[2D] Post hier je 2d-stuff maar weer - part 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 22.825 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuarecoW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:30
@ kaassoufle: de flyer is voor de bezoekers van een PraiseAvond, en wordt meegenomen door de bezoekers van de Praiseavonden zelf. Op zich weten ze dus waar het voor is. Maar het kan niet echt kwaad idd om er nog op te zetten dat het om een PraiseAvond gaat

@Rakkerzero: zie boven. Verder: ik zag net ook de 'kleine versie' en inderdaad, de url is niet zo duidelijk als ik dacht, ga ik wat aan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:03

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
sQuarecoW schreef op woensdag 11 april 2007 @ 11:17:
@ kaassoufle: de flyer is voor de bezoekers van een PraiseAvond, en wordt meegenomen door de bezoekers van de Praiseavonden zelf. Op zich weten ze dus waar het voor is. Maar het kan niet echt kwaad idd om er nog op te zetten dat het om een PraiseAvond gaat
Ik zou de achtergrond afbeelding ook wat meer naar links schuiven om de jongen meer in het richting het midden te krijgen, mits de foto dit toestaat natuurlijk.
@Rakkerzero: zie boven. Verder: ik zag net ook de 'kleine versie' en inderdaad, de url is niet zo duidelijk als ik dacht, ga ik wat aan doen
Doe dat eens :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

@ sQuarecoW:
Je hebt zover ik heb kunnen lezen niet echt duidelijk antwoord gegeven op de vraag wat voor evenement het is... het komt zoals iemand al zei een beetje over alsof het iets van horror betreft... maar aan de andere kant zie ik daar ook weer een podium met een niet al te duistere persoon erop... dus ik zie de link tussen de stijl en de gebruikte foto niet echt... verder is de uitwerking zo beroerd nog niet.. :p

zelf dan ook nog maar even iets om te showen, logotje voor mezelf (van waaruit ik mijn zaakjes regel, vdzanden)

Afbeeldingslocatie: http://www.timovanderzanden.nl/projects/logo_vdzanden_nieuw.jpg

ben deze keer echt gegaan voor een typografisch logo, geen fonts gebruikt, lekker met het pentool lopen klooien! nu werd er alleen opgemerkt dat er nog iets zou missen, is dat zo en zoja, wat zou ik dan kunnen toevoegen?

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Tjeemp schreef op donderdag 12 april 2007 @ 00:35:
zelf dan ook nog maar even iets om te showen, logotje voor mezelf (van waaruit ik mijn zaakjes regel, vdzanden)

[afbeelding]

ben deze keer echt gegaan voor een typografisch logo, geen fonts gebruikt, lekker met het pentool lopen klooien! nu werd er alleen opgemerkt dat er nog iets zou missen, is dat zo en zoja, wat zou ik dan kunnen toevoegen?
Ik mis een de eerste 'N' van je naam. Althans die komt er onduidelijk over. Verder vind ik het er vrij rommelig overkomen. Wat meer eenheid in de letters zou dit kunnen oplossen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-06 21:14

Leedbek

Luuk Luchtloper

Tjeemp schreef op donderdag 12 april 2007 @ 00:35:
@ sQuarecoW:
Je hebt zover ik heb kunnen lezen niet echt duidelijk antwoord gegeven op de vraag wat voor evenement het is... het komt zoals iemand al zei een beetje over alsof het iets van horror betreft... maar aan de andere kant zie ik daar ook weer een podium met een niet al te duistere persoon erop... dus ik zie de link tussen de stijl en de gebruikte foto niet echt... verder is de uitwerking zo beroerd nog niet.. :p

[afbeelding]

Ik vind het nogal 'metal' :p Het doet me (mede vanwege de naam misschien) denken aan Van Halen. Ik weet niet wat voor producten of diensten je aanbiedt, maar ik weet niet of je wil dat mensen dat (bewust of onbewust) associëren met hardrock.
Maar het kan natuurlijk ook zijn dat ik de enige ben die zo denkt ;)

Klaar voor de steroorlogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

ummm, mijn diensten zijn grafische vormgeving en website ontwikkeling...
en het is niet echt de bedoeling om geassocieerd te worden met hard rock, ik sta meer voor simplicity en modern... dus daar ben ik meer vanuit gegaan...

nou is het aan de andere kant ook niet erg om met hard rock geassocieerd te worden (ja toch wel), maar het is wel een explosieve stijl en zo is mijn werkstijl ook, dus misschien kan het dan toch nog wel... de bedoeling is echter alles behalve dat het op een bandnaam of wat dan ook lijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-07 08:30

DonMetal

Doet Iets Met Media

Tjeemp schreef op donderdag 12 april 2007 @ 12:17:
ummm, mijn diensten zijn grafische vormgeving en website ontwikkeling...
en het is niet echt de bedoeling om geassocieerd te worden met hard rock, ik sta meer voor simplicity en modern... dus daar ben ik meer vanuit gegaan...

nou is het aan de andere kant ook niet erg om met hard rock geassocieerd te worden (ja toch wel), maar het is wel een explosieve stijl en zo is mijn werkstijl ook, dus misschien kan het dan toch nog wel... de bedoeling is echter alles behalve dat het op een bandnaam of wat dan ook lijkt...
Er zijn genoeg artiesten (GFX) die juist hun geld verdienen met alleen Metal albumcovers etc. Zoiets kan dan ook erg in je voordeel werken :)

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119987

Luuk-Online schreef op donderdag 12 april 2007 @ 10:30:

Maar het kan natuurlijk ook zijn dat ik de enige ben die zo denkt ;)
nope, doet me trouwens meer denken aan metalica of hoe je het ook schrijft, mooi logo maar ongeschikt voor zijn doel lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vampiria
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-02-2024

Vampiria

lief klein meisje

@ werkje van tjeemp: Ik vind het wel knap hoor! Als je zoiets kan met de pentool. Ik zou er het geduld niet voor hebben iig.
@ werkje van sQuareCow: Bij de Flyer, uit ervaring weet ik dat als je iets uitprint het er vaak donkerder uitkomt, dus mssn is het handig dat wanneer je het uitprint wel een kléin beetje lichter maakt zodat ie er iig goed opstaat :P Ik vind hem wel wat duisters hebben, maar als het juist iets gezelligs is, denk ik dat je 'm toch wat lichter zou moeten maken of een heldere kleur gebruiken oid.

Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y53/synt4x-3rr0r/forumprut%20etc/Image3.jpg
Is een signatuur die ik voor een vriendin van me heb gemaakt, zij iig erg blij ^^

~Vampiria

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177665

Vampiria schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 12:45:
@ werkje van tjeemp: Ik vind het wel knap hoor! Als je zoiets kan met de pentool. Ik zou er het geduld niet voor hebben iig.
@ werkje van sQuareCow: Bij de Flyer, uit ervaring weet ik dat als je iets uitprint het er vaak donkerder uitkomt, dus mssn is het handig dat wanneer je het uitprint wel een kléin beetje lichter maakt zodat ie er iig goed opstaat :P Ik vind hem wel wat duisters hebben, maar als het juist iets gezelligs is, denk ik dat je 'm toch wat lichter zou moeten maken of een heldere kleur gebruiken oid.

[afbeelding]
Is een signatuur die ik voor een vriendin van me heb gemaakt, zij iig erg blij ^^
Aight. Zeker mooi ;).
Ik ben echt gek op die barrok-stijl bloempjes.. Echt geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelle
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-07 20:31
Afbeeldingslocatie: http://file.jgrunstra.nl/files/chewinggum.png

Gemaakt voor een contest om zelf een tshirt te ontwerpen. Heb nog 2 andere maar die zijn niet zo goed als deze ;) . Ben nog niet fantastisch goed in dingen maken met Photoshop, maar Photoshop zelf beheers ik wel aardig goed. Hoor graag wat reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Laatst online: 13-07 08:08
Hey,
ik wou graag een collage maken van foto's die mooi in elkaar overlopen maar ik kom er maar niet achter hoe dit te doen. Ik heb geprobeerd met inner glow en gradient overlay een foto (layer) over te laten lopen in transparant maar dit lukt mij niet op deze manier. Weet iemand een oplossing of tutorial voor mij?

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:42

Creesch

bla bla!

De Hupie schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 00:23:
Hey,
ik wou graag een collage maken van foto's die mooi in elkaar overlopen maar ik kom er maar niet achter hoe dit te doen. Ik heb geprobeerd met inner glow en gradient overlay een foto (layer) over te laten lopen in transparant maar dit lukt mij niet op deze manier. Weet iemand een oplossing of tutorial voor mij?
mischien als je iets specifieker bent ;) hoe wil je de foto's precies in elkaar laten overlopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
De Hupie schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 00:23:
Hey,
Ik denk dat dit bedoeld (er van uit gaande dat je photoshop hebt):

- Selecteer de foto
- Ga naar Select > inverse (selectie omkeren)
- Ga naar Select > Feather
- Vul hier een getal in tussen 15 en 75 voor het mooiste resultaat
- Druk nu op de delete toets tot je het gewenste effect hebt

En dan zo bij alle foto's die je wilt hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Idd sorry, ik ben niet erg specifiek geweest. Had er even niet bij nagedacht dat er heel veel soorten collages zijn ;) . Ik had dus een collage in gedachten waarbij de foto's uitfaden naar transparant zodat je ze mooi over elkaar heenkunt leggen zonder dat je zijden van de originele foto kunt zien. Ik heb jouw manier even geprobeert Rakkerzero maar bij mij fade de foto dan uit naar wit ipv transparant maar misschien ligt dat aan mij want ik heb het even snel geprobeert want ik moet zo weg dus misschien zie ik iets over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:42

Creesch

bla bla!

De Hupie schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 12:03:
Idd sorry, ik ben niet erg specifiek geweest. Had er even niet bij nagedacht dat er heel veel soorten collages zijn ;) . Ik had dus een collage in gedachten waarbij de foto's uitfaden naar transparant zodat je ze mooi over elkaar heenkunt leggen zonder dat je zijden van de originele foto kunt zien. Ik heb jouw manier even geprobeert Rakkerzero maar bij mij fade de foto dan uit naar wit ipv transparant maar misschien ligt dat aan mij want ik heb het even snel geprobeert want ik moet zo weg dus misschien zie ik iets over het hoofd.
je moet wel elke foto in een apparte layer zetten natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

ik snap alleen niet waarom je die manier van rakkerzero zou gebruiken...

het makkelijkste en foutvrije is een mask gebruiken, je selecteert je layer en klikt dan op het vierkantje met een cirkeltje erin onderin je layer palette... dan kun je met een zwarte en witte brush bepalen wat zichtbaar is en wat niet, maar je kunt natuurlijk ook een gradient van zwart naar wit gebruiken... op die manier kun je veel exacter bepalen hoe ze in elkaar overlopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Dit artikel over 'design' zoals dat op het internet gebezigd wordt is best interessant en deed me aan dit topic denken en is nog lekker actueel, hoewel het uit 2001 komt :)

[ Voor 12% gewijzigd door sdomburg op 17-04-2007 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Tjeemp schreef op zondag 15 april 2007 @ 10:27:
ik snap alleen niet waarom je die manier van rakkerzero zou gebruiken...

het makkelijkste en foutvrije is een mask gebruiken, je selecteert je layer en klikt dan op het vierkantje met een cirkeltje erin onderin je layer palette... dan kun je met een zwarte en witte brush bepalen wat zichtbaar is en wat niet, maar je kunt natuurlijk ook een gradient van zwart naar wit gebruiken... op die manier kun je veel exacter bepalen hoe ze in elkaar overlopen...
Kan ook nog idd. Maar net wat je wenst te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118161

Nog een voordeel van masks is dat je ze altijd naderhand nog aan kan passen. Als je met je feather en de delete-toets hebt gewerkt, loop je het risico dat je delen weghaalt, die je later toch weer terug wil hebben. Met een layre mask is het dan gewoon een kwestie van even een ander zwart-wit verloopje tekenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2020Media
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-06 00:38
Afbeeldingslocatie: http://www.pixxy.nl/mos/voorbeeldsiteK.png

Website voor een SEO contest (Search engine optimization) zit nog een beetje te denken hoe de footer er precies uit gaan zien, en hoe ik hem altijd onderaan de pagina krijg met DIV's.
maar daar kom ik wel uit :)

May Lyssa aid you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119987

ZypherNL schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 18:11:
[afbeelding]

Website voor een SEO contest (Search engine optimization) zit nog een beetje te denken hoe de footer er precies uit gaan zien, en hoe ik hem altijd onderaan de pagina krijg met DIV's.
maar daar kom ik wel uit :)
Leuk ontwerp, netjes, doet me trouwens wel een beetje denken aan geenstijl ivm lettertype en roze maarja dat heb je al snel met dat font.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vampiria

Vampiria

lief klein meisje

@ ZypherNL: Ik vind het er ook netjes uitzien, denk dat als je een heel ander font gaat nemen ook wat minder bij de lay-out past. Tahoma/verdana is ook weer erg stnndaard natuurlijk.

@Xelle: Leuk ontwerp, ik vind het zelf alleen een klein beejte jammer dat de kauwgom er uitziet als een 'hoopje', maar daar zal je waarschijnlijk weinig aan kunnen doen. Vindt het ook leuke kleurtjes! :)

~Vampiria

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Bedankt voor de reacties. Ik heb echter besloten om de collage anders te maken. Nu heb ik een oude kaart-achtig iets gemaakt (van tutorial) en daar dan de foto's over heen gelegd. Wat betreft de kaart ben ik wel redelijk tevreden, alleen de plaatsing van de foto en de 'blending' ervan nog niet zo. Ik heb voor het gemak een stroke en een outer shadow toegepast op de foto's.

Maar is er een manier om de foto te plaatsen/draaien/vergroten en dat je ze later alsnog kunt aanpassen? Want als ik nu free transform doe dan ligt meteen al de nieuwe resolutie van de foto vast en kan ik hem later niet alsnog weer terugvergroten als ik dat wil. Is hier een handige manier voor of moet je perse van tevoren goed plannen hoe je de indeling wil hebben?

Hier verkleinde collage tot nu toe: KLIK MIJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vampiria

Vampiria

lief klein meisje

Als je iets aan de indeling wilt veranderen, dan moet je iig voor elke foto een nieuwe layer gebruiken zodat je in de layers kan prutten om iets te verschuiven ;)
Verder vind ik 'm er heel tof uitzien, het enige wat beetje jammer is dat het niet echt bij je achtergrond past en dat het er echt uitspringt, mwaj kan ook positief zijn..

Uhhm Wat je er aan zou kunnen doen is iig iets aan je layer opacity veranderen (ofwel, de doorzichtigheid minder maken) en verder... mwaj weet eigenlijk niet :x *maakt op heel andere manier collages ;)*

~Vampiria

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

ben niet helemaal wakker

[ Voor 92% gewijzigd door TerraGuy op 23-04-2007 21:50 ]

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Vampiria schreef op maandag 23 april 2007 @ 21:31:
Als je iets aan de indeling wilt veranderen, dan moet je iig voor elke foto een nieuwe layer gebruiken zodat je in de layers kan prutten om iets te verschuiven ;)
Verder vind ik 'm er heel tof uitzien, het enige wat beetje jammer is dat het niet echt bij je achtergrond past en dat het er echt uitspringt, mwaj kan ook positief zijn..

Uhhm Wat je er aan zou kunnen doen is iig iets aan je layer opacity veranderen (ofwel, de doorzichtigheid minder maken) en verder... mwaj weet eigenlijk niet :x *maakt op heel andere manier collages ;)*
Ik heb de foto's ook allemaal op een aparte layer gezet (alhoewel wel in smart group zodat ze allemaal dezelfde blending options hebben), maar als ik een foto zeg maar verklein met free transform omdat het origineel te groot is, en ik er even later spijt van heb en hem weer wil vergroten dan krijg ik een foto op lagere resolutie. Ik zoek eigenlijk naar een manier om foto's te verkleinen maar dat ik ze later weer kan vergroten met behoud van resolutie.

Wat bedoel je met de layer opacity minder maken? Doel je op het meisje met gespreide armen in het midden? Want al het andere heeft de opacity op 100%.

Ik heb trouwens vanmiddag ook nog even een ander plaatje gemaakt. Was vooral een beetje oefenen en prutsen met de pen-tool en vectoren/voorgemaakte shapes die ik sinds kort ontdekt heb ;).

KLIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vampiria

Vampiria

lief klein meisje

Ja, die in het midden heeft inderdaad minder dekking dan dat de rest heeft en als je het mooi in wilt blenden of iig mooi over wilt laten lopen oid, dan kan je de rest ook wat minder laten maken (wordt het ook ietwat meer een geheel ;) Maar ik denk dat je bij dit soort foto's niet echt zon achtergrond moet nemen maar meer iets vrolijks, of zomerigs ofzo :)

Ik weet alleen niet hoe je ze ook daadwerkelijk kan verkleinen en vergroten in je plaatje al.. Denk dat je 'm er dan naast moet houden en als een layer je niet bevalt deze eruit halen en een nieuwe daarvoor in de plaats zetten (kan in paint shop pro wel in ieder geval, dat je ergens ertussen een nieuwe layer maaktwaardoor deze ook de bovenste effecten ondergaat, weet niet of dit ook met photoshop gaat, moet ik even op school kijken)

Maar het makkelijkst is gewoon om een beetje te puzzelen hoe je alles neer gaat zetten voordat je door gaat met de rest... Omdat je anders heel moeilijk moet gaan doen tussendoor en dat kost weer een hoop tijd en moeite.

~Vampiria

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165702

ik ben met deze signature ongeveer 4 uur mee bezig geweest en dacht ik post het hier zodat jullie mischien nogwat tips kunnen geven

hier is ie:
Afbeeldingslocatie: http://i166.photobucket.com/albums/u94/mdodo/ffxlll3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vampiria

Vampiria

lief klein meisje

Ik vind je sig echt heel mooi, het enige wat ik er heel jammer aan vind is de tekst die zo prominent aanwezig is. Ik had hem wat kleiner gemaakt of bvb in de lichtflits gezet onderin links ;) Je renders/plaatjes zijn mooi ingeblend en ik vind het een mooie 'sfeer' opwekken :)

~Vampiria

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roq
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-06 17:23

Roq

(klikbaar)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/cinned/tiedupsmall.jpg

Gisteren gemaakt, hoewel ik er al tevreden mee ben, denk ik dat er toch iets mist.
Ik weet niet waarom, maar het voelt nog niet helemaal af :) Misschien dat jullie wat ideeen kunnen geven voor eventuele aanpassingen.

Verder ben ik ook wel benieuwd hoe jullie dit soort manipulaties vinden, buiten mn normale manip publiek zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Roq schreef op donderdag 26 april 2007 @ 10:55:
(klikbaar)
[afbeelding]

Gisteren gemaakt, hoewel ik er al tevreden mee ben, denk ik dat er toch iets mist.
Ik weet niet waarom, maar het voelt nog niet helemaal af :) Misschien dat jullie wat ideeen kunnen geven voor eventuele aanpassingen.

Verder ben ik ook wel benieuwd hoe jullie dit soort manipulaties vinden, buiten mn normale manip publiek zeg maar :)
Ik vind hem goed. Dit soort platen zijn altijd wel mooi om te zien, vind ik.
Tsja, wat het mist. De aandacht wordt niet echt op de manipulatie gelegd, dat komt omdat er overal dezelfde kleur zit. Misschien dat daar nog aan kun werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103571

Doet me meteen denken aan Chris Cunningham. Wat zeker goed is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-06 06:16
Afbeeldingslocatie: http://marten.tweakdsl.nl/temp/armyfok.gif

Creatieve uitbarsting zo midden in de nacht :P

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217435

Anoniem: 103571 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 12:07:
Doet me meteen denken aan Chris Cunningham. Wat zeker goed is. ;)
Ja, lijkt een beetje op Rubber Johnny maar dan zonder glasplaat, als je snapt wat ik bedoel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213751

Werd me verteld dat ik het hier moest doen:
http://www.deviantart.com/deviation/54552990/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42901

Deze is een beetje een standaard thema, maar ik vond 'm best goed gelukt voor m'n beperkte tekenervaring:
Afbeeldingslocatie: http://warehouse.lifeisdigital.net/pictures/drawings/Sun.jpg

Bij deze was ik begonnen met het natekenen van een boom aan de Herengracht, maar ... euh ... op een gegeven moment werd het een StarTree, geen idee waarom ...
Afbeeldingslocatie: http://warehouse.lifeisdigital.net/pictures/drawings/StarTree.jpg

[edit] Valt het op dat ik de smudge tool aan het uittesten was? :+

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 42901 op 07-05-2007 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Laatst online: 13-07 13:16

Clush

Do as I say...

Roq schreef op donderdag 26 april 2007 @ 10:55:
(klikbaar)
[afbeelding]

wel, sinds je er om vraagt... ik vind het linker gezicht te scherp. die schiet er een beetje uit, waardoor je plaat imho niet meer helemaal 1 geheel is. je zou kunnen proberen die iets meer naar de achtergrond te werken, in figuurlijke zin. zodat ook dat gezicht dezelfde 'feel' heeft als de rest van de plaat.

verder zou ik waarschijnlijk de ogen doffer maken, ie: de glinstering eruit. want dat is imho ook wel paradoxaal: dode zwarte ogen en dan zo'n happy glinstering erin. ik vind het niet passen; je plaat roept bij mij vooral gevoelens van worsteling/gevangenschap/hulpeloosheid op. tevens houden die ogen op deze manier enorm de aandacht vast, dat vind ik persoonlijk jammer, omdat ik die arm onderin op de voorgrond eigenlijk veel mooier vind :).

en ik zie nu dat de achtergrond een laken is? misschien is een beton-achtige achtergrond ook wel aardig met deze figuur.

zomaar een paar ideetjes hoor, je moet maar zien of je er iets mee kan.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2020Media
Afbeeldingslocatie: http://www.pixxy.nl/images/WelcomeToMyEra.png

Afbeeldingslocatie: http://www.pixxy.nl/images/dvd1.png

Gewoon een probeerseltje, niet echt tevreden over de text en die zwarte balken.
Uiteindelijk wel tevreden met het oog/metale gedeelte :).

Mischien dat ik er nog ooit eens een hoesje bij maak :P.

[ Voor 22% gewijzigd door 2020Media op 14-05-2007 00:12 ]

May Lyssa aid you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Cool oog! Leuk idee met dat aan-uit teken.... is het eigenlijk specifiek ergens voor of is het 'gewoon' voor jezelf?

Ik ben vorige week vrijdag ook eens creatief bezig geweest om onze mooie (kelder) werkplek een op te leuken...

Afbeeldingslocatie: http://www.nijdam.nu/images/mario/mario-muur-totaal.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.nijdam.nu/images/mario/mario-muur.jpg

De afzonderlijke elementen kan je hier downloaden voor degene die het leuk vinden...
http://www.nijdam.nu/images/mario/mario.gif
http://www.nijdam.nu/images/mario/mario-blok.gif
http://www.nijdam.nu/images/mario/mario-vraagblok.gif
http://www.nijdam.nu/images/mario/mario-paddos.gif
http://www.nijdam.nu/images/mario/mario-power-up.gif
http://www.nijdam.nu/images/mario/mario-schildpad.gif
http://www.nijdam.nu/images/mario/mario-vijand.gif
http://www.nijdam.nu/images/mario/mario-wolken.gif

[ Voor 4% gewijzigd door Pin0 op 14-05-2007 15:19 ]

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Pin0 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 15:16:
Cool oog! Leuk idee met dat aan-uit teken.... is het eigenlijk specifiek ergens voor of is het 'gewoon' voor jezelf?

Ik ben vorige week vrijdag ook eens creatief bezig geweest om onze mooie (kelder) werkplek een op te leuken...

[afbeelding]
[afbeelding]

De afzonderlijke elementen kan je hier downloaden voor degene die het leuk vinden...
http://www.nijdam.nu/images/mario/mario.gif
http://www.nijdam.nu/images/mario/mario-blok.gif
http://www.nijdam.nu/images/mario/mario-vraagblok.gif
http://www.nijdam.nu/images/mario/mario-paddos.gif
http://www.nijdam.nu/images/mario/mario-power-up.gif
http://www.nijdam.nu/images/mario/mario-schildpad.gif
http://www.nijdam.nu/images/mario/mario-vijand.gif
http://www.nijdam.nu/images/mario/mario-wolken.gif
nice!
hoe heb je ze geprint? gewoon passend maken op A4 vel?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
bartgrefte schreef op maandag 14 mei 2007 @ 16:02:
[...]

nice!
hoe heb je ze geprint? gewoon passend maken op A4 vel?
Vanuit photoshop... gewoon 100% dat paste precies op een a4 tje... zorg wel dat je ze allemaal even groot print. Dus wanneer je ze 80% van de originele grotte print, dat je ze allemaal 80% print anders zijn ze ten opzichte van elkaar uit verhouding... is trouwens makkelijk te zien omdat de pixels dan niet even groot zijn...

(wel foto's plaatsen van het eindresultaat he...)

De plaatjes zijn trouwens origineel 16*16pixels voor de blokjes dan... 300pixels/inch en 14 cm word 1654*1654pixels. Die 14 cm was zodat ik er twee op één pagina (a4) kon krijgen...

[ Voor 18% gewijzigd door Pin0 op 14-05-2007 16:27 . Reden: pixel verhaal ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178981

Ik vroeg me af met wat voor soort equipment dit soort werk wordt gemaakt?

Afbeeldingslocatie: http://ic1.deviantart.com/fs18/f/2007/134/e/d/Las_Lindas_161_by_LasLindas.jpg

Wordt dit gewoon geschetst, ingescant, en in bijvoorbeeld Illustrator netjes overgetrokken en ingekleurd? Of komt hier wat speciaals aan te pas? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik vind dat Super mario idee zo op de muur ook best wel gaaf eigenlijk. Misschien dat ik wel iets soortgelijks met Zelda ofzo ga doen ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2020Media
Websiteje aan het maken 8-)

Afbeeldingslocatie: http://pixxy.nl/images/site.png

Nog niet helemaal tevree met de kleurstelling van de bloemen die 'uit de achtergrond' groeien.
En de preloader is ook nog niet helemaal goed, was ff om te testen.

Volledige versieis te zien op pixxy punt en el <-Technisch gezien geen link :P.

May Lyssa aid you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
Ik vind het blauwe blok sowieso niet echt bij de achtergrond passen. Wel vind ik die bloemen, die overigens wel vaak voorbij komen in diverse websites, erg leuk. Hoe ga je de navigatie aanpakken?
Wellicht is het een idee om de kleurstelling van de bloemen hetzelfde te doen als de regenboog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 178981 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 20:20:

[afbeelding]

Wordt dit gewoon geschetst, ingescant, en in bijvoorbeeld Illustrator netjes overgetrokken en ingekleurd? Of komt hier wat speciaals aan te pas? :)
Misschien moet jij even in het Algemeen tekentopic (handgetekend / wacom only), part 7 kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:25
Anoniem: 178981 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 20:20:

[afbeelding]

Handtekenen -> scannen -> Illustrator -> Live Trace -> vector inkleuren met Live Paint tool? Zoiets vrees ik :) maar de tip van hierboven is zeker nuttig!

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert.H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:24
Omdat ik afgelopen vakantie hard bezig moest voor school, had ik een leuk SOG project voor de eerste paar dagen. Kwam eigenlijk redelijk spontaan in mij op om te gaan maken - nadat mijn poster weer naar beneden was komen zeilen.

Afbeeldingslocatie: http://geerthoekzema.nl/Adara.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2020Media
Geert.H schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 00:31:
Omdat ik afgelopen vakantie hard bezig moest voor school, had ik een leuk SOG project voor de eerste paar dagen. Kwam eigenlijk redelijk spontaan in mij op om te gaan maken - nadat mijn poster weer naar beneden was komen zeilen.

[afbeelding]
Netjes :), hoe heb je dat precies gedaan? die diagonale lijnen gewoon met een mal gespoten neem ik aan?
Maar dat meisje in het midden hoe heb je dat zo mooi gedaan met dat grunge effect ook?

Nogmaals ziet er erg netjes uit ;).

May Lyssa aid you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert.H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:24
1. Eerst helemaal uitgetekend - achteraf misschien minder slim, want daarom moest ik later het wit nog oververfen, maar dat was niet zoveel werk.
2. Alles wat niet zilver werd heb ik afgeplakt, en het zilver vervolgens gespoten.
3. Alleen het meisje nog afgeplakt, en heb met behulp van een oude tandenborstel het grunge effect erachter gemaakt. Ik had eerst een kwast in gedachten, maar dan krijg je te dikke klodders (en die gaan druipen) dus toen bedacht ik me dat ik nog een tandenborstel had liggen, werkte erg goed, maar nog steeds een aantal druipers - denk er dus aan dat je niet teveel verf op de borstel doet.
4. Dagje gewacht
5. Volgende dag alles wat wit moest blijven in het gezicht van het meisje heb ik afgeplakt, en met een mesje de randen netjes gemaakt. En toen heb ik de dame zwart gespoten - toen de tape weg, en nog een beetje bijgeschilderd hier en daar (met wit en zwart).
6. En weer een paar uur later heb ik de zwarte rand eromheen gemaakt - afgeplakt en met de hand geverfd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:35

Shrien

frequent snoozer

Geert.H schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 00:31:

[afbeelding]
Grungy tandenborstel effect :) Erg netjes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 22:11
Anoniem: 39949 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 19:08:
[...]

met de 'rough ink' brush (onder de 'wet media brushes')
Waarschijnlijk heb je het dan niet over Photoshop? Heb ff gezogd naar deze Rough ink tool, maar kan hem nergens vinden... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Djerique schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:02:
[...]

Waarschijnlijk heb je het dan niet over Photoshop? Heb ff gezogd naar deze Rough ink tool, maar kan hem nergens vinden... :(
Photoshop, brush tool, vervang je brushset door de wet media brushes en selecteer vervolgens de rough ink-brush.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25735

sdomburg schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:53:
[...]

Photoshop, brush tool, vervang je brushset door de wet media brushes en selecteer vervolgens de rough ink-brush.
Hoe kan het als ik een render maak in 3d Max van een object die erg gewoon goed uit ziet, maar als ik de BMP (die in explorer er nog steeds goed uit ziet) open in Photoshop er wat gebeurt met de kwaliteit? Ik heb het gevoel dat de lijnen etc wat blokkerig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182115

Ik heb me maar eens gewaagd aan illustrator. Heb toch altijd wel bewondering voor van die vector art, die je ook wel eens op t-shirts ziet. Daarom ben ik aan de slag gegaan met illustator(programma waar ik nog niet zo bekend mee ben :P), en heb ik geprobeerd iets te maken dat eventueel op een t-shirt gedrukt zou kunnen worden(alleen voor het idee ;)).
Dit is wat er uit kwam:
Afbeeldingslocatie: http://img131.imageshack.us/img131/6728/guitarshirtcc4.jpg

Ik ben er zelf best tevreden mee, ben benieuwd wat jullie er van denken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:35
I'd wear it :)...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-07 19:35
o mijn god, dat t-shirt moet ik hebben :D

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek
  • Laatst online: 07-06 21:14

Leedbek

Luuk Luchtloper

Wow, zeker niet slecht voor een beginneling in Illustrator! Zoiets zou ik best op een t-shirt willen hebben :D

Klaar voor de steroorlogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
érg nice inderdaad :D Maar een vraagje, heb je de gitaar helemaal getraced of is het gewoon een foto met hoge resolutie waar je mee aan de slag bent gegaan?
offtopic:
weet iemand trouwens een site / winkel waar ze dit soort arts verkopen? Ik vind het echt vet, dit soort nikszeggende / merkloze shirts :> (Ook altijd bij de Lama's: altijd een ander (gaaf) shirt, maar nooit een merkje te zien!)

[ Voor 42% gewijzigd door stevenP op 22-05-2007 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, bedankt voor de reacties, blij dat hij jullie ook bevalt :).
Dit is trouwens het origineel, die heb ik ge-livetracet (eerst 3 verschillende layers maken in photoshop, met de 'shadows', 'highlights', en de 'midtones', vervolgens allemaal live tracen in illustrator). Nu is 'ie dus volledig vector.

offtopic:
Als ik ooit nog een drukker vind die dit kan drukken(i.v.b. met het soort plaatje, ik weet niet of je een speciale drukmethode moet gebruiken om het er goed uit te laten zien, en i.v.b. met de achtergrond kleur), dan laat ik het wel even weten :P.
Iemand nog suggesties voor een drukker/site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
sdomburg schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:53:
[...]

Thanks mate! Maar waar in CS3 kan ik die wet media bruches selecteren?
UPDATE: Heb het al;

[ Voor 14% gewijzigd door Djerique op 22-05-2007 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelle
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-07 20:31
Anoniem: 182115 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 23:09:
Ik heb me maar eens gewaagd aan illustrator. Heb toch altijd wel bewondering voor van die vector art, die je ook wel eens op t-shirts ziet. Daarom ben ik aan de slag gegaan met illustator(programma waar ik nog niet zo bekend mee ben :P), en heb ik geprobeerd iets te maken dat eventueel op een t-shirt gedrukt zou kunnen worden(alleen voor het idee ;)).
Dit is wat er uit kwam:
[afbeelding]

Ik ben er zelf best tevreden mee, ben benieuwd wat jullie er van denken :).
Lijkt mij ook erg vet voor op een t-shirt!
Misschien dat je je ontwerp hier kan plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xelle schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 11:07:
[...]

Lijkt mij ook erg vet voor op een t-shirt!
Misschien dat je je ontwerp hier kan plaatsen?
Absoluut, dat zou een erg mooi T-shirt opleveren! (het enige minpuntje vind ik die skull)
... alleen vraag ik me af of Fender dan niet moeilijk kan/zal doen?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 42901 op 22-05-2007 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Anoniem: 42901 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 11:24:
[...]

Absoluut, dat zou een erg mooi T-shirt opleveren! (het enige minpuntje vind ik die skull)
... alleen vraag ik me af of Fender dan niet moeilijk kan/zal doen?
Mwa, die skull heeft wel wat, maar misschien inderdaad het Fender logo toch wat minder 'herkenbaar' aanwezig, al was het gewoon om gezeik te voorkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mja, daar was ik ook nog niet helemaal zeker over..
Ik denk dat ik hem er toch maar uithaal, hoewel het natuurlijk wel een echte strat is :P.

Bedankt iniedergeval voor de site, ik ga er even naar kijken :).

-edit:
Ik heb hem toegevoegd, en hij is goedgekeurd :)
Hier staat ie.
Nu moet ik even wachten totdat over iets minder dan een week de stemronde begint(als ik het goed snap :P ).

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 182115 op 22-05-2007 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-07 18:01

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220109

Na aanleiding van dit topic heb ik de rough ink-brush tool ook gebruikt voor een fictieve flyer van me.

ik zal hem z.s.m. posten

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 220109 op 22-05-2007 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben zelf ook alweer een tijdje bezig om maar weer eens een draai aan het design te gooien van mijn site. Tot nu toe lijkt geen design de eindfinish te halen :+ , maar ik begin nu toch wel zeker te worden over het design wat ik nu gemaakt hebt :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/787a2ad6dac65d23b937e80b76811f88/full.jpg

IK hou van een lekker simpel, maar toch wat pro uitstraling heeft. Ik denk dat ik aardig geslaagd ben :9

Wat vinden jullie? Zo laten of nog wat dingen aanpassen om het nog verder te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
Rakkerzero schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 00:08:
Ik ben zelf ook alweer een tijdje bezig om maar weer eens een draai aan het design te gooien van mijn site. Tot nu toe lijkt geen design de eindfinish te halen :+ , maar ik begin nu toch wel zeker te worden over het design wat ik nu gemaakt hebt :)

[afbeelding]

IK hou van een lekker simpel, maar toch wat pro uitstraling heeft. Ik denk dat ik aardig geslaagd ben :9

Wat vinden jullie? Zo laten of nog wat dingen aanpassen om het nog verder te verbeteren.
Je design ziet er goed uit... mooi strak, wel ben ik benieuwd naar wat je met de achtergrond gaat doen. Ik doel hiermee op datgene wat je ziet als je browser groter is dan de breedte en of hoogte van de site...
Ook heb je 6 categorien... blijft de foto hetzelfde bij al die categorien? En gaat de witte driehoek die nu vanuit downloads naar sample gaat ook opschuiven naar weblog, portfolio, etc. wanner je daar op hebt geklikt? Ik weet niet wat je met de portfolio van plan bent maar komen daar ook screenshots en foto's in en dergelijke? en denk je dan niet dat je content kolom te smal is daarvoor? Ik zou sowieso te tekst (nu lorum ipsum) net zo breed doen als de titel, dus laten beginnen waar die nu begint maar eindigen aan het einde van .net...

Verder vind ik je menu wel erg cool zo met die plusjes en zo... dat zijn imho de kleine details die het cool maken...

Verder hoop ik dat je er wat aan hebt want ik heb weinig recht van spreken daar ik nu met concept 24 bezig ben van mijn eigen nieuwe site en ook dat concept gaat denk ik weer in de prullenbak, wanneer ik iets heb waar ik ook maar een beetje tevreden over ben zal ik het hier ook posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Pin0 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 09:57:
[...]

Je design ziet er goed uit... mooi strak, wel ben ik benieuwd naar wat je met de achtergrond gaat doen. Ik doel hiermee op datgene wat je ziet als je browser groter is dan de breedte en of hoogte van de site...
Ik had het plan om de website linksboven in de browser uit te lijnen. Dit betekent dat de rand helemaal rechts wordt doorgetrokken naar rechts (rand van browser). En de onderrand wordt doorgetrokken naar de onderrand van de browser.
Ook heb je 6 categorien... blijft de foto hetzelfde bij al die categorien?
Daar ben ik zelf nog niet over uit. Het worden of verschillende foto's of verschillende kleuren (wat nu groen is veranderen naar andere kleur)
En gaat de witte driehoek die nu vanuit downloads naar sample gaat ook opschuiven naar weblog, portfolio, etc. wanner je daar op hebt geklikt?
De witte driehoek is slechts een onderdeel van de foto op de achtergrond. Gebeurd dus niks mee.
Ik weet niet wat je met de portfolio van plan bent maar komen daar ook screenshots en foto's in en dergelijke? en denk je dan niet dat je content kolom te smal is daarvoor? Ik zou sowieso te tekst (nu lorum ipsum) net zo breed doen als de titel, dus laten beginnen waar die nu begint maar eindigen aan het einde van .net...
De content is breed genoeg, omdat de lettergrootte vrij klein is. Daarnaast ben ik niet zo'n prater, dus dan is dit mooie manier om weinig tekst toch stijl te geven :)
Verder vind ik je menu wel erg cool zo met die plusjes en zo... dat zijn imho de kleine details die het cool maken...

Verder hoop ik dat je er wat aan hebt want ik heb weinig recht van spreken daar ik nu met concept 24 bezig ben van mijn eigen nieuwe site en ook dat concept gaat denk ik weer in de prullenbak, wanneer ik iets heb waar ik ook maar een beetje tevreden over ben zal ik het hier ook posten..
Bedankt voor je reply :)
Overigens is dit ook al concept nummer 20 van mij hoor. :+ Maar ik ben er nu wel uit wat voor iets ik wil hebben. Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-07 09:33
Zat me beetje te vervelen en ff 2 plaatjes geshopt

Plaatje gemaakt met behulp van wat brushes, en standaard photoshop plaatjes
Afbeeldingslocatie: http://img403.imageshack.us/img403/7632/iloveuyc6.th.jpg

Hand gegoogled, en bewerkt:
[Afbeeldingslocatie: http://img406.imageshack.us/img406/4659/heyyoulx4.th.jpg

Is het wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Laatst online: 21:35

Shrien

frequent snoozer

BraX schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:10:
Zat me beetje te vervelen en ff 2 plaatjes geshopt

Plaatje gemaakt met behulp van wat brushes, en standaard photoshop plaatjes
[afbeelding]
De tekst kan wel wat sterker, een subtiele stroke of glow overheen ?
Verder mooi :)

Zelf nog maar een een 'ode aan Queens of the Stone age wallpaper' gemaakt. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.shrien.nl/2d/other/QOTSA2.2_thumb.jpg
*klikkie*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Shrien schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 18:44:
[...]

De tekst kan wel wat sterker, een subtiele stroke of glow overheen ?
Verder mooi :)
IK zou alleen die schuine lijnen weglaten daar. Maar hij is mooi, Brax!

@ Shrien,
Ik zie dat je de layer styles ontdekt hebt. Die layer styles zijn veel te aanwezig in je plaat. Probeer eens meer te spelen met "natural" stuff. Tekst kaal laten. Layer styles zijn leuk, maar te veel is ook weer niet goed. Het moet in je plaat passen. En dat is bij jouw niet het geval. Net als filters moeten layer styles ook niet het eindeffect zijn dat je wilt bereiken, maar ook slecht een middel om je eindeffect te bereiken. Iets wat in je geheel past.

[ Voor 46% gewijzigd door Zeror op 23-05-2007 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-07 12:26
Misschien leuk voor de mensen hier, maar in FG loopt nu een topic/contest over RAW-bewerkingen/Photoshop. Foto-opdracht week 22 - RAW bewerking v1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probeersel met mijn hond :9 :
Afbeeldingslocatie: http://img508.imageshack.us/img508/3953/bungeytz0.png
"Bad Dog"

offtopic:
http://www.saltwatermonke...l.aspx?shirtprint_id=1124 , mijn fender design staat op saltwatermonkey :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Anoniem: 182115 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 17:16:
Probeersel met mijn hond :9 :
[afbeelding]
"Bad Dog"

offtopic:
http://www.saltwatermonke...l.aspx?shirtprint_id=1124 , mijn fender design staat op saltwatermonkey :+
Ziet er goed uit :) Potentie met live-trace is er dus wel bij jou :9

Wel kicken trouwens dat hij op SWM staat, beetje jammer dat ze zo duur zijn, die shirts.. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Whehe, ja, ik ben nog niet zo gevorderd met illustrator, dus ik begin maar met de live-trace :P.
En misschien open ik nog eens een spreadshirt shopje, misschien dat het daar goedkoper kan, maarja dan moet ik eerst wel een paar designs hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147846

Afbeeldingslocatie: http://files.zonax.net/interface.jpgclickbaar

Ik ben ook weer eens wezen spelen met Photoshop. Ik moet zeggen dat ik er tot nu toe redelijk tevreden over ben. Enkel dat "lcd" scherm vind ik nog niet echt mooi. Iemand tips om dat mooier te maken?

Ik weet nog niet wat ik er mee ga doen... Mischien wel iets geinigs voor me portfolio als header, op het moment heb ik Gallery2 op me portfolio site staan. Wordt eens tijd dat ik dat ga vervangen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Anoniem: 147846 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 19:52:
[afbeelding]clickbaar

Ik ben ook weer eens wezen spelen met Photoshop. Ik moet zeggen dat ik er tot nu toe redelijk tevreden over ben. Enkel dat "lcd" scherm vind ik nog niet echt mooi. Iemand tips om dat mooier te maken?

Ik weet nog niet wat ik er mee ga doen... Mischien wel iets geinigs voor me portfolio als header, op het moment heb ik Gallery2 op me portfolio site staan. Wordt eens tijd dat ik dat ga vervangen. :)
Je kan heel licht / klein een raster over je LCD kunnen leggen? Hierdoor krijg je een beetje het blokjes effect, wat je vaak hebt bij dit soort kleine LCDschermpjes :)

maak een 4x4 plaatje
pak de pencil (niet de brush) van 1x1 px
maak de pixels onderaan en rechtsboven zwart, de ander transparant. Dan Edit > Define Pattern.
Vervolgens maak je een layertje over je LCD heen en kies je bij Layer Style -> Pattern overlay. En dan daar even mee spelen :)

Verder ben je netjes op weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07 10:50
Ik had vanochtend tijdens het renderen niets te doen en heb toen maar weer eens photoshop aangeslingerd. Ik zag laatst hier op het forum wat links naar wat brushes staan, dus heb daar eens wat mee gespeeld. Een erg cliche effect, ik geef het toe, maar ik ben toch redelijk tevreden over de sfeer die de plaat uitademt.

Afbeeldingslocatie: http://www.reaktiv.nl/got/reaktiv_postert_pruts2.jpg

Iets zit me echter toch niet lekker met die schijf in het midden. Er klopt iets niet, maar ik weet zo niet wat. C&C meer dan welkom! :)

edit: Rondje wat groener gemaakt, klopt al wat meer... denk ik ...

[ Voor 6% gewijzigd door EsCo op 30-05-2007 17:37 ]

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Laatst online: 13-07 13:16

Clush

Do as I say...

EsCo schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 17:08:
Iets zit me echter toch niet lekker met die schijf in het midden. Er klopt iets niet, maar ik weet zo niet wat. C&C meer dan welkom! :)
grappig dat je dat zegt, ik dacht precies hetzelfde... kan m'n vinger er ook nog niet direct op krijgen, zal nog eens iets langer kijken.

edit: misschien dat je de helft boven de tekst net als de onderste iets donkerder kan maken. dat je de lichtbron in plaats van linksboven in de plaat in de tekst zelf plaatst. misschien dat zo de kartels aan de bovenkant minder afleiden, en het vlak zelf minder leeg lijkt. ik vind de onderste helft wel prima, eigenlijk.

je krijgt dan een soort neon/radioactief lichteffect in de tekst, misschien dat dat spannender is.
ik blijf de bovenste helft van de schijf te leeg/saai/mat vinden, waardoor die kartels teveel opvallen. dat valt nu wel iets minder op doordat je hem groen hebt gemaakt, maar die groene schijf vind ik de hele plaat wel in 1 keer een heel stuk minder aantrekkelijk maken. medicijn is erger dan de kwaal, om het zo maar te zeggen.

[ Voor 58% gewijzigd door Clush op 30-05-2007 18:12 ]

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er leuk, ik houd wel van deze stijl :).
Misschien is iets meer kleurvariatie leuk.

Wat je zegt over de schijf, misschien helpt het als je hem iets meer naar rechts-boven doet(inclusief de groene laag erachter). Voor mij lijkt 'ie iets scheef ofzo :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had vanochtend tijdens het renderen niets te doen en heb toen maar weer eens photoshop aangeslingerd. Ik zag laatst hier op het forum wat links naar wat brushes staan, dus heb daar eens wat mee gespeeld. Een erg cliche effect, ik geef het toe, maar ik ben toch redelijk tevreden over de sfeer die de plaat uitademt.

[afbeelding]

I like it!

Dat je het rondje groener maakte helpt, maar tligt volgens mij vooral aan de donkere schaduw/reflectie die op de onderste helft ligt van de bovenliggende platte schijf. Deze is niet aanwezig in de rest van de objecten(die dus mat lijken) en dat is volgens mij wat er fout aanvoelt.
Ik zou het dus veel subtieler maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-07 14:57

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Erg gaaf.. hele leuke stijl.
Welke link met brushes heb je gebruikt als ik vragen mag? Ik hou wel van zulke dingen :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Grappig, zeker niet meer dan dat. Wanneer je 'creative matters' als kreet gebruikt, verwacht ik wel wat meer creativiteit. Tenzij je een concept wat 1,5 jaar geleden opgekomen is en sindsdien tot in den treure gekopieerd is creatief wilt noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorde
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-06 20:33
mijn probeersel
Afbeeldingslocatie: http://tn3-1.deviantart.com/fs17/300W/f/2007/143/4/d/flames_by_yorde.png
Gemaakt in photoshop en Apophysis.
Zeg maar wat je er van vind.

[ Voor 18% gewijzigd door yorde op 30-05-2007 19:55 . Reden: gedaan wat de post onder mij zei ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Ik vind dat je er wel een link en een thumb had kunnen plaatsen naar het origineel, ipv deze zo te posten :P

Verder vind ik het er wat te druk uitzien.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:15

[afbeelding]

Hoe heb je die bloemen en slierten zo gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130495

Affiche voor 'n fuif die ik help organiseren (en waar ik tevens dj :))
Volledig in Illustrator gemaakt (op de logo's van de sponsors inpassen na)
Afbeeldingslocatie: http://www.afterschoolparty.be//UserFiles/AfterSchool.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177665

Anoniem: 130495 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 19:58:
Affiche voor 'n fuif die ik help organiseren (en waar ik tevens dj :))
Volledig in Illustrator gemaakt (op de logo's van de sponsors inpassen na)
[afbeelding]
Vind het er erg netjes uitzien!
Houdt wel van die effecten met dat papier, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

de bovenkant is zeker cool, waar ik echter vind dat je de mist in gaat is de uitlijning van de line-up en de sponsors... en vooral hoe die twee dingen zijn opgemaakt, daar kun je vast wel wat beter en rustiger mij omspringen... het komt erg druk over, onoverzichtelijk en buiten de algehele stijl

benut je ruimte wat overzichtelijker, en bij voorkeur geen achtergrondjes achter de logo's bij sponsors, en strak uitlijnen, dat zorgt ervoor dat er meer aandacht naar de rest van de poster gaat, maar dat ze wel duidelijk aanwezig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Kan je trouwens die brushes van Photoshop ook in illustrator gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Djerique schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 14:47:
Kan je trouwens die brushes van Photoshop ook in illustrator gebruiken?
Dat moet volgens mij gewoon werken. Ik zou zeggen probeer het eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb geen brushes gebruikt in deze affiche, enkel met de live trace enke grungy foto's of foto's met vlekken op gezocht en ze dan met de live trace en met wat blending options ze erin gepast.
Tjeemp schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 21:01:
de bovenkant is zeker cool, waar ik echter vind dat je de mist in gaat is de uitlijning van de line-up en de sponsors... en vooral hoe die twee dingen zijn opgemaakt, daar kun je vast wel wat beter en rustiger mij omspringen... het komt erg druk over, onoverzichtelijk en buiten de algehele stijl

benut je ruimte wat overzichtelijker, en bij voorkeur geen achtergrondjes achter de logo's bij sponsors, en strak uitlijnen, dat zorgt ervoor dat er meer aandacht naar de rest van de poster gaat, maar dat ze wel duidelijk aanwezig zijn
Leuk dat je wat commentaar hebt, alleen begrijp ik hem niet zo volledig. Dat het wat druk is, kan ik best mee akkoord gaan, maar dat trekt ook de aandacht. En onoverzichtelijk? 't Is toch netjes in 3 delen verdeeld? En wat bedoel je met geen achtergrond voor de logo's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Anoniem: 130495 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 21:46:
Ik heb geen brushes gebruikt in deze affiche, enkel met de live trace enke grungy foto's of foto's met vlekken op gezocht en ze dan met de live trace en met wat blending options ze erin gepast.

[...]

Leuk dat je wat commentaar hebt, alleen begrijp ik hem niet zo volledig. Dat het wat druk is, kan ik best mee akkoord gaan, maar dat trekt ook de aandacht. En onoverzichtelijk? 't Is toch netjes in 3 delen verdeeld? En wat bedoel je met geen achtergrond voor de logo's?
Het gaat vooral om het laatste blok, met alle verschillende formaten en achtergrondkleuren. Hierdoor trekt het wel aandacht, maar juist weer té veel. Je bent te lang bezig met naar de sponsoren staren, terwijl je eigenlijk de 'standaard' info wil:
*waar
*wanneer
*hoe duur

Vandaar zijn commentaar :) Misschien kan je de volgende keer dus proberen het niet op een witte achtergrond te doen, dus gewoon op het geel doorbouwen, of misschien met een rastertje even uitlijnen, dat geeft al een hele hoop meer orde! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

stevenP schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 22:56:
[...]

Het gaat vooral om het laatste blok, met alle verschillende formaten en achtergrondkleuren. Hierdoor trekt het wel aandacht, maar juist weer té veel. Je bent te lang bezig met naar de sponsoren staren, terwijl je eigenlijk de 'standaard' info wil:
*waar
*wanneer
*hoe duur

Vandaar zijn commentaar :) Misschien kan je de volgende keer dus proberen het niet op een witte achtergrond te doen, dus gewoon op het geel doorbouwen, of misschien met een rastertje even uitlijnen, dat geeft al een hele hoop meer orde! ;)
Mja, nu begrijp ik wat hij bedoelde. Ik had beter eerst hier wat feedback gevraagd, maar had een deadline, je weet wel hoe dat gaat dan. Wel leuk zo om je eigen affiche geconfronteerd te worden in het straatbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Laatst online: 10-05 23:20
wat uitnodigingen gemaakt voor verscheidene examenfeesten hier in de buurt:

1.
Afbeeldingslocatie: http://i30.photobucket.com/albums/c347/WhiteViper/UitnodigingFinal3.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://i30.photobucket.com/albums/c347/WhiteViper/ExamInvitation.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://i30.photobucket.com/albums/c347/WhiteViper/BelUitnodiging2copy.jpg

ik heb vooral geprobeerd om steeds iets anders te doen, om iig erg veel te varieren in de stijl die ik gebruik. ik vind zelf wel dat ik daar in geslaagd ben :) .

de blending options liggen er mischien iets teveel bovenop, maar ik moet nog andere manieren uitvinden omdat soort teksten te behandelen, aangezien ik nog een beetje een photoshop noob ben :), maargoed..

C&C natuurlijk altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189019

@Whiteviper
Ik vind die eerste erg tof, met kleur (een mooie color balance) zou die nog vetter zijn naar mijn mening! _/-\o_ Dat meisje uit die derde zag ik voorbij komen op de frontpage van deviantART, zelf gemaakt? Ziet er iig goed uit.

[edit] Ik zie net dat het een 'zelfportret' is van een dame van DA, blijft een mooie print though! :z [/edit]

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 189019 op 05-06-2007 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-07 14:57

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Erg netjes WhiteViper :)

Maar misschien een idee om de adressen en telefoon nummers er even uit te slopen :X
Je weet maar nooit :P

Maar erg netjes werk...

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dat je alleen werk post waar je ook echt moeite voor hebt moeten doen. Klusjes die je in 5 minuten geklaard hebt zijn meestal weinig interessant voor anderen. ;)

In dit topic mogen alleen zelfgemaakte designs van websites worden besproken door middel van een printscreen. URI's mogen niet worden gepost en dergelijke posts worden vanaf nu gemodbreaked.

Wil je je volledige site laten controleren op functionaliteit, dan verwijzen we (zoals ook staat vermeld in de FAQ) je naar Sitechecks.nl.