XS4ALL Only

Pagina: 1 ... 11 ... 35 Laatste
Acties:
  • 199.940 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:26

Gaitman

The Real One

* Gaitman wijst nog eens naar XS4all-only verkeerde upload snelheid sinds het begin

Misschien dat daar meer "slachtoffers" kunnen reageren?

[ Voor 11% gewijzigd door Gaitman op 06-04-2007 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik als Demon klant ga toch echt niet over op X$4All. Men kan geen klanten binden, probeert rrouwe klanten van Demon te naaien en blijkt ook nog eens niet klantvriendelijk te zijn.

Ik wens iedereen die van Demon naar X$4All ging of er klant is veel wijsheid toe. Ik ga toch voor een stabiele snelheid op eigen (niet kpn) netwerk en met een goede service met de juiste prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Zo, na het lezen van dit lange draadje toch nog wat (technische) vraagjes.

Allereerst even melden dat ik op de HCC dagen (vorig jaar) te horen kreeg op de XS4ALL stand dat ik gratis als bestaande XS4ALL abonnee een wireless voip router incl USB wireless module kon aanvragen (de 716v5). Na een belletje naar de helpdesk lag het pakket een aantal dagen later in huis.
Die heeft maanden in de kast gelegen omdat ik nog niets met voip wilde doen en mijn linksys router nog prima voldeed. Echter de bekende hitte problemen van de linksys gaf steeds vaker uitval en heb deze nu vervangen door de thompson. Loopt als een zonnetje !

Gezien het KPN abbo en de gesprekskosten lijkt me voip een goede optie, echter na de toch best negatieve reacties hier heb ik gemengde gevoelens.

Ik zou graag het abo van KNP op mijn vaste lijn opzeggen en het nummer meenemen naar XS4ALL only. Ik wil graag mijn vaste nummer behouden voor de buitenwereld (omdat als ik alleen mobiel bereikbaar ben ik de bellers op hogere kosten jaag, en dat vindt oma vast niet leuk). Maarja, die 5 euro omzetkosten p/m zijn een beetje jammer.

Hier een setje vraagjes :

- Na omzetten, is het dan slechts het verwijderen van de splitter tussen de inkomende telefoonlijn en de router ? Dus de lijn naar de telefoon pluggen in de router ?

- Kan ik meerdere telefoons gebruiken ? (door het aftakken van de uitgaande telefoonlijn uit de router die naar de woonkamer en naar boven lopen)

- Krijg ik nog nummermelding te zien op de telefoon ?

- Gezien de reacties hier lijkt de kwaliteit van het bellen minder te zijn (haperen etc) wanneer er ook internetverkeer loopt (downloads/uploads). Is dit altijd zo of zijn dit problemen die niet standaard zijn ?

- Ik heb nu een Basic abo. De snelheidverbetering die wordt aangegeven op de website is niet zo belangrijk. Echt veel sneller hoeft het niet (wel leuk als het inbegrepen is uiteraard, als extraatje). Maar zo te lezen wordt hier erg vaak gemeld dat de snelheid juist naar beneden is gegaan en dat er maar geen oplossing komt. Moet ik mij daar echt zorgen om maken of zijn dit weer uitzonderingen ?

- Zijn er vergeleken met voip (afgezien van wellicht lagere belkosten) nog meer voordelen te noemen tov een vaste lijn ? Zijn er speciale diensten of mogelijkheden die je met een vaste lijn niet hebt ?

- Kan je naast het meegenomen vaste nummer ook die andere voip nummers gebruiken (ik dacht dat je twee nummers kon aanvragen in die speciale voip reeks).

Zo, laat ik het hier maar even mee doen....

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Na omzetten, is het dan slechts het verwijderen van de splitter tussen de inkomende telefoonlijn en de router ? Dus de lijn naar de telefoon pluggen in de router ?
Je hebt je splitter niet meer nodig, je sluit je telefoon aan op de Phone port van je modem.
- Kan ik meerdere telefoons gebruiken ? (door het aftakken van de uitgaande telefoonlijn uit de router die naar de woonkamer en naar boven lopen)
Ja, op een typisch modem als de speedtouch 716/780 zitten 2 phone porten waar je dus 2 telefoons op kan aansluiten. Naar mijn weten kan je ook nog een 'splitter' oid aansluiten op de phone port uit je modem en er meerdere telefoons op aanhangen, die dus allebij overgaan als er gebeld wordt.
- Krijg ik nog nummermelding te zien op de telefoon ?
Ja als je wilt, kan je zelf aan en uitzetten.
Gezien de reacties hier lijkt de kwaliteit van het bellen minder te zijn (haperen etc) wanneer er ook internetverkeer loopt (downloads/uploads). Is dit altijd zo of zijn dit problemen die niet standaard zijn ?
Als jij een Basic abo hebt zou ik hier niet om vrezen. Ik hebt eigenlijk geen idee hoe Speedtouch modems hier mee omgaan, hoe zij de quality of service in dat geval behandelen. Kijk ander ff op speedtouch.nl of bel gewoon de fabrikant van t modem.
- Ik heb nu een Basic abo. De snelheidverbetering die wordt aangegeven op de website is niet zo belangrijk. Echt veel sneller hoeft het niet (wel leuk als het inbegrepen is uiteraard, als extraatje). Maar zo te lezen wordt hier erg vaak gemeld dat de snelheid juist naar beneden is gegaan en dat er maar geen oplossing komt. Moet ik mij daar echt zorgen om maken of zijn dit weer uitzonderingen ?
Er zijn bekende problemen met het Lite abo, waarbij XS4ALL klanten ipv 4096/1024 door fouten in het systeem van Bitstream automatisch 4096/256 krijgen toegewezen. Als jij een Basic abo hebt zal je hier dus geen last van hebben.
Verder waren er problemen met snelheden die omlaag gingen in de avond, dit maar op 1 poort in het XS4ALL netwerk. Het bleek dat dit kwam door een aantal grootgebruikers die de hele bandbreedte opslokten, waar XS4ALL niet op had gerekend. Dit is volgens hun gecorrigeerd, dus ook verholpen zover als ik weet.

Maw je hoeft te daar geen zorgen om te maken.
- Zijn er vergeleken met voip (afgezien van wellicht lagere belkosten) nog meer voordelen te noemen tov een vaste lijn ? Zijn er speciale diensten of mogelijkheden die je met een vaste lijn niet hebt ?
Je kan zelfs in het buitenland met je voip bellen door in te loggen op Webphone (via de website van XS4ALL), en dus tegen lokale kosten overal te bellen lol. Tevens is het gratis bellen naar andere XS4ALL klanten. Je kan 2 nummers krijgen, dus als jij er 1 aan iemand anders geeft waar je veel mee belt, kan je dus gratis met elkaar bellen. Dat is het wel zo'n beetje.
- Kan je naast het meegenomen vaste nummer ook die andere voip nummers gebruiken (ik dacht dat je twee nummers kon aanvragen in die speciale voip reeks).
Als je je vaste nummer meeneemt kan je nog 1 087 nummer (gratis) krijgen. Dus dan heb je je reguliere nummer en een 087 nummer. Je kan ook voor 1,50 per maand oid extra 087 nummers bijkopen.
Zo, laat ik het hier maar even mee doen....
ik ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 16:08:
Als je je vaste nummer meeneemt kan je nog 1 087 nummer (gratis) krijgen. Dus dan heb je je reguliere nummer en een 087 nummer. Je kan ook voor 1,50 per maand oid extra 087 nummers bijkopen.
Na portering van je vaste nummer kun je nog steeds twee gratis 087 nummers krijgen (worden voor het eind van dit jaar 085 nummers, omdat bellen naar 087 nummers onvoorspelbaar duur kan zijn, afhankelijk van de operator).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 20:44
hoelang duurt dat nummerportering nu eigenlijk??

Ik wacht nu toch al zeker een week of 6... :|

been there, done that, bought the T-shirt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
Even iets melden hier over mijn overstap naar Only :

sinds 2002 tevreden xs4all abonnee, stabiele snelheid, alles prima :)
Onlangs overgestapt van Basic ADSL naar ADSL Only.
Sindsdien vallen me een paar dingen op, waaronder de niet stabiele snelheid van de verbinding.
Het schommelt de laatste dagen nogal, tussen de 4000 ~ 5500, terwijl ik een abbo heb van 8000/1024.
En dan ineens zit ik weer op 7500. Er is geen patroon in te vinden, maar erg blij word ik er niet van :|
Toen ik het Basic abbo had was de lijn uiterst stabiel en altijd op volle snelheid (verder is er niks aan mij n situatie veranderd qua hardware).
Ik weet niet of meer mensen dit ervaren sinds de overstap naar Only ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het lijkt erg plaats-afhankelijk. Ik ben (danwel wat laat) overgezet van 8 naar 20mbit, blijf nu redelijk stabiel rond de 9,5 tot 10mbit hangen. Enkele keer een hikje in de lijn, maar zal mede door mijn router komen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julio_Ricardo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 16:12
BonBon schreef op maandag 09 april 2007 @ 14:00:

Sindsdien vallen me een paar dingen op, waaronder de niet stabiele snelheid van de verbinding.
Het schommelt de laatste dagen nogal, tussen de 4000 ~ 5500, terwijl ik een abbo heb van 8000/1024.
En dan ineens zit ik weer op 7500. Er is geen patroon in te vinden, maar erg blij word ik er niet van :|
Toen ik het Basic abbo had was de lijn uiterst stabiel en altijd op volle snelheid (verder is er niks aan mij n situatie veranderd qua hardware).
Alsof ik mezelf hoor praten. Zit met m'n basic-abbo tussen 4000 - 5500, maar uitschieters naar de 7500 heb ik nooit gehad. Omgeving Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:47
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 16:08:
[...]

Je hebt je splitter niet meer nodig, je sluit je telefoon aan op de Phone port van je modem.

[...]
Ik heb na de overstap getest met en zonder splitter, en bij mij betekende splitter er tussenuit een drop van 100kb/s in downloadsnelheid. Heb m dus maar weer teruggezet.

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonBon
  • Laatst online: 17-06-2010
Niks ten nadele van XS4ALL, maar voor 59,95 per maand verwacht ik toch wel een juiste snelheid. Anders kan ik net zo goed naar een andere ISP overstappen.....
Echt spijt van m'n overstap naar Only heb ik niet, maar dat kan nog komen :'(
Hopelijk wordt een en ander stabieler in de nabije toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jirnsum schreef op maandag 09 april 2007 @ 15:01:
[...]

Ik heb na de overstap getest met en zonder splitter, en bij mij betekende splitter er tussenuit een drop van 100kb/s in downloadsnelheid. Heb m dus maar weer teruggezet.
ok deze snap ik niet
dus je wilt zeggen dat de splitter op een of andere mirakeleuze (sp?!) wijze 100 kb/s snelheid toename verzorgd. Makes no sense m8 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit moet je zeker melden bij de helpdesk van XS4ALL. (met het oog op controle na het wap poort 13 verhaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het is een bekend probleem en xs4all is er met KPN al een tijd druk mee bezig om het weer goed op niveau te krijgen.
De eerste stappen zijn al gezet, het is minder dramatisch dan een tijdje geleden. KPN gaat volgens mij binnenkort weer hardware upgraden enzo om iedereen weer van de volle snelheid te laten genieten.
De regio Rotterdam is idd een van de geplaagde regio's, het is niet overal in Nederland namelijk.

Voor meer info, zie eerder dit topic, of de nieuwsgroepen xs4all.adsl en xs4all.general :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
Ik heb nu sinds begin maart XS4ALL Only (light).
Dit zou dus in theorie een 4096/1024 down/up betekenen.
Echter mijn modem traint telkens op 4096/768 in.
Dit is een Fritz!box 7050 fon wlan modem.

Wel zit er nog de splitter en het nt1 kastje tussen.
Per 24-4 wordt mijn kpn nummer geporteerd en dan kan de splitter en het NT1 kastje ertussen uit. Toch?

Hier wat data van het modem mocht iemand me hierbij kunnen helpen waarom de upload 768 en niet 1024 wordt.

Receive direction Send direction
Attainable data rate Kbit/s 7696 864
ATM data rate Kbit/s 4096 768
User data rate Kbit/s 3710 696
Latency path fast fast
Latency ms 0 0
Frame Coding Rate Kbit/s 32 32
FEC Coding Rate Kbit/s 0 0
Trellis Coding Rate Kbit/s 396 64
Negotiation adaptive fixed

Signal/Noise ratio dB 21 6
Line attenuation dB 24 17
Status 4ebc 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Door je noise margin...die is 21 / 6...21 is wss voor je download en 6 voor je upload...met andere woorden: je lijn trekt niet meer upload.
Ik heb hetzelfde. Gek genoeg haal ik met mijn speedtouch 510i een hogere upload (832 kbps) dan met mijn nieuwe speedtouch 546i (768 kbps) :?
Upload is met mijn 510i merkbaar sneller, echt maf...

Ik ben benieuwd of er door KPN iets aan mijn lijn te fixxen valt, waardoor mijn upload hoger kan worden, dat zou wel fijn zijn. Die 1 mbit upload is namelijk heel erg welkom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 18:24
FYI: Ondanks dat het uit de FAQ verwijdert is, is het nog steeds niet mogelijk deze dienst te verhuizen!

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guido09 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 18:59:
Ik heb nu sinds begin maart XS4ALL Only (light).
Dit zou dus in theorie een 4096/1024 down/up betekenen.
Echter mijn modem traint telkens op 4096/768 in.
Dit is een Fritz!box 7050 fon wlan modem.

Wel zit er nog de splitter en het nt1 kastje tussen.
Per 24-4 wordt mijn kpn nummer geporteerd en dan kan de splitter en het NT1 kastje ertussen uit. Toch?

Hier wat data van het modem mocht iemand me hierbij kunnen helpen waarom de upload 768 en niet 1024 wordt.

Receive direction Send direction
Attainable data rate Kbit/s 7696 864
ATM data rate Kbit/s 4096 768
User data rate Kbit/s 3710 696
Latency path fast fast
Latency ms 0 0
Frame Coding Rate Kbit/s 32 32
FEC Coding Rate Kbit/s 0 0
Trellis Coding Rate Kbit/s 396 64
Negotiation adaptive fixed

Signal/Noise ratio dB 21 6
Line attenuation dB 24 17
Status 4ebc 6
helpdesk bellen voor een lijnmeting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glacier schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 17:31:
Het is een bekend probleem en xs4all is er met KPN al een tijd druk mee bezig om het weer goed op niveau te krijgen.
De eerste stappen zijn al gezet, het is minder dramatisch dan een tijdje geleden. KPN gaat volgens mij binnenkort weer hardware upgraden enzo om iedereen weer van de volle snelheid te laten genieten.
De regio Rotterdam is idd een van de geplaagde regio's, het is niet overal in Nederland namelijk.

Voor meer info, zie eerder dit topic, of de nieuwsgroepen xs4all.adsl en xs4all.general :)
maar uit zeer betrouwbare bronnen weet ik dat je dit nog wel moet melden bij de helpdesk. Want het is nl in 1 geval opgelost, echter verzamelen zij wel gegevens van klanten die nog steeds problemen hebben. Verwacht niet dat het zo maar magisch opgelost wordt - dit gebeurt pas zodra klanten aan de bel trekken! Trust me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:14

Pinjataaa

Hit me!

Glacier schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 21:04:
Door je noise margin...die is 21 / 6...21 is wss voor je download en 6 voor je upload...met andere woorden: je lijn trekt niet meer upload.
Ik heb hetzelfde. Gek genoeg haal ik met mijn speedtouch 510i een hogere upload (832 kbps) dan met mijn nieuwe speedtouch 546i (768 kbps) :?
Upload is met mijn 510i merkbaar sneller, echt maf...

Ik ben benieuwd of er door KPN iets aan mijn lijn te fixxen valt, waardoor mijn upload hoger kan worden, dat zou wel fijn zijn. Die 1 mbit upload is namelijk heel erg welkom..
Dat heeft met de kwaliteit van de modem te maken.
Ik had met een sweex modem ( :D ) maar 700Kbps upload en met een zyxel heb ik 1023Kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 21:16
ik ben vandaag omgezet naar het xs4all only netwerk en heb ne een shit snelheid. Op het KPN netwerk haalde ik via newszilla altijd de 5-6 mbit die ik volgens de specs van het basic abonnement mogelijk zouden moeten zijn. Nu op xs4all only haal ik nog maar 3 mbit. Ook de 10mb testdownload van xs4all geeft 3 mbit :?

Zelf zie ik wel dat de Noise Margin (dB) up/down = 7.0 / 6.0 van het Speedtouch modem erg laag lijkt. Hoe dat op de KPN lijn was weet ik eigenlijk niet omdat die altijd probleemloos werkte.

Heb gelijk maar een mail naar de support van xs4all gestuurd. Wanneer er niets aan gedaan kan worden wil ik direct weer terug naar het kpn netwerk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Even wat referentie materiaal :)
Downstream Rate: 9900 kbps
Upstream Rate: 1031 kbps
Downstream Margin: 8 db
Upstream Margin: 9 db
Downstream Line Attenuation: 33 db
Upstream Line Attenuation: 7.5 db

De downstream schommelt tussen 9 en 11mbit, meer krijg er gewoon niet uit met deze router (1761meter). Een sweex router wilde wel regelmatig op de 11-12 zitten, maar moet nog een router krijge van xs4all zelf. (nu een linksys wag200)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Nu een aantal dagen Xs4all Only basic en overgang is goed gegaan, snelheid is 8000/1024. Ik ga nu Voip aanvragen bij xs4all en kijken hoe dat gaat, kom alleen niet in aanmerking voor een 'voip ready' modem (716?) dus moet een voip kastje kopen heb er 1 gevonden van E-tech http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=OHSB12 iemand daar ervaring mee?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
prutser001 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 22:34:
Nu een aantal dagen Xs4all Only basic en overgang is goed gegaan, snelheid is 8000/1024. Ik ga nu Voip aanvragen bij xs4all en kijken hoe dat gaat, kom alleen niet in aanmerking voor een 'voip ready' modem (716?) dus moet een voip kastje kopen heb er 1 gevonden van E-tech http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=OHSB12 iemand daar ervaring mee?
Koop gewoon een 716 op marktplaats voor 40-50 euro ben je direct klaar.
VOIP werkt verder top bij xs4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik krijg mijn VoIP niet meer aan de praat :/ Ik gebruik een Siemens C450 set, werkte op mijn draytek na instellen gewoon perfect, nu een linksys en blijf maar 'SIP registratie mislukt'. Wachttijden bij Xs4all helpdesk zijn weer lekker lang (gistermiddag zelfs 24 wachtenden), mischien dat hun kunnen zien welke 'fout' het precies is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op woensdag 11 april 2007 @ 09:40:
Ik krijg mijn VoIP niet meer aan de praat :/ Ik gebruik een Siemens C450 set, werkte op mijn draytek na instellen gewoon perfect, nu een linksys en blijf maar 'SIP registratie mislukt'. Wachttijden bij Xs4all helpdesk zijn weer lekker lang (gistermiddag zelfs 24 wachtenden), mischien dat hun kunnen zien welke 'fout' het precies is.
De kans is groot dat:

1) poort 5060 in je Linksys wordt geblokkeerd -> die moet je unbinden. XS4ALL kan je daar niet bij helpen, moet je zelf doen.

2) je je wachtwoord van je VOIP nummer verkeerd hebt ingesteld. Check deze via de Webphone http://www.xs4all.nl/allediensten/experimenteel/webphone.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BartNL schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 22:24:
ik ben vandaag omgezet naar het xs4all only netwerk en heb ne een shit snelheid. Op het KPN netwerk haalde ik via newszilla altijd de 5-6 mbit die ik volgens de specs van het basic abonnement mogelijk zouden moeten zijn. Nu op xs4all only haal ik nog maar 3 mbit. Ook de 10mb testdownload van xs4all geeft 3 mbit :?

Zelf zie ik wel dat de Noise Margin (dB) up/down = 7.0 / 6.0 van het Speedtouch modem erg laag lijkt. Hoe dat op de KPN lijn was weet ik eigenlijk niet omdat die altijd probleemloos werkte.

Heb gelijk maar een mail naar de support van xs4all gestuurd. Wanneer er niets aan gedaan kan worden wil ik direct weer terug naar het kpn netwerk 8)7
Je zult moeten bellen met de Helpdesk, dat zullen ze ook in een mailreply adviseren. Er zal een lijnmeting uitgevoerd moeten worden. Btw je kan niet teruggezet worden op het Mxstream netwerk van KPN. Dat je dat wel alvast weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 21:50:
[...]

helpdesk bellen voor een lijnmeting
Net gedaan, blijkt dat er nu niet meer inzit :?
Toch eens in het weekend proberen zonder NT1 en splitter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 10:29:
[...]Je zult moeten bellen met de Helpdesk, dat zullen ze ook in een mailreply adviseren. Er zal een lijnmeting uitgevoerd moeten worden. Btw je kan niet teruggezet worden op het Mxstream netwerk van KPN. Dat je dat wel alvast weet.
kreeg het advies om van de xs4all ftp server de testfile van 100mb te downloaden op verschillende pc's. Heb dat net 2x gedaan en haal 3-4Mbit. Ik merk ook dat Tweakert GoT nu duidelijk trager laadt dan dan toen ik nog op kpn netwerk zat.
Waarom zou ik niet terug kunnen naar KPN netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:17

GieltjE

Niks te zien...

Voor mij is het avontuur vandaag begonnen, nu hopen dat het een beetje goed overgezet word.

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 10:27:
De kans is groot dat:

1) poort 5060 in je Linksys wordt geblokkeerd -> die moet je unbinden. XS4ALL kan je daar niet bij helpen, moet je zelf doen.

2) je je wachtwoord van je VOIP nummer verkeerd hebt ingesteld. Check deze via de Webphone http://www.xs4all.nl/allediensten/experimenteel/webphone.php
Vandaag mijn Tomson Speedtouch gekregen, identieke probleem. De unbind had ik al gedaan, zelfde verhaal. Leuk detail, ik hang mijn oude Draytek adsl router erop, alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
GieltjE schreef op woensdag 11 april 2007 @ 20:19:
Voor mij is het avontuur vandaag begonnen, nu hopen dat het een beetje goed overgezet word.
ik help het je hopen, ik begin zelf al spijt te krijgen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
Fijne bijkomstigheid is dat bij porteren van nummer vanaf KPN van de ene dag op de andere telemarketeers ons niet meer kunnen vinden. Mooi meegenomen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BartNL schreef op woensdag 11 april 2007 @ 19:37:
[...]

Waarom zou ik niet terug kunnen naar KPN netwerk?
Wat denk je zelf? (hint denk business)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
prutser001 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 22:34:
Houdt er rekening mee dat VoIP niet altijd even lekker of gemakkelijk werkt als je een los kastje (ATA) achter een modem (met NAT router) hangt. Je kan altijd veel beter een alles-in-een apparaat hebben zodat je geen problemen krijgt met bereikbaarheid en het VoIP/SIP verkeer van je ATA door je router heen.
pimpimmers schreef op woensdag 11 april 2007 @ 09:29:
[...]

Koop gewoon een 716 op marktplaats voor 40-50 euro ben je direct klaar.
VOIP werkt verder top bij xs4all.
Dat is eigenlijk nog zeker de beste optie mijn inziens. Dat is het apparaat (naast de 780) wat KPN zelf ook gebruikt en XS4all ook levert. Dus kan iedereen je helpen inclusief de helpdesk en vele andere gebruikers hebben hetzelfde apparaat wat makkelijk is op fora zoals GoT met vragen en problemen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Jirnsum schreef op woensdag 11 april 2007 @ 21:36:
Fijne bijkomstigheid is dat bij porteren van nummer vanaf KPN van de ene dag op de andere telemarketeers ons niet meer kunnen vinden. Mooi meegenomen >:)
Verrek, nou je het zegt, *O* helemaal geen last meer van gehad sinds ik over ben! Zat vandaag op het werk ff in mijn webmail, zie ik een voicemail staan, ook wel handig, ff openen, vind ik zelf een fijne optie. Werd gister trouwens ook gebeld door 1 van xs4all hoe ik de overstap naar voip ervaren had (goed dus), vond ik wel netjes, direct ook nog ff gevraagd of ze reeds weten wanneer ze xs4all only/voip kunnen verhuizen, 2007 ging wel lukken, maar einde vd zomer kon ie niet over zijn lippen krijgen, kan nog wel eens feest gaan worden dan -O-

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:59

charrel

Cortisol4life..

Weet iemand zo even wat het kost als je je knpnr. mee wil nemen naar VOIP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
djidee schreef op donderdag 12 april 2007 @ 06:45:
[...]

Verrek, nou je het zegt, *O* helemaal geen last meer van gehad sinds ik over ben! Zat vandaag op het werk ff in mijn webmail, zie ik een voicemail staan, ook wel handig, ff openen, vind ik zelf een fijne optie. Werd gister trouwens ook gebeld door 1 van xs4all hoe ik de overstap naar voip ervaren had (goed dus), vond ik wel netjes, direct ook nog ff gevraagd of ze reeds weten wanneer ze xs4all only/voip kunnen verhuizen, 2007 ging wel lukken, maar einde vd zomer kon ie niet over zijn lippen krijgen, kan nog wel eens feest gaan worden dan -O-
VoIP verhuizen is natuurlijk niet echt 'rocketscience' aangezien het alleen het adres veranderen is in een administratie. Het verhuizen van een XS4all-Only lijn is wel iets wat XS4all nog moet in regelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
charrel schreef op donderdag 12 april 2007 @ 07:43:
Weet iemand zo even wat het kost als je je knpnr. mee wil nemen naar VOIP?
Eenmalig 10 euro en daarna 5 euro per maand (tot (en met?) juli alleen de eenmalige kosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

bjck schreef op donderdag 12 april 2007 @ 07:52:
[...]

VoIP verhuizen is natuurlijk niet echt 'rocketscience' aangezien het alleen het adres veranderen is in een administratie. Het verhuizen van een XS4all-Only lijn is wel iets wat XS4all nog moet in regelen ;)
En een nieuw nummer aanvragen (ga buiten de regio), is ook nog geen proces voor, en de optie om je nummer te houden stuit op weerstand bij de opta ;(

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
djidee schreef op donderdag 12 april 2007 @ 10:02:
[...]

En een nieuw nummer aanvragen (ga buiten de regio), is ook nog geen proces voor, en de optie om je nummer te houden stuit op weerstand bij de opta ;(
Als je huis/woon/verblijf/factuur adres inderdaad een andere regio is kan je hem niet meenemen. Wel mag het bijvoorbeeld als je woon/verblijfplaats Amsterdam is en je hebt een vakantie woning in Almere waar je vaak verblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
Trouwens als je nummer geporteerd is van KPN naar XS4ALL, moet er dan nog iets in je voip modem veranderd worden? Bijv. 087 nummer naar je eigen nummer veranderen ofzo.

Kan iemand hier al iets over zeggen of problemen meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guido09 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 16:00:
Bijv. 087 nummer naar je eigen nummer veranderen ofzo.
das t enige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi folks, ik heb nu xs4all via kpn, 6mbit lijn.
Hiervoor had ik Chello. Van Chello heb ik nu nog nachtmerries, internet wat het niet doet, hoge ping, elke dag moeten bellen etc etc. Echt een crime waar ik meer als 1,5 jaar mee bezig ben geweest voor er hier adsl was en ik eindelijk weg kon. Nu heb ik dus xs4all en ik heb geloof ik 100% uptime tot nu toe in de 2 jaar dat ik er zit. Ik woon iets onder Eindhoven.

Nu heb ik me dus aangemeld bij xs4all-only. Vandaag heb ik de mail gekregen of ik de definitieve bestelling wil plaatsen. Maar als ik zo door deze thread loop zie ik toch mensen die klagen over hun uptime/downloadspeed en dat soort akkefietjes.
Ik ben daar zeeeeeeeeer gevoelig voor. Ik kan het niet genoeg benadrukken: ik heb serieus nog stress van Chello en ik bijt nog regelmatig mijn nagels als ik daaraan denk.
Zou het voor iemand als mij dan beter zijn om bij xs4all-kpn te blijven of zeggen jullie: nou, de problemen van xs4all-only vallen wel mee / zitten alleen in de randstad dus je kan gewoon overstappen?

Ik kan namelijk niet ziet hoeveel% van de mensen en op welke locatie de problemen van xs4all-only zich voordoen.

Bedankt voor eventuele info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01

_PM

Het werkt voor een heleboel mensen ook meteen goed... aantallen heb ik geen idee van. Bij mij (omg 's-hertogenbosch) werkte het meteen zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

bij mezelf klein probleempje (kpn's schuld), maar dat is door xs4all binnen 48u opgelost, de 4 kennissen die inmiddels over zijn , zijn zonder problemen gemigreerd.. Onthou altijd, iets wat slecht gaat word 3x doorverteld, iets wat goed gaat, word meestal niet eens verteld..

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Ik heb ook nog steeds 256kbps upload, ik begin het aardig zat te worden en XS4ALL gaat hier dan ook gewoon de deur uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Plofkotje schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 13:55:
Ik heb ook nog steeds 256kbps upload, ik begin het aardig zat te worden en XS4ALL gaat hier dan ook gewoon de deur uit..
Succes als je net je contract voor een jaar hebt afgesloten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

SinergyX schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 14:04:
[...]

Wanprestatie 6:74 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Die ken ik ;) Daarom juist :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Sinds de overstap geen enkel probleem gehad, ik zit op de Noordwest-Veluwe. Heb wel de laagste variant (heet volgens mij Start)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
Nog steeds geen problemen op Basic in omg Den Haag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Laatst online: 09:35
Ik ben benieuwd, over 4 weken word ik omgezet van Demon naar XS4All only 6/1 voor 40 euro. Ik zit al geruime tijd op de nieuwsserver van xs4all en die doet het prima. Ben benieuwd naar de voip mogelijkheden.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Ook eergister aangevraagd dus over 4 weken ben ik over over naar xs4all only, wel jammer van m'n korting als lange vaste klant maar verder is er hier in de regio toch niks verkrijgbaar (castricum).
En uiteindelijk zijn we toch nog 60 eurootjes goedkoper uit per jaar zonder knp-lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Laatst online: 09:35
charrel schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 12:22:
Ook eergister aangevraagd dus over 4 weken ben ik over over naar xs4all only, wel jammer van m'n korting als lange vaste klant maar verder is er hier in de regio toch niks verkrijgbaar (castricum).
En uiteindelijk zijn we toch nog 60 eurootjes goedkoper uit per jaar zonder knp-lijn.
Uhh ik 120, of laat jij je kpn nummer porteren?

Eigenlijk ben ik nog niet eens zo slecht uit, ik betaalde 25 euro voor 6 mbit en straks dus 40 - 10 = 30 en dan heb ik er voip bij. Ik ben niet zo gehecht aan mijn kpn nummer dus die 5 euro per maand ga ik niet betalen.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

reskobon schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 12:36:
[...]

Uhh ik 120, of laat jij je kpn nummer porteren?

Eigenlijk ben ik nog niet eens zo slecht uit, ik betaalde 25 euro voor 6 mbit en straks dus 40 - 10 = 30 en dan heb ik er voip bij. Ik ben niet zo gehecht aan mijn kpn nummer dus die 5 euro per maand ga ik niet betalen.
Neem m'n eigen lijn mee ja, voor die 5 euro loop ik zonder tegen meer nadelen op dan wat extra's te betalen. En kan er altijd nog vanaf stappen mocht dat nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Hmm... ik heb ook m'n speedtouch gekregen vandaag (dankzij de portering naar XS4All Only - Fast), maar echt veel schiet t niet op...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Uptime:                                   0 days, 0:34:25
Modulation:                               G.992.5 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]:          705 / 9.287
Data Transferred (Sent/Received) [KB/MB]: 296,00 / 1,08
Output Power (Up/Down) [dBm]:             12,0 / 19,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]:          30,0 / 27,0
SN Margin (Up/Down) [dB]:                 8,0 / 8,5
Vendor ID (Local/Remote):                 TMMB / BDCM
Loss of Framing (Local/Remote):           0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote):            0 / 0
Loss of Power (Local/Remote):             0 / 0
Loss of Link (Remote):                    0
Error Seconds (Local/Remote):             510 / 0
FEC Errors (Up/Down):                     0 / 0
CRC Errors (Up/Down):                     121.756 / 162
HEC Errors (Up/Down):                     53.124 / 118

Terwijl volgens XS4All (volgens PC check) 20mbit down zeker mogelijk is en ik volgens de telefooncentrale check maar 874 meter van de centrale af zit

Na de DSL splitter (overblijfsel van de BBned aansluiting) bevinden zich overigens nog de volgende devices:

1x alarm
1x bedrade telefoon
1x DECT basisstation (met 3 handsets)

Afstand tussen het modem en de splitter is circa 15 meter.

Enig idee waar ik naar zou kunnen kijken?

update:

Als ik het modem met het bijgeleverde kabeltje op de splitter aansluit is m'n Line Attenuation vrij laag en haal ik een zeer nette 12mbit down en zo'n 1mbit up. Blijkbaar heeft de (telefoon)kabel van 15 meter dusdanig veel impact dat m'n Line Attenuation flink omhoog schiet (en de snelheid naar beneden gaat).

[ Voor 14% gewijzigd door mindcrash op 14-04-2007 16:21 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
mindcrash schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 13:58:

Als ik het modem met het bijgeleverde kabeltje op de splitter aansluit is m'n Line Attenuation vrij laag en haal ik een zeer nette 12mbit down en zo'n 1mbit up. Blijkbaar heeft de (telefoon)kabel van 15 meter dusdanig veel impact dat m'n Line Attenuation flink omhoog schiet (en de snelheid naar beneden gaat).
Typisch gevalletje 'doh' dus.

Overal staat vermeld dat het modem zo dicht mogelijk bij het aansluitpunt hoort, vanaf daar kun je UTP trekken tot je er dood bij neervalt.

Waarom dacht je dat die bijgeleverde kabels zo kort zijn? Zeker niet om je te pesten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

GraveR schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 16:27:
[...]

Typisch gevalletje 'doh' dus.

Overal staat vermeld dat het modem zo dicht mogelijk bij het aansluitpunt hoort, vanaf daar kun je UTP trekken tot je er dood bij neervalt.

Waarom dacht je dat die bijgeleverde kabels zo kort zijn? Zeker niet om je te pesten ;)
Ooit had ik aan deze constructie een perfect werkende Power ADSL 8mbit verbinding hangen die ook lekker zat te trainen op 8mbit (nog niet zo erg lang geleden was dat ook verslechterd richting de 6) dus vroeg me eigenlijk openlijk af of het wellicht aan de gebruikte (UTP) kabel zou kunnen liggen die ik heb gebruikt om de circa. 15 meter te overbruggen tussen splitter en modem...

M'goed denk dat ik de boel maar gewoon wat ga ombouwen hier, ben ik in één klap van al het gezeik af.

Update:

Net even zo'n 15m UTP kabel vervangen en hij traint nu perfect op 1mbit/12mbit :9 _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door mindcrash op 14-04-2007 18:09 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
SinergyX schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 14:04:
[...]

Ik heb mijn contract niet laten verlengen bij de overstap, ik kan dus gewoon weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook eindelijk mijn speedtouch 780 binnen.

Meteen aangesloten en ingesteld volgens:
http://www.xs4all.nl/help...y/speedtouch716/index.php

Krijg helaas geen internet verbinding. DSL verbinding doet het. Internet verbinding heeft deze status "DHCP-server wordt gecontacteerd..." aan.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2007 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 14:05:

Krijg helaas geen internet verbinding. DSL verbinding doet het. Internet verbinding heeft deze status "DHCP-server wordt gecontacteerd..." aan.
http://www.xs4all.nl/help...on/wireless_780/index.php
Heb niet gekeken of het voor de 780 anders, maar probeer deze is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die instructies zijn niet voor de Only abbos, maar voor de oude abbos.

http://www.xs4all.nl/helpdesk/abonnement/adsl/xs4allonly.php

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2007 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digibaro
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:09
Twee xs4all mxstream lijnen, 1 basis en 1 light laten omzetten naar xs4all-only.

Geen problemen meegemaakt. Strak 8/1 en 4/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 22:20

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

ik moet even mijn ei kwijt....ook is het al pasen geweest :-)

only opgezegd op 5-3-2007 (van verduiveld aanbod gebruik gemaakt via aparte aangevraagde analoge lijn) e-mail ontvangen me bevestiging dat opzegging is ontvangen. dit moest per fax omdat het via de site niet lukt. waarschijnlijk omdat het only betreft....maar wel pack gehouden heb ik erbij vermeld!!!

2 weken later krijg ik een brief dat ze het aanhouden totdat ze van mijn nieuwe provider de gegevens hebben....maar ik had nooit om een migratie gevraagd. ze zouden dit recht zetten. weer gemeld dat ik pack blijf behouden.

kijk ik verleden week even op status...is de opzegging weer geannuleerd. weer gebeld en het zou weer geregeld worden. credit factuur, etc,etc. en weer gemeld. MET BEHOUD VAN PACK!

en je raadt het al...vandaag eindelijk afgesloten.....maar ook GEEN PACK meer!!! aaarrrgggghhhhh!!!

weer gebeld en zou over 1 a 2 uurtjes weer werken...en nu maar hopen dat de inhoud van mijn mailbox niet is gewist.

Service met hoofdletter S..... :-(

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viggen
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

heb precies 'tzelfde hier... (migratie vanaf Cistron BBned)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 16:42

elsegre

Ti 3Al-2.5V

De lease zit vast aan het oude Mac-address --> wacht twee uur en probeer het dan nog eens of spoofen(dit is niet aan te raden).

No news is bad news.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoiets vermoedde ik al. Straks maar eens proberen. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 12:42:Maar als ik zo door deze thread loop zie ik toch mensen die klagen over hun uptime/downloadspeed en dat soort akkefietjes.
Ik ben daar zeeeeeeeeer gevoelig voor. Ik kan het niet genoeg benadrukken: ik heb serieus nog stress van Chello en ik bijt nog regelmatig mijn nagels als ik daaraan denk.
Zou het voor iemand als mij dan beter zijn om bij xs4all-kpn te blijven of zeggen jullie: nou, de problemen van xs4all-only vallen wel mee / zitten alleen in de randstad dus je kan gewoon overstappen?
ik zit net ten noorden van Apeldoorn en Xs4all Only is hier merkbaar minder dan via KPN. Voornaamste probleem voor mij is de wisselende snelheid van 1 - 6 mbit.Via de Xs4all helpdesk wordt mij wijsgemaakt dat er een capaciteitsprobleem is op het xs4all only netwerk. De verwachting is dat ze 4-6 weken nodig hebben om de capaciteit uit te breiden. Ik kijk het nog even aan maar was nooit overgestapt wanneer ik dit vooraf had geweten.
Ook ik heb nog nachtmerries van Chello maar kijk nu zelfs al weer naar hun aanbod voor het geval Xs4all zijn zaakjes niet op orde krijgt.
Ik denk dat overstappen alleen zinvol is wanneer je nu al zeker weet dat je je KPN lijn wilt opzeggen en je vaste nummer niet naar VOIP wilt migreren. Zo niet dan loop je risico omdat het maar afwachten is wat je terugkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even voor de volledigheid BartNL, XS4ALL Only loopt via het KPN wholesale netwerk (Bitstream, gebruikt voor zakelijke klanten), en 'gewoon' ADSL (MXstream) loopt ook via KPN. Je hebt dus te maken met dezelfde partij, en helaas is KPN nou niet altijd even betrouwbaar in zijn diensten en services, waaronder ook de huidige Only problemen.

Ook al is het niet leuk voor ons als klanten (beter gezegd gewoon kut), het is een nieuwe dienst die XS4ALL heeft bedacht met de klant in gedachte en heeft nou eenmaal kinderziektes, onder andere door KPN.

PS: je bent echt GEK als je na je eerdere verhaal weer naar Chello gaat kijken. Sorry dat ik het zo breng, maar dan spoor je echt niet dude, hoe kunnen we je dan nog serieus nemen??

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 21:39:
je bent echt GEK als je na je eerdere verhaal weer naar Chello gaat kijken. Sorry dat ik het zo breng, maar dan spoor je echt niet dude, hoe kunnen we je dan nog serieus nemen??
dat hoeft niet maar ik kijk waarschijnlijk alleen maar naar Chello omdat Xs4all er een beetje op begint te lijken....

btw kijk alleen maar en heb mijzelf destijds voorgenomen nooit meer een dienst van upc/chello af te nemen. Dat voornemen staat nog als een huis ;)

[ Voor 16% gewijzigd door BartNL op 16-04-2007 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BartNL schreef op maandag 16 april 2007 @ 22:12:
[...]

dat hoeft niet maar ik kijk waarschijnlijk alleen maar naar Chello omdat Xs4all er een beetje op begint te lijken....

btw kijk alleen maar en heb mijzelf destijds voorgenomen nooit meer een dienst van upc/chello af te nemen. Dat voornemen staat nog als een huis ;)
:) ik heb ook hele slechte ervaringen met Chello, verbindingen die dagelijks eruitklapten enz. Met XS4ALL heb ik al 2,5 jaar geen enkel probleem, op alle gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Viggen schreef op maandag 16 april 2007 @ 16:54:
heb precies 'tzelfde hier... (migratie vanaf Cistron BBned)
Ik kom ook van Cistron BBned, maar ik gebruik profiel 3 (0/35 Bridged).
Werkte direct nadat ik mijn oude router had losgekoppeld.

Moet ik wel zeggen, snelheid nu blijft stabiel (9.2/1mbit) maar heb nu al regelmatig s'avonds dat mijn hele lijn opeens plat gaat. Opnieuw verbinding en draait weer.

[ Voor 21% gewijzigd door SinergyX op 17-04-2007 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk die theoretische snelheid van 20mbit. Voorlopig zit ik nu op 969 / 4.783. Schandalig gewoon. Ik heb tijdens het eerdere geklooi met mijn nieuwe modem waardes rond de 10mbit gezien, dus dat moet ik uiteindelijk wel kunnen halen.

Terwijl ik dit zit te typen valt de verbinding weg. Hmm, lekker stabiel. Snelheid is nu ietjes beter, 1.025 / 5.095.

Godver, nu weer plat. Wat een ******zooi is dit zeg. Nu 1.029 / 7.071. Hmm, ik zie een patroon.

30 seconden later. Down. Up. 1.029 / 5.011. Zucht.

Maar ik overweeg nu toch wel een downgrade van Only Fast naar Only Basic (of zelfs Lite). Zitten die ook op het ADSL2+ netwerk, of is dat weer gewoon ADSL1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heel Only zit dacht ik op bitstream netwerk. Mischien wat spelen met je MTU waarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Only zit niet op het 'oude Bitstream' netwerk van KPN. Het lijkt erop, maar het is het WBA of Bitstream2 netwerk van KPN dat nieuw is.
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 21:39:

PS: je bent echt GEK als je na je eerdere verhaal weer naar Chello gaat kijken. Sorry dat ik het zo breng, maar dan spoor je echt niet dude, hoe kunnen we je dan nog serieus nemen??
De vergelijking met het 'Chello gevoel' komt wellicht door de langdurigheid van oplossingen en geen duidelijke tijd lijnen/termijnen voor oplossingen die gegeven worden door een ISP. Dat is wat typerend was aan Chello van een tijd terug dat je een probleem had, maar nooit iets hoorde en elke keer weer opnieuw je verhaal kon doen zonder zicht op de oplossing vanaf Chello.

Een probleem is lang niet zo erg als je weet dat er aan gewerkt wordt en een indicatie van wanneer je een oplossing mag verwachten. En natuurlijk op de hoogte gehouden worden, dan is iets langer wachten soms niet eens erg.

Dit kan ik mij zo voorstellen/bedenken thans.

[ Voor 78% gewijzigd door bjck op 17-04-2007 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
bjck schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 15:39:
[...]
De vergelijking met het 'Chello gevoel' komt wellicht door de langdurigheid van oplossingen en geen duidelijke tijd lijnen/termijnen voor oplossingen die gegeven worden door een ISP. Dat is wat typerend was aan Chello van een tijd terug dat je een probleem had, maar nooit iets hoorde en elke keer weer opnieuw je verhaal kon doen zonder zicht op de oplossing vanaf Chello.

Een probleem is lang niet zo erg als je weet dat er aan gewerkt wordt en een indicatie van wanneer je een oplossing mag verwachten. En natuurlijk op de hoogte gehouden worden, dan is iets langer wachten soms niet eens erg.
daarnaast is het netwerk in mijn geval "alleen" te traag voor een adsl basic verbinding. Daarnet weer een testdownload gedaan van de xs4all ftp server. Die haalt nu iets 200- 300 KB/s. Mijn accute pijngrens ligt lager omdat de verbinding vaak 600 KB/s haalt wat vergelijkbaar is aan wat ik voor de overstap naar only had.
Wanneer de verbinding continue slecht zou zijn zou ik denk ik niet zo geduldig zijn als jij hierboven beschrijft en ik nu feitelijk ook ben. Momenteel wacht ik de 6 weken af die xs4all zelf aangeeft nodig te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BartNL schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 20:06:
[...]

daarnaast is het netwerk in mijn geval "alleen" te traag voor een adsl basic verbinding. Daarnet weer een testdownload gedaan van de xs4all ftp server. Die haalt nu iets 200- 300 KB/s. Mijn accute pijngrens ligt lager omdat de verbinding vaak 600 KB/s haalt wat vergelijkbaar is aan wat ik voor de overstap naar only had.
Wanneer de verbinding continue slecht zou zijn zou ik denk ik niet zo geduldig zijn als jij hierboven beschrijft en ik nu feitelijk ook ben. Momenteel wacht ik de 6 weken af die xs4all zelf aangeeft nodig te hebben.
BartNL, wat is je emailadres (bij XS4ALL), ik heb namelijk wat informatie voor je waar je wat aan zou kunnen hebben. Je kunt me dit ook even emailen, mijn emailadres staat in mn profiel :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2007 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:

sinds 2002 tevreden xs4all abonnee, stabiele snelheid, alles prima
En dan ineens zit ik weer op 7500. Er is geen patroon in te vinden, maar erg blij word ik er niet van

Ik ben al sinds 1997 een tot voor kort zeer tevreden abonnee van XS4ALL, maar sinds mijn overgang van ADSL basic naar ADSL only is het huilen met de pet op.
De, in de advertenties beloofde snelheidsverhoging van 6000 naar 8000, is blijkbaar niet voo mij bestemd. Mijn lijn zou nu al aan het maximum zitten. ZEG DAT DAN OOK IN DE ADVERTENTIE OF TENMINSTE ALS JE TELEFONISCH INFORMATIE VRAAGT M.B.T. DE OVERSTAP.

daarnaast ondervind ik ook de bovengenoemde snelheidsproblemen. Ook is mijn verbinding nooit langer als 1 dag ononderbroken in de lucht.

Als ik dit van te voren had geweten.......

Ik ben inmiddels al anderhalve maand in de slag met de helpdesk om tot een een oplossing te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miliaan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-03 15:16
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 13:30:
quote:

sinds 2002 tevreden xs4all abonnee, stabiele snelheid, alles prima
En dan ineens zit ik weer op 7500. Er is geen patroon in te vinden, maar erg blij word ik er niet van

Ik ben al sinds 1997 een tot voor kort zeer tevreden abonnee van XS4ALL, maar sinds mijn overgang van ADSL basic naar ADSL only is het huilen met de pet op.
De, in de advertenties beloofde snelheidsverhoging van 6000 naar 8000, is blijkbaar niet voo mij bestemd. Mijn lijn zou nu al aan het maximum zitten. ZEG DAT DAN OOK IN DE ADVERTENTIE OF TENMINSTE ALS JE TELEFONISCH INFORMATIE VRAAGT M.B.T. DE OVERSTAP.

daarnaast ondervind ik ook de bovengenoemde snelheidsproblemen. Ook is mijn verbinding nooit langer als 1 dag ononderbroken in de lucht.

Als ik dit van te voren had geweten.......

Ik ben inmiddels al anderhalve maand in de slag met de helpdesk om tot een een oplossing te komen.
Ik ben inmiddels ook al meer dan een maand bezig met de helpdesk (fast-only abbo en al sinds 2001 bij de club). Ik krijg de indruk dat het ze geen reet meer interesseert of ze hebben echt een groot probleem waar ze niet uit kunnen komen. Laat ze dat dan melden, dan weten de mensen waar ze aan toe zijn. Het zijn nog steeds de bekende problemen. In de avonduren een lage download en als ik aan het uploaden ben mag ik blij zijn dat ik nog kan surfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:51

Zjemm

...

ben ook altijd tevreden geweest over xs4all (nu nog wel hoor) maar als het zover komt dat ik al een maand problemen heb dan is de beslissing snel genomen...maakt niet uit bij welke provider trouwens.

had ook nooit problemen met xs4all gehad tot ik mij liet overzetten naar xs4all only. heb er 2 weken uit gelegen terwijl de omzetting een dag zou duren. en denk maar niet dat je die 2 weken zonder terug betaald krijgt. (ookal zal het niet veel geld zijn). het imago wat xs4all had als super goede provider enz enz lijkt naar mijn idee wat te verslappen helaas.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

oeh, en nu gaan we het krijgen, zou eind van de zomer verhuizen, daar rekening mee gehouden in xs4all only aanvraag (id zomer zou het mogelijk moeten worden te verhuizen), en vrij onverwachts komt er nu een plek vrij, waardoor we dus over een week kunnen beginnen, en binnen 3 weken over kunnen zijn... Verhuizen is nog niet mogelijk, ga de HD eens lastig vallen wat de mogelijkheden zijn, maar denk dat het een andere provider gaat worden (wellicht dat ik mijn pack wel ga behouden)...

Heb namelijk geen zin om eerst een kpn lijn aan te vragen, vervolgens xs4all connected by kpn er op te drukken, en een jaar later weer te migreren.. Als ik dit geweten had (zo snel ander huis), had ik de migratie dus niet gedaan |:(

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Wat ik begrijp is verhuizen nog niet mogelijk omdat XS4all dat order proces nog niet gebouwd heeft of nog niet afgerond heeft die bouw. Misschien willen ze je verhuizing wel handmatig doorvoeren bij KPN in de leverstraat als je het vriendelijk vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:36
djidee schreef op donderdag 19 april 2007 @ 09:01:
oeh, en nu gaan we het krijgen, zou eind van de zomer verhuizen, daar rekening mee gehouden in xs4all only aanvraag (id zomer zou het mogelijk moeten worden te verhuizen), en vrij onverwachts komt er nu een plek vrij, waardoor we dus over een week kunnen beginnen, en binnen 3 weken over kunnen zijn... Verhuizen is nog niet mogelijk, ga de HD eens lastig vallen wat de mogelijkheden zijn, maar denk dat het een andere provider gaat worden (wellicht dat ik mijn pack wel ga behouden)...

Heb namelijk geen zin om eerst een kpn lijn aan te vragen, vervolgens xs4all connected by kpn er op te drukken, en een jaar later weer te migreren.. Als ik dit geweten had (zo snel ander huis), had ik de migratie dus niet gedaan |:(
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem: ik word binnen enkele weken naar 'only' gemigreerd (zit bij Demon, verplicht over) maar ontvang 14 mei de sleutel van m'n volgende woning en wil 26 mei verhuizen. Ik heb dit probleem al bij de helpdesk neergelegd en kreeg als antwoord terug:
XS4ALL Helpdesk schreef:
Dit is echt een beetje lastig;

Wat u kunt doen is op dit moment een nieuwe MXstream verbinding aan te vragen bij XS4all via de website. Op het moment dat u dan die verbinding dan heeft kunt u heel gemakkelijk verhuizen. U zit dan wel een jaar vast aan KPN! Ook raakt u dan uw demon e-mail adres kwijten eventuele andere voordelen voortvloeiend uit de overname.

Het is waarschijnlijk verstandig om sowieso nog een paar weken te wachten. Aan de verhuismogelijkheid van ONLY wordt gewerkt. Dit zou geen maanden meer moeten duren. Informeert u tegen het einde van april nog even wat de status is, het is dan nog vroeg genoeg om maatregelen te nemen.
Ofwel, mogelijk dat eind deze maand de verhuismogelijkheid er is. Hopelijk heb je hier iets aan...
(en voor het geval dat ze geen verhuismogelijkheid hebben heb ik al een andere provider uitgezocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Wat mij part gaan ze me als proefkonijn gebruiken, anders maar naar pack toe, 2 mnd @home uitproberen, en mochten ze er dan nog niet uit zijn, een andere adsl aanbieder nemen

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djidee schreef op donderdag 19 april 2007 @ 09:01:

Als ik advies mag geven, je hebt er alleen wat aan om de verhuizing te melden bij de Sales afdeling. Net zo lang blijven zeuren, en anders direct een mail richting klacht@xs4all.nl. De Helpdesk kan je hier nl absoluut niet mee helpen... Ik denk ik waarschuw je maar alvast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 19 april 2007 @ 09:13:
Wat ik begrijp is verhuizen nog niet mogelijk omdat XS4all dat order proces nog niet gebouwd heeft of nog niet afgerond heeft die bouw. Misschien willen ze je verhuizing wel handmatig doorvoeren bij KPN in de leverstraat als je het vriendelijk vraagt.
Eerst vriendelijk vragen, en als dat niet werkt heel erg beleefd door blijven zeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 18:38:
[...]

Als ik advies mag geven, je hebt er alleen wat aan om de verhuizing te melden bij de Sales afdeling. Net zo lang blijven zeuren, en anders direct een mail richting klacht@xs4all.nl. De Helpdesk kan je hier nl absoluut niet mee helpen... Ik denk ik waarschuw je maar alvast ;)
Was ook absoluut van plan om Sales te gaan bellen, moet alleen nog even een gaatje daarvoor vinden (druk met werk, en ze zijn 's weekends niet los, wellicht morgen tussen werk en uitje van werk in)... Denk wel dat het een soap gaat worden, ga niet mailen, om juist een standaard reply te voorkomen..
--
Sales gebeld, is nog niet mogelijk, ook geen idee wanneer wel.. Enigste optie is dus opzeggen en overstappen naar pack.

Vervolgens wezen surfen naar @home, oei, koude douche, is daar niet beschikbaar.. Betekend dus dat ik dus een adsl provider moet gaan nemen, op een kpn lijn, en er minimaal een jaar aan vast zit... Denk xs4all maar weer eens bellen, kijken of ze daar dan een connected by mxstream in willen leggen, om nou een solcon of speedlinq te gaan nemen en dan een xs4all pack erbij (alhoewel, 19,95 per maand voor 8/1 van speedlinq, met xs4all pack (9,95) erop klinkt wel intressant))

[ Voor 30% gewijzigd door djidee op 20-04-2007 22:41 . Reden: sales gestalked ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackthehacker871
  • Laatst online: 11-09 09:03
Zit na bijna 4 maanden nog immer op 256kbs ipv de beloofde 1024kbs wat bij een Only upgrade zit. Na herhaaldelijk te hebben gebeld en gemailed (alle afdelingen) is er nu een aangetekende brief weggegaan. Nu maar hopen dan het iets uitmaakt..maar ach das alweer 10 dagen gelden. Waarop tot de dag vandaag geen RE is geweest.

Rest me nix anders dan terug te vallen op Zeelandnet! bah..

Way to go XS....(hoop gevloek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Grr, eerder gister een dagje mogen genieten van 420 kb/s download, maar dat is weer teruggevallen naar z'n oude 300 kb/s.. Snap er niks van, modem verschillende keren gereset maar nog steeds krijg ik die snelheid niet terug. Iemand een ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

postcode check van @home heeft platgelegen ofzo, want nu geeft ie aan dat het daar wel leverbaar is :) xs4all only net opgezegd, daar @home proef aanvragen (2 maand 15mbit), en dan hopen dat only leverbaar is, anders laat ik er een nieuwe mxstream in leggen en migreer ik na een jaartje weer

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
guido09 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 16:05:
[...]

Net gedaan, blijkt dat er nu niet meer inzit :?
Toch eens in het weekend proberen zonder NT1 en splitter....
Ben NU van KPN af...
Splitter en NT1 weggehaald, dus fritzie 7050 zit direct op het isra punt, Maar upload nog steeds op 800kbit :'( ipv de 1024 die ik zou moeten halen met light abbo....

Hmm, jammer maar voor de rest werkt het (afkloppen) perfect met voip enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreqAmsterdam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-09 12:23
Ben vorige week vrijdag omgezet, zag in mn logs dat ik hoogstens 5 minuten downtime heb gehad, anywee mijn modem trained nu op 7999 kbits in (speedtouch510, heb nog geen zin gehad om adsl2 modem aan te sluiten) waar ik eerder 6001 kbits had.

Zeer voorspoedig verlopen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
@guido: heb je ook nog met de splitter ertussen getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wordt hier niet echt beter, traint netjes, haal juiste snelheden (11/1 met goeie waarden). Maar klap er nu 2-3 x per avond uit, complete sync weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
Jirnsum schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 21:45:
@guido: heb je ook nog met de splitter ertussen getest?
Nee , nog niet.
Heeft dat zin met een splitter uit 2002?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
Net even geprobeerd, maar upload valt dan terug naar 768.
Zonder splitter 800.... |:(

Splitter is een isdn type uit 2002 met de volgende gegevens op de achterkant:

844009/PCE135I01-NL Rev.B0
Nr. 01030407958 Made in china

Misschien dat iemand hier iets mee kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 21:50:
Wordt hier niet echt beter, traint netjes, haal juiste snelheden (11/1 met goeie waarden). Maar klap er nu 2-3 x per avond uit, complete sync weg.
melden bij de helpdesk voor een ticket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guido09 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 10:45:
Net even geprobeerd, maar upload valt dan terug naar 768.
Zonder splitter 800.... |:(

Splitter is een isdn type uit 2002 met de volgende gegevens op de achterkant:

844009/PCE135I01-NL Rev.B0
Nr. 01030407958 Made in china

Misschien dat iemand hier iets mee kan?
sorry maar ik vind een upload voor 800 uit 1024 errrrug netjes. helpdesk kan een lijnmeting voor je uitvoeren en zo zien wat je lijn moet kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-08 11:46

LieveNiels

On Fire

EIN-DE-LIJK ....Only Lite eindelijk overgezet naar de goede waardes.. :) Wel 3 maanden op 25kb up gezeten, en op het punt gestaan om te vertrekken, maar nu is alles weer goed :)

[ Voor 42% gewijzigd door LieveNiels op 25-04-2007 19:30 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.