XS4ALL Only

Pagina: 1 ... 10 ... 35 Laatste
Acties:
  • 199.937 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Omdat als je KPN telefonie hebt gehad en deze dienst is stopgezet op de koper lijn je fysiek soms nog even aan de apparatuur blijft aangesloten op de centrale. Dit kan soms toch nog verstoring geven dan op je ADSL.

Dus houdt het in je achterhoofd dat bij problemen je even de splitter er terug tussen zet.
En toch schijnt dit niet zo te zijn. Lees de reactie van Timo maar (techneut XS4ALL).

http://groups.google.nl/g...l%26#doc_fbd348e40257217d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 11:09:
[...]

Antwoord van XS4all klopt van geen kant.

Als er ADSL geleverd wordt op een telefoonie lijn (zoals ISDN) is het een linesharing situatie. Letterlijk lijndeling dus tussen twee diensten en soms zelfs twee partijen. Je kan zo'n lijn niet van lijntype laten veranderen.

Dus zolang er ADSL op je ISDN lijn zit kan je die niet laten omzetten naar Analoog (remigratie noemen ze dat bij KPN van ISDN terug naar PSTN).

Letterlijk gezien (zoals je de vraag stelt) kan het wel. Je kan in je huis een annexB ADSL lijn hebben (met nog ISDN telefonie of overgebleven alleen na opzegging ISDN telefonie) en daarnaast nog een analoge lijn hebben. Er komen meerdere aderparen je huis binnen vanaf de centrale vaak en zo kan op lijn-1 (blauw en rode draad meestal) bijvoorbeeld XS4all-only (annexB) zitten en op lijn-2 (aderpaar 2 vaak oranje en wit) een analoge lijn.

Maar dat bedoel je vast niet, dan ligt het dus letterlijk naast elkaar en hebben beide lijnen eigenlijk niets met elkaar te maken behalve dat ze op hetzelfde adres liggen beide toevallig ;)

Dus samenvatting:

KPN doet geen lijntype omzettingen (mogen ze ook niet) als er ADSL geleverd wordt op diezelfde lijn (linesharing).
Nou... dan ben ik daar mooi klaar mee.. :( Ik heb zolang een ISDN lijn gehad omdat het omzetten van ISDN naar analoog niet ging zonder eerst je ADSL op te zeggen. XS4ALL only leek de oplossing omdat deze ADSL verbinding niets meer met je telefoonlijn te maken zou hebben. Dit blijkt dus een loze belofte van XS4ALL te zijn. ADSL via ISDN blijft met als gevolg dat telefonie via analoog nog steeds niet mogelijk is. Ik kan de telefoonlijn wel opzeggen, maar dat wilde ik eigenlijk niet.

De enige optie die ik dus nog heb om van m'n telefonie via ISDN af te komen is de telefoon opzeggen bij de KPN en VOIP gaan gebruiken. Hopelijk komt XS4ALL binnenkort met een aanbieding voor een modem upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 19:28:
[...]

Nou... dan ben ik daar mooi klaar mee.. :( Ik heb zolang een ISDN lijn gehad omdat het omzetten van ISDN naar analoog niet ging zonder eerst je ADSL op te zeggen. XS4ALL only leek de oplossing omdat deze ADSL verbinding niets meer met je telefoonlijn te maken zou hebben. Dit blijkt dus een loze belofte van XS4ALL te zijn. ADSL via ISDN blijft met als gevolg dat telefonie via analoog nog steeds niet mogelijk is. Ik kan de telefoonlijn wel opzeggen, maar dat wilde ik eigenlijk niet.

De enige optie die ik dus nog heb om van m'n telefonie via ISDN af te komen is de telefoon opzeggen bij de KPN en VOIP gaan gebruiken. Hopelijk komt XS4ALL binnenkort met een aanbieding voor een modem upgrade.
Bij andere DSL aanbieders (met eigen DSL netwerk zoals Tele2/Tiscali/Orange/BBned ISP's) was het telefonie gedeelte van KPN altijd al los van ADSL. Tenminste, net als wat XS4all bedoelt dat je het kan opzeggen zonder dat je ADSL vervalt.

Het blijft het geval dat als er linesharing is (dus twee aanbieders of twee diensten (telefonie + ADSL)) op de lijn zit je niet kan wisselen van lijntype. Als voorbeeld: Je hebt een analoge KPN lijn met Orange ADSL. Stel je zet bij KPN (en dat zouden ze dus doen) je telefonie om naar ISDN, dan werkt je ADSL dus niet meer omdat dit annexA is. Gelukkig hebben ze zich deze problemen niet op de hals gehaald en is het wisselen van lijntype dus niet mogelijk als er DSL op zit.

Maar.....

XS4all berekent geen kosten door voor lijnhuur als je geen KPN-telefonie meer hebt (behalve bij Start dacht ik!!, maar check het even!). Je kan er dus een analoge lijn naast laten aanleggen door KPN voor telefonie zonder extra kosten voor de ADSL verbinding bij XS4all. (let wel dat aansluitkosten dan wel €47.50 zijn, maar dat is zelfs minder dan een omzetting a €75 van ISDN naar PSTN).

Stel dat nu het telefoonnummer erg belangrijk is, dan zal dit niet gaan. Want eigenlijk moet je dan bij KPN een verhuizing aanvragen naar hetzelfde adres als je nu al de dienst afneemt. (met tegelijk een lijntype verandering). Wat je zou kunnen doen is je telefoonlijn/nummer verhuizen naar een kennis zijn/haar adres en als dat is opgeleverd (vraag gelijk analoog aan dan) weer verhuizen terug naar je eigen adres. Kost je twee keer verhuiskosten a een euro of 15 dacht ik.

Zijn wat methodes die ik mij kan bedenken. De tweede heb ik zelf nooit gebruikt, dus spreek niet uit ervaring. Makkelijkste is als je geen binding hebt met je telefoonnummer verders en dus gewoon een nieuwe analoge lijn kunt aanvragen en daarna ISDN opzeggen compleet.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 19:28:
[...]

Jij hebt niet al je feiten op een rij en XS4ALL heeft daar niets mee te maken. Maakt niet uit welke ISP in de grote boze wereld je hebt, als jij van ISDN naar PSTN wil worden omgezet gaat dat altijd hetzelfde. Get ur facts right..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

plus als je een nieuw modem wilt hebben moet je waarschijnlijk je abo met een jaar verlengen. Ik heb begrepen dat Only een maand abo is.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2007 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 21:51:
[...]

Jij hebt niet al je feiten op een rij en XS4ALL heeft daar niets mee te maken. Maakt niet uit welke ISP in de grote boze wereld je hebt, als jij van ISDN naar PSTN wil worden omgezet gaat dat altijd hetzelfde. Get ur facts right..
Dat klopt, maar dan moet XS4ALL niet eerst anders beweren in een email naar mij. Ik ben dus niet goed voorgelicht door XS4ALL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd wanneer er bericht van XS4ALL volgt over de op handen zijnde modem aktie voor bestaande klanten die overgestapt zijn op Only.

Ik heb sales gemaild dat ik eigenlijk gewoon op moet zeggen en dan een nieuwe aanvraag doen. Krijg ik immers wel een gratis modem en een gratis toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 22:21:
Ben benieuwd wanneer er bericht van XS4ALL volgt over de op handen zijnde modem aktie voor bestaande klanten die overgestapt zijn op Only.

Ik heb sales gemaild dat ik eigenlijk gewoon op moet zeggen en dan een nieuwe aanvraag doen. Krijg ik immers wel een gratis modem en een gratis toestel!
maar dan krijg je geen Only abo omdat dat alleen voor bestaande klanten is :P Als ik jou was zou ik even afwachten, ze regelen vast wel wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 20:44
ik ga niet wachten op een speedtouch ding.
Krijg morgen of overmorgen mn frtizie binnen :9

been there, done that, bought the T-shirt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 15:13
Dan als tweede, er zijn een aantal klanten die een upload snelheid
van maximaal 1 Mbit/sec horen te hebben maar in plaats daarvan
een snelheid van 256Kbit/sec hebben. Het gaat hier voornamelijk
(of alleen) om XS4ALL Only Lite, 4096/1024.

Dit heeft geen technische oorzaak, maar een administratieve.
XS4ALL only wordt geleverd via het bitstream netwerk van KPN. Het
portfolio daarvan is redelijk gelijk met dat van AVK (mxstream),
maar aangepast voor de nieuwe snelheden van Only. Echter is
gebleken dat de zogenaamde inzetregels (i.e de afstand tot de
centrale waarop bij bestelling iets administratief als leverbaar
verklaard wordt) verschillen. Volgens die regels was in een aantal
gevallen 1 Mbit/sec upload niet haalbaar, waardoor teruggevallen
is naar 4096/256.

Voor de klanten die aangegeven hebben bij de helpdesk of K&K dat
zij dit probleem ervaren gaat dat door KPN handmatig aangepast worden,
zodat de upload weer ergens tussen 512 en 1024 uitkomt.

Ook wordt dit structureel aangepakt. Er worden bij KPN nu speciale
inzetregels en profielen aangemaakt naar specificatie van XS4ALL.

De verwachting is dat dit binnen 1 a 2 weken actief is.
Ben heel benieuwd wanneer dit opgelost wordt, zit nu sinds dik een maand op 256 UL i.p.v. 1024. Heb voorheen met Basic netjes 768kb UL gehad, alleen 6mb DL was te hoog voor de afstand waarop ik van de centrale zit en moest daarom vorig jaar verplicht naar Lite i.v.m. de vele storingen(korting ook genadeloos kwijt :'( ). Wanneer ik weer minimaal weer op 768kb UL zit ben ik tevreden.

Ik geef mijn xs4all abonnement vanaf '98 (dacht ik) niet zomaar op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
gezien de klachten over de upload die ik hier lees mag ik wel blij zijn.
De overgang is vrijwel probleemloos gegaan.

992/4096 up/down (lite abbo only)

Misschien regio gerelateerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guido09 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 00:23:
gezien de klachten over de upload die ik hier lees mag ik wel blij zijn.
De overgang is vrijwel probleemloos gegaan.

992/4096 up/down (lite abbo only)

Misschien regio gerelateerd?
nee, als je goed leest weet je dat de postcode check van kpn dus brak is en indien 1024 UL niet haalbaar is het fout gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even m'n gal spuwen.

Na 47 minuten in de wacht te hebben gestaan eindelijk iemand aan de lijn van de helpdesk.
Mijn probleem is dat mijn DL snelheid (Fast abonnement) van 9.440 Kbyte naar 7.260 Kbyte is gegaan. Dit komt dus niet eens in de buurt van de beloofde 20.000 Kbyte.

Helpdesk: "Helaas meneer, dit is op uw locatie de hoogst mogelijke snelheid".

Ik: "Kan ik dan weer terug naar mijn oude Fast abonnement?".

Helpdesk: "Dit is niet mogelijk. U zult eerst uw huidige abbo op moeten zeggen en dan bij KPN weer alles opnieuw moeten aanvragen. U zult dan wel een paar dagen zonder verbinding zitten".

Wat een stelletje @%$#!*@&#%

Ik ga meteen een andere provider zoeken.
Want dit is niet acceptabel als je ruim 6 jaar klant bent.

Zo, dat lucht op.

edit: Na een beetje gepruts met de moden weer op 9.440 Kbyte.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2007 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik Jan
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Dat is wel erg klote zeg! Niet een kwestie van slechte kabels?

Na wat minder gare en kortere telefoonkabels erin geklust te hebben, staat mijn modem nu op 7100/1023 kbps getraind, wat ongeveer klopt met mijn verse Only-Basic abbo.

Heb ook een Siemens S450 VOIP phone besteld, als dat allemaal werkt, kan ik eindelijk ISDN volledig lösen :)

Edit: heb b.t.w. ook besloten om mijn nummer niet te porteren, ik vind 5 euro per maand toch te veel voor iets wat waarschijnlijk een éénmalige database-entry is.

[ Voor 19% gewijzigd door Erik Jan op 22-03-2007 16:42 ]

This can no longer be ignored.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 15:56:
Even m'n gal spuwen.

Na 47 minuten in de wacht te hebben gestaan eindelijk iemand aan de lijn van de helpdesk.
Mijn probleem is dat mijn DL snelheid (Fast abonnement) van 9.440 Kbyte naar 7.260 Kbyte is gegaan. Dit komt dus niet eens in de buurt van de beloofde 20.000 Kbyte.

Helpdesk: "Dit is niet mogelijk. U zult eerst uw huidige abbo op moeten zeggen en dan bij KPN weer alles opnieuw moeten aanvragen. U zult dan wel een paar dagen zonder verbinding zitten".

Zo, dat lucht op.

Sorry dat ik het zo direct zeg, maar wat ben jij een loser zeg. Eerst beweren dat het aan de ISP ligt, en dan blijkt het nog aan je modem te liggen ook. Dude, je mag je post dus wel ff verwijderen, ofzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreqAmsterdam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-09 12:23
Heb het aangevraagt, gister adsl2 modem binnen gekregen, een heel schattig st 546je, heb 'm aangesloten en werkt als een trein. Nu nog de snelheids verhoging afwachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:49
Dat is inderdaad wel erg lang om aan de lijn te hangen.
Schijnt tegenwoordig wel vaak voor te komen bij ISP's, maar dat XS ook die trend gaat volgen...
Maar goed, ff een nieuwsgierige vraag, wat voor modem heb je eigenlijk, en staat die wel goed op adsl 2(+?) ingesteld?

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 15:56:
Even m'n gal spuwen.

Zo, dat lucht op.

En denk je bij een andere provider wel sneller kan krijgen.
Als het op het KPN netwerk is niet waarschijnlijk niet.

xs4all doet gewoon wat die moet doen, ik zou al ik jou was gewoon nog een keer bellen en regelen dat je zonder kosten naar basic kan(kost normaal 25,-). Scheelt je 20,- pm en dan heb je 8Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal :)

ik heb net een probleem na wat prutsen op kunnen lossen.

Ik had Xs4all via het voormalige mxstream netwerk met een ST 510i in DHCP_Spoof draaien met de template van de kpn cd die bij het modem zat.

Na de migratie naar Xs4all-only werkte dat dus niet meer mijn OpenBSD firewall kreeg geen ip adres meer zoals voor de migratie wel het geval was.

Laptop ook niet.

De uiteindelijke oplossing voor mij was naar aanleiding van deze pagina het daar geposte template te proberen:
http://www.mixfix.nl/helpfiles/alcatel/sipspoof.asp

Daar staat bij stap 1 een template gelinkt, die heb ik in mijn 510 gepropt via de webinterface.
easy setup wizard doorlopen. Firewall ook de ipadressen hard ingesteld ipv dhcp dus en alles werkt weer als een trein.

opgelost dus door SIP spoofing ipv DHCP spoofing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreqAmsterdam
Is dat stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 12:00
Hmm, ik ben binnen een jaar na aansluiting van KPN ADSL Basic op een nieuw adres, overgegaan naar XS4All Only (Basic).

Nu moet ik KPN door blijven betalen, totdat het jaar (contract 12 maanden) om is.? Ik had daar eigenlijk niet op gerekend... Het is toch zo'n 80/90 euro extra per 2 maanden, waar ik niets voor krijg.

Duur grapje, had beter even kunnen wachten ? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
StarWolf schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 10:39:
Hmm, ik ben binnen een jaar na aansluiting van KPN ADSL Basic op een nieuw adres, overgegaan naar XS4All Only (Basic).

Nu moet ik KPN door blijven betalen, totdat het jaar (contract 12 maanden) om is.? Ik had daar eigenlijk niet op gerekend... Het is toch zo'n 80/90 euro extra per 2 maanden, waar ik niets voor krijg.

Mja, is gewoon je eigen schuld. Staat zowat overal dat je minstens een jaar ADSL van KPN moet hebben voordat je over kunt zonder extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreqAmsterdam
StarWolf schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 10:39:

Normaal gesproken kunnen ze je toch direct migreren????

Edit: als je het nog geen jaar had is dat idd niet zo slim aan jouw kant.

[ Voor 6% gewijzigd door FreqAmsterdam op 23-03-2007 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel205
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 23:07
Ik heb hetzelfde, ben aan het overstappen naar XS4all only (lite) terwijl ik nog een ADSL contract heb met KPN.
Dit is allemaal gekomen omdat ongevraagd m'n ADSL ab. is opgezegd door KPN, omdat ik half jaar geleden KPN internet+bellen heb aangevraagd maar direct weer heb afgezegd.
Betaal dus voorlopig 20 euro per maand dubbel, maar je kan met XS4Only wel van je KPN telefoon af, wat mij weer 19 euro scheelt per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 17:43:
[...]

Sorry dat ik het zo direct zeg, maar wat ben jij een loser zeg. Eerst beweren dat het aan de ISP ligt, en dan blijkt het nog aan je modem te liggen ook. Dude, je mag je post dus wel ff verwijderen, ofzo....
Ik heb ook zoiets gehad, Ultra aangevraagd en vervolgens mindere snelheid, lag wel aan KPN, dus weer terug naar fast voor 25 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hieronder de mail die ik van XS4ALL ontving.
Naar aanleiding van uw email, aangaande de bestelling van een nieuw modem die geschikt is voor VoIP via vaste telefonie, schrijf ik u.

U bent recentelijk overgestapt op XS4ALL Only en u heeft aangegeven graag gebruik te willen maken van onze VoIP dienst via uw vaste telefoon. Uw huidige modem heeft echter geen geschikte aansluiting voor uw vaste telefoon. Het enthousiasme waarmee onze klanten aangeven volledig gebruik te willen maken van onze Only en VoIP diensten, heeft ertoe geleid dat wij voor onze Only klanten een gratis modem in combinatie met een jaarcontract zullen gaan aanbieden.

De systemen om deze contractsverlenging mogelijk te maken voor onze Only klanten is op dit moment helaas nog niet gereed. XS4ALL is nu hard aan het werk om deze contractsverlenging zo snel mogelijk aan te kunnen bieden aan onze Only klanten.

Dit aanbod geldt alleen voor klanten die een Basic of Fast abonnement afnemen. Zij kunnen binnenkort een gratis Speedtouch 716 modem bestellen, waarop de vaste telefoon kan worden aangesloten. Voor klanten die een Start of Lite abonnement afnemen geldt deze aanbieding niet. Na een upgrade naar Basic of Fast is het wel mogelijk een gratis modem te bestellen in combinatie met een nieuw jaarcontract.

Helaas kunnen we op dit moment nog geen harde datum noemen wanneer u een nieuw modem kan bestelling in ruil voor een nieuw jaarcontract. Tot die tijd kunt u natuurlijk VoIP gebruiken met een USB telefoon via uw PC, of de Webphone van XS4ALL.
Meer informatie over de mogelijkheden en kosten van XS4ALL VoIP kunt u vinden op:
http://www.xs4all.nl/allediensten/voip/index.php <http://www.xs4all.nl/allediensten/voip/index.php>

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, verblijf ik.

Met vriendelijke groet

Team Klacht&Kwaliteit
XS4ALL Internet BV
Belachelijk dat lite abonnees (waaronder ik) niet kunnen profiteren van de aktie. Bovendien is die aangeboden modem niet eens draadloos.

Bij XS4ALL zou ik dus moeten upgraden naar Basic. Dit kost € 59,95 per maand.
Bij ZeelandNet kan ik terecht voor 36,95 per maand. Dan heb ik dezelfde snelheid. Veel goedkoper dus dan XS4ALL. Sterk nog, het is zelfs nog goedkoper dan mijn huidige Lite abonnement bij XS4ALL. Bovendien kan ik bij ZeelandNet een belbundel kopen van € 6,95. Dan kan ik 500 minuten bellenn naar vaste nummers in NL. Ik heb inmiddels ook al gereageerd richting XS4ALL maar het blijft akelig stil. Kennelijk doet men niet zo veel moeite om klanten te behouden. Ik ben zwaar teleurgesteld en ik ga toch maar overstappen. Dan maar weer ZeelandNet. XS4ALL mag dan een prima provider zijn, een prijsverschil van meer dan 20 euro vind ik niet meer te rechtvaardigen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2007 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheese_man
  • Laatst online: 22-02 16:38

Cheese_man

Waarom kiezen?

Ik WAS rete blij met het Only abo (lite) dat ik nu al een tijdje mag draaien. Netjes 4/1 snelheid. Echter is er de klad in gekomen van de week. Eerst in de avond uren langzamer...vandaag is het helemaal pet met 160kB download ipv 427 ongeveer. Dit is in Alkmaar...geen idee of meerdere mensen hier last van hebben? Wanneer dit volgende week nog zo is, zal ik hier melding van maken.

Wel jammer...was er elders in het land moeite de snelheid op pijl te houden, bleef het bij mij geweldig strak...echter wanneer er geen problemen meer op de site van xs4all staan, is het nu hier hommeles. Keep you posted!

reserveringshouder Tesla Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 17:18:
Hieronder de mail die ik van XS4ALL ontving.

[...]

Belachelijk dat lite abonnees (waaronder ik) niet kunnen profiteren van de aktie. Bovendien is die aangeboden modem niet eens draadloos.
Waaruit blijkt dat dat geen wireless modem is?
Speedtouch.nl geeft alleen de 716v5WL als produkt te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat blijkt inderdaad nergens uit. Volgens de site van XS4ALL leveren ze geen "non wireless" exemplaren. Zal dus wel een draadloze zijn.

Maar dan nog. Ook volgens de site van XS4ALL leveren ze nu de 780 uit. Kennelijk willen ze de only mensen dus met wat oude 716's afschepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-05 17:44
Eergisteren kreeg ik een mailtje dat ik definitief mijn nummer kan porteren naar XS4ALL. Al met al heeft er bij mij een week tussen de voorinschrijving en de definitieve inschrijving gezeten :) .
Moet alleen nog de brief van KPN krijgen, maar die zal komende week wel in de bus liggen.

Kwaliteit van bellen via voip valt me trouwens 100% mee. Kan wel iets verschil merken met een vaste lijn, maar het is zeker goed te doen!
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 22:30:
Ook volgens de site van XS4ALL leveren ze nu de 780 uit. Kennelijk willen ze de only mensen dus met wat oude 716's afschepen?
Als dit inderdaad de reden is vind ik het wel vreemd dat ze er gelijk een jaarabonnement aan vastknopen. Het zou netter zijn als ze gewoon de 780 leveren. Wat ik wel teleurstellend vind is dat de start en lite-abonnementen achter het net vissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:16

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Is er al iemand die na de migratie naar Only een downgrade heeft aangevraagd? In een post van december staat dat het medio 2007 mogelijk zou zijn alleen geeft de overstap pagina van de xs4all site overal fijn "niet beschikbaar op uw locatie aan" :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik Jan
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Bij mij werkte het prima. Heb net twee weken Only, afgelopen vrijdagavond downgrade van Basic naar Lite aangevraagd via https://oms.xs4all.nl/adsl/wijzigen/ en zondag was 't al gedaan, na twee uurtjes downtime.

This can no longer be ignored.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:16

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Ze gaan mij morgen terug bellen :P

"ik zie inderdaad dat overal niet beschikbaar staat.............en u heeft toch al deze dienst............"

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheese_man

Cheese_man

Waarom kiezen?

Langzame Xs4all Only in avonduren en weekeinden...vervolg:

Een paar berichten geleden had ik beloofd een update te melden...ik heb nog steeds te trage download. De helpdesker van Xs4all wist me te melden dat het een onopgelost probleem zou zijn dat landelijk effect heeft. Op de site staat het punt als opgelost in de boeken.

Nu ben ik dus in de war....heeft die aardige 2elijns medewerker mij na 45 minuten in de wacht nu met een kluitje het riet in gestuurd? Of zijn er mensen die iets weten over werkzaamheden over dit probleem? Hebben meer collega gebruikers een vraag omtrent dit gebeuren uit staan?

Overdag heb ik netjes rond de 430kB/s (zowel met nieuwsgroepen, downloads van sites en diverse "internet snelheidstesten" online te vinden). Nu is het rond de 150kB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

mijn kpn lijn is sinds vandaag ergens exit, binnenkomende gesprekken gaan via VOIP nu, straks nog ffkes splittertje eruit halen en klaar _/-\o_

Was perfect bereikbaar, en eindelijk weer eens nummerweergave op mijn 716 als er op mijn 050 gebeld word

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Cheese_man schreef op maandag 26 maart 2007 @ 20:27:

[.. knip ..]

Overdag heb ik netjes rond de 430kB/s (zowel met nieuwsgroepen, downloads van sites en diverse "internet snelheidstesten" online te vinden). Nu is het rond de 150kB/s.
Op de nieuwsgroepen van xs4all hebben sommige mensen er nog last van...
Dus 100% over lijkt het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheese_man

Cheese_man

Waarom kiezen?

Glacier schreef op maandag 26 maart 2007 @ 20:58:
[...]

Op de nieuwsgroepen van xs4all hebben sommige mensen er nog last van...
Dus 100% over lijkt het nog niet.
ja...als het nu alleen de newgroups waren....maar mijn totale internet heeft beperkte snelheid...dus tenzij je met die groepen fora bedoelde...toch nog even deze verduidelijking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
djidee schreef op maandag 26 maart 2007 @ 20:32:
mijn kpn lijn is sinds vandaag ergens exit, binnenkomende gesprekken gaan via VOIP nu, straks nog ffkes splittertje eruit halen en klaar _/-\o_

Was perfect bereikbaar, en eindelijk weer eens nummerweergave op mijn 716 als er op mijn 050 gebeld word
Als een lijn ooit linesharing is geweest (dus KPN telefonie + ADSL op 1 lijn) is het verstandig de splitter gewoon te laten zitten.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheese_man schreef op maandag 26 maart 2007 @ 20:27:

Een paar berichten geleden had ik beloofd een update te melden...ik heb nog steeds te trage download. De helpdesker van Xs4all wist me te melden dat het een onopgelost probleem zou zijn dat landelijk effect heeft. Op de site staat het punt als opgelost in de boeken.

Nu ben ik dus in de war....heeft die aardige 2elijns medewerker mij na 45 minuten in de wacht nu met een kluitje het riet in gestuurd? Of zijn er mensen die iets weten over werkzaamheden over dit probleem? Hebben meer collega gebruikers een vraag omtrent dit gebeuren uit staan?

welke snelheid haal je als je een bestand download in de avonduren van ftp.xs4all.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Cheese_man schreef op maandag 26 maart 2007 @ 21:03:
ja...als het nu alleen de newgroups waren....maar mijn totale internet heeft beperkte snelheid...dus tenzij je met die groepen fora bedoelde...toch nog even deze verduidelijking :)
Beetje gaar geformuleerd van mij..
Op de nieuwsgroepen melden mensen dat hun complete internet snelheid nog inzakt dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ik heb nu juist klote snelheden overdag en s'avonds, rond de 250kbs max. Hoe later het word hoe sneller het gaat, het zou met 800kbs moeten gaan.
Ook msn klapt er vaak uit
meer mensen met dit probleem? tot voor kort werkte het prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Nu online
750-770 Kb/s voor de 100MB bin file, 830-850 Kb/s voor de null file op mijn Basic Only abbo hier in Nootdorp

Woensdag gaat de KPN lijn over :)

Hier een tevreden klant :)

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdv
  • Laatst online: 05-10-2022
Is er al iemand die op de juiste waardes is overgezet na eerst op verkeerde waardes te zijn geplaatst?

Ben nu een week of 6 over van ADSL lite naar xs4all only lite en heb nog steeds de verkeerde waardes 4103/256 ipv 4096/1024.
Ik word gek van die lage upload :(

Heb nu voor de 5e keer een klacht ingediend bij xs4all alleen ze doen er geen klote mee.
Xs4all is te groot geworden, je bent een nummer ipv een klant...

PS: had de 1e 4 weken ook last van snelheidsproblemen vooral in de avonduren maar die zijn sinds een kleine 2 weken voorbij, omgeving Rotterdam.
Lijn down nu stabiel.

[ Voor 17% gewijzigd door evdv op 26-03-2007 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 12:57

agaam

dit is mijn huisdier

hier in het noorden nu ook een goede snelheid. in het begin niet maar deze week 100mb file 830-850 Kb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier ook sinds een aantal dagen slechte verbinding. 100MB file van speedtest.bbned.nl gaat met 144KB/s (4096/1024)
Na de overgang in januari had ik geen problemen tot afgelopen weekend.
Hoop dat het snel opgelost is, nooit eerder problemen gehad met xs4all :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanneerniet
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:38
Ik heb sinds het weekend dat m'n modem de verbinding dropped en vervolgens aangeeft dat de line down is. Als ik het modem uitzet en daarna weer inschakel komt de verbinding in de meeste gevallen weer op.

Modem (Speedtouch 516) draait in DHCP spoofing mode.
Als de line vanzelf weer op komt (gebeurt ook wel eens) blijven de nameservers leeg, alsof hij niet opzoek gaat naar nieuwe instellingen.

Snelheden schommelen ook heel erg wanneer de line gedropped wordt en weer op komt. Officieel heb ik 20mbit, maar in de praktijk komt hij niet verder dan 12 of soms 14mbit. Afstand tot de centrale is een kilometer.

Op zich kon ik me niet zo ergeren aan de lagere snelheid, 1,5mb/s is nog steeds erg redelijk. Het wegvallen van de verbinding is nu echter wel heel erg irritant. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Ik dacht dat het te maken had met de ADSL Only storing van de 23e, maar die staat inmiddels gesloten.

EDIT:
En heeft iemand toevallig een SIP of DHCP spoof template voor de laatste firmware (6.1) van de Alcatel Speedtouch 516. Of weet iemand een tutorial over het instellen van deze nieuwe firmware op SIP/DHCP spoofing. Misschien ben ik dan in ieder geval van het probleem af dat de verbinding niet vanzelf hersteld wordt.

[ Voor 14% gewijzigd door wanneerniet op 27-03-2007 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheese_man

Cheese_man

Waarom kiezen?

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 21:12:
[...]

welke snelheid haal je als je een bestand download in de avonduren van ftp.xs4all.nl?
Ik zal het vanavond even testen...nu is het weer goed...omdat het ochtend is :).

Verder vind ik het prettig om te horen dat meerdere personen dezelfde klachten hebben...hoe vervelend die ook voor ons allen zijn. Het is inderdaad apart dat toen er rond Rotterdam problemen waren het bij anderen goed was....en nu blijkbaar omgekeerd. Ik geloof ook wel dat er aan gewerkt wordt. Maar ik vind het heel vervelend dat er geen algemeen bericht op de site staat. Ook vind ik het vervelend dat er geen kortingen oid worden voorgesteld richting gedupeerden. Xs4all stond toch bekend als de profider die een redelijke informatie voorziening had. Op deze manier zien we Xs4all binnen een paar weken terug bij een of ander consumentenprogramma. Ik geef ze max 1 tot 2 weken waarin in wekelijks contact zal zoeken. Daarna zullen er toch brieven moeten volgen met klachten....helaas. We hopen op het beste. (en mocht er een xs4aller meelezen....zet ajb wat info op jullie helpdesksite waar we wat aan hebben in plaats van "opgelost"!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:28
Ik kom hier even uithuilen. Ik heb nu XS4ALL only, maar ik draai op 3072 / 416. Ik ben zakelijk aangesloten (bitstream dus) maar de verbinding kan gewoon >niet< sneller. Wanneer ik over zou schakelen naar Annex A dan zou mijn verbinding er wel iets sneller van worden maar verwaarloosbaar. Ik moet nu maar eens een nieuwe optie gaan bedenken, want ik wil toch wel snellere upload.

Volgens de helpdesk medewerker lag het aan het de lengte en kwaliteit van de lijn. Nouja, ik geloof dat dan maar. Maar het zou leuk zijn als ik toch een manier kan vinden om mijn snelheid te verhogen (desnoods een tweede lijn/satelliet erbij) of iets dergelijks.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Steephh schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 18:07:
Ik kom hier even uithuilen. Ik heb nu XS4ALL only, maar ik draai op 3072 / 416. Ik ben zakelijk aangesloten (bitstream dus) maar de verbinding kan gewoon >niet< sneller. Wanneer ik over zou schakelen naar Annex A dan zou mijn verbinding er wel iets sneller van worden maar verwaarloosbaar. Ik moet nu maar eens een nieuwe optie gaan bedenken, want ik wil toch wel snellere upload.

Volgens de helpdesk medewerker lag het aan het de lengte en kwaliteit van de lijn. Nouja, ik geloof dat dan maar. Maar het zou leuk zijn als ik toch een manier kan vinden om mijn snelheid te verhogen (desnoods een tweede lijn/satelliet erbij) of iets dergelijks.
Zelf de snelheid verhogen zal niet gaan. Wel kan je als test, alles zodicht mogelijk bij elkaar plaatsen. Een analoog lijntje erbij, kan meestal wel :9

Mijn Draytek Vigor 2700 (VG) Annex B geeft aan 1024 up en 4096 down (waarden worden ook gehaald). De afstand volgens de BBNED postcode check is ongeveer 1800 meter. Het kan dus wel.

Ook ik wil even uithuilen ;)
Ik woon in regio Rotterdam en wij kunnen thuis al 2 dagen niet normaal internetten, door de storingen van afgelopen dagen. Wij maken thuis enkel aan het eind van de middag en 's avonds gebruik van de ADSL lijn (en in het weekend natuurlijk), maar ik mag blij zijn als ik 10 minuten continue iets kan doen over deze lijn. Hierna duurt het weer een uurtje en dan kan ik weer 10 minuten. Ergg irritant.

Ik hoop dat ze snel de lijnen in onze regio weer stabiel krijgen. Ben toch blij, dat ik mijn nummer nog niet heb laten porteren. Kan tenminste wel bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Nu online
Vandaag is mijn oude nummer overgegaan van KPN naar XS4all. Werkt als een zonnetje :)

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uashy
  • Laatst online: 31-05 17:44
Vandaag de brief van kpn gehad, 6 april ben ik van ze af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Ik kom nog meer huilen. Onze buren, die zitten net op een telefooncentrale (van het dorp zelf) en daarop is blijkbaar wel ADSL2+ beschikbaar. Op die van ons niet en ik denk niet dat dat snel beschikbaar zal worden. De buren kunnen tot ADSL2+ 10/1mbit aan. Blijkbaar moeten we als we downgraden naar een POTS aansluiting wel een verdubbelde snelheid kunnen krijgen wanneer we een hoger abbo nemen en een maximale upload van 760, wat toch een hele verbetering is vergeleken met de snelheid van 512 (hier iets minder zelfs) nu. Ik ga eens vragen of we toch niet op de centrale van het dorp aangesloten zouden kunnen worden, ik wil namelijk wel een snellere adsl verbinding!

Bron: bbned en partnersites

Trouwens, volgens de wanadoo site kunnen we een snelheid aan tot 4 mbit/s. De buren.. uhh.. ook? Hm, volgens mij is daar nog geen snellere verbinding (ADSL2+ voor het eigen netwerk van hen beschikbaar, denk ik). Ik wordt er helemaal gek van. :S

[ Voor 17% gewijzigd door Steephh op 29-03-2007 00:08 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
@Steephh

geeft de postcodecheck wel de juiste adslcentrale aan? ik kon ook een tijd geen adsl krijgen, omdat de postcodecheck een verkeerde adslcentrale aangaf. ik heb toen even gemaild met KPN en toen as het zo geregeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 13:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gaat lekker hier, krijg nu al facturen voor XS4all only abbonnement (omschrijving), maar zit nog steeds op mijn oude ADSL 8/1 lijntje van BBned. :/

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
cdezoete schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 13:06:
@Steephh

geeft de postcodecheck wel de juiste adslcentrale aan? ik kon ook een tijd geen adsl krijgen, omdat de postcodecheck een verkeerde adslcentrale aangaf. ik heb toen even gemaild met KPN en toen as het zo geregeld...
Ja, want er komen verschillende resultaten uit. De buren zitten op de centrale uit het dorp, wij op een centrale die ook eigenlijk in het dorp ligt maar die al een oudere centrale is. Wij kunnen wel ADSL Lite op Annex B, de buren niet. We kunnen wel beide op analoog een verbinding van 6000/768 op Annex A.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Steephh schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 13:41:
[...]

Ja, want er komen verschillende resultaten uit. De buren zitten op de centrale uit het dorp, wij op een centrale die ook eigenlijk in het dorp ligt maar die al een oudere centrale is. Wij kunnen wel ADSL Lite op Annex B, de buren niet. We kunnen wel beide op analoog een verbinding van 6000/768 op Annex A.
Misschien dan toch eens contact opnemen met KPN, want het is wel vreemd dat de buren op een andere centrale zitten aangesloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheese_man schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 08:22:
[...]

Ik zal het vanavond even testen...nu is het weer goed...omdat het ochtend is :).

Verder vind ik het prettig om te horen dat meerdere personen dezelfde klachten hebben...hoe vervelend die ook voor ons allen zijn. Het is inderdaad apart dat toen er rond Rotterdam problemen waren het bij anderen goed was....en nu blijkbaar omgekeerd. Ik geloof ook wel dat er aan gewerkt wordt. Maar ik vind het heel vervelend dat er geen algemeen bericht op de site staat. Ook vind ik het vervelend dat er geen kortingen oid worden voorgesteld richting gedupeerden. Xs4all stond toch bekend als de profider die een redelijke informatie voorziening had. Op deze manier zien we Xs4all binnen een paar weken terug bij een of ander consumentenprogramma. Ik geef ze max 1 tot 2 weken waarin in wekelijks contact zal zoeken. Daarna zullen er toch brieven moeten volgen met klachten....helaas. We hopen op het beste. (en mocht er een xs4aller meelezen....zet ajb wat info op jullie helpdesksite waar we wat aan hebben in plaats van "opgelost"!!
Ik vind dat het toch wel redelijk goed gecommuniceerd is de laatste tijd, via deze site en op nieuwsgroep van XS4ALL. Ook zijn deze storing redelijk snel geconstateerd en opgelost, in vergelijking met veel andere ISP's.. En als mensen hierdoor naar Radar oid gaan, lol good luck :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nooit geen problemen gehad met xs4all en nu ook niet met xs4all only het draait super snel ik haal soms 840kb/s down en 110kb/s up dus geen problemen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

SinergyX schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 13:09:
Gaat lekker hier, krijg nu al facturen voor XS4all only abbonnement (omschrijving), maar zit nog steeds op mijn oude ADSL 8/1 lijntje van BBned. :/
Ik neem even mijn woorden terug :)
Zojuist even gebeld, ze waren erg verbaast dat ik er geen brief over had gehad, modem heeft leverings-achterstand, maar ik zou per 15/3 al reeds op 20/1 ADSL2 moeten zitten (ook direct check gedaan) :). Mijn oude adsl modem traint nog op 7800/890, dus lijkt vooralsnog geen problemen.

Zo maar eens een adsl2 modem halen *O*

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Never mind... het begint al aardig bedtijd te worden :X :z

[ Voor 123% gewijzigd door mindcrash op 29-03-2007 20:52 . Reden: wat hier stond klopte toch niet echt :/ ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
cdezoete schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 14:14:
[...]

Misschien dan toch eens contact opnemen met KPN, want het is wel vreemd dat de buren op een andere centrale zitten aangesloten...
Nee, want wij wonen in het buitengebied. Ergens moet een grens worden getrokken en dat is toevallig tussen ons en de buren (overigens ook familie, dus wie weet zou ik iets kunnen regelen). De afstand tussen ons is wel ruim 200 meter.

Verder, misschien zou ik ook iets kunnen regelen met KPN dat wij desnoods op de andere centrale aangesloten kunnen worden. Ik weet trouwens niet meer zeker of we nog bij KPN zitten omdat we nu Tele 2 + XS4ALL Only hebben. Maar dat moet ik denk ik maar eens bij ons pap navragen.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 15:13
evdv schreef op maandag 26 maart 2007 @ 21:50:
Is er al iemand die op de juiste waardes is overgezet na eerst op verkeerde waardes te zijn geplaatst?
Ik zit sinds ongeveer 16 februari op die trieste 256kb upload i.p.v. 1024kb, nog niet opgelost dus. Ben 2 april van mijn KPN telefoon abonnement af, scheelt weer wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
@steeph:
Ik woon ook in het buitengebied, buren wonen ook een eind weg, maar toch was er wel een fout gemaakt in de postcodecheck qua centrale... dus dat zou wel mogelijk zijn...

Ik ben sinds gister ook over naar only, prima snelheid hier (veluwe). als ik kijk bij orderstatus op de XS4ALL-site, dan zie ik alleen de eerste drie stappen, de laatste is bevestigd (6 maart), is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velocity
  • Niet online
Intussen ook van KPN af en over op Voip van xs4all. Kwaliteit van de telefonie is alleen goed als de lijn vrij is van downloads. Bij downloaden en bellen tegelijk gaat het binnenkomende geluid haperen.
Ook als ik de download snelheid limiteer tot bvb 50% blijft de telefonie haperen.
Ik gebruik de laatste firmware voor de speedtouch 716. En na 8 weken "NOG STEEDS EEN TE LAGE UPLOAD VAN 256" ipv 1024. Ik vind dit zeer slordig, ze maken er niet eens melding van op de website. Een financiele compensatie vind ik wel op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Velocity schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 16:40:
Intussen ook van KPN af en over op Voip van xs4all. Kwaliteit van de telefonie is alleen goed als de lijn vrij is van downloads. Bij downloaden en bellen tegelijk gaat het binnenkomende geluid haperen.
Ook als ik de download snelheid limiteer tot bvb 50% blijft de telefonie haperen.
Ik gebruik de laatste firmware voor de speedtouch 716. En na 8 weken "NOG STEEDS EEN TE LAGE UPLOAD VAN 256" ipv 1024. Ik vind dit zeer slordig, ze maken er niet eens melding van op de website. Een financiele compensatie vind ik wel op zijn plaats.
Zou dat haperen volgens jouw met je lage upload te maken kunnen hebben? Of is het mogelijk de ping o.i.d. parameter die door de downloads wordt beinvloed waardoor je haperingen krijgt?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velocity
  • Niet online
Tukk schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 16:43:
[...]

Zou dat haperen volgens jouw met je lage upload te maken kunnen hebben? Of is het mogelijk de ping o.i.d. parameter die door de downloads wordt beinvloed waardoor je haperingen krijgt?
Misschien heeft het met de lage upload te maken, alhoewel het downloaden van nieuwsgroepen niet erg veel dataverkeer aan de upload kant genereert. Wat betreft de pingtijden, heb geen flauw idee wat een goede pingtijd is voor dit type verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
dit haperen heb ik ook met xs4all-voip, en tevens een echo.
Alleen dit gebeurt vrij willekeurig.
Is er nergens een test progje om je voip lijn te testen ofzo?
Het is te hopen dat dit toch snel beter wordt, aangezien ik over een X tijd van KPN af ben en alleen nog via voip kan bellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog maar eens gebeld met XS4ALL over die aktie voor bestaande abonnees. Uitgesproken dat ik het belachelijk vind dat er geen aktie komt voor lite abonnees en dat men zichzelf nu toch wel een beetje uit de markt aan het prijzen is. Ter vergelijking. Internet via de kabel is hier meer dan 25 euro per maand goedkoper. Dan heb ik bovendien nog meer snelheid ook.

"Ja meneer, we erkennen het probleem. Bij ons betaald u ook voor de aanvullende diensten, etc. etc.". Ze geven dus gewoon toe dat ze (te) duur zijn.

Ik heb zojuist mijn abonnement bij XS4ALL opgezegd. Met gemengde gevoelens ga ik het maar weer eens via de kabel proberen (inclusief bellen). Ben benieuwd. Bevalt het niet, kan ik na een jaartje weer terug naar XS4ALL. Misschien staan de zaken er dan anders voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook last van dit probleem. Eeen haperende/wegvallende belverbinding bij downloaden.Wat kan de oorzak zijn bandbreedte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of zijn de Qos settings in een speedtouch 716v5 aan te passen zodat de haperende voip verbinding bij downloaden verleden tijd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb dit wel gevonden:
http://www.voip-info.org/...rwarding+Speedtouch+510v4 zou dit een oplossing kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 16:26:
Nog maar eens gebeld met XS4ALL over die aktie voor bestaande abonnees. Uitgesproken dat ik het belachelijk vind dat er geen aktie komt voor lite abonnees en dat men zichzelf nu toch wel een beetje uit de markt aan het prijzen is. Ter vergelijking. Internet via de kabel is hier meer dan 25 euro per maand goedkoper. Dan heb ik bovendien nog meer snelheid ook.

"Ja meneer, we erkennen het probleem. Bij ons betaald u ook voor de aanvullende diensten, etc. etc.". Ze geven dus gewoon toe dat ze (te) duur zijn.

Ik heb zojuist mijn abonnement bij XS4ALL opgezegd. Met gemengde gevoelens ga ik het maar weer eens via de kabel proberen (inclusief bellen). Ben benieuwd. Bevalt het niet, kan ik na een jaartje weer terug naar XS4ALL. Misschien staan de zaken er dan anders voor.
tsja wie voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten... XS4ALL is altijd behoorlijk duurder geweest. Maar daar staat een uitstekende kwaliteit tegenover. Khoop voor jou dat je kabelmaatschappij niet toevallig Chello is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConanTheB
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-06 00:43
Ondersteunen ze met de nieuwe abbo's nog open SMTP poort voor Exchange/mail servers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:37
nou ik vind de kwaliteit die XS4aLL de laatste 3 maand heeft geleverd BAGGER.... hier valt het internet om de 5 minuten weg, bel je naar xs4all, ja we hebben een probleem in uw splitter gevonden... o echt waar? we hebben niet eens een splitter.... volgende dag bel je weer, ja er is bij ons een fout in de bekableling morgen is het opgelost. volgende dag hele dag geen internet, en s'avonds is het uitvallen nog erger geworden. bel je weer, zit je letterlijk een UUR in de wacht. krijg je iemand aan de telefoon, ja sorry meneer het is een algemeen probleem en we kunnen u niet helpen.... klik... :(

bagger XS4ALL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ConanTheB schreef op zondag 01 april 2007 @ 16:41:
Ondersteunen ze met de nieuwe abbo's nog open SMTP poort voor Exchange/mail servers?
ja :) Ik ben nu ook over. Buiten dat mijn VoiP niet werkt, wat ws wel aan mijn router liggen, draait het toch redelijk stabiel. Zit op gemiddelde 10/1 training, eigelijk geen uitval enkel soms een lagspike.

Nu nog verder proberen om mijn training hoger te krijgen, kreeg zelfs nog 50 euro gecrediteerd :)

[ Voor 42% gewijzigd door SinergyX op 01-04-2007 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneer de beer
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-08 16:46
ConanTheB schreef op zondag 01 april 2007 @ 16:41:
Zekers :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:33

Gaitman

The Real One

Ik heb inmiddels nog steeds 256 up i.p.v. de 1024.

En de genoemde 1 á 2 weken zijn inmiddels ook om

Ruim 2 maanden inmiddels op 256 i.p.v. 1024!
Dit had ik toch echt niet verwacht van XS4all!

[ Voor 41% gewijzigd door Gaitman op 01-04-2007 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-08 11:46

LieveNiels

On Fire

Ik gister ook maar weer eens belletje gedaan met helpdesk (vorige keer 3 kwartier aan de lijn gehangen, toen hield het muziekje op en werd de verbinding verbroken |:( ) deze keer wel iemand aan de lijn, en wat voor iemand. Ik weet dat bedrijven tegenwoordig callcenter-bedrijven inhuren om de helpdesk af te handelen, maar die gozer die ik aan de lijn had die wist dus echt niet waar hij het over had en hij klonk alsof hij bezopen was o.i.d. Echt te erg voor woorden gewoon, dik accent, nauwelijks verstaanbaar en dan krijg je ook nog eens het zelfde verhaal wat iedereen al twee maanden krijgt; "Het wordt zo spoedig mogelijk opgelost, we werken eraan". En weer geen indicatie van hoe lang het nog gaat duren. XS4ALL is echt een heerlijke provider en ik ben verwend met bijna 100% uptime de afgelopen jaren, maar 256kbit upload terwijl je al twee maanden betaald voor 1024 is dus echt not-done. Twee mensen in huis zetten hun webcammetje aan en de rest krijgt internet-door-een-rietje.

Het blijft toch raar, de enigste echte reden om voor Only te kiezen was die verdubbeling van de uploadnelheid en nu Only draait krijgen de Lite abbonees de helft. Gekker moet het niet worden. Duurt het nog een maand dan is het geduld op en gaan we op zoek naar iemand die wel 1024up kan leveren. 3 maanden is meer dan genoeg geduld en daarnaast een zeer redelijke termijn voor een grove fout van simpele aard om opgelost te kunnen worden.

XS4ALL heeft dan drie maanden niet geleverd waarvoor wij betaald hebben. Wat ons dan weer het recht geeft op een vergoeding daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreqAmsterdam
Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 16:26:

Tuurlijk geven ze toe dat ze duur zijn, dat is algemeen bekend. Daartegenover staat dat je een goeie service krijgt en een hoop extra diensten. Bij andere isp's betaal je minder maar betaal je voor de extra diensten allemaal bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
LieveNiels schreef op zondag 01 april 2007 @ 21:28:
XS4ALL heeft dan drie maanden niet geleverd waarvoor wij betaald hebben. Wat ons dan weer het recht geeft op een vergoeding daarvan.
Heb je al gevraagd om een vergoeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-08 11:46

LieveNiels

On Fire

Nee, maar dat ben ik wel van plan. Lees m'n post.. ik geef ze nog een maand de tijd en als het dan nog niet geregeld is zeg ik mijn contract op en wil ik vergoeding van wat ze niet hebben kunnen leveren. Hoeveel en hoe etc. dat komt dan wel, maar ze hebben dan gewoon drie maanden niet geleverd wat in de overeenkomst staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreqAmsterdam schreef op maandag 02 april 2007 @ 15:36:
[...]
Bij andere isp's betaal je minder maar betaal je voor de extra diensten allemaal bij.
Bij XS4ALL moet je helaas ook maandelijks bijbetalen voor je nummerbehoud. Heb liever dat dat in m'n dure abonnementsprijs inbegrepen zit dan zo'n gratis YouTube imitatie. Net als die gratis virusscanner, wat moet je daarmee als Mac gebruiker? Laten ze dan gewoon de boel uitkleden en een goedkope adsl verbinding aanbieden en de rest optioneel maken tegen meerprijs. Lijkt me ook een veel beter business model voor XS4ALL met al die goedkope providers tegenwoordig.

Maar 't blijft voorlopig wel m'n provider want ik ben uiteindelijk toch wel erg tevreden over de verbinding die ik nu heb. Okay ze zijn nu erg duur in vergelijking met andere providers maar ze moeten uiteindelijk ook gewoon concurreren dus ik denk dat er wel wat aan die prijs gaat gebeuren ooit.

Iemand al iets gehoord of ze ook IPTV gaan leveren binnenkort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 16:37:
[...]

tsja wie voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten... XS4ALL is altijd behoorlijk duurder geweest. Maar daar staat een uitstekende kwaliteit tegenover. Khoop voor jou dat je kabelmaatschappij niet toevallig Chello is.....
Dit heeft niks te maken met voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Ik ben best bereid te betalen voor kwaliteit. Ik ben tot op heden nog steeds tevreden over XS4ALL. Het blijft echter een kwestie van de afweging maken. Ik ben niet langer bereid meer dan 25 euro per maand extra te betalen voor services die ik niet gebruik. Wat heb ik aan 100 mailadressen? Ik gebruik er maar 3. Wat heb ik aan VoIP als ik geen modem krijg waarmee er ik gebruik van kan maken? Wat heb ik aan een bronnenverslindende virusscanner van McAfee die ik niet wil. Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Wat dat betreft sluit ik me aan met de opmerking die hiervoor al gemaakt is: biedt die extra's aan tegen meerprijs en biedt gewoon een goede verbinding voor een acceptabele prijs. Vergelijk het met de ANWB en RouteMobiel. Die laatste biedt hetzelfde, voor minder geld met iets minder opties en wat strakkere voorwaarden. Zolang je daar binnen blijft, prima. Zo is dat bij mijn kabelaar ook. En nee, het is niet Chello.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al gemaild voor een gratis modem. Natuurlijk komen de modems van KPN en ben ik net overgestapt naar ONLY dus vette pech. Echter XS4all zegt dat ze op korte termijn ook een aktie op gaan zetten voor ONLY abbo's, waarbij we gratis of voor een goede prijs een VOIP modem kunnen bemachtigen. Alle hoop is nog niet vervlogen.... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
In dit topic is al gemeld dat er een (flut) aanbieding komt, die niet geldt voor lite en lager...

En nog even over de prijs van XS4ALL: ik neem aan dat ze daar wel eens iets aan gaan doen..ze zullen misschien nooit een prijsvechter worden, maar op het moment dat het gewoon 25 euro per maand scheelt, denk ik dat heel erg veel mensen uiteindelijk toch de overstap gaan maken. 25 euro is gewoon 300 euro per jaar :o
Een hele hoop geld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 07:51
Nou van mijn mag de prijs zo blijven, als je goedkoper wilt dan moet je gewoon overstappen naar een andere provider. Ik ben tevreden over de kwaliteit al is die tijdelijk iets minder. Iedereen heeft zijn persoonlijke mening over de kosten en wat wel en niet in de service moet zijn inbegrepen. Maar we zijn ooit allemaal met xs4all in zee gegaan en toen moesten wij akkoord gaan met de voorwaarde. Waarom dan nu achteraf zitten zeuren over de prijs ed.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 22:20

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

ipje schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 10:27:
Nou van mijn mag de prijs zo blijven, als je goedkoper wilt dan moet je gewoon overstappen naar een andere provider. Ik ben tevreden over de kwaliteit al is die tijdelijk iets minder. Iedereen heeft zijn persoonlijke mening over de kosten en wat wel en niet in de service moet zijn inbegrepen. Maar we zijn ooit allemaal met xs4all in zee gegaan en toen moesten wij akkoord gaan met de voorwaarde. Waarom dan nu achteraf zitten zeuren over de prijs ed.?
ik zeur niet...vondt xs4all vroeger wel goede prijskwaliteit hebben maar we zijn nu jaren verder en er is zoiets als een concurrende adsl markt...tegenwoordig staat only niet in verhouding met de geleverde snelheid ...gewoon te duur...8mbit voor 59,95 en dan nog apart je telefoonkosten....dus ben ik overgestapt....naar tweakdsl met een verduiveld aanbod...12-24mbit (ik haal 17mbit op mijn lokatie) voor 499,- 2 jaar incl zyxel modem. 20,81 per maand dus incl. 500 belminuten per maand...scheelt al gauw 470 per jaar en dan nog de belminuten..een euro of 10 dus per maand...120 per jaar erbij....en laat ik nou altijd rond de 500 minuten zitten. daarnaast kan ik full speed van hun newsserver downloaden....1,7mb/sec...

en service...tja dat is relatief wat je verwacht...als mijn lijn het maar doet en ik een eigen web/mail server kan draaien...al die extra's zijn leuk als je er gebruik van maakt...ik dus niet...en dan nog...dan neem je pack voor 10 euro per maand...ben je nog goedkoper af...

p.s. over service gesproken...administratief niet op orde daar...had 5-3-2007 opgezegd. krijg ik 2 weken later brief dat het wordt aangehouden tot ze een bericht van mijn nieuwe provider hebben....maar ik heb nooit verzocht om een migratie...had nieuwe analoge lijn aangevraagd en daarover tweakdsl aangevraagd...dus xs4all only liep over een aparte isdn lijn. hebben ze recht gezet...zie ik in vandaag in status staan dat het verzoek is geannuleerd. vandaag weer gebeld. ze snappen er niks van en zouden het weer rechtzetten....

[ Voor 30% gewijzigd door Zuluman op 03-04-2007 18:36 ]

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teksetter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:34
ik heb nu ook tijdje mijn kpn opgezegd en naar xs4all only gegaan en de kpn nr laten omzetten tot een voip. maar ik heb onlangs een modem besteld een speedtouch 780. heeft iemand ervaring hiermee met de wireless. voip functie werkt het goed of geeft het weleens problemen. heb wel 120piek voor betaald en had een oude 510 alleen kon geen telefoon op aansluiten voor thuisgebruik. iemand die zelfde modem heb kun ej wat info geven of het lekker werkt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdv
  • Laatst online: 05-10-2022
Een financiele compensatie van xs4all kan je vergeten, heb dit zelf ook geprobeerd maar helaas..

Nu sinds gisterenavond weer problemen met de lijn, max 280 k down ipv 430 normaal, omgeving Rotterdam :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

@zuluman, zit je .-knop vast ofzo?
Maargoed, ik kreeg netjes 50 euro gecrediteerd, halve maand teveel betaald en nog geen week naar overzetten had ik de nota al. Ik zit dan alweer tijdje bij xs4all, nog geen grote problemen gehad. En dat het nu 30-40 euro duurder is dan bij andere, tja iets over dubbeltje voorste rang of dergelijk.

Nu nog wachten op mijn modemrouter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ipje schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 10:27:
Ik zat eerst bij HCC!Net en heb nooit om XS4ALL gevraagd. Die kochten de toko gewoon. Daarna, tegen mijn zin, omgezet naar duurder abo van XS4ALL. Omdat ik toen nog niet veel andere opties had, gebleven en besloten de kat uit de boom te kijken.

Inmiddels is er het nodige veranderd en zijn er elders goedkopere alternatieven. Het wordt tijd dat XS4ALL ook eens qua prijs met zijn tijd mee gaat. Schermen met allerlei extra's is geen argument meer. Je moet tegenwoordig ook prijs concurreren anders ga je het echt niet redder als provider. Hoe goed je extra's ook mogen zijn.

Maar goed, discussie hierover gesloten lijkt me. Ik heb verder nooit klagen gehad over XS4ALL. Wat mij betreft is het een prima provider. Maar persoonlijk vind ik die 25 euro gewoon een te groot verschil. Daar kun je leuke andere dingen mee doen (bijvoorbeeld voor 18 euro een telfort unlimited abo nemen :+ ). Voor mij in ieder geval reden om het eens bij een ander te proberen, voor anderen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 22:42:
[...]

Ik zat eerst bij HCC!Net en heb nooit om XS4ALL gevraagd. Die kochten de toko gewoon. Daarna, tegen mijn zin, omgezet naar duurder abo van XS4ALL. Omdat ik toen nog niet veel andere opties had, gebleven en besloten de kat uit de boom te kijken.
1) HCC wilde van haar ADSL af (HCC!net), zocht een koper en vond XS4ALL de beste om mee in zee te gaan. Dus niets ´die kochten de toko gewoon´. Dat is onzin.

2) Tegen je zin in omgezet naar een ander abo? ik herinner me nog goed dat HCC!net mensen een brief hebben gehad waarin ze konden kiezen om naar XS4ALL over te stappen of op te zeggen.

Ik vind dat je de waarheid wel heel erg naar je eigen hand zet, als ik eerlijk ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zelfs nog verder, je kon kosteloos terug stappen naar elk Only abbonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 23:51:
[...]

1) HCC wilde van haar ADSL af (HCC!net), zocht een koper en vond XS4ALL de beste om mee in zee te gaan. Dus niets ´die kochten de toko gewoon´. Dat is onzin.

2) Tegen je zin in omgezet naar een ander abo? ik herinner me nog goed dat HCC!net mensen een brief hebben gehad waarin ze konden kiezen om naar XS4ALL over te stappen of op te zeggen.

Ik vind dat je de waarheid wel heel erg naar je eigen hand zet, als ik eerlijk ben.
Jammer dat je het zo opvat. Als je goed gelezen had, had je gezien dat er geen andere keus was op dat moment.

Waarop baseer jij trouwens je stelling dat XS4ALL op dat moment de beste partij was om mee in zee te gaan? Ik zie geen argumenten.
Verder noem jij "overstappen naar xs4all of opzeggen" een keuze? Ik zie dat toch meer als "slikken of stikken".

Ik vind het erg jammer dat sommige mensen het zo opnemen voor XS4ALL (misschien werken ze er zelf, ik kan me althans niet aan die indruk onttrekken). Net alsof XS4ALL een of andere heilige is. Wake up jongens.

Maar zoals ik hiervoor ook al zei: discussie gesloten.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2007 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nu zeg je geen, echter:
Omdat ik toen nog niet veel andere opties had, gebleven en besloten de kat uit de boom te kijken.
Daar had je dus schijnbaar nog wel opties? :? Lekker tegenstrijdig.
Iedereen kon overstappen, opzeggen was gewoon een optie. Dat je niet met downtime wilde zitten, betekend niet dat het geen mogelijkheid was. En stikken of slikken, welke optie had je dan erbij willen hebben? Mij te makkelijk een 'discussie te sluiten' omdat je beetje tegenstrijdig bezig bent.

[ Voor 18% gewijzigd door SinergyX op 05-04-2007 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op donderdag 05 april 2007 @ 12:29:
Nu zeg je geen, echter:

[...]

Daar had je dus schijnbaar nog wel opties? :? Lekker tegenstrijdig.
Iedereen kon overstappen, opzeggen was gewoon een optie. Dat je niet met downtime wilde zitten, betekend niet dat het geen mogelijkheid was.
Lekker belangrijk. In plaats van op de kern van het topic door te gaan, ga je mij nu op woordkeuze aanvallen?

Met "niet veel andere opties" bedoelde ik geen opties. Maar lees maar hoe jij het wilt.

Ik snap trouwens niet waar je je zo druk om maakt. XS4ALL is een prima provider hoor, maar ik zie op dit moment geen reden om er te blijven. Ik wil deze discussie afkappen, omdat het niet de kern van het topic is.

Jij probeert met je reaktie nu een verdere, in mijn ogen niet zinvolle discussie uit te lokken. Dat is overigens in strijd met de forumregels. Maar waarschijnlijk wist je dat al.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2007 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Wil nog ff benadrukken dat op een foutje van kpn na (mij een week te vroeg al omzetten terwijl xs4all het signaal nog niet klaar had, xs4all heeft only er 6 dagen eerder opgedrukt dan geplanned), de overstap naar xs4all only, en daarna de telefonie erbij, perfect is verlopen. Zo zal het bij de meesten gaan, maar die hoor je niet (zie ook het internetplusbellen verhaal, oh, wat is dat slecht (zeggen 25000 van de 600.000 klanten))... Ben wel benieuwd wat het euvel nou is met die 256k upload, dat men die nog niet heeft kunnen tackelen vind ik wel vreemd.

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 12:25:
[...]

Jammer dat je het zo opvat. Als je goed gelezen had, had je gezien dat er geen andere keus was op dat moment.

Waarop baseer jij trouwens je stelling dat XS4ALL op dat moment de beste partij was om mee in zee te gaan? Ik zie geen argumenten.
Verder noem jij "overstappen naar xs4all of opzeggen" een keuze? Ik zie dat toch meer als "slikken of stikken".

Ik vind het erg jammer dat sommige mensen het zo opnemen voor XS4ALL (misschien werken ze er zelf, ik kan me althans niet aan die indruk onttrekken). Net alsof XS4ALL een of andere heilige is. Wake up jongens.

Maar zoals ik hiervoor ook al zei: discussie gesloten.
HCC!Net heeft in een persbericht destijds te kennen gegeven dat zij in XS4ALL de beste partner zien om het over te nemen, daar berust ik het op :) Verder vind ik overstappen of opzeggen een hele goede keuze, immers werd hccnet overgenomen en bieden ze jou de mogelijkheid aan om te blijven of kosteloos naar iemand anders te gaan (terwijl je misschien nog wel een jaar contract moest uitdienen, bijvoorbeeld). Verder hebben ze 3 maanden na overname geen veranderingen in kosten doorgevoerd en zijn de abo snelheden zelfs omhoog gegaan. Tis maar hoe je het bekijkt, geen enkel bedrijf is heilig maar ik geef alleen de gaten in je redenering aan naar mijn weten. Das mijn mening tenminste ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2007 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 12:32:
[...]

Lekker belangrijk. In plaats van op de kern van het topic door te gaan, ga je mij nu op woordkeuze aanvallen?

Met "niet veel andere opties" bedoelde ik geen opties. Maar lees maar hoe jij het wilt.

Ik snap trouwens niet waar je je zo druk om maakt. XS4ALL is een prima provider hoor, maar ik zie op dit moment geen reden om er te blijven. Ik wil deze discussie afkappen, omdat het niet de kern van het topic is.

Jij probeert met je reaktie nu een verdere, in mijn ogen niet zinvolle discussie uit te lokken. Dat is overigens in strijd met de forumregels. Maar waarschijnlijk wist je dat al.
sorry maar wanneer is het tegenspreken (= uiten van iemands mening) van iemands post in strijd met forumregels.. mogen wij dan niet ingaan op hetgeen jij post en beweert, als wij het er niet mee eens zijn? Beetje jammer dit, zo overtuig je nooit iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djidee schreef op donderdag 05 april 2007 @ 14:41:
Ben wel benieuwd wat het euvel nou is met die 256k upload, dat men die nog niet heeft kunnen tackelen vind ik wel vreemd.
welkom in de wondere wereld die KPN heet. Of dat nu KPN Wholesale of Bitstream als naam heeft, het blijft KPN en daar zit niet altijd logica aan vast..
Pagina: 1 ... 10 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.