Toon posts:

XS4ALL Only

Pagina: 1 ... 19 ... 35 Laatste
Acties:
  • 199.951 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
_Rayman_ schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 18:45:
Zojuist mijn abo omgezet van Lite 4/1 naar Lite 8/1 via:
https://oms.xs4all.nl/adsl/wijzigen/index.php

Na een paar minuten gaf het modem (Vigor 2700VG annex B ) bij mij het volgende aan:
code:
1
2
ADSL Status Mode    State   Up Speed    Down Speed  SNR Margin  Loop Att.
ADSL2(G.992.3)      SHOWTIME    1020000  472000         7             16

De snelheid haal ik nog niet. Morgen nog een keer kijken.
Ten eerste; wat hebben we/anderen eraan dat je die link/url plaatst?
En ten tweede wat zegt die info van je Vigor ons als we niet weten wat ie daarvoor aangaf? Dus vóór je 'omzetting'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De inf die hij plaatst laat zien welke op welke snelheid zijn modem verbonden wordt, de link kun je eventueel - blijkbaar - handmatig je abonnement al wijzigen. Door een "overstap" naar hetzelfde abonnement te maken als je al hebt.

Overigens is dat niet nodig, ze migreren vanzelf alle lijnen volgens de FAQ, maar als je niet kunt wachten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:31

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Hmz, als ik overga van KPN ADSL Lite naar XS4ALL ONLY Lite, hoelang duurt die migratie? Hoelang zit ik dan zonder ADSL? En moet ik nog bij KPN iets regelen? Of regelt XS4ALL alles?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
Ariën Clay schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 19:25:
Hmz, als ik overga van KPN ADSL Lite naar XS4ALL ONLY Lite, hoelang duurt die migratie? Hoelang zit ik dan zonder ADSL? En moet ik nog bij KPN iets regelen? Of regelt XS4ALL alles?
Die migratie duurt 30 kalenderdagen, inclusief 7 dagen de tijd om te annuleren.

XS4ALL regelt alles, je zit ongeveer 2-5 minuten zonder internet EN je krijgt een ander IP.

TIP, lees de informatie door op: https://oms2.xs4all.nl/migratie en http://www.xs4all.nl/allediensten/toegang/adsl/faq.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
twisterNL schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 11:21:
Ik heb xs4all only adsl go (abbo staat niet op de website, was demon abonee). kom ik nu in aanmerking voor de snelheidsverhoging of niet?
Nee, het Go abbo behoort niet bij de abbonementen die verhoogd worden.
Ik heb het hetzelfde en voor mij is het reden om maar een keer over te gaan stappen naar een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:03
wel lekker geplanned :|, eerst een gratis modem om mensen tot contractverlening te verleiden, en daarna deze upgrade. Zodra ik eindelijk weer mag, ga ik downgraden van lite naar start in elk geval.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:26

scorpie

Supra Addict

Nou, het opnieuw instellen van je abo helpt dus idd wel.
DSL Status: Up
DSL Modulation Mode: ADSL2+
DSL Path Mode:
Downstream Rate: 14725 Kbps
Upstream Rate: 1031 Kbps
Net nog (5 minuten geleden) down van 7xxx Kbps en zelfde upstream.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ariën Clay schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 17:48:
Ik zit nog op Lite van ADSL via KPN, en zit nu echt te overwegen om volledig over te stappen op XS4ALL Only.
Ik neem aan dat ik mijn KPN telefoonnummer kan behouden en onaangetast houd en dat ik niks meer betaal?
ZIjn er nog dingen waarop ik moet letten?
Ik zit in dezelfde situatie.
Wil ook overstappen van KPN Lite naar Lite Only.
Met de modem hoeft dus niks te veranderen op ipadres na? Ik zit al jaren bij XS4ALL en heb vorig jaar zelf ander modem aangeschaft(sitecom.), omdat na jaren trouwe dienst de speedtouch defect ging. Nooit problemen gehad op de verbinding qua downtime.
Het nieuwe ipadres krijg je opgestuurd van XS4ALL en/of hoe word je op de hoogte gehouden van de migratie?

Op een of andere manier ben ik wat huiverig over overstappen,veranderen bij de isp,etc :/

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2008 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Bedankt voor de URL, scheelt me weer zoeken.
Heb m'n Basic omgezet naar Lite, snelheid blijft hetzelfde, maar wel 15 euro per maand goedkoper.

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:47
scorpie schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 19:51:

[...]

Wat bedoel je dan met opnieuw instellen? Zitten daar geen kosten aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 20:08:
[...]
Het nieuwe ipadres krijg je opgestuurd van XS4ALL?

Op een of andere manier ben ik wat huiverig over overstappen,veranderen bij de isp,etc :/
Het nieuwe IP is een week na aanvraag te zien in het Service Center waar ook het oude IP staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
Dersan schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 20:10:
[...]

Wat bedoel je dan met opnieuw instellen? Zitten daar geen kosten aan?
Je kiest bij de wijzigingen-pagina voor het abonnement dat je nu hebt. Feitelijk is dit een upgrade, en zijn er geen kosten aan verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Done, dan krijg je wel een melding dat hun het techinisch onderzoeken, maar gaat dus wel gewoon automatisch? Nu modem herstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GraveR schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 20:10:
[...]
Het nieuwe IP is een week na aanvraag te zien in het Service Center waar ook het oude IP staat.
Ok dat is mooi. :)
En ik heb zelf dan een Sitecom modem van een jaar oud dat prima werkt. Dan is een nieuw modem toch niet nodig?
Dat only betekent toch alleen dat je op het xs4all netwerk word gezet en bij kpn word weggehaald?

Klinkt me dan wel beter.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-10 14:52
Ik heb net via de eerder gegeven link mijn verbinding veranderd van 4/1 naar 8/1

Hij traint op 8mbit ook in, maar als een speedtest doe, gaat ie niet harder dan 4mbit :'(

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Bij mij traint ie nu ook in naar 4mbit maar haal nog steeds maar 2mbit, lijkt er dus op dat dit truukje niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Mjah ik was idd iets te voorbarig, hij traint in op 14mbit (helaas geen 20 BTW), maar ik haal ook gewoon nog maar 8mbit.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 08:35

Xymox

Determinism rulez !

Nu ik dit allemaal doorlees....

Ik heb only al een tijdje (overgestapt van Basic) en was initieel op 8mbit (stond aangegeven in mijn THOMSON ST716v5.

Nu kijk ik en er staat :

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.021 / 6.831

(Ik weet zeker dat het zo rond 8 mbit was)

Is dit een indicatie en heeft het niks met de daadwerkelijke snelheid te maken ?

Maargoed, ik even naar de helppagina op xs4all website en daar staat hoe je het modem configureert : http://www.xs4all.nl/helpdesk/adsl/speedtouch7xx/modem.php

Met de wizard op de 4e afbeelding staat een lijstje waaruit je kan kiezen :

XS4ALL Only
XS4ALL - ADSL van KPN

Echter als ik de wizard in het modem start krijg ik niet dat lijstje maar de volgende keuzes :

Routed PPP
Voice router
Bridge

Maakt het uit welke ik daar zou kiezen ?
Ik zie staan dat het nu ingesteld is op : Service Name: Routed PPP (modified by user)

Waarom heb ik de keuze zoals beschreven in de help pagina niet ?

Ook even de afstand naar centrale nagekeken : rond 700 meter.

Kan een verkeerde instelling de snelheid nadelig beïnvloeden en heb ik al die tijd een verkeerde instelling gebruikt of moet ik mij geen zorgen maken ?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

StarWolf schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 15:22:
[...]

Ik vind dit een beetje verwarrend. Ik kan maximaal 8mbit aan (op basis van mijn locatie), en heb nu Xs4all Only Basic.

Kan ik nu het beste zelf downgraden naar Xs4all Only Lite, of krijg ik automatisch lagere abonnementskosten omdat men weet dat ik de nieuwe snelheid toch niet kan gebruiken, omdat het niet mogelijk is op mijn locatie. :?
Ik krijg dezelfde melding bij aanvragen. Heb al een mail gestuurd naar de helpdesk, en die hebben m doorgestuurd naar salesdesk, die zouden t weten...

Het vreemde is namelijk, dat als ik de postcode-check voor een nieuw abo doe, XS4ALL only basic er wel bij staat.

Ik wil gewoon naar die 20mbit, en als ik dan maar 12-14 mbit ofzo haal is dat jammer, maar t is iig meer dan wat ik nu heb, voor dezelfde prijs.

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:09
scorpie schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 20:31:
Mjah ik was idd iets te voorbarig, hij traint in op 14mbit (helaas geen 20 BTW), maar ik haal ook gewoon nog maar 8mbit.
Kwestie van afwachten denk ik! :)

Hier heeft hij na een reboot ook succesvol het nieuwe profiel in de DSLAM geladen en heb ik dus nu daadwerkelijk 8Mbit (880KB/s)

[ Voor 19% gewijzigd door Jassy op 01-04-2008 22:23 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreqAmsterdam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-09 12:23
Wat is de maximale snelheid die een speedtouch 546 kan halen? Het is een ADSL 2+ modem, 24 mbit lijkt me dus? Ik vraag dat omdat ik ook xs4all only - Basic heb en nu 8 mbit haal, straks als de snelheid wordt verhoogd zou ik wel minimaal 15 mbit moeten kunnen halen (zit 500 meter van wijkcentrale) maar ik weet niet of de ST546 dat ook aankan, ik heb overal op internet gezocht maar kan nergens vinden wat een st546 nou maximaal kan halen. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:05

SpamLame

niks

scorpie schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 19:51:

[...]

Vreemd, ik (Voorburg) kan dat dus niet, heb al xs4all only, maar kan op de pagina niet up of downgraden met de mededeling dat de abbonementsvorm niet beschikbaar is op mijn lokatie:?

[ Voor 9% gewijzigd door SpamLame op 01-04-2008 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:20
Hier ook net het `trucje` van het upgraden naar hetzelfde abbo gedaan,
Toen trainde hij in op 19.6Mbit, maar ging het downloaden nog met de oude snelheid.

nu een paar uur later zit ik ook daadwerkelijk op 20Mbit, (ik haal 15),
ik trek netjes van usenet met ~1950KB/s vrijwel constant. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09 22:47

Ragger

slopen. alles kapot maken.

SpamLame schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 22:44:
[...]

Vreemd, ik (Voorburg) kan dat dus niet, heb al xs4all only, maar kan op de pagina niet up of downgraden met de mededeling dat de abbonementsvorm niet beschikbaar is op mijn lokatie:?
Hier ook niet hoor, dat wat je hebt is niet beschikbaar. Is kennelijk dichtgegooid. Hoe anderen die mogelijkheid nog wel hebben? Maar het boeit ook niet, het levert niks op, de snelheid blijft effectief hetzelfde.

Wel raar trouwens dat ze vanaf vandaag de modems in bruikleen gaan geven, dat ze niet meer je eigendom worden. Zeker om de boel te financieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ Hier ook de truuk gedaan met het abonnement, na een uurtje op 20MBit, deze file gedownload in 5 sec - 2,00 MB/s exact: ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/10mb.bin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ragger schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 22:58:
[...]
Wel raar trouwens dat ze vanaf vandaag de modems in bruikleen gaan geven, dat ze niet meer je eigendom worden. Zeker om de boel te financieren.
Telfort doet dit ook sinds kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 23:06:
[...]

Telfort doet dit ook sinds kort.
sterker nog, alle KPN dochters doen dit nu ook (of vanaf zeer binnenkort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidai
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-09 13:17
Truukje werkte hier ook, helaas haal ik de 20Mbit niet, modem traint in op 11.3Mbit. (Snelheid in de praktijk is +- 1100kBps)

Is dit beetje normaal met de volgende waarden? (Kan iemand met 20Mbit de waarden ter vergelijking posten?)

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 11.367
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 19,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 9,0 / 20,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 10,0 / 7,5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-10 09:31

wontcachme

You catch me? No you wont

Is dit logica?:
Overzicht mogelijke wijzigingen

Uw huidige abonnement:
ADSL Basic (8 Mbit/s down / 1 Mbit/s up) voor €54.95 per maand

ADSL Fast + Advanced Website
20 Mbit/s / 1 Mbit/s down/upload snelheid
€74.95 per maand

ADSL Basic
€54.95 per maand
Niet leverbaar op uw locatie.

ADSL Lite
8 Mbit/s / 1 Mbit/s down/upload snelheid
Voor een downgrade brengen wij u eenmalig € 25,= in rekening. €39.95 per maand

ADSL Start
4 Mbit/s / 1 Mbit/s down/upload snelheid
Voor een downgrade brengen wij u eenmalig € 25,= in rekening. €29.95 per maand

Basic heb ik al en die kan nu dus niet meer. Dit is te begrijpen met een centrale die niet sneller kan, echter waarom Fast dan wel 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door wontcachme op 02-04-2008 00:05 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
*UPDATE

Upgrade uitgevoerd!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

wontcachme schreef op woensdag 02 april 2008 @ 00:04:
Basic heb ik al en die kan nu dus niet meer. Dit is te begrijpen met een centrale die niet sneller kan, echter waarom Fast dan wel 8)7
Grappig, precies hetzelfde hier. Alleen ik heb dus Fast maak kan Basic niet kiezen :P

Mijn lijn gaat max op 9-10mbit, zou ik dus terug stappen naar die 8mbit variant ben ik 35 euro goedkoper uit maar geen website. En ik was juist opzoek naar een (goede) hosting, wat ik wel kan verwachten van xs4all (en als bonus die 100GB de maand :)). Ach ja, mischien ooit wordt er in gouda eens een upgrade gedaan aan het koperkwaliteit hier :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Laatst problemen met de download snelheid, want die was 7700kb ipv 8000, echter nu sinds vanavond (23.00) weer 8000. Of dit nu komt omdat de snelheidsverhoging of iets anders. Bij de snelheidsverhoging had ik gehoopt ondanks dat het niet wordt ondersteunt toch naar iets van 14000kb te gaan ipv 8000 strak nu. Echter doe ik een postcode check op adsl.nl, dan kan ik volgens dat wel een nieuwe basic abbonement nemen. Ook eventueel orange 20mbit is beschikaar.

Hoe kan je echt duidelijk zien dat je geupgrade bent? Via dat plaatje in mijn vorige bericht?

EDIT: postcode check via xs4all.nl zegt dat ik alles kan kiezen qua snelheid. En in dit plaatje weer wel:

Uw huidige abonnement:

€74.95 per maand

ADSL Basic
€54.95 per maand

ADSL Lite

ADSL Start

[ Voor 41% gewijzigd door wontcachme op 02-04-2008 01:11 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al wat gemerkt van de 1 april upgrade van XS4ALL?
Want ik heb er nog niks van gemerkt. Ik ben oud Demon klant en heb nog steeds het Demon modem (zyxel 2100 series) en vroeg me af of het misschien daar aanlag?

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-10 14:52
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 02:09:
Iemand al wat gemerkt van de 1 april upgrade van XS4ALL?
Want ik heb er nog niks van gemerkt. Ik ben oud Demon klant en heb nog steeds het Demon modem (zyxel 2100 series) en vroeg me af of het misschien daar aanlag?

alvast bedankt.
Als je de FAQ's leest gaat dit alleen op voor mensen met XS4all Only en voeren ze het niet in 1 klap door.

Ik kan nu trouwens wel beschikken over 8mbit download snelheid d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door Keiichi op 02-04-2008 07:37 ]

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-05 17:44
FreqAmsterdam schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 21:59:
Wat is de maximale snelheid die een speedtouch 546 kan halen? Het is een ADSL 2+ modem, 24 mbit lijkt me dus?
Maximum van de speedtouch 546 is inderdaad 24mb, is natuurlijk mede afhankelijk van de kwaliteit van je lijn en bedrading, maar het modem kan het in ieder geval aan.

Zit er zelf heel sterk aan te denken om van light naar start te gaan. Upload van 1mb is belangrijkste argument daarvoor, die 4mb extra download boeit me niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Laatst online: 17:32

netblade

Sunrise

3 minuten na de wijziging al ingetraind op 14 MBIT. even een rebootje kijken wat die zo aangeeft.
(Zit nu op mn werk dus vandaar).

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:37

Nakebod

Nope.

Hier ook vrij snel ingetrained, zometeen ook even mijn abbo thuis "aanpassen".
Snelheid heb ik nog niet, maar de modem geeft hier nu wel 1.029 / 4.103 aan, ipv de 5xx/21xx een paar minuten geleden.

Wat mij wel opviel, overal pushen ze nu met de naam xs4all only, maar met deze upgrade (Start Only van 2 > 4 en thuis een Lite Only van 4 > 8) staat er geen Only meer bij.
code:
1
2
3
4
                Huidig      Nieuw
Abonnement  ADSL Lite (XS4ALL Only)     ADSL Lite
Snelheid (down/up)  4 Mbit/s / 1 Mbit/s     8 Mbit/s / 1 Mbit/s
Kosten per maand    €39.95  €39.95

Editje:
Thuis is ie nu ingetrained op 928 / 8.000, upload is vrijwel hetzelfde gebleven, (Had al 1 mbit up) maar download begint er op te lijken :)

[ Voor 58% gewijzigd door Nakebod op 02-04-2008 08:53 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Nakebod schreef op woensdag 02 april 2008 @ 08:39:
Hier ook vrij snel ingetrained, zometeen ook even mijn abbo thuis "aanpassen".
Snelheid heb ik nog niet, maar de modem geeft hier nu wel 1.029 / 4.103 aan, ipv de 5xx/21xx een paar minuten geleden.
Dat heb ik dus ook, over een uurtje of 2 zal alles wel geregeld zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand in regio Amsterdam bij wie dit al is doorgevoerd ?
Ging gisteren als een gek me linksys om het uur even laten rebooten maar helaas... hij bleef op 8 mbit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

# 02-04-2008

Opgeleverd
De dienst is door XS4ALL en KPN gewijzigd.

Hmm dat is mooi, nu maar wachten;
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 14.917

Edit; Inmiddels ook doorgevoerd, ik download met dik 1500KB/s

[ Voor 55% gewijzigd door netblade op 02-04-2008 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
wontcachme schreef op woensdag 02 april 2008 @ 00:04:
Is dit logica?:

Uw huidige abonnement:

€74.95 per maand

ADSL Basic
€54.95 per maand

ADSL Lite

ADSL Start

Heb je dit gedaan door middel van de migratie of de postcode check? Want als ik de postcode check doe is alles mogelijk maar als ik naar de migratie ga om overtestappen naar xs4all only dan is alleen Lite bij mij beschikbaar. Beetje raar...

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:22
Ragger schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 22:58:
[...]
Ik ben heel blij dat ik mijn modem dit weekend heb aangevraagt :D . Ik ga zo even nog via dat trucje proberen mn snelheid te verhogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maxtz0r schreef op woensdag 02 april 2008 @ 08:52:
[...]

Heb je dit gedaan door middel van de migratie of de postcode check? Want als ik de postcode check doe is alles mogelijk maar als ik naar de migratie ga om overtestappen naar xs4all only dan is alleen Lite bij mij beschikbaar. Beetje raar...
Hier ook helaas...

Maar behalve een andere snelheid dan basic zijn er geen verdere verschillen tussen Basic en Lite, toch? Zie er zelf in ieder geval geen. Dan toch maar eens overschakelen naar Lite + Only.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2008 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:37

Nakebod

Nope.

Alle xs4all abbo's hebben dezelfde functionaliteiten zover ik weet.
Dus gratis newszilla, mail, web, kpn hotspot toegang, wiki, blog, ... dunno wat nog meer, alles van xs4all pack iig.

Dus het enige verschil zou idd de snelheid (En dus ook de prijs) moeten zijn.

Ik vraag me af, zou xs4all met deze verhoging ook weer DSLTV (En daarmee dus Trippleplay) meer gaan promoten?
Op dat gebied is het redelijk stil, maar goed, de zenders die ze aanbieden zijn nu ook niet echt een superpakket.

Het kan natuurlijk ook alleen een verhoging zijn om weer een beetje te concureren, dat was enigsinds ook wel nodig :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was inderdaad wel eens nodig.. Hopelijk gaan ze nog andere dingen promoten.

Bedankt voor de info/bevestiging, ik ben overgestapt naar Lite Only! Tenminste, het is aangevraagd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 09:19:
[...]

Hier ook helaas...

Maar behalve een andere snelheid dan basic zijn er geen verdere verschillen tussen Basic en Lite, toch? Zie er zelf in ieder geval geen. Dan toch maar eens overschakelen naar Lite + Only.
Voor mij is er wel een verschil in snelheid want ik heb nog het oude KPN adsl Basic pakket dus ik zou 2mbit vooruit gaan. Maar eigenlijk wil ik gewoon het XS4ALL only basic abbo van 20mbit, ik weet dat ik de maximale snelheid niet zal halen maar volgens berekening zal het ongeveer neer komen op 13,8 mbit en dat vind ik nog steeds aantrekkelijk:P

Ik snap alleen niet waarom xs4all dat niet wil leveren terwijl andere providers dat wel willen. Daarom maar even een mailtje gestuurd over hoe en wat. En anders wordt het inderdaad overstappen op Lite:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 08:35

Xymox

Determinism rulez !

maxtz0r schreef op woensdag 02 april 2008 @ 10:03:
[...]...ik weet dat ik de maximale snelheid niet zal halen maar volgens berekening zal het ongeveer neer komen op 13,8 mbit en dat vind ik nog steeds aantrekkelijk:P
Eh, hoe kom je aan die berekening ?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
Xymox schreef op woensdag 02 april 2008 @ 10:07:
[...]

Eh, hoe kom je aan die berekening ?
Dat heb ik berekend door middel van Attenuation, en dat zal vast niet geheel kloppen maar zal toch zeker in de buurt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09 22:47

Ragger

slopen. alles kapot maken.

Hier kun je op basis van je attenuation berekenen hoe snel je verbinding theoretisch gezien kan zijn:

klikkerdeklik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
Ragger schreef op woensdag 02 april 2008 @ 10:50:
Hier kun je op basis van je attenuation berekenen hoe snel je verbinding theoretisch gezien kan zijn:

klikkerdeklik
Precies dat heb ik ook gedaan komt ongeveer 13mbit uit.

Ik had btw deze gebruikt: http://fremnet.net/article/216/adsl-theoretical-speed-calculator

[ Voor 19% gewijzigd door maxtz0r op 02-04-2008 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Ik heb een download attenuation van 17, en met de standaard 13.81dB/km afzwakking zegt het script dat ik max speed moet halen van ADSL2+, ergens in de 20.000 kbps dus. Maar het modem traint maar in op 14.xxx kbps. Natuurlijk is het theoretisch en alles, maar ik zit ook maar 800meter van de centrale af, dus ik hoopte meer te halen. (Of die ondergrondse kabels hier zijn gewoon brak :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-09 17:56
ADSL2+ Maximum Downstream Speed: 16544 kilobit/s

Slechts 11mbit volgens mn modem en met speedtest haal ik maar 9mb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

maxtz0r schreef op woensdag 02 april 2008 @ 08:52:
[...]

De tabel via de migratie pagina. Een latere bericht van mij zegt dat juist adsl2+ wel weer mogelijk is via adsl.nl en xs4all.nl postcodecheck, echter zegt mijn speedtouch780 weer dat ik nog gewoon adsl heb.

Ik heb een attenuation van 22dB en volgens de link kan ik met adsl maximaal 8mbit halen en als het adsl 2+ wordt 19.5mbit op een afstand van 1593 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidai
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-09 13:17
Heb hier een "downstream Attenuation" van 20.5 en haal ook maar 11.4Mbit (in de modem). Volgens die berekening zou het 20Mbit moeten zijn maar blijkbaar spelen andere factoren ook nog mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Mjah het ligt ook aan de dslam natuurlijk he, en het omzetten / upgraden van die dingen kost ook tijd, en daar zijn ze dus gisteren mee begonnen. Nu (met misschien wel een oude dslam) haal ik 1.5MB/sec, misschien moeten ze hem nog vervangen en krijg je daarom later een brief als je 'officieel' geupgrade bent. Met andere woorden: ik zie wel wat er gebeurt zodra die brief binnen is, misschien traint m'n gateway dan ineens harder in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
scorpie schreef op woensdag 02 april 2008 @ 11:41:
Mjah het ligt ook aan de dslam natuurlijk he, en het omzetten / upgraden van die dingen kost ook tijd, en daar zijn ze dus gisteren mee begonnen. Nu (met misschien wel een oude dslam) haal ik 1.5MB/sec, misschien moeten ze hem nog vervangen en krijg je daarom later een brief als je 'officieel' geupgrade bent. Met andere woorden: ik zie wel wat er gebeurt zodra die brief binnen is, misschien traint m'n gateway dan ineens harder in.
Het ging mij er ook meer om waarom ik niet xs4all only basic kan nemen. Misschien moet ik gewoon even wachten totdat ze geupgrade zijn of zoiets. Mijn router/modem geeft gewoon adsl2+ aan dus zou ik dat pakket toch moeten kunnen hebben ondanks dat ik niet volle snelheid zal hebben.

[ Voor 0% gewijzigd door maxtz0r op 02-04-2008 11:50 . Reden: leestekens ftw ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Hier in Zoetermeer is het nog niet doorgevoerd. Ik haal nu nog de volle 8/1Mbit, ben benieuwd wat dat straks gaat worden.

Komen ze ook precies op het moment mee dat ik midden in de overstap naar Telfort zit, maar goed het blijft 35 euro per maand schelen :P

Hiero dus 7930/1023

Update: kreeg net een brief binnen waarin ze aangaven de snelheden vanaf 1 april te verhogen. Wanneer dit gebeurt was zou ik weer een brief krijgen

[ Voor 25% gewijzigd door BlizzarD op 02-04-2008 14:50 ]

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bondje33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-11-2024
Amsterdam-Oost:

Staat nog 1.021 / 7.999 na rebooth modem, zal dus nog wel niet doorgevoerd zijn ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Laatst online: 16:25
hou er rekening mee dat verschillende modem en dslams verschillende marges gebruiken voor het intrainen. het ene modem traint misschien in op 6mbit, terwijl een andere 7,5mbit doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1987
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 13:48
Iemand een idee wanneer Zoetermeer aan de beurt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bondje33 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 13:18:
Amsterdam-Oost:

Staat nog 1.021 / 7.999 na rebooth modem, zal dus nog wel niet doorgevoerd zijn ....
Das handig , aangezien ik in west zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-09 22:42
Uhh.. Ik heb nu XS4ALL Lite Only en kan nu alleen nog maar Start.. Volgens die wijzigingssite van XS4ALL dan..

WTF. 8Mbit is hier dus niet leverbaar..Ik haal theoretisch 5,5 Mbit volgens diverse tests hier op basis van de demping..

Dus een theoretisch maximum van 8 Mbit zou dan toch wel moeten kunnen?

Mijn demping is 49 dB downstream en ik zit ongeveer 3,5 tot 4 km van de centrale af.. :P

[ Voor 26% gewijzigd door Steephh op 02-04-2008 15:42 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
Tests geven je dat je theoretsich 5,5 mbit kan halen waarom zou je dan denken dat je theoretisch hoger zou kunnen halen?

Want je demping is vrij hoog dus lijkt me niet dat het haalbaar is. Ik weet alleen niet hoe het in de praktijk gaat maar volgens mij klopt de theorie wel aardig met de praktijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:44

djidee

Mr. Slungel

Providertest Consumentenbond: XS4ALL hoogste klanttevredenheid

02-04-2008
Categorie: Bedrijfsnieuws

XS4ALL eindigt dit jaar als tweede in de Providertest van de Consumentenbond. Het testoordeel is gebaseerd op helpdesk, spamfilter en algehele tevredenheid. Kabelprovider @Home staat op de eerste plaats, van de ADSL-providers komt XS4ALL als beste uit de test.

Van de 17 geteste providers heeft XS4ALL de hoogste lanttevredenheid. De hoge waardering van klanten toont aan dat internetters zeer kwaliteitsbewust zijn. Een betrouwbare verbinding en een kwalitatief goede helpdesk zijn minstens zo belangrijk als een scherpe prijs.

XS4ALL is blij met dit resultaat en feliciteert @Home met het behalen van de eerste plaats. XS4ALL doet er alles aan om volgend jaar weer op nummer 1 te eindigen.

Vanaf haar oprichting in 1993, komt XS4ALL regelmatig als beste uit tests. De helpdesk belandt vaak in de top drie van providertests. Bekijk de tests van de afgelopen jaren.

Onderzoeksresultaten Consumentenbond (Alleen beschikbaar voor leden Consumentenbond)
XS4all word 2e omdat de prijs/kwaliteit van @home beter is, benieuwd hoe het volgend jaar is, met de nieuwe only snelheden. Dit zal voor xs4all ook wel een trigger zijn, dat ondanks de uitmuntende kwaliteit/service, de snelheden toch echt ouderwets waren.. Maar dat hebben ze al opgepakt gelukkig

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 08:26
ik heb de brief binnen, staat in dat het de komende weken aangepast wordt om no1 provider te worden.
Helaas weet ik nu welke connectie ik krijg, 8 of 20mbitjes

Er komt dus zo te zien nog een 2de brief "u ontvangt een brief zodra de snelheidsverhoging doorgevoerd is. Ook in het enkele geval dat een verhoging om technische redenen niet mogelijk is, houden we u op de hoogte. "

[ Voor 40% gewijzigd door pstalman op 02-04-2008 17:03 ]

https://d4armory.io/Player/803500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hader
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-08 17:44
Had ADSL via de HCC. Dat is overgenomen door XS4ALL. Heeft iemand enig idee of deze snelheidsverhoging ook voor ex-HCC leden geldt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:22
hader schreef op woensdag 02 april 2008 @ 19:04:
Had ADSL via de HCC. Dat is overgenomen door XS4ALL. Heeft iemand enig idee of deze snelheidsverhoging ook voor ex-HCC leden geldt?
nope,eerst naar only overstappen. duurt ongeveer 30 dagen.(ik ben sinds vorige week over gezet, hccnet mail adressen houd je door lid te blijven van de HCC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hader
hellboy123 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 19:41:
[...]
nope,eerst naar only overstappen. duurt ongeveer 30 dagen.(ik ben sinds vorige week over gezet, hccnet mail adressen houd je door lid te blijven van de HCC)
:'( :'( Betaal wel de volle (basic abbo) pond hiervoor maar deze snelheidsverhoging gaat dan aan mijn deur voorbij? :( Hier baal ik gvd echt van; voel me nu echt genaaid..... ;( Of ik nu een deel wel/niet betaal aan KPN maakt geen ene reet uit: XS4ALL= ook KPN.

Toppie trouwens dat je zo snel reageerde _/-\o_
Weet ik ieder geval waar ik aan toe ben => Stap nu over naar XS4ALL Only (gedwongen eigenlijk.)
Ik zou zeggen: XS4ALL bedankt hè voor jullie "goede" service voor alle ex-HCC leden. Weten we in ieder geval hoe eenkennig jullie zijn! }:|

[ Voor 4% gewijzigd door hader op 02-04-2008 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik vind het maar krom dat ze niets meer voor de trouwe mxstream klanten doen. Als wij overstappen dan moeten we de "korting" inleveren (zelfs met korting is het 2x zo duur als bij een andere provider). En dan lees je opeens dat er weer snelheidsverhogingen zijn... maar helaas niet voor de oude klanten, alleen de only klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1987
Je kan ook een 'oude' XS4ALL Only kalnt zijn, daar geld de snelheidsverhoging ook voor.

En inderdaad is XS4ALL ook van KPN.

Verder kan XS4ALL wel duur zijn, maar hebben A. goede service en B. ALTIJD verbinding (wat ik persoonlijk erg belangrijk vind).

Iemand al nieuws of de doorvoering van de snelheidsverhoging als is gedaan in Zoetermeer (079)?
Als het namelijk opgehoogd is naar de 20Mbit, neem ik een abbo op Eweka. :P :P

[ Voor 37% gewijzigd door Tweaker1987 op 02-04-2008 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Tweaker1987 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:14:
Je kan ook een 'oude' XS4ALL Only kalnt zijn, daar geld de snelheidsverhoging ook voor.

Iemand al nieuws of de doorvoering als is gedaan in Zoetermeer (079)?
BlizzarD schreef op woensdag 02 april 2008 @ 12:47:
Hier in Zoetermeer is het nog niet doorgevoerd. Ik haal nu nog de volle 8/1Mbit, ben benieuwd wat dat straks gaat worden.
;)

Net nog modem gereset, maar nog steeds 8/1mbit

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:44

djidee

Mr. Slungel

Liquid schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:10:
Ik vind het maar krom dat ze niets meer voor de trouwe mxstream klanten doen. Als wij overstappen dan moeten we de "korting" inleveren (zelfs met korting is het 2x zo duur als bij een andere provider). En dan lees je opeens dat er weer snelheidsverhogingen zijn... maar helaas niet voor de oude klanten, alleen de only klanten.
Wat zouden ze eraan kunnen doen? De mxstream snelheden zijn vastgesteld door KPN, de prijzen daarvan die jij op je telefoonrekening krijgt zullen (hoe graag xs4all ook zou willen) zowieso niet wijzigen. Ik vind dat XS4all met only een goed alternatief bied. Via kpn bitstream, alles in eigen beheer, wil je via kpn blijven bellen, dan kan dat, wil je dat niet, dan bel je niet, of via xs4all voio... Je hebt meer keuze, kwaliteit van de verbinding is even goed en het overstappen is 5 min downtime en een ander ip adres (je dns word wel omgezet)....

En ja, xs4all blijft 1 van de dure providers, maar met de upgrade van hun only connecties word de drang om ergens goedkoper te gaan internetten weer aardig minder... Ik heb (zie eerder dit topic) 2 maand @home gehad omdat xs4all only niet te verhuizen was. Zit nu @ xs4all via kpn 6mbit (en betaal voor 3mbit doordat ik only niet kon verhuizen). Ik heb nu de omzetting weer in gang gezet om naar only te gaan, waarbij xs4all mij automatisch downgrade van basic naar lite omdat in dit gat 20mbit toch niet haalbaar is..

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hader schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:10:
[...]

:'( :'( Betaal wel de volle (basic abbo) pond hiervoor maar deze snelheidsverhoging gaat dan aan mijn deur voorbij? :( Hier baal ik gvd echt van; voel me nu echt genaaid..... ;( Of ik nu een deel wel/niet betaal aan KPN maakt geen ene reet uit: XS4ALL= ook KPN.

Toppie trouwens dat je zo snel reageerde _/-\o_
Weet ik ieder geval waar ik aan toe ben => Stap nu over naar XS4ALL Only (gedwongen eigenlijk.)
Ik zou zeggen: XS4ALL bedankt hè voor jullie "goede" service voor alle ex-HCC leden. Weten we in ieder geval hoe eenkennig jullie zijn! }:|
Erm 1 stapje terug.. Je *had* ADSL via HCCnet? Dan ben je, als het goed is, al tijden geleden op Only overgezet. Dat kan je makkelijk zien, krijg je bijvoorbeeld een aparte rekening van KPN? Wat voor snelheid zie je in je modem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hader
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:38:
[...]
Erm 1 stapje terug.. Je *had* ADSL via HCCnet? Dan ben je, als het goed is, al tijden geleden op Only overgezet. Dat kan je makkelijk zien, krijg je bijvoorbeeld een aparte rekening van KPN? Wat voor snelheid zie je in je modem??
Klopt wat de HCCnet betreft. Daarna zijn "we" allemaal "automatisch" overgestapt naar XS4ALL. Niks mis mee, prefereer nu eenmaal kwaliteit boven kwantiteit. Vindt XS4ALL een goede provider, daar niet van. Om op je vraag terug te komen; Ja ik betaal KPN apart voor mijn ADSL gedeelte. (Via de telefoonrekening) XS4ALL schaart me nu dus onder de "ADSL via KPN" Dus hop "je hoort niet tot de XS4ALL only club" dus het geldt niet voor jou...... }:|
Ik zie KPN & XS4ALL als hetzelfde laken van een pak.
(Mijn downloadsnelheid is trouwens exact hetzelfde gebleven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame

SpamLame

niks

SpamLame schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 22:44:
[...]

Inmiddels heb ik ook kunnen upgraden en draai op 8 mbit.
Geduld hebben voor diegene die niet zelf kunnen upgraden middels de webpagina, opties komen vanzelf beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1987
SpamLame schreef op woensdag 02 april 2008 @ 21:35:
[...]

Inmiddels heb ik ook kunnen upgraden en draai op 8 mbit.
Geduld hebben voor diegene die niet zelf kunnen upgraden middels de webpagina, opties komen vanzelf beschikbaar
Wat bedoel je precies met upgraden via de website? Heb ingelogd bij XS4ALL maar ik kan toch niet zelf mijn ADSL Basic verhogen naar 20Mbit.?

Woon in Zoetermeer. Stad begint met de Z dus zal wel de laaste zijn waar ze het toepassen :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het een poging waard om de helpdesk te bellen en te vragen wanneer ze de snelheid gaan verhogen of zal de helpdesk dit (nog) niet weten ? :9

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2008 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Tweaker1987 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 21:42:
[...]
Wat bedoel je precies met upgraden via de website? Heb ingelogd bij XS4ALL maar ik kan toch niet zelf mijn ADSL Basic verhogen naar 20Mbit.?
Als je inlogt op de Wijzigingsite voor je ADSL abbonement (https://oms.xs4all.nl/adsl/wijzigen/index.php) en dan je EIGEN abo aanklikt waar de verhoogde snelheid bij staat en dan vervolgens de "wijziging" bevestigd, wordt je abo snel aangepast (hier: binnen het uur). Je upgraded als het ware naar je eigen abo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
maxtz0r schreef op woensdag 02 april 2008 @ 15:57:
Tests geven je dat je theoretsich 5,5 mbit kan halen waarom zou je dan denken dat je theoretisch hoger zou kunnen halen?

Want je demping is vrij hoog dus lijkt me niet dat het haalbaar is. Ik weet alleen niet hoe het in de praktijk gaat maar volgens mij klopt de theorie wel aardig met de praktijk?
Ik leg het weer eens verkeerd uit volgens mij. Test geven aan dat ik theoretisch 5,5Mbit kan halen. Waarom zegt XS4ALL dan dat ik alleen het start-abbo kan nemen, ik kan blijkbaar toch hoger dan 4Mbit halen..

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Tweaker1987 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 21:42:
[...]

Woon in Zoetermeer. Stad begint met de Z dus zal wel de laaste zijn waar ze het toepassen :( :(
Haha. Dan ben ik misschien ook wel als een van de laatste. Ach, we zullen zien. Kan in ieder geval niet wachten op die 20mbit! (Zaanstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1987
cdezoete schreef op woensdag 02 april 2008 @ 22:13:
[...]

Als je inlogt op de Wijzigingsite voor je ADSL abbonement (https://oms.xs4all.nl/adsl/wijzigen/index.php) en dan je EIGEN abo aanklikt waar de verhoogde snelheid bij staat en dan vervolgens de "wijziging" bevestigd, wordt je abo snel aangepast (hier: binnen het uur). Je upgraded als het ware naar je eigen abo...
Dit geld voor de snelheisverhoding van 1 april 2008 voor XS4ALL Only abbo's? Of snbap ik het nau verkeerd (ben kapot vandaag, al op sins 5 uur 's ochtends :( ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:31

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Als ik op: http://www.iping.nl/xs4all/ de snelheid bekijk die ik gemiddels hoger ga, ga ik dus van KPN via ADSL 290.05 kbyte/sec. naar XS4ALL ONLY 367.9 kbyte/sec.

Ik ga wel van 3 Megabit naar 8 hoor, dus zou ik wel ruim 2 keer zo sneller moeten downloaden met ruim 800 kb/sec? Of zie ik wat over het hoofd? :?
Anybody :P?

[ Voor 14% gewijzigd door AW_Bos op 02-04-2008 22:40 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
  • Laatst online: 01-10 10:56
Tweaker1987 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:14:

Verder kan XS4ALL wel duur zijn, maar hebben A. goede service en B. ALTIJD verbinding (wat ik persoonlijk erg belangrijk vind).

Iemand al nieuws of de doorvoering van de snelheidsverhoging als is gedaan in Zoetermeer (079)?
Als het namelijk opgehoogd is naar de 20Mbit, neem ik een abbo op Eweka. :P :P
Waarom eweka als er ook zoiets bestaat als hitnews.eu :P

Heb nog niks gezien van de snelheidsverhoging.. ben benieuwd hoe lang het duurt. Zit vlakbij Rotterdam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Volgens mij hebben ze dat wijzigen via die website ff uitgeschakeld bij Xs4all. Paar uur geleden kon ik ook nog een abbo vorm kiezen, nu helemaal niks meer :P

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 22:27
[...]

Als ik dat doe is Basic op mijn adres niet (meer) beschikbaar... Ik ga er dus vanuit dat ik 'teruggezet' ga worden naar Light.

Daar kan ik wel mee leven, ik lever geen bit/s snelheid in, maar wel lagere maandlasten. ;)

Het blijft wel vaag dat ik wel Ultra met advanced webhosting kan kiezen, blijkbaar willen ze dat abbo ongeacht de maximaal haalbare snelheid (is hier ongeveer 950 kbit/s) overal aanbieden... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Ik kan dat abbo dan weer niet krijgen.. Weird.. :P

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hader schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:55:
[...]

Klopt wat de HCCnet betreft. Daarna zijn "we" allemaal "automatisch" overgestapt naar XS4ALL. Niks mis mee, prefereer nu eenmaal kwaliteit boven kwantiteit. Vindt XS4ALL een goede provider, daar niet van. Om op je vraag terug te komen; Ja ik betaal KPN apart voor mijn ADSL gedeelte. (Via de telefoonrekening) XS4ALL schaart me nu dus onder de "ADSL via KPN" Dus hop "je hoort niet tot de XS4ALL only club" dus het geldt niet voor jou...... }:|
Ik zie KPN & XS4ALL als hetzelfde laken van een pak.
(Mijn downloadsnelheid is trouwens exact hetzelfde gebleven)
Oh, das niet leuk. Staat er op je KPN rekening ook dat je voor ADSL betaald, of alleen een belbudget of iets dergelijks? Kan/wil je niet overstappen naar Only?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apsync
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Hallo allemaal,

ik heb een vraagje...

Ik had eerst demon, maar toen werd die overgenomen door xs4all. Vandaag kreeg ik van xs4all een briefje thuis, dat mijn internet sneller wordt... maar nu zit ik met 1 probleempje... Ik heb een 6mbit abonement, maar bij dat lijst staat die er niet bij.. Nu weet ik niet of het een 8mbit wordt of een 20mbit... Kan iemand mij helpen?

Ik hoor het graag, mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hader
apsync schreef op donderdag 03 april 2008 @ 02:25:
Hallo allemaal,

ik heb een vraagje...

Ik had eerst demon, maar toen werd die overgenomen door xs4all. Vandaag kreeg ik van xs4all een briefje thuis, dat mijn internet sneller wordt... maar nu zit ik met 1 probleempje... Ik heb een 6mbit abonement, maar bij dat lijst staat die er niet bij.. Nu weet ik niet of het een 8mbit wordt of een 20mbit... Kan iemand mij helpen?

Ik hoor het graag, mvg.
Lullig voor je, maar je gaat naar 8mbit. Zie ook http://www.xs4all.nl/alle...aq_snelheidsverhoging.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hader
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 23:58:
[...]
Oh, das niet leuk. Staat er op je KPN rekening ook dat je voor ADSL betaald, of alleen een belbudget of iets dergelijks? Kan/wil je niet overstappen naar Only?
Als HCC & mxstream gebruiker betaal ik mijn ADSL deel direct aan de KPN. (ADSL KPN Basic) en mijn provider gedeelte aan XS4ALL. Betaal dus totaal 55.49/mnd direct/indirect aan KPN. Wil wel overstappen naar Only, maar ik zie dat alleen als een administratieve afhandeling, want dan betaal ik het gehele bedrag indirect aan KPN. Kijk; zat ik voor het ADSL deel bij Casema/UPC enz dan had ik die uitsluiting wel begrepen, maar nu niet echt. Baal wel dat de HCC hierover helemaal niets bericht heeft. Heb nu het idee van "je zit nu bij xs4all, zoek het zelf nu maar uit" De toegevoegde waarde van de HCC is langzamerhand gereduceerd tot 0....
Vindt ik oprecht heel erg jammer.... Samen stonden we sterk, maar nu blijkbaar niet meer......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 18:45:
[...]

Ik zit (zeer waarschijnlijk) met hetzelfde 'probleem'. Woon toch wel op een 3 kilometer afstand van de centrale..
Ik heb nu oude Xs4all Basic 6000/1024, uiteraard wil ik nu wel naar only gaan. Dan zou ik dus 20.000/1024 krijgen, maar de kans is groot dat dat helemaal niet werkt. Dan zou ik dus veel meer aan Lite only hebben. Ben nu ook net als jij benieuwd wat ze doen voor mensen die sowieso niet meer kunnen halen dan de snelheden van het Lite abonnement.

Eens kijken hoe ik dit ga aanvragen. Ik zou dus graag die 20000kbs down van Basic only willen proberen, maar ook makkelijk willen kunnen overschakelen naar Lite only mocht dit nodig zijn.
Ben trouwens ook al jarenlang lid, mijn ST510 modem begint 'op' te raken, dus een nieuw modem zou ik ook nog graag willen.Mag toch wel na al die tijd :P
Nu is de vraag hoe ik dit optimaal kan aanvragen zonder later problemen of gedoe wat jammer zou zijn.
Als ik vragen mag, wat zijn jouw attenuation waardes? :o

Wat me persoonlijk opviel was toen ik gisteravond de splitter er tussen uit haalde dat dit totaal geen invloed heeft op de attenuation waardes en dat ook het vervangen en/of het verkorten van de kabel binnenshuis totaal geen verschil uitmaakt..

Heeft er iemand misschien een idee om de ruiswaardes te verlagen, omdat een waarde van 49dB in mijn geval inhoud dat van het orginele signaal nog maar 1/65536e deel over is en dat klinkt alsof het erg weinig is.. :P

En zou het uitmaken dat wij een ISDN lijn hebben liggen of zou dat geen verschil moeten maken?

Overigens wat ik raar vind, is dat mijn attenuation waardes bij mijn upload veel lager zijn (30 dB).. En ik ben benieuwd waarom ik dan maar 415 kB upload haal.. :P

[ Voor 28% gewijzigd door Steephh op 03-04-2008 07:48 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Tweaker1987 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 22:26:
[...]
Dit geld voor de snelheisverhoding van 1 april 2008 voor XS4ALL Only abbo's? Of snbap ik het nau verkeerd (ben kapot vandaag, al op sins 5 uur 's ochtends :( ).
Het is misschien niet helemaal de bedoeling, maar gisteren werkte het wel bij mij.. Daarnaast ben je dan wel snel geupgraded :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apsync
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 23:58:
[...]

Maar dat slaat toch nergens op, dan stap ik gewoon over op ADSL Lite, heb ik een 8mbit van dezelfde provider en betaal dan ook nog eens 7,50 minder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame

SpamLame

niks

Steephh schreef op donderdag 03 april 2008 @ 06:51:
[...]

Als ik vragen mag, wat zijn jouw attenuation waardes? :o

Wat me persoonlijk opviel was toen ik gisteravond de splitter er tussen uit haalde dat dit totaal geen invloed heeft op de attenuation waardes en dat ook het vervangen en/of het verkorten van de kabel binnenshuis totaal geen verschil uitmaakt..

Heeft er iemand misschien een idee om de ruiswaardes te verlagen, omdat een waarde van 49dB in mijn geval inhoud dat van het orginele signaal nog maar 1/65536e deel over is en dat klinkt alsof het erg weinig is.. :P

En zou het uitmaken dat wij een ISDN lijn hebben liggen of zou dat geen verschil moeten maken?

Overigens wat ik raar vind, is dat mijn attenuation waardes bij mijn upload veel lager zijn (30 dB).. En ik ben benieuwd waarom ik dan maar 415 kB upload haal.. :P
Tenzij je bovenop de centrale woont heeft het weghalen van wat (c)m kabel in huis weinig invloed op het geheel. Met de attenuation waarde kan je grofweg de afstand tot de centrale bepalen. Dat grofweg komt omdat kwaliteit van het koper en storingbronnen de waardes nadelig kunnen beinvloeden. In het kort komt het erop neer dat liever je SNR Margin zo hoog mogelijk wilt en Att. zo laag mogelijk. SNR is nog enigzins te beinvloeden of iets mee te regelen, Att niet.
Check http://www.kitz.co.uk/adsl/linestats.htm voor meer uitleg.

Hieronder een plaatje van www.internode.on.net voor att afstand tegen snelheid.
Afbeeldingslocatie: http://www.internode.on.net/media/images/internode-adsl2-dist07.jpg
pagina http://www.internode.on.net/residential/internet/extreme/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:32

nwagenaar

God, root. What's the differen

[...]

Goede tip! Direct even uitgevoerd en ik krijg de volgende waarde met mijn Basic abo:

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.029 / 16.922

Alleen, tijdens het testen haal ik dus de maximale snelheid van verbinding voor de upgrade. Dus max. 800 KB/s (Mordax, Speedtest en de 100MB.bin download) waardoor ik denk dat er toch nog iets extra's uitgevoerd moet worden bij ons in de centrale zodat ik de 16~17Mbit dus ook daadwerkelijk ga halen :)

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
Steephh schreef op woensdag 02 april 2008 @ 22:15:
[...]

Ik leg het weer eens verkeerd uit volgens mij. Test geven aan dat ik theoretisch 5,5Mbit kan halen. Waarom zegt XS4ALL dan dat ik alleen het start-abbo kan nemen, ik kan blijkbaar toch hoger dan 4Mbit halen..
Een stap hoger dan start is Lite, die is 8mbit dat ga je dus niet halen. Ik weet verder niet hoe ze bepalen wanneer je wel en wanneer je niet in aanmerking komt voor een bepaald pakket. In principe zit ik in hetzelfde schuitje. Ik zou graag naar xs4all Only basic willen overstappen maar dat kan volgens xs4all niet terwijl andere providers dit mij wel aanbieden ook al zal ik de maximale snelheid nooit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 08:26
dat zal voor mij dus ook gelden. Dit linkje stond er eerst volgens mij nog niet.
Maar dat is natuurlijk wel een nieuw contract/abbo.
Ik heb namelijk zwart op wit staan dat ik Adsl Basic only heb.
En dan zou ik ineens een andere abbo hebben (lite).

Ik ga me maar weer even verdiepen in andere aanbieders, mogelijk met combinatie acties (tel + tv ofzo) tot ik meer zekerheid heb.

https://d4armory.io/Player/803500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Abbo is nu al omgezet.. :o

Ik heb vanmorgen om 9 uur direct naar de helpdesk gebeld en ik kreeg daar te horen dat het gewoon niet mogelijk is om een hoger abbonement te nemen. Komt door de afstand in combinatie met de lijn. Jammer, maar helaas. Ze hebben ook nog een lijncheck uitgevoerd en daar kwam uit dat er maximaal 4Mb down haalbaar is, wat ik nu ook heb. De upload is maximaal 416Kb, dat wat ik nu ook heb..

Jammer, dus, maar helaas.

Thx voor de info hierboven. Ik ga nu overwegen om een tweede ADSL verbinding aan te vragen. Alleen dan moet ik nog gaan bedenken hoe ik dat ga doen.. Een soort van load-balancing ofzo.. En kijken of de kosten tegen de voordelen opwegen.. :P

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steephh schreef op donderdag 03 april 2008 @ 09:31:

Ik heb vanmorgen om 9 uur direct naar de helpdesk gebeld en ik kreeg daar te horen dat het gewoon niet mogelijk is om een hoger abbonement te nemen. Komt door de afstand in combinatie met de lijn. Jammer, maar helaas. Ze hebben ook nog een lijncheck uitgevoerd en daar kwam uit dat er maximaal 4Mb down haalbaar is, wat ik nu ook heb. De upload is maximaal 416Kb, dat wat ik nu ook heb..

Thx voor de info hierboven. Ik ga nu overwegen om een tweede ADSL verbinding aan te vragen. Alleen dan moet ik nog gaan bedenken hoe ik dat ga doen.. Een soort van load-balancing ofzo.. En kijken of de kosten tegen de voordelen opwegen.. :P
Dat ging snel!
Ik zal eens voor je proberen uit te zoeken wat mijn waardes zijn. Tot nu toe kan ik het niet vinden in mijn DD-WRT router helaas...

Is Chello of @home niet misschien ook nog een idee ipv een tweede ADSL verbinding voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
Steephh schreef op donderdag 03 april 2008 @ 09:31:

Wat als er nou uit die lijncheck was gekomen dat je bijvoorbeeld 6mbit had gehaald? hadden ze je dan wel willen overzetten naar Lite?

Anders ga ik ook even een belletje doen.

Pagina: 1 ... 19 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.