Nou het is een ramp hier, na enig overleg via email toch de stap genomen om naar xs4all only over te gaan, nou is hier wel wat aan vooraf gegaan :
Op mijn oude adres had ik 20/1 mbit -> in praktijk 18/1 en geen problemen, ben verhuist en had toen wel problemen, 11/1mbit @ 95% modem vermogen wat dus de nodige problemen veroorzaakte zoals wegvallende verbindingen/DSL line down. Hierover gebeld en mijn verbinding terug laten zetten naar 8/1, probleem opgelost (Zonder kosten).
Nou bleek ik dus nog wel als 'Ultra abbo' in het systeem te staan, en kon dus alleen overstappen naar de Ultra variant van Xs4all only, met enig telefonisch overleg zou het geen probleem zijn om de 8/1 variant te kunnen gebruiken.
Toch maar een mailtje gestuurd om dit ff allemaal op 'papier' te hebben. Wat blijkt deze morgen mijn verbinding weg, denk mooi wordt overgezet en wat blijkt na een aantal uren '11/1mbit' en weer gezeik.
Na meerdere pogingen gedaan te hebben de helpdesk te bereiken wachttijd van 30 minuten of meer (volgens SMS meer dan 52 minuten) had ik daar geen behoefte aan. Net een SMS gehad dat de helpdesk gesloten is
Na weer even verbinding gehad te hebben snel naar de Xs4all website gegaan om te checken of ik nou overgezet was, en wat blijkt.. nee dus ik ben weer terug gezet door KPN (in opdracht van Xs4all?) naar '20/1' en kan nu weer overnieuw beginnen. Ben vandaag al zeker 20+ keren mijn verbinding kwijt geweest.
Nou heb ik in het verleden nog NOOIT!! problemen gehad met Xs4all, maar dit doet hun naam geen eer aan. Ik zie niet echt wat het probleem was/is ik heb al mijn vorige emailtjes toegevoegd aan de emails die ik verzonden heb.
Emails van :
- KPN-adsl dienst over terugzetten naar 8/1mbit + redenen.
- Xs4all helpdesk goedkeuring/overzetting etc.
- Alles wat ikzelf tegen de Xs4all en KPN helpdesk gezecht heb, heb toen ook gevraagd om een email bevestiging van KPN omdat het terugzetten naar 8/1mbit telefonisch gedaan was.
En alle handelingen die ik heb moeten doen om mijzelf als 'schuldige' voor de problemen weg te werken. (lijn tests/modem tests/andere kabeltjes/etc - Meerdere modems geprobeerd 546V1 en V6, 510V4 x 2, en meerdere splitters)
Aan wie ligt het nou? laksheid van Xs4all of KPN?
Ook viel me op dat er 25 euro gevraagt wordt om dus je snelheid te verlagen, terwijl dit niets meer dan een 'druk op de knop' is wat ik heb ondervonden tijdens mijn gesprek met KPN 'lijndienst' om ze zo maar even te noemen, ook maakte ik op uit dat gesprek dat deze normaal geen contact hebben met de consument zelf. En deze 25 euro zou ik ook niet hoeven betalen vanwege 'overmacht' het zal me niets verbazen als deze 25 euro gewoon op mijn volgende rekening staan en mijn lijn dan nog niet overgezet is of werkt.
:UPDATE:
Nou na een waardeloos telefoon gesprek, waar ik uit op kon maken was dat mijn order helemaal niet binnengekomen was... Ondanks dat ik een orderbevestiging gehad heb.
Na van het kastje naar de meur heen en weer gestuurd te zijn zou ik doorverbonden worden met de 'KPN-adsl dienst' (weet nogsteeds niet hoe die gasten zich noemen) kwam ik in een menu terecht waar ik geen ZAK aan had en een vriendelijke vrouwenstem mij vertelde dat ik maar weer naar het 020- nr moest bellen. Helaas moest ik iets anders doen want ik vondt 45 minuten wel lang zat om aan de telefoon te hangen/zitten/liggen.
Kom ik net thuis en wat ligt daar, een brief van Xs4all dat mijn abbo van Ultra naar Fast was gezet zonder ook maar medeweten.
Nou komt het leuke :
Ik bel dus om mijn lijn van 20/1 naar 8/1 te laten zetten maar niet mijn abbo, dit gebeurt zonder een enkel probleem. Omdat nou ja bla bla bla bla bel morgen wel weer.
Nou staat hij dus op 12/1 omdat het weer verandert is en nu weer gedonder heb.
[
Voor 15% gewijzigd door
prutser001 op 07-03-2007 23:41
]
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"