[Ervaringen] Oplaadbare Batterijen

Pagina: 1 ... 11 ... 58 Laatste
Acties:
  • 583.879 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05:23
Ik heb ook een IPC1 lader en heb ook een hoop batterijen.
Hier mijn bevindingen na een refresh:
AA
- Conrad 2500 geven ~2300
- Ansmann 2000 geven ~1800
- Camelion 2600 geven ~1800
- Dynamic energy 2000 geven ~1700
- Sanyo 1600 geven ~1600 :) (5 jaar oud!!)
- 12 Merkloze lichtgroene accu's van Ebay 2600 geven ~1500 tot 2300
- 8 BTY van Ebay 2500 geven ~600 :( <-- Diefstal

AAA
- GP 850 geven ~700
- Moden 1000 geven ~600
- Dynamic energy 500 geven ~600 :)
- BTY 1000 geven ~600
Sanyo batterijen zijn dus de beste, hebben ook nog een paar jaar in mijn telefoon gezeten!
De lichtgroene accu's zijn nog wel leuk voor die prijs, daar heb je wat aan.
In de BTY's zit maar 600mAh en daar heb je dus weinig aan.
Wie heeft er ervaring met deze batterijen?
Wie heeft er ervaring met Powerex batterijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb voor kerst van mijn zus 4 stuks AAA van Xiron (blokker) gekregen voor mijn logitech harmony.
Ik ben ze nu al een tijdje aan het refreshen en testen, maar krijg er tot nu toe niet meer dan 250-300 mAh uit, in plaats van de opgegeven 800 mAh.
Ik denk dat ik haar vanmiddag maar eens om het bonnetje ga vragen, dan kan ik die bucht terugbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 09:20
Ik zit nu al een tijdje naar dit setje te kijken: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.487

En ik kan er verder niks negatiefs aan vinden.. Goedkoop, hoge capaciteit en goeie reviews.. iemand? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwah, je kunt nu bij Conrad met 10% korting 16 Eneloops kopen voor 36 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:14
Heb je daar een link van? kan ze nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:44

Wildfire

Joy to the world!

Weiman schreef op zondag 28 december 2008 @ 11:00:
Ik zit nu al een tijdje naar dit setje te kijken: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.487

En ik kan er verder niks negatiefs aan vinden.. Goedkoop, hoge capaciteit en goeie reviews.. iemand? :X
Ik heb zelf 4 Soshine 2600mAh AA batterijen liggen en enkele malen door een charge-discharge-charge cycle gehaald en ze komen gemiddeld op zo'n 2500mAh uit. Als deze kwalitatief van hetzelfde niveau zijn verwacht ik dat je rond de 2400mAh zou scoren.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnyD
  • Laatst online: 16-12-2024
Vandaag m'n nieuwe 4 GP 2700mAh cellen voor de vijfde keer ontladen en weer opgeladen met de IPC.
Resultaat is vrij bedroevend, hoger dan net boven de 2Ah komen ze niet.
Dan doen de Vapextecs het beter na slechts 3 cycli...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sweetdude schreef op zondag 28 december 2008 @ 14:29:
Heb je daar een link van? kan ze nergens vinden.
Hoe moeilijk kan het zijn? conrad.nl en dan gewoon 'eneloop' in de search plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
Nou dat lukte me nog net maar ik kan 16 eneloops toch echt niet onder de €46,- vinden met verzending ;)

Vandaar dus de vraag of ze toevallig in een mij onbekend aanbiedingen hoekje stonden op hun website waar je met de normale search niet aan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
sweetdude schreef op zondag 28 december 2008 @ 23:12:
Nou dat lukte me nog net maar ik kan 16 eneloops toch echt niet onder de €46,- vinden met verzending ;)

Vandaar dus de vraag of ze toevallig in een mij onbekend aanbiedingen hoekje stonden op hun website waar je met de normale search niet aan komt.
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=252208

(2 x 19,99) = 39,98 euro. Minus 10% korting *) = 35,98 euro. Betalen met iDeal == geen verzendkosten

*) Vermeld waardebonnummer 022046-8E, zie de homepage, t/m 28 december (nu nog 3 minuten dus...)

edit: Zojuist bereikte mij het goede nieuws dat de actie met één dag verlengd is!

[ Voor 6% gewijzigd door Toff op 29-12-2008 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

M'n pasbestelde Eneloops (Conrad) doen het erg netjes in m'n nieuwe lader. Allemaal rond de 2100 mAh. Prima score dus voor 2000 mAh-batterijen. :Y)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Zojuist een stapeltje fakers binnengekregen... Ecocell 3900mAh AA, Ecocell 1900mAh AAA, ABCell 3800mAh AA en ABCell 1800mAh AAA. Overduidelijk veels te hoge geclaimde capaciteiten, maar goed dat wist ik voorafgaand aan de aanschaf al.

Dat bleek... de Ecocell 1900mAh AAAtjes halen 200 tot 300mAh. Da's dus 6 tot 9 keer te laag :P

Nou de rest nog even testen middels een charge-discharge-charge cyclus. Dat wordt nog wat...

(ps: ik ga wel reclameren bij de verkoper, ook al zegt 'ie op z'n site uit te gaan van de waardes die de fabrikant opgeeft en dat hij retouren op basis van capaciteit niet zal honoreren... eens kijken wat 'ie zegt...)

[ Voor 4% gewijzigd door Wildfire op 29-12-2008 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wat problemen met m'n nieuwe Recyko+ van GP. Als ik ze vers uit de verpakking (dus geladen) in m'n Canon 550EX (flitser) stop, dan wil deze niet aan gaan. Andere nieuwe (niet-oplaadbare batterijen) doen het wel erin. M'n flitser vraagt wel 1.5V, maar ik veronderstel dat de 1.2V die oplaadbare batterijen leveren toch ook zou moeten volstaan?

Hopelijk kan ik hier een oplossing vinden, want ik ben nogal ten einde raad. Er is namelijk niet veel wat ik eraan kan onderzoeken / oplossen of dergelijke.

Edit: Niet helemaal ontopic maar toch nog een extra vraagje voor de kenner. Als ik m'n gewone batterijen in m'n 550ex (nieuw speeltje) stop, dan maken die batterijen een nogal hoge fluittoon, precies iets zoals dat toontje dat oudere mensen zogezegd niet kunnen horen. Is dit normaal of zijn m'n batterijen gewoon "over tijd", want ze liggen al een aardig eindje in de kast.

Edit2: Dat piepen is dus normaal want nu doen m'n nieuwe Recyko+'s het ook. En ja nu werken ze. Ik heb ze vijf minuutjes in het stopcontact gestoken en blijkbaar lukt het nu wel. Hopelijk blijven ze werken :)
Ervaring volgen.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2008 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Dit topic gaat eigenlijk alleen over penlites, maar toch vind ik het de moeite van vermelden waard:

Conrad D-cellen (mono-batterijen), van het type Endurance (zeer lage zelfontlading) met rated capacity van 8000mAh, scoren na een charge/discharge/charge cycle gemiddeld zo'n 9600mAh - netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eergisteren de bestelde IPC 1L & 8 Eneloops (Conrad) nog met korting :P binnen gekregen....
Nu ben ik nog een leek wat dat betreft op lader gebied, maar wat is een beetje betaalbare (50 euro)
universele oplader? :? deze bij Conrad Universele lader P500-LCD voor 29.95 of deze ACCULAADSTATION CHARGE MANAGER voor 49.95....kan ook in de beschrijving ervan NIET vinden of deze ook ontladen kan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 17:46:
Eergisteren de bestelde IPC 1L & 8 Eneloops (Conrad) nog met korting :P binnen gekregen....
Nu ben ik nog een leek wat dat betreft op lader gebied, maar wat is een beetje betaalbare (50 euro)
universele oplader? :? deze bij Conrad Universele lader P500-LCD voor 29.95 of deze ACCULAADSTATION CHARGE MANAGER voor 49.95....kan ook in de beschrijving ervan NIET vinden of deze ook ontladen kan.....
Je hebt een lader binnen gekregen, maar je wilt alweer een nieuwe bestellen begrijp ik uit je verhaal?

Als je bij Conrad met de Charge Manager deze bedoelt, nee die heeft geen ontlaadfunctie. Dan kom je bij de duurdere Charge Managers terecht zoals mijn Charge Manager 2015. Die heeft dan ook een display zodat je de stats in de gaten kunt houden. Er is ook een wat goedkopere, de Charge Manager 2010 - zie hier.

De P500-LCD (deze dus) heeft wel een ontlaadfunctie, wel netjes voor een instap-lader.

[ Voor 5% gewijzigd door Wildfire op 01-01-2009 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Instaplader inderdaad. Zit je lekker 12 uur te wachten tot je D cellen vol zijn... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 23:01:
[...]

Je hebt een lader binnen gekregen, maar je wilt alweer een nieuwe bestellen begrijp ik uit je verhaal?

Als je bij Conrad met de Charge Manager deze bedoelt, nee die heeft geen ontlaadfunctie. Dan kom je bij de duurdere Charge Managers terecht zoals mijn Charge Manager 2015. Die heeft dan ook een display zodat je de stats in de gaten kunt houden. Er is ook een wat goedkopere, de Charge Manager 2010 - zie hier.

De P500-LCD (deze dus) heeft wel een ontlaadfunctie, wel netjes voor een instap-lader.
Ben op zoek naar een lader voor mijn broer.. :) sorry vergeten te zeggen...bedankt voor de reactie... :>
zal dan een keuze uit deze worden....het gaat om het opladen van AA AAA en 9v batterijen.. ;)
p.s. de eneloops zijn 2.23Ah (1.46v) 2.30Ah (1.46v) 2.56Ah (1.47v) 2.25Ah (1.46v)
Ik zie dat de Acculaadstation Charge Manager 2020 bij Conrad in de aanbieding is voor 99.95.....
zal het er over hebben....wel iets duurder maar.lijkt me een goede koop...... :9

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2009 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Aanbieding: Voltcraft IPC-1 incl. 8x 2500 mAh AA voor € 39,99 - € 7,50 = € 32,49 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 12-09 15:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zodra ik hem in het winkelmandje doe, kost hij ineens 3 tientjes meer :?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
Koekjestrommel legen en blijven proberen. >:)

[ Voor 75% gewijzigd door Dav1d op 02-01-2009 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die vanmiddag ook besteld; ik wilde eigenlijk degene met 4 batterijen bestellen voor die prijs, maar die was uitverkocht (hoewel het stoplicht wel op groen stond); toen bood de site als alternatief degene met 8 batterijen aan. Gister kostte die nog 60, nu 40 =D Toen die dus maar snel besteld met kortingscoupon, 32,50 voor een uitstekende lader met 8 prima batterijen, goedkoper kan het toch echt niet denk ik :p

Ik had zelf laatst bij de Kijkshop trouwens nog Varta oplaadbare batterijen van 2700mAh gekocht voor 22 euro, aangezien ik dacht dat onze oude oplaadbare batterijen (een tijdlang niet gebruikt) de geest hadden gegeven. Ook de nieuwe Varta batterijen hielden het niet lang uit, waardoor ik het probleem nu op onze tamelijk oude lader afschuif (een langzame lader, ik weet niet of hij tijdsgestuurd of intelligent is). Sindsdien ben ik grondig aan het lezen gegaan over oplaadbare batterijen en opladers (daarvoor kende ik enkel wat algemene informatie). Ik kom er op uit dat Maha tot de top behoort als het om betaalbare opladers gaat. Ook over de Voltcraft lpc-1 lees ik veel positieve verhalen, en deze is toch nog een stuk goedkoper.

Nu blijkt dus dat bij de Voltcraft zelfs 8 prima batterijen geleverd worden, en tevens lijkt het waarschijnlijk dat een aardig deel van onze oude oplaadbare batterijen met de oplader opnieuw tot leven gebracht kunnen worden, ben ik van plan om die Varta batterijen terug te brengen. Temeer doordat batterijen met een hoge capaciteit sneller hun capaciteit blijken te verliezen. Hopelijk accepteert de Kijkshop dat met een geopende verpakking (doch goed intact gehouden).

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2009 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:05

MBV

Ik heb ook maar besloten hem te bestellen. Aangezien ik wel low-discharge (eneloop) batterijen wil gebruiken, heb ik binnenkort die batterijen over (ik maak mijn batterijen nooit binnen 2 weken leeg). Nu dacht ik slim te zijn: de batterijen waren 30 euro, lader 40, dus dan zou je 2x de korting kunnen gebruiken. Helaas, kennelijk filteren ze op IP... Da's lekker, als je in een studentenhuis woont ;)

Mensen die problemen hebben met de conrad-site: ga naar www.conrad.nl, en dan kom je erachter dat ze nog met frames werken :') en dat de javascriptjes niet goed werken zonder frames eromheen. Je kan dan bij 'direct bestellen' de artikelnummers invullen (niet copy/paste :() et voila, zelfs in firefox op ubuntu werkt het vlekkeloos. Altijd al een trieste website geweest...

[ Voor 6% gewijzigd door MBV op 02-01-2009 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Heb net wel 2 bestellingen met 7,50 korting per bestelling gedaan ;)
Je moet alleen zorgen dat het minimum bestelbedrag hoger is dan 27,50 - 7,50 korting = 20,- anders werkt de korting niet!
En anders even cookies weggooien of met andere browser want bij mij lukte het gewoon.

[ Voor 18% gewijzigd door Lennart_1337 op 02-01-2009 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

cookies weggooien helpt niet :(
De inwisseltermijn van de door u aangegeven waardebon is afgelopen, wij kunnen deze helaas niet meer verrekenen!
Maandag even vanaf een ander ip-adres proberen, maar ik ben al door mijn mailadressen heen |:( * MBV moet weer leren valsspelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
MBV, zorg dat je uitgelogd bent en kies voor 'Bestellen zonder inlog' (gewoon met het e-mailadres van je bestaande Conrad account), dan klaagt hij niet. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:06

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2008 @ 15:26:
Edit2: Dat piepen is dus normaal want nu doen m'n nieuwe Recyko+'s het ook.
Dat piepen is het laden van de condensator en dat hoor je inderdaad flink bij een 550EX. Het komt dus niet uit je batterijen :P Het flitsen (vooral op volledige sterkte) trekt veel te veel stroom om direct van je batterijen te vragen, daarom wordt er een buffer gebruikt.

Dat is ook meteen de reden dat vrij lege batterijen alsnog een flitser op volledige sterkte kunnen laten flitsen: zolang die condensator maar opgeladen wordt werkt het allemaal en bijna lege batterijen krijgen die condensator na een tijdje nog wel vol. Het kost dan alleen 10 seconden ipv. 2 bijvoorbeeld.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
Dav1d schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 13:55:
Aanbieding: Voltcraft IPC-1 incl. 8x 2500 mAh AA voor € 39,99 - € 7,50 = € 32,49 _/-\o_
Voel ik me toch behoorlijk genaaid aangezien ik de mijne net 3 dagen in huis heb voor € 59,99 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 12-09 16:49
Heeft iemand de IPC1/BC-900 al een tijd in gebruik, ik lees op Amazon toch wat enge dingen, dat ie extreem heet wordt/gaat smelten... da's niet echt fijn natuurlijk.

http://www.amazon.com/rev...nts=0&filterBy=addOneStar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
De Recyko's zijn er ook in de aanbieding trouwens: 4 stuks voor €9,99. In verhouding even duur als 8 stuks Eneloops dus.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

sweetdude schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 22:07:
[...]

Voel ik me toch behoorlijk genaaid aangezien ik de mijne net 3 dagen in huis heb voor € 59,99 8)7
binnen 7 dagen is geld terug toch, bij webshops? En dan even vragen of je 'ouders' hem willen bestellen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Ik krijg 'm niet besteld bij Conrad... als ik op "Verder naar de kassa" druk krijg ik steeds in rood boven de 2e entry (waardebon verzilveren): "De inwisseltermijn van de door u aangegeven waardebon is afgelopen, wij kunnen deze helaas niet meer verrekenen!"

edit: het is die USB stofzuigert die in de weg zit... als ik die uit 't winkelwagentje kieper gaat ie wel verder.

[ Voor 18% gewijzigd door catchingfire op 02-01-2009 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah nice! Ik heb er al drie, maar nu ik ook een set van 16 AA's heb (voor een dikke MagLite mod) is een 4e wel handig :)

Meteen weer zo'n box van 2,50 erbij :). Heb er laatst eentje bij laten doen en het is wel een mooi formaat. Ideaal om onder m'n bed te schuiven :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2009 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 20:21

KRG

Of je belt even met Conrad en geeft aan dat je niet tevreden bent en geld terug wilt, of alsnog ook de korting. Ik heb dat eens gedaan en ze hebben me het verschil overgemaakt toen. Beiden partijen waren op deze manier happy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb een redelijk nieuwe GP Powerbank die aangeeft wanneer de batterijen defect zijn. Hoe betrouwbaar is dat? Met andere woorden: als hij aangeeft dat ze defect zijn, kan ik ze dan net zo goed in de batterijenbak gaan gooien?

Overigens betreft dit GP-batterijen die ik rond 2002 heb gekocht, het zou dus best wel eens zo kunnen zijn dat ze het niet meer zo goed doen. ;)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
pven schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 09:36:
Ik heb een redelijk nieuwe GP Powerbank die aangeeft wanneer de batterijen defect zijn. Hoe betrouwbaar is dat? Met andere woorden: als hij aangeeft dat ze defect zijn, kan ik ze dan net zo goed in de batterijenbak gaan gooien?
Ik heb datzelfde probleem met een GP Powerbank. Steeds beginnen de leds rood te knipperen alsof de batterijen opeens defect zijn. Baggerding. Vandaar dat ik nu die Conrad aanbieding maar gescoord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Dan ben ik wel benieuwd hoeveel capaciteit die batterijen nog hebben die rood knipperen veroorzaken. Ik heb het hier ook met een paar batterijen gehad, maar die waren ook erg oud en hadden hun beste tijd wel gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnyD
Ik heb hier de Powerbank van GP alsook de IPC-1L
De Powerbank weigert bijna alles, de IPC weigert bijna niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
MBV schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 10:33:
Dan ben ik wel benieuwd hoeveel capaciteit die batterijen nog hebben die rood knipperen veroorzaken. Ik heb het hier ook met een paar batterijen gehad, maar die waren ook erg oud en hadden hun beste tijd wel gehad.
Ik zal het een dezer dagen eens meten. Ik neem aan dat mijn GP-lader niet-voor-niets piept en wil 'garanderen' dat mijn batterijen nog goed zijn.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

SunnyD schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 18:58:
Ik heb hier de Powerbank van GP alsook de IPC-1L
De Powerbank weigert bijna alles, de IPC weigert bijna niks...
en welke capaciteit geeft de IPC-1L dan aan? Dat was mijn vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnyD
MBV schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 19:05:
[...]

en welke capaciteit geeft de IPC-1L dan aan? Dat was mijn vraag :)
Bij 2 AAAtjes van 600mAh die een jaartje op de plank hadden gelogeerd ging de iPC niet verder dan 20mA..
Na een refresh waren ze weer 110mAh.. Niet veel, maar de IPC deed het tenminste waar de GP Powerbank het al lang liet afweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 09:36:

Overigens betreft dit GP-batterijen die ik rond 2002 heb gekocht, het zou dus best wel eens zo kunnen zijn dat ze het niet meer zo goed doen. ;)
Niet. Ze zullen wel iets te diep ontladen zijn geweest ofzo. Als je ze daarna een uurtje in een domme 24 uurs lader stopt en dan weer in de Powerbank laad 'ie ze gewoon vol. Mijn GP Powerbank Smart 2 had dat ook. Nu gebruik ik die bijna niet meer. Met m'n drie IPC-1 laders kan ik de batterijen met een veel vriendelijkere stroom volladen. Straks vier stuks O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

SunnyD schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 19:32:
[...]

Bij 2 AAAtjes van 600mAh die een jaartje op de plank hadden gelogeerd ging de iPC niet verder dan 20mA..
Na een refresh waren ze weer 110mAh.. Niet veel, maar de IPC deed het tenminste waar de GP Powerbank het al lang liet afweten.
Ik denk dat het dan toch tijd is om nieuwe batterijen te kopen. 110mAh, zelfs nicd is beter :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Laatst online: 11-09 18:32
Dank u zeer, ook net besteld :*)
Was al van plan te bestellen, blij dat ik dat vorige keer niet gedaan heb O-)

Ook ik moest wel de USB stofzuiger verwijderen, anders weigert ie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik overweeg een aankoop van een inteligente batterijlader

De volgende laders stonden op het lijstje:

Voltcraft:
charge manager 2020
of
IPC-1 (L)? (hoe zijn die batterijen dat erbij zijn?)

of
Maha Powerex MH-C9000

Dewelke moet ik nu nemen? Iemand die de IPC-1 al een paar jaar dagelijks gebruikt?

Overlaatst was mijn memorex lader overleden, hij begon raar te doen. Batterijen werden hier per 2 in opgeladen, vandaar dat niet al mijn batterijen nog optimaal presteren. Deze heb ik dan vervangen door een universele snellader van HQ, VL6278. Batterijen worden netjes apart opgeladen met elk een indicator.

Nu, om apparaten zo lang mogelijk te laten werken zouden de gebruikte batterijen een beetje gematched moeten zijn. Dus wil ik de inhoud van een batterijtje weten.

Ik kan zelf de batterijen al wel testen met mijn modelbouwlader van robbe, maar hier kan ik maar elke cel apart testen.
De volgende tests heb ik hier mee uitgevoerd:

Camelion 2600 AA--> 1600mAh (ontlading met 500mA) 2-3j oud
Newtecs 2400 AA --> tss 1400 en 1600mAh (ontlading met 500mA) 3j oud
Memorex 1800 AA -->750mAh (ontlading met 500mA) +/- 6j oud?

Sanyo 1000 AAA--> 800mAh (ontlading met 300mA) vrij nieuw

(waarden een beetje afgekort)

kga nog mijn ouwe nicd's van varta even testen :)

merci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 13:40
Nog een goede aanbieding bij Conrad, zeker als je nog een coupon kunt gebruiken en boven de 20 euro zit:

4x Sanyo Eneloop AAA voor 9,99 ipv 14,99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Mag jij raden wat ik eergisteren heb besteld: de Recyko's AAA die ook van 14 euro naar 10 euro zijn afgeprijsd... :/
Uit de test op dpreview kwamen die er overtuigend als beste uit: na 3 maanden nog 788mAh, tegen Eneloop 734.

Trouwens, die site is echt gestoord. Ook hier, op een compleet ander IP-adres, zegt hij dat het niet mag. Maar met IE8 werkt het wel :S Ja, koekjestrommel leeggooien heb ik al geprobeerd, ingelogd zijn helpt ook niet, ...
Vanavond maar eens Wine starten, hier geen iDentifier bij me :(

[ Voor 57% gewijzigd door MBV op 05-01-2009 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron

Positron

Ik begin wel een beetje te balen van Conrad hoor. Ik heb afgelopen maand drie bestellingen gedaan en echt íedere keer was het de week daarna aanzienlijk goedkoper. Eerst 8x Eneloop 26, daarna voor 20 euro. Toen de IPC1-L voor 30 euro, daarna de IPC1 voor 32 euro met 8x 2500. Vorige week de Eneloop AAA's voor 15 euro en nu staan die weer voor 10 euro. Baal. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Waren de recyko's niet een stukje dikker dan Eneloops? En zouden dus in sommige apparaten niet passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Laatst online: 06-04 00:29
QuarK schreef op maandag 05 januari 2009 @ 14:17:
Waren de recyko's niet een stukje dikker dan Eneloops? En zouden dus in sommige apparaten niet passen?
Ik heb mijn GP Recyko's hier even opgemeten d=14.3~14.4 mm. Misschien 0.1 mm dikker dan een gemiddelde AA cel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

pipo76 schreef op zondag 20 april 2008 @ 13:13:
Dikte:

GP Recyko: 14.4mm
Eneloop 2000 mAh: 14.1mm
GP Industrial 1300 mAh: 14.0mm
GP Rechargeable 1100 mAh: 14.1mm
Duracell niet oplaadbaar: 14.1mm
Alstu :) Extra dikte kan lastig zijn, daarom heb ik de AA batterijen van eneloop besteld, maar voor de AAA's vind ik het juist een voordeel: die led-lampjes laten de huidige batterijen wegschieten :(.
Positron schreef op maandag 05 januari 2009 @ 14:14:
Ik begin wel een beetje te balen van Conrad hoor. Ik heb afgelopen maand drie bestellingen gedaan en echt íedere keer was het de week daarna aanzienlijk goedkoper. Eerst 8x Eneloop 26, daarna voor 20 euro. Toen de IPC1-L voor 30 euro, daarna de IPC1 voor 32 euro met 8x 2500. Vorige week de Eneloop AAA's voor 15 euro en nu staan die weer voor 10 euro. Baal. :|
Niet zo negatief, positron :P Wat ga je de volgende keer bestellen? O-)

[ Voor 37% gewijzigd door MBV op 05-01-2009 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron

Positron

MBV schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:38:
[...]

Niet zo negatief, positron :P Wat ga je de volgende keer bestellen? O-)
Op zich wel slim inderdaad als ik nog eens veel batterijen nodig heb, dat ik er eerst een paar bestel en de rest de week daarop. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Ik ga twee setjes GP Recyko+ bestellen bij DealExtreme, omdat ze daar wat goedkoper zijn. Koop een setje met oplader ( 4 x AAA ) en een los setje met losse batterijen ( 4 x AA ). Maar gaat die oplader ook in een Nederlands stopcontact, omdat er bij de achterkant een andere stekker zit. Als het niet gaat koop ik ze wel los, en kijk nog wel verder voor een oplader, heb thuis nog wel een oude werkende dus.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3330 ( zie links onder plaatje )

[ Voor 14% gewijzigd door NeoMe op 05-01-2009 21:27 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeoMe schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:26:
Ik ga twee setjes GP Recyko+ bestellen bij DealExtreme, omdat ze daar wat goedkoper zijn. Koop een setje met oplader ( 4 x AAA ) en een los setje met losse batterijen ( 4 x AA ). Maar gaat die oplader ook in een Nederlands stopcontact, omdat er bij de achterkant een andere stekker zit. Als het niet gaat koop ik ze wel los, en kijk nog wel verder voor een oplader, heb thuis nog wel een oude werkende dus.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3330 ( zie links onder plaatje )
nee past hier niet in België (ook niet in Nederland), een verloopstekkertje hoeft wel niet veel te kosten, misschien heb je nog wel een reisadaptor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:39:
[...]
nee past hier niet in België (ook niet in Nederland), een verloopstekkertje hoeft wel niet veel te kosten, misschien heb je nog wel een reisadaptor?
Die verkopen ze ook gewoon. Let wel goed op, er is een goedkope gammele en een duurdere. Ik zou die duurdere nemen, het is het geld waard. :)

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Oke, dankjewel. Ga ze toch apart bestellen, aangezien er hier thuis nog twee opladers liggen die de klus wel kunnen klaren. En hopelijk ook wat sneller dan die 14 uur die daar wordt aangegeven. Tnx !

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Dav1d schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 21:55:
MBV, zorg dat je uitgelogd bent en kies voor 'Bestellen zonder inlog' (gewoon met het e-mailadres van je bestaande Conrad account), dan klaagt hij niet. O-)
Ik had nog geen conrad-acount. Uiteindelijk alles geprobeerd, maar in firefox (op 2 pc's, 3 ip's, koekjes weggemikt ) blijft hij de 2e bestelling blokkeren omdat hij verlopen is 8)7 Dus Opera gedownload (ubuntu), en dan werkt het nog steeds niet. IE geinstalleerd, en hij doet het 8)7

Maar dan tik ik in iDeal mijn verkeerde pasnummer in, ga te ver door, en moet opnieuw beginnen. "De door u aangegeven waardebon is niet voorhanden en kan niet ingewisseld worden! Controleer alstublieft uw waardebon-nummer!" :'( |:( Koekjes weggegooid en de 3e keer maar zonder korting besteld. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
MBV schreef op maandag 05 januari 2009 @ 23:12:
[...]

Ik had nog geen conrad-acount. Uiteindelijk alles geprobeerd, maar in firefox (op 2 pc's, 3 ip's, koekjes weggemikt ) blijft hij de 2e bestelling blokkeren omdat hij verlopen is 8)7 Dus Opera gedownload (ubuntu), en dan werkt het nog steeds niet. IE geinstalleerd, en hij doet het 8)7

Maar dan tik ik in iDeal mijn verkeerde pasnummer in, ga te ver door, en moet opnieuw beginnen. "De door u aangegeven waardebon is niet voorhanden en kan niet ingewisseld worden! Controleer alstublieft uw waardebon-nummer!" :'( |:( Koekjes weggegooid en de 3e keer maar zonder korting besteld. |:(
Ach, als je ECHT jarig bent, krijg je van Conrad vanzelf weer zo'n kortingscode in je mailbox.
Wat mensen al niet proberen voor een paar euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Het begon met nieuwschierigheid, en toen ik zag dat het 1x lukte (op m'n werk) wilde ik thuis even kijken wat ik fout had gedaan :)

Maar goed, de standaard website van SAP is dus prut, weet ik dat ook weer :/

[ Voor 23% gewijzigd door MBV op 06-01-2009 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:27
Inderdaad! Mijn zoontje heeft een bestuurbare auto en daar passen de Recyko's met geen mogelijkheid in. Ook Topcraft cellen van de Aldi zijn te lang/dik. Eneloops: past prima.

Mijn flitser is overigens het snelst opgeladen met Eneloops. Sneller dan Recyko, Varta Ready2Use en Maha Imedion cellen. Daarbij zijn ze ook nog redelijk goedkoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Laatst online: 16-04 12:44
Ik gebruik naar volle tevredenheid op dit moment 8 stuks Eneloop batterijen, en ik wou er eigenlijk minstens 8 bijhebben, met het oog op meerdere flitsers in de toekomst.

Nu laad ik de batterijen op met een wat verouderde GP lader die er maar liefst 18 uur over doet. Als ik straks 16 batterijen heb gaat me dat nogal wat tijd kosten, en daarom vroeg ik me af of het niet veel handiger is om twee van deze setjes te kopen.

Hoe zijn jullie ervaringen met die Sanyo lader ? Is het verstandiger om een pack van 8 batterijen te kopen en dan eventueel een andere lader erbij te kopen ? Wat voor lader werkt lekker icm. Eneloops ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Laatst online: 22:27
mcdronkz schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 03:47:
Hoe zijn jullie ervaringen met die Sanyo lader ? Is het verstandiger om een pack van 8 batterijen te kopen en dan eventueel een andere lader erbij te kopen ? Wat voor lader werkt lekker icm. Eneloops ?
Geen ervaringen, maar dit is een standaard lader die er 10 uur over doet. Als dat voor jou geen probleem is, dan kom je redelijk goedkoop aan een oplader. Eneloops zijn NiMH en mogen dus in elke lader die daarvoor geschikt is.

Maar als je zoveel batterijen gebruikt, dan is het wellicht beter om een beetje te investeren in een fatsoenlijke computergestuurde lader, bijvoorbeeld de IPC-1L. Ik heb zelf de Maha Powerex C9000 en die bevalt ook prima. Je kunt dan beter de toestand van je accu's bijhouden en steeds setjes met ongeveer dezelfde capaciteit gebruiken. Ook heb ik er een Voltcraft UFC-8 voor het bulk-oplaadwerk (veel speelgoed op batterijen!), die werkt ook uitstekend. Redelijk snel (2-3 uur voor Eneloop), ruimte voor 8 stuks en druppelladen.

[ Voor 17% gewijzigd door PhilipsFan op 06-01-2009 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron

Positron

mcdronkz schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 03:47:
Ik gebruik naar volle tevredenheid op dit moment 8 stuks Eneloop batterijen, en ik wou er eigenlijk minstens 8 bijhebben, met het oog op meerdere flitsers in de toekomst.

Nu laad ik de batterijen op met een wat verouderde GP lader die er maar liefst 18 uur over doet. Als ik straks 16 batterijen heb gaat me dat nogal wat tijd kosten, en daarom vroeg ik me af of het niet veel handiger is om twee van deze setjes te kopen.

Wil je per sé met meerdere laders tegelijk werken? Onderstaande aanbieding is echt heel erg scherp. Die zou ik gewoon nemen. Als het nodig is kan de lader ook snel zijn, maar het is gewoon echt een topding. Ook als je de batterijen buiten beschouwing laat is de prijs al erg goed. Een 8-pack Eneloops erbij voor 20 euro en je bent voorlopig klaar, plus dat je nog 8x2500 mAh klaar hebt liggen voor als je ooit je flitsers hebt gekocht. Volgens mij zijn dat ook nog best goede batterijen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 15:21
Zojuist 3 pakjes Varta 2700mAh NiMH ontvangen, en nu op dit moment zitten de eerste 4 in
het fitness-apparaat IPC-1...

zodra ze een test-cyclus doorlopen hebben, zal ik uiteraard even de bereikte capaciteiten van deze sets noteren.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

NielsTn schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 14:34:
Zojuist 3 pakjes Varta 2700mAh NiMH ontvangen, en nu op dit moment zitten de eerste 4 in
het fitness-apparaat IPC-1...

zodra ze een test-cyclus doorlopen hebben, zal ik uiteraard even de bereikte capaciteiten van deze sets noteren.
Ben benieuwd... ik merk dat veel batterijen gewoonweg niet de capaciteit halen die ze claimen, zelfs echte A-merk batterijen zijn soms rampzalig. Onbekende B-merken zijn trouwens altijd een ramp lijkt het... Ecocell en ABCell AA-batterijen, respectievelijk zogenaamd 3900 en 3800 mAh, halen geen van allen ook maar een magere 600mAh. Nou wist ik wel dat voor AA-batterijen zo'n 2850mAh de max was (Ansmann), maar ik had iig nog wel verwacht iets van 2000mAh te halen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Wildfire schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 15:59:
[...]
Ben benieuwd... ik merk dat veel batterijen gewoonweg niet de capaciteit halen die ze claimen, zelfs echte A-merk batterijen zijn soms rampzalig. Onbekende B-merken zijn trouwens altijd een ramp lijkt het... Ecocell en ABCell AA-batterijen, respectievelijk zogenaamd 3900 en 3800 mAh, halen geen van allen ook maar een magere 600mAh. Nou wist ik wel dat voor AA-batterijen zo'n 2850mAh de max was (Ansmann), maar ik had iig nog wel verwacht iets van 2000mAh te halen... :P
Wat een oplichterij die ABCell en Ecocell... Ik zie ze op Ebay staan met goede feedback, mensen posten "Goede batterijen". WTF 8)7 Als je ze via Ebay hebt, laat a.u.b. negatieve feedback achter, want dit is echt belachelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Elektronicanet op 06-01-2009 17:38 ]

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet dan ook meer aan jezelf gaan twijfelen als je van te voren denkt echt 3800 mAh te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
De eerste set Varta 2700mAh geven aldus de IPC-1 nu 4x 2600 mAh aan.
Niet slecht vind ik, hopelijk ga ik er veel plezier van hebben tijdens het gebruik met mijn flitsers (oa SB800 & SB8A accupack).

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Mijn Conrad AA 2500 zaten ook rond de 2600. Erg netjes.
Ik heb net een setje van 8x Eneloop AAA en 4x Eneloop AA binnen gekregen, dus heb weer wat te testen de komende dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Aww crap, het metalen klemmetje linksonder (AAA klem) is bij mijn IPC-1 kapot.
Na 3 weken en 4x gebruikt ofzo met een AAA cell.

Dat wordt een gevalletje garantie claimen morgen bij Conrad :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
2e setje Varta 2700mAh gaf....<slick> 3100mAh aan....
toch maar es in de gaten houden. Tot nu toe erg tevreden over Varta,
en de laatste set zit nu in het fitness-centrum!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 18:29:
Je moet dan ook meer aan jezelf gaan twijfelen als je van te voren denkt echt 3800 mAh te krijgen...
Niet iedereen heeft zoveel verstand van batterijen als de mensen in dit topic. Als we dit normaal vinden, dan is het einde zoek! Als je naar de AH gaat en je koopt een pak koekjes waar op staat dat er 38 in zitten, en er zitten er maar 6 in, dan accepteer je dat toch ook niet :?

Natuurlijk kan het iets afwijken: maar toch 10% hooguit. Ik begrijp niet goed dat hier geen regels voor zijn, maar goed, kennelijk wordt het geaccepteerd 8)7

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Elektronicanet schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 22:41:
[...]

Niet iedereen heeft zoveel verstand van batterijen als de mensen in dit topic. Als we dit normaal vinden, dan is het einde zoek! Als je naar de AH gaat en je koopt een pak koekjes waar op staat dat er 38 in zitten, en er zitten er maar 6 in, dan accepteer je dat toch ook niet :?

Natuurlijk kan het iets afwijken: maar toch 10% hooguit. Ik begrijp niet goed dat hier geen regels voor zijn, maar goed, kennelijk wordt het geaccepteerd 8)7
Nog even voor de duidelijkheid: ik wist dus al vantevoren dat de geclaimde capaciteit onzin was. Ik had echter wel verwacht toch minimaal zo'n 2000mAh uit zo'n AA-batterij te slepen, maar 500 tot 600mAh was echt de max. En da's dan echt absurd laag. Ik heb slechte AAA-batterijen van A-merken die nog hoger scoren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elektronicanet schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 22:41:
[...]

In dat geval eet je het pak leeg en breng je het daarna terug naar de AH en dan krijg je je geld terug :) . Niet goed - geld terug.

Het is absurd ja, maar bij monitoren wordt er ook flink op los gelogen met brightness, kijkhoek en responsetime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Heeft iemand hier ervaring met retournering van een batterijenlader naar Conrad?
In hun voorwaarden staat dat ze het product met alle accessoires terug willen hebben. Vind ik op zich prima, als ik het gehele pakket maar terug krijg.
Ik vind het echter raar aangezien alle overige retourzaken waar ik tot zover mee te maken heb gehad wilden deze zaken helemaal niet hebben.
Zal ik de laadsnoeren etc + 4 cellen maar mee terugsturen? Of letten ze hier helemaal niet op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

QuarK schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 09:58:
Heeft iemand hier ervaring met retournering van een batterijenlader naar Conrad?
In hun voorwaarden staat dat ze het product met alle accessoires terug willen hebben. Vind ik op zich prima, als ik het gehele pakket maar terug krijg.
Ik vind het echter raar aangezien alle overige retourzaken waar ik tot zover mee te maken heb gehad wilden deze zaken helemaal niet hebben.
Zal ik de laadsnoeren etc + 4 cellen maar mee terugsturen? Of letten ze hier helemaal niet op?
Gewoon even de klantenservice van Conrad bellen en je weet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Gewoon niks erbij doen: wie weet wordt je lader omgeruild voor een nieuwe, inclusief nieuwe batterijen :P Zo heeft mijn zusje een 2e set boxen gekregen :)

Bestelling met eneloops AA en recyko AAA is trouwens binnen, nu nog wachten op de IPC-1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Wildfire schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 10:28:
[...]

Gewoon even de klantenservice van Conrad bellen en je weet het.
Nou, onder het mom van geen slapende honden wakker maken ;-)
Ik ga gewoon de lader + charge kabel opsturen, zonder de rest.

Als het mij een kleine 10 euro kost om de IPC-1 te retourneren na 3 weken, dan mag daar best wat tegenover staan.

[ Voor 15% gewijzigd door QuarK op 08-01-2009 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Typisch voor GP-fabrikaat... Ze nemen soms echt een loopje met de voorgeschreven maten voor AA's...
Zo was ik bijna 2 MagLite's AA kwijt, doordat ik de cellen er niet meer uit kreeg (GP AA 2500).
Memorex heeft er ook zo 'n handje van aan qua maten...

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron

Positron

Dat van die GP's herken ik. Mijn GP 2300mAh AA-batterijen komen ook alleen met heel hard schudden uit m'n maglite. Misschien zijn die ook wat krap bemeten, maar ik denk dat de schuld hier vooral bij GP ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

dodge_911 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 10:39:
[...]

Typisch voor GP-fabrikaat... Ze nemen soms echt een loopje met de voorgeschreven maten voor AA's...
Zo was ik bijna 2 MagLite's AA kwijt, doordat ik de cellen er niet meer uit kreeg (GP AA 2500).
Ik was er best blij mee met die AAA-batterijen: dan kunnen ze ook niet meer los rammelen in mijn fietslampjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Zeg, heeft iemand hier eigenlijk al eens geprobeerd alkaline-batterijen op te laden? Gisteren stopte ik, gewoon uit nieuwsgierigheid als test, een paar Duracell AAAtjes in mijn Voltcraft Charge Manager 2015, die ze nota bene gewoon begon te laden. Weliswaar hield het na 20mAh ofzo op, maar toch... :)

(en door een truucje (bevestigen in de klemmen voor mono-cellen) deed ik met eentje zelfs laden met 2A :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Kijk maar uit dat er niks in je gezicht ontploft :+
Zelf zou ik dit dus nooit "even" testen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Je hebt er zelfs speciale laders voor, 't werkt alleen k.u.t.:
Wikipedia: Rechargeable alkaline battery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dodge_911 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 10:39:
[...]

Onzin, dan haal je de kop van de MagLite eraf, pluk je dat eerste onderdeel eraf en druk je het hele zaakje via de achterkant eruit ;)

De Recyko's zijn inderdaad langer en dikker dan Eneloops, zoals ook al meerdere malen voorbij is gekomen in dit topic :) . Dat is ook de reden dat ik nu verder geen Recyko's meer koop maar Eneloops.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2009 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 14:54:
Onzin, dan haal je de kop van de MagLite eraf, pluk je dat eerste onderdeel eraf en druk je het hele zaakje via de achterkant eruit ;)
ik zei ook bijna. Heb ze d'r op bovenstaande manier dus uitgehaald...

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 14:54:
[...]

De Recyko's zijn inderdaad langer en dikker dan Eneloops, zoals ook al meerdere malen voorbij is gekomen in dit topic :) . Dat is ook de reden dat ik nu verder geen Recyko's meer koop maar Eneloops.
Ik heb nog geen problemen gehad met m'n Recyko's. Ze zitten nu gezellig in m'n 550EX (flitser) en ik ben er zeker meer dan tevreden over. M'n GP2700's zijn dan wel misschien iets sneller op hem op te laden, maar gebruik die enkel als ik vaak ga flitsen, als het slechts occasioneel is voldoen m'n Recyko's zeker, vooral met hun lage lekstroom kun je ze weken er in laten zitten zonder dat ze echt achteruitgaan in capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Idd, ideale batterijen wat dat betreft. Zitten al sinds de zomer in de koplamp van mijn fiets, doet het nog steeds (incidenteel gebruik van verlichting uiteraard). Ik denk dat ik mijn Recyko's in mijn flitser ook voor het laatst heb opgeladen na de zomervakantie, en vorige week deden ze het nog :) Ook daar geen afmetingsproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik die welke ze in ALDI verkopen TOP craft en het gaat goed en ook nog goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 08:30

ikbenwouter

! w t R

De Topcraft batterijen gaan wel heel snel in capaciteit achteruit. Ik heb ze ook wel eens geprobeerd in mijn camera, de AA batterijen. Na een jaar was er nog maar een kwart van de capaciteit over of deden ze het helemaal niet meer. Goedkoop is uiteindelijk in dit geval dus duurkoop.

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Meerdink
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-03 09:08
Wildfire schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 12:51:...mijn Voltcraft Charge Manager 2015...
Conrad heeft verschillende opladers in de aanbieding. De IPC-1 is hier erg populair, maar de eendere La crosse BC-900 schijnt wat brandgevaarlijk te zijn (onacceptabel voor mij). De Charge Manager 2020 is op 28 januari (volgens het foldertje) voor 79,99 te krijgen. Echter, over de Charge Managers lees ik klachten over het overdreven lawaai van de ventilators.

Wat is het beste alternatief (van Conrad/Voltcraft of anders) als je je oplaadbare batterijen wilt testen zodat je ze een beetje kan matchen om te voorkomen dat je slechte exemplaren het voor de goede verpesten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
De La Cross BC-900 is identiek aan de Voltcraft IPC-1.
Die brandgevaarlijkheid van de BC-900 is voor zover ik kan lezen een uitzonderlijk geval (enkele of slechts één zeer luidruchtige gebruiker).

Als 4A door een apparaat jaagt, met een eventuele hoge omgevingstemperatuur (just speculating now), tja... dan kan ik me voorstellen dat dit in extreme gevallen mis kan gaan.

Als de IPC-1 / BC-900 echt zo brandgevaarlijk is dan zouden er veel meer gevallen bekend zijn.

Een alternatief is de Maha C9000 charger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Bart Meerdink schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 20:45:

[...]

Echter, over de Charge Managers lees ik klachten over het overdreven lawaai van de ventilators.
Klopt, ik heb in de mijne dan ook een ander ventilatortje geplaatst. Met de originele ventilator wil je 'm liefst ergens in een andere kamer neerzetten namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron

Positron

Wildfire schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 21:42:
[...]

Klopt, ik heb in de mijne dan ook een ander ventilatortje geplaatst. Met de originele ventilator wil je 'm liefst ergens in een andere kamer neerzetten namelijk.
Ik heb bij mijn ouders thuis al jaren zo'n Charge Manager gehad en die heeft inderdaad een vaste plek in de meterkast gekregen. ;) Sowieso vind ik dat wel een handige plek voor een batterijlader eigenlijk, dus mijn IPC's gaan daar ook een mooie plek krijgen zodra ik daar een stopcontact heb gemaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Meerdink
Wildfire schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 21:42:
[...]
Bedankt voor de reactie, QuarK en Positron ook, en hoewel ik dol ben op aanbiedingen hel ik toch over naar de Maha MH-C9000. Wel flink duurder, en is ook niet al te geweldig verkrijgbaar (eleshop.nl 58 euro incl verz. kosten en zonder 8 batterijen. In de VS: Thomas Distributing rekent erg hoge verzendkosten). Hmmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De BC-700 a la IPC-1L heeft helemaal geen problemen met doorbranden. Wellicht omdat hij niet zulke hoge laadstromen toelaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Meerdink
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 22:39:
De BC-700 a la IPC-1L heeft helemaal geen problemen met doorbranden. Wellicht omdat hij niet zulke hoge laadstromen toelaat :+
Dat is ook een mogelijkheid, hoewel hij op het moment duurder is als je de 8 batterijen bij de IPC-1 meerekent. Overigens, juist bij een lage laadstroom is het moeilijker voor de lader om te merken dat de batterij vol is, en ook de temperatuur sensor zal misschien niet werken. Daar staat tegenover dat niet stoppen met laden bij een lage laadstroom geen ernstige oververhitting tot gevolg heeft en dus minder brandgevaar.

Toch zou het leuk zijn als La Crosse eens wat R&D zou doen om het ontwerp te verbeteren. Techniek en productie van elektronica heeft toch niet stilgestaan de laatste jaren. En oplaadbare batterijen is een groeimarkt volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

De groeimarkt zit denk ik in lithium, en dan met name de grootschalige toepassingen als hybridevoertuigen. De voornaamste aanjager van de batterijen was altijd de slurpende compactcamera, maar die werkt inmiddels ook op (merkgebonden) lithium-accu's. Dus ik snap niet precies waar jij de groeimarkt op het gebied van penlite accu's ziet?

[ Voor 52% gewijzigd door MBV op 08-01-2009 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Meerdink
MBV schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 23:19:
De groeimarkt zit denk ik in lithium, en dan met name de grootschalige toepassingen als hybridevoertuigen. De voornaamste aanjager van de batterijen was altijd de slurpende compactcamera, maar die werkt inmiddels ook op (merkgebonden) lithium-accu's. Dus ik snap niet precies waar jij de groeimarkt op het gebied van penlite accu's ziet?
Was maar een indruk van me, ik zou het mis kunnen hebben. Er zijn zoveel elektronica dingen, van weegschalen tot weerstations en afstandsbedieningen en klokken, draadloze muizen, speelgoed en inderdaad foto-apparatuur. Canon is toch marktleider? Die gebruikt nog gewoon AA batterijen toch? Is ook veel praktischer omdat je onderweg gemakkelijk een nieuw setje erin kan pluggen. Plus je zit niet na een paar jaar met de vervanging van je ingebouwde accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Laatst online: 08-09 00:05
MBV schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 23:19:
De groeimarkt waar jij over hebt is nog geheel onzeker. Vele autofabrikanten twijfelen namelijk nog over hybridevoertuigen of voertuigen welke op waterstof kunnen rijden. Welke het uiteindelijk wordt, is voor iedereen nog een beetje onzeker. Ik denk dat lithium voornamelijk een groei zal ondervinden wanneer de productie goedkoper en het formaat universeler wordt. Echter zal tussentijds de techniek voor normale oplaadbare batterijen niet stil staan. Oplaadbare batterijen hebben in tegenstelling tot lithium accu's, het voordeel dat iedereen ze kent en weet welke zij of hij moet hebben. Met andere woorden het is zo universele krachtbron geworden dat men eraan is gewend. Om consumenten over de grens te trekken om andere soorten krachtbronnen te gebruiken, zullen er duidelijke voordelen moeten komen. Dit kan bijvoorbeeld door goede camera's standaard te laten voorzien van lithium accu's of in het geval van auto's een lagere bijtelling.

Zelf ben ik van mening dat op dit moment een goed setje oplaadbare batterijen meer voordelen biedt dan een lithium accu. :)
Pagina: 1 ... 11 ... 58 Laatste

Let op:
Vermelden dat je gisteren oplaadbare batterijen of een lader gekocht hebt, wordt voor anderen veel nuttiger als je er ook wat ervaringen bij post.