Toon posts:

XS4ALL Only

Pagina: 1 ... 23 ... 35 Laatste
Acties:
  • 199.950 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
Glacier schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 12:26:
Gisterenavond zat ik rond 12 uur een tijdje zonder internet..modem kreeg geen IP meer. Na ongeveer een half uurtje was het opgelost..
Iemand anders nog meer last van gehad? Ik las er namelijk niets over op de storingspagina van XS4ALL..
Inderdaad, ik had het ook maar het duurde geen half uur hier. Qua snelheid niets veranderd iig.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteRaver
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

WhiteRaver

Dank u.

Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 12:16:
@whiteraver & Ghostrider ; welke omgeving wonen jullie als ik vragen mag ? Ben ook wel benieuwd wanneer ik in A'dam deze snelheidsverhoging brief ik zal krijgen.
Ik woon in Hardenberg (Overijsel) en zo'n 700 meter van de centrale. Dus als het goed is kan hier 20Mb/s worden gehaalt? Probleem wat ik nu al heb met de gewone ADSL modem is dat ik niet meer dan ~700Kb/s upload haal i.p.v. 1Mb/s (1024Kb/s). Hopelijk kan het straks wel voluit met het ADSL2+ modem. Als dat het niet is ligt het dan aan de centrale? Ik hoorde van iemand dat de centrale al overvol is, Is dat überhaubt mogelijk?
Glacier schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 12:26:
Gisterenavond zat ik rond 12 uur een tijdje zonder internet..modem kreeg geen IP meer. Na ongeveer een half uurtje was het opgelost..
Iemand anders nog meer last van gehad? Ik las er namelijk niets over op de storingspagina van XS4ALL..
Hier had ik een paar dagen geleden ook al last van (rond middernacht), na het herstarten van de modem deed ie het gewoon weer.

[ Voor 0% gewijzigd door WhiteRaver op 19-04-2008 14:03 . Reden: Grammatica... ]

Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phobophile
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 15:36
Phobophile schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 13:44:
Nou, de verhoging is bij mij ook een feit. Van de twintig, kon ik echter maar tien mbit benutten :( Ik zat al te twijfelen of maar een downgrade moest uitvoeren, maar er lijkt toch nog enige rek in te zitten.
Oude firmware 6.1.7.2 in m'n ST716 geflasht, waardoor ik DMT kon gebruiken. Vervolgens zitten schuiven met de minimale SNR. Tot mijn verbazing lijkt de lijn stabiel met een SNR van 3,0! Had ik helemaal niet verwacht, maar gevolg is wel dat het modem nu gesynct is op 13 mbit. Downloaden van usenet gaat constant op +/- 1340 kB/s . Nu maar hopen dat de lijn inderdaad voldoende stabiel is. :P

Vanmiddag nog eens even kijken hoe hoog ik kan komen als ik de ISRA direct op het modem aansluit en dit bovendien met een UTP i.p.v. platte telefoonkabel doe (+/- 3 meter).
Nou, dat weten we dan ook weer. Geen splitter en een kabeltje van 20 cm naar het ISRA-punt levert niets significants op. :(
Wel een goeie splitter blijkbaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
zo hier ook even een update..

mijn modem clockte in op 12mbit. ik als oud demon klant had al een verhoging gehad van 8 naar 12mbit omdat xs4all het overnam.

nu clockt me modem in op 15,5 mbit :?

zou leuk zijn als dat nog hoger werd

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:54

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 12:16:
@whiteraver & Ghostrider ; welke omgeving wonen jullie als ik vragen mag ? Ben ook wel benieuwd wanneer ik in A'dam deze snelheidsverhoging brief ik zal krijgen.
waddeneilanden :) Ik neem aan dat ik morgen gewoon 8/1 heb

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Graham schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 13:44:
[...]

Inderdaad, ik had het ook maar het duurde geen half uur hier. Qua snelheid niets veranderd iig.
Ik ook. Modem trainde daarna iets lager in maar zit nu wel weer op peil.

Geen probleem wat mij betreft. Waar ik meer problemen mee heb is dat Basic abbo zelfde snelheid biedt voor €15 minder. Die Advanced website heeft voor mij geen waarde. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:29

The Third Man

The Third Jellyfish

Edgarz schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 23:10:
Geen probleem wat mij betreft. Waar ik meer problemen mee heb is dat Basic abbo zelfde snelheid biedt voor €15 minder. Die Advanced website heeft voor mij geen waarde. :-(
Maar je mag nu toch gratis downgraden naar Basic? Wat is dan het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-09 21:50

GieltjE

Niks te zien...

Bij mij (oss) is de upgrade ook een feit, volgends de meeste postcode checks zit ik op 2.6 km, maar volgens http://fremnet.net/articl...oretical-speed-calculator met een db attenuation van 22 zou ik maar op 1.6 zitten.

Welke van de twee is betrouwbaarder?

P.s: iemand die een setje goede instellingen heeft voor de qos mbt telefonie?

[ Voor 13% gewijzigd door GieltjE op 20-04-2008 12:00 ]

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

ATT lijkt mij. Da's een weergave van het lijntje zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Lekkere Kwal schreef op zondag 20 april 2008 @ 00:36:
[...]
Maar je mag nu toch gratis downgraden naar Basic? Wat is dan het probleem?
Volgens de site niet. Of ik heb wat gemist.....URL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Edgarz schreef op zondag 20 april 2008 @ 22:21:
[...]
Volgens de site niet. Of ik heb wat gemist.....URL?
Het mag schijnbaar wel... 't is namelijk in Kassa geweest... Kassa Postrubriek. Is overigens al eerder gemeld op pagina 87.

Ik zou - als ik jou was - gewoon even contact met Xs4All opnemen en dan eventueel verwijzen naar dat artikel op Kassa.vara.nl

[ Voor 12% gewijzigd door Cadezo op 20-04-2008 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Cadezo schreef op zondag 20 april 2008 @ 22:25:
[...]

Het mag schijnbaar wel... 't is namelijk in Kassa geweest... Kassa Postrubriek. Is overigens al eerder gemeld op pagina 87.

Ik zou - als ik jou was - gewoon even contact met Xs4All opnemen en dan eventueel verwijzen naar dat artikel op Kassa.vara.nl
Hmmmm, da's een goede. Volgens het systeem kan het echter niet: http://www.citadel.nu/prive/screen.jpg

Heb al even een berichtje gestuurd, ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Vaag is wel dat je geen Basic kan krijgen volgens die pagina terwijl je wel boven de 8 Mbit haalt, oftewel het wel nuttiger is dan Lite... Maar ja dat kan je ze dan ook direct melden, mochten ze de gratis downgrade bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Ik haal met Fast ruim 12 Mbit (en met een unlocked modem 15 Mbit), dus dat kan idd de reden niet zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edgarz schreef op maandag 21 april 2008 @ 00:01:
Ik haal met Fast ruim 12 Mbit (en met een unlocked modem 15 Mbit), dus dat kan idd de reden niet zijn :)
Wat is een unlocked modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kick :)
Gaat de snelheidsverhoging per plaats? Of gaat het gewoon totally at random?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
Glacier schreef op maandag 28 april 2008 @ 09:32:
Kick :)
Gaat de snelheidsverhoging per plaats? Of gaat het gewoon totally at random?
Het gaat hoogstwaarschijnlijk per plaats alleen de planning is verder niet bekend gemaakt dus is het onmogelijk te weten wanneer je aan de beurt bent.

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Een vriend van me die hier 100 stappen vandaag woont, is namelijk al om 8 april geupgrade en heeft op die dag een brief binnengekregen met de mededeling dat zijn snelheid was verhoogd.
Maar hier nog steeds niets..geen brief en geen snelheidsverhoging..

(en ja, ik heb Only :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Same here, Me neef woont 3 straten verder. Die heeft al een maand lang snelheids verhoging maar ik heb nog steeds niets mogen ontvangen.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
Ok dan is het duidelijk niet per plaats. Ik dacht persoonlijk dat het per telefooncentrale zou gaan maar dat is dus kennelijk niet zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:47
Ik heb op 1/4 Only aangevraagd (had een KPN aansluiting), maar nog niks gemerkt. Status is onveranderd vanaf 2/4. Ik heb gebelt en hij zei dat de opleveringsdatum 30 april is.

Wacht Xs4All altijd tot op de laatste dag om een bestelling op te leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
honey schreef op maandag 28 april 2008 @ 13:12:
Ik heb op 1/4 Only aangevraagd (had een KPN aansluiting), maar nog niks gemerkt. Status is onveranderd vanaf 2/4. Ik heb gebelt en hij zei dat de opleveringsdatum 30 april is.

Ik heb mijn only aangevraagd op 8/4 en ook nog geen snelheidsverhoging gehad. Maar goed ze geven wel specifiek aan dat het 30 dagen kan duren. Waarom dat zo lang duurt? ik heb geen idee. Vind het ook vreemd want de dag na aanvraag was het technisch al bevestigd dat het mogelijk was om mij over te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Ik had dus net weer even een paar minuten geen IP ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
Glacier schreef op maandag 28 april 2008 @ 15:19:
Ik had dus net weer even een paar minuten geen IP ;(
En heb je nu een ander ip of iets gemerkt van snelheidsverhoging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
maxtz0r schreef op maandag 28 april 2008 @ 15:22:
En heb je nu een ander ip of iets gemerkt van snelheidsverhoging?
Nog steeds hetzelfde IP en dezelfde snelheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Het is in iedergeval niet per plaats of per wanneer het abbonnement is afgesloten (je zou verwachten hoe ouder de klant hoe eerder overschakelen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JOTL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-09 13:55
honey schreef op maandag 28 april 2008 @ 13:12:

Ik heb ook op 1 april XS4ALL only aangevraagd en sinds 2 april staat de status op bevestigd (locatie technisch mogelijk). Vanochtend XS4ALL sales gebeld wanneer de lijn omgezet zou worden. De medewerker gaf 2 mei op als opleveringsdatum. Maar ik zag net dat ik nu al Only heb, heb een nieuw IP adres en een 8/1 mbit lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
JOTL schreef op maandag 28 april 2008 @ 16:29:
[...]

Ik heb ook op 1 april XS4ALL only aangevraagd en sinds 2 april staat de status op bevestigd (locatie technisch mogelijk). Vanochtend XS4ALL sales gebeld wanneer de lijn omgezet zou worden. De medewerker gaf 2 mei op als opleveringsdatum. Maar ik zag net dat ik nu al Only heb, heb een nieuw IP adres en een 8/1 mbit lijn.
Hmmm... toch eens testen thuis dan..

* Diabolical staat ook op status "Bevestigd" sinds 2 april....

Overigens zag ik al wel sinds een week of 2 in mijn service centre informatie dat ik ook de statistieken kon bekijken voor een only abbo naast mijn KPN abbo (en 2 IP adressen dus).. maar dat was verder nog niet bruikbaar.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
JOTL schreef op maandag 28 april 2008 @ 16:29:
[...]

Staat er op je 'status' pagina nog steeds aangevraagd per 2 april? Of is het al geupdated met ADSL Only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JOTL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-09 13:55
Die staat nog steeds op bevestigd, 2 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
Diabolical schreef op maandag 28 april 2008 @ 16:33:
[...]

Hmmm... toch eens testen thuis dan..

* Diabolical staat ook op status "Bevestigd" sinds 2 april....

Overigens zag ik al wel sinds een week of 2 in mijn service centre informatie dat ik ook de statistieken kon bekijken voor een only abbo naast mijn KPN abbo (en 2 IP adressen dus).. maar dat was verder nog niet bruikbaar.
Heh verdomd ik heb dat inderdaad ook 2 ip adressen. Denk niet dat het weinig zin heeft op opnieuw me modem in te laten trainen maja ga het toch even proberen wanneer ik thuis ben;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Nu online
JOTL schreef op maandag 28 april 2008 @ 16:46:
Die staat nog steeds op bevestigd, 2 april.
Helaas, hier nog niet geupgraded :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:53

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik neem aan dat de verbruiksstatistieken niet meer werken bij de updagrade naar xs4all only?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Ariën Clay schreef op maandag 28 april 2008 @ 23:21:
Ik neem aan dat de verbruiksstatistieken niet meer werken bij de updagrade naar xs4all only?
Dat is correct.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Laatst online: 07:47
Zoals boven al genoemd sinds 2 april status op bevestigd en oplevering zou 30 april zijn.

... gaat dit geheel geautomatiseerd, dit actief maken van de lijn? Ik kan me niet voorstelllen dat er morgen veel mensen zullen werken om dit op te leveren.

Wat als ze de 30 dagen tot opleveren niet halen? Het heeft denk ik geen consequenties om je nog een paar weken te laten wachten. Ja, je kunt weggaan, maar dat zullen niet veel mensen doen.

Ben benieuwd of ik vandaag of morgen Xs4All only krijg.

Update: gister 29 april Only gekregen, overigens nog wel de oude snelheid.

[ Voor 7% gewijzigd door honey op 30-04-2008 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 22:24
Een overstap van AvK naar Only is niet geheel geautomatiseerd aangezien je lijn fysiek over gezet moet worden op andere apparatuur. Wat dat betreft zal dat dus zeer waarschijnlijk niet op 30 april gebeuren.

Een up of downgrade van de snelheid is wel volledig geautomatiseerd.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFlash
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:56

FireFlash

need a light?

Ik had ook op exact 1 April Only Basic aangevraagd en kom van ADSL van KPN. Net 5 minuten geleden ging de verbinding even uit en weer aan en ben nu dus over naar XS4ALL Only. :P

Heeft dus 28 dagen geduurt om precies te zijn in mijn geval. De status pagina geeft nog steeds hetzelfde aan als op 1 April.

Helaas haal ik niet de volle 20 Mbit/s, ik zit dan ook ongeveer 1,5 km van de centrale.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
                                    Downstream              Upstream
Margin       [dB]     :             8.0                     13.0
Attenuation  [dB]     :             22.0                    10.0
OutputPower  [dBm]    :             19.0                    12.0

Available Bandwidth                 Cells/s           Kbit/s
  Downstream          :             31554            13379
  Upstream            :             2426             1029

If builders built buildings the way programmers wrote programs, then the first woodpecker would destroy civilization.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-09 20:36
Heb ook op 1 april de overstap van ADSL van KPN naar Only aangevraagd, en ook nog niets gehoord. Ik heb wel een bevestigingsbrief gehad, dat ze mijn ADSL-lijn van KPN opzeggen, maar van KPN heb ik ook nog niets ontvangen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFlash

FireFlash

need a light?

Van KPN ook niets gehoord over het opheffen van het mxstream gedeelte. Neem aan dat dat binnenkort wel komt zodra de wijziging geheel is doorgevoerd in hun administratie.

Op dat moment kan ik ook eindelijk mijn telefoon dienst over gaan zetten naar xs4all.

If builders built buildings the way programmers wrote programs, then the first woodpecker would destroy civilization.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
FireFlash schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 15:39:
Van KPN ook niets gehoord over het opheffen van het mxstream gedeelte. Neem aan dat dat binnenkort wel komt zodra de wijziging geheel is doorgevoerd in hun administratie.

Op dat moment kan ik ook eindelijk mijn telefoon dienst over gaan zetten naar xs4all.
Dat kon je toch ook al gelijk doen bij je aanvraag van Xs4all Only? Kan me herinneren zoiets te hebben gezien bij de stappen die je moest doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Same here. Na 28 dagen ben ik ook over. (Vond het al vreemd dat mijn ge-IPlockte GoT-sessie opeens weg was :P).

Wat ik wel raar vind is dat als ik mijn eigen tracert, dat ik na mijn router op de tracertroute een timeout krijg bij de twee volgende hops, tot hij bij mijn IP is? Anderen ook? :?

Verder heb ik hier de volle 8 megabit ;)
d:)b voor XS4ALL.

[ Voor 5% gewijzigd door AW_Bos op 29-04-2008 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFlash

FireFlash

need a light?

maxtz0r schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 15:43:
[...]

Dat kon je toch ook al gelijk doen bij je aanvraag van Xs4all Only? Kan me herinneren zoiets te hebben gezien bij de stappen die je moest doorlopen.
Uit http://www.xs4all.nl/alle...anvragen.php#vastopzeggen
Kan ik na de ADSL-aanvraag meteen mijn vaste telefoonabonnement opzeggen?

Ja, na de oplevering van ADSL kunt u uw vaste telefoonlijn opzeggen. U kunt dan voordelig gaan bellen via XS4ALL.
had ik opgemaakt dat ik het pas kon overzetten na de oplevering van Only. Het zal misschien niet gelden voor de overstap van ADSLvKPN naar Only maar omdat ik bang was dat KPN het telefonie abonnement al in de tussentijd af zou sluiten en ik mijn ADSL dus tijdelijk kwijt zou raken heb ik dus gewacht hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
Ah ok, duidelijk;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
Ook hier is de verbinding actief nu. Helaas niet de volle mep van de Basic snelheid maar goed.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien of er een weblink is waar je kunt zien welke centrales al aangepast zijn qua snelheid ?
Het wachten op een hogere snelheid duurt altijd te lang :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 18:34:
Weet iemand misschien of er een weblink is waar je kunt zien welke centrales al aangepast zijn qua snelheid ?
Het wachten op een hogere snelheid duurt altijd te lang :O
Aankondiging was begin April, inmiddels bijna Mei
Ik ben ooit bij xs4all (qua adsl dan toch) begonnen op meen 128Kbit/s en heb dus diverse upgrades meegemaakt, gevoelsmatig zeg ik dat die sneller gerealiseerd waren.
Als ik dat tegen artikel uit eerder nieuwsbrief aanhoud:
XS4ALL eindigt dit jaar als tweede in de Providertest van de Consumentenbond. Het testoordeel is gebaseerd op helpdesk, spamfilter en algehele tevredenheid. Van alle geteste providers (17) scoort XS4ALL het hoogst op tevredenheid. XS4ALL is blij met dit resultaat en feliciteert @Home met het behalen van de eerste plaats. XS4ALL doet er alles aan om volgend jaar weer op nummer 1 te eindigen.
dan heeft xs4all mij itmaal nog niet overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Nu online
Heb sinds vandaag XS4all Only lite.

Als ik in mijn configuratie pagina kijk dan is mijn up/download het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://thumbnails5.imagebam.com/564/52627a5632254.gif

Het lijkt dus dat ik geen 8Mbit download snelheid hebt.
Ligt het aan XS4all of is mijn afstand naar de centrale (1.3km) te waardoor ik geen volle snelheid kan benutten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 23:05
op 1.3 km zou je dat zeker moeten kunnen halen, wat wel sterk bepalend is, das de bekabeling vanaf je ISRA punt..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Nu online
simon schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 21:42:
op 1.3 km zou je dat zeker moeten kunnen halen, wat wel sterk bepalend is, das de bekabeling vanaf je ISRA punt..
Had voor mijn Only abo inging de volle 6Mbit.

De gegevens van mijn modem configuratie is toch de gegevens die XS4all naar mij toestuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFlash

FireFlash

need a light?

ChiMan schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 21:56:
[...]

Had voor mijn Only abo inging de volle 6Mbit.

De gegevens van mijn modem configuratie is toch de gegevens die XS4all naar mij toestuurt?
Die waardes zijn de snelheden waarop het modem 'intraint'. Dit doet het modem door met allerlei verschillende gegevens zoals o.a. ruis op de lijn rekening te houden. Als basis hiervoor wordt wel de snelheid gebruikt waarop de aansluiting afgesteld staat. Na trainen kunnen deze snelheden lager uitvallen in verband met de berekening die het modem er vervolgens op los laat.

[ Voor 3% gewijzigd door FireFlash op 29-04-2008 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister een brief van XS4ALL binnen gekregen dat mijn snelheid verhoogd is naar 20Mbit. :9 Ik ga dus in mijn modem kijken en die geeft maar een snelheid van 16Mbit weer. :/

WAN Port Statistics:
Link Status: Up
Upstream Speed: 1031 kbps
Downstream Speed: 16236 kbps

Toen ik nog bij Demon zat (ex-demonklant >:)) gaf de modem wel netjes de snelheid van 12Mbit aan. Het gaat om een ZyXEL Prestige 2602R-61 met 'softwareversie' V3.40.

Volgens de speedtest van bbned zit ik boven de 24Mbit. _/-\o_
Bij het downloaden van de 100MB binfile begint de download op een snelheid van 8MB/ps en valt dan rustig aan terug naar de 1,6MB/ps. De download is dan wel binnen 53 seconde binnen, maar iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Heb dit voorheen zo nog nooit gehad.

EDIT: Ik zit op nog geen 900 meter van de centrale.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2008 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-09 20:36
C4l1m3r0 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 15:34:
Heb ook op 1 april de overstap van ADSL van KPN naar Only aangevraagd, en ook nog niets gehoord. Ik heb wel een bevestigingsbrief gehad, dat ze mijn ADSL-lijn van KPN opzeggen, maar van KPN heb ik ook nog niets ontvangen.....
Nou ja, ik heb te vroeg geklaagd :P Zojuist overgezet op Basic en met 1,5 km van de centrale toch 15 Mbit. Valt me niet tegen ;)

Nou alleen de brief van KPN nog, want ik heb geen zin om dubbel te betalen.... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewoudb
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-09 08:22
Zonet de overstap naar XS4ALL only basic aangevraagd en ben benieuw hoe lang het gaat en erg benieuwd naar de snelheid.

Zit momenteel ong. 850 meter van de centrale dus ik ben erg beniewd hoeveel Mb ik ga halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-09 19:34
Ewoudb schreef op woensdag 30 april 2008 @ 14:12:
Zonet de overstap naar XS4ALL only basic aangevraagd en ben benieuw hoe lang het gaat en erg benieuwd naar de snelheid.

Zit momenteel ong. 850 meter van de centrale dus ik ben erg beniewd hoeveel Mb ik ga halen.
Neem je tijd er maar voor.
Meer dan 2 weken gelden aangevraagd en nog oude snelheden.
Maar ze zeggen het zelf al dat het een maand kan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 27-09 22:38
tafmaf schreef op woensdag 30 april 2008 @ 14:20:
[...]

En gezien de berichten hierboven duurt het ook bijna precies een maand ;), wat betekend dat als het goed is volgende week onze snelheid ook verhoogd is ^^

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewoudb
tafmaf schreef op woensdag 30 april 2008 @ 14:20:
[...]

Had al van de site dat het ongeveerd dertig dagen gaat duren, maar dan heb je tenslotte uiteindelijk wel waarvoor je betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:12
Op 1 april mijn basic abbo omgezet naar XS4ALL only en sinds gisteren adsl2+. De order status pagina is nog niet up 2 date en geeft nog aan "Bevestigd".

Helaas haal ik maar 11.9mbit op een afstand van 250meter (blijkbaar slecht en oud koperdraad in de grond ofzo) dus ik ga zeker weten downgraden naar de 8mbit abbo.

[ Voor 9% gewijzigd door Semetrix op 01-05-2008 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhtje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 20:53

duhtje

blabla

Wij hebben hier al sinds eind 2006 een XS4ALL only lite abonnement. 2 april dan ook keurig die brief binnen gekregen - al had ik het nieuwtje al eerder op het internet gelezen. Echter nog steeds geen snelheidsverhoging gehad.

Daarnaast heb ik een ruime week tot anderhalf geleden een e-mail gestuurd over de voortgang en daarop nog niet eens iets teruggehoord. Ik neem aan dat de snelheidsverhoging vandaag of morgen doorgevoerd gaat worden, maar alsnog vind ik het een beetje vervelend dat ze je blij maken met iets dat meer dan een maand moet duren. Uberhaupt vervelend dat je zelf nergens kan checken wanneer je ongeveer aan de beurt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Het kon toch 2 maanden duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Tot 1 juni uit me hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Semetrix schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 12:38:
Op 1 april mijn basic abbo omgezet naar XS4ALL only en sinds gisteren adsl2+. De order status pagina is nog niet up 2 date en geeft nog aan "Bevestigd".

Helaas haal ik maar 11.9mbit op een afstand van 250meter (blijkbaar slecht en oud koperdraad in de grond ofzo) dus ik ga zeker weten downgraden naar de 8mbit abbo.
Same here, sinds dinsdag overgezet maar nog geen statusupdate, dus ook nog geen aanvraag voor downgrade in kunnen dienen. Maar ja die 2 daagjes maken me ook niet meer uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed1969
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
ChiMan schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 21:40:
Heb sinds vandaag XS4all Only lite.

Als ik in mijn configuratie pagina kijk dan is mijn up/download het volgende:

[afbeelding]

Het lijkt dus dat ik geen 8Mbit download snelheid hebt.
Ligt het aan XS4all of is mijn afstand naar de centrale (1.3km) te waardoor ik geen volle snelheid kan benutten?
Wij zitten 2900 meter van de centrale af met XS4All Only Lite en hebben de volgende resultaten, met onze speedtouch 780:

1 day, 0:02:29

Modulation: G.992.1 annex A

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.024 / 7.584

Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 250,24 / 6,07

Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 19,5

Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 21,0 / 40,0

SN Margin (Up/Down) [dB]: 9,0 / 6,5

Heb jij jouw modem op ADSL1 staan toevallig, of nog op 2? Dat is wel een verschil, want als wij de modem op 2 hebben, dan is de lijn instabiel. Met mode 1 is hij stabiel;

Ed1969

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 22:43

djidee

Mr. Slungel

2 mei omgezet naar xs4all only, modem is niet eens disconnected geweest, maar hang nu wel achter een ander ip (daardoor kwam ik er ook achter), brief zal nog wel weer komen.... Snelheid lijkt in orde

Your current download speed is: 7.33 Mbps

Gaat soepeltjes dus :>
Extra info, keurig 1 maand dus

# 02-04-2008
Ingediend
Uw aanvraag voor ADSL is door XS4ALL ontvangen. Uw aanvraag wordt automatisch verstuurd naar onze netwerkpartner.
# 02-05-2008
Technisch gereed
Uw telefoonlijn is geschikt gemaakt voor XS4ALL Only.
Opgeleverd
De dienst is aan u opgeleverd. ADSL wordt vanaf nu door XS4ALL in rekening gebracht.
# 02-05-2008

[ Voor 41% gewijzigd door djidee op 03-05-2008 17:10 . Reden: extra nfo ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-05 18:46
Er lijkt nu toch echt schot in te komen. Hier in het West-Brabantse is de snelheidsverhoging sinds gisteren doorgevoerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewoudb
Ben zojuist er achter dat je in het servicecenter onder het kopje Internet-toegang
je nieuwe IP adres al kan bewonderen voordat hij nog in gebruik is.

Afbeeldingslocatie: http://www.ewoudbeets.nl/nieuwip.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Alleen de hostnaam heb ik zelf om moeten zetten, de oude heb ik gerenamed naar xxx-oud.xs4all.n. En nadat de TTL was verstreken heb ik de dezelfde hostname die ik eerst had aangemaakt, weer voor mijn nieuwe IP ingesteld.
Edit: Nee dus, die hostname is weer xxx-oud.xs4all.nl op mijn nieuwe IP, lekker laat |:(.

Wat ik wel raar vind is dat als ik mijn eigen tracert, dat ik na mijn router op de tracertroute een timeout krijg bij de twee volgende hops, tot hij bij mijn IP is? Anderen ook? :?

[ Voor 39% gewijzigd door AW_Bos op 05-05-2008 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
Mjah, ik dacht ook slim te zijn door vast een hostname aan m'n nieuwe IP te geven toen ik 'm zag verschijnen in het service center, maar toen de lijn actief werd hebben ze de oude host overgezet - en kon ik de nieuwe host niet meer kiezen omdat 'ie al in gebruik was. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
Ed1969 schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 12:08:
[...]

Wij zitten 2900 meter van de centrale af met XS4All Only Lite en hebben de volgende resultaten, met onze speedtouch 780:

1 day, 0:02:29

Modulation: G.992.1 annex A

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.024 / 7.584

Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 250,24 / 6,07

Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 19,5

Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 21,0 / 40,0

SN Margin (Up/Down) [dB]: 9,0 / 6,5

Heb jij jouw modem op ADSL1 staan toevallig, of nog op 2? Dat is wel een verschil, want als wij de modem op 2 hebben, dan is de lijn instabiel. Met mode 1 is hij stabiel;
Ik kan dit nergens vinden in mijn modem (speedtouch 780) om hem naar mode1 te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
Ariën Clay schreef op maandag 05 mei 2008 @ 15:30:
Alleen de hostnaam heb ik zelf om moeten zetten, de oude heb ik gerenamed naar xxx-oud.xs4all.n. En nadat de TTL was verstreken heb ik de dezelfde hostname die ik eerst had aangemaakt, weer voor mijn nieuwe IP ingesteld.
Edit: Nee dus, die hostname is weer xxx-oud.xs4all.nl op mijn nieuwe IP, lekker laat |:(.

Roelant schreef op maandag 05 mei 2008 @ 16:05:
Mjah, ik dacht ook slim te zijn door vast een hostname aan m'n nieuwe IP te geven toen ik 'm zag verschijnen in het service center, maar toen de lijn actief werd hebben ze de oude host overgezet - en kon ik de nieuwe host niet meer kiezen omdat 'ie al in gebruik was. 8)7
Ze hebben ook duidelijk aangegeven dat zij dit automatisch zouden doen op het moment dat het nieuwe ip actief is, toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Nu online
jordi.c schreef op maandag 05 mei 2008 @ 16:20:
[...]

Ik kan dit nergens vinden in mijn modem (speedtouch 780) om hem naar mode1 te zetten.
Kan het ook niet vinden (speedtouch 716)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/helpdesk/adsl/speedtouch7xx/images/modem/6.gif

Moet ik door een van de bovenstaande 4 opties om ADSL2 te activeren?

[ Voor 23% gewijzigd door ChiMan op 05-05-2008 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
jordi.c schreef op maandag 05 mei 2008 @ 16:20:
[...]

type telnet speedtouch, of telnet 10.0.0.138 oid. (de gateway (op te roepen met ipconfig) )

log in met 'Administrator', je wachtwoord en type het volgende:

adsl config opermode multimode
saveall

exit

(geldt ook voor de 716)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 12:45
Zijn wel een stel rakers bij XS4All zeg. Ik had een Demon overgangs abbo... Nu hebben ze mij eenzijdig een contract wijziging gegeven waardoor ik maandelijks 5 euro duurder uit ben.

Ik had een 6/1 verbinding van Demon en deze is zo overgegaan. Echter met die nieuwe snelheidsverhoging hebben ze me zomaar ineens een ander abbonement gegeven. Ga er nu niks aan doen, binnenkort toch glasvezel, ALS de installateur in staat is om nu wel op de afgesproken dag langs te komen. (Afgelopen keer is ze dat niet gelukt, maar dit is niet XS4All gerelateerd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
maxtz0r schreef op maandag 05 mei 2008 @ 16:24:
Ze hebben ook duidelijk aangegeven dat zij dit automatisch zouden doen op het moment dat het nieuwe ip actief is, toch? :P
Euh, nee, maar misschien is dat een brief die ik niet heb gehad omdat ik zelf m'n lijn omgezet heb naar de nieuwe snelheid via het eerder in dit topic genoemde achterdeurtje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
Roelant schreef op maandag 05 mei 2008 @ 19:07:
[...]

Euh, nee, maar misschien is dat een brief die ik niet heb gehad omdat ik zelf m'n lijn omgezet heb naar de nieuwe snelheid via het eerder in dit topic genoemde achterdeurtje. :)
Het zou inderdaad heel goed kunnen dat dit in de brief stond. Ik was alleen van de onderstelling dat dit ook in de overstap wizard stond van kpn adsl naar adsl only.

edit:
Net even gezocht in dit topic, het schijnt in de laatste alinea te staan van de xs4all brief. Denk dus dat ik het daar heb gelezen. Ze hebben het dus wel aangegeven maar niet duidelijk;-) :-p

[ Voor 18% gewijzigd door maxtz0r op 06-05-2008 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Nu online
kaajee schreef op maandag 05 mei 2008 @ 17:22:
[...]

type telnet speedtouch, of telnet 10.0.0.138 oid. (de gateway (op te roepen met ipconfig) )

log in met 'Administrator', je wachtwoord en type het volgende:

adsl config opermode multimode
saveall

exit

(geldt ook voor de 716)
Thanks voor de uitleg!

Voordat ik het ga proberen, hoe stel ik het weer naar ADSL als ADSL2 instabiel is?

Ik neem aan dat multimode staat voor ADSL2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

17-4 aangevraagd, tot nu toe alleen een brief gehad, en de status is sinds 17-4 ook niet aangepast...we blijven afwachten...de helpdesk hoef je ook niet te bellen. steeds eenw achttijd van minimaal 1 kwartier...

Als ik op xs4all.nl kijk bij service centre,. zie ik al wel dit staan:

ADSL Basic abonnement (XS4ALL Only): <ip adres>

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2008 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 10:34:
17-4 aangevraagd, tot nu toe alleen een brief gehad, en de status is sinds 17-4 ook niet aangepast...we blijven afwachten...de helpdesk hoef je ook niet te bellen. steeds eenw achttijd van minimaal 1 kwartier...
Wat heb je aangevraagd?

Van KPN naar Only is het binnen 30 dagen zonder al te veel info van XS4all. Zie voorgaande posten waar het meedere malen is behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChiMan schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 10:37:
[...]

Wat heb je aangevraagd?

Van KPN naar Only is het binnen 30 dagen zonder al te veel info van XS4all. Zie voorgaande posten waar het meedere malen is behandeld.
kpn -> xs4all only...:) ok, dus gewoon nog even wachten...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFlash

FireFlash

need a light?

Vanaf heden krijg je bij een contractsverlenging de FRITZ!Box 7170 in bruikleen.

Voorheen was dit een speedtouch modem. Dus voor iedereen die hier op aan het wachten was, je kan hem nu dus hier bestellen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Nieuwe abonnees krijgen van heden een wii indien ze een contract aan gaan voor 2 jaar,
wat vast klanten krijgen is nog niet bekend, ik vraag me af wat het is.

http://www.xs4all.nl/15jaar/

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

FireFlash schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 14:36:
Vanaf heden krijg je bij een contractsverlenging de FRITZ!Box 7170 in bruikleen.

Voorheen was dit een speedtouch modem. Dus voor iedereen die hier op aan het wachten was, je kan hem nu dus hier bestellen. :P
Volgens mij kreeg je voorheen een SpeedTouch modem kado (=hij is van jou). Ik heb toch liever mijn eigen apparatuur dan apparatuur in bruikleen. 'Garantie' op het modem in bruikleen is leuk, behalve al moet je hierdoor uren of dagen wachten totdat je een vervangend/gerepareerd modem krijgt. Ik hou het initiatief liever aan mijn kant.

Ooit heb ik wel eens een kapotte Speedtouch 510 gehad (na jarenlang trouwe dienst). Het internet staat vol met tweedehands exemplaren. Na een korte rit had ik dezelfde avond een ander exemplaar in mijn handen. Even het profiel van het vorige modem erin schieten en het was weer mogelijk om via ADSL van het internet gebruik te maken.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik het modem ook daadwerkelijk alleen als 'modem' gebruik. Een eigen router erachter werkt vaak stabieler dan de ingebouwde router. Voor de gemiddelde internetgebruiker is een modem in bruikleen wellicht handiger.

[ Voor 49% gewijzigd door The Zep Man op 06-05-2008 20:21 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:35
Roelant schreef op maandag 05 mei 2008 @ 16:05:
* Eegee too :o
Ik heb maar de helpdesk gemaild met de vraag of ze het willen corrigeren...
Maar ja, ik denk ook: moeten ze het maar stupid-user-proof maken, dat je de hostnames ook echt niet kunt aanpassen als dat het dan later altijd in de war gooit.
Technisch gezien, als ze het echt alleen maar omgedraaid zouden hebben, zou ik het toch weer zelf terug moeten kunnen draaien, maar dat gaat dus niet... bovendien ook raar dat m'n oude IP-adres er nog bij staat, terwijl ik daar nu niks meer mee kan volgens mij.

Bij m'n vorige abonnement (waarvan die tabel nu verdwenen is) stond trouwens m'n inlognaam nog voor m'n IP-adres, bij m'n nieuwe abo staat dat niet meer.
En tenslotte hebben ze ook nog voor deze maand gewoon de factuur voor vooruitbetaling van m'n oude abo nog op staan voor automatische incasso... ik heb ze al gemaild dat het me handiger lijkt dat ze die factuur en incasso annuleren en een nieuwe aanmaken (als dat kan) i.p.v. achteraf te moeten corrigeren, maar nog geen reactie ontvangen...

[ Voor 10% gewijzigd door Eegee op 06-05-2008 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-09 19:34
FireFlash schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 14:36:

Wacht nog even af misschien dat je hem over een poosje gewoon krijgt als je verlengt. ;)

Trouwens de overgang was bijna goed gegaan.
Ware het niet dat er een monteur te overijverig de draad van mijn analoog telefoon uit de hoofd verdeler heeft gehaald.
Gistermiddag even gebeld en vanochtend was de kiestoon er weer.
Moet zeggen dat de mensen die ik gesproken heb zowel bij xs4all als bij kpn wisten wat ze deden en heeft maar bij elkaar 10 min bellen gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
The Zep Man schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 20:10:
Volgens mij kreeg je voorheen een SpeedTouch modem kado (=hij is van jou). Ik heb toch liever mijn eigen apparatuur dan apparatuur in bruikleen. 'Garantie' op het modem in bruikleen is leuk, behalve al moet je hierdoor uren of dagen wachten totdat je een vervangend/gerepareerd modem krijgt. Ik hou het initiatief liever aan mijn kant.
Dat is inderdaad zo, die speedtouches (of de korting daarop) was je welkomscadeau en dus je eigendom.

Garantie of service zou anderszijds geen argument hoeven zijn, het is de vraag hoe XS4All daar mee om zal gaan, ze moeten zich op dat punt nog bewijzen. Als ze echter hun zaakjes goed voor elkaar hebben, zal het voor veel mensen juist een reden vóór bruikleen zijn, dat XS4All ze op dat punt het werk uit handen neemt.
Even het profiel van het vorige modem erin schieten en het was weer mogelijk om via ADSL van het internet gebruik te maken.
Mjah, niet alsof het configureren van welk ander modem dan ook veel om het lijf heeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFlash

FireFlash

need a light?

The Zep Man schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 20:10:
Yep, bij mijn vorige contract verlenging heb ik een speedtouch 780 'kado' gekregen. Maar sinds de invoering van Only is hij gaan 'klapperen'. Verbinding valt vaak weg :(
Ik hoop dat dit met een ander modem, zoals die Fritz bijvoorbeeld, opgelost is.
tafmaf schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 20:20:
Wacht nog even af misschien dat je hem over een poosje gewoon krijgt als je verlengt. ;)
Ik vraag het mij af... Ik zou hem liever ook in eigendom hebben maar ben bang dat ze dat in de toekomst niet meer gaan doen. Zeker niet nu het een KPN dochter onderneming is geworden die daar een policy omtrent hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
[quote]FireFlash schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 21:20:
[...]

Yep, bij mijn vorige contract verlenging heb ik een speedtouch 780 'kado' gekregen. Maar sinds de invoering van Only is hij gaan 'klapperen'. Verbinding valt vaak weg :(
Ik hoop dat dit met een ander modem, zoals die Fritz bijvoorbeeld, opgelost is.

[...]

Dit heb ik ook sinds ik de 780 , verbinding word verbroken, maar je kan wel direct zelf weer verbinden.
met me 510 had ik nergens last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFlash

FireFlash

need a light?

Hij verbind inderdaad wel weer direct erna, gaat allemaal automatisch. Maar het is vrij irritant en het gebeurt ook relatief vaak. Bovendien vallen de VOIP gesprekken ook opeens weg op zo'n moment. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Eegee schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 20:19:
[...]

En tenslotte hebben ze ook nog voor deze maand gewoon de factuur voor vooruitbetaling van m'n oude abo nog op staan voor automatische incasso... ik heb ze al gemaild dat het me handiger lijkt dat ze die factuur en incasso annuleren en een nieuwe aanmaken (als dat kan) i.p.v. achteraf te moeten corrigeren, maar nog geen reactie ontvangen...
Ze doen dat standaard zo, ze sturen gewoon een extra 'negatieve' factuur, dat is een kwestie van een negatief bedrag invullen. Als ze reeds geautomiseerde facturen moeten gaan corrigeren + rekening houden met wat er dan mis kan gaan kost dat ze een hoop meer dan dat extra papiertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

Roelant schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 20:22:
[...]

Mjah, niet alsof het configureren van welk ander modem dan ook veel om het lijf heeft. ;)
Dat ligt eraan. Ik ben een voorstander van dat een ADSL modem gewoon een modem moet zijn en via DHCP zijn eigen externe adres 1x intern moet uitgeven, om vervolgens naar het uitgegeven adres al het verkeer te routeren (zoals de meeste kabelmodems werken). Dit wordt ook wel 'DHCP spoof' genoemd. Helaas werkt dit niet lekker op een 510. Gelukkig heb ik een werkend 'Single IP spoof' profiel voor het betreffende modem. Iets meer configuratie voor de router, maar zeker weten een compleet transparante verbinding vanaf de router naar het internet. De 510 kan wel een Alcatel Home-modem emuleren (via een PPTP tunnel vanaf je router 'inbellen'), maar dit beïnvloed de snelheid en stabiliteit dramatisch.

Kort samengevat: al heb je hetzelfde model modem, ben je zo weer 'op' als je een backup hebt gemaakt (en als het modem dezelfde firmware bevat, uiteraard). Bij andere modellen is het soms even uitzoeken wat gedaan moet worden om hem in je favoriete configuratie te zetten indien je het niet eens bent met de fabrieksinstellingen.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
FireFlash schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 21:34:
Hij verbind inderdaad wel weer direct erna, gaat allemaal automatisch. Maar het is vrij irritant en het gebeurt ook relatief vaak. Bovendien vallen de VOIP gesprekken ook opeens weg op zo'n moment. |:(
Bij mij soms dus niet, dat moet ik dan handmatig doen...
Is er geen FW upgrade voor dat ding?

[ Voor 4% gewijzigd door Rev! op 06-05-2008 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFlash

FireFlash

need a light?

Rev! schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 22:37:
[...]
Bij mij soms dus niet, dat moet ik dan handmatig doen...
Is er geen FW upgrade voor dat ding?
Er zijn enkele andere firmware versies beschikbaar ja, maar ik heb in dit topic nog niemand gehoord die het 'klapper' probleem met een andere firmware versie opgelost had. Correct me if I'm wrong :?

Ik heb nog gewoon de meegeleverde firmware (6.1.7.2) erop staan, heeft het altijd nog goed gedaan... tot nu dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Waar woon je dan? Misschien is het plaats gerelateerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFlash

FireFlash

need a light?

Ik woon in Castricum, maar volgens mij heb ik gewoon last van een klappermodem. Voordat ik Only kreeg had ik een superstabiele verbinding. Toen zat ik ook nog niet op ADSL2+ ( G.992.5). Nu wel en is mijn Down S/N margin ook van 12 naar 8,5 gegaan.

Het lijkt me gewoon een intern probleem in de modem of foutief intrainen tussen DSLAM en modem.

Ik heb mijn contract net verlengd, we zullen binnenkort wel zien of dat Fritz modem het wel goed doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed1969
  • Laatst online: 21-09 23:01
ChiMan schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 09:50:
[...]

Thanks voor de uitleg!

Voordat ik het ga proberen, hoe stel ik het weer naar ADSL als ADSL2 instabiel is?

Ik neem aan dat multimode staat voor ADSL2.
Terug naar adsl2 mode als volgt:

adsl config opermode multi_adsl2plus

saveall

Ed1969

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
Volgens mij ben ik vandaag overgezet op xs4all only, ik maak nu gebruik van mijn nieuwe ip. Ook is mijn snelheid verhoogd maar nog niet naar wat ik wil dus ik hoop dat dit nog hoger gaat.

Snelheden:
Downstream Upstream
SNR margin (dB): 6.0 11.0
Attenuation (dB): 34.5 17.6
Output power (dBm): 19.2 12.4
Attainable rate (Kbps): 8368 1165
Rate (Kbps): 6907 1021

Attainable rate geeft aan dat het harder zou moeten kunnen toch?, kwestie van wachten of bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Laatst online: 08:59
FireFlash schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 23:13:
Ik woon in Castricum, maar volgens mij heb ik gewoon last van een klappermodem. Voordat ik Only kreeg had ik een superstabiele verbinding. Toen zat ik ook nog niet op ADSL2+ ( G.992.5). Nu wel en is mijn Down S/N margin ook van 12 naar 8,5 gegaan.

Het lijkt me gewoon een intern probleem in de modem of foutief intrainen tussen DSLAM en modem.

Ik heb mijn contract net verlengd, we zullen binnenkort wel zien of dat Fritz modem het wel goed doet ;)
Als je snelheid verandert, dan kan dat betekenen dat je lijn instabieler wordt. Wellicht is die overstap naar Only met het snellere profiel te veel gevraagd van je lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Laatst online: 08:59
maxtz0r schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 10:57:
Volgens mij ben ik vandaag overgezet op xs4all only, ik maak nu gebruik van mijn nieuwe ip. Ook is mijn snelheid verhoogd maar nog niet naar wat ik wil dus ik hoop dat dit nog hoger gaat.

Snelheden:
Downstream Upstream
SNR margin (dB): 6.0 11.0
Attenuation (dB): 34.5 17.6
Output power (dBm): 19.2 12.4
Attainable rate (Kbps): 8368 1165
Rate (Kbps): 6907 1021

Attainable rate geeft aan dat het harder zou moeten kunnen toch?, kwestie van wachten of bellen?
Je modem vindt 8.3mbit haalbaar, maar wellicht is de dslam wat conservatiever ingesteld. Een SNR van 6.0 is voor de meeste dslams onder de maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFlash

FireFlash

need a light?

markclausing schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 11:11:
[...]
Als je snelheid verandert, dan kan dat betekenen dat je lijn instabieler wordt. Wellicht is die overstap naar Only met het snellere profiel te veel gevraagd van je lijn?
Ik heb Only Basic en de volle 20mbit verwacht ik ook niet te halen. Daarvoor is de afstand tot de centrale gewoon te lang en de kwaliteit van de lijn ook vast niet goed genoeg. Ik haal nu 14mbit en dat vind ik op zich prima. :)

Wat ik wel verwacht is dat het modem op een stabiele snelheid intraint en die verbinding gewoon aanhoudt zonder om de paar uur te moeten reconnecten. Desnoods neemt hij een iets lagere snelheid. Dat hoort een modem gewoon goed te doen imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij zijn sinds vandaag ook over gezet. alleen we zijn van 3MB naar 8MB gegaan.

Met de 3MB haalde ik 312 Kbps

Met de 8MB haal ik maar 570Kbps

Dit kan toch niet goed zijn? De 20MB kan ik hier niet krijgen omdat ik de snelheid niet kan halen en bij de 8MB is dat na mijn mening hetzelfde! En als het dit is kan ik net zo goed voor 10,- per maand de goedkopere nemen van 4MB. Zal dan toch iets sneller zijn en goedkoper dan me vorige 3MB.

Dus mijn vraag is eigenlijk, is dit nu de normale snelheid voor een 8MB verbinding!? Vind dit echt teleurstellend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Laatst online: 06:54

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Elke snelheid is afhankelijk van de afstand naar de centrale. Als je ver van de centrale zit zal je bij elke aanbieder een lagere snelheid ondervinden. Misschien is kabel dan een betere optie...

Ik zit op ca. 900 meter van de centrale en met mijn 8Mb-lijn zit ik op 875KB/s. 7Mb/s dus wat volgens mij niet erg slecht is...

Haal je niet bits en bytes door elkaar?

[ Voor 31% gewijzigd door jfeelders op 07-05-2008 11:43 ]

Pagina: 1 ... 23 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.