. Is ook deze lader regelmatig in de aanbieding bij Conrad?

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-11 12:58

KRG

Ik zie dat bij Conrad de UFC-1 S ook nog steeds leverbaar is. Ook een prima ding en nog geen 20 eu. Er is zelfs 1 uitvoering van 15 eu incl. potlood accu's.

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een setje oplaadbare AA batterijen voor mijn PhotoTrackr (GPS/Geotagging device).

Op dit moment heb ik een viertal ReCyko+ batterijen, maar deze vallen me erg tegen. Na ze ongeveer 25x te hebben opgeladen, lijkt het wel dat de capaciteit gehalveerd is ofzo.

Nu heb ik Sanyo Eneloops en GP 2700's op het oog.

Van mij hoeven het niet perse batterijen te zijn met weinig zelf-ontlading, mij gaat het er om dat mijn PhotoTrackr zo lang mogelijk meegaat.

• MBV

MBV

hoe lang deed je met je ReCyko's in je PhotoTrackr? Als dat een paar dagen is, is lage zelfontlading al snel de belangrijkste factor.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:32

Wildfire

Joy to the world!

MBV schreef op maandag 16 februari 2009 @ 12:15:
hoe lang deed je met je ReCyko's in je PhotoTrackr? Als dat een paar dagen is, is lage zelfontlading al snel de belangrijkste factor.
Het is echt een kwestie van de manier van gebruik. Gebruik je elke dat die tracker en dan ook echt bijna de hele dag, dan heb je meest aan normale NiMH batterijen met een zo hoog mogelijk capaciteit. Gebruik je de tracker veel minder regelmatig en dan ook niet uren en uren achteraan, dan begint de zelfontlading ook een belangrijke rol te spelen.
MBV schreef op maandag 16 februari 2009 @ 13:19:
Dat was inderdaad de reden dat ik het vroeg :)
Het lijkt me wel extreem lastig om het omslagpunt te bepalen. Dat zal wel te berekenen zijn, maar goed... wie gaat daar nou weer de tijd en moeite insteken :P

[ Voor 21% gewijzigd door Wildfire op 16-02-2009 13:30 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• MBV

MBV

Dat was inderdaad de reden dat ik het vroeg :)

Verwijderd

MBV schreef op maandag 16 februari 2009 @ 12:15:
Ik heb hem non-stop gebruikt, en toen gingen de batterijen maar 8 uur mee, terwijl ik met Alkaline batterijen er ruim 18 uur uit haal.

• MBV

MBV

Dan zit er een slechte spanningregulatie in, gok ik. Ik dacht dat ReCyko's al meer vermogen hadden dan alkaline's, maar de spanning zakt wel eerder. Sommige apparaten doen het niet met minder dan 1.2v, en dan heb je nog maar de helft van de capaciteit van batterijen gehad.
Dan snap ik ook meteen waardoor die recyko's zo snel slijten: met je trackr trek je ze niet leeg, en krijg je dus na verloop van tijd geheugeneffect. Trek ze eens helemaal leeg met een batterijlampje, dikke kans dat ze het daarna een stuk beter doen :)
[/wilde gok]

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-11 12:30
Vorige week de Maha C9000 aangeschaft. Groter als ik verwacht had, maar erg tevreden er over. Bediening is toch iets eenvoudiger als van de La Cross BC-900 (IPC-1) die ik al een paar jaar heb. De break-in mode werkt prima en een stuk sneller dan de refresh optie van de BC-900. Met deze twee laders kan ik er weer jaren tegen.

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10 00:03

Toff

FP ProMod
Voor wie al genoeg oplaadbare cellen heeft en die 700 mA laadstroom ook genoeg vindt: Hij is er weer bij Conrad, de IPC1-L voor 29,99 EUR.

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-10 11:44

ikbenwouter

! w t R

Toff schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 13:45:
Voor wie al genoeg oplaadbare cellen heeft en die 700 mA laadstroom ook genoeg vindt: Hij is er weer bij Conrad, de IPC1-L voor 29,99 EUR.
Bedankt voor de tip, de verjaardag coupon werkt ook nog voor 7,50 korting. Betalen met iDeal en je hebt de lader dus voor 22,50 in huis _/-\o_

........................................................................................................................................................

Verwijderd

Ik heb zojuist een setje Panasonic Infinium batterijen gekocht.
Ben benieuwd hoe deze gaan presteren.

Ze waren ongeveer 15 euro bij de Mediamarkt in Utrecht.

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

komt de IPC1 (zonder L) weer bij conrad? hij is er sinds een paar dagen niet meer op de site.

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 13:40
Nvm, lezen op zaterdagochtend vroeg is lastig
Ik zou Conrad even bellen of mailen.

[ Voor 117% gewijzigd door QuarK op 21-02-2009 09:05 ]

• yootje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-09 07:24
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 07:19:
Ik gebruik GP batterijen echt fijne batterijen daar heb ik niks over te klagen.
Alleen de andere oplaatbare batterijen die ik gebruik zijn van het mer Fameart rechargeable.

Die batterijen zijn van slechte kwaliteit gaan nog geen halve dag mee.
Althans dat is mijn ervaring.
Hebben andere mensen deze ervaringen ook? Ik heb een lader+ 4 oplaadbare batterijen gekregen voor 29 euro, is dat een goede deal of niet?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Conrad heeft nu weer een actie, t/m zaterdag alles 10% korting: gebruik actiecode 020301-NB. Aan het einde van het bestelproces wordt de korting dan verwerkt. Betaal je met iDeal dan vervallen, zoals altijd, ook nog de verzendkosten.

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
thalyric schreef op maandag 26 januari 2009 @ 09:34:
Ik ga denk ik zo'n batterijpack kopen (had zaterdag 1 aan mijn flitser), kost misschien 200 euri, maar heb ik geen penlights meer nodig ;-)
Bedoel je de Canon CP-E4 voor aan je 580EXII?
Sorry to burst your bubble, maar die 200€ is echt alleen voor de houder, je hebt nog steeds 8 AA's nodig hoor...

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-11 12:49

Spikey

Making the web accessible!

Wildfire schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 11:21:
Conrad heeft nu weer een actie, t/m zaterdag alles 10% korting: gebruik actiecode 020301-NB. Aan het einde van het bestelproces wordt de korting dan verwerkt. Betaal je met iDeal dan vervallen, zoals altijd, ook nog de verzendkosten.
hehe gistern avond net de IPC1-L besteld. in ieder geval wel de eerder genoemde 7.50 korting erin getrokken dus voor 22,50 klaar.

hij zal mijn GP Powerbank Smart gaan vervangen. alhoewel deze het altijd prima heeft gedaan meen ik dat hij redelijk hard laad en daarnaast een timer heeft waardoor batterijen niet in een keer opgeladen worden. niet 100% sure daarover want ik kan de specs van dat oude beestje niet meer vinden.
verder ben ik wel benieuwd in wat voor staat mijn batterijen verkeren.

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

• MBV

MBV

Alles wat je batterijen sneller oplaadt dan in 10 uur heeft electronica erinzitten om de batterijen heel te houden, anders had je echt al een keer brand gehad ;) Hoe slim de electronica is wisselt dan wel weer sterk :P

Oh ja, de conrad-batterijen die bij de IPC-1 zaten, heb ik na een maandje liggen (24 januari) weer opgeladen, en er ging maar 350mAh in. Best netjes, lijkt mij, voor 'gewone' batterijen :) Vanavond eens kijken hoe snel ze leeg zijn in mijn B+M Ixon ledlampje, specs zeggen dat het lampje 6 uur op een setje batterijen moet werken.

[ Voor 51% gewijzigd door MBV op 24-02-2009 13:47 ]

• Spikey

Spikey

ben ook niet zozeer bang voor overladen, meer voor het niet helemaal vol zijn na een laad cyclus (als naar wat ik gelezen heb kopt en de lader na een specifieke tijd uitschakelt).

• Toff

Toff

FP ProMod
Spikey schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 18:28:
ben ook niet zozeer bang voor overladen, meer voor het niet helemaal vol zijn na een laad cyclus (als naar wat ik gelezen heb kopt en de lader na een specifieke tijd uitschakelt).
AFAIK zit er niet zo'n functie in de IPC-1(L). Waar lees jij dat?

• Spikey

Spikey

ik bedoel dat voor zover ik weet mijn huidige lader (GP powerbank smart +/- 7-8jaar oud) zo werkt en ik daarom de IPC-1 bestelt heb.

[ Voor 14% gewijzigd door Spikey op 25-02-2009 00:01 ]

• Myrdhin
  • Laatst online: 14:54
Toff schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 23:07:
[...]
AFAIK zit er niet zo'n functie in de IPC-1(L). Waar lees jij dat?
De IPC-1(L) gaat over op druppelladen als de accus vol zijn.

• Toff

Toff

FP ProMod
Myrdhin schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 10:10:
[...]

De IPC-1(L) gaat over op druppelladen als de accus vol zijn.
Ja, maar dat is spanningsgestuurd volgens mij en niet tijdsafhankelijk, zoals werd gesuggereerd.

• Spikey

Spikey

wederom, dat suggereerde ik over mijn huidige lader, niet over de IPC-1 :)

overigens heb ik in de oude doos nog een andere batterij oplader gevonden.
het betreft de Alecto BL-329

bij de comsumentenbond getest in julie 2006 met 59/100 punten. dit trekt ietswat scheef volgens mij want gebruiksgemak en veelzijdigheid bepalen elke ook 30% van de score en om de een of andere reden laat hij hier een steekje vallen (met 1 knopje en een schuif schakelaar :S) terwijl het 1 van de 3 uit de test is (12 totaal) die qua het opladen van de batterijen het hoogte scoort met een "+ / goed" en de rest daar onder zit.

geschikt voor AA en AA ni-cd en ni-hm batterijen
laadstroom AA 800 mA / 80mA druppel
laadstroom AAA 300 mA / 30 mA druppel
ontlaadstroom refesh functie 85 mA

nou lijkt me deze lader met 800 mA niet erg snel (wat voor zover ik gelezen heb dus eigen beter is) en ik vroeg me af of iemand nog ervaringen heeft met dit apparaat. ik zat er aan te denken hem dan namelijk standaard in de foto tas te steken voor als ik eens een paar dagen weg ga.

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Spikey schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 20:45:
wederom, dat suggereerde ik over mijn huidige lader, niet over de IPC-1 :)

.....

nou lijkt me deze lader met 800 mA niet erg snel (wat voor zover ik gelezen heb dus eigen beter is) en ik vroeg me af of iemand nog ervaringen heeft met dit apparaat. ik zat er aan te denken hem dan namelijk standaard in de foto tas te steken voor als ik eens een paar dagen weg ga.
Op die lader worden volgens mij heel veel labels geplakt door andere 'merken'. Hij lijkt erg veel op de gamma huismerk lader en bij de lokale electroboer hebben ze ook een lader die er zo uitziet met een ander merk. Beiden zijn ong. 20 euro.
Maar geen ervaring voor de rest ermee

• Toff

Toff

FP ProMod
Spikey schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 20:45:
Uiterlijk als twee druppels water met mijn oude Hemaladers, waarmee zowat al mijn accu's naar de accuhemel zijn geholpen en waarvan bij 1 van de 3 op een gegeven moment de isolatie van de draad tussen de adapter en de lader gesmolten bleek, terwijl een diode in de lader was uitgefikt. Ik gebruik ze niet meer iig. Aan de andere kant kan er in hetzelfde doosje een compleet ander binnenwerk zitten nauurlijk. Blijft het bezwaar dat de accu's uitsluitend in paren geladen kunnen worden.

Verwijderd

heeft iemand eigenlijk ervaringen met
http://www.eco-logisch.eu...roductID=1096&category=98
http://www.letsgodigital....sanyo_eneloop_batterijen/

zijn bij de eco winkel op de hoek te koop maar had er nog nooit van gehoord :?

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

rechtsboven heb je een zoekvenstertje, tik maar eens 'eneloop' in, 8 pagina's in dit topic alleen al.
Hele bekende hybrid accu's

• Toff

Toff

FP ProMod
@ Hos: Nobrainer, die Eneloops. Iets minder capaciteit, maar ze lopen nauwelijks leeg "op de plank", zodat je gewoon een setje in je tas kan laten zitten, zonder voor de onaangename verrassing te komen, dat ze net leeg zijn, wanneer je ze nodig hebt. Na een jaar zouden ze nog 85% van de capaciteit moeten hebben, dus als je ze eens per half jaar ofzo even bijlaadt zit je nooit meer zonder. Wel eens accu's in "het lampje in de meterkast" gebruikt? Met Eneloops kan dat!
Wel even opletten waar je ze haalt/bestelt, want de prijzen lopen nogal uiteen.

• Spikey

Spikey

eerder vandaag mijn IPC-1L ontvangen en gelijk maar even redelijk nieuwe batterijen erin gedaan en de test-stand geactiveerd

batterijen zijn Varta Professional 2700
ondanks dat ze afgelopen weekend nog in mijn oude GP Powerbank Smart hebben gezetten duurde het nog bijna twee uur voordat de IPC-1L aan de discharge begon. hij moest dus nog eerst bijna 1400 mA in de batterijen steken :S
ben benieuwd naar het resultaat straks

wat mij trouwens op viel, op de batterijen staat Laden: 270 mah, snelladen mogelijk. betekend dit dat ik er het beste aan doe om de laadstroom van de ipc-1l op 200 of 500 te zetten?

• MBV

MBV

Sowieso zet ik hem altijd op 500mA: de batterijen zijn 2700mAh in jouw geval, dus 200mA is 2700/200 = 13,5 uur laden, dat is gewoon een langzaamlader. IPC-1L is slim genoeg om dat minstens 2x zo snel te doen zonder problemen :) Diverse fabrikanten geven in de specs de capaciteit na laden met 0.25C, dus in jouw geval 2700mAh*0.25C = 675mA. Je zou hem dus zonder problemen op 700mA kunnen zetten :)

• Spikey

Spikey

ok :)

waar staat die 0.25C overigens voor?
nevermind 1/4 van de capaciteit :)

[ Voor 32% gewijzigd door Spikey op 26-02-2009 15:39 ]

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

grrr ik wil die IPC1 met 8* conrad batterijen voor 40 euro (-10% of 7,5euro uiteraard :P)
waarom ik niet gewoon die IPC1-L neem?

- 8 batterijen voor 10 euro extra is 1 reden
- De mogelijkheid voor hogere laadstromen (oftewel het gevoel dat er een betere versie voor weinig extra geld
- De adapter voor penlites naar D cellen (accesoires) (maar deze ga ik toch nooit gebruiken :+ )

iemand: overtuig mij om niet te wachten op een IPC1+8 accu's aanbieding van conrad!
a.k.a. trash mijn 'weake' argumenten

• MBV

MBV

Je mag mijn adapter naar D-cellen gratis hebben, die ga ik ook nooit gebruiken. Kom ze maar halen in Eindhoven, Rotterdam, of een treinstation er tussenin :P
En de hoogste stand doet hij alleen met 2 batterijen erin, i.v.m. hitte, dus dan kan je beter 4 batterijen op 700mA opladen dan 2 op 1A :P

[ Voor 30% gewijzigd door MBV op 26-02-2009 16:39 ]

• QuarK
Maar 4 2500+ NiMH cellen opladen is toch echt beter op 1A dan 0,7A als ik het goed heb gegrepen. Dit komt dichter bij de 0,4C (zelfs exact voor 2500 cellen).

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 15:14:
Ik heb zojuist een setje Panasonic Infinium batterijen gekocht.
Ben benieuwd hoe deze gaan presteren.

Ze waren ongeveer 15 euro bij de Mediamarkt in Utrecht.
werken prima bij mij. Ik vond ze begin verleden jaar ook bij MM toen ik op zoek was naar Sanyo Eneloops.Die laatste heb ik toen uit de VS laten komen. Daarbij heb ik later nog 2 sets van Varta, gewone NiHM's omgeruild voor Varta's Read2use.

• MBV

MBV

QuarK schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 21:37:
Maar 4 2500+ NiMH cellen opladen is toch echt beter op 1A dan 0,7A als ik het goed heb gegrepen. Dit komt dichter bij de 0,4C (zelfs exact voor 2500 cellen).
Hoe lager hoe langzamer, en hoe beter. Tot je te laag zit om de minus-delta-v controle goed te laten werken.

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-11 14:53
Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 22:09:
[...]

werken prima bij mij. Ik vond ze begin verleden jaar ook bij MM toen ik op zoek was naar Sanyo Eneloops.Die laatste heb ik toen uit de VS laten komen. Daarbij heb ik later nog 2 sets van Varta, gewone NiHM's omgeruild voor Varta's Read2use.
Welke zijn het best volgens jou? Ik heb nu de volgende setjes lage zelfontladers geprobeerd:
  • Sanyo Eneloop
  • Varta Ready2Use
  • GP Recyko
  • Maha Imedion
In mijn flitser (Canon 580EX) zijn de Eneloops het snelst met opladen na een volledige flits. Ik vind het ook erg prettige batterijen. Na een jaar gebruik heb ik wel een (klein) nadeeltje ontdekt: ze kondigen hun einde niet aan. Het ene moment werken ze prima, het volgende moment zijn ze leeg, zomaar. Ik heb altijd wel een setje reserve bij me, maar toch...

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-11 12:58

KRG

Er is nog 1 verschil tussen de IPC-1 en IPC 1L. de eerste heeft ook een kabelsetje en adapter erbij om het ding in de auto op de sigarenaansteker aansluiting 12V te kunnen gebruiken.
Dit kan soms wel eens handig zijn.

En als er nog tweakers zijn die in Noord Nederland wonen en de D adapters nooit gebruiken. Ik houd me aanbevolen.
Soms zijn ze wel handig, op vakantie of zo met zaklantaarns voor de kids waar D cellen in moeten.
Rotterdam is me net iets te ver ....

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:56
Hmm... interessant, de IPC1 van Conrad.

Ik heb een half jaar terug de ufc-5 snellader van Voltcraft gekocht bij Conrad om een overleden Hema lader te vervangen (voeding stuk) en op zich ben ik er redelijk tevreden mee: Hij laadt ~2500 mAh batterijen van zowel Conrad en Duracell (waar ik niet zo onder de indruk van ben) in rond 1 - 1,5 uur op.

Maar ik merk inderdaad wel dat zowel de Conrad als Duracell batterijen erg heet kunnen worden, ook nog tijdens het druppelladen. Ik vraag me dus ook af of de snellader niet too much is.

Met batterijen van "Digital" (pas bij Apollo in Almere bij een Pentax K200d gekocht op aanraden van de verkoper) gaat het trouwens beter.

Ik vraag me dus ook af of ik nog de IPC1 zal kopen om als hoofd-lader te gebruiken (voor 'kwalitatief laden'). Aan de andere kant vind ik het weer een beetje zonde omdat ik al een lader heb die in principe werkt.

Overigens, ik heb wel het idee dat de Digital batterijen, conform de claim van de verkoper, inderdaad niet snel leeg lopen wannneer ik ze een poos laat liggen en ook in de K200D doen ze het prima. Ik gebruik de camera echter nog niet zo intensief dat ik echt iets over de prestaties kan zeggen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Spikey

Spikey

wat uitslagen van de afgelopen dag

Varta Professional - 2700 mAh
charge: 700 mA
discharge: 350 mA

Test 1Test 2
1 - 2210 mAh1 - 2640 mAh
2 - 2590 mAh2 - 2640 mAh
3 - 2670 mAh3 - 2670 mAh
4 - 2310 mAh4 - 2640 mAh

test 1 vond plaats nadat de battijeren eerder dit weekend nog in mijn GP smart hadden gezeten. die heeft zo niet bepaald vol gemaakt, want voordat de discharge begon werd er nog flink geladen door de IPC-1L. laadtijden daarbij verschilden overigens flink per batterij!
de tweede test run verliep veel soepeler en ook zijn de waarden nu mooi stabiel.
al met al ben ik wel tevreden :) als ze vol zijn zal ik mijn setjes GP battijeren er doorheen gooien. kijken wat daar nog van over is na +/- 6-7 jaar :o

[ Voor 16% gewijzigd door Spikey op 03-03-2009 23:17 ]

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Spikey schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 12:07:
wat uitslagen van de afgelopen dag

+ 700 mAh / - 350 mAh
Ik haal ook ongeveer zulke waarden met mijn varta's, en soms zelfs wat hoger dan de rating...

• MBV

MBV

@Spikey: hoe snel ontladen die batterijen zichzelf?

[ Voor 9% gewijzigd door MBV op 27-02-2009 12:32 ]

• Spikey

Spikey

ik heb geen flauw idee, heb ze welgeteld precies een week nu en ze net pas echt degelijk opgeladen.
wat op op internet zo 1-2-3 gelezen heb schijnen ze het wel goed te doen overigens.. al zijn het geen eneloops o.i.d. natuurlijk. overigens ook niet echt een idee hoe ik dit betrouwbaar zou kunnen testen, behalve ze 6 maanden te laten liggen, wat ik niet van plan was eigenlijk :o

dodge: ja ik ben er voor als nog erg tevreden mee moet ik zeggen. ze waren overigens niet goedkoop. de enige winkel bij mijn schoonouders op het dorp die iets anders had dan 9volgens mij) el-cheapo nimh's was de fotograaf.. E 21,50 ;( maargoed had iets nodig :+

edit/kick:

nog wat test resultaten van twee setjes GP batterijen die ik al enige tijd in bezit heb.
helaas valt te zien dat ze al enigszins achteruit zijn gegaan, mogelijk door mijn vorige lader of gewoon ouderdom.

GP 1800 mAh (6 jaar oud)
Charge: 500 mA
Discharge: 250 mA

Test 1Test 2
1 - 1381 mAh1 - 1411 mAh (refresh mode)
2 - 1716 mAh2 - 1675 mAh
3 - 1338 mAh3 - 1368 mAh (refresh mode)
4 - 1812 mAh4 - 1838 mAh

zoals te zien is in de tabel zijn twee van de vier batterijen in duidelijk verminderde staat.
na de eerste test heb ik deze in refresh-mode gegooid, dit duurde 3 cycles.
nummer 4 is nog 100% in orde. oorzaak hiervan is dat het een verzameling is van twee verschillende setjes. twee batterijen daarvoor wilde mijn oude lader al niet meer aan beginnen. waar de andere twee gebleven zijn mag joost weten. nummer 4 is vermoedelijk nooit echt intensief gebruikt geweest.

GP 2300 mAh (3 jaar oud)
Charge: 700 mA
Discharge: 350 mA

Test 1Test 2Test 3
1 - 1879 mAh1 - 1938 mAh1 - 1919 mAh
2 - 1988 mAh2 - 2000 mAh2 - 2030 mAh
3 - 1978 mAh3 - 2040 mAh3 - 2050 mAh
4 - 2030 mAh4 - 2050 mAh4 - 2090 mAh

15-20% onder de aangegeven waarde. of dit bij aankoop al was weet ik uiteraard niet.

korte conclusie
voorlopig blijven beide setjes nog wel in gebruik, maar misschien moet ik nog maar twee nieuwe setjes aanschaffen nu ik er beter voor kan zorgen :+

[ Voor 85% gewijzigd door Spikey op 03-03-2009 23:19 ]

• PhilipsFan
[b][message=31565126,noline][...]
korte conclusie
voorlopig blijven beide setjes nog wel in gebruik, maar misschien moet ik nog maar twee nieuwe setjes aanschaffen nu ik er beter voor akn zorgen :+
Ik vind het zeer respectabele testresultaten. 6 jaar oud en 3 jaar oud, dan gaat de ouderdom al meespelen. GP heeft sowieso de neiging om wat te overdrijven over de capaciteit, een batterij van 2201 mAh zetten ze meteen 2300 op. Maar ze laten hier wel zien dat ze een kwaliteitsprodukt maken.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Spikey schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 12:07:

charge: 700 mAh
discharge: 350 mAh

Test 1Test 2
1 - 2210 mA1 - 2640 mA
Je verwisselt de aanduidingen voor capaciteit (in mAh) en laad/ontlaadstroom (in mA). Afgezien daarvan, bedankt voor je meetresultaten.

• PvH18
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-11 20:27

PvH18

(Pentax SLR sinds 1988)

eymey schreef:
...
Ik heb een half jaar terug de ufc-5 snellader van Voltcraft gekocht bij Conrad om een overleden Hema lader te vervangen (voeding stuk) en op zich ben ik er redelijk tevreden mee: Hij laadt ~2500 mAh batterijen van zowel Conrad en Duracell (waar ik niet zo onder de indruk van ben) in rond 1 - 1,5 uur op.

Maar ik merk inderdaad wel dat zowel de Conrad als Duracell batterijen erg heet kunnen worden, ook nog tijdens het druppelladen. Ik vraag me dus ook af of de snellader niet too much is.
...
Ik heb ook zo'n lader.
Mijn ervaring:
- laden gaat inderdaad in +/- een uur
- de batterijen worden ERG WARM!!! -> erg slecht voor de levensduur...
- de lader slaat te vroeg af, waardoor de batterijen niet 'vol' worden... max. +/- 80%...
- na snelladen wil ik niet wachten tot ze 'vol gedruppeld' zijn -> dit kan wel lang duren: waarom dan een 'snellader'?

Ik laad m'n Eneloop's weer gewoon in m'n oude 14 uurs processorgestuurde lader op.
Met 3 setjes nooit meer lege batterijen.

K70 + glas van 10 tot 300mm...

• eymey
PvH18: Thanks voor jouw ervaringen :).

Ik denk dat ik die IPC1 ook snel een keer ga bestellen. De snellader houd ik dan gewoon lekker voor "nood" of batterijen die niet zo belangrijk zijn en de IPC1 gaat dan gebruikt worden voor de fotografie :).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Spikey

Spikey

PhilipsFan schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 19:26:
[...]

Ik vind het zeer respectabele testresultaten. 6 jaar oud en 3 jaar oud, dan gaat de ouderdom al meespelen. GP heeft sowieso de neiging om wat te overdrijven over de capaciteit, een batterij van 2201 mAh zetten ze meteen 2300 op. Maar ze laten hier wel zien dat ze een kwaliteitsprodukt maken.
mhaj misschien was ik wat te kort door de bocht. gezien de leeftijd en het veelvuldig gebruik in mijn vorige camera en diverse andere apparaten heb je natuurlijk slijtage. al met al nog niet zo slecht dus :)
joopv schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 21:46:
[...]

Je verwisselt de aanduidingen voor capaciteit (in mAh) en laad/ontlaadstroom (in mA). Afgezien daarvan, bedankt voor je meetresultaten.
fixed :)

Verwijderd

ik ga denk ik die lader van Conrad ook maar eens bestellen, altijd gevonden dat mijn batterijen maar kort meegingen maar me nooit gerealiseerd dat dat ook wel eens aan de lader zou kunnen liggen. Zeker nu ik mijn eerste digital spiegelreflex ga krijgen wordt het tijd voor goed opgeladen batterijen.. :)

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 08:15:
Zeker nu ik mijn eerste digital spiegelreflex ga krijgen wordt het tijd voor goed opgeladen batterijen.. :)
Welke ga je kopen dan, die standaard op AA of AAA werkt?

• mcdronkz
  • Laatst online: 16-04 12:44
Bestaat er niet een mogelijkheid om die IPC1 (dus geen L) zonder batterijen te kopen ? Ik vind m'n Eneloops wel prima namelijk.

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Toff schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 20:47:
[...]

In de grips van mijn 350D en 40D passen ook AA-houders afaik...

Verwijderd

Toff schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 20:47:
[...]

Die voor AA, want ik ga vandaag of morgen mijn Pentax *IST DL krijgen en die werkt met 4 penlites of 3 CR-V3 accu's.

• MBV

MBV

mcdronkz schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 21:04:
Bestaat er niet een mogelijkheid om die IPC1 (dus geen L) zonder batterijen te kopen ? Ik vind m'n Eneloops wel prima namelijk.
Die is net zo duur, dus ik zit nu met 8 conrad-batterijen in een stoffig hoekje ;)

• QuarK
Och, kun je die conrad cellen niet gebruiken voor klokken, afstandsbedieningen enzo?

• MBV

MBV

QuarK schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 09:22:
Och, kun je die conrad cellen niet gebruiken voor klokken, afstandsbedieningen enzo?
Juist niet, want eneloops lopen veel minder snel leeg dan conrad cellen :) Die zijn zonder gebruik al na een paar maanden leeg (500mAh in een maand). Sinds ik eneloops of vergelijkbaar in mijn muis gebruik, kan ik 3 maanden met 1 batterij doen, terwijl het eerst 1 maand met 2 batterijen was :)

• Toff

Toff

FP ProMod
dodge_911 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 22:28:
[...]In de grips van mijn 350D en 40D passen ook AA-houders afaik...
Vandaar dat ik vroeg naar degene die standaard (dus zonder protheses) met AA c.q. AAA werkt.
Overigens hoef je voor het accugebruik geen grip te kopen bij Canon, imo (even los van de volgens sommigen betere ergonomie). Voor zowel de 350D als de 40D zijn voor heel weinig (10 euro) prima imitatie accu's te koop, die kwa energiedichtheid, snelheid van laden en gebruiksgemak rondjes lopen om penlights. Met m'n 50 is het me totnutoe niet eens gelukt om de accu op een dag leeg te schieten (900+ foto's).
Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 08:14:
Die voor AA, want ik ga vandaag of morgen mijn Pentax *IST DL krijgen en die werkt met 4 penlites of 3 CR-V3 accu's.
Aha, daar is blijkbaar over nagedacht door Pentax! Het voordeel van penlights is eigenlijk, dat je ze toch al gebruikt en er een lader voor hebt. Als je alles speciaal / nieuw moet aanschaffen ervoor, zouden "dedicated" accu's (de lader wordt meegeverd met de camera) zelfs goedkoper zijn.

Ik neem aan dat je hem 2ehands verkrijgt? Voordeel is dat je toegang krijgt tot het hele Pentax lenzengamma, maar als body is de *istdl wel wat outdated, lijkt me (3,5 jaar op de markt gekomen, dat is 2 generaties Canon). Als instapbody altijd goed natuurlijk, veel plezier ermee iig!

Verwijderd

Toff schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 16:42:
[...]
Aha, daar is blijkbaar over nagedacht door Pentax! Het voordeel van penlights is eigenlijk, dat je ze toch al gebruikt en er een lader voor hebt. Als je alles speciaal / nieuw moet aanschaffen ervoor, zouden "dedicated" accu's (de lader wordt meegeverd met de camera) zelfs goedkoper zijn.

Ik neem aan dat je hem 2ehands verkrijgt? Voordeel is dat je toegang krijgt tot het hele Pentax lenzengamma, maar als body is de *istdl wel wat outdated, lijkt me (3,5 jaar op de markt gekomen, dat is 2 generaties Canon). Als instapbody altijd goed natuurlijk, veel plezier ermee iig!
Ik verkrijg hem inderdaad tweedehands, sterker nog...ik heb hem net binnengekregen. Voor mij is dit de allereerste spiegelreflex dus alles is nog even wennen, kan ik dus wel meteen beginnen met een ultra deluxe super dure spiegelreflex camera, maar dan ben ik zelf de factor waardoor die camera eigenlijk niet tot zijn recht zou komen...dat zou zonde zijn he.. ;)

Camera inmiddels binnen, batterijen in bestelling alsmede ook de IPC-1 lader.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2009 10:35 ]

• Spikey

Spikey

wow wat verrassende verdere resultaten hier..

ik heb van mijn eerdere resultaten twee setjes na een week bijgevuld (heb ze nodig vandaag)
de resultaten na het herladen en de hoeveelheid stroom die er volgens de ipc-1l weer in moest voor dat ze vol waren. (omgekeerd dus de self discharge na een week)

na iets meer dan een week
Varta Professional - 2700 mAh - gemiddeld 1300 mA(!) discharge per batterij
GP 2300 mAh (3 jaar oud) - gemiddeld 300 mA discharge per batterij

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

*AU!*

Had net nog een setje Maxuss AA batterijen opgeladen, zogenaamd 3000mAh (ja, dat bestaat niet, weet ik, hoogste is zo'n 2850mAh van Ansmann). De ene kwam netjes rond de 2000mAh uit zoals voorheen, de ander zat op 1000mAh... maar toen ik 'm uit de lader haalde verbrandde ik zowat m'n vingers. Gloeiend heet!

Met een infrarood thermometer gauw gemeten.... 77 graden! Dat ding staat hier nu af te koelen en gaat morgen met de oude batterijen mee. Geen risico nemen voordat 'ie ooit uit elkaar ploft ofzo...

[ Voor 7% gewijzigd door Wildfire op 08-03-2009 23:20 ]

• Toff

Toff

FP ProMod
@ Wildfire: Da's flink warm! Welke lader en welke laadstroom heb je gebruikt?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Toff schreef op zondag 08 maart 2009 @ 23:46:
@ Wildfire: Da's flink warm! Welke lader en welke laadstroom heb je gebruikt?
Voltcraft Charge Manager 2015, geen instelbare laadstroom op deze lader. Maar op het moment zat hij ergens op 1.2A dacht ik. Maar goed, die batterij was toch al crap (kan ook niet anders als je 3000mAh claimt als vaag B-merk, zelfs een A-merk als Ansmann komt niet verder dan zo'n 2850mAh max) en nu al helemaal. Weg ermee dus. De andere van het duo gooi ik ook maar weg, die vertrouw ik ook niet meer.

[ Voor 30% gewijzigd door Wildfire op 09-03-2009 10:26 ]

Verwijderd

Aangezien ik een berg AA batterijen van 3600MAh aangeschaft heb kom ik er achter dat mijn huidige stekker lader niet goed genoeg is. De batterijen worden gewoonweg niet vol genoeg geladen.
Ik ben aan het kijken dus naar een nieuwe lader. Mijn voorkeur gaat uit naar een lader waarmee ik een flinke tijd vooruit kan en dat minimaal plek heeft voor 8 AA of AAA batterijen.
Ik kwam een voltcraft lader tegen bij Conrad maar ik vraag me af of het van kwaliteit kan zijn voor die 5 tientjes.
Het is eigenlijk de enige lader die ik tot nu toe ben tegen gekomen dat plek biedt aan 8 batterijen.
Mochten jullie een goed advies hebben dan hoor ik dat graag. Hopelijk kunnen jullie mij een beetje op weg helpen aangezien er in de startpost niet erg diep wordt ingegaan op de laders omdat het een batterijen topic is.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 10:02:
Aangezien ik een berg AA batterijen van 3600MAh aangeschaft heb kom ik er achter dat mijn huidige stekker lader niet goed genoeg is. De batterijen worden gewoonweg niet vol genoeg geladen.
Waarschijnlijk worden ze wel vol geladen, want 3600mAh AA batterijen bestaan niet. Momenteel is de maximale capaciteit voor AA batterijen zo'n 2850 mAh (Ansmann batterijen). Wat je batterijen nu dus halen zal hun werkelijke capaciteit zijn en die kan echt flink lager zijn... zo had ik, gewoon voor de "lol" omdat ik wist dat de geclaimde capaciteiten niet waar konden zijn, een tijd terug batterijen van 3800 mAh besteld. Eenmaal door een paar laadcycli heen (laden - ontladen - laden) kwam ik consequent op een capaciteit van zo'n maximaal 800 mAh uit. Ongeveer een vijfde van de geclaimde capaciteit dus.

Oh en in dit topic wordt er diep genoeg ingegaan op laders. Het is juist een belangrijk onderwerp omdat je een goede lader nodig hebt om batterijen in goede conditie te houden.

[ Voor 9% gewijzigd door Wildfire op 10-03-2009 10:07 ]

• MBV

MBV

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje op weg helpen aangezien er in de startpost niet erg diep wordt ingegaan op de laders omdat het een batterijen topic is.
Misschien helpt het als je de laatste 2 pagina's van dit topic even doorleest? :/

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik vrees dat als je de laatste pagina's van dit topic zou lezen je in zult zien dat geen enkele lader deze 'batterijen' vol kan laden. ;)

• Toff

Toff

FP ProMod
Het is eigenlijk de enige lader die ik tot nu toe ben tegen gekomen dat plek biedt aan 8 batterijen.
Staar je niet blind op het aantal. Besef dat je met 2 laders voor 4 cellen ook 8 cellen tegelijk kan processen, bijvoorbeeld met 2x de IPC-1L, die regelmatig in de aanbieding is, of verkrijgbaar met verjaarskorting oid.

• PhilipsFan
Ik ben aan het kijken dus naar een nieuwe lader. Mijn voorkeur gaat uit naar een lader waarmee ik een flinke tijd vooruit kan en dat minimaal plek heeft voor 8 AA of AAA batterijen.
Ik kwam een voltcraft lader tegen bij Conrad maar ik vraag me af of het van kwaliteit kan zijn voor die 5 tientjes.
Mochten jullie een goed advies hebben dan hoor ik dat graag. Hopelijk kunnen jullie mij een beetje op weg helpen aangezien er in de startpost niet erg diep wordt ingegaan op de laders omdat het een batterijen topic is.
Die lader heb ik en die doet het prima. Hij laadt op met 700mA (niet instelbaar), heeft deltaV- en temperatuuruitschakeling, druppelladen en ontlaadfunctie. Er zit zelfs een autostekker bij. Ik heb destijds voor deze lader gekozen omdat ik vrij veel batterijen paraat wil hebben (speelgoed!) maar inmiddels ben ik bijna volledig overgestapt op Eneloops, die hoeven niet in de lader te blijven dus heb je ook niet zo'n grote oplader nodig. De Voltcraft wordt dus bijna niet meer gebruikt, ik heb er een Maha Powerex 9000 bij.

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 17:59
Ik heb mijn IPC-1L binnen. Ik heb er gelijk 4 oude GP1800 batterijen ingedaan om te testen. De eerste stelde ik op een laadstroom van 500 mA in. Maar toen ik de tweede toevoegde sprong de eerste gelijk terug naar 200 mA en de tweede en volgende konden ook niet meer op 500 mA ingesteld worden. Klopt dit?

Verder valt het mij op de de knopjes (current/display/mode) nogal los zitten en rammelig zijn. Hoort dit ook?
(Er staat tenslotte als eerste zin van de handleiding: "U heeft een kwaliteitsproduct aangeschaft dat ver boven het gemiddelde uitsteekt." :+ )

• MBV

MBV

Je moet eerst op het knopje dat hoort bij de batterij drukken, om de modus en stroomsterkte van die batterij in te stellen :)

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-11 17:17

Phehistyr

De Epische Lurker

Bij de test en refresh modus wordt begonnen met ontladen; de lagere waarde die wordt aangeven is voor de ontlaadstroom. Deze is altijd ongeveer de helft van de ingestelde laadstroom. Wat jij beschrijft is dus normaal, al had ik dat in het begin ook niet meteen door. ;)

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

• Toff

Toff

FP ProMod
@ KarlMarX: Je kunt alle schachten gelijktijdig instellen, wanneer je de cellen snel na elkaar plaatst. Als dit niet lukt, kan je eventueel ook de verbinding tussen voeding en lader losnemen, de cellen plaatsen, de aansluiting herstellen en vervolgens in een keer alle schachten instellen, maar met een beetje oefenen moet de eerste methode ook lukken.
De "MBV"-methode per schacht werkt uiteraard ook.

De knoppen "horen" inderdaad wat rammelig te zijn. Waarschijnlijk zitten ze in de behuizing geklikt en dus niet aan de print bevestigd. Doet niets af aan de werking, al is het even wennen.

@ Phehistyr: 200 is niet de helft van 500 toch? ;)

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:19
Ik heb laatst een paar eneloops bij dealextreme besteld.
Ik heb ze even op de test stand in mijn ipc 1 gezet.
Ze geven beide ~2400 mAh aan.
Is er wat aan de hand met mijn lader of heb ik een stel 'fake' Eneloops te pakken?
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/03/12/1236886413-470.jpg
De verpakking zag er wel betrouwbaar Sanyo uit.

• MBV

MBV

Misschien gewoon mazzel? Kijk over een week/maand hoeveel erbij geladen kan worden, en je weet of je wel of geen eneloops hebt :)

• Elektronicanet
  • Laatst online: 19-11 13:42

Elektronicanet

Leds do it!

Mazzel kan ik me niet voorstellen. Het is technisch (nog) niet mogelijk om 2400mAh in een low discharge cel te krijgen. De Eneloops zijn rated op 2000mAh, Maha Imedion heeft bijv. 2100mAh maar grotere heb ik nog niet gezien.

Ik denk dat je ofwel 'gewone' batterijen hebt gekregen, of de meting van de IPC is niet betrouwbaar. Dat laatste kan, want de IPC houdt zich niet aan dezelfde ontlaadcurve als volgens de richtlijnen zou moeten. Maar laat ze een paar weken (liever maanden) liggen, en ontlaad ze dan, en je weet meer :) Geduld is een schone zaak...

Nederlander in België

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Elektronicanet schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 22:29:
Mazzel kan ik me niet voorstellen. Het is technisch (nog) niet mogelijk om 2400mAh in een low discharge cel te krijgen. De Eneloops zijn rated op 2000mAh, Maha Imedion heeft bijv. 2100mAh maar grotere heb ik nog niet gezien.

Ik denk dat je ofwel 'gewone' batterijen hebt gekregen, of de meting van de IPC is niet betrouwbaar. Dat laatste kan, want de IPC houdt zich niet aan dezelfde ontlaadcurve als volgens de richtlijnen zou moeten. Maar laat ze een paar weken (liever maanden) liggen, en ontlaad ze dan, en je weet meer :) Geduld is een schone zaak...
Ik heb van Conrad 2100mAh AA low-discharge batterijen, die halen in zowel mijn Voltcraft Charge Manager 2015 als Maha Powerex MH-C9000 lader 2200mAh. Mijn Sanyo Eneloops komen op 2100mAh uit.

Ik zou zeggen, haal ze nogmaaisl door een laad-ontlaad-laad cycle heen voor de zekerheid.

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Mijn eneloops zitten rond de 1950.

Ik zie trouwens in de conrad nieuwsbrief dat de IPC-1L in de aanbieding is voor 19,95 (zonder batterijen).
moet je alleen niet vergeten iets van een paar cent toe te voegen voor de gratis verzendkosten.

• eymey
M a r c o schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 08:42:
Mijn eneloops zitten rond de 1950.

Ik zie trouwens in de conrad nieuwsbrief dat de IPC-1L in de aanbieding is voor 19,95 (zonder batterijen).
moet je alleen niet vergeten iets van een paar cent toe te voegen voor de gratis verzendkosten.
Thanx for letting me spend some money again :D :P.

Die 19,95 haalde me over om, na herhaaldelijk kijken, 'm toch nu dan ook maar aan te schaffen. Met direct 4 eneloops erbij! ;).

Zodra hij binnen is ga ik testen en post ik mijn ervaring, samen met het opladen van een paar duracell, voltcraft en mijn digital batterijen :)

• Floor-is
  • Laatst online: 21-11 10:35

Floor-is

5.2

Ik heb ook een Voltcraft IPC gekocht, maar het is toch niet helemaal wat ik zoek... Heb daarom ook maar een Maha C9000 gekocht, zodat ik per batterij in kan stellen wat ik ermee wil doen :)
Duurt wel lang voor ik überhaupt iets van eleshop hoor :/

Bericht hierboven

• Toff

Toff

FP ProMod
Floor-is schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 00:00:
Heb daarom ook maar een Maha C9000 gekocht, zodat ik per batterij in kan stellen wat ik ermee wil doen :)
Kan met de IPC toch ook?

• troftnom
Toff schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 01:05:
[...]

Kan met de IPC toch ook?
Bij de MAHA toch een stuk makkelijker. Bij mijn originele IPC stel ik altijd alles voor alle batterijen tegelijk in, als ik er later een aan toevoeg zou ik niet eens weten hoe ik die apart moet instellen. De MAHA vraagt netjes wat je wilt gaan doen voor elke batterij.

• QuarK
troftnom schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 11:36:
[...]

Bij de MAHA toch een stuk makkelijker. Bij mijn originele IPC stel ik altijd alles voor alle batterijen tegelijk in, als ik er later een aan toevoeg zou ik niet eens weten hoe ik die apart moet instellen. De MAHA vraagt netjes wat je wilt gaan doen voor elke batterij.
Nou, dan zou ik de IPC-1 handleiding nog maar eens gaan lezen.

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Wat ik dan weer minder vind aan de Maha is dat'ie vrij kieskeurig is met m'n oudere cellen, terwijl de Voltcraft geen krimp geeft...

• MBV

MBV

IPC-1? Heel simpel: druk het knopje dat bij de batterij zit in, en stel hem helemaal in zoals je hem wilt hebben. Het enige wat ik jammer vind aan de IPC-1 is de keuze die je hebt: 200/500/700 is een beetje grof :/

• troftnom
QuarK schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 17:27:
[...]
Nou, dan zou ik de IPC-1 handleiding nog maar eens gaan lezen.
Goed punt natuurlijk. Maar heb de mijne in de vorm van de Lacrosse BC900 al een aantal jaren en die handleiding ben ik ergens in de laatste twee verhuizingen kwijt geraakt. De Maha is wat dat betreft gewoon wat handiger.

Mijn MAHA imedion's doen het niet goed in mijn digitale camera (Canon A720). Krijg vrijwel direct een low battery warning, GP Recyko doet het wel prima. Blijkbaar een verschil in het voltage dat ze afgeven en de A720 is daar nogal gevoelig voor. Iemand soortgelijke ervaringen met de imedion?
Pagina: 1 ... 13 ... 58 Laatste

Let op:
Vermelden dat je gisteren oplaadbare batterijen of een lader gekocht hebt, wordt voor anderen veel nuttiger als je er ook wat ervaringen bij post.