[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 36 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 14.261 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@Reddy:

Ik heb geen idee wat je voor ogen hebt qua kwaliteit die je wilt behalen, maar geloof me.. een filmpje van 5 minuten met een echt verhaaltje (en geen random onzin zoals vaak gebeurd, zie bv. Elephants Dream), een beetje kwaliteit en dan ook nog eens het moeten leren van nieuwe technieken.. daarmee ben jij echt ab-so-luut niet in 5 maanden klaar hoor ;)

En ik spreek uit ervaring trouwens.. ben ook al een tijdje bezig met een short O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaguy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-01-2023

blaguy

Computer says no...

Matched: 3d
Mischien een beetje een rare vraag, maar ik vraag me af of alle 3Dmax gebruikers het programma ook echt gekocht hebben. Het is echt een heel duur programma en als je net begint met 3D designen koop je niet meteen iets van meer dan 4000 euro 8)7 . Zijn er ook mensen ilegaal ofzo aangekomen, want als je niet professioneel bent is het wel een hele smak geld. Als deze vraag tegen de regels is moet je het ook zegge :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
blaguy schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 14:34:
Mischien een beetje een rare vraag, maar ik vraag me af of alle 3Dmax gebruikers het programma ook echt gekocht hebben. Het is echt een heel duur en als je net begind met 3D designen koop je niet meteen iets van meer dan 4000 euro 8)7 . Zijn er ook mensen ilegaal ofzo aangekomen, want als je niet professioneel bent is het wel een hele smak geld. Als deze vraag tegen de regles is moet je het ook zegge :+
Je kunt 3Ds max volgens mij redelijk goedkoop kopen als student.
Verder als je ermee wilt beginnen kun je ook een 30 dagen trial van Autodesk.com downloaden.

Let trouwens eens iets meer op je Nederlands. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Vroeger, toen 3Dsmax nog van Discreet was, kon je een educational versie kopen voor $99. Tegenwoordig weet ik niet of er nog dergelijke bundels te koop zijn.

Ik heb hier nog een boek liggen "3Dsmax 4 Bible", waar ik niks mee doe (nooit gebruikt zelfs) maar misschien wel iemand anders nog iets mee kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Sanity11 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 14:30:
Hallo allemaal,

Misschien is dit niet het juiste topic om dit te vragen maar ik denk dat hier genoeg mensen zitten die een oplossing weten.

In Max ben ik een model van een poppetje aan het maken.
Dit poppetje is een editable poly waarin in Nurms Subdivision heb aangezet voor het smoothen.

Nu zie ik dat dit niet op alle plekken goed gaat en ik begrijp niet waarom:
[afbeelding]

Sommige stukken worden niet goed gesmooth.
Heeft iemand een idee hoe dit kan komen?

Alvast bedankt voor de reacties. :)
weet niet of dit al opgelost was maar..
ziet mij er uit als een smoothing group probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@Aardbei.: Dan ben ik er fijn een jaar me bezig, of nog langer. Dat maakt niet uit, want zolang ik vordering zie en merk dat ik beter wordt, blijf ik gemotiveerd. Ik vind het gewoon leuk om te doen, en de tijd die ik er over doe is irrelevant. :)

@blaguy: Bijvoorbeeld studenten kunnen via hun school vaak een hele mooie deal maken, zoals -DG- ook al zei. Het is volgens het regelement hiero verboden om over illegale wares te praten. Dus dat doet niemand.

@-FoX-: Zo'n boek lijkt mij wel erg handig. Ik neem aan dat het grotendeels wel compatibel (ja, dat is een Nederlands woord :P) is met nieuwere versies. Bij nieuwere versies komen er namelijk wel een hoop functies bij, maar er wordt maar bar weinig geschrapt. Denk ik. ;)
Als je wil onderhandelen, kun je me toevoegen op msn. Het adres staat in m'n profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaguy

blaguy

Computer says no...

Geen matches
-DG- schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 14:40:
[...]
Let trouwens eens iets meer op je Nederlands. :X
sorry ik had het niet goed nagekeken denk ik 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:42
Geen matches
progress van deze week :)

moved on towards the back, still some cleaning up to do in that area.
to be honest, i grew to like the nurbs curves, cause those clean meshes are t the bomb ^^

Afbeeldingslocatie: http://img295.imageshack.us/img295/5197/wip1iw1.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img295.imageshack.us/img295/2756/wip1wireba8.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img299.imageshack.us/img299/492/wip2ph5.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img243.imageshack.us/img243/2259/wip2wirexs0.th.jpg

aan de achterkant moet ik de mesh nog netjes maken, en daarna maar eens verder met lichten en handgrepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-06 18:58

FrostXL

cool as ice

Geen matches
Ik heb even een vraagje, stel ik maak een box, deze convert ik vervolgens naar een editable poly. Is het dan nog mogelijk om de standaard parameters (lengte, breedte, hoogte, etc) van deze box na te kijken?

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Geen matches
rechtermuisklik op "object -> properties"

Echter, dit zijn volgens mij wel de dimensies zoals ze waren vóórdat je je object converteert naar een edit poly.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Geen matches
Scipionyx schreef op zondag 14 januari 2007 @ 12:42:
rechtermuisklik op "object -> properties"

Echter, dit zijn volgens mij wel de dimensies zoals ze waren vóórdat je je object converteert naar een edit poly.
Nee dat klopt wel, dan krijg je de afmetingen van de box die om je model heen past. ;) Dus ook als je hem veranderd. :)

[ Voor 4% gewijzigd door -DG- op 14-01-2007 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Laatst online: 11:47
weet iemand misschien hoe je een animated boolean kunt uitvoeren in 3dsmax?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xe0eX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-06-2023
Menesis schreef op zondag 14 januari 2007 @ 14:48:
weet iemand misschien hoe je een animated boolean kunt uitvoeren in 3dsmax?
Ik heb dit zojuist even geprobeert en het lijkt nog redelijk te werken ook. Ik heb een max file geupload welke je kunt gebruiken ter referentie. Ik heb gewoon de blokken geanimeert en gebruik gemaakt van de boolean functie in max met de optie Copy ipv Move. Ik hoop dat dit is wat je zocht.

Link: http://www.cmd.tech.nhl.n...Share/animatedboolean.max 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Geen matches
Hoe doe je dat dan dat hij 'bewerkt' blijft? Als ik het ook probeer gaat de boolean er ook weer uit zeg maar als het object uit de ander gaat.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xe0eX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-06-2023
Geen matches
Guillome schreef op zondag 14 januari 2007 @ 17:12:
Hoe doe je dat dan dat hij 'bewerkt' blijft? Als ik het ook probeer gaat de boolean er ook weer uit zeg maar als het object uit de ander gaat.
Ik heb als eerste de cylinder geanimeerd tot aan het punt dat de cylinder in de box zit (als je dit niet doet gaat de boolean er weer uit). Daarna heb ik de box geselecteerd en een key frame aangemaakt op het punt waar de cylinder helmaal in de box zit. Op dit zelfde punt maak je tevens de boolean. Als alles goed is verlopen moet je alleen nog het laatste stuk van de cylinder animeren dat hij er weer uit gaat en als het goed is gegaan zal de boolean dan zichtbaar blijven. Hopelijk is dit voldoende. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
als je een dummy linked aan een van de operands kun je een boolean live verschuiven

zal ff een example maken

je kunt ook gewoon na een bolean actie in de modifier stack naar sub object mode "operands" gaan
en daar live in bewegen

hier is de file http://www.navalart.net/boolean.max

k
wat ik heb gedaan ik heb eerst een box en cylinder aangemaakt, vervolgens een dummy. die ge-aligned op de world coordinates van mn cylinder.
toen een boolean actie aangemaakt. zoals iedereen dat zou doen.

vervolgens heb ik in de curve editor de position controler van de dummy gecopieerd..
en deze geinstanced aan mijn cylinder operand.

wat er uit komt is een controle dummy die de plaatsing van mijn cylinder en boolean bepaald zonder dat ik daarvoor terug naar een modifier stack hoef.

ook heb ik instance kopien ge-extrude vanuit diezelde boolean waardoor ik de waardes van die objecten of het uiterlijk kan aanpassen.

zal even een snelle videotut maken als dit nodig is..
koste me mischien 5 sec om in elkaar te zetten

hier is trouwens een animated example..
http://www.navalart.net/boolean2.max

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2007 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb een hele suffe vraag, maar hoe maak je een simpele spiraal in Blender?
Ik krijg het niet voor elkaar, ik heb al een kokende vloeistof gemoddeld, doorsnedes van bakjes en een ruimteschip, maar ik kom nergens met een simpele spiraal, dus ik voel me nu erg dom.

Iemand die een tutorial weet of die het me even wil uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaguy

blaguy

Computer says no...

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 00:32:
Ik heb een hele suffe vraag, maar hoe maak je een simpele spiraal in Blender?
Ik krijg het niet voor elkaar, ik heb al een kokende vloeistof gemoddeld, doorsnedes van bakjes en een ruimteschip, maar ik kom nergens met een simpele spiraal, dus ik voel me nu erg dom.

Iemand die een tutorial weet of die het me even wil uitleggen?
(uit m'n hoofd) Als ik me niet vergis is er ergens een knop in blender om dingen te draaien: spin. deze knop staat bij het editing menu maar is best moeilijk goed te laten werken, hij draait namelijk op de manier dat jij er naar kijkt. ik garandeer niets maar je kan het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

Geen matches
Een spiraal kan je maken door een cirkel te tekenen en deze te bewerken met 'screw'

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 15:57:
kben nou een beetje aan het prullen met character studio en die tutorials aan het doen die bij max meekomen, maar ik snap het niet helemaal.

Iemand hier die iets meer weet over "planted", "sliding" en "free" keys, en dan nog het gewone "set key", allemaal in de key info rollout, en die mij hier wat over kan vertellen, of misschien een goeie link heeft waar er iets over staat uitgelegd :) ook het ding IK blend snap ik niet helemaal.

alvast bedankt :)
Iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Geen matches
Ik heb wel eens een mannetje laten rennen over een dak door gewoon autokey aan te zetten en dan het poppetje in standen te plaatsen over de tijd. Heb op die hele rollout nooit gelet en het resultaat was niet eens heel slecht :D

edit
mooie gelegenheid om die ook eens online te gooien:
Afbeeldingslocatie: http://www.jelmerverhoog.nl/iof.jpg
Dit filmpje was nog een paar keer op het io festival afgespeelt om een nieuwe band aan te kondigen. In het witte vlak na de bom kwam dan een band naam. Sorry voor die dikke kont als ze de trap op gaat :X het was mn eerste animatie van een mannetje en de animatie was in 2 dagen gedaan ofzo, met CS dus...

[ Voor 46% gewijzigd door Menesis op 16-01-2007 20:53 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hoi. Een vraagje.

Ik wilde uit nieuwschierigheid de deuren van mijn herberg eens bij wijze van een test open laten zwaaien. Daarbij stuitte ik op het volgende probleem. De deur is een group. en als ik deze draai met autokeys, dan draait hij precies over zijn eigen as, welke precies in het midden zit.
Bovenaanzicht:
code:
1
2
3
-----------
|    +    |
-----------

Maar dat wil ik helemaal niet. Ik wil dat-ie draait om het scharnier. Kan ik de gizmo (zo heet dat toch?) zo verplaatsen dat de deur draait zoals een deur hoort te draaien?
Bovenaanzicht:
code:
1
2
3
--------- +
|         |
-----------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Geen matches
Volgens mij kan dat niet. Link die group aan een Dummy en animeer de dummy. :)

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:33
Zijn hier en daar wel wat dingen op aan te merken.. maar vet gedaan hoor. lekker sfeertje enzo!

Voor mij alweer een tijd geleden dat ik wat gepost heb :) laatste jaar druk gehad met stage en nu afgelopen maanden met het afstudeerproject. Ben bezig met het gebouwtje "4-seizoenenterras" in 3D te zetten en hoop dat ik er nog een filmpje van kan maken. Nog een week de tijd :P

anyway, een paar afbeeldingen.

http://img441.imageshack.us/img441/1082/render19zf2.jpg
Het gebouw / terras. Afbeelding in vroeg stadium van het het proces, uiteindelijk is de materiaalkeuze voor de gevel, beton geworden.

http://img176.imageshack.us/img176/7227/vray08km6.jpg
Gebouw in open stand

http://img441.imageshack.us/img441/4692/vray09pl6.jpg
Gebouw in gesloten stand

Was destijds aan het kijken hoeveel tafels er konden staan, effe snel gerenderd.
Zal later wat meer posten als ik wat fatsoenlijke afbeeldingen heb gerenderd. :)

anyway C&C welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Geen matches
@Reddy:
Het kan wel, zat ik laatst toevallig ook mee te klooien.
Zal het even uitleggen:
Klik op je group met Select Object. Zet hem op Rotate Tool, ga naar het tabblad Hierachy, klik op Affect Pivot Only, kies vervolgens de Move Tool, verplaats die pivot en zet Affect Pivot daarna weer uit. Daarna kun je de Rotate tool weer selecteren en hem draaien zoals je wilt. :)

Ik kreeg ook iets raars eerst dat die een ander pivot (andere plaats) had voor het moven dan voor het rotaten :? , maar op deze manier moet het volgens mij goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Plint schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 21:59:
Zijn hier en daar wel wat dingen op aan te merken.. maar vet gedaan hoor. lekker sfeertje enzo!

Voor mij alweer een tijd geleden dat ik wat gepost heb :) laatste jaar druk gehad met stage en nu afgelopen maanden met het afstudeerproject. Ben bezig met het gebouwtje "4-seizoenenterras" in 3D te zetten en hoop dat ik er nog een filmpje van kan maken. Nog een week de tijd :P

anyway, een paar afbeeldingen.

http://img441.imageshack.us/img441/1082/render19zf2.jpg
Het gebouw / terras. Afbeelding in vroeg stadium van het het proces, uiteindelijk is de materiaalkeuze voor de gevel, beton geworden.

http://img176.imageshack.us/img176/7227/vray08km6.jpg
Gebouw in open stand

http://img441.imageshack.us/img441/4692/vray09pl6.jpg
Gebouw in gesloten stand

Was destijds aan het kijken hoeveel tafels er konden staan, effe snel gerenderd.
Zal later wat meer posten als ik wat fatsoenlijke afbeeldingen heb gerenderd. :)

anyway C&C welkom
wauw ik vind het er echt mooi uitzien! Niet alleen qua render maar vooral ook qua ontwerp d:)b

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Geen matches
-DG- schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 22:18:
[...]

Ik kreeg ook iets raars eerst dat die een ander pivot (andere plaats) had voor het moven dan voor het rotaten :? , maar op deze manier moet het volgens mij goed gaan.
Dat is niet raar, dat is Max ;)
Ik dacht dat je je pivotpoint voor moven en rotaten apart kon instellen.

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
Geen matches
@Menesis: Thanks :)
Is in opdracht van een project ontwikkelaar gemaakt. De opdracht was een terras ontwerpen dat het hele jaar toegankelijk is. (plaats en alles mag ik niet zeggen aangezien dit, naast ons, bij niemand nog bekend is). Maar wel midden in een winkelstraat :)
Vervolgens hebben we daar met zijn 3-en ontwerpen van gemaakt waarvan dit het resultaat is. Wat de opdrachtgever er verder mee wil zien we later wel. Voor ons een ontzettend leuke afstudeeropdracht geweest!

Jij deed toch ook iets van architectuur / bouwkunde?

nog effe een render van de situatie nu
http://img100.imageshack.us/img100/54/testinterior03bl2.jpg

Ben aan het renderen met Vray, en aangezien Xlerator nooit een goede uitleg van deze renderaar heeft gegeven zijn er hier en daar wat rare artifacts te zien :P

Met name die rare lichtvlekken, en de grain die hier en daar te zien zijn.
Iemand die weet waar dit aan licht?
Ook de opacity map van de boom is niet helemaal lkr.

Mocht iemand hier oplossingen voor hebben graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Geen matches
ik doe industrieel ontwerpen (@TUD) :)
Die grain in de reflecties kun je oplossen door meer samples in te stellen bij je materiaal, maar bij een relatief lage glossiness (<0,90 ofzo, wat jij wel hebt lijkt me) moet je dan wel erg veel samples gebruiken om het strak te krijgen. Ik geloof dat je dan beter interpolation kunt gebruiken al heb ik het nooit uitgeprobeerd. Dat van die boom heeft meer met de opacity map van de boom te maken denk ik. Misschien kun je wat spelen met de output vd opacity map van de boom.

ik stelde me er eigenlijk meer een duinpaviljoen bij voor trouwens :D (ik denk vanwege de kleuren). Zoiets op een duinje met uitzicht over de zee. Maar in een stad zal het ook wel gaaf staan, daar niet van ;)

ow en he tlijkt wel of je alleen primary bounces hebt gebruikt, het is wel errug donker daarbinnen. klopt dat? Je moet ook secondary bounces gebruiken -in het geval van QuasiMonteCarlo (oid): meer is beter d:)b

[ Voor 29% gewijzigd door Menesis op 17-01-2007 00:22 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
moser schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 17:25:
Een spiraal kan je maken door een cirkel te tekenen en deze te bewerken met 'screw'
waat zit die functie dan in blender? In Max lukt het me zo, maar ik gebruik blender... en ik moet ook blender gebruiken, dit moet in een publieke presentatie van een nonprofit stichting die geen geld heeft voor max ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moser

moser

Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:18:
[...]

waat zit die functie dan in blender? In Max lukt het me zo, maar ik gebruik blender... en ik moet ook blender gebruiken, dit moet in een publieke presentatie van een nonprofit stichting die geen geld heeft voor max ofzo.
ik heb even snel geprobeerd en met een video-tutorial van deze site bekwam ik iets in de buurt van een spiraal.

wel opletten dat je blijkbaar een open mesh moet hebben

... No further comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
thnx, maar ik had twee minuten voor je post de volgende gevonden: http://www.ingiebee.com/Blendermania/Genos%20Spring.htm hiermee krijg je dus echt een veer, zoals ik hem wilde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
-DG- schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 22:18:
@Reddy:
Het kan wel, zat ik laatst toevallig ook mee te klooien.
Zal het even uitleggen:
Klik op je group met Select Object. Zet hem op Rotate Tool, ga naar het tabblad Hierachy, klik op Affect Pivot Only, kies vervolgens de Move Tool, verplaats die pivot en zet Affect Pivot daarna weer uit. Daarna kun je de Rotate tool weer selecteren en hem draaien zoals je wilt. :)
Yeah, het werkt! :D Ik had al aan flauw vermoeden dat in bij tabblad hierachy of motion moest kijken. Dankjewel. ;)

Zie je wel, Aardbei., nu alweer een nieuwe techniek geleerd, en ik ben nog geen week bezig. :P Kun je nagaan hoeveel beter ik ben aan het einde van het project, of het nu afkomt of niet. ;)

edit:
Filmpje! =D

edit2: Filmpje op google gezet.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@Reddy:

Ach, zoals ik een maand terug al zei ben je erg ver gekomen sinds je eerste probeersel ;)
Ik probeerde je alleen te zeggen dat je beter wat realistischer kan zijn, afhankelijk van wat je allemaal wil doen.

Als je (een) karakter(s) in Disney-stijl over het scherm wil laten huppelen, dan ben je gewoon bakken met tijd kwijt aan het tweaken van arcs tot overshoots.
En ja, mijn karaktertje gaat idd ook in Disney-stijl huppelen.. heel schattig :P

Als je alleen, zoals je in je testfilmpje laat zien, objecten wil animeren dan zal je idd een stuk sneller klaar zijn ja :P

btw. Je kan je filmpjes beter uploaden naar een van de gratis video-upload-sites (hoeft geen youtube te zijn, er zijn er nog veel meer), want ik denk dat er maar weinig zijn die helemaal je rar gaan downloaden, die unrarren, het filmpje bekijken en dan beiden weer verwijderen :)
(ik normaal niet iig)

Voor de Blenderaars / mensen die willen overstappen / mensen die jaloers vanaf de zijlijn meekijken is het volgende filmpje misschien wel leuk om te zien. Het is een glimp van wat er oa. te wachten staat *na* de 2.4.3-release van Blender in Januari.

http://users.utu.fi/jhkarh/prog/particles/edit_teaser.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een probleem.

Ik heb 3dsmax 9 en alles wat ik maak in mijn view port kan ik niet meer bewegen of roteren.

Ik kan alleen scale gebruiken.

En als ik mijn pivot point verander dan beweegt het object en niet me pivit point echt super raar.

Ik heb echt van alles ge probeert zelfs 3ds max opnieuwe instaleert werkt niet.

Weet iemand hoe dit komt en hoe ik er van af kom.

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:45

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Geen matches
Hier nog even een klein dingetje van mij, ik moest voor het profiellen gedeelte op een website even een standaard plaatje hebben om op de plek van een foto te zetten als de gebruiker geen foto geupload heeft.. is na een paar minuten spelen dit uit gekomen:

Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.nl/pages/image.asp?type=got&id=114

K vond hem wel geinig :P

Wat ik me wel af vraag, zitten er rechten aan de verscheining van die wuppies? kun je problemen krijgen om dit zo op een site te gebruiken (die misschien commercieel gaat draaien)?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
Geen matches
@Menesis: Thanks,
- heb de grain nu terug gebracht!
- opacity niks aan gedaan (dit is een plaatje van Totaltextures 10, je mag er toch vanuit gaan dat die opacity map goed is? )
- Ik had wel secondary bounces aanstaan, heb getest met het aantal bounces maar leek niet veel uit te maken...:S heb daarna de skylight ovveride multiplier hoger gezet dat maakte duidelijk verschil.
- De lichtvlekken ben ik mee aan het testen maar wil vooralsnog nog niet lukken. nog effe door prutsen.

Okee ben nu al weer wat rendertjes verder maar kom er echt niet uit. Zou iedereeen die een beetje bekend is met Vray willen kijken wat er mis gaat?

http://img490.imageshack....029/testinterior09ld5.jpg
(1h10m)

De grain kan ik gedeeltelijk wel weg krijgen, het gaat me voornamelijk om de über lelijke vlekken daar waar het licht op schijnt.. |:(
- Ik gebruik een vray light met de functie "store light with irradiance map" dus dat het het light meebakt in de irradiance map en dus ook de waardes hiervan aanneemt. Deze heb ik op verschillende niveaus getest maar ik kom niet af van die vlekken.

[ Voor 38% gewijzigd door Plint op 17-01-2007 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Geen matches
@Plint: Probeer eens een map te maken waarbij de pixels die buiten de bladeren vallen zwart zijn. En doe deze op de Specular level. Dit werkt voor mij. Want ik had net hetzelfde probleem. Witte pixels langs de rand. :)

Dit was niet de oplossing. De diffuse map helemaal inkleuren (achtergrond kleur die overeen komt met de rand van de texture) hielp wel. Dan de opacity map erop en je hebt nergens last van. Ik had eerst PNG's met alpha, maar dit geeft witte randen.

[ Voor 37% gewijzigd door Senzuboon op 18-01-2007 17:50 ]

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-08 21:08
Momenteel ben ik bezig een verslag te schrijven over de wereld van 3d. Het moet een verlag worden wat puur de basis van een 3d uitlegt. Het is bedoelt voor mensen die totaal geen ervaring hebben met 3d programma's.
Nu is mijn vraag of hier over boeken, website, enz zijn die ongeveer met het zelfde doel algemeen beeld weergeven over 3d.
Ik bedoel niet zo zeer tutorials, want die kan ik zelf ook genoeg vinden. En het moet zo algemeen moglijk zijn niet dat het special over 3d max of maya gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Het onderstaande plaatje is grenderd met vray. Het probleem is dat de muren te geel zijn, terwijl de texture op de muur gewoon wit is. Het is de us de reflexie van de vloer. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de muren witter worden en de scene lichter zonder dat het overbelicht raakt.
Er zit een spotligt in en bij de ramen heb ik vray ligts (plane) gebruikt. Ik heb al gespeeld met de multpliers van de lichten maar dat hielp niet echt.
Afbeeldingslocatie: http://img154.imageshack.us/img154/2346/test3qw3.jpg

Daarnaast heb ik bij een ander plaatje last van gekartelde randjes. Ik krijg te settings niet goed van de adaptive rQMC image sampler. Ik gebruik nu min 1 max4 maar dat is niet goed genoeg, hoe krijg ik het beter?
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Laatst online: 09-09 22:46

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

het is weer even geleden dat ik hier gepost heb en ik moet zeggen dat mijn 3D bezigheden ook flink afgezakt zijn, maar voor een model van mijn volgende casemod ben ik eigenlijk op zoek naar een plexiglas materiaal voor 3D studio max.

Ik ben nooit echt aan materials toegekomen dus voor mij is dit een redelijk raadsel :$

Ik ben dus op zoek naar een materiaal (of de instellingen hiervoor) dat overeenkomt met plexiglas met matte randen.

Ofwel de 5mm dikke plaat moet trasparant zijn, maar de kopse kanten moeten geschuurd lijken.

Kan iemand me hier even mee verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 13:06:
Het onderstaande plaatje is grenderd met vray. Het probleem is dat de muren te geel zijn, terwijl de texture op de muur gewoon wit is. Het is de us de reflexie van de vloer. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de muren witter worden en de scene lichter zonder dat het overbelicht raakt.
Er zit een spotligt in en bij de ramen heb ik vray ligts (plane) gebruikt. Ik heb al gespeeld met de multpliers van de lichten maar dat hielp niet echt.
[afbeelding]

Daarnaast heb ik bij een ander plaatje last van gekartelde randjes. Ik krijg te settings niet goed van de adaptive rQMC image sampler. Ik gebruik nu min 1 max4 maar dat is niet goed genoeg, hoe krijg ik het beter?
lijkt net of die bollen zweven doordat er een klein lichtrandje onder zit. Je zou je lampen wat blauwer kunnen instellen :P Of misschien iets spelen met de color mapping ofzoiets (een rollout in de vray render diaglog over kleur) Als je dat op logaritmic zet kun je je lampen wat feller zetten zonder dat de scene overbelicht wordt en de kleuren worden wat onderdrukt...

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
floriske.nl schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 13:18:
het is weer even geleden dat ik hier gepost heb en ik moet zeggen dat mijn 3D bezigheden ook flink afgezakt zijn, maar voor een model van mijn volgende casemod ben ik eigenlijk op zoek naar een plexiglas materiaal voor 3D studio max.

Ik ben nooit echt aan materials toegekomen dus voor mij is dit een redelijk raadsel :$

Ik ben dus op zoek naar een materiaal (of de instellingen hiervoor) dat overeenkomt met plexiglas met matte randen.

Ofwel de 5mm dikke plaat moet trasparant zijn, maar de kopse kanten moeten geschuurd lijken.

Kan iemand me hier even mee verder helpen?
Je zou de zijkante van een apart materiaal kunnen voorzien? Dat kan met material id's, te vinden onderaan de edit ploy modifier. Als je je subobject op polygons zet kun je zo voor elke polygon bepalen welk id hij krijgt. Als je dan in de material editor een <iets met multi dacht ik> -materiaal gebruikt kun je dus per polygon bepalen welk materiaal er op komt :)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09 15:47

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 13:06:
[afbeelding]

Kan op dit moment even niet bij max. Maar in v-ray kan je toch gewoon ergens de color bounce multiplier instellen? Gooi je die gewoon op 0.5 en dan ben je klaar. Maar je belichting ziet er zoiezo beetje vreemd uit. Gebruik je gewoon de irradiance map ofzo?

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-03-2023
Geen matches
een nieuwe automobiel:

Afbeeldingslocatie: http://www.c4dnexus.nl/forums/index.php?act=Attach&type=post&id=1428
Afbeeldingslocatie: http://www.c4dnexus.nl/forums/index.php?act=Attach&type=post&id=1429
Afbeeldingslocatie: http://www.c4dnexus.nl/forums/index.php?act=Attach&type=post&id=1433
Afbeeldingslocatie: http://www.c4dnexus.nl/forums/index.php?act=Attach&type=post&id=1465

Mitsubishi Lancer Evo XIII :)

[ Voor 6% gewijzigd door Jooz op 18-01-2007 17:10 ]

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ziet er mooi uit
Heb je er ook een wire van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is dat niet ipv een XIII, een IIIX iig het wordt mooi ;)
ik moet ook maar eens beginnen met 3d maargoed heb geen idee waar te beginnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 17:30:
is dat niet ipv een XIII, een IIIX iig het wordt mooi ;)
ik moet ook maar eens beginnen met 3d maargoed heb geen idee waar te beginnen :P
Ook niet :+
Juiste volgorde is (7 tm 12): VII VIII IX X XI XII :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
  • Laatst online: 03-03-2023
Geen matches
het is ook VIII (5+1+1+1 toch ?)my bad, wiretje zal ik bij de volgende update even posten :)

[ Voor 9% gewijzigd door Jooz op 18-01-2007 18:42 ]

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Geen matches
Menesis schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:23:
[...]

Je zou de zijkante van een apart materiaal kunnen voorzien? Dat kan met material id's, te vinden onderaan de edit ploy modifier. Als je je subobject op polygons zet kun je zo voor elke polygon bepalen welk id hij krijgt. Als je dan in de material editor een <iets met multi dacht ik> -materiaal gebruikt kun je dus per polygon bepalen welk materiaal er op komt :)
dat ik een sub object moest gebruiken was me al duidelijk, maar ik heb zo ontzettend weinig ervaring met materials dat ik niet zou weten welke instellingen etc ik voor het transparante deel zou moeten gebruiken en welke voor het diffuse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Geen matches
Ok... Hier en daar nog een klein vaudtje, maar model is nu echt bijna af. Er komen nog hekken in de deuren aan de voorkant. De klik wil ik van binnen maybe nog modelen en het wapenschild van Leeuwarden nog boven de klok. Bijna texture tijd :)

Afbeeldingslocatie: http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/veen413/3dsmax/3Design/tn_2007-01-16_cam02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/veen413/3dsmax/3Design/tn_2007-01-16_cam04.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Geen matches
floriske.nl schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 18:24:
[...]

dat ik een sub object moest gebruiken was me al duidelijk, maar ik heb zo ontzettend weinig ervaring met materials dat ik niet zou weten welke instellingen etc ik voor het transparante deel zou moeten gebruiken en welke voor het diffuse
1. het toekennen van verschillende mat IDs kun je al, of kun je mbv Google wel uitvogelen.
2. Transparant materiaal:
Diffuse grijzig en Specular wit maken. Opacity op 5% oid.
Het belangrijkste is de Reflection map: laad in het reflection slot een 'raytraced' map als je wilt dat het plexi de omgeving weerspiegelt, of een HDRI (of evt gewoon jpegje) als je alleen wilt dat er 'iets' weerspiegelt. Experimenteer met de waarde van de reflection map (standaard 100, maar dat moet minder) tot je een acceptabel resultaat hebt. Als je kiest voor raytraced reflecties, houd er dan wel rekening mee dat er aan de buitenkant van je model een omgeving moet zijn (of een Environment map), anders zie je logischerwijs nog steeds geen interessante reflecties.
Plexiglas is waarschijnlijk niet perfect glas, dus je kunt ook spelen met een Noise map in het Bump map slot, met een lage waarde.
3. Diffuus materiaal:
Diffuse grijzig en Specular wit maken. Opacity op 90% oid.
Laad in het reflection slot een 'raytraced' map als je wilt dat ook dit plexi de omgeving weerspiegelt, of een HDRI (of evt gewoon jpegje) als je alleen wilt dat er 'iets' weerspiegelt. Geef een hele laag waarde aan deze reflectie (misschien 10); probeer weer gewoon wat het mooiste is.
Laad een Noise map in het Bump map slot. Kies nu veel kleinere noise. dit verstoort je reflectie nog meer en geeft een 'ruw' uiterlijk. Speel weer met alle waardes.

Dit is allemaal heel basic maar het geeft je hopelijk een acceptabel resultaat. Dingen als Refractie lijken me overbodige, systeembelastende elementen die niet nodig zijn voor een simpel, recht stuk plexiglas.

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Geen matches
JoOz schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 18:11:
het is ook VIII (5+1+1+1 toch ?)my bad, wiretje zal ik bij de volgende update even posten :)
Het mag op beide manieren. De moderne manier is V VI VII VIII IX IX X XI XII
De oude manier is ook V VI VII VIII VIIII X (zie je wel es op oude klokken)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Geen matches
Bozozo schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 12:55:
[...]

1. het toekennen van verschillende mat IDs kun je al, of kun je mbv Google wel uitvogelen.
2. Transparant materiaal:
Diffuse grijzig en Specular wit maken. Opacity op 5% oid.
Het belangrijkste is de Reflection map: laad in het reflection slot een 'raytraced' map als je wilt dat het plexi de omgeving weerspiegelt, of een HDRI (of evt gewoon jpegje) als je alleen wilt dat er 'iets' weerspiegelt. Experimenteer met de waarde van de reflection map (standaard 100, maar dat moet minder) tot je een acceptabel resultaat hebt. Als je kiest voor raytraced reflecties, houd er dan wel rekening mee dat er aan de buitenkant van je model een omgeving moet zijn (of een Environment map), anders zie je logischerwijs nog steeds geen interessante reflecties.
Plexiglas is waarschijnlijk niet perfect glas, dus je kunt ook spelen met een Noise map in het Bump map slot, met een lage waarde.
3. Diffuus materiaal:
Diffuse grijzig en Specular wit maken. Opacity op 90% oid.
Laad in het reflection slot een 'raytraced' map als je wilt dat ook dit plexi de omgeving weerspiegelt, of een HDRI (of evt gewoon jpegje) als je alleen wilt dat er 'iets' weerspiegelt. Geef een hele laag waarde aan deze reflectie (misschien 10); probeer weer gewoon wat het mooiste is.
Laad een Noise map in het Bump map slot. Kies nu veel kleinere noise. dit verstoort je reflectie nog meer en geeft een 'ruw' uiterlijk. Speel weer met alle waardes.

Dit is allemaal heel basic maar het geeft je hopelijk een acceptabel resultaat. Dingen als Refractie lijken me overbodige, systeembelastende elementen die niet nodig zijn voor een simpel, recht stuk plexiglas.
thx! _/-\o_

Material ID's heb ik inderdaad al eens mee gewerkt dus dat moet wel lukken denk ik!

Ik ga 1 dezer dagen eens aan het stoeien met je tips, als ik zover ben dan dump ik hier wel even een rendertje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
Geen matches
Neejoh schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 01:07:
Ok... Hier en daar nog een klein vaudtje, maar model is nu echt bijna af. Er komen nog hekken in de deuren aan de voorkant. De klik wil ik van binnen maybe nog modelen en het wapenschild van Leeuwarden nog boven de klok. Bijna texture tijd :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Ben benieuwd!
Gebouwen met veel detail zijn altijd leuk.

Ben zelf al aardig opgeschoten :)
Aardbei bedankt! heeft idd geholpen.
Lichtvlekke kreeg ik niet goed, heb nu een standaard Directlight gebruikt dat wat minder mooi is maar iig niet van die lelijke vlekken heeft. Vanavond de renders als alles volgens plan gaat.

Toestand nu:
http://img257.imageshack.us/img257/1489/cam050000aqu7.jpg

- Heb ondertussen de belichting weer wat aangepast, wat flesjes erbij gegooit, etc.

Hoe kan ik in Vray een soort alpha map aanmaken voor de achtergrond? De bedoeling is dat de rest achter het gebouw wordt gephotoshopt maar dat we de reflecties van het glas wel behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Laatst online: 14:41
Probeer weer verder te gaan met joan of ark tutorial na tijdje te hebben stilgestaan vanwege school. En ik zit nog steeds met hetzelfde probleem als toen ik vorige keer gestopt was, namelijk het aannaaien van de oor aan Joan's hoofd.

Volgens de tutorial moet ik vertex create gebruiken en 3d snap (dat is toch die knop met de hoefijzermagneet en een 3?) moet aanstaan. Maar ik snap maar niet hoe die create vertex werkt. Als ik mijn hoofd geselecteerd heb en de create vertex knop is ingedrukt en ik ga met mijn muis over de oor dan komt er een box om de oor (ribben iig). Als ik dan klik dan zie ik eigenlijk niks veranderen. Als ik de oor dan hide en in de perspective view een beetje ga rondkijken zie ik soms wel ergens een verloren vertex. Ook als ik meerdere malen klik met create vertex ontstaat er maar 1 vertex (terwijl in de undo lijst wel steeds de actie 'create vertex' staat). Kan iemand me helpen?

Hier wat plaatje van de tutorial voor de duidelijkheid:
Afbeeldingslocatie: http://67.15.36.49/ffa/tutorials/max/joanofarc/images/assembly/image137.gif
Afbeeldingslocatie: http://67.15.36.49/ffa/tutorials/max/joanofarc/images/assembly/image138.gif

Nah ja, dan maar eerst met het zwaard verder...

Edit: nog ff vraagje, hoe kan ik in de perspective view wisselen van het zien van alleen maar quadgons naar trigons en andersom? Heb even gezocht maar kan t niet vinden :S.

[ Voor 6% gewijzigd door De Hupie op 19-01-2007 16:30 ]

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo.. ik heb een aantal 3d achtergronden voor een project genaamd funnytowers (dus niet disney, maar als ze geintresseerd zijn mogen ze me altijd mailen)

ik zal alleen het eerste plaatje uploaden voor het geval dat jullie weer denken dat ik van disney kom.

het is gemaakt in 3dmax en het meeste gerenderd met vray.

alle kritiek is welkom voor verbetering van de 3d kwaliteit :)

Afbeeldingslocatie: http://funnytowers.com/images/level1_main.jpg

meer volgt misschien later !

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2007 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Geen matches
ja dat oor aannaaien etc vond ik ook een van de minder goed uitgelegde dingen in die tutorial. Minst goed tot waar ik nu ben tenminste (het haar bijna klaar gemodelled). Even een tijdje pauze genomen na 3 dagen bijna fulltime ;)

binnekort weer eens verdergaan, echt leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 19:06:
Hallo.. ik heb een aantal 3d achtergronden voor een project genaamd funnytowers (dus niet disney, maar als ze geintresseerd zijn mogen ze me altijd mailen)

ik zal alleen het eerste plaatje uploaden voor het geval dat jullie weer denken dat ik van disney kom.

[afbeelding]

Ik vind dat de lucht wel stukken beter kan. Het kasteel zelf ziet er wel goed uit

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Menesis schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 20:30:
[...]

Ik vind dat de lucht wel stukken beter kan. Het kasteel zelf ziet er wel goed uit
Daar heb je gelijk in .. de lucht heb ik in een aparte scene gerenderd en als jpg gebruikt in deze scene, was heel moeilijk om te maken helaas. dit is de eerste scene ooit waarin ik de lucht zelf heb samengesteld.

bedankt voor reactie.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2007 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
hier is alvast het tweede plaatje (=tweede level).
alle kritiek is nogmaals welkom.

Afbeeldingslocatie: http://www.funnytowers.com/images/level2_main.jpg

dit is pas het tweede level.. dus hoe hoger het level hoe meer ervaring ik heb opgedaan (de rest komt later wel :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
verdomd, nu ben ik al de halve dag bezig om het probleem op te lossen om een alpha kanaal aan te maken die de reflectie van het glas laat staan. Heb ondertussen weet ik hoeveel manieren geprobeerd om deze ellende goed voor mekaar te krijgen. :(

Omdat ik niet met Renderelements een Standaard material kan meerenderen heb ik van het glas een vray material gemaakt die vervolgens mooi de reflecties als een aparte layer aanmaakt maar vervolgens weer niet de schaduwen van het zonlicht door laat |:(

Plaatje met wel de alpha map van de reflectie maar geen schaduwen:
http://img201.imageshack.us/img201/151/cam03dichtll6.jpg

weet iemand waar dit aan ligt?
Ik denk persoonlijk aan het huidige Vraymateriaal dat er ook in de material slot ook niet uit ziet, ik heb hier en daar wat info van websites afgehaald maar kom niet tot een goed resultaat...

Hier de settings van het materiaal:
http://img201.imageshack....405/prutsmateriaalny4.jpg

MIjn dank zal groot zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaguy

blaguy

Computer says no...

Geen matches
Ik heb een redelijk makkelijke vraag over iets in blender 2.42a. Voor een net beginnende blenderaar is het blijkbaar niet zo makkelijk maar als ik zie wat voor super dingen hier gepost worden weet iemand hier waarscheinlijk wel antwoord op.
Ik ben met iets bezig van stof maar de manier waarop het licht er op valt is niet zoals dat op stof zou moeten vallen. Is er mischien een of ander schuifje dat je kan verzetten om zo'n effect te krijgen. Ook is het een veel te glad model, is er een manier om er wat meer kreukelig effect aan te geven.

alvast heel veel dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaguy

blaguy

Computer says no...

Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 19:06:

[afbeelding]

De lucht zoals al is genoemd en ik zou het kasteel een heel stuk uitbreiden. drie torentjes maken nog geen fort, maak wat meer in de hoogte. voor de rest erg leuk!! er is een goed begin!!

[ Voor 3% gewijzigd door blaguy op 19-01-2007 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
blaguy schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 23:22:
[...]

De lucht zoals al is genoemd en ik zou het kasteel een heel stuk uitbreiden. drie torentjes maken nog geen fort, maak wat meer in de hoogte. voor de rest erg leuk!! er is een goed begin!!
thx voor reply enzo...
lucht kan inderdaad wat beter, en kasteel heb ik ondertussen wel een stukje uitgebreid met pyramides enzo ... (ik post later wel een nieuw plaatje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Laatst online: 14:41
Geen matches
eperon schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 20:05:
[...]

ja dat oor aannaaien etc vond ik ook een van de minder goed uitgelegde dingen in die tutorial. Minst goed tot waar ik nu ben tenminste (het haar bijna klaar gemodelled). Even een tijdje pauze genomen na 3 dagen bijna fulltime ;)

binnekort weer eens verdergaan, echt leuk :)
En hoe heb jij het dan gedaan? Zou je het mij kunnen uitleggen? :)

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Geen matches
uit mn hoofd was het de bedoeling om vertices te maken bij het gat die overeenkomen met de vertices van het oor. Rechtermuis op dat hoefijzer, daar 'snap to vertex' aanzetten. Dan nog iets dat ie niet alleen op je selected object (hoofd) snapt, maar op alles (dus ook oor). Dan vanuit links of rechts-viewport je hoofd selecteren en het oor ervoor hebben (make seethrough). Dan op elke vertex van je oor snappen, en klikken, zodat ze in het gat komen.

Daarna die mooi ter hoogte van het gat moven, de buitenkant opvullen met eigen polygons, en dan de vertices van het oor welden aan de vertices die je gemaakt hebt.

3 maanden geleden voor het laatst aan gezeten en nu uit mn hoofd, dus if im wrong, bite me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
blaguy schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 23:15:
Ik heb een redelijk makkelijke vraag over iets in blender 2.42a. Voor een net beginnende blenderaar is het blijkbaar niet zo makkelijk maar als ik zie wat voor super dingen hier gepost worden weet iemand hier waarscheinlijk wel antwoord op.
Ik ben met iets bezig van stof maar de manier waarop het licht er op valt is niet zoals dat op stof zou moeten vallen. Is er mischien een of ander schuifje dat je kan verzetten om zo'n effect te krijgen. Ook is het een veel te glad model, is er een manier om er wat meer kreukelig effect aan te geven.
Voor verschillende materialen kan je verschillende belichtingsmodellen gebruiken.

Oren-Nayar wordt vaak voor stof gebruikt (diffuse). Voor specular hangt het er van af wat voor stof je wil hebben. Zijde, wol, enz.

Textures doen ook erg veel om iets op stof te laten lijken. Met een diffuse, bump en specularmap kom je al een heel eind.

Ik begrijp niet goed wat je met kreukelig bedoeld omdat dat op heel veel manieren is op te vatten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Plint schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 22:54:
verdomd, nu ben ik al de halve dag bezig om het probleem op te lossen om een alpha kanaal aan te maken die de reflectie van het glas laat staan. Heb ondertussen weet ik hoeveel manieren geprobeerd om deze ellende goed voor mekaar te krijgen. :(

Omdat ik niet met Renderelements een Standaard material kan meerenderen heb ik van het glas een vray material gemaakt die vervolgens mooi de reflecties als een aparte layer aanmaakt maar vervolgens weer niet de schaduwen van het zonlicht door laat |:(

Plaatje met wel de alpha map van de reflectie maar geen schaduwen:
http://img201.imageshack.us/img201/151/cam03dichtll6.jpg

weet iemand waar dit aan ligt?
Ik denk persoonlijk aan het huidige Vraymateriaal dat er ook in de material slot ook niet uit ziet, ik heb hier en daar wat info van websites afgehaald maar kom niet tot een goed resultaat...

Hier de settings van het materiaal:
http://img201.imageshack....405/prutsmateriaalny4.jpg

MIjn dank zal groot zijn :)
Je afbeeldingen deden het niet maar probeer eens de index of refraction op 1.0 te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaguy

blaguy

Computer says no...

Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 01:41:
[...]
Ik begrijp niet goed wat je met kreukelig bedoeld omdat dat op heel veel manieren is op te vatten :)
Als je naar bijv. een kussen kijkt is hij niet helemaal vlak maar zitten er vouwen en kreukels in. In het model wat ik nu heb is het oppervlakte helemaal vlak.
heel erg bedankt voor het uitleggen van de belichting, ik ben erg tevreden met het resultaat d:)b .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
Geen matches
Guillome schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 02:25:
[...]

Je afbeeldingen deden het niet maar probeer eens de index of refraction op 1.0 te zetten
Bij mij doen ze het hoor :)
Heb ik idd al geprobeerd zonder goed resultaat...Ik heb de hoop langzamerhand opgegeven. Ben weer terug bij waar ik was, standaard mat met een vray reflective mat. verlichting met direct light.

Het enige dat ik nodig heb is een alpha map van het glas zodat ik het spul achter het glas kan photoshoppen en dat de reflectie blijft.

Tis een beetje overdone om nu te renderen met de settings hierboven en dan vervolgens een reflectiemap moet renderen met Vray mat glas, en die dan weer in photoshop erbij gooien met elk een dik uur aan rendertijd. Enough frustrations :X

Dan maar niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima
  • Laatst online: 14-01-2024

Lima

Techno>Music

Geen matches
Hmm, er had hier eens iemand een link gepost waar je erg fotorealistische natuurdingen mee kon renderen, planten en bomen en bossen enzo...
Heb al eens gezocht maar weet niet echt wat ik moet zoeken dus jah...
Iemand een idee?

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
Geen matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 19:42
Geen matches
weer wat progress :)

Afbeeldingslocatie: http://img245.imageshack.us/img245/5271/wip34xl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img245.imageshack.us/img245/7321/wip3wire3qw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img219.imageshack.us/img219/4102/wip45nd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img245.imageshack.us/img245/5955/wip4wire2ef.jpg

tricoun is nu 9500 ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Geen matches
Wou vandaag eigelijk beginnen met texturen maar dat red ik niet meer... Morgen weer een dag :Y)
Nu biertijd...

Afbeeldingslocatie: http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/veen413/3dsmax/3Design/tn_2007-01-20_cam03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/veen413/3dsmax/3Design/tn_2007-01-20_cam05.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
Ik heb even een vraagje aan de 3d'ers die op een mac werken, welk prog. gebruiken jullie en waarom?
Vind het jammer dat 3ds max niet werkt op macs.
Is blender net zo goed als 3ds max of maya?

edit: reden voor deze vragen zijn omdat ik wil beginnen met 3d design maar hiervoor wil ik het beste porg voor gebruiken, niet dat ik over een jaar een andere prog moet leren omdat ik een slechte keuze heb gemaakt.

[ Voor 36% gewijzigd door GUZA op 20-01-2007 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@blaguy:

• Modelleren van kreukels is geen optie omdat dat veel te veel werk is voor iets dat releatief weinig aan je model toevoegt.
• Sculpten (en de resultaten in een normal map gooien) is wel een goede optie, maar dan heb je Blender 2.43 nodig. Je zou de RC alvast kunnen downloaden.
• Een uitgestrekte 3d texture zou je nog kunnen proberen, maar ik vrees dat dit er erg fout uit zal zien omdat kreukels niet echt willekeurig ontstaan.

Voor het zelf sculpten van kreukels zal je ook nog moeten weten waarom kreukels ontstaan, wat je kan doen door een doek op te hangen en die na te tekenen, terwijl je goed let op hoe en waarom die kreukels er in hangen.

@GUZA:

In principe is Blender net zo goed als Max of Maya. Het enige grote nadeel is dat bijvoorbeeld niet alles handig geprogrammeerd is en dat soms te merken is (bv. met het scripten, waarbij de mogelijkheid om echt zelf te "programmeren" je ontnomen wordt door een paar verschrikkelijk stomme keuzes die gemaakt zijn).

Het grote voordeel is dat je er erg veel mee kunt en het met iedere release meer en beter wordt. In 2.43, wat deze maand gereleased zou moeten worden, vind je bv. ondersteuning voor nieuwe dingen als sculpting, id properties, 3d painting, veel nieuwe en handige nodes voor de compositor, enz, enz.

In de release die hier op gaat volgen zal je waarschijnlijk oa. de mogelijkheid krijgen om zelf je hotkeys in te stellen, eigen menu's te maken (en in de toekomst ook toolbars) en wat ook heel leuk gaat zijn is de complete rewrite van particles, waardoor je niet alleen meer dan 1 particle system kan gebruiken maar ook nieuwe effecten er op af kan laten en ze zelfs kan behandelen alsof het haar is dankzij de toevoeging van comb/grow/shrink/cut en nog een paar tools die je ook kan vinden in dure commerciele pakketten zoals bv. die van Joe Alter.

Qua uitbreidingsmogelijkheden is Blender verschrikkelijk, wat nog zacht is uitgedrukt, maar ook daar wordt voor de volgende release weer een stukje aan gewerkt met oa. een API voor alle tools.

Verder werkt alles een stukje anders dan in andere programma's, maar het principe komt allemaal op hetzelfde neer.

Vorig jaar zou ik het je nog niet hebben aangeraden, maar dit jaar (zeker met release 2.43 en absoluut met 2.50, die daarna komt) durf ik best te zeggen dat het een goede optie is :)

Het hangt er trouwens ook wel vanaf wat je er precies mee wil gaan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Geen matches
Ben vanavond weer eens aan iets nieuws begonnen:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/triopassepartout/-DG-/render%2001_s.jpg
Wie raad hem? :+
Zo moeilijk moet het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
-DG- schreef op zondag 21 januari 2007 @ 00:12:
[afbeelding]
Joan of Arc tutorial, simpel.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 00:27:
[...]

Joan of Arc tutorial, simpel.

;)
Bijna goed, begint die er al op te lijken? :+

Maar nee, helaas klopt het toch niet helemaal... iemand anders? :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Geen matches
Aston Martin V8 Vantage-hood? :P

[ Voor 4% gewijzigd door Derek S. op 21-01-2007 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Geen matches
En we hebben een winnaar. *O* *O*

Naar mijn mening trouwens 1 van de mooiste auto's van dit moment. :Y
Probeer hem daarom ook niet te verkloten. :P De wires zijn op dit moment in ieder geval nog erg netjes vind ik zelf. Die post ik morgen nog wel een keer.

[ Voor 38% gewijzigd door -DG- op 21-01-2007 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaguy

blaguy

Computer says no...

Geen matches
-DG- schreef op zondag 21 januari 2007 @ 00:42:
[...]
Naar mijn mening trouwens 1 van de mooiste auto's van dit moment. :Y
Het is zeker een hele mooie auto. Dus doe je best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:45

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Geen matches
Even een vraagje tussendoor..
Als ik een object render.. en ik wil dat dat object een schaduw heeft.. maar zonder die schaduw op een ander vast object te casten.. (you still with me? :P ).
Ik wil het object dus zeg maar compleet in een andere afbelding pasten, maar het zou handig zijn als ik de schaduw mee kon nemen. Zodat ik die niet zelf hoef te tekenen zeg maar.

Enig idee hoe ik dat het makkelijkste voor elkaar krijg met Max ?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima

Lima

Techno>Music

Geen matches
Ik denk dat het een stand alone programma was. 1 van deze twee is het in ieder geval niet. Het was heel duur en erg professioneel.
edit: dat software pakket van e-on (vue is een naam die ik hier dikwlijks zie) ziet er ook wel nice uit.

[ Voor 11% gewijzigd door Lima op 21-01-2007 15:19 ]

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Laatst online: 09:04

Acid_Burn

uhuh

Geen matches

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moser

moser

Geen matches
voor fotorealistische renderen is Maxwell zeer bekend maar dat is geen ontwerpprogramma en ook niet speciaal voor landschappen/natuur.
Indigo is een gelijkaadig programma

... No further comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
-DG- schreef op zondag 21 januari 2007 @ 00:12:
[afbeelding]
Het is dat die al geraden is, anders wist ik het niet als Aston Martin-Liefhebber.
Ik vind hun auto's echt heel mooi. Ze stralen klasse en toch snelheid uit.

Het perspectief van dat plaatje is ook een beetje raar trouwens, want het lijkt net of de hood heel erg rond loopt. Maar dat zal wel aan mij liggen. :9

Succes en bouw er wat moois van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Geen matches
Oke, hier een update. :P
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/triopassepartout/-DG-/AMV8/render%2004_s.jpg
En een wire:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/triopassepartout/-DG-/AMV8/wire%2001_s.gif
alletwee klikbaar. :)

@Jepz:
Ik denk dat het ook een beetje zo leek doordat je alleen de motorkap nog maar zag. Als ik het dak ga maken komt het in ieder geval wel goed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima

Lima

Techno>Music

Nope dat programma is het ook niet :(
Ik kan me nog herinneren dat er een afbeelding in de gallery zat van een tropisch blad in een close up, je kan echt het verschil niet zien met een foto.
Anders loop ik wel de twee vorige post je 3d stuff maar weer eens door...dan vind ik hem wel.

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Geen matches
VistaPro dan of Bryce of WorldBuilder? Dan zijn alle landschaps programma's die ik ken wel zo'n beetje geweest.

[ Voor 12% gewijzigd door Acid_Burn op 21-01-2007 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blah.NET
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 16:47
Geen matches
Acid_Burn schreef op zondag 21 januari 2007 @ 17:15:
VistaPro dan of Bryce of WorldBuilder? Dan zijn alle landschaps programma's die ik ken wel zo'n beetje geweest.
TerraGen? 8)7
Ook wel relaxed programma, het is zo makkelijk dat je niet eens een tutorial nodig hebt!

Laat maar

[ Voor 2% gewijzigd door Blah.NET op 21-01-2007 18:00 . Reden: al gezegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
-DG- schreef op zondag 21 januari 2007 @ 17:01:
Oke, hier een update. :P
[afbeelding]
En een wire:
[afbeelding]
alletwee klikbaar. :)

@Jepz:
Ik denk dat het ook een beetje zo leek doordat je alleen de motorkap nog maar zag. Als ik het dak ga maken komt het in ieder geval wel goed. ;)
GRUWELIJK!
Dat was het eerste wat er in mij op kwam. En daar blijft het nu bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik had een vraagje nav de OP, er staat in dat de material editor alleen nodig is om de materials te maken en te previewen, maar dat je scene veel meer materials kan bevatten. Er staat alleen niet bij hoe je dat dan moet doen :P . Ik denk namelijk dat m'n editor straks vol zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 18:08:
[...]

GRUWELIJK!
Dat was het eerste wat er in mij op kwam. En daar blijft het nu bij.
Haha, dankje. :P
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 19:28:
Ik had een vraagje nav de OP, er staat in dat de material editor alleen nodig is om de materials te maken en te previewen, maar dat je scene veel meer materials kan bevatten. Er staat alleen niet bij hoe je dat dan moet doen :P . Ik denk namelijk dat m'n editor straks vol zit..
Je kunt ook multi/sub-object material gebruiken.
Dan kun je een aantal duizend materialen in 1 ding gooien. Moet voorlopig wel genoeg zijn. ;)
Je moet bij je model dan de poly's selecteren en die wijs je dan een ID toe. (bij polygon properties)
Vervolgens neemt die de material van dat ID-nummer over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Dan kan ik wel een tijdje vooruit idd, heb namelijk een aantal objecten die meerdere materials hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Geen matches
Makkelijkste manier:
- hou 1 materiaal slot vrij (bijv 24), noem deze [default]
- als je behoeft hebt aan een nieuw materiaal, sleep dan default over een bestaand materiaal heen. Rename dit materiaal van default naar [materiaalnaam], verander zoveel je wilt en ken het materiaal toe aan een object in je scene.

'maar nu ben ik het materiaal kwijt waar ik net een default overheen plakte!'

Geen paniek, je kunt dit materiaal weer terugkrijgen door een nieuw materiaal aan te maken zoals hierboven beschreven. In plaats van dit materiaal te renamen druk je op het knopje 'Get material' (meest linkse knopje op de bovenste rij). Selecteer nu 'Scene' aan de linkerkant. Je kunt nu alle materialen die op een object in je scene zitten tevoorschijn toveren.

Het is wel belangrijk dat je de namen van je materialen goed bijhoudt, anders wordt het een rommeltje. Let er ook op dat je materialen kwijt bent als ze niet meer in je Editor staan én niet op enig object in de scene zitten.

Je kunt ook materialen opslaan (iets van Save Material geloof ik... zit in dezelfde rij knopjes als Get Material) in een eigen library, met als voordeel dat je ze ook in andere scenes kunt gebruiken.

Succes ermee.

PS: multi/sub kan ook maar is imo een houtje/touwtje oplossing :P

offtopic:
Op enig moment ben ik gestopt met zelf maxen en nu help ik alleen nog af en toe anderen... slechte ontwikkeling eigenlijk :P

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Geen matches
...edit laat maar...

[ Voor 86% gewijzigd door Acid_Burn op 21-01-2007 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigDplayboy
  • Laatst online: 25-03 20:24
L i m a schreef op zondag 21 januari 2007 @ 17:13:Anders loop ik wel de twee vorige post je 3d stuff maar weer eens door...dan vind ik hem wel.
Nu ben ik wel heel benieuwd geworden! Wil je even laten weten welk programma het is wanneer je er achter bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:25
L i m a schreef op zondag 21 januari 2007 @ 17:13:
Nope dat programma is het ook niet :(
Ik kan me nog herinneren dat er een afbeelding in de gallery zat van een tropisch blad in een close up, je kan echt het verschil niet zien met een foto.
Anders loop ik wel de twee vorige post je 3d stuff maar weer eens door...dan vind ik hem wel.
Is het VUE... of Terragan of hoe heet dat precies?
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.