Toon posts:

XS4ALL Only

Pagina: 1 ... 20 ... 35 Laatste
Acties:
  • 199.950 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:59

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ariën Clay schreef op woensdag 02 april 2008 @ 22:30:
Als ik op: http://www.iping.nl/xs4all/ de snelheid bekijk die ik gemiddels hoger ga, ga ik dus van KPN via ADSL 290.05 kbyte/sec. naar XS4ALL ONLY 367.9 kbyte/sec.

Ik ga wel van 3 Megabit naar 8 hoor, dus zou ik wel ruim 2 keer zo sneller moeten downloaden met ruim 800 kb/sec? Of zie ik wat over het hoofd? :?
Anybody :P?
Of heeft dit te maken met de afstand. Ik woon op ongeveer 1 KM van de centrale af.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:27
Ariën Clay schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:34:
[...]

Of heeft dit te maken met de afstand. Ik woon op ongeveer 1 KM van de centrale af.
De resultaten daar zijn nog niet updatet mbt de snelheidsverhoging (metingen staan ook nog maar tot 30-3)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
Ariën Clay schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:34:
[...]

Bij 1 Km heb je niet zo heel veel data verlies denk ik. Dus 8 Mbit haal je zowieso makkelijk. Ik begreep alleen niet helemaal welk pakket je nu hebt en waar je op overstapt?

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:59

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik heb nu ADSL van KPN Lite (3 MB abbo), en heb aanvraag ingediend voor XS4ALL ONLY Lite (8MB).
Maar hoe het met de snelheid in kb/sec zit?

Ah, de snelheidsverhoging mist daar dus 8)7. Damn it.. erg logisch 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door AW_Bos op 03-04-2008 11:54 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 21:25

djidee

Mr. Slungel

Steephh schreef op donderdag 03 april 2008 @ 09:31:
Abbo is nu al omgezet.. :o

Ik heb vanmorgen om 9 uur direct naar de helpdesk gebeld en ik kreeg daar te horen dat het gewoon niet mogelijk is om een hoger abbonement te nemen. Komt door de afstand in combinatie met de lijn. Jammer, maar helaas. Ze hebben ook nog een lijncheck uitgevoerd en daar kwam uit dat er maximaal 4Mb down haalbaar is, wat ik nu ook heb. De upload is maximaal 416Kb, dat wat ik nu ook heb..

Jammer, dus, maar helaas.

Thx voor de info hierboven. Ik ga nu overwegen om een tweede ADSL verbinding aan te vragen. Alleen dan moet ik nog gaan bedenken hoe ik dat ga doen.. Een soort van load-balancing ofzo.. En kijken of de kosten tegen de voordelen opwegen.. :P
Wou je die 2e op het 2e aderpaar in dezelfde kabel laten zetten?? Wil nog wel eens (best wel vaak) storingen geven namelijk (afhankelijk van kwaliteit kabel en afstand huis/dslam), waarbij 1 van beide lijnen waardeloze waardes en dus snelheden krijgt.. Dus misschien is inderdaad een kabelaar een betere optie

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:00
Jongens ik snap ff iets niet. Ik heb XS4ALL Only Basic, dat zou al enige tijd 8mbit moeten zijn. Ik zit 1100 meter van de centrale vandaan dus zou ik die snelheid met gemak moeten halen. Echter traint mijn modem (Speedtouch 716) in op 6272kbit, terwijl de modem praktisch direct op het ISRA punt zit. 30cm (goede)kabel ertussen. Ook wanneer ik direct op de ISRA aansluit win ik niks. Volgens XS4ALL zit ik gewoon te ver van de centrale af, maar komop, 1100 meter is toch niks?

Mijn lijnwaardes:
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 17,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 10,0 / 19,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 6,0 / 6,5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09 22:47

Ragger

slopen. alles kapot maken.

Moet je rebooten als de nieuwe snelheid beschikbaar is? Of gaat het ook zonder reboot, ongemerkt dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:05

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Sander-B schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:46:
Jongens ik snap ff iets niet. Ik heb XS4ALL Only Basic, dat zou al enige tijd 8mbit moeten zijn. Ik zit 1100 meter van de centrale vandaan dus zou ik die snelheid met gemak moeten halen. Echter traint mijn modem (Speedtouch 716) in op 6272kbit, terwijl de modem praktisch direct op het ISRA punt zit. 30cm (goede)kabel ertussen. Ook wanneer ik direct op de ISRA aansluit win ik niks. Volgens XS4ALL zit ik gewoon te ver van de centrale af, maar komop, 1100 meter is toch niks?

Mijn lijnwaardes:
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 17,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 10,0 / 19,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 6,0 / 6,5
Je SN margins lijken wat aan de lage kant, kan ook gewoon oud-koper zijn wat er in jou buurt ligt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junkbuster
  • Laatst online: 14-09 12:54

junkbuster

Try 2 Hack Me...

Ragger schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:52:
Moet je rebooten als de nieuwe snelheid beschikbaar is? Of gaat het ook zonder reboot, ongemerkt dus?
Mijn ervaring is dat het modem bij zo'n upgrade of snelheidsverandering in de war raakt en dat de verbinding hapert. Een herstart is dan meestal de enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ragger schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:52:
De verbinding wordt verbroken en direct hierna hersteld, je hebt dus hooguit 5 minuten geen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Laatst online: 18:00
SinergyX schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:54:
[...]

Je SN margins lijken wat aan de lage kant, kan ook gewoon oud-koper zijn wat er in jou buurt ligt.
Zou best kunnen, ik zit in zo'n jaren-60 wijk hiero en heb geen idee over de kwaliteit koper van die tijd... Gewoon pech gehad dus waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:50

justifire

Shut up and squat !!

Centrale hier heeft nog steeds adsl1 8)7
Kan dus niet sneller dan de 8Mb die ik nu al heb.
Nou ja, downgraden dan maar, al had ik graag een snelheidsverhoging gehad :(

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
justifire schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:08:
Centrale hier heeft nog steeds adsl1 8)7
Kan dus niet sneller dan de 8Mb die ik nu al heb.
Nou ja, downgraden dan maar, al had ik graag een snelheidsverhoging gehad :(
Hoe kom je daar achter? Wat je centrale aankan?

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
dat zou ik ook heel graag willen weten:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arlie
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Zijn jullie allemaal tevreden over de (beloofde) snelheid van xs4all only?
Ik zelf heb nu kpn xs4all basic met korting en ben wel tevreden over de snelheid en uptime op dit moment
Na de negatieve berichten in het begin ben ik eigenlijk een beetje terughouden om over te stappen naar only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:01

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

arlie schreef op donderdag 03 april 2008 @ 17:43:
Zijn jullie allemaal tevreden over de (beloofde) snelheid van xs4all only?
Ik zelf heb nu kpn xs4all basic met korting en ben wel tevreden over de snelheid en uptime op dit moment
Na de negatieve berichten in het begin ben ik eigenlijk een beetje terughouden om over te stappen naar only
Ik heb mijn korting een jaar geleden ingeleverd voor Only. De reden was met name het inleveren van mijn KPN-abbo voor de telefoon. Die ben ik nu ook kwijt, ik VOIP met xs4all.

Tevreden dus, het werk (net zo) goed, ik ben wel van basic naar lite gegaan. 1 up en 4 down is snel zat, dan doet de torrent er maar een uurtje langer over. Voor 10 euro per maand vind ik dat wel best.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goegol
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:21
Vanochtend via de webpage die in dit topic staat de snelheidsverhoging aangevraagd. Vanmiddag doorgevoerd

Router traint netjes in op de goede waardes (ADSL lite: 1.024 / 8.000). Maar sindsdien heb ik last van zeer variable snelheden. Heb de router al twee keer opnieuw laten opstarten

Als ik bijvoorbeeld uit de newsgroupen van xs4all download is de ene keer de snelheid 358 KB/s en het volgende moment 180. (de gebruikte waardes zijn voorbeelden, maar het schommelt ergens tussen de 350 en 180 en zelfs momenten van 0 KB/s).

Heeft iemand een idee waar aan dit ligt?

Hemelaar Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb de wijziging ook handmatig doorgevoerd via de link eerder in dit topic.
Ben echter huiverig of het nou echt sneller gaat hierdoor. Heb een contact zitten op de tweede lijn helpdesk, en die zei eerder al dat er in de wijkcentrale een mannetje mij op een adsl2+ kaart moet zetten.

Wat ik wel raar vond is dat er bij mijn huidige adsl gegevens Xs4all Only stond, en bij mijn nieuwe alleen Xs4all Adsl. Meer mensen dit gehad?

Voor het plaatsen van deze post had ik de wijziging doorgevoerd, kort hierna was mn verbinding verbroken en trained het modem in op 18 mbit: Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.029 / 18.627
Echter blijft de download snelheid ongewijzigd, even de helpdesk bellen dan maar :)

[ Voor 24% gewijzigd door bbrother op 03-04-2008 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:31

wontcachme

You catch me? No you wont

Net die link geklikt die eerder in dit topic staat om handmatig je snelheid aan te passen, blijk ik vandaag overgezet te zijn. Ben teruggezet van basic naar light omdat adsl2+ niet beschikbaar is, echter volgens de postcode check op xs4all.nl wel, want daar kan ik gewoon basic selecteren. Wanneer gaan ze dan eens een keer alle centrale's adsl2+ geschikt maken. Echter kan ik wel upgraden naar de fast abbonement. Toch wel knap.

Misschien aan het einde van het jaar toch naar orange gaan. Die kunnen hier wel 20mbit krijgen volgens adsl.nl. en dat voor 20 euries minder dan xs4all light.

EDIT:
%^&$^*&^$@. Is mijn upload vanaf begin januari vanaf 960kb tot nu teruggelopen naar 832 inmiddels. Morgen 1 boze klant voor xs4all.

[ Voor 10% gewijzigd door wontcachme op 03-04-2008 19:35 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed1969
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Goegol schreef op donderdag 03 april 2008 @ 18:53:
Vanochtend via de webpage die in dit topic staat de snelheidsverhoging aangevraagd. Vanmiddag doorgevoerd

Router traint netjes in op de goede waardes (ADSL lite: 1.024 / 8.000). Maar sindsdien heb ik last van zeer variable snelheden. Heb de router al twee keer opnieuw laten opstarten

Als ik bijvoorbeeld uit de newsgroupen van xs4all download is de ene keer de snelheid 358 KB/s en het volgende moment 180. (de gebruikte waardes zijn voorbeelden, maar het schommelt ergens tussen de 350 en 180 en zelfs momenten van 0 KB/s).

Heeft iemand een idee waar aan dit ligt?
Ik heb dit probleem ook, zal waarschijnlijk aan de server liggen, ik heb nog ADSL Basic via KPN.

Ed1969

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goegol
Ed1969 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 19:47:
[...]

Ik heb dit probleem ook, zal waarschijnlijk aan de server liggen, ik heb nog ADSL Basic via KPN.
Okee. Maar als ik speedtest.nl doe krijg ik daar ook variabele waardes uit. Is dat bij jou ook zo?

Hemelaar Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:13
Ik heb bij een familielid iets geks, in den hout (klein gat) is geen only beschikbaar. Afstand tot de centrale is 3296 meter naar schatting. Ze hebben nu start connected by kpn.
Als ik een postcode vlakbij de centrale in Oosterhout ingeef is only wel beschikbaar. Sales kan mij steeds alleen zeggen dat ik over een paar maanden nog maar eens moet kijken. Hoe kan dat nou, die centrale zal toch niet meer veranderen?

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Kleine 15 minuten die link aangeklikt om handmatig 'opnieuw' naar basic te upgraden. Modem traint nu op 1.029 / 11.450 (up/down). Niet echt hoog?

Woon ongeveer 1100-1300meter van de centrale af.

code:
1
2
3
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]:   12,0 / 19,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 11,0 / 24,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]:    12,5 / 8,5

Iets hoger dan de 1019 / 7999 die ik eerst had dus. Maar download snelheid ligt nog steeds gelijk rond de 840-850KB/s. Misschien het nog iets langer de tijd geven, of is de bekabeling gewoon 'slecht'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apsync
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Mijne is nog steeds niet opgevoerd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
borstel schreef op donderdag 03 april 2008 @ 20:57:
Kleine 15 minuten die link aangeklikt om handmatig 'opnieuw' naar basic te upgraden. Modem traint nu op 1.029 / 11.450 (up/down). Niet echt hoog?

Woon ongeveer 1100-1300meter van de centrale af.

code:
1
2
3
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]:   12,0 / 19,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 11,0 / 24,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]:    12,5 / 8,5

Iets hoger dan de 1019 / 7999 die ik eerst had dus. Maar download snelheid ligt nog steeds gelijk rond de 840-850KB/s. Misschien het nog iets langer de tijd geven, of is de bekabeling gewoon 'slecht'?
Schijnbaar niet meer haalbaar. Aangezien met je met een SNR van 8.5 akelig dicht bij de limiet zit.

Wat betreft die snelheid, dat komt over een uur of wat. Dan zal de PPP-sessie verbroken worden en heb je de nieuwe snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
GraveR schreef op donderdag 03 april 2008 @ 21:02:
[...]

Schijnbaar niet meer haalbaar. Aangezien met je met een SNR van 8.5 akelig dicht bij de limiet zit.

Wat betreft die snelheid, dat komt over een uur of wat. Dan zal de PPP-sessie verbroken worden en heb je de nieuwe snelheid.
Bekabeling moet ik thuis ook nog een keer nakijken. Modem staat boven. Via een lange kabel van het ISRA-punt naar het modem. Die zou ik ook nog kunnen inkorten. En dat telefoon koppelstukje ertussen uit halen. (Was tijdens het door de muur trekken, afgebroken, dus met zo'n stukje de kabel verlengt.. zal ook wel niet veel goed doen voor de snelheid).

/edit Straks om de waardes even te checken. Modem rechtstreeks aansluiten aan het ISRA punt.

/edit2 Nou rechtstreeks aan het ISRA punt geeft niet echt een verbetering. Nog even aan kijken maar om nou 20e meer te betalen voor 350KB/s sneller. (1200 tov 850KB/s) Terwijl ik toch niet heel ver van de centrale woon. (1100 meter volgens internet)

[ Voor 19% gewijzigd door borstel op 03-04-2008 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger
  • Laatst online: 29-09 22:47

Ragger

slopen. alles kapot maken.

Goegol schreef op donderdag 03 april 2008 @ 20:15:
[...]

Okee. Maar als ik speedtest.nl doe krijg ik daar ook variabele waardes uit. Is dat bij jou ook zo?
Speedtest.nl is volgens mij niet erg betrouwbaar, het schommelt altijd sterk.
Deze speedtest is wel aardig: http://speedtest.bbned.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrother
  • Niet online
Mijn verhaal:

19:15 via de adsl wijzig link geupgrade naar 20mbit met de hand. (zie mijn vorige post in dit topic)
19:16 lijn lag plat, modem trained ineens in op 18mbit, maar downloaden op 8mbit
20:00 lijn weer plat, maar nog steeds de oude 8mbit snelheden
21:00 lijn weer plat, modem trained weer in op 18mbit, en heb 1.8 mb/sec download.

bewijs:

Afbeeldingslocatie: http://pics.maccentral.nl/uploads/gas-erop.png

Weet nu opnieuw weer waarom xs4all.
Mijn afstand tot de wijkcentrale is ca 600 meter.

Heerlijk dit! _/-\o_
Voor de andere mensen: het komt zeker goed, heeft wat geluk nodig zie je wel.

[ Voor 15% gewijzigd door bbrother op 03-04-2008 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goegol
Ragger schreef op donderdag 03 april 2008 @ 21:05:
[...]

Speedtest.nl is volgens mij niet erg betrouwbaar, het schommelt altijd sterk.
Deze speedtest is wel aardig: http://speedtest.bbned.nl/
Thnx! Met deze test schommelt de verbinding ook nog erg!
Ik kom nauwelijks boven de 400 KB/s uit, terwijl ik toch 8Mbit heb liggen. Volgens bovenstaande site zit ik 877 meter vanaf de centrale.

Hemelaar Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-09 09:28
Goegol schreef op donderdag 03 april 2008 @ 21:39:
[...]

Thnx! Met deze test schommelt de verbinding ook nog erg!
Ik kom nauwelijks boven de 400 KB/s uit, terwijl ik toch 8Mbit heb liggen. Volgens bovenstaande site zit ik 877 meter vanaf de centrale.
ik haal al 430 met mijn 4mbit lijntje. Zit zo'n 2km van de centrale af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1987
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:48
bbrother schreef op donderdag 03 april 2008 @ 21:39:
Mijn verhaal:

19:15 via de adsl wijzig link geupgrade naar 20mbit met de hand. (zie mijn vorige post in dit topic)
19:16 lijn lag plat, modem trained ineens in op 18mbit, maar downloaden op 8mbit
20:00 lijn weer plat, maar nog steeds de oude 8mbit snelheden
21:00 lijn weer plat, modem trained weer in op 18mbit, en heb 1.8 mb/sec download.

bewijs:

[afbeelding]

Weet nu opnieuw weer waarom xs4all.
Mijn afstand tot de wijkcentrale is ca 600 meter.

Heerlijk dit! _/-\o_
Voor de andere mensen: het komt zeker goed, heeft wat geluk nodig zie je wel.
Hoe heb je dit gedaan? Ik woon ook circa 600 meter van centrale en in Zoetermeer, weet niet waar jij woont. Maar wil namelijk ook snel de verbinding verhogen. Hoe en waar doe ik dit?

[ Voor 12% gewijzigd door Tweaker1987 op 03-04-2008 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrother
  • Niet online
Tweaker1987 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 22:26:
[...]

Hoe heb je dit gedaan? Ik woon ook circa 600 meter van centrale en in Zoetermeer, weet niet waar jij woont. Maar wil namelijk ook snel de verbinding verhogen. Hoe en waar doe ik dit?
Via http://oms.xs4all.nl/adsl/wijzigen/ inloggen en je verbinding naar de nieuwe snelheid die je kan kiezen. Daarna wachten, en zou je een paar uur later een dikkere lijn moeten hebben.

Ik kan je niet garanderen dat het net zo soepel gaat ;)

[ Voor 6% gewijzigd door bbrother op 03-04-2008 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-09 15:53
Zojuist link van hier boven gebruikt, 15 min geleden.
3 Minuten later was internet even weg, 2 min later had ik dat door, 10 sec later router resetten, 1 min later had ik inmiddels 14.3 ipv 7.2. Lang leve xs4all. Maar cijfers zijn niet alles, via de speedtest van bbned haal ik "maar" 820kb/s.

Er was iets met "PPP" las ik hier boven, heeft iemand meer uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
Depress schreef op donderdag 03 april 2008 @ 23:05:
Zojuist link van hier boven gebruikt, 15 min geleden.
3 Minuten later was internet even weg, 2 min later had ik dat door, 10 sec later router resetten, 1 min later had ik inmiddels 14.3 ipv 7.2. Lang leve xs4all. Maar cijfers zijn niet alles, via de speedtest van bbned haal ik "maar" 820kb/s.

Er was iets met "PPP" las ik hier boven, heeft iemand meer uitleg.
Gewoon nog even wachten. Volgens mij had ik het geforceerd toen ik modem opnieuw ingesteld had. Daarna opnieuw trainen, en meteen op de 'nieuwe' snelheid. ('maar' 11mbit :| )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mavvie schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:28:
[...]

Hoe kom je daar achter? Wat je centrale aankan?
http://pcdb.bbned.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Laatst online: 30-09 12:49

Len

Leeg

He, eindelijk heb ik mijn website. Iedereen heeft hier snelheidsverhoging gehad en ik had al de max variant. Dus voor mij was er de Advanced website.
Ik wilde eerst niets met de aangebode advanced website doen. (Ik heb er al een hoop half-gebakkuh sites). Maar ik had een idee voor een leuke URL en je krijgt er 1 "gratis".

Als echte tweaker zat ik te F5-en in mijn service.xs4all.nl wanneer de site up zou zijn. Helaas was de database (mySQL) iets later, maar binnen de 5 dagen is het toch in de lucht ;)

Lid van de club sinds 1996 en nog steeds tevreden :D

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ragger schreef op woensdag 02 april 2008 @ 10:50:
Hier kun je op basis van je attenuation berekenen hoe snel je verbinding theoretisch gezien kan zijn:

klikkerdeklik
Best apart, deze tool getest met 31,5db, kom ik op 14mbit. Bbned check is 1752 meter, volgens dat tabel eerder wederom ruim over de 15mbit.

En wat zegt mijn router? 1.029 / 8.514 ;(

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apsync
  • Niet online
bbrother schreef op donderdag 03 april 2008 @ 22:31:
[...]

Via http://oms.xs4all.nl/adsl/wijzigen/ inloggen en je verbinding naar de nieuwe snelheid die je kan kiezen. Daarna wachten, en zou je een paar uur later een dikkere lijn moeten hebben.

Ik kan je niet garanderen dat het net zo soepel gaat ;)
Moet ik per see dit volgen? Want in het brief die ik heb gekregen, stond dat ikzelf niets hoefde te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
  • Laatst online: 27-05 20:44
heb net ook die link gedaan en nu traint mijn St780 in op 6456 down en 890 up...
Gaat dus nog niet helemaal soepeltjes, of heeft iemand nog een tip voor mn modempje??

been there, done that, bought the T-shirt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Ik heb het vage vermoeden dat mijn centrale geen ADSL2+ heeft, als ik op de wijzig pagina kijk staat Lite als huidige abbonement aangegeven, terwijl ik toch echt Basic heb. Een van de nadelen van in een klein dorp wonen... Wel jammer, ik zit maar 200 meter van de centrale af, dus als er wel ADSL2+ was had ik tenminste een beetje snelheid, al hoewel ik ook prima tevreden ben met mijn 8/1 :P
Heb ook nooit Fast kunnen kiezen voor 1 april. Enige reden dat iedereen dat nu wel kan zal wel die hosting package wezen.
apsync schreef op donderdag 03 april 2008 @ 23:57:
[...]

Moet ik per see dit volgen? Want in het brief die ik heb gekregen, stond dat ikzelf niets hoefde te doen.
Nee, het gaat automatisch, die link is gewoon voor de ongeduldigen.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
SinergyX schreef op donderdag 03 april 2008 @ 23:44:
[...]

Best apart, deze tool getest met 31,5db, kom ik op 14mbit. Bbned check is 1752 meter, volgens dat tabel eerder wederom ruim over de 15mbit.

En wat zegt mijn router? 1.029 / 8.514 ;(
Hier ook niet helemaal perfect. Voor de 'upgrade' had ik nog 20 dB, nu is dat al 24dB geworden. Ook de SNR is omlaag gegaan. En train in op 11584. Bbned check is 1195 meter. Modem al een paar keer gereset + opnieuw ingesteld. Nog maar even afwachten. Deze snelheid is zonde voor het geld natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
"Mijn" centrale heeft gewoon adsl2+ en ik zit ongeveer 2km van de centrale. Toch kan ik niet overstappen op XS4ALL Only basic. Zal dan wel niet 20mbit halen maar toch rond de 13-14. Misschien kwestie van wachten en maar eens een belletje plegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-09 23:11

The_Scarabial

MTB for life!

Begrijp ik nu goed dat de snelheidsverhoging van XS4all, alleen geldt voor XS4all Only, dus niet voor XS4all via KPN?
Dat zou wel heel diep triest zijn van deze organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

En waarom is dat triest?
Iedereen kan overstappen op Only, gratis, klinkt vast wel goed he, gratis.
En xs4all wil iedereen over hebben op xs4all only.
Dat ze dat "forceren" door Only voordelen te geven, kan ik alleen maar toejuichen.
Is gewoon marketing, niets mis mee.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Die andere 'aansluitingen' zouden later een aanbieding krijgen.. ik verwacht een aanbieding om over te stappen naar ADSL only.

In december/januari heb ik al vaker met de helpdesk aan de telefoon gezeten, toen viel mijn internet er zeker 5x per dag uit. Toen ik de 20mbit only kreeg trainde ik vaak nog op 13-14mbit in, met de tijd werd dat steeds lager. In december zat ik zelfs nog op 9-10, als de lijn zo doorzet zit ik in de zomer onder de 8mbit intraining :/ Al 3 modems geprobeerd, diverse firmware, bekabel vervangen.. terwijl mijn 'waardes' redelijk ok zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 04-04-2008 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
Ik heb mijn XS4ALL abbo op mijn huidige adres opgezegd, omdat ik na de verhuizing de situatie even opnieuw wilde bekijken. Nu kom ik na de snelheidsverhoging eigenlijk weer bij XS4ALL terecht, kan ik me gwoon als nieuwe klant aanmelden en gebruik maken van de huidige modem aktie, of zullen ze moeilijk doen dat ik al een min of meer bestaande klant ben? De bevestiging van de opzegging heb ik al een tijdje binnen, het abbo loopt ergens eind deze maand af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 21:25

djidee

Mr. Slungel

The_Scarabial schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 09:54:
Begrijp ik nu goed dat de snelheidsverhoging van XS4all, alleen geldt voor XS4all Only, dus niet voor XS4all via KPN?
Dat zou wel heel diep triest zijn van deze organisatie.
Zoals eerder vermeld:
over de snelheden op het kpn adsl netwerk (voormalig MxStream) heeft Xs4all niets te zeggen. Daar heb je gewoon vaste waardes, waar je een KPNdeel (de adsllijn zelf, betaal je via de kpn factuur) en een XS4all deel (mail etc) betaald.Wanneer je problemen hebt met je ADSL verbinding, word je ook doorgezet naar een kpn adsl helpdesk. Deze snelheden zullen pas omhoog gaan wanneer kpn besluit tot een snelheidsverhoging (zal dan ook direct voor planet/hetnet/direct-adsl gelden). XS4all only is ook via kpn, maar dan een zogenaamde kpn bitstream verbinding. Echter word deze compleet door Xs4all beheerd, en kan xs4all dus ook de snelheden bepalen.

En wat let je om over te stappen naar Only? Ander ip adres, 5 min downtime?

Als ik daar meer snelheid voor hetzelfde (soms zelfs minder) geld tegenover zet, 1 factuur, en daarbij bedenk dat de voorwaarden nog steeds goed zijn (en de support ook) en je wanneer je wilt je telefonie bij kpn kan houden (je kan ook voip via xs4all of telefonie er helemaal uit donderen)..

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er toevallig nog Amsterdammers woonachtig in regio west bij wie dit 'automatisch' al is doorgevoerd ?

edit : ik check net ff op de wijzigen link en zie dit ineens?!

Kies het abonnement dat u wilt bestellen. Uw huidige abonnement:
ADSL Basic (8 Mbit/s down / 1 Mbit/s up) voor €54.95 per maand

ADSL Fast + Advanced Website
20 Mbit/s / 1 Mbit/s down/upload snelheid
€74.95 per maand

ADSL Basic
20 Mbit/s / 1 Mbit/s down/upload snelheid
€54.95 per maand
Niet leverbaar op uw locatie.

ADSL Lite
8 Mbit/s / 1 Mbit/s down/upload snelheid
Voor een downgrade brengen wij u eenmalig € 25,= in rekening. €39.95 per maand

Ik kan dus wel adsl-fast nemen van 20mbit voor 3 geeltjes maar me lijntje kan niet ge-upgrade worden ? egt bizar...

Dit is idd info van Speedxs.nl qua ADSL centrale :

Postcode
Huisnummer
Centrale Asd-Osdp
Afstand(*) 1627m
ADSL analoog Ja
ADSL ISDN Ja
ADSL2+ analoog Ja
ADSL2+ ISDN Ja
SDSL Ja

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2008 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
@Krespo ik woon dan niet in Amsterdam maar ik heb in feite hetzelfde. Ik heb geen idee waar ze dit op baseren, alles wijst erop dat het gewoon mogelijk moet zijn ook al haal je de maximale snelheid niet. Erg raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Krespo & @maxtz0r

Ik heb in Zoetermeer hetzelfde. via de postcodecheck niet basic beschikbaar, wel fast. Maar bij migratie geen basic(kpn)-->basic(xs4all only) mogelijk.

even gebeld met sales-afdeling: postcodecheck bij overgangsstuk van de site is current, die ander blijkbaar niet --> de ADSL2 connectie is dus niet leverbaar.

Toch interessant dat bij Telfort (kpn naar mijn weten) ik volgens de postcodecheck een 20MB adsl2 kan krijgen volgens de postcodecheck. Zelfde bij TweakDSL (BBned / Tiscali) en Orange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@maxtz0r :

Heb jij toevallig hierover contact gehad met XS4ALL ?
Ik blijf et vreemd vinden... ook de kosten om te downgraden. een geeltje! dat zijn 5 pakken nicotine ( ja, ik weet... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
hehe nee nog niet, ben wel van plan om te bellen maar heb weinig tijd.
Wat ik ook vreemd vind is dat mijn modem/router aangeeft dat ik met adsl2 verbonden ben:

ADSL
Mode: ADSL2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@joebel : ja , bij al die andere providers bieden ze me wel 20mbit aan(kan ook marketing trukje zijn van de website(s) van al die providers die zelfs jan boer op ameland 20mbit aanbieden). :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik ga vanavond maar weer eens bellen, zojuist geeft mijn router een intraining op 8164... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1987
Ik kan wel alle ADSL snelheden ontvangen volgens de XS4ALL postcodecheck.

Is het slim om zelf de wijziging door te voeren of toch maar even af te wachten op XS4ALL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Tweaker1987 , ik kan ook alle snelheden ontvangen als ik als nieuwe klant zou bestellen.
Echter... bij wijziging willen doorvoeren kan ik weer niet ge-upgrade worden.

ik bedenk me eigenlijk net , misschien staat er bij mij wijzigingen gedeelte dat het niet kan , omdat ik het al heb ?! ( ben op werk dus kan nu ff niet checken...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1987
Misschien maakt het uit, ik woon vlakbij de centrale van Zoetermeer Centrum. Ik weet niet waar jij vlakbij woont?

Ik wacht rusitig af... op XS4ALL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een beetje zitten kijken via Speedxs.nl hoever ik van de centrale af woon. dat is ca 1,5 km. De Centrale van mij is Amsterdam-Osdorp.

Ik blijf het vreemd vinden waarom je met dezelfde Centrale wel ADSL only FAST kan nemen maar niet de Basic.

/update :

ik heb ff gekeken naar de postcode waar ik over 3 maanden heen ga verhuizen. Qua afstand is het daar zelfs verder van centrale naar me toekomstig huisje en daar is het 20mb pakket van xs4all als nieuwe klant wel weer mogelijk.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2008 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 16:55:
ik heb een beetje zitten kijken via Speedxs.nl hoever ik van de centrale af woon. dat is ca 1,5 km. De Centrale van mij is Amsterdam-Osdorp.

Ik blijf het vreemd vinden waarom je met dezelfde Centrale wel ADSL only FAST kan nemen maar niet de Basic.
Zoals ik hierboven ook al zei, schat ik dat dat gewoon te maken heeft met het hosting pakket wat erbij inzit. Iedereen kan Fast nemen, omdat ze dan hosting erbij krijgen. Just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApplePie
  • Laatst online: 11-01 16:15
Jaja :D

Heb ook de snelheid handmatig aangepast dmv die link een paar post terug.
Ik heb nu volgens mij router 11826 / 1029Kb, wat toch best jammer is als je kijkt dat de max 20mbit is.
Het downloaden vanaf een website gaat wel lekker snel met zo'n 1.25mb/s.

Alleen kan ik vanaf de newszilla niet sneller downloaden dan 5.73mbit, word dit ook nog verhoogd naar ongeveer 9mbit wat ik moet kunnen halen met de nieuwe snelheid?

Of moet ik wat nieuws instellen in m'n newsbin programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1987
newszilla ondersteund een max van 750kb/s. Denk dat het dan een payserver word, dit ondersteunen wel 20mbit.

XS4ALL schiet een op met Zoetermeer;)

[ Voor 16% gewijzigd door Tweaker1987 op 04-04-2008 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweaker1987 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 16:46:
Misschien maakt het uit, ik woon vlakbij de centrale van Zoetermeer Centrum. Ik weet niet waar jij vlakbij woont?
Woon zelf in Noordhoven, op 1.5 km van Zoetermeer Palensteijn. Volgens XS4all kunnen zij daar geen adsl2 leveren (al had ik ook die weirde weergave van geen basioc. maar wel fast adsl - ziek verklaring xs4all daarover in eerdere post van mij).

Vreemd genoeg geeft de postcodecheck van zowel speedxs, tweakdsl, orange en telfort wel aan dat ze daar adsl2 kunnen leveren. --> WEIRD!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweaker1987 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 17:26:
newszilla ondersteund een max van 750kb/s. Denk dat het dan een payserver word, dit ondersteunen wel 20mbit.

XS4ALL schiet een op met Zoetermeer;)
idd. Heb vanwege dezelfde newszilla-troep al een tijdje een account bij usenetserver: valt niet tegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@joebel : als ik het goed begrijp kan xs4all dus voor "ons" geen 20mbit leveren via de basic connectie maar wel via fast. Dat is dus jou medegedeeld door xs4all.

hele vreemde zaak...

ps. vlak boven de "snelle reactie veld" staan 4 advertenties waaronder 1 van xs4all , dat je kan overstappen op xs4all only. :+

btw , me buren kunnen wel adsl basic bestellen maar ik niet. 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2008 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 19:14:
@joebel : als ik het goed begrijp kan xs4all dus voor "ons" geen 20mbit leveren via de basic connectie maar wel via fast. Dat is dus jou medegedeeld door xs4all.

hele vreemde zaak...
nope. hier kwam ik bij xs4all op uit.

- Postcodecheck die je doet bij het checken of je een ADSL-dienst van xs4all zou kunnen afnemen geeft aan dat basic niet, maar fast wel beschikbaar is.
- Postcodecheck bij de migratie geeft aan dat basic niet leverbaar is: je zou naar lite moeten.
- Navraag bij ADSL sales levert de uitspraak uit: de postcodecheck in het migratiestuk van de site is kloppend en leidend. De discrepantie tussen de beschikbaarheid van basic en fast bij het abonnementenstuk van de adsl-site zou komen vanwege onvolledigheden in die check.

--> wazig verhaal. Ik ben maar eens andere dsl-aanbieders aan het vergelijken.
btw , me buren kunnen wel adsl basic bestellen maar ik niet. 8)7
WOOOW.. Dat heb ik nog niet geprobeerd, maar dat is wel een leuk om te proberen. Ik ga even spelen met die postcodecheck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 17:13
Nakebod schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 10:03:
En waarom is dat triest?
Iedereen kan overstappen op Only, gratis, klinkt vast wel goed he, gratis.
En xs4all wil iedereen over hebben op xs4all only.
Dat ze dat "forceren" door Only voordelen te geven, kan ik alleen maar toejuichen.
Is gewoon marketing, niets mis mee.
:N
Helaas kan dus niet iedereen overstappen. We zijn voor een familielid al tijden aan het wachten tot de only check groen licht geeft. Vlakbij de centrale is het ok, 3200 meter verderop is het rood licht. Als ik de aanvraagcheck doe krijg ik zelfs de melding dat er geen xs4all internet leverbaar is op het adres... :X

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornhij
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:49
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 19:48:
[...]

- Postcodecheck die je doet bij het checken of je een ADSL-dienst van xs4all zou kunnen afnemen geeft aan dat basic niet, maar fast wel beschikbaar is.
Ik denk dat er iets mis is met die check van xs4all. Ook ik kan ineens geen Basic terwijl ik tot 3 maanden terug gewoon 20Mbit (toen nog fast) heb gehad via xs4all. Ik ben toen gedowngrade naar 8. Het zou me verbazen als er intussen technisch iets veranderd is waardoor het niet meer kan. Ik ben geconnect via ADSL2 en de signaalsterkte van mijn verbinding is niet veranderd. Xs4all heeft mij inmiddels al gemigreerd naar Lite en een bedrag gecrediteerd (zie online facturen). Heb ze gemaild en gevraagd of ik niet toch gewoon kan worden geupgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wat ik nog even niet snap:
Ik heb nu Basic via KPN. Wat zijn nou de stappen die ik moet nemen om de snelheidsverhoging te krijgen?
Eerst overstappen naar Only. Wordt dat dan gezien als een verlenging voor een jaar (waarbij je dus de modem enzo krijgt). En daarna vanuit Only de snelheidsverhoging aanvragen.
De eerste stap duurt 30 dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Vandaag 3 facturen van xs4all gehad :)
1 voor basic
1 creditnota voor basic
en 1 voor lite
Ze hebben me dus gewoon automatisch gedowngrade van basic naar light.
Komt doordat mijn centrale nog steeds adsl1 heeft :(
Vind dit dus gewoon weer super van XS4all, zelfde snelheid, 15 euro minder per maand.
Wel jammer dat we hier zo'n oude centrale hebben, had graag 20 Mb gehad.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Niet online
ione schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 12:45:
Ik heb nu Basic via KPN. Wat zijn nou de stappen die ik moet nemen om de snelheidsverhoging te krijgen?
Eerst overstappen naar Only. Wordt dat dan gezien als een verlenging voor een jaar (waarbij je dus de modem enzo krijgt). En daarna vanuit Only de snelheidsverhoging aanvragen.
Als je overstapt op XS4ALL Only wordt je contract niet automatisch met een jaar verlengd:
Ik ben XS4ALL-abonnee met ADSL van KPN en stap over op ADSL(XS4ALL Only). Begin ik opnieuw een jaarcontract?

Nee, u krijgt geen nieuw jaarcontract bij XS4ALL. Alleen als u onlangs voor ADSL van XS4ALL een contractverlening hebt gekregen, neemt u bij het overstappen naar XSALL Only de resterende termijn van dat contract mee.
Als je XS4ALL Only hebt wordt de snelheid automatisch verhoogd, dat hoef je niet aan te vragen. Maar ik neem aan dat jij als nieuwe XS4ALL Only klant gelijk de nieuwe snelheid krijgt. Overstappen kan via deze pagina. Het enige nadeel van overstappen naar XS4ALL Only is dat een eventuele korting die je nu krijgt vervalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

ione schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 12:45:
Overstappen van KPN naar Only wordt niet een jaarverlenging, gewoon maanden (mits je dat nu ook al had), acties (bijvoorbeeld om modem te krijgen) zijn over het algemeen wel een jaarverlenging.

Vandaag ook hier een creditnota, ben ook omgezet van basic naar light omdat de centrale alleen ADSL1 heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door MatHack op 05-04-2008 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
MatHack schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 12:59:
[...]

Overstappen van KPN naar Only wordt niet een jaarverlenging, gewoon maanden (mits je dat nu ook al had), acties (bijvoorbeeld om modem te krijgen) zijn over het algemeen wel een jaarverlenging.

Vandaag ook hier een creditnota, ben ook omgezet van basic naar light omdat de centrale alleen ADSL1 heeft.
En qua kwaliteit van de verbinding is er verder geen verschil? Ben altijd huiverig om iets dat werkt te gaan veranderen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
bbrother schreef op donderdag 03 april 2008 @ 22:31:
[...]

Gedaan, maar ik blijf steken op ca. 9700 kb/s. Afstand naar centrale: ca. 1400 meter.

Ik ga er maar van uit, dat mijn aansluiting in de centrale nog niet op een ADSL-2 kaart zit.

Afwachten, dus.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefklep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-09 16:26

stefklep

((Stefklepje))

justifire schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 12:54:
Vandaag 3 facturen van xs4all gehad :)
1 voor basic
1 creditnota voor basic
en 1 voor lite
Ze hebben me dus gewoon automatisch gedowngrade van basic naar light.
Komt doordat mijn centrale nog steeds adsl1 heeft :(
Vind dit dus gewoon weer super van XS4all, zelfde snelheid, 15 euro minder per maand.
Wel jammer dat we hier zo'n oude centrale hebben, had graag 20 Mb gehad.
Hier hebben ze dat ook geflikt maar ga er maandag zeker over bellen want dit is niet hoe we zaken met xs4all doen. Kan overall 20mbit aanvragen maar bij xs4all only weer niet beschikbaar terwijl ik wel net als sommige kan kiezen voor full wat ik echt niet nodig heb.

Nee ik ben over dit onderwerp echt niet te spreken over xs4all :( Ben dus erg benieuwd naar het verhaal maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

ione schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 13:23:
[...]

En qua kwaliteit van de verbinding is er verder geen verschil? Ben altijd huiverig om iets dat werkt te gaan veranderen.....
Kwaliteit was bij mij hetzelfde, als je zoekt zul je altijd horror-verhalen vinden over veranderingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1987
Ik heb nu net mijn snelheid aangeapst via die ene wijzigingslink van XS4ALL. Heeft dit invloed op mij abbo?

Verder is mijn theoretische downloadsnelheid nu volgens mij modem (Linksys Wireless-G ADSL Gateway with SRX200 (WAG54GX2)) Downstream Rate: 20004 Kbps.

Als ik nu speedstest neem of die speedtest.nl van bbned.nl krijg ik een snelheid van 11xxKbps. Dit varieert af en toe een beetje. Mijn afstand tot de centrale is volgens bbned.nl 529 meter. Klopt dit, dit is namelijk wel erg veel verlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

stefklep schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 16:59:
[...]

Hier hebben ze dat ook geflikt maar ga er maandag zeker over bellen want dit is niet hoe we zaken met xs4all doen. Kan overall 20mbit aanvragen maar bij xs4all only weer niet beschikbaar terwijl ik wel net als sommige kan kiezen voor full wat ik echt niet nodig heb.

Nee ik ben over dit onderwerp echt niet te spreken over xs4all :( Ben dus erg benieuwd naar het verhaal maandag.
Bij mij is het gewoon het feit dat de centrale adsl1 is.
Dus max snelheid is en blijft 8Mb
Bij Orange kan ik voor 20Mb kiezen, echter staat er duidelijk een sterretje bij deze snelheid en is de maximale snelheid die behaald kan worden afhankelijk van de centrale en de afstand hiertussen.
Ze lokken dus met 20Mb maar dekken zich bij het afsluiten van het contract snel in.

Als bij jou echter de centrale wel adsl2+ geschikt is, heb je zeker het recht om verhaal te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefklep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-09 16:26

stefklep

((Stefklepje))

Tweaker1987 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 19:11:
Ik heb nu net mijn snelheid aangeapst via die ene wijzigingslink van XS4ALL. Heeft dit invloed op mij abbo?

Verder is mijn theoretische downloadsnelheid nu volgens mij modem (Linksys Wireless-G ADSL Gateway with SRX200 (WAG54GX2)) Downstream Rate: 20004 Kbps.

Als ik nu speedstest neem of die speedtest.nl van bbned.nl krijg ik een snelheid van 11xxKbps. Dit varieert af en toe een beetje. Mijn afstand tot de centrale is volgens bbned.nl 529 meter. Klopt dit, dit is namelijk wel erg veel verlies?
Ja je maandelijke abbo bedrag gaat omhoog natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1987
Ik heb ADSL Basic XS4ALL Only (8 mbit), staat nu allen bij die wijzingslink: XS4ALL ADSL (20 mbit).

Niet gekozen voor Fast of Lite, maar gewoon van Basic naar Basic gedaan.

Heb het zelfde abbo gekozen voor dezelfde euri's per maand. Dan veranderd er toch niets?

Er is wel erg veel verlies nu van de 20mbit heb ik ongeveer 10-11mbit. Woon 529 meter van centrale.

[ Voor 31% gewijzigd door Tweaker1987 op 05-04-2008 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dago21
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 08:29
Weet iemand het volgende (accounting is vandaag gesloten)

Ik heb nu ADSL Basic van KPN. Om van de snelheidverhoging gebruik te maken moet je overstappen op XS4ALL Only. Als ik via de overstap service dit aangeef zie ik in stap 3 of 4 dat ik geen andere modem nodig heb. Prima, het enige wat ik wil weten is of ik dan mijn contract toch met 1 jaar verleng (meestal is dat omdat je een gratis modem krijgt) of is het dan gewoon een omzetting en kun je nog steeds per maand opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1987
Ja, dat is volgens mij verplicht om na aanvan XS4ALL Only minimaal een jaar abbo te zijn.

Iemand een idee over mijn vorige post?

[ Voor 19% gewijzigd door Tweaker1987 op 05-04-2008 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed1969
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Goegol schreef op donderdag 03 april 2008 @ 20:15:
[...]

Ik zie alleen maar een eindwaarde uiteindelijk. Het balkje loopt wel regelmatig op. Een goede test is te downloaden via: ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/ Ik heb daar de snelheid van ongeveer 630 kb/sec in het downloaden. Het is een 100MB bin bestand. Deze snelheid blijft vrijwel gelijk en kan weleens terugvallen naar 612 kb/sec. Wij zitten met ADSL Basic van KPN op 6 MBit snelheid en 2990 meter van de centrale af.

Ed1969

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer (ex demonklanten) die afgelopen week een creditfactuur hebben gekregen met de meldening erbij dat je abbo per 03-04-2008 is geeindigd zonder dat ze hun abonnement hebben opgezegd??

Is dat de gang vanzaken van xs4all het abonnemtn van klanten spontaan beeindigen??

En dan is die afdeling van de helpdesk nu ook nog niet eens beschikbaar :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Verwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 12:40:
Zijn er meer (ex demonklanten) die afgelopen week een creditfactuur hebben gekregen met de meldening erbij dat je abbo per 03-04-2008 is geeindigd zonder dat ze hun abonnement hebben opgezegd??

Is dat de gang vanzaken van xs4all het abonnemtn van klanten spontaan beeindigen??

Ik ben een gewone XS4ALL Only klant en op de enige creditnota die ik kreeg stond ook dat mijn Basic abbo was beeindigd en dat ik geld terugkreeg. Dat is gewoon omdat je een abbo lager bent gezet, omdat de nieuwe snelheid technisch niet mogelijk is.

Het is wel raar dat er geen begeleidende brief bijzat.

[ Voor 3% gewijzigd door MatHack op 06-04-2008 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Geen begeleidende brief inderdaad, maar ach, alles blijft hetzelfde alleen ga je minder betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dezelfde creditfactuur gehad als ex-Demonklant. Ik heb mijn abonnement ook niet opgezegd. Tot zover werkt alles gelukkig nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apsync
  • Niet online

Hey die heb ik ook gehad, ik ben best wel in de war, wat moeten we nu doen? Wordt even afwachten zo te zien... Jammer dat xs4all (over het algemeen) achteruit gaat. Steeds meer en meer klachten komen voort, en dat na meer dan 10 jaar goede kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een ex-demon klant, heb een tijd terug nog gebruik kunnen maken van de 'opzeg actie'. Ik ben toen van 6Mbit naar 12Mbit gegaan voor 36,50 euro dacht ik. Doordat Demon is overgenomen door XS4ALL is mijn snelheid gelijk gebleven, maar de maandbedrag met bijna 20 euro omhoog gegaan. Betaal nu iets van 55,- euro. Deze week ook een brief binnen gehad met de tekst:

Meer snelheid voor hetzelde geld
In de komende weken wordt de snelheidsverhoging naar maximaal 20 Mbit/s automatisch doorgevoerd. Uw snelheid wordt verhoogd, terwijl uw abonnementskosten gelijk blijven!

Maar als ik nu via http://oms.xs4all.nl/adsl/wijzigen/ ga kijken geeft ie het volgende aan:

Uw huidige abonnement:
ADSL Fast (20 Mbit/s down / 1 Mbit/s up) voor €74.95 per maand

Als ik weer 20 euro bij moet gaan betalen, wordt ik daar bepaald niet vrolijk van. :(
Als ik voor de ADSL BASIC zou kiezen, zou mij dat ook weer geld kosten:

Voor een downgrade brengen wij u eenmalig € 25,= in rekening.

Gaat dit 'grapje' mij nou extra geld kosten? Zo ja, wat zijn mijn opties/rechten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apsync
  • Niet online
Gewoon niets doen, dan hoef je niets extra te betalen. Tenzij je niet kan wachten en heel graag gelijk een upgrade wilt, dan komt er 25 euro qua kosten (dit is een cosmetisch bug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apsync schreef op zondag 06 april 2008 @ 14:12:
Gewoon niets doen, dan hoef je niets extra te betalen. Tenzij je niet kan wachten en heel graag gelijk een upgrade wilt, dan komt er 25 euro qua kosten (dit is een cosmetisch bug)
Geduld heb ik wel, maar het gekke is dat erbij staat vermeld dat het om een FAST abo gaat en niet om de BASIC:

http://www.xs4all.nl/alle...lheidsverhoging.php#demon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apsync
  • Niet online
Fast van vroeger, is Basic van nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
apsync schreef op zondag 06 april 2008 @ 14:12:
Klopt, ik kwam er gister ook achter dat ik nu opeens een Lite abo heb, dus als een ADSL2+ verbinding niet mogelijk is en je hebt basic wordt je kostenloos gedowngrade.

Weer erg netjes van XS4ALL

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1987
Ik heb ADSL Basic XS4ALL Only (8 mbit), staat nu allen bij die wijzingslink: XS4ALL ADSL (20 mbit).

Heb het zelfde abbo gekozen voor dezelfde euri's per maand. Dan veranderd er toch niets?

Er is wel erg veel verlies nu van de 20mbit heb ik ongeveer 10-11mbit. Woon 529 meter van centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
Tweaker1987 schreef op zondag 06 april 2008 @ 14:38:

Dat is inderdaad wel erg veel. Wat zijn de waardes in je modem?

Ik heb ongeveer dezelfde snelheid met 1200 meter. Ook best veel verlies dacht ik zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1987
de waardes in de modem zijn 20004kbps downstream en 1029kbps upstream.

Erg veel verlies. Maar met dat abbo wijzijgen via die XS4ALL link, veranderd niets aan je abbo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Tweaker1987 schreef op zondag 06 april 2008 @ 15:07:
Erg veel verlies. Maar met dat abbo wijzijgen via die XS4ALL link, veranderd niets aan je abbo?
Er veranderd niets, je gaat alleen 25 euro meer betalen per maand voor het omzetten 8)7 ...
dago21 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 19:43:
Ik heb nu ADSL Basic van KPN. Om van de snelheidverhoging gebruik te maken moet je overstappen op XS4ALL Only. Als ik via de overstap service dit aangeef zie ik in stap 3 of 4 dat ik geen andere modem nodig heb. Prima, het enige wat ik wil weten is of ik dan mijn contract toch met 1 jaar verleng (meestal is dat omdat je een gratis modem krijgt) of is het dan gewoon een omzetting en kun je nog steeds per maand opzeggen?
Het is geen contractverlenging, dus je bent niet 1 jaar extra aan xs4all gebonden. Mocht je nog een termijn hebben, dan houd je die natuurlijk wel...

[ Voor 53% gewijzigd door Cadezo op 06-04-2008 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1987
Hahahahahah grapjas. ik downgrade niet en upgrade niet. De prijs die nu bij mijn abbo staat is ook 54.95 dat was het eerst ook. En contract houd ik toch bij XS4ALL. Dus neem aan dat het bullshit is dat ik 25 euri (per maand) extra moet betalen. Dat staat nergens!

XS4ALL schrijft:
Uw ADSL-abonnement van XS4ALL down- of upgraden
down- of upgraden

Wilt u een snellere verbinding? U kunt uw ADSL-abonnement naar elke snelheid wijzigen, ook wel 'upgraden' en 'downgraden' genoemd. Downgraden kost eenmalig 25,-. Upgraden kost niets.

Uw abonnementsvorm wijzigen

Zie: http://www.xs4all.nl/allediensten/toegang/adsl/wijzigen.php

[ Voor 41% gewijzigd door Tweaker1987 op 06-04-2008 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Laatst online: 15:17

Robtimus

me Robtimus no like you

Hier nog een. Ik ging er gewoon vanuit dat alleen mijn snelheid met 2Mbit/s omhoog zou gaan, van 6 naar 8. Bij Demon had ik die snelheid al dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Blijkbaar worden alle abonnementen omgezet (lees: opgezegd en opnieuw aangesloten, iig administratief) zodat alle afwijkende Demon-contracten zullen verdwijnen, maar de melding is inderdaad erg apart.

Als ze maar niet denken dat dit inhoudt dat ik weer aan een jaarcontract vastzit, want dat kunnen ze dus vergeten. ZIJ hebben mijn abonnement "opgezegd", niet ik.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Tweaker1987 schreef op zondag 06 april 2008 @ 16:20:
Hahahahahah grapjas. ik downgrade niet en upgrade niet. De prijs die nu bij mijn abbo staat is ook 54.95 dat was het eerst ook. En contract houd ik toch bij XS4ALL. Dus neem aan dat het bullshit is dat ik 25 euri (per maand) extra moet betalen. Dat staat nergens!
Waarom vraag je het dan als je het antwoord eigenlijk al wel weet ;) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
hmm zit al een paar dagen hier stiekem mee te lezen maar ik ben nog niet overgezet naar 20mbit.

ik ben een oud demon klant. zit nu op 12mbit lijntje via xs4all.

ben benieuwd wanneer ik aan de beurt kom.

alleen wel een vraagje tussendoor. ik kan dus nergens inloggen op de xs4all site. had ik ooit eens een ander username/password moeten krijgen dan? ik heb blijkbaar wel iets gemist.

maar we wachten hier nog ff geduldig op de upgrade

Suggesties wat hier te plaatsen

Pagina: 1 ... 20 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.