UltraSub schreef op maandag 29 januari 2007 @ 11:43:
Ik word gek...
Na zo ongeveer alles te hebben gelezen wat er voorhanden is over de 46X2000, zie ik dat er een 46X2500 aan zit te komen. HDMI 1.3, met nieuwe kleurenstandaard of zo. De vraag is echter of die ooit naar Europa gaat komen, en wanneer..
* UltraSub zucht...
Als je toch aan het wachten bent. Die nieuwe Sharp die eraan zit te komen schijnt ook wel erg geil te worden. Ook 3x HDMI 1.3 (for what it´s worth), 2x component Full HD over alle ingangen.
De vraag is alleen hoeveel ingangen ze intact laten voor de europese markt, aangezien ze er natuurlijk nog Scart in moeten proppen.
In de amerikaanse versie zit ook nog eens een 160GB HDD.
Tegen de tijd dat deze hier uitkomt, hebben we natuurlijk al de specs voor de X2500 serie.... zucht.
Op dit moment:
- Samsung: Leuke tv´s, zelfde panelen als de Sony, maar het schijnt dat de kwaliteit toch minder is en je wordt gebonden aan bepaalde ¨beeldverbeterende¨ instellingen die je niet kunt uitzetten (ook beperkte controle over backlight).
- Sharp: XD1 serie zou de best verkrijgbare serie kunnen zijn, als deze niet last hand van ¨banding¨ en een zoemend geluid als je het volume uitzet (wat toch erg vervelend is als je via je surround setje kijkt).
- Sony X serie: alleen Full HD over HDMI, Je betaalt een smak geld voor het design (want zoveel beter is de kwaliteit nou ook weer niet tov de W serie). Ook schijnt de X serie een zgn ¨Halo¨ effect te hebben bij lichte tekst op het scherm (bijv bij ondertitels heb je een lichte schaduw)
- Sony W serie: persoonlijk denk ik de beste TV prijs/kwaliteit, maar je loopt het risico een model te krijgen dat last heeft van backlight bleed (bij donkere scene´s heb je dan lichtere vlekken door je zwart heen). Zonder goede garantieregeling bij aankoop wil het wel eens lastig worden om dit erkent te krijgen, want vaak wordt gezegd dat dit inherent is aan de LCD technologie, terwijl dit gewoon bullshit is aangezien er ook genoeg W modellen ziet met een perfect uniform zwarte achtergrond.
Mijn geld (als ik ooit weer genoeg heb) gaat dus naar de W serie. met een beetje geluk lossen ze dat backlight bleed probleem chronish op (in Amerika heeft Sony het probleem onderkent en brengen ze een firmware patch uit, wat ook maar een doekje voor het bloeden is, aangezien dit alleen maar je backlight donkerder schijnt te maken, zodat je het probleem gewoon niet ziet (maar je beeld dus niet lichter kan). Als ze uitvinden wat de oorzaak van het probleem is, dan kan het in de fabriek opgelost worden en dan hebben we wellicht vanaf de januari-februari series allemaal een fijne W tv.
edit: wilde alleen even iets over de Sharp erbij zetten, maar ik raakte gemotiveerd
[Voor 59% gewijzigd door Blindfold op 29-01-2007 13:09]