XS4ALL Only

Pagina: 1 ... 8 ... 35 Laatste
Acties:
  • 199.934 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuki
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 00:25
Eindelijk de brief met de aanbieding voor de overstap van Demon naar XS4allOnly gehad....

Voor mijn abbo's (op 2 verschillende adressen):

Demon 6 Mbit abbo, via BBNed nu 8/1 Mbit geleverd wordt xs4all only 6Mbit/1Mbit: 39,95 euro

Demon 6 Mbit abbo, via BabyXL nu 6/1 Mbit geleverd wordt xs4all only 6Mbit/1Mbit: 39,95 euro

Jammer dat de 8 mbit naar 6mbit gaat.. Maarjah.. eigenlijk heb ik die 8 mbit nooit officieel gehad.

Ik betaalde 36,50 per abbo .. helaas dus 3,45 euro omhoog..maar ik krijg er wel aantal extra dingen voor terug.. voor weinig. Zoals een maandelijkse factuur.. Kan ik eindelijk een deel van het abbo geld via mn werkgever terug krijgen :9

Ik denk dat ik in ga op het aanbod en voorlopig blijf. Vroeger ook bij xs4lall gezeten.. prima provider.

[ Voor 12% gewijzigd door beuki op 28-02-2007 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:27

DDX

6/1 is een leuke snelheid, hopenlijk binnenkort ook mogelijk voor bestaande xs4all klanten

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ja, wel raar dat bestaande klanten nu 4/1 hebben voor diezelfde prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 07:44
Zijn er hier mensen die weten hoe xs4all-only aangesloten zit op het netwerk van xs4all ?
Ik gok maar zo dat ze wat glasvezeltjes van KPN krijgen uit diverse delen van het land met daarin alle klanten. Of KPN het omzet naar IP weet ik niet, anders krijgen ze het op ATM aangeleverd.

Maar feit is dat ik het vermoeden heb dat die glasvezeltjes aan de capaciteit zitten.
Als het Bitstream is kan dat maar zo. Met de overboeking en alles.
Op zich betaal je niet voor 1:1 natuurlijk.
Dat zou overigens ook verklaren waarom sommige regios wel problemen hebben en anderen niet. KPN heeft volgens mij het Bitstream ingedeelt net als de voice-interconnects. Een stuk of 19 sites in NL waar het verkeer wordt afgehandeld.

Voor Voice Limburg is dat bijvoorbeeld Heerlen. Voor Digistream Limburg is dat Maastricht.
(dat was voorheen zo) Hoe dat nu zit weet ik niet maar wellicht is dit voor Bitstream ook zo en zijn sommige locaties overbelast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geheel off-topic: ik zit te kijken naar een Solcon-abonnement via Bitstream. Als ik de user hiervoor zo lees maken xs4all en andere aanbieders gebruik van dezelfde Bitstream 'oprit'. Zouden problemen bij beide ISP's moeten voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Glacier schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 08:29:
Ja, wel raar dat bestaande klanten nu 4/1 hebben voor diezelfde prijs :)
Inderdaad! Ik zit met 4/1 voor 39 euro....

Ik denk alleen dat het niets uithaald als ik er achteraan bel, het zal wel een Demon actie zijn ofzo.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo, na 3 dagen perikelen is de boel weer up and running hier, mét 2048/512. Het bleek dus dat Xs4all was vergeten wat instellingen door te geven aan de centrale of in ieder geval aan de technici. Best een minpuntje van de beste provider van Nederland :P
Moest wel lachen, stonden hier 2 KPN monteurs binnen (alles dubbel uitgevoerd bij die jongens). Nou, dat breedband en VOIP van tiscali en xs4all was toch écht 3 keer niks, alleen maar problemen. Nee, je kan beter bij KPN blijven want die hebben alles goed voor elkaar en dat kwam vooral omdat ze niet mochten prijsstunten. :D mijn opmerking dat Xs4all toch ook niet echt een prijsstunter was viel best wel in een zwart gat geloof ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 15:02
BonBon schreef op zondag 25 februari 2007 @ 13:58:
Officieel is het KPN ADSL gedeelte beeindigd per 12 feb 2007, en is het nu ADSL Only.
Nu krijg ik de 2 maandelijkse KPN nota van maart/april met daarop nog een ADSL bedrag wat ik zou moeten betalen.
Dat kan toch niet kloppen, of heb ik iets gemist in de kleine lettertjes?
het kan zijn dat de telefoonnata met het abonementsbedrag dat je vooruit moet betalen voor de telefoon wel klopt, maar dat je het adsl deel achteraf betaalt.

dan zou het dus kloppen dat er een stuk adsl op staat.

zelfs als dat het volledige bedrag is voor een maand adsl klopt het nog, want xs4ll betaalt het teveel betaalde bedrag volgens mij terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 11:23
Had me ook aangemeld voor Only en zie net dat ik overgezet ben van Ultra naar Only.
Nergens geen last gehad, snelheid is ook hetzelfde gebleven, wat te verwachten was.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris10
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09-2024
Afgelopen maandagmiddag (met amper een minuut donwtime) zonder problemen naar 8/1 overgezet. Maandag haalde ik net 500 KB/s download, dus dat was flink balen. de 1 Mbit upload haalde ik dan weer wel ;)

Na de werkzaamheden van XS4all aan het netwerk haalde ik wel een krappe 800 KB/s down, alleen vond ik mijn SN margin wat laag (5,5 dB down). Dat terwijl ik een paar 100 meter van de centrale af woon. 's Avonds gemeld en XS4all heeft het meteen bij Bitstream aangemeld. Tot mijn verbazing stond de volgende ochtend al een monteur en volgens hem waren mijn waardes wel perfect en hij haalde met zijn meetapparaat de hoogst haalbare snelheid voor de lijn. Toen maar eens de firmware een upgrade gegeven van mijn Speedtouch 716 en ja hoor... ineens 17 dB SN margin en 840 KB down :D
Had ik uiteraard veel eerder moeten doen, ik had nog 5.3 draaien.

Dus een wijze les voor mensen hiero die ook over zijn naar ADSL only en niet de juiste snelheid halen met hun Speedtouch 716: even upgraden naar firmware 6.1.9.6 doet wonderen :)

Nu moeten ze nog even zorgen dat ik mijn nummer kan porteren naar VOIP en dan ben ik helemaal klaar :D

Athlon 64 3500+ s939 | MSI K8N Neo2 Platinum S 939 | Tagan 480W | 2 x 512MB G.Skill PC4400 @DDR 550 Dual Channel | 2 x WD 160GB 8MB SATA150 7200RPM @ Raid0 | Sapphire 9800PRO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Laatst online: 26-08 22:20

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

bjck schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 00:31:
[...]

Bij mijn weten is die wijk voor een deel aangesloten op Den Haag-Te Werve (Gv-Twv) en een deel op Den Haag-Escamp (Gv-Ecp).

Kan mij ook nog voorstellen dat ze nieuwbouw naar de bestaande centrale Wateringen (Wtr) laten lopen. Maar in geen van de gevallen kan het 100m zijn. Dit haal je zeker uit de BBned postcode check die 100m? Die geeft wel meer 100m als ze (nog) geen waarde/afstand hebben voor een postcode.
moest 1000m zijn :-) en t is ter werve...hemelsbreed is t 1km...

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 00:56
Ik heb in de avonduren dat de verbinding ronduit instabiel is.

Het begint met packetlosse varierend van 10% tot 50%
En uiteindelijk een DSL line lost :( :(

Heeft iemand hier nog meer last van?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTserver
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 10:14
Keiichi schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 23:52:
Ik heb in de avonduren dat de verbinding ronduit instabiel is.

Het begint met packetlosse varierend van 10% tot 50%
En uiteindelijk een DSL line lost :( :(

Heeft iemand hier nog meer last van?
Nee dat niet, heb meer het probleem dat ik terug ga naar 290kb/s 's avonds en in de ochtend uren gewoon 420kb/s.

Klagen heeft geen zin want xs4all vindt de snelheid normaal 8)7. Toen ik bij de kpn zat altijd een stabiel lijntje, maakte niet uit ochtend of avonduren altijd 330kb/s.

Wordt misschien tijd om over te stappen na 8 jaar. Kijk het nog een maandje aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Denk echt dat het regioproblemen zijn, heb een hd leeggemaakt, en alles wat los en vast zat in de queue van grabit gezet, hij heeft een 30 uur gedraait, toen had ik genoeg info, gemiddeld 415kb/s, dat is in Bedum, afstand tot de centrale weet ik zo niet, zal wel aardig stuk zijn. Problemen lijken vooral lokaal te zijn dus. Heb een xs4all only 4/1 verbinding met een st716

[ Voor 7% gewijzigd door djidee op 02-03-2007 08:15 . Reden: meer info ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris10
NTserver schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 07:47:
[...]

Nee dat niet, heb meer het probleem dat ik terug ga naar 290kb/s 's avonds en in de ochtend uren gewoon 420kb/s.

Klagen heeft geen zin want xs4all vindt de snelheid normaal 8)7. Toen ik bij de kpn zat altijd een stabiel lijntje, maakte niet uit ochtend of avonduren altijd 330kb/s.

Wordt misschien tijd om over te stappen na 8 jaar. Kijk het nog een maandje aan.
Gisteravond inderdaad dezelfde ervaring :(
Blij dat ik overdag eindelijk op normale snelheid zat (zo'n 840 KB/s), maar gisteravond stortte het helemaal in elkaar. Om 21:00 haalde ik max 490 KB/s, dat is trager dan ik voorheen had |:(

Bij mijn KPN verbinding nog nooit gehad. Ieder moment van de dag de maximale snelheid van de lijn.
Ik wilde net weer eens gaan bellen, maar er zijn 30 wachtenden voor me! 8)7
Zegt ook wel iets...

Ik kijk het ook een paar weken aan, maar anders is het terug naar KPN of ook een andere provider na een aantal tevreden jaren bij XS4all. :(

Aanvulling:
Ik kan me goed voorstellen dat het een regioprobleem is. Zelf zit ik in centrum van Amersfoort en Bitstream zal wel bezuinigd hebben op bandbreedte in de grote steden...

Daarnaast kan ik me NIET voorstellen waarom XS4all met Bitstream in zee is gegaan!! Als dochter van KPN had het toch veel logischer geweest als ze de ONLY dienst met KPN hadden aangeboden, gewoon met behoud van je aansluiting etc. Dan hadden ze al deze ellende niet op hun hals gehaald.

[ Voor 18% gewijzigd door Chris10 op 02-03-2007 09:46 ]

Athlon 64 3500+ s939 | MSI K8N Neo2 Platinum S 939 | Tagan 480W | 2 x 512MB G.Skill PC4400 @DDR 550 Dual Channel | 2 x WD 160GB 8MB SATA150 7200RPM @ Raid0 | Sapphire 9800PRO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 07:51
van xs4all:
Sinds zaterdag 24 februari doen zich in de avonduren
snelheidsproblemen voor bij een aantal XS4ALL-Only aansluitingen.
Hierdoor wordt in veel gevallen niet de maximale downloadsnelheid
gehaald die bij het abonnement hoort.

Er wordt op dit moment hard gewerkt aan een oplossing voor dit
probleem, hierdoor is het noodzakelijk om vanmiddag rond 17:00 een
deel van de apparatuur te vervangen, dit zal resulteren in een
onderbreking van ongeveer 15 minuten.

De mogelijkheid bestaat dat het nog enige tijd duurt tot dat de
volledige snelheid kan worden gehaald.

Onze excuses voor het ongemak.
----------------------------
De status was eerst "opgelost" maar hij is weer op "open" gezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris10 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 09:34:
[...]

Daarnaast kan ik me NIET voorstellen waarom XS4all met Bitstream in zee is gegaan!! Als dochter van KPN had het toch veel logischer geweest als ze de ONLY dienst met KPN hadden aangeboden, gewoon met behoud van je aansluiting etc. Dan hadden ze al deze ellende niet op hun hals gehaald.
Knockknock, Bitstream wordt geleverd door KPN Wholesale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 07:51
Nou de helpdesk werkt zeker nog goed, vanmorgen een mail gestuurd en binnen 3 uur een bericht terug met een eerlijk antwoord :

Vraag: Op donderdag 1 maart in de avond uren voor de 3e keer binnen een week tijd een veel te lage download snelheid (tussen 4 en 5.5 mb). Het probleem ligt bij jullie dus graag geen tips geven waar ik het probleem moet zoeken. 1 maal hebben jullie een melding gemaakt van dit probleem maar daar staat "opgelost" achter, maar het is niet opgelost. Wees gewoon eerlijk en geef toe dat het probleem niet is opgelost. Overdag gewoon de volle snelheid maar "s avonds is het treurig gesteld. Ik ben nu ruim een jaar lid van xs4all, stapte met veel enthousiasme over naar xs4all ONLY, maar jullie beginnen er een potje van te maken, dit is xs4all onwaardig.
> Inmiddels zijn er al een aantal forums flink vol geschreven met dit probleem, vooral het feit dat jullie geen mededelingen doen over de problemen zet kwaad bloed.
> Ik hoop dat er geen standaard antwoord terug komt, maar gewoon een eerlijk antwoord.

antwoord:

Het enige wat ik kan zeggen is dat er een nogal hardnekkig probleem is met
een aantal adsl-only verbindingen. Als Helpdesk kunnen wij daar weinig
aan toevoegen omdat wij ook niet weten wat er gaande is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Laatst online: 11-09 15:30
Aan dat antwoord heb je toch ook niks? Het kan best eerlijk zijn maar ik zou liever hebben dat er iemand ook echt wat aan gaat doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Racemol schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 13:07:
Aan dat antwoord heb je toch ook niks? Het kan best eerlijk zijn maar ik zou liever hebben dat er iemand ook echt wat aan gaat doen!
dacht je dat er niet al flink gezocht werd door xs4all/bitstream mensen? Maar in een netwerk met zoveel schakels is het zoeken naar een speld in een hooiberg.. Dus dat duurt wel eventjes.

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevertje1977 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 08:34:
Zijn er hier mensen die weten hoe xs4all-only aangesloten zit op het netwerk van xs4all ?
Ik gok maar zo dat ze wat glasvezeltjes van KPN krijgen uit diverse delen van het land met daarin alle klanten. Of KPN het omzet naar IP weet ik niet, anders krijgen ze het op ATM aangeleverd.

Maar feit is dat ik het vermoeden heb dat die glasvezeltjes aan de capaciteit zitten.
Als het Bitstream is kan dat maar zo. Met de overboeking en alles.
Op zich betaal je niet voor 1:1 natuurlijk.
Dat zou overigens ook verklaren waarom sommige regios wel problemen hebben en anderen niet. KPN heeft volgens mij het Bitstream ingedeelt net als de voice-interconnects. Een stuk of 19 sites in NL waar het verkeer wordt afgehandeld.
Een XS4ALL medewerker heeft in de nieuwsgroep xs4all.general (of .adsl) hierover iets gezegd: ATM wordt bij XS4ALL getermineerd, oftewel: xs4all krijgt alleen maar atm pakketjes, en mag het daarmee uitzoeken. voor adsl via KPN krijgt xs4all een IP verbinding te zien...

Het was overigens een adapter die blijkbaar minder capaciteit had dan de specificaties deden vermoeden. (in dezelfde thread te lezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaat dit probleem Bitstream breed, of betreft het alleen de communicatie Bitstream - xs4all?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 13:28:
Bestaat dit probleem Bitstream breed, of betreft het alleen de communicatie Bitstream - xs4all?
Nee, dit probleem doet zich op dit moment alleen bij XS4ALL voor.

Het probleem zat hem, volgens de XS4ALL-ers, in het feit dat bepaalde apparatuur niet de specs halen die zouden moeten halen. Men is met de fabrikant druk in de weer om dit probleem opgelost te krijgen.

Ander nieuws:

Vandaag is mijn KPN-telefonie abo opgeheven, het nummer is overgenomen door BudgetPhone. En alles met behoud van ADSL ;)

Vanavond nog even de splitter /dev/nullen en kijken of dat iets andere waarden in het modem geeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09 09:47

Pietertje

The Rock

XS4ALL only is een ADSL2+ verbinding. Hoewel niet ADSL2+ modems met deze verbinding aardig overweg kunnen kun je wel problemen krijgen. Ik zelf kon het volgende constateren na mijn overgang op Xs4all only met een oud Speedtouch 510 modem:

- De upload snelheid die je modem aangeeft haalt niet de snelheid van je abonnement. Bij mij was het up iets van 786 in plaats van 1024.
- Het maken van verbindingen faalt regelmatig waardoor je bij web browsen soms geen verbinding krijgt en newsgroup downloads ook gestoord worden.

Na melding per mail heeft xs4all binnen drie dagen de lijn door laten meten, is in de centrale een kaart vervangen en heb ik het advies gekregen een adsl2+ modem aan te schaffen (48 euro :+ ). Sindsdien heb ik strak 1024 up 4096 down en kan ik newsgroepen plunderen met dik 400kbyte per seconde.

Als je last hebt van snelheidsstoringen zou ik zeker controleren of je modem ADSL2+ aankan. Soms kan dit door een firmware update, soms zul je een nieuw modem moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTserver
  • Laatst online: 12-09 10:14
Huh een adsl2 verbinding :? Hadden ze mij wel mogen vertellen toen ik only nam.

Dus nu moet ik om mijn snelheid te halen een modem aanschaffen, nou lekker is dat.

Wel vreemd dat ik in de ochtend gewoon 420kb haal en 's avonds niet. Ik wacht gewoon af, storing staat nogsteeds open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Pietertje schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 20:26:
XS4ALL only is een ADSL2+ verbinding. Hoewel niet ADSL2+ modems met deze verbinding aardig overweg kunnen kun je wel problemen krijgen. Ik zelf kon het volgende constateren na mijn overgang op Xs4all only met een oud Speedtouch 510 modem:
Okee, XS4ALL only is ADSL2(+), maar jij hebt ook een abonnement met 20down en 1up (?), dat moet wel ADSL2+ zijn, maar een laag abonnement als Only start (2down en 0,5up) is toch geen ADSL2(+)?

Nog een vraagje: Als je nu overstapt heb je dan weer dat je een jaar niet kan opzeggen, zonder dat hele jaar te moeten betalen...?

En als laatste: Wat houden houden die additionele kosten nu precies in? Voor gebruikers van een ander netwerk dan KPN, die hun vaste lijn opzeggen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

ik heb de stap genomen...xs4all only opgezegd en tweakdsl verduiveld aanbod genomen 12-24mbit via babyxl voor 499 voor 2 jaar. komt op 21 per maand...opzeggen is trouwens nog niet gelukt...kreeg een link om op te zeggen maar daar kreeg ik de melding dat ik een order heb lopen...administratief is het niet in orde daar. ik hou wel een paar maanden pack..

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Zuluman schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 22:38:
ik heb de stap genomen...xs4all only opgezegd en tweakdsl verduiveld aanbod genomen 12-24mbit via babyxl voor 499 voor 2 jaar. komt op 21 per maand...opzeggen is trouwens nog niet gelukt...kreeg een link om op te zeggen maar daar kreeg ik de melding dat ik een order heb lopen...administratief is het niet in orde daar. ik hou wel een paar maanden pack..
Je weet dat je pas moet opzeggen bij de oude ISP op het moment dat je nieuwe ISP de overstap heeft laten inplannen? Dus als je van TweakDSL de opleverdatum krijgt gecommuniceert van je overstap, dan pas opzeggen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zondag 04 maart 2007 @ 10:16:
[...]

Je weet dat je pas moet opzeggen bij de oude ISP op het moment dat je nieuwe ISP de overstap heeft laten inplannen? Dus als je van TweakDSL de opleverdatum krijgt gecommuniceert van je overstap, dan pas opzeggen.
Door de ISP's wordt echter vaak gecommuniceerd: eerst opzeggen daarna aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou verkeerd zijn. Bij opzeggen word namelijk het DSL signaal van de lijn gehaald door je huidige provider. Dit zorgt voor extra ellende omdat je nieuwe provider dan moet wachten tot de lijn is vrijgegeven.

Bij migratie is ALTIJD de beste raad om pas op te zeggen nadat je nieuwe provider met een datum komt. Over het algemeen hoeft dit zelfs niet eens omdat je nieuwe provider de lijn overneemt en dit aan je oude provider kommuniceert. Dit gaat momenteel in ieder geval bij Demon zo. Echter op het moment dat jij de migratie datum weet kun je altijd voor de zekerheid je oude provider informeren dat je per die bepaalde datum ze veel geluk wenst.

Greetz,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willekeurige website:
Allereerst moet u uw huidige abonnement bij u internetprovider opzeggen en aangeven dat u dit wilt doen met behoud van ADSL signaal, volgens voert u een nieuwe aanvraag in via onze website en kiest u voor ‘ik heb al ADSL’ tijdens het orderproces.
Als een oud helpdesker is mijn ervaring dat een brief, waarin duidelijk staat vermeld dat het signaal moet blijven staan, vaak verkeerd wordt geïnterpreteerd waarna toch een opdracht wordt gegeven tot sloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

bjck schreef op zondag 04 maart 2007 @ 10:16:
[...]

ik heb nu adlsonly via isdn...heb een aparte analoge lijn in januari opgeleverd gekregen...dus het staat apart van elkaar...zal ze waarschijnlijk een paar weken naast elkaar gaan draaien...aanvraag tweakdsl vrijdag gedaan...15 werkdagen = 3 weken en via babyxl dus dat gaat wel lukken...

opzeggen is nog niet gelukt maar ik ga ervan uit dat het maandag voor elkaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Van de week een aanvraag gedaan en informatie gevraagd over het overstappen van Xs4all Ultra(20/1-79.95) naar Xs4all Only "fast" (8/1-59.95).
Nou willen ze niet echt meewerken, op mijn oude adres haalde ik 18-1mbit uit mijn lijn, na verhuist te zijn moest ik terugschroeven naar 8/1 omdat mijn modem intrainde op 95% vermogen en heel wat disconnects veroorzaakte.

Het kost me dus 25 euro extra om van 'Ultra' naar 'xs4all only fast' te gaan terwijl de snelheid hetzelfde blijft.. dus van huidige 8/1 naar 'nieuwe' 8/1? Een beetje krom als je het mij vraagt dus ga nog een beetje mailen om te kijken of hier niet wat aan te doen is. Ook zijn ze niet echt behulpzaam op de helpdesk omdat ze nog niet alle informatie hebben oid.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XS4ALL Only is geen ADSL2+. Dit geldt alleen voor het Ultra abonnement.

De telefooncentrale waar ik op aangesloten zit is nog niet een geschikt voor ADSL2+, maar ik heb wel een XS4ALL Only abonnement.

Met een Thomson Speedtouch 510 werkt het dus prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 11:06:
Dat zou verkeerd zijn. Bij opzeggen word namelijk het DSL signaal van de lijn gehaald door je huidige provider. Dit zorgt voor extra ellende omdat je nieuwe provider dan moet wachten tot de lijn is vrijgegeven.

Bij migratie is ALTIJD de beste raad om pas op te zeggen nadat je nieuwe provider met een datum komt. Over het algemeen hoeft dit zelfs niet eens omdat je nieuwe provider de lijn overneemt en dit aan je oude provider kommuniceert. Dit gaat momenteel in ieder geval bij Demon zo. Echter op het moment dat jij de migratie datum weet kun je altijd voor de zekerheid je oude provider informeren dat je per die bepaalde datum ze veel geluk wenst.

Greetz,
Zeer risicovol! Vooral als je een provider hebt waar je met opzegtermijnen en verlengingen te maken hebt. En je zal zo ongetwijfeld dubbele onkosten hebben (abo bij huidige én nieuwe ISP's). Normale procedure van een telco-telco migratie:
1. Opzeggen bij je huidige ISP met de mededeling dat je overstapt naar <nieuwe> ISP
2. Vraag aan je huidige ISP wat de sloop datum zal zijn.
3. Aanmelden bij nieuwe ISP met mededeling dat er een ADSL signaal aanwezig is die uiterlijk <sloopdatum> overgenomen kan worden. (wil je echter dat je vlekkeloos kunt overstappen zonder een dag zonder internet te zitten, dan is het verstandig om minimaal 6 weken voor je einddatum contract bij je huidige ISP de aanvraag te versturen naar je nieuwe ISP).

Extra: Bij een groot aantal ISP's is het niet mogelijk om het signaal vóór je einddatum contact over te laten nemen omdat de nieuw ISP dan nee op het rekest krijgt van de wijkcentrale leverancier. Soms is dit wel mogelijk zodra jij je opzegging hebt doorgegeven. Maar dit moet je even bij je huidige ISP overleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 12:19:
[...]

Zeer risicovol! Vooral als je een provider hebt waar je met opzegtermijnen en verlengingen te maken hebt. En je zal zo ongetwijfeld dubbele onkosten hebben (abo bij huidige én nieuwe ISP's).
Uiteraard eerst goed uitzoeken bij je huidige provider. Voor wat betreft de dubbele kosten: ik adviseer altijd liever dubbele kosten dan geen internet. Van wat ik al eerder zei: een mededeling tot opzegging met behoudt van signaal voor migratie komt regelmatig niet goed door, waardoor het uiteindelijk nog wordt gesloopt.
Extra: Bij een groot aantal ISP's is het niet mogelijk om het signaal vóór je einddatum contact over te laten nemen omdat de nieuw ISP dan nee op het rekest krijgt van de wijkcentrale leverancier. Soms is dit wel mogelijk zodra jij je opzegging hebt doorgegeven. Maar dit moet je even bij je huidige ISP overleggen.
Vorig jaar heb ik hierover een discussie gehad met iemand achter 0900-0244 en een KPN ISP. Van wat ik begreep deed de KPN en de aanbieder niet moeilijk om het signaal eerder vrij te geven, uiteraard dien je wel door te betalen tot einde contract.

Verder ontopic maar weer. :P

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2007 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris10
Vanmiddag is toch wel het dieptepunt, ik haal nog niet eens de 3 Mbit!! (van de 8!) :(

Maar eens de helpdesk bellen dacht ik, op de site staat: Het is rustig, er zijn op dit moment 2 wachtenden. Vervolgens een half uur (!!!) in de wacht gestaan. Ben benieuwd hoe lang het had geweest bij drukte...

Vervolgens kreeg ik iemand aan de lijn van het niveau wat ik niet gewend ben van XS4all; kortaf, niet op de hoogte en totaal niet behulpzaam. Ik leg eerst rustig en netjes mijn probleem uit. Het enige wat daarop als antwoord komt is: Dan mag u morgen terug bellen want het migratieteam is niet aanwezig. Vervolgens mijn vraag: maar u weet toch wel van de snelheidsproblemen met XS4all Only af en kunt u mijn zeggen wat de status is? Antwoord: Nee, graag morgenochtend terug bellen! Mijn laatste vraag: Ben ik dan de eerste die hier vandaag over klaagt? Antwoord: Dat zou kunnen... (en het blijft stil aan de andere kant).

Ik heb vervolgens de hoorn er maar op gegooid want het had verder kennelijk geen zin. Het eerste wat in mij op kwam is het opzoeken naar de opzeg procedure om mijn abonnement te beëindigen! Aangezien ik weleens beter te woord ben gestaan heb ik maar een klacht over bovenstaande en de XS4all Only perikelen per mail gestuurd, maar eigenlijk ben ik er wel een beetje klaar mee.

Aangezien ik niet eens de snelheid van het Lite abonnement haal (terwijl ik basic heb) ga ik er vanuit dat als het nog lang duurt de betreffende gedupeerden een restitutie krijgen?

Erg triest allemaal. Als ik antwoord heb zal ik dat wel weer posten. Ik geef ze nog een paar dagen om de problemen op te lossen, anders ben ik ook weg... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]1. Opzeggen bij je huidige ISP met de mededeling dat je overstapt naar <nieuwe> ISP
2. Vraag aan je huidige ISP wat de sloop datum zal zijn.
Op zich lijkt dat me juist een EXTREEM risico. Ben het hier toaal eens met Bouwe. Liever een maand teveel betalen dan een aantal weken zonder te moeten wachten tot een lijn word vrijgegeven. Dat laatste laat je namelijk open tot van die heerlijke provider spelletjes.

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/26742036

Greetz,

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2007 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Mijn internet knalde er weer uit net :{
Zijn deze waardes reden voor mij om contact op te nemen met xs4all om de lijn te laten verbeteren? Ik heb al andere splitter en kabels geprobeerd..
Uptime: 0 days, 0:08:08
Modulation: G.992.1 Annex B
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 768 / 4.096
Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]: 0,00 / 0,00
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 19,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 21,0 / 35,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 6,0 / 16,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ALCB
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 0
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 10:44:
[...]

Door de ISP's wordt echter vaak gecommuniceerd: eerst opzeggen daarna aanvragen.
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 11:06:

Greetz,
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 11:29:
Willekeurige website:

[...]

Als een oud helpdesker is mijn ervaring dat een brief, waarin duidelijk staat vermeld dat het signaal moet blijven staan, vaak verkeerd wordt geïnterpreteerd waarna toch een opdracht wordt gegeven tot sloop.
Zo'n brief is dus eigenlijk ook compleet onzin. Je vraagt namelijk twee tegenstrijdige dingen tegelijk...

Je vraagt:

• Stop mijn abonnement per datum XX-XX-XXXX. Dat houdt dus in adminsitratief stoppen en technisch stoppen met leveren van de dienst. Om dat te doen wordt de opheffing (sloop opdracht) dus ingepland voor de verbinding.

• Laat het signaal op de lijn staan. Dus eigenlijk zeg je hier: "Verwerk mijn opzegging niet!".

Wat moet een ISP nu met zo'n brief :? Stel dat ze je adminstratief opzeggen, maar de verbinding dus niet laten slopen. Stel je stapt toch niet over....wat dan? Moeten ze dat blijven controleren of je wel overstapt? Hoeveel werk denk je dat er zit aan zo'n procedure voor een klant die immers toch weg gaat :X

Dus: Gewoon opzeggen pas als de overstap is ingepland.
Zuluman schreef op zondag 04 maart 2007 @ 11:31:
[...]

ik heb nu adlsonly via isdn...heb een aparte analoge lijn in januari opgeleverd gekregen...dus het staat apart van elkaar...zal ze waarschijnlijk een paar weken naast elkaar gaan draaien...aanvraag tweakdsl vrijdag gedaan...15 werkdagen = 3 weken en via babyxl dus dat gaat wel lukken...

opzeggen is nog niet gelukt maar ik ga ervan uit dat het maandag voor elkaar is
Op die manier gaat het altijd goed jah ;) En op die manier ben je ook nog eens van je annexB lijn af waardoor je meer snelheid kan halen met annexA op dat adres.

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 04-03-2007 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

had hier vanavond ook problemen
connects op 4xxx/7xx (ipv 8000/1024)
en geen login bij xs4all

(Link: connected en State: down)

heeft zo'n 2 uur geduurd +/-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is alles redelijk goed verlopen. Alleen zo'n 5 disconnects 2 weken na de switch in een tijdsbestek van ongeveer een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

had tot nu toe ook geen problemen gehad, en nu weer netjes 8000/1024 connectie
hopenlijk korte storing oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
  • Laatst online: 03-11-2023
Ik heb sinds twee weken ook XS4ALL ONLY BASIC met beloofde snelheden van down/up 8000/1024Kbit/sec

Als ik download haal ik echter maar 720KB/s |:( .

In het modem Speedtouch 510i staat de volgende speed, is dit normaal? KLIK HIER

Met een ander modem krijg ik dan een hogere snelheid?

[ Voor 9% gewijzigd door jordi.c op 04-03-2007 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
jordi.c schreef op zondag 04 maart 2007 @ 20:05:
Ik heb sinds twee weken ook XS4ALL ONLY BASIC met beloofde snelheden van down/up 8000/1024Kbit/sec

Als ik download haal ik echter maar 720KB/s |:( .

In het modem Speedtouch 510i staat de volgende speed, is dit normaal? KLIK HIER

Met een ander modem krijg ik dan een hogere snelheid?
Pfff... Het is al een duizend keer gemeld dat de 510's er om bekend staan dat ze, naarmate ze ouder worden, de snelheden niet meer halen.

Een handige Harry kan misschien de elco's controleren/vervangen. En ander mens gaat gewoon een ander modem halen en tot de conclusie komen dat het toch aan het modem lag.

Probeer anders eerst een ander (ADSL2+) modem te lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miliaan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-03 15:16
Hier in Rotterdam weer een tragisch dieptepunt eerst een disconnect en nu een downl. van 211 KByte/sec voor mijn € 79,95 --upload heb ik 't maar niet over.
Dit is al weken aan de gang. Helpdesk heeft het nu over een klapperende verbinding. Moet ik kukident gaan gebruiken ? Ik kreeg het advies om mijn abonnement te downgraden. Mooie oplossing is dat ! Het lullige is, als ik overstap naar een andere ISP, ik een tijdje zonder internet zit.
Ze hebben me dus in de tang, aangezien mijn inkomsten hier afhankelijk van zijn. Begint een beetje op Chello te lijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 30-08 19:50
Inderdaad, in Rotterdam is het dramatisch op dit moment. Hier wordt ik in ieder geval niet erg blij van. Van XS4ALL verwacht ik toch een stuk meer dan dit.

Update:
Net valt mijn verbinding gewoon helemaal eruit. Heeft wel wat geholpen maar nog steeds niet volledige snelheid.

[ Voor 28% gewijzigd door Graham op 04-03-2007 21:24 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidai
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-09 18:31
Hetzelfde probleem weer als vorige week zondag, 150kBps. Dit had ik niet verwacht van xs4all, beetje jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n brief is dus eigenlijk ook compleet onzin. Je vraagt namelijk twee tegenstrijdige dingen tegelijk...
Zo'n brief is geen onzin. Je zou nu denk ik toch wel moeten weten, zeker als moderator, dat je met 2 partijen te maken hebt. Je provider, wie dit ook moge zijn, EN DE EIGENLIJKE PARTIJ die de verbinding verzorgt.

XS4All is je provider en e.g. BBNed of BabyXL (Tiscalli) is de partij die de verbinding verzorgt. Als jij opzegt bij je provider, zorgt die dat degene die de verbinding verzorgt het DSL signaal van de lijn haalt.

Wat je met de brief dus zegt tegen je provider is dat je naar een andere provider wilt die de lijn en het DSL signaal overneemt van hun, capieche?? Dit bespaart de, meen ik alleen administratieve, downtime voordat de lijn vrijgegeven word door KPN voor een andere provider.

Greetz,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 17:38:
Op zich lijkt dat me juist een EXTREEM risico. Ben het hier toaal eens met Bouwe. Liever een maand teveel betalen dan een aantal weken zonder te moeten wachten tot een lijn word vrijgegeven. Dat laatste laat je namelijk open tot van die heerlijke provider spelletjes.

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/26742036

Greetz,
8 van de 10 keer gaan telco telco aanvragen hier wel om mis. KPN klantenservice is niet de plek om te vragen of dit een probleem gaat worden. De wijkcentrale leverancier heet ook KPN maar is niet te bereiken voor consumenten. Dus helpdesk medewerkers van KPN weten niks meer dan die van andere ISP's.

Die 8 keren dat het mis gaat zit je zeker 6 weken zonder internet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2007 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 13:08:
een mededeling tot opzegging met behoudt van signaal voor migratie komt regelmatig niet goed door, waardoor het uiteindelijk nog wordt gesloopt.
Een sloop kan niet worden tegengehouden mits dat je op tijd hebt besloten te blijven bij je huidige ISP. Het enige wat je dient te doen is het signaal vrij te geven voor een nieuwe ISP.
OPTA afspraken hebben bepaald dat een sloopdatum rond de 48 dagen na contract einde dient te worden uitgevoerd. Dit is per ISP verschillend, maar wel rond die tijd.
Maar als het signaal niet word overgenomen door een andere ISP zal de Sloop gewoon worden uitgevoerd.

Dit laat trouwens ook zien waarom het eerder overnemen van je signaal mis zal gaan:

Op het moment dat een andere ISP het signaal heeft overgenomen: Oude ISP doet melding van een ingeplande sloop op jouw DSLAM. Wijkcentraleleverancier doet een melding terug dat de lijn niet meer in beheer is van de oude ISP. Oude ISP kan hierdoor geen sloop uitvoeren. Niet meer in beheer = vrij gegeven en overgenomen.

Dus hetzelfde bij aanmeldingen. Eer dat de lijn niet is vrijgegeven kan een andere ISP de kopedraden niet krijgen. Hij mag namelijk niet zomaar aan de DSLAM van een andere ISP komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
ADSL Start €29,95
Snelheid standaard: 1500/256
Snelheid met ONLY: 2048/512
werkelijke snelheid na de overstap:
snelheid op client via isa server 1729/402

op de server zelf (via terminal server) is de snelheid iets lager, maar de ping aanzienlijk korter, op de server2-4 ms, op de client 9-12 ms

het is dus wel sneller dan voor de overstap mogelijk was, maar nou niet dat ik zeg dat ik krijg wat er beloofd is..

wat vinden jullie daarvan?

en wanneer wordt er op speedtest.nl de only abonementen toegevoegd in de vergelijkingen?
weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:40

lier

MikroTik nerd

engelbertus schreef op maandag 05 maart 2007 @ 10:04:
ADSL Start €29,95
Snelheid standaard: 1500/256
Snelheid met ONLY: 2048/512
werkelijke snelheid na de overstap:
snelheid op client via isa server 1729/402

op de server zelf (via terminal server) is de snelheid iets lager, maar de ping aanzienlijk korter, op de server2-4 ms, op de client 9-12 ms

het is dus wel sneller dan voor de overstap mogelijk was, maar nou niet dat ik zeg dat ik krijg wat er beloofd is..

wat vinden jullie daarvan?

en wanneer wordt er op speedtest.nl de only abonementen toegevoegd in de vergelijkingen?
weet iemand dit?
Ik hoop niet dat je speedtest gebruikt om de snelheid van je verbinding vast te stellen ?
Kijk eens in je modem op welke snelheid deze verbinding maakt. Dit zegt veel meer dan online tests...
Als je dan ook de waarden van het modem hier post, kunnen wij er iets zinnigs over zeggen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
de waarden in het modem, dat bedoel je waar hij op is ingesteld? dat staat gewoon op 2048/512, dus dat klopt, maar dat is niet wat ik ook haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 00:23:
[...]

Dus hetzelfde bij aanmeldingen. Eer dat de lijn niet is vrijgegeven kan een andere ISP de kopedraden niet krijgen. Hij mag namelijk niet zomaar aan de DSLAM van een andere ISP komen.
Dat is dan weer tegenstrijdig met wat bjck vertelt en wat een andere gebruiker hier postte over Demon. KPN bericht overigens:
Het is mogelijk om over te stappen naar ADSL van een andere provider. Dat kan naar een provider die ADSL van KPN levert, en nu ook naar providers die ADSL niet via KPN leveren. Dit laatste noemt men ook wel een 'Telco-migratie'. U hoeft dus, als u gaat overstappen, niet langer uw huidige ADSL-aansluiting meer op te zeggen. U dient een schriftelijke wilsverklaring van de nieuwe provider in te vullen. De nieuwe provider stuurt na ontvangst een bericht naar KPN. KPN stuurt vervolgens een bericht naar XS4ALL / Planet met de mededeling dat u gaat overstappen. Hierop is geen bedenktijd van Toepassing; De schriftelijke wilsverklaring is definitief en bindend!

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2007 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miliaan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-03 15:16
engelbertus schreef op maandag 05 maart 2007 @ 10:38:
de waarden in het modem, dat bedoel je waar hij op is ingesteld? dat staat gewoon op 2048/512, dus dat klopt, maar dat is niet wat ik ook haal.
Mijn modem staat ingesteld op 1029/13610
Ik heb een ultra account. xs4all only.
Helpdesk geeft aan dat ze dit expres hebben gedaan om mijn verbinding stabieler te maken, maar of ik wel even het volle pond wil betalen. Leuker kunnen ze het niet maken, maar wel duurder

ps: er staan 28 mensen in de wachtrij, dus bellen heeft geen zin meer en op mails word al weken niet meer gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_italia
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-11-2024
miliaan schreef op maandag 05 maart 2007 @ 12:05:
[...]

Mijn modem staat ingesteld op 1029/13610
Ik heb een ultra account. xs4all only.
Helpdesk geeft aan dat ze dit expres hebben gedaan om mijn verbinding stabieler te maken, maar of ik wel even het volle pond wil betalen. Leuker kunnen ze het niet maken, maar wel duurder

ps: er staan 28 mensen in de wachtrij, dus bellen heeft geen zin meer en op mails word al weken niet meer gereageerd.
Ik heb ook ultra (wel weer geen only) maar bij stond in het modem eerst ook maar 16000 bij download. Waarschijnlijk omdat je te ver van de centrale af zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:40

lier

MikroTik nerd

engelbertus schreef op maandag 05 maart 2007 @ 10:38:
Je moet er in ieder geval rekening mee houden dat TCP/IP een overhead heeft. Dus niet alle nullen en enen die je binnen krijgt zijn data. Daardoor zal je nooit je volle bandbreedte halen.

Dus om je oorspronkelijke vraag terug te komen:

Je up- en download zou iets hoger kunnen, maar controleer eerst je testmethode voordat je je conclusies trekt (en voordat wij een mening hierover moeten vormen).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

vandaag XS4ALL ONLY opgezegd met behoud van pack....opzeggen via de website gaat niet met only. je krijgt dan de melding dat je een order hebt lopen. maar als je gaat kijken bij de orders zie ik dat only wel is opgeleverd....ze vroegen wel waarom ik heb opgezegd...heb netjes vermeld dat een mij een aanbod was gedaan dat ik niet kon weigeren ...een verduiveld aanbod wel te verstaan...12-24mbit voor 20,79 per maand...newsserver uncapped!!! downloaden...500 belminuten per maand gratis...ik kon de verleiding dus niet weerstaan..

xs4all levert goede service...ondanks de berichten van dit draadje...xs4allonly is nieuw en zal wel wat kinderziektes hebben...ik had er ook last van voor 2 dagen...mijn download was van 6mbit naar 1,3 gedaald. is al opgelost maar ik zie dat dit niet voor iedereen het geval is....denk ook dat vele mensen pissed zijn omdat ze (te) veel betalen en als het dan niet werkt ben je eerder geneigd tot klagen. ben benieuwd hoe het afloopt met xs4all....ben ook benieuwd hoe t afloopt bij tweakdsl voor mij...als de lijn maar gewoon werkt en ze maar niet failliet gaan binnen 9 maanden ben ik blij...9x59.95 = 539,55 - en dat is 40,55 meer dan ik zou betaald hebben voor 2 jaar tweakdsl...en dit geval is het de almighty euro die het wint voor mij...totaal over twee jaar scheelt het 938,80 !!!!! waaaatt????!!! denk daar maar eens over na

zit trouwens helaas niet op ter werve aangesloten maar op escamp...de monteur belde me dat ie de analoge lijn had aangesloten en iets over de 2km had gemeten....kpn gebeld en mijn isdn lijn laten doormeten 2,1 km...dus de verbinding zal rond de 16 mbit gaan zitten...en dat voor minder dan 21 euro :-)

[ Voor 3% gewijzigd door Zuluman op 05-03-2007 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

nu nummerportering aangevraagd :) Benieuwd hoelang dat gaat duren... En of het goed gaat (aangaande sommige verhalen hier), maar goed, als ze me echt nodig hebben, heb ik een gsm achter de hand _/-\o_

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

djidee schreef op maandag 05 maart 2007 @ 15:26:
nu nummerportering aangevraagd :) Benieuwd hoelang dat gaat duren... En of het goed gaat (aangaande sommige verhalen hier), maar goed, als ze me echt nodig hebben, heb ik een gsm achter de hand _/-\o_
Ik wacht nog even. Zit met een zakelijke lijn die wel bereikbaar moet zijn. Test het eerst wel even bij een klantje, die heb ik net gemaild dus. :P

Ben benieuwd hoe het zit als je meerdere nummers hebt (ik heb nog een nummer overgehouden van vorige ISDN verbinding), kunnen die beide geporteerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-05 17:44
Beekforel schreef op maandag 05 maart 2007 @ 17:05:
Ben benieuwd hoe het zit als je meerdere nummers hebt (ik heb nog een nummer overgehouden van vorige ISDN verbinding), kunnen die beide geporteerd worden?
Volgens mij kan er maar 1 nummer geporteerd worden, alle overige nummers komen te vervallen op het moment dat de lijn definitief wordt opgezegd bij kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Zuluman schreef op maandag 05 maart 2007 @ 15:21:

zit trouwens helaas niet op ter werve aangesloten maar op escamp...de monteur belde me dat ie de analoge lijn had aangesloten en iets over de 2km had gemeten....kpn gebeld en mijn isdn lijn laten doormeten 2,1 km...dus de verbinding zal rond de 16 mbit gaan zitten...en dat voor minder dan 21 euro :-)
Op 2000m koperlijn is 16Mbps _netaan_ haalbaar, dan moet het wel echt allemaal meezitten hoor. Maar 't kan best natuurlijk :)

Maar 'k vermoed dat je niet in een hoekje gaat zitten kniezen als je 'maar 14Mbps' zou verbinden op je adres gezien het financiele betoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik voel me achteraf een beetje genaaid door XS4ALL met de hele overschakeling naar XS4ALL Only en nu die boete van 5€/maand voor nummerbehoud.

Okay de verbinding is iets sneller geworder maar ik ben uiteindelijk duurder uit dan vroeger door het kwijtraken van de 'vasteklantenkorting' en de 5€ nummerbehoud-boete. Dit is meer dan een belbudget abonnement.

En XS4ALL is al zo duur.

Ja ik weet het, je kan zo naar een andere provider, maar ik blijf graag klant van ze. Ga echter steeds meer twijfelen aan ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 30-08 19:50
Nummerbehoud-boete? Leg even uit want dat heb ik gemist ;) De korting wist je natuurlijk van te voren al.

Verder heb je wel gelijk....ze zijn duur(der). Ik ben er ook een beetje over na aan het denken om eens te gaan kijken bij de buren zeg maar ;) Echter hoop ik gewoon dat XS4ALL alles oplost. :)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet 5€ per maand gaan betalen om je oude KPN nummer met VOIP te gebruiken, check de site. Die vaste klanten korting kwijtraken was de prijs die ik wel wilde betalen om van KPN af te komen maar dan had XS4ALL van te voren wel even eerlijk mogen vertellen dat ze 5€ per maand gingen vragen voor nummerbehoud.

Vandaar dat genaaide gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uashy
  • Laatst online: 31-05 17:44
Moet ook eerlijk zeggen dat me dat wel tegenvalt. Het was mijn bedoeling om kpn op te zeggen en mijn vaste nummer mee te nemen, maar om daar nu 5 euro voor te betalen zie ik niet zitten. Krijg nu het gevoel dat ze eerst mensen lekker maken voor een dienst zonder daar vooraf duidelijkheid over te geven wat die dienst gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je er even goed over nadenkt kan ik niet anders concluderen dan dat het oplichting is. Nooit is mij duidelijk gemaakt dat nummerbehoud een betaalde dienst zou worden.

Wist iemand van jullie dit?

Boze brief is inmiddels onderweg naar XS4ALL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:46

PromoX

Flying solo

Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 21:05:
Je moet 5€ per maand gaan betalen om je oude KPN nummer met VOIP te gebruiken, check de site.
Heb je een link naar de pagina waar dit staat? Ik kan dit zo snel niet vinden.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.xs4all.nl/allediensten/voip/nummerbehoud.php
Wat kost een overstap?
Overstappen naar XS4ALL VoIP met uw eigen telefoonnummer kost eenmalig €10,- per nummer. Daarnaast gaat u voor het gebruik van uw oude 'normale' telefoonnummer via XS4ALL VoIP €5,- per maand betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Laatst online: 13-09 20:46

PromoX

Flying solo

.

[ Voor 99% gewijzigd door PromoX op 06-03-2007 18:23 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Waar baseren ze die extra kosten op, welke kosten moeten zij maken om je dat nummer te laten behouden (elke maand weer ?) :? Dat de KPN ergens geld probeert te vangen voor de aanpassing snap ik, vandaar die 10 euro, maar die 5 kan ik niet begrijpen.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 21:28:
Als je er even goed over nadenkt kan ik niet anders concluderen dan dat het oplichting is. Nooit is mij duidelijk gemaakt dat nummerbehoud een betaalde dienst zou worden.

Wist iemand van jullie dit?

Boze brief is inmiddels onderweg naar XS4ALL.
Wat een onzin, er heeft nooit gestaan dat het gratis zal worden.
En wat is nu je nadeel dan. Bij XS4ALL-Only heb je de mogelijkheid je telefoon abonnement op te zeggen dat kan niet bij XS4ALL-KPN plus je krijg meer snelheid voor het zelfde geld of de zelfde snelheid voor minder geld (omdat je misschien geen ADSL2+ hebt en niet van 8000 naar 20000 kan wat bij mij het geval is)

Wil je geen gebruik maken van nummerbehoud dan doe je het niet dan kan je gewoon VOIP (0878) nummer gebruiken en je telefoon abonnement opzeggen wat helemaal niet kan bij XS4ALL-KPN. Wil je toch je nummer houden hou je je je telefoon abonnement. Doordat je nu XS4ALL-Only hebt, heb je wel meer snelheid of betaal je minder wat is dus je probleem.

Ik ben ieder geval blij met XS4ALL-Only Ik had Fast 8000 voor 80,- en nu Basic 8000 voor 60,- dus betaal 20,- minder voor de zelfde snelheid. En ik heb nu eindelijk mijn ISDN2 op kunnen zeggen wat anders niet kon. Dat scheelt ook nog eens 26,- pm.

En natuurlijk kan het je tegenvallen dat je nu best veel moet betalen voor nummerbehoud (vind ik zelf ook) maar oplichting is het zeker niet je moet niets en het heeft er nooit gestaan dat het gratis zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind het wel een venijnige adder onder het gras. Daarmee is het voordeel voor een overstap naar VOIP voor ons in één klap weg (Die 4 euro extra per maand tov belbudget kan ik nog wel lijden).

Waar ze nu ineens die investeringskosten vandaan halen is me echt een raadsel. Lijkt me dat je die normaliter terugverdient door je klant aan je te binden en daar aan te verdienen. Ik denk dan, vraag gewoon €70 installatiekosten en niemand maalt erom. Maar nu zit je tot in de lengte van dagen vast aan die €5....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

totaal gezien vind ik het niet gek, voor 44.95 heb ik een 4/1 verbinding, en aantrekkelijke tarieven om te bellen vooral naar het buitenland, een kwaliteitsprovider, en veel extra diensten. Vergelijk ik het met Planet/KPN (met InternetPlusBellen 3/0.5 voor 42.95 en een modem waar je zelf niets aan kan prutsen en service ietsje lager dan bij Xs4all, dan vind ik het niet gek :) )

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pimpimmers schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 02:43:
[...]
Wat een onzin, er heeft nooit gestaan dat het gratis zal worden.
En wat is nu je nadeel dan. Bij XS4ALL-Only heb je de mogelijkheid je telefoon abonnement op te zeggen dat kan niet bij XS4ALL-KPN plus je krijg meer snelheid voor het zelfde geld of de zelfde snelheid voor minder geld (omdat je misschien geen ADSL2+ hebt en niet van 8000 naar 20000 kan wat bij mij het geval is)

Wil je geen gebruik maken van nummerbehoud dan doe je het niet dan kan je gewoon VOIP (0878) nummer gebruiken en je telefoon abonnement opzeggen wat helemaal niet kan bij XS4ALL-KPN. Wil je toch je nummer houden hou je je je telefoon abonnement. Doordat je nu XS4ALL-Only hebt, heb je wel meer snelheid of betaal je minder wat is dus je probleem.
Nee XS4ALL heeft inderdaad nooit gezegd dat het gratis was, maar ook niet dat ze er 60€ per jaar extra voor gingen vragen, daar ligt mijn probleem. Nummerbehoud is iets wat (dacht ik, ga het niet helemaal uitzoeken) door de OPTA is afgedwongen om eerlijke concurrentie mogelijk te maken tussen providers. Buiten een eenmalige (begrijpbare) administratieve bijdrage is dat bij iedere provider gratis. XS4ALL wil 60€ per jaar.

Alleen als je zoals in jou geval van Fast naar Basic downgrade heb geen snelheidsverlies en wel lagere kosten. Als je Basic hebt kan je niet zonder snelheidsverlies downgraden en zijn je kosten uiteindelijk hoger geworden. Vandaar dat ik zeg... oplichting.

Als nou eerst alle feiten bekend waren kon je nog keuzes maken, nu heb ik me door eerst naar Only te gaan en later pas geconfronteerd te worden met nummerbehoudskosten me laten naaien XS4ALL en ben ik duurder uit.

Begrijp je het nu?

(edit typo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
lier schreef op maandag 05 maart 2007 @ 13:11:
[...]

Je moet er in ieder geval rekening mee houden dat TCP/IP een overhead heeft. Dus niet alle nullen en enen die je binnen krijgt zijn data. Daardoor zal je nooit je volle bandbreedte halen.

Dus om je oorspronkelijke vraag terug te komen:

Je up- en download zou iets hoger kunnen, maar controleer eerst je testmethode voordat je je conclusies trekt (en voordat wij een mening hierover moeten vormen).
tja, maar zon een grote overhead bij een test zou ik bijna denken dat er wel een hele grote overhead is, ik neem aan dat een site als speedtest dit incalculeert?
de overhead zou dan nu meer dan 10 prrocentzijn, terwijl elk ip pakketje lang geen 10 procent overhead heeft, (1 procent is bijna van elke byte 1 bit overhead. terwijl ip pakketten uit veeeel meer bits bestaan, en slechts per pakket een ip-overhead hebben, die niet erg groot is. en packetloss komt volgens mij eigenlijk maar sporadisch voor.

wie zegt er verder dat speedtest alleen de download registreert en niet alle bits? ze weten immers hoeveel bits ze verstuurd hebben, en hoe lang het duurde voordat ze aan zijn ekomen. dan lijkt het me wel mogelijk om de bruto bit snelheid te berekenen, ipv de netto download snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 09:22:
[...]

Nee XS4ALL heeft inderdaad nooit gezegd dat het gratis was, maar ook niet dat ze er 60€ per jaar extra voor gingen vragen, daar ligt mijn probleem. Nummerbehoud is iets wat (dacht ik, ga het niet helemaal uitzoeken) door de OPTA is afgedwongen om eerlijke concurrentie mogelijk te maken tussen providers. Buiten een eenmalige (begrijpbare) administratieve bijdrage is dat bij iedere provider gratis. XS4ALL wil 60€ per jaar.

Alleen als je zoals in jou geval van Fast naar Basic downgrade heb geen snelheidsverlies en wel lagere kosten. Als je Basic hebt kan je niet zonder snelheidsverlies downgraden en zijn je kosten uiteindelijk hoger geworden. Vandaar dat ik zeg... oplichting.

Als nou eerst alle feiten bekend waren kon je nog keuzes maken, nu heb ik me door eerst naar Only te gaan en later pas geconfronteerd te worden met nummerbehoudskosten me laten naaien XS4ALL en ben ik duurder uit.

Begrijp je het nu?

(edit typo)
Je hoeft je nummer niet bij XS4ALL onder te brengen...
Nummerbehoud wordt ook helemaal neit afgedwongen: het wordt mogelijk gemaakt met dank aan de opta (dat xs (of andere voip aanbieder) het mag overnemen van kpn)
XS4ALL rekent dus voor de extra dienst van een geografisch nummer 5 euro per maand, so what? als je het er niet mee eens bent, kan je ook naar een andere voip aanbieder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velocity
  • Niet online
Omdat ik de telefoon ook niet veel gebruikte en wel mijn nummer wilde houden ben ik overgegaan naar XS4ALL only. Ik vind het niet fair dat ze eerst mensen overzetten en het idee geven dat het een gratis dienst is en vervolgens 5 euro rekenen. Trouwens na 6 weken nog steeds 256 upload i.p.v 1024. Om over de sterk wisselende download nog maar niet te spreken. Inmiddels ook een klacht ingediend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Xs4All heeft nooit gezegd dat het gratis zou zijn om je nummer mee te nemen. Als je dat idee hebt gekregen, ligt dat aan jou, want Xs4all heeft iets dergelijke nooit gesuggereerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
De storingsmelding van XS4ALL Only is weer open..
Gisteren stond er nog dat de storiing was opgelost, maar nu staat er dat het nog wel enige tijd kan duren voordat de volledige snelheid kan worden gehaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben net door de intake procedure gegaan voor nummerportering, gisteren aangemeld, nu al intake, dat ging veel vlotter dan de XS4ALL Only procedure. Overstap is ingepland op 20-03.

Ik ben ook teleurgesteld door de 5 Euro kosten per maand, dat was anders voorgespiegeld, maar het blijft voor mij toch aantrekkelijk, omdat ik nu ISDN2 heb (met slechts 1 nummer in gebruik), en dan blijft het aantrekkelijk, omdat ISDN geen Budget variant kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velocity
  • Niet online
cdezoete schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 12:28:
Xs4All heeft nooit gezegd dat het gratis zou zijn om je nummer mee te nemen. Als je dat idee hebt gekregen, ligt dat aan jou, want Xs4all heeft iets dergelijke nooit gesuggereerd...
Klopt, maar ook niet gezegd van wel. !!!! Aangezien het gebruik van voip bij xs4all gratis is en je bij andere telecomproviders ook je nummer kunt meenemen wek je de suggestie dat het gratis is. Als ik het van tevoren geweten had, dan had ik hier niet op hoeven te wachten en KPN meteen opgezegd. Heb namelijk geen zin om 5 euro te betalen voor een telefoonnummer. Ze zeggen dat ze kosten moeten maken om het nummer om te zetten, waarom dan niet eenmalig 50 euro i.p.v. 5 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cdezoete schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 12:28:
het knelpunt is meer dat het volstrekt onduidelijk is waar die kosten voor zijn. Iets met investeringen, maar sinds wanneer gaan we investeringen apart doorberekenen? Da's net zoals dat je bij elke tankbeurt 2 euro aan de pomphouder moet betalen voor investeringen aan het pompstation. Dat soort kosten horen gewoon onzichtbaar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Velocity schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 13:14:
[...]

Klopt, maar ook niet gezegd van wel. !!!! Aangezien het gebruik van voip bij xs4all gratis is en je bij andere telecomproviders ook je nummer kunt meenemen wek je de suggestie dat het gratis is. Als ik het van tevoren geweten had, dan had ik hier niet op hoeven te wachten en KPN meteen opgezegd. Heb namelijk geen zin om 5 euro te betalen voor een telefoonnummer. Ze zeggen dat ze kosten moeten maken om het nummer om te zetten, waarom dan niet eenmalig 50 euro i.p.v. 5 euro per maand.
Xs4All meldt:
Het porteren kost eenmalig 10 euro. Dit zijn kosten die in rekening worden gebracht voor het overnemen van het telefoonnummer. Het bedrag daarna (5 euro per maan) is voor het gebruik maken van de dienst VOIP bellen met het gebruik van uw geografische nummer. Dit is een tarief dat XS4ALL hanteert voor het gebruiken van deze dienst.
Schiet je dus ook drie keer niets mee op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 09:22:
[...]

Begrijp je het nu?

(edit typo)
Nee ik begrijp je niet.

Je antwoord staat hier.
c7bcf20fdd4b35a in "XS4ALL Only"

En ik ben goedkoper uit jij misschien niet, maar je krijgt toch meer snelheid van 6000/768 naar 8000/1024 en je hebt nu de mogelijkheid je telefoonabonnement op te zeggen. Wat is nu het probleem. En als je korting kreeg dan nog krijg je meer snelheid voor een paar eurotjes meer.
Dus mensen zonder korting is de keuze al snel gemaakt lijkt mij. Alleen mensen met korting moeten beslissen of ze iets meer willen betalen voor meer snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zijn er al mensen bij wie het probleem met het verkeerde profiel (4096/256 i.p.v. 4096/1024) al is opgelost? Ik zit al sinds 12 februari met een gehalveerde upload (XS4ALL Lite had eerst 3000/512).

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pimpimmers schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 18:18:

Nee ik begrijp je niet.

En ik ben goedkoper uit jij misschien niet, maar je krijgt toch meer snelheid van 6000/768 naar 8000/1024 en je hebt nu de mogelijkheid je telefoonabonnement op te zeggen. Wat is nu het probleem. En als je korting kreeg dan nog krijg je meer snelheid voor een paar eurotjes meer.
Dus mensen zonder korting is de keuze al snel gemaakt lijkt mij. Alleen mensen met korting moeten beslissen of ze iets meer willen betalen voor meer snelheid.
|:( Pff..laat maar Pim, je wilt niet inzien dat sommigen door xs4allonly en nummerbehoud uiteindelijk duurder uit zijn dan in de oude situatie. En dat dat niet hun bedoeling was maar er door verkeerde informatie nu toch aan vast zitten.

Meer snelheid is geen issue. Jij gaat erop vooruit omdat je gedowngrade hebt, good for you! Ik en een heleboel anderen gaan nu meer betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:50

Gaitman

The Real One

Ludewig schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 18:25:
Zijn er al mensen bij wie het probleem met het verkeerde profiel (4096/256 i.p.v. 4096/1024) al is opgelost? Ik zit al sinds 12 februari met een gehalveerde upload (XS4ALL Lite had eerst 3000/512).
Hier ook ruim 3,5 week :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Mar 6 2007 om 22:54:41 UTC+0100)

Download : 739.6 KByte/sec
Upload : 91.4 KByte/sec
Connection : 933.0 Conn/min

XS4ALL Only Lite

Ik haal deze snelheden al een hele week, dus ik klaag niet.

Verder heb ik een aantal providers naast elkaar gezet en mijn laatste telefoonrekening van KPN er eens naast gelegd. Gesprekskosten omgerekend naar VOIP (rekening houden met starttarieven, gesprekskosten, abonnementskosten e.d.). XS4ALL komt als goedkoopste uit de bus. Internet plus bellen is duurder en ook ZeelandNet is in mijn geval duurder. Die durven zelfs 8,95 te vragen voor de VoIP dienst en dan ook nog eens 0,04 als starttarief per gesprek.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2007 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen
  • Laatst online: 08:24
Trouwens ik ben ook sinds 2 dagen over op Xs4all only.
Nu is de snelheid niet veel veranderd.. rond de 10mbit terwijl dit ook al 20 moet zijn.
Maar goed, had hier al een toppic aan vuil gemaakt.

Maar nu lees ik (heb er zelf ook last van) dat Newszilla op het xs4all only netwerk zeer slecht bereikbaar is. Ik download niet hoger dan 300kb/s en de snelheid schommelt veel. Terwijl ik hiervoor rond de 8mbit zat. Nog meer problemen voor hun om op te lossen, ben niet de enigste met dit probleem als je FTD forum leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:17

GieltjE

Niks te zien...

iemand enig idee hoe het geregelt word met je oude nr + je voip nr's?

Ik heb nu het lokale nr inkoment op alle 2 de telefoons maar per telefoon een appart inkomend en uitgaand voip nr, en dit zou ik graag zo houden.

Verder neem ik aan dat de zelfde tarieven voor je lokale nr gaan gelden als voor voip?

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdv
  • Laatst online: 05-10-2022
Ludewig schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 18:25:
Nee, :( :( en ik begin het aardig zat te worden met xs4all, wel het volledige maandbedrag betalen maar niet de beloofde snelheid krijgen, belachelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 20:44
hoe lang duurt de overzetting gezien onderstaande gegevens?

XS4ALL-Only ADSL Orderstatus overzicht

Hieronder vindt u een overzicht van al uw ADSL-orders.Ordernummer xxx51: Aanleg
12-02-2007

Bevestigd
KPN heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is.
06-02-2007

Verstuurd
Uw aanvraag is door XS4ALL verstuurd naar KPN.
06-02-2007

been there, done that, bought the T-shirt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:22

reiker

dan jij!

Gemiddeld schijnt het 30 dagen te duren.. Aangezien februari een paar dagen korter is dan iedere andere maand zou ik verwachten dat je nog deze week overgeschakeld wordt. Maar goed, dat is slechts mijn idee :)

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Als ik het relaas van 40pag. zo lees is XS4all-Only beslist geen aanrader voor mij. €3,- extra kosten p/m en een lagere upload dan nu en dan door Xs4all aangegeven.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:02
Ben sins vandaag ook over op Xs4all only. Mn upload is gehalveert en mn download met 40kb omhoog gegaan :|

Mooi kut dus. Vooral van de upload baal ik enorm. Ik heb het alleen maar aangevraagt om de snellere upload. Ik heb adsl basic en zit 1km van de centrale. Haal atm 5.5mbit down 360kbps up. Niet eens in de buurt van de 8mbit down 1mbit up die ik zou moeten hebben.

[ Voor 49% gewijzigd door Pred87 op 07-03-2007 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

Als je goed leest zie je dat meerdere mensen dit hebben / hadden.. wordt vanzelf opgelost en reset je modem eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:44
Ehhhmm....Nou.....Het wordt dus NIET 'vanzelf' opgelost.....Veel mensen hebben dus gewoon een lagere of iig niet de hogere snelheid als 'beloofd' wordt in de XS4All Only 'Campagne'..... En XS4All doet dit simpelweg af als 'u woont te ver van de centrale' en 'de hogere snelheid is niet het USP van XS4All Only...' (Yeah, right, check de site.....)

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Nou het is een ramp hier, na enig overleg via email toch de stap genomen om naar xs4all only over te gaan, nou is hier wel wat aan vooraf gegaan :

Op mijn oude adres had ik 20/1 mbit -> in praktijk 18/1 en geen problemen, ben verhuist en had toen wel problemen, 11/1mbit @ 95% modem vermogen wat dus de nodige problemen veroorzaakte zoals wegvallende verbindingen/DSL line down. Hierover gebeld en mijn verbinding terug laten zetten naar 8/1, probleem opgelost (Zonder kosten).

Nou bleek ik dus nog wel als 'Ultra abbo' in het systeem te staan, en kon dus alleen overstappen naar de Ultra variant van Xs4all only, met enig telefonisch overleg zou het geen probleem zijn om de 8/1 variant te kunnen gebruiken.

Toch maar een mailtje gestuurd om dit ff allemaal op 'papier' te hebben. Wat blijkt deze morgen mijn verbinding weg, denk mooi wordt overgezet en wat blijkt na een aantal uren '11/1mbit' en weer gezeik.
Na meerdere pogingen gedaan te hebben de helpdesk te bereiken wachttijd van 30 minuten of meer (volgens SMS meer dan 52 minuten) had ik daar geen behoefte aan. Net een SMS gehad dat de helpdesk gesloten is :?

Na weer even verbinding gehad te hebben snel naar de Xs4all website gegaan om te checken of ik nou overgezet was, en wat blijkt.. nee dus ik ben weer terug gezet door KPN (in opdracht van Xs4all?) naar '20/1' en kan nu weer overnieuw beginnen. Ben vandaag al zeker 20+ keren mijn verbinding kwijt geweest.

Nou heb ik in het verleden nog NOOIT!! problemen gehad met Xs4all, maar dit doet hun naam geen eer aan. Ik zie niet echt wat het probleem was/is ik heb al mijn vorige emailtjes toegevoegd aan de emails die ik verzonden heb.

Emails van :
- KPN-adsl dienst over terugzetten naar 8/1mbit + redenen.
- Xs4all helpdesk goedkeuring/overzetting etc.
- Alles wat ikzelf tegen de Xs4all en KPN helpdesk gezecht heb, heb toen ook gevraagd om een email bevestiging van KPN omdat het terugzetten naar 8/1mbit telefonisch gedaan was.
En alle handelingen die ik heb moeten doen om mijzelf als 'schuldige' voor de problemen weg te werken. (lijn tests/modem tests/andere kabeltjes/etc - Meerdere modems geprobeerd 546V1 en V6, 510V4 x 2, en meerdere splitters)

Aan wie ligt het nou? laksheid van Xs4all of KPN?

Ook viel me op dat er 25 euro gevraagt wordt om dus je snelheid te verlagen, terwijl dit niets meer dan een 'druk op de knop' is wat ik heb ondervonden tijdens mijn gesprek met KPN 'lijndienst' om ze zo maar even te noemen, ook maakte ik op uit dat gesprek dat deze normaal geen contact hebben met de consument zelf. En deze 25 euro zou ik ook niet hoeven betalen vanwege 'overmacht' het zal me niets verbazen als deze 25 euro gewoon op mijn volgende rekening staan en mijn lijn dan nog niet overgezet is of werkt.

:UPDATE:

Nou na een waardeloos telefoon gesprek, waar ik uit op kon maken was dat mijn order helemaal niet binnengekomen was... Ondanks dat ik een orderbevestiging gehad heb.
Na van het kastje naar de meur heen en weer gestuurd te zijn zou ik doorverbonden worden met de 'KPN-adsl dienst' (weet nogsteeds niet hoe die gasten zich noemen) kwam ik in een menu terecht waar ik geen ZAK aan had en een vriendelijke vrouwenstem mij vertelde dat ik maar weer naar het 020- nr moest bellen. Helaas moest ik iets anders doen want ik vondt 45 minuten wel lang zat om aan de telefoon te hangen/zitten/liggen.
Kom ik net thuis en wat ligt daar, een brief van Xs4all dat mijn abbo van Ultra naar Fast was gezet zonder ook maar medeweten.
Nou komt het leuke :
Ik bel dus om mijn lijn van 20/1 naar 8/1 te laten zetten maar niet mijn abbo, dit gebeurt zonder een enkel probleem. Omdat nou ja bla bla bla bla bel morgen wel weer.
Nou staat hij dus op 12/1 omdat het weer verandert is en nu weer gedonder heb.

[ Voor 15% gewijzigd door prutser001 op 07-03-2007 23:41 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Pagina: 1 ... 8 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.