[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 36 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 14.255 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ow ja, tja.. ik las iets over "subsurf" dus vandaar ;)

In Max is het gewoon een smooth modifier afaik en in programma's die hun beestjes bij de naam noemen is het gewoon een subdivision surface modifier ipv een of andere domme techie naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Geen matches
ok nu is me poster denk ik wel af.
ik heb 2 versies.

Afbeeldingslocatie: http://img249.imageshack.us/img249/527/wcposter2cd4.th.png

en:

Afbeeldingslocatie: http://img267.imageshack.us/img267/2421/wcposter3potju6.th.png

* Borgoth haat het dat react die thumbnails blockt :(

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Matched: 3d
Zijn er hier nog mensen die met 3ds max 9 onder Windows Vista werken? Ik heb het wel aan de praat gekregen, maar dan kan ik geen Direct3D gebruiken, en met OpenGL is het veel te traag met mijn model.
Wil ik eindelijk weer eens verder werken aan mijn BMW, kan het niet :'(

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben op het moment bezig met een tutorial in 3d studio max
hier een plaatje van de landrover freelander die ik hiermee maak:
http://i91.photobucket.co...delletjes/freelander2.jpg
reacties zijn welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Aangezien 3ds Max 8 het wel goed doet onder Vista, ben ik maar alvast begonnen met een andere auto tot de nieuwe 3ds Max er is :)

Afbeeldingslocatie: http://xs512.xs.to/xs512/07064/veyron01.jpg.xs.jpg

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth

Borgoth

De botte lul.

Geen matches
iemand kritiek op mijn "creatie"?

ik liet het net aan iemand zien en die zij meteen:"o dus als ik niet sport zit ik de hele dah op de wc?"
in mijn ogen wel erg negatief zeker omdat ik hier tog wel wat tijd in gestoken heb (ok dat sportplaatje er onderzetten was 3 seconden werk)

dus graag c&c over dingen die ik kan verbeteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-08 19:27
Geen matches
Borgoth schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 10:25:
iemand kritiek op mijn "creatie"?

ik liet het net aan iemand zien en die zij meteen:"o dus als ik niet sport zit ik de hele dah op de wc?"
in mijn ogen wel erg negatief zeker omdat ik hier tog wel wat tijd in gestoken heb (ok dat sportplaatje er onderzetten was 3 seconden werk)

dus graag c&c over dingen die ik kan verbeteren :)
Ik vind het idee prima. Het idee is natuurlijk dat iemand de hele dag achter de pc zit (en niet de hele dag op de wc).

Nog wat puntjes ter verbetering:
  • Textures, bijv een tegelvloertje, tegelwanden, papier wat meer structuur.
  • Kleuren, witte toiletbril (ipv groen).
  • En de verlichting mag iets zachter, niet van die scherpe schaduwen.

Pac Man Battle Royale Replica, Fix It Felix Jr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
*ffe aan de modjes, ik heb me weer aangemeld. Het half jaar zit er weer op, ik kon even geen mail sturen omdat ik je adres kwijt ben vandaar op deze manier.*
verwijder deze post maar als hij is gelezen
greetz

ik hang er meteen wel ffe wat nuttigs aan
(voor degene die me mss nog kennen the name was d-tox maar die heeft iemand anders nou gejat, dus vandaar deze naam)

Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/4734/womenfinished4uzov8.jpg

Deze zijn gemaakt voor animaties met mobiele telefoon.
Voor een bedrijf genaamd vibrafoon (vibrafoon.nl)

Afbeeldingslocatie: http://www.3dhype.com/temp/202/Freedom.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.3dhype.com/temp/202/boy.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.3dhype.com/temp/202/boy_modelsheet.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:06

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Chester schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 22:52:
Aangezien 3ds Max 8 het wel goed doet onder Vista, ben ik maar alvast begonnen met een andere auto tot de nieuwe 3ds Max er is :)

[afbeelding]
Hey, 9 werkte toch ook onder Vista?
Ik heb Vista inmiddels ook draaien, maar 9 wil hiero niet opstarten :/

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Spike_wolf schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 17:08:
[...]

Hey, 9 werkte toch ook onder Vista?
Ik heb Vista inmiddels ook draaien, maar 9 wil hiero niet opstarten :/
Werkt ook. Maar niet met Direct3D, en OpenGL is te traag icm met mijn BMW :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 17:01:
*ffe aan de modjes, ik heb me weer aangemeld. Het half jaar zit er weer op, ik kon even geen mail sturen omdat ik je adres kwijt ben vandaar op deze manier.*
verwijder deze post maar als hij is gelezen
greetz

ik hang er meteen wel ffe wat nuttigs aan
(voor degene die me mss nog kennen the name was d-tox maar die heeft iemand anders nou gejat, dus vandaar deze naam)

[afbeelding]

Deze zijn gemaakt voor animaties met mobiele telefoon.
Voor een bedrijf genaamd vibrafoon (vibrafoon.nl)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Netjes hoor! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Chester schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 17:10:
[...]

Werkt ook. Maar niet met Direct3D, en OpenGL is te traag icm met mijn BMW :P
Hmm.. bij het starten van Max of de mode tool krijg ik de melding '3d max application has stoped working" :/
Vreemd.. naja.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Spike_wolf schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 17:35:
[...]

Hmm.. bij het starten van Max of de mode tool krijg ik de melding '3d max application has stoped working" :/
Vreemd.. naja.
Dat kreeg ik ook. Oplossing:
-Compatibility mode op Windows Xp zetten
-Run as administrator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Chester schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 17:42:
[...]

Dat kreeg ik ook. Oplossing:
-Compatibility mode op Windows Xp zetten
-Run as administrator
_O_

Ik had hem wel in XP SP2 modus geprobeerd, maar dat hielp niet, run as admin wel though :)
in OpenGL is ie wel erg langzaam idd :/

[Edit]
En toen draaide hij onder Direct 3D :)
Max gestart in OpenGL settings, toen IN max weer gewoon naar Direct 3D gezet, gerestart en hij doet het prima :) Krijg bij het starten wel de melding dat hij een DLL niet kan vinden, maar daar lijkt hij zich verder niet aan te storen :)

[Edit2]
Ah.. en als je Aero aan zet dan doet ie het ineens niet meer :/
Hmmz.. naja, dan maar zonder aero werken :P

[ Voor 36% gewijzigd door Spike_wolf op 09-02-2007 19:21 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achtbaanfreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-12-2024
Geen matches
ik had even een vraag je, ik ben in blender bezig geweest een lamp te maken, ik bedoel niet een standaard lamp in blender, maar ik ben beetje aan het proberen geweest een "normale" lamp te maken. Opzich lukte het wel, met een doorzichtig glas enzo erover heen (zit bij het plaatje er niet op), allen heb ik 1 probleem, de "tl-buis" heb ik laten licht geven, dit doet hij ook (hij is wit) alleen zie je dit licht verder nergens, het weerspiegelt nergens op. Hoe kan ik ervoor zorgen dat dat licht wel ergens op weerspiegelt?

Afbeeldingslocatie: http://pic15.picturetrail.com/VOL582/3242779/8994413/229190298.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Zo, ik ben ook begonnen met 3d'en. Op stage kreeg ik het voorgeschotelt, en vind het best leuk!

Ik heb Vray als renderengine, best nice. Zijn er nog dingen hierbij waar ik op moet letten?

In het begin was het vooral kutten, zwarte platen etc. maar ik begin het door te krijgen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welk render programma raden jullie aan om een bestaand 3d model te renderen. Ik teken de modellen met solidworks. Vind photoworks niet helemaal geweldig.

Ik heb zelf even gekeken naar 3ds max maar kreeg meer het idee dat dat programma er is om 3d modellen te maken? Is misschien maya meer voor mij bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Spike_wolf schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 18:11:

[Edit2]
Ah.. en als je Aero aan zet dan doet ie het ineens niet meer :/
Hmmz.. naja, dan maar zonder aero werken :P
_/-\o_
Kan ik eindelijk weer verder werken :D
mimic schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 21:49:
Zo, ik ben ook begonnen met 3d'en. Op stage kreeg ik het voorgeschotelt, en vind het best leuk!

Ik heb Vray als renderengine, best nice. Zijn er nog dingen hierbij waar ik op moet letten?

In het begin was het vooral kutten, zwarte platen etc. maar ik begin het door te krijgen :Y)
Als je pas bent begonnen met 3d'en, dan zou ik je aanraden om het modelleren zelf eerst beter onder de knie te krijgen en je niet meteen te storten op een geavanceerde render systeem zoals VRay.
Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 23:19:
welk render programma raden jullie aan om een bestaand 3d model te renderen. Ik teken de modellen met solidworks. Vind photoworks niet helemaal geweldig.

Ik heb zelf even gekeken naar 3ds max maar kreeg meer het idee dat dat programma er is om 3d modellen te maken? Is misschien maya meer voor mij bedoelt?
Maya is ook een programma om 3d modellen te maken, net als 3ds max. Beide hebben wel renderers beschikbaar, 3ds max heeft standaard de scanline renderer en de Mental Ray renderer. Ik heb geen idee waarmee Maya rendert, ik denk Mental Ray.
Je kunt wel andere renderers gebruiken voor 3ds max, zoals VRay, Brazil RS, Maxwell etc.

[ Voor 70% gewijzigd door Chester op 09-02-2007 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Laatst online: 11:47
Ik kwam laatst een geweldige site tegen voor wat geavanceerdere 3ds max tutorials en die wilde ik niet aan jullie voorbij laten gaan. Een groot deel is geloof ik ook gepubliceerd in "3D world".
link

(er staan echt leuke dingen bij, bijv. crowd control voor een school visjes en heel veel P-flow effecten zoals voetstappen in de modder)

[ Voor 21% gewijzigd door Menesis op 10-02-2007 11:52 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01-2024

Lima

Techno>Music

Geen matches
Haha... ik ben terug van reis (lekker geboard :d) en kan dus terug verdergaan met mijn R8. Ik kan bijna beginnen met het gedetailleerde werk :D, het leukste stuk. Ik moet nog hier en daar nog wat veranderen aan de achterkant...en dan ga ik misschien detail erin steken. Maar misschien doe ik ook eerst het dak. Dat al het eentonige modelleer werk voorbij is.
Misschien vanavond al een WIP.

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themeparktommy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-08 19:44

themeparktommy

Pretparkgek!

Ik ben ook weer rustig aan aan het vorderen in 3d studio max.. de doorzichtige bomen ed. achtergronden werkt al aardig.. dit is het begin van mijn nieuwe fantasie attractie :)

Afbeeldingslocatie: http://www.3dva.nl/Test6.jpg

iemand commentaar? :)

[ Voor 7% gewijzigd door themeparktommy op 11-02-2007 22:00 ]

Grafisch Ontwerper, 999 Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 21:48
Geen matches
Ziet er strak uit vind ik :) Alleen jammer dat je 'attractie' er veel faker uitziet dan de omgeving..

Maar het zal ook wel lastig zijn omdat echter over te laten komen.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@themeparktommy:

Een omgekeerde afterburner? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Dit is een opdracht die ik heb gekregen:
"Construct a 3D model of an automobile, with textures." Weinig specificaties verder behalve dat het model niet meer dan 1000 triangles groot mag zijn. En nu mijn vraag:

Waar zit ook alweer die optie dat 3ds max standaard van een quad triangles maakt? Ik weet hoe je het kan checken met de polygon counter, maar het lijkt me handiger dat ik niet alle triangles handmatig moet maken.

Verder moeten er ook textures op en daar ben ik dus nog nooit serieus mee aan de gang gegaan. Iemand die een goede start heeft gemaakt met een bepaalde tutorial of site?

Alvast hartstikke bedankt en ga zo door met het maken van jullie prachtige creaties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Geen matches
Customize -> preferences -> tabblad viewports -> configure driver -> vinkje bij "display all triangle edges"

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achtbaanfreak
themeparktommy schreef op zondag 11 februari 2007 @ 21:57:
Ik ben ook weer rustig aan aan het vorderen in 3d studio max.. de doorzichtige bomen ed. achtergronden werkt al aardig.. dit is het begin van mijn nieuwe fantasie attractie :)

[afbeelding]

iemand commentaar? :)
als het is wat ik denk dat het is (een grote "schommel" die draait) dan worden de mensen naar buiten getrokken -> geen pretje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 20:34
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 11:57:
Verder moeten er ook textures op en daar ben ik dus nog nooit serieus mee aan de gang gegaan. Iemand die een goede start heeft gemaakt met een bepaalde tutorial of site?
Hiermee met deze site ben ik begonnen met texturen, met de neus van de Benetton, een paar pagina's terug. Was voor mij de eerste keer en is aardig gelukt zoals je kan zien.
Tis wel een huis als voorbeeld maar met een beetje oefenen kan je m ook voor je auto gebruiken. :)

Gemaakt door Stealth_Snake, misschien familie? :+

http://www.oman3d.com/tutorials/3ds/texture_stealth/

[ Voor 4% gewijzigd door BamiHap op 12-02-2007 17:26 ]

Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scipionyx schreef op maandag 12 februari 2007 @ 13:15:
Customize -> preferences -> tabblad viewports -> configure driver -> vinkje bij "display all triangle edges"
Bedankt! Ik heb het uitgeprobeerd in een nieuw document en het werkt. Maar zodra ik een standard primitive zoals een box converteer naar editable poly, verdwijnen de triangle edges. Is er nog een mogelijkheid om die strepen terug te krijgen na het voltooien van het model, wanneer deze alleen uit quads bestaan? Is het nodig om die strepen erop te hebben wanneer ik het model exporteer als een .obj? Of is dat geheel afhankelijk van de toepassing waar het in voorkomt?
BamiHap schreef op maandag 12 februari 2007 @ 17:25:
[...]

Hiermee met deze site ben ik begonnen met texturen, met de neus van de Benetton, een paar pagina's terug. Was voor mij de eerste keer en is aardig gelukt zoals je kan zien.
Tis wel een huis als voorbeeld maar met een beetje oefenen kan je m ook voor je auto gebruiken. :)

Gemaakt door Stealth_Snake, misschien familie? :+

http://www.oman3d.com/tutorials/3ds/texture_stealth/
Bedankt! Dit is precies wat ik zocht. Ik ga er meteen aan beginnen!

En over die Stealth_Snake... Ik zal het opzoeken in de Stealth-stamboom 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een oproep aan iedereen.
Als je characters kan modelleren(goed ;) ) en je zoekt freelance (kan gewoon vanuit huis)
werk mail me even. (het gaat om een character dat word gebruikt als 3d presentator in
een opkomend programma, ik heb helaas ivm school te weinig tijd. Maar mocht
er iemand interesse en skills hebben kan die deze opdracht wellicht aanemen.
groete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 17:46:
[...]

Bedankt! Ik heb het uitgeprobeerd in een nieuw document en het werkt. Maar zodra ik een standard primitive zoals een box converteer naar editable poly, verdwijnen de triangle edges. Is er nog een mogelijkheid om die strepen terug te krijgen na het voltooien van het model, wanneer deze alleen uit quads bestaan? Is het nodig om die strepen erop te hebben wanneer ik het model exporteer als een .obj? Of is dat geheel afhankelijk van de toepassing waar het in voorkomt?

[...]
Dat kun je voorkomen door je mesh te converten naar Editable Mesh ipv Poly (voor of ná het modellen ;) )

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Geen matches
Oops, verkeerde topic.

[ Voor 93% gewijzigd door De Hupie op 12-02-2007 19:23 ]

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themeparktommy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-08 19:44

themeparktommy

Pretparkgek!

Geen matches
achtbaanfreak schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:42:
[...]

als het is wat ik denk dat het is (een grote "schommel" die draait) dan worden de mensen naar buiten getrokken -> geen pretje :+
Genoeg attracties die deze bewegingen maken hoor ;)

Grafisch Ontwerper, 999 Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Geen matches
achtbaanfreak schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:42:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://www.tilburgsekermis.com/upload/attracties2006/C.%20Soundmachine.jpg
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima

Lima

Techno>Music

Geen matches
Een kleine update van mijn audi R8:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/tomvzw/WIP19KLEIN.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/tomvzw/WIP20KLEIN.jpg
klikbaar naar 1680*1050

Er zijn al een paar randen definitief gechamfered zoals de wielkasten en de naden aan de wielkasten+deur. De rest is nog voorlopig. Het dak is nog niet af, daar moet er nog een soort ribbel inkomen aan de zijkant, en vanachter plaats voor het achterlicht.
Vandaag het dak afwerken en dan weet ik nog niet wat ik ga doen, want ik moet echt goed kijken als ik aan een stuk begin dat ik daarna niet in de problemen kom.
De material is nog steeds niet helemaal naar mijn goesting...maar das voor later, het is goed genoeg voor nu.
Graag commentaar.

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Geen matches
Ik heb m'n particle flow filmpje af. Naja helemaal af is ie niet maar dat kwam door de deadline. Het is een soort presentatie geweest voor de nieuwe website van mn studievereniging. Bij de presentatie werd er ook tekst getoond over de video met de mogelijkheden van de nieuwe site...
Afbeeldingslocatie: http://www.jelmerverhoog.nl/3d/thumb34.jpg
het filmpje staat op mn site onder video. sorry; ik kan (nog) niet direct linken vanwege flash

[ Voor 4% gewijzigd door Menesis op 13-02-2007 23:36 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09 15:47

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Geen matches
Menesis schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 13:53:
Ik heb m'n particle flow filmpje af. Naja helemaal af is ie niet maar dat kwam door de deadline. Het is een soort presentatie geweest voor de nieuwe website van mn studievereniging. Bij de presentatie werd er ook tekst getoond over de video met de mogelijkheden van de nieuwe site...
[afbeelding]
het filmpje staat op mn site onder video. sorry; ik kan (nog) niet direct linken vanwege flash
Wow echt netjes hoor! Ik kan er niet veel op aanmerken maar als je er geluid onder zet dan wordt het echt een prachtstukje om trots op te zijn ;) Succes

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Geen matches
L i m a schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 13:02:
Een kleine update van mijn audi R8:

[afbeelding]

[afbeelding]
klikbaar naar 1680*1050

Er zijn al een paar randen definitief gechamfered zoals de wielkasten en de naden aan de wielkasten+deur. De rest is nog voorlopig. Het dak is nog niet af, daar moet er nog een soort ribbel inkomen aan de zijkant, en vanachter plaats voor het achterlicht.
Vandaag het dak afwerken en dan weet ik nog niet wat ik ga doen, want ik moet echt goed kijken als ik aan een stuk begin dat ik daarna niet in de problemen kom.
De material is nog steeds niet helemaal naar mijn goesting...maar das voor later, het is goed genoeg voor nu.
Graag commentaar.
Het zou makkelijker zijn om commentaar te geven als je je wire liet zien. Het is denk ik nog te vroeg om commentaar op je autolak te geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Geen matches
[afbeelding]
Nice :)

Wat zijn dat voor dingen die ontstaan nadat de doosjes tegen de muur aan knallen? Kan het niet goed zien/herkennen..
En idd, knal er ff een leuk stuk muziek onder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima

Lima

Techno>Music

Geen matches
Chester schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 16:28:
[...]

Het zou makkelijker zijn om commentaar te geven als je je wire liet zien. Het is denk ik nog te vroeg om commentaar op je autolak te geven :P
ok, hier is ie dan(klikbaar naar 1680*1050):
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/tomvzw/WIP21KLEIN.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/tomvzw/WIP22KLEIN.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Lima op 13-02-2007 16:55 ]

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achtbaanfreak
Geen matches
hier zitten de mensen niet naar buiten, maar "recht", is een hele andere beweging

@themeparktommy: Dat valt wel mee, zu zullen er best zijn, maar het grootste gedeeldte doet dit volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 19:55
Geen matches
Heel erg mooi gedaan! Chique presentatie voor een studievereniging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Geen matches
L i m a schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 16:48:
[...]

ok, hier is ie dan(klikbaar naar 1680*1050):
[afbeelding]

[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://xs512.xs.to/xs512/07072/WIP21.jpg.xs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs512.xs.to/xs512/07072/WIP22.jpg.xs.jpg

Groen: hier nog even opruimen, teveel onnodige polys
Blauw: tsk tsk tsk :P
Rood: deze pinch zit op een slechte plek, dit gaat opvallen

Verder ziet het er netjes uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima

Lima

Techno>Music

Geen matches
dankjewel chester! Dat rood daar zal ik eens naar kijken, nochtans geeft het nergens een bobbel als ik render. Van de blauwe zijn er 2 cirkels die terecht zijn. Bij de rest zit een plooi, een onderbreking dus waar je niet ziet. Die grootste blauwe cirkel daar had ik te veel poly's. Na een ganse middag vertexen verplaatsen kreeg ik nog bobbels :(, daarom heb ik die 2 lijnen dan maar verwijderd.
En bij het groene kan ik die poly's nog verwijderen idd. Pas op het einde van die plooi waren die nodig om de ronde vorm mooi te krijgen.

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik weet dat je nog wat moet chamferen en wat aan je smooth moet doen.
Maar de auto is veel meer hoekerig en strakker dan je nu hebt. Er zitten meer lijnen in.
Zie hier en hier
Meer reference pics @ http://www.dieselstation.com/archive/Audi-R8/

En je "carbon" moet niet zo veel glimmen als nu. Ik snap ook niet waarom je niet gewoon klei rendert. Zie je alles veel beter imo. Maar dat moet je zelf weten.

Maar, hij ziet er tot nu toe wel mooi uit. De wires ook.

Jammer dat ik geen tijd meer heb ivm stage voor moddelling. Anders was ik begonnen aan een nieuwe auto, en dan eindelijk eens een auto af maken. Dan alleen de basis en meer niet :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2007 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima

Lima

Techno>Music

Geen matches
De chamfer zijn al zoals ik zei voorlopig, behalve degene die ik gezegd heb. En zoveel hoekiger is het niet in het echt hoor. Het is men slechte material die het een beetje verbergt denk ik... Ik zal in het vervolg clay-renders+wire neerplanten ipv degene met material.

Men carbon material is normaal gezien goed. In het echt glimt het evenveel hoor, alleen zit er normaalgezien nog een soort tweede laag onder die een wat meer matte reflectie geeft waardoor je highlights een grotere vlek worden en waziger. Maar als ik een multi layer material gebruik dan krijg ik problemen met mijn skylight.

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Geen matches
Scipionyx schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 16:34:
[...]

Nice :)

Wat zijn dat voor dingen die ontstaan nadat de doosjes tegen de muur aan knallen? Kan het niet goed zien/herkennen..
En idd, knal er ff een leuk stuk muziek onder ;)
Na die doosjes tegen de muur ontstaan er eerst praatwolkjes (helaas wat te dicht op elkaar, het alleen geen tijd meer om het te veranderen omdat Pflow errug traag werd met bewerken) en daarna ontstaan er balkjes die een poll op n site moeten voorstellen :P

Ik ben nu zelf bezig om met reason wat spacende muziek + sfx er bij te maken 8) Hopelijk wordt het wat :)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Geen matches
vraagje: ik heb een object geanimeerd. Gewoon simpel met keyframes. Deze wil ik na frame x een ander object laten volgen (eigenlijk eraan linken). Hoe kan ik dit makkelijk doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Geen matches
het maakt toch niet uit als je je object gewoon linkt? Zolang dat andere object (wat ie later moet volgen) maar in het begin stil staat...

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Geen matches
Dat is het probleem, beide objecten zijn (los van elkaar) geanimeerd. Probleem is dat als ik ze link, de een de bewegingen van de ander meeneemt. En dat moet niet. Hij moet wel zn eigen animaties houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Geen matches
Er is een link modifier of een link controller waarbij je kan instellen waaraan hij gelinkt moet zijn icm frameranges. Ik kijk morgen voor je!

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Geen matches
Link Constraint! :Y

Hebbes, en het werkt. Simpel en effctiefl! Thanx *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Geen matches
:D Dat was m inderdaad :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Misschien een beetje een domme vraag, maar het is (waarschijnlijk) zo simpel dat ik er geen nieuw topic aan ga wijden ;)

Ik wil in Cinema4D een object (in dit geval een zwaard) texturen. Ik heb dus zo'n UVW mesh gemaakt, de uitslag zie ik perfect in Cinema4D en ik kan hem ook inkleuren met bodypaint 3D. Ik kan de texture dus zelf editen en opslaan als vanalles en nog wat (ik gebruik dan psd (photoshop)), maar ik krijg met geen manier de mesh "op" de texture als laag, of kan de UVW mesh opslaan... ?

Moet ik dit nou middels een print-screen, en dan in een nieuwe laag in photoshop zetten? :D

Ik wil die mesh zien, anders weet ik echt niet wat ik aan het kleuren ben in photoshop :D

Edit: Ik gebruik btw Cinema4D r10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Geen matches
Zit er niet een soort render to texture in C4D?
Maar inderdaad, een screenshot maken werkt ook. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Geen matches
-DG- schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 21:51:
Zit er niet een soort render to texture in C4D?
Maar inderdaad, een screenshot maken werkt ook. ;)
Ik kan niets vinden :S

Naja, ik doe het maar op de geïmproviseerde manier van print-screen UVW mesh, importen in photoshop, transparant maken, en dan heb ik de lijntjes zo ongeveer :)

Maar ik kan me niet voorstellen dat het niet makkelijker kan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Geen matches
Zal vast wel kunnen, alleen vind je hier op GoT denk ik niet snel het antwoord, omdat bijna niemand in dit topic C4D gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Eind vorig hebben een een klasgenoot en ik voor een Praktische Opdracht van informatica een beginnershandleiding/tutorial geschreven over 3DS Max. Deze wou ik hierbij met jullie delen. Ik moet erbij zeggen dat ik toen nog minder kennis had over 3ds max dan nu (grootste deel van mijn kennis toen bestond uit Oogst zijn huisje tutorials waar ik ook veel uit gehaald heb en nog een paar modeling tuts) dus pak me niet al te hard aan als er iets onzinnigs/onwaar staat. Desondanks is de handleiding toch wel redelijk gelukt vind ik zelf alhoewel de uiteindelijke tv model niet zo netjes is (op de achterkant gaat hij soms rare schaduwen geven). Maar goed, ik ben benieuwd naar jullie reacties.

We kregen er een 8,9 voor :) . Hierbij moet ik wel zeggen dat bij een informatica PO bij ons op school het meer gaat om de planning en goed logboek invullen dan het uiteindelijke product.

Hoofstuk 1: Modelen

Hoofdstuk 2: Texturing

3D portfolio - mijn deviantART

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Geen matches
[afbeelding]
Erg vet, en wat eerder al gezegd is, een stukje muziek zou het helemaal af maken. Menesis, grote klasse _/-\o_

Beter laat dan nooit

Hupie, ik ben je handleiding aan het lezen en op de tweede pagina, laatste regel, ben je een woord vergeten. Verder zou ik de waarschuwing over ilegale software buiten beschouwing laten, het is eigenlijk al vanzelfsprekend.
-- Pagina 16, direct onder het plaatje, zit ook nog een foutje.
-- Pagina 18, het verhaaltje over renderen, zit ook een foutje (het sluithaakje mist en een punt op de verkeerde plek)

Verder ziet het er toppie uit, het leest lekker, dus ik ga snel door :)
Leuk gedaan met die TV, er zit best wel veel type bewerkingen in.

[ Voor 25% gewijzigd door marquis op 15-02-2007 12:50 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Verwijderd

Geen matches
Even een vraagje aan de experts hier ;)

Ik heb een scène met daarin een paar objecten, allemaal wit, en ik render met een omni en Global Illumination. Maar nu is het zo dat door de ground plane (wit) en het object (wit) het erg snel over belicht raakt. Dit probleem heb ik al eerder gehad, met gekleurde objecten, dus ik weet niet zeker of het daar aan ligt.
Maar ik zet nu telkens de omni maar op 0,0000001 strenght, vanaf daar begint het een béétje zichtbaar te worden, terwijl het in m'n viewport al lang zwart van het donkerte ziet.
Iemand?

• Lima

Lima

Techno>Music

Geen matches
bij global illumination de multiplier wat lager zetten?

Techno>Music

Verwijderd

Ik had dus mijn C schijf geformatteerd, en ik was vergeten mijn 3dsmax bestanden te backuppen.
Alles kwijt. Huil huil.
Ik heb van Liquid-Man een programmaatje gekregen om bestanden terug te halen, en dat werkte. Min of meer.
Ik heb zo'n 15 .max bestanden terug weten te halen, waarvan de laatste 11 niet van mijzelf zijn. Heel apart.
Maar waar het om gaat zijn die 4 andere bestanden. Ik vermoed (hoop) dat dit mijn bestanden zijn, maar ik kan ze niet openen. Als ik dat probeer, start MAX wel op, maar dan krijg ik een tweetal errormessages:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~f.kerkhof1/schuurspons/recovered%20files.JPG

Is dit iets wat met de 3D bestanden te maken heeft, of moet ik het in een anders subforum, software ofzo, vragen? Zo ja, waar dan precies?

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Geen matches
Wat gebeurt er als je ze merged met een nieuwe scene? Dit wil vaak nog wel eens helpen.

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Verwijderd

Geen matches
Nee, dan krijg ik nog steeds "Not a valid .MAX file." te zien. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Het zou kunnen dat er al een deel van de bestanden overschreven was met andere dingen waardoor de bestanden nu niet meer gelezen kunnen worden vanwege het gebrek aan informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 22:17:
Ik had dus mijn C schijf geformatteerd, en ik was vergeten mijn 3dsmax bestanden te backuppen.
Alles kwijt. Huil huil.
Ik heb van Liquid-Man een programmaatje gekregen om bestanden terug te halen, en dat werkte. Min of meer.
Ik heb zo'n 15 .max bestanden terug weten te halen, waarvan de laatste 11 niet van mijzelf zijn. Heel apart.
Maar waar het om gaat zijn die 4 andere bestanden. Ik vermoed (hoop) dat dit mijn bestanden zijn, maar ik kan ze niet openen. Als ik dat probeer, start MAX wel op, maar dan krijg ik een tweetal errormessages:
[afbeelding]

Is dit iets wat met de 3D bestanden te maken heeft, of moet ik het in een anders subforum, software ofzo, vragen? Zo ja, waar dan precies?
Reddy, stuur ze eens op? Ik wil er wel eens naar kijken (met het idee, niet geschoten is altijd mis)....... ff zippen en naar max op micromar puntje nl.
Maar het zou heel goen kunnen wat Aardbei zegt. Wel balen man.......

[ Voor 5% gewijzigd door marquis op 16-02-2007 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 22:49
Ik heb een vraagje over 3dsmax v 9. Hoe kun je gedownloade textures toevoegen aan de library ? Want je kunt niet zomaar naar een map browsen ofzow ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Geen matches
Ik zet op het moment een backburner "renderfarm" op met 2 PC's. Mijn eigen en die van een collega. Mijn PC draait atm nu max op en is de 'manager' en draait tevens de monitor. Nu staat de PC van de collega als server ingesteld. Dan werkt renderen via zijn PC zonder problemen. Maar nu wil ik dat mijn PC meerekent. Ik heb dit gedaan door de server aan mijn ook te runnen. Maar telkens als ik de job submit dan gaat alleen mijn PC er mee aan de slag. Kortom, hoe zorg ik dat beide PC's meerenderen?

edit: Opgelost! blijkbaar werkt een moviefile niet en moet ik imagesequences maken (tif). Sweet!

[ Voor 8% gewijzigd door apNia op 16-02-2007 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
Ik heb nu in 3dsmax de views aangepast. Is er een functie waardoor je die ineens terug kan zetten naar default?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-08 21:43
Pirate-Bozz schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 20:08:
Ik heb nu in 3dsmax de views aangepast. Is er een functie waardoor je die ineens terug kan zetten naar default?
file -> reset

"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Pirate-Bozz schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 20:08:
Rechts klikken op de rand tussen de vensters en dan op 'reset' drukken :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
Geen matches
Spike_wolf schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 20:16:
[...]

Rechts klikken op de rand tussen de vensters en dan op 'reset' drukken :P
Wat ik bedoel is, ik heb de view in die vensters aangepast. Er stond eerst Top, Front en Left. Nou staat er user. Hoe krijg ik die terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:04
Voor de mensen die met vista werken:

Coming soon - exclusively for Autodesk® 3ds Max® software Subscription members, 3ds Max 9 Extension: Productivity Booster will feature over 30 productivity enhancements – in the areas of interoperability, animation and Biped, rendering, UI, and usability – in addition to compatibility with the Microsoft® Windows Vista™ operating system and AutoCAD® 2008, AutoCAD® Architecture 2008, and Revit® Architecture 2008 software applications.

Top features will include:

Memory management optimization for DWG™ file Import
Select Similar command
Compatibility with Microsoft Windows Vista and DirectX® 10
Animation and Biped improvements
Rendering and usability enhancements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 20:34
Geen matches
Pirate-Bozz schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 20:35:
[...] Wat ik bedoel is, ik heb de view in die vensters aangepast. Er stond eerst Top, Front en Left. Nou staat er user. Hoe krijg ik die terug?
Viewport selecteren, en dan op V douwen, dan kan je weer een gewone kiezen. :)

[ Voor 62% gewijzigd door BamiHap op 16-02-2007 20:40 ]

Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
Geen matches
Ja, perfect dankje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
robin222 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 20:39:
Voor de mensen die met vista werken:

Coming soon - exclusively for Autodesk® 3ds Max® software Subscription members, 3ds Max 9 Extension: Productivity Booster will feature over 30 productivity enhancements – in the areas of interoperability, animation and Biped, rendering, UI, and usability – in addition to compatibility with the Microsoft® Windows Vista™ operating system and AutoCAD® 2008, AutoCAD® Architecture 2008, and Revit® Architecture 2008 software applications.

Top features will include:

Memory management optimization for DWG™ file Import
Select Similar command
Compatibility with Microsoft Windows Vista and DirectX® 10
Animation and Biped improvements
Rendering and usability enhancements
Dat mailtje heb ik ook gehad jah :p

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:53:
Ik zet op het moment een backburner "renderfarm" op met 2 PC's. Mijn eigen en die van een collega. Mijn PC draait atm nu max op en is de 'manager' en draait tevens de monitor. Nu staat de PC van de collega als server ingesteld. Dan werkt renderen via zijn PC zonder problemen. Maar nu wil ik dat mijn PC meerekent. Ik heb dit gedaan door de server aan mijn ook te runnen. Maar telkens als ik de job submit dan gaat alleen mijn PC er mee aan de slag. Kortom, hoe zorg ik dat beide PC's meerenderen?

edit: Opgelost! blijkbaar werkt een moviefile niet en moet ik imagesequences maken (tif). Sweet!
Als je filmpjes wilt renderen in 3D max, en je hebt de beschikking over een video bewerkings programma. Dan is de beste manier om te renderen: Losse Tiff's. Want, als je crashed, ben je niet alles kwijt. Je hoeft niet alles in 1 keer door te renderen.

En je kan "netrenderen" zonder lan. Dus gewoon comp 1 rendert frame 1 to 200 van scene 1. En comp 2 rendert frame 201 to 400 van scene 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Nou, zelfs na een onderwerping van de verloren .max bestanden aan de grondige methodes van marquis is er niets bruikbaars naar voren gekomen. (leuk hè? van die zinnen die je twee keer moet lezen voordat je ze snapt :P)
Ik ben helaas gedwongen te comcluderen dat ze fubar zijn. Met pijn in mijn hart reflecteer ik op de uren en uren aan verloren werk.
Zucht.
Ik zal me er overheen moeten zetten en gewoon weer opnieuw moeten beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 00:36:
Nou, zelfs na een onderwerping van de verloren .max bestanden aan de grondige methodes van marquis is er niets bruikbaars naar voren gekomen. (leuk hè? van die zinnen die je twee keer moet lezen voordat je ze snapt :P)
Ik ben helaas gedwongen te comcluderen dat ze fubar zijn. Met pijn in mijn hart reflecteer ik op de uren en uren aan verloren werk.
Zucht.
Ik zal me er overheen moeten zetten en gewoon weer opnieuw moeten beginnen...
* Marquis treurt met je mee *
Heb je nu enige manier van backup in gebruik?
Ikzelf gebruik Synctoy van Microsoft (is gratis) om een kopie op een andere schijf te zetten (moet je wel twee schijven hebben).
Misschien een idee voor het geval dat een schijf de geest geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor het eerst in maanden men 3D studio max nog eens open gedaan. Was begonnen met die vallei tutorial die hier paar weken geleden werd gepost te doen. Geweldige tutorial die me veel heeft bijgeleert over procedurals. Magoed wou er toch nog iet of wat interessante scene van maken dus begonnen met F16 te modellen, alleen loopt men max nu telkens vast als ik hem wil unwrappen. (n)

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Gert_Colliers/canyon3.jpg

Todo: DOF verminderen, nog elementen aan scene toevoegen voor een beetje actie en boeiendere compositie, F16 texturen en uitlaat/smoke tweaken.

Heb overigens men net rendering met 5 PC's in gang gekregen. Love it! >:)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2007 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Geen matches
@Egootje, heb jij voor mij de link naar die tutorial van de vallei? Lijkt mij ook erg nuttig. Bijvoorbaat dank! _/-\o_

@Egootje, dank je voor je snelle reactie. Lijkt me trouwens ook wel gaaf om een renderfarm te bouwen. Zal wel stukie sneller werken, nie?

[ Voor 37% gewijzigd door marquis op 17-02-2007 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.3d-palace.com/.../education/doc_canyon.htm

Geloof dat site hier gepost is geweest. Staan heel handige dingen op, tutorials zijn niet echt mooi gepresenteerd maar de inhoud is de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 15:42:
*knip*
Magoed wou er toch nog iet of wat interessante scene van maken dus begonnen met F16 te modellen, alleen loopt men max nu telkens vast als ik hem wil unwrappen. (n)
*knip*
Druk eens op enter als je unwrapt.
Bij mij lijkt het ook dat die vast loopt, maar als ik op enter druk dan kan ik alles gewoon weer doen. Beetje vaag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Afbeeldingslocatie: http://i91.photobucket.com/albums/k297/martijntjuh49/modelletjes/atego-2.jpg
ben de laatste dagen een beetje aan het klooien geweest in max met dit resultaat
het moet de TankAutoSpuit van de brandweerkampen voorstellen
Afbeeldingslocatie: http://i56.photobucket.com/albums/g165/martijntjuh/post%20kampen%20brandweer%20kampen/631.jpg
heeft iemand nog opmerkingen over hoe ik dit mooier kan maken?

Mvg Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu zo`n twee maanden bezig met een eigen auto ontwerp en ben nu tog best beniewd naar wat anderen, met meer max ervaring dan ik, ervan vinden. Hou in gedachte dat ik maar een hobbyist ben die 3ds max door middel van tuts heeft grleerd ben.

Afbeeldingslocatie: http://img70.imageshack.us/img70/1843/ccbrazilrender05bn3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hier nog een plaatje

Afbeeldingslocatie: http://img70.imageshack.us/img70/5589/ccbrazilrender03up9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-06 18:58

FrostXL

cool as ice

Geen matches
Tijd voor een vraagje:
Ik wil deze box (die ik gebend heb) laten smoothen. Maar ik wil niet dat de hoekjes ook gesmooth worden. Nu krijg ik dus dit effect:
Afbeeldingslocatie: http://xs312.xs.to/xs312/07081/3dvraag.JPG
Die rode box moet eigenlijk perfect aansluiten op die de blauwe box, maar de voorkant moet wel gesmooth zijn, hoe krijg ik dit voor elkaar?

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:04
Geen matches
FrostXL schreef op maandag 19 februari 2007 @ 09:32:
Tijd voor een vraagje:
Ik wil deze box (die ik gebend heb) laten smoothen. Maar ik wil niet dat de hoekjes ook gesmooth worden. Nu krijg ik dus dit effect:
[afbeelding]
Die rode box moet eigenlijk perfect aansluiten op die de blauwe box, maar de voorkant moet wel gesmooth zijn, hoe krijg ik dit voor elkaar?
Je kan of gaan chamferen, of je kan een box nemen met een bend modifier. Ik zou in dit geval voor de bend modifier gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth

Borgoth

De botte lul.

Geen matches
laat maar :X

[ Voor 96% gewijzigd door Borgoth op 19-02-2007 10:07 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-06 18:58

FrostXL

cool as ice

Geen matches
robin222 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 10:04:
[...]

Je kan of gaan chamferen, of je kan een box nemen met een bend modifier. Ik zou in dit geval voor de bend modifier gaan.
Maar ik heb die blauwe box al een bend modifier gegeven, maar die bend modifier maakt die box toch niet smooth? hij bend gewoon om de edges die er zijn.

Chamferen does the trick, thanks :)

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blah.NET
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 16:47
Geen matches
Ik ben een beetje aan het klooien met models uit Half Life 2...

Afbeeldingslocatie: http://img143.imageshack.us/img143/2585/ssoldierthumb1ms7.jpg
Super Soldier 1

Afbeeldingslocatie: http://img145.imageshack.us/img145/9855/ssoldierthumb2tj6.jpg
Super Soldier 2

Wilde het ff laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 03:01:
Ik ben nu zo`n twee maanden bezig met een eigen auto ontwerp en ben nu tog best beniewd naar wat anderen, met meer max ervaring dan ik, ervan vinden. Hou in gedachte dat ik maar een hobbyist ben die 3ds max door middel van tuts heeft grleerd ben.

[afbeelding]
Nie gek, behoorlijk op dreef voor een beginner. Wil je ook eens een wipje plaatsen van de voorkant? ben benieuwd hoe dat er uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Geen matches
Denk je om een deur? :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-08 08:14

DonMetal

Doet Iets Met Media

Geen matches
Waarom denk je dat er een raam in zit :+

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masioni
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-03 15:11
Nadat ik het cola flesje(uit tutorial) heb gemaakt wou ik weer een andere tutorial doen.
En het liefst een video tutorial, en toen kwam ik bij http://www.neejoh.nl _/-\o_
Daar heb ik toen de ''flow basic'' bekeken en had daarna zelf wat in elkaar gepropt >:)
Mijn 2de 3D dingetje wat ik heb gemaakt, dus het is niet echt mooi.
Kijkze: (animatie .swf 174kb)
http://img58.imageshack.us/img58/6771/bounchwindsu0.swf
Kleine uitleg: Eerst worden er allemaal 3hoekjes gemaakt en omhoog gespoten, daarna knallen ze tegen het blok aan en ''bounchen'' er vanaf, en dan uiteindelijk blaast de wind ze weer weg.

Tijd om een volgende tutorial uit te zoeken, hoop dan over een tijdje met alle conteste mee te doen(zal nog wel lang duren :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Laatst online: 09:04

Acid_Burn

uhuh

Geen matches
Blah.NET schreef op maandag 19 februari 2007 @ 12:28:
Ik ben een beetje aan het klooien met models uit Half Life 2...

[afbeelding]
Super Soldier 1

[afbeelding]
Super Soldier 2

Wilde het ff laten zien.
Daar ben ik ook nog wel eens mee bezig geweest :) zie hier

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blah.NET
Geen matches
Die site is nogal langzaam (laad hier niet) :S
Kan je het hier posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Laatst online: 09:04

Acid_Burn

uhuh

Geen matches
Mijn internet verbinding is een beetje vaag aan het doen.. lijkt nu beter te gaan

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blah.NET
Geen matches
offtopic:
laat maar,hij doet het al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb een vraag, maar ik weet niet zeker of dit de juiste plek is.
Ik wil een scene maken met modellen uit een CAD pakket waar ik dan als een game doorheen kan lopen. Dus dat ik 2 huisjes maak in een CAD pakket en dan 8'jes kan gaan lopen. Weet iemand of er software bestaat voor zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Laatst online: 10:33
Geen matches
Dat is dus in principe een mini game. Dat kan met bijvoorbeeld blender.

Zie het blender topic, ook voor verdere vragen eventueel.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.