Ik heb sinds het weekend dat m'n modem de verbinding dropped en vervolgens aangeeft dat de line down is. Als ik het modem uitzet en daarna weer inschakel komt de verbinding in de meeste gevallen weer op.
Modem (Speedtouch 516) draait in DHCP spoofing mode.
Als de line vanzelf weer op komt (gebeurt ook wel eens) blijven de nameservers leeg, alsof hij niet opzoek gaat naar nieuwe instellingen.
Snelheden schommelen ook heel erg wanneer de line gedropped wordt en weer op komt. Officieel heb ik 20mbit, maar in de praktijk komt hij niet verder dan 12 of soms 14mbit. Afstand tot de centrale is een kilometer.
Op zich kon ik me niet zo ergeren aan de lagere snelheid, 1,5mb/s is nog steeds erg redelijk. Het wegvallen van de verbinding is nu echter wel heel erg irritant. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Ik dacht dat het te maken had met de ADSL Only storing van de 23e, maar die staat inmiddels gesloten.
EDIT:
En heeft iemand toevallig een SIP of DHCP spoof template voor de laatste firmware (6.1) van de Alcatel Speedtouch 516. Of weet iemand een tutorial over het instellen van deze nieuwe firmware op SIP/DHCP spoofing. Misschien ben ik dan in ieder geval van het probleem af dat de verbinding niet vanzelf hersteld wordt.
[
Voor 14% gewijzigd door
wanneerniet op 27-03-2007 01:20
]