More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
nee wat ik ook probeer het lukt dus niet.IceManX schreef op zondag 06 april 2008 @ 18:57:
Inloggen op https://service.xs4all.nl/ met je oude Demon system account werkt niet?
kan wel gewoon me mail ophalen en dergelijke. Weet nog wel dat we 2 aparte wachtwoorden hebben moeten instellen 1 voor de mail en 1 voor de rest. geen van 2 werken
tis toch gewoon je gebruikersnaam.demon.nl of doe ik dat verkeerd?
wou me abbo wijzigen maar hij zegt nu dat we een abbo hebben van 74,95 pm
daar snap ik niks van want betaal maar 55 euro volgens mij.
is het dan verstandig om op die 55 euro te klikken zonder dat je dan 25 euro moet betalen omdat je zogenaamd downgrade?
Verwijderd
Kan iemand uit onderstaande waarden zien hoeveel KM we ongeveer van de centrale zitten, en hoe je dit uitrekent. Hebben we een goeie of slechte lijn? (veel verlies of nie?)
Modulation: G.992.3 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 509 / 2.047
Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 129,87 / 3,65
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 18,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 19,5 / 40,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 21,5 / 23,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / BDCM
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 7 / 363
HEC Errors (Up/Down): 552 / 164
Ik wist het niet 100% zker.cdezoete schreef op zondag 06 april 2008 @ 17:59:
[...]
Waarom vraag je het dan als je het antwoord eigenlijk al wel weet...
Nu mijn echte vraag in mijn modem staat dat ik 20mbit heb, maar ik download op maximaal 11-12mbit. Woon 519-529 meter van de centrale volgens de sites.
Klopt dit, dit is namelijk wel erg veel verlies?
heb je je modem al eens gereboot??? of slechte aansluiting?Tweaker1987 schreef op zondag 06 april 2008 @ 19:19:
[...]
Ik wist het niet 100% zker.
Nu mijn echte vraag in mijn modem staat dat ik 20mbit heb, maar ik download op maximaal 11-12mbit. Woon 519-529 meter van de centrale volgens de sites.
Klopt dit, dit is namelijk wel erg veel verlies?
Verder moet er toch niet zo veel verlies zijn. Met mijn oude 8mbit lijn kreeg ik een snelheid van 7.8mbit om bestanden te downloaden.
Ik denk zelfd dat XS4ALL nog naar mijn centrale moet (Zoetermeer) om het allemaal om te zetten van ADSL naar ADSL2+, kan dit?
[ Voor 9% gewijzigd door Tweaker1987 op 06-04-2008 20:48 ]
Verwijderd
Tweaker1987 schreef op zondag 06 april 2008 @ 20:48:
Heb al 4x modem gereboot en 2x de modem van het stroom gehad, maar niets helpt. Kan het te maken hebben met dat ik draadloos ben? Lijkt mij eigenlijk niet, maar het is misschien mogelijk, of toch niet?
Verder moet er toch niet zo veel verlies zijn. Met mijn oude 8mbit lijn kreeg ik een snelheid van 7.8mbit om bestanden te downloaden.
Ik denk zelfd dat XS4ALL nog naar mijn centrale moet (Zoetermeer) om het allemaal om te zetten van ADSL naar ADSL2+, kan dit?
Zie iets eerder in dit topic:Verwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 19:19:
Kan iemand uit onderstaande waarden zien hoeveel KM we ongeveer van de centrale zitten, en hoe je dit uitrekent. Hebben we een goeie of slechte lijn? (veel verlies of nie?)
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 19,5 / 40,0
Ragger in "XS4ALL Only"
There's no place like 127.0.0.1
Verwijderd
Weet iemand hoe je erachter kan komen of je centrale wel ADSL 2+ geschikt is ?
Begin me sterk af te vragen of die centrale gewoon niet adsl 2( 20mbit oa.) is.
Tevens traint me modem nog steeds op 8mbit...
Ik weet niet hoe betrouwbaar dit is maar ik heb bij de volgende sites gechecked:Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 09:10:
Morgen all !
speedxs postcode check
BBned postcode check
Bij mij staat dat alles beschikbaar is ook al kan ik geen only basic nemen. Ik weet dus niet hoe betrouwbaar dit is.
Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.
http://pcdb.bbned.nl/ te laatVerwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 09:10:
Morgen all !
Volgens speedxs is ADSL2+ hier niet beschikbaar maar als ik in m'n modem kijk staat er G.992.5 Annex B wat volgens mij ADSL2+ is.maxtz0r schreef op maandag 07 april 2008 @ 09:39:
[...]
Ik weet niet hoe betrouwbaar dit is maar ik heb bij de volgende sites gechecked:
speedxs postcode check
M'n modemsnelheid is al sinds 1 april omhoog (17.078 kbps). Sinds een paar minuten komt m'n downloadsnelheid pas (eindelijk) boven de 1MB/s uit (1.7MB.)
Verwijderd
Op beide sites ADSL 2+ beschikbaar in A'dam Osdorp.. nou lekker dan...
Kan pas vanavond kijken of er iets veranderd is in de modem maar goed , ik vrees dat het niet anders gaat...
Blijkt maar weer hoe onbetrouwbaar deze postcode checks zijn.xtra schreef op maandag 07 april 2008 @ 09:59:
[...]
Volgens speedxs is ADSL2+ hier niet beschikbaar maar als ik in m'n modem kijk staat er G.992.5 Annex B wat volgens mij ADSL2+ is.
M'n modemsnelheid is al sinds 1 april omhoog (17.078 kbps). Sinds een paar minuten komt m'n downloadsnelheid pas (eindelijk) boven de 1MB/s uit (1.7MB.)
Ooit had ik voor basic gekozen i.v.m. de 1mb upload, download vind ik minder interessant, omdat ik 20mbit niet nodig vind een downgrade gedaan. Vanochtend om half 10 aangegeven op de website, een kwartier later geen internet meer, modem trainde netjes in op het start abbo..
Na een uur aan de telefoon gezeten te hebben met de helpdesk blijk ik nu een klapperende lijn te hebben, vond de helpdesk vreemd omdat de 20mbit uitstekend ging, hebben ze een ticket gemaakt maar het gaat niet meer lukken om het vandaag op te lossen
Gelukkig heeft de buurvrouw een onbeveiligd access point...
Downgrades gaan vaker niet goed heb ik begrepen, pas daarmee op...
Bij mij is er een 0 (nul) achter mijn gebruikersnaam toegevoegd door xs4all, probeer dat eens, misschien is dat ook bij jou het geval. En vergeet niet .demon.nl niet weg te laten.robertobadjo schreef op zondag 06 april 2008 @ 19:00:
[...]
nee wat ik ook probeer het lukt dus niet.
kan wel gewoon me mail ophalen en dergelijke. Weet nog wel dat we 2 aparte wachtwoorden hebben moeten instellen 1 voor de mail en 1 voor de rest. geen van 2 werken
tis toch gewoon je gebruikersnaam.demon.nl of doe ik dat verkeerd?
het is me gelukt.. had ff ingelogd in de webmail en zodoende erachter gekomen wat het was. kan dus nu inloggen.apsync schreef op maandag 07 april 2008 @ 15:51:
[...]
Bij mij is er een 0 (nul) achter mijn gebruikersnaam toegevoegd door xs4all, probeer dat eens, misschien is dat ook bij jou het geval. En vergeet niet .demon.nl niet weg te laten.
vraag me alleen wel 1 ding af. wij als oud demon klant hadden toendertijd een 8mbit lijn. bij xs4all geeft ie nu aan dat we een fast abbo hebben + advanced website. voor 75 euro. terwijl de facturen aangeven dat we 55 euro betalen
snap er nu helemaal niks van. durf nu niet weer dat fast abbo aan te klikken want dan zit ik er aan vast ben ik bang voor.
moet dus maar geduldig afwachten totdat ik verhoogd word

Abonnement maar terug gezet naar 8mbit, wat nu dus 'Lite' geworden is. Die 3mbit voor 20e is ook zonde geld
We hebben hier al een hele tijd ADSL. Nog voordat er ADSL2+ was. We hebben XS4All Fast. Toen er geupgrade werd naar ADSL2+ heb ik een nieuw modem (Speedtouch 516i) gekocht en gewacht totdat onze centrale geupgrade werd. Echter is de snelheid hier nooit omhoog gegaan. Ik ging ervan uit dat het kwam doordat onze centrale overgeslagen was omdat we in een redelijk klein dorp wonen (Loosdrecht, centrale Loos). Echter deed ik gisteren de postcode check op xs4all.nl en zag dat we gewoon 20mbit konden krijgen. Dus ik kijken waar het aan kon liggen, nieuwste firmware op het modem gezet, paar keer gereset. Niks.
Toen bedacht ik me dat onze splitter nog uit de tijd van voor ADSL2+ is...

Geen idee maar volgens mij kun je dat vrij snel testen door je modem even aan te sluiten zonder de splitter ertussen. (En dus zonder telefoon.)weebl schreef op maandag 07 april 2008 @ 16:35:
Ik heb een vraag:
We hebben hier al een hele tijd ADSL. Nog voordat er ADSL2+ was. We hebben XS4All Fast. Toen er geupgrade werd naar ADSL2+ heb ik een nieuw modem (Speedtouch 516i) gekocht en gewacht totdat onze centrale geupgrade werd. Echter is de snelheid hier nooit omhoog gegaan. Ik ging ervan uit dat het kwam doordat onze centrale overgeslagen was omdat we in een redelijk klein dorp wonen (Loosdrecht, centrale Loos). Echter deed ik gisteren de postcode check op xs4all.nl en zag dat we gewoon 20mbit konden krijgen. Dus ik kijken waar het aan kon liggen, nieuwste firmware op het modem gezet, paar keer gereset. Niks.
Toen bedacht ik me dat onze splitter nog uit de tijd van voor ADSL2+ is...Zou het hier aan kunnen liggen dat het nog niet werkt bij ons?
Bij alle overige aanbieders kan ik ook de 20mbit halen.
Waarom blijft mijn modem dan 20000kbps aangeven terwijl ik maximaal download met een snelheid van 10-12 mbit?
Al op andere computers geprobeerd?Tweaker1987 schreef op maandag 07 april 2008 @ 17:08:
Volgens de postcode check moet ik ook de 20mbit makkelijk kunnen halen. Zit ook maar 529 meter van de centrale (Zoetermeer, Zoetermeer Centrum).
Waarom blijft mijn modem dan 20000kbps aangeven terwijl ik maximaal download met een snelheid van 10-12 mbit?
Had ik ook bijna een week lang (zie een paar posts terug.) Ook met regelmatig rebooten. (Je blijft hopenTweaker1987 schreef op maandag 07 april 2008 @ 17:08:
Volgens de postcode check moet ik ook de 20mbit makkelijk kunnen halen. Zit ook maar 529 meter van de centrale (Zoetermeer, Zoetermeer Centrum).
Probeer het eens met een niet draadloze verbinding.Tweaker1987 schreef op maandag 07 april 2008 @ 17:08:
This footer is intentionally left blank
Ik, als ex demon klant, heb een 6mbit lijntje. Krijg ik nou 8mbit of 20mbit?
Antwoord van 1ste medewerker:
Je krijgt een 8mbit lijntje, aangezien je 39,99 euro p/m betaald.
Antwoord van 2de medewerker:
Je krijgt een 20mbit lijn, aangezien je een Basic abonement hebt met 12,** euro korting.
Nu ben ik helemaal in de war, net een vriend van me gesproken via msn, en hij vertelde me dat ik een 20mbit lijn zal krijgen (hij heeft gekeken via mijn relatie nummer).
Ikzelf denk dat ik een 8mbit lijn krijg, het is te mooi om waar te zijn
Net even mijn factuur gekeken, en er staat dat ik een Basic abonement heb, maar er staat ook bij gemeld: - (min) 12,** demon korting.
Het wordt afwachten...
# 05-04-2008
Geannuleerd
Uw opdracht tot wijziging is geannuleerd.
te lezen via de status site
Als het goed is krijg je een 20mbit lijn indien beschikbaar, maar de korting van 12euro komt wel te vervallen.apsync schreef op maandag 07 april 2008 @ 17:45:
Vandaag heb ik twee keer naar xs4all helpdesk gebeld, sjonge jonge wat een onduidelijkheid. Mijn vraag was:
Ik, als ex demon klant, heb een 6mbit lijntje. Krijg ik nou 8mbit of 20mbit?
Antwoord van 1ste medewerker:
Je krijgt een 8mbit lijntje, aangezien je 39,99 euro p/m betaald.
Antwoord van 2de medewerker:
Je krijgt een 20mbit lijn, aangezien je een Basic abonement hebt met 12,** euro korting.
Nu ben ik helemaal in de war, net een vriend van me gesproken via msn, en hij vertelde me dat ik een 20mbit lijn zal krijgen (hij heeft gekeken via mijn relatie nummer).
Ikzelf denk dat ik een 8mbit lijn krijg, het is te mooi om waar te zijn
Net even mijn factuur gekeken, en er staat dat ik een Basic abonement heb, maar er staat ook bij gemeld: - (min) 12,** demon korting.
Het wordt afwachten...
daar ben ik dus ook bang voor. naja we wachten dan wel geduldig af.Liquid schreef op maandag 07 april 2008 @ 18:32:
[...]
Als het goed is krijg je een 20mbit lijn indien beschikbaar, maar de korting van 12euro komt wel te vervallen.
Hoe vaak onegveer rebooten?xtra schreef op maandag 07 april 2008 @ 17:11:
[...]
Had ik ook bijna een week lang (zie een paar posts terug.) Ook met regelmatig rebooten. (Je blijft hopen) Sinds vanochtend haal ik pas de volledige snelheid.
En na ongeveer hoeveel dagen had je volledige snelheid?
hangt natuurlijk wel van allerlei factoren af. hoe je huis in elkaar zit. dus bv dubbele bewaping in je muren. en hoe ver je er vanaf zit.Tweaker1987 schreef op maandag 07 april 2008 @ 20:05:
Met draadloos is de verbinding ongeveer 10-12mbit. Maar met het draadje is gewoon 20mbit.
Kan er zo veel verlies zijn met een draadloos kaartje, is wel erg veel namelijk?
Mijn draadloos kaartje is een: Linksys Wireless G PCI Network Adapter With SpeedBooster (WMP54GS).
daarom heb ik dus een d-link dir-655 aangeschafd. die kan een beste snelheid aan. ik pomp nu wireless 7mb/s over het netwerk naar me nas. dus die 20mbit moet ook wel lukken
Maar het is mogelijk dat draadloos het niet trekt?
zou kunnen. als je dermate verlies heb met je wireless dan houd het dus gewoon op. dan moet je of gaan zoeken naar een oplossing om je wireless te boosten dan kan je internet het ook wel hebben.Tweaker1987 schreef op maandag 07 april 2008 @ 20:31:
Ik heb een Linksys Wireless-G Broadband Router with SRX200 (WRT54GX2).
weet niet wat je haalt als je via wireless naar een lan pc een bestand overzet? aan dat limiet zit je gewoon ook met je internet. is je lan/wifi sneller dan moet je dat ook naar buiten halen.
Ik heb nog eens gebeld gisteren en het komt zeker te vervallen. Alleen de downgrade is kosteloos mocht het niet behaalbaar zijn.robertobadjo schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:56:
[...]
daar ben ik dus ook bang voor. naja we wachten dan wel geduldig af.
Verwijderd
Heeft iemand een idee hoelang enig tijd zou kunnen zijn?
Verwijderd
Toen ik dat deed , plus minus een x aantal maanden geleden , niks van gemerkt. Kan ook zijn gebeurd toen ik aan het werk was en er dus niks van merkte. Kan me nog wel vaagjes herrineren dat ik opnieuw moest inloggen in me modem maar dat is 9 tellen werk...peppie71 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 09:37:
Wij hebben hier ADSL van KPN en xs4all basic (heet nu geloof ik lite). Als we willen overstappen naar xs4all only dan, zo staat het op de site, zitten we enige tijd zonder internet. Als je dat niet wil, dan adviseren ze dringend om niet over te stappen.
Ik vermoed dat xs4all strengere regels heeft m.b.t afstand naar de centrale. Ik heb namelijk zelf getest op mijn eigen centrale met verschillende postcodes, de ene dichter bij dan de ander en ik merkte dat bij postcodes die dichter bij de centrale staan wel 20mbit konden aanvragen en de andere niet.Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 09:33:
Is het evt. al bij iemand bekend waarom de "ouwe" 8Mbit lijn niet naar 20Mbit kon/kan worden ge-upgrade maar dat er wel voor een Fast pakket kon/kan worden gekozen ?
Andere providers zullen hier minder strenge regels hebben vermoed ik. Enige manier om erachter te komen is om te bellen wat ik nog steeds moet doen.
Ik zit nu net effe te klooien met die postcode check en nu kan ik dus gewoon wel xs4all only FAST bestellen en niet BASICjoost1 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 10:10:
Ik heb nu ook sinds een paar dagen xs4all only, had hiervoor basic met 6mbit, maar ook ik word nu omgezet naar een lite abo, omdat 20mbit niet haalbaar zou zijn (adsl2+ centrale, 1074 meter van de centrale af). Hopelijk kan 20mbit toch ooit nog eens geleverd worden, maar ze mogen me ook een 20mbit abo geven, dat ik de 20 niet volledig haal boeit niet zo. Iemand hier ervaring mee? (of ze dat dus willen testen of niet)?
Ik heb van de overstap totaal niets gemerkt, precies 30dagen na aanvragen werd ik omgezet. Het enigste wat ik merkte was dat mn internet sneller was geworden (3mbit->4mbit)peppie71 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 09:37:
Wij hebben hier ADSL van KPN en xs4all basic (heet nu geloof ik lite). Als we willen overstappen naar xs4all only dan, zo staat het op de site, zitten we enige tijd zonder internet. Als je dat niet wil, dan adviseren ze dringend om niet over te stappen.
Verwijderd
weet iemand toevallig welke afdeling je wezen moet zijn van XS4ALL ?
sales ,tech support ?
Reken ermaar niet op.. Ik had ook gebeld omdat ik niet kon inloggen op de wijzigingspagina, maar ik moest eerst 20 minuten wachten voordat ik iemand aandan de lijn kreeg.. Daarna kreeg ik een sacharijnig wijf aan de telefoon die het trucje niet snapte en ze vond het heel raar dat ik van lite naar lite wilde.. Werd ik in de wacht gezet, 20 minuten later dacht ik van, ja nu vind ik het genoeg..maxtz0r schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 10:33:
Ik ga sales bellen in mijn pauze kijken of dat lukt in een half uur;-)
Xs4all

Volgens mij heb je deze vraag hier nu al zeker 3 keer gesteld. Pak een UTP kabel, test en je weet het antwoord.Tweaker1987 schreef op maandag 07 april 2008 @ 20:31:
Ik heb een Linksys Wireless-G Broadband Router with SRX200 (WRT54GX2).
This footer is intentionally left blank
Het is namelijk wel erg veel verlies.
Heb je al een ander kanaal geprobeerd? Heb je al geprobeerd het modem iets te verplaatsen? Heb je al gekeken naar andere apparaten die kunnen storen in de omgeving? Snelheidsverlies komt door storingen, waardoor er minder 'ruimte' is voor snelheid.Tweaker1987 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 11:56:
Niet waar, dit is de eerste keer dat ik specifieke vraag. Met UTP kabel werkt het wel op 20mbit. Maar kan het zijn dat mijn draadloos niet sneller kan?
Het is namelijk wel erg veel verlies.
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
XS4ALL geeft nu aan dat ik eerst KPN moet opzeggen en als alles afgesloten is dat ik dan pas een nieuw abo kan aanschaffen. Dit betekent dat ik minimaal 3 weken zonder internet zal zitten.
Klopt dit? Iemand anders ervaringen met het overstappen van KPN IPB naar een andere provider?
Verwijderd
Heb hetzelfde gehad en gedaan. Echt raar, fast wel beschikbaar maar basic opeens niet meer...maxtz0r schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 12:44:
Ik heb dan maar even een belletje gepleegd en uiteraard als antwoord dat xs4all only basic niet haalbaar is op mijn locatie. Op de vraag waarom Fast wel beschikbaar is kon geen antwoord gegeven worden. Ik ben het spoor helemaal kwijt en heb geen zin hier nog meer tijd in te gaan steken. Ik stap dus gewoon over op xs4all only lite en ik hoor het wel...
Had wel zin in 8mbit en lagere prijs, dus ben alvast overgestapt naar lite. We horen of lezen misschien nog wel eens wat over deze rare situatie...
Ik zit met precies hetzelfdemaikel7 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:21:
Heb nu KPN Internetplusbellen en wilde overstappen naar XS4ALL start. Dit is goedkoper en ook nog sneller en van het bellen maken we toch nauwelijks gebruik (we worden weleens gebeld, maar verder doen we alles mobiel).
XS4ALL geeft nu aan dat ik eerst KPN moet opzeggen en als alles afgesloten is dat ik dan pas een nieuw abo kan aanschaffen. Dit betekent dat ik minimaal 3 weken zonder internet zal zitten.
Klopt dit? Iemand anders ervaringen met het overstappen van KPN IPB naar een andere provider?
Xs4all zegt: eerst KPN opzeggen daarna meteen xs4all aanschaffen (betaal je een week dubbel)
KPN zegt: als je opzegt kan xs4all de lijn niet overnemen. Pas nadat opzegging afgerond is.
Daarna xs4all sales gebeld. Die gaf aan. Abo nemen bij xs4all, die informeren kpn, kpn zou mij dan vragen of het goed was dat xs4all alles zou overnemen.
Ik heb 1-4 xs4all abo genomen maar nog niks van kpn gehoord
Did you know that IF is a middle word in life. "Ja maar wie ben ik om aan mezelf te twijfelen"
Bij mij kon XS4ALL geen nieuw abo in het systeem zetten zeiden ze vandaag, omdat ik nog bij KPN IPB zit. Kortom ik denk wat jij te horen hebt gekregen van KPN klopt: eerst moet KPN alles afgesloten hebben etc.. en dan pas kan je een elders een nieuw abo aanschaffen.drice schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:57:
[...]
Ik zit met precies hetzelfde
Xs4all zegt: eerst KPN opzeggen daarna meteen xs4all aanschaffen (betaal je een week dubbel)
KPN zegt: als je opzegt kan xs4all de lijn niet overnemen. Pas nadat opzegging afgerond is.
Daarna xs4all sales gebeld. Die gaf aan. Abo nemen bij xs4all, die informeren kpn, kpn zou mij dan vragen of het goed was dat xs4all alles zou overnemen.
Gisteren zei een andere medewerker bij XS4ALL dat ik net als jou: Abo nemen bij xs4all, die informeren kpn, kpn zou mij dan vragen of het goed was dat xs4all alles zou overnemen. Maar toen ik zei dat doen we, lukte het hem ook niet wegens storing in het systeem. Kortom bij XS4all weten ze ook niet precies hoe het zit.
Ben benieuwd hoe het bij jou verloopt.
Verwijderd
Ik heb 10 maart jongslede heb ik op XS4ALL de overstap gemaakt van adsl van KPN naar adsl Only van XS4ALL. Alleen gebeurd er al heel lang niks meer. Op 10 maart stond er al meteen
# 10-03-2008
Bevestigd
Onze netwerkpartner heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is.
# 10-03-2008
Verstuurd
Uw aanvraag is door XS4ALL verstuurd naar onze netwerkpartner.
# 10-03-2008
Bevestigingsbrief
XS4ALL heeft U een bevestigingsbrief van deze aanvraag verstuurd.
# 10-03-2008
Ingediend
Uw aanvraag voor ADSL is door XS4ALL ontvangen. Uw aanvraag wordt automatisch verstuurd naar onze netwerkpartner.
. Maar verder dan dat komt het niet. Ook op een e-mail wordt niet gereageerd. Doe ik dan soms iets fout of?
Alvast bedankt,
Sander Hendriksen
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2008 17:20 ]
Verwijderd
Dat klopt niet geloof ik. Ik heb ergens gelezen dat de overstap ongeveer 3 weken in beslag neemt en bij mij is er in bijna 4 weken helemaal niks veranderd aan de status....maxtz0r schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 17:27:
tijdens je overstap heb je kunnen lezen dat het 30 dagen kan duren voordat je van adsl kpn naar adsl only bent overgestapt. Dus waarschijnlijk zul je nog enkele dagen moeten wachten verwacht ik.
1e 1 a 2 dagen veranderd de status snel, maar daarna niets meer in de status.
04-01-2007 aangevraagd, 05-02-2007 opgeleverd.
28-02-2008 aangevraagd, 31-03-2008 opgeleverd.
Zat toevallig 2x een weekend tussen
Waarom het zo lang moet duren? Geen idee, want volgens mij doen ze het opleveren ook pas echt op de laatste dag.
En, voordat daar verwarring over gaat bestaan, in die tijd heb je gewoon internet, behalve op de dag dat het echt opgeleverd wordt ben je een keer je verbinding ff kwijt.
Normaal gesproken niet meer dan een paar minuten.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Overstap naar XS4ALL Only (stap 1 van 5)
Hier kunt u een aanvraag indienen om over te stappen op XS4ALL Only.
* De opleveringstermijn is 30 dagen vanaf het moment van aanvraag.
Geduld is een schone zaakSanduhr schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 17:44:
Dat klopt niet geloof ik. Ik heb ergens gelezen dat de overstap ongeveer 3 weken in beslag neemt en bij mij is er in bijna 4 weken helemaal niks veranderd aan de status....

[ Voor 63% gewijzigd door thecompany op 08-04-2008 18:33 ]
Bij mij ook, met ADSL-only Basic.hellboy123 schreef op maandag 07 april 2008 @ 10:02:
bij mij is er nog totaal niets veranderd, modem traint in op de oude snelheid. Modem al een paar keer gereset maar nog niets nieuws binnen. Zo lang het maar deze week gebeurt ben ik tevreden
Er staat gewoon nog 1.021 / 7.999 in mijn modem.
Speedtest geeft ietsje verhoging, maar niet constant.....
Moet je nog iets met je modem doen? Ik heb een paar keer gereset, niets helpt....
Vanmiddag mezelf gemigreerd van 8 Mb naar 20Mb.
Alvast bedankt voor de goeie tips hier!
Het werkt als een trein, modem was binnen 5 minuten op de nieuwe snelheid en internet zelf een uurtje later.
Ik haal met usenet zo'n 1750 KB/s, speedtest geeft aan 2000 KB. Volgens mij allemaal wel goeie cijfers.
Nu de vraag:
VOOR de verhoging was dit het geval
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 6,0 / 12,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 13,0 / 13,5
Berekening gaf aan dat ik zo'n 900 meter van de centrale zit.
NA de verhoging is dit de situatie:
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 6,0 / 14,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 13,0 / 8,0
Nu geeft berekening aan dat ik ineens 1650 meter van de centrale zit.
Heeft iemand een verklaring hoe dit kan? Alvast bedankt.
Nogmaals, het is absoluut niet urgent, alles werkt naar behoren, ben puur benieuwd.
En wat een feest: DVD 5 binnen in 40 minuten. WOW!
Die line Attenuation (Down) geeft een indicatie van hoever je van de centrale af zit, als je zit getal door 13.8 deelt krijg je de afstand tot de centrale ongeveer. Die waarde zou dus ongeveer hetzelfde moeten blijven lijkt mij.dolfg schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 19:21:
Nu de vraag:
VOOR de verhoging was dit het geval
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 6,0 / 12,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 13,0 / 13,5
Berekening gaf aan dat ik zo'n 900 meter van de centrale zit.
NA de verhoging is dit de situatie:
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 6,0 / 14,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 13,0 / 8,0
Nu geeft berekening aan dat ik ineens 1650 meter van de centrale zit.
Heeft iemand een verklaring hoe dit kan? Alvast bedankt.
De SN Margin geeft aan hoeveel marge er nog op de lijn zit. Deze waarde moet zo hoog mogelijk zijn. Bij 8 Mbit was deze waarde 13,5 en nu bij 20Mbit is het 8.0. Een prima waarde aangezien het minimum 6/7 dB is voor een werkende verbinding.
(De SN Margin gaat dus omlaag naarmate de snelheid hoger wordt. De maximale snelheid die je kan halen ligt dus niet alleen aan je "line Attenuation" of lengte van de lijn maar ook aan de kwaliteit (SN Marge is bij een bepaalde snelheid een indicatie daarvoor...)
Pas geleden bij kennissen het volgende; ze zaten bij pretium (rare club overigens) en om hun vaste nummer te behouden en toch op only + voip te komen, moesten we het volgende pad volgen:drice schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:57:
[...]
Ik zit met precies hetzelfde
Pretium -> KPN belbasis -> Dan xs4all only aanvragen -> telefonie migreren naar voip.
Ze zitten nu dus weer op kpn + xs4all only. Ik zou ze graag meteen overzetten op voip en kpn eraf halen, maar dat zien ze nog niet zo te zitten omdat ze met de overgang van pretium naar kpn ook al flink wat kosten hebben moeten dokken, en ze zijn bang dat het kpn abonnement nu minimaal een jaar moet lopen om er zonder extra kosten vanaf te stappen. Iemand daar nog iets over te zeggen?
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Simpel:Mistraller schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 23:08:
[...]
Ze zitten nu dus weer op kpn + xs4all only. Ik zou ze graag meteen overzetten op voip en kpn eraf halen, maar dat zien ze nog niet zo te zitten omdat ze met de overgang van pretium naar kpn ook al flink wat kosten hebben moeten dokken, en ze zijn bang dat het kpn abonnement nu minimaal een jaar moet lopen om er zonder extra kosten vanaf te stappen. Iemand daar nog iets over te zeggen?
----quote: http://KPN.comVragen over opzeggen?
Neem voor meer informatie over het opzeggen van je KPN-abonnement contact op met de medewerkers van onze Klantenservice via 0900-0244 (€ 0,10 /min). Dit kan elke dag van 8:00 tot en met 22:00 uur.
In dit telefoongesprek krijg je informatie over de opzegprocedure en de eventule resterende looptijd van je contract. De meeste abonnementen van KPN hebben een contractduur van 1 jaar.
Over Xs4all Only:
Voor het eerst een tegenvaller met Xs4all gehad:
Aangezien mijn ouders nog adsl-basic van Xs4all op een tweede lijn hadden (erfenis van kantoor aan huis) met een slapend bel-budget abonnement kwam ik op het idee om ze over te zetten naar Xs4all Only zodat daarna het bel-budget abo opgezegd kon worden. Begin maart aangevraagd.
Vandaag blijkt Only opgeleverd te zijn. In verband met de snelheidsverhoginge van 1 april kwam ik toen al op het idee om voor hen ook gelijk te downgraden naar adsl-start, dus ik gelijk downgrade aangevraagd. Grappig genoeg vermelde de 'abonnementen-kiezer' dat basic niet leverbaar was op de locatie... Waarom meldden ze dit dan niet bij de aanvraag van Only
Maar goed ik voor adsl-start kiezen. Uurtje later (18:00) belt m'n vader met 'adsl doet het niet meer...' dus ik ga er gelijk van uit dat ze ermee bezig zijn op dat moment. Vervolgens belt hij na 21:00 weer van 'nou het werkt nog steeds niet'. Ik aan de telefoon alle settings doorlopen, modem reset, PPP verbinding opnieuw ingesteld, maar er is zelfs geen line sync (statuslichtje van DSL is uit).
Hopelijk hebben ze dit morgen gefixt, anders zou het erg jammer zijn dat een schijnbare naadloze overstap toch is misgelopen... Of zou de meteen aangevraagde downgrade ermee te maken hebben?
Kort vraagje hierover, mijn router is nederlandstaligFidai schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 21:53:
[...]
Die line Attenuation (Down) geeft een indicatie van hoever je van de centrale af zit, als je zit getal door 13.8 deelt krijg je de afstand tot de centrale ongeveer. Die waarde zou dus ongeveer hetzelfde moeten blijven lijkt mij.

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 19,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 15,0 / 31,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 9,5 / 8,0
SN margin lijkt me duidelijk maar die attenuation, is dat uitgangsvermogen of signaalverzwakking?
Met die tool paar pagina's terug kwam ik met 31db aardig op mijn afstand (2100 vs 1751 volgens postcode check). Ook mijn SN margin lijkt me netjes. Nu komt de grap, volgens alle tests en tabellen zou ik 12-14mbit 'kunnen' halen, helaas is niets minder waar dan dat hij vanmiddag (wederom) opnieuw intrainde op inmiddels 1.029 / 8.104.
Ben nu in de laatste stappen van mijn hosting aan te vragen, eenmaal dat op de rit toch maar weer achter mijn continue dalende snelheid (toen ik 20mbit kreeg zat ik regelmatig nog op 12) aan, gezien ik geen andere routers meer heb kan ik het ook niet meer met een andere router testen.
[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 08-04-2008 23:51 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
attenuation = SignaalverzwakkingSinergyX schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 23:50:
[...]
SN margin lijkt me duidelijk maar die attenuation, is dat uitgangsvermogen of signaalverzwakking?
Omdat de Basic abbonement met de snelheidsverhoging is omgezet naar adsl2+ ipv adsl1. Hiervoor was de basic max. 8mbit, dus adsl1 nog. Als je centrale nog adsl1 is wordt je automatisch lager gezet. Ik ben van basic 8mbit naar light 8mbit gezet automatisch omdat de centrale niet adsl2+ is.Lekkere Kwal
[...]
Only zodat daarna het bel-budget abo opgezegd kon worden. Begin maart aangevraagd.
Vandaag blijkt Only opgeleverd te zijn. In verband met de snelheidsverhoginge van 1 april kwam ik toen al op het idee om voor hen ook gelijk te downgraden naar adsl-start, dus ik gelijk downgrade aangevraagd. Grappig genoeg vermelde de 'abonnementen-kiezer' dat basic niet leverbaar was op de locatie... Waarom meldden ze dit dan niet bij de aanvraag van Only
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Precies, een downgrade naar light dus. Mijn ouders kregen echter geen downgrade naar light, de brief meldde dat er niks zou veranderen. Of komt de downgrade pas na oplevering? Ben wel benieuwd hoe het dan gaat nu ik vlak na oplevering een downgrade naar start heb aangevraagdwontcachme schreef op woensdag 09 april 2008 @ 00:04:
Omdat de Basic abbonement met de snelheidsverhoging is omgezet naar adsl2+ ipv adsl1. Hiervoor was de basic max. 8mbit, dus adsl1 nog. Als je centrale nog adsl1 is wordt je automatisch lager gezet. Ik ben van basic 8mbit naar light 8mbit gezet automatisch omdat de centrale niet adsl2+ is.
Bij ons ook het geval. Die pretium zijn niets anders dan stelletje boeven, maar goed, het gaat nu even over KPN en Xs4all. Heb jij al gebeld? Wij hebben ook sinds kort weer telefonie van KPN, en nu willen we misschien overstappen naar Telfort internet, maar komen er dan extra kosten bij KPN voor het afzeggen. Zodra je het weet, kan je hier een berichtje achter laten? Ik zal kijken of ik vanavond, of morgen ochtend misschien even kan bellen.Mistraller schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 23:08:
[...]
Pas geleden bij kennissen het volgende; ze zaten bij pretium (rare club overigens) en om hun vaste nummer te behouden en toch op only + voip te komen, moesten we het volgende pad volgen:
Pretium -> KPN belbasis -> Dan xs4all only aanvragen -> telefonie migreren naar voip.
Gisteren poste ik hier dat ik nog geen verhoging van de snelheid bemerkte, terwijl ik al een week geleden zo'n brief kreeg met aankondiging. Wat blijkt nou?
Ik ga naar het linkje wat hier ook gegeven wordt, ik kies voor xs4all-basic 20/1 ipv 8/1, binnen 5 minuten valt mijn verbinding weg, hooguit 3 minuten, en daarna staat er ineens keurig aangegeven in mijn modem : (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 14.478 ....
Nog wel geen 20 mb, maar goed, ik zit ook met een verlengsnoer van 20 mtr, een losliggend telefoon-stopcontact en een afstand van 1163 tot de centrale: Asd-O Amsterdam-Oost Kamerlingh Onneslaan 1 1097DE Amsterdam-Centrum
(volgens een andere test 996 mtr)
Dus gewoon even je nieuwe snelheid aangeven....hier: http://oms.xs4all.nl/adsl/wijzigen/
En het is zo gepiept. Had ik ook niet 22 minuten voor Jan l*l aan de telefoon hoeven zitten wachten op de helpdesk, en twee mailtjes sturen waar die f*cking
Was niet nodig geweest als ik eerder dit topic had gelezen.
Heb gisteren telefonisch KPN IPB opgezegd. Binnen 10 dagen moet ik per post de bevestiging krijgen van de opzegging en dan heb ik nog 7 dagen om de opzegging te annuleren. Kortom na die 17 dagen kan ik me aanmelden bij XS4ALL, dus zal wel een tijdje zonder internet zittenmaikel7 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:53:
[...]
Bij mij kon XS4ALL geen nieuw abo in het systeem zetten zeiden ze vandaag, omdat ik nog bij KPN IPB zit. Kortom ik denk wat jij te horen hebt gekregen van KPN klopt: eerst moet KPN alles afgesloten hebben etc.. en dan pas kan je een elders een nieuw abo aanschaffen.
Gisteren zei een andere medewerker bij XS4ALL dat ik net als jou: Abo nemen bij xs4all, die informeren kpn, kpn zou mij dan vragen of het goed was dat xs4all alles zou overnemen. Maar toen ik zei dat doen we, lukte het hem ook niet wegens storing in het systeem. Kortom bij XS4all weten ze ook niet precies hoe het zit.
Ben benieuwd hoe het bij jou verloopt.
Toch apart dat het allemaal zo lang moet duren, volgens mij zijn het een paar drukken op de knop, maar goed....zo gaat het in dit land
Het zou best heel makkelijk kunnen maar ik denk dat die 7 dagen wettelijk verplicht is? en er zullen vast nog wel een aantal procedures zijn waardoor het niet zo makkelijk kan.maikel7 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 10:31:
[...]
Heb gisteren telefonisch KPN IPB opgezegd. Binnen 10 dagen moet ik per post de bevestiging krijgen van de opzegging en dan heb ik nog 7 dagen om de opzegging te annuleren. Kortom na die 17 dagen kan ik me aanmelden bij XS4ALL, dus zal wel een tijdje zonder internet zitten![]()
Toch apart dat het allemaal zo lang moet duren, volgens mij zijn het een paar drukken op de knop, maar goed....zo gaat het in dit land
Verwijderd
kga er me eraan irriteren... heeel slecht
Ik snap het ook niet. Volgens mij hebben super veel mensen er al over gebeld en het is nog steeds hetzelfde:(Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 11:26:
blijf et maf vinden dat je geen ADSL Basic 20mbit kan krijgen maar wel ADSL Fast.
kga er me eraan irriteren... heeel slecht
Ben benieuwd wat er gebeurt als ik straks Only heb en dan probeer mijn abbo te wijzigen naar bijvoorbeeld basic of fast.
Eindelijk heb ik kunnen inloggen op die pagina! Settings veranderd.. nu maar geduld hebben? Ben benieuwd!bondje33 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 10:29:
bondje33 hier nog even.
Gisteren poste ik hier dat ik nog geen verhoging van de snelheid bemerkte, terwijl ik al een week geleden zo'n brief kreeg met aankondiging. Wat blijkt nou?
Ik ga naar het linkje wat hier ook gegeven wordt, ik kies voor xs4all-basic 20/1 ipv 8/1, binnen 5 minuten valt mijn verbinding weg, hooguit 3 minuten, en daarna staat er ineens keurig aangegeven in mijn modem : (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 14.478 ....ipv 1024 / 8100
Nog wel geen 20 mb, maar goed, ik zit ook met een verlengsnoer van 20 mtr, een losliggend telefoon-stopcontact en een afstand van 1163 tot de centrale: Asd-O Amsterdam-Oost Kamerlingh Onneslaan 1 1097DE Amsterdam-Centrum
(volgens een andere test 996 mtr)
Dus gewoon even je nieuwe snelheid aangeven....hier: http://oms.xs4all.nl/adsl/wijzigen/
En het is zo gepiept. Had ik ook niet 22 minuten voor Jan l*l aan de telefoon hoeven zitten wachten op de helpdesk, en twee mailtjes sturen waar die f*ckingverhoging nou blijft....
Was niet nodig geweest als ik eerder dit topic had gelezen.
ben oud demon klant en volgens de site heb ik het fast pakket van 75 euro. maar op de factuur krijg ik een korting en kom ik terug op 55 euro
moet dus geduldig afwachten want anders zullen ze wel een downgrade in rekening brengen
Mijn centrale is dan ook niet geschikt voor ADSL2+.
Ben ik wel benieuwd of, als jij een postcode check doet bij speedxs.nl, er dan staat dat adsl 2+ wel beschikbaar is.MatHack schreef op woensdag 09 april 2008 @ 17:34:
Vandaag een brief gekregen dat mijn abbo kosten zijn verlaagd (oftewel overgezet naar Lite vanaf Basic).
Mijn centrale is dan ook niet geschikt voor ADSL2+.
Verwijderd
Ik geloof het zelf bijna niet meer maar na precies een maand (31 dgn) is het dan toch zover
Verwijderd
Gister zat ik nog op 8 mbit, ANSI T1.413 modulation.. na de wijziging aangevraagd te hebben was het binnen 2 uurtjes zo ver. Verbinding viel even weg en ik zag 1024/10500 oid staan met ITU G.992.5 modulation (oid).
Nu geeft m'n router aan dat ik terug zit op ANSI T1.413 modulation en m'n snelheid is 1024/7400?!
Speedxs zegt: "Onbekende postcode of ADSL niet beschikbaar."maxtz0r schreef op woensdag 09 april 2008 @ 17:42:
[...]
Ben ik wel benieuwd of, als jij een postcode check doet bij speedxs.nl, er dan staat dat adsl 2+ wel beschikbaar is.
Ik woon in een dorpje op de Veluwe, ik vind het niet raar dat er bijna niks hier beschikbaar is
Dat kan erop wijzen dat je op de grens zit van het bereik van ADSL2+. Wat zijn je signaalwaardes? Wat je nog kan proberen is de situatie vanaf het ISRA punt zo 'prettig' mogelijk te maken, dus een goede twisted pair koperen kabel (liefs van een stugge netwerkkabel), een zo kort mogelijke afstand tussen ISRA en modem. En natuurlijk het liefst geen splitter...Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 18:51:
Nou, ik snap hier nu echt de ballen van.
Gister zat ik nog op 8 mbit, ANSI T1.413 modulation.. na de wijziging aangevraagd te hebben was het binnen 2 uurtjes zo ver. Verbinding viel even weg en ik zag 1024/10500 oid staan met ITU G.992.5 modulation (oid).
Nu geeft m'n router aan dat ik terug zit op ANSI T1.413 modulation en m'n snelheid is 1024/7400?!
---
Update van mijn eigen ervaringen (bij m'n ouders): vanochtend om 9:30 Xs4all aan de lijn gehad, die beweerden wél een signaal op de lijn te hebben maar ook te merken dat het zwak was. Vanmiddag langsgeweest en er was verbinding maar het modem zei pas vanaf 11:30 verbinding te hebben gehad... Óf Xs4all loog óf de lijn is nog later die ochtend onderbroken geweest, zal me niets verbazen als KPN gisteren een foutje had gemaakt of iets dergelijks. In ieder geval werkt het weer als vanouds
Verwijderd
Wat ik alleen niet begrijp.. Ik had hiervoor 1024/8192, bijna exact. Nu, na de "upgrade", heb ik een lagere snelheid, namelijk 1024/7424? Ik zal de router morgenochtend nog wel even een reboot geven.
Ik vind het maar vreemd.
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Je handmatige hostname koppelen ze zelf automatisch aan je nieuwe ip-adres. Als je niks hebt ingesteld dan krijg je opnieuw een standaard hostname bij je ip-adres.Ariën Clay schreef op donderdag 10 april 2008 @ 00:22:
Iemand enig idee of XS4ALL ook de -door jouw zelf bedachte- hostname weer aanpast? En zo ja, kan je de oude hostname weer instellen bij xs4all?
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2008 00:26 ]
"Mekker, blaat"
[ Voor 5% gewijzigd door torp op 10-04-2008 08:33 ]
Je provider levert hetzelfde voor een lagere prijs, meld dat uit zichzelf aan je en zorgt er automatisch voor dat je minder betaald. Ik wens je succes bij UPC.
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Ik heb nu basic al bijna zo'n 6/7 jaar. Het is netjes geweest van xs4all om geen prijswijziging door te voeren en krijg ik nu dus zo'n 7 euro korting per maand voor een 6/1mbit lijn.Tukk schreef op donderdag 10 april 2008 @ 09:13:
* Tukk vraagt zich af waar dat Xs4all bashen vandaan komt.
Je provider levert hetzelfde voor een lagere prijs, meld dat uit zichzelf aan je en zorgt er automatisch voor dat je minder betaald. Ik wens je succes bij UPC.
Wil ik overstappen, dan vervalt de 7 euro korting en betaal ik voor een 20/1 mbitlijn opeens 84 euro meer per jaar
Direct overstappen naar lite mag niet omdat 20/1 mbit mogelijk is bij mij, dus dan komt er 25 euro bij. Dat is dus weer bijna 4 maanden de korting...
Op jaar basis ben ik wel goedkoper uit met de lite, maar om al die moeite te doen kan ik net zog oed beginnen met overstappen naar telfort en bespaar dan gewoon zo'n 300 euro per jaar.
Ik had het altijd uitgesteld omdat je toch elke keer weer snelheid stijgingen kreeg, maar xs4all (kpn) doet dit dus niet meer en ik loop nu 2 snelheidsverhogingen achter. Ook newszilla is de laatste paar maanden continue onvolledig.
* torp vraagt zich af waarom hij van Tukk niet ontevreden over xs4all zou mogen zijn.Tukk schreef op donderdag 10 april 2008 @ 09:13:
* Tukk vraagt zich af waar dat Xs4all bashen vandaan komt.
Terwijl andere klanten van mijn provider voor hetzelfde geld dubbele snelheid hebben, krijg ik deze maand voor hetzelfde geld de oude snelheid. Vind je dat eerlijk? Eerlijker was geweest als ze de korting ook meteen in lieten gaan. Dat is het enige waar ik over klaag.
Ik ben al > 10 jaar trouwe klant maar xs4all is niet heilig hoor, ik heb al vaker problemen met ze gehad en de laatste keer heeft het me ENORM veel moeite gekost om dat recht te zetten. Meerdere aanmaningen en tijdelijke afsluitingen voor een bedrag van 7 euro dat ik NIET schuldig was.
Jaren geleden heb ik mij voorgenomen (na zeer slechte ervaringen) nooit meer internet van UPC af te nemen maar de snelheid die zij kunnen bieden is inmiddels wel veel hoger dan mijn maximum snelheid bij xs4all of andere ADSL-providers. Helaas is er geen ander alternatief, anders zou ik dat wel proberen.
Klopt niet helemaal, maar bij vlagen zitten er inderdaad incomplete posts tussen. Een paar maanden geleden was het hier idd bar en boos, maar nu gaat het stukken beter.Liquid schreef op donderdag 10 april 2008 @ 09:28:
[...]
...... Ook newszilla is de laatste paar maanden continue onvolledig.
Ongeveer 10-20% van de posts (1 t/m 14 dagen oud, btw) is onvolledig nu, waarvan weer 10% niet meer te parren is.
Wel irritant, maar beter als helemaal geen nieuwsserver.
----
Ik ben, zoals ik al verwachtte, overgezet naar Lite nu, compleet met brief & creditnota. Ik merkte er niks van, behalve dat de uptime van mijn verbinding ineens op 5 uur stond, i.p.v. meerdere dagen.
maargoed, er loopt weer een ticket bij bitstream, volgens de mensen van xs4all zou ik zelfs een afstand van 3km naar de centrale hebben. Maar omdat ik nog geen 7 maanden geleden wel vrolijk 12-15mbit haalde, alsnog alles in gang te zetten. Het lijkt bijna duidelijk, de centrale waar ik op zit heeft gewoon geen capaciteit meer over (jeej voor KPN). Het blijft maar afwegen waarmee ik goedkoper uit kan zijn, over naar een Orange (of gelijke), terug naar lager abbonnement etc. Toch blijf ik bij XS4all, als ik alles per saldo optel (domein, hosting, dns, datalimiet, voip, etc) is het allemaal niet zo duur en compenseer met het feit dat nu alles onder 1 dak zit.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dat heb ik niet gezegd, ik meld dat ik het niet begrijp.torp schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:21:
[...]
* torp vraagt zich af waarom hij van Tukk niet ontevreden over xs4all zou mogen zijn.
Ok!Terwijl andere klanten van mijn provider voor hetzelfde geld dubbele snelheid hebben, krijg ik deze maand voor hetzelfde geld de oude snelheid. Vind je dat eerlijk? Eerlijker was geweest als ze de korting ook meteen in lieten gaan. Dat is het enige waar ik over klaag.
Ik ben al > 10 jaar trouwe klant maar xs4all is niet heilig hoor, ik heb al vaker problemen met ze gehad en de laatste keer heeft het me ENORM veel moeite gekost om dat recht te zetten. Meerdere aanmaningen en tijdelijke afsluitingen voor een bedrag van 7 euro dat ik NIET schuldig was.
Jaren geleden heb ik mij voorgenomen (na zeer slechte ervaringen) nooit meer internet van UPC af te nemen maar de snelheid die zij kunnen bieden is inmiddels wel veel hoger dan mijn maximum snelheid bij xs4all of andere ADSL-providers. Helaas is er geen ander alternatief, anders zou ik dat wel proberen.
Dat was me niet duidelijk. Je bent nu je korting kwijt?
Xs4all is nooit goedkoop geweest, in al die 10 jaar dat jij (en ik) bij dit bedrijf zitten.
Ik herken wel je commentaar dat ze achteruit zijn gegaan, maar relatief gezien steken ze er IMHO nog steeds boven uit.
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Heb je al aangegeven op de website van XS4ALL dat je een de verhoging wilt ?Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 00:11:
Ik zal nog even wat dingetjes proberen en misschien even bellen met XS4ALL.
Wat ik alleen niet begrijp.. Ik had hiervoor 1024/8192, bijna exact. Nu, na de "upgrade", heb ik een lagere snelheid, namelijk 1024/7424? Ik zal de router morgenochtend nog wel even een reboot geven.
Ik vind het maar vreemd.
hier: http://oms.xs4all.nl/adsl/wijzigen/
Bij mij was het ineens binnen een paar minuten gepiept....
[ Voor 18% gewijzigd door bondje33 op 10-04-2008 15:51 ]
Dit topic is gesloten.