[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 36 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 14.257 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaguy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-01-2023

blaguy

Computer says no...

Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 18:08:
GRUWELIJK!
Dat was het eerste wat er in mij op kwam. En daar blijft het nu bij.
Ik vind hem wel heel mooi hoor d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
blaguy schreef op zondag 21 januari 2007 @ 21:30:
[...]

Ik vind hem wel heel mooi hoor d:)b
Dat bedoel ik ook met GRUWELIJK.

Ik vind hem echt prachtig. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Geen matches
Nou, omdat jullie hem alletwee zo mooi vinden :P , nog 1 plaatje voor vandaag. ;)
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/triopassepartout/-DG-/AMV8/render%2005_s.jpg
klikbaar

Ben nog niet klaar met onderkant van die bumper en er zitten ook nog 2 deukjes in, maar het is al veel duidelijker een Aston Martin vind ik. :)

Misschien moet ik maar een apart draadje starten zoals Chester met z'n m3, want ik ben van plan om deze zo goed mogelijk uit te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marss911
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09-2024
Geen matches
-DG- schreef op zondag 21 januari 2007 @ 22:43:
Nou, omdat jullie hem alletwee zo mooi vinden :P , nog 1 plaatje voor vandaag. ;)
[afbeelding]
klikbaar

Ben nog niet klaar met onderkant van die bumper en er zitten ook nog 2 deukjes in, maar het is al veel duidelijker een Aston Martin vind ik. :)

Misschien moet ik maar een apart draadje starten zoals Chester met z'n m3, want ik ben van plan om deze zo goed mogelijk uit te werken.
Ziet er zeker netjes uit! En klopt, je ziet duidelijk dat het een aston martijn aan het worden is, keep it up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Geen matches
-DG- schreef op zondag 21 januari 2007 @ 17:01:
Oke, hier een update. :P
[afbeelding]
En een wire:
[afbeelding]
alletwee klikbaar. :)

@Jepz:
Ik denk dat het ook een beetje zo leek doordat je alleen de motorkap nog maar zag. Als ik het dak ga maken komt het in ieder geval wel goed. ;)
HOe komen jullie eigenlijk aan die maten dan? Is alles op het oog m.b.v. plaatjes of heb je ergens de blueprints vandaan? Kan me voorstellen dat het op het oog moeilijk is de juiste curves en afmetingen te vinden...

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:01

scorpie

Supra Addict

Geen matches
Het makkelijkst is blueprints downloaden, en die als background aan je viewports te hangen. Alleen heb ik altijd het probleem dat die blueprints dus nooooooooit 100% dezelfde schaal gebruiken, en als ik ze schaal, dat de afmetingen dan nooit kunnen kloppen. Maar bekende blueprints sites zijn bijvoorbeeld www.suurland.com , dus kun je even kijken of er wat tussen zit.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Laatst online: 11-09 20:18
Matched: 3d
Seesar schreef op maandag 22 januari 2007 @ 09:57:
[...]

HOe komen jullie eigenlijk aan die maten dan? Is alles op het oog m.b.v. plaatjes of heb je ergens de blueprints vandaan? Kan me voorstellen dat het op het oog moeilijk is de juiste curves en afmetingen te vinden...
In de opeings post staan links naar blueprint sites.
Daar haal je je blue print vandaan laad deze in je favoriete 3d programma.
En je kan er ook nog echte foto's bij zoeken als reverentie aangezien de blueprints soms wat onduidelijk zijn.
En je start met modeleren :)
Dat gaat een aantal keer fout maar blijf proberen.
En probeer het ook niet in 1 dag te doen, een beetje auto(of iets anders met veel detail modeleren kost wel meer dan een week.
Neem je tijd neem een goede blueprint en foto's om af en toe te spieken

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01-2024

Lima

Techno>Music

Geen matches
Het was worldbuilder die ik zocht :D
Dankjewel AcidBurn!

dit is de homepage:
http://www.digi-element.com/wb/index.htm

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-07 11:39
Geen matches
Neejoh schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 21:55:
Wou vandaag eigelijk beginnen met texturen maar dat red ik niet meer... Morgen weer een dag :Y)
Nu biertijd...

[afbeelding]

[afbeelding]
Nice!
Mag ik vragen hoe je dit model hebt gemaakt?
Is het hele gebouw 1 ding of zijn het allemaal losse onderdelen (muur, kozijnen, ramen, enz.)
Ben erg benieuwd hoe het eruit gaat zien als je het hebt getextured.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Geen matches
dreamwalker schreef op maandag 22 januari 2007 @ 16:29:
[...]

Nice!
Mag ik vragen hoe je dit model hebt gemaakt?
Is het hele gebouw 1 ding of zijn het allemaal losse onderdelen (muur, kozijnen, ramen, enz.)
Ben erg benieuwd hoe het eruit gaat zien als je het hebt getextured.
Gehele model bestaat uit heel (lees; HEEL) veel objecten. De ramen zijn uiteraard kopies van elkaar, maar die bestaan ook uit verschillende objects die gegrouped zijn tot 1.
Op het moment bestaat het model uit ~825.000 tri's. Met textures van 90MB per stuk (incl bump en spec) wordt het toch redelijk zwaar voor de laptop :o

Dit is hoever ik gister gekomen ben, maar heb van het werk van vandaag nog geen render gemaakt die waard is om te laten zien.

Afbeeldingslocatie: http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/veen413/3dsmax/3Design/tn_2007-01-21_textured_cam06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/veen413/3dsmax/3Design/tn_2007-01-21_textured_cam01.jpg

Belangrijkste wat ik hiermee geleerd heb is het overzichtelijk houden van je objects. Veel groups en selection sets gebruiken zodat je gemakkelijk de helft van de scene uit kan zetten mocht hij traag worden.
Afbeeldingslocatie: http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/veen413/3dsmax/tmp/layers.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bezig om mijn kamer te maken in 3dmax met de meubels die ik wil kopen. Wilde na een tijdje modelen wel even wat anders doen, dus ben alvast met de materials bezig geweest. Hierna moet ik wel nog een aantal dingen maken, zoals het toetsenbord, muis, bureaustoel enz.

Dit is mijn nieuwste render:

Afbeeldingslocatie: http://i113.photobucket.com/albums/n233/vlastok/materialsrender.jpg

Zag alleen dat de ramen er gaar uitzagen, omdat de vraylights op de verkeerde plek zaten oid. Het is nu iig normaal, maar ik had geen zin om nog een keer anderhalf uur te renderen, dus ik cancelde maar :P .

De materials zijn ook nog niet helemaal goed. Het houtmotief in de tafel is niet echt zichtbaar en ik vind hem iets te reflecterend. En de kast is te donker, hij moet eigenlijk zwartbruin hout zijn, maar dat is nu niet echt te zien. Maar voordat ik daarmee bezig ga, ga ik eerst maar eens alles modelen :) .

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2007 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-09 18:39
Geen matches
isd at een samsung 205BW op dat bureau daar? :P

zit er leuk uit imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:32
Geen matches
Neejoh schreef op maandag 22 januari 2007 @ 21:20:
[...]

Gehele model bestaat uit heel (lees; HEEL) veel objecten. De ramen zijn uiteraard kopies van elkaar, maar die bestaan ook uit verschillende objects die gegrouped zijn tot 1.
Op het moment bestaat het model uit ~825.000 tri's. Met textures van 90MB per stuk (incl bump en spec) wordt het toch redelijk zwaar voor de laptop :o

Dit is hoever ik gister gekomen ben, maar heb van het werk van vandaag nog geen render gemaakt die waard is om te laten zien.

[afbeelding]

[afbeelding]

Belangrijkste wat ik hiermee geleerd heb is het overzichtelijk houden van je objects. Veel groups en selection sets gebruiken zodat je gemakkelijk de helft van de scene uit kan zetten mocht hij traag worden.
[afbeelding]
Schiet al mooi op!
Maar doe alsjeblief wat aan die grondplane :P

De baksteen textuur ziet er wat noisie uit op het tweede plaatje, maar heerlijk al die detailering op de deuren, goten,etc.
Is dit hobby werk of in opdracht van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Geen matches
Seesar schreef op maandag 22 januari 2007 @ 09:57:
[...]

"Wij" (majesteitelijk meervoud? :> ) komen aan de maten door foto's van de voorkant, zijkant, bovenkant en achterkant.
Welliswaar hebben die foto's perspectief, waar je zeker rekening mee moet houden met het modelleren, maar het gaat nog wel. Aan echte (dus niet gemaakte van foto's) blueprints komen is helaas vaak nog erg moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Geen matches
Plint schreef op maandag 22 januari 2007 @ 23:49:
[...]

Schiet al mooi op!
Maar doe alsjeblief wat aan die grondplane :P

De baksteen textuur ziet er wat noisie uit op het tweede plaatje, maar heerlijk al die detailering op de deuren, goten,etc.
Is dit hobby werk of in opdracht van?
Hehe, groundplane is toch juist fantastisch zo? :')

Is voor een school project, wel een externe opdrachtgever.
Weet alleen nog niet wat ik met de omgeving doe. Denk dat ik de omgeving uit real life ( 8)7) namaak, maar ben bang dat ik daar geen tijd meer voor heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
Geen matches
@ Neejoh

Ziet er goed uit!
De textures die je gebruikt heb je die zelf gemaakt?
Heeft het eigenlijk wel zin om een bump map te gebruiken ik bedoel de bakstenen zijn niet heel erg goed zichtbaar. Kost alleen maar meer render tijd toch. En waar is een spec map voor?
Heb je niet ff een mooie wire om te laten zien.
Ik denk als je wat omgeving erbij maakt dat het mooie gebouw daar nog mooier van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@Jajoh:

Die zou ik wel eens gerenderd willen zien met Indigo ;)

Vind alleen wel dat er erg veel scherpe hoeken in zitten. OoOk de stenen boven de deuren zijn imo niet echt super doordat er steeds een paar uitsteken op een vreemde manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Geen matches
hele tijd terug al een bezig geweest met de kathedraal van monaco. Helaas was er te weinig referentie van de achterkant. Dus zelf maar wat aan het verzinnen gegaan:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.kunst/wip18_.jpg

Het gebouw bestaat uit 1 groot object en alle pilaren en de ondergrond zijn los.

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Geen matches
@dreamwalker: Well no, textures heb ik van een website kunnen vangen. Niet echt fantastische resolutie (1300x600), maar wel een diffuse, bump en specmap er bij.
De bump heb ik een veel renders ook uitstaan omdat je het inderdaad niet ziet. Maar er zullen een aantal detail renders komen waar het er wel erg nice uitziet met bump :)

@zomerkoninkje: Is Indigo ook voor MAX dan? Misschien dat ik dat na het project eens ga proberen. Hoe houdt Indigo zich met GI en animatie?
Zitten inderdaad nog te veel scherpe hoeken in. Misschien dat ik hier en daar nog even doorheen loop om ze te fixen :) OoOk de stenen moeten eigelijk anders, alleen is daar geen tijd meer voor :/ Ben dus bang dat ik dat laat schieten.

@DaNiEl KuNsT: :9~ < Pretty much all I can say :9~

[ Voor 3% gewijzigd door Neejoh op 23-01-2007 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Haha, zomerkoninkje.. hoe kom je daar nou bij? :D :'( :D

Ik geloof dat er ook een exporter voor Max was ja :) moet je even op het forum kijken @ www.indigorender.com/joomla

Over GI hoef je je geen zorgen te maken omdat Indigo een MLT-renderer is. Er wordt gerenderd aan de hand van hoe licht in het echt ook werkt, waardoor je geen hacks meer hoeft te gebruiken om iets er realistisch uit te laten zien. Je kan het vergelijken met Maxwell, maar dan gratis.
In de nieuwste testversies zit zelfs subsurface scattering! Maar daar heb je niet veel aan met een huis :P

Animatie is voorlopig nog even niet aan te raden. Je kan ieder frame wel 5 min. laten renderen, alleen krijg je dan het effect alsof je naar een heel oud (maar realistisch :P) filmpje aan het kijken bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 10:21
Geen matches
@neejoh en anderen

Voor hoge resolutie brick-maps is er een handig programma, masonry designer
http://www.brick.com/ (rechts boven)

Je kunt allerlei patronen/kleuren/verbanden maken en dan in hoge resolutie exporteren.

Voorbeeld (819 kb)

[ Voor 16% gewijzigd door Holgster op 23-01-2007 13:38 ]

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
@Aardbei:
aard·bei (de ~)
1 rode, fris smakende vrucht van de Fragaria => zomerkoninkje
2 elk der planten die tot het geslacht Fragaria behoren
:')
Hoe houden de rendertijden zich tegenover MentalRay/Vray? Lijkt me wel leuk om mee te experienteren namelijk, maar vrijdag is de deadline en heb niet gek veel tijd meer voor m'n 3D object ingeplanned (school he, 1001 dingen tegelijk).
De website geeft een 503 Service Temporarily Unavailable.

@Holgster: Oh cool! Die kende ik inderdaad nog niet. Stom dat hij niet wat hoger in Google staat... Gemiste markt voor ze.
__edit_______
lol... Installatie stopt er halfverwege mee omdat hij zegt dat er een nieuwere versie uit is :?

__edit2______
Ok, gewoon nog een keer de installatie gestart en dan wil hij wel goed... Maar ziet er goed uit, dat programma kan best handig van pas komen! Gaaf hoe je kan combineren tussen de verschillende stenen.
Was helemaal leuk geweest als ze ook bumps/specs aan zouden maken :)

[ Voor 29% gewijzigd door Neejoh op 23-01-2007 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Haha, oke, dat wist ik nog niet :) Eindelijk een goede smoes om te GoTten onder werk/leertijd: het is leerzaam :P

Rendertijden van Indigo zijn meestal hoger dan met Mental/VRay, maar je krijgt er ook meer voor terug in minder tijd (snap je het nog :P). Denk dat het je helaas niet gaat lukken om er voor vrijdag iets moois mee uit te poepen :'( Dan kan je beter wat meer tijd steken in het renderen met M/VRay.

Maar als je er eens mee gaat spelen, dan is dat huis echt een leuk model om er wat realistisch mee uit te krijgen. Kijk maar eens naar de voorbeelden op de site :)
Omdat de renderer de laatste weken/maanden wat populairder aan het worden is hebben ze wat last van groeipijnen en zijn ze op zoek naar een betere host voor de website. Als je die error krijgt kan je een paar keer F5-en en daarna blijft de zaak meestal wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Geen matches
Willdo! Thanks for the tip in ieder geval. Ben toch van plan om hem na dit project nog verder te gaan ontwikkelen, dus dan is het zeker mooi om even met een gratis (!) MLT renderer te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:32
Geen matches
Holgster schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 13:06:
@neejoh en anderen

Je kunt allerlei patronen/kleuren/verbanden maken en dan in hoge resolutie exporteren.

Voorbeeld (819 kb)
Vetjes! altijd weer een geouwehoer met goede texturen voor baksteen te vinden.

Deze is wel relaxed voor mozaik tegels met verschillende kleuren --> http://www.mozaikonline.nl/index.php?ond=bestel_mix

Edit:
Hmm blijlbaar hebben ze deze site aangepast, vroeger kon je hier nog complete afbeelding van de gemaakte mix afhalen. nu alleen per tegeltje. Nu moet je het d.m.v. printscreentje doen.

[ Voor 13% gewijzigd door Plint op 23-01-2007 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 20:08

KneoK

Not in a million lightyears

Geen matches
Neejoh schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 13:55:
@Aardbei:
[...]
:')
Hoe houden de rendertijden zich tegenover MentalRay/Vray?
Ik gebruik zelf Maya en heb de Indigo Exporter en Renderer getest tegenover Mental Ray. Als ik alle toeters en bellen gebruik, GI, Caustics, Ray-tracing, Final Gather in Mental Ray dan kan ik een plaatje renderen in 2,5 uur waar Indigo daar na 16 uur nog niet mee klaar was.
Maar opzich is het niet eerlijk om te gaan vergelijken omdat je in MR zoveel mogelijkheden hebt om het binnen redelijke tijd nog vrij realistisch over te laten komen. Zet de Final Gather rays wat terug, verstuur wat minder photons vanuit je lampen (in Maya stel je je photons per lamp in), neem een iets minder nauwkeurig pixel filter, ga zo maar door. Ik vond het heel moeilijk om een technisch gelijkende afbeelding te creeeren met MR maar een op het oog gelijkende afbeelding kan sneller in MR.
Waar ik overigens nog niet achter ben is als ik in Maya een materiaal gebruik met de Incandesence hoog dan kan ik in combinatie met MR en Final Gather een object laten verlichten, maar ik heb geen idee hoe ik die objecten photons moet laten versturen. Daarom maar gaan stunten met lampen, light linking en dat soort zut om toch een vergelijkbare afbeelding te krijgen. Indigo neemt de Incandescence over en berekent van daaruit ook meteen de verstuurde photons.

Nadelen van Indigo vind ik voorlopig dat objecten altijd ge-driehoekt (triangulated, Maya werkt standaard met quads) moeten zijn en dat meerdere materialen op 1 object niet gewaardeerd wordt. De standaard GI plaatjes laten meestal een box zien met verschillende gekleurde wanden en daarin een lamp en wat simpele objecten. Als ik dus een box neem en elke zijde een apart materiaal met andere kleur geef dan wordt maar 1 zijde gekleurd. Als ik vervolgens de box op ga splitsen in verschillende planes en de planes van een materiaal voorzie dan worden de kleuren wel netjes meegenomen. Het vergt dus nogal wat planning van tevoren.
Overigens ook nog een minpuntje, je moet in Maya de complete history verwijderen voordat de renderer werkt. Je zult dus, als je je nodes wilt behouden, eerst het zooitje moeten opslaan, vervolgens de history deleten, renderen en dan zorgen dat je de scene na het renderen niet alsnog opslaat zonder history.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima

Lima

Techno>Music

Welke schaal gebruiken jullie voor auto's?
Ik heb nu bv een front afbeelding van 588*366 pixels.
Als ik nu een plane maak in 3ds max, met mijn unties op centimers, dan is het wat klein. Dus heb ik 5880 x 3660 centimeter genomen, is dit niet te groot?

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
L i m a schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:11:
Welke schaal gebruiken jullie voor auto's?
Ik heb nu bv een front afbeelding van 588*366 pixels.
Als ik nu een plane maak in 3ds max, met mijn unties op centimers, dan is het wat klein. Dus heb ik 5880 x 3660 centimeter genomen, is dit niet te groot?
Maakt wat mij betreft niet zo veel uit. Je kunt toch makkelijk alles s
Alleen bij de stoelen die ik voor mn werk doe neem ik wel een 10-voud van het aantal cm's of iets dergelijks, in ieder geval zo dat als ik 2 modellen tegelijk nodig heb ik hooguit een factor 10 of 100 iets moet vergroten of verkleinen.

Je kunt trouwens ook de maten van het originele object wat je maakt eerst maken dmv. een box ofzo en daar dan de blueprints op aanpassen. Dus als je auto 4,50 meter lang en 1,80 meter breed is neem je bijv. een box van 450 x 180.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima

Lima

Techno>Music

Geen matches
Ah dus een factor 10 keer het aantal centimers is niet zo erg. Ik vond dat de grid in mijn perspective view heel klein was tegenover mijn plane's maar dat kan dus geen kwaad. Het is gewoon dat ik later niet wil hebben dat ik ineens niet gedetailleerd genoeg kan modellen.
Thx

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Geen matches
L i m a schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:44:
Ah dus een factor 10 keer het aantal centimers is niet zo erg. Ik vond dat de grid in mijn perspective view heel klein was tegenover mijn plane's maar dat kan dus geen kwaad. Het is gewoon dat ik later niet wil hebben dat ik ineens niet gedetailleerd genoeg kan modellen.
Thx
Genoeg detail kan (bijna) altijd, echter werkt het qua cijfers wel fijner als je model ongeveer even groot is als de grid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima

Lima

Techno>Music

Geen matches
-DG- schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:35:
[...]

Genoeg detail kan (bijna) altijd, echter werkt het qua cijfers wel fijner als je model ongeveer even groot is als de grid. :)
Ja maar ik heb al eens gehad dat ik mijn chamfer niet scherp genoeg kon stellen 8)7 En dat wil ik vermijden deze keer. Ik zal wel werken op 10 keer het aantal centimer.

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Geen matches
Holgster schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 13:06:
@neejoh en anderen

Voorbeeld (819 kb)
Wow, ideaal dit. Ook handig voor textures in game-mods. Wat mij betreft mag dit in de SP.

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
Geen matches
Kan iemand mij helpen ik heb een scene
en wil in deze scene infeite nacht (schemering simuleren doormiddel van ligt.)
maar hoe doe ik dat zodat het er ook nog een beetje realitisch uit ziet?

ik heb op internet gezocht en kon niets vinden (raar zou wel aan mijn zoek opdrachten liggen maar ik vind niks) misschien kan een mede tweaker mij helpen?

het mooiste zou zijn als ik van dag naar schemmerig naar donker kan gaan. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb je zelf al geprobeerd (met je 3d pakket en je scene, niet met Google) en heb je je ogen al goed de kost gegeven tijdens een schemering in het echte leven?
Realistischer dan dat zal je het niet krijgen, dus goed kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:11:
Wat heb je zelf al geprobeerd (met je 3d pakket en je scene, niet met Google) en heb je je ogen al goed de kost gegeven tijdens een schemering in het echte leven?
Realistischer dan dat zal je het niet krijgen, dus goed kijken ;)
ik heb al geprobeerd met verschillende omni's in 1 scene varierend van sterkte en kleur
op verschillende plekken. omzo het effect te bereiken.

opzich gaat dta prima. maar ik meen me te herinneren dat er in max een functie zit
een licht waarbij je tijd van de dag in kan stellen bij 4 pm enzo
alleen waar zit die ookalweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 13:23
Geen matches
wat verder, ben nu aan het optimaliseren geslagen. Enige probleem is, is dat ik nog wel edges kan weghalen, maar dan wordt de vorm van de auto serieus aangetast, en dat wil ik natuurlijk niet.. Mijn maximum is 3000 polyonen..
Afbeeldingslocatie: http://img300.imageshack.us/img300/5533/wip52cj.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img174.imageshack.us/img174/1686/wip69ty.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Geen matches
Dutchzilla schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 14:11:
[...]

ik heb al geprobeerd met verschillende omni's in 1 scene varierend van sterkte en kleur
op verschillende plekken. omzo het effect te bereiken.

opzich gaat dta prima. maar ik meen me te herinneren dat er in max een functie zit
een licht waarbij je tijd van de dag in kan stellen bij 4 pm enzo
alleen waar zit die ookalweer?
Dat kan met de "sun" system van Max. Deze is dan ook te vinden onder "systems", en niet bij "Lights" :P
(afbeelding is overigens van een ouwe max, dus kan bij jou anders zijn)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Geen matches
update

argh volgens mij blijf ik over de triangle limit :(
begon met optimizen op 10k triangles, maar nu blijf ik toch aardig steken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Geen matches
Hoe nauwkeurig moet je model worden? Misschien dat je je grill en je onderspoiler kan texturen ipv modellen?
Evt hetzelfde voor de ruitenwissers, stootlijsten, zijknippers, velgen etc etc :P

En het lijkt nogal een zootje tussen je achterwiel en je stootlijst..

[ Voor 41% gewijzigd door Scipionyx op 25-01-2007 20:15 ]

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Geen matches
Als je het echt niet meer weet kun je je camfers vervangen door Creases. Dat zou je heel wat moeten schelen.

Render je auto bitte eens met zwarte lak en een strakke HDRI (iets met veel rechte lijnen). Ik heb het gevoel dat je mesh nogal bobbelig is, en dat zie je pas in dit soort renders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blah.NET
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 16:47
Geen matches
Ik heb even hulp nodig, ik wil wat text op mn mesh plakken maar het lukt niet, weten jullie of hier een modifier voor is?

Afbeeldingslocatie: http://img167.imageshack.us/img167/2217/help3d1jj.png
klikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Geen matches
Scipionyx schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 20:13:
Hoe nauwkeurig moet je model worden? Misschien dat je je grill en je onderspoiler kan texturen ipv modellen?
Evt hetzelfde voor de ruitenwissers, stootlijsten, zijknippers, velgen etc etc :P

En het lijkt nogal een zootje tussen je achterwiel en je stootlijst..
hij moet gewoon zo nauwkeurig mogelijk worden binnen de triangle limit van 3000 :)
velgen texturen heb ik al aan zitten denken, maarja, dat wordt niet mooi denk, zeker niet met mijn texture kunsten.

het liefst wil ik gewoon de meeste onderdelen behouden, afgezien van stootrubbers (die kunnen in bump) en binnen de tricount limit blijven.

dat rommelige stukje zal ik ff naar kijken :)
Bozozo schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 20:54:
Als je het echt niet meer weet kun je je camfers vervangen door Creases. Dat zou je heel wat moeten schelen.
dat zou je eens moeten uitleggen :D
Render je auto bitte eens met zwarte lak en een strakke HDRI (iets met veel rechte lijnen). Ik heb het gevoel dat je mesh nogal bobbelig is, en dat zie je pas in dit soort renders.
ik heb er een setje directional lights op schijnen met verschillende kleuren, en die laten ook die dingen zien, goeie tip voor Maya gebruikers overigens, en de mesh is niet bobbelig :)

[ Voor 28% gewijzigd door Schuey op 25-01-2007 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima

Lima

Techno>Music

Geen matches
Hehe, hier mijn eerste WIP van mijn auto. Ik zit nog niet ver, want dit is een namiddagje werk:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/tomvzw/WIP1.jpg

Jullie kunnen vast wel al raden welke het is (Robin jij mag nie raden :p)

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Geen matches
audi a3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Wordt volgens mij een mooi model van een minder mooie auto: Audi R8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima

Lima

Techno>Music

Geen matches
jup audi R8. Minder mooie auto? Ik vind em super...maja ieder zijn stijl.
Graag critische blikken op mijn wip,tri's zitten er normaal niet in.

edit:thx carl-e voor het subtiele complitment

[ Voor 18% gewijzigd door Lima op 25-01-2007 23:02 ]

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 21:58:
Minder mooi? Vind dat juist een mooie kar, veel beter dan de a3. :P
edit: L i m a denkt er teminste hetzelfde over. :>

edit2: De wires zijn trouwens mooi hoor L i m a!

[ Voor 16% gewijzigd door -DG- op 25-01-2007 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Geen werving
Het algemeen beleid #spam

[ Voor 83% gewijzigd door André op 26-01-2007 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Geen matches
@Ro_WI:
Als je het gewoon zou vragen zou ik je nog wel helpen, maar dit is echt niet de bedoeling op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Blah.NET schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 20:58:
Ik heb even hulp nodig, ik wil wat text op mn mesh plakken maar het lukt niet, weten jullie of hier een modifier voor is?

[afbeelding]
klikbaar
Lijkt me een mooie nurbs-operatie (curve projecteren, bla bla bla), maar denk dat het ook wel zal lukken met een modifier om de text in een mooie cirkel te buigen (bend modifier? weet zo uit m'n hoofd even niet meer of Max ook een soort curve modifier had, zoals in Blender).

Wat moet het trouwens voorstellen als ik vragen mag? :$ Tarzan 3000? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
3Ds max heeft inderdaad een bend modifier waarmee je dat kunt doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bld-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-09 11:53
Ik heb een vraag (ik denk niet dat ik hier extra een topic voor hoef aan te maken), ik heb al op allerlei dingen gezocht, in topics gekeken etc, maar vind niks (wat ik eigenlijk vreemd vind, of ik zoek verkeerd ;p).
Heel simpel: (3ds max)
Ik heb een object (gewoon een primitive cube) en die wil ik laten vallen met het gravity effect.
Ik weet dat je de gravity "instance" (weet niet meer hoe je dat noemt) aan het object moet linken (ik heb ook al flex geprobeerd) en ik moet een floor maken die je ook een instance moet geven zodat ie weet dat het een floor is.
Het principe snap ik, maar hoe je het nou in de praktijk uitvoert, geen flauw idee.
Het lukt om hem 1cm naar onder te laten bewegen waardoor hij even "flubbert" maar om hem echt te laten vallen lukt niet..

Kan iemand me helpen en beschrijven hoe het ongeveer stap voor stap moet? Want zo moeilijk is het volgens mij niet he.
Als je een link hebt naar een tutorial, graag! Want ik kan echt geen vinden. Ik kan me herrineren dat ik vroeger wel een had, maar volgens mij was dat voor cinema4d.

Thx :)

[ Voor 2% gewijzigd door Bld- op 26-01-2007 10:32 . Reden: het is voor 3ds max ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

als je met 3DS Max werktt kan je kijken naar de tweede hit bij google: http://www.3dm3.com/tutorials/maya/rigid/

is blijkbaar voor Maya (was veel te snel)

hier is er een vrij duidelijke uitleg over reactor: link

[ Voor 64% gewijzigd door moser op 26-01-2007 10:33 ]

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bld-
moser schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 10:25:
als je met 3DS Max werktt kan je kijken naar de tweede hit bij google: http://www.3dm3.com/tutorials/maya/rigid/

is blijkbaar voor Maya (was veel te snel)
hehe, ja ik was vergeten duidelijk bij te zetten dat het om 3ds max ging, bij dezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Laatst online: 15:36

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Bld- schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 10:20:
Ik heb een vraag (ik denk niet dat ik hier extra een topic voor hoef aan te maken), ik heb al op allerlei dingen gezocht, in topics gekeken etc, maar vind niks (wat ik eigenlijk vreemd vind, of ik zoek verkeerd ;p).
Ik heb een object (gewoon een primitive cube) en die wil ik laten vallen met het gravity effect.
Ik weet dat je de gravity "instance" (weet niet meer hoe je dat noemt) aan het object moet linken (ik heb ook al flex geprobeerd) en ik moet een floor maken die je ook een instance moet geven zodat ie weet dat het een floor is.
Het principe snap ik, maar hoe je het nou in de praktijk uitvoert, geen flauw idee.
Het lukt om hem 1cm naar onder te laten bewegen waardoor hij even "flubbert" maar om hem echt te laten vallen lukt niet..

Kan iemand me helpen en beschrijven hoe het ongeveer stap voor stap moet? Want zo moeilijk is het volgens mij niet he.
Als je een link hebt naar een tutorial, graag! Want ik kan echt geen vinden. Ik kan me herrineren dat ik vroeger wel een had, maar volgens mij was dat voor cinema4d.

Hoeft niet eens met reactor volgens mij... Kijk eens naar space warp. De ondergrond moet een deflector space warp aan zich gebonden krijgen en de kubus een gravity space warp. Beetje met instellingen spelen tot het er goed uitziet (bv de kubus niet t hoog terugstuitert of te snel of langzaam valt) en klaarieo.

Achteraf ga ik twijfelen of dit niet alleen met particles werkt... Is het in dat geval een optie om je voorwerp als geometry particle te laten spawnen? Dan werkt het zeker.

[ Voor 5% gewijzigd door SnoeiKoei op 26-01-2007 10:58 . Reden: twijfel ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/3738/harigwx9.png

De meeste mensen zullen nu denken; wtf? :P
Maar ik krijg helaas even niet meer uit m'n brakke Ati kaartje dan dit harige spaghetti-beest.

Je kan nu namelijk ook haren kammen, knippen en laten groeien in Blender: download.
Dit klinkt bijna als een advertentie, maar echt.. je pist gewoon in je broek als je ziet dat je dit met een stuk gratis verkrijgbare software kan doen, waarvoor je met commerciele software duizenden euro's zou moeten betalen. Alleen de mogelijkheid om het met de fluid simulator te wassen ontbreekt nog! :+

Ben benieuwd wat andere mensen hier er mee kunnen doen!
Als je niet weet hoe het werkt: posten! Daar is dit topic oa. voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bld-
Geen matches
idd wtf :D
Straks eens proberen, kijken wat de GeForce Go 7600 op mijn laptop ervan vindt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
Geen matches
@aardbei

Ziet er inderdaad cool uit zeg!
Laatst had ik dat filmpje al gechecked maar daar zat geen eind render bij.
Maar dit ziet er erg goed uit, ziet er ook gewoon uit als echt haar.

Ben benieuwd wat voor meer moois je gaat maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Voor Schuey: Pagina uit Joan of Arc tutorial

Lezen vanaf "Max 4 introduced the possibility of...", halverwege de pagina. Andere 3D-pakketten hebben waarschijnlijk een soortgelijke optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Laatst online: 15:01

scorpie

Supra Addict

Geen matches
Ik ben verdergegaan met m'n poging om een Audi A3 te modellen, alleen als ik hem eens wil renderen met een kleurtje, schijnt niks te lukken.

Afbeeldingslocatie: http://img214.imageshack.us/img214/9885/a3cs7.th.png
Afbeeldingslocatie: http://img329.imageshack.us/img329/8480/a3craphn3.th.png

Zoals je ziet wil ie er niet echt als black metallic eruit zien... ik verder niks aan de scene veranderd, ik heb zo'n beetje alle opties geprobeerd, ben de manual een paar keer langsgelopen, maar ik heb gewoon geen gevoel voor material geloof ik :'(

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Geen matches
Het lijkt erop dat je een Raytraced reflectie gebruikt voor de autolak. Logischerwijs krijg je geen mooie reflecties; er valt niets te reflecteren. Vandaar die witte waas over je auto, en de donkere zwarte reflecties op de naar binnen stekende delen.

Zorg voor een omgeving (Scene>>Environment, plaatje inladen) of gebruik een plaatje (liefst hdri) in het reflectie slot van je lak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blah.NET
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 06:29:
[...]

Lijkt me een mooie nurbs-operatie (curve projecteren, bla bla bla), maar denk dat het ook wel zal lukken met een modifier om de text in een mooie cirkel te buigen (bend modifier? weet zo uit m'n hoofd even niet meer of Max ook een soort curve modifier had, zoals in Blender).

Wat moet het trouwens voorstellen als ik vragen mag? :$ Tarzan 3000? :P
Moet een raket worden 7(8)7
(zo'n nucleair ding weet je wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Laatst online: 11:47
Geen matches
Blah.NET schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 20:58:

[afbeelding]
klikbaar
als je max eenmaal n beetje onder de knie hebt is deze tutorial misschien leuk voor je raket :D
Afbeeldingslocatie: http://www.the123d.com/tutorial/3dsmax3/header.jpg
de laatste pagina kun je overslaan; die gaat over het animeren er van, alleen ziet de animatie er niet zo realistisch uit vind ik zelf... Als plaatje dan weer wel zoals je ziet :)

[ Voor 13% gewijzigd door Menesis op 26-01-2007 17:02 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Bld- schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 10:20:

Ik heb wel zoiets gemaakt met een vallende theepot. Hij had zelfs enige flexibiliteit zodat je hem bij de impact even zag indeuken. Maar volgens mij zijn er zat tutorials voor reactor te vinden. Ik zal mijn max file ook opzoeken als ik achter mn eigen computer zit.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
FF offtopic

Ik wil graag een MacBook 13" Intel Core 2 Duo 2.0GHz, 1024MB, 80GB, SuperDrive, Airport Extreme, BT2.0, wit (MA700) kopen. Ik vind het opzich een goed bookje alleen hij heeft een geïntegreerde videokaart, dat zie ik als enige minpunt.

Denken jullie dat ik met zoiets wel redelijk kan 3den?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:04
dreamwalker schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 17:53:
FF offtopic

Ik wil graag een MacBook 13" Intel Core 2 Duo 2.0GHz, 1024MB, 80GB, SuperDrive, Airport Extreme, BT2.0, wit (MA700) kopen. Ik vind het opzich een goed bookje alleen hij heeft een geïntegreerde videokaart, dat zie ik als enige minpunt.

Dat minpunt vind ik opzich wel een groot minpunt. Videokaart is voor je viewport snelheid... als je niet van plan bent om complexe modellen te maken heb je niet zo'n snelle nodig maar t s toch wel belangrijk. Die 1024mb is ook een beetje weinig.

Het kan allemaal wel maar je moet gewoon geen super complexe dingen maken anders krijg je out of memory meldingen of je viewport is gewoon traag. Daar heb je wel weer oplossingen voor maar het is wel lkkr om snel te kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 21:58:
Ik vind de R8 één van de mooiste ontworpen auto's van deze tijd. Vooral de binnenkant vind ik erg mooi. Natuurlijk ook een beetje doordat een nederlander, Ivo van Hulten, mee heeft gewerkt aan dit ontwerp. Maar het is wel mijn smaak.

Het model ziet er tot nu toe wel mooi uit trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Geen matches
Moest weer eens een stoeltje maken voor m'n werk :+ :
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/triopassepartout/-DG-/stoel4/render01_s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/triopassepartout/-DG-/stoel4/render02_s.jpg
klikbaar

Het model is af, afgezien van rubberen doppen onder de stoelpoten en nog een paar klinknagels.

edit: nog een plaatje toegevoegd. :)

[ Voor 24% gewijzigd door -DG- op 26-01-2007 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
dreamwalker schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 17:53:
FF offtopic

Ik las in een laptop test dat die MacBooks ontzettend heet kunnen worden. Misschien is dat onhandig tijdens het renderen... Verder kun je wel een heel eind komen met die specs hoor!

edit:

Voor een tutorial heb ik de Electric procedural map (3ds max) nodig alleen blijkt die niet meer op de site van blur te staan. Heeft een iemand misschien een link voor me?

[ Voor 13% gewijzigd door Menesis op 27-01-2007 19:35 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blah.NET
Menesis schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 17:00:
[...]

als je max eenmaal n beetje onder de knie hebt is deze tutorial misschien leuk voor je raket :D
[afbeelding]
de laatste pagina kun je overslaan; die gaat over het animeren er van, alleen ziet de animatie er niet zo realistisch uit vind ik zelf... Als plaatje dan weer wel zoals je ziet :)
Haha, leuk zeg 8)7
Teken ik ze al zo lang in mn schriften, kan ik ze eindelijk in 3d gaan maken 8)7

* Blah.NET gaat meteen kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Je grote hobby is het tekenen van atoombommen? :D

voor alle 3ds max gebuikers: ik heb een backup gevonden van de site waar Blur studio allemaal gratis plugins aanbood. Het zijn allemaal kleine dingetjes die soms erg handig kunnen zijn denk ik. Misschien iets voor de startpost!

link

[ Voor 77% gewijzigd door Menesis op 27-01-2007 23:06 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima

Lima

Techno>Music

Geen matches
Hehe...Ik ben ondertussen iets verder met mijn audi R8...
Heb wat boebels verwijderd...das klotewerk zeg :(, en heb ook al een een mooie material gemaakt.Ik hoop dat de skylight waarmee ik nu render geen problemen zal geven voor andere materials want dat wil wel eens raar doen.
Morgen zou ik toch al een nieuwe wire+render willen posten met deur en voorbumper iets verder afgewerkt..

edit: Ik vind veel gratis hdri's op internet..maar meestal van pleinen ofzo. Als iemand een leuke hdri heeft voor op mijn auto... _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Lima op 27-01-2007 23:38 ]

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Geen matches
In dit pakketje zitten een paar leuke. Vooral 5 gebruik ik vaak omdat ik niet van kleurige hdri's hou.

Beetje vage link trouwens (geen zin om uitgebreid te googelen :P) maar hij werkt hier iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 12:19:
[afbeelding]

De meeste mensen zullen nu denken; wtf? :P
Maar ik krijg helaas even niet meer uit m'n brakke Ati kaartje dan dit harige spaghetti-beest.
Niet om lullig te doen Aardbei maar zover ik weet ondersteund Blender niet de mogelijkheid om te renderen via je grafische kaart (brak Ati kaartje). In het beste geval Gelato maar dat is NVidia.

Maar je punt is wel juist, het particle systeem is moddergeil aan het worden.

En hier een modelletje dat ik gemaakt heb, ben het aan het riggen nu. En ben ook nog van plan om de sculpttool er op los te laten. Maar dit alles na mn exames. Een deftige texture zal ook wel ooit komen. (in Blender gemaakt natuurlijk)

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bk000202/ant6.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2007 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@dreamwalker:

Nouja, goed.. dit ziet er eigenlijk meer uit als een pruik voor bejaarde olifanten :+
Met wat meer werk zou het er idd best "realistisch" uit kunnen zien, voor zover de interne renderer van Blender dat toelaat.

Maar ben iig blij dat ik het schattige meisje dat in m'n short in disney-stijl gaat rondhuppelen nu ook een weelderige bos haren kan geven :P

@snelleeddy:

Ik begrijp niet helemaal waarom je dat lullig noemt, maar ik bedoelde natuurlijk dat de interface (die via de grafische kaart "gerenderd" wordt) van Blender zeer langzaam is op ATi kaarten :)
Sommige mensen menen dat je dan de acceleratie maar omlaag of zelfs helemaal uit moet gooien, maar als je een kaart hebt waarmee het mogelijk is om supersnel polygonen uit te poepen ga je het niet door de cpu laten doen.

Omdat de interface zo tergend langzaam is kreeg ik er niet meer uit, want als je met iedere rotatie van de viewport of druk op een willekeurige knop enkele seconden moet wachten gaat het niet bepaald snel ;)

Je mier ziet er trouwens erg goed uit! Ben benieuwd hoe het er verder uit zal gaan zien.
Maar waren die beestjes ook niet een beetje harig?? *hint* O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Geen matches
Afbeeldingslocatie: http://www.keistadfeesten.nl/webcontrol/klanten/klant_23/bestanden/2004/2004foto/hind%2072%20dpi.jpg
Hind?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Geen matches
Die is best harig ja :+

Bozozo schreef op zondag 28 januari 2007 @ 00:33:
In dit pakketje zitten een paar leuke. Vooral 5 gebruik ik vaak omdat ik niet van kleurige hdri's hou.

Beetje vage link trouwens (geen zin om uitgebreid te googelen :P) maar hij werkt hier iig.
Die pack kun je ook in 1 .zip downloaden kwam ik net achter. Moet je op die site eerst op de deviantart-link klikken, dan ergens linksboven op "download". Totaal pakketje weegt ong 21MB :)

Thx voor de link Bozozo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Geen matches
Hmm je hoeft mij niet zozeer te bedanken want die HDRIs van Smashmethod heb ik zelf ook gevonden na een tip van iemand in dit topic :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima

Lima

Techno>Music

Geen matches
Bedankt bozozo voor die hdri, ook al heb je de link van iemand anders :D
Ik ben al een beetje verder met de deur. Ik kan bijna aan dat stukje carbon beginnen na die luchtinlaat.

Allemaal klikbaar, een wire+materialtest
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/tomvzw/WIP9KLEIN.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/tomvzw/WIP10KLEIN.jpg

Die zwarte vlekken zullen ofwel de hdri zijn ofwel te lage instellingen van de final gather...alhoewel die al redelijk hoog staan :(.
Overigens zijn de chamfers voorlopig, ik kan ze nu nog niet definitief maken of ik zit met problemen als ik verderwerk.
Ik zie ook dat die lijn vanboven aan de deur te ver doorloopt..dat moet ik ook nog veranderen...

[ Voor 6% gewijzigd door Lima op 28-01-2007 19:20 ]

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Geen matches
Waarom maak je zo veel polygonen? Vooral de motorkap, de bovenkant van de wielkasten en de onderkant van de deuren hebben veel polies die volgens mij niet echt nodig zijn.

Ivm smoothing: Less is More O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:06

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Geen matches
Hmmz.. wazig..
Ik open net een model dat ik met Max8 gemaakt heb, of eigenlijk waar ik nog mee bezig was, met max 9.. maar nu laat één van de planes de blueprint die ik er op geplakt heb niet meer zien :?
De juiste material zit er in, plane geunfreezed, is nog steeds grijs. Material knopje 'show in viewport' weer aangezet, stond ineens uit, maar dat hielp ook niet. andere materials laat hij ook niet zien.
Iemand enig idee waarom?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima

Lima

Techno>Music

Geen matches
je moet rechtermuisklik doen in je viewport en dan smooth+highlights aan zetten.

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:06

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Geen matches
staat aan..

Nja, pleur er wel een nieuwe plane neer.. misschien dat dat helpt.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blah.NET
Geen matches
Menesis schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 22:55:
Je grote hobby is het tekenen van atoombommen? :D
offtopic:
Nee dat heet niks doen op school 8)7

[ Voor 42% gewijzigd door Blah.NET op 29-01-2007 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Geen matches
via een tutorial gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.jelmerverhoog.nl/3d/thumb33.jpg
Alleen vraag ik me af of het er in het echt ook zo uit ziet :+

en nog een ander filmpje van een fakkel vuur test
jaa m'n pyromanie komt weer naar boven! >:)

[ Voor 35% gewijzigd door Menesis op 29-01-2007 17:41 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blah.NET
Geen matches
Menesis schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:22:
via een tutorial gemaakt:
[afbeelding]
Alleen vraag ik me af of het er in het echt ook zo uit ziet :+

en nog een ander filmpje van een fakkel vuur test
jaa m'n pyromanie komt weer naar boven! >:)
Waar staat die tutorial?
Ziet er goed uit :9~

EDIT: Ik probeer de UVW Unwrap tutorial van Barracuda 82 te doen, maar de optie 'Flatten map' is bij mij grijs :X
Weet iemand hoe ik dit moet oplossen?
(ik gebruik max 9)

Oplossing Gevonden

[ Voor 17% gewijzigd door Blah.NET op 29-01-2007 20:37 . Reden: Weet het al ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
ga naar 3dtotal.com voor de meteoriet en dan onder free stuff >> tutorials >> lightning en effects (3dsmax)
en hier staat die vuur het geanimeerde vuur. Die Allan Mckay heeft trouwens meer coole vuur tutorials op die site staan!

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
De contest begon me een beetje te vervelen, dus ben ik hier weer verder gegaan:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~f.kerkhof1/schuurspons/futb4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~f.kerkhof1/schuurspons/futb5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~f.kerkhof1/schuurspons/futb3.jpg
Ik moet me wat beter verdiepen in rieten daken, want dit lijkt nergens op. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Geen matches
en nu een kort filmpje van de meteoriet (met geluid! :P )

[ Voor 27% gewijzigd door Menesis op 29-01-2007 23:59 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 10:39

Cablekevin

CCCP Baby!

Geen matches
Menesis schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:59:
Ziet er nettjes uit hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Geen matches
lol, komen de HDRI packs weer eens voorbij. Ik dacht dat die toen nog eens in de SP gezet zouden worden...

Die komeet ziet er best wel vet uit. Als ik wat meer tijd heb zal ik me daar ook eens in gaan verdiepen (filmpjes dan :P)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Geen matches
Menesis schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:59:
Wreed, gaaf gedaan.

@Reddy, ga je helemaal niet meer meedoen met de contest? Zou wel jammer zijn, je was toch al aardig op weg?

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:04
Geen matches
Hey mensen ik heb een probleempie :'( Ik kan in walktrough mode niet meer naar boven en naar beneden kijken, net of dat gelockt is. Weet iemand hoe dit komt en hoe je dit weer veranderd?

De oplossing was ff op spatie te drukken :+

[ Voor 11% gewijzigd door FreezingPixels op 30-01-2007 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima

Lima

Techno>Music

Geen matches
Ok, hier een kleine update van mijn kant. Ik heb wat problemen gehad, blijkt dat het de minimum instelling was van de anti-aliasing :(

anyway, hier is ie en klikbaar:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/tomvzw/WIP16KLEIN.jpg
C&C is welkom!

edit:rechts van het stukje carbon zitten nog wat oneffenheden...die worden dus nog weggewerkt

[ Voor 174% gewijzigd door Lima op 30-01-2007 15:08 ]

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
marquis schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 12:25:
[...]
@Reddy, ga je helemaal niet meer meedoen met de contest? Zou wel jammer zijn, je was toch al aardig op weg?
Oh jawel hoor. Ik had gewoon behoefte aan wat afwisseling. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaguy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-01-2023

blaguy

Computer says no...

Geen matches
Heeft iemand mischien een goede manier om in blender een shiny metal texture te krijgen. Ik heb al wat tutorials geprobeert alleen ze lukken niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dntje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-05-2015
Geen matches
Was ook bezig met een autootje :)
Afbeeldingslocatie: http://img262.imageshack.us/img262/5240/wip4vu2.jpg

Zo... nu eerst een Bavaria

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima

Lima

Techno>Music

Geen matches
lekker strak dntje, maar door de zwarte kleur zie je er niet zo veel van...
Misschien ook eens een hdri map proberen voor leukere reflecties?

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dntje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-05-2015
Geen matches
Ik had al een HDRI map geprobeerd maar vind dit toch mooier. Komt waarschijnlijk doordat de reflecties bij HDRI uit het niets komen en niet zo realistisch oogt :)

Zo... nu eerst een Bavaria

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:39:
[...]
Oh jawel hoor. Ik had gewoon behoefte aan wat afwisseling. ;)
Ik snap het. Soms even laten rusten voor wat nieuwe inzichten.... :)

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.