Toon posts:

[LCD TV] Sony Bravia (alle series) topic deel 2 OverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 18 Laatste
Acties:
  • 66.139 views sinds 30-01-2008

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:33
Kaizah schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 12:22:
Ik heb sinds gister een 32s2530 binnen gehaald, hoe vaker ik ernaar kijk des te mooier het beeld word. Maar nu ben ik wezen spelen met de functies en ik was eerst entousiast over de uitgebreide functies.

Nu vraag ik me af wat ik met dvb-t kan. Ik heb digitale tv van @home. En wat kan ik met de functie picture freeze? als ik er alleen het beeld mee kan freezen lijkt het me best nutteloos.
Met DVB-T kun je niks volgens mij icm @home. Daarvoor zou je DVB-C moeten hebben.
Picture freeze is letterlijk wat het zegt. Handig als je een lekker wijf op tv ziet en je wil eens inzoomen. Andere functies kan ik niet bedenken. Het is iig geen time-shift als je dat dacht.
Anoniem: 68885 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 12:35:
[...]

haha.. MM verdient hier niks mee! naamsbekendheid en het wordt niet bij de concurrent gekocht.. maar winst... misschien dat op sommige modellen iets winst wordt gepakt.. maar als je alleen al kijkt naar de 26U2000 die stond voor 5 euro lager dan de goedkoopste internetwinkel....
Nee hoor. Ze verdienen er niks aan.. :z :X
Nogmaals: 46X2000 bij MM, normaal 4999. Nu 40 en een beetje. Gangbare prijs op internet: 3600-3800 euro. Eeeh.. Hoe kan dat? :P

[Voor 27% gewijzigd door UltraSub op 23-01-2007 13:12]

• Flucie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-01 13:14
Hallo,
Ik heb een Sony Bravia LCD TV KLV-V26A10E. Hij voldoet me prima, maar de beeldkwaliteit is soms wisselend. Ik weet niet of dit aan de instellingen ligt of gewoon aan LCD in het algemeen. Voorbeeld. Bij het kijken naar Baantjer, heeft het beeld soms problemen met de bril van de Cock. Zijn hoofd staat dan stil maar de bril trilt. Alsof de TV twijfelt op welke beeldlijnen de bril thuis hoort. Soms zie ik zelfs een komplete hoofdhuid (haardos) trillen ten opzicht van een gezicht. Sony zelf zegt dat het annex is aan de techniek en b.v. kan komen omdat het analoge antennesignaal omgerekend moet worden naar digitaal. Misschien ligt het aan instellingen, maar de gebruiksaanwijzing geeft me niet zoveel houvast.
Wie kent dit fenomeen?

Anoniem: 68885

UltraSub schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 13:10:

[...]

Nee hoor. Ze verdienen er niks aan.. :z :X
Nogmaals: 46X2000 bij MM, normaal 4999. Nu 40 en een beetje. Gangbare prijs op internet: 3600-3800 euro. Eeeh.. Hoe kan dat? :P
zoals ik zei enkele modellen.. maar een winkel als mm heeft gewoon veel meer kosten, personeel, winkel, vooraad.. en als je in zijn algemeen kijkt weet ik zeker dat er gister geen winst is gemaakt op de tv afdeling..

• UltraSub
Mja, dat zou kunnen, maar ik denk dat ze absoluut geen verlies hebben gedraaid op high-ends.
Waar de MM met veel artikelen doorgaans behoorlijk goedkoop is, zo duur vind ik ze in home-theatre. Maar idd, het kost ook veel showruimte.

Anoniem: 195762

Kan iemand dit beamen:
Sony zou niet hebben kunnen leveren in grote delen van Europa.
Dan heb ik het ( wat ik weet ) over de 40X2000.
Die heb ik besteld ( 3 December) en gezegt dat ik het eind Januari kom ophalen.
Er werd gezegt dat de schermen 19 januari ( 2de lading ) weer binnenkwamen.
Nu krijg ik te horen dat sony niet heeft geleverd in europa en hij niet weet wanneer ze worden geleverd.
Graag wil ik weten of iemand dit ook heeft gehoord.
We hadden al een korting gekregen ( voor drie personen een X ) dus dat mag dan ook wel vind ik.
Maar de aktie van sony is eind januari ook afgelopen en dat lopen we dan mis.
Nu de bcc en mm de aktie al heeft gehad voel ik mij ):
Wie o wie heeft het ook vernomen van de lever kwestie van sony ?

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 195762 op 23-01-2007 20:59]

• Angelus1753
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-05 17:37
Nou, vrijdag 19 jan een V2500 besteld bij Progress (standaard 2jr aan huis), voor 1360; En dus een beetje een naar gevoel in m'n buik om die MM actie. Ik dus ff een uurtje m'n werk ontvlucht en naar utrecht geweest om te kijken of de V2500 daar goedkoper was, maar gelukkig wassie na korting nog steeds 1467 euro.
Dus voor iedereen die hierover na heeft gedacht, de mediamarkt (en ook de BCC trouwens) acties zijn NIET voordeliger dan een goeie webshop.
Leve het internet :) :)

Angelus1753 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 09:14:
Nou, vrijdag 19 jan een V2500 besteld bij Progress (standaard 2jr aan huis), voor 1360; En dus een beetje een naar gevoel in m'n buik om die MM actie. Ik dus ff een uurtje m'n werk ontvlucht en naar utrecht geweest om te kijken of de V2500 daar goedkoper was, maar gelukkig wassie na korting nog steeds 1467 euro.
Dus voor iedereen die hierover na heeft gedacht, de mediamarkt (en ook de BCC trouwens) acties zijn NIET voordeliger dan een goeie webshop.
Ik bestel liever ergens waar een echte shop bij zit,dan dat ze het alleen opsturen.
Wel voor dat geld ieder geval,de rest koop ik ook via het net :)
Met de 100 euro aktie was de X nog € 100 duurder bij de MM , dan waar ik het heb besteld ZONDER de aktie ;)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-07 22:51

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ja, maar dat is appels met peren vergelijken. Je moet de winkels onderling vergelijken. Een winkel met veel personeel en een grote opslag kan je niet vergelijken met een webshop.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:23
Anoniem: 195762 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 09:19:
[...]

Ik bestel liever ergens waar een echte shop bij zit,dan dat ze het alleen opsturen.
Wel voor dat geld ieder geval,de rest koop ik ook via het net :)
Met de 100 euro aktie was de X nog € 100 duurder bij de MM , dan waar ik het heb besteld ZONDER de aktie ;)
Ik heb met de actie de 32V2000 gekocht, voor 1260 ongeveer en ik krijg nog 100 euro trug. Dus dat is zeker wel goedkoop jongens.

Heb alleen nog wat vragen, allereerst over de calibratie. Hoe kan ik hem calibreren? Ik ben nu een calibratie DVD aan het 'verkrijgen' en ik hoop dat ik daar mee uit de voeten kom. Die doe ik dan in me DVD speler en dan kan ik op een AV kanaal calibreren, wil dit zeggen dat het op de analoge en digitale tv dan ook goed is?

Ik krijg nog 100 euro terug van Sony, maar er zat nergens een coupon in die doos. Wat moet ik doen om die 100 euro te krijgen?

Ik zal binnekort wat foto's plaatsen.

www.MacNoob.nl

FerdiV schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 10:30:
[...]

Ik heb met de actie de 32V2000 gekocht, voor 1260 ongeveer en ik krijg nog 100 euro trug. Dus dat is zeker wel goedkoop jongens.

Heb alleen nog wat vragen, allereerst over de calibratie. Hoe kan ik hem calibreren? Ik ben nu een calibratie DVD aan het 'verkrijgen' en ik hoop dat ik daar mee uit de voeten kom. Die doe ik dan in me DVD speler en dan kan ik op een AV kanaal calibreren, wil dit zeggen dat het op de analoge en digitale tv dan ook goed is?

Ik krijg nog 100 euro terug van Sony, maar er zat nergens een coupon in die doos. Wat moet ik doen om die 100 euro te krijgen?

Ik zal binnekort wat foto's plaatsen.
Die coupons liggen bij de MM ,in Ede iedergeval.
Het calibreren spreekt voor zich,goed luisteren wat ze zeggen en goed kijken,daarna kan je het instellen.
Het instellen gaat per bron wat je gebruikt.

• FerdiV
Anoniem: 195762 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 12:17:
[...]
Die coupons liggen bij de MM ,in Ede iedergeval.
Het calibreren spreekt voor zich,goed luisteren wat ze zeggen en goed kijken,daarna kan je het instellen.
Het instellen gaat per bron wat je gebruikt.
Ok ik zal dan langs de MM gaan enuh ok ik zal dan gaan calibreren, maar de DVD zit toch op 1 AV ingang en die kan ik toch niet voor de analoge TV gebruiken?

UPDATE: Ben bij de MM geweest en de coupons waren op, ze sturen een nieuwe naar me op en ik heb er dan morgen of overmorgen 1 thuis. Als het allemaal te lang gaat duren en ik het niet haal voor 31 januari dan zorgen zij ervoor dat ik het alsnog krijg. Dus dat zit wl goed.

Maar hoe kan ik er gewoon voor zorgen dat mijn hele tv gecalibreert is? Door mezelf. Met een calibratie DVD en dan? Dan doe ik dus alleen de AV ingang...

[Voor 31% gewijzigd door FerdiV op 24-01-2007 16:54]

www.MacNoob.nl

Anoniem: 185945

Mn vader heeft dus een Bravia 32S2530 gekocht en heeft UPC Digital Media Box....

Vraagje: op de TV zit de knop "Digital" maar als er hierop gedrukt word krijgen we alleen maar te zien dat er geen kanalen beschikbaar zijn.
Als ze dan gaan kijken op AV1 kunnen we gewoon door de UPC kanalen zappen.
Ook als we de TV naar de kanalen laten zoeken in Digital kan hij ze niet vinden.

Heeft iemand hier ervaring mee / een oplossing iod...?
Alvast bedankt.

• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-08 00:13
Anoniem: 185945 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 21:10:
Mn vader heeft dus een Bravia 32S2530 gekocht en heeft UPC Digital Media Box....

Vraagje: op de TV zit de knop "Digital" maar als er hierop gedrukt word krijgen we alleen maar te zien dat er geen kanalen beschikbaar zijn.
Als ze dan gaan kijken op AV1 kunnen we gewoon door de UPC kanalen zappen.
Ook als we de TV naar de kanalen laten zoeken in Digital kan hij ze niet vinden.

Heeft iemand hier ervaring mee / een oplossing iod...?
Alvast bedankt.
De digital knop is om zenders van de geintegreerde DVB-t (digitaal over de ether) tuner te kunnen bekijken. Dat zijn dus niet de zenders van de externe digitale tuner. Deze zal je gewoon moeten "zappen" met de afstandsbediening van de tuner zelf over AV1. Deze UPC tuner is een DVD-c (digitaal over de kabel) tuner.

Voor DVB-t zal je over moeten stappen naar digitenne, mits deze dekking heeft in je woonplaats. Ook is het mogelijk om hiermee Ned 1,2,3 en je lokale omroep te kijken, er zal dan een CI module en een antenne moeten worden aangeschaft. Hier heb ik mij nog niet verder in verdiept.

[Voor 4% gewijzigd door Blaz0r op 24-01-2007 21:18]

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ho als je alleen NED 1,2,3 en de lokale omroep wilt hoef je geen CI module te kopen. Dan volstaat alleen een binnen/buiten antenne en even automatisch zoeken of op nummer en je kan ze gewoon ontvangen. :)

Alleen als je ook een abbo hebt op Digitenne en een smartcard dan heb je wel de CI module nodig. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Blaz0r
schnumi schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:56:
Ho als je alleen NED 1,2,3 en de lokale omroep wilt hoef je geen CI module te kopen. Dan volstaat alleen een binnen/buiten antenne en even automatisch zoeken of op nummer en je kan ze gewoon ontvangen. :)

Alleen als je ook een abbo hebt op Digitenne en een smartcard dan heb je wel de CI module nodig. :)
Waar moet deze antenne dan worden aangesloten, en waar zijn deze te verkrijgen?

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Gewoon op de antenne aansluiting van je tv (kabel aansluiting). :)

Zo'n antenne kun je in elke tv winkel wel halen denk ik, gewoon om een digitenne antenne vragen komt het wel goed. Heb zelf de hirschmann binnenantenne en ik zit denk ik +/- 20km van de mast af en haal hiermee nog 100% signaalkwaliteit. Erg mooi beeld.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Blaz0r
schnumi schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 23:09:
Gewoon op de antenne aansluiting van je tv (kabel aansluiting). :)

Zo'n antenne kun je in elke tv winkel wel halen denk ik, gewoon om een digitenne antenne vragen komt het wel goed. Heb zelf de hirschmann binnenantenne en ik zit denk ik +/- 20km van de mast af en haal hiermee nog 100% signaalkwaliteit. Erg mooi beeld.
Is het dan ook te combineren met de standaard kabel voor analoge zenders? of moet je dan steeds wisselen?

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:46

Speedmaster

Make my day...

Blaz0r schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 23:12:
[...]

Is het dan ook te combineren met de standaard kabel voor analoge zenders? of moet je dan steeds wisselen?
Je zal moeten wisselen :| |:(

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Blaz0r schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 23:12:
Je kan je TV ook laten verlopen via je video -> scart/RGB/etc... Afhankelijk van je aansluitingen op je video recorder

Mooooooeeeee......

• JKen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:50
Weet iemand waarom ze bij deze tv een resolutie gebruiken van 1366 x 768 terwijl HD 720P een resolurie heeft van 1280 x 720 ?
Waarom is de native resolutie niet 1280 x 720 zodat het beeld een stuk scherper is, of zie je bij 720p van die zwarte balken aan de zijkant ?

• Blaz0r
Black Piet schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 00:52:
[...]

Je kan je TV ook laten verlopen via je video -> scart/RGB/etc... Afhankelijk van je aansluitingen op je video recorder
Dat is natuurlijk alleen het probleem verplaatsen, ik wil net alles met 1 afstandsbediening kunnen doen natuurlijk.

• Jack3770
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-06 23:18
JC Ken schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 01:27:
Weet iemand waarom ze bij deze tv een resolutie gebruiken van 1366 x 768 terwijl HD 720P een resolurie heeft van 1280 x 720 ?
Waarom is de native resolutie niet 1280 x 720 zodat het beeld een stuk scherper is, of zie je bij 720p van die zwarte balken aan de zijkant ?
http://www.engadgethd.com...the-deal-with-1366-x-768/

• Black Piet
  • Niet online
Blaz0r schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 09:15:
Dat is natuurlijk alleen het probleem verplaatsen, ik wil net alles met 1 afstandsbediening kunnen doen natuurlijk.
Zit er op je UPC Digital Media Box een HDMI aansluiting? Dan kan je alsnog gebruik maken van je reguliere TV aansluiting met 1 afstandbediening zonder signaalverlies.....

Mooooooeeeee......

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-04 17:00
Kan iemand mij eens uitgebreid alle verschillen tussen de 40" X en de 40" W uitleggen?

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
F e r o x schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:42:
Kan iemand mij eens uitgebreid alle verschillen tussen de 40" X en de 40" W uitleggen?
De X is duurder en geeft mooier beeld analoog dan de W door de Xe engine oid.
de X kan geen 1080P over component en vga doen en de W wel.

dat is het zn beetje volgens mij, lees topic anders door staat meerdere keren vermeld

Anoniem: 206196

Ik heb sinds enige weken een 32V2500, ik ben erg teveden op 1 ding na ik krijg de pc niet goed aangesloten. Ik heb een nieuwe Dell Precision notebook.
Deze dell herkent dat het een Sony tv is en de resolutie past zich aan aan de 13xx bij 7xx(ff vergeten). Als ik een DVD afspeel kan ik er wel naar kijken maar het "gewone" computer beeld trilt en is niet helemaal scherp.
Het verschijnsel lijkt een beetje alsof er een stroom adaptor in de buurt van een oud scherm ligt.
Een andere een HP workstation geven hetzelfde effect.
Is de tv stuk of doe ik iets fout, moet ik bv een meer video geheugen in de computer hebben?

Als iemand een idee heeft héél graag, ik wil graag een mediacenter gaan inrichten maar als ik die niet scherp krijg is dat zonde van de investering.

gr. Gerben.

• Pinda
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Anoniem: 206196 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:00:
Ik heb sinds enige weken een 32V2500, ik ben erg teveden op 1 ding na ik krijg de pc niet goed aangesloten. Ik heb een nieuwe Dell Precision notebook.
Deze dell herkent dat het een Sony tv is en de resolutie past zich aan aan de 13xx bij 7xx(ff vergeten). Als ik een DVD afspeel kan ik er wel naar kijken maar het "gewone" computer beeld trilt en is niet helemaal scherp.
Het verschijnsel lijkt een beetje alsof er een stroom adaptor in de buurt van een oud scherm ligt.
Een andere een HP workstation geven hetzelfde effect.
Is de tv stuk of doe ik iets fout, moet ik bv een meer video geheugen in de computer hebben?

Als iemand een idee heeft héél graag, ik wil graag een mediacenter gaan inrichten maar als ik die niet scherp krijg is dat zonde van de investering.

gr. Gerben.
Ik had ook een laptop met onboard videokaart aangesloten op dezelfde tv en toen ik een 720p HD film wou afspelen begon het beeld ook te flikkeren, daarna mijn pc naar beneden gesjouwd met fatsoenlijke videokaart en daar werkte het wel allemaal perfect met 1:1 pixelmapping en scherp beeld. Misschien kan een onboard videokaart niet goed overweg met de resolutie oid maar een beetje normale videokaart (nVidia 6600/7300/7600 of ATi X1300/X1400/X1600) zal een HD film/DVD makkelijk aankunnen.

• UltraSub
markmg schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:52:
[...]

dat is het zn beetje volgens mij, lees topic anders door staat meerdere keren vermeld
Wowowohoo... Geen 1080P over component en VGA? Component niet nee, maar ik lees toch op de meeste fora dat het wel via VGA werkt! Indien dat zo is, dan zuigt het toch mooi, want dat betekent dat je nooit geen Xbox 360 kunt aansluiten op 1080P.
I love Sony, maar die k*t copyright shit moeten ze eens mee kappen. Zo hebben ze ook MD vernaggelt. Tenminste, ik begreep dat copyright de reden was van geen 1080P over analoge aansluitingen.

/edit
Zijn er eigenlijk mensen met een X360 en de 46X2000? Hoe is het beeld? Snel genoeg, zonder tearing en ghosting?

[Voor 7% gewijzigd door UltraSub op 25-01-2007 12:31]

Anoniem: 206196

Pindaaa schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:23:
[...]

Ik had ook een laptop met onboard videokaart aangesloten op dezelfde tv en toen ik een 720p HD film wou afspelen begon het beeld ook te flikkeren, daarna mijn pc naar beneden gesjouwd met fatsoenlijke videokaart en daar werkte het wel allemaal perfect met 1:1 pixelmapping en scherp beeld. Misschien kan een onboard videokaart niet goed overweg met de resolutie oid maar een beetje normale videokaart (nVidia 6600/7300/7600 of ATi X1300/X1400/X1600) zal een HD film/DVD makkelijk aankunnen.
En als je gewoon je computer desktop bekijkt is dat scherp? Het is een nVidia Quadro FX 350M.

• Pinda
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Anoniem: 206196 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:40:
[...]

En als je gewoon je computer desktop bekijkt is dat scherp? Het is een nVidia Quadro FX 350M.
Yep gewoon hetzelfde als een normale LCD monitor eigenlijk, kon er ook op gamen en mee internetten.

Zo hoort het eruit te zien van dichtbij:
http://www.lyris-lite.net/img/32v/vga121.jpg
http://www.lyris-lite.net/img/32v/firstpic.jpg

Ik weet niet precies wat de prestaties van je videokaart zijn vooral omdat het geen alledaagse videokaart is, maar als je pc met een 'normale' videokaart kan regelen zou ik dat zeker even doen voordat je een Media Center koopt. Voor de zekerheid.

• F e r o x
markmg schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:52:

Dat van mooier analoog beeld wist ik, maar hoeveel verschil is er vraag ik mij af? Ik kijk namelijk enkel analoog (bijna nooit dvd's, wel distributie-opnames vanaf mijn dvd/hdd-recorder), dus het is een belangrijk iets voor mij. Maar als het verschil bijna niet waarneembaar is, vind ik het ook de moeite niet om 100'den euro's meer uit te geven.

• Slux
  • Niet online
F e r o x schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:56:
[...]

Dat van mooier analoog beeld wist ik, maar hoeveel verschil is er vraag ik mij af? Ik kijk namelijk enkel analoog (bijna nooit dvd's, wel distributie-opnames vanaf mijn dvd/hdd-recorder), dus het is een belangrijk iets voor mij. Maar als het verschil bijna niet waarneembaar is, vind ik het ook de moeite niet om 100'den euro's meer uit te geven.
Ik ben zelf onder de indruk van het signaal, het is soms beter dan digitaal, het lijkt er een beetje op dat het naar HD wordt omgezet, zeer mooi en scherp beeld, ik ken geen lcd die hetzelfde beeld geeft op analoog dan deze.

xbox gaat idd niet lukken op vga en component maar de nieuwe reviese van de 360 heeft standaard een hdmi poort dus dan werkt het.
nou moet ik ook zeggen dat 1080p wel erg overdreven is allemaal, ik vind het zeer moeilijk om verschil te zien. en dan is nog maar de vraag of er ooit games komen die echt 1080p ondersteunen

op de X40 heb ik nergens last van geen ghosting enz enz er zit een optie ergens dat je de game modes kan aanzetten, dat schijnt ook extra te helpen, maar of het nut heeft ??....

• F e r o x
Ik moet er wel bijzeggen dat ik van analoog ga overstappen naar digitaal (jammer genoeg nog geen HD). Heeft de X dan nog veel voordelen qua beeldkwaliteit?

• Slux
  • Niet online
F e r o x schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:23:
Ik moet er wel bijzeggen dat ik van analoog ga overstappen naar digitaal (jammer genoeg nog geen HD). Heeft de X dan nog veel voordelen qua beeldkwaliteit?
Nee voor zo ver ik weet niet echt, het geluid zal wat beter zijn en misschien een paar extra menu opties, maar om te zeggen duidelijk verschil zoals je met het anaologe signaal ziet nee

• F e r o x
OK, bedankt. Zal eens beginnen te zoeken naar een goed prijsje voor de 40" W.

• UltraSub
Hmm, als dat het enige voordeel is (analoog tov digitaal) dan begin ik ook te twijfelen aan de X. Wellicht dat ik ook voor de W ga dan. :)

UltraSub schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 17:43:
Hmm, als dat het enige voordeel is (analoog tov digitaal) dan begin ik ook te twijfelen aan de X. Wellicht dat ik ook voor de W ga dan. :)
Design speelt bij mij ook een rol en ik vind het design van de W minder mooi dan de X
Al begin ik nu toch ook te twijfelen door het decoder = zelfde beeld dan analoog verhaal
En ik heb een UPCbox,dat houd dus eigenlijk in dat ik die weg kan doen als ik de X koop:?
De X is nog niet binnen dus kan het niet ophalen morgen :( en nu ga ik nog meer erover nadenken.
Ik vraag mij wel af of de W met UPCbox hetzelfde beeld geeft dan de X zonder....iemand ??

[edit]
Kan je bij de W en de X per bron het beeld instellen ( dvdspeler,upc,analoog )
Dat weet ik eigenlijk nog niet.

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 195762 op 25-01-2007 22:27]

• Slux
  • Niet online
Anoniem: 195762 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 22:23:
[...]
Al begin ik nu toch ook te twijfelen door het decoder = zelfde beeld dan analoog verhaal
En ik heb een UPCbox,dat houd dus eigenlijk in dat ik die weg kan doen als ik de X koop:?

Ik vraag mij wel af of de W met UPCbox hetzelfde beeld geeft dan de X zonder....iemand ??

[edit]
Kan je bij de W en de X per bron het beeld instellen ( dvdspeler,upc,analoog )
Dat weet ik eigenlijk nog niet.
ik snap hem niet precies, maar als je de UPC box aansluit op een W en X zal je weinig tot geen verschil zien .
ja je kan per bron instellen

Anoniem: 165321

er waren inderdaad problemen, maar heb er afgelopen dinsdag toch 1 (40x) geleverd gekregen, die is zelfs in januari geproduceerd!

• Yuco
  • Laatst online: 06-08 08:49

Yuco

Womanizer!

Is er iemand die zijn V2500 al heeft lopen tweaken en zo vriendelijk wil zijn de beeldinstellingen hier te posten?

• F e r o x
Is het slim om nu een 40" W te kopen, of komt er binnenkort een versie met onder andere hdmi 1.3? Wanneer wordt de achtste generatie, trouwens verwacht?

Het is nu rond,ik heb toch voor de W gekozen.
Naar overleg met de verkoper ( die ook zij dat het puur voor analoge tv en het design was ) heb ik het maar gedaan.
En dat ik ook nog eens € 700 !!!!!!!!!!!! overhoud komt goed uit.
De PS3 is nu ook al betaald zeg maar :)

• UltraSub
Godsamme.. Als analoog werkelijk het enige verschil is, en de W accepteert ook nog eens 1080P over component, in tegenstelling tot de X, dan wordt het wel ernstig moeilijk hier. Dan ben ik toch bang dat ik overstag zal gaan en de X ga laten schieten. 1000 euro betalen alleen voor design :X
Moet ik wel nog ergens ff digitale tv regelen, maar das natuurlijk ook geen probleem :)

/edit
Moet ik het wel ff zeker weten; zijn er hier mensen met een W die met de Xbox 360 1080P over component draaien? En geen tearing of ghosting?

[Voor 16% gewijzigd door UltraSub op 26-01-2007 19:33]

• F e r o x
UltraSub schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 19:32:
/edit
Moet ik het wel ff zeker weten; zijn er hier mensen met een W die met de Xbox 360 1080P over component draaien? En geen tearing of ghosting?
Waarom zouden mensen hier 1080p van de xbox 360 draaien? De hd-standalone is hier nog niet verkrijgbaar en ondersteunende games zijn er ook niet.

[Voor 0% gewijzigd door F e r o x op 26-01-2007 20:52. Reden: omwisseling woorden]

• drmbs
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 23:34
1080p met een 360 lukt niet op de W. Wil je de Xbox op 1080p, zal je hem op vga moeten aansluiten, alleen vind ik de kleuren op mijn 40w2000 dan niet mooi.

• UltraSub
F e r o x schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 20:52:
[...]

Waarom zouden mensen hier 1080p van de xbox 360 draaien? De hd-standalone is hier nog niet verkrijgbaar en ondersteunende games zijn er ook niet.
Nee, maar de interface kan het wel al sinds de laatste patch, dus ga ik er van uit dat mensen dit testen. Hij kan upscalen, vandaar. However, ik lees op heel veel plekken dat alle Sony's alleen 1080P over HDMI accepteren. Had iets te maken met copyright shit over analoog, en dat ze dat niet toestonden. Wel handig om te weten of je überhaupt 1080P op je nieuwe tv kunt draaien vanaf een toestel wat je al in huis hebt ;)
drmbs schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 20:56:
1080p met een 360 lukt niet op de W. Wil je de Xbox op 1080p, zal je hem op vga moeten aansluiten, alleen vind ik de kleuren op mijn 40w2000 dan niet mooi.
De enige manier voor de X was inderdaad via VGA, maar ik begrijp dat dat voor de W dus ook zo is. Hmm.. Zijn die kleuren niet bij te regelen dan? Heb je natuurlijk al geprobeerd neem ik aan... :P

/edit
OMG.. En het wordt maar moeilijker en moeilijker :)
Uit een thread op AVforums:
For those that need to know:

The Bravia and Bravia Ex engines work ONLY on SD inputs. It does not do anything with your HD inputs. I'm not certain, but I doubt it does anything with the VGA input. It's designed for TV formats... not PC formats.

Bravia Pro does work on your HD inputs but is only available in the 70R and 55" models.

Bravia Ex features 4 additional image processing stages. They are as follows:

1.) Composite Component Technology - super precise noise reduction.
2.) Image Format Technology - enhances contrast to counteract motion-generated noise.
3.) Flat Panel Display Driver Technology - Colour reality processing primarily for moving images. Essentially making sure colours are more natural on moving images.
4.) Digital Reality Creation - Quadruples the number of pixels from any SD source to make the image even sharper.

So... with the X or W series... if you watch a lot of HD or VGA content... then you are not using your Bravia Engine. It only works on the SD feeds from TV and SD DVDs.
Dus het verhaal wat ik hier heb gelezen dat er geen verschil is tussen de W en de X wanneer je overstapt op digitale TV, klopt niet helemaal. De Ex engine van de X doet zijn werk dus ook nog op digitale televisie, en op onze good old dvd's. Hij stopt pas met werken als je een HD signaal bekijkt. En um.. dat zijn er niet zo veel... Blijft de vraag, hoe groot is het verschil..

[Voor 39% gewijzigd door UltraSub op 27-01-2007 11:04]

• Snoll3bulk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-07 16:56
Heb sinds vandaag de braiva V2500. Super mooie TV!!!:D

ik zat alleen beetje te klooien hoe je nou beeld in beeld krijgt. Dus als je b.v naar RTL4 kijkt en je zat iets te volgen op sbs6 dat je dan sbs6 in het klein erbij zet op rtl4. Kan dit of??

• Slux
  • Niet online
UltraSub schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 09:42:
[...]
Dus het verhaal wat ik hier heb gelezen dat er geen verschil is tussen de W en de X wanneer je overstapt op digitale TV, klopt niet helemaal. De Ex engine van de X doet zijn werk dus ook nog op digitale televisie, en op onze good old dvd's. Hij stopt pas met werken als je een HD signaal bekijkt. En um.. dat zijn er niet zo veel... Blijft de vraag, hoe groot is het verschil..
Bij niet niet hoor, ik zie duidelijk dat analoog een soort van HD achtig beeld geeft, en digitaal heeft dat jammer genoeg niet.
360 1080p op VGA werkt trouwens ook niet op de X. eenigste manier om 1080p eruit te halen is via een HDMI kabel

• Blaz0r
Snoll3bulk schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 20:02:
Heb sinds vandaag de braiva V2500. Super mooie TV!!!:D

ik zat alleen beetje te klooien hoe je nou beeld in beeld krijgt. Dus als je b.v naar RTL4 kijkt en je zat iets te volgen op sbs6 dat je dan sbs6 in het klein erbij zet op rtl4. Kan dit of??
Dat heet Picture in Picture (PiP), maar dat zit niet op de v2500.
Mijn ouders hebben deze tv ook pas gekocht. (32v2500)

Ik zal binnenkort wat instellingen posten om te vergelijken met andere gebruikers.

Zelf ben ik aan het twijfelen geraakt om niet ook een v2500 te halen. Ik wilde eerste persee een tv met 1080p maar naar het zien van dit beeld twijfel ik nog.

[Voor 11% gewijzigd door Blaz0r op 27-01-2007 21:13]

• UltraSub
markmg schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 20:25:
[...]

Bij niet niet hoor, ik zie duidelijk dat analoog een soort van HD achtig beeld geeft, en digitaal heeft dat jammer genoeg niet.
360 1080p op VGA werkt trouwens ook niet op de X. eenigste manier om 1080p eruit te halen is via een HDMI kabel
Um, maar heb je nou een X of een W? :P
Maar een analoog signaal kan toch nooit beter worden gemaakt als digitaal? Indien dat zo is, betekent dat dus dat iedereen met een highend tv nooit zal overstappen naar digitaal :+

360 1080p werkt niet over VGA? Ik heb toch random berichten gelezen dat dat nou net de enige mogelijkheid zou zijn om het aan de gang te krijgen, en dat het zo ook zou werken. Weliswaar heb ik een bericht gelezen dat iemand zei dattie eerst een waarschuwing weg moest klikken (?), maar goed, het zou werken. Heb je dit uitgeprobeerd met een 360 en een VGA kabel dan?
Maar goed, als dat zo is, dan ga ik er van uit dat het op de W ook niet werkt via VGA.

Ik ben gewoon maar systematisch voor en nadelen gaan weg strepen. Om 750 euro alleen voor design neer te leggen zie ik ff niet zitten, vandaar al mijn vragen/bevindingen... :P

• Blaz0r
UltraSub schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 21:17:
Om 750 euro alleen voor design neer te leggen zie ik ff niet zitten, vandaar al mijn vragen/bevindingen... :P
Dat lijkt mij ook inderdaad geen goede investering en persoonlijk vindt ik het desing van de W nog mooier dan dat van de X ook.

• drmbs
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 23:34
[...]
Maar een analoog signaal kan toch nooit beter worden gemaakt als digitaal? Indien dat zo is, betekent dat dus dat iedereen met een highend tv nooit zal overstappen naar digitaal :+

360 1080p werkt niet over VGA? Ik heb toch random berichten gelezen dat dat nou net de enige mogelijkheid zou zijn om het aan de gang te krijgen, en dat het zo ook zou werken. Weliswaar heb ik een bericht gelezen dat iemand zei dattie eerst een waarschuwing weg moest klikken (?), maar goed, het zou werken. Heb je dit uitgeprobeerd met een 360 en een VGA kabel dan?
Maar goed, als dat zo is, dan ga ik er van uit dat het op de W ook niet werkt via VGA.

Ik ben gewoon maar systematisch voor en nadelen gaan weg strepen. Om 750 euro alleen voor design neer te leggen zie ik ff niet zitten, vandaar al mijn vragen/bevindingen... :P
Van die waarschuwing klopt, maar die is met één klik weg te drukken. Zowel de X als de W moeten beide 1080p via vga met een 360 kunnen doen. De W heb ik zelf getest.

• Slux
  • Niet online
[...]

nee Ik heb een X en V, bij mij is dat wel het geval somige zenders zijn beter analoog dan digitaal, op de V is digitaal op alle zenders beter veel beter.
het is moeilijk uit te leggen als je goed kijkt zie je dat het analoog is maar daar ligt een soort van HD achtige gloed overheen.
als de kabel boer een goede/constante analoge signaal naar me tv kon sturen zonder ruis erin zou ik vaker analoog kijken dan digitaal (Samsung H360..) of de kabel boer moet zn slecht signaal digitaal doorsturen...

het kan misschien wel zo zijn dat het nog werkt via scart, maar die gebruik ik niet, alleen component en hdmi want dat geeft toch iets mooier beeld tenminste dat is wel op de V zo, nooit aan gedacht dat het bij de X beter zou kunnen zijn, dacht dat het alleen voor analoge signaal was, zal eens testen kijken of ik daar hetzelfde bij krijg...

360 VGA op 1080p werkt op mijn X niet, getest
je vergeet het geluid trouwens dat is volgens mij ook iets beter op de X

ik heb trouwens de W en X naast elkaar gehad in de winkel met de zelfde instellingen, daar heb ik het verschil tussen bijde kunnen zien analoog merkbaar, digitaal, xbox niet

[Voor 4% gewijzigd door Slux op 28-01-2007 11:58]

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

Blindfold

Donde estan los conejos?

[...]

Ik volg al een tijd de W thread op AVforums en daar hebben diverse mensen al bevestigd dat de W 1080P over VGA aankan. Inderdaad de waarschuwing wegklikken van unsupported resolution (1 druk op de knop) en hij doet het toch. Via je 360 werkt het meteen, voor PC´s schijnt je een beetje te moeten knutselen met Powerstrip en custom resolutions voordat je het aan de praat krijgt.

Sommige mensen melden dat het beeld soms niet helemaal lekker eruit ziet, maar dan schijn je een soort autoadjust te moeten doen via het input menu en dat is het helemaal top.

1080P over Component kan voor zover ik weet niet

• UltraSub
Nee, dat klopt, 1080p over component was wel helder.
Ik vraag me alleen steeds meer af wat het nut is om de 360 zo nodig op 1080p te zetten, als er geen games hoger als 1080i bestaan :)
Naja, ik ben me door de hele thread op avforums aan het worstelen, en ik neig steeds meer naar de X. Maar damn, voor je die hele thread hebt gelezen (240 pagina's op 30 posts per page) :X

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

UltraSub schreef op zondag 28 januari 2007 @ 16:43:
Nee, dat klopt, 1080p over component was wel helder.
Ik vraag me alleen steeds meer af wat het nut is om de 360 zo nodig op 1080p te zetten, als er geen games hoger als 1080i bestaan :)
Naja, ik ben me door de hele thread op avforums aan het worstelen, en ik neig steeds meer naar de X. Maar damn, voor je die hele thread hebt gelezen (240 pagina's op 30 posts per page) :X
Hehe, vertel mij wat ja :)

Er staat ergens in de laatste 10 pagina´s ofzo een link naar een hele goede review over de W (volgens mij heb ik de link in dit topic hier ook ergens gepost). Als je die nog niet gelezen hebt, zou ik dit zeker doen.

• UltraSub
Hmm, ga ik eens opzoeken. Maareeh.. er zijn geen echt goede reviews te vinden over de X volgens mij. Ik moet serieus eens wat eBooks van "What! Hifi" zien te vinden :X

• Greekmaster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-08 09:38
Sinds vrijdag kan ik eindelijk 100% genieten van mijn 40W2000. Mijn home cinema panasonic met HDMI aansluiting was eindelijk binnen.

Op 1080i echt super, vind het alleen jammer dat je nog steeds kleine zwarte balken boven en onder ziet, krijg dat niet weg en ik wil het beeld ook niet inzoomen. Iemand enig idee

• UltraSub
Ik word gek...
Na zo ongeveer alles te hebben gelezen wat er voorhanden is over de 46X2000, zie ik dat er een 46X2500 aan zit te komen. HDMI 1.3, met nieuwe kleurenstandaard of zo. De vraag is echter of die ooit naar Europa gaat komen, en wanneer..
* UltraSub zucht...

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

UltraSub schreef op maandag 29 januari 2007 @ 11:43:
Ik word gek...
Na zo ongeveer alles te hebben gelezen wat er voorhanden is over de 46X2000, zie ik dat er een 46X2500 aan zit te komen. HDMI 1.3, met nieuwe kleurenstandaard of zo. De vraag is echter of die ooit naar Europa gaat komen, en wanneer..
* UltraSub zucht...
Als je toch aan het wachten bent. Die nieuwe Sharp die eraan zit te komen schijnt ook wel erg geil te worden. Ook 3x HDMI 1.3 (for what it´s worth), 2x component Full HD over alle ingangen.
De vraag is alleen hoeveel ingangen ze intact laten voor de europese markt, aangezien ze er natuurlijk nog Scart in moeten proppen.

In de amerikaanse versie zit ook nog eens een 160GB HDD.

Tegen de tijd dat deze hier uitkomt, hebben we natuurlijk al de specs voor de X2500 serie.... zucht.

Op dit moment:
- Samsung: Leuke tv´s, zelfde panelen als de Sony, maar het schijnt dat de kwaliteit toch minder is en je wordt gebonden aan bepaalde ¨beeldverbeterende¨ instellingen die je niet kunt uitzetten (ook beperkte controle over backlight).
- Sharp: XD1 serie zou de best verkrijgbare serie kunnen zijn, als deze niet last hand van ¨banding¨ en een zoemend geluid als je het volume uitzet (wat toch erg vervelend is als je via je surround setje kijkt).
- Sony X serie: alleen Full HD over HDMI, Je betaalt een smak geld voor het design (want zoveel beter is de kwaliteit nou ook weer niet tov de W serie). Ook schijnt de X serie een zgn ¨Halo¨ effect te hebben bij lichte tekst op het scherm (bijv bij ondertitels heb je een lichte schaduw)
- Sony W serie: persoonlijk denk ik de beste TV prijs/kwaliteit, maar je loopt het risico een model te krijgen dat last heeft van backlight bleed (bij donkere scene´s heb je dan lichtere vlekken door je zwart heen). Zonder goede garantieregeling bij aankoop wil het wel eens lastig worden om dit erkent te krijgen, want vaak wordt gezegd dat dit inherent is aan de LCD technologie, terwijl dit gewoon bullshit is aangezien er ook genoeg W modellen ziet met een perfect uniform zwarte achtergrond.

Mijn geld (als ik ooit weer genoeg heb) gaat dus naar de W serie. met een beetje geluk lossen ze dat backlight bleed probleem chronish op (in Amerika heeft Sony het probleem onderkent en brengen ze een firmware patch uit, wat ook maar een doekje voor het bloeden is, aangezien dit alleen maar je backlight donkerder schijnt te maken, zodat je het probleem gewoon niet ziet (maar je beeld dus niet lichter kan). Als ze uitvinden wat de oorzaak van het probleem is, dan kan het in de fabriek opgelost worden en dan hebben we wellicht vanaf de januari-februari series allemaal een fijne W tv.

edit: wilde alleen even iets over de Sharp erbij zetten, maar ik raakte gemotiveerd

[Voor 59% gewijzigd door Blindfold op 29-01-2007 13:09]

• G-ZeS
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-07 09:41
Zijn er al geruchten dat er binnenkort nog een prijsdrop gaat plaatsvinden bij de bravia´s?
Ik zit er nu echt hard tegenaan te hikken om een 40" uit de W serie te halen voor ~2200e ongeveer. Helaas staan er ook nog een xbox360 en PS3 op het verlanglijstje, dus als ik met wachten een paar honderd euro kan besparen, dan doe ik dat graag.(lees maximaal een maandje of 3)

Moet bekennen, dat ik niet alle 20 pagina´s van deze thread heb gelezen, dus mijn excuus als deze vraag reeds beantwoord is op een van deze pagina´s.

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

G-ZeS schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:41:
Zijn er al geruchten dat er binnenkort nog een prijsdrop gaat plaatsvinden bij de bravia´s?
Ik zit er nu echt hard tegenaan te hikken om een 40" uit de W serie te halen voor ~2200e ongeveer. Helaas staan er ook nog een xbox360 en PS3 op het verlanglijstje, dus als ik met wachten een paar honderd euro kan besparen, dan doe ik dat graag.(lees maximaal een maandje of 3)

Moet bekennen, dat ik niet alle 20 pagina´s van deze thread heb gelezen, dus mijn excuus als deze vraag reeds beantwoord is op een van deze pagina´s.
Laatste speculaties die ik in deze heb gehoord is dat per februari de prijzen van oa. de W serie nog gingen zakken.
Momenteel is Redcoon volgens mij weer eens de goedkoopste geworden met 2137 ofzo (inclusief bezorging). Ze hebben dan wel een ¨europees¨ model i.p.v. een nederlandse, maar je hebt gewoon garantie en alles, dus ik begrijp niet helemaal wat de nadelen van een niet nederlands model zouden zijn (alsof wij hier de supertv´s krijgen en in het buitenland de B series ofzo).
Maar anders kun je bij bijv. Mokia kijken, daar is hij idd 2200 en van wat ik zag hebben ze een goede garantieafhandeling en dat is denk ik ook erg belangrijk om naar te kijken.
Vooral als je geen risico wilt lopen met het backlight bleed probleem, of eventuele dode pixels, dan zou ik goede afspraken maken zodat je de tv terug kunt brengen/sturen.
Houdt er wel rekening mee dat bij terugsturen de meeste leveranciers jou voor de kosten laten opdraaien, terwijl er ook een paar zijn die de TV zelf weer op komen halen als er iets mee is, en bij garantieafhandeling ook aan huis komen (is toch prettiger dan dat je de TV voor weet ik veel hoelang kwijt bent).
Allemaal zaken die je tv misschien 50-100 euro duurder maken, maar waar ik in ieder geval wel een zekerder gevoel zou hebben in geval van problemen.

• Black Piet
  • Niet online
Voor diegene die makkelijk willen zoeken binnen dit topic:

Zet achter de link van het topic

code:
1
/?limit=999

Dan krijg je alle reacties op 1 pagina en kan je makkelijk op 1 pagina zoeken met ctrl-F. Het moge duidelijk zijn dat het openen van deze pagina wat lang kan duren... :+

Mooooooeeeee......

• G-ZeS
Blindfold schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:50:
[...]

Laatste speculaties die ik in deze heb gehoord is dat per februari de prijzen van oa. de W serie nog gingen zakken.
Momenteel is Redcoon volgens mij weer eens de goedkoopste geworden met 2137 ofzo (inclusief bezorging). Ze hebben dan wel een ¨europees¨ model i.p.v. een nederlandse, maar je hebt gewoon garantie en alles, dus ik begrijp niet helemaal wat de nadelen van een niet nederlands model zouden zijn (alsof wij hier de supertv´s krijgen en in het buitenland de B series ofzo).
Maar anders kun je bij bijv. Mokia kijken, daar is hij idd 2200 en van wat ik zag hebben ze een goede garantieafhandeling en dat is denk ik ook erg belangrijk om naar te kijken.
Vooral als je geen risico wilt lopen met het backlight bleed probleem, of eventuele dode pixels, dan zou ik goede afspraken maken zodat je de tv terug kunt brengen/sturen.
Houdt er wel rekening mee dat bij terugsturen de meeste leveranciers jou voor de kosten laten opdraaien, terwijl er ook een paar zijn die de TV zelf weer op komen halen als er iets mee is, en bij garantieafhandeling ook aan huis komen (is toch prettiger dan dat je de TV voor weet ik veel hoelang kwijt bent).
Allemaal zaken die je tv misschien 50-100 euro duurder maken, maar waar ik in ieder geval wel een zekerder gevoel zou hebben in geval van problemen.
Thx voor je uitgebreide en snelle reactie =)

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

G-ZeS schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:57:
[...]

Thx voor je uitgebreide en snelle reactie =)
Ach ja. Ik zit hier in zuid amerika een beetje achter de PC en het is hier 11 uur ´s ochtends, dus nog niet echt bijster veel te doen :*)

• klootwyk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:34
heeft niemand nog ergens info gevonden wat de voorjaar 2007 modellen bij Sony precies gaan doen (en dan met name een evt. opvolger van de W serie?)
Wanneer komt Sony gewoonlijk met de voorjaars info naar buiten?

• UltraSub
Hmm, ook wel benieuwd naar.
Sjeez wat blijft de 46X duur bij de MM en de It's. (4999 en 5760 respectievelijk).
Gezien het feit dat er dus geruchten gaan over een X2500 opvolger, en de Sharps die in opmars zijn, wacht ik toch nog even af. Jaja, we kunnen blijven wachten, maar HDMI 1.1 was nou niet bepaald stabiel, en ik ga er vooralsnog vanuit dat 1.3 toch een hoop kinderziektes zal gaan oplossen. Aan de andere kant lees ik ook genoeg posts op het net, waaruit blijkt dat 1.3 helemaal zo'n vaart niet zal lopen. Maar ja.. bijna 4K aan eurootjes is geen kattepis. Lullig als na een jaar blijkt dat je ergens de boot hebt gemist :X

• Snoll3bulk
Ik had nog even een vraag over de Bravia 32V2500. Bij mijn eigen samsung TV krijg ik zon informatie balkje onderop als ik b.v naar SBS6 zap krijg ik een informatie balkje onderaan met de film die bezig is b.v (Film: James bond ....). Nu is mijn vraag, hoe krijg ik dit informatie balkje bij de Bravia aan? of zit deze functie er niet in?

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Snoll3bulk schreef op maandag 29 januari 2007 @ 15:47:
Ik had nog even een vraag over de Bravia 32V2500. Bij mijn eigen samsung TV krijg ik zon informatie balkje onderop als ik b.v naar SBS6 zap krijg ik een informatie balkje onderaan met de film die bezig is b.v (Film: James bond ....). Nu is mijn vraag, hoe krijg ik dit informatie balkje bij de Bravia aan? of zit deze functie er niet in?
Ik weet het niet zeker meer, maar ik meen te hebben gelezen dat dit niet in de Sony´s zat.

Maar met zo´n mooie TV wil je natuurlijk toch ook digitaal beeld om nog meer te genieten en bij de digitale decoders zit het al wel standaard ;)

• Snoll3bulk
Blindfold schreef op maandag 29 januari 2007 @ 16:41:
[...]

Ik weet het niet zeker meer, maar ik meen te hebben gelezen dat dit niet in de Sony´s zat.

Maar met zo´n mooie TV wil je natuurlijk toch ook digitaal beeld om nog meer te genieten en bij de digitale decoders zit het al wel standaard ;)
Ok nice, Was toch al van plan om over te gaan op digitale TV. Is casema goed of?

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Snoll3bulk schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:48:
[...]

Ok nice, Was toch al van plan om over te gaan op digitale TV. Is casema goed of?
Ik heb zelf ook Casema, maar ik ben niet echt te spreken over de Samsung decoders, dus als je een andere kunt regelen, dan zou ik dat zeker doen.

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-08 23:05
Heb zelf afgelopen zaterdag bij Mokio mijn V2500 om kunnen ruilen vanwege een dode subpixel.

Aanvankelijk gaf het nog een probleem omdat ik de doos al had weggedaan na 7 dagen (stom, stond in de verkoopvoorwaarden dat zij 14 dagen aanhouden voor een DOA, had ik niet gelezen). Ze hadden deze echt nodig voor de originele streepjescode die erop zat. Retourvoorwaarde van hun leverancier.

En die had ik nog wel, maar dat was dan niet voldoende. De doos moest in 'originele' staat zijn.
Hoe dat dan zat met het beschadigen van de doos om de streepjescode voor de retouractie konden ze me niet vertellen.
Ze konden de leverancier in het weekend uiteraard ook niet bereiken.

Uiteindelijk de nieuwe gewoon meegekregen en ze hoefden niet eens de originele streepjescode.
TV is netjes in mijn auto gezet.

Vriendelijk geholpen en netjes opgelost, aanrader!
Geen excuus meer om teveel te betalen in een 'gewone' winkel als je het mij vraagt.

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• Sorcerer
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op de Sony US site staat ook een 70" versie van de X versie, is deze ook in NL of uberhaupt Europa verkrijgbaar?

If you have something to say, now is a perfect time to keep it to yourself.

Anoniem: 117836

Blindfold schreef op maandag 29 januari 2007 @ 18:46:
[...]

Ik heb zelf ook Casema, maar ik ben niet echt te spreken over de Samsung decoders, dus als je een andere kunt regelen, dan zou ik dat zeker doen.
Wat bevalt je niet dan? Was er ook een beetje huiverig voor na veel verhalen over de samsung maar ben best tevreden.
Moest eigenlijk twee weken wachten op mijn 46w2000 en mijn samsung decoder van casema maar kreeg ze allebij binnen twee dagen binnen :P
En wat een toestel die sony, ben ook blij dat ik de 46 genomen heb want aan de grote wen je erg snel!!

Ook mijn media center op de sony is echt geweldig, geen gesodemieter met resoluties of een wazig bureaublad alles is perfect scherp!!!!

Nu nog een alles ineen afstandsbediening om de 5 andere te vervangen, iemand een idee (moet goed werken met MCE )???

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04:14
Nog wat extra info over de 360 en 1080P. Dit is vanuit Xbox perspectief gezien, wat die aan output geeft. Onafhankelijk van welke TV je hem aan hangt dus:
To break it all down what you will get from the Xbox 360 after this fall's software update:

VGA:
  • HD DVD - 1080p resolution and all others
  • DVD - Upscaled as high as 1080p resolution and all others
  • Games - 720p games upscaled to 1080p, also supports native-1080p games in the future
Component:
  • HD DVD - 1080i resolution maximum, limited by AACS
  • DVD - Upscaled to 480p maximum, limited by CSS
  • Games - 720p games upscaled to 1080p, also supports native-1080p games in the future
Bron: engadgetHD

Conclusie: Je moet de 360 via VGA aan sluiten om 1080P te kunnen gebruiken bij iets anders dan games. Volgens de Nederlandse Xbox site ondersteunt de "Xbox 360™ VGA HD AV Cable" slechts 480P en 720P. Volgens de de Amerikaanse site werkt ook 1080i en 1080P. Ik ga er dan maar van uit dat dat klopt en de NL site nog niet up-to-date is .

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Anoniem: 117836 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 22:15:
[...]

Wat bevalt je niet dan? Was er ook een beetje huiverig voor na veel verhalen over de samsung maar ben best tevreden.
Beetje offtopic, maar goed. ik begon er zelf over tenslotte.
Zowel ik, m´n moeder en schoonmoeder hebben de samsung decoder. Deze heeft als grootste probleem dat hij soms spontaan uitvalt (rode standby lampje aan). Het lijkt wel of er een dwergje in zit dat het slechtste moment uitkiest om hem uit te zetten, want het gebeurt meestal op het spannendste moment van een serie/film.
Ook ben ik niet altijd te spreken over de kwaliteit van het aangeboden beeld (ik heb nu nog een CRT, dus op een LCD zou dit misschien nog erger worden). Soms komen er gewoon van die vierkante blokken langsvliegen. Van wat ik heb begrepen zou dit komen dat de Samsung niet snel genoeg het aangeboden beeld zou kunnen verwerken en hierdoor soms dit soort storingen onstaan (al denk ik gewoon dat die dwergjes in m´n decoder een jointje roken ofzo).

Toen ik ben gaan kijken voor Casema HD, ben ik erachter gekomen dat deze alleen nog maar met Samsung decoders worden aangeboden. De verkoper wist me wel te vertellen dat er tegenwoordig een andere chip in de decoders zit met een antidwergveld erin, waardoor alle problemen met de oude decoders niet meer voor zouden moeten komen, maar ik ben nu toch een beetje huiverig geworden.
Ik wacht sowieso eerst wel op een HDTV en daarna ga ik wel een dwergloze decoder zoeken
(mijn excuses voor de mallotigheid, maar ik ga naar bed).

• UltraSub
Blindfold schreef op maandag 29 januari 2007 @ 12:52:
[...]

Als je toch aan het wachten bent. Die nieuwe Sharp die eraan zit te komen schijnt ook wel erg geil te worden. Ook 3x HDMI 1.3 (for what it´s worth), 2x component Full HD over alle ingangen.
De vraag is alleen hoeveel ingangen ze intact laten voor de europese markt, aangezien ze er natuurlijk nog Scart in moeten proppen.

In de amerikaanse versie zit ook nog eens een 160GB HDD.
En bedankt he... :+
Jouw tip heeft dus geresulteerd in wat zoektochtjes op AVforum, en daar zag ik de HD1E. En verkocht, als het waar is wat er allemaal staat. Ik ga iig wel nog even wachten. Ze zeggen maart/april. :X
Dan is het toch écht de laatste keer dat ik wacht... :(

• klootwyk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:34
geen 42" variant volgens Sharp, die ik gemailed had:

Hartelijk dank voor uw interesse in onze producten.

In Mei komt de HD1E serie op de markt. Deze zal niet verschijnen in een 42", maar alleen in een 46"of 52". Informatie over dit model zal eind
april op onze site verschijnen.

Wij vertrouwen erop uw vraag hiermee te hebben beantwoord.

Ik overweeg nog om te kijken waar Sony dit voorjaar eventueel mee gaat komen en anders ga ik de 40W2000 halen. Ik vraag mij af in hoeverre je echt veel gaat merken van TV's met zo'n 100Hz techniek aan boord en of Sony hiermee gaat komen op korte termijn.

Anoniem: 206849

De sony KDL-40W2000 heeft een responstijd van 8ms. dat zou 1 beeldverversing betekenen per 8ms, dus 12,5 per seconde. Wil dat betekenen dat deze tv geen 1080p24 aankan? Hoe zit dat precies?

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:55
Anoniem: 206849 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:07:
De sony KDL-40W2000 heeft een responstijd van 8ms. dat zou 1 beeldverversing betekenen per 8ms, dus 12,5 per seconde. Wil dat betekenen dat deze tv geen 1080p24 aankan? Hoe zit dat precies?
1 verversing per 8 milliseconde
1 seconde is 1.000 milliseconden
dus per seconde 1.000/8 = 125 verversingen

leren rekenen ;)

Hoi luitjes,

Hierboven schreef ik dat ik erg tevreden ben over het beeld van mijn MCE op de sony.
Nu dacht ik het nog beter te maken met een dvi - hdmi kabel maar daar krijg ik geen beeld mee :?

Ik heb een Radeon 9250 met 128mb in mijn MCE pc zitten.

Iemand een tip om dit werkend te krijgen, ik zie nergens een instelling die ik kan wijzigen ivm dvi??

• G-ZeS
UltraSub schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 09:43:
[...]
En bedankt he... :+
Jouw tip heeft dus geresulteerd in wat zoektochtjes op AVforum, en daar zag ik de HD1E. En verkocht, als het waar is wat er allemaal staat. Ik ga iig wel nog even wachten. Ze zeggen maart/april. :X
Dan is het toch écht de laatste keer dat ik wacht... :(
Heb de HD1E ook even gechecked, en het is inderdaad een bijzonder vette tv. Ben alleen bang dat je weer drie kwart jaar verder bent voordat je deze voor minder dan 2500e kan krijgen, als ie uberhaupt al voor die prijs aangeboden gaat worden.

• UltraSub
2500e?
Umm.. Ik denk dat dat idd heel lang gaat duren, want volgens mij gaat de 46 openen op 4300-4500 euro. Dus na een paar weken zal hij wel rond de 4K hangen, en dan is het hebbuh... :)

Ga er vanuit dat hij in april/mei released wordt, en dan nog max een maandje wachten.

[Voor 18% gewijzigd door UltraSub op 31-01-2007 15:28]

• Black Piet
  • Niet online
Instelling 1
Anoniem: 148688 in "[LCD TV] Sony Bravia (alle series) topic..."

Beste settings van mij tot nog toe :P:
Backlight = 5
contrast = 85
helderheid = 50
kleur = 50
Kleur temp = neutraal
Beeldscherpte = 0
zwart verbeteraar = midden
rest geavanceerde opties uit.
Powersaving uit
ruisvermindering = laag

Resultaat: onvoldoende

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Instelling 2
nudie in "[LCD TV] Sony Bravia (alle series) topic..."
Contrast 100 !
Colour Space - Wide
Live Colour Creation - High

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Instelling 3

Backlight = 7
contrast = 75
helderheid = 63
kleur = 56
Kleur temp = neutraal
Beeldscherpte = 0
zwart verbeteraar = midden
rest geavanceerde opties uit.
Powersaving uit
ruisvermindering = uit

Volgens de dvd moest de helderheid op 58 of 59, maar dan werd ie voor mijn smaak gewoon net wat te donker. Denk dat dat ook wel te maken heeft met hoe het licht in je kamer valt en tegen wat voor achtergrond je tv staat (meestal witte muur waarschijnlijk, maar bij ons staat ie in een donkerbruine kast).

Insteling 4 (Zie vorige instelling)
GaMeOvEr in "[LCD TV] Sony Bravia (alle series) topic..."
Backlight op 7 en helderheid op 63? Als ik dat instel is het echt een fletse rotzooi hoor. Dan is er niet eens meer iets wat maar lijkt op zwart.

Ik heb de baclight op 5 en helderheid op 50 ofzo. Is natuurlijk wel persoonlijk, maar het wijkt wel erg veel af.

Insteling 5
Anoniem: 148688 in "[LCD TV] Sony Bravia (alle series) topic..."
ik had ook die settings van die calibratie cd op me 32v2000 maar vond het echt niet mooi.
tot nog toe zijn dit voor mij echt de beste settings

backlight - max
contrast - 85
kleur en helderheid - 50
beeldscherpte - 0
ruis verminderingen - uit
zwart verbeteraar - midden
powersaving en extra opties allemaal uit.

Ik heb nu van iedereen uit dit topic alle instellingen geprobeerd voor mijn TV KDL-32V2500. Maar met geen van de instellingen krijg ik een resultaat wat vergelijkbaar is met met Samsung 225BW... Zelfs mijn DVD's zijn beter op mijn computer.. Ook de calibratie DVD heeft nog niet gewerkt.

Heeft iemand nog een suggestie?

Mooooooeeeee......

Anoniem: 204418

Hebben mensen hier ook last van backlight leakage? bij de 40/46W2000
Op het AVForum lees ik het overal...

• FerdiV
Black Piet schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:54:
[...]

Ik heb nu van iedereen uit dit topic alle instellingen geprobeerd voor mijn TV KDL-32V2500. Maar met geen van de instellingen krijg ik een resultaat wat vergelijkbaar is met met Samsung 225BW... Zelfs mijn DVD's zijn beter op mijn computer.. Ook de calibratie DVD heeft nog niet gewerkt.

Ik ben ook bezig met calibraties van mijn 32V2000. Ik kom er ook niet echt uit, wat voor DVD gebruiken jullie dan? Van welk merk? Ik heb er 1 maar die is echt te oud en ook veel te moeilijk om ermee te calibreren vind ik zelf.

Dit doe ik dan via de monitor input waarbij me laptop dus streamt. Ik kan hem ook in me dvd speler doen en dan doe ik een AV port.

Hoe doe ik de gewone analoge tv? Een van die aanbevolen instellingen van hierboven nemen?

www.MacNoob.nl

Anoniem: 39723

als ik nu de sony kdl-32v2000 koop die maar 1 hdmi connectie heeft en ik heb in de toekomst meer hdmi aansluitingen nodig...dan zit je met een probleem. of zijn daar dan oplossingen voor?

• Black Piet
  • Niet online
FerdiV schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 22:28:

Ik ben ook bezig met calibraties van mijn 32V2000. Ik kom er ook niet echt uit, wat voor DVD gebruiken jullie dan? Van welk merk? Ik heb er 1 maar die is echt te oud en ook veel te moeilijk om ermee te calibreren vind ik zelf.
Ik heb er nu een van AVIA liggen, maar daar krijg ik geen goed resultaat mee.
Dit doe ik dan via de monitor input waarbij me laptop dus streamt. Ik kan hem ook in me dvd speler doen en dan doe ik een AV port.
Ik gebruik de VGA ingang. Vanuit mijn DVI uitgang van mijn videokaart naar HDMI geeft m.i. nog een slechter beeld dan een VGA aansluiting
Hoe doe ik de gewone analoge tv? Een van die aanbevolen instellingen van hierboven nemen?
Met bovenstaande instellingen heb ik dus per al per kanaal instellingen proberen te maken. Maar ik heb nog geen goede instelling gevonden. Wel een "nadeel" van die geavanceerde TV's >:)
Anoniem: 39723 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 22:56:
als ik nu de sony kdl-32v2000 koop die maar 1 hdmi connectie heeft en ik heb in de toekomst meer hdmi aansluitingen nodig...dan zit je met een probleem. of zijn daar dan oplossingen voor?
Kijk eens hier.... Link. Maar mede daardoor heb ik de V2500 genomen ipv de V2000 :P

Mooooooeeeee......

• tim_heijt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08 17:47
[...]

Voor beiden, ik zal morgen eens mijn instellingen posten. Lig nu in mijn bedje met de laptop.
Vooral live color creation op hoog geeft te veel groen (spectrum breidt zich dan ook het meeste hierna toe uit en een beetje meer rood). Live Colour hou ik dus altijd op laag, morgen meer details zoals gezegd.

[...]

Dit is een nieuwe calibratiedvd:MonsterHDtv
Ik weet niet of die goed werkt,maar ISF heeft ook meegewerkt ;)

Anoniem: 39723

Black Piet schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 23:41:
[...]
Kijk eens hier.... Link. Maar mede daardoor heb ik de V2500 genomen ipv de V2000 :P
dat is prijzig zeg! dan kan je beter de v2500 nemen inderdaad. alleen die hebben ze nog niet overal in de winkels en als ze hem hebben istie ook behoorlijk duurder dan de v2000, dus ik kijk het nog even aan of ik die v2500 ergens voor een leuke prijs kan vinden.

Anoniem: 26457

Anoniem: 39723 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 09:27:
[...]de v2500 nemen [...] behoorlijk duurder dan de v2000,
...als je de prijzen van kieskeurig.nl erbij neemt, ontloopt het elkaar in ieder geval niks.
Misschien is het verschil in de reguliere winkels groter...

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:29
Waarschijnlijk worden de V2000 modellen met wat korting verkocht op het moment, waardoor de V2500 duurder 'lijkt'. Inkoopsprijzen zijn exact hetzelfde kan ik u uit betrouwbare bron vermelden ;)

Anoniem: 207124

hoi

Ik zal mij eerst even voorstellen. Ik ben Rico en heb net een kdl32-v2500 lcd scherm gekocht.
Nu zat ik dit forum een beetje af te struinen en kwam op het volgende opmerkelijke feit.

Er zijn schermen die "bleeden" ? Wat is dit precies. Ik heb hier iets over gelezen dat bepaalde schermen (w2000) wanneer het donker is lichtgevende plekken op het scherm hebben.
Nou constateer ik zeggen dat wanneer ik hem bijvoorbeeld overschakel naar een ander kanaal, ik deze plekken ook kan heb.

Het valt pas helemaal op wanneer ik hem op AV zet. Ik krijg dan een zwart scherm maar zie in beide onderste hoeken een erg oranjeachtige gloed. Bedoelen jullie dit? Overigens zie je ook erg duidelijk vlekken op mijn beeldscherm.

Het is wel zo, dat wanneer ik gewoon tv kijk deze lichtegevende hoeken en vlekken niet meer te zien zijn.

dus mijn vraag is, is dit "bleeding of niet" en zo ja, wat kan je hier tegen doen

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Anoniem: 207124 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 14:05:
hoi

Ik zal mij eerst even voorstellen. Ik ben Rico en heb net een kdl32-v2500 lcd scherm gekocht.
Nu zat ik dit forum een beetje af te struinen en kwam op het volgende opmerkelijke feit.

Er zijn schermen die "bleeden" ? Wat is dit precies. Ik heb hier iets over gelezen dat bepaalde schermen (w2000) wanneer het donker is lichtgevende plekken op het scherm hebben.
Nou constateer ik zeggen dat wanneer ik hem bijvoorbeeld overschakel naar een ander kanaal, ik deze plekken ook kan heb.

Het valt pas helemaal op wanneer ik hem op AV zet. Ik krijg dan een zwart scherm maar zie in beide onderste hoeken een erg oranjeachtige gloed. Bedoelen jullie dit? Overigens zie je ook erg duidelijk vlekken op mijn beeldscherm.

Het is wel zo, dat wanneer ik gewoon tv kijk deze lichtegevende hoeken en vlekken niet meer te zien zijn.

dus mijn vraag is, is dit "bleeding of niet" en zo ja, wat kan je hier tegen doen
Bleeding betekent dat er lichtere vlekken zichtbaar zijn (meestal als er donkere scenes te zien zijn). Als je een hele donkere film afspeelt (bijvoorbeeld de beginscene van Starwars met alle sterren) in een donkere kamer en je hebt er geen last van, dan zou ik me geen zorgen maken.
Vaak kun je het ook zien als je zapt naar een niet gebruikte AV aansluiting, maar als je er bij het dagelijks gebruik dan geen last van hebt, dan zou ik er ook geen buil aan vallen.
Het beste kun je het zien als je backlight hoger staat.

Anoniem: 194886

Anoniem: 70824 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 10:30:
[...]

dat probleem heb ik dus ook. Ik vind die beugel van Vogels wel prima.. maar ik heb zo'n verleng kabeltje moeten kopen voor de audio (rood/wit) bij de compoment aansluiting want anders kon ik mijn xbox 360 er niet op aansluiten |:( .. En de scart kabels die passen echt net.. maar goed. Dat is het enig minpuntje dat ik eigenlijk zie.. Verder is het een prima tv.. Ik heb de V2500 en ben er echt blij mee _/-\o_
Welk type heb je precies? Ik zoek ook een goede beugel, maar ik moet de scart wel kunnen gebruiken.

• vadeluma
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-12-2020
Black Piet schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:54:
[...]

Ik heb zelf nog geen Bravia, maar misschien is dit het proberen waard. Onderstaand verhaal van iemand op Kieskeurig met een s2000.

Werkelijk alles is bij te regelen aan deze tv, zodat het uiteindelijk echte
kwaliteit kan geven (in plaats van de schijnkwaliteit van de meeste digitale
'enhancers'). Met de volgende instellingen benader je zelfs verbazingwekkend
goed de 6500 kelvin zoals de regisseurs de films beoogd hadden (op basis van
speciale calibratiesoftware):

Backlight: Min;
Contrast: 80;
Brightness: 41;
Color: 45;
Hue: R1;
Color Temp: Warm2;
Sharpness: 10;
Noise reduction: off;
Black corrector, contrast enhancer, gamma, clear white: off;
Live Color: Medium;
MPEG Noise Reduction: off

Cut/Gain settings:
RDRIVE: 253,
GDRIVE: 244,
BDRIVE: 203,
RBKG: 512,
GBKG: 506,
BBKG: 495

Deze laatste RGB-tweaks kan je overigens slechts maken in het verborgen service
menu: Doe je tv uit en toets de volgende knoppen in: I+, 5, Vol +, Power

Je zult verbaasd zijn om het verkregen beeld! (een paar dagen in bezit)

geluidskwaliteit 7 beeldkwaliteit 9 mogelijkheden 10 gebruiksgemak 9 vormgeving 7 duurzaamheid ?

maran

Iemand een idee hoe je in het service menu komt van een 46w2000?

Anoniem: 117836 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 21:13:
Iemand een idee hoe je in het service menu komt van een 46w2000?
Als je niet weet wat je moet doen, kan je beter niet in het service menu rotzooien.
Laat dat maar aan de mensen over die weten wat je kan en mag veranderen.

• Greekmaster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-08 09:38
vadeluma schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:58:
[...]

Ik heb zelf nog geen Bravia, maar misschien is dit het proberen waard. Onderstaand verhaal van iemand op Kieskeurig met een s2000.

Werkelijk alles is bij te regelen aan deze tv, zodat het uiteindelijk echte
kwaliteit kan geven (in plaats van de schijnkwaliteit van de meeste digitale
'enhancers'). Met de volgende instellingen benader je zelfs verbazingwekkend
goed de 6500 kelvin zoals de regisseurs de films beoogd hadden (op basis van
speciale calibratiesoftware):

Backlight: Min;
Contrast: 80;
Brightness: 41;
Color: 45;
Hue: R1;
Color Temp: Warm2;
Sharpness: 10;
Noise reduction: off;
Black corrector, contrast enhancer, gamma, clear white: off;
Live Color: Medium;
MPEG Noise Reduction: off

Cut/Gain settings:
RDRIVE: 253,
GDRIVE: 244,
BDRIVE: 203,
RBKG: 512,
GBKG: 506,
BBKG: 495

Deze laatste RGB-tweaks kan je overigens slechts maken in het verborgen service
menu: Doe je tv uit en toets de volgende knoppen in: I+, 5, Vol +, Power

Je zult verbaasd zijn om het verkregen beeld! (een paar dagen in bezit)

geluidskwaliteit 7 beeldkwaliteit 9 mogelijkheden 10 gebruiksgemak 9 vormgeving 7 duurzaamheid ?
Ik zit in de buurt van deze instellingen. Volgens mij is er toch ook verschil tussen elk model bv een W heet toch een hoger contrast dan een S, kan toch niet zo zijn dat je dezelfde instellingen kan gebruiken???
Pagina: 1 ... 5 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee