XS4ALL Only

Pagina: 1 ... 9 ... 35 Laatste
Acties:
  • 199.935 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
prutser001 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 15:33:
Nou het is een ramp hier, na enig overleg via email toch de stap genomen om naar xs4all only over te gaan, nou is hier wel wat aan vooraf gegaan :

(KNIP)
Als je een SpeedTouch hebt, dan kun je het beestje forceren in ADSL1-mode (max 8/1) via telnet

:adsl config opermode multimode
of
:adsl config xdsltype adsl

(Afhankelijk van de firmware die je nu hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:02
Toch iets te snel geoordeeld. Mn upload is iig weer op zn oude niveau van 650kbps. Moet sneller kunnen maar ik wacht het wel even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:05

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 20:21:
[...]
|:( Pff..laat maar Pim, je wilt niet inzien dat sommigen door xs4allonly en nummerbehoud uiteindelijk duurder uit zijn dan in de oude situatie. En dat dat niet hun bedoeling was maar er door verkeerde informatie nu toch aan vast zitten.

Meer snelheid is geen issue. Jij gaat erop vooruit omdat je gedowngrade hebt, good for you! Ik en een heleboel anderen gaan nu meer betalen.
Ik snap het even niet meer hoor, je betaalt nu 5 euro per maand aan XS4all voor je nummerbehoud. Je kunt je huidige telefoonabonnement opzeggen, dat is dus minimaal 9 euro voor belbudget en dan maakte je voorheen flink hogere telefoonkosten dan nu via VOIP. Zet nou eens even uiteen wat de totale abonnementskosten en telefoontarieven in de oude en de nieuwe situatie zijn, kan me niet voorstellen dat zowel abonnementskosten als telefoontarieven hoger zijn geworden :?

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bas van der Doorn schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 16:13:

Ik snap het even niet meer hoor, je betaalt nu 5 euro per maand aan XS4all voor je nummerbehoud. Je kunt je huidige telefoonabonnement opzeggen, dat is dus minimaal 9 euro voor belbudget en dan maakte je voorheen flink hogere telefoonkosten dan nu via VOIP. Zet nou eens even uiteen wat de totale abonnementskosten en telefoontarieven in de oude en de nieuwe situatie zijn, kan me niet voorstellen dat zowel abonnementskosten als telefoontarieven hoger zijn geworden :?
Okay gaat ie...

Vaste klantenkorting was iets van 7 euro, die ben je kwijt met de overstap.
Nummerbehoud kost 5 euro.
Totaal 12 euro.

Belbudget is nog geen 10 euro.

Je bent dus 2 euro duurder uit dan voor de xs4allonly overstap.

Goedkoop bellen via voip kon in de oude situatie ook al, daar is niets in veranderd.

(vooropgesteld dat je net zoals in mijn situatie vaste klantenkorting kreeg en een kpn belbudget abonnement hebt)

Kijk het zijn allemaal geen vreselijke bedragen hoor, maar ik had gehoopt eindelijk eens wat te besparen door van dat KPN pots-abo af te zijn en word nu door xs4all geconfronteerd met extra kosten die niet helemaal netjes van te voren verteld waren. Anders was er namelijk niks aan de hand geweest en had ik de overstap niet gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:17

GieltjE

Niks te zien...

Kan iemand mij vertellen vanaf waneer je hoeveel korting bij xs4all krijgt?
Ik heb hier al vaak zat dingen over gehoort en gezocht, maar kan nog niks concreets vinden. (zit pas sinds sept 2006 bij xs4all, dus zal voor mij niks uitmaken). Echter kan me herinneren dat er bij planet op de site ergens een tabelletje staat waar je precies op kan aflezen waneer je hoeveel korting krijgt.

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De korting was bij mij 8,79 Euro, dat was voor XS4ALL Basic en dat zal ergens rond 2001/2002 ingevoerd zijn voor wie toen al abonnee was. De korting heeft een verhuizing en een abonnementsverlenging van een jaar (voor gratis modem) overleefd, maar geldt niet voor mensen die later een abonnement hebben genomen. Nu met XS4ALL Only Basic ben ik de korting dus kwijt.

Maar voor mij blijft het financieel aantrekkelijk omdat ik ISDN heb, en er geen aantrekkelijke manier is om van ISDN af te komen, tot nu dan. Financieel ziet het er voor mij zo uit:

XS4ALL Basic (ISDN)Only Basic (VOIP)Only Lite (VOIP)
ADSL51,1659,9539,95
Telefoon27,635,005,00
Gesprekken8,005,005,00
Totaal86,7969,9549,95

Mijn gesprekskosten zijn vrij laag, dus daar is weinig op te winnen, maar ISDN is erg duur, en daar valt een flinke hap weg. Qua snelheid zou ik denk ik genoeg hebben aan Lite, zelfde upload, halve download, dus daar kan ik ook nog 20 Euro winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 22:54:
Maar voor mij blijft het financieel aantrekkelijk omdat ik ISDN heb, en er geen aantrekkelijke manier is om van ISDN af te komen, tot nu dan. Financieel ziet het er voor mij zo uit:
Je zou ISDN-1 kunnen overwegen, een enkellijns ISDN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Tele schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 23:03:
[...]
Je zou ISDN-1 kunnen overwegen, een enkellijns ISDN.
En dat gaat natuurlijk niet zomaar bij KPN daar rekenen ze even 28,83 voor en dat bespaart je dan 5,- per maand.
Dus naar ongeveer een halfjaar heb je die 28,83 er pas uit. En dan nog blijft KPN duurder met bellen tov VOIP. De kosten per minuut en KPN rekent start kosten. De enige reden om KPN te houden is dat het betrouwbaarder is tov VOIP maar ik heb zelf eigenlijk nog geen problemen gehad met VOIP bij XS4ALL. En over een half jaar kan er veel gebeuren.
Ik zelf heb wel vertrouwen in VOIP bij XS4ALL dus heb ook mijn dure ISDN2 abo opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, ISDN1 schiet niet echt op, en ik gebruik XS4ALL VOIP sinds december zonder problemen en zit inmiddels ook al ruim een maand op XS4ALL Only, ook zonder problemen. Over 2 weken wordt mijn nummer geporteerd, en dan vallen de ISDN kosten weg.

Als je echter hetzelfde rekensommetje maakt voor een analoog abonnement, dan ga je er met XS4ALL Only en nummerportering financieel op achteruit als je die trouwe abonnee korting hebt. Dan kun je veel beter BelBudget nemen in combinatie met VOIP of overgaan naar Only met portering en downgraden naar Lite met hogere upload, en een download van 4 Mbit ipv 6 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 20:44
Vandaag is XS4all only ingegaan.

snelheid is nu (basic abbo)
Bandwidth Up/Down (Kbit/sec)
992 / 5952

Ik mis dus nog bytjes bij de download. Upload lijkt me wel in orde
Dit is overigens wel met een oud modem thomson 510i uit 2002.
Wat is jullie mening, moet ik nu al de helpdesk bellen ivm download , of nog even wachten?

been there, done that, bought the T-shirt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 08:45

Niek

f.k.a. The_Surfer

guido09 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 12:20:

992 / 5952

Wat is jullie mening, moet ik nu al de helpdesk bellen ivm download , of nog even wachten?
2mbit verschil in je download snelheid is behoorlijk ernstig ja.

Zelf mis ik 1mbit download en 200kbit upload... erg vervelend. Na een reboot van het modem is de snelheid altijd anders, erg raar. Helaas is de helpdesk overbezet, dus bellen heeft weinig zin...

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ergens ben ik blij dat mijn overzetting bijzonder veel vertraging heeft (oud-cistron), ik blaas nog fijn met 8mbit/1mbit over mijn adsl1 lijn heen :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

Als je goed leest zie je dat meerdere mensen dit hebben / hadden.. wordt vanzelf opgelost en reset je modem eens.
Communicator schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 14:45:
Ehhhmm....Nou.....Het wordt dus NIET 'vanzelf' opgelost.....Veel mensen hebben dus gewoon een lagere of iig niet de hogere snelheid als 'beloofd' wordt in de XS4All Only 'Campagne'..... En XS4All doet dit simpelweg af als 'u woont te ver van de centrale' en 'de hogere snelheid is niet het USP van XS4All Only...' (Yeah, right, check de site.....)
Ik had in het begin ook een te lage upload.. die was na een paar weken wel correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
hmm, ik heb nu nog isdn1 lijn.
is het verstandig voordat ik een voip modem (716i) aanschaf, eerst overstap op analoog lijntje? En dan natuurlijk een analoog voip modem koop?

Ik zie op kpn dat je wel makkelijk kunt overstappen van analoog naar isdn, maar terug niet 8)7

Overigens wat is het verschil in huur bij een analoge en isdn1 lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

je kan wel terug van isdn naar analoog, reken wel op een x aantal dagen downtime (zowel adsl als telefonie)...

Bij een migratie naar xs4all only, en daarna het laten wegporteren van je analoge/isdn lijn, hou je alleen het adsl signaal over. Echter is dit signaal nog wel steeds annex a of annex b (hij word nog steeds gedragen door je analoog/isdn), en dus heb je nog steeds een isdn modem nodig.

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miliaan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-03 15:16
evaarties schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 15:49:
Als je goed leest zie je dat meerdere mensen dit hebben / hadden.. wordt vanzelf opgelost en reset je modem eens.

[...]

Ik had in het begin ook een te lage upload.. die was na een paar weken wel correct.
Problemen worden niet vanzelf opgelost. (oploskaboutertjes bestaan niet)
XS4All heeft een probeeem met 2000 ONLY klanten die in de avonduren nog niet aan de helft van de normale download snelheid komen.
Zelf zit ik nu aan de 211 KByte/sec i.pl.v. 16.000 KByte/sec wat mijn ultra abbo normaal gesproken zou moeten kunnen bieden. Upload 63.2 KByte/sec i.pl.v. 97.7 KByte/sec.
Deze problemen zijn er al vanaf 28 februari en er is nog steeds geen remedie gevonden.
Ik stel het beeindigen van mijn abonnement iedere keer weer een week uit, omdat ik 7 jaar geen klachten heb gehad maar mijn geduld raakt een beetje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik nog een speedtouch 510 heb (en je hier geen telefoon op kunt aansluiten) heb ik de afdeling Sales van XS4ALL eens gevraagd of men bereid is iets te doen voor trouwe bestaande klanten. Voor nieuwe abonnees zijn de "gratis modem aanbiedingen" immers niet van de lucht.

Ik kreeg een reaktie terug dat men mij nu helaas geen modem aan kon bieden, maar dat men wel bezig is met een aktie voor XS4ALL Only klanten.

Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 22:20

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

#@$%@#$!@# .....het is weer zover.....zoals elke zondag....1,3mbit.....@#$!#T^%#@#

wou net ffe snel voor vanavond een fimpje binnen halen...tja ipv 6 mbit down maar 1,3.....@%@#$!@#$

dit maakt mijn besluit om over te stappen op tweak 12-24 voor 499 voor 2 jaar nog meer gerechtvaardigd...wat een enorme klotezooi...

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:22
Same here... gisterenavond was het ook al huilen... M'n modem traint op 14 Mbit, maar zowel gisteren als vandaag haal ik maar 200 KB/s vanaf newshosting (normaal 1200 KB/s met 6 draadjes).

De melding staat ook nog steeds open bij Xs4all:

http://www.xs4all.nl/nieu...9&taal=nl&msect=Storingen

Probleem speelt al sinds 24 februari, dus ruim twee weken. Niet iets dat we gewend zijn van Xs4all :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Mr Magic schreef op zondag 11 maart 2007 @ 19:39:
Same here... gisterenavond was het ook al huilen... M'n modem traint op 14 Mbit, maar zowel gisteren als vandaag haal ik maar 200 KB/s vanaf newshosting (normaal 1200 KB/s met 6 draadjes).

De melding staat ook nog steeds open bij Xs4all:

http://www.xs4all.nl/nieu...9&taal=nl&msect=Storingen

Probleem speelt al sinds 24 februari, dus ruim twee weken. Niet iets dat we gewend zijn van Xs4all :(
In de nieuwsgroep xs4all.general staat er meer technische uitleg over wat het probleem is en wat er op dit ogenblik gebeurd.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 08:52:
Omdat ik nog een speedtouch 510 heb (en je hier geen telefoon op kunt aansluiten) heb ik de afdeling Sales van XS4ALL eens gevraagd of men bereid is iets te doen voor trouwe bestaande klanten. Voor nieuwe abonnees zijn de "gratis modem aanbiedingen" immers niet van de lucht.

Ik kreeg een reaktie terug dat men mij nu helaas geen modem aan kon bieden, maar dat men wel bezig is met een aktie voor XS4ALL Only klanten.

Ik ben benieuwd.
Ik ben benieuwd waar men mee op de proppen komt, om nu de volle mep uit te geven is ook een beetje te gek bvoor internet bellen. Duurt een beetje lang voordat ik het terugverdiend heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Na een telefoongesprek en het nodige bluffen is het gelukt om gratis mijn abbo van Ultra naar Fast naar Basic naar Xs4all Only fast, en heel misschien een gratis Thomson716 modem. Mag ook wel na al 6 jaar abbonee te zijn. Ik vraag me alleen af wat het 'voordeel' van dat Bitstream netwerk is, de ene keer krijg ik te horen dat ik naar een andere centrale verhuis, de andere zegt dat ik 'overgezet' wordt in de huidige centrale, ze wisten me zelfs te vertellend dat ik mogelijk 20mbit kan halen omdat ik naar het Bitstream netwerk wordt overgezet, wat me BS lijkt want dan lijkt me dat KPN de moeite moet nemen om mij deze dienst ook te leveren.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Ik ben sinds vandaag van KPN telefoon abonnement (ISDN2) af. ADSL werkt nog netjes _/-\o_
Dus scheelt veel geld, en kan ook niet meer door de krant of weet ik veel wat lastig gevallen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:38
Ik zit écht te twijfelen! We hebben nu al een jaar of 6 ongeveer XS4ALL Basic ADSL, maar het is in feite te duur, voor wat je er voor terugkrijgt m.b.t. snelheden.

Orange, Tele2, Wanadoo, Versatel etc. hebben 20mbps, voor de helft van wat we nu betalen...
Nu zitten we hier op 50euro per maand abbo kosten, 25euro KPN Abbo kosten en dan nog eens de telefoonrekening daarboven op...

Dus nu zit ik écht te twijfelen, of die 200kb/sec het me nog waard is, of dat ik liever naar een andere provider ga die 20mbps aanbiedt.

Xs4all is aan de andere kant wel een relaxte provider, maarja ... het scheelt zoveel per maand!

Als ik het nu dus goed begrijp, kan ik nu gratis overstappen op Xs4all Only ? En stel, ik meld me nu aan, en wil over 1 maand een andere ISP... kan dat dan? :)

[ Voor 11% gewijzigd door De_Bastaard op 13-03-2007 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De_Bastaard schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 18:56:
Ik zit écht te twijfelen! We hebben nu al een jaar of 6 ongeveer XS4ALL Basic ADSL, maar het is in feite te duur, voor wat je er voor terugkrijgt m.b.t. snelheden.

Orange, Tele2, Wanadoo, Versatel etc. hebben 20mbps, voor de helft van wat we nu betalen...
Nu zitten we hier op 50euro per maand abbo kosten, 25euro KPN Abbo kosten en dan nog eens de telefoonrekening daarboven op...

Dus nu zit ik écht te twijfelen, of die 200kb/sec het me nog waard is, of dat ik liever naar een andere provider ga die 20mbps aanbiedt.

Xs4all is aan de andere kant wel een relaxte provider, maarja ... het scheelt zoveel per maand!

Als ik het nu dus goed begrijp, kan ik nu gratis overstappen op Xs4all Only ? En stel, ik meld me nu aan, en wil over 1 maand een andere ISP... kan dat dan? :)
Op de website van XS4all staat het volgende:

"Geen nieuw jaarcontract
Wie overstapt op XS4ALL Only krijgt geen nieuw jaarcontract bij XS4ALL. Alleen degenen die onlangs voor ADSL van XS4ALL een contractverlening hebben gekregen, nemen bij het overstappen naar XSALL Only de resterende termijn van dat contract mee."

Ik heb nog steeds niet de goede upload, ben benieuwd hoe lang dit nog allemaal gaat duren, anders wordt het overstappen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

26-3 word mijn kpn lijn opgeheven, in het servicecenter staat mijn nummer al bij voip, heeeee, ff instellen in de st716 en gaat perfect :) naar buiten bel ik dus via voip met mijn 050**** , wachten is nog op het binnenkomende verkeer (26-3 dus)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een weekje op Xs4all only

Meteen even mijn abbo terug geschroef naar ADSL start voor 29 euro in de maand :)
Was mij even te duur dat abbotje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Laatst online: 00:17

GieltjE

Niks te zien...

Voor de personen die al xs4all only hebben, kun je je geporteerde nr nu ook op alle 2 de toestellen over laten gaan? (met speedtouch 716?)

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
GieltjE schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 21:36:
Voor de personen die al xs4all only hebben, kun je je geporteerde nr nu ook op alle 2 de toestellen over laten gaan? (met speedtouch 716?)
Waarom zou dat niet werken dan? Je kunt tegen het modem zeggen aan welke poort(en) hij een nummer moet koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 12:00
Tot nu toe werkt het hier redelijk (Xs4all Only Basic) - regio Gelderland:

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.017 / 7.763 . Haal dus net de snelheid niet, maar dat kan ook liggen aan de router die een beetje (te) ver van de splitter verwijderd is. :)

Wat ik echter niet snap is waarom ik een dubelle afboeking krijg:

14-03-2007 XS4ALL INTERNET BV - BETALINGSKENM. ARNL (etc etc) € 32,00
14-03-2007 XS4ALL INTERNET BV - BETALINGSKENM. ARNL (etc etc) € 61,95

Het zal vast een verrekening zijn, maar ik weet verder (nog) van niets. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week vrijdag omgeschakeld naar ADSL-Only,
werk nu al een week op mijn gratis 80Kbs Casema internet.

XS4ALL heeft nog wat problemen met mijn 510i op DHCP-spoofing.
Ik hoop dat ze snel een oplossing gaan vinden, maar ik vrees het ergste.

Iemand nog een idee hoe ik mijn modem weer transparant op mijn server aan kan sluiten???? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
StarWolf schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 20:07:
Tot nu toe werkt het hier redelijk (Xs4all Only Basic) - regio Gelderland:

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.017 / 7.763 . Haal dus net de snelheid niet, maar dat kan ook liggen aan de router die een beetje (te) ver van de splitter verwijderd is. :)

Wat ik echter niet snap is waarom ik een dubelle afboeking krijg:

14-03-2007 XS4ALL INTERNET BV - BETALINGSKENM. ARNL (etc etc) € 32,00
14-03-2007 XS4ALL INTERNET BV - BETALINGSKENM. ARNL (etc etc) € 61,95

Het zal vast een verrekening zijn, maar ik weet verder (nog) van niets. :?
Heb ik ook maar heb ook een Credit-Nota
Maand ADSL Fast abonnement is geeindigd per 08-02-2007 Teruggave: (periode 08-02-2007 tot 01-03-2007) € -....

En een factuur.

Maand ADSL Basic abonnement (XS4ALL Only) (20 dagen) (08-02-2007 tot 28-02-2007) €.....
Maand ADSL Basic abonnement (XS4ALL Only) (Periode 28-02-2007 tot 28-03-2007) €......

Lijkt me duidelijk ik weet niet of die van jou er ook zo uit ziet. Moet je even kijken in het service centre bij je facturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

hier ook stukje dubbel gehad, maar is allemaal goed gekomen zonder ook maar 1 woord te hoeven wisselen, wacht even op je credit nota dus :)

Mooie brief van kpn ontvangen, jammer dat je gaat, ipb van kpn was ook een optie, bla bla bla, wat een fijn gevoel _/-\o_

[ Voor 31% gewijzigd door djidee op 15-03-2007 11:30 ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:28
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 19:39:
[...]

Op de website van XS4all staat het volgende:

"Geen nieuw jaarcontract
Wie overstapt op XS4ALL Only krijgt geen nieuw jaarcontract bij XS4ALL. Alleen degenen die onlangs voor ADSL van XS4ALL een contractverlening hebben gekregen, nemen bij het overstappen naar XSALL Only de resterende termijn van dat contract mee."

Ik heb nog steeds niet de goede upload, ben benieuwd hoe lang dit nog allemaal gaat duren, anders wordt het overstappen....
Ja.. Het duurt zo wel erg lang.. Ik heb maar weer eens gemaild..

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

djidee schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 11:30:
hier ook stukje dubbel gehad, maar is allemaal goed gekomen zonder ook maar 1 woord te hoeven wisselen, wacht even op je credit nota dus :)

Mooie brief van kpn ontvangen, jammer dat je gaat, ipb van kpn was ook een optie, bla bla bla, wat een fijn gevoel _/-\o_
Die heb ik ook, die knuppels hadden gestuurd naar het adres waar ik 10 jaar geleden woonde toen
ik Xs4all had aangevraagd, oftewel bij mijn ouders. ;)

Voelde wel goed ja, nu nog de telefoon er uit.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Ik ben @ 22 februari omgeprikt en heb er zelf spijt van. Heb nu nog maar 4096/256 ipv de beloofde 4096/1024.. Erg jammer, aangezien ik eerder voor m'n upload naar Only wou dan voor de download. Hoop dat het snel word opgelost, word er gek van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 13-09 13:44
Plofkotje schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 15:37:
Ik ben @ 22 februari omgeprikt en heb er zelf spijt van. Heb nu nog maar 4096/256 ipv de beloofde 4096/1024.. Erg jammer, aangezien ik eerder voor m'n upload naar Only wou dan voor de download. Hoop dat het snel word opgelost, word er gek van..
Ben al even over (49 dagen uptime volgens modem) maar hier nog steeds alles goed hoor: Modem meldt 1.021 / 4.095

Dit even om aan te geven dat het ook gewoon goed kan gaan.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
Tuurlijk kan het ook goed gaan. Maar ik zie het hier in de buurt bij genoeg mensen ook fout gaan en die hebben precies dezelfde problemen. In dit topic gaat het ook bij sommige mensen goed en bij anderen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 14:19

Nakebod

Nope.

Het probleem is vaak dat mensen waar het wel goed bij gaat weinig in dit topic te vinden zijn.

* Nakebod meld me dan ook maar even een keertje extra dat het hier vanaf het begin prima verloopt op de juiste snelheid, en dat ik ook die snelheid haal.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
* Jassy doet er aan mee. Hier heeft het altijd al perfect gelopen. Ook tijdens de storing dat de snelheid verminderd was

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidai
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-09 18:31
* Fidai doet er niet aan mee, ik zit in de avonduren nog stees met een verminderde snelheid. Niet echt een probleem maar als ze nou eens precies vertellen wat er mis is en wat ze denken eraan te gaan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdv
  • Laatst online: 05-10-2022
Plofkotje schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 15:37:
Dat kan nog wel even duren, zit zelf al bijna 4 weken op verkeerde snelheid, stelletje prutsers zijn het bij xs4all. :(
Ik geef ze nog 1 week anders zeg ik de hele boel bij hun op na 6 jaar klant te zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evdv schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 21:22:
[...]

Dat kan nog wel even duren, zit zelf al bijna 4 weken op verkeerde snelheid, stelletje prutsers zijn het bij xs4all. :(
Ik geef ze nog 1 week anders zeg ik de hele boel bij hun op na 6 jaar klant te zijn geweest.
Nou, als je al 6 jaar tevreden klant bent zou ik niet na een paar weken mindere ervaring de boel opzeggen. Ben zelf ook al tijden klant bij XS4ALL en heb ervaren dat zij dingen echt wel goed willen krijgen. Je betaalt er immers ook voor... Btw je zult hoogstwaarschijnlijk nog een restitutie krijgen ook, xs4all kennende , oid :X (hadden ze bij mij ook gedaan)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2007 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 20:24:

Iemand nog een idee hoe ik mijn modem weer transparant op mijn server aan kan sluiten???? :?
huh? wat voor firmware heb je dan? bridged is gewoon een standaard optie in de 510.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guido09 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 12:20:

992 / 5952

Ik zou een nieuwe ADSL2+ modem proberen. Kan aan je modem liggen. Dat ding is ondertussen wel een beetje ancient O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MasterMaceMichu schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 14:45:
Ehhhmm....Nou.....Het wordt dus NIET 'vanzelf' opgelost.....Veel mensen hebben dus gewoon een lagere of iig niet de hogere snelheid als 'beloofd' wordt in de XS4All Only 'Campagne'..... En XS4All doet dit simpelweg af als 'u woont te ver van de centrale' en 'de hogere snelheid is niet het USP van XS4All Only...' (Yeah, right, check de site.....)
Nou dat ben ik niet met je eens.. Naar wat ik hoor wordt het niet afgedaan als 'u woont te ver van de centrale' (want dat is bullshit) maar 'wij zijn bezig het probleem op te lossen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
evdv schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 21:22:
[...]

Nouja, meteen opzeggen vind ik ook weer wat anders. Ik ben best wel bereid om even te wachten, maar het blijft naar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:16
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 23:38:
[...]

Nou dat ben ik niet met je eens.. Naar wat ik hoor wordt het niet afgedaan als 'u woont te ver van de centrale' (want dat is bullshit) maar 'wij zijn bezig het probleem op te lossen'
Tja....Of je het eens bent of niet met me, dit is wat me aan de telfoon is verteld, door twee verschillende mensen.....

De fluctuatie in de snelheid is een ander probleem (waar ik ook last van heb)....Ik HAAL gewoon mijn snelheid überhaupt niet.....

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Lijkt er wel op dat dit meer gevalletje KPN gaat worden (athans, die netstream oid verbinding). Mijn BBned lijn draait nog als een zonnetje, mischien is overstap naar TweakDSL (ook BBned) uiteindelijk nu wel een beter idee.

Tja, en wat ze aan de telefoon zeggen.. geloof ik meestal toch niet :) (mogelijk hebben ze gezegt: je kan te ver van de centrale zitten?)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:22

reiker

dan jij!

Zo, ik ben ook over.

15 februari aangevraagd, vanochtend om 7.51 uur lag m'n verbinding er voor een seconde of 20 uit, en nu meteen zonder problemen een 4096/1024 verbinding (centrale Groningen-Centrum). Woei :)

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben inmiddels ook over naar Only. Nadat de eerste aanvraag fout was gegaan (analoog ipv ISDN) is er een nieuwe aanvraag ingediend op 31-Jan. Tot aan de oplevering heeft het dus nog bijna 1,5 maand geduurd, maar in totaal dus 2,5 maand.

Ik heb nog een Thomson 510i (ISDN versie) en haal hiermee de beloofde download snelheid (4Mb) en bijna de beloofde upload (0,9Mb).

Als ik alles goed begrepen heb zou ik nu mijn ISDN telefoonlijn bij de KPN kunnen laten omzetten naar analoog met BelBudget. XS4All ADSL Only zou dan gewoon een ISDN lijn blijven. Ik vraag me wel af hoe dit dan precies werkt over 1 lijntje. De splitter die nu het telefoon en ADSL signaal splitst is nl. voor ISDN. Als ik de telefoonlijn naar analoog laat omzetten, blijft dit dan nog gewoon werken met een splitter voor ISDN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:16
SinergyX schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 10:02:
Tja, en wat ze aan de telefoon zeggen.. geloof ik meestal toch niet :) (mogelijk hebben ze gezegt: je kan te ver van de centrale zitten?)
Wie heeft er nu met wie gebeld? Ik weet echt wel wat ze gezegd hebben....Ben zelfs nog met een 'manager' doorverbonden (kan net zo goed de buurman zijn geweest, dat weet je nooit) en er is letterlijk gezegd: U zit tever van de centrale af, u zult nooit de volledige snelheid van XS4All Only Basic halen.

Ook beweerde deze man dat de snelheidsverhoging geen selling point van XS4All Only was, terwijl dit in de advertenties ed telkens als eerste wordt genoemd.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 20:24:

Ik had daar totaal geen problemen mee :S Gewoon op dezelfde manier als vroeger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MasterMaceMichu schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:53:
[...]

Wie heeft er nu met wie gebeld? Ik weet echt wel wat ze gezegd hebben....Ben zelfs nog met een 'manager' doorverbonden (kan net zo goed de buurman zijn geweest, dat weet je nooit) en er is letterlijk gezegd: U zit tever van de centrale af, u zult nooit de volledige snelheid van XS4All Only Basic halen.
Je hoeft je niet aangevallen te voelen hoor :/ Zoals ik al zei, geloof niet alles wat ze zeggen, ik zit al bijna 1,5 jaar te wachten op omzetten en wat ze mij inmiddels allemaal verteld hebben.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalman-X
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
Hallo! Nuttig topic, dit.

Gisteren is bij mij XS4ALL ONLY van start gegaan. Ik heb een Lite abonnement. Volgens het modem ben ik nu van 3000/512 naar 4096/1021 overgegaan. Maar de praktijk zegt iets anders: waar ik bij de download altijd netjes 330 Kb/s haalde, is dat nu minder (rond de 290) , en volgens www.speedtest.nl is mijn upload nu gehalveerd, zoals andere hier ook al hebben gemerkt.

Het gekke bij de download is: als ik mijn fill server gebruik (Yabse), dan haal ik mijn nieuwe snelheid probleemloos. Maar newszilla blijft lager dan voorheen. Heeft iemand een verklaring? Aan mijn modem (Speedtouch 716) kan het niet liggen, anders zou die bij de Yabse server hetzelfde gedrag moeten vertonen. Toch?

Bij de upload is er ook iets raars: als ik de webdisk van xs4all gebruikte, dan zat de upload altijd rond de 50 kb. Nu rond de 100. Dat is dus een verbetering. Rara...

Ik heb xs4all nog niet ingeseind. Het is nog kort dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Jassy schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 19:22:
* Jassy doet er aan mee. Hier heeft het altijd al perfect gelopen. Ook tijdens de storing dat de snelheid verminderd was
Ik doe hier ook aan mee(Beetje topic opfleuren :9)
Alles is van het begin af aan goed gegaan.
Netjes de nieuwe snelheid , alleen me upload is wel 896Kbits ipv 1024(Daarvoor 3MB/512KB).
Maar dat zal eerder aan me schrale sweex router liggen , dan aan XS4ALL.

En de telefoon , die houdt ik voorlopig ff, want die sluit ik dan weer mooi aan op mijn Asterisk box die er dan gaat komen.
Echt ideaal nu met XS4ALL only

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:50:
Ben inmiddels ook over naar Only. Nadat de eerste aanvraag fout was gegaan (analoog ipv ISDN) is er een nieuwe aanvraag ingediend op 31-Jan. Tot aan de oplevering heeft het dus nog bijna 1,5 maand geduurd, maar in totaal dus 2,5 maand.

Ik heb nog een Thomson 510i (ISDN versie) en haal hiermee de beloofde download snelheid (4Mb) en bijna de beloofde upload (0,9Mb).

Als ik alles goed begrepen heb zou ik nu mijn ISDN telefoonlijn bij de KPN kunnen laten omzetten naar analoog met BelBudget. XS4All ADSL Only zou dan gewoon een ISDN lijn blijven. Ik vraag me wel af hoe dit dan precies werkt over 1 lijntje. De splitter die nu het telefoon en ADSL signaal splitst is nl. voor ISDN. Als ik de telefoonlijn naar analoog laat omzetten, blijft dit dan nog gewoon werken met een splitter voor ISDN?
Je hebt nu isdn + xs4all only?? Enigste optie die je hebt is je kpn lijn laten weghalen (om zetten naar voip dus).. ISDN naar belbudget zou betekenen dat je drager voor het adsl signaal ook omgezet word (ander modem ed)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 22:20

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

ik had only opgezegd op 5-3-2007. krijg ik 15-3-2007 een brief dat ze mijn opzegging aanhouden totdat ze de gegevens van mijn nieuwe provider krijgen ivm portering.

ik heb nooit gevraagd om portering. heb naast mijn huidige isdn een analoge lijn laten aanleggen en daar de nieuwe aanvraag over gedaan. heb ze hierover gebeld. maar nu kunen ze het niet per 5-3-2007 laten ingaan omdat dit "niet kan"in hun systeem. dus per vandaag.

had misschien me gelijk moeten halen. scheelt weer 10 dagen is dus 1/3 maand met abo van 60 euro. scheelt dus toch 20 euro. ben die grapjes van 1e lijn sales echt spuugzat. maakt niet uit. ben bijna weg. over 2 weken wordt mijn Tweakdsl 12-24 opgeleverd tegen 21 euro per maand incl. 500 belminuten per maand (wat ik precies gebruik) ....en pack zeg ik ook over een paar maanden op...

ze moeten echt goed nadenken over hun (Prijs)beleid want ik zie het de verkeerde kant op gaan..

voor de rest nooit problemen gehad voor only....alleen die prijs.....BYE BYE XS4ALL

[ Voor 11% gewijzigd door Zuluman op 16-03-2007 15:27 ]

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidai
Globalman-X schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 13:13:
Hallo! Nuttig topic, dit.

Gisteren is bij mij XS4ALL ONLY van start gegaan. Ik heb een Lite abonnement. Volgens het modem ben ik nu van 3000/512 naar 4096/1021 overgegaan. Maar de praktijk zegt iets anders: waar ik bij de download altijd netjes 330 Kb/s haalde, is dat nu minder (rond de 290) , en volgens www.speedtest.nl is mijn upload nu gehalveerd, zoals andere hier ook al hebben gemerkt.

Het gekke bij de download is: als ik mijn fill server gebruik (Yabse), dan haal ik mijn nieuwe snelheid probleemloos. Maar newszilla blijft lager dan voorheen. Heeft iemand een verklaring? Aan mijn modem (Speedtouch 716) kan het niet liggen, anders zou die bij de Yabse server hetzelfde gedrag moeten vertonen. Toch?

Bij de upload is er ook iets raars: als ik de webdisk van xs4all gebruikte, dan zat de upload altijd rond de 50 kb. Nu rond de 100. Dat is dus een verbetering. Rara...

Ik heb xs4all nog niet ingeseind. Het is nog kort dag.
Waarschijnlijk haal je je nieuwe snelheden wel alleen niet met de newsserver van xs4all. Filezilla is voor xs4all only gebruikers beperkt op 100kBps per thread, maximaal 300kBps dus, dit door capaciteits problemen op het only netwerk, er wordt hard gewerkt aan een oplossing (zeggen ze ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:50:

Gewoon je hele ISDN abo opzeggen heb ik ook gedaan ik bel nu met VOIP van xs4all gewoon met 087 nummer. Als je wel bij KPN wil blijven dan analoog bel budget nemen let wel op NT1 kastje kan er dan tussen uit, je lijn word dus dan gewoon analoog en je bent dan een nieuw modem/router nodig dus zonder (i)

Goedkoopste is dus bellen via VOIP van xs4all de gesprek kosten zijn ook lager en je hebt geen start kosten en je betaald geen abonnementsgeld geld meer. Je kan eventueel je nummer porteren maar dan moet je je abo bij kpn niet opzeggen maar hier naar toe gaan http://www.xs4all.nl/allediensten/voip/nummerbehoud.php kost wel 5 euro.

ooja let wel op opzeggen kpn kost niets, veranderen kost vaak wel geld. Zo betaal je al 28,83 voor het overzetten van je ISDN2 naar ISDN1, naar analoog weet ik niet.

[ Voor 5% gewijzigd door pimpimmers op 16-03-2007 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Laatst online: 08-09 12:48
Amsterdam Centrum, een maand geleden omgezet naar Only Basic. Ik verwachtte een hogere snelheid maar kreeg 352/3456, kortom de helft van wat verwacht mocht worden (helaas niet voordien getest). De helpdesk adviseerde gratis downgraden naar Lite. Binnen een uurtje was het gebeurd. Sindsdien zit ik soms op 256/3620, vaak ook lager. Het uploadprobleem ken ik maar de oplossing duurt wel ERG lang...
Ben al een maand aan het bellen, ook een klacht ingediend (nooit wat op gehoord). Vorige week constateerde de helpdesk dat de upload ook te laag was en schakelde mxstream in. Vandaag is een kaartje in de centrale vervangen: geen verschil. Nog steeds krijg ik als antwoord dat de afstand te groot is, met het advies opnieuw te downgraden!? Waardeloos. Ben 10 jaar abonnee en krijg schoon genoeg van xs4all.

Vraag: kan ik een hogere snelheid verwachten als ik bijv. naar bbned overstap of blijft alles hetzelfde? Dan rest dus alleen chello nog als alternatief en ik was juist zo blij daar vanaf te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

torp schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:03:
Amsterdam Centrum, een maand geleden omgezet naar Only Basic. Ik verwachtte een hogere snelheid maar kreeg 352/3456, kortom de helft van wat verwacht mocht worden (helaas niet voordien getest). De helpdesk adviseerde gratis downgraden naar Lite. Binnen een uurtje was het gebeurd. Sindsdien zit ik soms op 256/3620, vaak ook lager. Het uploadprobleem ken ik maar de oplossing duurt wel ERG lang...
Ben al een maand aan het bellen, ook een klacht ingediend (nooit wat op gehoord). Vorige week constateerde de helpdesk dat de upload ook te laag was en schakelde mxstream in. Vandaag is een kaartje in de centrale vervangen: geen verschil. Nog steeds krijg ik als antwoord dat de afstand te groot is, met het advies opnieuw te downgraden!? Waardeloos. Ben 10 jaar abonnee en krijg schoon genoeg van xs4all.

Vraag: kan ik een hogere snelheid verwachten als ik bijv. naar bbned overstap of blijft alles hetzelfde? Dan rest dus alleen chello nog als alternatief en ik was juist zo blij daar vanaf te zijn...
Wat voor abo had je voordat je naar Only overging? En als je alternatief Bbned of Chello is... nou dan zou ik het persoonlijk snel weten (ZEER slechte ervaringen met beide, waar XS4ALL bij in het niet valt!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pimpimmers schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 16:58:
[...]

Gewoon je hele ISDN abo opzeggen heb ik ook gedaan ik bel nu met VOIP van xs4all gewoon met 087 nummer. Als je wel bij KPN wil blijven dan analoog bel budget nemen let wel op NT1 kastje kan er dan tussen uit, je lijn word dus dan gewoon analoog en je bent dan een nieuw modem/router nodig dus zonder (i)
Dit klopt, als je nu op Only zit heb je geen KPN meer nodig, dus je kan gewoon je KPN ISDN abo opzeggen. Houd er rekening mee dat je dan alleen kan bellen via VOIP, maar je kan zelfs 1 van je ISDN nummers behouden via VOIP. Als je je ISDN lijn dus opzegt en alleen nog maar voor Only betaalt, hou er dan wel rekening mee dat je lijn technisch gewoon een ISDN lijn is, dus mocht je een nieuw modem kopen, koop dan eentje waar een 'i' achter het typenummer staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:24:
[...]

Dit klopt, als je nu op Only zit heb je geen KPN meer nodig, dus je kan gewoon je KPN ISDN abo opzeggen. Houd er rekening mee dat je dan alleen kan bellen via VOIP, maar je kan zelfs 1 van je ISDN nummers behouden via VOIP. Als je je ISDN lijn dus opzegt en alleen nog maar voor Only betaalt, hou er dan wel rekening mee dat je lijn technisch gewoon een ISDN lijn is, dus mocht je een nieuw modem kopen, koop dan eentje waar een 'i' achter het typenummer staat ;)
Hij heeft toch een "i" modem waarom een nieuwe kopen? Ik zei ook als je over gaat naar analoog moet je één zonder "i"hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pimpimmers schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:57:
[...]

Hij heeft toch een "i" modem waarom een nieuwe kopen? Ik zei ook als je over gaat naar analoog moet je één zonder "i"hebben
Als je overgaat op Only, ISDN opzegt, en analoog aanvraagt, dan mag ik toch aannemen dat ze van je ADSL verbinding afblijven, die dus Annex B laten, en analoog op een nieuwe lijn leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalman-X
Fidai schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 16:33:

Waarschijnlijk haal je je nieuwe snelheden wel alleen niet met de newsserver van xs4all. Filezilla is voor xs4all only gebruikers beperkt op 100kBps per thread, maximaal 300kBps dus, dit door capaciteits problemen op het only netwerk, er wordt hard gewerkt aan een oplossing (zeggen ze ;)).
Na mijn laatste bericht heb ik een beetje zitten rondzoeken op het net en inderdaad: newszilla is het probleem. Ik wacht dat 'harde werken aan een oplossing' vooralsnog rustig af. Ik download zolang maar met mijn pay-server. Maar het is een beetje van de zotte dat te moeten doen.

Voor de rest heb ik in het jaar dat ik nu bij xs4all zit geen klachten. Dit is het eerste minpuntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
Schot in de zaak voor de mensen die snelheidsproblemen hebben met Only?:

Melding:             [aankondiging] - Werkzaamheden XS4ALL Only

Gemeld door:         Miquel
Afdeling:            systeembeheer
Categorie:           ADSL (XS4ALL only)
Datum melding:       vrijdag 16 maart 2007
Aanvang:             16-3-2007
Begintijd:           18:00
Geschatte tijdsduur: n.v.t.

Omschrijving:

Vrijdagavond 16 en zaterdag 17 maart is het mogelijk dat sommige
   XS4ALL Only verbindingen voor enkele minuten onderbroken worden.

Dit wordt veroorzaakt door werkzaamheden aan de XS4ALL Only
   apparatuur. Diverse verbindingen worden verplaatst naar andere ATM
   poorten.

XS4ALL

Bron: http://www.xs4all.nl/nieu...l=nl&msect=Aankondigingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 18:21:
[...]

Als je overgaat op Only, ISDN opzegt, en analoog aanvraagt, dan mag ik toch aannemen dat ze van je ADSL verbinding afblijven, die dus Annex B laten, en analoog op een nieuwe lijn leveren.
dit moet je dus juist NIET doen, dat probeerde ik duidelijk te maken in mn post...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Globalman-X schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 18:31:
[...]

Na mijn laatste bericht heb ik een beetje zitten rondzoeken op het net en inderdaad: newszilla is het probleem. Ik wacht dat 'harde werken aan een oplossing' vooralsnog rustig af. Ik download zolang maar met mijn pay-server. Maar het is een beetje van de zotte dat te moeten doen.

Voor de rest heb ik in het jaar dat ik nu bij xs4all zit geen klachten. Dit is het eerste minpuntje.
"Overigens bestaan er ook niet-experimentele, betaalde nieuwsgroepdiensten als Giganews of Supernews. Als binary nieuwsgroepen voor jou van essentieel belang zijn, raden we je aan daar een abonnement te nemen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
[b]Wat voor abo had je voordat je naar Only overging? En als je alternatief Bbned of Chello is... nou dan zou ik het persoonlijk snel weten (ZEER slechte ervaringen met beide, waar XS4ALL bij in het niet valt!)
Ik had gewoon Basic. Hoopte op een snelheidsverbetering. Maar toen het Only was geworden, kon ik geen verbetering ontdekken. Pas toen ging ik maar eens kijken naar de snelheid...
De huidige snelheid is onaanvaardbaar. Chello lijkt mij ook onaantrekkelijk, voelde zo'n relief toen ik daar vanaf was. Levert het wat op als ik Bbned neem? Ze gebruiken dezelfde centrale... Ook jammer dat ik dan na 10 jaar m'n email-adres moet opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 23:09:
[...]

Ik zou een nieuwe ADSL2+ modem proberen. Kan aan je modem liggen. Dat ding is ondertussen wel een beetje ancient O-)
Ja inderdaad, wilde toch al een voip modempje kopen.
Nu dus ook besteld, een Fritzbox 7050 (na goede recensies op het net gelezen te hebben).
tevens mn abbo teruggezet van basic naar light, scheelt 20 euro per maand en je levert "maar
" 200 kbyte/s in... upload blijft 1024 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

torp schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 19:33:
[...]

Ik had gewoon Basic. Hoopte op een snelheidsverbetering. Maar toen het Only was geworden, kon ik geen verbetering ontdekken. Pas toen ging ik maar eens kijken naar de snelheid...
De huidige snelheid is onaanvaardbaar. Chello lijkt mij ook onaantrekkelijk, voelde zo'n relief toen ik daar vanaf was. Levert het wat op als ik Bbned neem? Ze gebruiken dezelfde centrale... Ook jammer dat ik dan na 10 jaar m'n email-adres moet opgeven.
Mijn ervaring met BBNed is dat als je eenmaal een lijnprobleem hebt, het ook niet snel opgelost wordt.. Je kunt bij XS4ALL ook je abo opzeggen en je emailaccounts behouden. Het is maar hoe erg je in je ISP gelooft, als je 10 jaar nooit problemen hebt gehad zou ik ze zeker nog een paar weken het voordeel van de twijfel geven. (HOEVEEL ISP's zijn er waarvan je kan zeggen dat je 10 jaar storingsvrij Internet hebt gehad??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guido09 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 19:37:
[...]

Ja inderdaad, wilde toch al een voip modempje kopen.
Nu dus ook besteld, een Fritzbox 7050 (na goede recensies op het net gelezen te hebben).
tevens mn abbo teruggezet van basic naar light, scheelt 20 euro per maand en je levert "maar
" 200 kbyte/s in... upload blijft 1024 _/-\o_
:+ klinkt goed, ik heb ook veel goede dingen over die Fritzbox gehoord. (alleen die naam, wie bedenkt zo iets nou! :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 19:46:
[...]

:+ klinkt goed, ik heb ook veel goede dingen over die Fritzbox gehoord. (alleen die naam, wie bedenkt zo iets nou! :*) )
Der herman aus deutschland.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Je kunt bij XS4ALL ook je abo opzeggen en je emailaccounts behouden.
Hoe zie je dat voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

xs4all pack abbo nemen voor 10 euro per maand :)
Dan behoud je je mail, newsgroepen, voip en andere extra's.

http://www.xs4all.nl/allediensten/pack/specificaties.php

[ Voor 21% gewijzigd door Nakebod op 16-03-2007 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:24:
[...]

pimpimmers schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:57:
[...]

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 18:21:
[...]

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 19:02:
[...]

dit moet je dus juist NIET doen, dat probeerde ik duidelijk te maken in mn post...
Als je nu ADSL over ISDN (annexB) verbinding hebt en je zegt je ISDN-telefonie op bij KPN blijft je ADSL onaangeraakt en op een annexB ADSL poort aangesloten in de centrale. Dus als je een nieuw/ander modem aanschaft moet deze wel annexB zijn, anders werkt het niet.

Je gaat niet over van ISDN naar analoog. Je gaat over van ISDN linesharing (zowel ISDN als ADSL op dezelfde lijn/draad) naar alleen ADSL.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalman-X
Weet ik. En die heb ik feitelijk met Yabse (zonder reclame te willen maken). Overigens ben ik altijd erg tevreden geweest met die 'experimentele' newszilla. Ik ging Yabse gebruiken toen ik een keer iets heel graag wilde hebben dat buiten de retentie van newszilla viel (ca. 14 dagen). Sindsdien vond ik het wel handig Yabse naast newszilla te gebruiken.

En tot xs4all zijn 'act together' gaat krijgen, is het echt een uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

torp schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 19:56:
[...]

Hoe zie je dat voor je?
als je je adsl opzegt en een PACK abo neemt voor 10 euro per maand heb je je email adressen + inbel account + voip. Tis wel 10 Euro, maar als je emailadres heel belangrijk voor je is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 20:29:
[...]

[...]

[...]

[...]

Als je nu ADSL over ISDN (annexB) verbinding hebt en je zegt je ISDN-telefonie op bij KPN blijft je ADSL onaangeraakt en op een annexB ADSL poort aangesloten in de centrale. Dus als je een nieuw/ander modem aanschaft moet deze wel annexB zijn, anders werkt het niet.

Je gaat niet over van ISDN naar analoog. Je gaat over van ISDN linesharing (zowel ISDN als ADSL op dezelfde lijn/draad) naar alleen ADSL.
Dit is precies wat ik aan het zeggen was :P maar netjes uitgelegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FvdM
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Hier in Baarn merk ik al verschil. Een paar uur geleden wisselde de snelheid nog tussen de 500KB/s en 800KB/s, maar nu is het stabiel op 865KB/s. De vorige 2 dagen was dit zeker niet het geval rond deze tijd, toen werd het pas stabiel rond 3 uur 's nachts. Het is nog niet optimaal, maar er is vooruitgang.

De upload schommelt rond de 116KB, dus dat is netjes voor een Basic abo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalman-X
In Delft nog geen verbetering. Download zit rond 290KB/s, dus nog steeds onder de 330KB/s die ik vroeger had. Bij mijn payserver is dat 430KB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 22:12:
[...]

Dit is precies wat ik aan het zeggen was :P maar netjes uitgelegd
Ik ook, ik heb zelf deze situatie, maar hij wou zijn ISDN omzetten naar analoog en dan moet die juist een modem hebben zo "i"

Ik zelf heb nu Only ISDN zonder KPN tel-abo en heb dus nog gewoon een NT1 kastje en een 716i modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FvdM
  • Niet online
pimpimmers schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 01:33:
Ik zelf heb nu Only ISDN zonder KPN tel-abo en heb dus nog gewoon een NT1 kastje en een 716i modem.
De NT1 kan je dan toch weghalen? Of heeft het zonder telefoonlijn nog een functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
pimpimmers schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 01:33:
[...]

Ik ook, ik heb zelf deze situatie, maar hij wou zijn ISDN omzetten naar analoog en dan moet die juist een modem hebben zo "i"

FvdM schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 03:19:
[...]

De NT1 kan je dan toch weghalen? Of heeft het zonder telefoonlijn nog een functie?
Die kan weg inderdaad als het ISDN signaal van de koperlijn is.

Wat heel erg verwarrend is dat men soms het heeft over 'van ISDN naar analoog' en dan bedoelen van KPN-ISDN naar VOiP-analoog(pooten) bijvoorbeeld.

En je hebt ook nog annexA en annexB lijntype voor ADSL wat uit elkaar gehouden moet worden weer. Zo kan een annexA modem ook een ISDN (S0 bus) aansluiting hebben voor VoIP mogelijkheid en een annexB modem dus PSTN/POTS (analoge) poorten voor VoIP weer ;)

Heerlijk al die verschillende punten van lijntype en aansluit mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de vele reacties om mijn vraag wat betreft het omzetten van ISDN naar analoog.

Erg verwarrend allemaal. Maar... als ik het goed begrijp is het dus niet mogelijk ADSL via ISDN en telefonie van de KPN via analoog naast elkaar te hebben? Ik heb deze vraag ook al bij XS4ALL zelf neergelegd.

De vraag die ik heb gesteld was als volgt:
"Stel dat ik nu overstap naar XS4ALL Only met behoud van m'n ISDN lijn en op een later tijdstip m'n ISDN wil laten omzetten in analoog. Is dit mogelijk zonder gevolgen voor m'n XS4ALL ADSL Only verbinding?"

Het antwoord van XS4ALL:
"Het is mogelijk zodra u omgezet bent naar XS4ALL only u isdn naar analoog om te zetten. Isdn en analoog zijn telefoonaansluitingen die u niet meer nodig heeft om adsl via ons te hebben. Het modem kunt u gewoon blijven gebruiken."

Jullie begrijpen mijn verwarring?

VOIP is natuurlijk ook een optie, maar dan moet ik nieuwe apparatuur aan gaan schaffen en ik wil graag mijn nummer behouden, dus dat gaat me dan nog eens 5 EUR per maand kosten. Analoog Belbudget via de KPN is maar een paar euro duurder, maar dan heb ik wel een betrouwbaardere telefoonaansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 10:57:
Bedankt voor de vele reacties om mijn vraag wat betreft het omzetten van ISDN naar analoog.

Erg verwarrend allemaal. Maar... als ik het goed begrijp is het dus niet mogelijk ADSL via ISDN en telefonie van de KPN via analoog naast elkaar te hebben? Ik heb deze vraag ook al bij XS4ALL zelf neergelegd.

De vraag die ik heb gesteld was als volgt:
"Stel dat ik nu overstap naar XS4ALL Only met behoud van m'n ISDN lijn en op een later tijdstip m'n ISDN wil laten omzetten in analoog. Is dit mogelijk zonder gevolgen voor m'n XS4ALL ADSL Only verbinding?"

Het antwoord van XS4ALL:
"Het is mogelijk zodra u omgezet bent naar XS4ALL only u isdn naar analoog om te zetten. Isdn en analoog zijn telefoonaansluitingen die u niet meer nodig heeft om adsl via ons te hebben. Het modem kunt u gewoon blijven gebruiken."

Jullie begrijpen mijn verwarring?

VOIP is natuurlijk ook een optie, maar dan moet ik nieuwe apparatuur aan gaan schaffen en ik wil graag mijn nummer behouden, dus dat gaat me dan nog eens 5 EUR per maand kosten. Analoog Belbudget via de KPN is maar een paar euro duurder, maar dan heb ik wel een betrouwbaardere telefoonaansluiting.
Antwoord van XS4all klopt van geen kant.

Als er ADSL geleverd wordt op een telefoonie lijn (zoals ISDN) is het een linesharing situatie. Letterlijk lijndeling dus tussen twee diensten en soms zelfs twee partijen. Je kan zo'n lijn niet van lijntype laten veranderen.

Dus zolang er ADSL op je ISDN lijn zit kan je die niet laten omzetten naar Analoog (remigratie noemen ze dat bij KPN van ISDN terug naar PSTN).

Letterlijk gezien (zoals je de vraag stelt) kan het wel. Je kan in je huis een annexB ADSL lijn hebben (met nog ISDN telefonie of overgebleven alleen na opzegging ISDN telefonie) en daarnaast nog een analoge lijn hebben. Er komen meerdere aderparen je huis binnen vanaf de centrale vaak en zo kan op lijn-1 (blauw en rode draad meestal) bijvoorbeeld XS4all-only (annexB) zitten en op lijn-2 (aderpaar 2 vaak oranje en wit) een analoge lijn.

Maar dat bedoel je vast niet, dan ligt het dus letterlijk naast elkaar en hebben beide lijnen eigenlijk niets met elkaar te maken behalve dat ze op hetzelfde adres liggen beide toevallig ;)

Dus samenvatting:

KPN doet geen lijntype omzettingen (mogen ze ook niet) als er ADSL geleverd wordt op diezelfde lijn (linesharing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel205
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 23:07
Laatste tijd heb ik thuis nogal wat problemen gehad met KPN.

Een jaar geleden hadden we nog adsl van HCCnet, dat is overgenomen door XS4all. Bij de overname krijg je wel meteen een XS4all contract van een jaar erbij, terwijl we al jaren HCCnet hadden.

Vorig jaar herfst aangemeld voor Internet + bellen van KPN. We kregen een brief van XS4all dat we nog een contract hadden, dat nog niet afgelopen was. Aangeraden werd te wachten, omdat XS4all zelf ook met een internet + bellen variant kwam. Dus hebben we I+B binnen zeven dagen weer geanuleerd, besloten om te wachten op XS4all only.

Probleem is dus dat KPN toch het huidige XS4all ADSL heeft opgezegd, zonder dit te melden. Gebeld naar KPN, I+B was wel daadwerkelijk geanuleerd. Gebeld naar XS4all, de enige optie die zij kunnen geven is opnieuw XS4all met KPN ADSL nemen. XS4all only kan je alleen maar nemen als je een bestaande ADSL verbinding hebt, die dus net was opgezegd.

Ik heb nu wel alsnog XS4all only aangevraagd, met het nadeel dat we dan dus per maand 20 euro aan KPN moet blijven betalen tot het jaarcontract verlopen is. We hebben nog wel een voip modem gekregen, maar achteraf had het goedkoper geweest als ik deze zelf had moeten kopen, zonder nieuw KPN contract.

Ik heb hiervoor een klacht ingediend, reactie achteraf is dat we één maand niks aan KPN hoeven te betalen. Zo zie je maar hoe KPN klachten 'oplost'.

Als XS4all only is aangesloten, ga ik bellen of het nu mogelijk is het KPN telefoonnummer over te nemen naar XS4all voor 5 euro. Dan zijn we tenminste van het KPN abonnement af, op de resterende maanden van het ADSL jaarcontract na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
bjck schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 09:01:
[...]

[...]

Die kan weg inderdaad als het ISDN signaal van de koperlijn is.
Had ik niet eens bij nagedacht maar klopt helemaal ik heb nu nu alles er tussen uit gehaald splitter en NT1 kastje dus heb het modem direct op de inkomende lijn aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taliesin
  • Laatst online: 07-10-2022
Rofl.... zit al anderhalve maand op xs4all only te w88, kijk ik voor de zekerheid nog ff of ik een maand ofzo geleden niet een email van xs4all heb gekregen en of daar miss wat instaat, moet ik nog het een en ander doen op de website |:(
Vandaar dat ik 3 weken geleden toch gewoon een nieuwe modem kreeg itt. wat iedereen hier zegt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Fidai schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 16:33:
[...]

Volgens mij is dat dan ook regionaal, trekt hier de lijn helemaal vol (440kb) met newszilla... 3 kennissen zijn ook net over naar xs4all only (alle 3 noord nederland) en hun modem trained goed in en haalt goede snelheden/pingtijden (2x 510 en 1x 716)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Ook nergens last van op newszilla, volle snelheid zonder problemen, en stabiel op vrijwel dezelfde snelheid constant. Is ook niet anders geweest, altijd al volle snelheid kunnen behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalman-X
Even een update: newszilla werkt nu in Delft ook op de juiste snelheid! De werkzaamheden aan XS4ALL ONLY blijken dus effect te hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:28
Hmm, heb net even mijm modem gereseted, maar nog steeds de oude instellingen.. Nouja, hopen dat het toch een keer opgelost zal gaan worden.. Trouwens, bij mij ligt het anders dan bij de meeste mensen. Mijn snelheid is in het geheel niet overgezet naar de nieuwe snelheid dus ik heb nog steeds de oude snelheid (3/0,5) ipv. (4/1).

[ Voor 40% gewijzigd door Steephh op 18-03-2007 10:27 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidai
Mooi, xs4all is weer terug zoals het was! Haal nu ongeveer 240kBps per thread vanaf newszilla ipv 100. Jammer dat het toch nog een paar weken heeft moeten duren maar toch goed dat er (zo snel mogelijk?) iets aan gedaan is! Ik blijf voorlopig nog wel ff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
pimpimmers schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 15:52:
[...]

Had ik niet eens bij nagedacht maar klopt helemaal ik heb nu nu alles er tussen uit gehaald splitter en NT1 kastje dus heb het modem direct op de inkomende lijn aangesloten.
Als je ooit wel KPN telefonie op de lijn hebt gehad wordt wel aangeraden om de splitter te laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
Uit de nieuwsgroep:
Deze groepen zijn de afgelopen weken aardig gevuld geweest met
draadjes over XS4ALL Only en up- en download snelheid problemen.
Misschien is het goed als ik even een overzicht post van de
problemen, oorzaken, en ook oplossingen.

Ten eerste de downloadsnelheid voor een groep klanten op 1 ATM
verbinding. Het ging hier om de groep eerste overstappers van
AVK naar XS4ALL Only. Hier bleken veel "early adopters" en fikse
downloaders tussen te zitten, die per klant veel meer bandbreedte
gebruiken dan de gemiddelde klant. Dit gecombineerd met het feit
dat de apparatuur die gebruikt wordt minder verkeer per poort
aankan dan de specificaties zeggen (of het gewoon verkeerd aangeeft,
we zijn nog bezig met de oorzaak te vinden) zorgde ervoor dat
er teveel verkeer op deze poort terecht kwam, waardoor tijdens
piekuren - 's avonds en in het weekend - de maximale download
snelheid niet gehaald werd.

Dit is structureel opgelost door de leverstraat en de backend
systemen van nieuwe functionaliteit te voorzien zodat het mogelijk
is zonder problemen klant aansluitingen te verplaatsen en te
herverdelen over de verbindingen naar het achterliggende ADSL
netwerk toe.

Het daadwerkelijke verplaatsen en herverdelen is vrijdagmiddag/avond
en zaterdag overdag uitgevoerd.

In de komende weken zullen er nog een aantal werkzaamheden
uitgevoerd worden - de huidige routers (ERX1440 apparatuur) worden
uitgefaseerd en vervangen door nieuwe routers (E320 apparatuur).

Dan als tweede, er zijn een aantal klanten die een upload snelheid
van maximaal 1 Mbit/sec horen te hebben maar in plaats daarvan
een snelheid van 256Kbit/sec hebben. Het gaat hier voornamelijk
(of alleen) om XS4ALL Only Lite, 4096/1024.

Dit heeft geen technische oorzaak, maar een administratieve.
XS4ALL only wordt geleverd via het bitstream netwerk van KPN. Het
portfolio daarvan is redelijk gelijk met dat van AVK (mxstream),
maar aangepast voor de nieuwe snelheden van Only. Echter is
gebleken dat de zogenaamde inzetregels (i.e de afstand tot de
centrale waarop bij bestelling iets administratief als leverbaar
verklaard wordt) verschillen. Volgens die regels was in een aantal
gevallen 1 Mbit/sec upload niet haalbaar, waardoor teruggevallen
is naar 4096/256.

Voor de klanten die aangegeven hebben bij de helpdesk of K&K dat
zij dit probleem ervaren gaat dat door KPN handmatig aangepast worden,
zodat de upload weer ergens tussen 512 en 1024 uitkomt.

Ook wordt dit structureel aangepakt. Er worden bij KPN nu speciale
inzetregels en profielen aangemaakt naar specificatie van XS4ALL.

De verwachting is dat dit binnen 1 a 2 weken actief is.

Mike.
Bron: Nieuwsgroep xs4all.adsl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit dezelfde bron, ander bericht van Mike:
Verder hebben we ontdekt dat de instellingen van de DSLAM poorten op
het bitstream netwerk waar XS4ALL Only gebruik van maakt toch iets
anders zijn dan die van AVK (mxstream), ondanks het feit dat het
vaak fysiek dezelfde DSLAMs zijn.

Ook dit wordt aangepakt, zie mijn "status update" posting. Ik heb
in die status update nog niet genoemd dat die aanpassing van de
DSLAM profielen ook de maximum snelheid van basic/ultra positief
kan beinvloeden - verwacht wordt van wel, maar omdat mxstream -> Only
ook gepaard gaat met een snelheids upgrade, hoeft dit niet voor
iedereen te gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
bjck schreef op zondag 18 maart 2007 @ 11:45:
[...]

Als je ooit wel KPN telefonie op de lijn hebt gehad wordt wel aangeraden om de splitter te laten zitten.
Waarom als ik mag vragen, alles draait hier nu perfect download is constant (giganews) en newsleecher geeft echt een recht lijn aan.. En een goeie ping bij gamen. Maar dat was altijd al zo maar dit scheelt wel een hoop kabels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
pimpimmers schreef op zondag 18 maart 2007 @ 17:27:
[...]

Waarom als ik mag vragen, alles draait hier nu perfect download is constant (giganews) en newsleecher geeft echt een recht lijn aan.. En een goeie ping bij gamen. Maar dat was altijd al zo maar dit scheelt wel een hoop kabels :)
Omdat als je KPN telefonie hebt gehad en deze dienst is stopgezet op de koper lijn je fysiek soms nog even aan de apparatuur blijft aangesloten op de centrale. Dit kan soms toch nog verstoring geven dan op je ADSL.

Dus houdt het in je achterhoofd dat bij problemen je even de splitter er terug tussen zet.

Pagina: 1 ... 9 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.