Ik zou zeggen, neem een 5d2, tenzij je een betere AF nodig hebt dan dat. En dat laatste denk ik niet, je verhaal lezende, dus ik zou gaan voor de 5d2.IJnte schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 20:26:
Ik wil hem volgend jaar meenemen naar IJsland, en dan moet ie tegen water kunnen. ik wil niet bij de eerste de beste regenbui op een cliff met windkracht 5/6 dat mijn camera er mee nokt. ik heb mijn 400d al een keer gered van de ondergang op dat punt. Ik kom ook regelmatig in technische ruimtes of gebouwen waar ik niet de mogelijkheid heb om te flitsen zonder dat ik alles stuk flits. Ik kan niet flitsen (zeg ik eerlijk), omdat ik daar gewoon nog geen aandacht aan besteed heb.
Ik kijk juist naar de wat "betere" camera's omdat ik enthousiast genoeg ben om verder te gaan met fotografie en daarvoor wil investeren in een goede basis. Daarmee zeg ik niet dat een 550 brak is, maar ik wil niet over 2 jaar tegen limieten aanlopen waar ik nu ook tegenaan loop.
Ik heb nog nooit van een camera gezegd dat de sensor alles is wat ik verlang, maar de output van de 5d2 is gewoon geniaal