XS4ALL Only

Pagina: 1 ... 7 ... 35 Laatste
Acties:
  • 199.933 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:12
_PM schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 09:44:
Vandaag telefoonabb. opgezegd. Ze snapten niet helemaal wat XS4All only was (ze vroegen of ik XS4All internet+bellen ging doen.. bestaat helemaal niet ...) Maar oke, telefoon abb is opgezegd.

Telefoonnummer en keuze menu wat hier al vermeld stond werkt goed:
0900-0244 > optie 1 (prive) > optie 1(afdeling verkoop) > optie 2 (opzeggingen) > optie 3 (overige opzeggingen
bedankt...heb zojuist only aangevraagd.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 00:56
Iemand al die met success z'n vaste aansluiting opgeheven heeft?

Ik ben namelijk als de dood als ik dat doe dat ADSL er dan ook uitgeflikkerd word :')

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
_PM schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 09:44:
Vandaag telefoonabb. opgezegd. Ze snapten niet helemaal wat XS4All only was (ze vroegen of ik XS4All internet+bellen ging doen.. bestaat helemaal niet ...) Maar oke, telefoon abb is opgezegd.

Telefoonnummer en keuze menu wat hier al vermeld stond werkt goed:
0900-0244 > optie 1 (prive) > optie 1(afdeling verkoop) > optie 2 (opzeggingen) > optie 3 (overige opzeggingen
Haha ik had het zelfde, ze vroegen of ik mijn nummer wou poteren. Ik wist al dat het niet kon maar doe mij altijd voor of ik dom ben dus ik zei, kan dat dan? Ja natuurlijk.
Later had die het over internet + bellen toen zei ik dat xs4all zijn eigen VOIP had. Dus gaat niet
Dus ben nu over een maand van mijn telefoon abo af _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:30
Nou ik ook maar Xs4all only aangevraagd. Mij benieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

pimpimmers schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 11:42:
[...]

Haha ik had het zelfde, ze vroegen of ik mijn nummer wou poteren. Ik wist al dat het niet kon maar doe mij altijd voor of ik dom ben dus ik zei, kan dat dan? Ja natuurlijk.
Later had die het over internet + bellen toen zei ik dat xs4all zijn eigen VOIP had. Dus gaat niet
Dus ben nu over een maand van mijn telefoon abo af _/-\o_
Ik ben benieuwd, met name de technische basis van VOIP is bij veel providers problematisch.
Zou je als je een beetje gewend bent je ervaring willen posten?

Met name uptime van de lijn, kwaliteit en gesprekken die afgebroken worden na 'x'-minuten hoor je vaak.

[voip] via xs4all is namelijk een beetje erg stil

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteRaver
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

WhiteRaver

Dank u.

Zo ik post mijn bevindingen hier ook maar even.
Ik heb nou ook XS4All Only, en ja geen ik heb ook al geen 1000 kbit/s upload. Ik zie in mijn router dat ik 896 kbit/s upload heb en wel de volledige 8000 kbit/s down. Hoppelijk wordt dit snel 1000 kbit/s.
In totaal 1 maand geduurt ( aanvraag 20-1, gearriveerd 19-2 ). Ik ben er blij mee, op die upload na dan :) .

Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

WhiteRaver schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 22:24:
Ik heb nou ook XS4All Only, en ja geen ik heb ook al geen 1000 kbit/s upload. Ik zie in mijn router dat ik 896 kbit/s upload heb en wel de volledige 8000 kbit/s down. Hoppelijk wordt dit snel 1000 kbit/s.
In totaal 1 maand geduurt ( aanvraag 20-1, gearriveerd 19-2 ). Ik ben er blij mee, op die upload na dan :)
Is die 896kbit niet gewoon een beperking van je ADSL modem? Ik meen me te herinneren dat de maximale upload van veel modems inderdaad iets onder de 1024kbit ligt.
Zelf heb ik ook sinds een paar dagen Xs4all Only en ik heb netjes de 1024/4096 snelheid als ik m'n modem (een Draytek 2800) mag geloven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteRaver
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

WhiteRaver

Dank u.

Hmm, dat weet ik eigenlijk niet downtime. Van netwerk apparatuur heb ik weinig verstand. Het is een standaard Speedtouch...510i dacht ik. Dus ik zal niet weten hoeveel upload ie max aankan.
Om die upload doe ik 't niet echt, die download snelheid is wel gewenst 8) .

Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01

_PM

Mijn upload is 1024 op een Speedtouch 510. Ik weet niet of er een verschil is met een 510i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sourcey
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 15:31
Ben vandaag overgezet naar xs4all only. Ik had een lite abbonement, dus m'n nieuwe down/up is 4/1 mbit (ik weet de preciese getallen niet meer). Ik ben iets minder dan een maand na definitieve aanvraag overgezet, en de up/down snelheden zijn correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ben ook over naar lite 8000/1024
downloaden gaat goed, maar de volledige upload haal ik niet, blijf steken bij 80kbs, zou dit aan mijn oude speedtouch pro modem kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Rev! schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 13:41:
ben ook over naar lite 8000/1024
downloaden gaat goed, maar de volledige upload haal ik niet, blijf steken bij 80kbs, zou dit aan mijn oude speedtouch pro modem kunnen liggen?
volgensmij kunnen die oude modems de 1024 niet aan maar dat kan je zo opzoeken op de thomson speedtouch site.
Verder schrijf je dat je over bent naar lite 8000/1024 maar dat is Basic en niet lite

Je had beter eerst je contract met een jaar kunnen verlengen dan had je bij Basic gratis een nieuwe wireless speedtouch WL716 of 780 gekregen waardoor je zeker weet dathet niet aan een verouderde modem ligt. Daarna had je dan naar xs4all only kunnen gaan. Nu moet je mss zelf een nieuwe modem kopen.
Je kunt xs4all natuurlijk bellen/mailen en ze vriendelijk vragen of ze je alsnog zo'n modem opsturen :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
heb idd basic ja, my mistake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
Ik ben er toch nog niet helemaal uit, kan je nou wel of niet je gewone telefoonlijn behouden bij kpn maar wel overstappen naar xs4all only?

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:46

PromoX

Flying solo

maxtz0r schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 14:22:
Ik ben er toch nog niet helemaal uit, kan je nou wel of niet je gewone telefoonlijn behouden bij kpn maar wel overstappen naar xs4all only?
Ja. Dan krijg je dus voor hetzelfde geld de hogere snelheden (als ze je overzetten naar het goede profiel tenminste :)).

En die vraag is al vaker beantwoord...

[ Voor 23% gewijzigd door PromoX op 21-02-2007 14:32 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhiteRaver schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 22:24:
In totaal 1 maand geduurt ( aanvraag 20-1, gearriveerd 19-2 ). Ik ben er blij mee, op die upload na dan :) .
Ik had de eerste dagen na de overstap naar -only ook een upload die lager (780kbit oid), na een paar dagen was het vanzelf op 1024kbit gekomen... overigens met een standaard ST510. (Abo is de lite versie, dus 4/1Mbit...)
_PM schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 09:06:
Mijn upload is 1024 op een Speedtouch 510. Ik weet niet of er een verschil is met een 510i
Met isdn is er op zich wel minder frequentieruimte aan de onderkant van het spectrum, en dat is
ook precies de plek waar de upload zich bevind... Maar voorzover ik weet moet 1024kbit upstream ook met ISDN mogelijk zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2007 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:14

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 14:45:Met isdn is er op zich wel minder frequentieruimte aan de onderkant van het spectrum, en dat is
ook precies de plek waar de upload zich bevind... Maar voorzover ik weet moet 1024kbit upstream ook met ISDN mogelijk zijn.
De 510i is beperkter in de maximale upload. Je kan daarover veel info vinden op GoT...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 09:20
Ik kom er niet helenmaal uit, maar is het nou mogelijk om een XS4ALL Only abbo te nemen zonder KPN abbo of niet ? Wij hebben X aantal jaren gewoon vaste telefoon gehad samen met Mxstream toen en zijn toen overgestapt naar Casema kabel en KPN dus opgezegt.
En ben nu Casema zat vanwege de slechte ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

sbmuc schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 15:09:
Ik kom er niet helenmaal uit, maar is het nou mogelijk om een XS4ALL Only abbo te nemen zonder KPN abbo of niet ? Wij hebben X aantal jaren gewoon vaste telefoon gehad samen met Mxstream toen en zijn toen overgestapt naar Casema kabel en KPN dus opgezegt.
En ben nu Casema zat vanwege de slechte ping...
Lezen is ook een vak,

het antwoord zat echt drie posts boven die van jou en is al meerdere keren in dit topic beantwoord.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Laatst online: 22-08 19:26
Tukk schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 15:16:
[...]

Lezen is ook een vak,

het antwoord zat echt drie posts boven die van jou en is al meerdere keren in dit topic beantwoord.
Hij heeft juist NU geen KPN en wil XS4ALL Only aanvragen.

Dat kan dus nog niet, 'binnenkort' wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 09:20
GraveR schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 15:19:
[...]

Hij heeft juist NU geen KPN en wil XS4ALL Only aanvragen.

Dat kan dus nog niet, 'binnenkort' wel :)
Ah thnx :) kon het niet echt duidelijk terug vinden

*** Van de Xs4all site:
- aansluitkosten nieuwe abonnee €74,95 €74,95
(nog niet mogelijk) ***

Mja niet echt heel duidelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

Had (met) korting 6144/768; heb nu 6700/969 (zonder korting)

Abo: Basic ADSL over ISDN 8000/1024.
Modem: zowel Zyxel 650R13 als een Draytek 2800 geprobeerd.
Splitter: oude en nieuwe geprobeerd.
Wijkcentrale: 1456m (oud-collega zit met Tiscali ADSL analoog op volle 12mbit op 1800m van dezelfde centrale)
Bitstream: heeft centrale en meterkast gecontroleerd. Ziet er perfect uit (kabellengte e.d.), kunnen met meetapparatuur niet verder komen dan 7,4Mbit... verhogen naar 20Mbit abo heeft dus ook geen nut; was ik wel van plan namelijk.

Ik ben op dit moment dus zwaar ONTEVREDEN over Xs4all Only.
Los van het feit dat men niet op e-mail reageert. 'k Zal maar weer eens via de zakelijke partner login bellen, dan krijg je in ieder geval iemand snel en kundig aan de lijn.

De conclusie is nu dan ook dat het aan de ISDN ligt. Andere redenen zijn nog niet gevonden.

[ Voor 5% gewijzigd door THX op 21-02-2007 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:27

DDX

waar ben je nou zwaar ontevreden over :?

[ Voor 18% gewijzigd door DDX op 21-02-2007 17:21 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Omdat hij meer dan 7 euro per maand extra betaald voor weinig extra's (in zijn optiek)

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

DDX schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 17:20:
waar ben je nou zwaar ontevreden over :?
  • Misschien over het feit dat het dus niet per definitie 8Mbit is. Wellicht is het je opgevallen, dat men tegenwoordig [ *) afhankelijk van blabla....] bij alle abonnementen plaatst, terwijl men dat vroeger bij 8mbit en up plaatste. Het wordt helaas WEL gebruikt als één van DE reclame redenen om op Xs4all Only over te stappen. Tja, en een factuur van KPN en sub-KPN i.p.v. alleen sub-KPN kan me niet echt boeien.
  • Je mag helaas WEL je korting inleveren, omdat het zogenaamd een "ander netwerk" is, welke ook gewoon door bitstream beheerd wordt (alles blijft KPN natuurlijk).
  • Grappig dat bij elke postcode en technische check op mijn locatie toch makkelijk 12 tot 24Mbit te krijgen moet zijn (ongeveer 19Mbit uit mijn hoofd).
Ik zit al jaren bij Xs4all, dus moet men maar over de brug komen met een goede oplossing.
Zelfs bij overstappen op ADSL over analoog i.p.v. ISDN kan men niet garanderen dat e.e.a. sneller is.

Overigens is dit intern een bekend probleem en zal men waarschijnlijk dit jaar tussen-abonnementen leveren. Dus de "oude" KPN snelheden voor minder geld, duhhh; zie daar de korting...
Nu biedt men de optie om te downgraden naar 4Mbit...! Het plan was juist om na de migratie naar Xs4all Only de snelheid te verhogen (dit kon niet in één stap). Achteraf maar goed ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil over naar xs4all only, maar daarvoor verlengen om even een nieuw modem van xs4all te ontvangen. Weet iemand of ze al de nieuwe ST 780 versturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THX schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 17:51:
Je mag helaas WEL je korting inleveren, omdat het zogenaamd een "ander netwerk" is, welke ook gewoon door bitstream beheerd wordt (alles blijft KPN natuurlijk).
Ander netwerk:

ADSL = Netwerk
ADSL2+ = "Ander Netwerk"

Degelijk verschil.

Alleen weet ik niet of dat bij XS4ALL ook het geval is. Dacht ik opper het maar ff. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:27

DDX

[message=27543026,noline]THX schreef op woensdag 21 februari 2007 Wellicht is het je opgevallen, dat men tegenwoordig [ *) afhankelijk van blabla....] bij alle abonnementen plaatst, terwijl men dat vroeger bij 8mbit en up plaatste.
komt misschien ook omdat bijna alle abonnementen tegenwoordig 1024 upload hebben
en dat niet te garanderen is (itt upload snelheden van 512 die bij 'standaard xs4all' zijn)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:26

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Hm belt vanavond een klant van me, die had met XS4ALL gebeld vandaag. Schijnt dat ze nu wel je nummer porteren?
Duurt 30 dagen volgens hem, dan heb je je nummer ook bij XS4ALL.

Ik kan er op de website nog weinig over vinden. Zou wel mooi zijn dat het kan want dan hoef ik mijn Speedtouch 716 niet te vervangen vanwege het niet hebben van nummerweergave o.a.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Beekforel schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 20:09:
Hm belt vanavond een klant van me, die had met XS4ALL gebeld vandaag. Schijnt dat ze nu wel je nummer porteren?

Ik kan er op de website nog weinig over vinden. Zou wel mooi zijn dat het kan want dan hoef ik mijn Speedtouch 716 niet te vervangen vanwege het niet hebben van nummerweergave o.a.!
Help me even, wat heeft nummer porteren (je oude telefoonnummer behouden) te maken met nummerherkening op je router? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
Tukk schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 20:56:
[...]

Help me even, wat heeft nummer porteren (je oude telefoonnummer behouden) te maken met nummerherkening op je router? :?
Nummerweergave via de vaste lijn werkt niet op de 716, wel op de 780.

Bij porteren vervalt de vaste lijn en werkt nummerweergave plotstklaps wel ;)
Beekforel schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 20:09:
Lijkt me wat vreemd, aangezien de 30 dagen wel akelig overeenkomt om over te schakelen naar Only.

Het kan overigens wel zijn dat ze nu alvast op kleine schaal nummerporteringen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-09 12:11
[...]
  • Misschien over het feit dat het dus niet per definitie 8Mbit is. Wellicht is het je opgevallen, dat men tegenwoordig [ *) afhankelijk van blabla....] bij alle abonnementen plaatst, terwijl men dat vroeger bij 8mbit en up plaatste. Het wordt helaas WEL gebruikt als één van DE reclame redenen om op Xs4all Only over te stappen. Tja, en een factuur van KPN en sub-KPN i.p.v. alleen sub-KPN kan me niet echt boeien.
  • Je mag helaas WEL je korting inleveren, omdat het zogenaamd een "ander netwerk" is, welke ook gewoon door bitstream beheerd wordt (alles blijft KPN natuurlijk).
  • Grappig dat bij elke postcode en technische check op mijn locatie toch makkelijk 12 tot 24Mbit te krijgen moet zijn (ongeveer 19Mbit uit mijn hoofd).
Ik zit al jaren bij Xs4all, dus moet men maar over de brug komen met een goede oplossing.
Zelfs bij overstappen op ADSL over analoog i.p.v. ISDN kan men niet garanderen dat e.e.a. sneller is.

Overigens is dit intern een bekend probleem en zal men waarschijnlijk dit jaar tussen-abonnementen leveren. Dus de "oude" KPN snelheden voor minder geld, duhhh; zie daar de korting...
Nu biedt men de optie om te downgraden naar 4Mbit...! Het plan was juist om na de migratie naar Xs4all Only de snelheid te verhogen (dit kon niet in één stap). Achteraf maar goed ook.
Helemaal mee eens.....Zelfs in de nieuwsbrief staat:

"Waarom XS4ALL Only?
BLABLABLABLA

Voordelen XS4ALL Only
- Meer snelheid voor dezelfde prijs
- BLABLABLA
-blablabla"

Maar de ECHTE reden hiervan is natuurlijk dat KPN gewoon van heel de 'analoge' telefoons af wil en alles via Internet en Bellen shjite ed wil gaan gooien.......

Het had tevens ECHT klantgericht geweest als ze bij de aanvraag even hadden gechecked OF je überhuapt een hogere snelheid kan krijgen (en nee: Daar ga ik ZELF niet op site naar zoeken...IKL ben de KLANT nl.)

3D Print Service || Activated Carbon

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Communicator schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 22:17:
[...]

Helemaal mee eens.....Zelfs in de nieuwsbrief staat:

"Waarom XS4ALL Only?
BLABLABLABLA

Voordelen XS4ALL Only
- Meer snelheid voor dezelfde prijs
- BLABLABLA
-blablabla"

Maar de ECHTE reden hiervan is natuurlijk dat KPN gewoon van heel de 'analoge' telefoons af wil en alles via Internet en Bellen shjite ed wil gaan gooien.......

Het had tevens ECHT klantgericht geweest als ze bij de aanvraag even hadden gechecked OF je überhuapt een hogere snelheid kan krijgen (en nee: Daar ga ik ZELF niet op site naar zoeken...IKL ben de KLANT nl.)
De reclame van Xs4all is wel vaker net iets te rooskleurig, ik ben bijvoorbeeld 3 euro meer gaan betalen, vanwege het verliezen van mijn korting.

• Racemol
  • Laatst online: 11-09 15:30
Dinsdag aangevraagd en woensdag al een mailtje dat hij in behandeling is genomen. Over 30 dagen zou ik ook over moeten zijn naar XS4ALL-Only

• GraveR
Zojuist van KPN bericht dat ze het jammer vinden dat ik als telefonieklant wegga en dat per 2 maart het nummer wordt overgenomen door een andere telefonie aanbieder.

Nou, ik wacht af :) (tromgeroffel)

Verwijderd

[...]

Wel lullig. Hoop dat hier wat aan te doen valt.

Ben blij dat ik jouw post zag... Wilde ook Xs4all only bestellen, maar volgens deze test ( http://www.speedtest.nl/ADSL/ ) zit ik 2700 meter hemelsbreed van de centrale (dus de lijn nog iets meer neem ik aan).
Dan is het risico mij te groot om amper vooruit te gaan. Want volgens die test zou ik de 8mbit nog niet kunnen halen en zou ik ook nog de korting verliezen en 5 euro per maand meer moeten betalen...

Verwijderd

Communicator schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 22:17:
Eisen dat ze dat voor jou gaan checken is gewoon weg niet te doen! Er zijn zo veel verschillende factoren die je snelheid beinvloeden, waaronder een groot aantal zaken die pas na het aansluiten te achterhalen zijn. En dat is een risico die je nou eenmaal neemt bij het aangaan van een ADSL contract.
Je bent nog altijd zelf verantwoordelijk voor de informatie die je denkt nodig te hebben. Als je niet vraagt krijg je geen antwoorden. En blindelings vertrouwen is gewoon achterlijk. (neem dat niet al te persoonlijk op, maar het geldt hier wel)

Offtopic: Nee ik ben geen medewerker of klant van XS

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 13:03 ]

• Tijmen
  • Laatst online: 21:39
Nou de meeste tweakers hier zullen iig ook geen verkoper worden als ik de berichten zo lees.
Ik begrijp best dat dingen soms niet geheel haalbaar zijn maar het is toch echt de verantwoordelijkheid van een provider om te kijken of een snelheid haalbaar is en niet de klant....!
Het is ook gewoon van de zotte om steeds juist naar de klant te wijzen dat hij zich maar beter hat moeten laten informeren... Dus stel jou opa of oma van 70 bestellen 20mbit bij xs4all of elke andere ISP en dit blijkt later niet mogelijk te zijn... voor dit soort mensen moet het gewoon werken klaar.

Je betaald wel volle pond bij xs4all dus verwacht je ook een beetje service.
Ik zit ook met hetzelfde probleem als THX... toch gaan al die argumenten die tweakers of KPN geeft er bij mij niet in.

Sommige mensen roepen... "technisch onhaalbaar" ... Bullshit het is wel haalbaar...
Maar soms willen ISP geen poot meer uitsteken om hun verbindingen te verbeteren.
Als de verbinden dan alsnog zo zwak zijn over adsl2 laat ze dan duidelijk aangeven wanneer iets echt niet gaat. Dus een meting doen voordat je een pakket kiest, hoop mensen komen van een koude kermis thuis.

KPN moet eens duidelijk aangeven of ze alles overzetten op glas of nog doorblijven gaan met koper.
Want dan mogen ze de koper verbindingen van mij ook nog weer verbeteren voordat ze over gaan op glas. Ik zit trouwens al vanaf uitrollen van ADSL op het KPN netwerk toen het net beschikbaar was op een aantal plaatsen... KPN heeft dus al genoeg verdiend aan mij, maar blijkbaar omdat ik in een wat oudere buurt woon is mijn verbinding gewoon weer gaar... aan de afstand ligt het niet...apparatuur ook niet... Het ligt momenteel wel aan de KPN.... :r

Verwijderd

Metingen kunnen pas uitgevoerd worden op het moment dat er een actief ADSL2+ verbinding is.
ISP's doen er alles aan om hun verbindingen te verbeteren (van ADSL naar ADSL2+, DSLAM hardware updates, noem maar op). Je kunt er als klant gewoon niet onderuit dat je gebruik maakt van een product in ontwikkeling met de bijbehorende voor én nadelen.
Overigens staat dat ook in de voorwaarden van elke particulier leverend DSL ISP.

Tuurlijk is het heel logisch dat mensen erg gefrustreerd raken als een verbinding niet naar behoren kan werken. En een ISP zal dan haar best doen om zo'n probleem te verhelpen. Echter hebben zij daar de door OPTA vastgestelde termijnen voor. Hierna dienen zij dan óf de oplossing te hebben gerealiseerd óf de klant de mogelijkheid te geven af te zien van het product.

Probleem is dat er op de afdelingen voor opzeggingen dezelfde mensen werken die op de afdelingen verkoop werken. (catch my drift?)

In ieder geval, mensen die een DSL product aangaan dienen zich er van bewust te zijn dat zij een product nemen, waar dus ook in de AV melding van gemaakt wordt, dat onderhevig is aan verschillende storende factoren. Maar ook dat een ISP verplicht is om vanaf het eerste moment dat er een serieuze storing door de klant gemeld wordt dit dient op te lossen. Niet binnen de termijnen van de klant, maar binnen de 3 maand van de OPTA.

Tot slot: je hebt het te doen met de informatie die je nu van de KPN krijgt mbt ontwikkelingen. Als je niks verwacht zal dat ook veel ergenis voorkomen. (misschien niet in jouw geval, maar over het algemeen wel)

• evdv
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2022
Ben nu sinds 12-2 over met verkeerde waardes, nog steeds geen verandering in :(

Nieuw probleem, ben nu ook snelheid kwijt :( :( :( , had ik eerst een down van 3400 (heb een lite abonnement maar zit 2.5km van centrale dus haal maar 83% vd 4096), heb nu een down van 3170.

Als dit nog ff zo doorgaat dan zeg ik t hele zaakje bij xs4all op na een zeer tevreden periode van 6 jaar klant te zijn geweest.

Heb nu al spijt van mijn overstap naar xs4all only!

• rig0r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03 16:08
Paar weken terug omgezet naar XS4All Only. Nu vanmiddag m'n abo gedowngrade van 20Mbit naar 8MBit (basic). Dat is blijkbaar direct doorgevoerd. Ik heb verbinding met 7999 down en 1024 up, maar er komt geen bit binnen. Ik krijg netjes m'n IP, kan wel allerlei hosts pingen, met goeie responsetimes, maar internetten of ssh-en of wat dan ook gaat voor geen meter. Er komt wel wat binnen, maar heeeeel traag (paar bytes binnen en dan hangt het zaakje). Aan m'n modem instellingen is verder niks veranderd, hoeft ook niet voor zover ik weet. Heb ze nog gecontroleerd voor de zekerheid, modem tig keer gereboot, andere settings geprobeerd, het blijft bagger.

Iemand een idee ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik ben sinds 21-01-07 overgezet met de verkeerde waarders, ik ga ook mijn xs4all abo afsluiten omdat ik 95% van de tijd toch tweakdsl gebruikt. Ik had xs4all erbij voor de lage en stabiele ping naar de servers waar ik het meest op game, Maar afgelopen 6 maanden is mijn ping en routing met tweakdsl beter dan bij xs4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 13:01:
[...]

Eisen dat ze dat voor jou gaan checken is gewoon weg niet te doen! Er zijn zo veel verschillende factoren die je snelheid beinvloeden, waaronder een groot aantal zaken die pas na het aansluiten te achterhalen zijn. En dat is een risico die je nou eenmaal neemt bij het aangaan van een ADSL contract.
Je bent nog altijd zelf verantwoordelijk voor de informatie die je denkt nodig te hebben. Als je niet vraagt krijg je geen antwoorden. En blindelings vertrouwen is gewoon achterlijk. (neem dat niet al te persoonlijk op, maar het geldt hier wel)

Offtopic: Nee ik ben geen medewerker of klant van XS
Zoveel werk is dat blijkbaar niet....Ze weten als je belt binnen 15 seconden hoever je van de centrale zit....Dat kunnen ze dan ook bij de aanvraag doen en je netjes terugmelden of je erop vooruit gaat of niet. Volgens mij (ik ben geen techneut), kun je dit allemaal automatisch in het aanvraagformulier scripten......

XS4All is gewoon teveel KPN geworden......De abbonnee is niet meer belangrijk.....Je betaald (in verhouding) een godsvermogen voor iets waar ze niet eens de moeite voor doen als er een probleem is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 18:01:
Ik wil over naar xs4all only, maar daarvoor verlengen om even een nieuw modem van xs4all te ontvangen. Weet iemand of ze al de nieuwe ST 780 versturen?
Heb mijn ADSL basic abo afgelopen week voor een jaar verlengd en een nieuwe Speedtouch 780 ontvangen. Wellicht ga ik later over naar XS4ALLonly.

Heb alles geinstalleerd en internet (ik gebruik overigens geen voip) werkt goed echter de connectivity test in het modem geeft een foutmelding inzake internet cq de gateway.
Nu heb ik weinig verstand van modems en netwerken maar mss is er hier iemand met hetzelfde modem/abo die even wil checken of hij die melding ook heeft en mss antwoord heeft op de volgende vragen:
- kan dit kwaad
- kan ik het verhelpen
- wat betekent het

DSL verbindingsdata:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a185adfa80e36c2851860c03ffc5c39f/thumb.jpg

DSL connectivity Test
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a3642176f7bf7ae929aced0d4a6ac73e/thumb.jpg

Alvast dank. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Laatst online: 20:46

PromoX

Flying solo

Het modem krijgt geen reactie van de gateway, omdat deze niet te pingen is. Hier hoef je niet wakker van te liggen.

Ik ben overigens gisteren overgezet naar Only (Lite). Tot nu toe gelukkig zonder problemen, maar ik zit dan ook niet ver van de centrale. Het overzetten is gebeurd zonder enig bericht. Ook de orderstatus is niet aangepast.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 15:02
guido09 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 20:51:
Ik snap er steeds minder van....

situatie nu: belbudget van kpn op een isdn(1) lijn met basic xs4all abbo.
xs4all only aangevraagd en zijn ze mee bezig.

Kan ik straks als ik xs4all only eenmaal heb, mijn telefoonabbo (belbudget) dan opzeggen als ik voip van xs4all erbij neem?
(Zal dan wel een ander modem moeten kopen waar voip inzit, heb nu nog en speedtouch 510iv4)

Dan zou ik dus alleen voor de lijn aan kpn betalen, toch?
je snpat het niet nee ;-)

je stapt over op xs4all only. je betaalt dan ook het gedeelte dat je voor de lijn betaalt aan xs4all, ipv aan de kpn.

zeg je nu kpn op, dan hoef je niet nog steeds appart voor de lijn te betalen. niet aan xs4all, en ook niet aan kpn. daarom is deze aanbieding erg interesant voor mensen die helemaal van kpn af willen.

het zit een beetje zo..
alle adsl adressen die via het kpn netwerk gaan zijn van de kpn en staan daar in de dns servers en zo.

de isp's verzogen slechts de administratieve zeken, en kpn voert ze dan uit.

hiervoor willen ze uiteraard betaald krijgen, en dat deed je dan voor de de koperlijn, of alternatief middels een belbudget of gewoon abonement.

met de komst van adsl only van xs4all doet xs4all dus de volledige administratie en straks ook de uitvoering van wijzigingen in het adsl netwerk. de kpn doet dit straks dus niet meer. xs4all denkt dit geodkoper te kunnen doen waarschijnlijk, en wil ook de mensen die voip willen gebruiken zonder nog extra aan kpn moeten betalen voor de lijn, over de strep trekken. zo worden de only abonementen erg aantrekkelijk voor een grote groep mensen.

xs4all is dus een soort van tripple play idee. xs4all heeft aan de andere kant ook een andere nieuwe dienst, xs4all pack. allerlei handige toepassingenzaken die je kunt gebruiken als je bijvoorbeeld al een internetverbinding hebt met bijvoorbeeld adsl instapsurfen. dit kost 10 euro, net \zoals het "basis" inbel abonement dat xs4all had, en heeft ook ongeveer de zelfde specificaties.

je kun daardoor dus ook vanaf het buitenland via een modem inbellen als je daar geen andere internet aansluiting hebt.de xs4all only is dus wel een soort lock-in, omdat het voordelen bied zonder extra kosten, en terug naar kpn is alleen duur. aansluitkosten etc. overstappen naar een andere adsl aanbieder wordt misschien ook wat lastig als je ook voip van xs4all gebruikt en de nieuwe aanbieder weer en kpn lijntje vereist.

xs4all is ook kpn dochter, en zo houd kpn toch grip op de zaak. plus een mooie proeftuin, en al een groteklantenkring waarvoor ze investeringen kunnen doen in hun ip netwerk gedachte (ze willen immers van hun analoge/koper netwerk afstappen)
als ze dat doen, en de klanten gaan dan weer adsl nemen bij een concurerende isp dan ben je dus voor de concurent je netwerk aan het digitaliseren.

wij zijn kort geleden ook overgestapt op only. exact 30 dagen tussen aanvraag en "oplevering" doordat we een bsmtp server voor email draaien gekoppeld aan een subdomein van xs4all, waren we dus wel anderhale dag onbereikbaar via email (je krijgt immers een ander ip adres - dus dns bij kpn aanpassen, kost tijd. dit gaat in de toekomst dus sneller, omdat xs4all deze wijzigingen zelf kan doen) dus voordeel qua service voor de klant van xs4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdv
Sinds ik over ben naar xs4all only zit er verschil in down snelheid.

S,avonds scheelt dat behoorlijk, gisterenavond had ik met mn lite abonnement een down van 2500 ipv de normale 3400, 2 dagen terug een down van 3100 ipv de normale 3400.

Met mn ADSL lite abonnement had ik hier nooit last van, contante snelheid van toen een 2520.

Het zal toch niet zo zijn dat de lijncapaciteit s,avonds indien de meeste mensen op internet zitten tekort schiet :?

Hebben meerdere tweakers hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PromoX schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 17:19:
[...]

Het modem krijgt geen reactie van de gateway, omdat deze niet te pingen is. Hier hoef je niet wakker van te liggen.

Ik ben overigens gisteren overgezet naar Only (Lite). Tot nu toe gelukkig zonder problemen, maar ik zit dan ook niet ver van de centrale. Het overzetten is gebeurd zonder enig bericht. Ook de orderstatus is niet aangepast.
thx. :)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velocity
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik ben inmiddels ook al een maand over met een verkeerd profiel (256kb i.p.v 1024).
Al 3x over gemaild met xs4all, is bekend meneer we zijn er mee bezig..........
Laatste dagen ook problemen met de download snelheid, i.p.v. 400kb/s is deze nog maar 285kb/s.
Met de oude KPN lijn NOOIT geen last van gehad. Dus je mag wel betalen, maar je upload is een kwart van wat het wezen moet en je download is verre van stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
Officieel is het KPN ADSL gedeelte beeindigd per 12 feb 2007, en is het nu ADSL Only.
Nu krijg ik de 2 maandelijkse KPN nota van maart/april met daarop nog een ADSL bedrag wat ik zou moeten betalen.
Dat kan toch niet kloppen, of heb ik iets gemist in de kleine lettertjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdv
Nee, xs4all only is echt lekker stabiel :( :( :( , postte ik vanochtend nog een down van 2500 gisterenavond, zit nu op 1013 ipv de 4096.

Met ADSL Lite van xs4all echt NOOIT last van gehad, altijd constante snelheid.

XS4ALL, WAT ZIJN JULLIE ALLEMAAL AAN HET DOEN :? :? :?

[ Voor 17% gewijzigd door evdv op 25-02-2007 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidai
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-09 18:31
In mn modem staat dat ik 1024 / 7264 zou moeten kunnen halen maar haal op dit moment slechts 160kByte/s down, getest met meerdere computers en meerdere bestanden... Upload is wel goed. Xs4all only heeft hier wel gewoon goed gewerkt 750kByte/s+ maar dit is wel heel jammer, nog nooit problemen gehad met xs4all tot nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Communicator schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 14:48:
[...]

Zoveel werk is dat blijkbaar niet....Ze weten als je belt binnen 15 seconden hoever je van de centrale zit....Dat kunnen ze dan ook bij de aanvraag doen en je netjes terugmelden of je erop vooruit gaat of niet. Volgens mij (ik ben geen techneut), kun je dit allemaal automatisch in het aanvraagformulier scripten......

XS4All is gewoon teveel KPN geworden......De abbonnee is niet meer belangrijk.....Je betaald (in verhouding) een godsvermogen voor iets waar ze niet eens de moeite voor doen als er een probleem is....
Ik denk dat je mijn vorige bericht niet goed hebt gelezen. Of je er voor of achteruit op gaat kan pas bepaald worden nadat je bent aangesloten. Een simpele afstandscheck geeft al wat uitslag vanaf 2500 meter bij ADSL2+. Maar daar binnen zijn er nog tig andere factoren die je verbinding beinvloeden. En dat zijn dus zaken die na aansluiten pas te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Laatst online: 26-08 22:20

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

heb sinds vandaag met mijn xs4all only basic maar een download van max 1,3 mbit ..iemand anders dit probleem?....heb het vandaag gemeld...ze vertelden me dat dit gemeld is bij bitstream de netwerkbeheerder...iemand ooit van gehoord?

dit is in ieder geval zwaar klote...wou vanavond filmpje kijk maar downen duurt nu 4x zo lang.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelfde probleem hier

sinds overgang naar xs4all (only) lite, down 1048 kbit ipv 4096
dat is nog minder dan een start abbo
ik heb spijt van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 15:52
Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 19:34:
zelfde probleem hier

sinds overgang naar xs4all (only) lite, down 1048 kbit ipv 4096
dat is nog minder dan een start abbo
ik heb spijt van
Ik vind dit soort tarieven wel heel erg extreem, lijken wel oude tijden. Heb hier een ADSL2+ lijn met een lokaal helpdesknummer. En betaal daarvoor 40 euro per maand voor incl kaalkoperkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidai
Zuluman schreef op zondag 25 februari 2007 @ 19:31:
heb sinds vandaag met mijn xs4all only basic maar een download van max 1,3 mbit ..iemand anders dit probleem?....heb het vandaag gemeld...ze vertelden me dat dit gemeld is bij bitstream de netwerkbeheerder...iemand ooit van gehoord?

dit is in ieder geval zwaar klote...wou vanavond filmpje kijk maar downen duurt nu 4x zo lang.
Ik heb exact hetzelfde probleem, basic abbo, only, normaal 750kB/s+ nu 160 kB/s (ongeveer 1,3 Mbit) downstream, misschien is het een wijk probleem? Ik zit op de centrale Rotterdam-Holy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Rotterdam heeft idd problemen, heb het zelf ook en door de Helpdesk bevestigd...op xs4all.adsl melden zich nu echter ook mensen van andere postcode gebieden.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antwan46
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-10-2020
Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 19:21:
[...]

Ik denk dat je mijn vorige bericht niet goed hebt gelezen. Of je er voor of achteruit op gaat kan pas bepaald worden nadat je bent aangesloten. Een simpele afstandscheck geeft al wat uitslag vanaf 2500 meter bij ADSL2+. Maar daar binnen zijn er nog tig andere factoren die je verbinding beinvloeden. En dat zijn dus zaken die na aansluiten pas te vinden zijn.
Waar is die lijn check dan voor?
Die draadjes worden niet aangepast.
En volgens mij kunnen ze vanaf een centrale naar jouw woning alles meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

ik zit in den haag wateringse veld....maar ik heb helemaal gehad...ik neem het 2 jaar abbo van tweakdsl voor 500...20 euries per maand 12-24 mb...en ik zit 100m van de centrale

[ Voor 75% gewijzigd door Zuluman op 25-02-2007 20:16 ]

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miliaan
  • Laatst online: 21-03 15:16
Ik ben al 6 jaar abonnee bij xs4all en kreeg het aanbod om naar xs4all only over te stappen.
Nu had ik al ultra, dus ik verwachtte niet echt een verbetering, maar het was een kwestie van gunnen.
Nu een aantal weken op xs4all only en niks anders dan ellende. Eerst een paar dagen zonder internet gezeten, hierna werd er gebeld dat alles weer oké was. Niet dus ! Mijn verbinding was van 16.000 KByte/sec naar 13.000 KByte/sec gedaald en sinds vandaag naar 183.6 KByte/sec.
Zit ik voor mijn € 79,50 per maand op een € 9,95 verbinding. Helpdesk is tegenwoordig standaard een kwartier voor tijd al gesloten. Ik weet niet wat er aan de hand is bij xs4all, maar een overstap naar een andere provider lijkt me niet meer dan logisch.
Heeft er iemand goede/slechte ervaring met Tele2-Super á € 24,95 voor de 20 Mb verbindig ?
Scheelt me dan € 55,- per maand

[ Voor 35% gewijzigd door miliaan op 25-02-2007 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdv
Ja, xs4all is lekker bezig zo :z :z :z :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTserver
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 10:14
Op de xs4all site staat het volgende:
"Door een hardware storing was de downloadsnelheid van een groot aantal
XS4ALL-Only ADSL verbindingen sterk gereduceerd.
Deze storing is rond 21:00 opgelost.

Onze excuses voor het ongemak."

Is het bij iemand al weer sneller? Hier in Rotterdam niet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidai
Quote van de xs4all website:
Gemeld door: Timo
Datum melding: zondag 25 februari 2007

print pdf
Begintijd probleem: zondag 25 februari 14:00
Duur: nvt

Door een hardware storing was de downloadsnelheid van een groot aantal
XS4ALL-Only ADSL verbindingen sterk gereduceerd.
Deze storing is rond 21:00 opgelost.

Onze excuses voor het ongemak.
Probleem deed zich om 14:00 uur al voor, om 20:00 uur (?) stond er nog steeds niets op de site, lekker bezig.. Probleem is opgelost rond 21:00 uur maar ik download nog steeds (na een modem reset) met 180kBps, ergens klopt er iets niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miliaan
  • Laatst online: 21-03 15:16
Momenteel 203.1 KByte/sec i.pl.v. 16.000.....probleem opgelost ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 30-08 19:50
Hier is het iig nog niet opgelost. Ook rond de 200 KB/s wat 800 +/- moet zijn (omgeving Rotterdam).

[ Voor 11% gewijzigd door Graham op 25-02-2007 22:29 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

bij mij doet ie t weer....maar vindt dit soort ontwikkelingen wel zorgwekkend.....ook die meldingen over bereikbaarheid...heb vanmiddag 45 min in wacht gezeten terwijl op de site stond 5 wachtenden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 10-09 21:24
Hier absoluut geen problemen. Het loopt hier op volle bak (446KB/s)

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antwan46 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 20:05:
Waar is die lijn check dan voor?
Die draadjes worden niet aangepast.
En volgens mij kunnen ze vanaf een centrale naar jouw woning alles meten.
<zucht>
postcode check is om te kijken of je in dekkingsgebied valt.
lijn check is voor de afstand te bepalen en verlies van signaal en dit kan alleen met het signaal dat er nu op staat. Dus als jij van ADSL naar ADSL2+ gaat is dat niet mogelijk. En de resultaten van ADSL gelden niet voor ADSL2+.
Waarom? Hierom:
ADSL2+ heeft ander aparatuur in de wijkcentrale
ADSL2+ heeft veel specifiekere eisen mbt de kwaliteit van koperdraden
ADSL2+ luistert nauwer naar de aansluiting van je modem en ISRA

Dus sorry maar het is voor de providers gewoon weg niet mogelijk om dat voor jou vooraf te bepalen.
En dat hebben wij als "klanten" te accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik ben iets na 21.00 overgezet op xs4all only :)

4096 down, 832 up (maar ik heb mijn speedtouch 510i er nog aan hangen). Morgenavond maar eens het nieuwe modem eraan hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Zuluman schreef op zondag 25 februari 2007 @ 20:06:
ik zit in den haag wateringse veld....maar ik heb helemaal gehad...ik neem het 2 jaar abbo van tweakdsl voor 500...20 euries per maand 12-24 mb...en ik zit 100m van de centrale
Hoe kan je daar 100m van de centrale wonen? Bij mijn weten is die wijk op bestaande centrales aangesloten en kan het nooit 100m zijn, altijd (veel)langer.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 15:13
Afgezien van de profiel-fout (4096/256) heb ik sinds de overgang op xs4all only lite weer het terugkerende probleem dat mijn verbinding er regelmatig uit ligt, heel vervelend! Ik heb ISDN, NT1 S4 kastje, ADSL splitter en Speedtouch 546i modem.

Als de verbinding op komt met modulatie G.992.3 Annex B ligt hij er binnen 5 minuten weer uit en met modulatie G.992.1 Annex B lijkt hij stabieler en langer online (geen idee wat het verschil is overigens). Dan nog gebeurt het een paar keer per dag dat het ADSL-signaal eraf ligt. Ik merkte vanochtend ook dat het 'online' lampje op de NT1 een paar keer uit was.

Aangezien ik KPN-telefonie er toch vanaf wil aan jullie de vraag: Wanneer KPN telefonie eraf gehaald wordt, zijn het NT1 kastje en de splitter dan overbodig? Zo ja, dan gooi ik die er nu al tussenuit en zeg per direct mijn KPN-telefonie op.

Ben benieuwd wanneer de profiel-fout opgelost wordt, een xs4all helpdeskmedewerker zei:"Oh, dat is een profiel-fout en is zo opgelost. Ik geef het door aan de technici."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:14

lier

MikroTik nerd

rookie no. 1 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 13:27:
Aangezien ik KPN-telefonie er toch vanaf wil aan jullie de vraag: Wanneer KPN telefonie eraf gehaald wordt, zijn het NT1 kastje en de splitter dan overbodig? Zo ja, dan gooi ik die er nu al tussenuit en zeg per direct mijn KPN-telefonie op.
Als je het topic een klein beetje had terug gelezen, had je kunnen zien dat het ISDN signaal gehandhaafd blijft, tenzij je de lijn naar analoog om laat zetten (en hier zitten behoorlijke kosten aan verbonden).

Misschien kan je wat over je bedrading en dergelijke vertellen (post ook gelijk even de s/n margins ed). Daarnaast, heb je al een keer een lijntest laten uitvoeren ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Laatst online: 11-09 15:13
lier schreef op maandag 26 februari 2007 @ 13:34:
Als je het topic een klein beetje had terug gelezen, had je kunnen zien dat het ISDN signaal gehandhaafd blijft...
Dat had ik reeds gelezen en lijkt me ook logisch, maar waarom ik dit vroeg is omdat ik de Speedtouch 546i ook rechtstreeks op het ISRA had aangesloten, zonder tussenkomst van de NT1 en dat werkte gewoon. Ik weet dus alleen niet of dat NT1 kastje specifiek bij het telefonie-abonnement hoort of dat het écht nodig is voor de goede werking van het ISDN-signaal.

Maar goed, nog geen 5 minuten na het posten van mijn vorige bericht stonden er 2 KPN-monteurs aan de deur en die kwamen voor de storing die ik zaterdag had gemeld via xs4all. Ze wilden even komen kijken bij het ISRA-punt. Ze hebben het signaal, NT1-kastje en splitter doorgemeten en alles is in orde. Ze hebben wel een storing in de wijkcentrale/kast gevonden, de kabel waar mijn ISDN-signaal over gaat maakte aarde o.i.d. en die hebben ze vervangen. Ze hebben daar ook storing op kunnen meten. Ben benieuwdof mijn verbinding nu stabieler is.

De lijn specificaties die ik nu heb:

Uptime: 0 days, 0:11:52
Modulation: G.992.1 Annex B
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 256 / 4.096
Data Transferred (Sent/Received) [KB/MB]: 116,00 / 1,31
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 19,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 27,0 / 42,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 27,0 / 12,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / BDCM
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 3 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 4 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 0
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0

Het valt me op dat de error seconds een stuk lager ligt dan voorheen, maar het zegt me eigenlijk heel weinig als bijna noob :P

Dan eigenlijk meer on-topic: Nu mijn profiel-fout nog opgelost hebben en dan ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTserver
Ik woon in Rotterdam waar gisteren een storing was.

Afgelopen donderdag was ik over van 3mbit naar 4mbit en tijdens het downloaden had ik netjes 412kb/s. Vrijdag en zaterdag ook perfect netjes 412kb/s gemiddeld.

Na de storing kom ik niet verder dan 290kb/s. Toen ik nog niet over was gezet dus met mijn 3mbit had ik altijd netjes 320kb/s

Is er iemand in Rotterdam of omgeving met het zelfde probleem.

Ik heb xs4all gemaild maar nog geen antwoord gehad. Ik wacht af, maar toch zou ik willen weten of er nog meer mensen zijn met zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdv
NTserver schreef op maandag 26 februari 2007 @ 20:38:
Ik woon in Rotterdam waar gisteren een storing was.

Afgelopen donderdag was ik over van 3mbit naar 4mbit en tijdens het downloaden had ik netjes 412kb/s. Vrijdag en zaterdag ook perfect netjes 412kb/s gemiddeld.

Na de storing kom ik niet verder dan 290kb/s. Toen ik nog niet over was gezet dus met mijn 3mbit had ik altijd netjes 320kb/s

Is er iemand in Rotterdam of omgeving met het zelfde probleem.

Ik heb xs4all gemaild maar nog geen antwoord gehad. Ik wacht af, maar toch zou ik willen weten of er nog meer mensen zijn met zelfde probleem.
Woon in de buurt van Rotterdam en heb ook deze problemen, zit nu op de 300 ipv de normale 425, voor mij en andere is de overgang van ADSL van xs4all naar xs4all only een ramp geworden. :'(

Zit al 3 weken op verkeerde waardes en de downsnelheid is verre van stabiel, nog heel even en na 6 jaar tevreden klant te zijn geweest kunnen ze hun abonnement in hun .... stoppen en stap ik over naar een andere provider.

Snap dit eigenlijk niet zo, vooral xs4all stond voor goede kwaliteit tegen een wel stevige prijs maar dat had ik er graag voor over, heb nooit storingen of onregelmatigheden in snelheid gehad, is voor mij heel belangrijk.
Nu ik eigenlijk alleen maar gezeik heb met mn abonnement kan ik net zo goed overstappen naar een ander tegen een lagere prijs.

[ Voor 11% gewijzigd door evdv op 26-02-2007 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Laatst online: 22:17

Gaitman

The Real One

Diegene die nog steeds met de verkeerde upload snelheid zitten 256 i.p.v. 1024 laat even een reply achter op http://groups.google.nl/g...12?hl=nl#ed3a9b26a0673412

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Ik heb net de speedtouch 546i (ISDN dus) aangesloten ipv de speedtouch 510i.
Alleen nu is mijn upload waarde dus lager :{
Eerst was het 832 (uit mijn hoofd gezegd) en nu nog maar 768..
Geen idee waar het mee te maken heeft eigenlijk. Ik zou het wel graag hoger willen hebben, ik heb zoveel mogelijk upload nodig namelijk :)
Actief: 0 dagen, 1:13:19
Modulatie: G.992.1 Annex B
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 768 / 4.096
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [KB/KB]: 0,00 / 0,00
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 11,5 / 19,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 20,0 / 36,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 7,0 / 15,5
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / ALCB
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 23 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 25
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 17
En wat is alles slecht te vinden zeg in dat menu van die 546...of moet ik gewoon heel erg wennen? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even melden dat hier in Amsterdam mijn Lite xs4all only verbinding 320KB up haalt na de problemen van gisteren.

Eerder vandaag werkte de verbinding wel op 423KB up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTserver
Uit nieuwsgroep xs4all.adsl:

">>In article <qar6u2d68huspcs1gqpvqol5t2q0d62...@4ax.com>,
>>TV Bubble <n...@really.com> wrote:

>>>Maar nogmaals,vind het helemaal geen groot probleem - vind het alleen
>>>wel jammer dat de storing (die dus wel degelijk als storing is erkend
>>>gisteren) als 'opgelost' wordt vermeld. Dat is gewoon niet het geval.

>>Da's cosmetisch. Men is er nog steeds mee bezig.

>>Mike.

>Dat is goed om te horen, Mike. Maar cosmetisch of niet, die
>storingsmeldingen zijn er niet voor niks, he! Dat scheelt wellicht een
>hoop mensen zoeken of een probleem bij henzelf ligt. Ik weet in ieder
>geval dat ik altijd eerst alles bij mezelf naloop....die heisa hoef je
>dus niet aan te gaan als je weet dat er 'iets' aan de hand is.

Je hebt zeker een punt. We gaan morgen met de netwerk techneuten
overleggen wat de beste actie is op dit moment, en dan zullen we
daar ook duidelijker melding van maken.

Even ter informatie: gisteren was het probleem veel serieuzer.
Dat is niet meer opgetreden, dus het zag er naar uit dat het
was opgelost. Dat is niet helemaal het geval, dus daar wordt nu
aan gewerkt, maar een melding op www.xs4all.nl is er bij ingeschoten.

Mike."

Zo te zien zijn ze er meebezig. Afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jullie hebben nog internet. Hier is gisteren de KPN lijn gesloopt en nu is de boel dood. En op de helpdesk hoef je even niet te rekenen, meer dan 45 minuten wachttijd. Ik beschouw het nog steeds als een incident, maar het is niet des xs4all's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 12:44
Sinds mijn overstap op xs4all-only en 19/2 en het downgraden van mijn abbo van ultra naar fast is mijn verbinding ook erg traag. Tevens wordt de verbinding er continu uitgegooid. XS4all neemt niet eens de moeite om te reageren op mailtjes.

Ik heb een draytek vigor 2800g. Weet iemand wat de modulation instelling moet zijn voor annex A?

Ik zit aangesloten op de centrale amersfoort/leusden

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 07:51
Heb sinds januari 2007 xs4allonly, ik beschouw dit ook gewoon als een incident. Had zondag en maandag ook een veel te lage snelheid. Had ondertussen al iedereen de schuld gegeven behalve xs4all, wat ik heb nooit problemen met ze gehad toen ik via KPN was aangsloten :)
Ben ervan overtuigd dat ze hard aan het werk zijn om dit in de toekomst te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Meer informatie over het snelheid probleem in de avond uren...zie hier

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het blijkt dus dat de netwerkprovider waar xs4all mee werkt voor only heeft zitten prutsen en wat stekkertjes is vergeten terug te zetten. Het schijnt in de regel snel opgelost te worden dus wellicht worden we morgen of zo weer naar de 21e eeuw teruggewarpt (zat nu ergens in de middle ages).

Wel typisch, vorige week een gekruiste lijn bij KPN (hele dag GEK gebeld door mensen die op zoek waren naar iemand anders), bij mijn vorige provider 2.5 week geen internet gehad toen ik mijn Quicknet abo wilde upgraden en nu dit. Blijkt toch wel heul erg ingewikkeld te zijn, zo'n aanpassing in de centrale ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Mmm, het is niet echt stabiel atm, net lag mijn internet er gewoon ff uit :o
Dat gebeurt echt vrijwel nooit met xs4all...

Dit baart me ook veel zorgen bij de speedtouch info:
Error Seconds (Local/Remote): 365 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 384
HEC Errors (Up/Down): 0 / 208
Of zou mijn bekabeling (zelfde als voor only) opeens brak zijn geworden sinds ik de 546i er tussen heb hangen?

Volledige info staat in mijn vorige post

[ Voor 12% gewijzigd door Glacier op 27-02-2007 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
Glacier schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:11:
Mmm, het is niet echt stabiel atm, net lag mijn internet er gewoon ff uit :o
Dat gebeurt echt vrijwel nooit met xs4all...

Dit baart me ook veel zorgen bij de speedtouch info:

[...]

Of zou mijn bekabeling (zelfde als voor only) opeens brak zijn geworden sinds ik de 546i er tussen heb hangen?

Volledige info staat in mijn vorige post
Is gewoon gemeld hoor:
Melding:             [storing] - Gereduceerde snelheid XS4ALL-Only

Gemeld door:         Timo
Afdeling:            systeembeheer
Categorie:           ADSL (XS4ALL only)
Datum melding:       dinsdag 27 februari 2007
Begintijd:           zaterdag 24 februari
Geschatte tijdsduur: nvt

Omschrijving:

Sinds zaterdag 24 februari doen zich in de avonduren
   snelheidsproblemen voor bij een aantal XS4ALL-Only aansluitingen.
   Hierdoor wordt in veel gevallen niet de maximale downloadsnelheid
   gehaald die bij het abonnement hoort.

Er wordt op dit moment hard gewerkt aan een oplossing voor dit
   probleem, hierdoor is het noodzakelijk om vanmiddag rond 17:00 een
   deel van de apparatuur te vervangen, dit zal resulteren in een
   onderbreking van ongeveer 15 minuten.

De mogelijkheid bestaat dat het nog enige tijd duurt tot dat de
   volledige snelheid kan worden gehaald.

Onze excuses voor het ongemak.

XS4ALL

Probleem is gevonden, echter de oplossing nog niet helemaal
Het probleem is dat een ATM kaart in 1 van de routers een nogal vreemde
(en niet volgens de specs) limiet lijkt te hebben op zo'n 500mbit.
We kunnen de klanten op die kaart niet zomaar moven want kpn heeft daar
geen goede processen voor. En of het helpt is maar de vraag, want dan gaat
het naar een andere kaart die dan vermoedelijk ook die problemen krijgt.
Er hebben zo'n 2000 mensen last van. We zijn heel druk in de weer met
techneuten van Lucent en Juniper.

Cor

[ Voor 15% gewijzigd door GraveR op 27-02-2007 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 10-09 21:24
De laatste tijd is mij telkens dit opgevallen in mijn modem:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Transfer statistics
    Errors
      Received FEC    :                0
      Received CRC    :                0
      Received HEC    :                0
      Transmitted FEC :                0
      Transmitted CRC :            20947
      Transmitted HEC :           159488

De laatste 2 waarden staan echt vreselijk hoog. Ik reset tegenwoordig elke dag mijn modem dus dit is de stand na ongeveer 24 uur.

Wat kan dit zijn, is hier de bekabeling slecht, of gaat mijn splitter kapot of of? Als ik het modem op ADSL 1 zet vliegt de verbinding er om de haverklap uit, maar op ADSL2 gaat het goed.....

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
Jassy schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:34:
De laatste tijd is mij telkens dit opgevallen in mijn modem:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Transfer statistics
    Errors
      Received FEC    :                0
      Received CRC    :                0
      Received HEC    :                0
      Transmitted FEC :                0
      Transmitted CRC :            20947
      Transmitted HEC :           159488

De laatste 2 waarden staan echt vreselijk hoog. Ik reset tegenwoordig elke dag mijn modem dus dit is de stand na ongeveer 24 uur.

Wat kan dit zijn, is hier de bekabeling slecht, of gaat mijn splitter kapot of of? Als ik het modem op ADSL 1 zet vliegt de verbinding er om de haverklap uit, maar op ADSL2 gaat het goed.....
Of het aan de splitter ligt is eenvoudig te testen door de splitter + telefoons tijdelijk weg te halen en het modem rechtstreeks op het aansluitpunt te doen.

En dan kijken of die errors omhoog spuiten en/of modem in ADSL1-mode knallen en kijken of de verbinding eruitstuitert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Jah dat vroeg ik me eigenlijk nog af. Ik heb nu geen telefoon meer via KPN (is sinds maandag eruit) en gebruik dus alleen ADSL (XS4ALL Only). Kan ik nu gewoon de splitter ervan tussen halen of heeft het nog wel effect?

Hier lag Internet er dus zoals beloofd ;) rond 17.00 even uit. Erg kort zelfs want na 7 minuten was het weer up met de correcte snelheden dus dat is wel goed. Nou hopen dat ze het probleem helemaal verholpen hebben :D.

@Glacier, wel even mij post (link) lezen he :+

[ Voor 84% gewijzigd door Graham op 27-02-2007 17:48 . Reden: Typo, layout ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
GraveR schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:25:
Is gewoon gemeld hoor:
[pre]Melding: [storing] - Gereduceerde snelheid XS4ALL-Only
Ok :) Ik kon uit die melding niet halen dat mijn crc error dingen en het eruit knallen van de verbinding daarmee te maken had :)

Edit:
Graham schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:46:
@Glacier, wel even mij post (link) lezen he :+
Het erge is..ik had het dus gelezen..maar ik had ff niet door dat het al 17.00 was 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Glacier op 27-02-2007 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
Graham schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:46:
Jah dat vroeg ik me eigenlijk nog af. Ik heb nu geen telefoon meer via KPN (is sinds maandag eruit) en gebruik dus alleen ADSL (XS4ALL Only). Kan ik nu gewoon de splitter ervan tussen halen of heeft het nog wel effect?
Als de spraak eraf is, kun je de splitter zonder problemen verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
  • Laatst online: 03-05-2023
Grr, eerst had ik nog 3 mbit down en nu sta ik op 704 / 2336, net nu alle leuke series uit zijn gekomen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman

Zuluman

bjck schreef op maandag 26 februari 2007 @ 01:38:
[...]

Hoe kan je daar 100m van de centrale wonen? Bij mijn weten is die wijk op bestaande centrales aangesloten en kan het nooit 100m zijn, altijd (veel)langer.
ik woon op het hoge veld ...het nieuwste gedeelte

[ Voor 19% gewijzigd door Zuluman op 27-02-2007 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
Zuluman schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 22:43:
[...]

ik woon op het hoge veld ...het nieuwste gedeelte
Bij mijn weten is die wijk voor een deel aangesloten op Den Haag-Te Werve (Gv-Twv) en een deel op Den Haag-Escamp (Gv-Ecp).

Kan mij ook nog voorstellen dat ze nieuwbouw naar de bestaande centrale Wateringen (Wtr) laten lopen. Maar in geen van de gevallen kan het 100m zijn. Dit haal je zeker uit de BBned postcode check die 100m? Die geeft wel meer 100m als ze (nog) geen waarde/afstand hebben voor een postcode.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheese_man
  • Laatst online: 22-02 16:38

Cheese_man

Waarom kiezen?

afgelopen donderdag is er een en ander aangepast....maar blijkbaar ook in de kpn centrale.....ik was samen met een onbekende gedogd op hetzelfde poortje.....en DAT geeft leuke effecten met je telefoon!!

KPN klantenservice heeft dat netjes opgepakt....daarna bleek ik ook over te zijn naar XS4all ONLY....en alles is goed gegaan....nog steeds de juiste waarden en goed stabiel! lang leve alkmaar.....

reserveringshouder Tesla Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hazewindus
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09-2022
Cheese_man schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 00:37:
afgelopen donderdag is er een en ander aangepast....maar blijkbaar ook in de kpn centrale.....ik was samen met een onbekende gedogd op hetzelfde poortje.....en DAT geeft leuke effecten met je telefoon!!

KPN klantenservice heeft dat netjes opgepakt....daarna bleek ik ook over te zijn naar XS4all ONLY....en alles is goed gegaan....nog steeds de juiste waarden en goed stabiel! lang leve alkmaar.....
In Uithoorn is het probleem met de snelheid met XS4all only Lite ook nog niet verholpen. Mijn uploadsnelheid schommelt rond de 50-60 kb en mijn download schomelt tussen de 280 kb en 420 kb. De onzekerheid van de kwaliteit van de verbinding doet mij denken aan het opgeven van de provider XS4all. Een dure provider met op dit moment geen zekerheid aan kwaliteit van de verbinding. Terug gaan naar XS4all met KPN lijkt mij geen goede optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Jammer, ik kan niet overstappen, blijkbaar zit ik net te ver van de centrale. Een vriend van me, waarvan de postcode 1 lettertje verschilt met de mijne kon wel overstappen.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Om een beetje evenwicht in de (terechte) klachten te gooien, ik ben nu een maandje over, zonder problemen en ben zeker tevreden over mijn 1024/4096 lijntje. (postcode 3448/Woerden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oude snelheid: 1.024 / 12.000
Nieuwe snelheid: 1.029 / 11.709

Geen enkele snelheidsverhoging dus...
Pagina: 1 ... 7 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.